Bambu Lab P1S Combo
Nope, er is maar een type modem. Ikzelf gebruik al een paar jaar die router (icm sb5100/21) en als je "Renew IP Forever (Auto-reconnect)" aanzet, heb je er geen omkijken naar.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:02:
We hebben sinds kort een abbonement. Toen ik die modem zag, dacht ik wtfAlleen maar 1 ethernet poort. Omdat we een pc, laptop en 360 moeten verbinden, heb ik dus onze oude bedrade router gepakt (sitecom DC202-v5). Nou zijn alle kabels goed verbonden, maar alleen de pc heeft verbinding, en pas nadat ik de routerkabel uit het stopcontact haal en er weer in steek. Laptop en 360 hebben geen verbinding, en ik heb geen zin in dat kut gekloot meer. MAC adressen klonen en kutten met gateways etc etc heb ik geen zin meer in.
![]()
Kan je met Ziggo van modem ruilen? Want ik wil dan graag eentje met meerdere poorten.
Dat je pc wél internet heeft en de rest niet geeft aan dat het probleem aan de lan-kant van de router zit. Heb je hem al eens volledig gereset? Misschien zit er nog een oude configuratie in?
Bovendien, als je een modem en router in 1 hebt, heb je nog steeds een gateway en zul je nog steeds poorten moeten forwarden
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Verwijderd
Als ik een pagina wil bekijken moet ik eerst op F5 drukken.
De Ziggo storingenpagina laat in lichtgrijze tekst (als zijnde afgedaan) zien dat er gisteren de hele dag een storing was, waarbij ze niet aangeven wat er dan aan de hand was... Lijkt erop dat het zich vanavond weer herhaalt, maar daar hebben ze het niet over...
Staat niets gemeld op hun site.
Zit er nog kwalitatief veel verscheel tussen deze humax en de samsung b270r?Klaus_1250 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:25:
Humax IR-FOX komt ook nog voor in het startpakket. Let er wel op dat ter waarde de adviesprijs is, niet de waarde/prijs waarvoor je die dingen daadwerkelijk koopt of wat ze waard zijn.
Je zou kunnen proberen een nieuwe MijnZiggo-account aan te maken. Het eerste item dat je dan moet invoeren is je klantnummer (zou op een recent giro- of bankafschrift moeten staan). Wat je vervolgens als e-mailadres opvoert, kan je helemaal zelf bepalen. Dat hoeft niet iets bij Ziggo te zijn.sjorremans schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:09:
[...]
ah jij zat voor heen ook via wanadoo/online..
hier dus ook .. en blijkbaar is het dus allemaal ziggo geworden aangezien ik sinds kort ook een ziggo host/ip adres heb..
ik zou mijn god alleen niet weten hoe ik kan inloggen bij mijn ziggo op de site, dit aangezien ik nog steeds een @wanadoo e-email adres heb en daar dus niet mee kan inloggen..
De nameserver waar (in ieder geval) ex-Online-klanten mee te maken krijgen (dns-fe.casema.nl - 83.80.1.236) is zo gammel als ik weet niet wat. Ik ben maar overgestapt op OpenDNS.sjorremans schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:22:
volgens mij zijn er nog steeds dns problemen? zowel ik zelf heb er last van en mijn vriendin die 1km verderop woont ook.
anyway een en al sorres hier.. internet doet het ook zwaar bagger.. of intermetterend zoals hierboven zo netjes staat
hopelijk zeer snel beter.. aan de andere kant ik ga binnenkort verhuizen van 2522 naar 3069 kijken of UPC al wat beter geworden is.
PH-MRK request startup
@home haalt de snelheden steeds niet. Ze beloven 12mbit en komen ze hiermee aanzetten

p.s. verkeer van newsservers afgeknepen? Die van de ISP zelf of ook pay-servers zoals xs-news?
Als dat zo is, dan ga ik even de hoofdabbonee inlichten en een nieuwe isp zoeken..
[ Voor 19% gewijzigd door AndereKoekoek op 24-09-2008 23:15 ]
Verwijderd
Resetten al gedaan. En dat laatste snap ik even niet. Ik heb geen router-modem in 1. Of bedoel je dat motorola geval? Hoe kan die als router werken als ik er maar 1 kabel in kan steken?goeievraag schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:14:
[...]
Nope, er is maar een type modem. Ikzelf gebruik al een paar jaar die router (icm sb5100/21) en als je "Renew IP Forever (Auto-reconnect)" aanzet, heb je er geen omkijken naar.
Dat je pc wél internet heeft en de rest niet geeft aan dat het probleem aan de lan-kant van de router zit. Heb je hem al eens volledig gereset? Misschien zit er nog een oude configuratie in?
Bovendien, als je een modem en router in 1 hebt, heb je nog steeds een gateway en zul je nog steeds poorten moeten forwarden.
edit: zie nu op een site dat dat ding een usb poort heeft. Dussss als ik het goed begrijp kan je met een gewone usb kabel van modem naar pc internet hebben?
M'n oog viel op ethernet hubs of switches. Wat zou je me aanraden?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 23:36 ]
Payservers zijn niet geknepen, ik heb zelf xsnews en haal nu de volle 2,5 MB/s, er waren alleen wat mensen die problemen hadden met tweaknews, maar volgens mij lag dat probleem bij tweaknews zelf.Floris-K schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:12:
3-4 maanden geleden naar z3 gegaan, maar nog steeds op @home. IP zit ook nog in de 84.**.*** reeks. Zit overigens in Tilburg en zou toch als een van de eerste in brabant over moeten gaan
@home haalt de snelheden steeds niet. Ze beloven 12mbit en komen ze hiermee aanzetten
[afbeelding]
p.s. verkeer van newsservers afgeknepen? Die van de ISP zelf of ook pay-servers zoals xs-news?
Als dat zo is, dan ga ik even de hoofdabbonee inlichten en een nieuwe isp zoeken..
Ik heb ook de instellingen moeten veranderen (connectie via SSL) om weer met normale snelheid te kunnen downloaden.
Op de tweaknews-thread gingen de geruchten dat dit aan Ziggo lag, omdat alleen mensen met Ziggo er last van hadden.
De news-servers van verschillende ISP's zelf worden al langere tijd geknepen. Casema en Wanadoo deden dit al langere tijd. (volgens mij maximaal 2 connecties oid)
Ziggo zal dit ook wel doen neem ik aan. Dat is ook de reden (en de retentie) dat ik naar een betaalde dienst ben gegaan.
Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren
Met het laatste bedoelde ik dat, ook al zou je provider een modem met routerfunctie leveren, je er nog steeds gekloot mee kunt hebben.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:30:
[...]
Resetten al gedaan. En dat laatste snap ik even niet. Ik heb geen router-modem in 1. Of bedoel je dat motorola geval? Hoe kan die als router werken als ik er maar 1 kabel in kan steken?
edit: zie nu op een site dat dat ding een usb poort heeft. Dussss als ik het goed begrijp kan je met een gewone usb kabel van modem naar pc internet hebben?
Het geleverde modem werkt alleen als bridge; hij geeft een ip adres aan het aangeloten apparaat, en voor de rest zie je hem niet. Voor meerdere computers zul je toch echt een router nodig hebben.
En die usb-aansluiting wordt niet ondersteund. Ik weet niet of hij wel zou kunnen werken.
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Bij ADSL is het normaal dat je modem/routers krijgt, bij kabel niet. Komt alleen maar omdat wat een kabel modem doet niet logisch is om te gaan combineren met een router.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:30:
[...]
Resetten al gedaan. En dat laatste snap ik even niet. Ik heb geen router-modem in 1. Of bedoel je dat motorola geval? Hoe kan die als router werken als ik er maar 1 kabel in kan steken?
Aan een hub of switch heb je niks. Mijn ervaring met ziggo en de motorola modems is dat nagenoeg elke router van 3 tientjes gewoon werkt. Netgear doet het bijvoorbeeld goed en is gemakkelijk in het gebruik. Je kunt het ook laten installeren door iemand als het niet lukt natuurlijk.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
postcode 3818 hier...bluek schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:08:
Postcode 2563, hier laden de internet pagina traag of helemaal niet.
Staat niets gemeld op hun site.
Pagina's laden niet, vervolgens wel weer na een refresh.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
terwijl het in de boneless staat, wat de @home server gewoon support
Gebruik newnews.home.nl als server (regio zuid-oost frieslans 8431)
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Er zit idd de Humax in blijkt nu. Ben benieuwd naar de kwaliteit.Klaus_1250 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:25:
Humax IR-FOX komt ook nog voor in het startpakket. Let er wel op dat ter waarde de adviesprijs is, niet de waarde/prijs waarvoor je die dingen daadwerkelijk koopt of wat ze waard zijn.
Mijn pa heeft er een gehaald. Vanavond maar even gaan kijken naar de kwaliteit en gebruik.
Of die snel of langzaam zapt etc.
Zit er een audio uitgang op de Humax?
[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 25-09-2008 14:21 ]
Wij hebben hier ook een Humax, het zappen gaat opzich aardig.. ik ondervind er in ieder geval geen hinder van dat het zappen laten we zeggen 1/2 seconden duurt van kanaal naar kanaal.. beeldkwaliteit is meer dan voldoendeThombias schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:14:
[...]
Er zit idd de Humax in blijkt nu. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
Mijn pa heeft er een gehaald. Vanavond maar even gaan kijken naar de kwaliteit en gebruik.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Weet iemand hoe dat bij Ziggo zit? Is dit nu opgenomen in het basis televisie pakket? Als dat zo is, verschilt de prijs niet zo heel erg veel namelijk.
Dus €49,95 bij elkaar ipv €55,80 alles los en je krijgt er een wat hogere internet snelheid bij.
Weet iemand hoe het hier; "gratis digitale ontvanger + startpakket Digitale Televisie" precies mee zit? Heb nog geen Alles-in-1 (telefoon loopt via VOIP over ADSL), en heb al 2 digitale ontvangers en 3 smartcards. Kun je ook iets anders kiezen bij alles in 1, of bv een HDTV decoder pakken?
Weet iemand trouwens ook of er ergens een overzicht bestaat van de belkosten van Telefonie via Ziggo naar het buitenland?
[ Voor 125% gewijzigd door Klaus_1250 op 25-09-2008 15:27 ]
Na een X aantal jaar Planet adsl te hebben gehad wilde we wat goedkopers en alles in 1 + dat in sneller internet wilden hebben.
Dus Ziggo all in 1 Extra bestelt met HD ontvanger. Dit was 2 weken geleden..
Eergister komt er een monteur van ziggo de boel ff installeren. Normaal doe ik dat zelf maar aangezien het gratis was zal ik me handen niet vuil maken
Terwel die bezig was vroeg ik waar die HD ontvanger was. Die had die niet bij zich.. Ik moest maar even bellen om te vragen hoe dat zit. Dus ik bellen en heb zo,n dikk 30min naar een 0900 lijn zitten bellen. Waarna ik eindelijk antwoord kreeg op de simpele vraag"hoe zit het met de HD recorder?"
Deze zal via TNT komen en kan ik deze week verwachten. Laten we het hopen.
terwel ik aan de telefoon hing wist de monteur nog even te melden dat Ziggo ons adres nog niet had aangesloten. Hij legde mij uit hoe ik het moest aansluiten zodra ik de inloggegevens via brief zou binnen krijgen. en die zouden volgens hem morgen komen. Het is nu 2 dagen later. Nogsteeds geen brief...
Begint al lekker dus. Ik zit nu met een leuk modem en een mooie doos maar heb voorderst nog helemaal niks...
Zo. Moest ik ff kwijt!
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Verwijderd
Verwijderd
De Humax is beter dan de Samsung.Thombias schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:14:
[...]
Er zit idd de Humax in blijkt nu. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
Vergeet je overigens niet meteen de software update te installeren voor de Humax?
Er zit een digitale geluidsuitgang op en die werkt perfect, je versterker moet hiervoor natuurlijk wel een aansluitmogelijkheid hebben.
Ik heb maar 1 bug kunnen vinden na de softwareupdate. (de kanalenteller telt alleen de eerste keer alle kanalen, hierna worden niet alle kanalen meer geteld, maar wel gevonden)
Verwijderd
Poort 25 staat dicht voor alle klanten, ook zakelijke klanten.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:34:
Weet iemand of het draaien van een eigen mailserver voor zakelijke ziggo klanten wel mogelijk is?Lijkt me van wel maar wil het even zeker weten
Nu gaat het pingen over het algemeen goed alleen kan er af en toe geen dns server worden gevonden. Nou heb ik dit al handmatig omgezet maar het probleem blijft bestaan.
Een buurjongen (zelfde huizenblok maar 3 woningen verderop) heeft dit probleem ook.
Kan er iets mis wezen in het verdeelstation waardoor niet iedereen last er van heeft en daardoor ook geen klacht bekend is bij Ziggo. Heb zelf me klacht wel ingestuurd maar er lijkt niet echt prioriteit te zijn om hier op te reageren
De problemen hier zijn in postcode gebied 3752
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Er is storing bij ziggo, ik zit in noord-oost den haag, een vriend in zuid-west Den Haag heeft de problemen ook. Ze zijn mij voor het eerst opgevallen maandagavond toen ik van werkthuis kwam. Voor dubbelcheck helpdesk gebeld(40 minuten wachten) bevestigd dat ze sinds gisteren eindelijk door hadden dat er iets niet klopte.klaasbram schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:59:
Ik heb nu al bijna een week lang last van niet goed ladende pagina's. (regelmatig time-outs)
Nu gaat het pingen over het algemeen goed alleen kan er af en toe geen dns server worden gevonden. Nou heb ik dit al handmatig omgezet maar het probleem blijft bestaan.
Een buurjongen (zelfde huizenblok maar 3 woningen verderop) heeft dit probleem ook.
Kan er iets mis wezen in het verdeelstation waardoor niet iedereen last er van heeft en daardoor ook geen klacht bekend is bij Ziggo. Heb zelf me klacht wel ingestuurd maar er lijkt niet echt prioriteit te zijn om hier op te reageren
De problemen hier zijn in postcode gebied 3752
Heeft iemand ip-adressen van dns-servers van andere providers?
[ Voor 0% gewijzigd door basb op 25-09-2008 21:36 . Reden: typvaut ]
Ik heb de Humax nu net draaien en deze is zeker beter sneller en het zappen gaat beter.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:46:
[...]
De Humax is beter dan de Samsung.
Vergeet je overigens niet meteen de software update te installeren voor de Humax?
Er zit een digitale geluidsuitgang op en die werkt perfect, je versterker moet hiervoor natuurlijk wel een aansluitmogelijkheid hebben.
Ik heb maar 1 bug kunnen vinden na de softwareupdate. (de kanalenteller telt alleen de eerste keer alle kanalen, hierna worden niet alle kanalen meer geteld, maar wel gevonden)
Bij de Samsung moet je echt op het kastje richten om te kunnen zappen.
Ook het zappen zelf gaat soepeler.
Geluids/beeld kwaliteit is ook beter dan Samsung.
En 3 leuke spelletjes
Alleen design vind ik minder dan Samsung en de Humax is groter dan de samsung
[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 25-09-2008 21:45 ]
basb schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:35:
[...]
Er is storing bij ziggo, ik zit in noord-oost den haag, een vriend in zuid-west Den Haag heeft de problemen ook. Ze zijn mij voor het eerst opgevallen maandagavond toen ik van werkthuis kwam. Voor dubbelcheck helpdesk gebeld(40 minuten wachten) bevestigd dat ze sinds gisteren eindelijk door hadden dat er iets niet klopte.
Heeft iemand ip-adressen van dns-servers van andere providers?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
| EuroNet Internet: P: 194.134.5.5 S: 194.134.0.97 Demon: P: 194.159.73.135 S: 194.159.73.136 HCCnet: P: 62.251.0.6 S: 62.251.0.7 Bbeyond/BBNeD: 62.177.144.11 82.204.127.40 Planet Internet: P: 195.121.1.34 S: 195.121.1.66 Wanadoo: P: 194.134.5.5 S: 194.134.5.55 Xs4All: P: 194.109.6.66 S: 194.109.9.99 Zon: P: 62.58.50.5 S: 62.58.50.6 Provider DNS server(s) 12move 195.241.77.53 195.241.77.54 195.240.240.222 195.240.240.254 chello 212.83.68.130 212.83.68.131 cistron 195.64.65.26 62.216.31.55 195.64.68.29 surfnet 192.87.106.101 192.87.36.2 145.41.1.167 195.169.131.4 192.87.5.137 192.87.36.3 Casema 195.96.96.33 195.96.96.97 tiscali 195.241.48.33 195.241.49.33 uunet 193.67.79.39 193.79.237.39 193.79.251.39 193.79.247.39 193.78.240.12 193.79.242.39 |
Dit lijstje is al wat oud maar die van xs4all kloppen in ieder geval. Maar het wijzigen van DNS servers heb ik al geprobeerd dus bespaar je de moeite
In mijn DHCP lijstje heb ik altijd al dns server adressen van 2 providers staan
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik kan nu weer beetje normaal op internet surfen, al is zo' n externe dns natuurlijk wat langzamer dan de dns op interne netwerk van ziggo.
Verwijderd
Vroeger bij Multikabel hadden ze een functie "eigen mailserver" in het service site gedeelte, dat is sinds de fusie verwenen, maar misschien is het nog wel voor zakelijke klanten.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:47:
[...]
Poort 25 staat dicht voor alle klanten, ook zakelijke klanten.
Hartsikke mooi..
Zo van;
Ziggo helpdesk: "Wat is uw klantnummer"
Ikke: 12345
Ziggo Helpdesk: "Aha (denkt, oei die zit in het Ziggo panel, even beter mijn best doen)"
[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 26-09-2008 08:16 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik heb de update uitgevoerd maar kon niet echt vinden wat deze update precies inhoud.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:46:
[...]
De Humax is beter dan de Samsung.
Enig idee????
Welke firmware is het laatste voor de humax?Klaus_1250 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:47:
Moet je ff op het Ziggo Gebruikers forum kijken, daar staat er meer over. Maar, in de vorige versie van de Humax-firmware zaten een groot aantal bug waardoor de box kon vastlopen, geen beeld meer gaf, de klok niet meeliep (en reserveren ook niet meer werkte), EPG tergend traag werd, etc, etc. Vorige firmware was gewoon brak.
Ik heb nu soms het probleem dat bij het zappen geen geluid wordt mee gestuurd.. Dan zap ik even heen en weer, daarna heb ik op de oude zender wel geluid
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 19:19 ]
[ Voor 1% gewijzigd door OCTheEagle op 26-09-2008 19:42 . Reden: Spellingscheck ]
mailtjes binnen. Als ik het via de webmail wil verwijderen krijg ik een System I/O error.
Mail wordt blijkbaar op dit moment niet verwijderd van de Ziggo mailserver.
Hebben meer mensen hier last van?
Laat maar, lijkt al opgelost te zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Tadream op 26-09-2008 21:32 ]
download: 46,2 Kbyte
upload: 162,8 Kbyte
connection: 989.0 Conn/min
ping: 11.0 ms
Vervolgens gaat het weer een dagje redelijk met rond de 400 Kbyte down en zakt het vervolgens weer in. Zat bij orange en dat liep opzich wel redelijk maar dit is wel heel erg ondermaats. Weet niet of nog meer mensen hier last van hebben? Zelf zit ik in leiderdorp (naast Leiden)
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Geregeld klapt internet er eventjes uit, of kunnen pagina's niet geopend worden. Paar seconden later na een refresh weer wel. Surfen gaat geregeld traag, terwijl downloaden wel gewoon goed ga.
Ga morgen nog maar eens de modem en router 5min uitschakelen en kijken of het dan weer wat beter is.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Als DNS gebruik ik de door DHCP uitgegeven DNS servers én de OpenDNS ipadressen.
Tevens heb ik de pfSense standaard setup geTweaked, zodat dnsmasq echt werkt en zo'n 10000 adressen kan bufferen en blackholeDNS toepast tegen schadelijke domeinen. Van de DNS uitval van de afgelopen periode heb ik niets gemerkt.
Speedtest.nl is zelf traag... kan niet snel genoeg uploaden.CaVeFiSh schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:28:
Pff wat heb ik een slechte keus gemaakt om bij Ziggo te gaan zeg... alleen maar ellende tot nu toe. Alweer drie dagen de volgende gegevens van speedtest.nl:
download: 46,2 Kbyte
upload: 162,8 Kbyte
connection: 989.0 Conn/min
ping: 11.0 ms
Vervolgens gaat het weer een dagje redelijk met rond de 400 Kbyte down en zakt het vervolgens weer in. Zat bij orange en dat liep opzich wel redelijk maar dit is wel heel erg ondermaats. Weet niet of nog meer mensen hier last van hebben? Zelf zit ik in leiderdorp (naast Leiden)
test resultaten, 130kb/sec..
Dit terwijl ik zelf geen problemen heb met mijn snelheid alhier 16Mbs ong. 1,85MB/s.
Probeer eerst eens andere benchmark sites. www.speedtest.net bijv.
Niet iedereen heeft zoń roputertikimotel schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:04:
Ik gebruik een eigen gebouwde router. Jetway via C7 mini-itx boardje (1.2Ghz 7watt) met pfSense 1.2.1RC1 (31aug j.l.) geïnstalleerd.
Als DNS gebruik ik de door DHCP uitgegeven DNS servers én de OpenDNS ipadressen.
Tevens heb ik de pfSense standaard setup geTweaked, zodat dnsmasq echt werkt en zo'n 10000 adressen kan bufferen en blackholeDNS toepast tegen schadelijke domeinen. Van de DNS uitval van de afgelopen periode heb ik niets gemerkt.
Ikzelf heb hier een gewone Linksys 150N staan en ding werkt gewoon alleen jammer dat Ziggo het geregeld laat afweten. Sinds ik de Open DNS adressen erin heb gezet is het
A sneller
B betouwbaarder
Nadeel was later was me gehele verbinding plat. Maar dat was niet alleen bij mij (dat dacht ik toen wel)
Heb eigenlijk best wel beetje spijt dat we naar Ziggo gegaan zijn. Kregen nu ook een rekening van dat we een Samsung HD ontvanger van 299 euro moeten betalen. Eh die hebben wij nooit gehad bij onze actie zat een GRATIS Humax 9200c...
Maar effe bellen en was opgelost (schijnt).
De snelheid is wel naar beneden gegaan vind ik sinds begin en nu met de problemen. Haal nu gemiddeld zoń 6Mbit waar ik voorheen de 20Mbit had...
[ Voor 91% gewijzigd door IEF op 28-09-2008 16:43 ]
Verwijderd
Ze hebben een samenwerkingsverband met Ziggo volgens de site, dus lijkt me van niet, maar je kan altijd even bellen voor de zekerheidjaaoie17 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:08:
Weet iemand als je al de alles-in-1 pakket kunt nemen zonder extra kosten als je in het cogas gebied woont.
Verwijderd
Zijn er mensen die net als ik alleen de eredivisiekanalen en de Duitse zenders nog digitaal hebben en bijv. Nederland 1 en RTL e.d. niet meer ontvangen (wel analoog)?
[ Voor 63% gewijzigd door IEF op 28-09-2008 17:00 ]
Het is de Samsung DCB-270R decoder.
Bambu Lab P1S Combo
Vervang je bekabeling eens ! en dan specifiek de tv-kabel tussen wandcontactdoos en je decoder.MacorgaZ schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:03:
Ik heb sinds begin september tijdens digitaal TV-kijken echt de hele tijd last van artifacts en soms gewoon een opbouw van helemaal geen beeld naar stotterend beeld naar stotterend beeld met geluid bij sommige zenders. Ik zit in het 7482-gebied, hebben meer mensen dit, of zou het aan mijn decoder kunnen liggen?
Daar zit voor 99% procent van de gevallen het probleem.
Verwijderd
MacorgaZ schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:03:
Ik heb sinds begin september tijdens digitaal TV-kijken echt de hele tijd last van artifacts en soms gewoon een opbouw van helemaal geen beeld naar stotterend beeld naar stotterend beeld met geluid bij sommige zenders. Ik zit in het 7482-gebied, hebben meer mensen dit, of zou het aan mijn decoder kunnen liggen?
Of de firmware eens bijwerken en de zender indeling opnieuw inladen (misschiend dat men ferquenties gewijzigd heeft).hetnet schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:00:
[...]
Vervang je bekabeling eens ! en dan specifiek de tv-kabel tussen wandcontactdoos en je decoder.
Daar zit voor 99% procent van de gevallen het probleem.
Bambu Lab P1S Combo
moddervet, wat doet je modem als je em direct aan je pc of laptop hangt? het lijkt mij een routerprobleem....
[ Voor 20% gewijzigd door IEF op 28-09-2008 16:59 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Het gaat om het volgende. Wanneer ik een game speel (ut2k4) verneem ik lags terwijl iik wel een goede ping heb, vreemd. Dus ging ik kijken wat de route is vanaf mijn pc naar de betreffende server in duitsland of londen of waar dan ook in Europa. Wat blijkt nu, ik wordt gewoon weer gerouteerd via Amerika

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Mijn postcode gebied: 3582. (Utrecht)
Zie hier een aantal tests met pingplotter:

Vanaf mijn huis naar een gameserver in Duitsland (85.14.233.19 - Coburg)
Hier gaat het bijvoorbeeld al mis bij:
xe-3-2.r00.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.2.189) Dat is namelijk:
129.250.0.0 - 129.250.255.255
NTT America, Inc.
8005 South Chester Street
Suite 200
Centennial, CO
US
Dan test nummer 2, dit is naar een gameserver in Londen.

Bij hop 7 gaat het fout:
so-0-0-0.mpr1.ams1.nl.above.net (64.125.26.45) hoort bij:
64.124.0.0 - 64.125.255.255
Abovenet Communications, Inc
360 Hamilton Ave
White Plains, NY
US
En als laatste voorbeeld/test, thuis -> londen:

Hop 6:
xe-3-3.r00.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.11.209)
NTT America, Inc.
Suite 200
Centennial, CO
US
Nu begrijp ik wel dat dit niet altijd aan Ziggo/Casema ligt maar ik heb ook een test waarbij de router van Casema/Ziggo mij direct doorverwijst via de US.
De mensen bij Ziggo hebben een contactpersoon bij de diverse NOC's als het goed is, of ze kunnen in ieder geval een melding hiervan maken. Als ik als particulier een mail naar de betreffende NOC stuur ben ik bang dat ik niet echt ver kom...
Ik heb dit probleem al sinds vorige week woensdag voorgelegd bij Ziggo en alleen nog maar een auto-reply gekregen.
Mijn vraag is, zijn er hier meer mensen met dit probleem? (Verkeerde routering)
Ik wordt er een beetje moe van namelijk om dit in de gaten te moeten gaan houden.
Vr.gr.
DVRIES
Heb Ziggo gebeld, maar verder dan een 'wij resetten je modem vanaf hier en als het probleem na een week nog hetzelfde is dan moet je nog maar eens bellen' kwamen ze niet.
Inmiddels heb ik ontdekt dat als ik mijn pc aan laat staan hij precies na 12 uur opnieuw wegvalt. Supervaag allemaal.
Dit dus.
[ Voor 29% gewijzigd door Klaus_1250 op 28-09-2008 16:40 ]
Ik krijg een gratis digitale decoder+smartcard erbij en kan mijn huidige Samsung erbij houden. Dat bellen boeit me niet zoveel.
Waar ik vooral over inzit, is het internetgedeelte. Ik krijg een nieuw modem van Ziggo, ter vervanging van mn huidige. Ik hoop echt dat ze mijn abonnement zonder downtime kunnen overzetten en dat de verbinding een beetje stabiel is. Ik heb bij @Home echt NOOIT echte problemen gehad (postcodegebied 8802), alleen wat dingetjes met digitale TV.
Van de week zal mn installatiepakket wel komen, ik ben benieuwd.

En dat vanaf m'n draadloze verbinding.
[ Voor 7% gewijzigd door Tadream op 29-09-2008 00:32 ]
Heb ik ook al eens gehad (maar dan alleen voor TV).Leejow(saait) schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:44:
Shit shit shit shit shit! Ik kom er net achter dat ziggo mij de afgelopen 2 maanden dubbel heeft lopen factureren (op 2 verschillende klantnrs).. Blijkt ook nog eens dat ze dit weekend met het administratieve systeemwas al heel even blij dat de klantenservice open was op zondag...
Ik heb er vaak achteraan moeten zitten en na een aantal maanden is het teveel betaalde geld verrekend.
Nu het Ziggo is kan een aanpassing in gegevens / produkten ook niet in één keer.
Ook hiervoor moet je ze meermalen contacteren willen ze iets goed doorkrijgen.
Ik kreeg afgelopen weekend een brief van Ziggo dat mijn @home diensten nu Ziggo alles in 1 worden.
Heb 4 weken de tijd om dit kostenloos aan te passen.
Kijken of ze die allen-in-1 extra kunnen omzetten in plus zonder al te veel problemen..
Plus de andere problemen die ik heb met de extra dienst Sport1 (opzeggen en het niet doorkomen daarvan in het systeem, maar wel email + brief bevestiging krijgen) heb ik er nog steeds niet veel vertrouwen in.
[ Voor 23% gewijzigd door Hoyden op 29-09-2008 10:33 ]
amstnl ....... Amsterdam-NederlandDVRIES schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:14:
Zie hier een aantal tests met pingplotter:
[afbeelding]
Vanaf mijn huis naar een gameserver in Duitsland (85.14.233.19 - Coburg)
Hier gaat het bijvoorbeeld al mis bij:
xe-3-2.r00.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.2.189) Dat is namelijk:
NTT America, Inc.
Suite 200
Centennial, CO
US
Dan test nummer 2, dit is naar een gameserver in Londen.
[afbeelding]
Bij hop 7 gaat het fout:
so-0-0-0.mpr1.ams1.nl.above.net (64.125.26.45) hoort bij:
64.124.0.0 - 64.125.255.255
Abovenet Communications, Inc
360 Hamilton Ave
White Plains, NY
US
En als laatste voorbeeld/test, thuis -> londen:
[afbeelding]
Hop 6:
xe-3-3.r00.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.11.209)
NTT America, Inc.
Suite 200
Centennial, CO
US

Ja, dat had ik ook wel gezien maar dat is ook maar een hostnaam hé. Het is niet per definitie zo dat wanneer ik een bepaalde url locatie.a.amstnl.piet.net noem dat dit ook daadwerkelijk in amsterdam is.
Ik vond Klaus_1250 zijn reactie veel waardevoller dan deze reactie eerlijk gezegd. Ik ben nu dan ook aan het uitzoeken hoe het precies zit. Door bijvoorbeeld diverse ip-locators te controleren e.d. maar ik kom telkens in de US uit omdat zij dit adres geregistreerd hebben. Ik zoek eigenlijk een tool die mij kan vertellen wat de exacte lokatie echt is. Alle tools wijzen namelijk nog steeds naar de US...
Bij consumenten en kleine bedrijven niet, maar hier kun je dat wel doen. Gok erop dat er ook wel een RFC oid voor is.DVRIES schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:15:
Ja, dat had ik ook wel gezien maar dat is ook maar een hostnaam hé. Het is niet per definitie zo dat wanneer ik een bepaalde url locatie.a.amstnl.piet.net noem dat dit ook daadwerkelijk in amsterdam is.
Maar, heeft het nut om te weten waar ze precies staan? Vanuit de bovenstaande gegevens kun je wel zeggen dat ze waarschijnlijk bij 1 van de 5 colo's staan van de AMS-IX. Ik heb even met WHOIS gekeken naar die IP, een aantal verwijzen naar de VS maar als ik naar de laatste update datum van die whois's kijk, zijn die niet meer recent.
Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar wat mail-adressen van noc's en ze een mailtje schrijven om het probleem over te brengen. Alleen is het altijd lastig om dat soort mail erdoor te krijgen.
[ Voor 22% gewijzigd door Klaus_1250 op 29-09-2008 13:36 ]
ik haal via een bedrade verbinding nu een upload van 1900-2100Kbit (volgens SpeedTest.net) Download is netjes rond 16.000
Ik hoop dat ze het nog verder fine-tunen want echt veel verschil is het niet!
Ik zit in regio Meerssen (Schoonbron headend cq. schoo1.lb.home.nl)
[ Voor 4% gewijzigd door Mr.CeeJay op 29-09-2008 19:07 ]
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Bij mij inmiddels niet meer.. Pagina's laden gaat misschien 10 seconden per minuut, de overige 50 seconden is het "pagina niet gevonden"..mocean schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:41:
[...]
Ik heb nog gewoon mijn oude ip 83.87.*.* (Casema) en ik had vandaag ook flink wat problemen, en het leek op DNS. Ene keer doet een site het wel, andere keer niet. Nu lijkt het weer te werken allemaal.
Open DNS dns servers mochten niet baten, als dat voor iemand uberhaupt al geholpen heeft?
Suggesties zijn welkom, niet fijn surfen zo..
ik heb ook al een week hetzelfde probleem, dacht dat het aan mijn wireless lag, maar met kabel hetzelfde probleem.Tiiim schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:22:
[...]
Bij mij inmiddels niet meer.. Pagina's laden gaat misschien 10 seconden per minuut, de overige 50 seconden is het "pagina niet gevonden"..
Open DNS dns servers mochten niet baten, als dat voor iemand uberhaupt al geholpen heeft?
Suggesties zijn welkom, niet fijn surfen zo..
idem hiero, den haag that is....shoombak schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:52:
[...]
ik heb ook al een week hetzelfde probleem, dacht dat het aan mijn wireless lag, maar met kabel hetzelfde probleem.
Work hard & be brave.
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
postcode 2201
Verwijderd
Alhoewel ik moet zeggen dat het internet na de zoveelste reset van mijn router wel stabieler is.
Wat ik wel vreemd vind is dat wanneer ik mijn pc direct op het modem aansluit een 94 adres heb maar wanneer ik mijn router er tussen hang een 83 adres.
Ik heb overigens nog geen brief ontvangen over de overgang naar ziggo zoals andere mensen eerder hebben aangegeven.
Verwijderd
Dit is al de zoveelste keer dat dit gebeurd en iedere keer heb ik de problemen aan Ziggo gemeld. Zowel aan de telefoon als via de email blijft het antwoord bij: " voor zover wij kunnen zien is er niets mis met uw verbinding"
Inmiddels worden mijn emails niet meer beantwoord en het lijkt erop dat ze dat ook niet meer gaan doen. Morgen maar weer eens bellen dan, want ook mijn Humax digitale ontvanger heeft het weer begeven.
Gaat lekker zo.
Freude am Fahren
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Verwijderd
Heeft je router wel verbinding als je modem verbinding heeft?[b][
Dit is al de zoveelste keer dat dit gebeurd en iedere keer heb ik de problemen aan Ziggo gemeld. Zowel aan de telefoon als via de email blijft het antwoord bij: " voor zover wij kunnen zien is er niets mis met uw verbinding"
Inmiddels worden mijn emails niet meer beantwoord en het lijkt erop dat ze dat ook niet meer gaan doen.
Ik heb hier zoals eerder beschreven ook last van gehad maar raar maar waar na de zoveelste reset van mijn router is het nu redelijk stabiel.
In ieder geval niet zo erg als dat jij beschrijft.
Overigens heb ik nog steeds geen antwoord op de een paar weken terug verstuurde mailtjes.
Maar wel een slechte zaak dat de emailbeantwoording zo traag geworden is. Vorige maand kreeg ik vaak binnen 3 dagen antwoord.
Freude am Fahren
Soms weer heel kort een goede verbinding. Modem en router resetten biedt geen oplossing.
Ik heb nu een mogelijke workaround gedaan en het lijkt te werken.
Ik heb opendns eens geprobeerd (op/in de router) en het lijk daadwerkelijk te werken. (Eerst natuurlijk even een tijdje hiermee proberen.)
Maar misschien aardig om te proberen. Kwaad kan het niet echt.
Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren
Verwijderd
Oke hopen dat de workaround werkt.gpXtreme schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:31:
Zowel router als modem zijn al verschillende malen gereset, maar dat lijkt tot nu toe niet zoveel uit te maken. Soms heb ik de indruk dat het even beter gaat na een reset, maar ook zonder reset heb ik soms periodes dat de problemen er niet zijn. Kan dus ook toeval zijn.
Ik zal het zo eens proberen.
Het blijft behelpen.
En de email ondersteuning en helpdesk zijn inderdaad achteruit gegaan.
Vroeger namen ze de telefoon tenminste nog binnen de 15 minuten op (mijn ervaring)
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 21:37 ]
Verwijderd
Aanrader!
Hier lijkt het vooralsnog sneller en nog geen enkele pagina niet gevonden melding gehad.Tiiim schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:01:
Ik heb inmiddels ook de IPs van OpenDNS in mijn router gezet en surfen gaat al een kwartier zonder problemen![]()
Aanrader!
Freude am Fahren
Je kan ze ook in je computer zetten, moet je alleen voor elk apparaat doen....gpXtreme schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:33:
In mijn crappy sitecom wl-153 kan ik niet zelf een DNS instellen, dus dat kan ik niet proberen. Zou er bijna een fatsoenlijke router voor kopen. Belachelijk eigenlijk dat een provider een dergelijke wanprestatie kan leveren en er gewoon mee weg komt.
Bijvoorbeeld voor mensen met een broadcom (zoals linksys) router die DD-WRT gebruiken:
Onder "Services" > "DNSMasq: Additional DNSMasq Options"
1
2
3
| domain-needed bogus-priv cache-size=2000 |
Dit dus.
wat me wel opgevallen is is dat mijn modem niet meer te beheren valt door mijzelf ?
voorheen kon ik gewoon naar 192.168.100.1 gaan en de modem op afstand resetten
nu krijg ik een login scherm.
weet iemand hier het pw van aangezien het voor mij betekend 4 trappen op en neer te lopen om hem te rebooten mits het fout gaat..
Dit topic is gesloten.
Hou het aub netjes. Afreageren op de ISP vanwege je eigen specifieke problemen is not done.
Dit heeft geen discussiewaarde en lokt louter boze reacties uit.
Inhoudelijke reacties/ervaringen zien we natuurlijk graag.