Al jaren neemt een familielid het internet af van Wanadoo/orange/online via de kabel.
Nu de overstap naar een Ziggo-alles-in-1 pakketje, want digitale TV is wel leuk.
Ze hebben de vraag gesteld aan Ziggo of er iets veranderd aan de emailadressen. NEE, zei Ziggo, er veranderd niets. Leek mij wat vreemd, maar goed.
19 september wanadoo-account uit de lucht en een brief op de mat met daarin wat gegevens, zoals servers van casema.
Het internet an-sich is blijven werken, maar nergens in de Ziggo-info wordt gesproken over een emailadres oid. Normaal kun je dat instellen bij de activatie van het modem, maar aangezien die nog gewoon werkt, hoeft/kan dat niet meer.
Na een veel te lange tijd te hebben gewacht (aardige muziek) op een Ziggo-medewerker, eindelijke iemand aan de lijn. Die zei al snel: "aha, mijnheer, ik zie het probleem al. Mag ik het HFC MAC-adres van uw modem." Ik van zolder naar beneden rennen, nummer gegeven en direct weer naar boven.
Hij zei dat hij het modem opnieuw ging activeren en dat hij wel een emailadres zou aanmaken met het wachtwoord 'welkom123' (geen hoofdletters of iets). Maar of ik nogmaals het mac-adres kon noemen.

Ik dus weer de trap af.
Volgend mijnheer Ziggo Helpdesk zou het nu allemaal moeten lukken. MOOI!!! dacht ik.
Ik via webmail proberen in te loggen, maar helaas geen enkele mogelijkheid, met welke combinatie van fouten hij in het wachtwoord had kunnen maken. Uiteindelijk maar 'wachtwoord vergeten' geprobeerd en dat was voor de eerste stap de oplossing; ik kan email ophalen vanaf het hoofd-emailadres.
Leuk en aardig, maar er wonen meer mensen in eht huis, dus gelijk maar een extra-emailadresje erbij maken. Dus ik naar MijnZiggo.
Wat een ramp, met nieuwe gegevens is het niet mogelijk om in te loggen. Een nieuw Ziggo-account aanmaken wil niet lukken, omdat er 'voor dit klantnummer al een account is aangemaakt'. (geef dan ***domme tenminste de mogelijkheid om dit account te achterhalen.
Dus inderdaad weer in de telefoon geklommen en nu optie 6: MijnZiggo-helpdienst.
Even kort het verhaal uitgelegd van de overstap, nieuw hoofdemailadres etc...
"Nee mijnheer dan moet u met de klantenservice van Wanadoo bellen" aaarghhhh, luisteren ze dan ook niet wat je zegt. Na het nog een paar keer nog eenvoudiger te hebben uitgelegd zei de goede man: "Ik kan u alleen maar uw inlognaam en wachtwoord van MijnZiggo via de post leveren"
Helaas kan dat alleen via de post, maar dat was PRECIES WAT IK NODIG HAD!
Uiteindelijk als tweede mailadres een gmail account in het leven geroepen. (super spamfilter, lekker binnen te halen via outlook, alles wordt nog eens online bewaard en natuurlijk NOOIT meer LAST van nieuwe/gewijzigde emailadressen)
Moraal van dit verhaal: laat de mensen bij Ziggo eens luisteren en meedenken ipv standaard procedures doorlopen. Het kan zo veel beter.
Tot zo ver mijn frustraties.
Btw. Zelf neem ik nog steeds (kabel)internet af via Online. Voorheen nauwelijks tot geen problemen met snelheid e.d. Sinds Ziggo regelmatig uitermate trage verbinding. Daarnaast ook verkeer vanaf NewsServers afgeknepen. (via SSL verbinding nog wel goed)
Ik overweeg een overstap naar een nieuwe ISP. Jammer.
Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren