[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:31

d_star

Maharadja of the Year :-/

Hier in De Meern (postcode 3453) ook pagina's die af en toe wel, en af en toe niet laden. Paar keer een hard reset van mn modem geprobeerd, maar het werkte maar sporadisch.

Ik heb overigens geen router staan tussen het modem en mn pc. Maargoed, als het bij iedereen voorkomt, ligt het niet aan mij. Da's dan ook weer een soort van positief :|

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damastx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

damastx

bumminc.

hier in Bilthoven (3722) geen problemen!

As finishing touch, god created the dutch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 00:47
angel00008 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 08:39:
weet iemand hier het pw van aangezien het voor mij betekend 4 trappen op en neer te lopen om hem te rebooten mits het fout gaat..
user / pass = admin / motorola

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Zijn er in de omgeving van Zwolle problemen? Op de site staat niets, maar meerdere mensen in mijn omgeving hebben geen internet.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
In ieder geval ligt wel de smtp.atwork.nl server 'eruit'. Ik heb net even gebeld met ze en ze zijn hier druk mee bezig. Wellicht is er iets meer aan de hand? 7554 hier. Internet werkt wel gewoon. Het gaat overigens om een Ziggo Zakelijk abo.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:16
gavro schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:20:
[...]

user / pass = admin / motorola
held werkt ! thanks.

als ziggo nu poort 25 voor consumenten opengooit dan ben ik tevreden :+ maar dat zal volgens de helpdesk nooit gebeuren.

edit : spuit elf ik blijf 21 zeggen inplaats van 25 :P

[ Voor 9% gewijzigd door AjDuLion op 30-09-2008 13:04 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:55:
[...]

held werkt ! thanks.

als ziggo nu poort 21 voor consumenten opengooit dan ben ik tevreden :+ maar dat zal volgens de helpdesk nooit gebeuren.
Poort 21 staat open en is voor FTP!

Alleen poort 25 staat dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Op de site van Ziggo is de 'groepsstoring van maandag, 29 september' op dinsdag, 30 september 08.00 uur afgemeld als zijnde opgelost. Mij benieuwen, heb er weinig vertrouwen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59

chromeeh

the Gnome

Ik heb sinds enkele dagen een raar probleem (regio 7609)
Op willekeurige momenten valt m'n verbinding weg, het modem gaat rebooten en blijft hier in hangen, zodra ik het modem een 30 sec van de stroom af haal, stroom er weer op, boot het modem netjes en functioneert weer.

Het rare is dat mijn router meld dat er een duplicate wan IP gevonden is zodra ik deze reset direct na de power cycle. Uiteraard al gemeld bij de klantenservice.

Het lijkt er op dat er iemand anders is die ook het adres toegewezen ruzie maakt met mijn connectie.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:16
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:01:
[...]

Poort 21 staat open en is voor FTP!

Alleen poort 25 staat dicht.
je hebt gelijk komt waarschijnlijk door de sustaind 18c dat ik momenteel zit in een server ruimte.

sta hier te blauwbekken tot alles weer werkt :+

* AjDuLion had een jas moeten meenemen vanochtend naar zn werk.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders ook problemen met de snelheid van het internet? Ik haal maar rond de 40/50k. Regio Venlo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:30

Zenyatta

Tsjakka!

Bij ons in Zoetermeer hadden we een storing van zondag jongstleden rond 18.00 uur tot vandaag in de loop van de ochtend. Geen internet en telefoon via de kabel meer. Op teletekst stond geen informatie, dat wil zeggen, geen storingen gemeld. Bellen of mailen naar de klantenservice was onmogelijk of leverde een hoge telefoonrekening op bij de mobiele telefoon (wachttijden tot 45 minuten). Krijg je dan iemand aan de lijn, dan ontkennen ze dat we een storing hebben. :(
Uiteindelijk deed vandaag het internet het weer. De telefoon nog steeds niet. Totdat ik bedacht dat de modem twee telefoonlijnen aan kan. Het stekkertje even over gezet, en nu werkt alles weer. }:O We hebben nooit het stekkertje omgezet, maar nu werkt alles en voor de storing ook. Vrij absurd. :?

Ik denk erover een ernstige klacht te sturen.

Weet iemand of je voor de in totaal twee hele dagen zonder verbinding nog recht hebt op een vorm van restitutie?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

in het geval van kostenderving wel volgens mij.
Mocht je bedrijf stil liggen of je hebt bijv. je fortis aandelen niet snel genoeg kunnen verkopen, dan heb je er wel recht op(1e geval iig zeker) Enige wat je zou kunnen vragen is een tegemoetkoming voor oa. de telefoonksten en je hebt wel betaald voor die 2 dagen. Bij sommige providers krijg je dan een korting op je abo de volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Restitutie is alleen vanaf 5 dagen achtereen geen verbinding, het is een particulier abonnement hè, zit een Best Effort SLA op ;)

Klacht per brief kan wel natuurlijk, eventueel met bewijs van telefoonkosten naar de klantenservice. Overige kosten (secundair) worden natuurlijk niet vergoed, dat is je eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
@Floris-K: Nee, zo werkt het niet. Het hangt er helemaal af wat er in je overeenkomst met de ISP staat. En in de overeenkomst staat niet dat Ziggo 100% uptime garandeerd; verre van dat zelfs. In het geval van bedrijfsmatig gebruik is het anders, dan staan er meestal voorwaarden en afspraken die hierover gaan (SLA's e.d.), maar daar betaal je dan ook voor.

Wat wel redelijk kan zijn, is een tegemoetkoming in de telefoonkosten en in geval van zeer lange of vele storingen, daar een tegemoetkoming voor vragen. In die gevallen is het ook voor de ISP oppertuun om daarop in te gaan, omdat ze anders klanten gaan kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-07 17:55
Nou, misschien is er wel iemand die mijn probleem kan oplossen:

Ik heb het momenteel zo:
Er staan 2 pcs in huis. Het internet komt binnen in een SURFboard modem (kan dat? Motorola?), gaat dan naar de E-TECH RTBR05 router en dan naar de 2 computers. Ik heb de router als volgt ingesteld:
WAN LINK TYPE : DYNAMIC IP
domain: home.nl (kom van @home, groningen :P)
hostname: cc-nummer
MAC adres is van de pc die het eerst aangesloten was op het modem
met de laatste firmware...

Het werkt momenteel, maar op willekeurige tijden, soms heel snel, soms na weken, vliegt het internet weg... Ik log in in de router, running status zegt dat alles gewoon goed is (connected, zelfde cijfertjes allemaal), maar ik kan niet op internet. Pas na een reboot van de router is het weer OK.
Dat is op zich al vervelend, maar nog vervelender is, dat dit niet altijd werkt. Soms log ik in in de router, die bezig is proberen te connecten met de WAN (dat is de ISP toch? of het modem in mijn geval?). Het lukt alleen niet. Na elke retry zegt-ie "Disconnected". Dan is het internet dus definitief weg en ik krijg het dan ook niet meer aan de praat, behalve als ik wat dingen opnieuw instel, wat probeer en opeens heb ik dan weer internet (weet zelf eigenlijk niet waarom).

Mijn vragen:
Zijn mac-adressen hier belangrijk? Klopt het dat in mijn geval de router geen WAN IP doorkrijgt en daarom de verbinding weg is? Hoe krijg ik dat WAN IP dan weer terug en waar ligt het aan? Staan modem en router te dicht bij elkaar (ergens gelezen :S EMI?)? Router gewoon stuk?

Iemand hielp me al en zei dat de router niet ondersteund werd door ziggo, maar dat lijkt me stug... Had het over dat ziggo ip adres veranderde en dat de router hem dan kwijt raakte... klopt volgens mij wel, maar dat kwijtraken moet toch te voorkomen zijn?

Degene die dit oplost is trouwens wel geniaal, heb al heel wat experts erbij gehaald die het niet konden verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
Jay-K schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:08:
Zijn er in de omgeving van Zwolle problemen? Op de site staat niets, maar meerdere mensen in mijn omgeving hebben geen internet.
Ja vanmorgen geen internet, en nu 17.05 doet de mailserver het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53

St@m

@ Your Service

dribibu schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:05:
[...]

Ja vanmorgen geen internet, en nu 17.05 doet de mailserver het niet...
Mijn moeder belde me vanmorgen, ook geen internet meer.
Net even langs geweest, de router kreeg geen IP meer van het modem, alles losgehaald, gereset niets nada noppes, na een herstart van het modem wel gewoon internet (dus zonder router).
Linksys ding btw.
Kom ik net thuis, zegt m'n vriendin; "we hebben geen internet". Ook hier een Linksys router en ook deze kreeg geen IP adres meer, na een herstart hier gelukkig weer alles goed.
Nu bij paps en mams nog..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:28
St@m schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:38:
[...]

Net even langs geweest, de router kreeg geen IP meer van het modem, alles losgehaald, gereset niets nada noppes, na een herstart van het modem wel gewoon internet (dus zonder router).
Linksys ding btw.
Kom ik net thuis, zegt m'n vriendin; "we hebben geen internet". Ook hier een Linksys router en ook deze kreeg geen IP adres meer, na een herstart hier gelukkig weer alles goed.
Dat heb ik dus sinds vanmorgen / gisteravond half 1 ook :S Mijn Linksys WRT54GS v6 krijgt geen ip meer toegewezen vanuit het modem...

Ik heb er nu maar een cheap eminent routertje tussen hangen, want die doet het wel gelijk en krijgt direct een IP toegewezen...

Maar het rare ook, ik weet alleen niet of dit sinds gisteravond/vanmorgen het geval is, is dat ik een nieuw IP (extern, dus gewoon WAN-ip) heb gekregen...

Ik heb vanmiddag meer dan een uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen om het probleem uit te leggen...maar die begrijpen echt niets daar...moet je eerst perse alle stappen doorlopen (die ik zelf allang gedaan had) zoals kabels checken, router er tussenuit enzovoort...

Maar het probleem is dus dat met mijn Linksys niets mis is...ik heb nu dus een ander routerje ertussen hangen en nu krijgt hij wel fijn een ip toegewezen...het probleem ligt dus zeker weten bij hun en niet bij mijn tweak-gear >:)

Maarja probeer dat zo'n snotneus aan de helpdesk die het alleen vanuit zijn wizzard moet doen maar eens uit te leggen 8)7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ok, dat is echt raar 8)7 lijkt wel alsof ze iets geblokt hebben voor Linksys routers :P
Maar ik heb het 5 minuten uitgehouden met de helpdesk.. weer een allochtoon aan de lijn.. waarom heb ik altijd die pech
en die kwam helaas niet verder dan "Modem reset en router reset"

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
St@m schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:05:
Ok, dat is echt raar 8)7 lijkt wel alsof ze iets geblokt hebben voor Linksys routers :P
Maar ik heb het 5 minuten uitgehouden met de helpdesk.. weer een allochtoon aan de lijn.. waarom heb ik altijd die pech
en die kwam helaas niet verder dan "Modem reset en router reset"
Net even met een vriend gebeld nadat ik jou verhaal hier las, waarvan ik weet dat hij dezelfde router heeft als ik...ik dacht dus dat ik gewoon de enige was en dat het aan mij lag, maar hij had exactemento hetzelfde probleem...ofja hij dacht ook eerst van shit router kapot of storing...maar ik zeg dus...hang er eens een andere router tussen oid en check of die wel een ip toegewezen krijgt...en toen werkte het bij hem ook ineens...

De toevalsvariabele begint bijna onwaarschijnlijk groot te worden ... :? wat heeft Ziggo nu weer uitgevreten :P

kan jij btw nagaan of je externe ip ook plots verandert is ?

[ Voor 25% gewijzigd door StraightOn.NL op 30-09-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn begonnen thuis met een breedbandverbinding via wanadoo, welke vervolgens uiteindelijk is veranderd naar Ziggo.

Er zijn hier niks geen problemen (postcode 2203) met internet! Af en toe even langzaam, misschien een paar uur in een jaar helemaal geen internet, maar verder geen storingen.

Ik blijk ook een @online.nl email adres te hebben, geen idee waarom want toen ik ze met een vraag mailde kreeg ik meteen een mail terug dat ik contact moest opnemen met Ziggo. Ik zit blijkbaar bij Ziggo?

In ieder geval betalen wij nu € 30,- voor 4000/1000... Dit terwijl je voor ADSL via online (20000/1000) slechts € 24,- betaald per jaar. Hoewel ik nooit geen problemen heb met Ziggo, vind ik het persoonlijk raar dat je meer betaald voor minder snelheid :-/. Ben dus ook serieus aan het overwegen over te schakelen op ADSL, volgens speedtest van online.nl hebben wij 15-20Mbit mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

StraightOn.NL schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:08:
[...]

Net even met een vriend gebeld nadat ik jou verhaal hier las, waarvan ik weet dat hij dezelfde router heeft als ik...ik dacht dus dat ik gewoon de enige was en dat het aan mij lag, maar hij had exactemento hetzelfde probleem...ofja hij dacht ook eerst van shit router kapot of storing...maar ik zeg dus...hang er eens een andere router tussen oid en check of die wel een ip toegewezen krijgt...en toen werkte het bij hem ook ineens...

De toevalsvariabele begint bijna onwaarschijnlijk groot te worden ... :? wat heeft Ziggo nu weer uitgevreten :P

kan jij btw nagaan of je externe ip ook plots verandert is ?
Ik heb hier een 94.215 adres en bij mijn ouders ook een 94.215 adres.
Dit was altijd 82.74.222.122 :+ ben ik nu een nerd dat ik mijn oude IP uit mijn hoofd weet :P
Maar die Linksys werkt nu nog steeds niet dus.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Al een hard reset van die Linksys geprobeert? Welke firmware staat erop? Kan best zijn dat de Linksys een nieuwe lease aanvraagt met het oude IP als voorkeur en dat daar iets mee fout gaat.

[ Voor 44% gewijzigd door Klaus_1250 op 30-09-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Klaus_1250 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:36:
Al een hard reset van die Linksys geprobeert? Welke firmware staat erop?
Ja, ik heb al een hard reset geprobeerd.. mag ik weten wat de meerwaarde is van het type firmware? (ik weet het trouwens niet want dat ding staat bij mijn ouders en ik was vanavond niet meer van plan om weer op bezoek te gaan)

Dat ding draait 2 jaar lang goed, en na *iets* van Ziggo doet ie het niet meer.. Wel zijn de IP adressen veranderd, en hebben meerdere mensen problemen met Linksys routers.

En op moment van schrijven ligt de SMTP server eruit.. nee hoor het ligt niet aan Ziggo :P

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 30-09-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
StraightOn.NL schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:45:
[...]

Dat heb ik dus sinds vanmorgen / gisteravond half 1 ook :S Mijn Linksys WRT54GS v6 krijgt geen ip meer toegewezen vanuit het modem...

Ik heb er nu maar een cheap eminent routertje tussen hangen, want die doet het wel gelijk en krijgt direct een IP toegewezen...

Maar het rare ook, ik weet alleen niet of dit sinds gisteravond/vanmorgen het geval is, is dat ik een nieuw IP (extern, dus gewoon WAN-ip) heb gekregen...

Ik heb vanmiddag meer dan een uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen om het probleem uit te leggen...maar die begrijpen echt niets daar...moet je eerst perse alle stappen doorlopen (die ik zelf allang gedaan had) zoals kabels checken, router er tussenuit enzovoort...

Maar het probleem is dus dat met mijn Linksys niets mis is...ik heb nu dus een ander routerje ertussen hangen en nu krijgt hij wel fijn een ip toegewezen...het probleem ligt dus zeker weten bij hun en niet bij mijn tweak-gear >:)

Maarja probeer dat zo'n snotneus aan de helpdesk die het alleen vanuit zijn wizzard moet doen maar eens uit te leggen 8)7 :(
Probleem, router zit in je eigen netwerk, dat ondersteunt ziggo niet. tuurlijk moeten ze ook een script volgen, maar op zich vrij simpel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Klaus_1250 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:36:
Al een hard reset van die Linksys geprobeert? Welke firmware staat erop? Kan best zijn dat de Linksys een nieuwe lease aanvraagt met het oude IP als voorkeur en dat daar iets mee fout gaat.
Mijn IP is ook verandert van een 84.xx.enz. naar een 94.xx.enzovoorts....

Ik heb vanmiddag nog de laatste nieuwe firmware van Linksys erop gezet, maar dit was dezelfde die ik al erop had staan van 3 maart dit jaar (laatste update)...

Met een hard-reset bedoel je achter op het knopje reset knopje drukken :P!? Dit heb ik inderdaad al gedaan, maar leverde niks op...ook een back to factory defaults leverde niets op.

Ik heb het zelfs geprobeerd door gewoon een static ip met dns en de hele zooi in te geven...maar ook dat werkte niet.

@hierboven...dat ze geen ondersteuning geven voor het instellen van de router begrijp ik wel...maarja het mag toch niet zo zijn dat mensen met een linksys router opeens hier geen gebruik meer van kunnen maken :P Ik wilde ze ook meer op de hoogte stellen van het probleem dan dat ze het voor mij oplossen...maar het probleem is dus dat ze pas naar je willen luisteren als je al hun crap hebt uitgevoerd...terwijl ik duidelijk beter wist waar ik het over had dan degene aan de ziggo-kant van de lijn :z

[ Voor 22% gewijzigd door StraightOn.NL op 30-09-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
St@m schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:38:
[...]

Linksys ding btw.
ja ik heb vanmorgen ook het modem en daarna de linksys WRT54GL router gereset (ik trek altijd gewoon het stekkertje eruit)
en het ip adres begint nu ook met 94.125.

Nu nog even de mail zien te fixen, of zal de server "mail.home.nl" niet meer werken? nou maar ff kijken...

edit: nou zonder de router werkt de uitgaande @home mail server ook niet, dus bij mij ligt het niet aan de linksys router, de ingaande mail.home.nl server doet het trouwens wel...
maar even geduld dus...

[ Voor 10% gewijzigd door dribibu op 30-09-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Ik heb het zojuist nog eens even geprobeerd, dus weer gewoon het modem op mijn linksys router aan te sluiten en alles te resetten...maar helaas...het werkt nog steeds niet. Het arris modem voorziet de linksys router nog steeds niet van een ip adres.

Ik vind dit wel erg vervelend zo, bovendien vind ik het vreemd dat ziggo zomaar nieuwe ip's gaat uitdelen zonder mensen daarvan vooraf op de hoogte te stellen.

Als iemand een oplossing heeft voor het Linksys router probleem dan hoor ik het heel erg graag...!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja. Ik heb hier dus ook gewoon vrolijk last van! geen internet hebben (dns fouten) etc ook met een Linksys router wrt54GL met een firmware van DD-WRT v23 SP3.

Nooit problemen! met adsl gehad (hccnet/planet/tiscali/telfort! Denk je vrolijk mm... ik ga over op cable! want dan weet je zeker dat je een snelle verbinding hebt (snelheid)! nah! valt gewoon om de have klap je internet eruit of laad gewoon geen pagina's :S. Lekkere reclame dit van ziggo! woeiiii!!!!!!!!!!!! we zitten met z'n alle te juichen! NOT!!!!!!!!!

Het rare is idd ook cable modem rechtstreeks op server krijg je een 94 adres, en op je linksys router krijg je een 83 adres :S. Heel apart!

Ik hoop dat we met z'n alle tot een oplossing komen, want dit is echt ruk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys!!!

Dit is toch niet te doen!!!!!!!!!!! waaaah wordt gek van die zooi!!! Vrolijk bellen met de helpdesk! je postcode inkloppen, en dan nogmaals en wholla de verbinding wordt gewoon als (ingesprek) gezien.
Postcode 2201
Zo ben je toch geen bedrijf?? Of zie ik dat verkeerd. Het blijven gewoon echt werkelijk PRUTSERS!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

Hoeveel tijd zit er bij Ziggo tussen het moment van aanvragen en de daadwerkelijke aansluiting? Kan het zo snel niet vinden op hun (achterlijke roze) site.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er niet aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Het rare is idd ook cable modem rechtstreeks op server krijg je een 94 adres, en op je linksys router krijg je een 83 adres :S. Heel apart!
Probeer eens in de router het MAC-adres van de PC aan te nemen (cloon MAC-adres) en dan DHCP-release en dan DHCP-renew.
Als ik het zo lees, is Ziggo bezig om mensen naar nieuwe IP-adressen om te zetten, maar geeft het (per abuis?) nog oude IP-adressen uit aan bekende apparatuur.

BTW: DD-WRT v23 SP3 is al redelijk verouderd, DD-WRT v24 SP1 is al een tijdje uit en SP2 staat al bijna weer voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:30

Zenyatta

Tsjakka!

Heeft iemand ervaring met het opzeggen van het abbo? Hoe makkelijk is het om van Ziggo af te komen als je internet+telefonie afneemt (dan voor zover het goed werkt)?

Ben overigens nog niet zo heel ontevreden in de zin dat zondag-dinsdag de eerste storing was in bijna een jaar. Maar toch, de wijze waarop je door de helpdesk behandeld wordt... Internet en telefoon werken niet, dat ervaar ik hiert huis, maar ze weten bij de helpdesk te vertellen dat je gewoon verbinding hebt.

Maar het toppunt, dat wat mij doet overwegen over te stappen, is dat de telefoonstoring uiteindelijk verholpen werd door de stekker in de andere uitgang van de modem te doen.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:57:
[...]

Probeer eens in de router het MAC-adres van de PC aan te nemen (cloon MAC-adres) en dan DHCP-release en dan DHCP-renew.
Als ik het zo lees, is Ziggo bezig om mensen naar nieuwe IP-adressen om te zetten, maar geeft het (per abuis?) nog oude IP-adressen uit aan bekende apparatuur.

BTW: DD-WRT v23 SP3 is al redelijk verouderd, DD-WRT v24 SP1 is al een tijdje uit en SP2 staat al bijna weer voor de deur.
Zo aangepast maar blijkbaar werkt het nog steeds niet! Kortom we wachten het maar weer af :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:21:
[...]

Zo aangepast maar blijkbaar werkt het nog steeds niet! Kortom we wachten het maar weer af :(.
Ja, het is heel apart, gelukkig werkt het hier in mijn eigen huisje wel weer :) Maar mijn zusje is over de zeik, die kan niet met de laptop op internet :+

@hieronder.. Ja ik hap Wat wij fout doen-! :? 8)7 :+

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 30-09-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al 4 jaar lang prima verbinding

ik heb al zo'n 2 jaar geen storing meer gehad dus ik snap niet wat jullie fout doen.

oud groot motorola modem en een smc router van 25 euro.
prima internet van 520KB/S met ziggo Z2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damastx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

damastx

bumminc.

zo, vanochtend reageerde ik nog blij dat ik totaal geen problemen ondervond ;) inmiddels is het hier ook bezig... pagina's laden niet etc etc...

mijn situatie:
postcode 3722 (bilthoven)
motorola modem > linksys wrt54g > clients

blergh, nooit problemen gehad met ziggo/casema! :'( dat 't snel opgelost is!

As finishing touch, god created the dutch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zelf nergens last van... Laatste keer was paar maanden terug, toen had iedere Ziggo gebruiker hier (iig ik, buren, buren van buren, en iemand om de hoek) geen internet+foon en Ziggo maar ontkennen dat het niet werkt omdat de modems online waren.

Btw, kan ik hetzelfde gezeur verwachten als hier het ip verandert wordt? Zit nog op 82.75.*.*
Asus wl500g deluxe router + Arris modem.

Waarom delen ze überhaupt een nieuwe ip-reeks uit?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 30-09-2008 21:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo heeft zelf een DNS probleem op dit moment. Kan nu bv geen .com sites meer opvragen. Nb verizon.com.

Ik heb ook tijden problemen gehad met de Linksys router en Casema netwerk. Probleem ligt aan de Linksys router (v5, v6) die te weinig geheugen heeft. De routers waren populair dus zijn ze door Cisco uitgekleed voor winstmaximalisatie. Aangezien de DNS leases bij het Ziggo/Casema netwerk te kort zijn loopt het geheugen vol en crasht de Linksys router. Dit is op te lossen door er dd-wrtv24 firmware op te zetten. Werkt vooralsnog erg goed bij mij.

Maar ja, nu dat DNS probleem he...... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:23:
Tja. Ik heb hier dus ook gewoon vrolijk last van! geen internet hebben (dns fouten) etc ook met een Linksys router wrt54GL met een firmware van DD-WRT v23 SP3.
Zelfde router, zelfde probleem. DNS requests timen out. Ik heb dan maar de DNS servers van OpenDNS ingesteld (208.67.222.222, 208.67.220.220) en nu werkt het weer. Overigens krijgt mijn router wel gewoon een IP-adres (in de 83-range) wanneer ik een DHCP-release/renew doe.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Species5618 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:59:
[...]

Zelfde router, zelfde probleem. DNS requests timen out. Ik heb dan maar de DNS servers van OpenDNS ingesteld (208.67.222.222, 208.67.220.220) en nu werkt het weer. Overigens krijgt mijn router wel gewoon een IP-adres (in de 83-range) wanneer ik een DHCP-release/renew doe.
k heb hier ook problemen met een linksys, maar dan de 160n. precies zelfde verhaal verder :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Laatst online: 13:22

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:23:

Nooit problemen! met adsl gehad (hccnet/planet/tiscali/telfort! Denk je vrolijk mm... ik ga over op cable! want dan weet je zeker dat je een snelle verbinding hebt (snelheid)! nah! valt gewoon om de have klap je internet eruit of laad gewoon geen pagina's :S. Lekkere reclame dit van ziggo! woeiiii!!!!!!!!!!!! we zitten met z'n alle te juichen! NOT!!!!!!!!!

Ik hoop dat we met z'n alle tot een oplossing komen, want dit is echt ruk!!!
Ik heb ook een WRT54GL met DD-WRT v23 SP2 en die heeft ook continu DNS fouten / page not found etc ik wordt er helemaal gek van. De router (icm Motorola modem)krijgt een 94.208.x.x reeks toegewezen regio Breda. Iemand al een oplossing gevonden? :/
Species5618 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:59:
[...]

Heb net openDNS servers statisch ingegeven en dat lijkt te werken ja :X

[ Voor 17% gewijzigd door WeaZuL op 30-09-2008 22:22 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bij mij doet google en youtube het maar erg matig. Mijn torrents staan prima te blazen en worldofwarcraft.com kan ik lekker lezen , maar maar googlen? Moet ik een keer of 5 mijn zoekterm invoeren en youtube filmpjes hebben ook 25% kans om 'not available anymore' te zijn. Gedoe allemaal :(

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:57:
Ziggo heeft zelf een DNS probleem op dit moment. Kan nu bv geen .com sites meer opvragen. Nb verizon.com.
het is net opgelost..
alles doet 't weer

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Laatst online: 14:25
Hier ook problemen (Den Haag). DNS errors. Websites die niet inladen of pas tevoorschijn komen na een aantal keren op refresh te hebben geklikt. Wat een drama. Met Casema nooit problemen en nu.....

Hoop dat ze het snel oplossen. Enig idee of ze ermee bezig zijn?
quartex schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:24:
[...]

het is net opgelost..
alles doet 't weer
Misschien bij jou maar hier nog steeds niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Resinman op 30-09-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Resinman schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:30:
Hier ook problemen (Den Haag). DNS errors. Websites die niet inladen of pas tevoorschijn komen na een aantal keren op refresh te hebben geklikt. Wat een drama. Met Casema nooit problemen en nu.....

waarschijnlijk niet...bij hun duurt alles 3 dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Niet alleen laden de pagina's vandaag en gisteren gewoon wel/niet, ook is het internet sinds Ziggo merkbaar trager geworden hier. Ik moet echt enorm vaak de modem resetten om soms weer online te komen. :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-08 16:34
Ja, heb er ook ongelooflijk veel last van. Soms doet hij het gewoon, maar dat zijn maar momenten. Erg irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Laatst online: 14:25
Lees net dit op de website van Ziggo (even inloggen met je postcode):

Groepsstoring
van dinsdag 30 september 20.51 uur tot (nog niet bekend)
Op dit moment is het mogelijk dat u problemen ondervind met uw internet verbinding. Het is mogelijk dat internet paginas niet openen met de snelheid die u gewent bent.
Dit ligt niet aan uw computer of instellingen ervan. Het probleem wordt op dit moment onderzocht, wij doen er alles aan om het probleem op te lossen.
Onze excuses voor het ongemak.

Deze storing heb ik al 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 14:00

bonzz.netninja

Niente baffi

ja idd. Wat een kansloos gezeik. De vorige was vanmorgen opgeslost (08:05) en de nieuwe is al weer opgedoken.....aaargghghghghghhghg

[ Voor 61% gewijzigd door bonzz.netninja op 30-09-2008 22:44 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 09:14
Ik had ook last van DNS problemen etc. uiteindelijk maar OpenDNS IP's in mijn router gezet en surfen gaat weer als een tierelier.

www.opendns.com ;)

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
Resinman schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:37:
Lees net dit op de website van Ziggo (even inloggen met je postcode):

Groepsstoring
van dinsdag 30 september 20.51 uur tot (nog niet bekend)
Op dit moment is het mogelijk dat u problemen ondervind met uw internet verbinding. Het is mogelijk dat internet paginas niet openen met de snelheid die u gewent bent.
Dit ligt niet aan uw computer of instellingen ervan. Het probleem wordt op dit moment onderzocht, wij doen er alles aan om het probleem op te lossen.
Onze excuses voor het ongemak.

Deze storing heb ik al 3 dagen.
hmm mijn postcode staat nog steeds niet in het lijstje, ik heb maar eens een mailtje gestuurd, er is niets ergers dan niet genoemd te worden terwijl het niet goed werkt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ben ik voorbarig als ik zeg dat het over is? Alles werkt nu ineens weer zonder time-outs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 21:05
hier in regio breda lijkt alles het ook weer goed te doen, ik had ook wat problemen met bepaalde websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Eindelijk een dag zonder 100x dat ding uit te trekken inderdaad. De dame van de helpdesk was ook zeer behulpzaam. Ik moest eens beginnen met mijn pc te formateren, mochten er dan nog problemen zijn moest ik nog maar eens bellen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Paprika schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:20:
Eindelijk een dag zonder 100x dat ding uit te trekken inderdaad. De dame van de helpdesk was ook zeer behulpzaam. Ik moest eens beginnen met mijn pc te formateren, mochten er dan nog problemen zijn moest ik nog maar eens bellen. -O-
Dat heb je natuurlijk ook meteen gedaan toch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Resinman schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:30:

[...]

Misschien bij jou maar hier nog steeds niet.
zit ook in den haag en bij doet alles het weer goed sinds een uurtje ofzo.. geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 16:33
Ik zie dit bij storingen icm mijn postcode:

Onderhoud
Geplande Werkzaamheden
van woensdag 1 oktober 01.00 uur tot woensdag 1 oktober 06.00 uur
In uw wijk vinden deze ochtend onderhoudswerkzaamheden plaats. Hierdoor zal het signaal van radio, televisie, telefonie en internet enige tijd onderbroken worden.

Ik heb nergens last van, zou dit te maken hebben met een eventuele snelheidsverhoging? ben benieuwd.
Heb overigens ai1-plus en haal netjes mn snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holé, gratis internet van Ziggo >:)

Net 3 minuten geleden is mijn opzegging actief en ik zou nu net 6 minuten geleden moeten zijn afgesloten want ik ben overgegaan naat T-PIT+ nu W&W+.

Ik zal morgen alles afkoppelen, maar Ziggo doet het nog gewoon en dus even gratis internet.

Ze zeiden nog aan de helpdesk dat ze een nachtscript uitvoeren en mijn afsluiting daarin zou zijn opgenomen omdat ik van Ziggo af wil omdat ik het gewoon te duur vind voor hetgeen ik doe. Ik ben vaak van huis en heb meer aan mobiel internet. Ik ben ook wel eens een weekendje weg en dan heb ik toegang tot de hotspots waar ik al voor betaald heb en dat is anoniem en niet zoals dat bungalowpark het wil hebben. Als ik in een huisje op wat verkeerde sites wil kijken ben ik nergens aan gekoppeld. Heeft een park geen Hotspot en wil ik toch lekker surfen dan kan dat zomaar. Ook midden op de veluwe en dat is wel vet relaxt.

*Kan wel eens weg zijn en vaak op vakantie zijn, maar ook ik boek echt geen Centerparcs. Mij te duur.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dame maakt zich er wel heel gemakkelijk van af, had ze hier niet moeten proberen, zo, zal niet goed gaan.
Dat ze in haar vrije tijd bij elke scheet de PC formatteerd doet ze maar mooi in haar eigen vrije tijd, maar belast klanten er niet mee of is haar kennis niet toerijkend. Dat wordt gevalletje Chef aan de lijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Doet bij iemand de SMTP server het alweer?

De hele ochtend geen internet gehad, in de hoop dat de problemen worden opgelost, maar nee hoor kan nogsteeds geen mail versturen.

Ik gebruikte smtp.cablewanadoo.nl en nu maar eens smtp.casema.nl geprobeerd wat ook niet werkt.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
ik kan ook nog steeds geen mail versturen via smtp server: mail.home.nl.
Ik heb gister een mailtje verstuurd (hotmail, dat kan dus wel) naar @home, en heb net een mailtje teruggekregen dat ze er mee bezig zijn...
Nou het zal niet lang duren denk/hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

dribibu schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:24:
ik kan ook nog steeds geen mail versturen via smtp server: mail.home.nl.
Ik heb gister een mailtje verstuurd (dat kan dus wel) naar @home, en heb net een mailtje teruggekregen dat ze er mee bezig zijn...
Nou het zal niet lang duren denk/hoop ik...
Ook hier nog steeds geen werkende smtp server :P
De notaris belde al waarom hij nog geen mail van mij had gehad.. altijd leuk als er iets uitligt als je wat belangrijks moet doen.. nouja, dan maar even de smtp server van mijn hosting provider gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
St@m schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:29:
[...]

Ook hier nog steeds geen werkende smtp server :P
De notaris belde al waarom hij nog geen mail van mij had gehad.. altijd leuk als er iets uitligt als je wat belangrijks moet doen.. nouja, dan maar even de smtp server van mijn hosting provider gebruiken :P
Poort 25 wordt toch geblokkeerd?

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik ga straks eens weer bellen...
Maandag gebeld ivm mijn random verbinding drop outs, die alleen door een modem reset verholpen wordt.
2e lijns zou er naar kijken, gisteren over de hele dag maar 1 drop gehad rond 19.30
Het rare is nog steeds dat m'n router soms een duplicate WAN mac vind :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Beste mensen,
als vanavond nou weer dat DNS-gezeik optreedt (pagina's die pas na een paar keer refreshen geladen worden), maak dan gebruik van de tip die hier al een paar keer genoemd is... Maak gebruik van de DNS-servers van OpenDNS, adressen 208.67.222.222 en 208.67.220.220.
Het hele verhaal wordt prima uitgelegd op http://www.opendns.com/homenetwork/solutions en er is een volg-de-plaatjes-uitleg om je pc of router te configureren! Daarna van je pc even de netwerksettings laten refreshen (herstellen noemt Windows dat) en als dat te moelijk is de pc even opnieuw starten. En voila: alles draait weer ales een zonnetje! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 14:00

bonzz.netninja

Niente baffi

rowicom schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:46:
Beste mensen,
als vanavond nou weer dat DNS-gezeik optreedt (pagina's die pas na een paar keer refreshen geladen worden), maak dan gebruik van de tip die hier al een paar keer genoemd is... Maak gebruik van de DNS-servers van OpenDNS, adressen 208.67.222.222 en 208.67.220.220.
Het hele verhaal wordt prima uitgelegd op http://www.opendns.com/homenetwork/solutions en er is een volg-de-plaatjes-uitleg om je pc of router te configureren! Daarna van je pc even de netwerksettings laten refreshen (herstellen noemt Windows dat) en als dat te moelijk is de pc even opnieuw starten. En voila: alles draait weer ales een zonnetje! >:)
ja...ik sta alleen niet zo te springen om open dns servers te gebruiken. Weet ik veel wat voor gekke entry's die heeftlamaar

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo heeft een nieuwe DNS server in gebruik genomen. (oud Casema gebied)
Bij mij werkt nu alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ligt het nu aan mij of begint het nu weer? thepiratebay.org kom ik niet meer op en andere .com sites ook niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Bij mij is de pret weer begonnen, gelijk maar de OpenDNS IP's gebruikt. Aanrader!

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook dns errors maar ff een opendns erin geknald en alles werkt weer prima.
opendns: 208.67.222.222

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:57

K4F

Gaan we ook even instellen, kwam opendns.com niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Hier (centrum Utrecht) ook de laatste paar dagen problemen met dns resolven. Hopelijk word het snel opgelost.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
rowicom schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:46:
Beste mensen,
hmm ik heb dit gister ook geinstalleerd, niet dat het het smtp server probleem oplost, maar mijn vraag is: hoe kom ik nu in mijn linksys router, als ik 192.168.1.1 invoer (wat normaal werkt) maakt firefox er nu dit van:

http://guide.opendns.com/?url=192.168.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gents, ik heb het smtp probleem opgelost.. iig, bij mijn ouders de SMTP server veranderd naar smtp.ziggo.nl
Mijn moeder kon weer mailen :) En ik heb de mails binnengekregen.. Ik heb dit gewoon gegokt, ik kon me niet voorstellen dat ze echt de smtp server er 2 dagen uit hebben liggen. dus nam aan dat ze deze hebben overgezet naar Ziggo.
Dus tja... ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben.

Het Linksys verhaal heb ik opgelost door het MAC adres van mijn PC in de router te clonen.. kreeg ineens een goed IP.

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 01-10-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

St@m schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:19:
Het Linksys verhaal heb ik opgelost door het MAC adres van mijn PC in de router te clonen.. kreeg ineens een goed IP.
Heb ik net ook moeten doen. Ze zeiden dat vandaag de snelheid opgehoogd zou worden naar 8000kbps (regio Roosendaal), maar het bleef gewoon 4000kbps. Stekker uit de modem gehaald en m'n router kreeg geen IP meer :|. Na aanpassen van het MAC-address wel. Snelheid klopt nu ook.

De @home smtp server is ook hier niet meer bereikbaar. Gelukkig lees ik het hier, scheelt weer zoeken naar een oplossing. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CoolGamer op 02-10-2008 00:13 . Reden: mbps -> kbps ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
TheCoolGamer schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:39:
[...]

Heb ik net ook moeten doen. Ze zeiden dat vandaag de snelheid opgehoogd zou worden naar 8000mbps (regio Roosendaal), maar het bleef gewoon 4000mbps. Stekker uit de modem gehaald en m'n router kreeg geen IP meer :|. Na aanpassen van het MAC-address wel. Snelheid klopt nu ook.

De @home smtp server is ook hier niet meer bereikbaar. Gelukkig lees ik het hier, scheelt weer zoeken naar een oplossing. :)
Yessss and that does the trick!

Net ook mijn MAC gecloned op de linksys en nu krijgt hij weer nietjes een IP en heb ik weer gewoon geroute internet via mijn linksys! thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
[...]
Ze zeiden dat vandaag de snelheid opgehoogd zou worden naar 8000mbps (regio Roosendaal), maar het bleef gewoon 4000mbps. niet meer bereikbaar. Gelukkig lees ik het hier, scheelt weer zoeken naar een oplossing. :)
8000 mbps d:)b
8000 kbps dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 02-10-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

ja, idd :$

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Ik zou het niet erg vinden... O-)

Go Ziggo, Go Ziggo *O*

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 02-10-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Ik heb dit gewoon gegokt, ik kon me niet voorstellen dat ze echt de smtp server er 2 dagen uit hebben liggen. dus nam aan dat ze deze hebben overgezet naar Ziggo.
Zoiets essentieels communiceer je normaal toch met je klanten? Sowieso in mijn @home regio nog geen last van.
---
En over dat 8mbit verhaal...ik neem aan dat het gewoon om een alles-in-één pakket gaat (niets nieuws onder de zon dus).

[ Voor 19% gewijzigd door Ascathon op 02-10-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ascathon schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 07:58:
[...]

Zoiets essentieels communiceer je normaal toch met je klanten? Sowieso in mijn @home regio nog geen last van.
---
En over dat 8mbit verhaal...ik neem aan dat het gewoon om een alles-in-één pakket gaat (niets nieuws onder de zon dus).
Nouja.. ze bleven bij mij aan de telefoon volhouden dat er helemaal geen storing was. Dat vind ik nog het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

De kaart die je tegenwoordig krijgt bij een allinone pakket zijn toch al "voor" geactiveerd? Dus dat de kaart enkel de abbonementen laat zien die jij besteld hebt? Het betreft digitale TV

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 02-10-2008 09:24 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
Gents, ik heb het smtp probleem opgelost.. iig, bij mijn ouders de SMTP server veranderd naar smtp.ziggo.nl
Mijn moeder kon weer mailen :) En ik heb de mails binnengekregen.. Ik heb dit gewoon gegokt, ik kon me niet voorstellen dat ze echt de smtp server er 2 dagen uit hebben liggen. dus nam aan dat ze deze hebben overgezet naar Ziggo.
Dus tja... ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben.

Ja bedankt voor de tip :) mail versturen kan op die manier hier nu ook gewoon weer...

Ik zit nog wel met een puntje: hoe kom je weer "in" de linksys router (normaal met 192.168.1.1) als je die opendns instellingen (zie boven) hebt toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

dribibu schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:04:
[...]

Ja bedankt voor de tip :) mail versturen kan op die manier hier nu ook gewoon weer...

Ik zit nog wel met een puntje: hoe kom je weer "in" de linksys router (normaal met 192.168.1.1) als je die opendns instellingen (zie boven) hebt toegepast?
Durf ik niet te zeggen.. ik gebruik die open DNS niet, internet werkt verder prima voor zover ik zie bij mij.
Wat je even zou kunnen doen is een hard reset, dan weet je zeker dat alles weer kaal is. Hierna zou je de boel weer even opnieuw kunnen configureren.
Misschien kun je op je router komen door te connecten naar de routernaam? Kan ff niet testen, zit op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
nou heb het opgelost, via de laptop kon ik wel gewoon in de linksys komen, heb hier weer bij dns alles op 0 gezet en toen harde reset en toen was het wél veranderd, na alleen een harde reset bleef het onverandert. (heb niet helemaal 30 seconden gewacht, misschien dat het daar aan ligt)
maar bedankt voor het meedenken :)

@hieronder
ja vond het ook raar, nu is het gelukkig weer goed

[ Voor 21% gewijzigd door dribibu op 02-10-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
dribibu schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:04:
[...]

Bij mij werkte dat gewoon? :?

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:49
Maandag is de monteur geweest om ziggo alles in 1 te installeren.
Na een uur zegt de monteur dat ie slecht nieuws heeft.
De bekabeling is slecht en daardoor werkt de modem niet.
Er word binnen 3 dagen contact me u opgenomen.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

chromeeh schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:23:
[...]

Ik ga straks eens weer bellen...
Maandag gebeld ivm mijn random verbinding drop outs, die alleen door een modem reset verholpen wordt.
2e lijns zou er naar kijken, gisteren over de hele dag maar 1 drop gehad rond 19.30
Het rare is nog steeds dat m'n router soms een duplicate WAN mac vind :?
Mijn melding van maandag was nergens terug te vinden in het systeem :?
Gisteren weer 2x gebeld, 1e keer kreeg ik de tip om mijn WAN MAC van de router aan te passen.
Uiteraard hielp dit ook niet.
's Avonds weer gebeld omdat de verbinding weer wegvalt, ben even gaan ranten dat ik wel snel een oplossing wil en geen zin heb om x aantal keer het zelfde verhaal te moeten doen.

Binnen 48 uur zou ik bericht moeten krijgen over wat het probleem is (ea doe mijn een nieuw modem en het prob is opgelost :P)
Dit geeft ze nog grofweg 32 uur voor een oplossing, morgen avond bel ik iig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

iCy schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:24:
De kaart die je tegenwoordig krijgt bij een allinone pakket zijn toch al "voor" geactiveerd? Dus dat de kaart enkel de abbonementen laat zien die jij besteld hebt? Het betreft digitale TV
Oja toevoeging: 2 weken geleden was dit wel het geval bij iemand die ik ken. Die had alleen de keuze tot de normale digitale tv zenders en niet tv digitaal totaal en de rest.

Misschien is dat dus nu een "golden card" oftewel alle zenders zonder extra te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

9561 is verhoogd :-) Download nu met 1 megabyte per seconde oftwel ik heb 8000 kbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

[...]

Heb ik net ook moeten doen. Ze zeiden dat vandaag de snelheid opgehoogd zou worden naar 8000kbps (regio Roosendaal), maar het bleef gewoon 4000kbps.
is dat voor alle regio's??

Heb nu 4mbit down en 1mbit up.. dat gaat dus naar de 8mbit down??
(woon in het oude casema gebied, den haag)

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door quartex op 02-10-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
:confused: Bedoelen mensen nu dat de Z2-abbo's naar 8mbps is gegaan, of dat ze nu 8mbps hebben met een Alles-in-1 Plus?
dribibu schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:00:
na alleen een harde reset bleef het onverandert. (heb niet helemaal 30 seconden gewacht, misschien dat het daar aan ligt)
Dan heb je dus geen harde reset gedaan. Mensen zetten niet voor de lol een willekeurig getal ergens neer.

[ Voor 62% gewijzigd door Klaus_1250 op 02-10-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

chromeeh schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:46:
[...]

Mijn melding van maandag was nergens terug te vinden in het systeem :?
Gisteren weer 2x gebeld, 1e keer kreeg ik de tip om mijn WAN MAC van de router aan te passen.
Uiteraard hielp dit ook niet.
's Avonds weer gebeld omdat de verbinding weer wegvalt, ben even gaan ranten dat ik wel snel een oplossing wil en geen zin heb om x aantal keer het zelfde verhaal te moeten doen.

Binnen 48 uur zou ik bericht moeten krijgen over wat het probleem is (ea doe mijn een nieuw modem en het prob is opgelost :P)
Dit geeft ze nog grofweg 32 uur voor een oplossing, morgen avond bel ik iig weer.
Watvoor router heb je? Heb je ook al zonder getest?

Mocht zonder router wel alles in orde zijn: check je router ;)
Mocht zonder router zelfde problemen aanhouden (af en toe kort wegvallende verbinding) controleer dan je PDF (dat splitterkastje op je aansluitpunt) en coax kabels. Zorg er sowieso voor dat je PDF verbonden is aan het AOP (daar waar de coax je woning binnenkomt).

Waarschijnlijk ligt het niet aan je modem. Die gaan bijna alleen stuk bij piekspanning. Of bij een ontmoeting met een hard voorwerp, maar dan valt het een beetje buiten ziggo garantie he ;)

WAN mac id aanpassen zou alleen helpen bij een IP conflict (andere gebruiker op zelfde CMTS met zelfde mac), maar die komen zelden voor.

Succes iig

Oh en voor ieder die zn snelheidsupdate niet merkt: modem en router ff resetten. Should do the trick, mac aanpassen is nergens voor nodig, krijg je alleen sneller conflicten van.

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 02-10-2008 17:09 . Reden: aanvulling ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Heeft iemand al wat meer informatie gekregen over het probleem met de SMTP-server?

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

markvt

Peppi Cola

Krijg ik vandaag deze e-mail van ziggo,
Geachte heer/mevrouw,

We zijn op dit moment bezig met werkzaamheden ter verbetering van ons administratieve systeem. Hieruit blijkt dat uw radio- en (digitale)televisie abonnement op een andere naam en/of ander rekeningnummer geregistreerd staat, dan de overige onderdelen van uw Alles-in-1 pakket.
Om volledig van de voordelen van het Alles-in-1 pakket te kunnen profiteren is het noodzakelijk dat uw radio- en (digitale)televisieabonnement op dezelfde naam en hetzelfde rekeningnummer geregistreerd staan als uw internet- en telefonieabonnement
Wij kunnen u de volgende twee mogelijkheden aanbieden:

1. We wijzigen uw gegevens in ons systeem door uw radio- en (digitale) televisieabonnement op dezelfde naam en hetzelfde rekeningnummer te registreren als de gegevens die nu bij ons bekend zijn van uw internet- en telefonieabonnement. U ontvangt dan in het vervolg één factuur voor alle onderdelen van uw Alles-in-1 pakket.

2. Uw radio en (digitale)televisieabonnement en uw internet- en telefonieabonnement blijven ongewijzigd, als aparte abonnementen, in ons systeem staan. Als gevolg hiervan vervalt uw Alles-in-1 pakket en worden de verschillende abonnementen afzonderlijk van elkaar in rekening gebracht. Hiermee vervallen echter ook uw pakketvoordelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het lagere abonnementstarief en gratis bellen met alle andere abonnees van Telefonie van Ziggo.

Wij hebben geprobeerd u telefonisch te benaderen zodat u één van bovenstaande mogelijkheden aan kan geven. Omdat we u niet hebben kunnen bereiken, verzoeken wij u nu vriendelijk om uw keuze aan te geven door hier te klikken. Wij verzoeken u voor 10 oktober 2008 te reageren.
Als u kiest voor optie 1 worden uw abonnementskosten, vanaf het moment dat uw gegevens zijn verwerkt, van één rekeningnummer afgeschreven. Dit is het rekeningnummer waarvan op dit moment uw internet- en telefonieabonnement ook van wordt betaald. Als u kiest voor optie 2, wijzigt er niets in uw betalingsgegevens.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van dit e-mailbericht, dan kunt u onze Klantenservice bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08.00 - 22.00 uur via 0900-1884 (lokaal tarief).
Met vriendelijke groet,

Joop Evers
Voor het gemak hebben ze maar niet gebeld maar direct een e-mail gestuurd, niet dat dat heel erg is maar geef dan bruikbare opties aan.

Een optie3 zou in mijn situatie beter zijn,
We zetten het internet/telefonie op de factuur van de televisie.

Is dit bij meer mensen het geval? De klantenservice bellen kost me (weer) overbodig geld terwijl het onnodig had kunnen zijn als er langer dan 2 minuten over de te bieden opties was nagedacht...

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
EIND-DE-LIJK. Begin juni bij Ziggo telefonisch het alles-in-1 pakket besteld. Gisteren eindelijk de nieuwe snelheden.

Lekker m'n torrents met 1MB/s binnentrekken :9

Afbeeldingslocatie: http://xs432.xs.to/xs432/08404/afbeelding_1451.png.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

deCube schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:29:
Heeft iemand al wat meer informatie gekregen over het probleem met de SMTP-server?
Geen informatie gekregen, wel zelf een oplossing gevonden na wat geprobeer.
Verander je smtp server eens in smtp.ziggo.nl
Dat zou moeten werken, heeft iig mijn en mijn ouders probleem opgelost.

Zie ook St@m in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 3"

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 02-10-2008 19:50 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het aub netjes. Afreageren op de ISP vanwege je eigen specifieke problemen is not done.
Dit heeft geen discussiewaarde en lokt louter boze reacties uit.

Inhoudelijke reacties/ervaringen zien we natuurlijk graag.