Hier nog een 50d met EF-S 18-200 IS 3.5-5.6 gebruiker, deze combi was ook niet mijn 1e keuze (wilde eigenlijk de 17-85 er bij) maar door een aanbieding (1099 bij de mediamarkt) voor deze kit ben ik wel gezwicht.
En ik ben er wel erg blij mee, de iq van deze lens is zo slecht nog niet (en de 50d heeft microadjust, dus front of backfocus is vrij goed op te lossen!) , en je kan ALTIJD nog een andere lens kopen (bv dagje naar konijnenberg en wat proberen, zou je dan bv een 24-105 IS 4L aanraden.) . Een andere body doe je niet zo maar even. (en van merk switchen tussendoor ook niet, ivm je accesoires vaak)
De focus is in verhouding op de 50d combi met EF-S 18-200IS ook vlot, een stuk beter als mijn voorganger, de 350D, waar ik ook een superzoom (sigma 18-200) op had. (ja en een L lens is sneller op focus , maar tenzij je autoraces oid wilt gaan schieten nog niet echt nodig)
Nu is het wel mijn bedoeling om in de komende tijd er 2 lenzen bij te halen (een tamron 17-50 2.8 en een canon 70-200 F4) , puur voor bepaalde soorten foto's , maar de 18-200 wordt denk ik wel veel voor dagtripjes en vakanties gebruikt straks. (niet te veel willen meesjouwen

)
en
Denk er wel aan, 1 kaart, is ook single point of failure, dus kapot is ook hoop foto's weg.
Ik schiet nu nog op 1 gb kaarten, is 32 foto;s in RAW ongeveer, (net zoveel als een ouderwets rolletje), maar wil ze ook vervangen, ook ivm speed (heb transcend 80x, zijn te traag in de 50d eigenlijk) door 2 of 4 gb's met 300x (UDMA) speed.
(en ja ik heb dus wel eens meegemaakt dat een kaart verminkt werd, door het uitvallen van de camera tijdens het schrijven van een foto (batterij leeg (lees ook defect!)
[
Voor 28% gewijzigd door
LoneWolf op 07-06-2009 12:32
]