• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05:45
Dat heb ik ook in het matglas van mijn 50D zitten, hoewel eentje maar. Omdat je het bij mij niet op de foto's ziet, zelfs niet bij f/22 oid, doe ik er niets aan, veel te veel rompslomp. Ik vind het jammer, kwalitatief zou het niet zo vaak en snel mogen gebeuren, maar het went wel, eerst irriteerde ik me er mateloos aan en nu valt het me niet meer op.

Als je het echt weg wil hebben kan je het het beste aan Konijn of direct Canon overlaten, het is heel teer spul, als je even onvoorzichtig bent maak je het alleen maar erger.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:46
Heb vanochtend op mijn stage met een busje lucht de spiegel schoongemaakt (ja, achteraf vond ik het heel riskant, maar daar dacht ik nieteens bijna toen ik het deed) en toen was het gelukkig weg :)
Morgen trouwens hopelijk mijn 50mm f/1.8 ophalen :)

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 20:22
Het is een stofje op je matglas ;)
Dat zie je dus alleen in de zoeker.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:46
Ik wist het ook niet zeker, misschien is het met het blazen wel van het matglas gegaan. Ik ben gelukkig blij dat het eraf is. Vandaag alleen geen tijd gehad om mijn 50mm f/1.8 op te halen :( Dat wordt dus komende week.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 14:15

westergas

rikkie_pc

Zit te twijfelen over een upgrade van mijn 450D naar de 50D. Ik kwam een 50D tegen van 2 jaar oud met minder dan 2000 clicks, 2 originele accu's, statief, tas en wireless systeem. Vraagprijs €500, geen bonnetjes, geen doos.

Te mooi om waar te zijn?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 23:05

Toff

FP ProMod
westergas schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:26:
Ik kwam een 50D tegen van 2 jaar oud met minder dan 2000 clicks, 2 originele accu's, statief, tas en wireless systeem.
Je kan je afvragen, waarom iemand twee accu's nodig meent te hebben, als hij slechts 1000 foto's per jaar schiet. Dat aantal haal je ongeveer met één accu, als je niet flitst. Waaruit bestaat dat "wireless systeem"? een WFT-E3 kost nieuw zo'n 850 euro, maar wat zou iemand die slechts 1000 foto's per jaar schiet daarmee willen? BTW: De teller van de 50D staat na 9999 opnamen weer op nul.

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-03 14:07
westergas schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:26:
Zit te twijfelen over een upgrade van mijn 450D naar de 50D. Ik kwam een 50D tegen van 2 jaar oud met minder dan 2000 clicks, 2 originele accu's, statief, tas en wireless systeem. Vraagprijs €500, geen bonnetjes, geen doos.

Te mooi om waar te zijn?
Laat me raden, zoiets? http://verkopers.marktplaats.nl/16368380

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• westergas

westergas

rikkie_pc

Toff schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:55:
[...]

Je kan je afvragen, waarom iemand twee accu's nodig meent te hebben, als hij slechts 1000 foto's per jaar schiet. Dat aantal haal je ongeveer met één accu, als je niet flitst. Waaruit bestaat dat "wireless systeem"? een WFT-E3 kost nieuw zo'n 850 euro, maar wat zou iemand die slechts 1000 foto's per jaar schiet daarmee willen? BTW: De teller van de 50D staat na 9999 opnamen weer op nul.
Haha ja dat riekt naar de misdaad. Nou ja het was toch maar een bevlieging, ik besteed mijn geld beter aan wat goed glas.

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11-2021
Nou, het zou best kunnen hoor. die 2k clicks zal wel van de tweede ronde zijn, en van het statief zal je niet veel moeten verwachten, maar dan is het nog een nette prijs.

• Toff

Toff

FP ProMod
Die bestaat niet meer.
Ik denk dat het deze is: http://verkopers.marktplaats.nl/10784965
Dat "draadloze systeem" is dan niet die dure unit, dus het zou best kunnen, al is 2k kliks wel heel weinig, voor iemand met dergelijk spul.

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11-2021
Nee, die prijs klopt wel ongeveer. Zoals ik al zei, hij zal het klokje al wel een (of meerdere) keren rond zijn gegaan. Als je ook naar de rest van zijn advertenties kijkt lijkt het me te vertrouwen.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 11:39
Die draadafstandsbediening is zo'n ding van dealextreme, heb hem zelf ook, kost 5 dollar. Draadloze zijn iets duurder, maar ook niet echt prijzig.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

Zonder lens kan ik me voorstellen dat iemand een 50D niet veel gebruikt ;)

En dat maakt het wel vreemd. Als je een camera echt weg doet omdat je 'm niet veel gebruikt, dan doe je toch ook meteen de lens weg?

• renbull
  • Laatst online: 14-03 14:07
Toff schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:45:
[...]

Die bestaat niet meer.
Ik denk dat het deze is: http://verkopers.marktplaats.nl/10784965
Dat "draadloze systeem" is dan niet die dure unit, dus het zou best kunnen, al is 2k kliks wel heel weinig, voor iemand met dergelijk spul.
mijn aanbieder had ook een 17macpro voor €550,- hij zal wel aangeven zijn.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

mjtdevries schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:01:
Zonder lens kan ik me voorstellen dat iemand een 50D niet veel gebruikt ;)

En dat maakt het wel vreemd. Als je een camera echt weg doet omdat je 'm niet veel gebruikt, dan doe je toch ook meteen de lens weg?
Hij heeft zijn lenzen los te koop staan ;)
een 85mm/1.8 50mm/1.4 en 70-300
en nog een speedlite 580EX

[Voor 3% gewijzigd door M a r c o op 14-04-2011 22:33]

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 00:25
Ik vind het wel betrouwbaar overkomen eigenlijk.
Je kan op z'n minst een mailtje sturen en in contact zien te komen.
Kijken staat vrij :)

Hij heeft die spullen waarschijnlijk in een opvlieging gekocht, veel geld ingestoken maar uiteindelijk niet interessant genoeg. Zo zijn er velen :)

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 22:52

mvh

State Governor

Toff schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:55:
[...]

... en je kunt het totaal dan achterhalen doordat er een nieuwe map wordt gemaakt. Hij begint met DCIM/100Canon en dat wordt dan 101 bij foto 10000.

Dit zal vast uit te schakelen zijn in een menu maar ik vind het wel handig.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Toff

Toff

FP ProMod
deblaauwn schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:20:
Dit zal vast uit te schakelen zijn in een menu maar ik vind het wel handig.
Sterker nog, wanneer je de kaart formatteert wordt er weer een mooie map "100" aangemaakt. Pak je een oud kaartje of een uit een andere body, waar nog een foto op staat, dan gaat de nummering gewoon verder op basis van het nummer van die foto. Kortom, die nummers zeggen niets, bij de X0D-serie.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-04 10:37

MadMan

What the....

Met EOSinfo kun je de shuttercount gewoon exact uitlezen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

* GiLeX doet ff topic afstoffen :+

Canon heeft een nieuwe firmware versie voor de Canon Eos 50D beschikbaar gesteld: 1.0.8
Geen grote veranderingen:
  • Improves the writing/reading speeds when using UDMA 7-compatible CF cards.
  • Fixes incorrect indications in the Simplified Chinese, Traditional Chinese, Arabic, Swedish, Spanish, Portuguese, Thai and Turkish menu screens.
Voor windows: hier klikken
Voor Mac: hier klikken

Caffenol en C41. Canon EOS 35mm film & digital SLRs met wat glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 12:53
Magic Latern is bezig met een update voor 1.08. Video modus voor de 50d.....ai ai ai ! Nu hoef ik geen nieuwe camera aan te schaffen !

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 20:22
Als ze nou eens Magic Lantern voor de 7D weten te maken... :O

Maar opzich ook wel tof als je opeens met de 50D kan filmen :P

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

Nice, hoe zit dat is dat een extra stukje software om te kunnen filmen ? M.a.w. blijven alle foto specs van de camera gelijk ?

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 12:53
De specs kunnen misschien wat gerekt worden, maar er zullen een hoop meer mogelijkheden verschijnen om meer te tweaken binnen de huidige specs. Althans als ik kijk naar de werking op andere dslr's.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 22:52
-Sander- schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:08:
Nice, hoe zit dat is dat een extra stukje software om te kunnen filmen ? M.a.w. blijven alle foto specs van de camera gelijk ?
Durf ik niet te zeggen maar deze firmware is bedoelt voor mensen die serieus met video bezig gaan en hun body dus niet meer gebruiken om mee te fotograferen. Als je beide wil doen en dus geen professionele kit gebruikt om te filmen heb je deze firmware eigenlijk niet nodig.

Wel kun je deze firmware zo weer verwijderen meen ik maar dan zou je steeds moeten switchen, lijkt me ook geen pretje ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• MadMan

MadMan

What the....

Er zijn al tijden mensen "bezig" met een videomodus, maar om een of andere reden komt het er uiteindelijk nooit van...

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Toch komt het er nu wel van, Magic Lantern voor de 50D is beschikbaar:
http://magiclantern.wikia.com/wiki/50D

Versie 11.11.11 ondersteund videomode voor de 50D en is nu te downloaden. Zat er een tijdje geleden al naar te kijken, maar ik ga eerst even uitzoeken hoe het werkt voor ik er mee aan de slag ga. Weinig kennis nog van video momenteel :-)

• MadMan

MadMan

What the....

Juist, ik heb die nieuwe versie ook en inderdaad, filmen is nu mogelijk.
Ook voor niet-filmers is de laatste versie trouwens zeer aan te raden, erg veel handige mogelijkheden, in deze versie allemaal werkend.
Ik heb de 11-11-11 versie nu enkele dagen op de 50D staan en ik ben nog geen bugs of glitches tegen gekomen.
De kwaliteit van de video's is super, alleen erg jammer dat je het geluid los moet opnemen.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Keek er vorig jaar nog met regelmaat naar, maar had eigenlijk de hoop in een Magic Lantern al opgegeven. Ben erg benieuwd, zal er binnenkort ook eens goed mee spelen. :)

{signature}

• westergas

westergas

rikkie_pc

Wel heel jammer dat je geen geluid op kan nemen, niet eens eerder bij stil gestaan lol ;)
Dat maakt het filmen op een 50D ineens niet zo heel erg spannend meer...

• Voutloos
  • Niet online
Tja, je had anders wellicht toch wel gewoon een externe mic gewild, omdat die dingen imo meestal maar ruk zijn. ;) Alleen jammer dat je uiteraard ook de aansluiting mist, dus je moet er ook een recorder en clapperboard bij hebben. :P

Magic Lantern 11.11.11 nu ook draaien, en het werkt allemaal prima. Snel een testfilmpje gemaakt en dat is kwalitatief gewoon dik in orde. :) \o/
Enige gevonden bug tot nu toe: ISO knop gevolgd door liveview knop == vastlopert. Bij toeval ontdekt en weinig boeiend; 99% vd tijd blijft ISO bij mij toch gewoon op auto.

{signature}

• MadMan

MadMan

What the....

Hmm, daar heb ik geen last van, is het alleen in een bepaalde mode? Heb je eerst die canon firmware die op de ML site staat geflasht?

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

Leukste is om de video modus in te schakelen, en daarna de ML software weer te verwijderen.. De video modus blijft dan gewoon beschikbaar, maar dan met de originele firmware van Canon. :)
De video modus heeft er dus altijd ingezeten, maar Canon heeft hem uitgezet/verborgen..

• MadMan

MadMan

What the....

* MadMan duwt kaartje zonder ML in de 50D...

Nope, geen videomodus :?

• Voutloos
  • Niet online
MadMan schreef op maandag 28 november 2011 @ 04:04:
Hmm, daar heb ik geen last van, is het alleen in een bepaalde mode? Heb je eerst die canon firmware die op de ML site staat geflasht?
Uiteraard, anders werkt er uberhaupt niets. Nog een keer geprobeerd en opeens klapte de flitser omhoog, alsof ik een full auto mode (groen vierkantje) zit, maar knop staat gewoon op Av. Nadat ik de mode knop heen en weer gedraaid heb was de camera weer als normaal. Beetje vreemd, zal het ook wel melden @ firmware guru, maar op zich bepaald geen showstopper.

{signature}

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ja dit is echt heel leuk, die magic lantarn. Net geprobeerd te flashen en wat denk je? Camera gebrickt :-(
USB doet niets meer dus EOS utilities werkt ook niet. Menu/display doet het niet, verder lijkt de camera wel gewoon te werken maar is nu nogal nutteloos.Van de week maar ff naar de foto winkel.

Ik zal ongetwijfeld iets fout hebben gedaan, TFM heb ik natuurlijk weer eens niet gelezen. Maar pas op mensen dit is niet zonder gevaar.

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

om heel eerlijk te zijn gebruik ik nooit USB of EOS utilities.
Bij mij is het : CF eruit, in de cardreader, en import in Lightroom.

• Bobsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 23:10
westergas schreef op zondag 11 december 2011 @ 00:53:
Ja dit is echt heel leuk, die magic lantarn. Net geprobeerd te flashen en wat denk je? Camera gebrickt :-(
USB doet niets meer dus EOS utilities werkt ook niet. Menu/display doet het niet, verder lijkt de camera wel gewoon te werken maar is nu nogal nutteloos.Van de week maar ff naar de foto winkel.

Ik zal ongetwijfeld iets fout hebben gedaan, TFM heb ik natuurlijk weer eens niet gelezen. Maar pas op mensen dit is niet zonder gevaar.
Misschien een beetje vanzelfsprekend, maar batterij er al uit gehaald en weer in gedaan? Ik had hetzelfde maar de batterij herplaatsen loste het altijd op.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bobsel schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:57:
[...]

Misschien een beetje vanzelfsprekend, maar batterij er al uit gehaald en weer in gedaan? Ik had hetzelfde maar de batterij herplaatsen loste het altijd op.
HAHA succes! Was er nog niet opgekomen maar was op het betreffende tijdstip ook niet helemaal helder meer ;) Ik ken mijn camera duidelijk nog niet zo goed...

goed voornemen 2012: minder gamen, meer fotograferen

• Voutloos
  • Niet online
Nee, dat heeft niets met je camera kennen te maken, maar met het negeren van de FAQ/readme van Magic Lantern. Daar staat namelijk maar al te duidelijk in hoe de install moet, en wat je moet doen bij crashes en dergelijke.

Prima als je geen zin hebt om dat te lezen, maar dan is het wellicht geen goed idee alsnog met dergelijke custom firmware aan de slag te gaan. Of lees het dan wel zodra je een probleem tegen komt. :)

{signature}

• Arm1n
  • Laatst online: 28-05 22:37

Arm1n

Zeven over half twee

Zelf inmiddels ook de ML-firmware er op gezet. En de gemaakte videobestanden zien er prima uit! Alleen heb ik af en toe dat als ik wil stoppen met filmen, de camera meestal niet meteen reageert op de set knop, meestal lukt het wel na een tijdje op set drukken, maar handig is het allerminst, nog meer mensen hier last van?
EDIT: Blijkbaar moet ik de shutter knop en de set knop tegelijk indrukken om te stoppen 8)7 Weer wat geleerd :P

Verder gaat het veranderen van bepaalde instellingen in Live-view nogal omslachtig, ISO-instellingen veranderen bijvoorbeeld moet dan via het menu.

Andere features die handig zijn: Focus peak, ideaal bij het filmen en live-view gebruik. En het extra snel inzoomen als je de foto's bekijkt op de camera.

[Voor 9% gewijzigd door Arm1n op 24-01-2012 23:20]

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoihoi

Ik heb wat issues met mijn 50d. Dit treedt zowel met een canon 50mm 1.4 als met een 10-22 als 18-55 op.
Maw: het ligt aan de body.

Kaartje is net geformatteerd, stond eerst ML op. Nu de gewone canon firmware.
Heb ook al een paar maal de camera gereset.

Als ik in manual (maar ook in P) mode op iets focus krijg ik prima snel focus (iig met de USM lenzen :+).
Ik zie het bolletje rechtsonder in de viewfinder oplichten.
Echter als ik vervolgens de sluiterknop vol indruk duurt het 3-4-5 seconden voor ik de spiegel daadwerkelijk hoor. De camera heeft een kleine 20k clicks, dus een versleten shutter lijkt het me ook niet... maar zou kunnen.

Vrij enorme shutterlag dus ,en de camera weigert ook in liveview te gaan.

Mijn settings:

AF: One shot
Drive: enkele foto, maar ook multi-photo heeft dit euvel.
1/320s, f3.5 (boeiend maar voor de volledigheid), awb, iso400, small jpg (bestandsformaat maakt niet uit).

Heb net al keer in de camera geblazen en de contacten zijn schoon.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Heb vanochtend de camera al prima werkend gebruikt en daarna weer in mijn tas gestopt. Sindsdien issues, maar er is niets raars mee gebeurd vziw.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Wat gebeurt er als je op MF schiet?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hij doet het momenteel op manual bijna meteen.

* Boudewijn hoopt maar niet dat zijn 50D stuk is...

[Voor 41% gewijzigd door Boudewijn op 27-02-2012 16:32]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aha het is het AF-ON knopje, heb dat net eens ingedrukt en de camera werkt weer zoals verwacht.
Het AF-ON knopje brengt *wat* verbetering, maar niet veel.
Hij is nog errrrrg traag :/.

[Voor 33% gewijzigd door Boudewijn op 27-02-2012 16:36]

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 17:15

G-Tus

Doe gewoon jij

Ik heb dat probleem altijd als ik de DOF Preview knop ongemerkt indruk op mn 5D2, dan doet de camera ook echt niks meer.

Flickr | Instagram

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DOF preview, dat merk ik wel als ik de die 50 1.4 afstop naar f8 ofzo :+.

Ik merk dat als ik AF-ON indruk met mijn duim ik gewoon af kan drukken. Op zich weet ik dat sommige mensen er gek van zijn, dus wellicht leuk om eens te proberen daarmee te werken.

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Misschien staat je C. Fn. IV-1 op een rare waarde (3 ofso)?

Flickr | Instagram

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Vreemd.. Eens je camera terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Niet toevallig je zelfontspanner aanstaan? :+

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Radiant schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:49:
Vreemd.. Eens je camera terugzetten naar fabrieksinstellingen?
Al 2x gedaan. Dat is het rare, daarom verwacht ik die Cf functie niet (ook nav het antwoord van G-Tus).
Niet toevallig je zelfontspanner aanstaan? :+
GHehe dat dacht ik als eerste ook ja. Nee is niet het geval.

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Na wat onderzoek via Google zou ik zeggen dat het een gebruikelijk probleem is waarbij er iets mis is met de ontspanknop. Mensen die hebben de camera buiten garantie naar Canon opgestuurd die het gratis gerepareerd hebben.

De echte Tweaker repareert het uiteraard zelf :+ : YouTube: Canon EOS 30D 40D 50D Shutter Button Repair

[Voor 26% gewijzigd door G-Tus op 27-02-2012 17:09]

Flickr | Instagram

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm heb je daar een linkje over?
Het grappige is dat als ik de ontspanknop gebruik ik in mijn viewfinder ook het gele bolletje meteen zie rechtsonder. Dat bevestigt dat de ontspanknop inderdaad de focus aanstuurt. Ook licht dan mijn AF punt meteen braaf op.

Dat is het gare.

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

http://www.talkphotograph...s/showthread.php?t=169571
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=927895
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/925302

Blijkbaar is het een probleem van de x0D serie ontspanknop dat nog steeds niet opgelost is.

Iemand op Flickr zegt dat je beide batterijen (dus standaard accu en de datumonthouderbatterijdinges) moet verwijderen en even moet laten liggen. Zelf betwijfel ik of dat werkt, aangezien die batterij volgens mij alleen voor datum/tijd gebruikt wordt. http://www.flickr.com/groups/50d/discuss/72157622477199927/

Aangezien de ontspanknop twee actieve drukstanden heeft is het niet vreemd dat je wel kan focussen maar niet kan schieten.

[Voor 46% gewijzigd door G-Tus op 27-02-2012 17:22]

Flickr | Instagram

Dit is de eerste keer dat ik van een bekend probleem met de ontsnapknop op de xxD serie hoor....

Maar als het dat probleem zou zijn, hoe kan het dan dat ie wel snel werkt in MF mode?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Soms wel en soms niet . Kennelij ktoch zo wispelturig als maar zijn kan :/.

Amper een probleem te noemen, volgens Canon. Volgens hun is er niets mis met de ontspanknop van de x0d serie. Puur toeval dat zowel mijn 30d, 50d en 5d ervoor zijn gerepareerd :S:S:S:S:S:S.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heb jij het voor nop voor elkaar gekregen? Punt is hier dat ik de camera 2e hands heb gekocht :/. Wel trouwens met een BTW bon, maar alsnog 2e hands.

• MadMan

MadMan

What the....

Gewoon zelf fixen, ik heb het met een 40D gedaan en dat was heel goed te doen. Ik zou het zo weer doen. Dat filmpje hierboven een paar keer kijken en dan met het filmpje op de achtergrond het klusje klaren.

Het schijnt trouwens dat contactspray ertussen spuiten ook wel eens wil helpen, maar aangezien ik geen flauw idee heb waar dat dan verder allemaal terecht komt en ik liever een betrouwbare camera heb dan eentje die het ondanks die spray toch wel weer snel zal opgeven, zou ik dat zelf niet doen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe lang was je ongeveer kwijt met dat klusje?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Net eens even de plasticje-nep-leertjes van de camera getrokken voorzichtig wat schroefjes verwijderd en het ziet ernaaruit dat de camera al een keer open is geweest (heb hem 2e hands gekocht, en wist dit niet). Daarna zelf ook een paar schroeven losgemaakt om te kijken of het een beetje lukte.... maar dit ziet er veel te complex uit.
Als ik het filmpje zo bekijk zinkt mij de moed in de schoenen (laptops, buizenversterkers.... allemaal geen probleem , maar dit zie ik niet echt zitten).

Weet iemand of Canon hier moeilijk over gaat doen? De camera valt nog net binnen garantie, maar op een paar schroefjes is zichtbaar dat iemand al een keer ze los heeft proberen te draaien.

edit:
Goed, alles weer in elkaar gedraaid en nu start het apparaat niet meer. Oh man man man man :/.
Wat baal ik hiervan. Ik heb wat dingen losgeschroefd tot ik bij de achterkan van de camera kwam en toen die los was gezien de brakke schroefjes daar en gebrek aan ervaring hiermee de boel maar lekkker weer te dichten.

[Voor 30% gewijzigd door Boudewijn op 06-03-2012 11:43]

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 21:53
Boudewijn schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:06:
Net eens even de plasticje-nep-leertjes van de camera getrokken voorzichtig wat schroefjes verwijderd en het ziet ernaaruit dat de camera al een keer open is geweest (heb hem 2e hands gekocht, en wist dit niet). Daarna zelf ook een paar schroeven losgemaakt om te kijken of het een beetje lukte.... maar dit ziet er veel te complex uit.
Als ik het filmpje zo bekijk zinkt mij de moed in de schoenen (laptops, buizenversterkers.... allemaal geen probleem , maar dit zie ik niet echt zitten).

Weet iemand of Canon hier moeilijk over gaat doen? De camera valt nog net binnen garantie, maar op een paar schroefjes is zichtbaar dat iemand al een keer ze los heeft proberen te draaien.

edit:
Goed, alles weer in elkaar gedraaid en nu start het apparaat niet meer. Oh man man man man :/.
Wat baal ik hiervan. Ik heb wat dingen losgeschroefd tot ik bij de achterkan van de camera kwam en toen die los was gezien de brakke schroefjes daar en gebrek aan ervaring hiermee de boel maar lekkker weer te dichten.
Schroef hem nog een keer open. Misschien is er een contact losgekomen.

T809

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dat is voorlopig even het enige dat erop zit. Heb bij het testen de voorplaat er gewoon op gedrukt, en niet vastgeschroefd. Neem aan dat dat niet zo'n issue kan zijn.

Drommels het is gewoon een pallletje :D. ! Ghehe. Hij doet het nog.

Epic fail.

Camera gaat morgen mooi naar rofa, ik heb mijn leergeld betaald :+.

[Voor 32% gewijzigd door Boudewijn op 06-03-2012 12:43]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik kom er net achter dat er een vettig veegje onderop mijn prisma lijkt te zitten, net als een vuiltje.
Dit uiteraard in mijn 50D.

Ik heb al gelezen dat je niet met vloeistof in de weer moet gaan, maar kan dit gewoon met een wattenstaafje gedaan worden? Ik lees her en der veel over cotton swabs, maar pluist dat niet enorm (lijkt me een wattenschijfje?).
En loopt ik het niet het risico die af markeringen te beschadigen?

Na vorig doe-het-zelf avontuur met die camera ben ik wat voorzichtiger geworden :P.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
komende 2 weken een 50d te leen om te kijken of ik mijn body of mijn lenzen moet upgraden....probleem is dat CF kaartjes niet te leen zijn en ik alleen SD heb, iemand een CF kaartje te leen?

Anders even een cheap ass kaartje kopen, 133x genoeg als snelheid? schiet alleen op jpeg ivm burstsnelheid ;-)

K to the KillaZ

• Voutloos
  • Niet online
Wat voor cam heb je nu dan? Want de 50D burst ook nog steed aardig lekker in Raw.

{signature}

• KillaZ
  • Nu online
Voutloos schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:30:
Wat voor cam heb je nu dan? Want de 50D burst ook nog steed aardig lekker in Raw.
500d, doet 3fps minder....

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
Is het vreemd als ik vind dat de 50D scherper is dan mijn 500D of zie ik nu kabouters? Ik dacht dat beide dezelfde sensor hadden namelijk.....

Ik heb geen specifieke test tussen de twee gedaan, maar in JPEG, op burst mode, op hetzelfde veld in bewolkte omstandigheden heb ik het gevoel dat de foto's van de 50D scherper zijn met dezelfde SIGMA 70/200 lens dan de vorige wedstrijd met mijn 500D.

Ik kan volgend weekend eens met een statief testen, kijken of het echt zo is. :)

[Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 02-04-2012 10:40]

K to the KillaZ

De AF unit van de 50D is beter, dus het zou kunnen dat daardoor de scherpte beter is, omdat de focus beter ligt.

Wat betreft de sensor zou het inderdaad niet moeten uitmaken.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
mjtdevries schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:37:
De AF unit van de 50D is beter, dus het zou kunnen dat daardoor de scherpte beter is, omdat de focus beter ligt.
Bij gelijkblijvende sluitertijden en diafragma uiteraard, anders zou het ook daaraan kunnen liggen. En mogelijk ISO, afhankelijk van wat de camera doet aan ruisonderdrukking (alleen bij hoge ISOs, uiteraard).

• AHBdV
  • Laatst online: 24-08-2018
Kan ook simpelweg zijn dat de JPG instellingen van de camera's verschillend zijn...
Om de scherpte te beoordelen moet je in ieder geval RAW schieten.

• KillaZ
  • Nu online
AHBdV schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:13:
Kan ook simpelweg zijn dat de JPG instellingen van de camera's verschillend zijn...
Om de scherpte te beoordelen moet je in ieder geval RAW schieten.
Ga ik dat voor de grap eens doen van de week ;) :)

K to the KillaZ

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weten jullie trouwens waar je de EOS utilities van Canon origineel kunt krijgen? Ik ben mijn CD's kwijt (2e hands camera..) en wil graag eens die utility voor windows testen.

Punt is dat Canon alleen de upgrades lijkt aan te bieden. Kijk ik verkeerd of mis ik wat?

Boudewijn schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:46:
Weten jullie trouwens waar je de EOS utilities van Canon origineel kunt krijgen? Ik ben mijn CD's kwijt (2e hands camera..) en wil graag eens die utility voor windows testen.

Punt is dat Canon alleen de upgrades lijkt aan te bieden. Kijk ik verkeerd of mis ik wat?
zijn inderdaad niet te downloaden op canon site. Eikels zijn het wat dat betreft. Ik zou gewoon even bellen en aangeven dat je cd beschadigt is.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• -DG-
  • Laatst online: 08-05 10:39
Ergens staat wel een workaround online. Volgens mij kwam het er op neer dat je de software van de Canon D30 (ja, niet de nieuwere 30D) nog wel kunt downloaden en die dan met meerdere updates weer op het niveau van de wat op de cd staat kunt krijgen. :P
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee