Canon EOS 50D

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
2 jaar terug in een andere situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:44
Nu het buiten telkens een aantal graden onder nul is, heb ik al een aantal keren problemen met m'n 50D gehad. Heel vaak Error-30, waarbij de spiegel/sluiter hoorbaar blijft plakken en pas bij het uitschakelen van de camera weer terug schiet. Soms kan ik daarna weer direct foto's maken, maar heel vaak komt de Error-30 direct weer terug.
Ook heb ik een aantal malen de popup-flitser willen gebruiken (430EXII niet bij me), maar ik hoorde 3x tik en Error-5 op het display. Een tijdje later doet 'ie het dan soms weer, maar soms blijft het probleem zich lange tijd voordoen.

In eerste instantie gaf ik de temperatuur de schuld; twee weken terug in het buitenland bij -20°C toen ik voor het eerst dit probleem had, vond ik het jammer maar acceptabel dat een en ander niet meer zou werken bij die temperatuur. Maar gisteren was het zeker niet kouder dan -5°C, maar dezelfde problemen traden op.

Is de kou daadwerkelijk de oorzaak en hebben meer mensen hier last van, of is de camera stuk en doe ik er slim aan hem ter reparatie terug te brengen? Met als risico dat men niets vindt omdat het niet consequent is, en ik hem een tijd kwijt ben?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:36
De 50D schiet met een resolutie van 72 DPI, is dit te veranderen naar een resolutie van (minimaal) 180 DPI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Photoshop of elk ander beeldbewerkingsprogramma.

Uiteindelijk is het dpi veld slechts een formaliteit. De output resolutie is enkel te beïnvloeden door het outputformaat te wijzigen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er trouwens iets om de rubber van je zoeker te extende zodat je niet met je neus op het display drukt ivm vegen op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ja, iets waar ik al een tijd naar op zoek ben: de Nikon DK-21M

Vergroot gelijk je zoekerbeeld zonder hem af te snijden, dus dubbel winst. Past op vrijwel elke APS-C camera.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Mikerosauer, dat is een Oculairvergroter. Canon heeft er één met het type EP-EX15.
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalcameraaccessories123.com/wp-content/uploads/2009/10/Canon-Eyepiece-Extender-EP-EX15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggy_NL schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:42:
Mikerosauer, dat is een Oculairvergroter. Canon heeft er één met het type EP-EX15.
[afbeelding]
top :) gelijk besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
[afbeelding]
Verkleint die het zoekerbeeld niet juist? Ik heb ooit iets gelezen van 30% kleiner?

edit:

Gevonden: http://www.the-digital-pi...ender-EP-EX15-Review.aspx
Reduces viewfinder magnification by 30%

[ Voor 16% gewijzigd door Magic op 10-03-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ja, dat is dus het probleem met die dingen. Daarom wil je altijd de DK-21M en niet de EP-EX15: je zoekerbeeld is al klein genoeg op je 50D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:25:
Ja, dat is dus het probleem met die dingen. Daarom wil je altijd de DK-21M en niet de EP-EX15: je zoekerbeeld is al klein genoeg op je 50D...
en dat past gewoon p&p op me 50D ?

kan iemand dat bevestingen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ssj3gohan gebruik jij zelf ook die oplossing ? en is dit plug & play ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik ben ernaar op zoek, heb hem nog niet. Hij past in ieder geval op mijn 450D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:04:
Ik ben ernaar op zoek, heb hem nog niet. Hij past in ieder geval op mijn 450D.
je kunt hem zo nieuw kopen hoor :) is die maat van de 50d het zelfde ? want dan bestel k hem gewoon .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:50

neevedr

Dat was ik niet!

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:15:en dat past gewoon p&p op me 50D ?

kan iemand dat bevestingen ?
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:09:
is die maat van de 50d het zelfde ?
RTFM: Pagina 202 links bovenin.

[ Voor 27% gewijzigd door neevedr op 11-03-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01

Milo.

klik

Ik zie daar geen (Nikon) DK-21M staan hoor.. volgensmij hebben ze het daarover.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:09:
[...]

je kunt hem zo nieuw kopen hoor :) is die maat van de 50d het zelfde ? want dan bestel k hem gewoon .
Ik weet het niet zeker, dus ik zou zeggen: koop er een en als hij niet past: verkoop hem aan mij door met korting ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

hier zeggen ze dat het op een 40d lukt, neem niet aan dat er veel verschil zit tussen de 50 en 40d qua occulair gedoe oog kijk dinges maat.
Maar goed laat het idd even weten, dan koop ik er een eentje, voor 24,95 kan dat wel, of zelfs nog goedkoper via ebay (een van de eerste google hits dus het kan nog wel goedkoper denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milo. schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:04:
hier zeggen ze dat het op een 40d lukt, neem niet aan dat er veel verschil zit tussen de 50 en 40d qua occulair gedoe oog kijk dinges maat.
Maar goed laat het idd even weten, dan koop ik er een eentje, voor 24,95 kan dat wel, of zelfs nog goedkoper via ebay (een van de eerste google hits dus het kan nog wel goedkoper denk ik.
nu las ik daar ook dat je die van canon kan gebruiken maar dan zonder het glas er in.ff kijken welke het wordt ik laat het nog wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Er zijn ook mensen die de EP-EX15 hebben getweakt door de lenzen om te draaien. Schijnt nogal een klus te zijn, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Maarehm, wat voor nut heeft dat? De DK-21M doet alles al: het verlengt je oculair en vergroot het beeld 1.2X zonder verlies van je randen. Hij is bovendien nieuw voor <25 euro te vinden. Hoe kan de EP-EX15 goedkoper, beter of passender worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Als je hem hebt gekocht zonder de wetenschap dat hij verkleint dan is het de moeite waard :)

offtopic:
Plus hij is in 1 moeite door te tweaken zodat hij op een 7D past. Iemand enig idee of de Dk-21M ook op de 7D past?

[ Voor 45% gewijzigd door Magic op 12-03-2010 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort mijn eerste spiegelrelfexcamera gekocht: de Canon 50D met de Canon 24-105 mm objectief.
Omdat het mijn eerste spiegelreflex is ben ik momenteel erg aan het uitproberen hoe dat toestel werkt. Binnenkort ga ik ook beginnen met een basiscursus digitale fotografie. Ik heb eigenlijk een vraag aan de ervaren 50D fotograaf. Is er iemand die bereid is om mij in de praktijk te leren hoe om te gaan met deze Canon 50D camera? Ik woon in Nieuwegein. Ben benieuwd. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Ben jij ook bereid om de handleiding door te lezen? Want dat is toch wel het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat spreekt voor zich natuurlijk. Aan de hand van de handleiding leer ik de camera kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

[afbeelding]
Ik heb zo niet gelezen waar je hem voor besteld hebt. Maar houd er rekening meer dat dit een verkleiner is en geen vergroter. Het zoekerbeeld komt 'verder weg' te staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:51:
[...]

[...]

Ik heb zo niet gelezen waar je hem voor besteld hebt. Maar houd er rekening meer dat dit een verkleiner is en geen vergroter. Het zoekerbeeld komt 'verder weg' te staan....
was ik idd later van op de hoogte dus gelijk maar gecanceld

en naar alle waarscijnlijkheid komt er de nikon variant op die hieriets verder boven besproken is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoest
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:46
Canon Oculairverlengstuk EP-EX15
Info:
Vergemakkelijkt het kijken in de zoeker doordat de oogafstand met 15mm in achterwaartse richting toeneemt.
Kan niet worden gecombineerd met Oogschelp EC-II

O.a. geschikt voor:
EOS 5D, EOS 50D, EOS 40D, EOS 20D, EOS 30D, EOS 1000D, EOS 500D, EOS 550D, EOS 450D, EOS 400D, EOS 350D, EOS 300D, 1Ds Mark II, 1D Mark II N, 10D

Niet geschikt voor de EOS 500D en 5D Mark II!
*snip* linken naar een site is in dit geval niet nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zoest schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:47:
Canon Oculairverlengstuk EP-EX15
Info:
Vergemakkelijkt het kijken in de zoeker doordat de oogafstand met 15mm in achterwaartse richting toeneemt.
Kan niet worden gecombineerd met Oogschelp EC-II

O.a. geschikt voor:
EOS 5D, EOS 50D, EOS 40D, EOS 20D, EOS 30D, EOS 1000D, EOS 500D, EOS 550D, EOS 450D, EOS 400D, EOS 350D, EOS 300D, 1Ds Mark II, 1D Mark II N, 10D

Niet geschikt voor de EOS 500D en 5D Mark II!

*snip* linken naar een site is in dit geval niet nodig.
anders miss zo iets? lijkt me ook niet verkeerd??

*snip* linkje vervangen door Hoodman HoodEYE Canon 18mm

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 00:03 . Reden: link vervangen te voorkoming van suggestie van spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:13
Ik heb die HoodEYE Canon ook op mijn 500D zitten. Het zit er wat raar uit, want ik ken niemand die zo'n ding heeft, maar ik ben blij dat die erop zit. Wat ik wel het belangrijkste (bijkomend) voordeel van de hoodeye vind is dat bij fel omgevingslicht je helemaal met je oog afgesloten bent van de buitenwereld. Je ziet dus alleen wat je objectief ook binnen komt en het focussen vind ik daarbij stukken beter gaan.

Een voorbeeldje is misschien wel het fotograferen van de volle maan, waarbij je vaak last hebt in de woonwijk van overheersend veel licht van straatlantaarpalen.

Ik kan het ding aanraden, want het werkt echt fijn (vind ik) en niets wordt vergroot of verkleind. Het is gewoon je normale zoeker met een afscherming doormiddel van een oogschelp. Top en niet extreem duur!

[ Voor 1% gewijzigd door Aardwolf op 09-06-2010 11:55 . Reden: typo's verwijderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55

Markie

Voorheen BBE

Het lijkt er nu toch wel sterk op dat Canon de 50d gaat vervangen voor een 60d (en niet de 7d zoals wel eens is gesuggereerd). Mocht ook tijd worden! Naast dat de 50d steeds moeilijker verkrijgbaar is (uit productie?), zal er half juli het een-en-ander door Canon bekend worden gemaakt (wat natuurlijk van alles kan zijn.....).

[rumor]Wat mogelijke specificaties:
- 18mp
- ISO 6400 Max
- 9AF Points
- Articulating LCD
- New Menu System
- Movie mode like the 7D
- Smaller form factor than the 50D[/rumor]
http://www.canonrumors.com/

Ben benieuwd!

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je vraagt: Wat is de grootste mogelijke open deur voor de 60D specs?

Dan kom je ongeveer op die specs uit :)

Enige interessante aan dat gerucht is dat LCD scherm. Ze bedoelen dan volgens mij een kantelbaar scherm?
Gezien de geschiedenis van de xxD serie kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat Canon dat bij de 60D zou introduceren. Verwacht ik dan eerder bij de 600D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:52

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zit eraan te denken om de 400D te vervangen door een 50D, of eventueel te verwachten tot de 60D eraan komt. In ieder geval: iemand enig idee hoe de 50D presteert in combinatie met de Sigma 17-70? Iemand hier aanwezig met deze combinatie? Ik zit namelijk te denken om deze combinatie aan te schaffen, OF de canon 15-85 maar die lens is wel gelijk een stuk duurder...

Stel dat de 60D uitkomt, wat moet ik dan verstaan onder het rumor ' Smaller form factor' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dat hij kleiner is?

Kunnen ze meteen weer een nieuw model grip introduceren met waarschijnlijk ook weer (kleinere) accu's.

Echter: geruchten, geruchten, geruchten

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Dat is wel bijzonder. De reden om te upgraden naar een 50d vanaf een x00 serie is dat hij juist wat groter is.

Aan de andere kant geeft het wel wat meer marge voor de 7d markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

dat zou wel erg jammer zijn als hij kleiner gaat worden. maar ja laten we maar afwachten. en als hij idd kleiner is, en de overige features mij niet bevallen hoop ik maar dat de 50d ook nog leverbaar is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 16:30
Welke snelheid voor de geheugenkaart bevelen jullie aan voor een 50d?

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik lees her en der dat de 50d ook focus fijnafstelling heeft. Wat moet ik me hierbij voorstellen?

@tsiiskaaf: Houd ook rekening met de snelheid van je kaartlezer van je pc. Zou zonde zijn als je een ultrasnelle kaart koopt met een best prijzige prijs, terwijl de lezer van je pc maar tot de helft gaat. heb je uiteindelijk nog niks aan die kaart :P

[ Voor 56% gewijzigd door Polariteit op 07-07-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
fijnafstelling is volgens mij een correctie die ja kan instellen als een van je lenzen een beetje front of backfocus heeft.

wat geheugensnelheid betreft gebruik ik zelf 30MB/s kaartjes.
Als ik me niet vergis is dat de "oude" Extreme III van sandisk, of de "nieuwe" Ultra II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

TsiisSkaaf schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:33:
Welke snelheid voor de geheugenkaart bevelen jullie aan voor een 50d?
De 50D ondersteunt UDMA CF kaartjes,
dus een 300x UDMA (45MB/s) of een 400x UDMA (60MB/s) kaartje is echt snel zat.
Voor budget non-UDMA kaartjes zou je voor de nieuwe Sandisk "Ultra" 200x (30MB/s) kunnen gaan, deze zijn goedkoper dan de Extreme kaartjes en snel genoeg voor alledaags gebruik.

Mocht je Burst veel gebruiken, dan zijn UDMA kaartjes wel aan te raden vanwege het iets sneller kunnen legen van de buffer van de 50D.

Als je nog minder wil uitgeven, maar toch een UDMA-kaartje wilt, kan je ook een Transcend 400x UDMA kaartje kiezen.

De gelinkte producten zijn 16GB, je kan natuurlijk ook voor de 8GB varianten gaan.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marceltuit schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:44:
Ik lees her en der dat de 50d ook focus fijnafstelling heeft. Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Wat Marco hierboven ook al noemt; het is de mogelijkheid om per lens een correctie in te stellen in de camera. Werkt erg prettig moet ik zeggen.

Wat betreft kaartjes; Ik gebruik zelf Sandisk Extreme udma 60MB/s. Ik kan perfect bursts doen op RAW met deze kaartjes. Mijn oudere Sandisk Extreme III kaartjes zijn toch wel een stuk langzamer.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 16:30
Als ik de reacties proef is voor normaal gebruik alles wel goed bruikbaar. Het is dus voornamelijk hoeveel geld ik er aan wil uitgeven.
Ik zal zelf namelijk te twijfelen tussen:
  • LEXAR Professional CF 8 GB UDMA 300x (45 MB/sec) € 58.00
  • LEXAR Professional CF 8 GB UDMA 233x (30 MB/sec) € 32.95
Dit vanwege mijn goede ervaring met Lexar 4GB 233x kaartjes (non udma) in mijn 300d. Aangezien de 50d grotere foto's oplevert zal ik ook meer geheugen mee moeten nemen op vakantie.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

dank voor de reacties wat betreft die focus-correctie: helder, thannks voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

TsiisSkaaf schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:29:
...
• LEXAR Professional CF 8 GB UDMA 300x (45 MB/sec) € 58.00
...
Ik heb 2 van deze in de 16GB variant, en de behuizing van de 2 Lexar's "Pro 300x UDMA" is imho een stuk beter in vergelijking met een nieuw Sandisk "Ultra 200x" kaartje.
Hoe dit in vergelijking met de Sandisk "Extreme 400x UDMA" zit kan ik helaas niet beoordelen, daar ik er nog geen van in m'n handen heb gehad. :P

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de kaartjes, heb een Scandisk extreme 60MB/s 8GB.
Is 'retesnel', misschien overkill maar met raw's van >20MB wel oké denk ik.

Heb ik ook een vraagje. in een 50d zit pentaprisma dat 95% van het beeld laat zien.
Nu heb ik gevonden dat er 3 verschillende matglazen zijn, maar is er ook een pentaprisma
dat 100% van het beeld laat zien. (heb gezocht; pentaprism 100% 50d, bij google maar niet gevonden)
Dat wat je in je compositie plaatst is in werkelijkheid 5% meer, dus lastig om rekening mee te houden, en meestal croppen omdat er iets op de opname staat wat er niet in had gemoeten

Heb ik ook nog 20x err 01 (communicatie tussen camera en lens is foutief. Reinig lenscontacten.) gehad, maar dit kwam volgens mij doordat ik de lens van de body afhaalde zonder uit te zetten, dit staat overigens niet in het boekje.
De fout kwam na de wissel van de lens, als ik schakelde van handmatig naar automatisch en de flitser nodig was.
Meer gebruikers die dit kennen, of moet je kunnen wisselen zonder body uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

of moet je kunnen wisselen zonder body uit te zetten?
Geen idee hoe het met de 50D zit, maar met de 400D gaat het wel probleemloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:58:
Wat betreft de kaartjes, heb een Scandisk extreme 60MB/s 8GB.
Is 'retesnel', misschien overkill maar met raw's van >20MB wel oké denk ik.

Heb ik ook een vraagje. in een 50d zit pentaprisma dat 95% van het beeld laat zien.
Nu heb ik gevonden dat er 3 verschillende matglazen zijn, maar is er ook een pentaprisma
dat 100% van het beeld laat zien. (heb gezocht; pentaprism 100% 50d, bij google maar niet gevonden)
Dat wat je in je compositie plaatst is in werkelijkheid 5% meer, dus lastig om rekening mee te houden, en meestal croppen omdat er iets op de opname staat wat er niet in had gemoeten
Pentaprisma kan je niet vervangen voor een 100% versie, dat is alleen weggelegd voor 1D, 1Ds en tot zekere hoogte de 7D (ik heb gehoord dat deze laatste namelijk net geen 100% is maar wordt wel zo geadverteerd).

Heb ik ook nog 20x err 01 (communicatie tussen camera en lens is foutief. Reinig lenscontacten.) gehad, maar dit kwam volgens mij doordat ik de lens van de body afhaalde zonder uit te zetten, dit staat overigens niet in het boekje.
De fout kwam na de wissel van de lens, als ik schakelde van handmatig naar automatisch en de flitser nodig was.
Meer gebruikers die dit kennen, of moet je kunnen wisselen zonder body uit te zetten?
Hier ook nooit een probleem gehad met lenzen wisselen op een 5D2, zelfs niet met LiveView aan, schakelt zich vanzelf uit. Ik heb wel gemerkt op een 550D dat ie een error gaf, maar daar heb ik niet echt op gelet, was druk bezig.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Moet gewoon kunnen hoor, lenswisselen. Nooit problemen mee gehad iig, met 40D en 50D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zal wel gewoon de contacten moeten reinigen dan.
[/captain obvious]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Tus schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:24:
[...]

Pentaprisma kan je niet vervangen voor een 100% versie, dat is alleen weggelegd voor 1D, 1Ds en tot zekere hoogte de 7D (ik heb gehoord dat deze laatste namelijk net geen 100% is maar wordt wel zo geadverteerd).

[...]

Hier ook nooit een probleem gehad met lenzen wisselen op een 5D2, zelfs niet met LiveView aan, schakelt zich vanzelf uit. Ik heb wel gemerkt op een 550D dat ie een error gaf, maar daar heb ik niet echt op gelet, was druk bezig.
Toff schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:27:
[...]

Moet gewoon kunnen hoor, lenswisselen. Nooit problemen mee gehad iig, met 40D en 50D.
Jammer, dat het prima niet vervangbaar is maar als het niet anders is, tja..

Wat betreft de lenswissel moet ik duidelijker zijn, maar ik begrijp dat jullie er geen last van hebben.
Mijn lenswissel is geen echte lenswissel, (heb maar één lens) maar het plaatsen van een tussenring van het merk Solligor. Als ik de tussenring er weer tussenuit haal schakel van camera handmatig naar stand auto. Als de dan de flitser nodig is gaat het niet helemaal lekker. Maar als ik de camera uit en weer aan zet is de foutmelding weg en komt ook niet meer terug wat voor stand ik ook kies.
Als ik de wissel uitvoer terwijl de camera uitstaat is er niets aan de hand, alles werkt en er gaat niets verkeerd.
Wel vreemd, niet dan?

Het zou natuurlijk aan de tussenring kunnen liggen, maar voor ik dat ga beweren moet ik dat wel zeker weten natuurlijk.
Voutloos schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:15:
Je zal wel gewoon de contacten moeten reinigen dan.
\[/captain obvious]
Well 'captain obvious' ,zo obvious was het toch niet helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:59:
[...]

Het zou natuurlijk aan de tussenring kunnen liggen, maar voor ik dat ga beweren moet ik dat wel zeker weten natuurlijk.
Dat is simpel te testen: schroef alleen je objectief erop, schroef deze eraf en weer erop als de camera aan staat. Als je er dan geen last van hebt, is het de tussenring (wat wel mijn vermoeden is als ik het verhaal zo lees, ik wissel ook al jaren zonder problemen op verschillende camera's die aan staan).

[ Voor 8% gewijzigd door breinonline op 11-07-2010 11:11 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

...

[ Voor 99% gewijzigd door Milo. op 11-07-2010 11:24 . Reden: gaap, te vroeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:09:
[...]

Dat is simpel te testen: schroef alleen je objectief erop, schroef deze eraf en weer erop als de camera aan staat. Als je er dan geen last van hebt, is het de tussenring (wat wel mijn vermoeden is als ik het verhaal zo lees, ik wissel ook al jaren zonder problemen op verschillende camera's die aan staan).
Zo snel bericht met dit mooie weer had ik niet verwacht, dit ga ik vanavond zeker proberen.
Op Dpreview stond wel een antwoord waar de één zegt dat de body wel eerst uit moet, en de ander niet
Het is ook eigenlijk wel logisch dat hot-swappen mogelijk moet zijn, wie denkt er eerst aan uitzetten, ik niet.
Omdat het ook al niet in het boekje stond, dacht ik het moet kunnen.

@Milo
Slaapkop :Z

edit:

Zo, ik was deze post helemaal vergeten 8)7
Wil nog wel even vertellen hoe het is verlopen.
De foutmelding bleef terugkomen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4079/4890862666_12f75e6b24_z.jpg

Heb allereerst de camera een reset gegeven.
Daarna is wonderbaarlijk geen fout meer opgedoken.
Uiteraard ben ik blij, maar waar het nu aan heeft gelegen... :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 16:58 . Reden: probleem opgelost ]

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Ik mag me vanaf nu ook een 50D bezitter noemen! :D Alleen ik heb een vraagje: Als ik door de zoeker kijk zie ik wat stofjes, als ik de foto heb gemaakt zie ik zie niet. Dus ze zitten niet op de lens of de sensor. Als ik met de lens draai bewegen ze niet mee. Waarschijnlijk zit er dus wat vuil op de spiegel of in het prisma. Weet iemand waar ik dit kan laten schoonmaken, en hoe duur dit is? Het liefste zou ik ook mijn lens een schoonmaakbeurt laten geven, is dit het waard?

• M a r c o
  • Niet online
als het op de spiegel zit, dan moet je het zien als je de lens verwijderd in in je body kijkt.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28
Zwegertje schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:55:
Ik mag me vanaf nu ook een 50D bezitter noemen! :D Alleen ik heb een vraagje: Als ik door de zoeker kijk zie ik wat stofjes, als ik de foto heb gemaakt zie ik zie niet. Dus ze zitten niet op de lens of de sensor. Als ik met de lens draai bewegen ze niet mee. Waarschijnlijk zit er dus wat vuil op de spiegel of in het prisma. Weet iemand waar ik dit kan laten schoonmaken, en hoe duur dit is? Het liefste zou ik ook mijn lens een schoonmaakbeurt laten geven, is dit het waard?
Zit het niet gewoon op het oculair? Vet vegen van wimpers enzo, misschien wat huidschilfers of zandkorrels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ossi schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:45:
[...]

Zit het niet gewoon op het oculair? Vet vegen van wimpers enzo, misschien wat huidschilfers of zandkorrels.
Dat, of net aan de andere kant van de behuizing/onder het focusscreen. Geen probleem, kun je ook niets aan doen helaas.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwegertje schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:55:
Giottos q ball kan je hier misschien wel mee helpen, zorgen dat je sluitertijd erg hoog staat, lens eraf, en dan blazen maar:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:41
sluitertijd hoog? Waarom niet gebruik maken van de manual cleaning optie in het menu? En daarbij heb ik de ervaring dat je dan vaak stofjes op de sensor blaast ipv eraf. Word je niet vrolijk van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:11:
[...]

Giottos q ball kan je hier misschien wel mee helpen, zorgen dat je sluitertijd erg hoog staat, lens eraf, en dan blazen maar:D
Het zit juist niet op de sensor. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Stof op je matglas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Heel erg bedankt. Het zit inderdaad in het prisma. Helaas is daar niets aan te doen? Ben al lang blij dat de lens in orde is. Nu heb ik nog een vraag. Ik heb de 24-105L (super lens trouwens), maar ik wil nog graag een groothoek lens. Nu is mijn oog gevallen op de Samyang 14mm. Heeft iemand daar ervaring mee? Leek me een erg leuke lens voor 300 euro. Is toch wat anders dan 1800 voor die Canon 14mm. :S Ik ga hem niet voor architectuur gebruiken, en hij komt op m'n 50D. En nog een belangrijke vraag: Waar kan je hem kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Waar je die kunt kopen weet ik niet. Wel zag ik dat deze lens geen autofocus heeft. Is de Canon 10-22 niets voor je? Of is de lichtsterkte erg belangrijk voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Zwegertje schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:25:
Heel erg bedankt. Het zit inderdaad in het prisma. Helaas is daar niets aan te doen? Ben al lang blij dat de lens in orde is. Nu heb ik nog een vraag. Ik heb de 24-105L (super lens trouwens), maar ik wil nog graag een groothoek lens. Nu is mijn oog gevallen op de Samyang 14mm. Heeft iemand daar ervaring mee? Leek me een erg leuke lens voor 300 euro. Is toch wat anders dan 1800 voor die Canon 14mm. :S Ik ga hem niet voor architectuur gebruiken, en hij komt op m'n 50D. En nog een belangrijke vraag: Waar kan je hem kopen? :P
Die Samyang is een fisheye objectief geloof ik.
Als eerste groothoek zou ik eerder een Tokina 12-24/Canon 10-22/Sigma 10-20 kopen.
Fisheye is toch wel heel apart beeld en je kan er heel gauw op uitgekeken raken.
Plus wat hierboven gezegd werd, de samyang is geen autofocus, voor zover dat echt nodig is op een groothoeklens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwegertje schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:25:
Ach ik heb het zelfde probleem (50D), vooral wanneer ik een close-up lens gebruik zie je ze heel duidelijk door de zoeker maar ik zou er niet zo mee zitten zolang je de stofjes niet terugziet in je foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Ossi schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:25:
[...]
Die Samyang is een fisheye objectief geloof ik.
nee hoor, lens is rectalineair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
De Samyang 14mm is inderdaad een gewoon groothoek, de 8mm is een fisheye. Geen autofocus zie ik niet als een probleem (althans niet bij een groothoek ojectief). Vooral de prijs is voor mij een belangrijk punt. :P Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen een tweedehands 17-40 van Canon, iets betere kwaliteit en autofocus, maar een kleinere hoek en duurder. Of de Samyang, Goedkoper en grotere hoek, maar geen zoom of autofocus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
2e hands tokina 12-24 F/4 moet toch ook wel lukken onder 300 euro? Dan heb je wat meer flexibiliteit, goede kwaliteit en ook de oerdegelijke bouw. Je moet je realiseren dat elke millimeter meer groothoek een enorm verschil in beeldhoek maakt dus een prime in dat UWA bereik is dan vaak niet zo praktisch.

Die 14mm prime van samyang is i.m.o. vooral interessant omdat ie beeldvullend is op full-frame camera's, op crop is 14mm niet meer zo spannend: er zijn genoeg betaalbare zoomlenzen die dat bereik afdekken met prima beeldkwaliteit.

[ Voor 17% gewijzigd door abrakadaver op 30-08-2010 16:15 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Is de 11-16 dan geen betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Laatst online: 01-09 19:01
Even bij konijnenberg gekeken:

Canon 10-22 €699,-
Tokina 11-16 €559,-

Hoewel de Tokina een goede lens is dit qua prijs ook niet echt een supervoordelige lens. In ieder geval een stuk duurder dan €300,-. Wel hebben bovenstaande lenzen toch weer net wat meer groothoek dan 14mm, want dat is op crop toch nog altijd 22mm.

Ik twijfelde tussen bovenstaande 2 lenzen en ben uiteindelijk toch voor de Canon gegaan (ook op een 50D). Ik had bij dergelijke bedragen toch een lichte voorkeur voor eigen merk lenzen (wellicht ten onrechte), maar de lens bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Recent las ik in een (Engels) boek over landschapsfotografie dat je in het menu van de meest Canons kunt instellen dat de je met de AF-on knop kunt scherpstellen en daarna de compositie bepalen en daarna met de afdrukknop kunt indrukken zonder dat de scherpte opnieuw wordt berekend.
Inmiddels heb ik gemerkt dat dat ook zo werkt als je een opname maakt in Live-view. Ik heb een paar dagen gegoogled en nog hier en daar eens wat publiciteit geraadpleegd maar niet veel wijzer geworden. Ook de handleiding geeft onder de betreffende functionaliteit niet veel duidelijkheid. Wie heeft er ervaring en wil er op dit forum iets over kwijt?

Lijkt me interessante stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stond er niet bij waar je dat in de camera instelt dan?

Je moet bij de persoonlijke voorkeuze instellingen zijn: C.Fn IV:
Bij C.Fn IV-1
pag 181 van je handleiding:
0: Meten+AF start
1: Meten+AF start/stop
Tijdens automatisch scherpstellen kunt u op de knop <p> drukken
om het automatisch scherpstellen af te breken.
2: Start meten/Meten+AF start
Dit komt van pas als een voorwerp herhaaldelijk beweegt en weer
stilstaat. In de modus AI Servo AF kunt u op de knop <p> drukken
om het voortdurend automatisch scherpstellen te starten of te stoppen.
De belichting wordt ingesteld op het moment dat de opname wordt
gemaakt. Zo weet u zeker dat de scherpstelling en de belichting steeds
optimaal zijn terwijl u op het beslissende moment wacht.
3: AE-vergrendeling/Meten+AF start
Dit komt van pas als u wilt meten en scherpstellen op verschillende
delen van de opname. Druk op de knop <p> om te meten en
automatisch scherp te stellen en druk de ontspanknop half in om de
automatische belichting te vergrendelen.
4: Meten + AF start/uitschakelen
De knop <p> is niet actief.
Standaard is 0
- 1 wordt wel gebruikt door mensen die normaal gesproken bij de ontspanner ook de AF willen gebruiken, maar af en toe een manual focus willen doen. Voor die keer dat ze dan een handmatig focus doen drukken ze de AF-On knop in om te voor komen dat ie focust bij afdrukken.
- 3 is de optie waar jij over gelezen hebt. Dan zal de ontspanner niet meer focusen, dat gebeurt alleen met de AF-On knop.

Bij continu "tracken" van een voorwerp wordt vaak aangeraden die AF-On knop zo te configueren. Je drukt dan continue die knop in om tracking mogelijk te maken, en de ontspanner dan voor de shots.
Blijkbaar laten veel mensen de ontspanner te ver los als ze klikken, zodat ie dan stopt met de autofocus. En dan verlies je de "tracking" op je voorwerp.

Verwijderd

Bedankt voor uw reactie en ik denk dat ik het begrijp. Ik heb het gelijk ook maar geprobeerd: Het lijkt mij gemakkelijk inderdaad bij landschaps- en architectuur fotografie. Je scherptepunt opzoeken een compositie maken en de ontspanknop indrukken.
Zijn er mensen die deze optie gebruiken of gebruikt hebben en wat is hun ervaring? Is dit een goed bruikbare optie?

Wat zou het leuk zijn als over deze blijkbaar niet zo bekende optie, wat meer bekend werd bij meerdere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De 30D en eerder hebben hem niet, de 40D en later hebben deze Af-On knop. Mijn 1D3 heeft hem ook en ik gebruik hem nooit. Ik schiet 99,999% in Ai Servo stand, dus gewoon sluiter half indrukken, wachten op het juiste moment en doordrukken. (Zo heeft mijn 1D wel meer knoppen die ik nooit gebruik, zoals FEL). Toen de 40D uitkwam werd er door aardig wat mensen geroepen dat zij er superblij mee waren. Dus onbekend is de Af-On knop niet.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Niet zo onbekend. Maar er komen maar weinig reacties met ervaringen. Verder niemand die zijn goede of slechte ervaringen wil delen? Of is er ergens anders een item waar uitgebreid wordt ingegaan op deze optie die Canon toch niet zonder reden mogelijk zal hebben gemaakt?

• Ossi
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:41:
Hallo,

Recent las ik in een (Engels) boek over landschapsfotografie dat je in het menu van de meest Canons kunt instellen dat de je met de AF-on knop kunt scherpstellen en daarna de compositie bepalen en daarna met de afdrukknop kunt indrukken zonder dat de scherpte opnieuw wordt berekend.
Inmiddels heb ik gemerkt dat dat ook zo werkt als je een opname maakt in Live-view. Ik heb een paar dagen gegoogled en nog hier en daar eens wat publiciteit geraadpleegd maar niet veel wijzer geworden. Ook de handleiding geeft onder de betreffende functionaliteit niet veel duidelijkheid. Wie heeft er ervaring en wil er op dit forum iets over kwijt?

Lijkt me interessante stof.
In hoeverre is dit anders dan met de gewone AF knop scherp te stellen, half ingedrukt te houden, compositie bepalen en dan af te drukken?

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 19:51
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:21:
Bedankt voor uw reactie en ik denk dat ik het begrijp. Ik heb het gelijk ook maar geprobeerd: Het lijkt mij gemakkelijk inderdaad bij landschaps- en architectuur fotografie. Je scherptepunt opzoeken een compositie maken en de ontspanknop indrukken.
Zijn er mensen die deze optie gebruiken of gebruikt hebben en wat is hun ervaring? Is dit een goed bruikbare optie?

Wat zou het leuk zijn als over deze blijkbaar niet zo bekende optie, wat meer bekend werd bij meerdere mensen.
Ik gebruikte het altijd op m'n 50D, nu ook op de 5D. Heeft altijd prima gewerkt, behalve in extreme low-light situaties. Als je inzoomt op 5x of 10x op lieve view zal die ook niet echt scherpstellen op wat je wil.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Ossi schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:08:
[...]
In hoeverre is dit anders dan met de gewone AF knop scherp te stellen, half ingedrukt te houden, compositie bepalen en dan af te drukken?
Niet.
Behalve als je meerdere foto's achter elkaar wilt maken en niet continu de ontspanner ingedrukt wilt houden, of niet continue een focus en recompose wilt doen.

Als je merkt dat je vaak in die situatie zit, dan is dit wel een handige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:19
het scheelt ook tijd als je geen herfocus doet. handige tip deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Is de 50d nog leverbaar? De 60d kan me niet bekoren en de 7d is voor mij te duur + moet geen video functie hebben.

Geen enkele shop lijkt ze nog te leveren en canon heeft de 50d al bij "gearchiveerde producten" staan. Ziet er niet goed uit :'(

Wou er net één bestellen..

Iemand die een shop weet waar hij voor de nu courante prijs van €699 leverbaar is? Pricewatch shops hebben hem allemaal alvast niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
nevermind, verkeerde body.

[ Voor 84% gewijzigd door Henkie op 21-09-2010 09:08 ]

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:28
Eh, dat is een 500D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
excuus. gisteren stond hij er nog wel op, nu niet meer en dus perongeluk de 500d gepakt. ben zelf namelijk ook wel opzoek naar een 50d.

nogmaals excuses.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twan1 schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:19:
Is de 50d nog leverbaar? De 60d kan me niet bekoren en de 7d is voor mij te duur + moet geen video functie hebben.
Wat vind je dan precies zo vreselijk aan de 60D?

De enige feature die "mist" is de microadjustment. Maar mis je dat echt zo hard?
Ik heb maar 1 lens waar ik het gebruik, maar die zou ik natuurlijk ook door Canon kunnen laten afstellen.

Er worden erg veel fouten met MA gemaakt. Vaak is er helemaal geen sprake van front of backfocus, maar gewoon van user error. In dat opzicht wordt MA nu teveel als een wondermiddel gezien.

Het is toch ook niet zo dat de 40D compleet waardeloos was omdat ie geen MA had?

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
mjtdevries schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:01:
[...]

Wat vind je dan precies zo vreselijk aan de 60D?

De enige feature die "mist" is de microadjustment. Maar mis je dat echt zo hard?
Ik heb maar 1 lens waar ik het gebruik, maar die zou ik natuurlijk ook door Canon kunnen laten afstellen.

Er worden erg veel fouten met MA gemaakt. Vaak is er helemaal geen sprake van front of backfocus, maar gewoon van user error. In dat opzicht wordt MA nu teveel als een wondermiddel gezien.

Het is toch ook niet zo dat de 40D compleet waardeloos was omdat ie geen MA had?
1) prijs (die zakt nog wel) maar op dit moment is hij even duur als de 7D.
2) idd geen MA. Ik vind het een functie die zeker thuis hoort in de semi-pro, maar inderdaad; wereldschokkend is dat niet.
3) maar ook vooral omdat, als je de specs naast elkaar legt, er niet zoveel veranderd is buiten de metering en mis je in de 60D ook de bouwkwaliteit van de 50D.
4) 60D heeft video; daar doe ik gewoon niets mee ;)

Als je de preview van DPreview leest moet je toch wel toegeven dat de veranderingen tov 50D niet wereldschokkend zijn hé? En dat dan tegenover de prijs zetten leek mij de 50D de juiste keuze op dit moment.

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:46
De 50D schiet 6.3 foto's per seconde, dat haalt de 60D niet. Ook voor mij een reden om de 50D lekker te houden en niet te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18
Even een vraagje. Ik kan via via een jaar oude, weinig gebruikte 50D overnemen voor 550 euro. Is dit een redelijke prijs?

• Toff

Toff

FP ProMod
Heintzer schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:06:
Even een vraagje. Ik kan via via een jaar oude, weinig gebruikte 50D overnemen voor 550 euro. Is dit een redelijke prijs?
Je mag sowieso van geluk spreken, wanneer je er een op de kop kan tikken. Prijs lijkt mij wel oké. Een nieuwe 60D of 7D kost een stuk meer en ik betaalde voor mijn 50D - net uit - meer dan het dubbele.

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

Heintzer schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:06:
In juli van dit jaar heb ik een 4 maanden oude 50D gekocht met originele grip voor € 450,-
Deze stond voor € 550 op Marktplaats.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

• M a r c o
  • Niet online
ik denk dat jij dan wel een uitzonderlijk goede deal hebt gehad.

• MadButcher
  • Laatst online: 18:10
mjtdevries schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:01:
Bij mij is een 40D bij het Canon Service Center in Duitsland helemaal in de vernieling gegaan.
Al een keer de sluiter kapot gehad bij 16 duizend kliks (gelukkig in de garantie natuurlijk).
Nu na 2 en half jaar haperde de ontspanknop.
Is ie in reparatie, is er ineens ook iets electrisch en de spiegelbox kapot.
:(
Zoiets verwacht je bij een 1000D, maar niet bij een 40D die ooit als semi-prof werdt aangemerkt.

Een 50D is in feite een 40D mark II, dus daar heb ik kwa bouwkwaliteit ook niet zo'n groot vertrouwen in.
Volgens mij zitten daar de zelfde goedkope (universele) onderdelen als in een xxxD.

Ik pas nu ook voor een 5D mark II als ik lees dat daar op bespaart is kwa ringetjes voor de afdichting.

• Toff

Toff

FP ProMod
MadButcher schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:34:
Bij mij is een 40D bij het Canon Service Center in Duitsland helemaal in de vernieling gegaan.
Al een keer de sluiter kapot gehad bij 16 duizend kliks (gelukkig in de garantie natuurlijk).
Rot voor je, maar statistisch gezien is dit een uitzondering, lijkt mij. Beetje extreem om nu heel Canon af te zweren omdat JIJ nu net een verkeerd exemplaar gehad hebt.
Misschien eens contact opnemen met Canon NL om te vragen wat zij ervan vinden? Garantie of niet, je hebt recht op een bepaalde periode "ongestoord genot" van je aankoop en die periode is IMHO langer dan 2,5 jaar, voor een middenklasse DSLR.

Verwijderd

MadButcher schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:34:
[...]

:(
Zoiets verwacht je bij een 1000D, maar niet bij een 40D die ooit als semi-prof werdt aangemerkt.

Een 50D is in feite een 40D mark II, dus daar heb ik kwa bouwkwaliteit ook niet zo'n groot vertrouwen in.
Volgens mij zitten daar de zelfde goedkope (universele) onderdelen als in een xxxD.

Ik pas nu ook voor een 5D mark II als ik lees dat daar op bespaart is kwa ringetjes voor de afdichting.
een maat van me heeft een 40d en die heeft al dik tegen de 35K met de 40d... dat het bij jou gebuert wil dus niets zeggen over de 40d/50d zeggen lijkt me.

en wat je zegt over de 5d2 is voor het eerst dat ik dat hoor vermeld je bron eens !!

ik zeg suc6 bij nikon :9 daar was ik toen dr tijd zo lekker teverden mee dat ik de swtich heb gemaakt :)

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 10:51
twan1 schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:19:

Geen enkele shop lijkt ze nog te leveren en canon heeft de 50d al bij "gearchiveerde producten" staan. Ziet er niet goed uit :'(

Wou er net één bestellen..

Iemand die een shop weet waar hij voor de nu courante prijs van €699 leverbaar is? Pricewatch shops hebben hem allemaal alvast niet..
Ben vorige week bij MM utrecht geweest, daar hadden ze toen nog 3 showmodellen, de prijs in de computer was 659 euro, dat was nog onderhandelbaar gezien het showmodellen waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat je vrij snel de laatste exemplaren zal moeten zoeken. Ik heb enkele minuten na de officiële aankondiging van de 60D, zeer snel een 50D gekocht.

Zou me niet verbazen als de 2de hands prijzen van de 50D boven de 1ste hands prijzen van de laatste week zullen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Knip, hiervoor is er Vraag&Aanbod

[ Voor 105% gewijzigd door PowerUp op 04-10-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Nachtapotheker schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:28:
[...]

Ben vorige week bij MM utrecht geweest, daar hadden ze toen nog 3 showmodellen, de prijs in de computer was 659 euro, dat was nog onderhandelbaar gezien het showmodellen waren....
mag hopen dat er dan nog een flink bedrag afgehaald gaat worden, ik kan me niet voorstellen dat je een camera wilt hebben voor dat geld waar jan en alleman aan heeft zitten prutsen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e gordijn bij Speedlite 430 EX.
Bij flitsen op party's wil ik kunnen flitsen met mijnSpeedlite 430 EX 2e gordijn. Dat kan ik echter niet instellen op de 50D omdat, zo staat in het menu vermeld, deze flitser niet compatible is. Met de instelling op het 2e gordijn in de 400D met deze zelfde flitser was ik altijd heel tevreden. Kan iemand mij informeren hoe ik toch de flitser op het 2e gordijn kan instellen, zodat de bevriezing aan het einde van de opname plaats vindt?

Bedankt, Jan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn handleiding van de flitser er nog eens bijgehaald en gevonden dat ik dit ook in kan stellen op mijn flitser. Dat betekent dat ik wel gebruik van deze instelling kan maken, maar niet zo handig dat ik het op de camera kan instellen. Je kunt ook niet alles hebben! Maar ik ben toch gered.

Jan

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 09:43 ]

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:11
Hey mede-FG'ers,

Ik heb nu zo'n 3-4 weken mijn 50D en heb deze voor het laatst afgelopen maandag gebruikt. Nu pak ik hem net weer uit mijn cameratas en zie ineens dat er 2 vlekjes zitten op mijn zoeker. Ik heb direct dus het front-element schoongemaakt en ook de zoeker. Beide opties mochten niet helpen. Als ik een foto maak zie ik de vlekjes ook niet op de foto weer, dus ik ben eigenlijk bang dat mijn spiegel of mijn matglas (zover dat mogelijk is) vies is/stof op zit. Weten jullie een optie om dit schoon te maken of moet ik dit toch laten doen door konijnenberg?

Foto gemaakt met mijn iPhone door de zoeker heen, bij de rode cirkeltjes zie je het probleem.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ce5782576454/4ce578252da21-zoeker.thumb.jpg

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Foto is trouwens gemaakt op een blanco A4'tje die ik zo goed mogelijk heb proberen te verlichten met 2 lampen, maarja iPhone kwaliteit hé ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dartlink op 18-11-2010 20:09 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste