Anoniem: 184635

Topicstarter
http://news.cnet.com/i/bto/20080825/50d_540x457.JPG

De EOS 50D is de perfecte combinatie van snelheid en kwaliteit. Met een 15,1 MP CMOS sensor en DIGIC 4 processor levert deze camera superieure prestaties en een optimale beeldkwaliteit.
Kenmerken

* 15,1 MP (APS-C) CMOS sensor
* 6,3 bps
* DIGIC 4 processor
* ISO bereik tot maximaal 12800
* 3,0” VGA LCD met Live View
* Uiterst nauwkeurige wide area AF
* Body van magnesiumlegering
* EOS Integrated Cleaning System
* Compatibel met EF/EF-S objectieven

http://www.digitalcamerareview.com/assets/20126.jpg

15,1 Megapixel CMOS sensor
De APS-C formaat CMOS sensor van Canon zorgt voor uiterst gedetailleerde beelden met uitzonderlijk weinig beeldruis.

Continu-opnamen met 6,3 bps
Ideaal voor sport-, natuur- en actiefotografie. De EOS 50D registreert op een UDMA kaart continu 6,3 beelden per seconde tot een maximale reeks van 90 JPEG’s.

http://www.digitalcamerareview.com/assets/20124.jpg

DIGIC 4
DIGIC 4 is de krachtige 14-bits processor in de EOS 50D. DIGIC 4 maakt het mogelijk om continu te fotograferen met een snelheid van 6,3 beelden per seconde. Deze processor is ook verantwoordelijk voor het bijna onmiddellijk inschakelen van de EOS 50D en de razendsnelle weergave na het maken van de opname.

ISO bereik
Voor nog kortere sluitertijden bij weinig omgevingslicht heeft de EOS 50D standaard ISO waarden tot 3200 en is dit bereik uitbreidbaar tot de uitzonderlijk gevoelige waarde van 12800.

http://www.digitalcamerareview.com/assets/20108.jpg

Clear View LCD
Het 3,0” VGA LCD-scherm biedt met 920.000 beeldpunten een uitzonderlijke helderheid en is ideaal om zowel de scherpstelling als compositie van uw opnamen te controleren.

Live View mode
De Live View mode stelt fotografen in staat nauwkeurig de compositie te bepalen wanneer het gebruik van de zoeker onpraktisch is. De speciale Live View knop toont real-time beelden op het LCD en biedt drie AF-methoden: Quick AF, Live AF en het nieuwe Gezichtsdetectie Live AF. Deze laatste methode stelt scherp op basis van de gezichten die binnen het beeld zijn gedetecteerd.

Wide-area AF met 9 ‘cross type’ punten
Het uiterst nauwkeurige AF-systeem heeft 9 ‘cross type’ punten. Het middelste AF-punt biedt een gevoeligheid tot maximaal f/2.8. De punten liggen verspreid over het AF beeld om zo ook beter scherp te stellen op onderwerpen die zich niet in het midden bevinden.

http://www.digitalcamerareview.com/assets/20136.jpg

Body van magnesiumlegering
De lichtgewicht en duurzame, van magnesiumlegering vervaardigde body van de EOS 50D is gebouwd voor intensief dagelijks gebruik. De body is voorzien van water- en stofbestendige afdichtingen.

EOS Integrated Cleaning System
Het Canon EOS Integrated Cleaning System combineert speciale materialen om de vorming van stof te reduceren met een fluor coating op het laagdoorlaatfilter en een zelfreinigende sensorunit die stof afschudt bij het in- en uitschakelen van de camera.

Accessoires
De EOS 50D is compatibel met meer dan 60 EF en EF-S objectieven en alle EX serie Speedlite flitsers.

Klik hier voor uitgebreide preview op DPR

Voorbeeld foto's genomen met preproductiemodel

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 184635 op 05-09-2008 21:20]

Anoniem: 184635

Topicstarter
http://thw.smugmug.com/photos/357907221_9EUjU-L.jpg

Deze thread staat vol met foto's: http://forums.dpreview.co...19&thread=29056337&page=1

Als dit nep is weet ik het ook niet meer.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Plaatje :)
http://static.photo.net/attachments/bboard/008/0080aS-17612784.jpg
De knop kan ergens anders liggen, bij een ander model flitsert.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

qless schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:16:
[...]

AF en Tracking is veel beter in de XX klasse, ik heb zelf ervaren dat er echt een verschil zit tussen mijn 350D en mijn 30D
True... met een 30D is het al weinig klagen als het om AF-unit gaat, en met de 40D en 50D wordt dat alleen maar beter :)

Vogels tracken lukt prima, zeker icm een USM lens.

edit: 30D icm 70-200/2.8 IS, wilde vogel trouwens :P

[Voor 14% gewijzigd door Henk op 26-09-2008 09:50]

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Gezien de testen (tot nu toe) en het prijsverschil met de 40D zegt mijn verstand dat de 40D nu de verstandigste keuze is.
Helaas heeft mijn verstand in zulke gevallen meestal niet het laatste woord. :+
Het zal dus evengoed wel de 50D worden.
Vooral het scherm is iets wat me erg aanspreekt.

Edit:
Ik keek nog eens even bij Kamera Express naar het verschil tussen de europese en nederlandse versie.
Het verschil is nu 100 euro trouwens, maar kijk eens naar de beschrijving

:?

[Voor 29% gewijzigd door M a r c o op 27-09-2008 18:02]

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Nee,

Zelfde minuut :P . En nu ga ik naar huis

[Voor 45% gewijzigd door Moby op 13-08-2009 17:15]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• mindfreaker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-05 07:50
Canon heeft een Picture Style uitgebracht voor studio portretjes en "snapshot" portretjes. Heb deze in mijn camera gezet (met de EOSutility) en schiet daar nu veel op. Heel mooi zacht voor portretjes en geen vies rood als de Portret Style. :)

Deze is met de P-SNAPSHOT Style gemaakt, geen nabewerking als verkleinen, usm en logo:

[Voor 26% gewijzigd door mindfreaker op 31-08-2009 22:12. Reden: Voorbeeld toegevoegd]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-01 14:53
Mikerosauer, dat is een Oculairvergroter. Canon heeft er één met het type EP-EX15.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 88711

breinonline schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:09:
[...]

Dat is simpel te testen: schroef alleen je objectief erop, schroef deze eraf en weer erop als de camera aan staat. Als je er dan geen last van hebt, is het de tussenring (wat wel mijn vermoeden is als ik het verhaal zo lees, ik wissel ook al jaren zonder problemen op verschillende camera's die aan staan).
Zo snel bericht met dit mooie weer had ik niet verwacht, dit ga ik vanavond zeker proberen.
Op Dpreview stond wel een antwoord waar de één zegt dat de body wel eerst uit moet, en de ander niet
Het is ook eigenlijk wel logisch dat hot-swappen mogelijk moet zijn, wie denkt er eerst aan uitzetten, ik niet.
Omdat het ook al niet in het boekje stond, dacht ik het moet kunnen.

@Milo
Slaapkop :Z

edit:

Zo, ik was deze post helemaal vergeten 8)7
Wil nog wel even vertellen hoe het is verlopen.
De foutmelding bleef terugkomen.

Heb allereerst de camera een reset gegeven.
Daarna is wonderbaarlijk geen fout meer opgedoken.
Uiteraard ben ik blij, maar waar het nu aan heeft gelegen... :?

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 88711 op 14-08-2010 16:58. Reden: probleem opgelost]

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Hey mede-FG'ers,

Ik heb nu zo'n 3-4 weken mijn 50D en heb deze voor het laatst afgelopen maandag gebruikt. Nu pak ik hem net weer uit mijn cameratas en zie ineens dat er 2 vlekjes zitten op mijn zoeker. Ik heb direct dus het front-element schoongemaakt en ook de zoeker. Beide opties mochten niet helpen. Als ik een foto maak zie ik de vlekjes ook niet op de foto weer, dus ik ben eigenlijk bang dat mijn spiegel of mijn matglas (zover dat mogelijk is) vies is/stof op zit. Weten jullie een optie om dit schoon te maken of moet ik dit toch laten doen door konijnenberg?

Foto gemaakt met mijn iPhone door de zoeker heen, bij de rode cirkeltjes zie je het probleem.

http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ce5782576454/4ce578252da21-zoeker.thumb.jpg

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Foto is trouwens gemaakt op een blanco A4'tje die ik zo goed mogelijk heb proberen te verlichten met 2 lampen, maarja iPhone kwaliteit hé ;)

[Voor 7% gewijzigd door Dartlink op 18-11-2010 20:09]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee