Zo... net terug van de notaris, zonder de sleutel van het huis.
Het korte verhaal: Om 12:00 heb ik de eind inspectie van de woning gehad. Tijdens de eind inspectie kwam het volgende naar voren:
* De lamellen zijn niet weggehaald (staat wel in koopcontract)
* Er lagen meer dan 15 hondendrollen op het balkon.
* De centrale ventilatie werkte niet.
Hier is mee te leven (al is het niet ideaal). Kom ik 1.5 uur later bij de notaris, komt de notaris naar mij toe met de mededeling dat het wat langer ging duren. Zijn pasje voor het kadaster was gelocked (Verkeerde pincode ingegeven). Hij moest wat regelen met papier. Een kwartier later komt er een klerk en die vertelde dat er geen overdracht kan plaats vinden. De verkoper heeft zich niet voldaan aan de financiële verplichtingen. De verkoper ondertussen ook nog niet komen opdagen. De bank van de verkoper was met de verkoper een regeling aan het treffen. Dit zou vanmiddag rond zijn en dan heeft de notaris vrijdag of maandag schriftelijk bericht over dit. Maandag a.s. om 16:30 wordt er een 2e poging gedaan van de overdracht.
Nadat ik thuis was heb ik mijn baas gebeld over dat ik morgen kom werken en dat ik maandagmiddag eerder weg wil. Dit was geen probleem.
De hypotheekshop (die mijn hypotheek regelt) heeft mij gevraagd of er een non comparitie was opgesteld. Dit is niet het geval, maar schijnt wel door de notaris te worden opgesteld. Wel werd mij verteld dat mijn hypotheekbedrag was teruggestort naar de hypotheekverstrekker, zodat ik geen rente hoeft te betalen. Maandag a.s. wordt dit weer teruggestort naar de notaris.
Ik heb contact gehad met de makelaar en wilde een sleutelverklaring. Dit kon niet, omdat mijn hypotheek ook niet gestort was bij de notaris. Van de notaris begreep ik dat hij dit niet had mogen vertellen aan de makelaar. Ze wilde namelijk de verkoper in gebreke stellen. De notaris gaf aan dat het verder geen punt was, omdat het voor mij overmacht is. De notaris gaf aan dat op 17 september een fax (met ontvangst bevestiging = OK ) was verstuurd naar mijn bank, met de vraag om 1 oktober het geld overgemaakt te hebben.
Mijn bank geeft aan dat dit niet is doorgekomen. De hypotheekshop gaat een klacht bij mijn bank indienen, dit had niet mogen gebeuren.
Kort gezegd, zowel de verkoper als ik zijn in gebreken gesteld (niet officieel).
Mijn planning valt totaal in duigen. Zo zijn bijvoorbeeld mijn vloer en keuken besteld. Echter ik krijg de woning naar alle waarschijnlijk niet optijd klaar voor deze (alles moet worden schoongemaakt, plafond witten, verfen, behangen, enz, enz.)
* _Rayman_ heeft een baaldag
[
Voor 0% gewijzigd door
_Rayman_ op 01-10-2008 18:57
. Reden: aantal typo's gefixed ]