Het eBookreader-ervaringentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste
Acties:
  • 152.357 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

xahmol schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:13:
[...]

Even afgezien van het feit dat DRM natuurlijk sowieso niet werkt en daarom niet zou mogen bestaan, in de kromme DRM logica is het natuurlijk ook wel logisch dat dat niet kan.

Aangenomen dat de meeste mensen een boek toch maar één keer lezen is het anders wel heel makkelijk een boek oneindig door te geven. Gewoon steeds even de vorige machtiging intrekken.
Zo werkt het dus niet. Als ik een device heb en ik geeft het boek aan jou, dan moet ik JOUW device aanmelden. Ik moet mijn device dus uit de reeks halen en kan dan zelf niets meer lezen. Daarna zou ik dus niets meer kunnen kopen als ik dat 4 keer had gedaan.

Met die 4 stuks kan ik mijn reader, die van mijn vrouw, mijn pc en en mijn laptop tegelijk gebruiken. Zodra ik wat aan jou geef kan ik het niet meer.

Ik ben het met je eens dat DRM ellende is, maar ook van Mobi kan hij verwijderd worden

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:01:
Vind je dat zoveel meerwaarde hebben? Zoals met een boek, lees ik een pagina af voordat ik het wegzet. Een pagina bookmarken is daarom voldoende voor mij.
Ik gebruik al jaren een notitieblokje naast een boek om namen en een korte omschrijving te noteren. Vooral in fantasy boeken (en vaak ook in SF boeken) krijg je allerlei groepen personen die op quests gaan en die groepssamenstelling wil wisselen en ik ben persoonlijk niet zo goed in het onthouden van namen en dan is dat voor mij een handige leidraad.

Ik heb nu in mijn hanlin in de hoes een kladblok gemonteerd (nouja, dat is een groot woord) waarin ik kan schrijven. Het enige nadeel is dat het schrijfgedeelte nu links zit. Ik vermoed dat dat komt omdat in Japan e.d. mensen van rechts naar links lezen en dan de e-reader in de cover rechts zit in plaats van links. Als ik nu eens linkshandig was... ik ga toch eens proberen dat ding om te draaien, ik heb al wat bezitters van de Hanlin gevonden die dat gedaan hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:57:
[...]

Dank je:
"Het product (met ID 253023) is in de queue geplaatst om nagekeken te worden door de Tweakers.net-crew." :)
helaas is er wat fout gegaan en is het product uit de queue verdwenen.. dus als iemand zich geroepen voelt om de Kindle2 nog een keer in te voeren, be my guest.. laat het wel ff weten want anders doe ik het over een poosje misschien zelf nog wel een keer en dan doen we het dubbelop..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:36:
Het enige nadeel is dat het schrijfgedeelte nu links zit. Ik vermoed dat dat komt omdat in Japan e.d. mensen van rechts naar links lezen en dan de e-reader in de cover rechts zit in plaats van links.
Ze lezen in Japan/Korea/China net zo van links naar rechts als wij. Tenzij ze van boven naar beneden lezen.

Arabisch en Hebreeuws gaan van rechts naar links

Voor mij is de meest natuurlijke plaats voor het schrem rechts. Dat gaat automatisch bij een boek ook zo. Zodra je het open slaat op de eerste pagina zit die rechts. Links is er eigenlijk aleen maar omdat je ook de achterkant van een blad wil gebruiken. Als je een hele stapel enkelzijdige printjes hebt en die stop je in een map/klapper/multo dan ziten de gaatjes links en de tekst rechts.

Ortep schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:31:
[...]

Ze lezen in Japan net zo van links naar rechts als wij. Tenzij ze van boven naar beneden lezen.

Arabisch en Hebreeuws gaan van rechts naar links

Voor mij is de meest natuurlijke plaats voor het schrem rechts. Dat gaat automatisch bij een boek ook zo. Zodra je het open slaat op de eerste pagina zit die rechts. Links is er eigenlijk aleen maar omdat je ook de achterkant van een blad wil gebruiken. Als je een hele stapel enkelzijdige printjes hebt en die stop je in een map/klapper/multo dan ziten de gaatjes links en de tekst rechts.
Het is verbazingwekkend hoe snel je kan wennen daaraan als de cover/backcover goed zitten. Ik merkte nooit dat ik een linksom boek las, tot ik een misdruk kreeg waarbij cover/backcover van een engelse versie op zat.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17
Ortep schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:31:
Ze lezen in Japan/Korea/China net zo van links naar rechts als wij. Tenzij ze van boven naar beneden lezen.
Maar tijdschriften zijn doorgaans andersom: als je hem vastpakt zoals wij, dan kijk je tegen de achterkant aan, dus bij ons de laatste pagina, is bij Japanners de eerste.
Denk dat ie dat bedoelde (rechts gebonden):
Afbeeldingslocatie: http://styleinvasion.com/blog/wp-content/uploads/2009/12/kera_and_egg.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 11-02-2010 16:17 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat bedoelde ik inderdaad. Maar ik heb al gezien dat ik hem makkelijk kan omdraaien. Links de e-reader, rechts een kladblok. Ik heb de vreemde gewoonte aantekeningen te willen maken en kaarten te tekenen van het verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Interessant artikel, voor de "moeheid" van de ogen maakt het dus schijnbaar niet veel meer uit. Wel moet ik zeggen dat een van de reacties wel een groot voordeel geeft van zowel e-paper en LCD tov papier, de mogelijkheid tot vergroten van de letters zodat je niet zo ingespannen hoeft te lezen. Of het minder "moeheid" oplevert weet ik echter niet :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe groter je de letters maakt des te minder er op het scherm passen en des je meer je moet bladeren,ik lees mijn e-book dus gewoon met een leesbrilletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:53
Al eens geprobeerd om een boek te lezen op je lcd-scherm? Wel, ik moet iedereen mschien teleurstellen, maar een laptop LCD scherm is absolute rommel in vergelijking met een E Ink scherm (wat betreft lezen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
t-town schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:30:
Al eens geprobeerd om een boek te lezen op je lcd-scherm? Wel, ik moet iedereen mschien teleurstellen, maar een laptop LCD scherm is absolute rommel in vergelijking met een E Ink scherm (wat betreft lezen natuurlijk).
Smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nee locatie's verschillen:
E Ink has a very low contrast ratio. Although it can offer an excellent reading experience in bright sunlight, the screens can become uncomfortable to use in dark settings because of the lack of contrast and backlighting on the screen.

LCD screens, meanwhile, have long struggled to offer good viewing angles for reading. Apple’s latest IPS LCD screens include extremely wide viewing angles, but the reflective glass on the screen could be a hindrance in brightly lit situations.
Oftewel buiten is e-ink beter, in duistere ruimte is LCD beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:52:
[...]

Oftewel buiten is e-ink beter, in duistere ruimte is LCD beter..
Maar wie gaat er nu in een donkere ruimte zitten lezen? Dat doe je met een normaal boek toch ook niet. Ook als ik op een computer werk, doe ik er altijd een licht bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Roamor schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:56:
[...]

Maar wie gaat er nu in een donkere ruimte zitten lezen? Dat doe je met een normaal boek toch ook niet. Ook als ik op een computer werk, doe ik er altijd een licht bij aan.
Duister != donker... ben benieuwd hoe eInk het doet mij een gedimt leeslampje op nachtkastje in verder donkere kamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ToolkiT schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:01:
Duister != donker... ben benieuwd hoe eInk het doet mij een gedimt leeslampje op nachtkastje in verder donkere kamer..
Slecht.
Omdat het sowieso al niet wit is vind ik het bij weinig licht vrij irritant lezen.
Heb er dan ook een lampje bij :)

Ik gok dat een iPad met gedimd LCD fijner leest dan een ereader met een lampje, in duistere ruimtes.

Nog een maandje, dan zullen we het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 13:15

4POX

Everybody is wired

Begin 2007 kreeg de iPhone ook de volle laag. Tegenwoordig zijn ze niet aan te slepen.

Ik heb mijn sony prs300 regelmatig aan andere mensen laten zien. Altijd dezelfde reacties; traag en geen kleur. En de software is dikke knudde. Veel consumenten zijn geen tweakers. En de software bij veel e-readers zijn ingewikkeld.

Het belangrijkste wat veel Tweakers vergeten is dat Apple geen 'techniek' verkoopt. Maar een gevoel. En met de iPad koop je een apparaat waarop je kookboeken met een pratende Jamie gaat zien. Een krant met video beelden. Of een paar pagina's boeken. Je sluit dat ding aan de computer en managen maar. iTunes is een pakket waar mijn moeder van 58 jaar mee kan omgaan.

Helaas heeft nog niemand in dit topic de iPad in zijn handen gehad. Dus alles is nog speculaties.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:01:
[...]

Als ik in bed lig,brand alleen mijn nachtlampje van 25 watt en dat is genoeg.
Ga ik met mijn rug naar het lampje liggen dan kan ik het niet meer lezen maar dat kan ik met een gewoon boek ook niet.
Je kan dus gewoon testen,neem een gewoon boek,kun je het lezen dan kun je de ebook ook lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4POX schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:41:
[...]

. En met de iPad koop je een apparaat waarop je kookboeken met een pratende Jamie gaat zien. Een krant met video beelden.
Uit de testen is gebleken dat de iPad niet kan multitasken.
Een ebook lezen en muziek luisteren kan niet evenmin dus een pratende Jamie terwijl je leest.
Een krant met videobeelden kan ook niet,hij kan geen tekst en tegelijk bewegende beelden laten zien.
http://gizmodo.com/5458382/8-things-that-suck-about-the-ipad
"No Multitasking
This is a backbreaker. If this is supposed to be a replacement for netbooks, how can it possibly not have multitasking? Are you saying I can't listen to Pandora while writing a document? I can't have my Twitter app open at the same time as my browser? I can't have AIM open at the same time as my email? Are you kidding me? This alone guarantees that I will not buy this product."

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 15-02-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Nick39 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:50:
[...]

Een ebook lezen en muziek luisteren kan niet evenmin dus een pratende Jamie terwijl je leest.
Met deze opmerking bedoel ik dat er een recepten applicatie gaat uitkomen. Mensen hoeven niet meer het fysieke boek te kopen. Maar ze downloaden dan een speciale app met tekst. En als je even niet weten wat blancheren is klikken ze op het plaatje en Jamie legt in video uit wat het is.

De muziekspeler in iphone os heeft trouwens altijd al multitasking gekend. Het is de vraag wat iemand onder multitasking verstaat.
Een krant met videobeelden kan ook niet,hij kan geen tekst en tegelijk bewegende beelden laten zien.
Dan heeft u blijkbaar de keynote niet gezien?
http://gizmodo.com/5458382/8-things-that-suck-about-the-ipad
"No Multitasking
This is a backbreaker. If this is supposed to be a replacement for netbooks, how can it possibly not have multitasking? Are you saying I can't listen to Pandora while writing a document? I can't have my Twitter app open at the same time as my browser? I can't have AIM open at the same time as my email? Are you kidding me? This alone guarantees that I will not buy this product."
Gizmode is voor nerds. De iPad is voor de nu.nl lezers. gigantisch marktverschil. Mijn vriendinnetje doet alles in de browser. Muziek komt uit youtube, msn in 1 of andere website met een apen naam en twitter. En dan heeft ze nog 20 tabs open met google applicaties. Voor haar is de iPad een geniaal apparaat.

Het is geen techniek, maar een gevoel. De nieuwe generaties internet gebruikers doen alles in de browser. En dat weet Google ook. Vandaar ChromeOS.

Maar zoals ik eerder schreef. Niemand hier heeft het apparaat in zijn handen gehad. Misschien gaat 4.0 ons wel multitasking brengen. Het gerucht gaat dat er een 4 core cpu inzit. De power is aanwezig.

Nu weer terug naar de e-readers ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Nick39 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:46:
[...]

Als ik in bed lig,brand alleen mijn nachtlampje van 25 watt en dat is genoeg.
Ga ik met mijn rug naar het lampje liggen dan kan ik het niet meer lezen maar dat kan ik met een gewoon boek ook niet.
Je kan dus gewoon testen,neem een gewoon boek,kun je het lezen dan kun je de ebook ook lezen.
Hou wel ook rekening met het feit dat niet ieder scherm en iedere e-reader hetzelfde is. Hierbij doel ik op reflectie die bij sommige e-readers meer is dan bij andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Onzin.
Geldt niet voor muziek.
iPhone kan ook gewoon muziek doorspelen terwijl je iets anders doet.

Sowieso: Jamie blabla zal een App zijn, net als nu al op de iPhone.
Nick39 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:46:
Ga ik met mijn rug naar het lampje liggen dan kan ik het niet meer lezen maar dat kan ik met een gewoon boek ook niet. Je kan dus gewoon testen,neem een gewoon boek,kun je het lezen dan kun je de ebook ook lezen.
Niet helemaal waar: een gewoon boek is doorgaans witter dan een ereader. Dus meer contrast tussen papier en letters --> beter te lezen bij minder licht.

[ Voor 35% gewijzigd door matthijst op 15-02-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
punisher007 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:29:
[...]

Hou wel ook rekening met het feit dat niet ieder scherm en iedere e-reader hetzelfde is. Hierbij doel ik op reflectie die bij sommige e-readers meer is dan bij andere.
Daar had ik geen rekening mee gehouden idd, ik heb de be-book mini en daar is het in elk geval goed op te doen. Je hebt ook minder last van ezelsoren als je er mee in slaap valt 8)7
Toevallig staat er in de KIJK van deze maand een aardig artikel over e-books. Ik denk dat het toch een ieders persoonlijke smaak is,een boek kan ook emotionele waarde hebben en dan zal een ebook het nooit kunnen vervangen. Op zich zou het mooi zijn als er een variant komt waar inderdaad studieboeken op geladen kunnen worden dan heb je geen brugpiepertjes meer die dreigen om te vallen door het gewicht van hun boekentas,dan krijg je net als met de rekenmachine gewoon een verplicht model,de school kan de boeken uitgeven,ik zie daar zeker een toekomst in als de scholen het zouden aandurven,plus dat een update,herdruk van een studieboek veel sneller verspreid kunnen worden,er lijkt me echt wel een markt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
4POX schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:41:
[...]
Begin 2007 kreeg de iPhone ook de volle laag. Tegenwoordig zijn ze niet aan te slepen.
Onzin. In het 1e weekend dat de iPhone uit was was het al een verkoopsucces.
Men was juist erg enthousiast over de iphone. In tegenstelling tot dit apparaat.
Ik heb mijn sony prs300 regelmatig aan andere mensen laten zien. Altijd dezelfde reacties; traag en geen kleur. En de software is dikke knudde. Veel consumenten zijn geen tweakers. En de software bij veel e-readers zijn ingewikkeld.
Ik vraag me af met wat voor mensen jij om gaat. Ik heb van niemand dit argument gehoord. Wellicht helpt het dat ik vooral met generaties en niveaus om ga, die zelf ook nog gewone boeken lezen.
Belangrijkste argument is nog wel dat een ereader duur is. Dat klopt ook wel. Maar ik vertel ze er wel bij dat je alles van internet kan downloaden.
Het belangrijkste wat veel Tweakers vergeten is dat Apple geen 'techniek' verkoopt. Maar een gevoel. En met de iPad koop je een apparaat waarop je kookboeken met een pratende Jamie gaat zien.
Dat kan ik op mijn pc/laptop ook. Heeft geen meerwaarde. Ik mag toch hopen dat mensen hun iPad niet naast hun kookgerei leggen. Lijkt me niet handig voor de levensduur van het apparaat.
Een krant met video beelden. Of een paar pagina's boeken. Je sluit dat ding aan de computer en managen maar.
Ik geloof best dat het een leuk apparaat is om de krant te lezen, tijdschriften, beetje te internetten e.d., maar niet om boeken van te lezen. Das gewoon niet prettig. Feit is alleen dat er meer mensen zijn die deze dingen doen, dan dat er mensen zijn die geregeld een boek lezen.
iTunes is een pakket waar mijn moeder van 58 jaar mee kan omgaan.

Helaas heeft nog niemand in dit topic de iPad in zijn handen gehad. Dus alles is nog speculaties.
Jep. Is speculatie. En of iedereen met iTunes om kan gaan? Ik betwijfel het.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil voor mijn bebook mini een pdf minimaliseren.
Ze adviseren cutepdf als printer te installeren.
Dan zou je de page size moeten veranderen in 3,54 x 4,72 inch of 90x 120 mm.
Alleen staat die optie er niet tussen.
Dan moet ik als printer de cutepdf writer moeten kiezen.
Dan zou bij advanced de pagesize bij cutepdf ook naar dezelfde maten moeten.
Staan ook daar niet bij en eigen maten opgeven kan niet.
Wie weet er een ander programma om de pdf's te bewerken voor mijn bebook mini ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
PDFcreator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de persoon achter www.ikmoetmijnsitenietnoemenwantdanlijkthetalsnogspam.nl Onderstaande is geen verkooppraat, ik wil jullie van goede product informatie voorzien voor gebruik van licht bij een e-reader.

Er zijn een paar lampjes die geschikt zijn:
- Mighty Bright heeft verschillende lampjes met een zwanenhals ('gooseneck'). De Xtraflex2 is het vlaggenschip met 2 LED's (keuze uit 1 of 2 aan), voldoende om in het donker te lezen. De 'gewone' Xtraflex heeft maar 1 LED en is meer een 'bij-verlichting'. Beide lampjes hebben een grote klem waar veel 'onder kan'.
- De Travelflex heeft ook 1 LED en werkt op slechts 1 AAA batterij. Behalve de Triple LED (ook als zaklantaarn te gebruiken) werken de andere lampjes (Opvouwbaar, Miniflex, Mini super, Ultraflex) op knoopcellen (niet oplaadbaar!).
- Ansmann heeft de Flex Light: ook deze heeft een zwanenhals, 5 LED's (geven evenveel licht als een Xtraflex) maar ook een afkoppelbare batterijhouder middels een USB connector; je kunt deze lamp dus ook op je notebook aansluiten!

Bij Blokker en Action vind je goedkope varianten van deze lampjes, wat te zien is aan de kwaliteit van de zwanenhals, de LED en de lens, de schakelaar, de batterijklep en de scherpe randen.

De Xtraflex doet ongeveer 18 uur op gewone Alkaline batterijen. Deze is nu in het grijs in de aanbieding voor 13,99. Alles is op voorraad, mail gerust voor vragen.

[ Voor 2% gewijzigd door RoD op 15-02-2010 22:53 . Reden: Site verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
[...]

Zoals anderen al hebben gezegd kan een iPhone en iPod Touch, dus neem ik aan ook de iPad, wel degelijk multitasking. Alleen wordt het alleen toegestaan voor de applicaties die Apple volledig onder controle heeft, zoals bv de muziekspeler.

Muziek tijdens het browsen of gamen kan dus prima, doe ik vaak genoeg. En er zijn genoeg iPhone apps die tegelijkertijd tekst en video kunnen laten zien.

Gizmodo haalt Pandorra aan als voorbeeld, maar dat is streaming muziek via een app (die overigens alleen in de VS werkt). En dat kan dus niet tegelijk met een browser.

Wat niet wil zeggen dat ook ik geen echte multitasking voor alle apps een dealbreaker vind. Op de iPhone kan ik er nog net mee leven, al blijf ik het bezopen vinden dat mijn Nokia N95 met een stukken minder krachtige processor dit wel prima kon (en trouwens mijn stokoude Nokia 7650 het ook al kon). Maar omdat je op een telefoon meestal toch niet veel meer doet dan één app plus muziek tegelijk gaat het net.

Bij een tablet had ik toch echt wel multitasking verwacht, je denkt daar toch wat meer mee te kunnen dan met een telefoon. Voorlopig lijkt de iPad vooral een onhandig groot uitgevallen iPhone die niet kan bellen en SMSsen en voor ebooks inderdaad e-ink mist.
En bij een tablet speelt nog meer dan de iPhone dat het gesloten platform van de AppStore een erg beperkende factor is.

Als ik muziek tijdens het lezen wil hou ik het wel even bij mijn iPhone plus mijn Sony PRS-600 ;)
En als ik al een tablet wil: dan toch liever een Windows gebaseerde tablet dan de iPad. Of eventueel een fullblown OSX tablet....

Maar ik geef het nog maximaal een jaar voor we een tablet met de kleuren opvolger van e-ink zien met videowaardige refreshrates en hopelijk wel een volledig en open OS. Daar ben ik dan zelfs nog wel bereid om behoorlijk wat meer voor te betalen dan nu de iPad gaat kosten.

[ Voor 14% gewijzigd door xahmol op 15-02-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:39
Als je daar een account voor maakt dan lijkt het me toch wel verkooppraat, oftewel spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Kunnen we a.u.b. stoppen dit topic te kapen voor Apple-pro en Apple-contra gevechten, en gewoon terug te gaan naar het onderwerp: "Het eBookreader-ervaringentopic"? Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Arjan P schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:50:
Kunnen we a.u.b. stoppen dit topic te kapen voor Apple-pro en Apple-contra gevechten, en gewoon terug te gaan naar het onderwerp: "Het eBookreader-ervaringentopic"? Dank u.
Dat lijkt me een goed idee.

De iPad hoort hier niet thuis. Dat is een tablet, van Apple. Die wordt elders besproken. Vergelijken met andere E-readers kan, maar de functionaliteit van het ding bespreken past hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:48

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik snap sowieso niet dat de iPad genoemd wordt (Sorry Arjan....). Dat is toch geen ebookreader? Alles met een backlight kan per definitie geen substituut zijn, aangezien dat nu net het voordeel van de ebookreaders is, namelijk dat je een soort van papier/boek beleving hebt tijdens het lezen, en zo dus uren lang door kan blijven lezen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:37
Nick39 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:50:
Ik wil voor mijn bebook mini een pdf minimaliseren.
Vergeet het. Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar een Bebook (niet de mini dus) en ik laat PDF links liggen. PDF is te stug en inflexibel om goed te kunnen lezen op een klein (lees: kleiner dan A4) scherm. Ik heb honderden megabytes aan tijdschriften liggen, maar lezen op mijn bebook gaat gewoon niet goed. De ingebouwde zoommogelijkheden vern**ken de indeling ook, en er is bij mijn weten geen software die bestaande PDF's netjes kan converteren naar een goed leesbaar formaat op een niet-A4 e-bookreader.

PDF zuigt (althans voor e-bookreaders). Nu heb ik de mazzel dat ik bijna uitsluitend romans lees, dus ik hou het bij txt en rtf, naar mijn idee de meest probleemloze formaten voor text.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
PDF's met alleen tekst (en die reflowable zijn), zijn geen probleem. PDF's met vaste opmaak, plaatjes, tabellen, etc echter zijn in mijn ogen ook niet te doen op een niet-A4 e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
JeroenH schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:50:

PDF zuigt (althans voor e-bookreaders). Nu heb ik de mazzel dat ik bijna uitsluitend romans lees, dus ik hou het bij txt en rtf, naar mijn idee de meest probleemloze formaten voor text.
Nee, PDF zuigt als je een kleine ebookreader koopt. ;)
Nu heb ik heb de mazzel dat ik allemaal verplichte lesstof gratis kan lezen, maar er is helemaal niets mis met PDFs, zolang ze een klein beetje doordacht in elkaar zijn gezet (en dus geen stomme txt>pdf conversies van fantasyboeken met A4 paginagrootte terwijl de lettergrootte 8 is. Dat de mensen die die dingen maken zelf niet doorhebben hoe lelijk die zijn. 8)7)
(De meeste boeken zijn trouwens ongeveer van ISO B5-formaat, en niet A4.)

[ Voor 4% gewijzigd door foppe-jan op 16-02-2010 11:58 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik nu gedaan heb is de pdf via mobireader omgezet, bij dat omzetten komt ook een html file vrij,dat heb ik ge-edit en ontdaan van onnodige codes. ( vrij makkelijk via zoeken en vervangen)
Als je dan vervolgens het html file aanklikt verschijnt het op je scherm zonder html codes in je browser. Vervolgens kan je dan alle tekst selecteren en er met copy en paste een nieuw txt file van maken. Dat kan zelfs in kladboek. De ontstane html file heb ik dan weer via calibre omgezet naar een epub ( hoewel ik dat calibre echt 3x niks vind maar ik weet geen ander programma dat van html,of txt of pdf een leesbare epub maakt. ) Ik heb dan dus een pdf file, een html file, een txt file en een epub file en dus wel de meest gangbare formaten. Maak ik via calibre van pdf rechtstreeks een epub dan staat die vol lege regels. Het enige bezwaar is natuurlijk dat dit alleen kan bij tekst boeken,hoewel je in de html versie de plaatjes nog kan behouden. Veel pdf's hebben een vaste opmaak en dat werkt dus niet. Het zou mooi zijn als bebook zelf een converteer programma op de markt zou brengen. Maar als ik rechtstreeks een pdf omzet krijg je verschijnselen als een woord op een regel,dan weer niets en dan gaat de regel weer verder door. Overdreven gezien een hele bladzijde met 10 woorden. De op internet gevonden tut's vragen of commerciele programma's,of bespreken opties in programma's die er door updates al weer uit zijn. En ik heb 40 pdf's van alleen al de Bob Evers Serie die ik zo moet omzetten en snik.. iets van 300 Perry Rhodan's...
Dit hoort volgens mij dus thuis in het ebookreader evarongen deel omdat mijn ervaring dus is dat de ene epub zich op een andere ebook weer heel anders gedraagt en dat er makkelijkere manieren van conversie moeten komen omdat je anders al snel geneigd bent het ding maar aan de kant te gooien.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

foppe-jan schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:57:
[...]

Nee, PDF zuigt als je een kleine ebookreader koopt. ;)
Nu heb ik heb de mazzel dat ik allemaal verplichte lesstof gratis kan lezen, maar er is helemaal niets mis met PDFs, zolang ze een klein beetje doordacht in elkaar zijn gezet (en dus geen stomme txt>pdf conversies van fantasyboeken met A4 paginagrootte terwijl de lettergrootte 8 is. Dat de mensen die die dingen maken zelf niet doorhebben hoe lelijk die zijn. 8)7)
(De meeste boeken zijn trouwens ongeveer van ISO B5-formaat, en niet A4.)
Ik wil eigenlijk een e-reader voor voornamelijk D&D en lezen op de vakantie. Nu zal dat lezen op de vakantie niet zoveel uit maken welke e-reader ik neem. Maar D&D heeft nogal wat eisen. Ik heb alle boeken die ik gebruik in zowel papier als in PDF formaat, maar de boeken zijn nogal hevig aan de graphics en nogal veel tabellen. Begrijp ik het goed kunnen de meeste e-readers niet goed omgaan met PDF files?

Er is geen e-pub of mobi versie beschikbaar...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• t-town
Ereaders kunnen wel goed omgaan met PDF files, alleen zijn de meeste apparaten te klein om ze te kunnen gebruiken. De meeste apparaten ondersteunen pdf reflow, maar dat werkt alleen goed bij tekst-pdf's, vanaf er complexe formules etc. aan te pas komen, faalt dat systeem. De Onyx Boox heeft een vrij goed systeem om pdf's te kunnen bekijken (zoomen met stylus), maar ook die is maar 6 inch. Er komt wel een 8 inch en een 9.7 inch Onyx Boox, maar die zijn gepland voor Juni/Juli. De Kindle DX kan helemaal niet goed overweg met pdf, maar kan wel een uitkomst zijn. De DX heeft namelijk wel ingebouwde randverwijdering, zodat wat er op kan van tekst wel op het scherm komt. Ook kan de Dx gedraaid worden, zodat men in 2 of 3 keer de pdf kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-town schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:51:
Ereaders kunnen wel goed omgaan met PDF files, alleen zijn de meeste apparaten te klein om ze te kunnen gebruiken.
Bij veel graphics is het ook wat trager dan een normaal leesboek. Het is even testen met een paar boeken of het goed werkt of niet. Mijn Hanlin laat wel prima pdf's zien (heeft ook niet een heel klein scherm), maar helemaal lekker is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hebben hier nog mensen interesse in een Kindle 2?
Ik heb per ongelijk op ebay 2x gewonnen (1 bod had ik al afgeschreven maar won toch :o )

DM me maar als dat zo is..

[ Voor 0% gewijzigd door ToolkiT op 22-02-2010 09:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:52:
Hebben hier nog mensen interesse in een Kindle 2?
Ik heb per ongelijk op ebay 2x gewonnen (1 bod had ik al afgeschreven maar won toch :o )

DM me maar als dat zo is..
Gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nick39 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:48:
Wat ik nu gedaan heb is de pdf via mobireader omgezet, bij dat omzetten komt ook een html file vrij,dat heb ik ge-edit en ontdaan van onnodige codes. ( vrij makkelijk via zoeken en vervangen)
Als je dan vervolgens het html file aanklikt verschijnt het op je scherm zonder html codes in je browser. Vervolgens kan je dan alle tekst selecteren en er met copy en paste een nieuw txt file van maken. Dat kan zelfs in kladboek. De ontstane html file heb ik dan weer via calibre omgezet naar een epub ( hoewel ik dat calibre echt 3x niks vind maar ik weet geen ander programma dat van html,of txt of pdf een leesbare epub maakt. ) Ik heb dan dus een pdf file, een html file, een txt file en een epub file en dus wel de meest gangbare formaten. Maak ik via calibre van pdf rechtstreeks een epub dan staat die vol lege regels. Het enige bezwaar is natuurlijk dat dit alleen kan bij tekst boeken,hoewel je in de html versie de plaatjes nog kan behouden. Veel pdf's hebben een vaste opmaak en dat werkt dus niet. Het zou mooi zijn als bebook zelf een converteer programma op de markt zou brengen. Maar als ik rechtstreeks een pdf omzet krijg je verschijnselen als een woord op een regel,dan weer niets en dan gaat de regel weer verder door. Overdreven gezien een hele bladzijde met 10 woorden. De op internet gevonden tut's vragen of commerciele programma's,of bespreken opties in programma's die er door updates al weer uit zijn. En ik heb 40 pdf's van alleen al de Bob Evers Serie die ik zo moet omzetten en snik.. iets van 300 Perry Rhodan's...
Dit hoort volgens mij dus thuis in het ebookreader evarongen deel omdat mijn ervaring dus is dat de ene epub zich op een andere ebook weer heel anders gedraagt en dat er makkelijkere manieren van conversie moeten komen omdat je anders al snel geneigd bent het ding maar aan de kant te gooien.
Txt file linebreaks verwijderen, paragrafen overleven

Dit misschien een oplossing?

Motrax in "Txt file linebreaks verwijderen, paragra..."

Word heeft moeite met vervangen van grote hoeveelheden, gedraagt zich dan heel erg slecht. Notetab light werkte bij mij bijna altijd goed.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga ik nu ff bekijken,maar je kan in elk geval tabellen en dergelijke in pdf ook extraheren via calibre.
Wat ook werkt is : Gebruik mobipocket creator om de pdf eerst in te lezen en daarna build ebook (no comression) naar PRC. Het PRC bestand inlezen met calibre, Je kan dan de meta text (schrijver en titel) aanpassen en een cover invoeren, daarna coverteer E-book met als uitvoer format Epub.
Dat geeft een redelijk schoon e-book. In sigil alle tekst selecteren, dan op links uitlijnen drukken en als laatste redmiddel format weghalen,dan zal je wel zelf weer met control enter harde hoofdstuk einden er in moeten zetten maar het lukt me steeds beter om leesbare pdf's op deze manier om te zetten naar een goed leesbare epub. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Weet er iemand een goed progje om een audiobook (in MP3 formaat) dat uit losse stukken bestaat aan elkaar te plakken naar 1 MP3 bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

ToolkiT schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:08:
Weet er iemand een goed progje om een audiobook (in MP3 formaat) dat uit losse stukken bestaat aan elkaar te plakken naar 1 MP3 bestand?
Wat heeft dat met eReaders te maken? Die werken met tekst en niet met geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ortep schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:01:
[...]

Wat heeft dat met eReaders te maken? Die werken met tekst en niet met geluid
Mijn Kindle kan zowel boeken zelf voorlezen als MP3 Audioboeken (of zelfs muziek) afspelen.

In dit geval gaat het om een audioboek dat in stukken geknipt is.
(http://www.gutenberg.org/etext/9551 in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Sony's PRS-600 (en ws dus ook wel andere) wil normaal gesproken alleen opladen via USB als deze ook aan een PC is gekoppeld en met die PC kan verbinden. Nogal irritant om het apparaat perse aan een PC te moeten hangen enkel om op te laden. Nu kom ik er net achter dat het apparaat wel kan opladen via een willekeurige USB-lader (5V!) als je het apparaat eerst helemaal uitschakelt. Nog steeds irritant dat je het ding niet gewoon tijdens het lezen kunt bijladen, tenzij je zo'n PSP-lader hebt, maar beter dan de vereiste PC...

[edit]Grmbl, scratch that. Het lijkt dat-ie na een paar minuten aan gaat, en dan weer stopt met opladen, want hij hangt niet aan een PC :(

[ Voor 11% gewijzigd door Fuzzillogic op 23-02-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
[b][message=33523609,noline]Nog steeds irritant dat je het ding niet gewoon tijdens het lezen kunt bijladen, tenzij je zo'n PSP-lader hebt, maar beter dan de vereiste PC...
Gewoon meteen een lader bijkopen. Idd bespottelijk dat die er niet bij zit voor die 300 euro, maar zonder kun je niet. Heb ook meteen het hoesje gekocht met lamp, erg blij mee, maar totaal dus wel nu 390 euro kwijt.

Wat is het met die electronica fabrikanten tegenwoordig dat zelfs de meest essentiële zaken zoals laders niet meer bijgeleverd worden?

Verder erg tevreden met mijn PRS-600, behalve dat ook ik natuurlijk nog niet eens een fractie haal van de geadverteerde batterylife. Maar dat had ik al gelezen voor dat ik hem kocht oa hier, dus dat is niet echt een tegenvaller, had hooguit beter gehoopt. Maar OK, eens per week aan de lader is te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

xahmol schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:01:
[...]

Gewoon meteen een lader bijkopen. Idd bespottelijk dat die er niet bij zit voor die 300 euro, maar zonder kun je niet. Heb ook meteen het hoesje gekocht met lamp, erg blij mee, maar totaal dus wel nu 390 euro kwijt.

Wat is het met die electronica fabrikanten tegenwoordig dat zelfs de meest essentiële zaken zoals laders niet meer bijgeleverd worden?

Verder erg tevreden met mijn PRS-600, behalve dat ook ik natuurlijk nog niet eens een fractie haal van de geadverteerde batterylife. Maar dat had ik al gelezen voor dat ik hem kocht oa hier, dus dat is niet echt een tegenvaller, had hooguit beter gehoopt. Maar OK, eens per week aan de lader is te overleven.
Bij de kindle zit zo'n lader er wel bij, maar met US stekker (gelukkig wel 220V compatible) dus moet je alsnog gaan klooien met een verloopstekker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

xahmol schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:01:
[...]

Ik vind het goed dat elektronicafabrikanten niet meer de dozen vullen met kabels, laders en boekjes. Helpt het milieu ook een handje mee. Wil een consument een lader. Dan kan die deze apart aanschaffen.

Over twee jaar gaan wij het ook heel normaal vinden dat er bij een mobiele telefoon ook geen lader meer zit. Hiervoor gaat binnenkort die nieuwe europese wet: in elke telefoon die in Europa verkocht gaat worden zit een universele laadaansluiting.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
4POX schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:08:
[...]

Wil een consument een lader. Dan kan die deze apart aanschaffen.
Best, maar moet dat ding dan weer €30 kosten? Bovendien zitten we nu met de situatie dat een normale USB-lader dus niet gaat werken. Maarja, we hebben het over het bedrijf dat nog steeds vasthoudt aan het eigen proprietaire MemoryStink formaat voor geheugenkaartjes...

Achja ik heb ze alweer genoeg gesponsord door early adopter te zijn en daarnaast ook nog €30 te lappen voor het luxe mapje...

Heeft trouwens nog iemand de illusie dat er ooit een firmware update komt voor de PRS-600? Ik heb nu wat PDFjes die op zich best leesbaar zouden zijn ALS het mogelijk zou zijn om een vaste zoom-factor in te stellen. Er zijn ook custom firmwares voor diverse readers, maar voor de 600 vind ik nog weinig. Iemand een idee of dat wel nog gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu 10 epubs bekeken die op internet stonden en elke epub ziet er weer anders uit op mijn bebook mini, ook lullig want in een ebook had iemand zeker met een wat duurdere reader aantekeningen gemaakt en daar stonden zelfs telefoonnummers in via een voetnoot.
En dat staat dan gewoon online !
Was er nu maar iets van een vaste omzetter voor de bebook mini,Sigil draait overuren,dan bekijk ik het in adobe en daar zie je dan hele bladzijdes blank die je niet in sigil ziet en niet op de bebook.
Nu moet ik maar als ik een boek lees met een kladblokje aantekeningen maken en dan de volgende keer als het ding weer aan de pc hangt weer met Sigil aan de gang,maar op die manier kan ik me voorstellen dat de epub niet zo hoog aangeschreven staan, ik heb met calibre de boel eens op txt gezet,dan zitten er tientallen onleesbare tekens tussen,op dit moment is digitaal lezen toch een flink deel digitaal ergeren geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Nick39,

probeer een epub eens in rtf om te zetten.

Daar heb ik voor de bboek1 goede ervaringen mee.

Met Caliber, ook pdf (leesboeken) omzetten naar rtf gaat goed bij mij.

Omzetten naar een txt file geeft bij mij ook gekke tekens..

GL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Fuzzillogic schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:02:
Sony's PRS-600 (en ws dus ook wel andere) wil normaal gesproken alleen opladen via USB als deze ook aan een PC is gekoppeld en met die PC kan verbinden. Nogal irritant om het apparaat perse aan een PC te moeten hangen enkel om op te laden. Nu kom ik er net achter dat het apparaat wel kan opladen via een willekeurige USB-lader (5V!) als je het apparaat eerst helemaal uitschakelt. Nog steeds irritant dat je het ding niet gewoon tijdens het lezen kunt bijladen, tenzij je zo'n PSP-lader hebt, maar beter dan de vereiste PC...

[edit]Grmbl, scratch that. Het lijkt dat-ie na een paar minuten aan gaat, en dan weer stopt met opladen, want hij hangt niet aan een PC :(
Koop op Dealextreme een USB->PSP lader verloopje en gebruik die om te laden. Doe ik ook, kost heel weinig en werkt perfect :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:29:
Ik heb nu 10 epubs bekeken die op internet stonden en elke epub ziet er weer anders uit op mijn bebook
Een gewone Bebook kan Mobi aan. Kan een mini dat ook? Dan ben je van heel veel ePub ellende af. Iets minder mogelijkheden veel minder verschillen.

Ik ontdek ook heel veel fouten in ePubs, ik had er laatst een die zelfs een vaste regellengte had en reflowen? Ho maar! Het zag er op sommige readers aardig uit...als je tenminste het juiste font en de juiste grootte had. Tot je dat ging veranderen natuurlijk.

Er is heel veel mogelijk in ePub, maar je moet ook echt alles definieren. Doe je dat niet dan zal het op de ene reader er leuk uit zien en op en andere weer niet omdat daar andere software op staat die niet gedefinieerde dingen anders 'oplost'.

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Ortep schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:47:
[...]

Een gewone Bebook kan Mobi aan. Kan een mini dat ook? Dan ben je van heel veel ePub ellende af. Iets minder mogelijkheden veel minder verschillen.

Ik ontdek ook heel veel fouten in ePubs, ik had er laatst een die zelfs een vaste regellengte had en reflowen? Ho maar! Het zag er op sommige readers aardig uit...als je tenminste het juiste font en de juiste grootte had. Tot je dat ging veranderen natuurlijk.

Er is heel veel mogelijk in ePub, maar je moet ook echt alles definieren. Doe je dat niet dan zal het op de ene reader er leuk uit zien en op en andere weer niet omdat daar andere software op staat die niet gedefinieerde dingen anders 'oplost'.
Dat klopt niet, omdat Bebook Epubs met DRM ondersteund verbiedt Amazon het om ook mobi met DRM te ondersteunen. Maw, je kunt wel mobi lezen maar alleen zonder DRM. (maar DRM kun je natuurlijk altijd kwijtraken ;) )

• Fuzzillogic
Hoe boeiend is het dat het ene ePub-bestand anders wordt weergegeven dan het andere? Het ene papieren boek is toch ook anders dan de andere?.. Het stoort mij echt totaal niet.

Dat de conversie van ePub naar plain text niet goed gaat kan simpelweg aan de character set liggen. Plain text is gewoon ongeschikt zelfs voor boeken, dus dikke /care ook.

Als je echter ePubs krijgt die structureel een puinhoop zijn - wat best zou kunnen hoor, net als bij webdevelopers heb je mensen die het snappen en mensen die incapabel zijn - dan moet je gewoon de verkoper op zijn sodeflikker geven. Of heb je het over ePubs die je "gevonden" hebt op usenet enzo? Sja..

Onder water is ePub gewoon XHTML met CSS. Ik ken sigil verder niet, maar in theorie, bij goed opgemaakte bestanden, zou je simpelweg de CSS kunnen vervangen/aanpassen naar je eigen wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzillogic schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:05:
Hoe boeiend is het dat het ene ePub-bestand anders wordt weergegeven dan het andere? Het ene papieren boek is toch ook anders dan de andere?.. Het stoort mij echt totaal niet.
Het gaat ook niet om gewone weergave, ik ben bv een lading oude sci-fi boeken aan het scannen,die waren in de verkoop bij de bibliotheek,afgeschreven dus. Dat zijn exemplaren die er niet al te fris meer uit zien,waar ik eigenlijk ook niet van wil weten wat er mee gebeurd is en die van ellende vaak uit elkaar vallen,maar het zijn ook boeken die niet of nauwelijks meer te koop zijn,dus scan ik ze zelf en maak er e-books van,maar ergens moet je een conversieslag gaan maken en het stoort me dan wel als bv de uitlining niet in orde is,als 3 woorden worden uitgerekt tot een hele regel,als er maar 1 woord op een regel staat,in die vorm stoort het me zoals een boek er uit ziet. En een toevallig gevonden boek op internet is ook niet zo'n ramp,na zoveel jaar vervalt het copyright en er staan ook zat verhalen op die in boekvorm niet bestaan of waarvan mensen ze gewoon op internet hebben gezet omdat ze geen uitgever konden vinden maar die ik wel de moeite waard vind.
De doorsnee ebook schermen zijn al kleiner dan een gewoon boek,als dan ook nog maar eens de helft van een bladzijde wordt weergegeven.. en sloop je de hele opmaak dan zijn alinea's weg die een boek vaak begrijpbaar maken. En dan zijn er de befaamde witregels die er vaak tussen staan en de chapter breaks,dan krijg je als je een vergroting hebt gebruikt vaak 1 woord nog op een page en dan verder helemaal niets omdat er een chapterbreak staat en het hoofdstuk pas op de volgende bladzijde doorgaat. Dan heb ik het al helemaal gehad,dus in die vorm maakt het wel degelijk uit hoe een boek er uit ziet.

Ik zoek trouwens voor een netbookje een simpele e-book reader,geen adobe digital editions,maar gewoon een simpel readertje zodat mijn zoon zijn netbookje er voor kan gebruiken,het gaat om content waar geen drm op staat.
Weet iemand een (liefst nederlandstalige) applicatie die draait onder xp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Weet iemand een (liefst nederlandstalige) applicatie die draait onder xp ?
fbreader? (Nederlandse taalbestanden - gesupporteerde formaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan om de iRiver aan te schaffen bij Selexyz, dus ik ging daar langs. Ze hadden deze niet in voorraad, want dit toestel kon enkel online besteld worden.De verkoper liet mij wat andere modellen zien meldde mij vervolgens dat er net een shipment van nieuwe ebook readers was binnengekomen: de BeBook Neo.

Om een heel verhaal kort te maken:
Ik heb de BeBook Neo gekocht(= een rebranded Onyx Boox) en hij is echt super! Hij is een beetje aan de prijzige kant (299 euro), maar dat valt op zich wel mee.
Het is het eerset e-ink device waarbij het menu-systeem me bevalt en het heeft een touchscreen dat het contrast of de leesbaarheid van het scherm niet beïnvloedt. Dat is bvb bij de PRS-300 PRS-600 wel zo.

[edit] PDFs reflowen gaat ook beter dan verwacht. Er stond op de doos dat de mobiele versie van Adobe Reader in het product zat.

Het enige echte nadeel vind ik het gewicht, want met 300g is hij een stuk zwaarder dan de meeste e-ink devices. Aan de andere kant heeft hij wel een stevige metalen achterkant.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@Vich:Je bedoelt waarschijnlijk de PRS-600 trouwens.

Ik heb zelf de Onyx Boox inmiddels 2 weken en ik ben er ook erg tevreden over:
+Snelle pagina change.
+Alle settings (op wireless configuratie na) zijn zonder touchscreen makkelijk te bereiken.
+Overzichtelijk menu (+goede NL vertaling)
+Wifi + browser
+USB lader en beschermhoes meegeleverd.
+Het apparaat voelt inderdaad stevig aan.
-Er is toch nog wel een beetje weerspiegeling, maar niet storend (nog geen zon gehad om in te testen :))
-(nog) geen RSS reader.
-Hij is inderdaad wat aan de zware kant, maar ik vind het zelf niet storend.
-Wat ik persoonlijk wel een nadeel aan de metalen achterkant vind, is dat deze dus koud aan kan voelen.

Wordt bij de Bebook Neo ook een USB lader en beschermhoes meegeleverd trouwens ?

[ Voor 7% gewijzigd door punisher007 op 26-02-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:43:
@Vich:Je bedoelt waarschijnlijk de PRS-600 trouwens.
Dat klopt. Bedankt, ik heb het aangepast!
Ik heb zelf de Onyx Boox inmiddels 2 weken en ik ben er ook erg tevreden over:
+Snelle pagina change.
+Alle settings (op wireless configuratie na) zijn zonder touchscreen makkelijk te bereiken.
+Overzichtelijk menu (+goede NL vertaling)
+Wifi + browser
+USB lader en beschermhoes meegeleverd.
+Het apparaat voelt inderdaad stevig aan.
-Er is toch nog wel een beetje weerspiegeling, maar niet storend (nog geen zon gehad om in te testen :))
-(nog) geen RSS reader.
-Hij is inderdaad wat aan de zware kant, maar ik vind het zelf niet storend.
-Wat ik persoonlijk wel een nadeel aan de metalen achterkant vind, is dat deze dus koud aan kan voelen.

Wordt bij de Bebook Neo ook een USB lader en beschermhoes meegeleverd trouwens ?
Beide niet, helaas. Vooral de beschermhoes is een probleem, want die moet ik nu apart kopen en ik kan niet zodirect een winkel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Roamor schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:14:
[...]
Is het al bekend met welke DRM opties Bol.com gaat komen? Ik moet zeggen dat DRM mij sowieso al afschrikt, in welke vorm dan ook.
Dat vroeg ik me ook af, mijn kindle kan geen ePub aan dus als ik een nederlandstalig boek wil kopen moet ik het omzetten naar PDF of Mobi... weet iemand of dat makkelijk kan met calibre of moet je eerst kunstgrepen uithalen om de DRM eraf te slopen?
(wel irritant als je een legaal boek wil kopen :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

ToolkiT schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:24:
[...]

Dat vroeg ik me ook af, mijn kindle kan geen ePub aan dus als ik een nederlandstalig boek wil kopen moet ik het omzetten naar PDF of Mobi... weet iemand of dat makkelijk kan met calibre of moet je eerst kunstgrepen uithalen om de DRM eraf te slopen?
(wel irritant als je een legaal boek wil kopen :/ )
Daarvoor zul je eerst de DRM eraf moeten halen. Daarna kun je een ePub wel omzetten naar mobi/PDF die je op je kindle kunt lezen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil vooral een ereader kopen voor mijn studieboeken. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken op amazon etc. maar ik vind maar erg weinig/geen titels voor mijn studie.

Waar zoeken jullie op studieboeken? Ik weet dat studieboeken in pdf formaat te krijgen zijn (uni deelde laatst compleet gekopieerde studieboeken uit) maar toch kan ik deze zelf niet vinden.

Is er een bepaalde site waar ik dit kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 19:37

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:57:
Hallo,

Ik wil vooral een ereader kopen voor mijn studieboeken. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken op amazon etc. maar ik vind maar erg weinig/geen titels voor mijn studie.

Waar zoeken jullie op studieboeken? Ik weet dat studieboeken in pdf formaat te krijgen zijn (uni deelde laatst compleet gekopieerde studieboeken uit) maar toch kan ik deze zelf niet vinden.

Is er een bepaalde site waar ik dit kan vinden?
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik studieboeken niet fijn vind lezen op een ereader. Ik blader vaak in studieboeken en juist dat gaat niet relaxt. Maar er zijn hier ook mensen met een andere mening :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 14:37
Ik ben mij aan het orienteren op e-readers omdat mijn hoeveelheid studieboeken bijna niet meer in de kast past. Nu heb ik van het meerenedel van die boeken gewoon de PDF versie (die leveren ze mee op CD). Alleen PDF ondersteuning zou op veel apparaten niet echt optimaal zijn.

Maar bij de Kindle DX kan je toch gewoon PDF omzetten naar een ander formaat? Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ik zie het probleem niet helemaal duidelijk 8)7. Zitten er veel haken en ogen aan het omzetten van PDF? Of is het gewoon extra werk? Ik zie namelijk over online tools om van PDF naar een beter ondersteund formaat over te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Woodsy op 01-03-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Woodsy schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:57:
Ik ben mij aan het orienteren op e-readers omdat mijn hoeveelheid studieboeken bijna niet meer in de kast past. Nu heb ik van het meerenedel van die boeken gewoon de PDF versie (die leveren ze mee op CD). Alleen PDF ondersteuning zou op veel apparaten niet echt optimaal zijn.

Maar bij de Kindle DX kan je toch gewoon PDF omzetten naar een ander formaat? Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ik zie het probleem niet helemaal duidelijk 8)7. Zitten er veel haken en ogen aan het omzetten van PDF? Of is het gewoon extra werk? Ik zie namelijk over online tools om van PDF naar een beter ondersteund formaat over te gaan.
Kindle2 kan gewoon (non-DRM) PDF aan :) geen omzetting voor nodig.

Handig progje voor omzetten naar andere formaten: http://calibre-ebook.com/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 14:37
Klopt, alleen mis je dan heel veel functionaliteit. Zo las ik dat je onder andere niet kunt zoomen et cetera in PDF bestanden. Krijg je functionaliteit terug je je PDF bestanden handmatig omzet (met behulp van een applicatie)?

Het gaat mij hierom:
The Bad – Kindle DX Missing PDF Features

PDFs do not support Read To Me. If you do want a PDF read to you, you could convert it to kindle format and the converted file would support Read To Me.
PDFs do not support changing font sizes, and they do not support zooming and panning. If landscape mode isn’t big enough, you’re stuck.
The 5-way cursor doesn’t work in PDFs.
PDFs do not support adding notes, they do not support highlighting. Pretty much rules out adding notes to textbooks.
You cannot click on a link in a PDF.

Met name de mogelijkheid om te zoomen of het aanpassen van het lettertype is voor mij van belang. Kan je die functionaliteit wel krijgen als je je PDF omzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Woodsy schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:41:
Klopt, alleen mis je dan heel veel functionaliteit. Zo las ik dat je onder andere niet kunt zoomen et cetera in PDF bestanden. Krijg je functionaliteit terug je je PDF bestanden handmatig omzet (met behulp van een applicatie)?

Het gaat mij hierom:
The Bad – Kindle DX Missing PDF Features

PDFs do not support Read To Me. If you do want a PDF read to you, you could convert it to kindle format and the converted file would support Read To Me.
PDFs do not support changing font sizes, and they do not support zooming and panning. If landscape mode isn’t big enough, you’re stuck.
The 5-way cursor doesn’t work in PDFs.
PDFs do not support adding notes, they do not support highlighting. Pretty much rules out adding notes to textbooks.
You cannot click on a link in a PDF.

Met name de mogelijkheid om te zoomen of het aanpassen van het lettertype is voor mij van belang. Kan je die functionaliteit wel krijgen als je je PDF omzet?
dat kan wel, maar afhankelijk van je PDF kan hij wel de layout veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Ja, let op, het moet hier gaan om een pdf waar tekst instaat. Dat wil dus zeggen dat het geen gescand document is, waar geen OCR op gedaan is. PDF kan makkelijk omgezet worden door verschillende applicaties (ik vind acrobat wel goed, maar daar moet je een dure licentie voor aanschaffen (leve het werk van men pa)), kijk bijvoorbeeld eens naar Calibre. Eens omgezet kan je de tekst wel groter maken, laten voorlezen, notes maken etc.
LET OP! ingewikkelde pdf, met formules of kolommen zullen niet werken!
Studieboeken zal je van de universiteit zelf moeten krijgen. Als je gaat studeren met zo'n ding, raad ik je toch aan om nog wat te wachten. Ik kan je bijvoorbeeld de Onyx Boox 9.7 Inch aanraden (dat is met wacom touchscreen, dus je hebt geen last van vermindering van het contrast) (nog niet beschikbaar, Juli), of een Entourage Edge (dat is met twee schermen). Een DX is alleen handig als je gewoon vooruit gaat met de paginas, zonder notas te moeten nemen op het scherm.

[ Voor 31% gewijzigd door t-town op 01-03-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Je kan het ook testen met:
www.amazon.com/gp/kindle/pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Zijn er eigenlijk test applicaties waarbij je een ereader kan simuleren?

Ik heb een aantal pdf's en ik ben erg benieuwd hoe die werken in een ereader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LuCarD schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:56:
Zijn er eigenlijk test applicaties waarbij je een ereader kan simuleren?

Ik heb een aantal pdf's en ik ben erg benieuwd hoe die werken in een ereader.
Calibre heeft een viewer ingebouwd, maar of die 100% hetzelde weergeeft als je eReader weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Laatst online: 12:15
Iedere ereader schijnt weer z'n eigen manier te hebben van PDFs weergeven. Daar valt niet tegenop te simuleren.
Calibre heeft een viewer, maar nou net weer niet voor PDFs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het prijsverschil tussen ebooks/boeken uitgepluisd:

http://gizmodo.com/548277...h-an-ebook-vs-a-real-book

Alleen zijn ze vergeten om de serverkosten mee te rekenen. Ik neem aan dat de distributeur publisher (server) daar ook een bedrag voor wilt zien?

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 02-03-2010 13:27 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

kmf schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:47:
Het prijsverschil tussen ebooks/boeken uitgepluisd:

http://gizmodo.com/548277...h-an-ebook-vs-a-real-book

Alleen zijn ze vergeten om de serverkosten mee te rekenen. Ik neem aan dat de distributeur(server) daar ook een bedrag voor wilt zien?
Die kosten zijn voor de bookseller.

Maar waarom is de marketing en design goedkoper dan print? Moet er geen licentie betaald worden voor het bestands formaat en DRM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Laatst online: 17-09 22:33
Nou, 'vergeten'... Als dat zo is, dan zijn ze bij de hardcoverboeken de winkelhuur vergeten. Lijkt me dat beiden onder 'Bookseller' vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:47:
Alleen zijn ze vergeten om de serverkosten mee te rekenen. Ik neem aan dat de distributeur(server) daar ook een bedrag voor wilt zien?
Mwach, een ebook downloaden kost een MB of 2. Vergelijkbaar met een keer of 10 de Tweakers.net homepage refreshen. Niet echt boeiend qua bandbreedte dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjan P schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:57:
Nou, 'vergeten'... Als dat zo is, dan zijn ze bij de hardcoverboeken de winkelhuur vergeten. Lijkt me dat beiden onder 'Bookseller' vallen.
Nou nee, ik bedoel niet de eindserver waar die dingen op zitten (dus niet amazon), maar de server van de distributeur publisher. Dus degene die het ebook moet aanleveren bij amazon.

Deze moeten natuurlijk ook hun eigen servers en bijbehorende security en backupgedoe bij hebben.

Oh wacht, misschien moet ik niet de term distributeur gebruiken, maar publisher

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 02-03-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kmf schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:26:
[...]

Nou nee, ik bedoel niet de eindserver waar die dingen op zitten (dus niet amazon), maar de server van de distributeur publisher. Dus degene die het ebook moet aanleveren bij amazon.

Deze moeten natuurlijk ook hun eigen servers en bijbehorende security en backupgedoe bij hebben.

Oh wacht, misschien moet ik niet de term distributeur gebruiken, maar publisher
Dat kost niet zo veel hoor, zeker niet gezien het om relatief kleine bestanden gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Zojuist heb ik via Windows verkenner geprobeerd 200 boeken toe te voegen aan de e-reader. sindsdien is het apparaat al 30 minuten aan het laden en ik kan hem nier meer aan en uit zetten en de reset knop werkt ook niet. Ik heb een Sony reader PRS 600.

Iemand ervaringen met dit probleer of heeft de e-reader gewoon veel moeite met het inlezen van de 200 (epub) boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Zojuist lees ik op Tweakers over de release van Asus DR900 eind april/mei. Met die specs en dat design kan ie goed bovenaan mijn verlanglijstje komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:49
Helsie schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 07:00:
Zojuist lees ik op Tweakers over de release van Asus DR900 eind april/mei. Met die specs en dat design kan ie goed bovenaan mijn verlanglijstje komen! :)
Dat dacht ik dus ook al ;)
Maar wat ik belangrijker vind, eindelijk eens geen 6" scherm!

Er waren er enkele met 8" (2 irex varianten) en een met 10" (ook een irex)
Nu dus eindelijk andere merken met deze formaten schermen. De prijs zal er helaas ook wel naar zijn, de goedkoopste 8" variant is een 499 euro ongeveer. De 10" is zelfs 699 euro.

Foto van de asus:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1267527966.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
In eerdere berichtgevingen hier op tweakers dacht ik gelezen te hebben dat de 9" variant pas (veel) later zou komen, maar ik kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vandevorst schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:41:
[...]

Dat dacht ik dus ook al ;)
Maar wat ik belangrijker vind, eindelijk eens geen 6" scherm!

Er waren er enkele met 8" (2 irex varianten) en een met 10" (ook een irex)
Nu dus eindelijk andere merken met deze formaten schermen. De prijs zal er helaas ook wel naar zijn, de goedkoopste 8" variant is een 499 euro ongeveer. De 10" is zelfs 699 euro.

Foto van de asus:
[afbeelding]
ik weet dat het waarschijnlijk een render is, maar spiegelt dat scherm nou echt zo? dat zou vervelend lezen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 08:49
ToolkiT schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:08:
[...]

ik weet dat het waarschijnlijk een render is, maar spiegelt dat scherm nou echt zo? dat zou vervelend lezen lijkt me..
Volgens mij valt dit wel mee. Even een tweetal foto's van de reader:
Afbeeldingslocatie: http://onlydevice.ru/wp-content/uploads/asus-dr-900.jpg
Afbeeldingslocatie: http://itc.ua/files/pics/05_ASUS_%20DR-950_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vandevorst schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:30:
[...]

Volgens mij valt dit wel mee. Even een tweetal foto's van de reader:
[afbeelding]
[afbeelding]
dat ziet er idd een stuk beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat heb ik nu aan mijn schoen hangen ?
Ik heb van iemand een pdf bestand gekregen.
Ik kan het gewoon met adobe openen,geen waarschuwing over beveiliging.
Ik kan het gewoon inlezen met adobe.
Het is gewone leesbare tekst.
Maar op het moment dat ik de tekst wil kopyeren, of met mobyread wil converteren of naar tekst wil converteren met adobe 9 wordt de tekst onleesbaar.
Er staat alleen,dit document is niet gestructureerd bij toegangkelijkheidopties.
Calibre converteert ook netjes,streepjes gaan knipperen,maar het eind resultaat is onleesbaar.
Weet iemand wat dit is ???
Het is niet van DRM of iets dergelijks voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:16:
Maar op het moment dat ik de tekst wil kopyeren, of met mobyread wil converteren of naar tekst wil converteren met adobe 9 wordt de tekst onleesbaar.
Er staat alleen,dit document is niet gestructureerd bij toegangkelijkheidopties.
Calibre converteert ook netjes,streepjes gaan knipperen,maar het eind resultaat is onleesbaar.
openen zegt niks. Probeer maar een pagina te printen zal ook wel niet lukken. Is een beveiligd pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
punisher007 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:00:
In eerdere berichtgevingen hier op tweakers dacht ik gelezen te hebben dat de 9" variant pas (veel) later zou komen, maar ik kan me vergissen.
nieuws: Eerste foto's 9"-e-reader van Asus verschenen

Hier geeft men aan 3e of 4e kwartaal 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nick39 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:16:
Ik vrees idd iets van DRM maar meestal verteld Calibre je dat wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Geen DRM, maar waarschijnlijk wel beveiligingsopties. Kijk in Adobe Reader maar eens in Bestand > Eigenschappen > Beveiliging, en dan zie je waarschijnlijk dat allerlei dingen niet mogen met het document.

Dat het bestand niet gestructureerd is bij toegankelijkheidopties, betekent waarschijnlijk alleen maar dat het niet 'tagged' is, en dat houdt de conversie niet tegen. Een tagged PDF is reflowable, en dus gemakkelijker te converteren naar een fatsoenlijk e-book formaat, maar een PDF die niet tagged is wordt bij conversie i.h.a. niet onleesbaar. Hooguit valt de layout flink tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:28:
Geen DRM, maar waarschijnlijk wel beveiligingsopties. Kijk in Adobe Reader maar eens in Bestand > Eigenschappen > Beveiliging, en dan zie je waarschijnlijk dat allerlei dingen niet mogen met het document.

Dat het bestand niet gestructureerd is bij toegankelijkheidopties, betekent waarschijnlijk alleen maar dat het niet 'tagged' is, en dat houdt de conversie niet tegen. Een tagged PDF is reflowable, en dus gemakkelijker te converteren naar een fatsoenlijk e-book formaat, maar een PDF die niet tagged is wordt bij conversie i.h.a. niet onleesbaar. Hooguit valt de layout flink tegen.
Alles mag bij beveiligingen,mag ook gewoon gesaved worden maar daarna is het onleesbaar en het is een gewoon PDF studie document wat gewoon van een zus is van een kennis waar ik met mijn grote muil wel een ebook van zou maken... Calibre geeft ook geen foutmeldingen alleen de output is gewoon onleesbaar..het zijn maar 28 bladzijdes.. wat ik wel kan zien is dat het in adobe 5 of zo gemaakt is,misschien gewoon niet compatible ??

Het is gemaakt met ESP Ghostscrypt,gecodeerde pdf: nee
Bij beveiliging staat alleen document samenstellen op niet toegestaan en opmerkingen niet toegestaan,de rest staat op toegestaan alleen staat er bij snelle controle:
Dit document is niet gestructureerd,zodat de leesvolgorde mogelijk niet correct is.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 03-03-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Hmmm. Iets met ingesloten fonts die na conversie niet meer beschikbaar zijn? Iets anders kan ik niet meer verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:12:
Hmmm. Iets met ingesloten fonts die na conversie niet meer beschikbaar zijn? Iets anders kan ik niet meer verzinnen.
Wordt nog veel leuker, als ik alle op het scherm in acrobat leesbare tekst selecteer en kopyeer dan gaat dat, paste ik het in een word document: onleesbaar !
Daarna dacht ik aan een verkeerde extensie,ik rename het in epub,adobe digitals editions kan het ook lezen !
Probeer dat maar met een gewone PDF !
Maar ook dan, de selecteerbare tekst wordt onleesbaar.

Ik snap hem niet meer... ondertussen wil mijn vriendin ook een ebook reader dus daar ga ik me eerst maar eens op concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
je kan proberen om het met adobe te printen (naar pdf), en dan nog eens openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Wellicht is er een heel vreemd lettertype of karakterset gebruikt in het document?
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.