Het eBookreader-ervaringentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 152.343 views

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mede-auteur:
  • t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20

t-town

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yr8dEVJo2lqhzIXILpJRplYU/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5ObJqQ4oagDvVn22AcW7whkL/full.jpg

Inleiding

We komen ze steeds vaker tegen, eBookReaders zijn aan hun opkomst bezig. Tegenwoordig zijn er modellen verkrijgbaar die alles kunnen, op internet surfen? Geen probleem. Maar ook voor diegenen die alleen maar willen lezen zijn ook prima apparaten te vinden.

Maar waarom zou je nu een duur apparaat willen kopen waar je alleen maar mee kan lezen? Het antwoord is simpel, het scherm. Het scherm maakt gebruik van e-ink technologie, deze techniek is net als papier. Er wordt dus geen backlight gebruikt, waardoor je ogen dus niet meer vermoeid worden. Het scherm wordt enkel ververst als hetgeen dat weergegeven wordt veranderd. Door de hoge resolutie van het scherm zijn de letters erg scherp, zodat je aangenaam kan lezen.

Door het interne geheugen en de mogelijkheden tot uitbreiden (zoals SD-kaartjes) kan je je hele boekenkast meenemen, geen gesleur meer met boeken. Door de speciale aard van het scherm wordt er alleen stroom verbruikt als het scherm wordt ververst, zodat je heel lang kan doen met de batterij. Ook als de reader uitstaat kan hij "voor eeuwig" hetzelfde beeld vasthouden.

5 inch

naam: Sony PRS-300 (Pocket Edition) Bebook Mini (Hanlin V5) Cybook Opus
foto:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KMpjUjtss7rtwQ0r333Uz5Kd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LJMbWJivAwmdbZrLtLIIM2nC/thumb.pngcybook opus
afmetingen:184*121*10 mm152*102*9 mm151*108*10 mm
schermgrootte:76*102 mm76*102 mm76*102 mm
gewicht:220 gram160 gram150 gram
resolutie:600*800600*800600*800
schermtechnologie:E Ink VizplexE Ink VizplexE Ink Vizplex
grijstinten:848
geheugen:512 MB512 MB1 GB
uitbreiding:/Micro SDSD
Prijs:199 EUR199 EUR220 EUR

Sony PRS-300 Pocket edtition

De Sony PRS-300 (Pocket Edition) is het kleine broertje van de Sony PRS-600 (Touch edition), het is wat zwaarder dan de concurrenten en dat heeft alles te maken met de magnesium behuizing. Daardoor is de Sony Pocket Edition ook duurzamer dan zijn concurrenten van plastic. De Sony POket Edition ondersteunt de volgende formaten:
  • lrf, lrx
  • pdf (ook met drm)
  • epub (ook met drm)
  • txt, rtf
  • jpg, bmp, gif, png
Sony Reader Homepage

Bebook Mini (Hanlin V5)

De Bebook Mini, die door Hanlin wordt geproduceerd, is heel wat sneller dan zijn grotere broer. Dit komt met name door gebruik van een 400 Mhz Cpu. Dit apparaat ondersteunt de volgende bestandsformaten:
  • pdf (ook met drm)
  • txt, rtf, doc
  • epub (ook met drm)
  • CHM, wolf, dfvu, tiff
  • ppt
  • lit
  • jpg, gif, bmp, png
  • mp3
Jinke, Oem die de Hanlin maakt
Bebook homepage

Cybook Opus

De Cybook Opus heeft een ietwat afwijkende vorm, maar dat wil niet zeggen dat hij niet fraai is vormgegeven. Met zijn 150 gram is dit ook één van de lichtste apparaten die er op de markt zijn, hij geeft echter maar 4 grijstinten weer. De Cybook Opus ondersteunt de volgende formaten;
  • pdf (ook met drm)
  • epub (ook met drm)
  • txt
  • Html
  • jpg, gif, png
  • mp3
Bookeen Homepage

6-inch

[Bebook One (Hanlin V6)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8zHbizmFq3z03KzfBhWyvLAo/full.png
  • afmetingen: 184x121x10 mm
  • gewicgt: 200 gram
  • resolutie; 600*800
  • grijstinten: 4
  • schermtechnologie: E Ink Vizplex
  • ondersteunde formaten: PDF, Epub (DRM), TXT, RTF, LIT, PPT, WOLF, DOC, CHM, FB2, MOBI (DRM), HTML, DJVU, MP3, TIFF, JPG, GIF, BMP, PNG, RAR, ZIP (enkel Epub DRM OF Mobi DRM, alle twee gaat niet. Het hangt af van de firmware welke je kan lezen.)
  • geheugen:512MB; SD kaart van 512MB meestal megeleverd.
  • verkrijgbaar in het zwart
  • ~ € 250
Jinke, Oem die de Hanlin maakt
Bebook homepage

Sony Prs-600 (Touch edition)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/54dzez85Vrt9LjBhr81q4Ejs/full.png
  • afmetingen: 175x122x9.7 mm
  • gewicht: 285 gram
  • resolutie: 600*800
  • grijstinten: 8
  • ondersteunde formaten; LRF (DRM), PDF (DRM), Epub (DRM), TXT, RTF, JPG, BMP, GIF, PNG, MP3, AAC
  • geheugen; 512MB; MMC/SD/SDHC:Memory Stick Pro Duo ondersteund
  • touchscreen bedienbaar met de hand en met een stylus
  • verkrijgbaar in het zwart, rood en het zilver
  • € 299
De Sony Reader Touch Edition is bedienbaar met een bijgeleverde stylus, maar ook met de hand. Pas wel op, want door het touchscreen is er een laagje aangebracht over het scherm en zo is er sprake van reflectie en een verminderd contrast! Alhoewel je het waarschijnlijk niet gaat merken als je hem niet naast een andere e-reader legt.

Sony Reader Homepage

Cybook Gen 3 (Netronix); Cool-er; Foxit eslick E-reader

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KMJL4PyHjfjCawRhKUf5u68B/full.png
  • afmetingen: 188x118x8.5 mm
  • gewicht: 174 gram
  • resolutie: 600*800
  • grijstinten: 4
  • ondersteunde formaten: (afhankelijk van firmware!) HTML, TXT, PDF, MOBI (DRM; enkel bij cybook), JPG, PDF, JPG, GIF, PNG, MP3, Epub (DRM; bij allen, pas op! Mobi DRM en Epub DRM kunnen niet samen gebruikt worden)
  • geheugen: 512MB; SD uitbreidbaar
  • Cool-er Verkrijgbaar in verschillende hippe kleuren
  • Vanaf 240 EUR
Vele bedrijven hebben het design en de firmware van dit netronix apparaat aangepast, maar over het algemeen komt het wel op het zelfde neer. U kan kijken welk appaaraat verkrijgbaar is in uw buurt en dan beslissen welke u neemt.

Cool-er Homepage
Bookeen Homepage
Foxit Reader Homepage

Deze topicstart werd gemaakt door Velvet en t-town. Eventuele aanvullingen of fouten kunnen via DM aan ons duidleijk gemaakt worden

[ Voor 230% gewijzigd door t-town op 14-02-2010 15:11 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

De Sony en de Kindle worden niet direct verkocht in Nederland. Daarnaast maakt de Kindle gebruik van het EVDO netwerk in de VS om direct boeken te kopen van Amazon.com, dit werkt niet in Nederland.

Daarnaast kan je nog linken naar wat algemene resources, zoals MobileRead.com en FeedBooks.com.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:50:
De Sony en de Kindle worden niet direct verkocht in Nederland. Daarnaast maakt de Kindle gebruik van het EVDO netwerk in de VS om direct boeken te kopen van Amazon.com, dit werkt niet in Nederland.

Daarnaast kan je nog linken naar wat algemene resources, zoals MobileRead.com en FeedBooks.com.
Ik zit er aan te denken om een Sony 505 naar een familielid in Amerika van mijn vriendin te sturen, kost daar maar 300 dollar. Jammergenoeg komt diegene pas eind dit jaar naar nederland :)

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Overigens ook handig om de prijs en de officiële site te vermelden: vooral handig voor oa de bookeen en de iliad omdat deze ook officiëel in europa verkocht worden (garantie!).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

Red devil schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:55:
[...]

Ik zit er aan te denken om een Sony 505 naar een familielid in Amerika van mijn vriendin te sturen, kost daar maar 300 dollar. Jammergenoeg komt diegene pas eind dit jaar naar nederland :)
Je kan de Sony Reader volgens mij ook via eBay kopen voor 280 USD. Je loopt alleen wel het risico dat je invoerrechten moet betalen. In de krant stond dat op dit moment boven de 170 euro invoerrechten moeten worden betaald. Per 1 december wordt dit verhoogd naar 410 euro.

Aan het overzicht kan nog worden toegevoegd of de reader een ingebouwd woordenboek heeft (welke taal) en of je kan zoeken in ebooks.

• Red devil
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:17:
[...]

Je kan de Sony Reader volgens mij ook via eBay kopen voor 280 USD. Je loopt alleen wel het risico dat je invoerrechten moet betalen. In de krant stond dat op dit moment boven de 170 euro invoerrechten moeten worden betaald. Per 1 december wordt dit verhoogd naar 410 euro.

Aan het overzicht kan nog worden toegevoegd of de reader een ingebouwd woordenboek heeft (welke taal) en of je kan zoeken in ebooks.
Mmm niet verkeerd. Ben benieuwd wat de shipment costs zullen zijn. Irritant dat het nu net weer boven de 170 euro valt :/ .

• Velvet
  • Niet online
Ik heb de Sony zelf via eBay besteld en heb ongeveer 50 euro moeten betalen aan de douane (BTW en douanekosten). Nog steeds niet al te duur in totaal, en de reader werkt geweldig!

Wat betreft de TS, ik heb hem eerst globaal opgezet, hij is nog niet af, ik ga zoveel mogelijk info uit het vorige topic erin verwerken. Bedankt voor jullie opmerkingen en toevoegingen, je zult ze binnenkort terugzien in de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast complimenten voor de nieuwe topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat aantekeningen.

je kan in europa wel degelijk boeken kopen voor de prs505 van de sony store. Je hoeft enkel je creditcardgegevens in te vullen en zeggen dat je in amerika woont. Ik heb de adres van sony in amerika opgegeven.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Red devil schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:42:
[...]

Mmm niet verkeerd. Ben benieuwd wat de shipment costs zullen zijn. Irritant dat het nu net weer boven de 170 euro valt :/ .
Ik mocht even 50 euro bijtikken bij de UPS... 40 euro BTW, 10 euro 'Kosten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:43
Ik heb nog een vraag over de Iliad. Is het mogelijk om dat ding als kladblok te gebruiken? Dan bedoel ik dus het maken van aantekenen zonder dat er een boek is geladen? (ik kan natuurlijk ook een leeg pdfje maken met daarin alleen maar lijntjes..)

Strava | AP | IP | AW

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:46:
Ik heb nog een vraag over de Iliad. Is het mogelijk om dat ding als kladblok te gebruiken? Dan bedoel ik dus het maken van aantekenen zonder dat er een boek is geladen? (ik kan natuurlijk ook een leeg pdfje maken met daarin alleen maar lijntjes..)
Ja, dit is geen probleem. Er is zelfs een knop op de voorkant om meteen naar je "notes"-directory te gaan. Eigenlijk teken/schrijf je dan op een jpg/png achtergrond. Een blanco achtergrond wordt meegeleverd, maar je kunt ook zelf achtergronden maken (png/jpg van een bepaalde afmeting). Ook zijn er achtergronden op de iRex site te downloaden.

Op de iRex site is een document te downloaden hoe je "content" maakt voor de iLiad. Daar staat dit proces ook beschreven.

• Hermarcel
  • Niet online
Overigens...

Ik heb mijn iLiad V2 nu een paar weken ( tweedehands gekocht, paar maanden oud :) ) en ben laaiend enthousiast. :). Er waren voor mij drie hoofdredenen om voor de iLiad te kiezen:
- Grootste scherm van de beschikbare readers
- Wacom tablet, zodat je aantekeningen (ook in documenten) kunt maken
- De reader met de meeste extra gebruikersgroep-toepassingen

Ik lees veel documenten die alleen electronisch beschikbaar zijn (meestal pdf's), de iLiad is hier perfekt voor. Ook de mogelijkheid om aantekeningen in de tekst te maken is grandioos. Zat ik "vroeger" binnen met mijn notebook op schoot te lezen of met een stapel wegwaaiende A4-tjes in de tuin, nu lees ik lekker buiten in het zonnetje.

Vervelend is wel dat mijn vrouw ontdekt heeft dat hij heel handig is voor het maken van Sudoku's :(

Edit: Startpost tip(s) uit dit bericht gehaald en rechtstreeks naar de ts gestuurd.

[ Voor 16% gewijzigd door Hermarcel op 28-08-2008 13:08 ]

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hermarcel schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:05:
Vervelend is wel dat mijn vrouw ontdekt heeft dat hij heel handig is voor het maken van Sudoku's :(
Grijns...dat soort ervaringen heb ik ook met mijn Cybook. Eerst zegt iedereen wat een gek ding veel te duur en alleen voor boeken! Jaja en dan kijken ze nog een keer en dan komen ze met: Wat? geen backlight? Tot ze zien dat je gewoon op je gemak buiten zit te lezen en dat veel zon gewoon niets uitmaakt. Daarna willen ze hem toch even vasthouden en voor je het weet moet je hem bij weer iemand anders uit zijn handen trekken. Met collega's had ik dat ook. Maar ze vonden hem veel te duur..maar de een na de ander zegt: Hmmmm..over twee maanden ben ik jarig en als ik nu geld vraag en er zelf wat bij leg ;)

In het start bericht staat trouwens over de Cybook:
De knoppen zitten op handige plaatsen (al gaat het indrukken soms wat zwaar)
Dat zware indrukken geldt alleen voor het oude 64 meg model. Ik heb nu de nieuwe 512 meg model en die gaat zelfs erg licht.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is de CyBook geüpgrade naar 512MB? Dan is dat zeker voor de mp3-functionaliteit gedaan :)

Hoewel ik het nog steeds fascinerende dingen vind, ga ik er pas weer een aanschaffen als ik erop kan internetten en forums kan lezen :) (En zelfs antwoorden kan typen met een onscreen keyboard ofzo.)

Voor het lezen van boeken heb ik toch nog steeds het liefst papier; waarschijnijk om dezelfde redenen waarom fotografen die 30 jaar analoog gewerkt hebben vaak vertikken om digitaal te gaan :P (Ik fotografeer digitaal, maar lezen blijf ik nog wel even analoog doen.)

Voor degenen die het niet weten: ik heb een Cybook (64MB versie) gehad, begin dit jaar, maar hem na een maand weer verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Katsunami schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:43:
Is de CyBook geüpgrade naar 512MB? Dan is dat zeker voor de mp3-functionaliteit gedaan :)
Ik heb geen idee waarom het gedaan is. Het is wel zo dat ze inmiddels allemaal iets van 512 hebben. De mensen die er strips op kijken hebben er nog niet genoeg aan. Die plaatjes vreten ruimte. De mensen die er boeken op lezen hebben er ZEER ruim voldoende aan. Ik heb er nu bijna 300 boeken op staan en ik ben denk ik halverwege. Dat is inclusief mijn 22Meg grote woordenboek

Ik had een 64Meg model, maar het scherm ging kapot. Ik heb hem naar Parijs gestuurd en binnen een week had ik hem terug. Niet dezelfde gerepareerd, maar een brandnieuwe van het nieuwe model. Dus dat was een vooruitgang. Meer geheugen en natuurlijk ook een nieuwe accu. Die dingen gaan ongeveer 3-4 jaar mee. Dus ik heb een jaartje voordeel ;)

Ik heb er nu ook geen SD kaart meer in zitten. Daar stond eerst mijn woordenboek op. Maar nu zit die gewoon in het interne geheugen. Ik heb eerst fors getwijfeld of ik wel een woordenboek wilde, het kost ten slotte geld. Maar nu ik hem heb wil ik hem echt niet meer missen bij het lezen van Engelse boeken. Ik lees vlot Engels, maar met enige regelmaat loop je toch tegen een woord aan waarvan je de betekenis niet weet, maar alleen vermoedt. Die zoek je nooit op als je een p-boek leest. Dan moet je naar de kast, woordenboek pakken, opzoeken enz. Nu selecteer ik het woord en ik krijg de betekenis. Soms sta je verbaast. Dan kom je er achter dat als je heel goed weet wat het werkwoord looming betekent, dat je er dan echt helemaal naast zit als je denkt dat het zelfstandige naamwoord loom er ook maar iets mee te maken heeft. Ik zocht het op omdat ik de zin zo raar vond lopen met mijn eigen inschatting. Met een papieren boek zou ik gedacht hebben...het zal wel...ik lees door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik heb de iliad book edition nu een dagje en ik ben er tevreden mee. Het valt me echter wel op dat bij boeken in Mobipocket formaat het maken van aantekeningen in het boek niet mogelijk is. Ook mis ik een functie om gegevens van een externe bron te kopieren naar een andere bron (intern geheugen of naar een ander kaartje). Verder een top apparaat al heb ik wel gemerkt dat het op het forum van de iliad kommer en kwel lijkt te zijn. :S

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Allereerst; bedankt Velvet voor de mooie TS. :)

Ik ben zelf ook op zoek, maar ik mis de mogelijkheid tot beveiliging nog. Meerdere fabrikanten gemaild over bijvoorbeeld fingerprintreaders, maar helaas geen enkele positief antwoord gehad. Nog maar even geduld dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 16:46:
Ik heb de iliad book edition nu een dagje en ik ben er tevreden mee. Het valt me echter wel op dat bij boeken in Mobipocket formaat het maken van aantekeningen in het boek niet mogelijk is. Ook mis ik een functie om gegevens van een externe bron te kopieren naar een andere bron (intern geheugen of naar een ander kaartje). Verder een top apparaat al heb ik wel gemerkt dat het op het forum van de iliad kommer en kwel lijkt te zijn. :S
mobipocket aantekeningen klopt.
kopiëren klopt ook, maar ik heb nog niet gekeken naar een file-manager
qua forum vind ik www.mobileread.com prettiger

veel plezier met je reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
zijn er plannen vanuit iRex om in mobipocket ook aantekeningen te kunnen maken? zou ik namelijk wel heel erg fijn vinden aangezien het apparaat onder andere wordt aan geprijsd wegens zijn aantekening functies.

[ Voor 27% gewijzigd door Webgnome op 01-09-2008 10:46 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:06:
zijn er plannen vanuit iRex om in mobipocket ook aantekeningen te kunnen maken? zou ik namelijk wel heel erg fijn vinden aangezien het apparaat onder andere wordt aan geprijsd wegens zijn aantekening functies.
Niet dat ik weet (maar wie ben ik? ;) )
De MobiPocket reader wordt door iRex rechtstreeks van MobiPocket betrokken ( http://www.mobipocket.com...ication.asp?device=Others )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat is wel heel erg balen dan. Ik heb dat ding primair om zijn note taking functies in documenten. Eens eve nkijken of er misschien mensen zijn die het al wel voor elkaar hebben gekregen anders dan moet ik maar eens gaan kijken naar een mobipocket > pdf converter (wil ik dat wel?).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op MobileRead las ik dat de Sony Reader waarschijnlijk binnenkort ook in Nederland verkrijgbaar is. De winkelketen die de Sony Reader in de UK verkoopt heeft namelijk ook een vestiging in Amsterdam (en Brussel). De prijs zou 249 euro zijn. Dat is een prima prijs denk ik. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar deze informatie is.

http://maps.google.com/ma...,0.027466&z=15&iwloc=addr

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=28513

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Webgnome schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:06:
De standaard mobi reader die op een PC draait heeft de optie om aantekeningen bij/in een boek te maken. Het formaat staat het dus wel toe. Maar mobi wordt vnl gebruikt voor 'lees' boeken en daar maakt bijna niemand aantekeningen in. Vandaar dat er ook weinig druk achter zal zitten om het te leveren. Ik begrijp de wens wel, maar als leverancier hebben ze liever 80% tevreden dan werk te steken in de resterende 20% en daardoor die 80% wat minder service te geven.
Dat is wel heel erg balen dan. Ik heb dat ding primair om zijn note taking functies in documenten. Eens eve nkijken of er misschien mensen zijn die het al wel voor elkaar hebben gekregen anders dan moet ik maar eens gaan kijken naar een mobipocket > pdf converter (wil ik dat wel?).
ARGHHHH PDF...grijns...het grootste deel van de mensen die een eReader hebben willen juist van PDF naar 'iets' anders. Juist omdat PDF een eindformaat is waarmee je heel slecht uit de voeten kan. Als het goed leesbaar moet zijn moet de PDF speciaal zijn gemaakt voor 'jouw' scherm. Anders moet je gaan zoomen en scrollen. Mensen die zeggen dat ze een PDF die gemaakt is voor een PC goed kunnen lezen op een eReader scherm dat 1/4 van de afmetingen heeft, lezen meestal niet meer dan 2 minuten een manual of zo. Ontcijferen gaat wel, echt een uurtje lezen is heel wat anders als je font van 12 naar 6 gaat of zo. De grap van Mobi is juist dat je de fonts kan aanpassene n dat het een 'flowing' formaat is dat zich daarna aanpast.

Als jij trouwens een goede oplossing weet om van pdf naar een normaal formaat (html, rtf, txt, doc) te gaan houd ik me aanbevolen. Ja ik weet dat je select al en write als text kan doen. Maar dat werkt zelden echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ortep. Ben je het me mij eens dat de verkoop teksten die Irex aanhaalt om dat ding te verkopen eigenlijk pure misleiding zijn? Dat ding onderscheid zich nu , volgens Irex, door het kunnen maken van aantekeningen in andere documenten. Als ik dat niet in alle formaten kan doen dan slaat het toch volledig de plank mis? Waarom zou ik niet in leesboeken aantekeningen willen maken? Ik heb genoeg boeken in mijn kast staan waar ik zo nu en dan een streepje onder de tekst heb gezet zodat ik weet dat dat iets is om na te kijken als ik het boek weer ga lezen. Dat wil ik ook kunnen met de Iliad in elk formaat. Als dit niet kan dan breng ik hem zo snel mogelijk weer terug want een digitale noteblok van bijna 500,- die niet eens volledig werkt???

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Webgnome schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 08:45:
Ortep. Ben je het me mij eens dat de verkoop teksten die Irex aanhaalt om dat ding te verkopen eigenlijk pure misleiding zijn? Dat ding onderscheid zich nu , volgens Irex, door het kunnen maken van aantekeningen in andere documenten. Als ik dat niet in alle formaten kan doen dan slaat het toch volledig de plank mis? Waarom zou ik niet in leesboeken aantekeningen willen maken? Ik heb genoeg boeken in mijn kast staan waar ik zo nu en dan een streepje onder de tekst heb gezet zodat ik weet dat dat iets is om na te kijken als ik het boek weer ga lezen.
Tja...ben er niet door geschokt. Het ziet er uit als normale reclame praat. Ze zeggen dat je aantekeningen kan maken in documenten. Ze zeggen niet in alle documenten. Dus als het in één soort kan hebben ze al gelijk. Je kan dan bv in meerdere Word documenten aantekenigen maken.

Ieder artikel wordt op deze manier aangeprezen.

Telfort levert ADSL met bellen. En vervolgens zie je met koeien letters iets staan van 20 Mbit en 19.95 Euro. Als je heel goed leest en op onderzoek uit gaat blijkt dat je dus eigenlijk moet lezen: Als je vlak naast de centrale woont krijg je, als je geluk hebt, 20 Mbit haalt en dat bellen 10 Euro meer kost. Dat is dan nog zonder de opstart kosten.

Als je gaat kijken voor een auto Merk X type Y zie je dingen als: Loopt 1 op 20 Haalt een topsnelheid van 225 km/h, kan een caravan van 1500 kg trekken. Maar dat zijn dan wel 3 verschillende uitvoering, Kleinste motor, grootste motor en diesel uitvoering)

En aantekeningen maken is iets wat niet veel mensen in boeken doen. Ik heb er tegen de 500 (p-boeken) En in geen van die boeken staat ook maar iets geschreven. Voor mij voelt het heel erg fout aan. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik weet dat er mensen zijn die het wel doen, jij bijvoorbeeld, het is ook niet verboden. Maar het is wel een minderheid. En als fabrikant ga je botweg voor de grootste groep. Daar is de winst te halen. Ze verdienen nu eenmaal meer als ze iets eenvoudigs kunnen doen wat 80% van de klanten leuk vindt, meerdere kleuren bv. Dan iets ingewikkelds doen wat 20% van de klanten leuk vindt zoals aantekeningen maken in alle formaten.

Het is simpelweg de manier waarop de wereld werkt

NIETS wast schoner dan de vernieuwde BubbelySoap. Als ik dat lees denk ik bij mezelf: Dan moet je dus 'niets' gebruiken ipv BubbelySoap, want dat wast blijkbaar schoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Een flink deel van mijn ebook collectie is lit. Best handig op de ipaq maar is een van deze devices in staat om met lit om te gaan?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Volgens mij kan de BeBook .lit lezen.

Anders kun je ook vrij gemakkelijk je .lits converteren, bijvoorbeeld met ABCLitConverter.
Heb je de Sony, dan is Calibre een aan te raden programma. Die kan .lits importeren en converteren naar .lrf (Sony-formaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Calibre zet idd .LITs om, maar het resultaat is wisselend. Sommige hebben wat rotzooi aan het begin of doen een beetje gek, maar op zich kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
mm, ik ben juist erg gecharmeerd van pdf's op de iLiad. Het zelf maken vanaf allerlei bronnen is makkelijk (pdf printer met iLiad pagina formaat). Via software als PDFcropper kun je bestaande pdf's snel her-opmaken. En je hebt alle faciliteiten die de iLiad biedt tot je beschikking.

De full screen pdf reader is trouwens ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
^^Welke PDF printer gebruik jij? Of is die Cropper ook een printer? Ik vind persoonlijk PDFCreator wel een erg fijne printer.

[ Voor 17% gewijzigd door Roamor op 05-09-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
Roamor schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:38:
^^Welke PDF printer gebruik jij? Of is die Cropper ook een printer? Ik vind persoonlijk PDFCreator wel een erg fijne printer.
PDFcreator is wat iRex aanbeveelt, dacht ik. Ik heb verschillende, normaal gebruik ik de printer die bij Acrobat Professional zit.

PDFcropper is software om bestaande PDF's te herformatteren. En het doet meer dan croppen alleen, het reflowed ook. Het is dus pdf in --> pdf uit. Zie http://www.pdfcropper.com en diverse topics op http://www.mobileread.com en http://forum.irexnet.com/ .

De documentatie is belabberd, maar komt eraan volgens de auteur. Hij is aanwezig op de fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Voor de mensen die er belang bij hebben: Er is een software update voor de Cybook

Software Upgrade for the Cybook Gen3: Ver. 1.2 Build 796

http://bookeen.blogspot.com/

Ik heb hem er op gezet, het ging zonder enig probleem. Hij schijnt nu beter om te gaan met PDFs. Dat heb ik niet kunnen nagaan, ik gebruik ze nooit. Mijn reden was de verbeterde power handeling

[ Voor 58% gewijzigd door Ortep op 08-09-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
De PDF support is nu inderdaad stukken beter, hoewel hij bij grote bestanden nog steeds af en toe eruit crasht. Maar de Cybook blijft natuurlijk te klein voor PDF's en daar verander je weinig aan. Het is nogal een gedoe om steeds te moeten scrollen en in en uit te zoomen.

Voor sneller zoomen zonder het menu in te duiken zouden ze die twee knoppen aan de rechterkant trouwens ook wel kunnen gebruiken, dan hebben die ook nog enig nut. In Mobipocket bestanden zouden die knoppen ook goed van pas komen als je er zelf functies aan kunt toewijzen, dictionary lookup bijvoorbeeld. Hopelijk doen ze hier iets aan in een volgende firmware-upgrade.
Ik neem aan dat jullie de nieuwe plastic logic reader al gezien hebben?

Mijn insziens een directe concurrent voor de iliad. A4, touchscreen, "supports all documenttypes"

http://www.engadget.com/2...r-vs-amazon-kindle-fight/

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
^^ Ziet er zeker interessant uit.

Wat ik ook wel een goede toevoeging zou vinden; een degelijke browser. Ik zie bijvoorbeeld al wel zoiets:

Maar echt soepel en handig vind ik het nog niet. Nu zal dat enerzijds met de lage ververssnelheid te maken hebben, anderzijds met de trage processor. Als ze die twee punten kunnen aanpakken, heb je volgens mij een ideaal apparaat voor in de huiskamer.

En morgen kondigt irex natuurlijk de nieuwe generatie aan: nieuws: 'Irex introduceert maandag e-reader met 10,2 inch-scherm'

[ Voor 15% gewijzigd door Roamor op 21-09-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe generatie irex aangekondigd:
http://www.irextechnologies.com/irexdr1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Jammer dat er geen prijzen bijstaan, afgezien van de 500 voor de basisversie. Maar die willen we niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:49:
[...]

Jammer dat er geen prijzen bijstaan, afgezien van de 500 voor de basisversie. Maar die willen we niet. :)
500 euro voor de basisversie en 600 euro voor de premium versie (basisversie + touchscreen).

https://www.irexshop.com/index.php?cPath=22_35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ja, ze druppelen langzaam binnen. :) Nu de duurste nog. Wifi lijkt mij persoonlijk erg handig en tegenwoordig een onmisbare feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Roamor schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:21:
Wifi lijkt mij persoonlijk erg handig en tegenwoordig een onmisbare feature.
Het is inderdaad persoonlijk. Ik heb het nergens voor nodig. Het aantal keren dat mijn reader aan de PC hangt druk je uit in 1 maal per X weken nu er eenmaal een paar honderd boeken op staan. Dus zou ik ongeveer net zo vaak wifi nodig hebben. Om daar nu geld en stroom aan 'uit te geven' is voor mij geen optie. Wifi vreet batterijen. Ik heb liever een langere batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag was ik aanwezig bij de persconferentie van iRex in Amsterdam, ter gelegenheid van de introductie van de nieuwe Digital Reader 1000 serie. Het apparaat is zeker indrukwekkend; A4 pdf's zijn er prima op te lezen. De DR 1000 is veel sneller dan de iLiad en ook steviger; ter demonstratie liet de engineer de Digital Reader op de betonnen vloer vallen, en de ereader deed het daarna prima.

Voor geïnteresseerden: ik heb vanmiddag een review online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ishet ook mogelijk om op zo'n ding aantekeningen oid te maken. zo kan je bijvoorbeeld sheets van college hierop aflezen en aantekeningen met je pen hierbij maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:34:
ishet ook mogelijk om op zo'n ding aantekeningen oid te maken. zo kan je bijvoorbeeld sheets van college hierop aflezen en aantekeningen met je pen hierbij maken :9
Ja, op de DR 1000S en DR 1000SW (komt begin 2009) wel. Bij de DR 1000 wordt geen stylus geleverd (en kun je er dus ook niet op schrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
De voorganger van de dr 1000s kan het ook. Die zullen waarschijnlijkj een stuk goedkoper worden op het moment dat de dr serie uitkomt.

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:55:
Op MobileRead las ik dat de Sony Reader waarschijnlijk binnenkort ook in Nederland verkrijgbaar is. De winkelketen die de Sony Reader in de UK verkoopt heeft namelijk ook een vestiging in Amsterdam (en Brussel). De prijs zou 249 euro zijn. Dat is een prima prijs denk ik. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar deze informatie is.

http://maps.google.com/ma...,0.027466&z=15&iwloc=addr

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=28513
De Sony Reader is inderdaad te koop bij Waterstones in Amsterdam, de prijs is alleen wat minder gunstig. De prijs van 250 euro is een tijdelijke actie tot en met september. Daarna gaat de Sony Reader in de richting van 420 tot 500 euro kosten. Daarnaast hebben ze leveringsproblemen, dus van de aanbieding kan je geen gebruik meer maken. Wanneer de Sony Reader wel weer te koop is wisten ze niet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog een bericht over de sony reader in NL: http://www.telegraaf.nl/d...d_jaar_in_ons_land__.html

Het wachten is natuurlijk op oktober, kijken wat sony te melden heeft. Wellicht dat als er een nieuw model komt, de sony reader ook goedkoop blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:05:
ter demonstratie liet de engineer de Digital Reader op de betonnen vloer vallen, en de ereader deed het daarna prima.
Maar na op de grond laten vallen (door Vincent Everts) was wel het scherm kapot dus echt prima deed hij het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op zondag 28 september 2008 @ 03:49:
[...]

Maar na op de grond laten vallen (door Vincent Everts) was wel het scherm kapot dus echt prima deed hij het niet meer...
Ik vond het al heel wat dat het apparaat die eerste val overleefde; helemaal eerlijk is zo'n test ook niet vind ik, want een gemiddelde mobiel is ook kaduuk als deze op een harde vloer valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ze zijn maar een half jaar over tijd, maar eindelijk begint het dan te werken. Nu ja, in de test fase dan. In Amerika werkt het al een jaar of wat:

http://www.biblion.nl/?pagina=19615

en

http://www.bibliotheekalm...23A-F6F7-C256E143E08FE5BD

[ Voor 26% gewijzigd door Ortep op 02-10-2008 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe sony e-reader is bekend gemaakt. PRS700

Touchscreen, ingebouwde verlichting, search, notes, 6", faster refresh, 400 dollar.

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=30022

* kmf zal dit niet kopen. Volgende reader zal kleur moeten hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 03-10-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zit je wel weer vast aan sony's eigen ebook formaat en ik lees dat de batterij van dat ding niet vervangbaar is (wtf). Touchscreen control is aardig, maar om daar nu direct zoveel meer voor te betalen? Het ondersteunt immers geen e-ink stijl annotaties (waarbij je direct op het scherm schrijft)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Boeboe schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:24:
Zit je wel weer vast aan sony's eigen ebook formaat en ik lees dat de batterij van dat ding niet vervangbaar is (wtf). Touchscreen control is aardig, maar om daar nu direct zoveel meer voor te betalen? Het ondersteunt immers geen e-ink stijl annotaties (waarbij je direct op het scherm schrijft)
De 505 kan toch ook PDFjes aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:24:
tegenwoordig heeft de reader ook ondersteuning voor epub en reflowable pdf. Voor de "eigen formaat" zijn ook veel tooltjes beschikbaar.

En waarom zal de accu vervangbaar moeten zijn?
Als je een beetje normaal leest, laad je het 1x per maand op. Een beetje snelle lezer 1x/2 weken. Zo'n accu kan honderden keren opgeladen worden....

Voor eenzelfde reader (cybook) zonder touchscreen betaal je 300 euro, bestel je die in amerika is het 350dollar.
Dus 400 dollar is te duur voor een snellere controller, touchscreen en ingebouwd frontlight? Zo ja, dan koop je maar de "lagere" versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik denk dat de sony reader 505 voor mij de beste optie gaat zijn. Een redelijk lage prijs en hij doet gewoon wat hij zou moeten doen. Ik kwam nog deze goede review tegen; die voor mij een hoop dingen duidelijk heeft gemaakt:

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=djBC9MvjtYo]

Touchscreen van de 700 is ook wel interessant though:

Ik snap alleen dat licht niet; dat wil je toch juist voorkomen met eReaders? Ik doe wel een lampje in de kamer aan. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Roamor op 19-10-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roamor schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:01:
Ik denk dat de sony reader 505 voor mij de beste optie gaat zijn. Een redelijk lage prijs en hij doet gewoon wat hij zou moeten doen. Ik kwam nog deze goede review tegen; die voor mij een hoop dingen duidelijk heeft gemaakt:

Ik snap alleen dat licht niet; dat wil je toch juist voorkomen met eReaders? Ik doe wel een lampje in de kamer aan. :)
Dat licht is een ingebouwde leeslampje. Je hebt van die donkere momenten dat je rustig wilt doorlezen zonder kamerverlichting en dan is een lampje wel zo handig. Dit is geen backlight (omdat eink sowieso backlight onmogelijk maakt), maar een front/sidelight, die enkel het oppervlak verlicht.

Nou bestaat er voor de 505 ook wel een cover met ingebouwde leeslamp (kost 80 dollar...), en je kan nagenoeg alle leeslampjes voor normale boeken ook gebruiken. Maar een ingebouwde, egaal verlichtende lampje is nog mooier natuurlijk.

Ik vind persoonlijk dat de 700 meer uitblinkt doordat deze veel sneller schijnt te zijn dan de 505 of andere readers op dit moment. Er is schijnbaar geen merkbare screen refresh meer bij elke pagina-omslag.

De touchscreen levert mogelijkheden tot search op.

Qua design vind ik het minder. Maar dat vond ik ook van de 505 tov de 500. Tot ik de 505 in het echt heb gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door kmf op 19-10-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
kmf schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:12:
[...]

Dat licht is een ingebouwde leeslampje. Je hebt van die donkere momenten dat je rustig wilt doorlezen zonder kamerverlichting en dan is een lampje wel zo handig. Dit is geen backlight (omdat eink sowieso backlight onmogelijk maakt), maar een front/sidelight, die enkel het oppervlak verlicht.
Weet ik, maar dan nog lijkt mij een lichtbron vlak bij de tekst hetzelfde effect op te leveren als een backlight. Na een paar uur lezen brand dat in toch op je netvlies ben ik bang. :)
Ik vind persoonlijk dat de 700 meer uitblinkt doordat deze veel sneller schijnt te zijn dan de 505 of andere readers op dit moment. Er is schijnbaar geen merkbare screen refresh meer bij elke pagina-omslag.
Dat viel mij ook al op aan bovenstaande review, de snelle boottijd. Als je dat vergelijkt met de kleine minuut die een iLiad erover doet, vind ik dat toch wel schokkend. Ik wil vaak snel even iets lezen of nazoeken, en dan is een snelle boot toch wel belangrijk.
De touchscreen levert mogelijkheden tot search op.
Hopelijk ook de mogelijkheid tot beveiliging dmv een wachtwoord.

Kleur vind ik overigens niet belangrijk voor mij; ik lees voornamelijk boeken/nasglagwerken. Voor manga etc lijkt het mij dan wel weer een groot voordeel.

[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 19-10-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roamor schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:33:
[...]

Weet ik, maar dan nog lijkt mij een lichtbron vlak bij de tekst hetzelfde effect op te leveren als een backlight. Na een paar uur lezen brand dat in toch op je netvlies ben ik bang. :)
Een lichtpuntje van een leeslampje of een bedlampje is net wat irritanter. Deze sidelight zal een egaal verlichte schermpje moeten bewerkstelligen.
Kleur vind ik overigens niet belangrijk voor mij; ik lees voornamelijk boeken/nasglagwerken. Voor manga etc lijkt het mij dan wel weer een groot voordeel.
Manga is in grijstinten, dus geen probleem. Voor strips daarentegen... heb je wel een groter scherm in kleur nodig.
Dat viel mij ook al op aan bovenstaande review, de snelle boottijd. Als je dat vergelijkt met de kleine minuut die een iLiad erover doet, vind ik dat toch wel schokkend. Ik wil vaak snel even iets lezen of nazoeken, en dan is een snelle boot toch wel belangrijk.
De ECHTE boottijd van de reader is ook vrij lang hoor. De reader wordt dan ook nooit echt afgesloten, maar zit eigenlijk meer in standby. Bij een firmware update, of een echte shutdown (zit ergens in het menu verborgen) dan heeft het ook een vrij lange tijd nodig om op te starten.

[ Voor 50% gewijzigd door kmf op 19-10-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik heb een vraag aan diegene die een Irex iliad hebben. Een maand of twee geleden heb ik een iliad book edition gekocht en heb er tot nu toe best tevreden mee gewerkt. Echter heb ik de laatste tijd een erg vervelend probleem. Als ik een pdf'je aan het lezen ben dan na een x aantal uur sluit de Irex zichzelf af. Dus het afsluit scherm komt en daarna gaat het op wit. Nu valt mij op dat als dit gebeurt het groene indicatieledje blijft branden alsof zijn leven ergens vanaf hangt.

De powertoggle knop inhouden om er zo weer nieuw leven in te blazen helpt niet en ik moet mijn iliad uit de cover halen om de reset knop in te drukken. Dit zou op zich geen probleem zijn als het zich een of twee keer per maand zou voordoen maar het gebeurt me zowat dagelijks. Heeft dit te maken met het feit dat het apparaat gewoon te warm wordt in die cover of is het misschien een ander probleem? Is er uberhaupt iemand die dit probleem bekend voorkomt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Sony gemaild over de PRS700; die komt helaas pas "volgend jaar":
AMSTERDAM - De Sony Reader zal in 2009 in ons land verkrijgbaar zijn. Dat heeft een woordvoerder van Sony Nederland bekendgemaakt tegenover deze krant.

Met de Reader kunnen zogenaamd e-books, oftewel gedigitaliseerde boeken, gelezen worden worden. Het apparaat bevat een e Ink-scherm, wat verschilt met andere schermen als LCD of plasma in dat e Ink een stuk 'rustiger' is waardoor het minder van de ogen van de lezer vraagt. Deze raken hierdoor minder snel vermoeid.

De Reader kwam in 2006 voor het eerst uit in de Verenigde Staten. Sindsdien is er een nieuwe versie van verschenen en is hij ook in Groot-Brittannië en binnenkort in Frankrijk te koop. Nederland zal dus ook volgen.

Volgens de woordvoerder zal het apparaat groots gelanceerd worden, na het succes overzees. Informatie over de prijs is nog niet vrijgegeven.
Helaas geen specificatie over welk model? Begin November komt hij in Amerika aan, in 2009 dus hier. Hopelijk in Januari. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Roamor op 20-10-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

kmf schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:53:
[...]
En waarom zal de accu vervangbaar moeten zijn?
Als je een beetje normaal leest, laad je het 1x per maand op. Een beetje snelle lezer 1x/2 weken. Zo'n accu kan honderden keren opgeladen worden....
Ik vind het nu eenmaal belangrijk. In de directe toekomst vormt zoiets geen probleem (tenzij je batterij het begeeft om een andere reden), maar als ik over 20 jaar nog eens in een nostalgische bui mijn eerste e-readers wil bovenhalen om aan de kinderen te laten zien hoe onze eerste e-readers er vroeger uitzagen ("wat is dat opa? dat ding heeft niet eens bewegende beelden!") zou het wel leuk zijn als ik ze werkend kan krijgen O+.
Miereneukerij waarschijnlijk, maar het is een soort van gemoedsrust om te weten dat ik dat ding kan vervangen wanneer het nodig zou zijn :p.

Best wel boeiend trouwens, die voorkeuren voor bepaalde modellen. Ben benieuwd wanneer deze dingen mainstream worden zodat we heuse fanboy wars krijgen bij de e-reader nieuwsposts op de frontpage _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:08:
[...]

Ik vind het nu eenmaal belangrijk. In de directe toekomst vormt zoiets geen probleem (tenzij je batterij het begeeft om een andere reden), maar als ik over 20 jaar nog eens in een nostalgische bui mijn eerste e-readers wil bovenhalen om aan de kinderen te laten zien hoe onze eerste e-readers er vroeger uitzagen ("wat is dat opa? dat ding heeft niet eens bewegende beelden!") zou het wel leuk zijn als ik ze werkend kan krijgen O+.
Miereneukerij waarschijnlijk, maar het is een soort van gemoedsrust om te weten dat ik dat ding kan vervangen wanneer het nodig zou zijn :p.
Juist.... dan moet je maar dat ding aansluiten via USB of een classic USB-adapter dat je aansluit aan MrFusion tegen die tijd.

Voor mij daarentegen, vind ik dat mijn reader na 2-3 jaar is afgeschreven, als een nieuw kleur model uit is gekomen. Net als al die minidisc, mp3, pmps die ik heb.
Best wel boeiend trouwens, die voorkeuren voor bepaalde modellen. Ben benieuwd wanneer deze dingen mainstream worden zodat we heuse fanboy wars krijgen bij de e-reader nieuwsposts op de frontpage _/-\o_
Ik denk dat nuchterheid nog steeds regel is. Er wordt gekeken naar specs en mogelijkheden, en omdat deze nog te beperkt zijn is er niet veel keuzes. Enkel omdat er maar 1 technologie beschikbaar is, namelijk E-ink (zelfs de DAT vs MD-oorlog had twee spelers)

Gelukkig komen er meer spelers op de markt. Eink die nu met hun kleureneink zitten te experimenteren, Samsung met nanotubes, KDDIs Color E-paper van liquid powder , Qualcom met z'n multilayered colored epaper en natuurlijk Fujitiu's Fleipia.

Dat beloofd wat voor de komende twee jaar. Welk techniek gaat het worden? Dat is pas de start voor fanboyswars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Laatst online: 12-09 13:18
Hoe willen ze een prijs van 420-500 euro hard maken als het ding voor 279 dollar, momenteel zo'n 225 euro, uit het buitenland te halen is? Voel me redelijk getild op die manier.

[ Voor 3% gewijzigd door freaky op 28-10-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:29:
Hoe willen ze een prijs van 420-500 euro hard maken als het ding voor 279 dollar, momenteel zo'n 225 euro, uit het buitenland te halen is? Voel me redelijk getild op die manier.
net zoals er met zoveel andere producten gebeurd? Gewoon uitbrengen. Alles is in Europa duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een gedeelte van het prijsverschil is verklaarbaar doordat Amerikaanse prijzen altijd zonder BTW zijn. Dat scheelt je zo bijna 1/5 van de prijs. Daar komt ook nog bij dat de Amerikaanse garantie voorwaarden veel slechter zijn dan de Europeese. Het is helemaal niet gek om bv maar 90 dagen garantie te hebben waar we hier in Europa 1-5 jaar hebben (afhankelijk van het soort apparaat) Dat zit natuurlijk keurig in de prijs ingecalculeerd.

Je kan bv de Sony wel uit de VS halen, maar dan heb je een probleem als hij kapot is. Hoe krijg je garantie? Helemaal niet dus. Sony Nederland erkent het ding niet omdat hij hier niet te koop is en Sony VS geeft geen garantie omdat ze hem (officieel) nooit hier heen hebben gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Wow:

Dat is echt een grote sprong vooruit! Browsen wordt dan ook een stuk realistischer.

[ Voor 19% gewijzigd door Roamor op 28-10-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Je kan bv de Sony wel uit de VS halen, maar dan heb je een probleem als hij kapot is. Hoe krijg je garantie? Helemaal niet dus. Sony Nederland erkent het ding niet omdat hij hier niet te koop is en Sony VS geeft geen garantie omdat ze hem (officieel) nooit hier heen hebben gestuurd.
Lekker boeiend. Voor het geld dat ie hier kost koop je er daar 2 en dan heb je nog wat over voor de verzendkosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:18:
[...]

Lekker boeiend. Voor het geld dat ie hier kost koop je er daar 2 en dan heb je nog wat over voor de verzendkosten. :)
Exactly my idea. Daarom heb ik dan ook zowel de PRS500 als de PRS505.
Roamor schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:24:
Wow:
[video]

Dat is echt een grote sprong vooruit! Browsen wordt dan ook een stuk realistischer.
Het is grappig. Een klein gedeelte van het beeld kan snel gerefreshed worden, maar de complete scherm refreshen is weer traag. Dus de beperking zit hem meer in de controller?

[ Voor 41% gewijzigd door kmf op 28-10-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

freaky schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:18:
[...]

Je eigen keuze natuurlijk. Het hangt van de prijs daar en de prijs hier af. Ik heb zelf een Cybook...maar toen ik de berekening maakte of het zinvol was om hem uit de VS te halen ben ik er niet aan begonnen. Inclusief verzendkosten, invoerrechten en BTW over het geheel bespaarde ik iets van 50 tientjes op een bedrag van 350 Euro. Dat was me het gezeur niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:32:
[...]

Het is grappig. Een klein gedeelte van het beeld kan snel gerefreshed worden, maar de complete scherm refreshen is weer traag. Dus de beperking zit hem meer in de controller?
In de aantiteling van het filmpje wordt gesproken over een ingebouwd LCD schermpje (Animated LCD Panel), dus dat stukje is niet het e-ink stuk? Als dat LCD-technologie is lijkt het me in ieder geval flink nutteloos.

Verbeterde e-ink technologie wil ik zien. Zoals in kleur en subsecond refreshing. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:17:
[...]

In de aantiteling van het filmpje wordt gesproken over een ingebouwd LCD schermpje (Animated LCD Panel), dus dat stukje is niet het e-ink stuk? Als dat LCD-technologie is lijkt het me in ieder geval flink nutteloos.

Verbeterde e-ink technologie wil ik zien. Zoals in kleur en subsecond refreshing. :P
Dat zou me erg vreemd lijken. LCD heeft een backlight nodig, wat hier duidelijk niet aanwezig is en het zou ook betekenen dat je geanimeerde afbeeldingen altijd op dezelfde plaats MOETEN zitten, wat me ook niet erg realistisch lijkt.
Qua e-inkt technologie is kleur niet echt een prioriteit, gezien het doel waarvoor het gemaakt wordt (neemt natuurlijk niet weg dat men ook op dat vlak aardig wat vooruitgang boekt). Refresh snelheden daarentegen zijn wel belangrijk en dat filmpje doet inderdaad vermoeden dat de bottleneck niet de reactiesnelheid van de e-inkt zelf is. Ik wil dolgraag demo's zien met grotere animaties, puur om te zien of de animaties daar even vlot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 01:02:
[...]

Dat zou me erg vreemd lijken. LCD heeft een backlight nodig, wat hier duidelijk niet aanwezig is en het zou ook betekenen dat je geanimeerde afbeeldingen altijd op dezelfde plaats MOETEN zitten, wat me ook niet erg realistisch lijkt.
lijkt me meer dat de maker een verkeerde caption aan het filmpje heeft gehangen
Qua e-inkt technologie is kleur niet echt een prioriteit, gezien het doel waarvoor het gemaakt wordt (neemt natuurlijk niet weg dat men ook op dat vlak aardig wat vooruitgang boekt).
Volgens mij heeft het juist een heel hoge prioriteit. Voor de fabrikant dan.
Er zijn al concurrenten op de loer die een vorm van colour e-paper mogelijk maken. En met kleur kan je juist een enorme markt binnenhalen. Denk aan comics/stripslezers en magazines (en daar zijn HEEL veel materiaal van beschikbaar in meerdere talen). Of simpelweg een energiezuinige fotolijstje.
Als deze eerder op de markt komen, dan kan het heel snel gaan met e-paper (let op, niet eink) en dan kan een andere fabrikant de defacto standaard worden. En alle fabrikanten die te langzaam zijn, zullen uit de markt gedrukt worden. Voor Eink zal kleur dus zeker wel een heel hoge prioriteit hebben.

Maar ja, de consument zal in dit geval wel het meest profiteren.

nog een eink met video filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=TTNOvS0tHDU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
FYI:

Hallo,

In het eerste kwartaal van 2009.

De prijs is nog onbekend.

Groter schem wordt aan gewerkt, maar dit is pas op lange termijn.

BeBook Support Team

2008/10/29 Freaky <dont@like.spam>

Heeft u ook enig idee wanneer ongeveer en wat deze moet gaan kosten?
Komt er toevallig ook 1 met een iets groter scherm (7-8")?

My BEBOOK shopmanager wrote:
> Hi Ferry,
>
> Er zijn op het moment nog geen winkels in Nederland die de BeBook
> aanbieden.
> Wij zijn op het moment druk bezig met verkooppunten. Wij raden u aan
> onze website in de gaten te houden.
>
> Onze R&D afdeling is op het moment zeer druk met het ontwikkelen van
> de nieuwe generatie BeBook.
> De nieuwe generatie BeBook zal inderdaad, zoals u heeft vernomen,
> beschrikken over de WiFi feature.
> Maar, dit model zal pas volgend jaar op de markt verschijnen.
>
> Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
> BeBook Support Team
>
>
> 2008/10/28 Ferry <dont@like.spam
> <mailto:dont@like.spam>>
>
>
> Sales: Bebook proberen
>
> Hoi hoi,
>
> zijn er toevallig winkels in de regio van breda/tilburg waar ik de
> bebook kan proberen alvorens deze aan te schaffen?
>
> Verneem ook dat in nov/dec het apparaat wifi moet gaan
> ondersteunen op verschillende sites, betreft dat dan een nieuw model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Bebook ondersteund mobipocket sinds enige tijd btw. Dit staat nog niet in het overzichtje in het begin van het topic.

Geldt ook voor de hanlin v3 uiteraard: pdf, mobi, prc, epub, lit, txt, fb2, doc, html, rtf, djvu, wol, ppt, mbp, chm, bmp, jpg, png, gif, tif, rar, zip, mp3

[ Voor 40% gewijzigd door freaky op 30-10-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Velen zeggen dat de 6"/15cm schermen te klein zijn voor PDF's. Dat zijn nou net de dingen waarvoor ik zo'n reader aan wil gaan schaffen. Lees voornamelijk technische boeken van O'Reilly e.d. zeg maar maatje MCSE boek van MS Press.

Hoe vervelend is het om die te lezen? Vind de 6" schermen al behoorlijk aan de prijs, laat staan de grotere (zijn er ook nog maar weinig van). Meestal staan er geen formules in oid, dus wellicht is pdf reflow een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:26:
Velen zeggen dat de 6"/15cm schermen te klein zijn voor PDF's. Dat zijn nou net de dingen waarvoor ik zo'n reader aan wil gaan schaffen. Lees voornamelijk technische boeken van O'Reilly e.d. zeg maar maatje MCSE boek van MS Press.

Hoe vervelend is het om die te lezen? Vind de 6" schermen al behoorlijk aan de prijs, laat staan de grotere (zijn er ook nog maar weinig van). Meestal staan er geen formules in oid, dus wellicht is pdf reflow een oplossing?
Ik ben net bezig met een MSCE-pdfje. Reflow werkt wel, maar dan worden tabellen ook reflowed, zo ook code.
Hoe vervelend dat is is moeilijk te zeggen, ik kan er mee leven. Leesboeken in pdf geen probleem.

Ook heb ik wel een paar PDF-boeken gelezen die door rasterfarian zijn gejaagd. Dan kan ik ze prima lezen op "originele" grootte op m'n sony reader. Maar ja, niet iedereen kan goed tegen kleine lettertjes.

Hier, kijk maar zelf of je het leesbaar vind. http://hightech.afmag.net...s500-and-pdfs-part-2.html Deze foto's zijn van de PRS500, de oudere versie dus. Minder contrasty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Thx voor de link, zien er voor mij erg leesbaar uit (eerste 3 zonder reflow), maar op full-res van de foto is het ding bijna 2x mijn hand in hoogte (20" TFT... :D). Lees redelijk makkelijk 8p fonts op mijn 1400x1050 15" laptop scherm, dus het zal wel ok zijn. Denk dat dit iets groter is. Contrast en niet rafelen van letters e.d. is wel belangrijk dan.

Koop het liefst de bebook denk ik, open formaten, mobipocket wat toch een beetje de defacto drm standaard lijkt te zijn (die d'r gelukkig af te slopen valt anders was het no-go voor mij heb echt een hekel aan drm) en geproduceerd in NL. Binnenkort nieuw model (met wifi/rss niet iets waar ik erg op zit te wachten, maar zonde om niet mee te nemen op paar maandjes). Kost (en is) hetzelfde als de hanlin v3 voor zover ik begrijp, maar kan met 25 euro korting verkregen worden via de website.

Als iemand een winkel weet waar ik een reader met 6" scherm kan proberen hou ik me aanbevolen. Vind tot dusverre alleen webshops en zoals aangegeven in eerdere post geeft bebook zelf aan geen resellers in NL te hebben zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door freaky op 31-10-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

franssie

Save the albatross

Misschien heb ik eroverheen gelezen maar valt het niemand op dat de Hanlin V3 en de BeBook in exact dezelfde behuizing zitten?
Dan vraag ik me af of de ene firmware ook op de ander te flashen zou zijn nl ...
Die BeBook lijkt mij leuk maar als die nog niet in NL verkocht wordt bijna zo goed een Hanlin kopen toch?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Vandaag mijn IRex Book Edition ( amper 4 maanden in bezit) opgestuurd naar IRex ter reparatie. Het apparaat viel om de haverklap uit om vervolgens in een soort van reboot loop terecht te komen. Hopen dat ik hem snel terug krijg.

Volgens IRex is het een moederbord probleem en dat vind ik , voor een apparaat van ongeveer 4 maanden oud, wel heel erg snel.

Strava | AP | IP | AW

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik vraag me af waarom alle e-book readers een 4:3 formaat scherm hebben terwijl de internationale papierstandaard allemaal rond 2:3 zijn. Hierdoor gaat een hoop scherm ruimte verloren. Of is de amerikaanse markt zo belangrijk dat ze liever 4:3 gebruiken, wat goed past bij hun letter formaat papier.

Zijn er verder winkels in NL waar ze deze readers in de etalage hebben staan om ze te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2021

ILT

Misschien erg clueless vraag met een voor de hand liggend antwoord, maar ik kon het zo 'even snel' niet vinden in dit topic en op de sites van de fabrikanten: Als je content gaat lezen op die dingen, kun je dan ook bookmarks maken, in de zin dat je niet hoeft te onthouden op welke pagina je was toen je stopte met lezen? En zo ja, hoe gaat dat in z'n werk. Krijg je een lijst van bookmarks a la zoals in je inet browser, of opent de ereader de content op de pagina waar je gebleven was?

bvb dank.

nb: ik zag de nieuwe irex digital reader 1000 (s) bij Selexyz: http://www.selexyzdownloa...roduct&intProductID=61440
De versie met Wifi komt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ILT schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:37:
Misschien erg clueless vraag met een voor de hand liggend antwoord, maar ik kon het zo 'even snel' niet vinden in dit topic en op de sites van de fabrikanten: Als je content gaat lezen op die dingen, kun je dan ook bookmarks maken, in de zin dat je niet hoeft te onthouden op welke pagina je was toen je stopte met lezen? En zo ja, hoe gaat dat in z'n werk. Krijg je een lijst van bookmarks a la zoals in je inet browser, of opent de ereader de content op de pagina waar je gebleven was?

bvb dank.
Ligt aan welke reader je hebt. De sony reader blijft gewoon op de laatst bekeken pagina als je het uitzet. Het houdt ook een historie bij (voor als je "per ongeluk" een paar bladzijdes had overgeslagen).
Ook wordt de laatst gelezen pagina PER boek opgeslagen, dus je kan willekeurig van boek wisselen, en daarna weer verder gaan waar je gebleven was.

Je kan ook bookmarks zetten. Maar die zijn meer bedoeld voor "de belangrijke momenten" in plaats van "hier was ik gebleven"

Er zijn dus meerdere situaties:
1) je stopt effe met lezen->aanzetten->direct verder lezen
2) je stopt met lezen en switch naar ander boek/feature->gaat terug naar boek->keuze om door te gaan met waar je gebleven bent OF opnieuw beginnen met lezen
3) je hebt wat sprongen gemaakt->Open historie-lijst, kiest de juiste pagina->ga verder met lezen
4) je wilt een belangrijk stukje markeren->open bookmarklijst->kiest de juiste bookmark->ga verder met lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is de Plastic Logic's e-reader wel a4, maar verder nog geen enkele? De rest is allemaal a5? Of lees ik dit topic dan verkeerd?
(uit deze link: http://www.engadget.com/2...r-vs-amazon-kindle-fight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De nieuwe iRex is ook (zo'n beetje) A4 én al te bestellen.

Hoe zit het met beveiligde PDFs op die dingen (met name op de iRex 1000 serie)? Kan ik die überhaupt lezen? Kan ik ze zelfs reflowen? Ik wil met name dikke boeken over programmeren lekker bij de hand hebben om te lezen in de trein en als naslag. Maar deze boeken (en magazines) zijn veelal encrypted pdf.

Een deel van mijn boeken is in het (windows) .chm format. Kunnen ze dat lezen? Naar ik begrepen heb is het een soort van HTML..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
kmf schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:17:
[...]
Je kan ook bookmarks zetten. Maar die zijn meer bedoeld voor "de belangrijke momenten" in plaats van "hier was ik gebleven"
Ik kan het helaas niet vinden, maar worden die bookmarks in het geheugen van de reader bewaard of in het bestand zelf? Dat laatste zou namelijk wel handig zijn als je een andere reader krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roamor schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:04:
[...]

Ik kan het helaas niet vinden, maar worden die bookmarks in het geheugen van de reader bewaard of in het bestand zelf? Dat laatste zou namelijk wel handig zijn als je een andere reader krijgt.
de bookmarks worden waarschijnlijk in de xml-database van de reader zelf opgeslagen. Dus per opslagmedium.
Als ik de boeken namelijk verplaatst naar een andere kaart, worden bookmarks e.d. niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Dat is wel erg jammer. Een bestandsformaat dat dit wel zou ondersteunen zou voor mij wel een flinke plus krijgen. Ik ben er nog steeds niet over uit in welk formaat ik al mijn boeken wil hebben/converteren.

Overigens, ik hoop van de week mijn Sony PRS 505 binnen te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is ook wel logisch dat het niet in het bestand wordt opgeslagen. DRMed bestanden kan je niet beschrijven. En non-DRM bestanden kan je flink vervuilen met dit soort aantekeningen. Soms een voordeel, meestal een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Roamor schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:04:
[...]
Bij het mobi/prc formaat worden dat soort dingen opgeslagen in een extra filetje met de zelfde naam als het origineel maar met extensie mbp. As je alletwee de files naar een andere reader haalt, dan blijft alle info behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vandaag bij Selexyz in Utrecht (Broese) geweest. Geen iRex DR1000 model aldaar en het komt er ook niet. Ik kreeg een telefoonnummer in de hand gedrukt van hun afdeling zakelijk. Aldaar uiteindelijk doorverbonden met hun specialist (zo werd hij aangekondigd), Bob de Hartog. Deze liet weten dat van de DR1000 geen demo model in hun winkels komt. Je kunt hem alleen via internet bij hun bestellen.

Ik heb deze man gevraagd of ik bij eventuele problemen dan wel voor service bij hun filiaal terecht zou kunnen. Dat is ook niet het geval: voor service moet je rechtstreeks contact opnemen met (en opsturen naar) iRex. Hoezo de plichten van een winkelier op je nemen.. Mijn volgende vraag was wat dan het voordeel is van kopen bij Selexyz i.p.v. iRex zelf. Daarop bleef hij het antwoord schuldig.
Kan ik de iLiad of iRex ergens zien alvorens te kopen?
De iLiad is te bewonderen in alle selexyz boekhandels, alleen de studentenfilialen hebben geen iLiads op voorraad. De iRex is alleen online te koop via www.selexyz.nl.
Daar ik voor niets naar de winkel ben gekomen heb ik ook nog even gevraagd waarom hun website zo onduidelijk is: er staat nl. op de infopagina dat de eReaders in de winkel te bewonderen zijn en via de website (vervolgens) te bestellen. Tenminste.. zo lees ik dat. Volgens deze man was het glashelder, de (iRex) iLead is nl. geen iRex |:( . Dat deze infopagina rechtstreeks gelinkt is vanaf de DR1000's artikelpagina en duidelijk over alle iRex modellen gaat maakt daarbij kennelijk niet uit.

Afijn: weet iemand een dealer in Utrecht of Apeldoorn waar ik dit apparaat wel even kan vasthouden en persoonlijk beoordelen alvorens 600 euro te spenderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
En ik heb mijn 505 binnen. Wat een machtig mooi apparaatje. Net wat bladzijden gelezen, en het is echt een wereld van verschil met het lezen vanaf een TFT scherm.

Ter informatie; hij kan worden opgeladen dmv de Freeloader en de PSP plug (die gele).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afijn: weet iemand een dealer in Utrecht of Apeldoorn waar ik dit apparaat wel even kan vasthouden en persoonlijk beoordelen alvorens 600 euro te spenderen?
Probeer eens Doesum, Atoomweg 63, Utrecht. Link

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Claude schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:57:
[...]

Probeer eens Doesum, Atoomweg 63, Utrecht. Link
Iemand die een winkel weet in (de buurt van) Belgie (Turnhout)? Meer specifiek bij provincie Antwerpen richting Limburg (Breda, Tilburg, Eindhoven...) Waar ze de nieuwste Irex hebben om eens te testen?

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Hoe is eigenlijk de support van e-readers voor grote pdf bestanden? Ik lees zo nu en dan pdf bestanden van over de 100 meg. Kun je die een beetje redelijk lezen met een hedendaagse readers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
Red devil schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:03:
Hoe is eigenlijk de support van e-readers voor grote pdf bestanden? Ik lees zo nu en dan pdf bestanden van over de 100 meg. Kun je die een beetje redelijk lezen met een hedendaagse readers?
Mijn ervaring met de iLiad is dat de grootte niet veel uitmaakt, de complexiteit van een pagina wel. Als een pagina veel grafische elementen bevat dan duurt het renderen van die pagina duidelijk langer (tot max. zo'n 15 secondes, maar dit is erg uitzonderlijk). "Enable Swap" helpt hier wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Voor de mensen die de Trouw lezen, vandaag een prachtig objectief stukje over ebook lezers. De auteur krijgt het voor elkaar om na drie hoofdstukken het bijltje ermee neer te leggen en ebook-readers de grond in te boren.

Iedereen zijn eigen mening, maar een journalist moet zijn mening niet baseren op 1 enkel apparaat. Zeker niet als dat ene apparaat waarop hij 'gelezen' heeft, de iPod is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roamor schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:18:
Voor de mensen die de Trouw lezen, vandaag een prachtig objectief stukje over ebook lezers. De auteur krijgt het voor elkaar om na drie hoofdstukken het bijltje ermee neer te leggen en ebook-readers de grond in te boren.

Iedereen zijn eigen mening, maar een journalist moet zijn mening niet baseren op 1 enkel apparaat. Zeker niet als dat ene apparaat waarop hij 'gelezen' heeft, de iPod is. |:(
Tja... het is ook vrij onzinnig om in nederland daar iets over te schrijven aangezien er maar een paar modellen hier te verkrijgen is. Maar sowieso moet technische recensies in kranten (en sommige tijdschriften) met een dozijntje bier gelezen worden.

Ik verwacht dit jaar trouwens, vanwege "de crisis" geen of weinig ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

boeken lezen op een ipod, omfg |:(. Wel apart dat zo'n blad eerder e-readers gaat reviewen dan de gebruikelijke techmagazines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
kmf schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:11:
[...]

Tja... het is ook vrij onzinnig om in nederland daar iets over te schrijven aangezien er maar een paar modellen hier te verkrijgen is.
Ok, eens, maar pak er dan 1 daarvan. De iRex bijvoorbeeld, of de Bebook, maar niet een iPod die niet eens over een eInk scherm beschikt. Dat is juist hét grote selling point van een ebook-reader.
Ik verwacht dit jaar trouwens, vanwege "de crisis" geen of weinig ontwikkelingen.
Nou, misschien niet qua prijspeil, maar van bijvoorbeeld Plastic Logic verwacht ik nog wel wat. Hopelijk zullen andere fabrikanten daardoor ook gedwongen worden om een sprong te maken.
Boeboe schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:02:
boeken lezen op een ipod, omfg |:(. Wel apart dat zo'n blad eerder e-readers gaat reviewen dan de gebruikelijke techmagazines.
Idd. Overigens is de review op geen enkele manier technisch. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Roamor op 03-01-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig geen linkje naar het artikel in Trouw? ;)
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.