Het eBookreader-ervaringentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 152.343 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de ASUS; ik heb een artikel overgenomen en daar staat dat hij april of mei uitkomt. Zie:
http://www.book-ebook.nl/...ebit_eerste_e-reader_zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1?sp=Q388447

Per ongeluk zag ik deze aan voor de grotere 6 inch bebook en vandaag kwam ie dan.
(wel geleverd in een dag)
Veel meer dan digibook 6 kon ik er niet op ontdekken.
Op de voorkant zat onderop een soort joystick in de vorm van een "knoop" samen met 4 vage knoppen waar een rood lichtje op oplichtte,maar waar niets op zichtbaar was.
Als je bv naar optie 6 wilde moest je met die button er heen en er op drukken.
Bladeren kon je alleen met 2 aan de achterkant verzonken knoppen. Aansluiten op de pc was een fluitje van een cent, windows 7 herkende het apparaat niet.
De digitale versie van adobe ook niet dus hoe je er een drm protected boek naartoe wil gooien,geen idee.
Uiteindelijk via een SD kaart in mijn kaartreader kon ik er een boek heen overzetten,een gewone epub welke niet herkend werd.
De bijgeleverde koptelefoon was trouwens kapot.
Uiteindelijk kreeg ik op een windows XP dan wel een pdf naar het ding toe maar de zoon werkte niet.
Onnodig om te zeggen dat ie nu weer in de doos zit en terug gaat naar de leverancier,wat een ondoordacht wanproduct.
Op de 4 touchbuttons aan de voorkant ( waar je niet mee kon bladeren) stond nergens vermeld wat ze deden,behalve in de slecht gekopyeerde gebruiksaanwijzing.
Het ding is heel dun maar heeft afgeschuinde randen waardoor ik hem een paar keer bijna liet vallen omdat het ding niet goed is beet te pakken.
Mocht je dit ding tegen komen,laat hem dan maar lekker liggen.
Wel compleet geleverd met hoesje maar in de gebruiksaanwijzing werd bv gesproken over een enter knop die er gewoon niet op zat maar waar ze bedoelden dat je het joystickje ingedrukt hield.
De SD kaart kon er op 2 manieren in maar er stond niet op aangegeven hoe het moest,dus ik drukte iets door en ja hoor,de kaart zat shocking klem.
Dit is echt een wanproduct welke lijkt op een bebook maar het beslist niet is,maar hij kwam er wel bij het zoeken op bebook uit.
Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu deze firmware op mijn Bebook Mini staan en die bevalt me tot nu toe het best.
De menu's zijn een stuk beter vind ik, scheelt een hoop keren klikken (niet bij alle formaten overigens).
Zijn er meer mensen die andere firmware op de Mini hebben gezet en welke bevalt je het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:01:
Ik heb nu deze firmware op mijn Bebook Mini staan en die bevalt me tot nu toe het best.
De menu's zijn een stuk beter vind ik, scheelt een hoop keren klikken (niet bij alle formaten overigens).
Zijn er meer mensen die andere firmware op de Mini hebben gezet en welke bevalt je het beste?
Wat is Deze firmware en waarom wijkt die af ?.. ik ga niet zo maar iets in mijn bebookje flashen wat ik op internet tegenkom,wat is het,wie maakt het..als ie echt zo goed is,is dat alternatief er dan ook voor de gewone bebook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 18:27
In mei ga ik een maand op vakantie en ipv koffer vol boeken zoek ik ook een goede e-reader. Zoals al op een ander forum gelezen. Ideaal zou zijn de combinatie tussen de Bebook Neo en de PRS-600. Het scherm van de Bebook en het ontwerp van de PRS.

Overigens zag ik dit filmpje van de PRS-600 op youtube, waar je hem buiten gebruikt zie worden. De glare valt me daar allerzinds mee moet ik zeggen. http://www.youtube.com/watch?v=EOoLX0nzf1U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 13:11
Glare heb je vooral last van in kunstlicht.
Het lijkt me trouwens erg riskant om de glare te beoordelen aan de hand van een filmpje. Je moet 'm echt zelf in handen nemen en als 't kan onder verschillende omstandigheden bekijken (binnen / buiten, kunstlicht / zonlicht). En dan echt op je eigen ervaring afgaan. Ik vond de glare van de PRS-600 erg hinderlijk en ben nu heel blij met mijn Onyx Boox (=Bebook Neo). Maar er zijn ook een heleboel mensen erg blij met hun PRS-600. Kortom: je moet 't echt voor jezelf bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:30:
[...]

Volgens mij valt dit wel mee. Even een tweetal foto's van de reader:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wij waren ook op CeBit aanwezig en hebben de Asus in de hand gehad: veelbelovend! Het scherm is heel erg duidelijk: erg contrastrijk: duidelijke knoppen en slimme interface!

Hier een foto van enkele mogelijkheden:
Afbeeldingslocatie: http://www.ereaderclub.nl/ereader-media/asus-dr800.jpg

Helaas was het prototype ofwel erg beperkt in functionaliteit ofwel dermate beschadigd door bezoekers dat het touchscreen het barslecht deed. Soms moest je wel 10 keer drukken en soms deed een knop het uberhaupt niet: de medewerker van Asus wist er ook niet veel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al een paar keer voorbij gekomen, en het kon niet, maar ik zit me af te vragen, is er inmiddels al een manier om een vertalend woordenboek Engels-Nederlands op een Sony PRS-600 te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
hey allemaal, wat ongelofelijke noob vragen van mijn kant. Ik ben op zoek naar een ereader om wat casual te lezen. vooral boeken, a4 formaat tijdschriften (autosport, economist, in pdf) en misschien ook af en toe wat wetenschappelijke artikelen (a4 formaat,pdf). Nu lijkt mij 6inch wat klein en wil ik dus groter.
De asus hierboven ziet er mooi uit, jammer dat die nog niet uit is. Ook heb ik zitten kijken naar de kindle dx. Zijn er nog meer mooie grote readers?
* Aangezien ik er nog werkelijk geen verstand van heb is mijn vraag hoe ik content op bv de kindle of de asus kan zetten? is er een speciale beveiliging die bepaalde handelingen bemoeilijkt? Bij de kindle heb je een directe link met amazon om daar boeken te kopen, hoe werkt dit met een ander merk, bv de asus? kun je daarmee ook inloggen op amazon of hebben die een eigen webshop? Kan ik elke pdf erop zetten? ook bijzondere formaten met grote afbeeldingen of zitten er limitaties op?
* hoe wit is wit op de readers? vroegere versies hadden gewoon een 'rekenmachine' kleur, in hoeverre is dat tegenwoordig wit? aangezien wit een lastige kleur is om te fotografern en ik niet weet of foto's al dan niet bewerkt zijn, graag wat gebruikerservaringen. 100% wit zal het misschien niet zijn maar is het storend?
* verder nog een lastige vraag, als ik boeken fysiek heb staan in mn kast heb ik dan ook rechten op een digitaal exemplaar? kan ik dat bv ergens íllegaal' downloaden en toch legaal zijn?
* Hoever staat de technologie wat betreft kleuren e-inkt? ik wil natuurlijk niet die gek zijn die een zwart wit kindle dx koopt en dat een maand later de mooiste kleurenschermen op de markt komen.

nogmaals ik ben op dit gebied nog een noob, elk advies en links naar meer informatie is welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door teddebraak op 08-03-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:05:
[...]

Wat is Deze firmware en waarom wijkt die af ?.. ik ga niet zo maar iets in mijn bebookje flashen wat ik op internet tegenkom,wat is het,wie maakt het..als ie echt zo goed is,is dat alternatief er dan ook voor de gewone bebook ?
Deze firmware is gemaakt door ene Buggins op een russisch forum (vertaalt naar het Nederlands door google, beetje vreemd lezen dus).
Hij is nogal actief en ik heb net de laatst versie erop gezet van 5 Maart.

Even een aantal verschillen:

* Het menu beslaat het hele scherm en is daardoor prettiger leesbaar.
* 16 zoom nivos voor text van 16 tot 56 (je krijgt 2 pagina's waaruit je kan kiezen).
* Je kan kiezen voor "Fast refresh" daarbij ververst hij de pagina anders wat minder irritant is vind ik, het scherm wordt niet meer helemaal zwart maar de letters lopen in elkaar over, grappig om te zien.
* Je kan het scherm helemaal draaien dus 0-90-180-270 graden
* "Leuke skin"
* Veel handigere shortcuts, lang 6 indrukken is bijvoorbeeld je recent books list
* Je kan het font makkelijk veranderen bij een txt of rtf bestand, je ziet ook meteen voorbeelden van het font
* Kiezen tussen Bold en Normaal
* Het scherm negatief maken dus witte letters op een zwarte achtergrond
* pagina margins instellen
* Het zelf toewijzen van de toetsen, superhandig _/-\o_
Je kan echt elke toets veranderen en zelf het wieltje aan de zijkant indrukken is nog een knop (nooit geweten).
Ook het lang indrukken van toetsen is toewijsbaar. 8)7

Sommige functies verschillen per bestandsformaat.
Bij txt heb je dus 16 zoom nivos maar bij epub maar 5.
Er zijn vast nog wel andere leuke dingen aan deze firmware die ik nog moet ontdekken.
Maar ik kan je hem nu al van harte aanbevelen.

Nog even wat screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Tijdelijk/Bebook.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Tijdelijk/Bebook%20%281%29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Tijdelijk/Bebook%20%282%29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Tijdelijk/Bebook%20%283%29.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 09:23 . Reden: Screenshots toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@edwinBont is er dan ook voor de gewone Bebook een gemodificeerde firmware,en belangrijker,kun je terug flashen naar de originele firmware als daar opeens een bijzonder iets ingebouwd wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee Nick, er is wel Openinkpot voor de gewone Bebook die kan proberen.
Wat ik wel weet is dat je heel makkelijk weer terug kan flashen.
Ik heb al heel wat verschillende firmwares geprobeert zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 02:13:
Deze firmware is gemaakt door ene Buggins op een russisch forum (vertaalt naar het Nederlands door google, beetje vreemd lezen dus).
Hij is nogal actief en ik heb net de laatst versie erop gezet van 5 Maart.
Zou deze ook op de Hanlin V3 (Bebook One) werken? Ik kan dat niet helemaal opmaken uit de site.

Heb je ook een Engels forum waar deze besproken wordt? Ik wil hem wel proberen, maar vind het wat vervelend dat ik dat forum steeds door de vertaalmachine moet halen wat mij niet helemaal handig lijkt als ik er problemen mee ga krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
teddebraak schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:32:
Zijn er nog meer mooie grote readers?
Er is van alles moois en er komt ook nog van alles aan. De iRex bijvoorbeeld, die heeft ook een groot scherm.
* Aangezien ik er nog werkelijk geen verstand van heb is mijn vraag hoe ik content op bv de kindle of de asus kan zetten? is er een speciale beveiliging die bepaalde handelingen bemoeilijkt? Bij de kindle heb je een directe link met amazon om daar boeken te kopen, hoe werkt dit met een ander merk, bv de asus? kun je daarmee ook inloggen op amazon of hebben die een eigen webshop? Kan ik elke pdf erop zetten? ook bijzondere formaten met grote afbeeldingen of zitten er limitaties op?
Ik heb alleen de Kindle maar de ondersteunde bestandsformaten verschillen heel erg per merk. De Kindle ondersteunt bijvoorbeeld wel PDF maar weer geen ePub. ePub boeken kan je dacht ik op bol.com kopen (maar zelf nooit gedaan aangezien ik dus de Kindle heb), maar dan moet je reader wel ePub met DRM ondersteunen.

Overigens kan je tussen de meeste non-DRM formaten converteren met Calibre, die gebruik ik ook om mijn .txt's naar mobipocket om te zetten zodat ze op de Kindle kunnen.
* hoe wit is wit op de readers? vroegere versies hadden gewoon een 'rekenmachine' kleur, in hoeverre is dat tegenwoordig wit? aangezien wit een lastige kleur is om te fotografern en ik niet weet of foto's al dan niet bewerkt zijn, graag wat gebruikerservaringen. 100% wit zal het misschien niet zijn maar is het storend?
Het is niet heel erg wit vind ik zelf, en ja ik vind het behoorlijk storend. Ik denk zelfs dat ik mijn Kindle weer weg ga doen, het irriteert me vaak behoorlijk. In slecht licht is het contrast naar mijn mening bedroevend. Het viel me erg tegen in de praktijk. Het zwart is wel redelijk zwart, dat zie je vooral met grote vlakken. 'Rekenmachine' grijs vind ik wel een goede vergelijking. Het is ook een stuk grijzer dan het papier van een pocketboek. Niettemin kunnen veel mensen er prima van lezen hoor, sommigen stoort het gewoon meer dan anderen.

Je kan de meeste ebookreaders in de winkel zien trouwens (bijv. mediamarkt) maar daar lijken ze een beter contrast te hebben omdat ze onder felle lampen hangen dus houd dat wel in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
bedankt! ik ga morgen eens in de mediamarkt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
teddebraak schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:32:* hoe wit is wit op de readers? vroegere versies hadden gewoon een 'rekenmachine' kleur, in hoeverre is dat tegenwoordig wit? aangezien wit een lastige kleur is om te fotografern en ik niet weet of foto's al dan niet bewerkt zijn, graag wat gebruikerservaringen. 100% wit zal het misschien niet zijn maar is het storend?
Als fan van de techniek erger ik me eraan. Vooral vóór aanschaf had ik dat en als ik m'n reader show. In gebruik is het absoluut geen punt. Ik heb het dan over een iRex DR1000S. Die is zeker geen rekenmachine kleur (en ook wat witter dan sommige andere readers, geloof ik), maar toch echt niet wit.
* verder nog een lastige vraag, als ik boeken fysiek heb staan in mn kast heb ik dan ook rechten op een digitaal exemplaar?
Een uitoefenbaar recht waarmee je het ergens op kunt halen? (D.w.z. niet het recht om het zelf te (laten) digitaliseren voor eigen gebruik, right? Dat heb je, dacht ik.) Lijkt me hoogst interessant, maar is niet wettelijk zo geregeld en dat lijkt er ook nog (lang) niet aan te komen. Er is nieuwe wetgeving in de maak die zegt dat wanneer je de rechten eenmaal hebt gekocht op content, d.w.z. een muzieknummer of computerspel, dat geldt ongeacht het medium. Je hoeft dan niet opnieuw te betalen (voor de rechten) als je een nummer op je nieuwe mobiele speler wilt i.p.v. op de vorige, ook op je computer wilt, etc.

Mooi concept, wel veel haken en ogen. Bijvoorbeeld bij spellen: een speltitel voor Play Station 2 is technisch toch echt niet hetzelfde als dat voor PS3, dus als dit rechtlijnig doorgevoerd wordt, dan worden zulke spellen zo duur dat ze nooit meer voor PS2 verkocht zullen worden. Verder: hoe gemakkelijk moet een leverancier of eigenaar van rechten het opnieuw binnenhalen in een nieuw format dan precies maken? Koop ik een deuntje voor een iPhone bij Apple en wil ik het jaren later voor een andere speler, waar kan ik dan aankloppen? In de winkels die dat nieuwe format verkopen is mijn eigendom toch niet bekend? En waarom zouden zij kosten voor me moeten maken, terwijl ze nog Apple, nog de rechten eigenaar zijn? Of mag ik nog wel de distributie opnieuw betalen? Tja.. dan is van een liedje van EUR 1 plotseling in elke winkel 0.99 cent zogenaamd voor de distributie..

Helaas gaat dit alles niet over boeken. Daar is men nog niet eens mee bezig. Alles waar men voor muziek en film inmiddels achter is, wordt voor boeken rustig eerst opnieuw onhandig gedaan. Dat geldt niet alleen voor traag bijwerken van wetgeving, maar ook voor de DRM-hel.
kan ik dat bv ergens íllegaal' downloaden en toch legaal zijn?
Op dit punt goed nieuws: downloaden van boeken IS legaal in Nederland. Punt. Persoonlijk download ik titels die al in mijn boekenkast staan zonder enige scrupules.

Je mag je eigen morele standpunt bepalen m.b.t. het downloaden van boeken waar je nooit voor betaald hebt en ondanks intensief gebruik ook niet van plan bent voor te gaan betalen. Houdt er daarbij s.v.p. rekening mee dat je hoopt dat ze wel geschreven blijven worden :).
* Hoever staat de technologie wat betreft kleuren e-inkt? ik wil natuurlijk niet die gek zijn die een zwart wit kindle dx koopt en dat een maand later de mooiste kleurenschermen op de markt komen.
Er wordt veel geroepen, maar er zit echt nog niemand een maand van verkrijgbaar. Persoonlijk verwacht ik het nog niet onder de kerstboom dit jaar. Er zullen vast leveranciers hard hun best doen, maar ik denk niet dat ze het al gaan halen. Misschien een officiële introductie en zelfs een eerst paar productie exemplaren van de bank, maar concreet te bestellen en leverbaar, dat denk ik nog (net) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus niemand enig idee hoe je een Engels Nederlands woordenboek op een SOny PRS 600 krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
thanks!
Gwaihir schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:24:
[...]
Als fan van de techniek erger ik me eraan. Vooral vóór aanschaf had ik dat en als ik m'n reader show. In gebruik is het absoluut geen punt. Ik heb het dan over een iRex DR1000S. Die is zeker geen rekenmachine kleur (en ook wat witter dan sommige andere readers, geloof ik), maar toch echt niet wit.
[...]
ik ga morgen eens orienteren bij de mediamarkt. kan ik gelijk zien of ik voor een grote 9.7'' of toch een 6'' wil gaan.
Op dit punt goed nieuws: downloaden van boeken IS legaal in Nederland. Punt. Persoonlijk download ik titels die al in mijn boekenkast staan zonder enige scrupules.

Je mag je eigen morele standpunt bepalen m.b.t. het downloaden van boeken waar je nooit voor betaald hebt en ondanks intensief gebruik ook niet van plan bent voor te gaan betalen. Houdt er daarbij s.v.p. rekening mee dat je hoopt dat ze wel geschreven blijven worden :).
waar kan ik hier meer informatie over vinden? Is er verschil tussen downloaden voor de kindle en andere readers?

Als ik het goed begrepen heb kan ik internationaal gratis 3gp gebruiken. volgens de site van amazon echter helaas niet voor internet maar wel voor wikipedia. werkt dit een beetje naar behoren? ik las ergens ook iets over gmail op de originele kindle, maar ik kan niet goed inschatten in hoeverre dat gewoon kul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Is er verschil tussen downloaden voor de kindle en andere readers?
Ja. Als je de boeken 'die je al in je boekenkast hebt staan' op het Internet vindt, zal dat heel vaak in een formaat zijn dat niet op de Kindle werkt en wel op een hoop andere readers. Kindle ondersteunt nl. geen epub. Naar mijn (wellicht discutabele) mening is de Kindle een doodlopende weg, maar omdat Amazon groot is kan dat wel een erg lange doodlopende weg zijn.

Als je een Kindle kiest, zit je erg aan Amazon vast. Als je een reader kiest die epub met DRM ondersteunt (dat zijn de meeste), kun je terecht in vrijwel elke boekwinkel (behalve dus Amazon), tenminste, elke boekhandel die bereid is boeken te leveren aan een Nederlands IP adres (dat is weer een andere beperking waar je tegenaan kunt lopen). Als je Nederlandse boeken wilt kopen (bijv. van Bol.com) moet je zeker geen Kindle nemen. Het kopen en downloaden op zich is geen probleem, alleen geeft de DRM wel wat gedoe (je reader autoriseren en dat soort dingen). Het eerste wat veel mensen met gekochte boeken doen is de DRM eraf slopen.

Boeken zonder DRM downloaden is helemaal een fluitje van een cent. In het algemeen doe je dat met je computer, en dan zet je ze op een SD kaart of je kopieert ze via een USB-kabeltje naar je reader, afhankelijk van welke je hebt. Bij readers met Wifi zoals de Onyx Boox en de Bebook Neo kan het ook zonder computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
zetmolm schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:58:
[...] Als je de boeken 'die je al in je boekenkast hebt staan' op het Internet vindt, zal dat heel vaak in een formaat zijn dat niet op de Kindle werkt en wel op een hoop andere readers. Kindle ondersteunt nl. geen epub. Naar mijn (wellicht discutabele) mening is de Kindle een doodlopende weg, maar omdat Amazon groot is kan dat wel een erg lange doodlopende weg zijn.
Ik denk dat het AZW formaat van Amazon inderdaad een doodlopende weg is als ePub zo door gaat zetten. Maar het is een fluitje van een cent voor Amazon om ePub functionaliteit toe te voegen. Zeker met de firmware-over-the-air functionaliteit van de Kindle. Zo hebben ze native PDF ondersteuning ook toegevoegd, en dat was nog maar een half jaar geleden.

Tot ze dat doen ben ik het verder helemaal met je eens hoor! Voor Nederlandse boeken is een kindle zoals hij nu is niet handig. Ik lees zelf alleen Engels dus ik heb dat probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Er zijn slechtere winkels om aan vast te zitten dan amazon, is toch de grootste. Maar het is wel tekenend dat hun formaat het aan het verliezen is.
Gedownloade epub files kan ik toch omzetten naar bv mobi? http://kindleworld.blogsp...le-books-in-epub-for.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Ja, dat klopt. De link die je noemt says it all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn,ook in nederland,diverse sites waar beginnende schrijvers gratis hun e-books op zetten,soms prullaria tot en met maar er zitten ook mooie werkjes tussen.
Ook door de crisis zijn uitgevers minder bereid om boeken uit te geven en houden zich liever bij de gevestigde orde.
Zoek bv maar eens op "schaduwschrijvers" bij google.
Het is heel simpel,je wordt lid,kost niets,en je kan legaal boeken downloaden.

Ik geloof dat het copyright op boeken heel anders is in legale manier.
Zo mag je films en dergelijke niet uitlenen of doorverkopen,nu rond tweedehands boeken heb je hele markten zelfs Bol doet het.
En bij de bibliotheek kun je elk boek lenen.
Het wordt wat anders als je digitale boeken gaat uploaden en mensen het downloaden met de bedoeling om het voor altijd te downloaden.
Ik zie niemand mij legaal aanpakken omdat ik mijn beduimelde pocket inscan en digitaal lees.
Zolang ik maar ergens in een doos het legale exemplaar heb.
Verwijder ik de schrijver en vervang ik de titel in iets wat alleen ik onthou,ja sorry maar dan wist ik niet dat het een copyrighted boek was.
En van die schaduwschrijvers sites heb je er enorm veel,dus je kan niet stellen dat alles wat je van internet af download illegaal is.
Je kan er je eigen zelfgemaakte schrijfsels ook uploaden,en er komen dagelijks titels bij.
En er zitten,als je een beetje zoekt,echt juweeltjes tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GekkePrutser schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:06:
[...]

Er is van alles moois en er komt ook nog van alles aan. De iRex bijvoorbeeld, die heeft ook een groot scherm.

[...]

Ik heb alleen de Kindle maar de ondersteunde bestandsformaten verschillen heel erg per merk. De Kindle ondersteunt bijvoorbeeld wel PDF maar weer geen ePub. ePub boeken kan je dacht ik op bol.com kopen (maar zelf nooit gedaan aangezien ik dus de Kindle heb), maar dan moet je reader wel ePub met DRM ondersteunen.

Overigens kan je tussen de meeste non-DRM formaten converteren met Calibre, die gebruik ik ook om mijn .txt's naar mobipocket om te zetten zodat ze op de Kindle kunnen.
Tegenwoordig is het ook niet meer zo moeilijk meer om de DRM van ePub ebooks af te slopen. Mag natuurlijk niet, maar als het de enige manier is om een eBook wat je legaal gekocht hebt op je eReader te krijgen dan heiligt het doel de middelen IMHO..
Het is idd jammer dat de Kindle ePub niet native ondersteunt (PDF,txt,mobi, en eigen format gelukkig wel) maar ze proberen natuurlijk zo veel mogelijk mensen bij hun boekenwinkel te houden..
Alleen jammer dat Amazon.com geen NL(talige) boeken heeft, dat is de enige reden waarom ik een boek bij bol zou kopen: nederlandse schrijvers..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:10:
[...]

Tegenwoordig is het ook niet meer zo moeilijk meer om de DRM van ePub ebooks af te slopen. Mag natuurlijk niet, maar als het de enige manier is om een eBook wat je legaal gekocht hebt op je eReader te krijgen dan heiligt het doel de middelen IMHO..
Het is idd jammer dat de Kindle ePub niet native ondersteunt (PDF,txt,mobi, en eigen format gelukkig wel) maar ze proberen natuurlijk zo veel mogelijk mensen bij hun boekenwinkel te houden..
Alleen jammer dat Amazon.com geen NL(talige) boeken heeft, dat is de enige reden waarom ik een boek bij bol zou kopen: nederlandse schrijvers..
Het BOL aanbod valt tegen hoor... niets van Stephen King,Alistair mcLean en zo.. het zou zo makkelijk zijn,je neemt je reader of stick mee naar een winkel en laden maar, nooit meer uitverkocht...
Ik ben nu alle Alistair MCLeans aan het omzetten,echt een rotwerk als je iets kwalitatiefs goeds wil neerzetten.
Kon ik ze allemaal voor 10 euro per stuk kopen dan deed ik dat.
Enige voordeel is dat anderen nu ook wat aan mijn scans hebben,BTW omlaag naar 6% zoals bij een gewoon boek en bestaande boeken omzetten,vergelijk het met MP3,niemand zag er brood in maar het is wel de standaard geworden.
En dan heb ik het nog niet eens over de enorme hoeveelheid papier en echt inkt (vuilere troep bestaat er niet) die je bespaart.
Ook voor het nageslacht handig,een digitaal boek rot niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Zowel Stephen King als Alistair MacLean zijn prima te krijgen in ePub hoor, in het Engels in ieder geval.

Bijvoorbeeld op Kobobooks.com:
http://www.kobobooks.com/...ch.html?q=stephen%20king&
http://www.kobobooks.com/...=1&s=averagerating&g=both

Of bedoelde je de Nederlandse vertalingen? Dan is het aanbod inderdaad dramatisch. Gelukkig lees ik toch liever in het Engels.

[ Voor 1% gewijzigd door xahmol op 10-03-2010 13:40 . Reden: Bedoelde uiteraard dat ik liever in het Engels lees ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xahmol schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:22:
Zowel Stephen King als Alistair MacLean zijn prima te krijgen in ePub hoor, in het Engels in ieder geval.

Bijvoorbeeld op Kobobooks.com:
http://www.kobobooks.com/...ch.html?q=stephen%20king&
http://www.kobobooks.com/...=1&s=averagerating&g=both

Of bedoelde je de Nederlandse vertalingen? Dan is het aanbod inderdaad dramatisch. Gelukkig lees ik toch liever in het Nederlands.
De nederlandse...gelukkig heb ik tientallen boeken..en dat worden allemaal epubs ;)
Beter deze discussie dan de eindeloze RTL5 HD elders he ;) we pakken gewoon een boek zou ik daar als G.Bruiker zeggen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ik ben nog in dubio; ga ik nu voor de kindle dx of wacht ik 1,2,3,4 maanden op een alternatief voor het grootformaat. Ik ben me er van bewust dat er altijd betere producten op de horizon zijn, maar ik heb het gevoel dat het toch wel een stuk beter kan dan wat amazon tot dusverre heeft laten zien.
de nadelen voor de kindle dx zijn voor mij naast het vastzitten aan amazon, de browserlimitaties voor non-US klanten, geen mail, geen pdf zoom, geen touchscreen voor scribble-notes en onscreen toetsenbord en als gevolg daarvan lelijkheid. Het voordeel is dat het een doorgetest product is, die start-ups moeten zich eerst maar eens bewijzen.
Verder begrijp ik nog niet veel van de prijsvoering van kindlediensten voor non-US.

de alternatieven waar ik naar uitkijk.

que,
hands-on
website
ziet er veelbelovend uit, alleen zijn daar nog geen gebruikerservaringen van. Hoe werkt het bijvoorbeeld op 3g, er lijkt een simkaart slot in te zitten. moet ik dan in het buitenland belachelijke roaming kosten betalen of kan er een deal gemaakt worden voor wereldwijde acces. Kun je hem tetheren? Kun je op het internet browsen, wat voor mail compatibiliteit heeft het etc.. Op hun website staat leveringen vanaf mei, maar dat soort voorspellingen neem ik altijd met een korreltje zout. prijzen zijn niet echt laag te noemen; 650USD voor wifi, 800USD voor wifi&3g. content van barnes & noble

skiff:
website
hetzelfde verhaal, hoe werkt het in praktijk. wat gaat het kosten, wanneer is het leverbaar? Zou zomaar nog een half jaar kunnen duren.

asus 900 of 950 (geen idee wat het verschil is)
mooi apparaat, wederom nog niet heel veel bekend, lancering misschien in q3 2010.
handson
webbrowser is nog in beta, zal wellicht nooit functioneel worden vanwege de vele flash sites op internet. (of een soortgelijk smoesje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:30
Nick39 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:38:
[...]

De nederlandse...gelukkig heb ik tientallen boeken..en dat worden allemaal epubs ;)
Beter deze discussie dan de eindeloze RTL5 HD elders he ;) we pakken gewoon een boek zou ik daar als G.Bruiker zeggen :o
De boekencollectie hier is vrijwel enkel stephen king (in het nederlands) Op 1 boek na hebben we daar alles van geloof ik. Vrij lastig om daar een epub collectie van te krijgen (en nee, scannen is geen optie :P).

Maargoed, heb nog geen ereader dus dat is nog niet echt een probleem :+

@teddebraak
De asus vind ik persoonlijk een heel mooi apparaat. En de skiff zie ik dit jaar nog niet uitkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tonkey op 10-03-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandevorst schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:55:
[...]

De boekencollectie hier is vrijwel enkel stephen king (in het nederlands)
Hier ook,maar scannen laat zijn sporen na en slopen mag ik ze niet dus of King ooit tot de epubs gaat behoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:22:
Inderdaad. Laatst een 2 gig bestand avn alle stephen king's binnengehaald. Moet nog wel het een en ander uitzoeken omdat elk boek in verschillende formaten in dat zipje zitten, maar zelfs scannen lijkt me wat overbodig als je het in een half uurtje van usenet kan halen.

Met een ereader is het aan te raden gewoon in het engels te gaan lezen, even doorzetten en je kan jaren vooruit voor veel minder of geen geld.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Met een ereader is het aan te raden gewoon in het Russisch te gaan lezen. Laatst een 20 gig bestand binnengehaald met zo'n 100000 boeken. Ik kan de rest van mijn leven en een flink stuk van de eeuwigheid vooruit.

"Gewoon" in het Engels? Wat is er mis met onze prachtige Nederlandse taal (behalve dan dat er wat weinig e-boeken zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
2GiB voor een paar boeken? Dat zullen dan echt ingescande vodjes zijn :r. Nee, ik heb er geen probleem mee om te betalen voor boeken, als dat betekent dat je het in een bruikbaar formaat krijgt aangeleverd. Kunnen zoeken binnen een boek is erg handig heb ik gemerkt, evenals de mogelijkheid om snel het woordenboek te raadplegen. Ik lees Engelstalige boeken, maar de woordenschat van de auteurs overtreft de mijne, zullen we maar zeggen. Maar een simpele dubbeltik op het woord lost dat probleem direct op, dankzij het ingebouwde woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:58:
2GiB voor een paar boeken? Dat zullen dan echt ingescande vodjes zijn :r. Nee, ik heb er geen probleem mee om te betalen voor boeken, als dat betekent dat je het in een bruikbaar formaat krijgt aangeleverd. Kunnen zoeken binnen een boek is erg handig heb ik gemerkt, evenals de mogelijkheid om snel het woordenboek te raadplegen. Ik lees Engelstalige boeken, maar de woordenschat van de auteurs overtreft de mijne, zullen we maar zeggen. Maar een simpele dubbeltik op het woord lost dat probleem direct op, dankzij het ingebouwde woordenboek.
paar boeken? xD 100000 vind ik wel veel.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 16:02 . Reden: nul vergeten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zetmolm schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:57:
"Gewoon" in het Engels? Wat is er mis met onze prachtige Nederlandse taal (behalve dan dat er wat weinig e-boeken zijn)?
Engels is ook een mooie taal en als het origineel in het engels is lees ik dat 100x liever dan de vertaling. Hoe goed de vertaling ook is, je mist toch vaak wat.
(maar goed engels is ook mijn 2e soms zelfs bijna 1e taal inmiddels, dus ik lees het even makkelijk..)

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 10-03-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
vandevorst schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:55:
[...]
@teddebraak
De asus vind ik persoonlijk een heel mooi apparaat. En de skiff zie ik dit jaar nog niet uitkomen.
Die asus komt ook pas over een half jaar. De que is er hopelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:36:
[...]

Zou deze ook op de Hanlin V3 (Bebook One) werken? Ik kan dat niet helemaal opmaken uit de site.

Heb je ook een Engels forum waar deze besproken wordt? Ik wil hem wel proberen, maar vind het wat vervelend dat ik dat forum steeds door de vertaalmachine moet halen wat mij niet helemaal handig lijkt als ik er problemen mee ga krijgen.
Hier heb ik wat gevonden waar je waarschijnlijk we iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
zetmolm schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:57:"Gewoon" in het Engels? Wat is er mis met onze prachtige Nederlandse taal (behalve dan dat er wat weinig e-boeken zijn)?
Denk dat voor meerderen hier op het forum geldt dat ze meer Engels lezen en schrijven als Nederlands tegenwoordig. Bij mij wel iig, werk is 100% Engels en zelf lees ik ook veel liever in het Engels: is toch de originele taal voor bijna alles wat ik lees en het is eerder uit en nog goedkoper ook.

Dus Nederlands op mijn e-reader is voor mij echt een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nederlands vind ik makkelijker,niet dat ik geen engels kan en sommige grapjes laten zich ook helemaal niet vertalen,maar ik heb de boeken liggen in het nederlands en dan vind ik het ook wel leuk om er een nederlandse epub van te maken en gezien de vele dankbetuigingen ben ik niet de enige die dat denkt.
Mijn Bebook's zijn niet uitgerust met een woordenboek maar mij persoonlijk zou het storen als ik een boek lees en daarbij een al dan niet ingebouwd woordenboek moet raadplegen,die handeling haalt me uit het verhaal.
Het wel of niet aanwezig zijn van materiaal... mja dan kan elke boekenzaak of bieb ook wel gaan roepen,Nederlands.. waarom zou u,deze hele zaak staat vol met engelse boeken...
Geen ondertitels meer bij films,je verstaat toch engels,zonde van de moeite..
Ik leef en woon in Nederland en vind het jammer dat je dan of van enthousiaste hobbyísten,of van een schamel aanbod afhankelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nick39 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:56:
maar mij persoonlijk zou het storen als ik een boek lees en daarbij een al dan niet ingebouwd woordenboek moet raadplegen,die handeling haalt me uit het verhaal.
En een onbekend woord niet? Ik heb er totaal geen last van dat het woordenboek me uit het verhaal trekt. Juist omdat het zo snel en unobtrusive (sorry :P) te raadplegen is. Ik vind het echt een pluspunt, en vergroot m'n woordenschat er en passant ook nog mee. Jammer dat het alleen voor Engels is ingebouwd in de PRS-600, en dat je geen andere kunt installeren. Ik zou me anders misschien ook nog wel eens aan een Duits boek durven te wagen, iets dat ik nu niet doe. Maar voor jou zou dat kunnen betekenen dat je je dan ook aan Engelse boeken waagt, wat er zomaar toe kan leiden dat de voorraad voor jou interessante boeken opeens drastisch toeneemt. Sci-fi bijvoorbeeld blijft toch een relatief klein genre, en zal niet snel vertaald worden. Nederlandstalige sci-fi is ook nogal... beperkt. Als je toevallig van dat genre houdt (en zijn we nou kn3rds of niet?) dan kan een reader met woordenboek toch opeens wel heel erg aantrekkelijk worden.

Oftewel: een fatsoenlijk ingebouwd woordenboek maakt boeken in talen die je (slechts) redelijk beheerst toch toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:10:
[...]

Mag dit inderdaad niet? Hoe zit dat in Nederland nu precies?

Ik wil (zowel uit principe, als omdat mijn DR1000S niet meewerkt) geen boeken met DRM. Helaas kan ik daardoor niet of nauwelijks boeken kopen. Recentelijk heb ik dan ook weer meerdere titels op papier aangeschaft en wacht ik ondertussen af tot ik een exemplaar voor mijn eReader op het net aantref. Maar, mijn boekenkast is al vol zat en onderweg / naar het werk, neem ik liever die ene ereader mee.

Na een beetje aan Google lurken is me wel duidelijk dat je de doorsnee epub DRM er eenvoudig af kunt slopen en dan een gewone PDF overhoudt :). Maar:
  1. Is dit in Nederland legaal (de handeling van DRM eraf halen)?
  2. Kan mijn legaal eigenaarschap van de betreffende DRM-vrije PDF ter discussie komen te staan, met name als ik het ge-DRM-de orgineel weggooi of op een zeker moment niet meer kan lezen (na wissel van computer / account / pdf-reader / whatever)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gwaihir schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:27:
[...]

Mag dit inderdaad niet? Hoe zit dat in Nederland nu precies?

Ik wil (zowel uit principe, als omdat mijn DR1000S niet meewerkt) geen boeken met DRM. Helaas kan ik daardoor niet of nauwelijks boeken kopen. Recentelijk heb ik dan ook weer meerdere titels op papier aangeschaft en wacht ik ondertussen af tot ik een exemplaar voor mijn eReader op het net aantref. Maar, mijn boekenkast is al vol zat en onderweg / naar het werk, neem ik liever die ene ereader mee.

Na een beetje aan Google lurken is me wel duidelijk dat je de doorsnee epub DRM er eenvoudig af kunt slopen en dan een gewone PDF overhoudt :). Maar:
  1. Is dit in Nederland legaal (de handeling van DRM eraf halen)?
  2. Kan mijn legaal eigenaarschap van de betreffende DRM-vrije PDF ter discussie komen te staan, met name als ik het ge-DRM-de orgineel weggooi of op een zeker moment niet meer kan lezen (na wissel van computer / account / pdf-reader / whatever)?
Goede vraag, ik ging er vanuit dat je beveiligings systemen niet mag verbreken, maar misschien mag dat in de EU wel, ik weet dat ze er in de US een kapstok artikel tegen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
ToolkiT schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:21:
[...]

Goede vraag, ik ging er vanuit dat je beveiligings systemen niet mag verbreken, maar misschien mag dat in de EU wel, ik weet dat ze er in de US een kapstok artikel tegen hebben..
Ben geen jurist, maar meen ooit gelezen te hebben (naar aanleiding van de DeCSS casus bij DVDs) dat DRM erafslopen niet illegaal is als elke leek het kan en het is voor je eigen thuiskopie.

Beiden lijkt me voor ePubs voor eigen gebruik ook te gelden: de DRM is er kinderlijk simpel af te krijgen en ik doe het alleen voor eigen gebruik op ePubs waar ik voor betaald heb.
Bewaar overigens ook de ePub met DRM.

Kleine correctie: de methode die DRM van ePubs afhaald die met een makkelijke Google query te vinden is, maakt er geen PDF van, maar gewoon een nieuw ePub bestand zonder DRM.
De verwarring met PDF komt denk ik doordat de gebruikte DRM van Adobe is,

Oh, en het DRM erafslopen gebeurd gewoon met je eigen legale key. Je kraakt dus als je het zo bekijkt eigenlijk niets: je opent de ePub met DRM met je legale key en het wordt weggeschreven zonder DRM.
Als je dus niet zelf een key voor de ePub hebt gaat kraken op deze methode niet eens.

[ Voor 13% gewijzigd door xahmol op 11-03-2010 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:56:
Ik leef en woon in Nederland en vind het jammer dat je dan of van enthousiaste hobbyísten,of van een schamel aanbod afhankelijk bent.
Als ik kon kiezen las ik ook Nederlands hoor, maar in het SF genre (en in mindere mate het Fantasy genre) heb je nu eenmaal geen keuze. Heb ik toch wat aan de Engelse lessen op de middelbare school, vond het altijd onzin, maar nu loont het zeker.

je kan trouwens nog beter in het Duits lezen, als ik zie wat er aan Duitse ebooks voorbij komt ga ik echt watertanden, maarja, mijn duits is wat verstoft.... maar ik zie geregeld posten met meer dan 10.000 ebooks in het duits voorbijkomen en dan hebben we het niet over oude meuk.

Op den duur zal het wel beter worden met het aanbod in het Nederlands, maar meer dan de top 100 van bol.com zal het de eerste tijd niet komen denk ik.
Fuzzillogic schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:58:
2GiB voor een paar boeken? Dat zullen dan echt ingescande vodjes zijn :r. Nee, ik heb er geen probleem mee om te betalen voor boeken, als dat betekent dat je het in een bruikbaar formaat krijgt aangeleverd.
Valt mee, vooral veel .doc enzo, maar ik moet het wat uitzoeken nog. Ik heb hier ook nog een megapost van 8 gig liggen met SF en fantasy boeken, redelijk in mapjes ingedeeld, maar ik kom maar zelden verzamelposts tegen die in 1 keer goed zijn. Maar betalen vind ik niet zo'n goed idee :P Niet dat ik geen boeken koop, maar ik lees nu bijvoorbeeld de reeks van Robert Jordan en die heb ik gekocht voor meer dan 200 euro, maar als je het ook binnen 30 seconden kan binnenhalen... tja.....
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:53:
[...]

Hier heb ik wat gevonden waar je waarschijnlijk we iets aan hebt.
Dank! Ik ga het even doornemen straks. Die site had ik al in de bookmarks staan, maar dit topic ken ik niet.

En voor wie Nederlands leest, er komen bijna elke week grotere posts aan met alle reeds geposte NL boeken op usenet, vooral op FTD zijn daar een stel enthousiastelingen mee bezig. Wel makkelijk om af en toe wat mee te pakken. En als het toch legaal is om binnen te halen ;) En het bespaarde geld kan je dan weer gebruiken om straks een ereader met kleureninkt te kopen :P

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is een van die enthousiastelingen,ik scan me te pletter,heb tientallen allistair macleans liggen en vele tientallen nederlandstalige sf boeken.

Maar het ligt denk ik ook,wanneer lees ik een boek.
Het liefst in bed.
En dan is engelstalige SF best een zware kost,hoewel je er zonder woordenboek natuurlijk op een gegeven moment wel achter komt. Het nadeel van SF vind ik ook dat per schrijver men speciale termen er op nahoudt,zoals bv bij startrek: warpdrive, tractorbeam... en dat soort termen vind je weinig terug in een woordenboek omdat het soms gewoon verzonnen woorden zijn, en ook anders benoemd worden,wat bij startrek warpdrive of warpspeed is kan bij een andere schrijver weer als hyperdrive en hyperspeed worden aangeduid.
Maar zo heeft een ieder zijn voorkeur :) De reden waarom ik nu mijn boeken scan is naast de ereader ook het feit dat ik de meesten gekocht heb bij de uitverkoop in de bieb,afgeschreven,ze stinken,zien er niet uit en van sommige vlekken wil ik niet eens weten wat het is/zijn.
Het laatste boek zat vol met kleine rode bewegende levende,ik vermoed,luisjes.
Heb mijn halve boekenkast besprayd met kruidvat anti insecten rommel.
Geef mij maar een ebook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
xahmol schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 07:26:
[...]

Kleine correctie: de methode die DRM van ePubs afhaald die met een makkelijke Google query te vinden is, maakt er geen PDF van, maar gewoon een nieuw ePub bestand zonder DRM.
De verwarring met PDF komt denk ik doordat de gebruikte DRM van Adobe is,
Dank. Ik zal bijlezen. Ik had de indruk dat ePub een duur woord was voor pdf met DRM (en reflow?). Dan moet ik waarschijnlijk nog even wachten voor ik zo'n boek goed op m'n DR1000 kan lezen, ook zonder DRM :(.

[Edit]
Hmm.. ik bedoel kennelijk met DRM beveiligde PDFs. (Zie bijvoorbeeld info van bol.com.) Is dat dezelfde beveiligings als ePub (en dus op dezelfde manier weg te halen)? Een boek als dit is dan voor m'n iRex toch heel interessant :).

[ Voor 32% gewijzigd door Gwaihir op 11-03-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Gwaihir schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:18:
[...]

Dank. Ik zal bijlezen. Ik had de indruk dat ePub een duur woord was voor pdf met DRM (en reflow?). Dan moet ik waarschijnlijk nog even wachten voor ik zo'n boek goed op m'n DR1000 kan lezen, ook zonder DRM :(.

[Edit]
Hmm.. ik bedoel kennelijk met DRM beveiligde PDFs. (Zie bijvoorbeeld info van bol.com.) Is dat dezelfde beveiligings als ePub (en dus op dezelfde manier weg te halen)? Een boek als dit is dan voor m'n iRex toch heel interessant :).
Gelukkig is ePub geen PDF met DRM ;-) ePub leest een stuk prettiger dan PDF op ereaders die ePub ondersteunen.

De simpele methode om DRM weg te halen waar ik het over had werkt alleen voor ePubs, niet voor PDF. Maar PDF is ongetwijfeld ook te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
calibre kan pdf met drm vertalen naar epub met drm, daar haal je de drm af en dan maak je er weer pdf van.

Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Al een tijdje loop ook ik te zoeken naar een fatsoenlijke reader. Ik lees graag, maar heb slechts beperkte ruimte in mijn huis die ik niet wil vullen met boekenkasten (en zo'n kast is gezien de boeken die ik leuk vind vrij snel gevuld). De belangrijkste eis was daarbij een scherm van +/- 6"; lijkt me immers vrij prettig lezen.

In eerste instantie viel mijn oog op de Sony PRS-600, maar ik heb begrepen dat het scherm nogal reflecteerd en dat dit behoorlijk irritant kon zijn. Dus dat word hem waarschijnlijk niet (tenzij ik deze ergens zelf kan uitproberen)

Nu lees ik vrij positieve dingen over de Onyx Boox (aka Bebook Neo); Deze schijnt best stevig in elkaar te zitten en maakt onder andere gebruik van onderdelen van Freescale (CPU), Epson (iets met het scherm) en Wacom (touchscreen). De reviews zeggen bijvoorbeeld dat dit scherm vrijwel geen last heeft van glare (vanwege een of andere technologie van Wacom), en doordat deze reader nogal populair lijkt te zijn is hij voorlopig uitverkocht in Nederland blijkbaar... dus dat is ook wel een goed teken.

Any thoughts?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 22:05
mindcrash schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:43:
Al een tijdje loop ook ik te zoeken naar een fatsoenlijke reader. Ik lees graag, maar heb slechts beperkte ruimte in mijn huis die ik niet wil vullen met boekenkasten (en zo'n kast is gezien de boeken die ik leuk vind vrij snel gevuld). De belangrijkste eis was daarbij een scherm van +/- 6"; lijkt me immers vrij prettig lezen.

In eerste instantie viel mijn oog op de Sony PRS-600, maar ik heb begrepen dat het scherm nogal reflecteerd en dat dit behoorlijk irritant kon zijn. Dus dat word hem waarschijnlijk niet (tenzij ik deze ergens zelf kan uitproberen)

Nu lees ik vrij positieve dingen over de Onyx Boox (aka Bebook Neo); Deze schijnt best stevig in elkaar te zitten en maakt onder andere gebruik van onderdelen van Freescale (CPU), Epson (iets met het scherm) en Wacom (touchscreen). De reviews zeggen bijvoorbeeld dat dit scherm vrijwel geen last heeft van glare (vanwege een of andere technologie van Wacom), en doordat deze reader nogal populair lijkt te zijn is hij voorlopig uitverkocht in Nederland blijkbaar... dus dat is ook wel een goed teken.

Any thoughts?
Oh die Onyx Boox is wel erg leuk. Maar ik vindt de prijs nog wel iets te hoog(€329). Want daarbij komen ook nog de ebooks die nog steeds schandalig duur zijn vergeleken met een papieren versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@mindcrash
Ik heb zelf de Onyx Boox, en kan 'm van harte aanbevelen. Ik heb ook de Sony PRS-600 een paar weken in huis gehad, en vond daarvan de reflectie erg irritant. De Boox heeft daar veel minder last van.

De Boox doet erg solide aan. De firmware is erg stabiel (in twee maanden nog niet hoeven resetten), en is ook nog volop in ontwikkeling. Er komt regelmatig een upgrade uit, en er staan nog mooie verbeteringen op stapel.

Je kunt de Boox al voor EUR299 vinden. Dat is dezelfde prijs als de Bebook Neo, maar bij de Boox krijg je er een beschermhoes en netlader bij. Een hoes heb je echt wel nodig als je met je reader op stap gaat.

Heb je al op de forums en wiki van MobileRead.com gekeken? Daar vind je een overvloed aan informatie over allerlei readers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:39:
En dan is engelstalige SF best een zware kost,hoewel je er zonder woordenboek natuurlijk op een gegeven moment wel achter komt.
Als het echt van belang is ga dan in Mobi formaat lezen. Dat heeft ingebouwde ondersteuning voor woordenboeken. Calibre zet epubs zonder probleem om in Mobi.

Mijn vrouw heeft een Bebook en ik een Cybook. We hebben alletwee de mogelijkheid om ePub en Mobi te lezen en iedere keer komen we toch weer terug op Mobi, puur vanwege het gemak van dingen als woordenboeken.
Over een jaar of 3 kan het wel eens anders zijn, maar ePub is gewoon nog niet voldoende ontwikkeld. Het is alleen haastig op de markt gezet om Amazon een hak te zetten. Het gevolg is dat iedereen nu vast hangt aan al dan niet half uitgevoerde Adobe software.
Vaak ziet Mobi er ook nog beter uit dan ePub. Officieel kan ePub veel meer dan Mobi, maar de praktijk is dat het vaak een nadeel is omdat alles wat niet in het boek zelf goed is gedefinieerd door je reader wordt 'opgelost' en ze doen het allemaal anders. Mobi kan minder, maar dat wat het kan doet het ook goed.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Als het echt van belang is ga dan in Mobi formaat lezen. Dat heeft ingebouwde ondersteuning voor woordenboeken. Calibre zet epubs zonder probleem om in Mobi.
Met moderne e-readers is het helemaal niet meer nodig dat een boekformaat woordenboekondersteuning biedt. Dat is ook eigenlijk een rare koppeling. De 'ideale' reader kan elk woord dat je aantikt voor je opzoeken in een woordenboek, ongeacht het formaat waarin dat woord voorkomt. Het is dus helemaal niet nodig dat ePub deze functionaliteit krijgt.

Bij 'moderne' e-readers denk ik dan bijvoorbeeld aan de Onyx Boox of aan de PocketBook. Die zijn al een heel eind op de goede weg. Zeker op de Onyx Boox is de implementatie van woordenboeken nog niet perfect, maar we hoeven echt geen jaar of 3 te wachten (ik denk eerder aan een maand of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:59:
Mijn vrouw heeft een Bebook en ik een Cybook. We hebben alletwee de mogelijkheid om ePub en Mobi te lezen en iedere keer komen we toch weer terug op Mobi, puur vanwege het gemak van dingen als woordenboeken.
Op de bebook kan je toch helemaal geen woordenboek gebruiken? Als het wel kan, hoe doe je dat? Dat zou ik ook wel willen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil in Sigil een harde regel einde geven ( om aan te geven dat daar een nieuwe alinea begint, zodat de rest van de regel wit blijft,zonder een witregel in te vullen? .. iemand een idee ,gewoon een <br> ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nick39 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:01:
Ik wil in Sigil een harde regel einde geven ( om aan te geven dat daar een nieuwe alinea begint, zodat de rest van de regel wit blijft,zonder een witregel in te vullen? .. iemand een idee ,gewoon een <br> ?
<br />, ePub is immers XHTML.

In theorie is het netter er een <p>alinea</p> van te maken. In de stylesheet kun je dan met p {margin: 0} voorkomen dat er witruimte "ontstaat".

Disclaimer: ik heb nooit met Sigil of direct met ePub gewerkt, dit is slechts een educated guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzillogic schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:18:
[...]

In theorie is het netter er een <p>alinea</p> van te maken. In de stylesheet kun je dan met p {margin: 0} voorkomen dat er witruimte "ontstaat".
Dat stukje style sheet begrijp ik niet helemaal maar als beiden hetzelfde doen vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha allemaal,

Ik las in een van de eerste berichten dat de kindle van amazon nog niet in nederland werkt. Tone ik net de connectivity van amazon kindle checkte lijkt deze inmiddels toch ook nederland te hebben aan gedaan.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan ik met de kindle ook bv boeken van bol.com bestellen, of hebben die een ander bestandsformat?

positieve / negatieve ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:08:
ha allemaal,

Ik las in een van de eerste berichten dat de kindle van amazon nog niet in nederland werkt. Tone ik net de connectivity van amazon kindle checkte lijkt deze inmiddels toch ook nederland te hebben aan gedaan.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan ik met de kindle ook bv boeken van bol.com bestellen, of hebben die een ander bestandsformat?

positieve / negatieve ervaringen?
De Kindle werkt wel degelijk in Nederland, maar niet volledig optimaal. Ik heb er zelf een.

Hier wat plus- en minpuntjes:

Pluspuntjes:
  • Boeken kopen werkt goed via 3G
  • Zat Amerikaanse boeken beschikbaar
  • Als je hem bestelt dan regelen ze de douane kosten al vooraf voor je zodat je hem snel hebt en geen naheffing krijgt
  • Native PDF ondersteuning (maar echt lekker werken doet het niet)
Minpuntjes:
  • Je kan geen ePub boeken gebruiken zonder te converteren (en hacken, bij DRM-beveiligde boeken). Dus boeken kopen van bol.com en gelijk lezen kan niet (om daarmee gelijk je vraag te beantwoorden).
  • Zeer weinig Nederlandse boeken beschikbaar
  • Web browser werkt niet in Nederland, je kan alleen de wikipedia en de amazon site bekijken, de rest is geblockt.
Maar dat zijn alleen de dingen die mij zo 1-2-3 opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GekkePrutser schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:58:
[...]

De Kindle werkt wel degelijk in Nederland, maar niet volledig optimaal. Ik heb er zelf een.

Hier wat plus- en minpuntjes:

Pluspuntjes:
  • Boeken kopen werkt goed via 3G
  • Zat Amerikaanse boeken beschikbaar
  • Als je hem bestelt dan regelen ze de douane kosten al vooraf voor je zodat je hem snel hebt en geen naheffing krijgt
  • Native PDF ondersteuning (maar echt lekker werken doet het niet)
Minpuntjes:
  • Je kan geen ePub boeken gebruiken zonder te converteren (en hacken, bij DRM-beveiligde boeken). Dus boeken kopen van bol.com en gelijk lezen kan niet (om daarmee gelijk je vraag te beantwoorden).
  • Zeer weinig Nederlandse boeken beschikbaar
  • Web browser werkt niet in Nederland, je kan alleen de wikipedia en de amazon site bekijken, de rest is geblockt.
Maar dat zijn alleen de dingen die mij zo 1-2-3 opvallen.
Voor mij geld hetzelfde ( maar dan in de UK)
Ook merkte ik als ik op de amazon.com site kijk naar kindle boeken dat er af en toe iets staat dat een boek niet beschikbaar is in de UK (zal wel een rechtenkwestie zijn).

Wat ook mooi is bij de kindle dat tje een Windows en Iphone client gratis kan downloaden en hij tussen de apparaten kan syncen tot waar je gelezen hebt. Werkt erg goed (hoewel ik het alleen getest heb om te kijken of het kan, lees toch 99.9% op de kindle zelf).
Ook kan je als je meerdere kindles hebt in je huishouden de boeken met elkaar delen (mits gelinkt aan zelfde amazon account).

Ik heb nog een 2e kindle liggen ('won' er per ongelijk 2 op ebay en MrsT is nog niet zeker of ze er 1 wil) als je interesse hebt moet je me maar DMen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:25
Eerste boek(?) met digitale extra's, bijvoorbeeld voor de iPad:

David Baldacci is ready for e-book immersion.
His next thriller, "Deliver Us from Evil," comes out April 20 as a hardcover, an e-book, and in an "enriched" electronic version which will include passages deleted from the final text, research photos, an audio interview and video footage of Baldacci at work.
The "enriched" Baldacci release will cost $15.99, according to Maja Thomas, senior vice president for Hachette Book Group's digital and audio publishing.

"Deliver Us from Evil" (not to be confused with Sean Hannity's best-seller of the same name) is the latest publishing experiment with multimedia releases.
It comes more than two weeks after the arrival of Apple's iPad, the touchscreen device that already has dramatically changed the growing e-book market and should be an ideal platform for the Baldacci e-edition.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu nieuwe firmware voor de Aztak EZ Reader Pocket PRO, dat is hetzelfde apparaat als de Bebook Mini en de firmware is uitwisselbaar.
Het is echt interessante firmware (hij is volgens mij hetzelfde als de firmware die ik laatst vond op een Russische site maar geen beta)
Op het forum van Mobileread.com staan de eerst impressies.
wat interessant is is dat er nu ook Coolreader software op zit waarmee je de boeken leest.
De coolreader software ondersteunt helaas niet alle formaten maar door een .epub bestand de hernoemen naar .epub.fb2 pakt hij hem wel en dat heeft veel voordelen vind ik.
Je kan dan namelijk: lettertype veranderen (fonts in een fonts-map zetten op je reader of sd kaart), betere zoom (kleinere stappen), balk met tijd en pagina nummer, scherm in alle standen roteerbaar, en nog een aantal handige dingen die ik in een eerdere post al vermelde.
Ik ga nu weer even terugflashen naar de Russische firmware omdat die toch net iets beter is vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
http://www.engadget.com/2...reader-pre-orders-halted/

problemen in de productie of zou de vraag te hoog zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks so far voor jullie ervaringen.

@ gekke prutser
Hoe "makkelijk" is het om zo'n bestand van bol.com te converteren. Ik neig nog steeds naar de kindle, maar wil ook graag nederlandse boeken kunnen bestellen.
Is dit makkelijk om te zetten, of heb ik daar toch iets meer technical knowledge voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[b][message=33648010,noline]@ gekke prutser
Hoe "makkelijk" is het om zo'n bestand van bol.com te converteren. Ik neig nog steeds naar de kindle, maar wil ook graag nederlandse boeken kunnen bestellen.
Is dit makkelijk om te zetten, of heb ik daar toch iets meer technical knowledge voor nodig?
Geen idee, ik lees nooit Nederlandse boeken. Die verplichte boekenlijst heeft het Nederlandstalige boek voor mij voorgoed verpest.

Om die reden komt de Kindle mij ook goed uit. Maar omzetten van ePub heb ik dus nog nooit gedaan. Volgens mij mocht de gebruikte techniek niet besproken worden hier omdat je de DRM er af moet halen, maar een Google moet wel iets opleveren. Misschien kan je het eens proberen met de software versie van de Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:49:
thanks so far voor jullie ervaringen.

@ gekke prutser
makkelijk... als je maar eerst de DRM kraker goed geconfigureerd hebt.. daarna is het een commandline commando draaien in de orde van 'decrypt bolboek kraakboek'

Uiteraard vele malen omslachtiger dan op de kindle zelf een boek kopen bij amazon.com maar zolang iemand eerst de drm remover meuk heeft geinstalleerd kan daarna een kind de was doen bij wijze van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:43:
[...]

Op de bebook kan je toch helemaal geen woordenboek gebruiken? Als het wel kan, hoe doe je dat? Dat zou ik ook wel willen namelijk.
Kan volgens mij ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Nick39 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:45:
[...]

Kan volgens mij ook niet...
Op de BeBook Neo heb je weer wel een woordenboekfunctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
tot voor kort was ik nogal sceptisch over E-readers, ik zag het voordeel er niet van in. that is, tot ik vorige week bij Mediamarkt er naar stond te kijken. eigenlijk was ik direct verkocht. het leest gewoon als papier.

ik lees nogal wat af, en heb nu al meer boeken liggen dan ik behoorlijk kwijt kan. digitaal zou dus ook wat dat betreft een uitkomst zijn. dus, na wat wikken en wegen, gisteren een BeBook One besteld, als het goed wordt die vandaag geleverd.

jammer maar helaas moet ik vandaag gewoon werken, maar vanavond kan ik er mee aan de gang. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 09:21
Wanneer komen de eReaders met gekleurde inkt op de markt? Ik las al wel dat ze in ontwikkeling waren maar ik kan er niet achter komen wanneer ze te verkrijgen zijn.Zo gauw die dingen verschijnen ga ik er een halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
ThijsWTF schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:34:
Wanneer komen de eReaders met gekleurde inkt op de markt? Ik las al wel dat ze in ontwikkeling waren maar ik kan er niet achter komen wanneer ze te verkrijgen zijn.Zo gauw die dingen verschijnen ga ik er een halen.
Wat ik gelezen heb zijn de meeste verwachten eind dit jaar, tot de eerste helft 2011.
Ik zou er dit jaar in ieder geval niet op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Wat is het voordeel van gekleurde e-ink? Het enige boek dat ik zo kan bedenken dat in kleur is gedrukt, is The Nederending Story, en zo prettig las dat ook weer niet :)

Wel leuk voor de covers, maar de meerprijs zal me daar te hoog voor zijn.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Jiriki schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:30:
Wat is het voordeel van gekleurde e-ink?
Er zijn denk ik genoeg mensen die strips, tijdschriften of (studie)boeken met veel afbeeldingen op een reader zouden willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
e-inkt wellicht einde van het jaar voor sony en amazon: http://www.engadget.com/2...-a-perfect-match-for-kin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Dat zou mooi zijn, maar verwacht er ook niet te veel van. Citaat uit 't artikel:
"And don't expect to see the color EPDs sporting a contrast or color vibrancy anywhere close to what you'll get from a traditional LCD either."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
zetmolm schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:27:
Dat zou mooi zijn, maar verwacht er ook niet te veel van. Citaat uit 't artikel:
"And don't expect to see the color EPDs sporting a contrast or color vibrancy anywhere close to what you'll get from a traditional LCD either."
Ik wacht op de que, kleur hoeft van mij nog niet. Ik print nu ook alles zwart wit. Alleen als kleur geen of weinig extra kosten (zowel financieel als technisch) met zich meebrengt wordt het voor mij een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:45:
[...]

Er zijn denk ik genoeg mensen die strips, tijdschriften of (studie)boeken met veel afbeeldingen op een reader zouden willen lezen.
Ja.. op a4 formaat maar niet op een 6 inch readertje,die lenen zich daar echt niet voor.. en dus trek je portemonnee maar open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korras schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:20:
na wat wikken en wegen, gisteren een BeBook One besteld, als het goed wordt die vandaag geleverd.
uitstekende keuze!

die van mij is leeg, moet niet vergeten dat ding op te laden |:(
ik doe hem nooit uit eigenlijk, zet hem op keyboard lock en that's it. Maar dan verbruikt hij vreemd genoeg toch wat stroom. Na een paar weken niet gebruiken is hij dan langzaam aan het leeglopen. Geen idee waaraan hij de stroom verbruikt?

Je zou toch denken dat hij, zolang je geen pagina's omslaat helemaal niks verbruikt? Het is verder niet hinderlijk hoor, na een maand zit hij pas op 10% en kan je nog prima uren lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Het OS blijft wel draaien in de achtergrond en dat kost een klein beetje stroom :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

En oplaadbare accu's ontladen zichzelf ook langzaam overtijd.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
yep. :D

bevalt erg goed, en heb nu alleen nog maar de standaard firmware erop. maar, het leest zo verschrikkelijk prettig. ik merk wel dat het nogal wat aanspraak genereerd. in de trein: "leest dat nou prettig, zo'n e-reader?", of, van een of andere groep kleuters middelbare scholieren: "dan heb je toch ook geen leven, als je een electronisch boek gaat zitten lezen." tuurlijk, kinders. je hebt pas een leven als je al je geld uitgeeft een wiet en drank. :z

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korras schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 05:35:
[...]

bevalt erg goed, en heb nu alleen nog maar de standaard firmware erop. maar, het leest zo verschrikkelijk prettig. ik merk wel dat het nogal wat aanspraak genereerd. in de trein: "leest dat nou prettig, zo'n e-reader?", of, van een of andere groep kleuters middelbare scholieren: "dan heb je toch ook geen leven, als je een electronisch boek gaat zitten lezen." tuurlijk, kinders. je hebt pas een leven als je al je geld uitgeeft een wiet en drank. :z
Ik heb liever 30 e-reader mensen om me heen in een trein coupe dan 5 pubertjes met hun kakafonie aan MP3 geluiden of hun rappende gangsta praat gelardeerd met gebrulde telefoongesprekken waar iedereen mee van kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Korras schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 05:35:
[...]

Leuk hoe sommige mensen zo open zijn over hun eigen intellectuele tekortkomingen ;)
Ik krijg meestal wel positieve reacties, vaak willen mensen weten of het prettig leest en hoe het precies werkt. Ook veel vragen over de beschikbaarheid van e-books.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Ik was wel blij verrast met wat er al als e-book verkrijgbaar is. Gelukkig ook veel -legaal- te downloaden, binnenkort Jules Verne maar weer eens lezen :)

Tot nu toe ben ik nog erg blij met mijn DR800 (alleen niet echt een spannende naam). Scheelt veel sjouwen, en leest erg prettig, ook liggend. Ben benieuwd hoe de nieuwe firmware daar nog aan toe gaat voegen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Amazon komt met een Kindle app voor de iPad :D
http://www.amazon.com/gp/feature.html?docId=1000490441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vriend van mij heeft een stukje geschreven over strips/comics op ereaders; check het hier.
Die onderste foto is trouwens van mijn 505. :D We hebben precies hetzelfde model namelijk.

Volgens mij zijn strips momenteel nog een beetje onderbelicht, maar dit gaat zeker groot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vbmot schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:58:
Leuk hoe sommige mensen zo open zijn over hun eigen intellectuele tekortkomingen ;)
Ik krijg meestal wel positieve reacties, vaak willen mensen weten of het prettig leest en hoe het precies werkt. Ook veel vragen over de beschikbaarheid van e-books.
Ik zat hem bij de dokter in de wachtkamer te lezen en de dokter allerlei vragen erover stellen. Kom ik een paar weken later weer terug en heeft de dokter voor zijn vrouw een ereader gekocht en hij was dik tevreden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gezien ze al een iPhone app hebben lijkt me dat een makkelijke port, gewoon even de resolutie aanpassen en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:31:
[...]

gezien ze al een iPhone app hebben lijkt me dat een makkelijke port, gewoon even de resolutie aanpassen en klaar ;)
Dat kan, maar het zal verstandig zijn als ze wat meer aandacht besteden aan de ipadversie (of in de latere versies) zodat er beter wordt omgegaan met de mogelijkheden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ToolkiT schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:31:
[...]

Uiteraard, maar een iPhone lijkt me geen directe concurrent van de Kindle.
Een iPad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik weet niet of je dat echt zo kunt stellen.
Een Kindle, net als iedere andere 'echte' e-reader maakt gebruik van e-inkt.
Een iPad maakt gebruik van tft.. hetgeen zeker niet de voordelen heeft als een Kindle.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ganymedus schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:31:
Ik weet niet of je dat echt zo kunt stellen.
Een Kindle, net als iedere andere 'echte' e-reader maakt gebruik van e-inkt.
Een iPad maakt gebruik van tft.. hetgeen zeker niet de voordelen heeft als een Kindle.
Steve Jobs dennkt er anders over, iPad boeken, $9.99:
http://appadvice.com/appn...e-ibooks-prices-revealed/

't is ook maar de vraag wat een "echte" e-reader is. Volgens mij een device dat gemaakt is om elektroniche boeken op te lezen... Dat een iPad geen e-inkt gebruikt en dus geen 'echte' e-reader is, is een beetje als zeggen dat een LCD-TV geen televisie is omdat er geen beeldbuis in zit.

Denk dat ze ten tijde van de eerste e-readers nog niet zulke mooie LCD schermen icm. 10 uur accuduur konden maken, waardoor het een probleem was om een boek te lezen: beetje lastig als je elke 1,5 uur je accu op moet laden. Nu je 10 uur met een accu doet is dat geen excuus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sanoma, een van de grootste magazine uitgevers heeft besloten de ebooks links te laten liggen en zich te gaan richten op de Ipad:
http://www.nu.nl/internet...hriften-ipad-brengen.html
Misschien toch maar eens mijn abonnement opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Nick39 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:24:
Sanoma, een van de grootste magazine uitgevers heeft besloten de ebooks links te laten liggen en zich te gaan richten op de Ipad:
Het papieren tijdschrift heeft z'n beste tijd wel gehad. Het zal voorlopig niet helemaal uitsterven, maar we zitten midden in een verschuiving naar online content. De uitdaging voor uitgevers is hoe die content aan te bieden op een manier dat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Inmiddels is wel duidelijk dat (in ieder geval in Nederland) weinig mensen hun portemonnee zullen trekken voor een gewone website. Een tijdschrift aanbieden in de vorm van een leuke iPad app is dan wellicht kansrijker. Maar dan moet zo'n tijdschrift wel meer te bieden hebben dan wat ik al browsend op het Internet toch wel snel kan vinden, en dat is kennelijk ook wat Sanoma wil. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, maar ik zie wel voor me hoe een kind met een iPad (of soortgelijk apparaat) op de bank gaat zitten om de nieuw Donald Duck te lezen. Er is dan trouwens ook geen reden meer waarom die percies 1x per week zou uitkomen. Je zou ook naar een model kunnen van bijv. elke dag een beetje content, en in het weekend wat meer. Kortom, mogelijkheden zat, maar dan moet het wel goed worden uitgevoerd.

Dat ze de readers zonder kleur overslaan, ja, logisch. Die zijn niet geschikt voor hun soort content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Laatst online: 14-11-2022
Nick39 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:39:
Hier is een van die enthousiastelingen,ik scan me te pletter,heb tientallen allistair macleans liggen en vele tientallen nederlandstalige sf boeken.
Ik zie regelmatig van die epubs voorbij komen, die inderdaad nog niet echt uit zijn als epub, maar door een scan-actie wel omgezet zijn naar epub. Ik vraag me alleen af of het resultaat nou exact het zelfde is als het oorspronkelijke boek.
Soms als ik ze in de Acrobat viewer bekijk lijkt het (puur aan de opmaak in dat programma dan te zien) alsof pagina eindes anders staan enzo.
Wat kun je zeggen over de kwaliteit van deze scans? Ennuh zet je ze om met OCR?

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Nick39 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:24:
bah een tijdschrift op een lcd scherm lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:46
Jerrycan schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:12:
bah een tijdschrift op een lcd scherm lezen..
Voordat ik mijn BeBook kocht (nog altijd dik tevreden trouwens!) las ik ebooks op mijn PDA en ik heb dat nooit vervelend gevonden. Het grootste nadeel vond ik de korte acculevensduur en de wat mindere leesbaarheid in fel zonlicht maar verder heb ik me er nooit zo aan gestoord. Ik lees nu nog steeds regelmatig boeken op mijn Nokia E90 als ik 's nachts in bed wil lezen zonder mijn vriendin wakker te houden. Het licht hoeft dan niet aan, zoals dat bij een e-ink ebookreader wel moet.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik vind lezen op een lcd echt niet zo fijn.
Ik moet zeggen dat dit per lcd ook nog scheelt, bij mijn netbook (die led verlichting heeft) gaat dit al een stuk beter.

Al print ik nog steeds veel uit omdat ik dat echt veel fijner vind lezen ;) Als de a4 readers wat goedkoper worden ga ik er ook zeker een aanschaffen. 500 euro vind ik nog wel wat aan de hoge kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
JeroenH schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:37:
Voordat ik mijn BeBook kocht (nog altijd dik tevreden trouwens!)
Ik zelf twijfel nog tussen de Bebook en de Hanvon. Die eerste is zelfs al bij de V&D te koop; die laatste heeft er een standaard hoes bij. Heb jij er een hoes bijgekocht; bij die Bebook? Lijkt me voor op reis wel handiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik vind lezen op een LCD ook ruk, maar dat komt vooral doordat je daarvoor op een stoel achter een scherm moet gaan zitten of een laptop op je pens moet parkeren O-)

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.