Wat betreft de ASUS; ik heb een artikel overgenomen en daar staat dat hij april of mei uitkomt. Zie:
http://www.book-ebook.nl/...ebit_eerste_e-reader_zien
http://www.book-ebook.nl/...ebit_eerste_e-reader_zien
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
Wat is Deze firmware en waarom wijkt die af ?.. ik ga niet zo maar iets in mijn bebookje flashen wat ik op internet tegenkom,wat is het,wie maakt het..als ie echt zo goed is,is dat alternatief er dan ook voor de gewone bebook ?Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:01:
Ik heb nu deze firmware op mijn Bebook Mini staan en die bevalt me tot nu toe het best.
De menu's zijn een stuk beter vind ik, scheelt een hoop keren klikken (niet bij alle formaten overigens).
Zijn er meer mensen die andere firmware op de Mini hebben gezet en welke bevalt je het beste?
Verwijderd
Wij waren ook op CeBit aanwezig en hebben de Asus in de hand gehad: veelbelovend! Het scherm is heel erg duidelijk: erg contrastrijk: duidelijke knoppen en slimme interface!vandevorst schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:30:
[...]
Volgens mij valt dit wel mee. Even een tweetal foto's van de reader:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door teddebraak op 08-03-2010 19:34 ]
Verwijderd
Deze firmware is gemaakt door ene Buggins op een russisch forum (vertaalt naar het Nederlands door google, beetje vreemd lezen dus).Nick39 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:05:
[...]
Wat is Deze firmware en waarom wijkt die af ?.. ik ga niet zo maar iets in mijn bebookje flashen wat ik op internet tegenkom,wat is het,wie maakt het..als ie echt zo goed is,is dat alternatief er dan ook voor de gewone bebook ?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 09:23 . Reden: Screenshots toegevoegd ]
Verwijderd
Verwijderd
Zou deze ook op de Hanlin V3 (Bebook One) werken? Ik kan dat niet helemaal opmaken uit de site.Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 02:13:
Deze firmware is gemaakt door ene Buggins op een russisch forum (vertaalt naar het Nederlands door google, beetje vreemd lezen dus).
Hij is nogal actief en ik heb net de laatst versie erop gezet van 5 Maart.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 09:37 ]
Er is van alles moois en er komt ook nog van alles aan. De iRex bijvoorbeeld, die heeft ook een groot scherm.teddebraak schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:32:
Zijn er nog meer mooie grote readers?
Ik heb alleen de Kindle maar de ondersteunde bestandsformaten verschillen heel erg per merk. De Kindle ondersteunt bijvoorbeeld wel PDF maar weer geen ePub. ePub boeken kan je dacht ik op bol.com kopen (maar zelf nooit gedaan aangezien ik dus de Kindle heb), maar dan moet je reader wel ePub met DRM ondersteunen.teddebraak schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:32:
* Aangezien ik er nog werkelijk geen verstand van heb is mijn vraag hoe ik content op bv de kindle of de asus kan zetten? is er een speciale beveiliging die bepaalde handelingen bemoeilijkt? Bij de kindle heb je een directe link met amazon om daar boeken te kopen, hoe werkt dit met een ander merk, bv de asus? kun je daarmee ook inloggen op amazon of hebben die een eigen webshop? Kan ik elke pdf erop zetten? ook bijzondere formaten met grote afbeeldingen of zitten er limitaties op?
Het is niet heel erg wit vind ik zelf, en ja ik vind het behoorlijk storend. Ik denk zelfs dat ik mijn Kindle weer weg ga doen, het irriteert me vaak behoorlijk. In slecht licht is het contrast naar mijn mening bedroevend. Het viel me erg tegen in de praktijk. Het zwart is wel redelijk zwart, dat zie je vooral met grote vlakken. 'Rekenmachine' grijs vind ik wel een goede vergelijking. Het is ook een stuk grijzer dan het papier van een pocketboek. Niettemin kunnen veel mensen er prima van lezen hoor, sommigen stoort het gewoon meer dan anderen.teddebraak schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:32:
* hoe wit is wit op de readers? vroegere versies hadden gewoon een 'rekenmachine' kleur, in hoeverre is dat tegenwoordig wit? aangezien wit een lastige kleur is om te fotografern en ik niet weet of foto's al dan niet bewerkt zijn, graag wat gebruikerservaringen. 100% wit zal het misschien niet zijn maar is het storend?
Als fan van de techniek erger ik me eraan. Vooral vóór aanschaf had ik dat en als ik m'n reader show. In gebruik is het absoluut geen punt. Ik heb het dan over een iRex DR1000S. Die is zeker geen rekenmachine kleur (en ook wat witter dan sommige andere readers, geloof ik), maar toch echt niet wit.teddebraak schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:32:* hoe wit is wit op de readers? vroegere versies hadden gewoon een 'rekenmachine' kleur, in hoeverre is dat tegenwoordig wit? aangezien wit een lastige kleur is om te fotografern en ik niet weet of foto's al dan niet bewerkt zijn, graag wat gebruikerservaringen. 100% wit zal het misschien niet zijn maar is het storend?
Een uitoefenbaar recht waarmee je het ergens op kunt halen? (D.w.z. niet het recht om het zelf te (laten) digitaliseren voor eigen gebruik, right? Dat heb je, dacht ik.) Lijkt me hoogst interessant, maar is niet wettelijk zo geregeld en dat lijkt er ook nog (lang) niet aan te komen. Er is nieuwe wetgeving in de maak die zegt dat wanneer je de rechten eenmaal hebt gekocht op content, d.w.z. een muzieknummer of computerspel, dat geldt ongeacht het medium. Je hoeft dan niet opnieuw te betalen (voor de rechten) als je een nummer op je nieuwe mobiele speler wilt i.p.v. op de vorige, ook op je computer wilt, etc.* verder nog een lastige vraag, als ik boeken fysiek heb staan in mn kast heb ik dan ook rechten op een digitaal exemplaar?
Op dit punt goed nieuws: downloaden van boeken IS legaal in Nederland. Punt. Persoonlijk download ik titels die al in mijn boekenkast staan zonder enige scrupules.kan ik dat bv ergens íllegaal' downloaden en toch legaal zijn?
Er wordt veel geroepen, maar er zit echt nog niemand een maand van verkrijgbaar. Persoonlijk verwacht ik het nog niet onder de kerstboom dit jaar. Er zullen vast leveranciers hard hun best doen, maar ik denk niet dat ze het al gaan halen. Misschien een officiële introductie en zelfs een eerst paar productie exemplaren van de bank, maar concreet te bestellen en leverbaar, dat denk ik nog (net) niet.* Hoever staat de technologie wat betreft kleuren e-inkt? ik wil natuurlijk niet die gek zijn die een zwart wit kindle dx koopt en dat een maand later de mooiste kleurenschermen op de markt komen.
Verwijderd
ik ga morgen eens orienteren bij de mediamarkt. kan ik gelijk zien of ik voor een grote 9.7'' of toch een 6'' wil gaan.Gwaihir schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:24:
[...]
Als fan van de techniek erger ik me eraan. Vooral vóór aanschaf had ik dat en als ik m'n reader show. In gebruik is het absoluut geen punt. Ik heb het dan over een iRex DR1000S. Die is zeker geen rekenmachine kleur (en ook wat witter dan sommige andere readers, geloof ik), maar toch echt niet wit.
[...]
waar kan ik hier meer informatie over vinden? Is er verschil tussen downloaden voor de kindle en andere readers?Op dit punt goed nieuws: downloaden van boeken IS legaal in Nederland. Punt. Persoonlijk download ik titels die al in mijn boekenkast staan zonder enige scrupules.
Je mag je eigen morele standpunt bepalen m.b.t. het downloaden van boeken waar je nooit voor betaald hebt en ondanks intensief gebruik ook niet van plan bent voor te gaan betalen. Houdt er daarbij s.v.p. rekening mee dat je hoopt dat ze wel geschreven blijven worden.
Ja. Als je de boeken 'die je al in je boekenkast hebt staan' op het Internet vindt, zal dat heel vaak in een formaat zijn dat niet op de Kindle werkt en wel op een hoop andere readers. Kindle ondersteunt nl. geen epub. Naar mijn (wellicht discutabele) mening is de Kindle een doodlopende weg, maar omdat Amazon groot is kan dat wel een erg lange doodlopende weg zijn.Is er verschil tussen downloaden voor de kindle en andere readers?
Ik denk dat het AZW formaat van Amazon inderdaad een doodlopende weg is als ePub zo door gaat zetten. Maar het is een fluitje van een cent voor Amazon om ePub functionaliteit toe te voegen. Zeker met de firmware-over-the-air functionaliteit van de Kindle. Zo hebben ze native PDF ondersteuning ook toegevoegd, en dat was nog maar een half jaar geleden.zetmolm schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:58:
[...] Als je de boeken 'die je al in je boekenkast hebt staan' op het Internet vindt, zal dat heel vaak in een formaat zijn dat niet op de Kindle werkt en wel op een hoop andere readers. Kindle ondersteunt nl. geen epub. Naar mijn (wellicht discutabele) mening is de Kindle een doodlopende weg, maar omdat Amazon groot is kan dat wel een erg lange doodlopende weg zijn.
Ja, dat klopt. De link die je noemt says it all.teddebraak schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:44:
Gedownloade epub files kan ik toch omzetten naar bv mobi? http://kindleworld.blogsp...le-books-in-epub-for.html
Tegenwoordig is het ook niet meer zo moeilijk meer om de DRM van ePub ebooks af te slopen. Mag natuurlijk niet, maar als het de enige manier is om een eBook wat je legaal gekocht hebt op je eReader te krijgen dan heiligt het doel de middelen IMHO..GekkePrutser schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:06:
[...]
Er is van alles moois en er komt ook nog van alles aan. De iRex bijvoorbeeld, die heeft ook een groot scherm.
[...]
Ik heb alleen de Kindle maar de ondersteunde bestandsformaten verschillen heel erg per merk. De Kindle ondersteunt bijvoorbeeld wel PDF maar weer geen ePub. ePub boeken kan je dacht ik op bol.com kopen (maar zelf nooit gedaan aangezien ik dus de Kindle heb), maar dan moet je reader wel ePub met DRM ondersteunen.
Overigens kan je tussen de meeste non-DRM formaten converteren met Calibre, die gebruik ik ook om mijn .txt's naar mobipocket om te zetten zodat ze op de Kindle kunnen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Het BOL aanbod valt tegen hoor... niets van Stephen King,Alistair mcLean en zo.. het zou zo makkelijk zijn,je neemt je reader of stick mee naar een winkel en laden maar, nooit meer uitverkocht...ToolkiT schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:10:
[...]
Tegenwoordig is het ook niet meer zo moeilijk meer om de DRM van ePub ebooks af te slopen. Mag natuurlijk niet, maar als het de enige manier is om een eBook wat je legaal gekocht hebt op je eReader te krijgen dan heiligt het doel de middelen IMHO..
Het is idd jammer dat de Kindle ePub niet native ondersteunt (PDF,txt,mobi, en eigen format gelukkig wel) maar ze proberen natuurlijk zo veel mogelijk mensen bij hun boekenwinkel te houden..
Alleen jammer dat Amazon.com geen NL(talige) boeken heeft, dat is de enige reden waarom ik een boek bij bol zou kopen: nederlandse schrijvers..
[ Voor 1% gewijzigd door xahmol op 10-03-2010 13:40 . Reden: Bedoelde uiteraard dat ik liever in het Engels lees ]
De nederlandse...gelukkig heb ik tientallen boeken..en dat worden allemaal epubsxahmol schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:22:
Zowel Stephen King als Alistair MacLean zijn prima te krijgen in ePub hoor, in het Engels in ieder geval.
Bijvoorbeeld op Kobobooks.com:
http://www.kobobooks.com/...ch.html?q=stephen%20king&
http://www.kobobooks.com/...=1&s=averagerating&g=both
Of bedoelde je de Nederlandse vertalingen? Dan is het aanbod inderdaad dramatisch. Gelukkig lees ik toch liever in het Nederlands.
De boekencollectie hier is vrijwel enkel stephen king (in het nederlands) Op 1 boek na hebben we daar alles van geloof ik. Vrij lastig om daar een epub collectie van te krijgen (en nee, scannen is geen optieNick39 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:38:
[...]
De nederlandse...gelukkig heb ik tientallen boeken..en dat worden allemaal epubs
Beter deze discussie dan de eindeloze RTL5 HD elders hewe pakken gewoon een boek zou ik daar als G.Bruiker zeggen
[ Voor 8% gewijzigd door Tonkey op 10-03-2010 13:57 ]
Hier ook,maar scannen laat zijn sporen na en slopen mag ik ze niet dus of King ooit tot de epubs gaat behoren...vandevorst schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:55:
[...]
De boekencollectie hier is vrijwel enkel stephen king (in het nederlands)
Verwijderd
Inderdaad. Laatst een 2 gig bestand avn alle stephen king's binnengehaald. Moet nog wel het een en ander uitzoeken omdat elk boek in verschillende formaten in dat zipje zitten, maar zelfs scannen lijkt me wat overbodig als je het in een half uurtje van usenet kan halen.xahmol schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:22:
Zowel Stephen King als Alistair MacLean zijn prima te krijgen in ePub hoor, in het Engels in ieder geval.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 15:38 ]
Verwijderd
paar boeken? xD 100000 vind ik wel veel.Fuzzillogic schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:58:
2GiB voor een paar boeken? Dat zullen dan echt ingescande vodjes zijn. Nee, ik heb er geen probleem mee om te betalen voor boeken, als dat betekent dat je het in een bruikbaar formaat krijgt aangeleverd. Kunnen zoeken binnen een boek is erg handig heb ik gemerkt, evenals de mogelijkheid om snel het woordenboek te raadplegen. Ik lees Engelstalige boeken, maar de woordenschat van de auteurs overtreft de mijne, zullen we maar zeggen. Maar een simpele dubbeltik op het woord lost dat probleem direct op, dankzij het ingebouwde woordenboek.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 16:02 . Reden: nul vergeten! ]
Engels is ook een mooie taal en als het origineel in het engels is lees ik dat 100x liever dan de vertaling. Hoe goed de vertaling ook is, je mist toch vaak wat.zetmolm schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:57:
"Gewoon" in het Engels? Wat is er mis met onze prachtige Nederlandse taal (behalve dan dat er wat weinig e-boeken zijn)?
[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 10-03-2010 16:04 ]
Die asus komt ook pas over een half jaar. De que is er hopelijk snel.vandevorst schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:55:
[...]
@teddebraak
De asus vind ik persoonlijk een heel mooi apparaat. En de skiff zie ik dit jaar nog niet uitkomen.
Verwijderd
Hier heb ik wat gevonden waar je waarschijnlijk we iets aan hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:36:
[...]
Zou deze ook op de Hanlin V3 (Bebook One) werken? Ik kan dat niet helemaal opmaken uit de site.
Heb je ook een Engels forum waar deze besproken wordt? Ik wil hem wel proberen, maar vind het wat vervelend dat ik dat forum steeds door de vertaalmachine moet halen wat mij niet helemaal handig lijkt als ik er problemen mee ga krijgen.
Denk dat voor meerderen hier op het forum geldt dat ze meer Engels lezen en schrijven als Nederlands tegenwoordig. Bij mij wel iig, werk is 100% Engels en zelf lees ik ook veel liever in het Engels: is toch de originele taal voor bijna alles wat ik lees en het is eerder uit en nog goedkoper ook.zetmolm schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:57:"Gewoon" in het Engels? Wat is er mis met onze prachtige Nederlandse taal (behalve dan dat er wat weinig e-boeken zijn)?
En een onbekend woord niet? Ik heb er totaal geen last van dat het woordenboek me uit het verhaal trekt. Juist omdat het zo snel en unobtrusive (sorryNick39 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:56:
maar mij persoonlijk zou het storen als ik een boek lees en daarbij een al dan niet ingebouwd woordenboek moet raadplegen,die handeling haalt me uit het verhaal.
Mag dit inderdaad niet? Hoe zit dat in Nederland nu precies?ToolkiT schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:10:
[...]
Tegenwoordig is het ook niet meer zo moeilijk meer om de DRM van ePub ebooks af te slopen. Mag natuurlijk niet, maar als het de enige manier is om een eBook wat je legaal gekocht hebt op je eReader te krijgen dan heiligt het doel de middelen IMHO..
Goede vraag, ik ging er vanuit dat je beveiligings systemen niet mag verbreken, maar misschien mag dat in de EU wel, ik weet dat ze er in de US een kapstok artikel tegen hebben..Gwaihir schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:27:
[...]
Mag dit inderdaad niet? Hoe zit dat in Nederland nu precies?
Ik wil (zowel uit principe, als omdat mijn DR1000S niet meewerkt) geen boeken met DRM. Helaas kan ik daardoor niet of nauwelijks boeken kopen. Recentelijk heb ik dan ook weer meerdere titels op papier aangeschaft en wacht ik ondertussen af tot ik een exemplaar voor mijn eReader op het net aantref. Maar, mijn boekenkast is al vol zat en onderweg / naar het werk, neem ik liever die ene ereader mee.
Na een beetje aan Google lurken is me wel duidelijk dat je de doorsnee epub DRM er eenvoudig af kunt slopen en dan een gewone PDF overhoudt. Maar:
- Is dit in Nederland legaal (de handeling van DRM eraf halen)?
- Kan mijn legaal eigenaarschap van de betreffende DRM-vrije PDF ter discussie komen te staan, met name als ik het ge-DRM-de orgineel weggooi of op een zeker moment niet meer kan lezen (na wissel van computer / account / pdf-reader / whatever)?
Ben geen jurist, maar meen ooit gelezen te hebben (naar aanleiding van de DeCSS casus bij DVDs) dat DRM erafslopen niet illegaal is als elke leek het kan en het is voor je eigen thuiskopie.ToolkiT schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:21:
[...]
Goede vraag, ik ging er vanuit dat je beveiligings systemen niet mag verbreken, maar misschien mag dat in de EU wel, ik weet dat ze er in de US een kapstok artikel tegen hebben..
[ Voor 13% gewijzigd door xahmol op 11-03-2010 07:33 ]
Verwijderd
Als ik kon kiezen las ik ook Nederlands hoor, maar in het SF genre (en in mindere mate het Fantasy genre) heb je nu eenmaal geen keuze. Heb ik toch wat aan de Engelse lessen op de middelbare school, vond het altijd onzin, maar nu loont het zeker.Nick39 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:56:
Ik leef en woon in Nederland en vind het jammer dat je dan of van enthousiaste hobbyísten,of van een schamel aanbod afhankelijk bent.
Valt mee, vooral veel .doc enzo, maar ik moet het wat uitzoeken nog. Ik heb hier ook nog een megapost van 8 gig liggen met SF en fantasy boeken, redelijk in mapjes ingedeeld, maar ik kom maar zelden verzamelposts tegen die in 1 keer goed zijn. Maar betalen vind ik niet zo'n goed ideeFuzzillogic schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:58:
2GiB voor een paar boeken? Dat zullen dan echt ingescande vodjes zijn. Nee, ik heb er geen probleem mee om te betalen voor boeken, als dat betekent dat je het in een bruikbaar formaat krijgt aangeleverd.
Dank! Ik ga het even doornemen straks. Die site had ik al in de bookmarks staan, maar dit topic ken ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:53:
[...]
Hier heb ik wat gevonden waar je waarschijnlijk we iets aan hebt.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 13:56 ]
Dank. Ik zal bijlezen. Ik had de indruk dat ePub een duur woord was voor pdf met DRM (en reflow?). Dan moet ik waarschijnlijk nog even wachten voor ik zo'n boek goed op m'n DR1000 kan lezen, ook zonder DRMxahmol schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 07:26:
[...]
Kleine correctie: de methode die DRM van ePubs afhaald die met een makkelijke Google query te vinden is, maakt er geen PDF van, maar gewoon een nieuw ePub bestand zonder DRM.
De verwarring met PDF komt denk ik doordat de gebruikte DRM van Adobe is,
[ Voor 32% gewijzigd door Gwaihir op 11-03-2010 20:01 ]
Gelukkig is ePub geen PDF met DRM ;-) ePub leest een stuk prettiger dan PDF op ereaders die ePub ondersteunen.Gwaihir schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:18:
[...]
Dank. Ik zal bijlezen. Ik had de indruk dat ePub een duur woord was voor pdf met DRM (en reflow?). Dan moet ik waarschijnlijk nog even wachten voor ik zo'n boek goed op m'n DR1000 kan lezen, ook zonder DRM.
[Edit]
Hmm.. ik bedoel kennelijk met DRM beveiligde PDFs. (Zie bijvoorbeeld info van bol.com.) Is dat dezelfde beveiligings als ePub (en dus op dezelfde manier weg te halen)? Een boek als dit is dan voor m'n iRex toch heel interessant.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Oh die Onyx Boox is wel erg leuk. Maar ik vindt de prijs nog wel iets te hoog(€329). Want daarbij komen ook nog de ebooks die nog steeds schandalig duur zijn vergeleken met een papieren versie.mindcrash schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:43:
Al een tijdje loop ook ik te zoeken naar een fatsoenlijke reader. Ik lees graag, maar heb slechts beperkte ruimte in mijn huis die ik niet wil vullen met boekenkasten (en zo'n kast is gezien de boeken die ik leuk vind vrij snel gevuld). De belangrijkste eis was daarbij een scherm van +/- 6"; lijkt me immers vrij prettig lezen.
In eerste instantie viel mijn oog op de Sony PRS-600, maar ik heb begrepen dat het scherm nogal reflecteerd en dat dit behoorlijk irritant kon zijn. Dus dat word hem waarschijnlijk niet (tenzij ik deze ergens zelf kan uitproberen)
Nu lees ik vrij positieve dingen over de Onyx Boox (aka Bebook Neo); Deze schijnt best stevig in elkaar te zitten en maakt onder andere gebruik van onderdelen van Freescale (CPU), Epson (iets met het scherm) en Wacom (touchscreen). De reviews zeggen bijvoorbeeld dat dit scherm vrijwel geen last heeft van glare (vanwege een of andere technologie van Wacom), en doordat deze reader nogal populair lijkt te zijn is hij voorlopig uitverkocht in Nederland blijkbaar... dus dat is ook wel een goed teken.
Any thoughts?
Als het echt van belang is ga dan in Mobi formaat lezen. Dat heeft ingebouwde ondersteuning voor woordenboeken. Calibre zet epubs zonder probleem om in Mobi.Nick39 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:39:
En dan is engelstalige SF best een zware kost,hoewel je er zonder woordenboek natuurlijk op een gegeven moment wel achter komt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Met moderne e-readers is het helemaal niet meer nodig dat een boekformaat woordenboekondersteuning biedt. Dat is ook eigenlijk een rare koppeling. De 'ideale' reader kan elk woord dat je aantikt voor je opzoeken in een woordenboek, ongeacht het formaat waarin dat woord voorkomt. Het is dus helemaal niet nodig dat ePub deze functionaliteit krijgt.Als het echt van belang is ga dan in Mobi formaat lezen. Dat heeft ingebouwde ondersteuning voor woordenboeken. Calibre zet epubs zonder probleem om in Mobi.
Verwijderd
Op de bebook kan je toch helemaal geen woordenboek gebruiken? Als het wel kan, hoe doe je dat? Dat zou ik ook wel willen namelijk.Ortep schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:59:
Mijn vrouw heeft een Bebook en ik een Cybook. We hebben alletwee de mogelijkheid om ePub en Mobi te lezen en iedere keer komen we toch weer terug op Mobi, puur vanwege het gemak van dingen als woordenboeken.
<br />, ePub is immers XHTML.Nick39 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:01:
Ik wil in Sigil een harde regel einde geven ( om aan te geven dat daar een nieuwe alinea begint, zodat de rest van de regel wit blijft,zonder een witregel in te vullen? .. iemand een idee ,gewoon een <br> ?
Dat stukje style sheet begrijp ik niet helemaal maar als beiden hetzelfde doen vind ik het prima.Fuzzillogic schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:18:
[...]
In theorie is het netter er een <p>alinea</p> van te maken. In de stylesheet kun je dan met p {margin: 0} voorkomen dat er witruimte "ontstaat".
Verwijderd
De Kindle werkt wel degelijk in Nederland, maar niet volledig optimaal. Ik heb er zelf een.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:08:
ha allemaal,
Ik las in een van de eerste berichten dat de kindle van amazon nog niet in nederland werkt. Tone ik net de connectivity van amazon kindle checkte lijkt deze inmiddels toch ook nederland te hebben aan gedaan.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan ik met de kindle ook bv boeken van bol.com bestellen, of hebben die een ander bestandsformat?
positieve / negatieve ervaringen?
Voor mij geld hetzelfde ( maar dan in de UK)GekkePrutser schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:58:
[...]
De Kindle werkt wel degelijk in Nederland, maar niet volledig optimaal. Ik heb er zelf een.
Hier wat plus- en minpuntjes:
Pluspuntjes:Minpuntjes:
- Boeken kopen werkt goed via 3G
- Zat Amerikaanse boeken beschikbaar
- Als je hem bestelt dan regelen ze de douane kosten al vooraf voor je zodat je hem snel hebt en geen naheffing krijgt
- Native PDF ondersteuning (maar echt lekker werken doet het niet)
Maar dat zijn alleen de dingen die mij zo 1-2-3 opvallen.
- Je kan geen ePub boeken gebruiken zonder te converteren (en hacken, bij DRM-beveiligde boeken). Dus boeken kopen van bol.com en gelijk lezen kan niet (om daarmee gelijk je vraag te beantwoorden).
- Zeer weinig Nederlandse boeken beschikbaar
- Web browser werkt niet in Nederland, je kan alleen de wikipedia en de amazon site bekijken, de rest is geblockt.
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Verwijderd
Geen idee, ik lees nooit Nederlandse boeken. Die verplichte boekenlijst heeft het Nederlandstalige boek voor mij voorgoed verpest.[b][message=33648010,noline]@ gekke prutser
Hoe "makkelijk" is het om zo'n bestand van bol.com te converteren. Ik neig nog steeds naar de kindle, maar wil ook graag nederlandse boeken kunnen bestellen.
Is dit makkelijk om te zetten, of heb ik daar toch iets meer technical knowledge voor nodig?
makkelijk... als je maar eerst de DRM kraker goed geconfigureerd hebt.. daarna is het een commandline commando draaien in de orde van 'decrypt bolboek kraakboek'Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:49:
thanks so far voor jullie ervaringen.
@ gekke prutser
Hoe "makkelijk" is het om zo'n bestand van bol.com te converteren. Ik neig nog steeds naar de kindle, maar wil ook graag nederlandse boeken kunnen bestellen.
Is dit makkelijk om te zetten, of heb ik daar toch iets meer technical knowledge voor nodig?
Kan volgens mij ook niet...Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:43:
[...]
Op de bebook kan je toch helemaal geen woordenboek gebruiken? Als het wel kan, hoe doe je dat? Dat zou ik ook wel willen namelijk.
Op de BeBook Neo heb je weer wel een woordenboekfunctie
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Wat ik gelezen heb zijn de meeste verwachten eind dit jaar, tot de eerste helft 2011.ThijsWTF schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:34:
Wanneer komen de eReaders met gekleurde inkt op de markt? Ik las al wel dat ze in ontwikkeling waren maar ik kan er niet achter komen wanneer ze te verkrijgen zijn.Zo gauw die dingen verschijnen ga ik er een halen.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Er zijn denk ik genoeg mensen die strips, tijdschriften of (studie)boeken met veel afbeeldingen op een reader zouden willen lezen.Jiriki schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:30:
Wat is het voordeel van gekleurde e-ink?
Ik wacht op de que, kleur hoeft van mij nog niet. Ik print nu ook alles zwart wit. Alleen als kleur geen of weinig extra kosten (zowel financieel als technisch) met zich meebrengt wordt het voor mij een optie.zetmolm schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:27:
Dat zou mooi zijn, maar verwacht er ook niet te veel van. Citaat uit 't artikel:
"And don't expect to see the color EPDs sporting a contrast or color vibrancy anywhere close to what you'll get from a traditional LCD either."
Ja.. op a4 formaat maar niet op een 6 inch readertje,die lenen zich daar echt niet voor.. en dus trek je portemonnee maar open...zetmolm schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:45:
[...]
Er zijn denk ik genoeg mensen die strips, tijdschriften of (studie)boeken met veel afbeeldingen op een reader zouden willen lezen.
Verwijderd
uitstekende keuze!Korras schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:20:
na wat wikken en wegen, gisteren een BeBook One besteld, als het goed wordt die vandaag geleverd.
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
yep.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Ik heb liever 30 e-reader mensen om me heen in een trein coupe dan 5 pubertjes met hun kakafonie aan MP3 geluiden of hun rappende gangsta praat gelardeerd met gebrulde telefoongesprekken waar iedereen mee van kan luisteren.Korras schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 05:35:
[...]
yep.
bevalt erg goed, en heb nu alleen nog maar de standaard firmware erop. maar, het leest zo verschrikkelijk prettig. ik merk wel dat het nogal wat aanspraak genereerd. in de trein: "leest dat nou prettig, zo'n e-reader?", of, van een of andere groep kleuters middelbare scholieren: "dan heb je toch ook geen leven, als je een electronisch boek gaat zitten lezen." tuurlijk, kinders. je hebt pas een leven als je al je geld uitgeeft een wiet en drank.
Leuk hoe sommige mensen zo open zijn over hun eigen intellectuele tekortkomingenKorras schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 05:35:
[...]
yep.
bevalt erg goed, en heb nu alleen nog maar de standaard firmware erop. maar, het leest zo verschrikkelijk prettig. ik merk wel dat het nogal wat aanspraak genereerd. in de trein: "leest dat nou prettig, zo'n e-reader?", of, van een of andere groep kleuters middelbare scholieren: "dan heb je toch ook geen leven, als je een electronisch boek gaat zitten lezen." tuurlijk, kinders. je hebt pas een leven als je al je geld uitgeeft een wiet en drank.
Ook maar dat ik dat weet!
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Verwijderd
Ik zat hem bij de dokter in de wachtkamer te lezen en de dokter allerlei vragen erover stellen. Kom ik een paar weken later weer terug en heeft de dokter voor zijn vrouw een ereader gekocht en hij was dik tevredenvbmot schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:58:
Leuk hoe sommige mensen zo open zijn over hun eigen intellectuele tekortkomingen
Ik krijg meestal wel positieve reacties, vaak willen mensen weten of het prettig leest en hoe het precies werkt. Ook veel vragen over de beschikbaarheid van e-books.
gezien ze al een iPhone app hebben lijkt me dat een makkelijke port, gewoon even de resolutie aanpassen en klaarmatthijst schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:47:
Amazon komt met een Kindle app voor de iPad![]()
http://www.amazon.com/gp/feature.html?docId=1000490441
Dat kan, maar het zal verstandig zijn als ze wat meer aandacht besteden aan de ipadversie (of in de latere versies) zodat er beter wordt omgegaan met de mogelijkheden.ToolkiT schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:31:
[...]
gezien ze al een iPhone app hebben lijkt me dat een makkelijke port, gewoon even de resolutie aanpassen en klaar
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Uiteraard, maar een iPhone lijkt me geen directe concurrent van de Kindle.ToolkiT schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:31:
[...]
gezien ze al een iPhone app hebben lijkt me dat een makkelijke port, gewoon even de resolutie aanpassen en klaar
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Steve Jobs dennkt er anders over, iPad boeken, $9.99:Ganymedus schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:31:
Ik weet niet of je dat echt zo kunt stellen.
Een Kindle, net als iedere andere 'echte' e-reader maakt gebruik van e-inkt.
Een iPad maakt gebruik van tft.. hetgeen zeker niet de voordelen heeft als een Kindle.
Het papieren tijdschrift heeft z'n beste tijd wel gehad. Het zal voorlopig niet helemaal uitsterven, maar we zitten midden in een verschuiving naar online content. De uitdaging voor uitgevers is hoe die content aan te bieden op een manier dat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Inmiddels is wel duidelijk dat (in ieder geval in Nederland) weinig mensen hun portemonnee zullen trekken voor een gewone website. Een tijdschrift aanbieden in de vorm van een leuke iPad app is dan wellicht kansrijker. Maar dan moet zo'n tijdschrift wel meer te bieden hebben dan wat ik al browsend op het Internet toch wel snel kan vinden, en dat is kennelijk ook wat Sanoma wil. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, maar ik zie wel voor me hoe een kind met een iPad (of soortgelijk apparaat) op de bank gaat zitten om de nieuw Donald Duck te lezen. Er is dan trouwens ook geen reden meer waarom die percies 1x per week zou uitkomen. Je zou ook naar een model kunnen van bijv. elke dag een beetje content, en in het weekend wat meer. Kortom, mogelijkheden zat, maar dan moet het wel goed worden uitgevoerd.Nick39 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:24:
Sanoma, een van de grootste magazine uitgevers heeft besloten de ebooks links te laten liggen en zich te gaan richten op de Ipad:
http://www.nu.nl/internet...hriften-ipad-brengen.html
Misschien toch maar eens mijn abonnement opzeggen.
Ik zie regelmatig van die epubs voorbij komen, die inderdaad nog niet echt uit zijn als epub, maar door een scan-actie wel omgezet zijn naar epub. Ik vraag me alleen af of het resultaat nou exact het zelfde is als het oorspronkelijke boek.Nick39 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:39:
Hier is een van die enthousiastelingen,ik scan me te pletter,heb tientallen allistair macleans liggen en vele tientallen nederlandstalige sf boeken.
<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>
bah een tijdschrift op een lcd scherm lezen..Nick39 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:24:
Sanoma, een van de grootste magazine uitgevers heeft besloten de ebooks links te laten liggen en zich te gaan richten op de Ipad:
http://www.nu.nl/internet...hriften-ipad-brengen.html
Misschien toch maar eens mijn abonnement opzeggen.
Voordat ik mijn BeBook kocht (nog altijd dik tevreden trouwens!) las ik ebooks op mijn PDA en ik heb dat nooit vervelend gevonden. Het grootste nadeel vond ik de korte acculevensduur en de wat mindere leesbaarheid in fel zonlicht maar verder heb ik me er nooit zo aan gestoord. Ik lees nu nog steeds regelmatig boeken op mijn Nokia E90 als ik 's nachts in bed wil lezen zonder mijn vriendin wakker te houden. Het licht hoeft dan niet aan, zoals dat bij een e-ink ebookreader wel moet.Jerrycan schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:12:
bah een tijdschrift op een lcd scherm lezen..
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Ik zelf twijfel nog tussen de Bebook en de Hanvon. Die eerste is zelfs al bij de V&D te koop; die laatste heeft er een standaard hoes bij. Heb jij er een hoes bijgekocht; bij die Bebook? Lijkt me voor op reis wel handiger..JeroenH schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:37:
Voordat ik mijn BeBook kocht (nog altijd dik tevreden trouwens!)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq