Ik heb een txt file waarbij de oorspronkelijke eigenaar
het handig vond om ipv automatische terugloop dit voor
de gebruiker zelf beslist te hebben: ik heb naast de
normale paragraaf line breaks, ook in de paragraaf zelf
een kudde line breaks, zodat ik maar een relatief smalle
rand text heb.
Nu is het een beetje een principe kwestie geworden om deze text file om te zetten naar alleen paragraaf line breaks.
Helaas levert Google me niet veel boeiends op: wel veel verhandelingen over de diverse line breaks op unix, mac en windows systemen, een ebook-reader die het wel automatisch goed toont (ubook), maar geen exportmogelijkheden
In theorie is het denk ik wel mogelijk om met een macro dit er uit te filteren, maar ik heb eerlijk gezegd daar even geen zin in om mee te klooien... ik kan ook haast niet geloven dat ik de enige ben met dit probleem. Het is in ieder geval geen verzoek om een macro te laten maken e.d.
Ik heb gezocht op: 'text file line breaks delete'
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Zijn mijn zoektermen verkeerd? Weet er iemand waar er wel op gezocht kan worden met relevante hits, of weet er iemand een programma'tje of instellingen van MS Office e.d.?
het handig vond om ipv automatische terugloop dit voor
de gebruiker zelf beslist te hebben: ik heb naast de
normale paragraaf line breaks, ook in de paragraaf zelf
een kudde line breaks, zodat ik maar een relatief smalle
rand text heb.
Nu is het een beetje een principe kwestie geworden om deze text file om te zetten naar alleen paragraaf line breaks.
Helaas levert Google me niet veel boeiends op: wel veel verhandelingen over de diverse line breaks op unix, mac en windows systemen, een ebook-reader die het wel automatisch goed toont (ubook), maar geen exportmogelijkheden
In theorie is het denk ik wel mogelijk om met een macro dit er uit te filteren, maar ik heb eerlijk gezegd daar even geen zin in om mee te klooien... ik kan ook haast niet geloven dat ik de enige ben met dit probleem. Het is in ieder geval geen verzoek om een macro te laten maken e.d.
Ik heb gezocht op: 'text file line breaks delete'
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Zijn mijn zoektermen verkeerd? Weet er iemand waar er wel op gezocht kan worden met relevante hits, of weet er iemand een programma'tje of instellingen van MS Office e.d.?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |