Txt file linebreaks verwijderen, paragrafen overleven

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Ik heb een txt file waarbij de oorspronkelijke eigenaar
het handig vond om ipv automatische terugloop dit voor
de gebruiker zelf beslist te hebben: ik heb naast de
normale paragraaf line breaks, ook in de paragraaf zelf
een kudde line breaks, zodat ik maar een relatief smalle
rand text heb.
Nu is het een beetje een principe kwestie geworden om deze text file om te zetten naar alleen paragraaf line breaks.

Helaas levert Google me niet veel boeiends op: wel veel verhandelingen over de diverse line breaks op unix, mac en windows systemen, een ebook-reader die het wel automatisch goed toont (ubook), maar geen exportmogelijkheden :'(

In theorie is het denk ik wel mogelijk om met een macro dit er uit te filteren, maar ik heb eerlijk gezegd daar even geen zin in om mee te klooien... ik kan ook haast niet geloven dat ik de enige ben met dit probleem. Het is in ieder geval geen verzoek om een macro te laten maken e.d.

Ik heb gezocht op: 'text file line breaks delete'
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Zijn mijn zoektermen verkeerd? Weet er iemand waar er wel op gezocht kan worden met relevante hits, of weet er iemand een programma'tje of instellingen van MS Office e.d.?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Kun je dit niet oplossen door de txt file in Word te openen en dan Find and Replace te gebruiken? lijkt me de meest simpele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
DyStiC schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:58:
Kun je dit niet oplossen door de txt file in Word te openen en dan Find and Replace te gebruiken? lijkt me de meest simpele oplossing.
Ah ja, vergeten te melden: 'uiteraard' ;) ook geprobeerd, maar er is geen onderscheid tussen de line break in de paragraaf en de dubbele line break die het einde van de paragraaf aangeeft. Daar is wel weer wat aan te doen, door een uitzondering er op te zetten, maar dan kom je weer terecht bij een macro...

Ik ben bang dat ik bij een macro uit kom, maar daar heb ik nog geen zin om naar te kijken :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
VB Scriptje schrijven ... Ervan uitgaande dat

1) Paragraaf = 2 * &vbcrlf
2) gewone enter = 1 * vbcrlf

dus kunt ge wel me ne IF structuur werken
en dan ne dubbele &vbcrlf veranderen door 2 speciale tekens (bijvoorbeeld $$)
dan ne replace doen van de &vbcrlf naar ""
en dan alle $$ terug veranderen naar &vbcrlf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57
Motrax schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:06:
[...]
Ah ja, vergeten te melden: 'uiteraard' ;) ook geprobeerd, maar er is geen onderscheid tussen de line break in de paragraaf en de dubbele line break die het einde van de paragraaf aangeeft. Daar is wel weer wat aan te doen, door een uitzondering er op te zetten, maar dan kom je weer terecht bij een macro...

Ik ben bang dat ik bij een macro uit kom, maar daar heb ik nog geen zin om naar te kijken :X
Een sequentie is je ding.
1: vervang een dubbele lijnbreak door [insert exotisch iets], hardepaginabreak of zo, iets wat iig nog niet voorkomt in je document (zoeken is hierbij je vriend)
2: vervang enkele lijnbreak door niets/spatie, wat je wilt.
3 vervang [exotisch iets] door linebreak/dubbele linebreak/paragraaf break/['t is jou feestje, dus verzin zelf wat.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Okay, uiteindelijk ben ik er op 2 manieren gekomen:
- Programma Notetab Light
Kreeg het samengevoegd met 'join lines'
- Via MS Word met zoeken en vervangen
^p^p vervangen door @@
^p vervangen door ^s (spatie)
@@ vervangen door ^p^p
Word liep wel constant vast op mijn laptop, op mijn desktop (zwaardere pc) ging het wel goed.

In ieder geval hartelijk dank :)

Edit: uiteindelijk blijkt dat Word de text file volledig vernaggeld heeft door er extra tekens in te plaatsen :( Met Notetab was het wel te doen en daarom heb ik niet verder gezocht waar het probleem precies in zat met Word.

[ Voor 23% gewijzigd door Motrax op 03-08-2006 13:32 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Motrax schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:52:
Okay, uiteindelijk ben ik er op 2 manieren gekomen:
- Programma Notetab Light
Bedankt voor de tip :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Inderdaad aardig (en eigenlijk vanzelfsprekend) dat Motrax het toentertijd heeft gemeld, maar het vinden van een oplossing in de search is geen reden om een topic 4 jaar omhoog te kicken. Uit dan je dank door bijvoorbeeld een of twee anderen te helpen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1