PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Haal je een SLC SSD. Die hebben geen problemen.Help!!!! schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:21:
Echter nu zelfs de Intels onder bepaalde omstandigheden niet helemaal lekker werken, denk ik dat ik gewoon een Velociraptor 150gb haal en het hele SSD verhaal nog een jaartje geef om te rijpen.
Ooit mensen gehoord over stotter verhalen met een MTron of MemoRight SSD? Nee, het zijn altijd de MLC SSD's waar je mensen over hoort.Help!!!! schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:21:
Het liefst zou ik zo'n Intel in mijn systeem stoppen en zat te wikken en wegen of ik daar zo'n fors bedrag voor zou uitgeven.
Echter nu zelfs de Intels onder bepaalde omstandigheden niet helemaal lekker werken, denk ik dat ik gewoon een Velociraptor 150gb haal en het hele SSD verhaal nog een jaartje geef om te rijpen.
Wellicht zijn dan ook de besturingssystemen (Windows 7?) en BIOSsen meer aangepast aan de SSD.
EUR 500 vind ik toch teveel geld om deels mee te experimenteren.....
Dat red ik volgensmij niet met EUR 500.....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Voor 600 euro heb je een 64GB uit Duitsland:
http://geizhals.at/deutsc...251_2.5~220_SLC~252_65536
Edit: minder nog, als je 3.5 inch kan gebruiken!
Ga dan vooral voor een Mtron, ook de goedkopere Mtron's zijn goed.
Ik heb de mijne ook uit Duitsland trouwens.
[ Voor 87% gewijzigd door !null op 17-10-2008 14:44 ]
Het enige wat voorlopig stottert is de website zelfPhilflow schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:08:
Meer stotter verhalen van de Intel SSD:
http://forum.notebookrevi...read.php?t=113578&page=31
Edit: is zelfde dude met zelfde probleem... Niets nieuws dus...
[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 17-10-2008 14:44 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ja hoorvoodooless schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:42:
[...]
Het enige wat voorlopig stottert is de website zelfHeeft iemand een quote van het topic aldaar?
Edit: is zelfde dude met zelfde probleem... Niets nieuws dus...
In my case, when I was typing out my email using Outlook 2007 with Internet Explorer 7 on. My computer would all a sudden froze with an hour glass on the screen. Nothing operable except for the mouse. OMG at first you would freak out because you thought you would lose your email you just typed. The harddrive light indicator was also flashing brightly heavily. You wouldn't be able to do anything anymore with your computer for about 5 minutes and finally everything would return back to normal.
It's very annoying though. Currently, I already turned off prefetch and superfetch features within Vista as being recommended
Verwijderd
en
is 1 en dezelfde gebruiker en dezelfde post. 1 gebruiker die zoiets merkt zie ik nog niet als een probleem
't is weer het zelfde Outlook verhaal.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:07:
is 1 en dezelfde gebruiker en dezelfde post. 1 gebruiker die zoiets merkt zie ik nog niet als een probleem
Het lijkt me sterk dat het daadwerkelijk zo is, maar aan de andere kant is het sowieso een vage bug..dus wie weet.
De OCZ Core gebruikt dezelfde controller als de bewuste ssd van Super Talent.The great thing about everyone making MLC drives based on the same design is it helps drive cost down, which gives us a very affordable product. After rebate you can buy a 64GB OCZ Core SSD, an MLC drive, for $240 from Newegg. Compared to the $1000+ that 64GB SSDs were selling for a year ago, this is good cost savings. The bad thing about everyone using the same design however is if there's a problem that affects one of the drives, it affects all of them. And indeed, there is a problem.
The symptoms are pretty obvious: horrible stuttering/pausing/lagging during the use of the drive. The drive still works, it's just that certain accesses can take a long time to complete. It's a lot like using a slow laptop hard drive and trying to multitask, everything just comes to a halt.
I first discovered this problem a couple of months ago when I started work on an article looking at the performance of a SSD in a Mac Pro as a boot/application drive. Super Talent sent me one of its 3.5” drives, which I had assumed was a SLC drive. Application launches were ridiculously fast, but I noticed something very strange when I was using my machine. Starting to type in a document, or sending an IM, or even opening a new tab in Safari would sometimes be accompanied by a second-long pause. At first I assumed it was a problem with my drive or with the controller, or perhaps a combination of the drive, the SATA controller on the Mac Pro’s motherboard and OS X itself. I later found out it was an MLC drive and thus began my investigation.
Zie http://www.anandtech.com/...l/showdoc.aspx?i=3403&p=7 .
Nee, ik heb de OCZ Core V1 ook met Ubuntu 8.04 getest, daar precies hetzelfde.Xandrios schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:53:
Ik las ergens dat het 'stotteren' van de goedkope OCZ drives alleen op Windows zou voorkomen. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen? Zelf draai ik namelijk OSX en 128GB voor 360 euro is behoorlijk betaalbaar
Het lijkt me sterk dat het daadwerkelijk zo is, maar aan de andere kant is het sowieso een vage bug..dus wie weet.
Alhoewel ik ook nu net een week met de mtron heb gewerkt. Waarschijnlijk weinig schrijftakties, dus geen bijzonderheden. Ding is wel erg snel ja ondanks dat ie niet optimaal draait met ahci aan. Ik (mijn vriendin) hartstikke tevreden. Maar zit met die 16gb nog steeds in mijn maag. Echt beetje te weinig, gelukkig heeft ze nog een usb schijf, dus kan ze ermee voort.
Mijn SSD is in ieder geval nog 100%
Hieronder 1 van de replyes die mij nu deden zuchten en SSD even opgeven tot ze wel online omschreven staan als geschikt voor laptop/die en die ich xx controllers e.d.:
Beste heer die en die,
Helaas is de OCZ Core SSD 64GB, 2.5", SATAII qua omvang niet geschikt om in een laptop te plaatsen.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan horen we dat natuurlijk graag.
Met vriendelijke groet,
Eennaam computers
------------------------------------------------------------------------------------
Ook iets voor de openingspost? past die en die ssd in een laptop?
[ Voor 13% gewijzigd door notsonewbie op 18-10-2008 18:21 ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Verwijderd
Iedere laptop waar je een normale 2,5 inch schrijf in kan plaatsen, past ook een 2,5 inch ssd schrijf in.notsonewbie schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:20:
Ter info, ik zocht SSD voor mijn laptop, alles wat vlotter OS wijze gezien.
Hieronder 1 van de replyes die mij nu deden zuchten en SSD even opgeven tot ze wel online omschreven staan als geschikt voor laptop/die en die ich xx controllers e.d.:
Beste heer die en die,
Helaas is de OCZ Core SSD 64GB, 2.5", SATAII qua omvang niet geschikt om in een laptop te plaatsen.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan horen we dat natuurlijk graag.
Met vriendelijke groet,
Eennaam computers
------------------------------------------------------------------------------------
Ook iets voor de openingspost? past die en die ssd in een laptop?
@330d.
Klopt staat op marktplaats, wil toch die intel
Overigens wel vreemd dat ik steeds de prijzen zie stijgen en dalen van die intel ssd, terwijl ze hem niet eens hebben, dollarkoers ofzo?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 18:39 ]
Helaas wel met verschillende hoogte's, dat kan een probleem zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:35:
[...]
Iedere laptop waar je een normale 2,5 inch schrijf in kan plaatsen, past ook een 2,5 inch ssd schrijf in.
@330d.
Klopt staat op marktplaats, wil toch die intel
Overigens wel vreemd dat ik steeds de prijzen zie stijgen en dalen van die intel ssd, terwijl ze hem niet eens hebben, dollarkoers ofzo?
Ja, en als de winkel het al meldt dat ie niet past, ga ik daar toch maar op af, ze verkopen zelf ook laptops.Bierkameel schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 00:17:
[...]
Helaas wel met verschillende hoogte's, dat kan een probleem zijn.
Inmiddels kwijl-ware gevonden.
SSD 64 GB
Om en nabij: 175 MB p/s read 100 MB p/s write Euro 183,-
Patriot Extreme Performance (EP) Warp series Solid State Drive (SSD) is the latest in storage technology. Using the state-of-the-art NAND flash chips and ultra-fast controller, the Warp v.2 SSD is available from 32GB to 128GB capacity delivering a blazing transfer speed up to 175MB/s read and 100 MB/ write. Compared to convential disk drives, built with 100% moving-free parts and housed in a vibration and shock resistance housing, the Warp SSDs provide a rock solid operating environment even during the most extreme working conditions. A perfect solution for a wide range of applicatons which demand ruggerness, minimal power consumption, cooler temperature and silent operations. Built to sustain heavy usage, the Warp SSDs have built-in wear leveling technology in addtion to the standard 2 year warranty to maximize the life span of the drive and preserve your data integrity by automatically marking and blocking bad data cells.
Notes:
- SSD's do not need to be defragmented. Doing so may lower the lifespan.
- Consumers may see a difference between the physical capacity and actual capacity of SSD drives. The storage industry uses a decimal system to report the capacity while operating systems use a binary format to calculate the actual capacity. This difference causes the SSD drives to show a lower capacity. SSD’s, also is reserved a portion of the capacity for formatting and wear-leveling. This can amount to up to 5% of the drive’s capacity.
Features:
- Interface: SATA I/II
- Raid support: 0, 1, 0+1
- Dimensions: 99.88 x 69.63x 9.3 mm
- Weight: 91g
- Sequential Read: up to 175MB/s
- Sequential Write: up to 100MB/s
- Shock Resistant: 1500G/0.5ms
- Vibration Resistant: 20G/10~2000Hz with 3 Axis
- Operating Voltage: DC 5V
- Power Consumption: 280mA~330mA
- Operating Temperature: -10°C~70°C
- Storage Temperature: -55°C~125°C
- MTBF: >1,500,000 Hours
- Data Retention: > 5 years at 25°C
- Data Reliability: Built in BCH 15-bit ECC
- O/S Support:Windows 2000/XP/Vista Linux, and Mac OSX
- Certification: FCC/CE/RoHS
- 2 Year Warranty
SPECIFICATIONS
CAPACITY 64GB
INTERFACE TYPE SATA I/II
DEVICE TYPE SSD Solid State Disk
DATA TRANSFER RATES Read speed up to 175MB/sec
Write speed up to 100MB/sec
FLASH STORAGE DETAILS 2.5" SSD Flash based hard drive
DIMENSIONS 99.88 x 69.63x 9.3 mm
WEIGHT 91g
SYSTEM REQUIREMENTS Windows 2000/XP/Vista
Linux
Mac OSX
OPERATING TEMPERATURE Operating Temperature: -10°C~70°C
Storage Temperature: -55°C~125°C
MTBF >1,500,000 Hours
SHOCK RESISTANCE 1500G/0.5ms
SPECIAL FEATURES Built in BCH 15-bit ECC
Raid support: 0, 1, 0+1
Vibration Resistant: 20G/10~2000Hz with 3 Axis
PACKAGING Retail packaging
WARRANTY 2 years manufacturers warranty
Kortom ik wacht nog wel ff.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
http://www.devhardware.co...gb-ssd-review-207814.html Wel beter dan de andere Jmicron drivers. En natuurlijk vergeten ze weer de meest zinvolle testennotsonewbie schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:22:
Inmiddels kwijl-ware gevonden.
SSD 64 GB
Om en nabij: 175 MB p/s read 100 MB p/s write Euro 183,-
Patriot Extreme Performance (EP) Warp series Solid State Drive (SSD)
Ik denk dat het heel simpel is: als het 180 dollar kost voor 64 GB, dan zal het wel niet super goed performen
[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 19-10-2008 16:42 ]
Volgens mij klopt daar niets van. De hoogte is volgens de site van OCZ 9,3mm wat binnen de notebook form factor valt. Er zijn ook genoeg ervaringen te vinden van mensen die de OCZ Core in een laptop hebben gebruikt.notsonewbie schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:20:
Voor 2,5 inch schijven zijn er twee form factors. Die voor servers heeft een hoogte van 15mm, die voor notebooks 9,5mm. Een Velociraptor past om die reden niet in een laptop, ssd's zouden gewoon moeten passen omdat die de extra hoogte niet nodig hebben.
Tja ik weet het ook niet.Femme schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:36:
[...]
Volgens mij klopt daar niets van. De hoogte is volgens de site van OCZ 9,3mm wat binnen de notebook form factor valt.
Overigens begon iemand daarover, maar de shop in kwestie zegt letterlijk 'qua omvang' helaas niet of dat dan om de lengte hoogte of breedte gaat. Ook had ik hen mijn type opgegeven, niet bepaald een sleek plat ding:
Acer Aspire 7720G-603G50BN Da's 17.1" en momenteel met 2 x WD 250 GB hdd uitgerust.
[ Voor 16% gewijzigd door notsonewbie op 19-10-2008 22:11 ]
Dit topic staat er vol mee.. gewoon een beetje zoeken dus. Algemene ervaringen; perfecte SSD's. Snel, geen compatibiliteit-probelemen. Tjaa. 16GB is dan het enige probleem.maratropa schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:39:
Iemand al ervaring met de mtron mobi 3500? Nu in Duitsland bij 1 shop 159 eu... (voor de 16gb)
Gulfstream G650
Dat is volgens mij onzin, een SSD drive past perfect in een notebook barebone. Misschien zijn er uitzonderingen, maar ik denk van niet.notsonewbie schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:07:
[...]
Tja ik weet het ook niet.
Overigens begon iemand daarover, maar de shop in kwestie zegt letterlijk 'qua omvang' helaas niet of dat dan om de lengte hoogte of breedte gaat. Ook had ik hen mijn type opgegeven, niet bepaald een sleek plat ding:
Acer Aspire 7720G-603G50BN Da's 17.1" en momenteel met 2 x WD 250 GB hdd uitgerust.
Dan liever zelfde betalen voor een goede die maar 16gb heeft dan een OCZ ondanks het dubbele capaciteit.salimrmaf schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:55:
[...]
Dit topic staat er vol mee.. gewoon een beetje zoeken dus. Algemene ervaringen; perfecte SSD's. Snel, geen compatibiliteit-probelemen. Tjaa. 16GB is dan het enige probleem.
De 3500 is trouwens een nieuwe met 100mb write geloof ik. Daarom zijn die 'oude' 3000 ook in prijs gezakt.
Ow, excuseer.330d schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:12:
[...]
Dan liever zelfde betalen voor een goede die maar 16gb heeft dan een OCZ ondanks het dubbele capaciteit.
De 3500 is trouwens een nieuwe met 100mb write geloof ik. Daarom zijn die 'oude' 3000 ook in prijs gezakt.
En wat is de prijs? (goedkoopste winkel
Verschillen tussen de 3000 en de 3500:
Sata 1 vs Sata 2
80MB Write/s 100MB Write/s
Ouder/nieuwer
goedkoper/duurder
beter verkrijgbaar/slechter verkrijgbaar
meer revieuws/minder revieuws.
Waren dat de verschillen?
[ Voor 25% gewijzigd door SalimRMAF op 21-10-2008 20:24 ]
Gulfstream G650
Een nieuwe SSD van mijn kant:
Transcend ExpressCard/34 Solid State Disk - 16 GB
http://shop.transcend.nl/....asp?ItemID=TS16GSSD34E-M
Geen IDE of SATA, maar ExpressCard, ideaal voor mensen zoals ik met een beperkte supersnelle SSD om nog even goedkoop (maar 50euro) 16GB erbij te krijgen, op een manier welke bijna niet uitsteekt (maar een halve cm oid).
Ik heb beperkte getest:

Even een brakke foonpic van de SSD:

Hij werkt nu gewoon als USB mass storage device. Misschien is er nog een manier om gebruik te maken van de ExpressCard bus, maar ik betwijfel of het mogelijk is, en of het uitmaakt. (hooguit access time nog verder naar beneden denk ik)
[ Voor 17% gewijzigd door !null op 21-10-2008 20:33 ]
Ik bedoelde idd de 3500 dus, die wat nieuwer en sneller is dan de 3000. Maar ik neem aan dat ze prima zijn, over de 3000 hoor je ook geen klachten...salimrmaf schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:55:
[...]
Dit topic staat er vol mee.. gewoon een beetje zoeken dus. Algemene ervaringen; perfecte SSD's. Snel, geen compatibiliteit-probelemen. Tjaa. 16GB is dan het enige probleem.
Wat ik me kan voorstellen is dat die nieuwe drive 32MB cache heeft (staat in die review) en door alleen op 'slimme' momenten die cache leeg te schrijven zo die write/latency bug van de controller omzeilt. Aangezien het probleem alleen optreedt bij concurrent schrijven (toch?). Mischien iets in die richting?voodooless schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:33:
[...]
http://www.devhardware.co...gb-ssd-review-207814.html Wel beter dan de andere Jmicron drivers. En natuurlijk vergeten ze weer de meest zinvolle testen
Ik denk dat het heel simpel is: als het 180 dollar kost voor 64 GB, dan zal het wel niet super goed performen
Waar is deze 64GB te krijgen voor 180 euro overigens?
[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 21-10-2008 20:45 ]
Maximum sustained read: 100MB/s (100MB/s)
Maximum sustained write: 100MB/s (80MB/s)
IOPS: (Sequential/Random): 76000/16000 (78000/18000)
Form factor: 3.5-inch
Interface standard: SATA 3Gb/s (SATA revision 1.0a)
Transfer mode: PIO mode (0~4), DMA mode (0~2), UDMA mode (0~6)
Input voltage: 5VCC (±5%)
Flash management algorithm: static and dynamic wear-leveling, bad block management algorithm
ECC (Error Correction Code): BCH 7 bits ECC
Write endurance: >140 years @ 50GB write/day
Read endurance: unlimited
Data retention: 10 years
Casing: Aluminum
Warranty: 3 Years
Hm... IOPS is lager dan de oude mobi, klopt er iets niet....
@Greensky
Zon Expresscard is wel een uitkomst inderdaad dan een usbstick die uitsteekt, performance is gelijkwaardig aan een usbstick, maar wel stuk goedkoper.
Als die EC SSD een USB controller bridgechiip heeft ingebouwd, dan gebruikt die chip ook CPU cycles. En zeker USB vraagt nogal wat CPU cycles ivm andere bussen. Kan je misschien nog even een bench draaien waarbij je het CPU gebruik meeneemt? Dit is namelijk wel een interresante SSD voor een aantal projectjes van me. Maar hierbij is CPU gebruik nogal cruciaal.Hij werkt nu gewoon als USB mass storage device. Misschien is er nog een manier om gebruik te maken van de ExpressCard bus, maar ik betwijfel of het mogelijk is, en of het uitmaakt. (hooguit access time nog verder naar beneden denk ik)
(De CPU is trouwens een 1.6Ghz dualcore (geen Atom 330))
Dat valt reuze mee, want als ie niks aan het doen is is het 1 tot 3%.
Ik weet niet wat je project is, maar het snel afwikkelen van een I/O operation is ook wat waard.
Patriot Extreme Flash 32GB Warp SSD Drive V2.

Achtergrond informatie:
- Moederbord/Processor: Asus P5E, Intel Core Duo E8400
- Sata-mode bios: SATA/IDE (geen AHCI)
- Allocation size: Default Windows Vista
- Overige: Nog geen bijzondere optimalisaties in Windows Vista.
[ Voor 22% gewijzigd door FlyingFreak op 22-10-2008 12:16 ]
Zou je wat meer uitgebreide benchmarks kunnen doen? En wat stresstesten? (Paar GB unrarren + virusscanner tegelijk of iets dergelijks)FlyingFreak schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:10:
Hierbij de ATTO Disk Benchmark resultaten van mijn gloednieuwe:
Patriot Extreme Flash 32GB Warp SSD Drive V2.
[afbeelding]
Achtergrond informatie:Natuurlijk net als de andere goedkopere SSD's langzaam met een kleine transfer size, maar de prestaties met een hogere transfer size zijn best goed. Voor het laden van games, lijkt hij me dus ideaal. En laat dat nou net zijn waar ik hem voor wil gebruiken.
- Moederbord/Processor: Asus P5E, Intel Core Duo E8400
- Sata-mode bios: SATA/IDE (geen AHCI)
- Allocation size: Default Windows Vista
- Overige: Nog geen bijzondere optimalisaties in Windows Vista.

Situatie schets benchmark:
- Uitpakken bestand van HDD (spinpoint F1 750GB) --> SSD (Patriot 32GB V2)
- Uitpakken *.7z bestand met Winrar (5.867 files/ingepakt 2GB/uitgepakt 6,5GB)
- CPU Load schommelt tussen 60 en 100 %
Doe anders gewoon een keer een iometer benchmark met wat gemixed random/sequential read/writes met kleinere datablokken. Dat laat redelijk goed zien hoe deze SSD onder zware io load kan performen.FlyingFreak schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:49:
Was dat wat je bedoelde met een stress-test? Of wil het uitpakken van SSD zelf --> SSD zelf tegelijk met de ATTO Disk Benchmark zien?
Supergave SSD indeedSnow_King schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:45:
[...]
Daar ben ik ook vooral op aan het wachten! De X25-E lijkt me een supergave SSD.
Ik zie hem echter in Zwitserland al te koop, dat lijkt me sterk nietwaar?
Zie: http://en.toppreise.ch/index.php?a=151108
Voor een slordige €1500,- à €1600,- (slik) kun je
met 2x Intel X25-E 32GB SSD's in RAID0 dus zo'n
500MB/sec average read & ±300MB/sec average write snelheden behalen
en dan zonder het 'oh zo bekende' ratelende geluid van reguliere harde schijven.
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
Ik koop voor 1600 euro liever 8+ mtron mobi's 16gb's...PaulX schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:41:
[...]
Supergave SSD indeed
Voor een slordige €1500,- à €1600,- (slik) kun je
met 2x Intel X25-E 32GB SSD's in RAID0 dus zo'n
500MB/sec average read & ±300MB/sec average write snelheden behalen
en dan zonder het 'oh zo bekende' ratelende geluid van reguliere harde schijven.
[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 23-10-2008 12:46 ]
Wel dat is uiteraard ook een optie maar daarbij verplicht je jezelf volgens mij toch echt tot aanschaf van een dure controller met voldoende SATA poorten. (Zoals een Areca ARC-1231ML bijvoorbeeld, als je er optimaal gebruik van wilt maken)maratropa schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:46:
[...]
Ik koop voor 1600 euro liever 8+ mtron mobi's 16gb's...SLC en theoretisch meer dan 800 mb read...
en met slechts 2 drives volstaat bijvoorbeeld de on-board ICH9R al prima waarbij je dan ook nog poorten over houdt voor andere drives zoals opslag schijf, dvd brander etc.
Wat natuurlijk ook kan is 8x Mtron Mobi 16GB aansluiten op de ICH9R in RAID0 en dan op een 'cheap-ass' SATA PCI-e x1 kaartje de opslagschijf en dvd-brander, desnoods 2 van deze kaartjes.
[ Voor 21% gewijzigd door PaulX op 23-10-2008 14:29 ]
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
1x E25-M 64GB 570,- vs 2 Mobi 16gb + Areca 1200 530,- (of gewoon 3x Mobi). Dan is de Mobi alsnog voordeliger.
De prijzen moeten gewoon nog zakken, dat is het hele verhaal. De Mtrons zijn ook stuk goedkoper dan een half jaartje geleden.
[ Voor 5% gewijzigd door 330d op 23-10-2008 15:07 ]
Met een Perc 5/i zit je zo aan de max wat die controller aan kan. Met 4+ SSD's heb je echt een High-End raid controller nodig om genoeg bandbreedte te hebben.maratropa schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:31:
Tja of je trekt een Dell perc kaartje voor onder de 200 euro van ebay!Maar das waar je 2 "schijven" kun je makkelijker kwijt dan 8...
[Futuremark PCMark Vantage HDD test suite simuleert een aantal real-life situaties]
HDD Test Suite - 10245.0
HDD - Windows Defender 74.57 MB/s
HDD - gaming 81.43 MB/s
HDD - importing pictures to Windows Photo Gallery 105.76 MB/s
HDD - Windows Vista startup 58.62 MB/s
HDD - video editing using Windows Movie Maker 31.61 MB/s
HDD - Windows Media Center 43.92 MB/s
HDD - adding music to Windows Media Player 21.22 MB/s
HDD - application loading 24.29 MB/s
Is een behoorlijke score, google maar eens op scores van hdd's.
(bijv. Raptor vs Velociraptor in PCmark Vantage
, de velociraptor scoort alleen een stuk hoger bij de Windows Media Center test)
[ Voor 12% gewijzigd door FlyingFreak op 23-10-2008 16:33 ]
DDX schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:04:
en een perc6 dan ?

Interessant, de Perc 6/e 8-ch SAS/SATAII PCI-e x8 RAID controller (LSI1078 gebaseerd) kan men
momenteel op de kop tikken voor €180,- (incl. de verzendkosten)
Maar met deze kaart heb je helaas alleen maar externe connectors en géén interne.
Daarvoor moet je de flink duurdere /i versie hebben (circa 280 euro):

Noot:PowerEdge™ Expandable RAID Controller 6 was observed in testing to be able to transfer up to 1484 MB/s
'PERC 6 is limited by the configuration supported on the platform'
[ Voor 10% gewijzigd door PaulX op 23-10-2008 17:01 ]
(straffe PERC 6 dus...)
Die met de IOP333 doen ergens 530MB/s volgens hun tests...
[ Voor 26% gewijzigd door _I ochen op 23-10-2008 19:21 ]
Dit gaat wat offtopic. Maar hier een paar tests met een Perc 5/i en 8x Samsung 1TB F1's: http://www.neworder.org/benches/ en een Areca 1222 met dezelfde disks: http://www.neworder.org/benches-areca/ Zoek de verschillen._I ochen schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:20:
De areca's met IOP341 doen max 880mb/s volgens Areca zelf...
(straffe PERC 6 dus...)
Dat klopt heel goed, even wat quotes uit een oude review_I ochen schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:20:
De areca's met IOP341 doen max 880mb/s volgens Areca zelf...
(straffe PERC 6 dus...)
After countless hours of research about the Areca 1220, I finally stumbled across a gentleman's very informative post on one of the hardware review forums explaining about theoretical throughput maximum on the ARC-1220 controller. The limitation happens to be right around 400 to 450 MB/s max on the 1220.
Again you can see that we have hit another limitation on the expensive and high end Areca 1231ML. But this time I am not mad, nor curious, nor doing anymore research on the subject! Our limitation is once again a capped out controller processor. This time it is the high end and enterprise praised IOP341. With an uncapped controller we should theoretically be at 1100 MB/s sustained read right now which would un-cork an additional 300 MB/s out of our current setup. The article will have to suffice with only 830 MB/s sustained read.
Je kunt ook alles wat schrijft (pagefile, tempdirs, my documents meuk) zoveel mogelijk naar een harde schijf verplaatsen. Er zou dan niet erg veel meer naar de os-schijf geschreven moeten worden behalve als Vista weer eens op eigen houtje mysterieuze disk I/O gaat veroorzaken.FlyingFreak schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:04:
Op het moment heb ik mijn SSD bewust niet ingericht als me OS-schijf, ivm met de bekende problemen met hickups e.d. van de goedkopere SSD's. Wil het wel een keer doen om te proberen, als het zover is zal ik mijn bevindingen posten.
Blijkbaar hebben ze niet erg veel ervaring met hardware raid-controllers. Dat I/O processors een beperkte doorvoersnelheid hebben mag bekend zijn. Dit wil niet zeggen dat ze slecht presteren. De betere performance komt voornamelijk uit de cache en een solide raid-implementatie. Zelfs een inmiddels vier jaar oude Areca ARC-1220 met 533MHz IOP333 zet nog erg goede prestaties neer. Met 800MB/s doorvoer op een IOP341 hoef je je al helemaal nergens druk om te maken. De nieuwste 1,2GHz IOP348 doen ongeveer 1,2GB/s, genoeg om vier Intel X25-M's optimaal te bedienen. Qua latency presteren deze processors overigens uitstekend als er ssd's worden gebruikt.330d schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:40:
[...]
Dat klopt heel goed, even wat quotes uit een oude review
Afgelopen dinsdag waren we bezig om Vista op een paar testsystemen met een Raptor WD740ADFD te installeren. Het installeren van de Windows Updates ging gruwelijk traag vergeleken met wat ik al een aantal jaren gewend ben met harde schijven en ssd's aan Areca en LSI Logic raid-controllers. De cache maakt een enorm verschil.
K heb er een Acronis image opgezet van mijn vista installatie en in mijn laptop geplaatst.
Een vergelijking...
Transcend TS64GSSD25S-M 64 Gb ssd

Seagate momentus 7200.3 250 Gb (7200 rpm, 1 week oud)

Hitachi HTS543232L9A300 320 Gb (5400 rpm Origineel van laptop 2 weken oud)

Zijn er specifieke instellingen te doen voor een ssd schijf ?
Of is alles ok out of the box ?
Of kan je nog winst maken door een andere blockgrootte ?
[ Voor 4% gewijzigd door hgeert op 24-10-2008 23:28 ]
Ik weet niet welke controller deze SSD gebruikt, maar sommige controllers hebben problemen als je de SSD als OS-schijf gebruikt en dan veel dingen tegelijk doet (ZIP uitpakken, paar youtube videos spelen, ssd snelheidstest, etc). Gaat hij dan schokken of kan hij dat soort dingen tegelijk wel aan?
En dit is nog de MLC versie ook, niet eens de SLC versie!
Afgelopen vrijdag gekocht bij http://www.1dayfly.nl voor 132,95 incl BTW en vandaag in de bus (belgie)GreenSky schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:20:
Wow, dat is netjes! Niet zulke prestaties verwacht van een Transcend SSD (niet negatief bedoelt, ze hebben leuke producten).
En dit is nog de MLC versie ook, niet eens de SLC versie!
De Transcend SSD TS64GSSD25S-M gebruikt een JMicron JMF602 controller.Xandrios schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:39:
Dat ziet er best wel heel goed uitZou je ook een schrijftest kunnen doen?
Ik weet niet welke controller deze SSD gebruikt, maar sommige controllers hebben problemen als je de SSD als OS-schijf gebruikt en dan veel dingen tegelijk doet (ZIP uitpakken, paar youtube videos spelen, ssd snelheidstest, etc). Gaat hij dan schokken of kan hij dat soort dingen tegelijk wel aan?
ik ben aangenaam verrast, word openen in nog geen halve seconde, unrarren is ongelooflijk snel,
het was een goeie koop.

Verwijderd
Mtron lijkt ze wel te hebben, maar niet verkrijgbaar, duur (> $500 ) of 1,8" en ook duur.
[ Voor 15% gewijzigd door Ruudjah op 24-10-2008 22:56 ]
Transcend raad ook SLC aan voor OS installatie ! Vind dat toch eerlijk of aardig van hen._Arthur schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:58:
[...]
De Transcend SSD TS64GSSD25S-M gebruikt een JMicron JMF602 controller.
http://www.transcendusa.c...ModNo=177&SpNo=3&LangNo=0
Zeer uitgebreide datasheet 30 pagina's

Lijkt mij toch een mooie betaalbare MLC SSD, zeker voor in mijn toekomstige Medion Akoya mini E1210.
Ik hoop dat hgeert ons nog meer kan vertellen of op de hoogte kan houden.
Evenals FlyingFreak met de Patriot.
Jammer dat de TS64GSSD25S-M niet in de pricewatch staat.
Hgeert, maak je nog een review in de pricewatch ?
De 32GB staat voor 69.90 € in de pricewatch
pricewatch: Transcend 2.5-inch SATA SSD TS32GSSD25S-M
[ Voor 36% gewijzigd door abusimbal op 24-10-2008 23:20 ]
http://www.salland.eu/?re...-s-ata-ts64gssd25s-m.htmlabusimbal schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:06:
[...]
Jammer dat de TS64GSSD25S-M niet in de pricewatch staat.
Hgeert, maak je nog een review in de pricewatch ?
De 32GB staat voor 69.90 € in de pricewatch
pricewatch: Transcend 2.5-inch SATA SSD TS32GSSD25S-M
http://www.pchut.nl/productenv.php?id=136589
[ Voor 4% gewijzigd door hgeert op 24-10-2008 23:43 ]
Wat mij opvalt is: "ㆍSupporting write cache Enable/Disable."
Daarna ben ik de datasheet in gedoken en er zit dus inderdaad een stukje SDRam in een MTron SSD.
Ik weet niet direct hoe ik dat het beste kan testen, maar dat kan dus wel een verschil gaan uitmaken?
Het gaat mij vooral om de read performance omdat schrijven toch vooral gebeurd op conventionele schijven.
Wat is het advies hier? Zou ik voor de Mtron's gaan in raid 0 of de enkele intel ssd?
32 GB zou op zich genoeg zijn voor het OS en de gebruikte programma's, maar met 80 GB schiet het natuurlijk meer op.

pricewatch: Intel X25-M SSDSA2MH080G1
Ik laat mijn pre-order maar staan denk ik: € 547,48
Of deze: http://cgi.ebay.com/NEW-I....c0.m14&_trkparms=72:1416|66:2|65:12|39:1|240:1318
Maar ze versturen niet buiten US.
[ Voor 44% gewijzigd door nFo op 25-10-2008 13:14 ]
Ik heb zelf een Mobi van MTron in mijn desktop en laptop en die werken echt top, snelheden zijn inderdaad bijna gelijk aan wat MTron claimed.sergev schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:31:
Ik ben ook maar eens van plan om wat met ssd's te gaan doen. Ik zit nog te twijfelen tussen twee MSP-SATA7525-016 in raid 0 of 1 enkele intel X25-M. Ik heb verschillende reviews gelezen met daarin resultaten waar je kunt zien dat Mtron er maar op enkele MB's naast zit bij eigen metingen. De intel echter lijkt het veel slechter te doen dan opgegeven volgens deze review
Het gaat mij vooral om de read performance omdat schrijven toch vooral gebeurd op conventionele schijven.
Wat is het advies hier? Zou ik voor de Mtron's gaan in raid 0 of de enkele intel ssd?
32 GB zou op zich genoeg zijn voor het OS en de gebruikte programma's, maar met 80 GB schiet het natuurlijk meer op.
Zelf heb ik ook een aantal Pro's in handen gehad (7000-serie) en die redden 118MB/sec in mijn server(s).
Zelf kijk ik erg uit naar de X25-E wat die gaat doen, maar aan de andere kant ben ik ook bang dat die érg duur gaat worden.
Ik zat ook met die dilemma in mijn hoofd. De vergelijking was eerder ter sprake geweest (zie eerdere posten). Ik vind de prijzen erg hoog vd Intel's en nog steeds niet leverbaar. Ik heb zelf een Mobi in de laptop zitten die niet eens onder perfecte omstandigheden draait, en die is al duidelijk sneller dan mijn 2 raptors op ICH9R Desktop. Ik geef liever die paar honderd euro uit aan 2 Pro's of 3 Mobi's ipv 1 snelle Intel. In raid zullen de Mtrons nog beter lopen dan de E25-M.sergev schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:31:
Ik ben ook maar eens van plan om wat met ssd's te gaan doen. Ik zit nog te twijfelen tussen twee MSP-SATA7525-016 in raid 0 of 1 enkele intel X25-M. Ik heb verschillende reviews gelezen met daarin resultaten waar je kunt zien dat Mtron er maar op enkele MB's naast zit bij eigen metingen. De intel echter lijkt het veel slechter te doen dan opgegeven volgens deze review
Kijk dat maakt voor mij het verschil. Bedankt voor de snelle antwoorden. Dan maar even twee 16 GB pro's aanschaffen en zeg maar hallo tegen snelheid.330d schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:59:
[...]
In raid zullen de Mtrons nog beter lopen dan de E25-M.
Verwijderd
Is het jou gelukt om de firmware te downloaden?Snow_King schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:59:
Hoewel de firmware nog niet officieel online staat kwam ik na met wat linkjes spelen er achter dat MTron een nieuwe firmware, de 0.19 heeft uitgebracht: http://mtron.net/English/Customer/firmware_019.asp
Wat mij opvalt is: "ㆍSupporting write cache Enable/Disable."
Daarna ben ik de datasheet in gedoken en er zit dus inderdaad een stukje SDRam in een MTron SSD.
Ik weet niet direct hoe ik dat het beste kan testen, maar dat kan dus wel een verschil gaan uitmaken?
Het ziet er naar uit dat een X25-E van 32GB ongeveer 10 à 15% duurder gaat zijn dan een X25-M van 80GB. Per GB is dit dus bijna 3 keer zo duur.Snow_King schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:25:
[...]
Zelf kijk ik erg uit naar de X25-E wat die gaat doen, maar aan de andere kant ben ik ook bang dat die érg duur gaat worden.
De X25-M deed 270,5MB/s sequentieel lezen op mijn testsysteem met een Intel ICH7R. De read performance is extreem goed, maar onder bepaalde omstandigheden kunnen de schrijfprestaties wat tegenvallen. Ik moet nog steeds wat beter onderzoeken. Twee Mtron Pro 7000's in raid 0 op de Areca ARC-1200 zijn in ieder geval sneller dan de X25-M. Op een normale controller zullen de Mtron's ook wel in de buurt komen, met het voordeel van de consistentere schrijfprestaties.sergev schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:31:
Femme, klopt er hier iets niet? op de ICH7R is de Intel nog sneller dan op de 1200.Femme schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:41:
[...]
De X25-M deed 270,5MB/s sequentieel lezen op mijn testsysteem met een Intel ICH7R.
http://tweakers.net/bench...&TestcomboIDs%5B1704%5D=1
Ok 2 MTrons zijn sneller, maar dat vind ik een scheve vergelijking. Zet daar eens 2 X25-M's naast in raid 0 op dezelfde controller. Ben benieuwd wie er dan de snellere is.Femme schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:41:
[...]
De X25-M deed 270,5MB/s sequentieel lezen op mijn testsysteem met een Intel ICH7R. De read performance is extreem goed, maar onder bepaalde omstandigheden kunnen de schrijfprestaties wat tegenvallen. Ik moet nog steeds wat beter onderzoeken. Twee Mtron Pro 7000's in raid 0 op de Areca ARC-1200 zijn in ieder geval sneller dan de X25-M. Op een normale controller zullen de Mtron's ook wel in de buurt komen, met het voordeel van de consistentere schrijfprestaties.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Tuurlijk dan is de Intel sneller ja. Maar we hebben het over (prijstechnisch gezien) 2 Mtrons in Raid 0 of 1 Intel.drZymo schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:07:
[...]
Ok 2 MTrons zijn sneller, maar dat vind ik een scheve vergelijking. Zet daar eens 2 X25-M's naast in raid 0 op dezelfde controller. Ben benieuwd wie er dan de snellere is.
Ik ben bezig met onderhandelingen met ssdisk in Belgie. Wil waarschijnlijk voorzichtig maar een serieuze stap te nemen om als 'officiele Mtron reseller' via 'onofficiele kanalen' door te verkopen hier. Uiteraard wordt geen echte grote webshop, maar dat is wel de bedoeling over een jaartje ofzo. Eerst kijken of we eruitkomen en of de eerste fase goed verloopt.
Ben ook van plan om in eerste instantie 2 nieuwe 3500 Mobi's te laten sturen om zelf ermee te testen.
Nee, hij geeft hier invalid serial... Kan hem dus ook niet downloaden. Ook URL's gokken daarvoor werkt nietVerwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:50:
[...]
Is het jou gelukt om de firmware te downloaden?
De ARC-1200 heeft een simpel I/O-processortje van Marvell en een PCI Express x1-interface. Hij is daardoor niet in staat om meer dan zo'n 204MB/s te verwerken. Voor de nieuwe generatie ssd's kun je beter meteen een Areca ARC-1212 aanschaffen. Je kunt daar erg mooie configuraties mee bouwen met bijv. twee kleine ssd's en twee harde schijven die beide van de 256MB cache op de raidcontroller gebruik kunnen maken.330d schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 09:27:
[...]
Femme, klopt er hier iets niet? op de ICH7R is de Intel nog sneller dan op de 1200.
http://tweakers.net/bench...&TestcomboIDs%5B1704%5D=1
Op systemen zonder Areca verbaast het me telkens hoe tergend traag zaken zoals het installeren van applicaties en Windows updates zijn.
transcend 130,- en patriot 180,-
Deze schijven moeten gewoon fatsoenlijk getest worden want ik heb geen zin in een vertraging van enkele sec.
Graag real world experience van de mensen die de schijf gehaald hebben. Hgeert en Greensky hoe gaat het nu met de schijven naar een weekje werken? Rechtvaardigt de patriot zijn extra 50,- en dan doel ik op vertragingen van enkele sec. op een write actie. Niet de snelheid in seq schrijven en lezen.
En met een beetje tweaken om ze lekker werkend te krijgen heb ik ook geen problemen dan maken we gewoon een ramdrive aan voor alle tijdelijke bestanden en cache
And this !! Is to go even further beyond!!!
Ik zou zeggen, zoek en je vind legio benchmarks en reviews van die 64gb Transcend. Ze hebben beide de JMicron 602 controller die ook in de OCZ Core's terug te vinden is. Ze kunnen dus beide last hebben van 'het' probleem.lamko schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:33:
Ik zou eerst gaan wachten op een Intel SSD maar als ik nu de prijzen zie van een 64 gb.
transcend 130,- en patriot 180,-
Deze schijven moeten gewoon fatsoenlijk getest worden want ik heb geen zin in een vertraging van enkele sec.
Graag real world experience van de mensen die de schijf gehaald hebben. Hgeert en Greensky hoe gaat het nu met de schijven naar een weekje werken? Rechtvaardigt de patriot zijn extra 50,- en dan doel ik op vertragingen van enkele sec. op een write actie. Niet de snelheid in seq schrijven en lezen.
En met een beetje tweaken om ze lekker werkend te krijgen heb ik ook geen problemen dan maken we gewoon een ramdrive aan voor alle tijdelijke bestanden en cache
Zoeken kan iedereen wel, ben hier te gekomen om jullie mening over deze dingen te horen. Maar op internet lees ik alleen maar dat de ocz er erg veel last van heeft maar de patriot eigenlijk helemaal niet. Over de transcend zie ik helemaal niks. Zie bijv. deze quote hier beneden hier kun je tenminste wat mee alleen het gaat hier maar om één persoon en zo is t ook met n bechnmark. Als je bijv. anandtech moet geloven moet je maar op de Intel wachten. Ja, ja zo kan ik ook nog wel even doorgaan.
Graag hoor ik dan ook van Hgeert wat over zijn transcendI have the OCZ Core drive before, and the experience was so bad i had to return it from constant freezing, and got charged 10% re-stocking fee when i did. So i ended up swapping those out for the Patriot Warp drives, it was night and day difference. Drive works much faster, less latency, no freez up like the OCZ drive was. Although the advertised speed is a bit over rated, as i am getting about 150mb/s read in some benchmark, but feels much faster when read large single files. Bottom line, if you are in the market for SSD, get this instead. Definitly the best drive available that's not some relabeled crap with over rated marketing BS.
Google? Er staat legio info in dit topic mbt de SSD's die voorzien zijn van die JMircon controller.lamko schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:18:
Een forum is een plek waar men discussieert niet waar men mensen naar google verwijst !
Verder ben ik het met je eens dat die Transcend een intressante SSD is. Als je bv 4 van die 32gb's in Raid0 zet heb je denk ik een leuk snelheids monster wat ook nog eens weinig kost.
[ Voor 23% gewijzigd door _Arthur op 26-10-2008 19:34 ]
Door de prijs kan deze ssd zeker mooi meekomen.
[ Voor 14% gewijzigd door lamko op 26-10-2008 19:37 ]
Verwijderd
lamko schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:36:
Hou dit topic al bij sinds deel 1 anders had ik de vraag niet gesteld, in ieder geval heb ik voor mij nog niet een bevredigend antwoord gevonden.
Door de prijs kan deze ssd zeker mooi meekomen.

Hier staat de Transcend TS64GSSD25S-M tegenover 3 andere SSD's en een conventionele HD. Inclusief de Intel X25-M. De random-write test op 4k wordt hier uitgevoerd, DE test waarmee SSD's op hun knieen gaan.
Volledige url: http://www.zdnet.de/enter...,39030378,39195870,00.htm
Ik heb hem van vrijdag, ik heb nog niks van vertragingen tegengekomen bij mijn gewone bezigheden op mijn pc, ik heb gesurft, gedownload en dingen uitgepakt met winrar en alles gaat razendsnel.[Graag hoor ik dan ook van Hgeert wat over zijn transcend
ik heb wel vanmorgen xp geinstalleerd op die ssd schijf en daar ging het merkelijk trager dan mijn vista sp1 vind ik.
En k heb er vanmiddag dan maar mijn image van vista er terug opgezet.
Ik weet niet wat ik moet doen om die vertragingen tegen te komen , maar bij het gewone gebruik heb ik het nog niet gehad.
Relaas, ik ben blij dat ik er eentje heb en heb geen spijt, ik had eerst de originele harddisk in mijn laptop hitachi 320 GB 5400 rpm, dan heb ik er een supersnelle seagate 250 GB momentus 7200.3 ingeplaatst en enkele dagen later die ssd,
Conclusie, die seagate momentus 7200.3 is een schildpad in vergelijking bij die ssd.
http://www.ocztechnologyf...rum/forumdisplay.php?f=88
in mijn bios staat sata Configuration mode: op AHCI
Bij beleidsregels van mijn ssd staat, schrijfcache en geavanceerde prestaties aan, (ik had ergens gelezen dat dit niet met alle ssd schijven werkt) bij de mijne blijkbaar wel...
Ik heb ook 4 gig geheugen en heb mijn virtueel geheugen uitgeschakeld.
Verwijderd
Verkoop jij deze nu via Marktplaats?330d schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:29:
Ik ben bezig met onderhandelingen met ssdisk in Belgie. Wil waarschijnlijk voorzichtig maar een serieuze stap te nemen om als 'officiele Mtron reseller' via 'onofficiele kanalen' door te verkopen hier.
Thx maar ik vindt het zo vreemd dat Hgeert hier verder niks van merkt._Arthur schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:16:
[...]
[afbeelding]
Hier staat de Transcend TS64GSSD25S-M tegenover 3 andere SSD's en een conventionele HD. Inclusief de Intel X25-M. De random-write test op 4k wordt hier uitgevoerd, DE test waarmee SSD's op hun knieen gaan.
Volledige url: http://www.zdnet.de/enter...,39030378,39195870,00.htm
Dit topic is gesloten.