Dat is anders wel hoe veel mensen redeneren hier op dit topic. Velen denken nou ik kan voor hetzelfde geld 2x Vertex 60GB kopen voor de prijs van 1 Intel X25-M 80GB. Wat ik alleen maar wilde zeggen met de vergelijking in mijn post is dat de random read/writes van 1 Intel X25-M 80 GB hoger liggen dan 2x een Vertex 60 GB in RAID 0 en de IOPS van 1 Intel X25-M hoger liggen dan 3 Vertexen in RAID zoals jij t getest hebt. Het enigste argument om dan voor 2x Vertexen te gaan is dus de totale opslagcapaciteit.Mr Alfabet schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:01:
[...]
En 3x Vertex vergelijken met een Intel is ook onzinnig.
Je zit dan echter wel met het gedoe dat RAID met zich meebrengt en de hogere risico's die je loopt met RAID wegens uitval van de SSD. Bovendien is de firmware van de Vertexen schijnbaar nog lang niet optimaal aangezien er telkens een nieuwe uitkomt. Dit geeft bij mij hetzelfde gevoel als games die na een week al bij patch 1.4 zitten...een gerusht product uitbrengen dus. De Intel is in dat opzicht denk ik dan ook gebruiksvriendelijker en meer uitontwikkeld, want laten we eerlijk zijn: elke keer je SSD flashen met nieuwste firmware is niet bepaald een leuk tijdverdrijf (ook al je data is weg en je kan dus weer opnieuw je OS gaan installen) en brengt elke keer een bepaald risico met zich mee.
Zou iemand met 2 Vertexen in RAID 0 de Random Access read/write test uit HDTune 3.5 willen doen? (pvr wellicht?)
En zou iemand nog een Random Access write test willen doen met een Intel X25-M?
Die benches mis ik nog
[ Voor 10% gewijzigd door rossinl op 18-03-2009 19:21 ]
Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2