[SSD] Het grote SSD-ervaringen topic DEEL 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 35 Laatste
Acties:
  • 259.854 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snow_King schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:09:
[...]
Het probleem ligt hem bij Intel, de IOP348 maakt wat fouten waardoor de SSD's niet lekker werken. Nu zit daar ook juist het probleem, Intel....

Intel maakt zelf ook SSD's en gaat naar alle waarschijnlijkheid niet al te veel haast maken bij het fixen van het probleem.
Je zou dus verwachten dan de X25-E van Intel het wel goed doet op de Areca 1680? Ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar wat precies de performance is als we onze 16 disk setup laten draaien op 2x een Areca 1231ML met een IOP341. Voorlopig is het ons nog niet gelukt om een 1231 te pakken te krijgen (en ook al zou het lukken dat is tijd ook een belangrijk issue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
@ Annihilus:
Waar heb je dat koelblok vanaf gesloopt als ik vragen mag?? Ik zit ook nog steeds te kijken voor een andere koeler op m'n Adaptec 5805. Maar moet ook iets hebben waarmee het koelblok de breedte in gaat. Heb namelijk maar een centimer of 6 ruimte (net zoals in jouw systeem zo te zien...).

Nu ook 44C zie ik, hoe warm werd hij voorheen?

[ Voor 14% gewijzigd door Rob1106 op 24-02-2009 11:54 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
314 euro voor de intel nu in nl.. (http://www.frieslandcomputers.nl/) ben beniewd of dit maar tijdelijk is..

[ Voor 22% gewijzigd door maratropa op 24-02-2009 22:40 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
maratropa schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:38:
314 euro voor de intel nu in nl.. (http://www.frieslandcomputers.nl/) ben beniewd of dit maar tijdelijk is..
De superieure E versie is maar een tikkeltje duurder, 411 euro. Zie de pricewatch pricewatch: Intel X25-E SSDSA2SH032G1

Ok, het is 32GB vs 80GB, maar puur voor data opslag koop je deze als thuis gebruiker niet en voor enterprise toepassingen wil je juist een boel kleintjes in plaats van enkele grote.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Kunnen de mensen hier die problemen hebben met RAID-arrays (MTron + Areca) in hun servers niet beter kiezen voor een ioDrive?

Hier kan je toch een stevige RAID-array mee verslaan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

WimB schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 07:28:
Kunnen de mensen hier die problemen hebben met RAID-arrays (MTron + Areca) in hun servers niet beter kiezen voor een ioDrive?

Hier kan je toch een stevige RAID-array mee verslaan:
Is een vet ding idd, maar ik heb hem nog nooit kunnen testen, dat is het jammere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Snow_King schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:26:
[...]
Is een vet ding idd, maar ik heb hem nog nooit kunnen testen, dat is het jammere...
Is dit niet overtuigend genoeg:

Afbeeldingslocatie: http://www.dvnation.com/images/Atto-IO-Drive-80GB.PNG

Dit doet mij ook verlangen naar een nieuwe versie van i-ram. Waarom is er geen insteekkaart waarop je een achttal geheugenmodules kunt stoppen met back-up batterij?

[ Voor 21% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 25-02-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:42:
[...]

[afbeelding]

Dit doet mij ook verlangen naar een nieuwe versie van i-ram. Waarom is er geen insteekkaart waarop je een achttal geheugenmodules kunt stoppen met back-up batterij?
Oh zeker wel, maar ik zit meer met de driver support voor Ubuntu Linux, dat wil ik eerst eens testen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Vind ik ook. En die heb je ook wel, maar knettertje duur. Wat het in princiepe niet is. Een kaart met geheugen sloten en wat logica hoeft echt geen 1000 euro te kosten...

We kunnen er zelf 1 maken! :) Ik heb een achtergrond in productontwikkeling. Nu alleen nog wat goeie electro/informatica types er bij! :P Lijkt me best leuk eigenlijk....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
[...]
Waarom is er geen insteekkaart waarop je een achttal geheugenmodules kunt stoppen met back-up batterij?
De ioDrive bestaat uit flashgeheugen (SSD) en geen RAM-geheugen. Voor servergebruik is betrouwbaarheid wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
WimB schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:56:
[...]

De ioDrive bestaat uit flashgeheugen (SSD) en geen RAM-geheugen. Voor servergebruik is betrouwbaarheid wel belangrijk.
Zou RAM dan minder betrouwbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Dat ziet er absoluut leuk uit. Ik ga zeker eens wat meer kijken naar die drive, maar ook voor mij geldt dat compatibiliteit onder Linux erg belangrijk is. Ondertussen hebben de mannen van de Mtron en Areca setup ook weer een paar nieuwe plaatjes online gezet. De volgende ziet er ook leuk uit:

Afbeeldingslocatie: http://jdevelopment.nl/wp-content/uploads/2009/02/bw-random-raid0-12.png

Helaas nog steeds geen plaatje waar die 3.3GB/sec in voorkomt. Ze houden het wel spannend :P

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41
WimB schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 07:28:
Kunnen de mensen hier die problemen hebben met RAID-arrays (MTron + Areca) in hun servers niet beter kiezen voor een ioDrive
Hotswapping en redundancy lijkt me lastig met zo'n pci express kaart. Je zou dan in software raid 1 moeten draaien op twee van deze kaarten. Hotswappen in het geval van een defect kun je vergeten maar lijkt me in dit geval een wat minder probleem dan bij harde schijven die minder betrouwbaar zijn. Het mooie van ssd's met een sata- of sas-interface is dat ze naadloos geïntegreerd kunnen worden in de bestaande opslaginfrastuctuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:02:
[...]

Zou RAM dan minder betrouwbaar zijn?
RAM is zijn data kwijt bij stroomverlies

Flash (SSD) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:47
Femme schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:18:
[...]

Hotswapping en redundancy lijkt me lastig met zo'n pci express kaart. Je zou dan in software raid 1 moeten draaien op twee van deze kaarten. Hotswappen in het geval van een defect kun je vergeten maar lijkt me in dit geval een wat minder probleem dan bij harde schijven die minder betrouwbaar zijn. Het mooie van ssd's met een sata- of sas-interface is dat ze naadloos geïntegreerd kunnen worden in de bestaande opslaginfrastuctuur.
Ik dacht dat PCI express hotswap mogelijk maakte eerlijk gezegd. Natuurlijk moet je dan nog steeds de server uit het rack trekken, maar dat is ook met een draaiende bak te doen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
PCMARK 05 scores van de vertex. Ziet er goed uit. Al die andere testjes zeggen geen flikker... Als ze nou een crystaldiskmark er in op zouden nemen, die vind ik inzichtelijker dan atto, hdtune en hdtach bij elkaar...

http://www.pcper.com/arti...aid=670&type=expert&pid=8

[ Voor 42% gewijzigd door maratropa op 25-02-2009 15:07 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:42
Femme heeft een artikel over budget SDD's gepost. Zie deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
LuukNouwen schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:30:
Femme heeft een artikel over budget SDD's gepost. Zie deze link.
net klaar... goed stukje. Leuk om te zien dat het toch niet helemaal top is, goedkope mlc ssd's op een goeie controller met cache... Maar dat merkte ik eigenlijk ook wel met een perc5 en een ocz core..

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 25-02-2009 15:50 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:05: plaatjes online gezet. De volgende ziet er ook leuk uit:

[[url="http://jdevelopment.nl/wp-content/uploads/2009/02/bw-random
Helaas nog steeds geen plaatje waar die 3.3GB/sec in voorkomt. Ze houden het wel spannend :P
Wat vooruitlopend op de rest heb ik de grafieken waarin deze voorkomt er alvast ingezet:
Afbeeldingslocatie: http://jdevelopment.nl/wp-content/uploads/2009/02/bw-random-2x8xraid0.png

Dit is een software raid 0 over 2 areca controllers die elk 8 ssd's bevatten (ook in raid 0). Dit is natuurlijk geen setup om mee in productie te gaan. Ook is dit een wat extremere setup, maar dezelfde read performance zagen we ook al als elke controller slechts vier ssd's had. Met het dubbele aantal disks konden we dus helaas niet een nog betere read performance krijgen. Wel werd met 16 disks de write (en copy) performance nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 16:25
I see that OCZ has updated the spec on Vertex on there product specification:
http://www.ocztechnology.com/product...ata_ii_2_5-ssd
30GB Max Performance**
Read: Up to 230 MB/s
Write: Up to 135MB/s
Sustained Write: Up to 80MB/s
Onboard Cache: 32MB

60GB Max Performance**
Read: Up to 230 MB/s
Write: Up to 135MB/s
Sustained Write: Up to 70MB/s
Onboard Cache: 32MB

120GB Max Performance**
Read: Up to 250 MB/s
Write: Up to 180MB/s
Sustained Write: Up to 100MB/s
Onboard Cache: 64MB

250GB Max Performance**
Read: Up to 250 MB/s
Write: Up to 160MB/s
Sustained Write: Up to 100MB/s
Onboard Cache: 64MB
Aparte verschillen... als de 64GB op dit prijspijl blijft zie ik geen reden om niet voor 2x30GB RAID0 te gaan. Dan zien we pas snelheden :D.

[ Voor 8% gewijzigd door BasNation op 25-02-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
grappig als je naar de pricewatch zou kijken zou je denken dat de mtron mobi's 16gb nog 200 euro zijn terwijl ze in duitsland bijv 99 euro kosten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:49:
[...]

Wat vooruitlopend op de rest heb ik de grafieken waarin deze voorkomt er alvast ingezet:
[afbeelding]
Het is een mooie grafiek, maar die 3.3GB per seconde uit je inleiding (en titel) is wel een beetje misleidend :P Dat haal je alleen bij grotere block sizes, maar welke software gebruikt die sizes? Tussen de 0.5 GB per seconde en 1 GB per seconde zijn meer realistischere getallen. Vanzelfsprekend zijn dat nog steeds hele mooie getallen.

Heeft Areca of Mtron eigenlijk al de problemen die jullie tegen kwamen erkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

maratropa schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:38:
Oi .. dit brengt me weer sterk aan het twijfelen nu .

Had eigenlijk besloten de mtron mobi te gaan bestellen omdat ik de intel toch net te gek vond qwa prijs.
Maar de prijzen ontlopen elkaar toch niet zoveel meer nu en mijn enige eis is dat hij +16gb is.

Vraag me nu sterk af of het de moeite loont om de intel over de mtron te verkiezen.
Heb nu een 5400 toeren hitachi travelstar dus sneller worden doet het sowieso.

maar zou ik nog aanmerkelijk verschil zien tussen de intel of mtron bij algemeen gebruik ?

[ Voor 39% gewijzigd door Turbo-Puppy op 25-02-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:27:
[...]

RAM is zijn data kwijt bij stroomverlies

Flash (SSD) niet.
Vandaar dat ik over een backup batterij sprak. Net las in de i-ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:36

Lief Adje

Love is in the air

maratropa schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:02:
grappig als je naar de pricewatch zou kijken zou je denken dat de mtron mobi's 16gb nog 200 euro zijn terwijl ze in duitsland bijv 99 euro kosten.
linkje?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
De Mobi 3500 16GB stond een paar maanden geleden nog voor ca. 110 euro in de Pricewatch. Daarna zijn plotseling alle prijzen van de 3500 verdwenen terwijl er nog wel leveranciers van de 3000 zijn. Erg vreemd. Het lijkt haast alsof de distributeur de Mobi 3500-serie niet meer doorgeeft waardoor ze niet verschijnen in de prijslijsten van de shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik google altijd met google.de op het typenummer. daar stond er vandaag 1 met 99 euro pp. in 1 van die prijsvergelijkers..

Opzich, 4 mobi's of 1 intel... Dan zou ik voor 4 mobi's gaan. Als bootschijf zijn die mobi's nog steeds wel een "safe-bet"

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 25-02-2009 19:10 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:50
Heb destijds gekozen voor een western digital green 1tb disk om mijn pc een beetje stil te houden. Dat is ie nu ook, maar verrekte langzaam met opstarten en het laden van programma's (bijvoorbeeld photoshop). Ik zit nu te denken aan een 30gb ocz vertex of 32 gb mtron mobi 3500 sata ssd voor het OS en voor wat programma's die ik vaak gebruik. Welke van de 2 zal voor mij dan het beste presteren?

[ Voor 7% gewijzigd door savale op 25-02-2009 23:28 ]

• Femme
savale schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:28:
Welke van de 2 zal voor mij dan het beste presteren?
Dat weet nog niemand aangezien de Vertex nog niet op een fatsoenlijke wijze is getest.

De Mobi 3500 is een degelijke ssd die vanwege de vierkanaals controller wat betreft doorvoersnelheden inmiddels wel achterloopt op de concurrentie. Het voordeel van de Mobi is in ieder geval dat deze is gebaseerd op slc-geheugen, waardoor de latencies ongeveer de helft lager zijn.
maratropa schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:05:
[...]

Ik google altijd met google.de op het typenummer. daar stond er vandaag 1 met 99 euro pp. in 1 van die prijsvergelijkers..

Opzich, 4 mobi's of 1 intel... Dan zou ik voor 4 mobi's gaan. Als bootschijf zijn die mobi's nog steeds wel een "safe-bet"
De X25-M was in de eerste run onverslaanbaar, na een paar keer volgeschreven te zijn werden de Mobi's in raid sneller. Zie hier wat resultaten die ik op de plank had liggen:

Tweakers.net BenchDB - Boot & Launch StorageMark 2008 Index
Harde schijf#RAIDScore (StorageMarks)
Intel X25-M 80GB (run 1) 1 Single

1.134,3
Mtron Mobi 3000 16GB 4 RAID 0

854,7
Mtron Mobi 3000 16GB 2 RAID 0

698,1
Intel X25-M 80GB (run 2) 1 Single

691,3
Intel X25-M 80GB (run 3) 1 Single

592,1
Mtron Mobi 3000 16GB 1 Single

504,2

Tweakers.net BenchDB - Desktop StorageMark 2006 Index
Harde schijf#RAIDScore (StorageMarks)
Intel X25-M 80GB (run 1) 1 Single

791,6
Mtron Mobi 3000 16GB 4 RAID 0

697,1
Mtron Mobi 3000 16GB 2 RAID 0

565,1
Intel X25-M 80GB (run 2) 1 Single

421,5
Mtron Mobi 3000 16GB 1 Single

394,0
Intel X25-M 80GB (run 3) 1 Single

333,5

Verwijderd

Kan een SSD weer sneller worden nadat deze geformatteerd is of heeft dit totaal geen invloed hierop?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De Intel MLC SSDs zouden sneller moeten worden nadat je de hele SSD overschreven hebt. Gewoon formatteren zou niks uit moeten maken, aangezien je dan over het algemeen niet de hele SSD schrijft, maar slechts een paar kleine stukjes.

Verwijderd

_JGC_ schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:27:
De Intel MLC SSDs zouden sneller moeten worden nadat je de hele SSD overschreven hebt. Gewoon formatteren zou niks uit moeten maken, aangezien je dan over het algemeen niet de hele SSD schrijft, maar slechts een paar kleine stukjes.
Het zou dus moeten schelen als de disk met een bepaalde routine geformatteerd wordt met laten we zeggen Acronis Drive Cleanser?
Zit er dan ook verschil in bepaalde formatteer routines die gebruikt worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 09:43 . Reden: URL toegevoegd ]

Verwijderd

Femme schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 01:00:
Dat weet nog niemand aangezien de Vertex nog niet op een fatsoenlijke wijze is getest.
Ik heb zojuist nog even naar salland gebeld, aangezien er op de site staat dat de vertex binnen 2 werkdagen geleverd kan worden, maar dit is dus niet zo.

De medewerker zei letterlijk: de verwachting is dat deze z.s.m binnenkomen. Op de vraag of dat daadwerkelijk binnen 2 werkdagen was kon deze geen antwoord geven :(

Anyway zodra ze leverbaar zijn ga ik 1 of 2 OCZ Vertex 30GB aanschaffen en kan ik wel wat testjes doen (linux-only :) )
De X25-M was in de eerste run onverslaanbaar, na een paar keer volgeschreven te zijn werden de Mobi's in raid sneller.
Intel heeft aangegeven dat ze dit probleem niet kunnen reproduceren, maar zijn wel verder aan het kijken:
In response, Intel made a statement on Thursday. "Our labs currently have not been able to duplicate these results," Intel said. "In our estimation, the synthetic workloads they use to stress the drive are not reflective of real world use. Similarly, the benchmarks they used to evaluate performance do not represent what a PC user experiences."

Intel continued. "In general, when a PC's drive (SSD or HDD) is full, there will be some reduction in system performance, however the performance reduction reported by PC Perspective is higher than we generally expect, which is why we are looking into the methodology."
Bron

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 10:04 . Reden: typo ]

• JAHRASTAFARI
Hier (http://www.xtremesystems.org/Forums/showthread.php?p=3456464) staan nog een paar vergelijkingen (ook met RAID0) tussen de Intel X25-M (MLC - 80GB) en X25-E (SLC - 32GB).

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:18:
Hier (http://www.xtremesystems.org/Forums/showthread.php?p=3456464) staan nog een paar vergelijkingen (ook met RAID0) tussen de Intel X25-M (MLC - 80GB) en X25-E (SLC - 32GB).
damn wat gaan die E's hard, alleen jammer dat nergens een goed beeld is van de performance in IOPS of iets dergelijks. Ruwe sequentiele transfer is vrijwel nooit interessant.

• JAHRASTAFARI
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:47:
[...]

damn wat gaan die E's hard, alleen jammer dat nergens een goed beeld is van de performance in IOPS of iets dergelijks. Ruwe sequentiele transfer is vrijwel nooit interessant.
Je hebt gelijk, helaas is er niet met "de juiste" programma's getest.

• maratropa
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:59:
[...]
Je hebt gelijk, helaas is er niet met "de juiste" programma's getest.
Daarom vind ik crystaldiskmark zo vet, simpel maar toch met een leuk random 4k testje er bij naast de sequentieele test. Dan zie je meteen welke mlc SSD's door de mand vallen...

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 26-02-2009 11:13 ]

specs

• Henk Poley
  • Laatst online: 18-09 18:24
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:39:
[...]

Het zou dus moeten schelen als de disk met een bepaalde routine geformatteerd wordt met laten we zeggen Acronis Drive Cleanser?
Zit er dan ook verschil in bepaalde formatteer routines die gebruikt worden?
De Intel X25-M (en vast andere ook) kan het snelste worden gewist met HDDErase 3.3. Deze stuurt de ATA "SECURE ERASE" opdracht naar de SSD die dan binnen de minuut leeg is.

Zie ook: http://www.pcper.com/arti...aid=669&type=expert&pid=6 (voor download e.d.)

• Kokkers
  • Laatst online: 22-09 21:27
Femme schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:18:
Software RAID is mogelijk.

FusionIO kaarten combineren met een Magma Expressbox levert een potentieel interessante oplossing op.

Afbeeldingslocatie: http://www.magma.com/products/pciexpress/expressbox7/images/eb7.jpg

Magma Expressbox7 is a PCI Express to PCI Express Expansion chassis system that provides a simple, cost-effective solution for expanding the available PCI Express slots of workstations and servers.

Expressbox7 expansion solution provides 7 full-length PCI Express slots. This is a stand alone chassis in an industry standard enclosure with its own power supply. The PCI Express slots are equipped to be hot swappable. This chassis allows the flexibility to seamlessly expand I/O capabilities of servers and workstations utilizing the built-in transparency of PCI Express architecture.

[ Voor 3% gewijzigd door Kokkers op 26-02-2009 13:06 ]

• Rob1106
  • Laatst online: 22-04-2024
Je trekt dan gewoon je PCIe x16 BUS helemaal vol. Is volgens mij theorethisch 2000 MB/s (PCIe 2.0, correct me if i'm wrong). Wel leuk als je dan drie van die dingen hebt en dan ook nog eens een software RAID0 eroverheen :P (op een mobo met 4 PCIe 16x/8x sloten uiteraard).

En dan maar hopen dat je moederbord niet in de hens vliegt :+

[ Voor 25% gewijzigd door Rob1106 op 26-02-2009 15:27 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Verwijderd

flowerp schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:38:
Heeft Areca of Mtron eigenlijk al de problemen die jullie tegen kwamen erkent?
We hebben gisteren een email gehad van Kevin van Areca. Samengevat zegt hij dat hij het probleem heeft kunnen reproduceren en heeft kunnen localiseren. Het zit hem in de IOP 348 van Intel. Helaas kan hij geen fixes hierin maken (natuurlijk) en dus kan hij het alleen maar doorspelen naar Intel.

Bij Intel is het echter een lage prioriteit. Toevalligerwijs werken de eigen Intel SSDs wel goed met de IOP348, dus de kans dat Intel iets gaat fixen is vrij laag.

Dat is voor nu alles helaas...

• L.N.
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:32:
[...]

We hebben gisteren een email gehad van Kevin van Areca. Samengevat zegt hij dat hij het probleem heeft kunnen reproduceren en heeft kunnen localiseren. Het zit hem in de IOP 348 van Intel. Helaas kan hij geen fixes hierin maken (natuurlijk) en dus kan hij het alleen maar doorspelen naar Intel.

Bij Intel is het echter een lage prioriteit. Toevalligerwijs werken de eigen Intel SSDs wel goed met de IOP348, dus de kans dat Intel iets gaat fixen is vrij laag.

Dat is voor nu alles helaas...
Dat is wel balen zeg! Ik had toch gehoopt dat het op een redelijke termijn opgelost zou worden.

Ik ben overigens de MFT-software aan het testen. De resultaten komen nog, maar ik weet nu al niet zo goed wat ik ermee moet. De testresultaten variëren nogal bij dezelfde test. Het lijkt erop alsof de test 1 keer "warmgedraaid" moet worden en dan pas consequente resultaten geeft. Heel vreemd.

Hahahaha, ook HD Tune raakt ervan in de war. De legenda links is te klein om de waardes weer te geven, maar volgens de resultaten is de leessnelheid bijna 4000 MB/s. Deze loopt nog verder op, maar daarvan raakt de grafiek van HDTune in de war.

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/6589/hdtunemft.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door L.N. op 26-02-2009 16:59 ]

• Henk Poley
LuukNouwen schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:41:
[...]
Ik ben overigens de MFT-software aan het testen. De resultaten komen nog, maar ik weet nu al niet zo goed wat ik ermee moet. De testresultaten variëren nogal bij dezelfde test. Het lijkt erop alsof de test 1 keer "warmgedraaid" moet worden en dan pas consequente resultaten geeft. Heel vreemd.
Wat voor blok grootte gebruik je op de MFT partitie? Op RAIDs moet je de aanbevolen blok grootte voor je SSD vermenigvuldigen met aantal schijven. En geef je het even tijd tussen grote schrijf en dan weer verwijder benchmarks? De garbage collector -weet niet of ze het zelf zo noemen- heeft even tijd voordat het nullen heeft geschreven over de -nu vrije- blokken.

Praktisch betekent dat je gewoon échte load moet testen over enige tijd heen (toch minimaal SSD grootte vol aan schrijf grootte, en dan nog een beetje). Maar dat is uberhaupt zo met SSDs, dat ze pas anders gaan doen als ze bijna een keer vol zijn geschreven.

[ Voor 0% gewijzigd door Henk Poley op 26-02-2009 17:05 . Reden: .. aanbevolen blok grootte *voor je SSD* vermenigvuldigen.. ]

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024

De X25-M was in de eerste run onverslaanbaar, na een paar keer volgeschreven te zijn werden de Mobi's in raid sneller. Zie hier wat resultaten die ik op de plank had liggen:
Ik heb hierover nog iets interessants gelezen in de intel documentatie. Zodra je (veel) meer dan 20 gig op een dag schrijft, word de write-speed zodanig aangepast dat je alsnog 5 jaar meekunt... Paragraaf 3.5.4 [link]http://download.intel.com/design/flash/nand/mainstream/mainstream-sata-ssd-datasheet.pdf[/link]

Windows Veteran turned Apple Addict

• Henk Poley
btw, links maak je met:
code:
1
2
3
[url=http://example.com/]tekst[/url]
-of zonder tekst-
[url]http://example.com/[/url]

@LuukNouwen, een goede methode om de optimale blok grootte voor MFT te vinden is door steeds grotere blokken sequentieel te schrijven naar de 'kale' RAID en dan degene te kiezen met de meeste bandbreedte. MFT zal dan naar de SSD steeds die optimale IO blokken gebruiken ongeacht wat je programma aanbied. Met een areca oid. zal ook even op moeten letten dat je niet alleen je onboard cache benchmarkt ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Henk Poley op 26-02-2009 17:38 . Reden: [edit] Oh ja, daar is example.com nu voor.. ]

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
michelzwarts schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:11:
[...]

Ik heb hierover nog iets interessants gelezen in de intel documentatie. Zodra je (veel) meer dan 20 gig op een dag schrijft, word de write-speed zodanig aangepast dat je alsnog 5 jaar meekunt... Paragraaf 3.5.4 http://download.intel.com...am-sata-ssd-datasheet.pdf
Zeker interessant gevonden! Maar je geeft het net niet helemaal correct weer. Dit staat in de PDF:
A typical client usage of 20 GB writes per day is assumed. Should the host system attempt to exceed 20 GB writes per day by a large margin for an extended period, the drive will enable the endurance management feature to adjust write performance. By efficiently managing performance, this feature enables the device to have, at a minimum, a five year useful life. Under normal operation conditions, the drive will not invoke this feature.
Dit gebeurt dus pas als je voor meerdere dagen achter elkaar meer dan 20 GB per dag naar de disk schrijft. Hoeveel dagen staat er helaas niet bij. Het zou dus zeker interessant zijn om er meer over te weten.

Bij een extended period denk ik in deze context toch aan minimaal 5 dagen. Dat zal je niet snel gebeuren als je de schijf als bootschijf gebruikt.

Ik zit er sterk over te denken om een X25-M te halen, zeker nu ik de prijs van €314 zie in dit topic! Ik heb dat er opzich wel voor over, ben alleen bang dat de performance toch tegen valt en dan is het wel veel geld. :(

Verwijderd

Maar wat wordt er gezegd over de duur van die feature? Stel je schrijft een week elke dag wat data naar je SSD als test of als temp storage .. en daarna niet meer. Zit je dan nog 5 jaar vast aan die lagere performance? Ik vind dit eigenlijk een hele slechte zaak.

• Joop
Wat ook een slechte zaak is is dat je bij die Friesland gast alleen vooruit kan betalen... Daar ga ik niet aan beginnen, anders had ik hem wel besteld. :( Wel balen, had net eigenlijk voor mezelf de knoop maar doorgehakt om de gok dan maar te nemen.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Joop schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:54:
Wat ook een slechte zaak is is dat je bij die Friesland gast alleen vooruit kan betalen... Daar ga ik niet aan beginnen, anders had ik hem wel besteld. :( Wel balen, had net eigenlijk voor mezelf de knoop maar doorgehakt om de gok dan maar te nemen.
Hoe wou je het dan achteraf betalen?
Je mag hem heus niet even lenen ofzo, als je iets koopt en je bent er niet tevreden mee zal hij niet al te moeilijk doen hem weer terug te nemen (toevallig ervaring mee :P )

Nukezone FTW

• Joop
Nee, ik heb het uiteraard niet over lenen, maar gewoon contant/pin betalen bij afhalen. Gelijk oversteken, boter bij de vis. Dat verhaal. :) Volgens de website kun je alleen maar betalen door het geld van te voren over te maken. Dat zie ik dus niet zo zitten.

• maratropa
  • Niet online
X25m...Weenie.. Voor een bootschijf zou ik nu of voor SLC gaan en een x25E halen, of nog liever 2-4 16gb mobi's. Of even wachten op de vertex, want die is per gb wel goedkoper... Maar met die mobi's weet je gewoon dat je een setje zonder verassingen krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door maratropa op 26-02-2009 22:56 ]

specs

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17

justifire

Shut up and squat !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
De Vertex is vandaag verscheept, trouwens wel bizar snelle benchmarks op OCZ forum. Raid-0 (2 en 3 drives) en een Adaptec hardware controler, en een grote blocksize maakt echt een razend snelle bechmarks. Je ziet wel dat bij deze drives de onboard controler een bottleneck kan gaan vormen! Ook single drive erg goede real life testen, 150mb/s schrijven van een grote file in vista (SSD als bron een OCZ core V2), 1700 kleine files van totaal 300mb, in 6-7 seconden (gem. 50mb/s dus) SCHRIJVEN.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=8558&stc=1&d=1235600632

[ Voor 10% gewijzigd door duncanvdlinden op 26-02-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm net gelezen en als andere reviewers de resultaten kunnen verifiëren, en ook naast de resultaten van een 30GB model kunnen leggen zonder veel lagere performance .. dan .. dan denk ik zomaar dat dit 'de ssd' is voor de nabije toekomst.

Halleluja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
Joop schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:43:

[...]

Ik zit er sterk over te denken om een X25-M te halen, zeker nu ik de prijs van €314 zie in dit topic! Ik heb dat er opzich wel voor over, ben alleen bang dat de performance toch tegen valt en dan is het wel veel geld. :(
Ik heb zelf een X25-M als harde schijf in mijn notebook (HP 8510p - Intel T7700 - 4GB RAM). Wat een verschil met de standaard harde schijf (5400rpm geval). Mijn notebook reageert echt ontzettend veel sneller als voordien.

Het opstarten van mijn notebook gaat niet zoveel sneller (wellicht door het inladen van de drivers), maar van zodra ik het bureaublad zie, kan ik wel onmiddelijk beginnen werken. Met mijn harde schijf moest ik dan nog zeker een minuut wachten.

Het opstarten van programma's (zoals Outlook 2007) gaat zeker 5 keer sneller als voordien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:26:
[...]
Ik heb 'm net gelezen en als andere reviewers de resultaten kunnen verifiëren, en ook naast de resultaten van een 30GB model kunnen leggen zonder veel lagere performance .. dan .. dan denk ik zomaar dat dit 'de ssd' is voor de nabije toekomst.

Halleluja?
We kunnen alleen maar hopen dat de Vertex een groot succes wordt - dit betekent immers dat er een nieuwe referentie ontstaat qua prijs/performance. En dan zullen de intel's ook wel moeten zakken in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Henk Poley schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:35:

@LuukNouwen, een goede methode om de optimale blok grootte voor MFT te vinden is door steeds grotere blokken sequentieel te schrijven naar de 'kale' RAID en dan degene te kiezen met de meeste bandbreedte. MFT zal dan naar de SSD steeds die optimale IO blokken gebruiken ongeacht wat je programma aanbied. Met een areca oid. zal ook even op moeten letten dat je niet alleen je onboard cache benchmarkt ;-)
De software van MFT geeft aan dat een blocksize van 8196 het beste is. Echter heb ik ook 2048, 6144, 8196 en 24588 geprobeerd. 2048 en 8196 zijn de waardes die MFT aanraad voor SDD's, de andere 2 zijn daar een drievoud van (er zitten 3 disks in mijn RAID5 ). Maar de resultaten blijven zo wisselen. Ook kan ik niet echt de maximale brandbreedte achterhalen, omdat deze wisselt elke keer als ik (dezelfde) test opnieuw uitvoer.

Ik heb MFT gemaild wat nu de beste instellingen zijn, maar ik heb het vermoeden dat de software nog niet helemaal probleemloos met RAID5 kan omgaan.

[ Voor 7% gewijzigd door L.N. op 27-02-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 12:44
WimB schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 06:36:
[...]

Ik heb zelf een X25-M als harde schijf in mijn notebook (HP 8510p - Intel T7700 - 4GB RAM). Wat een verschil met de standaard harde schijf (5400rpm geval). Mijn notebook reageert echt ontzettend veel sneller als voordien.

Het opstarten van mijn notebook gaat niet zoveel sneller (wellicht door het inladen van de drivers), maar van zodra ik het bureaublad zie, kan ik wel onmiddelijk beginnen werken. Met mijn harde schijf moest ik dan nog zeker een minuut wachten.

Het opstarten van programma's (zoals Outlook 2007) gaat zeker 5 keer sneller als voordien.
dat is meestal bij een reinstall ;)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Dat ziet er erg goed uit, ook met getest met tools waar je iets aan hebt.

Hopelijk komen er snel wat meer reviews en zoals HlpDsK zich al afvraagt: zullen de kleinere modellen dezelfde prestaties halen. 2x 60gb in raid 0 zou immers voldoende zijn ;)

Alternate.nl zegt dat ze binnen 2 dagen geleverd kunnen worden! Voor de verandering is Alternate.de duurder dan Alternate.nl en is de levertijd daar nog onbekend.

Ben benieuwt waar we eind dit jaar zitten en tot waar het voor de consument voordeel oplevert. Mtron zou ook nog met een nieuwe lijn komen en welke prestaties zullen zij neerzetten? Ik wacht met smart af en de Vertex is een serieuze kandidaat voor mijn volgende verwenpakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brains schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:35:
[...]
Alternate.nl zegt dat ze binnen 2 dagen geleverd kunnen worden! Voor de verandering is Alternate.de duurder dan Alternate.nl en is de levertijd daar nog onbekend.

Ben benieuwt waar we eind dit jaar zitten en tot waar het voor de consument voordeel oplevert. Mtron zou ook nog met een nieuwe lijn komen en welke prestaties zullen zij neerzetten? Ik wacht met smart af en de Vertex is een serieuze kandidaat voor mijn volgende verwenpakket!
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:50:
[...]
Ik heb zojuist nog even naar salland gebeld, aangezien er op de site staat dat de vertex binnen 2 werkdagen geleverd kan worden, maar dit is dus niet zo.

De medewerker zei letterlijk: de verwachting is dat deze z.s.m binnenkomen. Op de vraag of dat daadwerkelijk binnen 2 werkdagen was kon deze geen antwoord geven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Zit nu steeds maar de aanschaf van mijn nieuwe PC uit te stellen totdat ik 2x30GB Vertex kan kopen... duurt me veels te lang... maar damn wat wil ik die dingen graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Wel vreemd dat de I/O performance van de nieuwe vertex zo verschilt per review..
Bij CDFreaks is hij meer dan 10x sneller dan een Spinpoint F1 terwijl hij bij PC Perspective op hetzelfde niveau van een Raptor X zit..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Occy74 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:20:
Wel vreemd dat de I/O performance van de nieuwe vertex zo verschilt per review..
Bij CDFreaks is hij meer dan 10x sneller dan een Spinpoint F1 terwijl hij bij PC Perspective op hetzelfde niveau van een Raptor X zit..
Bij PCPerspective hadden ze toch twee verschillende Vertex's met 2 verschillende firmwares waar ze het gemiddelde van genomen hebben. De resultaten waren zeer verschillend tussen de 2 fw versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Dat komt door de gebruikte firmware. Volgens OCZ komt er een firmware mee die "high IOP" is, itt de eerdere filmware die een hogere schrijfsnelheid had. Waarschijnlijk kan je zelf de gewenste firmware flashen.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Men gebruikt dan ook vermoedelijk andere instellingen bij de ioMeter test per review. Aangezien men de instellingen niet kenbaar maakt, zijn ze niet te vergelijken. Dit samen met de bovenstaande twee reacties, dan krijg je rare vergelijkingen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 27-02-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17

justifire

Shut up and squat !!

De review die ik poste van cdfreaks gebruikt de definitieve shipping firmware, dus zoals hij in de winkels komt te liggen, hogere iops en iets lagere schrijfsnelheid dan gepland was.

Alternate zegt al een maand de vertex te kunnen leveren binnen 2 dagen, en op maandags staat de balk weer op geel en 5 dagen levertijd 8)7

Is op OCZ iemand die 2 250gb vertexen heeft bemachtigd in Hong Kong, dus met een week zullen we hier ook wel voorraad hebben.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 13:50
Net voor 135,- euro inclusief verzenden een splinternieuwe Mtron Mobi 32gb 3525 sata ssd op de kop weten te tikken. (lang leve ebay) Voorlopig ga ik hem gebruiken als single bootdisk en voor wat veelgebruikte programma's.
Ik ga hem gebruiken op een asus p5b-deluxe op windows xp x64 met 6gb RAM en een op 3,2ghz lopende intel duo core. Ik zal mijn ervaringen hier posten uiteraard.

[ Voor 26% gewijzigd door savale op 27-02-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
savale schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:31:
Net voor 135,- euro inclusief verzenden een splinternieuwe Mtron Mobi 32gb 3525 sata ssd op de kop weten te tikken. (lang leve ebay) Voorlopig ga ik hem gebruiken als single bootdisk en voor wat veelgebruikte programma's.
Ik ga hem gebruiken op een asus p5b-deluxe op windows xp x64 met 6gb RAM en een op 3,2ghz lopende intel duo core. Ik zal mijn ervaringen hier posten uiteraard.
dat is wel een mooi prijsje voor de 32gb!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 20-09 17:03

l3p

www.^.nl

gister mijn Intel x25-m binnen gekregen, had nog geen ervaringen met SSD's.
Het opstarten duurt bij mij net zo lang als anders, tot na het windows vista logootje, daarna gaat het echt super.

Heb ff filmpje gemaakt.

http://www.vimeo.com/3396130

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:49
Wel vet die SSD van jou, zelfs je klok gaat er sneller door lopen...

(Oh w8.... volgens mij klopt hier iets niet :P ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 27-02-2009 18:16 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Toenstraks die review gelezen.
Zouden de stotteringen/freezes bij kleine schrijfacties nu weg zijn en weg blijven?

Weet iemand overigens of die review met de pagefile op de SSD is gedaan? Dat kan ik namelijk niet terugvinden...

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 27-02-2009 19:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Ik snap de correlatie tussen de opgegeven waarden van OCZ niet echt.
30GB / 32MB
Read: 230MB/sec
Write peak: 135MB/sec
Write sustained: 80MB/sec
60GB / 32MB
Write peak: 135MB/sec
Write sustained: 70MB/sec
120GB / 64MB
Write peak: 180MB/sec
Write sustained: 100MB/sec
250GB / 64MB
Write peak: 160MB/sec
Write sustained: 100MB/sec

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

SmiGueL schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:05:
Wel vet die SSD van jou, zelfs je klok gaat er sneller door lopen...

(Oh w8.... volgens mij klopt hier iets niet :P ;) )
ik weet niet wat je bedoelt, maar ik heb juist die klok in het beeld gelaten zodat je ziet dat ik niet fake ofzo, dat zou ook nergens op slaan

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Hij doelt op het feit dat die klok sneller gaat dan hij hoort te gaan...

En dat dus in 1 echte seconde de secondewijzer 3 keer tikt. Alsof het filmpje te snel afgespeeld wordt.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
l3p schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:16:
[...]

ik weet niet wat je bedoelt, maar ik heb juist die klok in het beeld gelaten zodat je ziet dat ik niet fake ofzo, dat zou ook nergens op slaan
Het filmpje duurt maar 19 seconden, maar de klok heeft uiteindelijk zo'n 30 seconden gelopen ;). Ergens is er wat mis gegaan met coderen van het filmpje denk ik ;)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

drZymo schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:23:
[...]

Het filmpje duurt maar 19 seconden, maar de klok heeft uiteindelijk zo'n 30 seconden gelopen ;). Ergens is er wat mis gegaan met coderen van het filmpje denk ik ;)
heb er geen erg in gehad, snelheid zegt me nu ineens ook niets meer ;)

Heeft dan denk ik te maken met 24 en 30 Fps

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ruudjah schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:14:
Ik snap de correlatie tussen de opgegeven waarden van OCZ niet echt.

[...]
Beetje appart ja, dat het minderen van de cache de maximale Schrijf transferate moet beinvloeden, mijn inziens moet het meer de kleine files schrijven beinvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:49
Zelfs als je het filmpje 50% langzamer af zou spelen (dus van 20 naar 30 seconden zou 'vertragen' zeg maar)
is hij nog donders rap :P

Ik blijf iig doorsparen :9

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

ik heb mijn intel x25-m ook binnen .. nu even armoeien om windows er op te krijgen .
( moet die sata drivers nog slipstreamen )

ben benieuwd naar de resultaten .

ik gebruik hem trouwens als single drive voor xp x64 .
de bedoeling is dat autocad en solid edge hun overzichten sneller inladen en dat het genereren naar bestand sneller zal verlopen.

wacht het af ...ben in i.i.g. vol verwachting van deze ssd
( oude schijf is trouwens een 5400 toeren hitachi )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alle 12 transcend 32Gb mcl zitten er in

Afbeeldingslocatie: http://i631.photobucket.com/albums/uu38/ann1h1lus/SNC10615.jpg

ik hoop binnen een paar dagen de resultaten te kunnen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kost zo'n setup nou totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1231ml met de ssd's samen ongeveer 1.7k
Rob1106 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:53:
@ Annihilus:
Waar heb je dat koelblok vanaf gesloopt als ik vragen mag?? Ik zit ook nog steeds te kijken voor een andere koeler op m'n Adaptec 5805. Maar moet ook iets hebben waarmee het koelblok de breedte in gaat. Heb namelijk maar een centimer of 6 ruimte (net zoals in jouw systeem zo te zien...).

Nu ook 44C zie ik, hoe warm werd hij voorheen?
Koelblok op de iop komt van een gigabyte 7200gs en die daar boven van een asus 7200gs heatpipe heb ik zelf gebogen en geplet tussen een bankschroef. Alles is vastgelijmd met zalman twee component tim. Mijn idle temp was eerst boven de 70C, alarm ging ook steeds af, erg tervreden nu _/-\o_

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 03:54:

[afbeelding]

Dat ziet er mooi uit :-) Gezien onze eigen setup met 16 mtrons op de 1680 ben ik heel erg benieuwd wat jij met die setup gaat halen. Ik kijk dus uit naar die resultaten.

Wij gaan het iniedergeval ook nog proberen met de 1230. We hebben er nu eindelijk 1 op de kop weten te tikken. Hopelijk is deze snel binnen en kunnen we dan de resultaten van 12 mtrons 7535 op een 1230 met 2gb cache posten.

P.s.

Veel van deze storage oplossingen worden voor een Linux server ingezet. Maar iedereen test altijd onder Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:45:
Veel van deze storage oplossingen worden voor een Linux server ingezet. Maar iedereen test altijd onder Windows?
Ik denk omdat er meer test resultaten van Windows tools beschikbaar zijn om zo de uitkomsten te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
-hier stond onzin-

[ Voor 95% gewijzigd door Mr Alfabet op 28-02-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[afbeelding]

Uit nieuwschierigheid:
Zit dat display standaard bij Areca RAID-controllers? (Zie 'm namelijk niet zo 123 terug op de site van hun)
Welke case is dat daar waar die SSD's zo naast elkaar inpassen.

offtopic:
Ah :)
Ik zie dat jij ook ook de zelfstandig werkende BigNG hebt :)
Vind 't uitstekende fancontroller d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 01-03-2009 04:02 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 07:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zie bijv. hier. Het is een losse module om de controller zonder monitor te kunnen bedienen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains

[afbeelding]

Indrukwekkend om te zien! Weet je zo welke drivecages je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik kan een Intel X25-M voor 300 euro op de kop tikken (nieuw). Nu ik zit met twijfels of mijn laptop dit aankan. Ik heb een xxodd 570ru-GTX. Controller is ICH8. Zelf hier en daar opgezocht maar ik vind jammer genoeg geen sluitend antwoord.

[ Voor 19% gewijzigd door nvidia op 01-03-2009 13:14 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Nou zo dan, moest ff recorden op 20 fps :)

http://www.vimeo.com/3418644

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Brains schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:11:
Indrukwekkend om te zien! Weet je zo welke drivecages je gebruikt?
Dat zal een Addonics AE4RCS25NSA (2.5 Disk Array 4SA) zijn of vergelijkbaar model.

http://www.webconnexxion....1cb71c31fa8cfc1134ac0a798

Afbeeldingslocatie: http://www.addonics.com/products/raid_system/images/sas_diagram_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

[afbeelding]

Ziet er goed uit. ik ga ook eens kijken naar die drive cages. Zag je kast al toevallig langskomen op XS.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
_Arthur schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:36:
[...]

Dat zal een Addonics AE4RCS25NSA (2.5 Disk Array 4SA) zijn of vergelijkbaar model.

http://www.webconnexxion....1cb71c31fa8cfc1134ac0a798

[afbeelding]
Die van Addonics (of elk ander brand dat hetzelfde kastje levert) is het volgens mij niet. Op een foto is een andere aansluiting te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i631.photobucket.com/albums/uu38/ann1h1lus/SNC10555.jpg?t=1235921018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

ik was er vanmorgen net naar op zoek, zie nu dus dat webconn ze ook heeft, Tnx :)

http://www.chieftec.com/SNT1042SS.html

http://azerty.nl/0-829-20...nt-1042-ss---houder-.html

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Brains schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:25:
[...]

Die van Addonics (of elk ander brand dat hetzelfde kastje levert) is het volgens mij niet. Op een foto is een andere aansluiting te zien:
[afbeelding]
Alle 4 de SATAkabels verwerkt in één kabel+aansluiting?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 07:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik ben benieuwd wanneer er versies komen waar twee keer drie SSD's in kunnen. Volgens mij zou dat qua hoogte moeten kunnen. Ja, SSD's worden ook warm, dat scheelt niet zoveel met harde schijven, maar volgens mij hebben ze hier wel een hogere tolerantie voor.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zijn 3 supermicro's

hier de eerste resultaten in raid 6

Afbeeldingslocatie: http://i631.photobucket.com/albums/uu38/ann1h1lus/raid6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i631.photobucket.com/albums/uu38/ann1h1lus/100mb.jpg

de 1231ml heeft 2gb cache, dus echt eerlijk is dit niet, ziet er wel leuk uit ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:39:
het zijn 3 supermicro's

hier de eerste resultaten in raid 6

[afbeelding]

[afbeelding]

de 1231ml heeft 2gb cache, dus echt eerlijk is dit niet, ziet er wel leuk uit ;)
Ah :)
En welke case/pc-kast zit er omheen? Zag op een van de foto's dacht ik Silverstone?

Leuke snelheden :D

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt de rv01, en idd fluisterstil door de bigNG

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wait a sec, de "Raven" kast? :o :D

:)

[ Voor 54% gewijzigd door Raven op 01-03-2009 19:25 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 21 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.