Ik heb wat langer getest met een Perc5i en 1 OCZ 64GB (De eerste versie) Verdere specs P5B-Deluxe, 4GB, E6600 op 3GHz, nvidia geforce 6800 GTO 256mb. Perc5i in 4x PCI-E. BBU op Perc5i met 256mb cache. Cache op writeback/adaptive read ahead. OS Vista 64 Sp1. Avast viruscanner. OCZ koste me 125E 2dehandsch, de perc iets van 175E.
De Snelheid is over het algemeen heel erg goed;
De interactie met windows gaat heeeeeel snel, wat heel fijn is. Alles start heel snel op inc Photoshop enz. Torrentje downloaden terwijl je werkt en surft ook geen probleem. Youtube filmpjes ook prima. Aflevering van een serie er op (170mb) ging ook prima, en het seeken in die aflevering gaat echt heeeel snel. heel fijn. Crysis warhead levels laden gaat snel en soepel. Ook ingame soepel qua laden.
Al deze bovenstaande dingen gaan sneller dan op mijn huidige 2x15K en 2x10K scsi setup. Niet slecht voor 1 OCZ met controller!
maar
Als je de ssd onder druk zet krijg je wat issues. Schokjes en hangertjes als je veel data wil schrijven naar de ssd. Het instaleren van crysis en cs3 viel nog wel mee. Dat ging niet supersnel maar ook niet te traag, en ik had niet het idee dat dat voor echte hangers zorgde.
Maar een RAR inpakken op de ssd, of grote bestanden er naartoe kopieeren gaf wel problemen. Een 7Gb iso bestand liet explorer hangen.
Als ik alleen maar 1 schijf in mijn systeem zou hebben zou ik bovenstaande problemen niet accepteren, maar ik denk dat bovenstaande setup prima voldoet als je er maar wat schijven naast hangt voor rarren, zwaar downloaden en grote bestanden.
In deze benchmarks zie je nog een keer dat kleine hoeveelheden data lekker gecached worden door de controller. Grote bestanden zorgen wel voor problemen, en maakt dingen triest traag

Een vergelijking tussen Perc5i+OCZ en 2 fujitsu 15K mau's op een 320-2E
OCZ + PERC5i 256mb writeback

2XMAU15KRAID0 + 320-2E 128mb writeback
OCZ + PERC5i 256mb writeback

2XMAU15KRAID0 + 320-2E 128mb writeback
en deze....
Ik denk dat bijv 2 OCZ core schijven in raid 0 samen met 2 sata of SAS schijven in raid 0 op een perc5i best een goeie combi kan zijn mits je wel wat tweaked en de juiste schijf gebruikt voor de juiste data..
[
Voor 8% gewijzigd door
maratropa op 19-11-2008 16:03
]