Hier is het ook niet geheel soepel gegaan met de bestelling van mijn nieuwe telefoon:
(Geprobeerd kort en bondig te zijn)
19 Jul: Vodafone-abonnement opgezegd: ivm 3 maanden opzegtermijn wordt dit abonnement beeindigd op 19 sept.
6 aug: Via de internetshop van T-mobile een
iPhone icm. i300-abonement besteld. Nummerbehoud aangevraagd. Telefoon zou 19 sept. arriveren en mn nieuwe abonnement met mn oude telefoon zou ingaan op 19 sept.
18 sep: Aangezien ik nog helemaal niets gehoord had van t-mobile toch maar gebeld met de klantenservice:
1e persoon: kon helemaal niets terugvinden over een bestelling. Doorverbonden: weer niets. Weer doorverbonden: resultaat: mn bestelling is op 6 juni (!!) gecanceld door t-mobile. Advies: probeer je abonnement bij Vodafone zo lang mogelijk te rekken.
18 sep: Gebeld met vodafone: ik kon
maximaal 2 weken mn opgezegde abonnement verlengen.
18 sep: Weer gebeld met de klantenservice van t-mobile om het goede nieuws door te geven. Advies: als ik alle documenten incl nummerbehoud nog een keer invul en deze middag nog fax komt alles goed. Ik zou zaterdag 20 sep teruggebeld worden...
20 sep:
Ben niet teruggebeld...
22 sep: Weer gebeld met klantenservice van t-mobile:
klantenservice wist niets van mijn problemen. Fax kon niet teruggevonden worden. Telefoon kon gelukkig al wel geleverd worden icm een tijdelijk telefoonnummer
26 sep:
Telefoon wordt inderdaad geleverd met tijdelijk nummer + Contract!
2 okt:
Kan niet meer bellen met mn tijdelijke t-mobile nummer.
3 okt: Vodafone abonnement loopt af.
Kan niet meer bellen met de vodafone simkaart
4 okt: Gebeld met klantenservice:
T-mobile is vergeten mn nummer over te zetten. Dinsdag 7 okt wordt mn oude nummer overgezet naar de t-mobile simkaart.
Tot die tijd krijg ik €20 beltegoed om te bellen en smsen. Na aandringen werd mij 2 gratis maanden beloofd. Daar zou ik over teruggebeld worden, zodra mn nummer overgezet zou worden.
7 okt: "Geen service"-melding op mn iphone. Ik wacht het even af. Misschien wordt om 12 uur 's nachts het nummer wel overgezet
8 okt: Nog steeds "geen service": gebeld met klantenservice. Wist
nergens vanaf. Wilde me niet helpen. Pas na lang zeuren wilde de klantenservice gaan kijken wat er aan de hand was! Kon niets vinden.
Tijdelijke nummer kon niet meteen weer geactiveerd worden: duurt minimaal 48 uur, ook al kon dit op 4 oktober wel gewoon... Pas zodra mn tijdelijke telefoonnummer weer in werking treedt moet ik weer bellen naar de klantenservice om het nummerbehoud te gaan regelen... Zelf kunnen ze me niet terugbellen. Heb wel het hele verhaal laten opschrijven, zodat ik voortaan niet meer alles hoef te herhalen, en dat duidelijk is dat er hier iets heel erg goed fout gaat.... Over de eventuele schadevergoeding in de vorm van maanden gratis abonementskosten kon niets teruggevonden worden.
Heden: Nog geen service...
Wat nu? Ik ben best bang mijn oude telefoonnummer kwijt te raken. Echter, ik heb wel een contract sinds 3 oktober met T-mobile, maar zij leven dit contract niet volledig na! Ik kan al 2 dagen niet bellen of smsen, en al 3 keer is beloofd mn oude nummer over te zetten, maar al 3 keer zijn ze dit vergeten!
Mogelijke stappen (nadat alles geregeld is?): Schadevergoeding?
- schadevergoeding voor de kosten van de 2 weken extra abonnement bij Vodafone?
- schadevergoeding voor de belminuten met de klantenservice (In totaal ongeveer 2 uur en 45 minuten)
- schadevergoeding voor het niet volledig nakomen van het contract? 2 Dagen volledig onbereikbaar!
Wat me nog het meest stoort is dat T-mobile niet wil toegeven dat
zij in eerste instantie de fout hebben gemaakt door mijn bestelling kwijt te raken. Daarnaast houden ze ook totaal geen dossier bij op de klantenservice, elke keer moet ik weer alles uitleggen... Echt een zooitje. Heel slecht geregeld bij T-mobile!
Op de laatste medewerker van de klantenservice na waren alle medewerkers wel erg vriendelijk, behulpzaam en duidelijk. De laatste was echter zeer onaardig en onbehulpzaam!