Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 47 ... 85 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 11:01
w0dan schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:15:
[...]

Ik heb datzelfde probleem met de linker deur. Het is de plastic afwerking waar de ledstrip in verwerkt zit. De garage heeft dit verholpen daar het te demonteren en speciale tape aan te brengen op de contactpunten.
Ik heb dit probleem ook aan de linker deur, fijn dat er een oplossing bekend is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 20:35

Acradavos

Poetsfanaat

Hoe is jullie ervaring met de levertijd van de nieuwe Seat Leon?

Ik heb zojuist bericht gekregen dat het pas week 28 wordt, terwijl hij besteld is in week 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-06 00:15
Acradavos schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:27:

Ik heb zojuist bericht gekregen dat het pas week 28 wordt, terwijl hij besteld is in week 4.
Ik denk dat ik het langst heb mogen wachten (tenzij iemand meer "pech" heeft).

Besteld ~juli 2020, geleverd 25 feb 2021 (~33 weken). De verwachting was 10 oktober 2020 (19 weken minder, ofwel 14 weken).

Launch Edition (zelfde als Business Intense eigenlijk) FR 1.5 eTSI, magnetic tech, tech pack, automaat, trekhaak

"precies" deze: https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=2Q01VO
Prijskaartje in RDW voor bijtelling is 36,547. (toen was het in de configurator iets met ~37.7k, dus nu 1k eu duurder tov 38.7k in de configurator)

Bestellingen zonder automaat gingen veel sneller, als ik hier andere mensen posts zag maken met levertijden.

[ Voor 37% gewijzigd door grasmanek94 op 26-04-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetemelk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

Volgens de eerste terugkoppeling van de lease maatschappij zou ik vandaag blij gemaakt worden (besteld op 15 jan).
Ik heb vorige week weer contact gezocht met onze lease tussenpersoon, zodat zij er achteraan kunnen jagen.
Ik heb zowel van de dealer, als van de leasemaatschappij niets gehoord tot nu toe. Als ik meer weet, laat ik het weten.

ter info, gaat om
Seat Leon ST FR
Metallic Zwart
Business Intense
glazen dak
technology pakket

Zojuist een update gehad, verwachte levermoment is opgeschoven naar de week van 24 mei. :(
.

[ Voor 14% gewijzigd door Zoetemelk op 26-04-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 10:44

Ik heb vorig jaar november mijn Leon besteld en in januari had ik hem. Ging vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Zoetemelk schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:43:
[...]

Volgens de eerste terugkoppeling van de lease maatschappij zou ik vandaag blij gemaakt worden (besteld op 15 jan).
Ik heb vorige week weer contact gezocht met onze lease tussenpersoon, zodat zij er achteraan kunnen jagen.
Ik heb zowel van de dealer, als van de leasemaatschappij niets gehoord tot nu toe. Als ik meer weet, laat ik het weten.

ter info, gaat om
Seat Leon ST FR
Metallic Zwart
Business Intense
glazen dak
technology pakket

Zojuist een update gehad, verwachte levermoment is opgeschoven naar de week van 24 mei. :(
.
Heb je een DSG? Ik denk dat je nog geluk hebt, gezien mijn exemplaar 14 dagen later besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter198
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb de mijne besteld week 5.
Seat leon st "move" met alcantara zetels.

Op de bestelbon staat: uiterste leverdatum eind juni.
ik heb tot op vandaag nog geen nieuws gehad, de dealer heeft ook geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxine
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 21:49

24 oktober vorig jaar besteld, uiteindelijk 1,5 week geleden geleverd. Zou eerst eind februari geleverd worden, maar is uiteindelijk vertraagd door chip tekorten. In mijn geval ging het om een Launch edition FR 1.5 etsi. Zelfde tijd bestelde iemand een 1.5 handbak tsi, en die werd wel 'gewoon' geleverd na 12 weken hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:06
Vandaag met de Seat Taracco PHEV gereden.

Wat een grote wagen!
De passagiers achteraan hebben meer dan genoeg beenruimte, de koffer is ook zeer ruim.

Optrekken en rijden doet hij super vlot.

Op één vraag kon de verkoper mij wel niet antwoorden omdat hij die vraag nog niet gekregen heeft..
Hoe werkt de e-sim? Kan die gekoppeld worden aan gelijk welke provider of moet je hiervoor langs de VAG groep passeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10
@Asterion bij Skoda kun je bij 1 bedrijf databundels kopen. De esim wordt namelijk ook voor kleine updates gebruikt en kun je niet koppelen aan een andere provider. Dat zal bij seat ook wel zo zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 27-04-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
jongetje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:37:
@Asterion bij Skoda kun je bij 1 bedrijf databundels kopen. De esim wordt namelijk ook voor kleine updates gebruikt en kun je niet koppelen aan een andere provider. Dat zal bij seat ook wel zo zijn.
Bedankt voor de info.
Zal bij Seat inderdaad niet anders zijn.

Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetemelk
Acradavos schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:10:
[...]

Heb je een DSG? Ik denk dat je nog geluk hebt, gezien mijn exemplaar 14 dagen later besteld is.
Nee handbak, hoe zo? Heb je het idee dat daar ook nog verschil in zit qua levertijd?

Ik hoop dat de inschatting die ze gemaakt hebben nu beter klopt, het zou zo maar kunnen dat er nog meer tijd bij gaat komen.

Week 28 is wel heel ver weg inderaad, twee weken later besteld, 7 weken verschil in verwachte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Asterion schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:56:
Vandaag met de Seat Taracco PHEV gereden.

Wat een grote wagen!
De passagiers achteraan hebben meer dan genoeg beenruimte, de koffer is ook zeer ruim.

Optrekken en rijden doet hij super vlot.

Op één vraag kon de verkoper mij wel niet antwoorden omdat hij die vraag nog niet gekregen heeft..
Hoe werkt de e-sim? Kan die gekoppeld worden aan gelijk welke provider of moet je hiervoor langs de VAG groep passeren?
Nee, werkt maar met één standaard aanbieder. Cubic Telecom in dit geval.

https://seat.cubictelecom.com/en/login

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 28-04-2021 08:29 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Zoetemelk schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:21:
[...]

Nee handbak, hoe zo? Heb je het idee dat daar ook nog verschil in zit qua levertijd?

Ik hoop dat de inschatting die ze gemaakt hebben nu beter klopt, het zou zo maar kunnen dat er nog meer tijd bij gaat komen.

Week 28 is wel heel ver weg inderaad, twee weken later besteld, 7 weken verschil in verwachte leverdatum.
Dat las ik een aantal pagina's terug. PON heeft middels een brief de dealers geïnformeerd over de tekorten van de semiconducteurs, waarbij mijn levering met 2 maanden uitgeteld is. Ik verwacht dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Acradavos schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:06:
[...]

Dat las ik een aantal pagina's terug. PON heeft middels een brief de dealers geïnformeerd over de tekorten van de semiconducteurs, waarbij mijn levering met 2 maanden uitgeteld is. Ik verwacht dat ik niet de enige ben.
De levertermijnen zijn inderdaad om te huilen.
Ze geven een voorzichtige schatting, als je nu besteld, het eind november of begin december wordt.
Rivanov schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:29:
[...]

Nee, werkt maar met één standaard aanbieder. Cubic Telecom in dit geval.

https://seat.cubictelecom.com/en/login
Bedankt voor de link.
Volgens mij wel een gemiste kans dat je dit niet kan koppelen aan je provider.

[ Voor 26% gewijzigd door Asterion op 28-04-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 21:56

Besteld 25 november en hij wordt volgende week geleverd.
Seat Leon ST Style Business Intense

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Asterion schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:07:
[...]

De levertermijnen zijn inderdaad om te huilen.
Ze geven een voorzichtige schatting, als je nu besteld, het eind november of begin december wordt.

[...]

Bedankt voor de link.
Je kunt het entertainment systeem overigens wel koppelen aan de hotspot van je mobiele telefoon. Zo kun je toch gebruik maken van de ingebouwde datadiensten zoals Apple Music etc.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wanneer ik in mijn Leon de "voorwaarschuwing" van "Front assist" op "Geen" zet, staat dat bij de volgende start weer gewoon op "Laat". Bug of feature? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Rafael schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:45:
Wanneer ik in mijn Leon de "voorwaarschuwing" van "Front assist" op "Geen" zet, staat dat bij de volgende start weer gewoon op "Laat". Bug of feature? :+
Dat is zo ingesteld volgens mij.
Als ik vroeg of lane assist kon uitgezet worden vertelden ze dat dit kan maar elke keer je de auto start wordt dit automatisch terug aangezet.
Rivanov schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:09:
[...]

Je kunt het entertainment systeem overigens wel koppelen aan de hotspot van je mobiele telefoon. Zo kun je toch gebruik maken van de ingebouwde datadiensten zoals Apple Music etc.
Top, goed om te weten!
Dan is er ook de mogelijkheid om de kaarten te kunnen updaten?

Grote kans dat het de tarraco wordt dat ik ga leasen.
Voor dat bedrag dat ik de maand zal moeten betalen kan ik deze kans niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Asterion schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:53:
[...]

Als ik vroeg of lane assist kon uitgezet worden vertelden ze dat dit kan maar elke keer je de auto start wordt dit automatisch terug aangezet.

[...]

Top, goed om te weten!
Dan is er ook de mogelijkheid om de kaarten te kunnen updaten?

Grote kans dat het de tarraco wordt dat ik ga leasen.
Voor dat bedrag dat ik de maand zal moeten betalen kan ik deze kans niet laten liggen.
Kaarten worden sowieso automatisch geupdate OTA. Daar heb je geen data-abonnement voor nodig. Het additionele data-abonnement / eigen hotspot is enkel nodig om te kunnen streamen via Apple Music en/of Tidal en Internet Radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Asterion schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:53:
Maar je schakelt hier de front assist niet mee uit, enkel de voorwaarschuwing? Dat gigantisch rode icoon op je dashboard met bijhorende piep als je niet snel genoeg remt volgens de auto... Maar bij mij vooral wanneer mijn voorligger afslaat en ik al terug wil versnellen, krijg ik vaak de waarschuwing dat ik ga botsen, omdat de auto niet 'begrijpt' dat de voorligger afslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:02
Asterion schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:07:
[...]

Bedankt voor de link.
Ik vraag me af waarom dit dan een gemiste kans zou zijn. Je kan je auto omtoveren in een hotspot, gezien je in de EU eigenlijk onder je databundel kan Roamen is er geen noodzaak meer lijkt mij.

Daarnaast kan je er niet zo veel mee.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Rafael schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:05:
[...]

Maar je schakelt hier de front assist niet mee uit, enkel de voorwaarschuwing? Dat gigantisch rode icoon op je dashboard met bijhorende piep als je niet snel genoeg remt volgens de auto... Maar bij mij vooral wanneer mijn voorligger afslaat en ik al terug wil versnellen, krijg ik vaak de waarschuwing dat ik ga botsen, omdat de auto niet 'begrijpt' dat de voorligger afslaat.
Dan zit je er toch wel behoorlijk op je voorligger?? Ik heb in 3 maanden 1 keer de melding gezien en de auto remde gelukkig zelf ook al dat was een kleine kop staart dat voor ons gebeurde bij een stoplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
To_Tall schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:01:
[...]
Dan zit je er toch wel behoorlijk op je voorligger?? Ik heb in 3 maanden 1 keer de melding gezien en de auto remde gelukkig zelf ook al dat was een kleine kop staart dat voor ons gebeurde bij een stoplicht.
Eigenlijk totaal niet, ik krijg zelf stress van bumperklevers dus doe het zelf ook niet :X Maar elke keer mijn voorligger afslaat en ik terug versnel vooraleer mijn voorligger volledig van mijn rijvak af is, krijg ik die waarschuwing al :? Daarom vind ik ze net zo irritant, zolang de sensor nog een stuk van een wagen ziet, mag ik niet acceleren (zelfs niet zacht) of ik krijg een bots-waarschuwing 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Rafael schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:39:
[...]

Eigenlijk totaal niet, ik krijg zelf stress van bumperklevers dus doe het zelf ook niet :X Maar elke keer mijn voorligger afslaat en ik terug versnel vooraleer mijn voorligger volledig van mijn rijvak af is, krijg ik die waarschuwing al :? Daarom vind ik ze net zo irritant, zolang de sensor nog een stuk van een wagen ziet, mag ik niet acceleren (zelfs niet zacht) of ik krijg een bots-waarschuwing 8)7
Geen idee misschien de afstelling laten nakijken bij de dealer?? Als ik een wagenlengte overhebt en ga versnellen snap ik wel dat hij een melding geeft natuurlijk er staat iets stil en jij geeft al gas.

Het is net een computer. True of false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
To_Tall schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:48:
[...]

Geen idee misschien de afstelling laten nakijken bij de dealer?? Als ik een wagenlengte overhebt en ga versnellen snap ik wel dat hij een melding geeft natuurlijk er staat iets stil en jij geeft al gas.
Voorligger staat niet stil, maar ik snap je punt. Sensor was bij het vorige nazicht OK, maar misschien wil iemand anders met een Leon ook even testen of die instelling zichzelf terug zet voor ik weer naar de dealer ga voor iets wat misschien 'normaal' is... Wagen icoontje > Assistentie > Front-assist > Voorwaarschuwing "uit / geen" ; staat deze bij de volgende rit ook nog "uit / geen"? Je schakelt hier geen veiligheid mee uit, de wagen remt nog steeds als hij het nodig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
To_Tall schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:59:
[...]

Ik vraag me af waarom dit dan een gemiste kans zou zijn. Je kan je auto omtoveren in een hotspot, gezien je in de EU eigenlijk onder je databundel kan Roamen is er geen noodzaak meer lijkt mij.

Daarnaast kan je er niet zo veel mee.
Ik zag het als een gemiste kans omdat je verplicht bent om via de VAG groep te passeren om gebruik te maken van de e-sim.
Het had leuker geweest als je de sim kon koppelen aan je eigen provider.

Zo is er bij telenet gratis een data-simkaart te verkrijgen. Had dan ook leuk geweest als je die kon koppelen aan je auto zodat je bvb een hotspot kon maken of gebruik kon maken van de streaming services in de wagen.

Maar @Rivanov meldt dat het ook kan gekoppeld worden aan de hotspot van je mobiel. Dat maakt het allemaal veel handiger en uitgebreider natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Asterion schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:10:
[...]

Ik zag het als een gemiste kans omdat je verplicht bent om via de VAG groep te passeren om gebruik te maken van de e-sim.
Het had leuker geweest als je de sim kon koppelen aan je eigen provider.

Zo is er bij telenet gratis een data-simkaart te verkrijgen. Had dan ook leuk geweest als je die kon koppelen aan je auto zodat je bvb een hotspot kon maken of gebruik kon maken van de streaming services in de wagen.

Maar @Rivanov meldt dat het ook kan gekoppeld worden aan de hotspot van je mobiel. Dat maakt het allemaal veel handiger en uitgebreider natuurlijk.
Online services heb je niet echt. Je zou Apple Music kunnen gebruiken. In NLD zijn er eigenlijk geen echte services.

Wel is het zo dat naar mijn inziens geen enkel auto merk je toestaat de esim te registeren.
Ik heb een Renault hier voor de deur staan van mijn vrouw. Die ook een esim heeft maar je kan die ook niet zelf registreren alleen xx euro per jaar voor updates en dan live services zoals coyote of TomTom traffic. Mijn vader heeft een fors transit ook met esim. Zelfde verhaal. Die is speciaal bedoeld voor het aansturen van de auto dus auto openen sluiten starten op afstand. En het up to date houden van het systeem.

Dit is dus geen VAG eigen maar redelijk breed. Zelf ook in een is fors Explorer mogen rijden. In de us. Wat wel mooi was dat data abbo gedeeld kon worden als hotspot. Zo konden we dus Apple auto gebruiken met goedkope data.

In eu niet echt noodzakelijk gezien je overal je tegenwoordig je data mee kan nemen. Ga je buiten eu rijden dan kan je zo’n dienst ook goedkoper gebruiken dan mb’s inkopen bij Vodafone T-Mobile of kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Laatst online: 08-06 12:04
https://www.seat-leon.de/...4070/page-10#post-2454375
De geruchten gaan dat de update ronde begonnen is voor Seat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-06 00:46
Ik heb deze vraag ook in het motorolie topic gezet, maar hier voor de seat rijders:

Ik heb donderdag perongeluk in mijn Seat 1.4 ibiza 6L (2004) 0W30 erin laten doen. Vergeten om in mijn auto boekje te kijken wat voor olie erin moest.. Ja klopt niet slim.. Maar goed, nu als je gas los laat hoor je een schurend geluid en inhoudingen.... Eind van de middag komt er 10W40 in in de hoop dat het gefixt is.. Iemand idee Of dat het kan fixen? Heb helaas geen budget voor een andere auto. Dus hoop dat jullie kennis kunnen? :/

hier een video ervan: [YouTube: 1 mei 2021]

[ Voor 10% gewijzigd door Milan1NL op 01-05-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:06
0W30 in een auto waar normaal 0W40 in zit kan normaal geen kwaad zolang je geen heel erg hoge olietemperaturen krijgt (denk lang bergop of 140+ op de snelweg.)

Lijkt mij meer iets dat door de trillingen lawaai maakt, een los hitteschild bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
To_Tall schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:56:
[...]

Online services heb je niet echt. Je zou Apple Music kunnen gebruiken. In NLD zijn er eigenlijk geen echte services.

Wel is het zo dat naar mijn inziens geen enkel auto merk je toestaat de esim te registeren.
Ik heb een Renault hier voor de deur staan van mijn vrouw. Die ook een esim heeft maar je kan die ook niet zelf registreren alleen xx euro per jaar voor updates en dan live services zoals coyote of TomTom traffic. Mijn vader heeft een fors transit ook met esim. Zelfde verhaal. Die is speciaal bedoeld voor het aansturen van de auto dus auto openen sluiten starten op afstand. En het up to date houden van het systeem.

Dit is dus geen VAG eigen maar redelijk breed. Zelf ook in een is fors Explorer mogen rijden. In de us. Wat wel mooi was dat data abbo gedeeld kon worden als hotspot. Zo konden we dus Apple auto gebruiken met goedkope data.

In eu niet echt noodzakelijk gezien je overal je tegenwoordig je data mee kan nemen. Ga je buiten eu rijden dan kan je zo’n dienst ook goedkoper gebruiken dan mb’s inkopen bij Vodafone T-Mobile of kpn
Reedt hier voor een nieuwe Mercedes A-Klasse en daar kon je ook enkel gebruik maken van de interne e-Sim i.c.m. Vodafone. Daar kon je zelfs de auto niet koppelen aan je eigen mobiele hotspot, dat kan de Leon in ieder geval wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Niks spannends zo te lezen. Nog steeds geen hogere resolutie voor Apple CarPlay. Dat zal ook wel nooit meer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:13
Voor de mensen die aan het kijken zijn naar de Tarraco FR PHEV. Volgens mij is die iets voordeliger geworden en zitten er nu meer opties al standaard in de FR.

Zoals 360 graden camera en lane assistent plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:14
Rivanov schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:24:
[...]

Niks spannends zo te lezen. Nog steeds geen hogere resolutie voor Apple CarPlay. Dat zal ook wel nooit meer komen.
Zou wel enigzins raar en vooral jammer zijn als Seats dat niet krijgen terwijl het hardwarematig allemaal hetzelfde is en een Golf het bijv wel heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Scrtz schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:31:
[...]

Zou wel enigzins raar en vooral jammer zijn als Seats dat niet krijgen terwijl het hardwarematig allemaal hetzelfde is en een Golf het bijv wel heeft..
Er moet natuurlijk ook onderscheid worden gemaakt tussen de merken.
Als de Leon een 1 op 1 kopie is van de golf. maar alleen een ander logotje op de neus.. Waarom zou je dan nog voor het premium merk kiezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
To_Tall schreef op zondag 2 mei 2021 @ 00:38:
[...]

Als de Leon een 1 op 1 kopie is van de golf. maar alleen een ander logotje op de neus.. Waarom zou je dan nog voor het premium merk kiezen??
De Octavia heeft het ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Rivanov schreef op zondag 2 mei 2021 @ 07:54:
[...]

Die zal op andere punten achterblijven op de golf.

Nogmaals. Je hebt een model.
Bij veel kost deze 35000 bij Skoda 31000 en Seat 28000

Als die auto’s 1 op 1 het zelfde zijn op het merk logo na. Wat zal dan de best verkopende auto worden van de drie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
To_Tall schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:09:
[...]
Als die auto’s 1 op 1 het zelfde zijn op het merk logo na. Wat zal dan de best verkopende auto worden van de drie??
De Golf want die heeft hogere restwaarde "omdat het een Golf is" en veel mensen op een of andere manier een Golf interessant vinden. Ik heb voor een nieuwe Octavia gekozen omdat je bij de Leon met automaat direct voor de 1.5 moet gaan en dat maakt het meteen een stuk duurdere auto. Bij de Octavia is er wel een 1.0 DSG dus puur op budget voor de Octavia gekozen.
Daarnaast werkt de temperatuur en volume in de Octavia handiger dan in de Golf, dus is niet altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik heb het niet over restwaarde e.d.

Ik heb het over de auto zelf er zijn verschillen zoals je aangeeft Octavia kan je al een dsg nemen met een 1.0 motor en de Leon pas bij een 1.5

Zo onderscheiden de merken zich. De een heeft een mooier scherm en de ander is functioneler ingericht. Dan weer beetje sportiever. Dan weer beetje meer plastic tov meer leer. Enz. Er is onderscheid. Dat het prijs verschil maakt maar ook je keuze beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
To_Tall schreef op zondag 2 mei 2021 @ 00:38:
[...]

Klopt maar als in dit geval de Octavia het heeft die lager gepositioneerd staat als de Leon dan zou de Leon het ook zeker moeten hebben of iig krijgen zoals Rivanov aangaf.
Rivanov schreef op zondag 2 mei 2021 @ 07:54:
[...]

jongetje schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:22:
[...]

De Golf want die heeft hogere restwaarde "omdat het een Golf is" en veel mensen op een of andere manier een Golf interessant vinden. Ik heb voor een nieuwe Octavia gekozen omdat je bij de Leon met automaat direct voor de 1.5 moet gaan en dat maakt het meteen een stuk duurdere auto. Bij de Octavia is er wel een 1.0 DSG dus puur op budget voor de Octavia gekozen.
Daarnaast werkt de temperatuur en volume in de Octavia handiger dan in de Golf, dus is niet altijd beter.
Dat is niet helemaal waar, de VW's worden toch wel weer wat beter afgewerkt als Seat en bij Skoda zie je de meeste besparingen. Vind vooral de stuurwielbediening bij Skoda altijd erg beperkt en ook de start/stop knop zit nog altijd waar normaal het sleutelgat zit terwijl de Golf iig gewoon een start/stop knop heeft in de middenconsole. Leon durf ik zo niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Scrtz schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:33:
[...]

Klopt maar als in dit geval de Octavia het heeft die lager gepositioneerd staat als de Leon dan zou de Leon het ook zeker moeten hebben of iig krijgen zoals Rivanov aangaf.

[...]

[...]

Dat is niet helemaal waar, de VW's worden toch wel weer wat beter afgewerkt als Seat en bij Skoda zie je de meeste besparingen. Vind vooral de stuurwielbediening bij Skoda altijd erg beperkt en ook de start/stop knop zit nog altijd waar normaal het sleutelgat zit terwijl de Golf iig gewoon een start/stop knop heeft in de middenconsole. Leon durf ik zo niet te zeggen.
Leon heeft ook start/stop knop op de middenconsole. Pulserend zelfs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Scrtz schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:33:
[...]

Als dat het "voordeel" is van de golf dan heb ik liever de octavia. Boeit mij echt niet waar de startknop zit. Verder hoef ik geen knopjes kermis op mijn stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter198
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
Mij lijkt het zo dat de octavia tegenwoordig hoger gepositioneerd staat.
Op de octavia zijn bv matrix led verkrijgbaar terwijl je die op de leon niet kan aanvinken.

De octavia is ook duurder, hier in Belgie toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
Rivanov schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:24:
[...]

Helaas niet meer. Ik wacht nog steeds op activatie van Full Link sinds begin maart (voorraad auto, hij is van 08-2020).
De (sub)dealer zegt dat ze niet kunnen activeren, zelfs Ames zei dat het niet kon.
Voor is er dus wel hoop bij deze update 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
Peter198 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:47:
Mij lijkt het zo dat de octavia tegenwoordig hoger gepositioneerd staat.
Op de octavia zijn bv matrix led verkrijgbaar terwijl je die op de leon niet kan aanvinken.

De octavia is ook duurder, hier in Belgie toch.
Echt niet. Bij de Leon worden de Matrix Led standaard geleverd.
VW
Seat
Skoda

Dat is de volgorde die bij de VAG wordt gehanteerd qua innovatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
adje123 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:50:
[...]

VW
Seat
Skoda

Heb je daar een onderbouwing van? Ik heb namelijk het gevoel dat het per model verschilt. Voorbeeld: De ene keer ligt de ibiza voor en straks de Fabia weer als het nieuwe model komt komende maand.

Wat betreft de Octavia en de Leon ligt dat erg tegen elkaar aan. En dan vind ik bijv. weer de ledstrips bij de Leon erg goedkoop eruit zien tov de Octavia. Maar kan ook kwestie van smaak zijn.

In mijn ogen is er niet 1 van de 2 merken die voorop liggen mbt opties/mogelijkhden e.d. Persoonlijk vind ik VW ook niet beter oid. De basis incl. entertainment systemen is gelijk. Er wordt enorm veel uitgewisseld binnen VAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
jongetje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:00:
[...]

Heb je daar een onderbouwing van? Ik heb namelijk het gevoel dat het per model verschilt. Voorbeeld: De ene keer ligt de ibiza voor en straks de Fabia weer als het nieuwe model komt komende maand.

Wat betreft de Octavia en de Leon ligt dat erg tegen elkaar aan. En dan vind ik bijv. weer de ledstrips bij de Leon erg goedkoop eruit zien tov de Octavia. Maar kan ook kwestie van smaak zijn.

In mijn ogen is er niet 1 van de 2 merken die voorop liggen mbt opties/mogelijkhden e.d. Persoonlijk vind ik VW ook niet beter oid. De basis incl. entertainment systemen is gelijk. Er wordt enorm veel uitgewisseld binnen VAG.
Mijn bron zijn de dealers.
Je moet je niet blindstaren naar uiterlijke kenmerken maar, bij de Octavia kan je bijvoorbeeld geen Adaptieve onderstelregeling kiezen, bij de Leon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03 11:55
AutisticPinguin schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:28:
Voor de mensen die aan het kijken zijn naar de Tarraco FR PHEV. Volgens mij is die iets voordeliger geworden en zitten er nu meer opties al standaard in de FR.

Zoals 360 graden camera en lane assistent plus.
Ik heb 'm in bestelling staan, zag ook dat er wat wijzigingen waren maar me niet duidelijk wat precies. Happy met de configuratie zoals hij nu is, FR PHEV.

Aantal weken geleden proefrit gedaan. Rijdt prima, even wennen in welke stand wanneer maar voldoende vermogen en comfort voor mij. Levertijd week 29, hoop dat het nog iets eerder wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
[...]

VW
Seat
Skoda

Nergens in de brochures of lijsten staat dat Leon (ook niet als optie, ook niet standaard uitrusting) MATRIX-Led functionaliteit kan hebben. Waar heb je die informatie vandaan?

[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 03-05-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
Ok, net contact gehad met de (sub) dealer.
Het verhaal is nu:
Ik heb een Poolse import Leon ST (2020-model) en deze heeft niet standaard Full Link (Android Auto/Apple Carplay).
Dit is wel later aan te schaffen, echter nu nog niet omdat het nog niet achteraf aan te schaffen is in de Leon shop. |:(
Stond op de advertentie dat het er in zat. :?

Zijn er hier meer met een import auto welke wel Full Link hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 08:47

Gorefest

serial killer.

RoadXY schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:37:

Ik heb in 2019 een Seat Ateca gekocht bj 2018 deze is geïmporteerd uit Belgie of Luxemburg.
Daar heb ik bij de koop afgedwongen dat Full Link vrij geschakeld zou worden.
Ze hebben toen ergens een code geregeld, dat heeft ze iets van 150,- euro gekost.
Maar goed dat was 2 jaar geleden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
RoadXY schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:37:
Ok, net contact gehad met de (sub) dealer.
Het verhaal is nu:
Ik heb een Poolse import Leon ST (2020-model) en deze heeft niet standaard Full Link (Android Auto/Apple Carplay).
Dit is wel later aan te schaffen, echter nu nog niet omdat het nog niet achteraf aan te schaffen is in de Leon shop. |:(
Stond op de advertentie dat het er in zat. :?

Ik heb een Tsjechische import met full-link, niet draadloos overigens.
Het is een beetje een nep Launch edition, met LED (welkomst) verlichting maar zonder dode hoek waarschuwing en ACC (wat ik dan weer niet zo erg vind). Ook nog 's een FR 1.5 130pk handbak die je überhaupt niet in Nederland kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
Robertdj schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:08:
[...]

Ik heb een Tsjechische import met full-link, niet draadloos overigens.
Het is een beetje een nep Launch edition, met LED (welkomst) verlichting maar zonder dode hoek waarschuwing en ACC (wat ik dan weer niet zo erg vind). Ook nog 's een FR 1.5 130pk handbak die je überhaupt niet in Nederland kan krijgen.
Oh, bijzonder. Ik heb wel ACC (predictive ACC zelfs).
Zelfde voor de LED verlichting en ook geen dode hoek, maar die zit alleen op de FR en ik heb de Xcellence.
Vreemd dat het bij jouw FR er niet op zit!

Heb jij wel Android Auto / Apple Carplay werkend dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
RoadXY schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:55:
[...]

Zelfde voor de LED verlichting en ook geen dode hoek, maar die zit alleen op de FR en ik heb de Xcellence.

De Nederlandse uitrustingslinies worden door PON bedacht/samengesteld. een FR uit Nederland is dus heel anders dan een FR uit Duitsland of Polen in dit geval. Bepaalde uitvoeringen bestaan geeneens in andere landen. Daarom kunnen er dus heel veel verschillen zijn, zeker met import auto's is dit heel goed opletten omdat je er al snel vanuit gaat dat een auto alle opties heeft die je ook op de NL website/brochure/prijslijst ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
RoadXY schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:55:
[...]

Wel Android Auto ja.
Voordeel is trouwens dat de fiscale waarde een paar duizend euro lager is dan bij een Nederlandse Launch Edition. Dat was een aangename verrassing na de niet zo aangename verrassing dat het een import auto betrof (lang verhaal).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zojuist de bevestiging gekregen dat ik me vanaf de 25e hier mag mengen en het Het grote Volvo topic - Deel 8 gedag ga zeggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_2QjIN3PrRFzTKWnPWyCTb52Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLIf23yNm3MRQNRfk6sfitsQ.jpg?f=fotoalbum_large
Ateca Xperience Business Intense 1.5 TSI in Dark Camouflage

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 05-05-2021 12:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Lekker dan, wilde achteraf de 18" Performance (PUK) velgen laten monteren.
Schijnt deze set enkel af-fabriek leverbaar te zijn.

Je kunt wel de 18 inch lichtmetalen winterset FR Machined bestellen.
Het lijkt erop alsof het qua velg dezelfde is? Of zou er toch verschil in zitten?

Performance (PUK) af-fabriek

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Injxokk.png

18 inch lichtmetalen winterset FR Machined

Afbeeldingslocatie: https://di96ochb0od20.cloudfront.net/media/seat/products/PS12083-18-inch-lichtmetalen-winterset-fr-machined-continental-440bd6df0f-605.jpg

Afbeeldingslocatie: https://di96ochb0od20.cloudfront.net/media/seat/products/PS12083-18-inch-lichtmetalen-winterset-fr-machined-continental-8d773faa2c-605.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

VW
Seat
Skoda

Waar is de ID.4/Enyaq van Seat dan? En waarom ziet de Enyaq er van binnen tig keer beter uit dan een ID.4?

Volgens mij hangen ze die volgorde al een tijdje niet meer aan. Het zijn gewoon drie volwaardige zuster merken, met elk een trouwe schare fans. Beetje een wisselend verhaal wie welke innovatie als eerste mag toepassen.

*Waar haal je trouwens vandaan dat de Leon standaard wordt geleverd met LED lampen? Ik heb er al genoeg zien rijden met de standaard lampjes.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Jeroenneman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:43:
[...]
*Waar haal je trouwens vandaan dat de Leon standaard wordt geleverd met LED lampen? Ik heb er al genoeg zien rijden met de standaard lampjes.
Zou me niets verbazen als een en ander een babilonische spraakverwarring is. Voor zover ik zie is op de nieuwe Leon led verlichting standaard (wat dat dan ook precies moge inhouden), op sommige uitvoeringen Full Led standaard (op andere als optie beschikbaar), maar is geen van beiden daadwerkelijk LED Matrix verlichting (waarbij dus specifieke delen van de koplamp bundels kunnen worden uitgeschakeld afhankelijk van tegenliggers etc). Hoogstens grootlichtassistent waarbij grootlicht automatisch helemaal uitgeschakeld wordt bij tegenliggers.

Daar liep ik bij het bestellen van de Ateca ook tegenaan. Wel jammer dat SEAT nog geen matrix LEDs aanbiedt als optie. Maar goed, grootlichtassistent is ook al weer een upgrade t.o.v. wat ik nu op de V40 heb en ik ben ook wel benieuwd naar de snelwegassistent die de bundels iets omhoog zet naar ik begreep.
De V40 had dan wel weer meesturende verlichting, ben benieuwd of ik dat nog ga missen en in hoeverre de bochtenverlichting (middels mistlamp) dat compenseert.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 05-05-2021 14:49 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:43

Damian

Insane Obtrusion

Rivanov schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:38:
Lekker dan, wilde achteraf de 18" Performance (PUK) velgen laten monteren.
Schijnt deze set enkel af-fabriek leverbaar te zijn.

Je kunt wel de 18 inch lichtmetalen winterset FR Machined bestellen.
Het lijkt erop alsof het qua velg dezelfde is? Of zou er toch verschil in zitten?

Performance (PUK) af-fabriek

[Afbeelding]

18 inch lichtmetalen winterset FR Machined

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die zijn identiek voor zover ik kan zien.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperKneus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFkx3nqQkOu5fMrcxJ1zPd5566k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kktbMRFPae1Iy7Rdl2whGPpv.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren mijn nieuwe leasebak mogen ontvangen. Ben er blij mee, ik heb er nog niet mee op de snelweg gereden maar de 1.0 motor houd zich goed.

Ik ben alleen wel al 2 dagen bezig om wireless android auto voor elkaar te krijgen. Ik heb een Google pixel 2 maar die heeft er gewoon geen zin in. Ik krijg het niet voor elkaar :( . Vanavond nog een poging gedaan maar nu met de Galaxy a52 van mijn vrouw en daar werkt het dus wel bij.

Het zit dus ergens in de instellingen van mijn telefoon. Oke het is al een oud beestje maar volgens mij moet het wel werken ( App staat er op, bluetooth verbinding gaat goed, wifi 5ghz is aanwezig, en ik kom nergens een restrictie in de telefoon tegen)

Met de USB kabel gaat het goed. Ik sluit de telefoon aan, krijg de melding dat er een update van android auto is. Die wordt binnen gehaald, daarna loop ik de setup door en dan werkt het. Als ik vervolgens de kabel verwijder dan is het helaas pindakaas.

Heeft er iemand nog een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door SuperKneus op 05-05-2021 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Damian schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Die zijn identiek voor zover ik kan zien.
Kosten los incl banden via dealer: € 3270,- incl BTW 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rivanov schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:23:
[...]

Kosten los incl banden via dealer: € 3270,- incl BTW 8)7 8)7 8)7
Zo'n sets moet je bij van die OEM VAG handelaren regelen, veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Scrtz schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:43:
[...]

Zo'n sets moet je bij van die OEM VAG handelaren regelen, veel goedkoper.
Het is een leaseauto hé, dus moet via de officiële merkdealer.
Maar dit is echt absurd. Morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Ik ben ondertussen erachter waarom de wireless verbinding niet werkt. Dit heeft te maken met restrictie in Europa.

Finally: Your phone needs to be able to support 5ghz WiFi in any region. If you're in Europe, your phone must also have SRD support. SRD is a restriction imposed by the EU for outdoor WiFi networks, and not something that can be fixed in software.
- [Global] Some lower end Samsung devices do not have 5ghz WiFi support. Look up your model online to confirm.
- [Europe] Pixel 1 & 2 do not have SRD support, but Pixel 3 and above does
- [Europe] Samsung devices do have SRD support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rivanov schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:44:
[...]

Technisch gezien maakt dat voor de leasemaatschappij niet uit, maar denk niet dat jou bedrijf een set extern gaat inkopen en in de lease laat meenemen. Wat in feite wel kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]

Weet je dat zeker? Ik zou navragen wat er mogelijk is. Mijn vorige lease auto is nooit bij een merkdealer geweest. Leaseplan staat/stond ook Profile, kwikfit en andere garages toe voor onderhoud en zeker banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
SuperKneus schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:01:
[Afbeelding]

Gisteren mijn nieuwe leasebak mogen ontvangen. Ben er blij mee, ik heb er nog niet mee op de snelweg gereden maar de 1.0 motor houd zich goed.

Ik ben alleen wel al 2 dagen bezig om wireless android auto voor elkaar te krijgen. Ik heb een Google pixel 2 maar die heeft er gewoon geen zin in. Ik krijg het niet voor elkaar :( . Vanavond nog een poging gedaan maar nu met de Galaxy a52 van mijn vrouw en daar werkt het dus wel bij.

Het zit dus ergens in de instellingen van mijn telefoon. Oke het is al een oud beestje maar volgens mij moet het wel werken ( App staat er op, bluetooth verbinding gaat goed, wifi 5ghz is aanwezig, en ik kom nergens een restrictie in de telefoon tegen)

Met de USB kabel gaat het goed. Ik sluit de telefoon aan, krijg de melding dat er een update van android auto is. Die wordt binnen gehaald, daarna loop ik de setup door en dan werkt het. Als ik vervolgens de kabel verwijder dan is het helaas pindakaas.

Heeft er iemand nog een idee?
Lekker bakkie.
Wat vind je van de 1.0? Trekt ie lekker door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:57
SuperKneus schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:52:
Ik ben ondertussen erachter waarom de wireless verbinding niet werkt. Dit heeft te maken met restrictie in Europa.

Finally: Your phone needs to be able to support 5ghz WiFi in any region. If you're in Europe, your phone must also have SRD support. SRD is a restriction imposed by the EU for outdoor WiFi networks, and not something that can be fixed in software.
- [Global] Some lower end Samsung devices do not have 5ghz WiFi support. Look up your model online to confirm.
andere telefoon kopen dus, dat is wel ff balen zeg. verder wel een erg mooie bak :D

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
jongetje schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:58:
[...]

Weet je dat zeker? Ik zou navragen wat er mogelijk is. Mijn vorige lease auto is nooit bij een merkdealer geweest. Leaseplan staat/stond ook Profile, kwikfit en andere garages toe voor onderhoud en zeker banden.
Dat ligt er aan hoe dit is afgesproken/opgenomen met de lease maatschapij. Zo mocht ik nooit m’n. Banden van leaseplan en athlon wisselen bij de dealer maar alleen bij kwik-fit

Maar het zou wel mogen en kunnen maar dan moet je die afspraken maken met de lease maatschapij. Jij betaald iets meer en je mag bij de dealer je banden wisselen.

Aanschaf extra’s bij bestelling?? Gaat vaak via de dealer. Achteraf kan je ook zaken in je lease opnemen. Maar dat moet je werkgever ook wel toestaan. Zo kan je trekhaak achteraf laten inbouwen bij een garage en de lease maatschapij laten betalen. Jouw lease gaat omhoog uiteindelijk betaal je zelf. Maaaaaarrrr je bijtelling blijft gelijk.

Alles hangt en staat hoe afspraken zijn gemaakt en hoeveel jij of je werkgever overheeft. Alles is te regelen tegen de juiste prijs.
LM gaat niet graag naar de dealer die zijn vaak duurder dan een kwik-fit. Dus je betaald meer als jij toch bij de dealer je banden wil laten wisselen.

[ Voor 12% gewijzigd door To_Tall op 05-05-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb nu naast m'n Leon ST ook een Arona (Xcellence Launch Edition, 2018). Op zich prima ding met adap. CC, Beats audio en subwoofer, keyless entry/start en zelf parkerend bijv., maar één ding krijg ik niet voor elkaar (moet heel eerlijk zeggen, niet bijster veel tijd aan besteed maar ik denk toch dat het niet aan mij ligt):

1) De spiegels klappen niet in bij het sluiten van de auto. Bij mijn Leon (en ook deze Arona) moet ik de sluiten knop op de sleutel 3 sec ingedrukt houden en dan klappen de spiegels in. De spiegels moeten dan in de onderste stand staan op het portier bij de spiegelafstelling, dus deze: Afbeeldingslocatie: https://www.cartronic.nl/wp-content/uploads/2019/02/arona-inklapbare-spiegels-schakelaar.jpg

In deze stand vergrendelt de auto wel (dus met keyless entry en mijn vinger even op de inkeping te houden) maar klappen de spiegels niet in. Heb het heel even wel voor elkaar gekregen met mijn vinger langer in die houding, maar ik kan het niet reproduceren. Op welke stand moeten de knoppen staan en welke actie vervolgens om de spiegels te laten inklappen? Bij de instellingen staat het sowieso op automatisch inklappen maar die dingen negeren mij compleet.

2) Naar mijn weten heeft deze editie ook dodehoekdetectie/BSD. Op mijn spiegels is dat ook te zien, zeg maar. Niets licht echter op, zowel rechts of links, bij inhalen. Enige wat ik kan vinden in documentatie is dat je bij het menu assistentie dit moet aanzetten. De enige opties die ik zie bij rijassistentie zijn front assist en side assist. Die laatste echter, kan ik niet aanvinken "niet beschikbaar". Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0dan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-05 19:22
SuperKneus schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:52:

Dat AA enkel wireless kan met de juiste ondersteuning lijkt me logisch. Het is zeker iets om te overwegen bij de aankoop van mijn volgende telefoon.

Hoe kan ik controleren dat een telefoon dit ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
Exorcist schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:50:
Ik heb nu naast m'n Leon ST ook een Arona (Xcellence Launch Edition, 2018). Op zich prima ding met adap. CC, Beats audio en subwoofer, keyless entry/start en zelf parkerend bijv., maar één ding krijg ik niet voor elkaar (moet heel eerlijk zeggen, niet bijster veel tijd aan besteed maar ik denk toch dat het niet aan mij ligt):

1) De spiegels klappen niet in bij het sluiten van de auto. Bij mijn Leon (en ook deze Arona) moet ik de sluiten knop op de sleutel 3 sec ingedrukt houden en dan klappen de spiegels in. De spiegels moeten dan in de onderste stand staan op het portier bij de spiegelafstelling, dus deze: [Afbeelding]

In deze stand vergrendelt de auto wel (dus met keyless entry en mijn vinger even op de inkeping te houden) maar klappen de spiegels niet in. Heb het heel even wel voor elkaar gekregen met mijn vinger langer in die houding, maar ik kan het niet reproduceren. Op welke stand moeten de knoppen staan en welke actie vervolgens om de spiegels te laten inklappen? Bij de instellingen staat het sowieso op automatisch inklappen maar die dingen negeren mij compleet.

2) Naar mijn weten heeft deze editie ook dodehoekdetectie/BSD. Op mijn spiegels is dat ook te zien, zeg maar. Niets licht echter op, zowel rechts of links, bij inhalen. Enige wat ik kan vinden in documentatie is dat je bij het menu assistentie dit moet aanzetten. De enige opties die ik zie bij rijassistentie zijn front assist en side assist. Die laatste echter, kan ik niet aanvinken "niet beschikbaar". Iemand enig idee?
1) moet juist niet op inklapstand staan als je met de sleutel of keyless in wilt laten klappen. Is overigens simpel te coderen naar inklappen bij 1x drukken/afsluiten

2) vreemd! Hier zou ik dan graag een keer mijn laptop aan willen hangen, want je zou dan zeggen dat je alle hardware hebt maar niet gecodeerd is.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:55
[...]

Inderdaad een hoop geld voor zo'n set velgen!

Zelf heb ik ook een leaseauto en heb mijn velgen wel kunnen bestellen waar ik wilde (Profile). Denk dat een belletje naar de LM het wel waard is om het even te controleren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXHEvMLVzLWqezHS6HW2S1ijtlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8d4bfapXF6uvBTNM52CCxtU3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Oke, de € 3270 incl BTW is voor de Performance velgen die klaarblijkelijk dus niet "officieel" achteraf leverbaar zijn. Dus ze zullen wel een premium vragen om de velgen alsnog beschikbaar te maken.

De 18" winterset, die volgens mij exact hetzelfde is qua velg, komt op € 2047,- incl. BTW met zomerbanden i.p.v. winterbanden.

Heb nu dezelfde vraag bij een andere Seat dealer uitstaan. Kijken of dat nog verschil gaat uitmaken qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
adje123 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:18:
[...]

Lekker bakkie.
Wat vind je van de 1.0? Trekt ie lekker door?
Thx, ik ben er ook blij mee
Ik merk nog weinig van dat ik vermogen mis, morgen moet ik een stuk snelweg rijden dus dan weet ik meer. Ter info ik heb dus bewust voor de versie met 90pk gekozen. Wel over getwijfeld omdat ik bang was dat 90pk met een station te weinig zou zijn. Uiteindelijk gaf de lagere bijtelling en het feit dat ze het vast niet zouden verkopen als het te licht zou zijn de doorslag. Ergens eind dit jaar zit de auto helemaal vol met vakantie spullen dus dan komt de echte test :)
giovanni2903 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:40:
[...]

andere telefoon kopen dus, dat is wel ff balen zeg. verder wel een erg mooie bak :D
Dat was ik sowieso al van plan, ik wacht nog even op de pixel 6 aankondiging, mocht die tegenvallen dan wordt het denk ik een pixel 5.
w0dan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:36:
[...]

Dat AA enkel wireless kan met de juiste ondersteuning lijkt me logisch. Het is zeker iets om te overwegen bij de aankoop van mijn volgende telefoon.

Hoe kan ik controleren dat een telefoon dit ondersteunt?
Moeilijk, informatie over SRD is niet makkelijk te vinden. Ik kwam het na lang zoeken toevallig op de Android Auto community tegen, https://support.google.com/androidauto/community?hl=en

Ik verwacht dat alle nieuwe telefoons het wel ondersteunen.

[ Voor 44% gewijzigd door SuperKneus op 06-05-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
SuperKneus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Ik merk nog weinig van dat ik vermogen mis, morgen moet ik een stuk snelweg rijden dus dan weet ik meer. Ter info ik heb dus bewust voor de versie met 90pk gekozen. Wel over getwijfeld omdat ik bang was dat 90pk met een station te weinig zou zijn. Uiteindelijk gaf de lagere bijtelling en het feit dat ze het vast niet zouden verkopen als het te licht zou zijn de doorslag. Ergens eind dit jaar zit de auto helemaal vol met vakantie spullen dus dan komt de echte test :)
Daar wil ik mijn hand toch niet voor in het vuur steken. ;)
Heb ooit eens een VW Golf station met de 1.0 gereden als short-lease en merkte toch wel dat deze power mist voor zo'n formaat auto. Rijdt allemaal net iets minder soepel en moet flink wat meer toeren maken om 'm op gang te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 06-05-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Rivanov schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:28:
[...]

Daar wil ik mijn hand toch niet voor in het vuur steken. ;)
Heb ooit eens een VW Golf station met de 1.0 gereden als short-lease en merkte toch wel dat deze power mist voor zo'n formaat auto. Rijdt allemaal net iets minder soepel en moet flink wat meer toeren maken om 'm op gang te krijgen.
Ja het zal allemaal niet zo snel als een 130 of 150pk versie gaan. Maar goed ik rijd voornamelijk op de snelweg (a2 - a9) met een lege auto. Ik vind het geen probleem om even een keer terug te schakelen mocht ik vermogen nodig hebben.

Maar goed het is een gok, misschien zeg ik over een half jaar wel shit dit had ik nooit moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rainesh schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:36:
[...]

1) moet juist niet op inklapstand staan als je met de sleutel of keyless in wilt laten klappen. Is overigens simpel te coderen naar inklappen bij 1x drukken/afsluiten

2) vreemd! Hier zou ik dan graag een keer mijn laptop aan willen hangen, want je zou dan zeggen dat je alle hardware hebt maar niet gecodeerd is.
1) Roger!

2) Maar heb ik het dan goed dat normaliter de side assist het vinkje is voor de BSD? Moet er deze maand sowieso mee naar de garage dus laat hem anders wel even nakijken op dat gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 08:47

Gorefest

serial killer.

Exorcist schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:50:
1) De spiegels klappen niet in bij het sluiten van de auto. Bij mijn Leon (en ook deze Arona) moet ik de sluiten knop op de sleutel 3 sec ingedrukt houden en dan klappen de spiegels in.
Dit kun je zelf activeren/instellen met een obdeleven dongle.
Dan kun je ook nog andere opties activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
Orion84 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:45:
[...]

Zou me niets verbazen als een en ander een babilonische spraakverwarring is. Voor zover ik zie is op de nieuwe Leon led verlichting standaard (wat dat dan ook precies moge inhouden), op sommige uitvoeringen Full Led standaard (op andere als optie beschikbaar), maar is geen van beiden daadwerkelijk LED Matrix verlichting (waarbij dus specifieke delen van de koplamp bundels kunnen worden uitgeschakeld afhankelijk van tegenliggers etc). Hoogstens grootlichtassistent waarbij grootlicht automatisch helemaal uitgeschakeld wordt bij tegenliggers.

Daar liep ik bij het bestellen van de Ateca ook tegenaan. Wel jammer dat SEAT nog geen matrix LEDs aanbiedt als optie. Maar goed, grootlichtassistent is ook al weer een upgrade t.o.v. wat ik nu op de V40 heb en ik ben ook wel benieuwd naar de snelwegassistent die de bundels iets omhoog zet naar ik begreep.
De V40 had dan wel weer meesturende verlichting, ben benieuwd of ik dat nog ga missen en in hoeverre de bochtenverlichting (middels mistlamp) dat compenseert.
Dat klopt, de nieuwe Seat Leon (4th gen) heeft standaard LED koplampen.
Het verschil met de Full LED is dat deze meer licht opbrengst heeft door meer LEDjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Afgelopen vrijdag en gisteren een flink stuk snelweg gereden. De auto houdt zich goed. ik heb de adaptive cruise control op zo dichtbij mogelijk gezet, op dat moment zit er nog steeds ruim 100m tussen mij en de voorligger. MIjn vrouw reed gisteren achtermij en die vond het wel vervelend dat steeds de remlichten aangaan op het moment dat de auto gaat afremmen. Ik heb hier natuurlijk zelf geen last van maar ik snap dat het voor mensen achter mij vervelend kan zijn. Aan de andere kant is het natuurlijk ook fijn dat het opvalt als de auto aan het afremmen is. Persoonlijk zou ik zelf eerder het gas los laten ipv meteen op de remmen trappen als er een auto voor mij aan het afremmen is.

Gisteren had ik ook het probleem dat ik tijdens het rijden opeens de verwarming niet kon aanpassen, ik dacht dat het door de verbinding met android auto kwam maar ik las een bericht op seat-online van iemand met hetzelfde probleem, ik ga dit even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Weet iemand wat deze knop doet?
Ik merk niet dat er iets veranderd.
Kan ook niks in het boekje vinden als ik erdoorheen skim.
Komt tevoorschijn wanneer ik de auto uit zet / uit ga stappen.
Betreft de Leon 2020 FR 1.5 eTSI met Tech Pack en trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VH9lUt0Mz0vVki9OOWoHf-bQWEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kj3yfLI14856jyfIgrzvtVpF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door grasmanek94 op 12-05-2021 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
grasmanek94 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:17:

[Afbeelding]
Lijkt op een printer 8)7 Sorry ik heb geen idee. Ik zal het in de gaten houden of ik hem ook heb.

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik niet elke keer een message heb dat er geen internet in de auto is? Ik heb de hotspot al uitgezet maar de melding blijft terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

grasmanek94 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:17:

[Afbeelding]
Mit diesem Knopf kannst du die verschiedenen Optionen beim Aussteigen (z.B.: "Close windows") sortieren und ihre Positionen tauschen.
Es ist auch möglich nur den Knopf zu haben, ohne die jeweiligen Optionen, da diese nur angezeigt werden, wenn sie auch in deiner Ausrüstung enthalten sind. Besitzt dein SEAT beispielsweise einen Alarm, wird dir beim Aussteigen die Option „Interior monitoring“ vorgeschlagen.

Ein weiteres Update von Seat sagt, dass diese Option NICHT für Deutschland vorgesehen ist und beim nächsten SW Update entfernt wird.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
  • Laatst online: 29-05 18:00
Zojuist van de dealer te horen gekregen dat Seat één van de mooiere kleuren(Mistery Blue) voor de Leon weg gaat en dat deze vervangen gaat worden voor Asphalt Blue. Heeft hier iemand al wat gezien van deze kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb dat Advanced Lane Guide gedoe op early gezet, maar is eigenlijk onbruikbaar. Als ik gewoon rijd zoals altijd, komt er om 5 seconde in beeld dat ik mijn handen aan het stuur moet houden, terwijl ze dat natuurlijk gewon zitten. Ik stuur echter te passief voor hem denk ik dat ie triggered. Maar weer naar late zetten helaas. Hij volgt wel netjes de lijntjes, maar is gewoon te zeurderig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Damian schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:55:
Ik heb dat Advanced Lane Guide gedoe op early gezet, maar is eigenlijk onbruikbaar. Als ik gewoon rijd zoals altijd, komt er om 5 seconde in beeld dat ik mijn handen aan het stuur moet houden, terwijl ze dat natuurlijk gewon zitten. Ik stuur echter te passief voor hem denk ik dat ie triggered. Maar weer naar late zetten helaas. Hij volgt wel netjes de lijntjes, maar is gewoon te zeurderig :P
Er zitten sensoren in het stuur die meten of het stuur aangeraakt wordt. Zelfs als ik een vinger er op leg en geen druk uitoefen dan registreer de auto je.

Ik denk dus dat je sensor niet werkt en je dus naar de dealer moet. Ik krijg die melding namelijk nooit tenzij ik ook daadwerkelijk het stuur niet vast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Bij mijn Leon krijg ik altijd na 'Blijf binnen de lijntjes' de melding 'Stuur overnemen!'. Ookal ben ik aan het sturen, dus volgens mij hoort dat. Misschien dat dit zich wel gek gaat gedragen als je 'm op Early hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 14:55
Damian schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:55:
Wat ik ergens op een ander forum heb gelezen is dat modellen die standaard over 'travel assist' beschikken een 'capacitive' stuur hebben, wat dus registreert met een soort touch functionaliteit. Modellen die het standaard niet hebben, waar je het dus aan moet zetten d.m.v. codering hebben dit niet, en daar is de enige manier van registratie dus het stuur bewegen.
Ik heb er zelf ook speciaal een obdeleven voor gekocht, om vervolgens hier achter te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Nog mensen met de nieuwe Leon waar de GPS soms zijn locatie kwijt is? Niet even een straatje mis, maar vanochtend zat ik volgens de GPS in een dorp 20 km verder 8)7 Bij de volgende rit natuurlijk weer niks aan de hand. Heb ook nog niet gevonden of het mogelijk is om ergens te checken hoe goed de GPS ontvangst is. Begint wel wat op een problem-car te lijken de laatste tijd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• grasmanek94
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7D23OKpe7O-VeH8bi9HFJ9BzFc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/4e13clgq4vskH05305KQWd74.gif?f=user_large

Dit moest ik ook nog een keer maken, + reversed in de helft, want was te lui om te wachten op afsluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zoetemelk
grasmanek94 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:28:
[Afbeelding]

Dit moest ik ook nog een keer maken, + reversed in de helft, want was te lui om te wachten op afsluiten.
Ik zit te wachten op het geluid "Yes, Michael" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

grasmanek94 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:28:
[Afbeelding]

Sorry, maar wat een kermis :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Klopt het dat je in de Leon nergens je gemiddelde brandstofverbruik vanaf 0 kan zien? Ik zie alleen 'Lange tijd', maar volgens mij reset dat na 100 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:45
macmellow schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:28:
Klopt het dat je in de Leon nergens je gemiddelde brandstofverbruik vanaf 0 kan zien? Ik zie alleen 'Lange tijd', maar volgens mij reset dat na 100 uur.
Je bedoelt het gemiddelde verbruik sinds de auto de fabriek verliet? In mijn 5F in ieder geval niet, ook eerlijk gezegd nog nooit bij een andere auto gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
nooberke schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:39:
[...]

Je bedoelt het gemiddelde verbruik sinds de auto de fabriek verliet? In mijn 5F in ieder geval niet, ook eerlijk gezegd nog nooit bij een andere auto gezien.
Ja klopt! In mijn Fiesta resette is de boordcomputer gewoon niet waardoor je het gemiddelde zag sinds de start, maar in de Leon is de max dus 99 uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:07
JnB007 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Wat ik ergens op een ander forum heb gelezen is dat modellen die standaard over 'travel assist' beschikken een 'capacitive' stuur hebben, wat dus registreert met een soort touch functionaliteit. Modellen die het standaard niet hebben, waar je het dus aan moet zetten d.m.v. codering hebben dit niet, en daar is de enige manier van registratie dus het stuur bewegen.
Ik heb er zelf ook speciaal een obdeleven voor gekocht, om vervolgens hier achter te komen...
Vanaf vorige week in het bezit van een nieuwe Leon FR Business Intense en wilde dit ook graag activeren maar zie op de site nergens een optie voor travel assist. Is dit op geen één leon te activeren/goed te gebruiken dat iemand weet? Of wellicht dat de melding handen aan het stuur uitgeschakeld kan worden >:)

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen_ op 21-05-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 14:55
jeroen_ schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:11:
[...]

Vanaf vorige week in het bezit van een nieuwe Leon FR Business Intense en wilde dit ook graag activeren maar zie op de site nergens een optie voor travel assist. Is dit op geen één leon te activeren/goed te gebruiken dat iemand weet? Of wellicht dat de melding handen aan het stuur uitgeschakeld kan worden >:)
Nee precies, die optie kom ik ook nergens tegen, maar toch wordt er naar gerefereerd op andere forums. Ik zou die melding ook heel graag uit willen schakelen, maar heb daar nog niks over gevonden, ben ook benieuwd of iemand wat weet.
Pagina: 1 ... 47 ... 85 Laatste