Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RoadXY
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-06 19:04
Ik las op een Duits forum dat gisteren na 17:00 zijn 'wereldbol' weer wit was...

• crypt0rr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17-06 21:23
RoadXY schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:21:
Ik las op een Duits forum dat gisteren na 17:00 zijn 'wereldbol' weer wit was...
Hier vanmiddag weer wit, netjes kunnen inloggen dus dat lijkt weer te lopen. Ook paar keer erna gewoon direct wit.

Pi-hole | AdGuard Home

• Aixler
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17-06 18:11
Vanochtend ben ik even geschrokken. Mijn auto stond op slot, echter stonden alle 4 ramen half open.

Nu weet ik 100% zeker dat ze alle 4 dicht zaten gisteravond, het valt echt wel op als het raam naast je open staat...

Het gaat om de Seat Leon FR eTSI. Morgen maar even met de dealer bellen en vragen hoe dit kan.

• WhateverSuitsU
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10:56

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Aixler schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:25:
Vanochtend ben ik even geschrokken. Mijn auto stond op slot, echter stonden alle 4 ramen half open.

Nu weet ik 100% zeker dat ze alle 4 dicht zaten gisteravond, het valt echt wel op als het raam naast je open staat...

Het gaat om de Seat Leon FR eTSI. Morgen maar even met de dealer bellen en vragen hoe dit kan.
Ik dacht dat dit meerdere oorzaken kon hebben. Soort van 'beveiligingsstand' waardoor de gesloten ruiten het idee hebben dat er iets klemt ofzo? En dus gaan ze naar beneden.

Of wanneer je de ontgrendelingsknop van je sleutel ingedrukt houdt (per ongeluk).

Allemaal aannames, maar heb er zelf ook mee te maken gehad met een Leon uit 2012 en een Golf van nog heel wat ouder.

• grasmanek94
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 10:27
Aixler schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:25:

soms kan het in iemands (mijne ook) broekzak gebeuren dat de unlock knop continu ingedrukt is, dat kan het veroorzaken.

• gri-
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Rafael V. schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:33:
Als je de privacy instellingen op de 2de instelling zet wordt het wereldbolletje ook wit en krijg je de update. Op incognito krijg je geen updates.
Bedankt voor de tip, ik had gisteren de instelling even op die tweede instelling gezet en kreeg toen ook de update melding.
Die even laten lopen en kreeg in het meldingsoverzicht een bericht dat hij klaar was dus daarna weer lekker op incognito gezet.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:05

Rivanov

Apple freak

Vanochtend weer een fijne "bug".
Had m'n auto alvast gestart om de ramen te laten ontdooien. Dus had voorruit- en achterruit verwarming aangezet. Dan gaat de auto dus op standje Maximaal verwarmen. Vervolgens weer naar binnen gegaan om te ontbijten.

Kom ik na een kwartier terug buiten om te vertrekken, krijg ik de verwarming niet meer in normale stand. Reageerde dus nergens meer op. Heb dus de route naar het werk met volledige verwarming moeten rijden.
Was onderweg nog even gestopt, motor uitgezet, contact uitgezet, deur een keer geopend en gesloten. Maar helaas. Pas toen ik op kantoor kwam, de auto volledig uitschakelde en vergrendelde was het probleem verholpen en kon ik de climatisering weer bedienen...

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• grasmanek94
Rivanov schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:10:
Vanochtend weer een fijne "bug".
Had m'n auto alvast gestart om de ramen te laten ontdooien. Dus had voorruit- en achterruit verwarming aangezet. Dan gaat de auto dus op standje Maximaal verwarmen. Vervolgens weer naar binnen gegaan om te ontbijten.

Kom ik na een kwartier terug buiten om te vertrekken, krijg ik de verwarming niet meer in normale stand. Reageerde dus nergens meer op. Heb dus de route naar het werk met volledige verwarming moeten rijden.
Was onderweg nog even gestopt, motor uitgezet, contact uitgezet, deur een keer geopend en gesloten. Maar helaas. Pas toen ik op kantoor kwam, de auto volledig uitschakelde en vergrendelde was het probleem verholpen en kon ik de climatisering weer bedienen...
YouTube: Know Your SEAT - Full Link Reset | Torque Tips

zou dit ook bij de nieuwe seat werken? Is er uberhaupt een reset procedure? of zou dit niet helpen?

Of misschien dit: YouTube: VW ID3 Screen Reboot / Reset (wat hetzelfde is als de eerste link, maar dan zonder dat de zoekresultaten worden verziekt door oude mk3 / mk7 modellen, zoek dan altijd vw id.3 :) )

[Voor 11% gewijzigd door grasmanek94 op 06-04-2021 11:31]

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Heb al sinds het begin bluetooth verbindingsproblemen met mijn Pixel 4a. De verbinding valt vaak weg en ik moet bijna iedere keer opnieuw toestemming geven om toegang tot contacten te krijgen. Hierdoor werkt de carkit dus meestal niet.

Hebben jullie hier wel 's last van gehad? Is hier een oplossing voor?

• Scale
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 16:33
Iemand die met Android Auto en radio ook een enorm volume verschil heeft?
Als ik van spotify overschakel naar de radio schrik ik me de pleuris omdat hij vrij hard staat dan.

• RoadXY
Robertdj schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:52:
Heb al sinds het begin bluetooth verbindingsproblemen met mijn Pixel 4a. De verbinding valt vaak weg en ik moet bijna iedere keer opnieuw toestemming geven om toegang tot contacten te krijgen. Hierdoor werkt de carkit dus meestal niet.

Hebben jullie hier wel 's last van gehad? Is hier een oplossing voor?
Ik heb een Pixel 3XL met (nu) de Beta Android 12: werkt perfect.
Ook op Android 11 werkte het goed.

• adje123
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09:17
Scale schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:16:
Iemand die met Android Auto en radio ook een enorm volume verschil heeft?
Als ik van spotify overschakel naar de radio schrik ik me de pleuris omdat hij vrij hard staat dan.
In mijn Seat Leon 2021 moet ik apart het geluidsniveau van bluetooth aanpassen.

• Scale
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 16:33
adje123 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:43:
[...]

In mijn Seat Leon 2021 moet ik apart het geluidsniveau van bluetooth aanpassen.
Die optie heb ik vanmiddag ook geprobeerd. Maar helaas telt Android auto niet als bluetooth audio.

• grasmanek94
Hypotetische situatie: Accu dood.

Hmm ik kan nergens vinden hoe je het stuurslot eraf kan halen als die erop zit en de auto accu is leeg?

Er is nergens een gaatje om de sleutel erin te doen, alleen een start/stop engine knop.

In de auto kan je komen door het kapje eraf te halen en de deur openen met de ouderwetse sleutel.
En dan?

Stel de wegenwacht moet je van de zijkant van de snelweg even wegslepen naar een parkeerplek o.i.d.?
Is de enige keus dan op een lader takelen?

Of is [dit](YouTube: Unlock steering wheel with a dead battery - pushbutton start. Infini...) de enige manier?

[Voor 24% gewijzigd door grasmanek94 op 07-04-2021 13:14]

• RoadXY
Dat zullen ze bij de wegenwacht wel weten. Ik verwacht inderdaad dat ze er een accupack op doen om het stuurslot te ontgrendelen.

• Rafael V.
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Rafael V. schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:33:
Om een of andere reden gaat mijn 'comfortknipperlicht' (richtingaanwijzer) nu 2x in plaats van 3x :? Vergis ik mij nu zo hard dat dit altijd al maar 2x knipperde of is dit weer een bug? 8)7 (Leon 4 2020)
Mezelf even quoten: na een factory reset is de comfortknipper weer hersteld naar 3x ipv 2x. Blijft me een raadsel hoe dat gewijzigd geraakt was :X

• Seat_Jan
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 08-04 20:18
Nog even terugkomend op eerdere opmerkingen over grijze wereldbolletje: had ik ook, kon niet inloggen als hoofdgebruiker en update bleef hangen. Op advies van dealer entertainmentsysteem gereset door aan/uit knop lang in te drukken. Bolletje werd weer wit en alles werkte als vanouds. Auto had geen connectie meer met internet

Seat Leon Sportstourer uit 2021

• grasmanek94
RoadXY schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:38:
Dat zullen ze bij de wegenwacht wel weten. Ik verwacht inderdaad dat ze er een accupack op doen om het stuurslot te ontgrendelen.
Verwacht ik ook, was benieuwd of er nog andere manieren zijn (geheime locatie om sleutel in te doen?).

Verder reed ik vandaag van droog/zon op de snelweg, een sneeuwstorm in. Typisch april in Nederland. Regen? Yep. Daarna warme dag met veel zon? Check. Uurtje later sneeuwstorm? Hell yeah. Daarna weer regen en zon? correct 8)7 :+

Maaaar, sneeuwstorm in,
"PING!"
"huh?"
"Front Assist Senor Impaired"
En toen ging mijn cruise control uit.
>SET ... "ACC inoperable".
Afijn.. dan maar geen ACC, doe maar CC....
SET nogmaals: "ACC inoperable", "aargh, ik wil dan gewone CC!".

Iemand enig idee op welke manier het mogelijk is normale cruise control te gebruiken als ACC het niet doet? Ik heb geprobeerd de SET en RES knoppen ingedrukt te houden. De cruise 0/1 knop in te drukken om vervolgens SET te drukken.. "ACC inoperable". Ik weet geen manier om "normale" CC te krijgen :/
Bij smart assistants kan ik niet de "A" uit de "ACC" uitzetten.

Na een kwartiertje rijden is ACC weer beschikbaar (weer is kalm, zon schijnt).

Nog1Edit: Ja ik weet dat je bij heftige sneeuw of regen niet op CC wil rijden omtrent de veiligheid, maar naar mijn inschatting liet de situatie wel CC toe.

Rant: De Renault Clio 2020 die ik had en de helft kost deed het altijd perfect. Enige keer dat het niet werkte kwam door een 5cm dik vastgevroren ijsblok onderaan op de voorbumper (ik kon het zelf niet eens eraf halen).

[Voor 23% gewijzigd door grasmanek94 op 07-04-2021 22:18]

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17-06 21:31
Zal wel een safty feature zijn.. Dat bij teveel ruis wat regen en zeker sneeuw veroorzaakt. de ACC niet kan worden aangezet..

Better safe than sorry!! :+

CC moet je ACC in het menu uitzetten..
Op je stuur doorbladeren naar ACC pagina.. Daar rechter scrolknop indrukken.. Naar bedenden door scroollen tot je vinkje ziet staan bij ACC.. Dat vinkje uitzetten :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• crypt0rr
To_Tall schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:30:
Zal wel een safty feature zijn.. Dat bij teveel ruis wat regen en zeker sneeuw veroorzaakt. de ACC niet kan worden aangezet..

Better safe than sorry!! :+

CC moet je ACC in het menu uitzetten..
Op je stuur doorbladeren naar ACC pagina.. Daar rechter scrolknop indrukken.. Naar bedenden door scroollen tot je vinkje ziet staan bij ACC.. Dat vinkje uitzetten :)
Ik meen dat je dan alleen limiter kan instellen?

@grasmanek94 ik had hetzelfde euvel, echter bij mij hing een blok sneeuw aan de sensor onderaan de bumper. Na even gestopt te zijn, laag sneeuw eraf, ging de ACC na enkele minuten weer werken.

Pi-hole | AdGuard Home

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:29
grasmanek94 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:05:
[...]

Verwacht ik ook, was benieuwd of er nog andere manieren zijn (geheime locatie om sleutel in te doen?).

Verder reed ik vandaag van droog/zon op de snelweg, een sneeuwstorm in. Typisch april in Nederland. Regen? Yep. Daarna warme dag met veel zon? Check. Uurtje later sneeuwstorm? Hell yeah. Daarna weer regen en zon? correct 8)7 :+

Maaaar, sneeuwstorm in,
"PING!"
"huh?"

Iemand enig idee op welke manier het mogelijk is normale cruise control te gebruiken als ACC het niet doet? Ik heb geprobeerd de SET en RES knoppen ingedrukt te houden. De cruise 0/1 knop in te drukken om vervolgens SET te drukken.. "ACC inoperable". Ik weet geen manier om "normale" CC te krijgen :/

Nog1Edit: Ja ik weet dat je bij heftige sneeuw of regen niet op CC wil rijden omtrent de veiligheid, maar naar mijn inschatting liet de situatie wel CC toe.

Rant: De Renault Clio 2020 die ik had en de helft kost deed het altijd perfect. Enige keer dat het niet werkte kwam door een 5cm dik vastgevroren ijsblok onderaan op de voorbumper (ik kon het zelf niet eens eraf halen).
Er zit geen normale CC op VAG auto's die ACC hebben. Superkut afentoe met sneeuwbuien oid.

• JnB007
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-06 22:49
grasmanek94 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:05:
[...]

Maaaar, sneeuwstorm in,
"PING!"
"huh?"

Precies hetzelfde gister in de sneeuw. 5-10 minuten nadat de zon scheen was die pas weer beschikbaar..

• RoadXY
Ik had gisterenochtend een melding dat pre-crash niet beschikbaar was.
Gelukkig niet van de ACC, dat gebruik ik veel.

• Ted Hanky
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 12-06 22:30
Bij mij is de Tarraco PHEV inmiddels definitief besteld, leverweek 29 en hoop dat dat nog een stukje naar voren kan ivm de vakantieperiode.

Ik ga zaterdag een proefrit maken in de PHEV en zal wel een update schrijven hoe het me beviel. Het verraste me dat er al een beschikbaar was in NL voor een proefrit.

• JnB007
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-06 22:49
crypt0rr schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:08:
[...]

Toevallig gister bij mijne ingeschakeld, alleen moet ik nog vinden hoe ik de meldingen kan uitschakelen want dat is verdraait irritant haha. Onderstaand de benodigde aanpassing via bijvoorbeeld OBDELEVEN:

1. Module A5 Driver Assistance
2. Long coding
3. Zoek naar ‘Point of intervention’
4. Wijzig de waarde van de standaard ‘late’ naar ‘early’

Let op: coding werkt alleen wanneer je motorkap ontgrendeld / open is. Daarna uiteraard weer even netjes dicht doen, niet mee gaan rijden.
Zojuist m’n OBDeleven binnen gekregen en gelijk geprobeerd. Ik heb hem succesvol op ‘early’ gezet, maar vervolgens werkt m’n hele lane assist niet meer, het sloopt het systeem volledig. Heb hem weer teruggezet naar ‘late’, nog niet getest maar ik hoop dat het weer werkt.
Vraag me af wat er mis gaat..

• crypt0rr
JnB007 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:18:
[...]

Zojuist m’n OBDeleven binnen gekregen en gelijk geprobeerd. Ik heb hem succesvol op ‘early’ gezet, maar vervolgens werkt m’n hele lane assist niet meer, het sloopt het systeem volledig. Heb hem weer teruggezet naar ‘late’, nog niet getest maar ik hoop dat het weer werkt.
Bijzonder, dat heb ik nog niet eerder voorbij zien komen op de OBDELEVEN fora.

Pi-hole | AdGuard Home

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JnB007 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:18:
[...]

Even in het VCDS topic vragen. Ik gok dat je iets vergeten bent in de procedure. Reset van het eea oid.

Vwb ACC, FA en sneeuw: er wordt gebruik gemaakt van zowel de sensor achter het logo als van de parkeersensoren. In welke combi exact weet ik niet, wel dat ze voor bepaalde functies samenwerken. ACC is met name afhankelijk van de sensor achter het logo. Als die besneeuwd is doet ie het idd niet. Hang dr maar eens een papiertje voor en kijk wat het doet ;)
Zonder die sensor heb je geen ACC en ook geen normale CC. Er is immers geen mogelijkheid om alleen het adaptieve deel uit te schakelen, ook niet via de knoppenwinkel. Dus het is alles of niets. En dan gaat ie vanwege de veiligheid toch echt helemaal uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• grasmanek94
The Eagle schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:02:
[...]

Even in het VCDS topic vragen. Ik gok dat je iets vergeten bent in de procedure. Reset van het eea oid.

Vwb ACC, FA en sneeuw: er wordt gebruik gemaakt van zowel de sensor achter het logo als van de parkeersensoren. In welke combi exact weet ik niet, wel dat ze voor bepaalde functies samenwerken. ACC is met name afhankelijk van de sensor achter het logo. Als die besneeuwd is doet ie het idd niet. Hang dr maar eens een papiertje voor en kijk wat het doet ;)
Zonder die sensor heb je geen ACC en ook geen normale CC. Er is immers geen mogelijkheid om alleen het adaptieve deel uit te schakelen, ook niet via de knoppenwinkel. Dus het is alles of niets. En dan gaat ie vanwege de veiligheid toch echt helemaal uit :)
Klinkt alsof dit zo'n moderne auto is dat ik een limiter + baksteen nodig heb ;D

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Want het sneeuwt ook zo enorm vaak in Nederland dat die sensor helemaal ingesneeuwd raakt... In zulke weeromstandigheden lijkt het me sowieso verstandig om zelf te rijden ipv het aan de systemen over te laten.

(net zoals dat mensen op de lichtsensor vertrouwen en in mist zonder verlichting rijden)

[Voor 18% gewijzigd door jongetje op 09-04-2021 09:13]

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

The Eagle schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:02:
[...]

De sensor zit volgens mij bij Seat niet achter het logo, maar gewoon onder in de grille... Bij Volkswagen zit ie wel in het logo.

Zwarte vierkantje onder het kenteken.

• crypt0rr
Damian schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:52:
[...]

De sensor zit volgens mij bij Seat niet achter het logo, maar gewoon onder in de grille... Bij Volkswagen zit ie wel in het logo.

[Afbeelding]

Zwarte vierkantje onder het kenteken.
Klopt, het zwarte blok onder het kenteken is de sensor.

Pi-hole | AdGuard Home

• Rafael V.
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om de pieptoon en melding "In het midden vd rijstrook rijden" uit te schakelen zonder de hele lane assist uit te schakelen? Ik doe dagelijks enkele smalle wegen waar de wagen niet vrolijk wordt als ik vrij kort op de kant rij, maar waar dat wel nodig is om mijn met mijn linkerspiegel de tegenligger niet te raken...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• crypt0rr
Rafael V. schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:27:
Is er een mogelijkheid om de pieptoon en melding "In het midden vd rijstrook rijden" uit te schakelen zonder de hele lane assist uit te schakelen? Ik doe dagelijks enkele smalle wegen waar de wagen niet vrolijk wordt als ik vrij kort op de kant rij, maar waar dat wel nodig is om mijn met mijn linkerspiegel de tegenligger niet te raken...
Toevallig vandaag geprogrammeerd, nog niet uitgebreid getest maar het lijkt te werken.

code:
1
2
3
4
Module A5
Long Coding
Lane Assist Off Text
Instellen op 'Disabled'

Edit: vandaag even kunnen testen, auto flink tegen het lijntje laten rijden en erover, maar geen melding.

[Voor 7% gewijzigd door crypt0rr op 10-04-2021 22:24]

Pi-hole | AdGuard Home

• sNielz123
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-06 07:26
Ik ben in de markt voor een nieuwe leaseauto.
Seat Leon FR staat op de shortlist als sportstourer, evenals een Ateca FR.

Dus ik denk ik kom een kijkje nemen in het Seat topic. Laatste 4 pagina's gaat alleen maar over updates die niet werken :)

Is het een beetje leuk met deze auto's of kan ik beter op zoek gaan naar wat anders?
Gaat beide om de 1.5 tsi DSG

• rvinke
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17-06 20:47
sNielz123 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:28:

Dus ik denk ik kom een kijkje nemen in het Seat topic. Laatste 4 pagina's gaat alleen maar over updates die niet werken :)

Is het een beetje leuk met deze auto's of kan ik beter op zoek gaan naar wat anders?
Ik heb een pre-launch edition, met in het begin de nodige storingen. Terugroepactie vanuit Pon/de dealer gehad, en sindsdien geen vuiltje meer aan de lucht. Fijne auto om mee te rijden!

• sNielz123
Je hebt de Leon neem ik aan?
Twijfel ook nog over de Ateca. Hoog zitten is misschien toch wel lekker.
En die groene kleur vind ik heel gaaf.

Voordeel of nadeel is wel dat je fysieke knoppen hebt en het oude multimedia systeem.
Nu geef ik er zelf niet zoveel om, als het geluid maar een beetje redelijk is wat uit de boxen komt. Ben niet zo van de "snufjes" in een auto.

[Voor 45% gewijzigd door sNielz123 op 14-04-2021 20:01]

• To_Tall
sNielz123 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:00:
Je hebt de Leon neem ik aan?
Twijfel ook nog over de Ateca. Hoog zitten is misschien toch wel lekker.
En die groene kleur vind ik heel gaaf.

Voordeel of nadeel is wel dat je fysieke knoppen hebt en het oude multimedia systeem.
Nu geef ik er zelf niet zoveel om, als het geluid maar een beetje redelijk is wat uit de boxen komt. Ben niet zo van de "snufjes" in een auto.
Uhhh hier een Ateca rijder.
Ik heb een Ateca FR 2021.

Multimedia systeem is het zelfde als de Leon.
Ik heb het XL pakket.
Enige verschil. Wat ik een voordeel vind. Zijn fysieke knoppen voor verwarming.

Snufjes genoeg ik heb het beats systeem er in zitten.
Dakraam
Dynamisch chassis control
Voorruit verwarming en nog wat andere snufjes.

• macmellow
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:28

Ik heb de Leon, maar gaat eigenlijk prima. Soms krijg je inderdaad een melding dat het systeem offline is, maar dat heeft (voor mij iig) nog geen verdere effecten gehad. Je moet er wel tegen kunnen dat alles op het touchscreen moet, en dat het touchscreen de eerste minuut na het opstarten wat kan haperen..

• crypt0rr

Hier de Leon FR 1.5 eTSI DSG. De auto rijd geweldig, erg blij mee. Infotainment zorgt 1x in de week dat ik even het 'menu' knopje moet drukken en dan weer terug naar CarPlay schakelen. Voor de rest hoor je vaak dat men de fysieke knoppen mist voor de AC, ik was er vrij snel aan gewend en werkt nu best prettig. Hou wel van een strak design zonder teveel knoppen.

Pi-hole | AdGuard Home

• rvinke
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17-06 20:47
Ja! En het geklaag in de reviews dat er geen fysieke knoppen inzitten... je went er snel genoeg aan.

• appel-tje
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11:35
To_Tall schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:28:
[...]

Uhhh hier een Ateca rijder.
Ik heb een Ateca FR 2021.

Multimedia systeem is het zelfde als de Leon.
Ik heb het XL pakket.
Enige verschil. Wat ik een voordeel vind. Zijn fysieke knoppen voor verwarming.

Snufjes genoeg ik heb het beats systeem er in zitten.
Dakraam
Dynamisch chassis control
Voorruit verwarming en nog wat andere snufjes.
Hier ook een Ateca FR2021 rijder, ik erger me een beetje aan de felheid van de dodehoek indicator, weet niet of daar iets aan gedaan kan worden...

• RoadXY
Ik heb een 2020 model Seat Leon Xcellence 1.5 eTSI DSG en ook geen problemen, gewoon 0/zero/niks.
In mijn vorige auto, de Peugeot 308 had ik ook temperatuur regeling via het touchscreen: je went er snel genoeg aan.

• To_Tall
appel-tje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:20:
[...]

Hier ook een Ateca FR2021 rijder, ik erger me een beetje aan de felheid van de dodehoek indicator, weet niet of daar iets aan gedaan kan worden...
Die kan je dimmen en uitzetten. Weet even niet hoe auto is mee met de vrouw des huizes.

Maar je kan hem dimmen ik vond hem ook erg fel. In de avond schrok ik me soms tot als ie aanging.

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Ben inmiddels ook gewend aan de touchscreen bediening. Ik weet dat ik de temperatuur voor mij en mijn passagiers goed ingesteld moet hebben voordat het donker wordt. :+

• RoadXY
Robertdj schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:47:
Ben inmiddels ook gewend aan de touchscreen bediening. Ik weet dat ik de temperatuur voor mij en mijn passagiers goed ingesteld moet hebben voordat het donker wordt. :+
Dat wordt nog een uitdaging in de wintermaanden :Y

• To_Tall
RoadXY schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:14:
[...]

Dat wordt nog een uitdaging in de wintermaanden :Y
Hahaha. Volgens mij leer je het wel snel aan. Kwestie van gewenning al zou ik in het blind toch een fysieke knop prettiger vinden.

Me happy met Ateca waar dat nog wel op zit

• appel-tje
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11:35
Ben ook nog erg blij met onze Ateca, overweeg nog wel om chiptuning te doen.

Had dat ook op onze oude Leon 1.4TSI, dat merk je wel.

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-06 17:03
Hier vandaag de Tarraco FR binnen gekregen. Dolblij natuurlijk en ik wilde gelijk de Seat Connect app activeren, maar klaarblijkelijk werkt de esim nog niet en heb ik grijs wereldbolletje.

Is het een kwestie van een paar dagen wachten en hopen dat hij een keer gaat werken?

[Voor 6% gewijzigd door Wimlem op 15-04-2021 17:28]

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Hydroxine
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-06 21:31
Wimlem schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:10:
Hier vandaag de Tarraco FR binnen gekregen. Dolblij natuurlijk en ik wilde gelijk de Seat Connect app activeren, maar klaarblijkelijk werkt de esim nog niet en heb ik grijs wereldbolletje.

Is het een kwestie van een paar dagen wachten en hopen dat hij een keer gaat werken?
Vandaag mijn nieuwe Leon opgehaald, ging bij mij in 1 keer goed. Alleen wel eerst in de privacy instellingen moeten aangeven dat de auto ook online moet. Dat stond bij mij op alles blokkeren. Daarna werkte het als een zonnetje. Heb je al gekeken of de instellingen voor privacy goed staan?

• To_Tall

Ik moest de dealer bellen om het te laten activeren. Ze hebben dan je e-mail address nodig..

• crypt0rr

Ik moest m’n auto van volledige privacy schakelen naar een iets minder anonieme optie, toen werd het bolletje wit.

Pi-hole | AdGuard Home

• sNielz123
RoadXY schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:29:
Ik heb een 2020 model Seat Leon Xcellence 1.5 eTSI DSG en ook geen problemen, gewoon 0/zero/niks.
In mijn vorige auto, de Peugeot 308 had ik ook temperatuur regeling via het touchscreen: je went er snel genoeg aan.
De 308 heb ik ook gehad en daar vond ik het ook niet storend inderdaad.
De rest van de auto was dan wel weer hopeloos.

DIe paar reacties hier schelen toch wel wat de indruk betreft t.o.v. de laatste paar pagina's over update geneuzel. Thnx!

Morgen rijden in de Ateca. Twijfel echt steeds meer over de Leon ST of Ateca. Karoq is eventueel ook nog een kanshebber. In sportline uitvoering vind ik dat ook een mooie wagen.

Zijn er mensen die van een Station naar een Ateca overgestapt zijn? Wat vind je van de ruimte?

Weet er ook iemand hier of je bij de Ateca FR die lelijke grijze spiegels krijgt? Of zijn die zwart zoals het lijkt in de configurator?

[Voor 38% gewijzigd door sNielz123 op 16-04-2021 07:43]

• Wimlem
Hydroxine schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:09:
[...]

Vandaag mijn nieuwe Leon opgehaald, ging bij mij in 1 keer goed. Alleen wel eerst in de privacy instellingen moeten aangeven dat de auto ook online moet. Dat stond bij mij op alles blokkeren. Daarna werkte het als een zonnetje. Heb je al gekeken of de instellingen voor privacy goed staan?
crypt0rr schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:08:
[...]

Ik moest m’n auto van volledige privacy schakelen naar een iets minder anonieme optie, toen werd het bolletje wit.
Die stond goed. Vanmorgen weer even gekeken en het bolletje werd vandaag wit. Gelijk de app er bij gepakt, de optie "hoofdgebruiker worden" aangeklikt en in de auto gaat zitten met 2 sleutels. Geprobeerd in te loggen met ditzelfde account als op de telefoon en dan krijg ik weer "Gebruikersprofiel kon niet worden geladen". :(

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Bijzonder dat jullie zoveel problemen ervaren met het aanmaken van de gebruiker / Seat Connect app.
Bij mij ging het enkele weken toen ik de auto in ontvangst nam gewoon direct goed.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• To_Tall
sNielz123 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:35:
[...]

DIe paar reacties hier schelen toch wel wat de indruk betreft t.o.v. de laatste paar pagina's over update geneuzel. Thnx!

Morgen rijden in de Ateca. Twijfel echt steeds meer over de Leon ST of Ateca. Karoq is eventueel ook nog een kanshebber. In sportline uitvoering vind ik dat ook een mooie wagen.

Zijn er mensen die van een Station naar een Ateca overgestapt zijn? Wat vind je van de ruimte?

Weet er ook iemand hier of je bij de Ateca FR die lelijke grijze spiegels krijgt? Of zijn die zwart zoals het lijkt in de configurator?
Ik ben van een hatchback overgestapt naar een Kadjar SUV, en nu een Ateca SUV..
In een station heb je wel meer laadruimte. zeker horizontaal.. Ik zou eens kijken naar filmpjes/foto's met verhuizdozen in de laadruimte dan krijg je denk ik een eerlijker beeld.

Voor ons, gezin met 2 kids, 1 5 jaar ander 3 maanden.. Past de kinderwagen goed in de auto.
Op vakantie met de kinderwagen is zal iig resulteren in een dakkoffer.. Ik weet alleen niet of met de extra ruimte in een station je dit ook niet hoeft te doen... een Kinderwagen is gewoon groot en log. (kan niet wachten op de buggy)

De Ateca FR heeft rondom antereciete accenten.. en dus de spiegels ook.. Op een lichte auto zou dat misschien niet heel mooi staan. Ik heb een zwart kleurige auto waar ik het wel mooi op vind staan.
Ben je toch niet kapot van de kappen. Kan je ze altijd nog laten wrappen in de kleur van de auto..

• To_Tall
Rivanov schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:40:
Bijzonder dat jullie zoveel problemen ervaren met het aanmaken van de gebruiker / Seat Connect app.
Bij mij ging het enkele weken toen ik de auto in ontvangst nam gewoon direct goed.
Hier in Jan ook geen problemen gehad.. Alleen dat netwerk nog niet actief was en de dealer mij moest goedkeuren in hun portaal..

• crypt0rr
Rivanov schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:40:
Hier ook geen problemen ondervonden met het instellen van de app en het worden van hoofdgebruiker. Alleen het infotainment wat eens in de week even raar doet.

Pi-hole | AdGuard Home

• SuperKneus
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:09
sNielz123 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:35:
[...]

Ik neem over een maand de nieuwe Seat Leon ST in ontvangst. Ik ben voor de station gegaan omdat ik merk dat ik de laadruimte van mijn 308 station vaak gebruikte.

Helaas is de overstap van een 14% auto naar een 22% auto wel een aardig verschil in maandkosten dus ik ben voor de 90pk motor gegaan. Ik gebruik de auto bijna alleen maar voor woonwerk verkeer dus ik verwacht geen problemen.

• sNielz123
Ik heb nu een Talisman station en ondanks dat ik de ruimte niet echt nodig heb merk ik wel dat ik het reuze fijn vind.
Mijn kinderen zijn 9 en 12 dus kinderwagens en buggy's ben ik een tijdje van verlost.
Sec gezien zou ik het met een hatchback ook wel af kunnen, ik heb een 308 HB en Golf HB gehad, in de Golf had ik zelf nog een kinderwagen.

Op vakantie gaan we meestal in NL en in de zomer kan dat dan makkelijk met 2 auto's. De auto van mijn vrouw biedt wat meer rijplezier dus die neem ik wel graag mee ook.
Maar we moeten natuurlijk wel een aantal jaren met deze auto doen, dus een ritje naar Spanje is niet uitgesloten.

Lastig kiezen dus..
De spiegels laten wrappen is wel een goede optie trouwens! Denk dat ik er dat maar bij onderhandel.
Op een zwarte auto vind ik het sowieso niet mooi. Misschien dat het op een groene Ateca wel meevalt, maar ik krijg als snel een audi RS wannabe gevoel.

[Voor 9% gewijzigd door sNielz123 op 16-04-2021 16:10]

• To_Tall
Vergeet niet dat de accenten ook in de bumper en de stootlijsten zit dus niet alleen op de spiegel.

• sNielz123
Dat vind ik dan weer een minder groot probleem.

• Wimlem
crypt0rr schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:58:
[...]

Hier ook geen problemen ondervonden met het instellen van de app en het worden van hoofdgebruiker. Alleen het infotainment wat eens in de week even raar doet.
Vandaag is hij gekoppeld. Blijkbaar moet je nog een x aantal dagen wachten nadat je de auto in gebruik hebt genomen. Alles komt klaarblijkelijk vanzelf op zijn pootjes terecht ;)

• macmellow
Gisteren reed ik in de auto van een collega, een A1, toen viel mij het verschil in CarPlay pas op. In die auto is het een soort van widescreen modus, waardoor je veel meer ziet op het scherm.

Hopelijk is dit afhankelijk van Apple en werkt het in de toekomst ook zo op de Leon, want als we moeten wachten op een update van Seat dan gaat dat wel even duren.

• crypt0rr
macmellow schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:32:
Gisteren reed ik in de auto van een collega, een A1, toen viel mij het verschil in CarPlay pas op. In die auto is het een soort van widescreen modus, waardoor je veel meer ziet op het scherm.

Hopelijk is dit afhankelijk van Apple en werkt het in de toekomst ook zo op de Leon, want als we moeten wachten op een update van Seat dan gaat dat wel even duren.
Is afhankelijk van Seat, helaas.

Pi-hole | AdGuard Home

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

macmellow schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:32:

Dit gaat nooit zo worden in de Seat aangezien "wij" die linkerbalk in het scherm hebben.
Skoda heeft in de nieuwe Octavia ook een veel breder CarPlay scherm omdat de Octavia fysieke knoppen heeft die Seat enkel digitaal heeft.

• sNielz123
Gisteren de Ateca 1.5 150 DSG gereden in Xperience uitvoering. Had toevallig de Dark Camouflage green kleur die ik zo mooi vind.
Mijn vrouw ook maar meegenomen terwijl ze er eigenlijk niet zoveel zin in had.

Uitvoering was echt heel mooi, twijfel nu tussen FR of Xperience.
Auto reed echt heerlijk, vermogen was oke, wegligging boven verwachting. Stoelen heerlijk, bediening top.
Mijn vrouw was ook blij verrast.

2 offertes meegenomen (FR en Xperience), maandag indienen bij de leasemaatschappij en hopen op een beetje meevallende leaseprijs. Als dat een beetje in orde is dan zal de bestelling snel volgen.

• RoadXY
SuperKneus schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:26:
[...]

Ik neem over een maand de nieuwe Seat Leon ST in ontvangst. Ik ben voor de station gegaan omdat ik merk dat ik de laadruimte van mijn 308 station vaak gebruikte.
Ik was aangenaam verrast met de extra ruimte bij de achterpassagiers (kinderen zijn nu 4,6 en 9 dus nu is de ruimte daar wel fijn).
Merk wel het verschil in de kofferbak: die is, gevoelsmatig in ieder geval, een stuk kleiner.

• macmellow
Rivanov schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:50:
[...]

Dit gaat nooit zo worden in de Seat aangezien "wij" die linkerbalk in het scherm hebben.
Skoda heeft in de nieuwe Octavia ook een veel breder CarPlay scherm omdat de Octavia fysieke knoppen heeft die Seat enkel digitaal heeft.
Bij een ID.4 kan het wel, die heeft ook die linkerbalk. Scherm lijkt dezelfde maten te hebben.

• RoadXY
Er zijn ook meerdere Leon's met dezelfde layout als de foto hierboven:
https://www.seat-leon.de/...-auto-darstellung.123654/

Schijnt in de firmware versie 17xx of hoger te zitten.
De geruchten gaan dat die alleen beschikbaar is als de productie na week 48 was (alhoewel er ook al weer uitzondering op geweest zijn 8)7 )
Als je op firmware 16xx zit, blijf je op 16xx. Schijnt.
Volgend jaar rond deze tijd weten we het zeker |:(

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ik zit op 1790 en dit is mijn CarPlay scherm:

• To_Tall
Hoe groot is het scherm van de Leon?? Door dat Climategate control op de ateca nog fysiek is heb ik geen balk aan de zijkant.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

To_Tall schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:12:
Hoe groot is het scherm van de Leon?? Door dat Climategate control op de ateca nog fysiek is heb ik geen balk aan de zijkant.
10"

• crypt0rr
Rivanov schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:11:
Ik zit op 1790 en dit is mijn CarPlay scherm:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier exact zelfde versie en bijbehorende layout.

Pi-hole | AdGuard Home

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Het scherm van de ID.4 lijkt ook een hogere resolutie te hebben in het CarPlay scherm t.o.v. CarPlay in de Leon. Icoontjes zijn kleiner en scherper.

• Scrtz
macmellow schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:34:
[...]

Bij een ID.4 kan het wel, die heeft ook die linkerbalk. Scherm lijkt dezelfde maten te hebben.

[Afbeelding]
Ik heb versie 1666 in mijn Golf GTE en die heeft ook bovenstaand groot Apple Carplay scherm.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

En er is tevens een nieuwe "grote" update onderweg. Komt waarschijnlijk in mei. SW versie 18xx
Hmm, more info than from the MQB-Coding Group of Facebook I have z.B.

also not - MQB-Coding & Retrofit : " A new update for SEAT's MIB3OI Large with sw 17xx just has been released recently.
It's MU software 1803 and a TPI
release.
It's NOT suitable for the SOP1
devices with 16xx. A parallel release for those units is on its way and will be sw1671.

17XX -> 1803
16XX ->
1671 When somebody finally got TPI, please tell us the content of it.
Where to get this update?
At your official local SEAT/CUPRA workshop soon (when condition of
the

TPI is matching your particular case) " In my case, that would be V.1671 :-(
https://www.seat-leon.de/...24070/page-6#post-2452028

[Voor 63% gewijzigd door Rivanov op 19-04-2021 13:32]

• macmellow
RoadXY schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:20:
Er zijn ook meerdere Leon's met dezelfde layout als de foto hierboven:
https://www.seat-leon.de/...-auto-darstellung.123654/

Schijnt in de firmware versie 17xx of hoger te zitten.
De geruchten gaan dat die alleen beschikbaar is als de productie na week 48 was (alhoewel er ook al weer uitzondering op geweest zijn 8)7 )
Als je op firmware 16xx zit, blijf je op 16xx. Schijnt.
Volgend jaar rond deze tijd weten we het zeker |:(
Ik zie nergens de layout zoals op de ID.4? Alleen op een render.

• macmellow
Scrtz schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:27:
[...]

Ik heb versie 1666 in mijn Golf GTE en die heeft ook bovenstaand groot Apple Carplay scherm.
Rivanov schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:15:
Het scherm van de ID.4 lijkt ook een hogere resolutie te hebben in het CarPlay scherm t.o.v. CarPlay in de Leon. Icoontjes zijn kleiner en scherper.
Vziw heeft de Golf hetzelfde scherm, dus qua resolutie moet het te doen zijn. De Golf heeft volgens mij ook permanent een balk aan de linkerkant.

• RoadXY
macmellow schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:47:
[...]

Ik zie nergens de layout zoals op de ID.4? Alleen op een render.
Ik volg je even niet?

https://www.seat-leon.de/.../#lg=post-2438812&slide=0
Dat is toch geen render?

• macmellow
Welke afbeelding doel je specifiek op?

Ik zie nergens de layout zoals de ID.4. Ik bedoel daarmee de widescreen versie van CarPlay, niet dat je in de vroegere versies van de Leon 2 zwarte balken hebt en later 1.

In mijn Leon heb ik 1 zwarte balk naast CarPlay. Carplay is niet widescreen.
In de ID.4 heb je, naar het lijkt, hetzelfde scherm met ook 1 zwarte balk maar dan wel widescreen CarPlay.

• Scrtz
macmellow schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:04:
[...]

[...]

Vziw heeft de Golf hetzelfde scherm, dus qua resolutie moet het te doen zijn. De Golf heeft volgens mij ook permanent een balk aan de linkerkant.
Klopt inderdaad,
Zie hier mijn golf scherm met carplay:

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

macmellow schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:53:
Welke afbeelding doel je specifiek op?

Ik zie nergens de layout zoals de ID.4. Ik bedoel daarmee de widescreen versie van CarPlay, niet dat je in de vroegere versies van de Leon 2 zwarte balken hebt en later 1.

In mijn Leon heb ik 1 zwarte balk naast CarPlay. Carplay is niet widescreen.
In de ID.4 heb je, naar het lijkt, hetzelfde scherm met ook 1 zwarte balk maar dan wel widescreen CarPlay.
De ID.4 heeft een hogere CarPlay resolutie, daarom lijkt het alsof die widescreen is t.o.v. CarPlay in de Leon. Volgens mij is de fysieke afmeting van het CarPlay scherm identiek maar heeft de Leon simpelweg een lagere resolutierendering. De CarPlay iconen zijn dus op de Leon groter dan in de ID.4

Aan de zijbalk in de ID.4 te zien lijkt die resolutie wel overeen te komen met de resolutie van de Leon (iconen zijn even groot). Dus hopelijk kan Seat nog wel de resolutie van het CarPlay gedeelte aanpassen zodat alles wat kleiner gemaakt wordt en je dus méér CarPlay content kunt tonen, zoals 5 iconen op een rij op het homescreen net als in de Octavia.

• macmellow
Rivanov schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:09:
[...]

De ID.4 heeft een hogere CarPlay resolutie, daarom lijkt het alsof die widescreen is t.o.v. CarPlay in de Leon. Volgens mij is de fysieke afmeting van het CarPlay scherm identiek maar heeft de Leon simpelweg een lagere resolutierendering. De CarPlay iconen zijn dus op de Leon groter dan in de ID.4

Aan de zijbalk in de ID.4 te zien lijkt die resolutie wel overeen te komen met de resolutie van de Leon (iconen zijn even groot). Dus hopelijk kan Seat nog wel de resolutie van het CarPlay gedeelte aanpassen zodat alles wat kleiner gemaakt wordt en je dus méér CarPlay content kunt tonen, zoals 5 iconen op een rij op het homescreen net als in de Octavia.
Ja precies. Ik verwacht het niet, maar zou fijn zijn als Seat dat nog aanpast. De huidige resolutie lijkt een overblijfsel te zijn van toen er nog twee zwarte balken waren.

• Haije
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-06 18:01
Zo na 3500km te hebben gereden en een aantal meldingen/issues te hebben ervaart staat de auto vandaag bij de garage voor de volgende problemen:

- Terugroepactie (firmware upgrades voor allerlei systemen), deze stond overigens niet bij het RDW in de systemen.
- Bevestigingspunten van de matten die te ver naar elkaar toe staan.
- Na een tijdje weer internet te hebben gehad gaf de auto vanochtend toevallig een foutmelding aan over de geïntegreerd e-sim. Ook hier word naar gekeken.
- Er word gekeken naar de hulpsystemen of ze iets kunnen vinden waarom de auto soms aangeeft dat lane assist en front assist etc niet beschikbaar zijn. Deze meldingen heb ik sinds de laatste updates echter nooit meer gehad.
- De spiegels fluiten lichtjes. Het is duidelijk dat er ergens lucht tussen stroomt, hopelijk kunnen ze dit ook vinden.

Mochten mensen zich in een van de problemen herkennen, dan wil ik gerust laten weten wat de uitkomsten zullen zijn!

• macmellow
Probleem met de matten had ik ook. Blijkbaar heeft Seat bij (alle?) eTSI's de verkeerde mattenset meegeleverd. Oplossing was dus om de juiste set te bestellen, die passen prima.

Deze kreeg ik in eerste instantie: https://shop.seat.nl/auto...enset-leon-4-delig?cid=18

Daarna deze: https://shop.seat.nl/auto...-mattenset-leon-fr?cid=18

Maar deze moet je hebben: https://shop.seat.nl/auto...-leon-mhev-4-delig?cid=18

• grasmanek94
macmellow schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:35:
Probleem met de matten had ik ook. Blijkbaar heeft Seat bij (alle?) eTSI's de verkeerde mattenset meegeleverd. Oplossing was dus om de juiste set te bestellen, die passen prima.

Deze kreeg ik in eerste instantie: https://shop.seat.nl/auto...enset-leon-4-delig?cid=18

Ach ik leef er gewoon mee.. ik vind die FR matten wel heel mooi.

Zouden ze het gat niet kunnen verplaatsen bij de bestuurderszijde?

[Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 20-04-2021 09:10]

• macmellow
grasmanek94 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:09:
[...]

Ach ik leef er gewoon mee.. ik vind die FR matten wel heel mooi.

Zouden ze het gat niet kunnen verplaatsen bij de bestuurderszijde?
Ja misschien wel, maar daar had ik eerlijk gezegd niet over nagedacht.

Ik ben stiekem wel blij met de niet-FR matten. Die FR matten hebben een strip plastic die er niet mooier van wordt als je ze door een mattenautomaat haalt, die moet je echt nat afnemen.

• RoadXY
Haije schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:28:
- Terugroepactie (firmware upgrades voor allerlei systemen), deze stond overigens niet bij het RDW in de systemen.
Volgens mij komen daar alleen de terug roep acties in welke betrekking hebben op veiligheid.

• RoadXY
macmellow schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:35:

Ik ook (ook eTSI) echter heb ik een Xcellence: Poolse import.
Zal wel lastig worden om dan de juiste matten te krijgen 8)7

• Scrtz
macmellow schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:18:
[...]

Ja precies. Ik verwacht het niet, maar zou fijn zijn als Seat dat nog aanpast. De huidige resolutie lijkt een overblijfsel te zijn van toen er nog twee zwarte balken waren.
En @Rivanov Ik verwacht het wel, gezien mijn Golf het ook heeft en verder identiek is aan jullie Seat Leon. Zie ook mijn screenshot in de post hierboven. Ik heb ook het grote widescreen hoge pixel Carplay scherm.

• macmellow
Scrtz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:28:
[...]

En @Rivanov Ik verwacht het wel, gezien mijn Golf het ook heeft en verder identiek is aan jullie Seat Leon. Zie ook mijn screenshot in de post hierboven. Ik heb ook het grote widescreen hoge pixel Carplay scherm.
Ja dat zag ik, ik hoop het ook! Ik snap ook dat het kan, maar zie ze er niet voor aan, gezien de reputatie met updates 8)7

• RoadXY
Scrtz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:28:
[...]

Welke firmware heeft u?
En is deze, sinds de auto in uw bezit is, al eens geupdated.

• Scrtz
RoadXY schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:49:
[...]

Welke firmware heeft u?
En is deze, sinds de auto in uw bezit is, al eens geupdated.
Ik heb versie 1666. Deze is eenmaal OTA geupdate. Ben nog niet bij de dealer geweest voor de update die enkel bij de dealer mogelijk is. Wacht op de eerste oliebeurt bij 15k gezien ik een GTE hybride heb. Zit nu op 8k.

• RoadXY
Was dat een FOTA (Firmware Over The Air)?
Dus thuis/onderweg?

• Haije
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-06 18:01
Haije schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:28:
Zo na 3500km te hebben gereden en een aantal meldingen/issues te hebben ervaart staat de auto vandaag bij de garage voor de volgende problemen:

- Bevestigingspunten van de matten die te ver naar elkaar toe staan.
- Na een tijdje weer internet te hebben gehad gaf de auto vanochtend toevallig een foutmelding aan over de geïntegreerd e-sim. Ook hier word naar gekeken.
- Er word gekeken naar de hulpsystemen of ze iets kunnen vinden waarom de auto soms aangeeft dat lane assist en front assist etc niet beschikbaar zijn. Deze meldingen heb ik sinds de laatste updates echter nooit meer gehad.
- De spiegels fluiten lichtjes. Het is duidelijk dat er ergens lucht tussen stroomt, hopelijk kunnen ze dit ook vinden.

Mochten mensen zich in een van de problemen herkennen, dan wil ik gerust laten weten wat de uitkomsten zullen zijn!
Heb de auto inmiddels weer terug! Het volgende is gebeurd:

- De bevestigingspunten van de matten kloppen wel. Echter is er inderdaad een verkeerde mattenset geleverd. Hiervan een vervangende gekregen van de dealer :)
- De auto is geüpdatet (versie nummer niet aangepast maar dat terzijde). Ook internet etc werkt weer.
- De spiegels die lichtjes fluiten schijnt een eigenschap van de auto te zijn. Als je de radio op een normale stand aan hebt staan hoor je het ook niet. Ze hebben de spiegels gecontroleerd en vaster gedraaid waar dat kon. Ben benieuwd of het nu over is, tot dusver niet meer gehoord.

[Voor 5% gewijzigd door Haije op 21-04-2021 19:18]

• Torta
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 11:52
Haije schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:42:
[...]

Heb de auto inmiddels weer terug! Het volgende is gebeurd:

- De bevestigingspunten van de matten kloppen wel. Echter is er inderdaad een verkeerde mattenset geleverd. Hiervan een vervangende gekregen van de dealer :)
- De auto is geüpdatet (versie nummer niet aangepast maar dat terzijde). Ook internet etc werkt weer.
- De spiegels die lichtjes fluiten schijnt een eigenschap van de auto te zijn. Als je de radio op een normale stand aan hebt staan hoor je het ook niet. Ze hebben de spiegels gecontroleerd en vaster gedraaid waar dat kon. Ben benieuwd of het nu over is, tot dusver niet meer gehoord.
Ik heb nu een 5000 km gereden met mijn nieuwe Leon, en wat mij stoort is, dat bij wat kouder weer, er kraakgeluiden opduiken in het rechtervoorportier bij de minste oneffenheid in de weg. Nog iemand dit opgemerkt?

• Rafael V.
  • Niet online
Torta schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:20:
[...]
Ik heb nu een 5000 km gereden met mijn nieuwe Leon, en wat mij stoort is, dat bij wat kouder weer, er kraakgeluiden opduiken in het rechtervoorportier bij de minste oneffenheid in de weg. Nog iemand dit opgemerkt?
En eens het interieur is opgewarmd, stopt het? Zoja, identiek hier.

• grasmanek94
[...]

Yep, lijkt mij een kwaliteitsprobleem. Zeker meer hoorbaar bij muziek met diepe bass. Ik heb een rubbertje tussen het deurpaneel en de deur gedaan (onderin de hoek), zodat het rubbertje de trillingen dempt.

• w0dan
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10-06 07:26
[...]

Ik heb datzelfde probleem met de linker deur. Het is de plastic afwerking waar de ledstrip in verwerkt zit. De garage heeft dit verholpen daar het te demonteren en speciale tape aan te brengen op de contactpunten.

• Scrtz
RoadXY schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:01:
Was dat een FOTA (Firmware Over The Air)?
Dus thuis/onderweg?
Jep.
Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True