Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 88 89 Laatste
Acties:

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:21
Gramser schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 16:38:
Met de 1.5 kom je 2x zo ver op de accu. Overwegen waard? Ik heb dit jaar nog maar 3x getankt, en vooral omdat we de caravan ermee hebben getrokken.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt? Een 1.5 PHEV versie van de Taracco met een grotere batterij?

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-04 20:27
johan1997 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 14:34:
Hier meer mensen die problemen hebben met een seat ibiza fr (2022) met enorm veel storingen van travel assist? Tijdens het rijden valt deze telkens in storing soms een kwartier dan weer om de paar seconden wel, niet, wel, niet. Melding is dan travel assist momenteel niet beschikbaar.

Al bij de dealer geweest, konden eerst niets uitlezen, 2e keer hadden ze het bij de importeur gemeld die dan weer om een foto/filmpje van de storing vraagt.
Stuur defect neem ik aan. Zelfde probleem als de golf 8. Dealer weet echt wel waar dit door komt is een bekend probleem.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:37

3DDude

I void warranty's

johan1997 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 14:34:
Hier meer mensen die problemen hebben met een seat ibiza fr (2022) met enorm veel storingen van travel assist? Tijdens het rijden valt deze telkens in storing soms een kwartier dan weer om de paar seconden wel, niet, wel, niet. Melding is dan travel assist momenteel niet beschikbaar.

Al bij de dealer geweest, konden eerst niets uitlezen, 2e keer hadden ze het bij de importeur gemeld die dan weer om een foto/filmpje van de storing vraagt.
Heb het vooralsnog spooradisch (ibiza fr 2021). Heb via Rainesh laatste firmware erop gezet. (888).
Hij herkent dan geen verkeerstekens ofzo zegt die... maar heel vaak komt het niet voor.

Be nice, You Assholes :)

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:13
Morales79 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:23:
[...]

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt? Een 1.5 PHEV versie van de Taracco met een grotere batterij?
Ach sorry. Ik las 1.4PHEV en dacht direct aan de 1.5 zonder het model scherp te hebben.

• johan1997
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:33
Tim____ schreef op zondag 15 maart 2026 @ 00:42:
[...]

Stuur defect neem ik aan. Zelfde probleem als de golf 8. Dealer weet echt wel waar dit door komt is een bekend probleem.
Bedankt, had al zo'n vermoeden en zag al wat voorbij komen. Hopelijk komt de dealer er snel op terug het word steeds erger.
3DDude schreef op zondag 15 maart 2026 @ 01:43:
[...]

Heb het vooralsnog spooradisch (ibiza fr 2021). Heb via Rainesh laatste firmware erop gezet. (888).
Hij herkent dan geen verkeerstekens ofzo zegt die... maar heel vaak komt het niet voor.
Bedankt voor info, in mijn geval gaat het om een zakelijke leaseauto dus wil er zelf ook niet te veel aan doen tijd besteden. Ik ga er ook maar even vanuit dat de dealer dit zelf ook kan bedenken.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-04 16:53

zeroday

There is no alternative!

Kan iemand mij vertellen hoe de sleutel herkenning van de Seat werkt?

ik heb 2 profielen en die zijn gekoppeld aan de sleutel
maar als ik en mijn vrouw beide met de sleutel in de broekzak bij de auto komt dan is het maar de vraag of de auto niet het profiel van mijn vrouw heeft gepakt en niet die van mij ..

Op zich geen ramp maar als ik instap en ineens gaat de stoel 20cm naar voren dan zit ik met mijn neus bijna tegen het raam niet lekker..

There are no secrets, only information you do not yet have

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:09
Heerlijk toch, dat het weer iets warmer aan het worden is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyS_H6VSnWWP3MvP-9wukn7blJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kv3M0oPeGAsosBjvQqDf3t7D.jpg?f=fotoalbum_large

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-04 16:53

zeroday

There is no alternative!

[Mad Max] schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:01:
Heerlijk toch, dat het weer iets warmer aan het worden is.
[Afbeelding]
phoe .. ik ben nog niet boven de 90 uitgekomen .. :)

There are no secrets, only information you do not yet have

• Gramser
Serieus?! Hoe laad jij op, eigen wallbox?

Ik heb ‘m nog niet tot 100% geladen met dit weer, maar ik gebruik ook een granny charger. 80 % brengt me 93km…

• [Mad Max]
zeroday schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:08:
[...]

phoe .. ik ben nog niet boven de 90 uitgekomen .. :)
90km? Daar kom ik met gemak boven nu. Wintermaanden was het wat lastiger. Ben misschien wel een afwijking in het geheel, kan prima rijden met alleen stoelverwarming en stuurverwarming aan. Dus clima op uit. Tenzij de ruiten beslaan, dan gaat het gewoon aan.
Gramser schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:09:
Serieus?! Hoe laad jij op, eigen wallbox?

Ik heb ‘m nog niet tot 100% geladen met dit weer, maar ik gebruik ook een granny charger. 80 % brengt me 93km…
Ik laad thuis met 1 fase, maar wel met een wallbox (Enphase IQ EV Charger 2). Dus kan gewoon 16A erin duwen. Als ik op kantoor ben gaat het met een straatpaal op 11kW. Maar ook met de granny-charger kan je dit toch wel halen? Of is die echt zo traag? Gebruik ik nooit, ligt wel ergens in de kofferbak.

Algemeen. Ik rij de Leon als EV. Brandstof is iets wat ik nauwelijks gebruik. Kan soms wel 4.000km duren voordat ik weer moet tanken. Heb thuis dus prima laadmogelijkheden, desnoods in de wijk als ik haast heb (11kW, 2 uurtjes en weer klaar) of op kantoor (11kW, dus op tijd weer van de straat voor betaald parkeren van toepassing is).

En als het echt moet, stop ik gewoon even bij Ionity of Electra en haal daar wat extra op voor 39 cent.

• Gramser
Wij rijden ‘m ook als EV, eigenlijk alleen bij langere stukken op hybride (en als we de caravan trekken). Granny laden gaat met iets van 2,1kW. Op zich helemaal prima, maar als ik met 3-faseladen/11kW echt een heel stuk verder kom ligt daar misschien een sleutel tot het overwinnen van de WAF 🙂

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Gramser schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:28:
Wij rijden ‘m ook als EV, eigenlijk alleen bij langere stukken op hybride (en als we de caravan trekken). Granny laden gaat met iets van 2,1kW. Op zich helemaal prima, maar als ik met 3-faseladen/11kW echt een heel stuk verder kom ligt daar misschien een sleutel tot het overwinnen van de WAF 🙂
Veel minder laadverliezen, scheelt je echt een boel stroom. Kun je meenemen in de waf.

Hoi!

• Gramser
Dat wilde ik horen 😄

• [Mad Max]
Je gaat niet zozeer verder komen met 3fasen / 11kW laden. Het laden gaat sneller en mogelijk wat meer efficiënt (minder verlies). Het verbruik van de auto zal niet minder worden tenzij je het rijgedrag aanpast. Dat is ook wat mij nu help in 159km op de app te krijgen.

Als je lang genoeg de granny-charger eraan laat hangen, krijg je de 19,7 kWh ook wel vol. Duurt alleen langer.

Maar nieuwsgierig? Wat is dan het probleem waar je nu tegenaanloopt betreffende de WAF? Want die link kan ik nog niet leggen.

• Gramser
Gewoon, het installeren van weer een elektrisch ding wat weer rustig 2k ofzo inclusief installatie kost (er moet een eind gegraven worden naar de oprit en kruipruimte is er niet). En het granny stopcontact heb ik net aangelegd.

We rijden er veel korte stukken mee, mijn vrouw gebruikt hem het meest en werkt in de zorg, van klant naar klant. Gemiddelde snelheid op zo’n werkdag is zo’n 35-40km/h.

Morgen ga ik er wat verder mee weg, ik laad ‘m nu een keer naar de 100%. Eens kijken waar we op uit gaan komen, ook ná de rit morgen.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Gramser schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:56:
Gewoon, het installeren van weer een elektrisch ding wat weer rustig 2k ofzo inclusief installatie kost (er moet een eind gegraven worden naar de oprit en kruipruimte is er niet). En het granny stopcontact heb ik net aangelegd.

We rijden er veel korte stukken mee, mijn vrouw gebruikt hem het meest en werkt in de zorg, van klant naar klant. Gemiddelde snelheid op zo’n werkdag is zo’n 35-40km/h.

Morgen ga ik er wat verder mee weg, ik laad ‘m nu een keer naar de 100%. Eens kijken waar we op uit gaan komen, ook ná de rit morgen.
Laadverliezen liggen minimaal op de 250 watt als ik me niet vergis. Als je in een week 20 uur met een granny laadt is dat zo'n 5kWh verlies. Met 11kW is dat 4 uur, dus 1kWh. Ga je dat terugverdienen? Neuh, maar helpt wel mee.

Hoi!

• Gramser
Op enig moment zou ik ook willen kunnen sturen op zonneoverschot. Dat lukt met de grannycharger nu niet. Ik laad nu met 2,1kW (ongeveer) en er komt nog 3kW binnen terwijl de warmtepompboiler al aan het werk is…

Maar dat wordt pas interessant als salderen eraf is en ik evt naar een dynamisch contract ga. Aaaaah keuzes…!!!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-04 16:44
Sinds vrijdag airbag melding.

Dealer gebeld ja ihhh we hebben pas eind juni tijd. Ze kunnen ook niet uitlezen om iig te kijken welke storingen de auto geef.

Dus vandaag bij een vakgarage langs gereden om deze uit te lezen.
Collison error vrijdag 27 maart. Om 9:50. Precies op dat moment rijd m’n vrouw weg met de auto. Btw nergens tegen aan :+.

Na geloof 5 minuten uitlezen poef alarm belletjes in de auto en alle schermen vallen uit. Auto wil niet meer starten. Oh je accu is leeg. :+.

Accu meeting gedaan en ja accu nog 30% capaciteit. Daarbij gaf hij ook aan dat accu spanning dip bv door starten van de auto. Sensoren foutmeldingen kunnen geven. Er hoeft dus niets aan de hand te zijn.

Misschien een beetje lang verhaal :). Ben wel benieuwd of idd de accu en spannings dip mogelijk de error zou kunnen veroorzaken?

[ Voor 5% gewijzigd door To_Tall op 31-03-2026 18:56 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan prima ja, had mijn zwager met zijn Mazda CX-5 ook. Nieuwe accu er in, half uur rijden en alle foutmeldingen verdwenen als sneeuw voor de zon.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-04 16:44
The Eagle schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:47:
Kan prima ja, had mijn zwager met zijn Mazda CX-5 ook. Nieuwe accu er in, half uur rijden en alle foutmeldingen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Hier dus ook, nieuwe accu en problemen verdwenen zijn verdwenen. Sterker nog, leek wel of infotainment ook iets sneller op starte.

Anyway. Jammer dat Seat dealer niet even tijd neemt om bij een Airbag melding te kijken wat er mogelijk mis zou kunnen zijn.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:38
de dealer is altijd druk en wilt alleen helpen als het direct geld in het laadje brengt..
Pagina: 1 ... 88 89 Laatste