Interessant - weten jullie hoe dat zit met een Leon ST 1.5Tsi PHEV Style? Dat is ook een basisversie met een kleiner scherm dan de luxere uitvoeringen - heeft die wel OTA updates..?
Helaas zitten we in hetzelfde bootje, met de dealer kom je geen steek verder. De auto heeft al meerdere keren bij de dealer gestaan met telkens dezelfde conclusie dat het systeem in orde is. Ik heb het maar opgegeven uiteindelijk. Software updates lossen het probleem niet opGiltix schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:53:
Ik lease sinds 2023 een Seat Ibiza FR (ook uit het jaar 2023, 'officieel' gebouwd in 2022). Vanaf het moment dat ik met de auto uit de poort bij de dealer reed kreeg ik al de opmerking "CarPlay kun je beter aansluiten met een kabel, dat geeft veel problemen". Fijn dat dat vermeldt wordt nadat ik de auto al gekocht heb met als criterium dat er draadloos Apple CarPlay op zit. Maargoed, ik had gedacht dat er na 3 jaar wel een update zou zijn die dit probleem zou verhelpen.
CarPlay lijkt gek genoeg te crashen op vaste locaties op de weg. Ik heb er op de route van/naar werk niet zo veel last van gelukkig, maar nu ik meer rijd begint het op te vallen dat vooral op snelwegen wel heel vaak CarPlay crasht. Behoorlijk irritant, zeker als je aan het bellen bent. Is met meerdere telefoons, ook telkens op dezelfde plek dus het ligt niet aan mijn toestel. Inmiddels heb ik overigens een nieuwe iPhone, zelfde probleem, zelfde locaties op de weg.
Zojuist even in de systeeminformatie gedoken en daar stond de volgende info:
Hardware: 110
Software: 1761
Full link: (niets..., wel vreemd)
Via dit artikel bij deze informatie terechtgekomen, waarbij ik al minstens 2 OTA updates had moeten ontvangen. Tot nu toe nog 0 gehad.
Daarom de dealer gebeld, die zegt 'dat er geen updates open staan', maar ze willen natuurlijk wel de auto 'onderzoeken'. Right, natuurlijk niet gratis. Vind ik opzich vreemd, want ik heb in een jongere auto gereden als leenauto voor reparatie van de hagelschade, en daar was opeens full screen CarPlay, geen crashes, en werkte alles naar behoren. Zelfde model, enkel iets jonger... Kostentechnisch zal het onderzoek waarschijnlijk voor de rekening van de leasemaatschappij zijn, maar het feit dat ik weer minstens de auto een dag kwijt ben (en hoogstwaarschijnlijk met schade terugkrijg, want dat is nu alle keren gebeurd als ik m bij de dealer achterliet) is behoorlijk irritant.
Voordat ik bij de dealer van het kastje naar de muur word gestuurd: is er iemand die me iets meer kan vertellen over of ik überhaupt updates kan verwachten? Zijn er gerichte dingen waar ik naar vragen kan?
Heb met een Tarraco ook lang problemen gehad met bedraad aansluiten. Bleek uiteindelijk in het niet volledig Apple compatibel kabeltje te zitten van de Action, na vervanging door een originele was dit opgelost. Vooral de kabels met Lightning connector schijnen hiervoor gevoelig te zijn.Giltix schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:53:
Ik lease sinds 2023 een Seat Ibiza FR (ook uit het jaar 2023, 'officieel' gebouwd in 2022). Vanaf het moment dat ik met de auto uit de poort bij de dealer reed kreeg ik al de opmerking "CarPlay kun je beter aansluiten met een kabel, dat geeft veel problemen". Fijn dat dat vermeldt wordt nadat ik de auto al gekocht heb met als criterium dat er draadloos Apple CarPlay op zit. Maargoed, ik had gedacht dat er na 3 jaar wel een update zou zijn die dit probleem zou verhelpen.
CarPlay lijkt gek genoeg te crashen op vaste locaties op de weg. Ik heb er op de route van/naar werk niet zo veel last van gelukkig, maar nu ik meer rijd begint het op te vallen dat vooral op snelwegen wel heel vaak CarPlay crasht. Behoorlijk irritant, zeker als je aan het bellen bent. Is met meerdere telefoons, ook telkens op dezelfde plek dus het ligt niet aan mijn toestel. Inmiddels heb ik overigens een nieuwe iPhone, zelfde probleem, zelfde locaties op de weg.
Zojuist even in de systeeminformatie gedoken en daar stond de volgende info:
Hardware: 110
Software: 1761
Full link: (niets..., wel vreemd)
Via dit artikel bij deze informatie terechtgekomen, waarbij ik al minstens 2 OTA updates had moeten ontvangen. Tot nu toe nog 0 gehad.
Daarom de dealer gebeld, die zegt 'dat er geen updates open staan', maar ze willen natuurlijk wel de auto 'onderzoeken'. Right, natuurlijk niet gratis. Vind ik opzich vreemd, want ik heb in een jongere auto gereden als leenauto voor reparatie van de hagelschade, en daar was opeens full screen CarPlay, geen crashes, en werkte alles naar behoren. Zelfde model, enkel iets jonger... Kostentechnisch zal het onderzoek waarschijnlijk voor de rekening van de leasemaatschappij zijn, maar het feit dat ik weer minstens de auto een dag kwijt ben (en hoogstwaarschijnlijk met schade terugkrijg, want dat is nu alle keren gebeurd als ik m bij de dealer achterliet) is behoorlijk irritant.
Voordat ik bij de dealer van het kastje naar de muur word gestuurd: is er iemand die me iets meer kan vertellen over of ik überhaupt updates kan verwachten? Zijn er gerichte dingen waar ik naar vragen kan?
Hoi Allemaal,
Een kleine irritatie in mijn Ateca 1.5 FR uit mei 2025.
Ondanks dat ik alle POI's uit heb gezet, geeft de navigatie tóch allerlei (zinloze) POI's op de kaart aan. Denk hierbij aan de locatie van oplaadpunten (ik rij in een benzineauto) of, tijdens mijn vakantie in Italië, de locatie van Italiaanse restaurants (in Italië! waar ieder restaurant per definitie Italiaans is! 😉).
Ondanks dat ik meermalen heb gecheckt of alle POI's echt uitstaan, en dat staan ze, lukt het mij niet om deze overbodige informatie van de kaart te verwijderen. Heeft iemand hier een briljante ingeving?
Voor de visueel ingestelden onder u, hierbij een foto:
Ondanks dat ik alle POI's uit heb gezet, geeft de navigatie tóch allerlei (zinloze) POI's op de kaart aan. Denk hierbij aan de locatie van oplaadpunten (ik rij in een benzineauto) of, tijdens mijn vakantie in Italië, de locatie van Italiaanse restaurants (in Italië! waar ieder restaurant per definitie Italiaans is! 😉).
Ondanks dat ik meermalen heb gecheckt of alle POI's echt uitstaan, en dat staan ze, lukt het mij niet om deze overbodige informatie van de kaart te verwijderen. Heeft iemand hier een briljante ingeving?
[ Voor 26% gewijzigd door Bernard0343 op 11-01-2026 18:34 . Reden: Foto toegevoegd ]
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
@Bernard0343 Achja, dat is een VAG dingetje, had ik 5 jaar geleden in mijn octavia 4 (benzine mild hybride, kun je dus ook niet stekkeren) ook al.
De flitspalen ontbreken bij mij. Bij jou ook?Bernard0343 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:22:
Hoi Allemaal,
[Afbeelding]
Iemand een idee wat er aan de hand kan/kon zijn?
ik heb een Seat Sporttourer FR hybride en ik ben aan het rijden en ineens gaat mijn radio zacht en
wordt mijn interieur led verlichting rood ..
uhhhh ..
en verder niets ...
pas ik de volume en de verlichting weer en een paar minuten (geen idee hoe lang) weer hetzelfde ..
op een ritje van 15 minuten 3x ..
Maar geen enkele indicatie wat er aan de hand kan zijn. Enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat de sleutel in mijn broekzak rare dingen deed ??? door op knopjes te drukken doordat ik mijn been bewoog?
ik heb een Seat Sporttourer FR hybride en ik ben aan het rijden en ineens gaat mijn radio zacht en
wordt mijn interieur led verlichting rood ..
uhhhh ..
en verder niets ...
pas ik de volume en de verlichting weer en een paar minuten (geen idee hoe lang) weer hetzelfde ..
op een ritje van 15 minuten 3x ..
Maar geen enkele indicatie wat er aan de hand kan zijn. Enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat de sleutel in mijn broekzak rare dingen deed ??? door op knopjes te drukken doordat ik mijn been bewoog?
There are no secrets, only information you do not yet have
Kabeltje of iets anders tegen het touchscreen aan zou mijn eerste verdachte zijn
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
In november Seat Leon Sporttourer 1.5 PHEV FR Saphire Blue besteld.
Levering was januari , maar is nu uitgesteld naar maart/april
Zou het te maken kunnen hebben met beschikbaarheid accupakket?
Seat en dealer wisten mij niet veel te vertellen.
Levering was januari , maar is nu uitgesteld naar maart/april
Zou het te maken kunnen hebben met beschikbaarheid accupakket?
Seat en dealer wisten mij niet veel te vertellen.
Wat raar. Ik heb daar toen ik in november bestelde niks over gehoord. Maar ik ging al gauw voor een saphire blue ST Style, die al op voorraad stond. Trekhaak erop en klaar.
Was de jouwe er niet een uit de voorraadmodellen met 4k korting? Want die zouden er gewoon hebben moeten staan, en dus snel leverbaar hebben moeten zijn. Bij mij staat alleen een kofferbakmat in backorder. Waarom denk jij aan de beschikbaarheid van het accupakket?
Was de jouwe er niet een uit de voorraadmodellen met 4k korting? Want die zouden er gewoon hebben moeten staan, en dus snel leverbaar hebben moeten zijn. Bij mij staat alleen een kofferbakmat in backorder. Waarom denk jij aan de beschikbaarheid van het accupakket?
[ Voor 20% gewijzigd door Gramser op 28-01-2026 11:14 ]
Heb zakelijke lease via VW Pon en was niet mogelijk een voorraad model te nemen.Gramser schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:55:
Wat raar. Ik heb daar toen ik in november bestelde niks over gehoord. Maar ik ging al gauw voor een saphire blue ST Style, die al op voorraad stond. Trekhaak erop en klaar.
Seat support gaf een algemeen lijstje voor latere levering:
- Oekraïne
- Personeelstekort
- Componententekort
Balen zeg. Maar, als eigenaar van een behoorlijk gelijkend model, het is het wachten waard.Blijepeen schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:47:
[...]
Heb zakelijke lease via VW Pon en was niet mogelijk een voorraad model te nemen.
Seat support gaf een algemeen lijstje voor latere levering:
- Oekraïne
- Personeelstekort
- Componententekort
Al 24dkm verder. Heerlijke auto. En, niet alleen op de Nederlandse snelweg gereden.
Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië.
Fantastisch!
is er iemand die een seat full link update en de nieuwste seat navigatiesoftware erop kan zetten omgeving denbosch? (buiten de dealer voor een schappelijke prijs)
[ Voor 255% gewijzigd door Farabi op 31-01-2026 18:55 ]
Wellicht even contact opnemen met @Antera, die zit in regio Breda.Farabi schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 08:35:
is er iemand die een seat full link update en de nieuwste seat navigatiesoftware erop kan zetten omgeving denbosch? (buiten de dealer voor een schappelijke prijs)
Beide hebben deze week een olieservice-beurt gehad.
Maar nu valt me op dat het interval bij de ene 15K (2015) en bij de andere 30K (2016) is?
Er zit in beide een 1.2 tsi motor. Deze zijn toch identiek voor deze bouwjaren? Waar komt dit verschil vandaan?
:strip_exif()/f/image/XHhZSV0TvTfK08p141WgTJ0B.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar nu valt me op dat het interval bij de ene 15K (2015) en bij de andere 30K (2016) is?
Er zit in beide een 1.2 tsi motor. Deze zijn toch identiek voor deze bouwjaren? Waar komt dit verschil vandaan?
:strip_exif()/f/image/XHhZSV0TvTfK08p141WgTJ0B.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 08-02-2026 15:32 ]
Die dingen zijn model en type gebonden, dus met alleen 2 seats weten we nog niks.
Er gebeurt meer bij een olie service dan alleen motorolie, en er zijn meer dingen die soms verse olie nodig hebben dan alleen de motor.
Er gebeurt meer bij een olie service dan alleen motorolie, en er zijn meer dingen die soms verse olie nodig hebben dan alleen de motor.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
daarom heb ik erbij vermeld dat het om 1.2 tsi motoren ging. de bouwjaren zijn dicht op elkaar. de olie is ververst en de oliefilters zijn vervangen. beide hebben hetzelfde onderhoud gehad.The Eagle schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 17:44:
Die dingen zijn model en type gebonden, dus met alleen 2 seats weten we nog niks.
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 07-02-2026 18:02 ]
Dat snap ik, maar die motor is in meerdere auto's geleverd. En zoals gezegd gaat het niet alleen om de motor.
Ah oke, ik probeer het te begrijpen. Dus dat dezelfde motor erin zit, wil niet zeggen dat ze op dezelfde manier gebouwd zijn?The Eagle schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 18:46:
Dat snap ik, maar die motor is in meerdere auto's geleverd. En zoals gezegd gaat het niet alleen om de motor.
Is wel vreemd inderdaad, wel kun je met vcds/obd11 die waardes aanpassen. Dus dat kan ook nog gedaan zijn
Dat zal het wel zijn geweest inderdaad. Las hetzelfde net toevallig.giovanni2903 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 19:23:
Is wel vreemd inderdaad, wel kun je met vcds/obd11 die waardes aanpassen. Dus dat kan ook nog gedaan zijn
@Farabi vertel nou eerst eens om welke auto's het gaat. Motor is gelijk. Maar types. Is het een Arona, Ibiza, WAT DAN? En handbak of automaat helpt ook.
(Post aangepast boven)The Eagle schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 19:40:
@Farabi vertel nou eerst eens om welke auto's het gaat. Motor is gelijk. Maar types. Is het een Arona, Ibiza, WAT DAN? En handbak of automaat helpt ook.
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 08-02-2026 13:00 ]
Bij de ene is long life service en olie etc gebruikt en bij de andere niet, dat kan via de OBD poort aangepast worden (evt via servicemenu) -- of er normale onderhoud gedaan wordt/is of long-life service.Farabi schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 17:18:
Ik heb 2 seats (beide toledo's handbak) uit 2015 en 2016. Beide hebben deze week een olieservice-beurt gehad.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Puur een instelling, je mag long life switchen naar normaal en ook andersom bij de dealer. Mijn dealer zegt dat long life prima is en normale niet nodig is voor mijn auto.
Als ik zo'n beetje op internet informatie op zoek dan is de animo "stadsauto = normale service, snelwegauto = long life" met de kanttekening dat het dus vooral gaat om aantal starts/stops en hoeveelheid "koude ritten" (meer slijtage).
___
Edit:
Hier kan je zien dat de VW documentatie spreekt "dat bepaalde opties fixed-service interval forceren":
/f/image/W0mkfLbbs1DLb8iDcfHhkTs0.png?f=fotoalbum_large)
(en tot recent kon je zelf betalen om deze documentatie te downloaden, wat ik heb gedaan, helaas hebben ze dit denk ik per december geannuleerd en ze doen geen zaken meer met consumenten)
Dus zal vooral van de opties afhangen.
EN zoals ik het lees kan je dus wel van flexible naar fixed gaan maar af fabriek fixed naar flexible kan niet.
[ Voor 28% gewijzigd door grasmanek94 op 07-02-2026 20:49 ]
Thnx, is er een makkelijke manier om dit zelf naar 30K te zetten?grasmanek94 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 20:35:
[...]
Bij de ene is long life service en olie etc gebruikt en bij de andere niet, dat kan via de OBD poort aangepast worden (evt via servicemenu) -- of er normale onderhoud gedaan wordt/is of long-life service.
Puur een instelling, je mag long life switchen naar normaal en ook andersom bij de dealer. Mijn dealer zegt dat long life prima is en normale niet nodig is voor mijn auto.
Als ik zo'n beetje op internet informatie op zoek dan is de animo "stadsauto = normale service, snelwegauto = long life" met de kanttekening dat het dus vooral gaat om aantal starts/stops en hoeveelheid "koude ritten" (meer slijtage).
___
Edit:
Hier kan je zien dat de VW documentatie spreekt "dat bepaalde opties fixed-service interval forceren":
[Afbeelding]
(en tot recent kon je zelf betalen om deze documentatie te downloaden, wat ik heb gedaan, helaas hebben ze dit denk ik per december geannuleerd en ze doen geen zaken meer met consumenten)
Dus zal vooral van de opties afhangen.
EN zoals ik het lees kan je dus wel van flexible naar fixed gaan maar af fabriek fixed naar flexible kan niet.
De raamvergrendeling werkt hier niet meer. De kleur blijft rood als ik erop druk. Heeft iemand hier ervaringen mee? Het knopje blijft wel ingedrukt staan als ik het inschakel.
Is dit meestal een mechanisch probleem of kan het iets anders zijn?
Is dit meestal een mechanisch probleem of kan het iets anders zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 09-02-2026 20:41 ]
kan het zo niet vinden maar misschien met obd11/long coding/vcds, of iemand die hier deze zaken doet voor mensen. Wat betreft je raamvergrendeling, werken de ramen achter dan nog wel, zijn ze permanent vergrendeld, of gaat de vergrendeling wel aan/uit? (misschien lampje kapot).Farabi schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:55:
[...]
Thnx, is er een makkelijke manier om dit zelf naar 30K te zetten?
De ramen gaan wel open. Maar kan ze niet meer op slot zetten.grasmanek94 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 22:59:
[...]
kan het zo niet vinden maar misschien met obd11/long coding/vcds, of iemand die hier deze zaken doet voor mensen. Wat betreft je raamvergrendeling, werken de ramen achter dan nog wel, zijn ze permanent vergrendeld, of gaat de vergrendeling wel aan/uit? (misschien lampje kapot).
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 09-02-2026 23:05 ]
Klinkt als een los contact in het knopje. Zoek even op YT hoe je die zaak uit elkaar kunt halen zou ik zeggen
zijn er hier mensen met een 1,2 tsi motor die boven de 200.000KM zitten? hoe zijn de ervaringen met onderhoud en olieverbruik tot nu toe? en dan doel ik vooral op motors vanaf 2015 met riem.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 11-02-2026 13:54 ]
Hmmm… heb ik een bug of een feature? Seat Leon Sportstourer Style PHEV 1.5tsi, november 2025. Als ik de linker buitenspiegel verstel, doet de rechter mee. Links naar buiten, rechts ook, en andersom. Als ik rechts verstel, doet links niet mee. Maar als ik dus alleen links wil verstellen, móet ik rechts weer terug verstellen.
Is dit by design..?
Is dit by design..?
Laat maar, al gevonden: is een instelling genaamd “synchroon verstellen”, uit te schakelen in het infotainment menu. Dat dus gedaan want het is raar.
Gebruik het in je voordeel, meestal verstel ik eerst links en dan rechtsGramser schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:22:
Hmmm… heb ik een bug of een feature? Seat Leon Sportstourer Style PHEV 1.5tsi, november 2025. Als ik de linker buitenspiegel verstel, doet de rechter mee. Links naar buiten, rechts ook, en andersom. Als ik rechts verstel, doet links niet mee. Maar als ik dus alleen links wil verstellen, móet ik rechts weer terug verstellen.
Is dit by design..?
Wat betreft de rechter spiegel, als je deze in R(everse) verstelt, dan zal die altijd naar die 2e stand instellen tijdens achteruit rijden. Ik weet niet hoe ik dit voor de linker spiegel kan instellen, misschien een optie via obd11.
zijn er mensen die hier chiptuning hebben gedaan bij vag in nuenen? hoe zijn de ervaringen? en ga je er echt op vooruit met je rijstijl en brandstofbesparing?
Dit klinkt als een optie die bij mij niet beschikbaar is, ik heb maar een Style hegrasmanek94 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:39:
[...]
Gebruik het in je voordeel, meestal verstel ik eerst links en dan rechts
Wat betreft de rechter spiegel, als je deze in R(everse) verstelt, dan zal die altijd naar die 2e stand instellen tijdens achteruit rijden. Ik weet niet hoe ik dit voor de linker spiegel kan instellen, misschien een optie via obd11.
Maar, bedoel je dat ik ‘m moet verstellen wanneer de auto in R staat? En dan de volgende keer in R gaat hij weer naar die stand..? En tussendoor naar de oorspronkelijke stand?
Ja inderdaad, wanneer de achteruitversnelling is gekozen, dan zou je de rechter spiegel omlaag moeten zien dippen (alleen als de spiegelkeuze ook op R staat, dus zowel spiegel keuze op R als versnelling R, als je deze terug naar L of midden zet dan zal dit niet gebeuren).Gramser schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:19:
[...]
Dit klinkt als een optie die bij mij niet beschikbaar is, ik heb maar een Style he![]()
Maar, bedoel je dat ik ‘m moet verstellen wanneer de auto in R staat? En dan de volgende keer in R gaat hij weer naar die stand..? En tussendoor naar de oorspronkelijke stand?
[ Voor 5% gewijzigd door grasmanek94 op 13-02-2026 14:47 ]
Over welke auto/aandrijflijn gaat het?Farabi schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:55:
zijn er mensen die hier chiptuning hebben gedaan bij vag in nuenen? hoe zijn de ervaringen? en ga je er echt op vooruit met je rijstijl en brandstofbesparing?
Verbruik zit hem vooral in je rechtervoet.
1.2 tsi 2015/2016.nooberke schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:10:
[...]
Over welke auto/aandrijflijn gaat het?
Verbruik zit hem vooral in je rechtervoet.
Feature, werkt bij heel VAG al jaren zo. Dus eerst links verstellen, dan rechts bijstellen.Gramser schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:22:
Is dit by design..?
Achterliggende reden (volgens mij): als een bestuurder wisselt en de zit / kijkpositie verandert, wil je de verstelling van rechts in principe meteen in spiegelbeeld van links doen. Dus handig
ben er nu zelf 3x geweest, altijd positief ervaren. mochten er dingen zijn die aandacht nodig hebben zullen ze je dat ook vertellen. zo had ik op mijn gti een oud type brandstofleiding (daar is ook een revisie onderdeel voor uitgebracht, maar zat er bij mij niet op). ter plekke konden ze dat vervangen, maar of het overdreven duur was weet ik niet. de tunes bevallen mij iig goedFarabi schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:55:
Nope, doet-ie bij mij niet. Denk te eenvoudge versie (Style), of ik doe alsnog iets verkeerd. Niet dat ik het per se wil, maar gewoon leuk.grasmanek94 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:46:
[...]
Ja inderdaad, wanneer de achteruitversnelling is gekozen, dan zou je de rechter spiegel omlaag moeten zien dippen (alleen als de spiegelkeuze ook op R staat, dus zowel spiegel keuze op R als versnelling R, als je deze terug naar L of midden zet dan zal dit niet gebeuren).
Ik ben blij dat het uit kan. Mijn vrouw rijdt meer in de auto dan ik en heeft een andere “kijk” op de rechter buitenspiegel dan ik. Ik vind het handig om onafhankelijk van elkaar te kunnen verstellen. Maar ik zal het nog eens een kans geven 🙂The Eagle schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:44:
[...]
Feature, werkt bij heel VAG al jaren zo. Dus eerst links verstellen, dan rechts bijstellen.
Achterliggende reden (volgens mij): als een bestuurder wisselt en de zit / kijkpositie verandert, wil je de verstelling van rechts in principe meteen in spiegelbeeld van links doen. Dus handig
Dat is een instelling. Je kan kiezen om beide spiegels tergerlijk te verstellen.The Eagle schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:44:
[...]
Feature, werkt bij heel VAG al jaren zo. Dus eerst links verstellen, dan rechts bijstellen.
YouTube: SEAT bediening en instellingen: elektrische buitenspiegels
Wel al een ouder filmpje. Maar zit ook in de huidige Infotainment
[ Voor 16% gewijzigd door To_Tall op 13-02-2026 19:50 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik had de instelling al gevonden inmiddels, thanks. Alleen dat kantelen van de rechter spiegel bij achteruitrijden heb ik niet (of lukt mij niet). Bedenk me net dat dat misschien alleen beschikbaar is bij elektrisch inklapbare spiegels? Die heb ik namelijk ook niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Gramser op 13-02-2026 20:01 ]
Het is niet standaard, maar kan meestal met vcds of andere coding tools wel geactiveerd worden.Gramser schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:58:
Ik had de instelling al gevonden inmiddels, thanks. Alleen dat kantelen van de rechter spiegel bij achteruitrijden heb ik niet (of lukt mij niet). Bedenk me net dat dat misschien alleen beschikbaar is bij elektrisch inklapbare spiegels? Die heb ik namelijk ook niet.
Dat probleem ligt dan niet aan je autoGramser schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:37:
[...]
Ik ben blij dat het uit kan. Mijn vrouw rijdt meer in de auto dan ik en heeft een andere “kijk” op de rechter buitenspiegel dan ik. Ik vind het handig om onafhankelijk van elkaar te kunnen verstellen. Maar ik zal het nog eens een kans geven 🙂
Hoi allemaal,
Vandaag mijn Seat Leon 1.4 E-Hybrid uit 2021 opgehaald en ik loop tegen een paar dingen aan waarvan ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Ik ga morgenochtend ook de garage waar ik hem gekocht heb contacten, maar ben bang dat zij er geen idee van hebben.
1.
Mijn "wereldbol" blijft op grijs staan en wordt niet wit, dit doet vermoeden dat de esim het niet doet (bij het SOS lampje brand wel een groene LED). Als ik het probeer door in te loggen op mijn WiFi vanuit huis, of mijn telefoon als hotspot, dan wordt de wereldbol ook niet wit.
Dus. Geen verbinding.
Als ik in het menu naar dataverbinding ga en dan naar datapakketten blijft dit (langer dan een half uur) op wordt geactiveerd staan. Dus daar gebeurt ook niet echt iets. En ik heb geen datapakket. Hoort dit overigens bij de esim of zijn dit losse dingen?
2.
Ik krijg mijn SEAT Connect app niet ingesteld omdat hij niet wil inloggen. Ik neem aan dat het komt hij geen verbinding (geen witte wereldbol) heeft. De melding is "Kan de instellingen niet laden"
Op melding van de Seat app heb ik wel de fabrieksinstellingen teruggezet, omdat dan de oude hoofdgebruiker wordt gewist. Dus dat zou het niet mogen zijn. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en de auto een keer verwijderd uit de app, maar dat hielp ook niet.
Als ik het internet moet geloven is de reden dat ik nu geen Full Link kan gebruiken omdat hij niet geconnect is met de Seat app. Maar. Full link is niet beschikbaar (ik heb hem gekocht met als mededeling dat dit wel aanwezig was). Klopt het dat je daarvoor wel die verbinding moet hebben?
Ik heb even gekeken en de laatste Release versie is MOI13_EU_SE_R8040L en de laatste Software versie is 1804.
Komt het door de update? Is er inmiddels een nieuwe uit die ik zou moeten installeren? Of moet ik er mee naar een dealer die dit kan?
O en ik zet de privacy instelling na starten van de auto wel steeds netjes op de juiste stand.
Vandaag mijn Seat Leon 1.4 E-Hybrid uit 2021 opgehaald en ik loop tegen een paar dingen aan waarvan ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Ik ga morgenochtend ook de garage waar ik hem gekocht heb contacten, maar ben bang dat zij er geen idee van hebben.
1.
Mijn "wereldbol" blijft op grijs staan en wordt niet wit, dit doet vermoeden dat de esim het niet doet (bij het SOS lampje brand wel een groene LED). Als ik het probeer door in te loggen op mijn WiFi vanuit huis, of mijn telefoon als hotspot, dan wordt de wereldbol ook niet wit.
Dus. Geen verbinding.
Als ik in het menu naar dataverbinding ga en dan naar datapakketten blijft dit (langer dan een half uur) op wordt geactiveerd staan. Dus daar gebeurt ook niet echt iets. En ik heb geen datapakket. Hoort dit overigens bij de esim of zijn dit losse dingen?
2.
Ik krijg mijn SEAT Connect app niet ingesteld omdat hij niet wil inloggen. Ik neem aan dat het komt hij geen verbinding (geen witte wereldbol) heeft. De melding is "Kan de instellingen niet laden"
Op melding van de Seat app heb ik wel de fabrieksinstellingen teruggezet, omdat dan de oude hoofdgebruiker wordt gewist. Dus dat zou het niet mogen zijn. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en de auto een keer verwijderd uit de app, maar dat hielp ook niet.
Als ik het internet moet geloven is de reden dat ik nu geen Full Link kan gebruiken omdat hij niet geconnect is met de Seat app. Maar. Full link is niet beschikbaar (ik heb hem gekocht met als mededeling dat dit wel aanwezig was). Klopt het dat je daarvoor wel die verbinding moet hebben?
Ik heb even gekeken en de laatste Release versie is MOI13_EU_SE_R8040L en de laatste Software versie is 1804.
Komt het door de update? Is er inmiddels een nieuwe uit die ik zou moeten installeren? Of moet ik er mee naar een dealer die dit kan?
O en ik zet de privacy instelling na starten van de auto wel steeds netjes op de juiste stand.
Privacy setting zet je volledig open dus?Vezelltje schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:01:
Hoi allemaal,
1.
Dus. Geen verbinding.
2.
In het menu kun je ergens de esim verbinding uitzetten, probeer dat eens en zet deze een paar minuten later weer aan. Kijk dan of wereldbol wit wordt.
Losse datapakketten zijn niet nodig, zou zo gewoon moeten werken. Die datapakketten zijn voor als je de auto als wifi hotspot voor je gezin wil gebruiken.
Ja als de wereldbol niet wit is, is er dus ook geen verbinding actief. Dan werkt Seat Connect dus ook niet.
Je bedoeld met full link Apple Carplay en/of Android Auto? Dat moet gewoon werken ondanks een grijze wereldbol.
1804 is overigens een behoorlijk oude software versie, die kun je zeker laten updaten door de dealer.
Ja, de privacy instelling zet ik volledig open.Scrtz schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:13:
[...]
Privacy setting zet je volledig open dus?
In het menu kun je ergens de esim verbinding uitzetten, probeer dat eens en zet deze een paar minuten later weer aan. Kijk dan of wereldbol wit wordt.
Losse datapakketten zijn niet nodig, zou zo gewoon moeten werken. Die datapakketten zijn voor als je de auto als wifi hotspot voor je gezin wil gebruiken.
Ja als de wereldbol niet wit is, is er dus ook geen verbinding actief. Dan werkt Seat Connect dus ook niet.
Je bedoeld met full link Apple Carplay en/of Android Auto? Dat moet gewoon werken ondanks een grijze wereldbol.
1804 is overigens een behoorlijk oude software versie, die kun je zeker laten updaten door de dealer.
Ik heb de esim al eens uitgezet en even later weer aan, maar ik heb het nogmaals geprobeerd. Geen verandering
Ja dat dacht ik al, van de datapakketten, wel vreemd dat dit op wordt geactiveerd blijft staan.
Met Full link bedoel ik inderdaad Apple Carplay. Ik krijg alleen de melding dat de functie niet beschikbaar is.
:strip_exif()/f/image/dO4RlJpqxqYBlohJ605c2HNv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had gelezen dat Full Link pas actief wordt als je geconnect bent met de SEAT app. Maar dat is misschien niet waar?
Ik kan zelf geen update uitvoeren he? Had in eerdere pagina's gelezen dat deze beschikbaar waren?
Hahaha, zeker niet! Overigens staat dit ook knap laag op de lijst van “problemen in het dagelijks bestaan”.
Nee full link heeft niks te maken met of je connect bent met de Seat app. Lijkt er op dat het nog niet vrijgeschakeld is. Terug naar je garage/dealer zou ik zeggen.Vezelltje schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:30:
[...]
Ja, de privacy instelling zet ik volledig open.
Ik heb de esim al eens uitgezet en even later weer aan, maar ik heb het nogmaals geprobeerd. Geen verandering
Ja dat dacht ik al, van de datapakketten, wel vreemd dat dit op wordt geactiveerd blijft staan.
Met Full link bedoel ik inderdaad Apple Carplay. Ik krijg alleen de melding dat de functie niet beschikbaar is.
[Afbeelding]
Ik had gelezen dat Full Link pas actief wordt als je geconnect bent met de SEAT app. Maar dat is misschien niet waar?
Ik kan zelf geen update uitvoeren he? Had in eerdere pagina's gelezen dat deze beschikbaar waren?
Sommige kleine updates komen OTA maar de rest moet via dealer. Het kan zelf maar zitten risico’s aan
Ik heb gezien dat de Full link functie het deed tijdens de proefrit, net als DAB waar ik een DAB zender in de favorieten had geplaatst voordat ik de fabrieksinstellingen heb gereset. Op advies van de garage en elke Seat Connect site die ik kon vinden voor het instellen van de hoofdgebruiker.Scrtz schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 09:53:
[...]
Nee full link heeft niks te maken met of je connect bent met de Seat app. Lijkt er op dat het nog niet vrijgeschakeld is. Terug naar je garage/dealer zou ik zeggen.
Sommige kleine updates komen OTA maar de rest moet via dealer. Het kan zelf maar zitten risico’s aan
Instellen van de hoofdgebruiker is inmiddels gelukt, om de één of andere reden had ik vandaag na 10 minuten rijden ineens wel een witte wereldbol. Dus zo ver zijn we
Echter, nog steeds geen DAB of Full Link.
Garage kan het niet oplossen, dus ben doorgestuurd naar de dealer, die bellen mij maandag op.
O, ik kreeg ook een OTA update, maar zit nog steeds op 1804.
Ik kreeg vorige week een wat grotere update, ging iets over 2G netwerk wat uitgefaseerd werd ofzo. Niet echt gelezen.
Na de update wel enorm veel instellingen kwijt, was ik geen hoofdgebruiker meer, alles was uitgelogd, interieurverlichting. spiegel instelling bij achteruit rijden, dashboard configuraties allemaal naar default gezet leek het wel.
Ook moest ik ineens een S-pin gebruiken om het scherm te unlocken, kan mij niet herinneren dat ik dit heb ingesteld maar ik kwam erin.
Had ik eerst alles ingesteld weer zonder dat ik ingelogd was met mijn account, logde ik in was het nog een keer gereset haha. Alsof mijn profiel instellingen ook weg waren.
De update ging ook anders dan normaal, motor moest uit ervoor maar contact aan.
Na de update wel enorm veel instellingen kwijt, was ik geen hoofdgebruiker meer, alles was uitgelogd, interieurverlichting. spiegel instelling bij achteruit rijden, dashboard configuraties allemaal naar default gezet leek het wel.
Ook moest ik ineens een S-pin gebruiken om het scherm te unlocken, kan mij niet herinneren dat ik dit heb ingesteld maar ik kwam erin.
Had ik eerst alles ingesteld weer zonder dat ik ingelogd was met mijn account, logde ik in was het nog een keer gereset haha. Alsof mijn profiel instellingen ook weg waren.
[ Voor 13% gewijzigd door Aschtra op 05-03-2026 08:13 ]
Jep zelfde hier, moest opnieuw inloggen en toen kwamen (de meeste) instellingen terug. apart.Aschtra schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:12:
Ik kreeg vorige week een wat grotere update, ging iets over 2G netwerk wat uitgefaseerd werd ofzo. Niet echt gelezen.
mijne is 2021 februari geleverd. KL.Gramser schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:04:
Welke typen/bouwjaar praten jullie over?
Zo, de eerste dagen zitten er weer op. De auto is slechts 21 dagen bij de dealer geweest voor een storing aan de airbags. Uiteindelijk lijkt het er wel op dat de airbag rechtsachter defect is geweest, maar er bleken uiteindelijk 4 kleine connectoren in de stekker (kabelboom in de auto voor de airbags) voor op het regelapparaat van de airbags stuk te zijn. Heeft ze wat tijd gekost om te vinden zegmaar.
21 dagen een Audi A1 25 TFSI gereden. Ja, ik mis die auto niet. Viel mij wat tegen voor een Audi, maar wel blij met het vervangende vervoer wat ik heb gekregen. Nu gelukkig de Leon weer terug en inmiddels al weer wat kilometers gemaakt. Geen storing meer!!
En ondertussen ook met dit lekkere weer (zon, warm) het verbruik weer grondig naar beneden gekregen (ondanks de winterbanden nog). 15,5 kWh/100km gemiddeld op mijn woon werk rit. A12, en maar kort binnendoor. De ICE hoeft dus niet aan. Heerlijk.
Enfin, blij. Auto terug. Mooie weer komt er weer aan. Binnenkort maar eens kijken wanneer we Leon weer gaan verenigen met luie Jack.
Overigens, ze hebben bij onze auto ook een P4.. update toegepast. Viel mij op dat er een paar kleine dingetjes anders zijn. Instellingen waren deels weg. Maar het laadscherm toont nu een + .. kWh gedurende de laadsessie (en alleen als het scherm aanstaat) en de balk is nu geanimeerd (glow van links naar rechts).
En zo zullen er vast nog kleine subtiele dingen zijn, maar die heb ik nog niet gemerkt.
21 dagen een Audi A1 25 TFSI gereden. Ja, ik mis die auto niet. Viel mij wat tegen voor een Audi, maar wel blij met het vervangende vervoer wat ik heb gekregen. Nu gelukkig de Leon weer terug en inmiddels al weer wat kilometers gemaakt. Geen storing meer!!
En ondertussen ook met dit lekkere weer (zon, warm) het verbruik weer grondig naar beneden gekregen (ondanks de winterbanden nog). 15,5 kWh/100km gemiddeld op mijn woon werk rit. A12, en maar kort binnendoor. De ICE hoeft dus niet aan. Heerlijk.
Enfin, blij. Auto terug. Mooie weer komt er weer aan. Binnenkort maar eens kijken wanneer we Leon weer gaan verenigen met luie Jack.
Overigens, ze hebben bij onze auto ook een P4.. update toegepast. Viel mij op dat er een paar kleine dingetjes anders zijn. Instellingen waren deels weg. Maar het laadscherm toont nu een + .. kWh gedurende de laadsessie (en alleen als het scherm aanstaat) en de balk is nu geanimeerd (glow van links naar rechts).
En zo zullen er vast nog kleine subtiele dingen zijn, maar die heb ik nog niet gemerkt.
Lekkere gare storing deze week gehad ..
We openen de auto en starten deze .. ineens de muziek ... heel vaag geluid alsof we op AM zitten (maar dan ook kei kei hard .. )
maar komt alleen uit de rechterachter audio speaker.
Geluid uit, gaan rijden en wat dingen tijdens het rijden geprobeerd.. Dat heeft geen zin. Dat lost nix op ..
Auto thuis uit .. en weer aan ..
en alles was weer normaal .. wel heul apart
We openen de auto en starten deze .. ineens de muziek ... heel vaag geluid alsof we op AM zitten (maar dan ook kei kei hard .. )
maar komt alleen uit de rechterachter audio speaker.
Geluid uit, gaan rijden en wat dingen tijdens het rijden geprobeerd.. Dat heeft geen zin. Dat lost nix op ..
Auto thuis uit .. en weer aan ..
en alles was weer normaal .. wel heul apart
ik wil een sd navigatiekaart bestellen voor mijn auto. is iemand bekend met naviword? zijn dit legitieme kaarten? ik zie wat discussies op fora's.
https://nl.navi-world.com...d-kaart-mib2-europa-2025/
https://nl.navi-world.com...d-kaart-mib2-europa-2025/
We mogen hier niet vertellen hoe maar kaarten zijn gratis te updaten 
Als je al in het bezit bent van een SD-kaart zou ik die weg eens proberen.
Hoezo, kunt gewoon gratis downloaden van de seat website voor de nieuwere modellen.Asterion schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:46:
We mogen hier niet vertellen hoe maar kaarten zijn gratis te updaten
erg vreemd dat je ondersteuning krijgt vanaf 2018. of ik zit verkeerd te kijken? ik kan geen legitieme kaart bestellen via de officiële website in mijn geval.grasmanek94 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:08:
[...]
Hoezo, kunt gewoon gratis downloaden van de seat website voor de nieuwere modellen.
Wat is nieuw?grasmanek94 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:08:
[...]
Hoezo, kunt gewoon gratis downloaden van de seat website voor de nieuwere modellen.
Mijn wagen uit 2021 heeft navigatie via een SD kaart maar als ik het bekende trucje niet toepas heb ik geen updates.
Gewoon downloaden is niet genoeg in mijn geval.
Naviworld zit te adverteren met een V23 (2026) kaart. Ik kan dus nergens verifiëren via de seat website of deze kaart wel echt bestaat?
https://www.seat.nl/servi...timedia/navigatie-updates
Dit is dan voor de mijne (2021):
/f/image/1oG01uDtmkVoFmK3IiWjl6qG.png?f=fotoalbum_large)
Ook de links voor 2018+ en hoger laten downloads zien voor de Leon. In eerste instantie dacht ik ook dat het niet werkte, maar nadat ik de usb stick er een dagje in heb laten zitten had ik op een gegeven moment wel de nieuwste versie. Apart is dat ik helemaal geen notificatie kreeg dat de update bezig is of wordt gedaan, en ook zelf geen handelingen kon vinden om een update te forceren.
Ook hier: https://www.seat.com/cont...ATION%20SYSTEM%20SEAT.pdf (punt 6.)
Tja wat kan ik zeggen, dit is alles behalve gebruiksvriendelijk, maar werkte voor mij. Nieuwere maps vereisen wel een abbo denk ik (worden via OTA binnen gehaald), op de website lijken ze redelijk outdated. Wat apart is want ik *dacht* (misschien zit ik fout) dat de wetgeving verplicht SEAT om bij nieuwere updates deze beschikbaar te stellen (binnen een redelijke termijn, al dan niet tegen eenmalige betaling dacht ik).
Dit is dan voor de mijne (2021):
/f/image/1oG01uDtmkVoFmK3IiWjl6qG.png?f=fotoalbum_large)
Ook de links voor 2018+ en hoger laten downloads zien voor de Leon. In eerste instantie dacht ik ook dat het niet werkte, maar nadat ik de usb stick er een dagje in heb laten zitten had ik op een gegeven moment wel de nieuwste versie. Apart is dat ik helemaal geen notificatie kreeg dat de update bezig is of wordt gedaan, en ook zelf geen handelingen kon vinden om een update te forceren.
Ook hier: https://www.seat.com/cont...ATION%20SYSTEM%20SEAT.pdf (punt 6.)
Tja wat kan ik zeggen, dit is alles behalve gebruiksvriendelijk, maar werkte voor mij. Nieuwere maps vereisen wel een abbo denk ik (worden via OTA binnen gehaald), op de website lijken ze redelijk outdated. Wat apart is want ik *dacht* (misschien zit ik fout) dat de wetgeving verplicht SEAT om bij nieuwere updates deze beschikbaar te stellen (binnen een redelijke termijn, al dan niet tegen eenmalige betaling dacht ik).
[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 06-03-2026 07:45 ]
Officiele link voor MIB2Farabi schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:19:
Naviworld zit te adverteren met een V23 (2026) kaart. Ik kan dus nergens verifiëren via de seat website of deze kaart wel echt bestaat?
https://updateportalmaps....STD2_2610_EU_DL1_2026.zip
2026-2027
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
top, is er ook een linkje hoe ik het kan installeren? of een filmpje? ik heb al een SD kaart van een oudere versie.Rainesh schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:12:
[...]
Officiele link voor MIB2
2026-2027
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 06-03-2026 12:20 ]
Begrijp ik goed dat dan het trucje niet meer van toepassing is waarbij je een bestand moet kopiëren naar je nieuwe kaarten?
Ik heb alleen maar gezeik gehad met die kaarten updates, al uren mee verloren.
Wilde al 8 jaar geleden men arona updaten.
Heb indertijd de officiele gekochte sd kaart, maar na het bestand te downloaden van de site, te kopieren naar de sd kaart en in de auto te steken werd hij nooit herkend... dealer boeide het niet... gebruik sindsdien enkel waze op men gsm...
Wilde al 8 jaar geleden men arona updaten.
Heb indertijd de officiele gekochte sd kaart, maar na het bestand te downloaden van de site, te kopieren naar de sd kaart en in de auto te steken werd hij nooit herkend... dealer boeide het niet... gebruik sindsdien enkel waze op men gsm...
Ik heb niet eens navigatie in mn nieuwe Leon ST PHEV. Carplay does the job…! Heb ik alleen geen fancy kaartje op de digitale teller (geen idee of jullie dat wel hebben).
Hier met een Taracco uit 2021 dezelfde update gehad, ook anders dan normaal. Meeste settings waren er nog, behalve die van de interieur verlichting, spiegel instelling, bestuurdersstoel geheugens gewist en de settings van het audiosysteem (presets, audio instellingen etc ). Was ook uit de app gegooid, privacy settings waren ook terug gezet naar fabrieksinstellingen.Aschtra schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:12:
Dank voor de link ik heb hiermee ook de Full Europa kaart kunnen downloaden:Rainesh schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:12:
[...]
Officiele link voor MIB2
Dit zijn de volgende landen:
Andorra, Belgium, Germany, France, Italy, Croatia *, Liechtenstein, Luxembourg, Malta *, Monaco, Netherlands, Austria, Poland *, San Marino, Switzerland, Slovakia, Slovenia, Czech Republic, Hungary, Vatican City
2026-2027
https://updateportalmaps..../STD2_2610_EU_AS_2026.zip
Albania *, Andorra, Belgium, Bosnia and Herzegovina *, Bulgaria *, Denmark, Germany, Estonia, Finland, France, Gibraltar, Greece, Ireland, Iceland, Italy, Kosovo *, Croatia *, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta *, Macedonia (Former Yugoslav Republic of) *, Moldova *, Monaco, Montenegro *, Netherlands, Norway, Austria, Poland *, Portugal, Romania *, San Marino, Sweden, Switzerland, Serbia *, Slovakia, Slovenia, Spain, Czech Republic, Ukraine *, Hungary, Vatican City, United Kingdom, Belarus *, Cyprus * * is gedeeltelijk
Deze kaart past niet op een 16 GB SD kaart.
en deze kaart kunnen downloaden:
https://updateportalmaps....ps/STD2_2610_EU1_2026.zip
Andorra, Belgium, France, Gibraltar, Ireland, Iceland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain, United Kingdom
Hiermee kan ik mijn Seat Ibiza modeljaar 2018 weer van een update voorzien
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Hoe installeer ik dit op een full link MIB2 systeem?Megapaul schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 01:11:
[...]
Dank voor de link ik heb hiermee ook de Full Europa kaart kunnen downloaden:
https://updateportalmaps..../STD2_2610_EU_AS_2026.zip
Albania *, Andorra, Belgium, Bosnia and Herzegovina *, Bulgaria *, Denmark, Germany, Estonia, Finland, France, Gibraltar, Greece, Ireland, Iceland, Italy, Kosovo *, Croatia *, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta *, Macedonia (Former Yugoslav Republic of) *, Moldova *, Monaco, Montenegro *, Netherlands, Norway, Austria, Poland *, Portugal, Romania *, San Marino, Sweden, Switzerland, Serbia *, Slovakia, Slovenia, Spain, Czech Republic, Ukraine *, Hungary, Vatican City, United Kingdom, Belarus *, Cyprus * * is gedeeltelijk
Deze kaart past niet op een 16 GB SD kaart.
en deze kaart kunnen downloaden:
https://updateportalmaps....ps/STD2_2610_EU1_2026.zip
Andorra, Belgium, France, Gibraltar, Ireland, Iceland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain, United Kingdom
Hiermee kan ik mijn Seat Ibiza modeljaar 2018 weer van een update voorzien
Je kan hier mijn uitleg vinden.Farabi schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 22:28:
[...]
Hoe installeer ik dit op een full link MIB2 systeem?
Bedankt! Welke SD-kaart heb jij besteld bij aliexpress? Heb je een linkje? Ik denk dat mijn huidige te klein is geworden.
Ik heb bij deze verkoper die SD kaart gekocht.Farabi schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:59:
[...]
Bedankt! Welke SD-kaart heb jij besteld bij aliexpress? Heb je een linkje? Ik denk dat mijn huidige te klein is geworden.
Denk je dat ik deze ook op een gewone lege sd kaart kan installeren en laten werken?Megapaul schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:04:
[...]
Ik heb bij deze verkoper die SD kaart gekocht.
Of moet ik perse eerst 1tje kopen waar al een map op zit zoals die van aliexpress?
Je kan niet zomaar een blanco SD kaart gebruiken en daar die kaart opzetten. Dit zou alleen kunnen als je een aangepaste software laat installeren op je headunit.Farabi schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:20:
[...]
Denk je dat ik deze ook op een gewone lege sd kaart kan installeren en laten werken?
Of moet ik perse eerst 1tje kopen waar al een map op zit zoals die van aliexpress?
Hier meer mensen die problemen hebben met een seat ibiza fr (2022) met enorm veel storingen van travel assist? Tijdens het rijden valt deze telkens in storing soms een kwartier dan weer om de paar seconden wel, niet, wel, niet. Melding is dan travel assist momenteel niet beschikbaar.
Al bij de dealer geweest, konden eerst niets uitlezen, 2e keer hadden ze het bij de importeur gemeld die dan weer om een foto/filmpje van de storing vraagt.
Al bij de dealer geweest, konden eerst niets uitlezen, 2e keer hadden ze het bij de importeur gemeld die dan weer om een foto/filmpje van de storing vraagt.
Ik rij sinds kort in een Seat Taracco PHEV uit 2024. Het is een FR versie met veel opties.
De auto stond bij mijn nieuwe werkgever te wachten op een nieuwe berijder.
Volgens afspraak ga ik er een paar maanden in rijden voordat ik een nieuwe lease wagen kan bestellen. Ofwel het bevalt zo goed dat ik erin blijf rijden.
Na ruim 6 jaar EV rijden is het wel weer even wennen om te weer te moeten tanken. Maar verder moet ik zeggen dat het me prima bevalt.
De auto stond bij mijn nieuwe werkgever te wachten op een nieuwe berijder.
Volgens afspraak ga ik er een paar maanden in rijden voordat ik een nieuwe lease wagen kan bestellen. Ofwel het bevalt zo goed dat ik erin blijf rijden.
Na ruim 6 jaar EV rijden is het wel weer even wennen om te weer te moeten tanken. Maar verder moet ik zeggen dat het me prima bevalt.
Met de 1.5 kom je 2x zo ver op de accu. Overwegen waard? Ik heb dit jaar nog maar 3x getankt, en vooral omdat we de caravan ermee hebben getrokken.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt? Een 1.5 PHEV versie van de Taracco met een grotere batterij?Gramser schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 16:38:
Met de 1.5 kom je 2x zo ver op de accu. Overwegen waard? Ik heb dit jaar nog maar 3x getankt, en vooral omdat we de caravan ermee hebben getrokken.
Stuur defect neem ik aan. Zelfde probleem als de golf 8. Dealer weet echt wel waar dit door komt is een bekend probleem.johan1997 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 14:34:
Hier meer mensen die problemen hebben met een seat ibiza fr (2022) met enorm veel storingen van travel assist? Tijdens het rijden valt deze telkens in storing soms een kwartier dan weer om de paar seconden wel, niet, wel, niet. Melding is dan travel assist momenteel niet beschikbaar.
Heb het vooralsnog spooradisch (ibiza fr 2021). Heb via Rainesh laatste firmware erop gezet. (888).johan1997 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 14:34:
Hij herkent dan geen verkeerstekens ofzo zegt die... maar heel vaak komt het niet voor.
Be nice, You Assholes :)
Ach sorry. Ik las 1.4PHEV en dacht direct aan de 1.5 zonder het model scherp te hebben.Morales79 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:23:
[...]
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt? Een 1.5 PHEV versie van de Taracco met een grotere batterij?
Bedankt, had al zo'n vermoeden en zag al wat voorbij komen. Hopelijk komt de dealer er snel op terug het word steeds erger.Tim____ schreef op zondag 15 maart 2026 @ 00:42:
[...]
Stuur defect neem ik aan. Zelfde probleem als de golf 8. Dealer weet echt wel waar dit door komt is een bekend probleem.
Bedankt voor info, in mijn geval gaat het om een zakelijke leaseauto dus wil er zelf ook niet te veel aan doen tijd besteden. Ik ga er ook maar even vanuit dat de dealer dit zelf ook kan bedenken.3DDude schreef op zondag 15 maart 2026 @ 01:43:
[...]
Heb het vooralsnog spooradisch (ibiza fr 2021). Heb via Rainesh laatste firmware erop gezet. (888).
Hij herkent dan geen verkeerstekens ofzo zegt die... maar heel vaak komt het niet voor.
Kan iemand mij vertellen hoe de sleutel herkenning van de Seat werkt?
ik heb 2 profielen en die zijn gekoppeld aan de sleutel
maar als ik en mijn vrouw beide met de sleutel in de broekzak bij de auto komt dan is het maar de vraag of de auto niet het profiel van mijn vrouw heeft gepakt en niet die van mij ..
Op zich geen ramp maar als ik instap en ineens gaat de stoel 20cm naar voren dan zit ik met mijn neus bijna tegen het raam niet lekker..
ik heb 2 profielen en die zijn gekoppeld aan de sleutel
maar als ik en mijn vrouw beide met de sleutel in de broekzak bij de auto komt dan is het maar de vraag of de auto niet het profiel van mijn vrouw heeft gepakt en niet die van mij ..
Op zich geen ramp maar als ik instap en ineens gaat de stoel 20cm naar voren dan zit ik met mijn neus bijna tegen het raam niet lekker..
phoe .. ik ben nog niet boven de 90 uitgekomen ..[Mad Max] schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:01:
Heerlijk toch, dat het weer iets warmer aan het worden is.
[Afbeelding]
Serieus?! Hoe laad jij op, eigen wallbox?
Ik heb ‘m nog niet tot 100% geladen met dit weer, maar ik gebruik ook een granny charger. 80 % brengt me 93km…
Ik heb ‘m nog niet tot 100% geladen met dit weer, maar ik gebruik ook een granny charger. 80 % brengt me 93km…
90km? Daar kom ik met gemak boven nu. Wintermaanden was het wat lastiger. Ben misschien wel een afwijking in het geheel, kan prima rijden met alleen stoelverwarming en stuurverwarming aan. Dus clima op uit. Tenzij de ruiten beslaan, dan gaat het gewoon aan.zeroday schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:08:
[...]
phoe .. ik ben nog niet boven de 90 uitgekomen ..
Ik laad thuis met 1 fase, maar wel met een wallbox (Enphase IQ EV Charger 2). Dus kan gewoon 16A erin duwen. Als ik op kantoor ben gaat het met een straatpaal op 11kW. Maar ook met de granny-charger kan je dit toch wel halen? Of is die echt zo traag? Gebruik ik nooit, ligt wel ergens in de kofferbak.Gramser schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:09:
Serieus?! Hoe laad jij op, eigen wallbox?
Algemeen. Ik rij de Leon als EV. Brandstof is iets wat ik nauwelijks gebruik. Kan soms wel 4.000km duren voordat ik weer moet tanken. Heb thuis dus prima laadmogelijkheden, desnoods in de wijk als ik haast heb (11kW, 2 uurtjes en weer klaar) of op kantoor (11kW, dus op tijd weer van de straat voor betaald parkeren van toepassing is).
En als het echt moet, stop ik gewoon even bij Ionity of Electra en haal daar wat extra op voor 39 cent.
Wij rijden ‘m ook als EV, eigenlijk alleen bij langere stukken op hybride (en als we de caravan trekken). Granny laden gaat met iets van 2,1kW. Op zich helemaal prima, maar als ik met 3-faseladen/11kW echt een heel stuk verder kom ligt daar misschien een sleutel tot het overwinnen van de WAF 🙂
Veel minder laadverliezen, scheelt je echt een boel stroom. Kun je meenemen in de waf.Gramser schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:28:
Wij rijden ‘m ook als EV, eigenlijk alleen bij langere stukken op hybride (en als we de caravan trekken). Granny laden gaat met iets van 2,1kW. Op zich helemaal prima, maar als ik met 3-faseladen/11kW echt een heel stuk verder kom ligt daar misschien een sleutel tot het overwinnen van de WAF 🙂
Hoi!
Je gaat niet zozeer verder komen met 3fasen / 11kW laden. Het laden gaat sneller en mogelijk wat meer efficiënt (minder verlies). Het verbruik van de auto zal niet minder worden tenzij je het rijgedrag aanpast. Dat is ook wat mij nu help in 159km op de app te krijgen.
Als je lang genoeg de granny-charger eraan laat hangen, krijg je de 19,7 kWh ook wel vol. Duurt alleen langer.
Maar nieuwsgierig? Wat is dan het probleem waar je nu tegenaanloopt betreffende de WAF? Want die link kan ik nog niet leggen.
Als je lang genoeg de granny-charger eraan laat hangen, krijg je de 19,7 kWh ook wel vol. Duurt alleen langer.
Maar nieuwsgierig? Wat is dan het probleem waar je nu tegenaanloopt betreffende de WAF? Want die link kan ik nog niet leggen.
Gewoon, het installeren van weer een elektrisch ding wat weer rustig 2k ofzo inclusief installatie kost (er moet een eind gegraven worden naar de oprit en kruipruimte is er niet). En het granny stopcontact heb ik net aangelegd.
We rijden er veel korte stukken mee, mijn vrouw gebruikt hem het meest en werkt in de zorg, van klant naar klant. Gemiddelde snelheid op zo’n werkdag is zo’n 35-40km/h.
Morgen ga ik er wat verder mee weg, ik laad ‘m nu een keer naar de 100%. Eens kijken waar we op uit gaan komen, ook ná de rit morgen.
We rijden er veel korte stukken mee, mijn vrouw gebruikt hem het meest en werkt in de zorg, van klant naar klant. Gemiddelde snelheid op zo’n werkdag is zo’n 35-40km/h.
Morgen ga ik er wat verder mee weg, ik laad ‘m nu een keer naar de 100%. Eens kijken waar we op uit gaan komen, ook ná de rit morgen.
Laadverliezen liggen minimaal op de 250 watt als ik me niet vergis. Als je in een week 20 uur met een granny laadt is dat zo'n 5kWh verlies. Met 11kW is dat 4 uur, dus 1kWh. Ga je dat terugverdienen? Neuh, maar helpt wel mee.Gramser schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:56:
Gewoon, het installeren van weer een elektrisch ding wat weer rustig 2k ofzo inclusief installatie kost (er moet een eind gegraven worden naar de oprit en kruipruimte is er niet). En het granny stopcontact heb ik net aangelegd.
Hoi!
Op enig moment zou ik ook willen kunnen sturen op zonneoverschot. Dat lukt met de grannycharger nu niet. Ik laad nu met 2,1kW (ongeveer) en er komt nog 3kW binnen terwijl de warmtepompboiler al aan het werk is…
Maar dat wordt pas interessant als salderen eraf is en ik evt naar een dynamisch contract ga. Aaaaah keuzes…!!!
Maar dat wordt pas interessant als salderen eraf is en ik evt naar een dynamisch contract ga. Aaaaah keuzes…!!!
:strip_exif()/f/image/kv3M0oPeGAsosBjvQqDf3t7D.jpg?f=fotoalbum_large)