Privacy setting zet je volledig open dus?Vezelltje schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:01:
Hoi allemaal,
Vandaag mijn Seat Leon 1.4 E-Hybrid uit 2021 opgehaald en ik loop tegen een paar dingen aan waarvan ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Ik ga morgenochtend ook de garage waar ik hem gekocht heb contacten, maar ben bang dat zij er geen idee van hebben.
1.
Mijn "wereldbol" blijft op grijs staan en wordt niet wit, dit doet vermoeden dat de esim het niet doet (bij het SOS lampje brand wel een groene LED). Als ik het probeer door in te loggen op mijn WiFi vanuit huis, of mijn telefoon als hotspot, dan wordt de wereldbol ook niet wit.
Dus. Geen verbinding.
Als ik in het menu naar dataverbinding ga en dan naar datapakketten blijft dit (langer dan een half uur) op wordt geactiveerd staan. Dus daar gebeurt ook niet echt iets. En ik heb geen datapakket. Hoort dit overigens bij de esim of zijn dit losse dingen?
2.
Ik krijg mijn SEAT Connect app niet ingesteld omdat hij niet wil inloggen. Ik neem aan dat het komt hij geen verbinding (geen witte wereldbol) heeft. De melding is "Kan de instellingen niet laden"
Op melding van de Seat app heb ik wel de fabrieksinstellingen teruggezet, omdat dan de oude hoofdgebruiker wordt gewist. Dus dat zou het niet mogen zijn. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en de auto een keer verwijderd uit de app, maar dat hielp ook niet.
Als ik het internet moet geloven is de reden dat ik nu geen Full Link kan gebruiken omdat hij niet geconnect is met de Seat app. Maar. Full link is niet beschikbaar (ik heb hem gekocht met als mededeling dat dit wel aanwezig was). Klopt het dat je daarvoor wel die verbinding moet hebben?
Ik heb even gekeken en de laatste Release versie is MOI13_EU_SE_R8040L en de laatste Software versie is 1804.
Komt het door de update? Is er inmiddels een nieuwe uit die ik zou moeten installeren? Of moet ik er mee naar een dealer die dit kan?
O en ik zet de privacy instelling na starten van de auto wel steeds netjes op de juiste stand.
In het menu kun je ergens de esim verbinding uitzetten, probeer dat eens en zet deze een paar minuten later weer aan. Kijk dan of wereldbol wit wordt.
Losse datapakketten zijn niet nodig, zou zo gewoon moeten werken. Die datapakketten zijn voor als je de auto als wifi hotspot voor je gezin wil gebruiken.
Ja als de wereldbol niet wit is, is er dus ook geen verbinding actief. Dan werkt Seat Connect dus ook niet.
Je bedoeld met full link Apple Carplay en/of Android Auto? Dat moet gewoon werken ondanks een grijze wereldbol.
1804 is overigens een behoorlijk oude software versie, die kun je zeker laten updaten door de dealer.
:strip_exif()/f/image/dO4RlJpqxqYBlohJ605c2HNv.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1oG01uDtmkVoFmK3IiWjl6qG.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kv3M0oPeGAsosBjvQqDf3t7D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jnbZVf6lxdnJY8RYOaslAkPJ.jpg?f=fotoalbum_large)