1.2 tsi 2015/2016.nooberke schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:10:
[...]
Over welke auto/aandrijflijn gaat het?
Verbruik zit hem vooral in je rechtervoet.
Feature, werkt bij heel VAG al jaren zo. Dus eerst links verstellen, dan rechts bijstellen.Gramser schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:22:
Hmmm… heb ik een bug of een feature? Seat Leon Sportstourer Style PHEV 1.5tsi, november 2025. Als ik de linker buitenspiegel verstel, doet de rechter mee. Links naar buiten, rechts ook, en andersom. Als ik rechts verstel, doet links niet mee. Maar als ik dus alleen links wil verstellen, móet ik rechts weer terug verstellen.
Is dit by design..?
Achterliggende reden (volgens mij): als een bestuurder wisselt en de zit / kijkpositie verandert, wil je de verstelling van rechts in principe meteen in spiegelbeeld van links doen. Dus handig
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
ben er nu zelf 3x geweest, altijd positief ervaren. mochten er dingen zijn die aandacht nodig hebben zullen ze je dat ook vertellen. zo had ik op mijn gti een oud type brandstofleiding (daar is ook een revisie onderdeel voor uitgebracht, maar zat er bij mij niet op). ter plekke konden ze dat vervangen, maar of het overdreven duur was weet ik niet. de tunes bevallen mij iig goedFarabi schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:55:
zijn er mensen die hier chiptuning hebben gedaan bij vag in nuenen? hoe zijn de ervaringen? en ga je er echt op vooruit met je rijstijl en brandstofbesparing?
Nope, doet-ie bij mij niet. Denk te eenvoudge versie (Style), of ik doe alsnog iets verkeerd. Niet dat ik het per se wil, maar gewoon leuk.grasmanek94 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:46:
[...]
Ja inderdaad, wanneer de achteruitversnelling is gekozen, dan zou je de rechter spiegel omlaag moeten zien dippen (alleen als de spiegelkeuze ook op R staat, dus zowel spiegel keuze op R als versnelling R, als je deze terug naar L of midden zet dan zal dit niet gebeuren).
Ik ben blij dat het uit kan. Mijn vrouw rijdt meer in de auto dan ik en heeft een andere “kijk” op de rechter buitenspiegel dan ik. Ik vind het handig om onafhankelijk van elkaar te kunnen verstellen. Maar ik zal het nog eens een kans geven 🙂The Eagle schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:44:
[...]
Feature, werkt bij heel VAG al jaren zo. Dus eerst links verstellen, dan rechts bijstellen.
Achterliggende reden (volgens mij): als een bestuurder wisselt en de zit / kijkpositie verandert, wil je de verstelling van rechts in principe meteen in spiegelbeeld van links doen. Dus handig
Dat is een instelling. Je kan kiezen om beide spiegels tergerlijk te verstellen.The Eagle schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:44:
[...]
Feature, werkt bij heel VAG al jaren zo. Dus eerst links verstellen, dan rechts bijstellen.
Achterliggende reden (volgens mij): als een bestuurder wisselt en de zit / kijkpositie verandert, wil je de verstelling van rechts in principe meteen in spiegelbeeld van links doen. Dus handig
YouTube: SEAT bediening en instellingen: elektrische buitenspiegels
Wel al een ouder filmpje. Maar zit ook in de huidige Infotainment
[ Voor 16% gewijzigd door To_Tall op 13-02-2026 19:50 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik had de instelling al gevonden inmiddels, thanks. Alleen dat kantelen van de rechter spiegel bij achteruitrijden heb ik niet (of lukt mij niet). Bedenk me net dat dat misschien alleen beschikbaar is bij elektrisch inklapbare spiegels? Die heb ik namelijk ook niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Gramser op 13-02-2026 20:01 ]
Het is niet standaard, maar kan meestal met vcds of andere coding tools wel geactiveerd worden.Gramser schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:58:
Ik had de instelling al gevonden inmiddels, thanks. Alleen dat kantelen van de rechter spiegel bij achteruitrijden heb ik niet (of lukt mij niet). Bedenk me net dat dat misschien alleen beschikbaar is bij elektrisch inklapbare spiegels? Die heb ik namelijk ook niet.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat probleem ligt dan niet aan je autoGramser schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:37:
[...]
Ik ben blij dat het uit kan. Mijn vrouw rijdt meer in de auto dan ik en heeft een andere “kijk” op de rechter buitenspiegel dan ik. Ik vind het handig om onafhankelijk van elkaar te kunnen verstellen. Maar ik zal het nog eens een kans geven 🙂
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hoi allemaal,
Vandaag mijn Seat Leon 1.4 E-Hybrid uit 2021 opgehaald en ik loop tegen een paar dingen aan waarvan ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Ik ga morgenochtend ook de garage waar ik hem gekocht heb contacten, maar ben bang dat zij er geen idee van hebben.
1.
Mijn "wereldbol" blijft op grijs staan en wordt niet wit, dit doet vermoeden dat de esim het niet doet (bij het SOS lampje brand wel een groene LED). Als ik het probeer door in te loggen op mijn WiFi vanuit huis, of mijn telefoon als hotspot, dan wordt de wereldbol ook niet wit.
Dus. Geen verbinding.
Als ik in het menu naar dataverbinding ga en dan naar datapakketten blijft dit (langer dan een half uur) op wordt geactiveerd staan. Dus daar gebeurt ook niet echt iets. En ik heb geen datapakket. Hoort dit overigens bij de esim of zijn dit losse dingen?
2.
Ik krijg mijn SEAT Connect app niet ingesteld omdat hij niet wil inloggen. Ik neem aan dat het komt hij geen verbinding (geen witte wereldbol) heeft. De melding is "Kan de instellingen niet laden"
Op melding van de Seat app heb ik wel de fabrieksinstellingen teruggezet, omdat dan de oude hoofdgebruiker wordt gewist. Dus dat zou het niet mogen zijn. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en de auto een keer verwijderd uit de app, maar dat hielp ook niet.
Als ik het internet moet geloven is de reden dat ik nu geen Full Link kan gebruiken omdat hij niet geconnect is met de Seat app. Maar. Full link is niet beschikbaar (ik heb hem gekocht met als mededeling dat dit wel aanwezig was). Klopt het dat je daarvoor wel die verbinding moet hebben?
Ik heb even gekeken en de laatste Release versie is MOI13_EU_SE_R8040L en de laatste Software versie is 1804.
Komt het door de update? Is er inmiddels een nieuwe uit die ik zou moeten installeren? Of moet ik er mee naar een dealer die dit kan?
O en ik zet de privacy instelling na starten van de auto wel steeds netjes op de juiste stand.
Vandaag mijn Seat Leon 1.4 E-Hybrid uit 2021 opgehaald en ik loop tegen een paar dingen aan waarvan ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Ik ga morgenochtend ook de garage waar ik hem gekocht heb contacten, maar ben bang dat zij er geen idee van hebben.
1.
Mijn "wereldbol" blijft op grijs staan en wordt niet wit, dit doet vermoeden dat de esim het niet doet (bij het SOS lampje brand wel een groene LED). Als ik het probeer door in te loggen op mijn WiFi vanuit huis, of mijn telefoon als hotspot, dan wordt de wereldbol ook niet wit.
Dus. Geen verbinding.
Als ik in het menu naar dataverbinding ga en dan naar datapakketten blijft dit (langer dan een half uur) op wordt geactiveerd staan. Dus daar gebeurt ook niet echt iets. En ik heb geen datapakket. Hoort dit overigens bij de esim of zijn dit losse dingen?
2.
Ik krijg mijn SEAT Connect app niet ingesteld omdat hij niet wil inloggen. Ik neem aan dat het komt hij geen verbinding (geen witte wereldbol) heeft. De melding is "Kan de instellingen niet laden"
Op melding van de Seat app heb ik wel de fabrieksinstellingen teruggezet, omdat dan de oude hoofdgebruiker wordt gewist. Dus dat zou het niet mogen zijn. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en de auto een keer verwijderd uit de app, maar dat hielp ook niet.
Als ik het internet moet geloven is de reden dat ik nu geen Full Link kan gebruiken omdat hij niet geconnect is met de Seat app. Maar. Full link is niet beschikbaar (ik heb hem gekocht met als mededeling dat dit wel aanwezig was). Klopt het dat je daarvoor wel die verbinding moet hebben?
Ik heb even gekeken en de laatste Release versie is MOI13_EU_SE_R8040L en de laatste Software versie is 1804.
Komt het door de update? Is er inmiddels een nieuwe uit die ik zou moeten installeren? Of moet ik er mee naar een dealer die dit kan?
O en ik zet de privacy instelling na starten van de auto wel steeds netjes op de juiste stand.
Privacy setting zet je volledig open dus?Vezelltje schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:01:
Hoi allemaal,
Vandaag mijn Seat Leon 1.4 E-Hybrid uit 2021 opgehaald en ik loop tegen een paar dingen aan waarvan ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Ik ga morgenochtend ook de garage waar ik hem gekocht heb contacten, maar ben bang dat zij er geen idee van hebben.
1.
Mijn "wereldbol" blijft op grijs staan en wordt niet wit, dit doet vermoeden dat de esim het niet doet (bij het SOS lampje brand wel een groene LED). Als ik het probeer door in te loggen op mijn WiFi vanuit huis, of mijn telefoon als hotspot, dan wordt de wereldbol ook niet wit.
Dus. Geen verbinding.
Als ik in het menu naar dataverbinding ga en dan naar datapakketten blijft dit (langer dan een half uur) op wordt geactiveerd staan. Dus daar gebeurt ook niet echt iets. En ik heb geen datapakket. Hoort dit overigens bij de esim of zijn dit losse dingen?
2.
Ik krijg mijn SEAT Connect app niet ingesteld omdat hij niet wil inloggen. Ik neem aan dat het komt hij geen verbinding (geen witte wereldbol) heeft. De melding is "Kan de instellingen niet laden"
Op melding van de Seat app heb ik wel de fabrieksinstellingen teruggezet, omdat dan de oude hoofdgebruiker wordt gewist. Dus dat zou het niet mogen zijn. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en de auto een keer verwijderd uit de app, maar dat hielp ook niet.
Als ik het internet moet geloven is de reden dat ik nu geen Full Link kan gebruiken omdat hij niet geconnect is met de Seat app. Maar. Full link is niet beschikbaar (ik heb hem gekocht met als mededeling dat dit wel aanwezig was). Klopt het dat je daarvoor wel die verbinding moet hebben?
Ik heb even gekeken en de laatste Release versie is MOI13_EU_SE_R8040L en de laatste Software versie is 1804.
Komt het door de update? Is er inmiddels een nieuwe uit die ik zou moeten installeren? Of moet ik er mee naar een dealer die dit kan?
O en ik zet de privacy instelling na starten van de auto wel steeds netjes op de juiste stand.
In het menu kun je ergens de esim verbinding uitzetten, probeer dat eens en zet deze een paar minuten later weer aan. Kijk dan of wereldbol wit wordt.
Losse datapakketten zijn niet nodig, zou zo gewoon moeten werken. Die datapakketten zijn voor als je de auto als wifi hotspot voor je gezin wil gebruiken.
Ja als de wereldbol niet wit is, is er dus ook geen verbinding actief. Dan werkt Seat Connect dus ook niet.
Je bedoeld met full link Apple Carplay en/of Android Auto? Dat moet gewoon werken ondanks een grijze wereldbol.
1804 is overigens een behoorlijk oude software versie, die kun je zeker laten updaten door de dealer.
Ja, de privacy instelling zet ik volledig open.Scrtz schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:13:
[...]
Privacy setting zet je volledig open dus?
In het menu kun je ergens de esim verbinding uitzetten, probeer dat eens en zet deze een paar minuten later weer aan. Kijk dan of wereldbol wit wordt.
Losse datapakketten zijn niet nodig, zou zo gewoon moeten werken. Die datapakketten zijn voor als je de auto als wifi hotspot voor je gezin wil gebruiken.
Ja als de wereldbol niet wit is, is er dus ook geen verbinding actief. Dan werkt Seat Connect dus ook niet.
Je bedoeld met full link Apple Carplay en/of Android Auto? Dat moet gewoon werken ondanks een grijze wereldbol.
1804 is overigens een behoorlijk oude software versie, die kun je zeker laten updaten door de dealer.
Ik heb de esim al eens uitgezet en even later weer aan, maar ik heb het nogmaals geprobeerd. Geen verandering
Ja dat dacht ik al, van de datapakketten, wel vreemd dat dit op wordt geactiveerd blijft staan.
Met Full link bedoel ik inderdaad Apple Carplay. Ik krijg alleen de melding dat de functie niet beschikbaar is.
:strip_exif()/f/image/dO4RlJpqxqYBlohJ605c2HNv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had gelezen dat Full Link pas actief wordt als je geconnect bent met de SEAT app. Maar dat is misschien niet waar?
Ik kan zelf geen update uitvoeren he? Had in eerdere pagina's gelezen dat deze beschikbaar waren?
Hahaha, zeker niet! Overigens staat dit ook knap laag op de lijst van “problemen in het dagelijks bestaan”.
Nee full link heeft niks te maken met of je connect bent met de Seat app. Lijkt er op dat het nog niet vrijgeschakeld is. Terug naar je garage/dealer zou ik zeggen.Vezelltje schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:30:
[...]
Ja, de privacy instelling zet ik volledig open.
Ik heb de esim al eens uitgezet en even later weer aan, maar ik heb het nogmaals geprobeerd. Geen verandering
Ja dat dacht ik al, van de datapakketten, wel vreemd dat dit op wordt geactiveerd blijft staan.
Met Full link bedoel ik inderdaad Apple Carplay. Ik krijg alleen de melding dat de functie niet beschikbaar is.
[Afbeelding]
Ik had gelezen dat Full Link pas actief wordt als je geconnect bent met de SEAT app. Maar dat is misschien niet waar?
Ik kan zelf geen update uitvoeren he? Had in eerdere pagina's gelezen dat deze beschikbaar waren?
Sommige kleine updates komen OTA maar de rest moet via dealer. Het kan zelf maar zitten risico’s aan
Ik heb gezien dat de Full link functie het deed tijdens de proefrit, net als DAB waar ik een DAB zender in de favorieten had geplaatst voordat ik de fabrieksinstellingen heb gereset. Op advies van de garage en elke Seat Connect site die ik kon vinden voor het instellen van de hoofdgebruiker.Scrtz schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 09:53:
[...]
Nee full link heeft niks te maken met of je connect bent met de Seat app. Lijkt er op dat het nog niet vrijgeschakeld is. Terug naar je garage/dealer zou ik zeggen.
Sommige kleine updates komen OTA maar de rest moet via dealer. Het kan zelf maar zitten risico’s aan
Instellen van de hoofdgebruiker is inmiddels gelukt, om de één of andere reden had ik vandaag na 10 minuten rijden ineens wel een witte wereldbol. Dus zo ver zijn we
Echter, nog steeds geen DAB of Full Link.
Garage kan het niet oplossen, dus ben doorgestuurd naar de dealer, die bellen mij maandag op.
O, ik kreeg ook een OTA update, maar zit nog steeds op 1804.
Ik kreeg vorige week een wat grotere update, ging iets over 2G netwerk wat uitgefaseerd werd ofzo. Niet echt gelezen.
Na de update wel enorm veel instellingen kwijt, was ik geen hoofdgebruiker meer, alles was uitgelogd, interieurverlichting. spiegel instelling bij achteruit rijden, dashboard configuraties allemaal naar default gezet leek het wel.
Ook moest ik ineens een S-pin gebruiken om het scherm te unlocken, kan mij niet herinneren dat ik dit heb ingesteld maar ik kwam erin.
Had ik eerst alles ingesteld weer zonder dat ik ingelogd was met mijn account, logde ik in was het nog een keer gereset haha. Alsof mijn profiel instellingen ook weg waren.
De update ging ook anders dan normaal, motor moest uit ervoor maar contact aan.
Na de update wel enorm veel instellingen kwijt, was ik geen hoofdgebruiker meer, alles was uitgelogd, interieurverlichting. spiegel instelling bij achteruit rijden, dashboard configuraties allemaal naar default gezet leek het wel.
Ook moest ik ineens een S-pin gebruiken om het scherm te unlocken, kan mij niet herinneren dat ik dit heb ingesteld maar ik kwam erin.
Had ik eerst alles ingesteld weer zonder dat ik ingelogd was met mijn account, logde ik in was het nog een keer gereset haha. Alsof mijn profiel instellingen ook weg waren.
De update ging ook anders dan normaal, motor moest uit ervoor maar contact aan.
[ Voor 13% gewijzigd door Aschtra op 05-03-2026 08:13 ]
Jep zelfde hier, moest opnieuw inloggen en toen kwamen (de meeste) instellingen terug. apart.Aschtra schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:12:
Ik kreeg vorige week een wat grotere update, ging iets over 2G netwerk wat uitgefaseerd werd ofzo. Niet echt gelezen.
Na de update wel enorm veel instellingen kwijt, was ik geen hoofdgebruiker meer, alles was uitgelogd, interieurverlichting. spiegel instelling bij achteruit rijden, dashboard configuraties allemaal naar default gezet leek het wel.
Ook moest ik ineens een S-pin gebruiken om het scherm te unlocken, kan mij niet herinneren dat ik dit heb ingesteld maar ik kwam erin.
Had ik eerst alles ingesteld weer zonder dat ik ingelogd was met mijn account, logde ik in was het nog een keer gereset haha. Alsof mijn profiel instellingen ook weg waren.
De update ging ook anders dan normaal, motor moest uit ervoor maar contact aan.
mijne is 2021 februari geleverd. KL.Gramser schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:04:
Welke typen/bouwjaar praten jullie over?
Zo, de eerste dagen zitten er weer op. De auto is slechts 21 dagen bij de dealer geweest voor een storing aan de airbags. Uiteindelijk lijkt het er wel op dat de airbag rechtsachter defect is geweest, maar er bleken uiteindelijk 4 kleine connectoren in de stekker (kabelboom in de auto voor de airbags) voor op het regelapparaat van de airbags stuk te zijn. Heeft ze wat tijd gekost om te vinden zegmaar.
21 dagen een Audi A1 25 TFSI gereden. Ja, ik mis die auto niet. Viel mij wat tegen voor een Audi, maar wel blij met het vervangende vervoer wat ik heb gekregen. Nu gelukkig de Leon weer terug en inmiddels al weer wat kilometers gemaakt. Geen storing meer!!
En ondertussen ook met dit lekkere weer (zon, warm) het verbruik weer grondig naar beneden gekregen (ondanks de winterbanden nog). 15,5 kWh/100km gemiddeld op mijn woon werk rit. A12, en maar kort binnendoor. De ICE hoeft dus niet aan. Heerlijk.
Enfin, blij. Auto terug. Mooie weer komt er weer aan. Binnenkort maar eens kijken wanneer we Leon weer gaan verenigen met luie Jack.
Overigens, ze hebben bij onze auto ook een P4.. update toegepast. Viel mij op dat er een paar kleine dingetjes anders zijn. Instellingen waren deels weg. Maar het laadscherm toont nu een + .. kWh gedurende de laadsessie (en alleen als het scherm aanstaat) en de balk is nu geanimeerd (glow van links naar rechts).
En zo zullen er vast nog kleine subtiele dingen zijn, maar die heb ik nog niet gemerkt.
21 dagen een Audi A1 25 TFSI gereden. Ja, ik mis die auto niet. Viel mij wat tegen voor een Audi, maar wel blij met het vervangende vervoer wat ik heb gekregen. Nu gelukkig de Leon weer terug en inmiddels al weer wat kilometers gemaakt. Geen storing meer!!
En ondertussen ook met dit lekkere weer (zon, warm) het verbruik weer grondig naar beneden gekregen (ondanks de winterbanden nog). 15,5 kWh/100km gemiddeld op mijn woon werk rit. A12, en maar kort binnendoor. De ICE hoeft dus niet aan. Heerlijk.
Enfin, blij. Auto terug. Mooie weer komt er weer aan. Binnenkort maar eens kijken wanneer we Leon weer gaan verenigen met luie Jack.
Overigens, ze hebben bij onze auto ook een P4.. update toegepast. Viel mij op dat er een paar kleine dingetjes anders zijn. Instellingen waren deels weg. Maar het laadscherm toont nu een + .. kWh gedurende de laadsessie (en alleen als het scherm aanstaat) en de balk is nu geanimeerd (glow van links naar rechts).
En zo zullen er vast nog kleine subtiele dingen zijn, maar die heb ik nog niet gemerkt.
Lekkere gare storing deze week gehad ..
We openen de auto en starten deze .. ineens de muziek ... heel vaag geluid alsof we op AM zitten (maar dan ook kei kei hard .. )
maar komt alleen uit de rechterachter audio speaker.
Geluid uit, gaan rijden en wat dingen tijdens het rijden geprobeerd.. Dat heeft geen zin. Dat lost nix op ..
Auto thuis uit .. en weer aan ..
en alles was weer normaal .. wel heul apart
We openen de auto en starten deze .. ineens de muziek ... heel vaag geluid alsof we op AM zitten (maar dan ook kei kei hard .. )
maar komt alleen uit de rechterachter audio speaker.
Geluid uit, gaan rijden en wat dingen tijdens het rijden geprobeerd.. Dat heeft geen zin. Dat lost nix op ..
Auto thuis uit .. en weer aan ..
en alles was weer normaal .. wel heul apart
There are no secrets, only information you do not yet have
ik wil een sd navigatiekaart bestellen voor mijn auto. is iemand bekend met naviword? zijn dit legitieme kaarten? ik zie wat discussies op fora's.
https://nl.navi-world.com...d-kaart-mib2-europa-2025/
https://nl.navi-world.com...d-kaart-mib2-europa-2025/
We mogen hier niet vertellen hoe maar kaarten zijn gratis te updaten 
Als je al in het bezit bent van een SD-kaart zou ik die weg eens proberen.
Als je al in het bezit bent van een SD-kaart zou ik die weg eens proberen.
Hoezo, kunt gewoon gratis downloaden van de seat website voor de nieuwere modellen.Asterion schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:46:
We mogen hier niet vertellen hoe maar kaarten zijn gratis te updaten
Als je al in het bezit bent van een SD-kaart zou ik die weg eens proberen.
erg vreemd dat je ondersteuning krijgt vanaf 2018. of ik zit verkeerd te kijken? ik kan geen legitieme kaart bestellen via de officiële website in mijn geval.grasmanek94 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:08:
[...]
Hoezo, kunt gewoon gratis downloaden van de seat website voor de nieuwere modellen.
Wat is nieuw?grasmanek94 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:08:
[...]
Hoezo, kunt gewoon gratis downloaden van de seat website voor de nieuwere modellen.
Mijn wagen uit 2021 heeft navigatie via een SD kaart maar als ik het bekende trucje niet toepas heb ik geen updates.
Gewoon downloaden is niet genoeg in mijn geval.
Naviworld zit te adverteren met een V23 (2026) kaart. Ik kan dus nergens verifiëren via de seat website of deze kaart wel echt bestaat?
https://www.seat.nl/servi...timedia/navigatie-updates
Dit is dan voor de mijne (2021):
/f/image/1oG01uDtmkVoFmK3IiWjl6qG.png?f=fotoalbum_large)
Ook de links voor 2018+ en hoger laten downloads zien voor de Leon. In eerste instantie dacht ik ook dat het niet werkte, maar nadat ik de usb stick er een dagje in heb laten zitten had ik op een gegeven moment wel de nieuwste versie. Apart is dat ik helemaal geen notificatie kreeg dat de update bezig is of wordt gedaan, en ook zelf geen handelingen kon vinden om een update te forceren.
Ook hier: https://www.seat.com/cont...ATION%20SYSTEM%20SEAT.pdf (punt 6.)
Tja wat kan ik zeggen, dit is alles behalve gebruiksvriendelijk, maar werkte voor mij. Nieuwere maps vereisen wel een abbo denk ik (worden via OTA binnen gehaald), op de website lijken ze redelijk outdated. Wat apart is want ik *dacht* (misschien zit ik fout) dat de wetgeving verplicht SEAT om bij nieuwere updates deze beschikbaar te stellen (binnen een redelijke termijn, al dan niet tegen eenmalige betaling dacht ik).
Dit is dan voor de mijne (2021):
/f/image/1oG01uDtmkVoFmK3IiWjl6qG.png?f=fotoalbum_large)
Ook de links voor 2018+ en hoger laten downloads zien voor de Leon. In eerste instantie dacht ik ook dat het niet werkte, maar nadat ik de usb stick er een dagje in heb laten zitten had ik op een gegeven moment wel de nieuwste versie. Apart is dat ik helemaal geen notificatie kreeg dat de update bezig is of wordt gedaan, en ook zelf geen handelingen kon vinden om een update te forceren.
Ook hier: https://www.seat.com/cont...ATION%20SYSTEM%20SEAT.pdf (punt 6.)
Tja wat kan ik zeggen, dit is alles behalve gebruiksvriendelijk, maar werkte voor mij. Nieuwere maps vereisen wel een abbo denk ik (worden via OTA binnen gehaald), op de website lijken ze redelijk outdated. Wat apart is want ik *dacht* (misschien zit ik fout) dat de wetgeving verplicht SEAT om bij nieuwere updates deze beschikbaar te stellen (binnen een redelijke termijn, al dan niet tegen eenmalige betaling dacht ik).
[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 06-03-2026 07:45 ]
Officiele link voor MIB2Farabi schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:19:
Naviworld zit te adverteren met een V23 (2026) kaart. Ik kan dus nergens verifiëren via de seat website of deze kaart wel echt bestaat?
https://updateportalmaps....STD2_2610_EU_DL1_2026.zip
2026-2027
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
top, is er ook een linkje hoe ik het kan installeren? of een filmpje? ik heb al een SD kaart van een oudere versie.Rainesh schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:12:
[...]
Officiele link voor MIB2
https://updateportalmaps....STD2_2610_EU_DL1_2026.zip
2026-2027
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 06-03-2026 12:20 ]
Begrijp ik goed dat dan het trucje niet meer van toepassing is waarbij je een bestand moet kopiëren naar je nieuwe kaarten?
Ik heb alleen maar gezeik gehad met die kaarten updates, al uren mee verloren.
Wilde al 8 jaar geleden men arona updaten.
Heb indertijd de officiele gekochte sd kaart, maar na het bestand te downloaden van de site, te kopieren naar de sd kaart en in de auto te steken werd hij nooit herkend... dealer boeide het niet... gebruik sindsdien enkel waze op men gsm...
Wilde al 8 jaar geleden men arona updaten.
Heb indertijd de officiele gekochte sd kaart, maar na het bestand te downloaden van de site, te kopieren naar de sd kaart en in de auto te steken werd hij nooit herkend... dealer boeide het niet... gebruik sindsdien enkel waze op men gsm...
Ik heb niet eens navigatie in mn nieuwe Leon ST PHEV. Carplay does the job…! Heb ik alleen geen fancy kaartje op de digitale teller (geen idee of jullie dat wel hebben).
Hier met een Taracco uit 2021 dezelfde update gehad, ook anders dan normaal. Meeste settings waren er nog, behalve die van de interieur verlichting, spiegel instelling, bestuurdersstoel geheugens gewist en de settings van het audiosysteem (presets, audio instellingen etc ). Was ook uit de app gegooid, privacy settings waren ook terug gezet naar fabrieksinstellingen.Aschtra schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:12:
Ik kreeg vorige week een wat grotere update, ging iets over 2G netwerk wat uitgefaseerd werd ofzo. Niet echt gelezen.
Na de update wel enorm veel instellingen kwijt, was ik geen hoofdgebruiker meer, alles was uitgelogd, interieurverlichting. spiegel instelling bij achteruit rijden, dashboard configuraties allemaal naar default gezet leek het wel.
Ook moest ik ineens een S-pin gebruiken om het scherm te unlocken, kan mij niet herinneren dat ik dit heb ingesteld maar ik kwam erin.
Had ik eerst alles ingesteld weer zonder dat ik ingelogd was met mijn account, logde ik in was het nog een keer gereset haha. Alsof mijn profiel instellingen ook weg waren.
De update ging ook anders dan normaal, motor moest uit ervoor maar contact aan.
Dank voor de link ik heb hiermee ook de Full Europa kaart kunnen downloaden:Rainesh schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:12:
[...]
Officiele link voor MIB2
https://updateportalmaps....STD2_2610_EU_DL1_2026.zip
Dit zijn de volgende landen:
Andorra, Belgium, Germany, France, Italy, Croatia *, Liechtenstein, Luxembourg, Malta *, Monaco, Netherlands, Austria, Poland *, San Marino, Switzerland, Slovakia, Slovenia, Czech Republic, Hungary, Vatican City
2026-2027
https://updateportalmaps..../STD2_2610_EU_AS_2026.zip
Albania *, Andorra, Belgium, Bosnia and Herzegovina *, Bulgaria *, Denmark, Germany, Estonia, Finland, France, Gibraltar, Greece, Ireland, Iceland, Italy, Kosovo *, Croatia *, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta *, Macedonia (Former Yugoslav Republic of) *, Moldova *, Monaco, Montenegro *, Netherlands, Norway, Austria, Poland *, Portugal, Romania *, San Marino, Sweden, Switzerland, Serbia *, Slovakia, Slovenia, Spain, Czech Republic, Ukraine *, Hungary, Vatican City, United Kingdom, Belarus *, Cyprus * * is gedeeltelijk
Deze kaart past niet op een 16 GB SD kaart.
en deze kaart kunnen downloaden:
https://updateportalmaps....ps/STD2_2610_EU1_2026.zip
Andorra, Belgium, France, Gibraltar, Ireland, Iceland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain, United Kingdom
Hiermee kan ik mijn Seat Ibiza modeljaar 2018 weer van een update voorzien
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Hoe installeer ik dit op een full link MIB2 systeem?Megapaul schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 01:11:
[...]
Dank voor de link ik heb hiermee ook de Full Europa kaart kunnen downloaden:
https://updateportalmaps..../STD2_2610_EU_AS_2026.zip
Albania *, Andorra, Belgium, Bosnia and Herzegovina *, Bulgaria *, Denmark, Germany, Estonia, Finland, France, Gibraltar, Greece, Ireland, Iceland, Italy, Kosovo *, Croatia *, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta *, Macedonia (Former Yugoslav Republic of) *, Moldova *, Monaco, Montenegro *, Netherlands, Norway, Austria, Poland *, Portugal, Romania *, San Marino, Sweden, Switzerland, Serbia *, Slovakia, Slovenia, Spain, Czech Republic, Ukraine *, Hungary, Vatican City, United Kingdom, Belarus *, Cyprus * * is gedeeltelijk
Deze kaart past niet op een 16 GB SD kaart.
en deze kaart kunnen downloaden:
https://updateportalmaps....ps/STD2_2610_EU1_2026.zip
Andorra, Belgium, France, Gibraltar, Ireland, Iceland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain, United Kingdom
Hiermee kan ik mijn Seat Ibiza modeljaar 2018 weer van een update voorzien
Je kan hier mijn uitleg vinden.Farabi schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 22:28:
[...]
Hoe installeer ik dit op een full link MIB2 systeem?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Bedankt! Welke SD-kaart heb jij besteld bij aliexpress? Heb je een linkje? Ik denk dat mijn huidige te klein is geworden.
Ik heb bij deze verkoper die SD kaart gekocht.Farabi schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:59:
[...]
Bedankt! Welke SD-kaart heb jij besteld bij aliexpress? Heb je een linkje? Ik denk dat mijn huidige te klein is geworden.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Denk je dat ik deze ook op een gewone lege sd kaart kan installeren en laten werken?Megapaul schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:04:
[...]
Ik heb bij deze verkoper die SD kaart gekocht.
Of moet ik perse eerst 1tje kopen waar al een map op zit zoals die van aliexpress?
Je kan niet zomaar een blanco SD kaart gebruiken en daar die kaart opzetten. Dit zou alleen kunnen als je een aangepaste software laat installeren op je headunit.Farabi schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:20:
[...]
Denk je dat ik deze ook op een gewone lege sd kaart kan installeren en laten werken?
Of moet ik perse eerst 1tje kopen waar al een map op zit zoals die van aliexpress?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Hier meer mensen die problemen hebben met een seat ibiza fr (2022) met enorm veel storingen van travel assist? Tijdens het rijden valt deze telkens in storing soms een kwartier dan weer om de paar seconden wel, niet, wel, niet. Melding is dan travel assist momenteel niet beschikbaar.
Al bij de dealer geweest, konden eerst niets uitlezen, 2e keer hadden ze het bij de importeur gemeld die dan weer om een foto/filmpje van de storing vraagt.
Al bij de dealer geweest, konden eerst niets uitlezen, 2e keer hadden ze het bij de importeur gemeld die dan weer om een foto/filmpje van de storing vraagt.
Ik rij sinds kort in een Seat Taracco PHEV uit 2024. Het is een FR versie met veel opties.
De auto stond bij mijn nieuwe werkgever te wachten op een nieuwe berijder.
Volgens afspraak ga ik er een paar maanden in rijden voordat ik een nieuwe lease wagen kan bestellen. Ofwel het bevalt zo goed dat ik erin blijf rijden.
Na ruim 6 jaar EV rijden is het wel weer even wennen om te weer te moeten tanken. Maar verder moet ik zeggen dat het me prima bevalt.
De auto stond bij mijn nieuwe werkgever te wachten op een nieuwe berijder.
Volgens afspraak ga ik er een paar maanden in rijden voordat ik een nieuwe lease wagen kan bestellen. Ofwel het bevalt zo goed dat ik erin blijf rijden.
Na ruim 6 jaar EV rijden is het wel weer even wennen om te weer te moeten tanken. Maar verder moet ik zeggen dat het me prima bevalt.
Met de 1.5 kom je 2x zo ver op de accu. Overwegen waard? Ik heb dit jaar nog maar 3x getankt, en vooral omdat we de caravan ermee hebben getrokken.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt? Een 1.5 PHEV versie van de Taracco met een grotere batterij?Gramser schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 16:38:
Met de 1.5 kom je 2x zo ver op de accu. Overwegen waard? Ik heb dit jaar nog maar 3x getankt, en vooral omdat we de caravan ermee hebben getrokken.
Stuur defect neem ik aan. Zelfde probleem als de golf 8. Dealer weet echt wel waar dit door komt is een bekend probleem.johan1997 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 14:34:
Hier meer mensen die problemen hebben met een seat ibiza fr (2022) met enorm veel storingen van travel assist? Tijdens het rijden valt deze telkens in storing soms een kwartier dan weer om de paar seconden wel, niet, wel, niet. Melding is dan travel assist momenteel niet beschikbaar.
Al bij de dealer geweest, konden eerst niets uitlezen, 2e keer hadden ze het bij de importeur gemeld die dan weer om een foto/filmpje van de storing vraagt.
Heb het vooralsnog spooradisch (ibiza fr 2021). Heb via Rainesh laatste firmware erop gezet. (888).johan1997 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 14:34:
Hier meer mensen die problemen hebben met een seat ibiza fr (2022) met enorm veel storingen van travel assist? Tijdens het rijden valt deze telkens in storing soms een kwartier dan weer om de paar seconden wel, niet, wel, niet. Melding is dan travel assist momenteel niet beschikbaar.
Al bij de dealer geweest, konden eerst niets uitlezen, 2e keer hadden ze het bij de importeur gemeld die dan weer om een foto/filmpje van de storing vraagt.
Hij herkent dan geen verkeerstekens ofzo zegt die... maar heel vaak komt het niet voor.
Be nice, You Assholes :)
Ach sorry. Ik las 1.4PHEV en dacht direct aan de 1.5 zonder het model scherp te hebben.Morales79 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:23:
[...]
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt? Een 1.5 PHEV versie van de Taracco met een grotere batterij?
Bedankt, had al zo'n vermoeden en zag al wat voorbij komen. Hopelijk komt de dealer er snel op terug het word steeds erger.Tim____ schreef op zondag 15 maart 2026 @ 00:42:
[...]
Stuur defect neem ik aan. Zelfde probleem als de golf 8. Dealer weet echt wel waar dit door komt is een bekend probleem.
Bedankt voor info, in mijn geval gaat het om een zakelijke leaseauto dus wil er zelf ook niet te veel aan doen tijd besteden. Ik ga er ook maar even vanuit dat de dealer dit zelf ook kan bedenken.3DDude schreef op zondag 15 maart 2026 @ 01:43:
[...]
Heb het vooralsnog spooradisch (ibiza fr 2021). Heb via Rainesh laatste firmware erop gezet. (888).
Hij herkent dan geen verkeerstekens ofzo zegt die... maar heel vaak komt het niet voor.
Kan iemand mij vertellen hoe de sleutel herkenning van de Seat werkt?
ik heb 2 profielen en die zijn gekoppeld aan de sleutel
maar als ik en mijn vrouw beide met de sleutel in de broekzak bij de auto komt dan is het maar de vraag of de auto niet het profiel van mijn vrouw heeft gepakt en niet die van mij ..
Op zich geen ramp maar als ik instap en ineens gaat de stoel 20cm naar voren dan zit ik met mijn neus bijna tegen het raam niet lekker..
ik heb 2 profielen en die zijn gekoppeld aan de sleutel
maar als ik en mijn vrouw beide met de sleutel in de broekzak bij de auto komt dan is het maar de vraag of de auto niet het profiel van mijn vrouw heeft gepakt en niet die van mij ..
Op zich geen ramp maar als ik instap en ineens gaat de stoel 20cm naar voren dan zit ik met mijn neus bijna tegen het raam niet lekker..
There are no secrets, only information you do not yet have
phoe .. ik ben nog niet boven de 90 uitgekomen ..[Mad Max] schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:01:
Heerlijk toch, dat het weer iets warmer aan het worden is.
[Afbeelding]
There are no secrets, only information you do not yet have
Serieus?! Hoe laad jij op, eigen wallbox?
Ik heb ‘m nog niet tot 100% geladen met dit weer, maar ik gebruik ook een granny charger. 80 % brengt me 93km…
Ik heb ‘m nog niet tot 100% geladen met dit weer, maar ik gebruik ook een granny charger. 80 % brengt me 93km…
90km? Daar kom ik met gemak boven nu. Wintermaanden was het wat lastiger. Ben misschien wel een afwijking in het geheel, kan prima rijden met alleen stoelverwarming en stuurverwarming aan. Dus clima op uit. Tenzij de ruiten beslaan, dan gaat het gewoon aan.zeroday schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:08:
[...]
phoe .. ik ben nog niet boven de 90 uitgekomen ..
Ik laad thuis met 1 fase, maar wel met een wallbox (Enphase IQ EV Charger 2). Dus kan gewoon 16A erin duwen. Als ik op kantoor ben gaat het met een straatpaal op 11kW. Maar ook met de granny-charger kan je dit toch wel halen? Of is die echt zo traag? Gebruik ik nooit, ligt wel ergens in de kofferbak.Gramser schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:09:
Serieus?! Hoe laad jij op, eigen wallbox?
Ik heb ‘m nog niet tot 100% geladen met dit weer, maar ik gebruik ook een granny charger. 80 % brengt me 93km…
Algemeen. Ik rij de Leon als EV. Brandstof is iets wat ik nauwelijks gebruik. Kan soms wel 4.000km duren voordat ik weer moet tanken. Heb thuis dus prima laadmogelijkheden, desnoods in de wijk als ik haast heb (11kW, 2 uurtjes en weer klaar) of op kantoor (11kW, dus op tijd weer van de straat voor betaald parkeren van toepassing is).
En als het echt moet, stop ik gewoon even bij Ionity of Electra en haal daar wat extra op voor 39 cent.
Wij rijden ‘m ook als EV, eigenlijk alleen bij langere stukken op hybride (en als we de caravan trekken). Granny laden gaat met iets van 2,1kW. Op zich helemaal prima, maar als ik met 3-faseladen/11kW echt een heel stuk verder kom ligt daar misschien een sleutel tot het overwinnen van de WAF 🙂
Veel minder laadverliezen, scheelt je echt een boel stroom. Kun je meenemen in de waf.Gramser schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:28:
Wij rijden ‘m ook als EV, eigenlijk alleen bij langere stukken op hybride (en als we de caravan trekken). Granny laden gaat met iets van 2,1kW. Op zich helemaal prima, maar als ik met 3-faseladen/11kW echt een heel stuk verder kom ligt daar misschien een sleutel tot het overwinnen van de WAF 🙂
Hoi!
Je gaat niet zozeer verder komen met 3fasen / 11kW laden. Het laden gaat sneller en mogelijk wat meer efficiënt (minder verlies). Het verbruik van de auto zal niet minder worden tenzij je het rijgedrag aanpast. Dat is ook wat mij nu help in 159km op de app te krijgen.
Als je lang genoeg de granny-charger eraan laat hangen, krijg je de 19,7 kWh ook wel vol. Duurt alleen langer.
Maar nieuwsgierig? Wat is dan het probleem waar je nu tegenaanloopt betreffende de WAF? Want die link kan ik nog niet leggen.
Als je lang genoeg de granny-charger eraan laat hangen, krijg je de 19,7 kWh ook wel vol. Duurt alleen langer.
Maar nieuwsgierig? Wat is dan het probleem waar je nu tegenaanloopt betreffende de WAF? Want die link kan ik nog niet leggen.
Gewoon, het installeren van weer een elektrisch ding wat weer rustig 2k ofzo inclusief installatie kost (er moet een eind gegraven worden naar de oprit en kruipruimte is er niet). En het granny stopcontact heb ik net aangelegd.
We rijden er veel korte stukken mee, mijn vrouw gebruikt hem het meest en werkt in de zorg, van klant naar klant. Gemiddelde snelheid op zo’n werkdag is zo’n 35-40km/h.
Morgen ga ik er wat verder mee weg, ik laad ‘m nu een keer naar de 100%. Eens kijken waar we op uit gaan komen, ook ná de rit morgen.
We rijden er veel korte stukken mee, mijn vrouw gebruikt hem het meest en werkt in de zorg, van klant naar klant. Gemiddelde snelheid op zo’n werkdag is zo’n 35-40km/h.
Morgen ga ik er wat verder mee weg, ik laad ‘m nu een keer naar de 100%. Eens kijken waar we op uit gaan komen, ook ná de rit morgen.
Laadverliezen liggen minimaal op de 250 watt als ik me niet vergis. Als je in een week 20 uur met een granny laadt is dat zo'n 5kWh verlies. Met 11kW is dat 4 uur, dus 1kWh. Ga je dat terugverdienen? Neuh, maar helpt wel mee.Gramser schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:56:
Gewoon, het installeren van weer een elektrisch ding wat weer rustig 2k ofzo inclusief installatie kost (er moet een eind gegraven worden naar de oprit en kruipruimte is er niet). En het granny stopcontact heb ik net aangelegd.
We rijden er veel korte stukken mee, mijn vrouw gebruikt hem het meest en werkt in de zorg, van klant naar klant. Gemiddelde snelheid op zo’n werkdag is zo’n 35-40km/h.
Morgen ga ik er wat verder mee weg, ik laad ‘m nu een keer naar de 100%. Eens kijken waar we op uit gaan komen, ook ná de rit morgen.
Hoi!
Op enig moment zou ik ook willen kunnen sturen op zonneoverschot. Dat lukt met de grannycharger nu niet. Ik laad nu met 2,1kW (ongeveer) en er komt nog 3kW binnen terwijl de warmtepompboiler al aan het werk is…
Maar dat wordt pas interessant als salderen eraf is en ik evt naar een dynamisch contract ga. Aaaaah keuzes…!!!
Maar dat wordt pas interessant als salderen eraf is en ik evt naar een dynamisch contract ga. Aaaaah keuzes…!!!
Sinds vrijdag airbag melding.
Dealer gebeld ja ihhh we hebben pas eind juni tijd. Ze kunnen ook niet uitlezen om iig te kijken welke storingen de auto geef.
Dus vandaag bij een vakgarage langs gereden om deze uit te lezen.
Collison error vrijdag 27 maart. Om 9:50. Precies op dat moment rijd m’n vrouw weg met de auto. Btw nergens tegen aan
.
Na geloof 5 minuten uitlezen poef alarm belletjes in de auto en alle schermen vallen uit. Auto wil niet meer starten. Oh je accu is leeg.
.
Accu meeting gedaan en ja accu nog 30% capaciteit. Daarbij gaf hij ook aan dat accu spanning dip bv door starten van de auto. Sensoren foutmeldingen kunnen geven. Er hoeft dus niets aan de hand te zijn.
Misschien een beetje lang verhaal
. Ben wel benieuwd of idd de accu en spannings dip mogelijk de error zou kunnen veroorzaken?
Dealer gebeld ja ihhh we hebben pas eind juni tijd. Ze kunnen ook niet uitlezen om iig te kijken welke storingen de auto geef.
Dus vandaag bij een vakgarage langs gereden om deze uit te lezen.
Collison error vrijdag 27 maart. Om 9:50. Precies op dat moment rijd m’n vrouw weg met de auto. Btw nergens tegen aan
Na geloof 5 minuten uitlezen poef alarm belletjes in de auto en alle schermen vallen uit. Auto wil niet meer starten. Oh je accu is leeg.
Accu meeting gedaan en ja accu nog 30% capaciteit. Daarbij gaf hij ook aan dat accu spanning dip bv door starten van de auto. Sensoren foutmeldingen kunnen geven. Er hoeft dus niets aan de hand te zijn.
Misschien een beetje lang verhaal
[ Voor 5% gewijzigd door To_Tall op 31-03-2026 18:56 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Kan prima ja, had mijn zwager met zijn Mazda CX-5 ook. Nieuwe accu er in, half uur rijden en alle foutmeldingen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hier dus ook, nieuwe accu en problemen verdwenen zijn verdwenen. Sterker nog, leek wel of infotainment ook iets sneller op starte.The Eagle schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:47:
Kan prima ja, had mijn zwager met zijn Mazda CX-5 ook. Nieuwe accu er in, half uur rijden en alle foutmeldingen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Anyway. Jammer dat Seat dealer niet even tijd neemt om bij een Airbag melding te kijken wat er mogelijk mis zou kunnen zijn.
A Soldiers manual and a pair of boots.
de dealer is altijd druk en wilt alleen helpen als het direct geld in het laadje brengt..
Meer mensen bij wie de ritgegevens sinds afgelopen dinsdag niet meer worden weergegeven in de MySeat-app? In mijn geval van een Seat Leon ST PHEV (KL)?
Je bent niet de enige denk ik. Platform maakt niet zo veel uit. Ik rij een Ateca. Maandag staat er nog wel in. Maar daarna niet meer.Gramser schreef op zondag 5 april 2026 @ 19:55:
Meer mensen bij wie de ritgegevens sinds afgelopen dinsdag niet meer worden weergegeven in de MySeat-app? In mijn geval van een Seat Leon ST PHEV (KL)?
Verstorinkje bij Seat denk ik.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Zoiets vermoedde/hoopte ik al. Dank voor de bevestiging. Wel raar dat ze dat zo lang laten duren maar verkopen gaat boven service natuurlijk 😋
Hi!
Lang verhaal kort samengevat: 2 jaar gedoe gehad met de achteruitrij camera.
In december uiteindelijk gefixt. De auto bleek de camera niet goed te herkennen. Daarom soms zwart beeld.
Sinds december tm vorige week heeft het goed gewerkt. Toen kwam en een OTA update. Volgens de garage moest ik die vooral blijven accepteren en installeren.
Na installatie is het probleem weer terug. Op random momenten weer zwart beeld op de camera.
Ik ben er behoorlijk pissig over al helpt dat uiteraard niet.
Weet iemand of ik de software zelf weer kan verwijderen?
Lang verhaal kort samengevat: 2 jaar gedoe gehad met de achteruitrij camera.
In december uiteindelijk gefixt. De auto bleek de camera niet goed te herkennen. Daarom soms zwart beeld.
Sinds december tm vorige week heeft het goed gewerkt. Toen kwam en een OTA update. Volgens de garage moest ik die vooral blijven accepteren en installeren.
Na installatie is het probleem weer terug. Op random momenten weer zwart beeld op de camera.
Ik ben er behoorlijk pissig over al helpt dat uiteraard niet.
Weet iemand of ik de software zelf weer kan verwijderen?
Dealer kan hier niet zo veel aan doen natuurlijk dus is afhankelijk van Seat of PON. En of externe partijen.Gramser schreef op maandag 6 april 2026 @ 08:50:
Zoiets vermoedde/hoopte ik al. Dank voor de bevestiging. Wel raar dat ze dat zo lang laten duren maar verkopen gaat boven service natuurlijk 😋
A Soldiers manual and a pair of boots.
Het is per vandaag gefixt dus ik klaag verder niet meer
. Ik wees ook niet naar de dealer maar naar de VAG-groep als geheel, met een knipoog. En blijkbaar heeft er iemand toch zitten opletten want het werkt weer. Ikke blij. Het is namelijk verreweg de makkelijkste manier van dagelijkse kilometers bijhouden zonder iets ergens te hoeven resetten.
Zijn er ook ervaringen met de Ateca met Travel assist? Ik overweeg een Ateca uit 2021 te kopen met Driving Pack XL. Ik heb wel proefgereden, maar heb de Travel Assist nog niet heel sterk gevoeld, voelde meer als een lane keeping. De auto bleef wel tussen de lijnen maar niet echt lekker in het midden op de snelweg. Ik had op vakantie een nieuwe Lynck en co mee en die hield hem wel strak tussen de lijnen.
Ik had het knopje Travel Assist dus met met de lijntjes naast de cruise control gebruikt maar het icoontje bleef grijs en werd niet groen?
Zou de Seat het ook zo goed moeten kunnen als de Lync en co of is dat gewoon wat minder?
Ik had het knopje Travel Assist dus met met de lijntjes naast de cruise control gebruikt maar het icoontje bleef grijs en werd niet groen?
Zou de Seat het ook zo goed moeten kunnen als de Lync en co of is dat gewoon wat minder?
[ Voor 15% gewijzigd door thisisnotmyname op 15-04-2026 10:25 ]
Ik ervaar het (Seat uit 2021 met Travel assist) als bouncen tussen de lijnen.
Leuk, maar niet stabiel.
Leuk, maar niet stabiel.
In het reclamepraatje over Travel Assist, geeft Seat aan dat dit de combi van lane-keeping en Adaptive Cruise Control is.DvE schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:54:
Ik ervaar het (Seat uit 2021 met Travel assist) als bouncen tussen de lijnen.
Leuk, maar niet stabiel.
Ateca uit '25 hier, ook bij mij is de lane keeping niet heel subtiel, ik zet deze, zeker op 60km wegen met aan weerszijden fietspaden, dan ook maar uit.
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
Zelfde ervaring. Het is ook een assist.
Met bochten stuurt hij wel mee als je handen los laat zie je ook dat stuur zelf stuurt. Maar heel snel een alarm handen aan het stuur.
Zelf met lange stukken rijden vind ik het prettig. Maar nogmaals het is een assist. Het is niet autonoom.
Met bochten stuurt hij wel mee als je handen los laat zie je ook dat stuur zelf stuurt. Maar heel snel een alarm handen aan het stuur.
Zelf met lange stukken rijden vind ik het prettig. Maar nogmaals het is een assist. Het is niet autonoom.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Travel assist is idd een combi van Lane Assist en ACC. Werkt best goed. Vat met OBD11 en andere tools nog wat aan te tweaken. Ik kan je niet zeggen tot in hoeverre dat ook voldoende gaat zijn voor je eigen beleving
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Weet iemand welke techniek VAG gebruikt voor ecal??
2g gaat uit schijnbaar gaan veel ecal systemen op zwart. En dat zou dan weer APK afkeur worden.
Het lijkt dat Seat voor mijn auto Ateca 2021. Een update hiervoor heeft uitgebracht. Private ecall.
En info twinkelt systeem inc Seat connecties services lijkt ook door te werken.
https://www.seat.nl/service/2g-3g-netwerk-uitschakeling
2g gaat uit schijnbaar gaan veel ecal systemen op zwart. En dat zou dan weer APK afkeur worden.
Het lijkt dat Seat voor mijn auto Ateca 2021. Een update hiervoor heeft uitgebracht. Private ecall.
En info twinkelt systeem inc Seat connecties services lijkt ook door te werken.
https://www.seat.nl/service/2g-3g-netwerk-uitschakeling
[ Voor 44% gewijzigd door To_Tall op 21-04-2026 23:39 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Als ik het zo lees dan is de Ateca daar al van voorzien.To_Tall schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 22:43:
Weet iemand welke techniek VAG gebruikt voor ecal??
2g gaat uit schijnbaar gaan veel ecal systemen op zwart. En dat zou dan weer APK afkeur worden.
Het lijkt dat Seat voor mijn auto Ateca 2021. Een update hiervoor heeft uitgebracht. Private ecall.
En info twinkelt systeem inc Seat connecties services lijkt ook door te werken.
https://www.seat.nl/service/2g-3g-netwerk-uitschakeling
Mag ik vragen op welke firmwear jij draait. Ik zit met mijn 2021 Ateca op 0777.
Ik weet niet op welke hij zit maar je hebt wel een oude versie. De nieuwste is 0888.fheavy3 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 17:50:
[...]
Als ik het zo lees dan is de Ateca daar al van voorzien.
Mag ik vragen op welke firmwear jij draait. Ik zit met mijn 2021 Ateca op 0777.
Je kan proberen Rainesh te vragen voor de nieuwste update. Die heeft mij toen ook geholpen. Ik weet niet of hij dat nog doet.
Bij mij werkt Android Auto bv. een stuk beter sinds de laatste update.
Ik heb mijn Ateca 2021 pas net. H56 en 0782. Mijn bolletje blijft grijs en kan de auto schijnbaar niet koppelen aan mijn MySeat account en kan daardoor niet updaten. Kan ik dit zelf oplossen?
Bij mij is het wit maar update doet hij ook niet OTA.thisisnotmyname schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 23:59:
Ik heb mijn Ateca 2021 pas net. H56 en 0782. Mijn bolletje blijft grijs en kan de auto schijnbaar niet koppelen aan mijn MySeat account en kan daardoor niet updaten. Kan ik dit zelf oplossen?
De navigatie trouwens wel.
Heb je al wel een my seat account enzo?
Ja alles maar de ATO naar 0889 moet als het goed is ook zonder dat abonnement komen.thisisnotmyname schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 18:28:
Heb je al wel een my seat account enzo?
Navigatie heb je wel een account en abonnement voor nodig.
Op de site van Seat staat dat ze problemen ondervinden met Seat Connect.
Kan het hier misschien aan liggen?
Hoe verkrijg je trouwens OTA updates? Is dit via de wifi verbinding van de wagen? Verbinden met je wifi netwerk thuis en dan komen er updates door?
Kan het hier misschien aan liggen?
Hoe verkrijg je trouwens OTA updates? Is dit via de wifi verbinding van de wagen? Verbinden met je wifi netwerk thuis en dan komen er updates door?
Ik heb OTA de updates binnen gehad.fheavy3 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:43:
[...]
Ik heb H56
software 0777.
Heb jij deze OTA gehad of zelf geupdate ?
A Soldiers manual and a pair of boots.
OTA zegt het zelf al. Over the Air.Asterion schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:31:
Op de site van Seat staat dat ze problemen ondervinden met Seat Connect.
Kan het hier misschien aan liggen?
Hoe verkrijg je trouwens OTA updates? Is dit via de wifi verbinding van de wagen? Verbinden met je wifi netwerk thuis en dan komen er updates door?
Dit gaat dus via de simkaart van de auto zelf. Heb je geen wifi connectie voor nodig.
Als je geen updates binnen krijg, dan zou het kunnen zijn dat de auto niet door de dealer aangemeld is?
A Soldiers manual and a pair of boots.
Zover was ik al mee dat dit over the air gaat. Kon eventueel zo zijn dat je zelf voor internet toegang moest zorgen om dit te laten gebeuren.To_Tall schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:24:
[...]
OTA zegt het zelf al. Over the Air.
Dit gaat dus via de simkaart van de auto zelf. Heb je geen wifi connectie voor nodig.
Als je geen updates binnen krijg, dan zou het kunnen zijn dat de auto niet door de dealer aangemeld is?
Anyway, ik kan de auto ook niet aanmelden in de Seat app omdat er iets niet juist staat en dat ik de klantendienst moet contacteren. Zal dus allemaal met elkaar te maken hebben.
Het is wel een geïmporteerde auto vanuit Duitsland.
Heeft iemand hier firmware 1989 beschikbaar om te downloaden voor de Seat Leon KL?
Bij mij komt die namelijk niet OTA binnen.
Bij mij komt die namelijk niet OTA binnen.
Mogelijk zal je dan naar een Duitse VaG moeten contacteren om je auto vrij te geven.Asterion schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:30:
[...]
Zover was ik al mee dat dit over the air gaat. Kon eventueel zo zijn dat je zelf voor internet toegang moest zorgen om dit te laten gebeuren.
Anyway, ik kan de auto ook niet aanmelden in de Seat app omdat er iets niet juist staat en dat ik de klantendienst moet contacteren. Zal dus allemaal met elkaar te maken hebben.
Het is wel een geïmporteerde auto vanuit Duitsland.
Denk niet dat je dat hier bij een dealer kan laten doen gezien hier de aanvragen via PON gaan.
A Soldiers manual and a pair of boots.
@Rainesh wellicht?BadEendTerror schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:42:
Heeft iemand hier firmware 1989 beschikbaar om te downloaden voor de Seat Leon KL?
Bij mij komt die namelijk niet OTA binnen.
Ik heb recent een Mii Electric gekocht (2ehands), en lees dat via Bluetooth en de Seat app ik laadvermogens dien in te stellen. De app kent mijn VIN niet en zegt dat ik moet mailen met info@seat.nl. Dat is al bijna een maand geleden, doodse stilte. Ik laad nog met de grannycharger (en dat gaat met 10A, wat ook de max van de lader is), maar over een paar weken hangt er een 3-fase 11kW lader, en ik hoop natuurlijk dat ik daarmee iets sneller kan laden.
Misschien gaat het ook wel vanzelf goed, geen idee, maar weet iemand dit? Of moet ik toch bij Seat even doorzagen over de app? Ik lees hier en elders wel verhalen dat die app een beetje d00d is, maar niets bij Seat zelf daarover. Uiteindelijk wil ik die vermogens wel kunnen instellen, omdat dat niet in de auto zelf kan, als de auto niet gewoon gebruikt wat wordt aangeboden.
Misschien gaat het ook wel vanzelf goed, geen idee, maar weet iemand dit? Of moet ik toch bij Seat even doorzagen over de app? Ik lees hier en elders wel verhalen dat die app een beetje d00d is, maar niets bij Seat zelf daarover. Uiteindelijk wil ik die vermogens wel kunnen instellen, omdat dat niet in de auto zelf kan, als de auto niet gewoon gebruikt wat wordt aangeboden.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik ga er vanuit dat info@seat.nl bij de catchall van de marketing afdeling uit komt, die gaan je (zoals je merkt) niet helpen. Zou even de dealer raadplegen, gewoon bellenBrent schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:02:
Ik heb recent een Mii Electric gekocht (2ehands), en lees dat via Bluetooth en de Seat app ik laadvermogens dien in te stellen. De app kent mijn VIN niet en zegt dat ik moet mailen met info@seat.nl. Dat is al bijna een maand geleden, doodse stilte. Ik laad nog met de grannycharger (en dat gaat met 10A, wat ook de max van de lader is), maar over een paar weken hangt er een 3-fase 11kW lader, en ik hoop natuurlijk dat ik daarmee iets sneller kan laden.
Misschien gaat het ook wel vanzelf goed, geen idee, maar weet iemand dit? Of moet ik toch bij Seat even doorzagen over de app? Ik lees hier en elders wel verhalen dat die app een beetje d00d is, maar niets bij Seat zelf daarover. Uiteindelijk wil ik die vermogens wel kunnen instellen, omdat dat niet in de auto zelf kan, als de auto niet gewoon gebruikt wat wordt aangeboden.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat is de instructie in de app.The Eagle schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:17:
[...]
Ik ga er vanuit dat info@seat.nl bij de catchall van de marketing afdeling uit komt, die gaan je (zoals je merkt) niet helpen.
Waarom nietZou even de dealer raadplegen, gewoon bellen
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Idd, waarom niet
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
We zijn bijna een jaar later, maar nog niet gelukt.Rainesh schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:11:
[...]
Als het niet lukt dan kan ik het wel doen voor je. Zit in Leidschenveen.
Het is 5F0054830 wat er besteld is, voor de arona io dec 2021 met MIB2. Diegene die het nu probeert zegt dat de verkeerde code is besteld voor deze auto, maar dat geloof ik niet.
[ Voor 39% gewijzigd door Wimlem op 26-05-2026 13:51 ]
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Stuur me een pb met je chassisnummer graagWimlem schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:43:
[...]
We zijn bijna een jaar later, maar nog niet gelukt.
Het is 5F0054830 wat er besteld is, voor de arona io dec 2021 met MIB2. Diegene die het nu probeert zegt dat de verkeerde code is besteld voor deze auto, maar dat geloof ik niet.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik heb een Seat Leon Sportstourer FR uit 2025. Al van begin af aan kan ik mijn account niet synchroniseren vanaf het media infotainment scherm. Ik krijg constant de melding: Helaas is deze actie op dit moment niet beschikbaar probeer het later opnieuw.
De auto is al meerdere keren hiervoor naar de dealer geweest en importeur is er ook al bij betrokken. Van standaard factory reset tot de auto volledig stroomloos halen is het probleem er nog steeds. Zijn er meer Seat gebruikers die tegen dit probleem zijn aan gelopen? En zo ja is het opgelost en hoe?
Het bijzondere is dat ik wel de Connect app wel gekoppeld kan worden met de auto. Er is dus wel connect de Seat servers.
Heb al een nieuwe account aangemaakt als test en deze hoofdgebruiker gemaakt in de auto maar dan lukt het syncen ook niet. Ik heb sinds bezit auto alleen nog maar app uodates gehad en nog geen infotainment updates (als die er al zijn geweest)
De auto is al meerdere keren hiervoor naar de dealer geweest en importeur is er ook al bij betrokken. Van standaard factory reset tot de auto volledig stroomloos halen is het probleem er nog steeds. Zijn er meer Seat gebruikers die tegen dit probleem zijn aan gelopen? En zo ja is het opgelost en hoe?
Het bijzondere is dat ik wel de Connect app wel gekoppeld kan worden met de auto. Er is dus wel connect de Seat servers.
Heb al een nieuwe account aangemaakt als test en deze hoofdgebruiker gemaakt in de auto maar dan lukt het syncen ook niet. Ik heb sinds bezit auto alleen nog maar app uodates gehad en nog geen infotainment updates (als die er al zijn geweest)
Bij mijn Tarraco uit 2024 een soortgelijk probleem gehad. Uiteindelijk bleek de communicatie interface de boosdoener (zit bij de Tarraco achter het zonnebril vakje / binnenverlichting in het midden van de hemel bij de voorruit. Probleem bij mij was dat ik wel verbinding had via de Connect app met de auto, maar dat de auto niet wilde updaten. Is uiteindelijk via de importeur met iemand bij de fabrikant in Spanje opgelost door het vervangen van deze module.
[ Voor 51% gewijzigd door Nous112 op 01-06-2026 12:39 ]
:strip_exif()/f/image/kv3M0oPeGAsosBjvQqDf3t7D.jpg?f=fotoalbum_large)