Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 48 ... 85 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0dan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-05 19:22
macmellow schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:28:
Klopt het dat je in de Leon nergens je gemiddelde brandstofverbruik vanaf 0 kan zien? Ik zie alleen 'Lange tijd', maar volgens mij reset dat na 100 uur.
Via de Seat Connect app kan je het verbruik bekijken van alle lange tijd sessies en krijg je er ook nog eens een net staafdiagram bij.
Dit werkt ook voor individuele ritten of per tankbeurt.

Maar om het verbruik te weten van alles gecombineerd ga je zelf even moeten rekenen.

Zelf zit ik in totaal met mijn PHEV Leon ST aan 19kWh en 1,7l per 100km over een totale afstand van 6750km

[ Voor 9% gewijzigd door w0dan op 21-05-2021 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 13:36
Damian schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:27:
[...]

Sorry, maar wat een kermis :X
Is gewoon prachtig :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zo, de Ateca is vandaag geleverd *O*

Heb alleen op de een of andere manier de SEAT Connect activatie weten te verprutsen. Alles was gelukt: gebruiker toegevoegd, hoofdgebruiker gemaakt, geactiveerd door op de sleutels te drukken. Helemaal prima.

Tot ik bij de volgende keer dat ik in de auto stapte ineens een prompt voor een PIN voor mijn neus kreeg die ik volgens mij nooit had ingesteld. Via de app een PIN reset uitgevoerd, waarna je opnieuw moet activeren, maar daar kwam ik niet uit. Geprobeerd de gebruiker te verwijderen (en ook nog een factory reset gedaan) om een verse start te maken, maar hij blijft dat account op een of andere manier onthouden (helemaal verwijderen lukt niet). Nogmaals hetzelfde account toevoegen werkt (daardoor?) ook niet. Via de SEAT portal mijn email wijzigen (in de hoop dat ie daarmee geen conflict meer zou zien of zo) mocht niet baten.

Iemand enig idee? Voor ik de dealer ga contacteren?

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 25-05-2021 16:36 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-05 15:23
Voor de mensen met het huidige model Seat Leon...

Ik heb een FR Launch edition ZONDER Beats. Nu valt me op dat het geluid veel harder is/kan als je via bluetooth verbinding maakt, in plaats van via Android Auto. Ik weet dat Bluetooth een setting heeft waarbij je 'luid' in kunt stellen. Dat heb ik dus ook gedaan.

Wat me dan echter opvalt is dat het geluid harder gaat van 'uit' tot je ongeveer op de helft van dat rode balkje bent. Daarna kun je hem naar 100% draaien en dan gaat ie toch niet harder. Ik weet dat er een setting is die je kunt instellen, maar die staat dus op MAX -1 zeg maar even.

Soms, heel erg soms, ik weet niet of er dan iets mis gaat met de verbinding of weet ik veel wat, dan gaat het geluid VEEL harder, maar ik kom er maar niet achter wat dit veroorzaakt. Het systeem kán dus overduidelijk harder, maar wat moet ik daar exact voor doen?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Orion84 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:35:
Zo, de Ateca is vandaag geleverd *O*

Heb alleen op de een of andere manier de SEAT Connect activatie weten te verprutsen. Alles was gelukt: gebruiker toegevoegd, hoofdgebruiker gemaakt, geactiveerd door op de sleutels te drukken. Helemaal prima.

Tot ik bij de volgende keer dat ik in de auto stapte ineens een prompt voor een PIN voor mijn neus kreeg die ik volgens mij nooit had ingesteld. Via de app een PIN reset uitgevoerd, waarna je opnieuw moet activeren, maar daar kwam ik niet uit. Geprobeerd de gebruiker te verwijderen (en ook nog een factory reset gedaan) om een verse start te maken, maar hij blijft dat account op een of andere manier onthouden (helemaal verwijderen lukt niet). Nogmaals hetzelfde account toevoegen werkt (daardoor?) ook niet. Via de SEAT portal mijn email wijzigen (in de hoop dat ie daarmee geen conflict meer zou zien of zo) mocht niet baten.

Iemand enig idee? Voor ik de dealer ga contacteren?
Vandaag nog eens geprobeerd mijn nieuwe seatid toe te voegen en als hoofdgebruiker in te stellen en nu lukte dat wel oOo
En de pincode die ik eerder had ingesteld stond ook netjes in mijn password manager zag ik net :+

Mooi ook dat de interieurvoorverwarming via de app geregeld kan worden. Toen ik een proefrit maakte werd me nog verteld dat dat niet kon en dat daar een aparte afstandbediening voor meegeleverd wordt. Die heb ik inderdaad ook, maar via de app is wel veel makkelijker (niet afhankelijk van nabijheid vooral ook). Dat was een van de weinige dingen waar ik bang was er qua gebruiksgemak op achteruit te gaan t.o.v. mijn Volvo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
Hallo, ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een mooie Seat Ibiza uit 2012.

Echter heb ik nu 2x iets heel geks meegemaakt.

Ik parkeerde de auto en doe mijn ding (lichten uit, handrem erop, in zijn 1 en sleutel eruit).

Vervolgens zie ik staan op het display "check deadlock".

...En kan ik de auto niet meer uit!!!

Echt best wel vreemd en levensgevaarlijk lijkt mij? Ik heb op het unlockknopje gedrukt op het dashboard maar er gebeurde niets.

...Vervolgens op de AB op het "unlock" knopje. Wat ik toen wél kon was de deur openen van de bijrijder maar niet die van de bestuurder (??).

Ik heb de sleutel in het contact gedaan maar ook dat hielp niet.

Vervolgens heb ik het raam naar beneden gedaan aan mijn kant (bestuurder) en van buitenaf de deur geopend, dat werkte wel.

Ik sta werkelijk voor een raadsel? Best wel eng ook, dat je opgesloten bent in je auto... Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 21:31
Check deadlock is om auto dieven te ontmoedigen. Je krijgt zonder sleutel de auto niet meer open.

Misschien is je batterij te zwak. Anders langs een dealer of iemand met obe om de functie uit te schakelen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47

Damian

Insane Obtrusion

Mijn auto (Seat Leon ST 2020) vandaag voor de derde keer naar de dealer met de volgende nog steeds onopgeloste problemen:

- Infotainment traag of reageert helemaal niet meer
- Infotainment grote groene streep erdoorheen of zwart beeld met groene streep
- Update die terug blijft komen en nooit voltooid
- Achteruitrijcamera doet het 9 van de 10 keer niet, alleen zwart beeld
- Apple CarPlay blijft zwart en reageert niet
- Paarse zweem over Apple CarPlay, als ie het al doet.
- Vertraging van +/- 10 seconde op aanrakingen binnen Apple CarPlay
- ACC storing om de zoveel tijd
- Auto die ineens vanuit het niets vol op de rem gaat alsof er een object voor hem staat, terwijl er niets is...

Vooral die laatste is erg nasty. Als de auto achter mij ff niet op let dan zit ie er achterop. Geen fijn idee met mijn dochtertje van 2,5 op de achterbank...

Nog nooit zoveel gezeik gehad met een nieuwe auto als deze...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
To_Tall schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:09:
Check deadlock is om auto dieven te ontmoedigen. Je krijgt zonder sleutel de auto niet meer open.

Misschien is je batterij te zwak. Anders langs een dealer of iemand met obe om de functie uit te schakelen.
Dank voor je reactie. Denk dat ik er mee terug moet. Het is heel vreemd. Hij gaat wel gewoon open en dicht met de zender als ik aan kom lopen dus de batterij is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:02:
Mijn auto (Seat Leon ST 2020) vandaag voor de derde keer naar de dealer met de volgende nog steeds onopgeloste problemen:

- Infotainment traag of reageert helemaal niet meer
- Infotainment grote groene streep erdoorheen of zwart beeld met groene streep
- Update die terug blijft komen en nooit voltooid
- Achteruitrijcamera doet het 9 van de 10 keer niet, alleen zwart beeld
- Apple CarPlay blijft zwart en reageert niet
- Paarse zweem over Apple CarPlay, als ie het al doet.
- Vertraging van +/- 10 seconde op aanrakingen binnen Apple CarPlay
- ACC storing om de zoveel tijd
- Auto die ineens vanuit het niets vol op de rem gaat alsof er een object voor hem staat, terwijl er niets is...

Vooral die laatste is erg nasty. Als de auto achter mij ff niet op let dan zit ie er achterop. Geen fijn idee met mijn dochtertje van 2,5 op de achterbank...

Nog nooit zoveel gezeik gehad met een nieuwe auto als deze...
Auto mag weer opgehaald worden met de opmerking "we hebben niets gevonden, dus er is niks mis, kom hem maar weer ophalen"

Hoe is het mogelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 16:14
Damian schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Auto mag weer opgehaald worden met de opmerking "we hebben niets gevonden, dus er is niks mis, kom hem maar weer ophalen"

Hoe is het mogelijk |:(
Gewoon niet accepteren. Ik heb ook software problemen met mijn Octavia4 en die gaat gewoon lekker terug net zolang het is opgelost. Rare antwoorden van PON zoals "komt door extreem weer" terwijl het op de foto die ik notabene stuur met een blauwe lucht met paar wolkjes op de achtergrond en een temperatuur meter die 16graden aangeeft. Gelukkig heb ik een goede garage die ze achterna blijft zitten maar is een enorm stroperig proces. Mocht dit niet lukken dan mag Leaseplan het uit gaan vechten met PON/VAG, is tenslotte hun auto die niet goed is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Een paar plaatjes van de nieuwe Ateca. Bevalt goed tot nu toe :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rin28Nk_xdqH7a6kiIPZmFegaGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1oM6YeIZP6545quQ7ILQ0Np.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5ypFEycGaOPB3wydAWrEf_aNbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TyYqgCO6GVoiVLFqHKXKqi7u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

jongetje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:54:
[...]

Gewoon niet accepteren. Ik heb ook software problemen met mijn Octavia4 en die gaat gewoon lekker terug net zolang het is opgelost. Rare antwoorden van PON zoals "komt door extreem weer" terwijl het op de foto die ik notabene stuur met een blauwe lucht met paar wolkjes op de achtergrond en een temperatuur meter die 16graden aangeeft. Gelukkig heb ik een goede garage die ze achterna blijft zitten maar is een enorm stroperig proces. Mocht dit niet lukken dan mag Leaseplan het uit gaan vechten met PON/VAG, is tenslotte hun auto die niet goed is.
Ik heb het al doorgespeeld naar de leasemaatschappij, die mogen het gaan uitvechten, t'is tenslotte hun auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:48
Mooie bak @Orion84, zie dat naast dezelfde auto jullie (@To_Tall ) ook nog eens dezelfde soort avatar hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
YoGi_Berra schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:01:
Mooie bak @Orion84, zie dat naast dezelfde auto jullie (@To_Tall ) ook nog eens dezelfde soort avatar hebben :P
:+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Laatst online: 25-03 08:42
RoadXY schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:37:
Ok, net contact gehad met de (sub) dealer.
Het verhaal is nu:
Ik heb een Poolse import Leon ST (2020-model) en deze heeft niet standaard Full Link (Android Auto/Apple Carplay).
Dit is wel later aan te schaffen, echter nu nog niet omdat het nog niet achteraf aan te schaffen is in de Leon shop. |:(
Stond op de advertentie dat het er in zat. :?

Zijn er hier meer met een import auto welke wel Full Link hebben?
yep, in mn ateca uit DL laten activeren. ook zeker 1 misschien wel 2jr geleden. rond de vakantietijd was dat in de aanbieding voor 99 ipv de 150 of 250 uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Just_A_User schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:05:
Voor de mensen met het huidige model Seat Leon...

Ik heb een FR Launch edition ZONDER Beats. Nu valt me op dat het geluid veel harder is/kan als je via bluetooth verbinding maakt, in plaats van via Android Auto. Ik weet dat Bluetooth een setting heeft waarbij je 'luid' in kunt stellen. Dat heb ik dus ook gedaan.

Wat me dan echter opvalt is dat het geluid harder gaat van 'uit' tot je ongeveer op de helft van dat rode balkje bent. Daarna kun je hem naar 100% draaien en dan gaat ie toch niet harder. Ik weet dat er een setting is die je kunt instellen, maar die staat dus op MAX -1 zeg maar even.

Soms, heel erg soms, ik weet niet of er dan iets mis gaat met de verbinding of weet ik veel wat, dan gaat het geluid VEEL harder, maar ik kom er maar niet achter wat dit veroorzaakt. Het systeem kán dus overduidelijk harder, maar wat moet ik daar exact voor doen?
Lijkt me een instelling op je Android toestel, deze hebben vaak volume beperkende settings in huis maar dat kan per toestel (merk) schelen wat dan de desbetreffende setting is. Zoiets als dit zeg maar:

YouTube: Media Volume Limiter - This Was Hidden From You

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 13:36
Orion84 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Very nice car!
Mooi kleurtje ook.

Kan je iets vertellen over de opties?
Daar ben ik wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:24
Hier laatste tijd last dat het SOS-noodsysteem in mijn SEAT Leon 2020 zich reset tijdens het rijden: Eerst komt er een irritant plop-geluid uit de speakers, en even later komt de melding in beeld dat SOS-systeem (weer) geactiveerd is.

Vooral die plop uit de speakers is het meest irritant. Deze week in Duitsland op de snelweg dit wel 3x gehad in een rit van ~5 uur.

Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:42

Soul__assasin

de Belbelg

mijn seat bakbeest nog eens een grote onderhoudsbeurt aan de buitenkant cadeau gedaan.. inclusief hydrofobe coating

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Doz8NhxVLGRnEC8O-H23cREMvIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZKICMjTJZmv8ow2HyCXcdJt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gg-GDpE84YlO8l_fVdTFwxtU4BY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7fP8jsLQc2Olg8vFDUftSkY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POgD1Ou_X2y217RC90JF_b9riHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVEdlDH7JvEK5rJTXpoB66zr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NdgY0r6yBGpKO088VCDRG0_6e0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bXnYCRxa7y9BFQgvojTKnY4.jpg?f=fotoalbum_large

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0dan
Denow schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:55:
Hier laatste tijd last dat het SOS-noodsysteem in mijn SEAT Leon 2020 zich reset tijdens het rijden: Eerst komt er een irritant plop-geluid uit de speakers, en even later komt de melding in beeld dat SOS-systeem (weer) geactiveerd is.

Vooral die plop uit de speakers is het meest irritant. Deze week in Duitsland op de snelweg dit wel 3x gehad in een rit van ~5 uur.

Iemand dezelfde ervaring?
Datzelfde 'plop' geluid heb ik ook telkens het systeem zich reset. Dit gebeurd bij het starten van de wagen, kort erna of soms zelfs tijdens het rijden.
De melding over het SOS-systeem heb ik nog niet gehad. Wel meldingen over de wegrijhulp, ACC, mistlampen, verkeersborgerkenning, ...
Bij die reset zijn ook een hele boel gegevens verwennen uit het systeem (mijn contacten van de telefoon weg, gaat de airco naar fabrieksinstellingen, is de gps mijn thuis adres kwijt)

De garage wacht op de update van het systeem. Deze is al in het Duits beschikbaar, maar de Nederlandse vertaling laat op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

adje123 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:13:
[...]

Very nice car!
Mooi kleurtje ook.
Thanks, die dark camouflage kleur gekozen zonder hem in het echt gezien te hebben, maar dat valt inderdaad alles behalve tegen :Y
Kan je iets vertellen over de opties?
Daar ben ik wel benieuwd naar :)
Het is een Xperience Business Intense 1.5 TSI met handbak.

Qua opties:
  • Driver Assistance Pack 3 - L (Navi System)
  • Interieurvoorverwarming incl. afstandsbediening
  • Verwarmbare & hitte reflecterende voorruit
  • Verwarmbare voorstoelen & stuurwiel
  • 12 en 230 Volt aansluiting bagageruimte
  • Bekleding Dinamica zwart incl. comfort stoelen voor
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen functie
  • Variabele laadbodem
  • Zonder model- en type aanduiding achter
En dan had ik er nog een vaste trekhaak bij besteld, maar die was niet leverbaar, een afneembare ook niet, dus hebben ze er maar de originele zwenkbare trekhaak onder gezet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-05 15:23
Exorcist schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:01:
[...]

Lijkt me een instelling op je Android toestel, deze hebben vaak volume beperkende settings in huis maar dat kan per toestel (merk) schelen wat dan de desbetreffende setting is. Zoiets als dit zeg maar:

YouTube: Media Volume Limiter - This Was Hidden From You
Dit wist ik inderdaad niet, en ik heb ook nog eens een Note 10+ en de Note wordt in die video besproken, dus dat kwam goed uit. Van het weekend eens uitproberen of dat nu ook verschil maakt dan, thanks :)

Hoewel, de functie stond UIT. Het balkje stond op ongeveer 60% maar de limiter stond uit. Ik vermoed dus dat als je de functie AAN zet het geluid gelimiteerd wordt op de ingestelde 60% van het maximum, maar aangezien de functie uit staat is de limiter dus niet actief en dus zou ik verwachten dat ie naar 100% gaat.

Maar, we gaan het zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Just_A_User op 03-06-2021 21:16 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• estenm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-08-2023
Mijn wachten is beloond, wat een geweldige auto....!!

Seat Tarraco FR 1.5 DSG. I love it 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kn5TqpHWtxbS5oyRV_5mLOj2CzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIDGLzw2eUytW8Wg3SekeNig.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhbtHyIdjLTJj_VtGcyv4lNCn1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAYJQMetKW5PhslrQLKpYrvg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csFFFKeYLIVgkc5W9uWNLSslk5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuQzn9prn25URKwhEYXeaiAp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jk61gtSOMgkh8-vzFkmQnIrzdjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMQ8lD53OIkn8PqnpcDDJrLe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estenm
Je hebt hopelijk toch wel betere foto's gemaakt want adhv deze fotos heb ik problemen de ateca te herkennen....
Orion84 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-05 15:41
estenm schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:00:

...
Ochhhh wat een lekkerrrr dingggg!
Maar, 1.5, rijdt dat niet zo traag als een boot met zo'n groot beest?
Ik dacht dat je juist in Belgie wel 2.0 kon nemen, in Nederland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05 16:19
grasmanek94 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 01:09:
[...]

2.0 is tegenwoordig zeldzaam in een nieuwe benzine auto (in NL). Je ziet vrijwel alleen 1.5 motoren i.c.m. mild-hybride systemen. Is dat traag? Nee, zeker niet. Vaak nog 0 naar 100 in 7 tot 10 seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estenm
grasmanek94 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 01:09:
[...]

Traag vind ik hem zeker niet....ik had voorheen een 1.9 tdi, maar dit rijdt toch stukken beter. Zoals gezegd, echt heel happy ermee....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 16:06
TumTum schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 06:57:
[...]

2.0 is tegenwoordig zeldzaam in een nieuwe benzine auto (in NL). Je ziet vrijwel alleen 1.5 motoren i.c.m. mild-hybride systemen. Is dat traag? Nee, zeker niet. Vaak nog 0 naar 100 in 7 tot 10 seconden.
Daarom zegt Grasmaneke toch ook BE :P Maar het is 8.x seconden trouwens, en ja die ene seconde doet vrij veel. Maar wat is snel? Het is maar net wat je gewend bent. Een 150pk is iig krachtig genoeg om makkelijk nog even op het laatste moment iemand of iets in te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
TumTum schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 06:57:
Vaak nog 0 naar 100 in 7 tot 10 seconden.
Dat is nogal een erg groot verschil.
Als ik even opzoek: https://www.autoweek.nl/a...eat-tarraco-15-tsi-style/
9.9s,
Leon doet dat in 8.4s (1.5 DSG).
Voor mij is die 1.5s zeer merkbaar.

Als men dan deze neemt:
https://www.autoweek.nl/a...-20-tsi-4drive-xcellence/
Dan versnelt deze sneller dan de Leon 1.5!

Of als men geen 2.0 wil, de PHEV doet blijkbaar 0-100 in 7.4s, 1s sneller dan de Leon :o

Ik reed in wagens die normalitair 10s-14s deden voor 0-100, en is inderdaad prima te doen, maar "Even snel inhalen" zit er zeker _niet_ (voor mij) in, dat moet men degelijk gepland doen.

Zoals Cupra Leon al laat zien, diezelfde 2.0 motor kan waarschijnlijk naar 300+ pk worden opgeschroefd (, en als je het gek wil maken, een vriend van mijn heeft een oudere Cupra Leon 2.0 DSG met 420pk, en binnenkort 510pk, het kan ook).

Leon is mijn eerste sub-9s auto, en wat een wereld van verschil zeg! (maaaar, ook weer niet te groot hoor, even snel inhalen zit er nu wel dik in)

[ Voor 40% gewijzigd door grasmanek94 op 04-06-2021 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

estenm schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:09:
Je hebt hopelijk toch wel betere foto's gemaakt want adhv deze fotos heb ik problemen de ateca te herkennen....

[...]
Haha, ja, de groothoeklens van m'n iPhone trekt de boel wel een beetje uit vorm ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
grasmanek94 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:24:
[...]

9.9s,

Als men dan deze neemt:

Of als men geen 2.0 wil, de PHEV doet blijkbaar 0-100 in 7.4s, 1s sneller dan de Leon :o

Ik reed in wagens die normalitair 10s-14s deden voor 0-100, en is inderdaad prima te doen, maar "Even snel inhalen" zit er zeker _niet_ (voor mij) in, dat moet men degelijk gepland doen.

Zoals Cupra Leon al laat zien, diezelfde 2.0 motor kan waarschijnlijk naar 300+ pk worden opgeschroefd (, en als je het gek wil maken, een vriend van mijn heeft een oudere Cupra Leon 2.0 DSG met 420pk, en binnenkort 510pk, het kan ook).

Leon is mijn eerste sub-9s auto, en wat een wereld van verschil zeg! (maaaar, ook weer niet te groot hoor, even snel inhalen zit er nu wel dik in)
Merkbaar is iets anders dan traag. Laten we niet overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
Scrtz schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:18:
[...]

Daarom zegt Grasmaneke toch ook BE :P Maar het is 8.x seconden trouwens, en ja die ene seconde doet vrij veel. Maar wat is snel? Het is maar net wat je gewend bent. Een 150pk is iig krachtig genoeg om makkelijk nog even op het laatste moment iemand of iets in te halen.
Traag is in mijn ogen 12 tot 14 seconden naar 100 of weinig koppel*. Maar daar hebben de moderne TSI auto's vrijwel geen last van. En het is mogelijk om bij Seat een 2.0 TSI krijgen in NL en Belgie. Het is tegenwoordig Europees, denk aan WLTP. De FR met 2.0 TSI is er vanaf 60K.

[ Voor 1% gewijzigd door TumTum op 04-06-2021 23:26 . Reden: correctie tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter198
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
De 2.0 TSI is in Belgie niet te krijgen op de nieuwe Leon.
Enkel met 310 pk op de Cupra Leon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:56
estenm schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:00:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf hoor! Laat de verdere plaatjes maar komen! Dat beschouw ik als voorpret tot wanneer mijn net bestelde Tarraco phev komt. Schatting is nu laatste maand dit jaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estenm
.
grasmanek94 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:24:
[...]

9.9s,

Als men dan deze neemt:

Je moet ergens ophouden he. Heb je geld in overvloed dan kun je alle opties nemen en ook de 2.0.

Ik koos er echter voor de 1.5 dsg te nemen en verder:

- FR uitvoering
- panoramadak
- safetypack l
- top view camera
- keyless entry
- alarm
- wegklapbare trekhaak
- 7 zitplaatsen

Had bovenstaande allemaal weg kunnen laten en dat geld kunnen uitgeven aan de 2.0 maar ach, is een familie auto, geen F1 wagen. Daarnaast trek ik er best veel uit bij het stoplicht, zelfs hier in België waarvan jullie denken dat iedereen een 3,5 liter v6 rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:03
estenm schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:50:
.

[...]

Je moet ergens ophouden he. Heb je geld in overvloed dan kun je alle opties nemen en ook de 2.0.

- FR uitvoering
- panoramadak
- safetypack l
- top view camera
- keyless entry
- alarm
- wegklapbare trekhaak
- 7 zitplaatsen

Had bovenstaande allemaal weg kunnen laten en dat geld kunnen uitgeven aan de 2.0 maar ach, is een familie auto, geen F1 wagen. Daarnaast trek ik er best veel uit bij het stoplicht, zelfs hier in België waarvan jullie denken dat iedereen een 3,5 liter v6 rijdt
je kunt m altijd nog chippen. dan heb je 180pk en 320nm :)
maar zolang je de auto snel genoeg vind (en garantie wilt behouden) moet je t niet doen natuurlijk

[ Voor 6% gewijzigd door giovanni2903 op 04-06-2021 21:56 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumTum
estenm schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:50:
.

[...]

- FR uitvoering
- panoramadak
- safetypack l
- top view camera
- keyless entry
- alarm
- wegklapbare trekhaak
- 7 zitplaatsen

Is snel genoeg en zeker voor het gewicht van deze auto. Ik zie nog steeds niet in waarom dit traag is en wat de reden is om een 2.0 te nemen als je dit verder niet nodig hebt. Lijkt me een vlotte auto met voldoende koppel & leuke opties. Ik ben het met je eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rainesh schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:36:
[...]

1) moet juist niet op inklapstand staan als je met de sleutel of keyless in wilt laten klappen. Is overigens simpel te coderen naar inklappen bij 1x drukken/afsluiten

2) vreemd! Hier zou ik dan graag een keer mijn laptop aan willen hangen, want je zou dan zeggen dat je alle hardware hebt maar niet gecodeerd is.
Even hier op terugkomend. Arona is naar de (Seat) dealer geweest waar ik onze Ibiza gekocht heb en m'n Leon ST in onderhoud had. De functies zijn opnieuw in de auto geschreven (dus dodehoekdetectie) maar zonder effect. De bekabeling is in orde, sensoren ook, alles zit op de juiste plek.

Ze boden aan om een nieuwe afspraak te maken maar dat is het mij niet waard, moet er nog tot eind juli mee en ik mis het niet. Wel is het soms (ook) zo dat de buitenspiegels niet mee uitklappen als de motor start maar dat is 1 op de 20 keer en ook mee te leven voor de termijn.

Enige wat me nekt is het idee dat het niet "OK" is en ik de technische redenen wil weten, maar ik ga het laten varen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03 11:55
Mooie wagen, ik wacht op de phev die eind juni wordt opgeleverd. Vraagje, zijn dit de standaard 19 inch velgen? Had gehoopt dat ze wat donkerder zouden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
Ted Hanky schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:51:
Mooie wagen, ik wacht op de phev die eind juni wordt opgeleverd. Vraagje, zijn dit de standaard 19 inch velgen? Had gehoopt dat ze wat donkerder zouden zijn
Ja de 19 inch velgen idd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estenm
Ted Hanky schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:51:
De phev, nice. Wellicht de volgende maar was me nu even net iets te prijzig. Jij haalt hem privé of is het een leaseauto?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oU-ioGz3dJq4P5bq8KGho7L7a0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCqWbcXbECgRFalEMMN7hEri.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WvzFi8-EpADTLtvBRGr2c5X-GQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w94nruI8S8q44HiZRP1Hu09s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yp4QsfVKNvmNwo8VY3svwuxWhCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ze9DnE4QDllJEzm5XA75jhum.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6bT0h_pWZMumfUxph9YzUciCLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBjkuzqDB1wK2K0KyLYLzufd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:45

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

oezie schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:02:
[...]Ik heb wel nu twee keer gehad dat ALLE geluid uitviel, dus geen geluid van de radio/media, parkeersensoren en zelfs geen geluid als feedback wanneer je een touchknop bedient voor bijv. de verlichting. :(
Precies dat heb ik nu ook al twee keer gehad in mijn redelijk nieuwe Ateca (vanaf januari).

Het scherm werkt prima, volume balk gaat ook naar boven en beneden, maar geen geluid. Niet via radio, niet via bluetooth, niets. Alles helemaal herstarten, contact uit, weer aan, geen verbetering. Pas na de volgende stop werkte alles ineens weer. De hardware is dus nog prima, moet wel software zijn.

Heb jij dit nog steeds, of inmiddels een oplossing voor gevonden?

Verder vind ik het een heerlijke wagen. Lekker hoge instap (ben 40+, dan mag dat ;)) en rijdt erg fijn. De kleur Lava Blue is echt top (wilde een keertje geen grijs) en van alle gemakken voorzien. Stuurverwarming, ik wist niet dat ik het nodig had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56qrcft2DC_NQ9VvjihflZcUjg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhmDMwstBo8ecdDBz0rEahH2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Kaastosti op 08-06-2021 19:39 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05 10:12
Kaastosti schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:33:
[...]

Precies dat heb ik nu ook al twee keer gehad in mijn redelijk nieuwe Ateca (vanaf januari).

Het scherm werkt prima, volume balk gaat ook naar boven en beneden, maar geen geluid. Niet via radio, niet via bluetooth, niets. Alles helemaal herstarten, contact uit, weer aan, geen verbetering. Pas na de volgende stop werkte alles ineens weer. De hardware is dus nog prima, moet wel software zijn.

Heb jij dit nog steeds, of inmiddels een oplossing voor gevonden?

Verder vind ik het een heerlijke wagen. Lekker hoge instap (ben 40+, dan mag dat ;)) en rijdt erg fijn. De kleur Lava Blue is echt top (wilde een keertje geen grijs) en van alle gemakken voorzien. Stuurverwarming, ik wist niet dat ik het nodig had.
Helaas is dit bij mij nog niet opgelost... Maar ik moet ook zeggen dat dit al een tijdje niet is voorgekomen (gauw afkloppen).

Mooie bak die Ateca! Ook die kleur is erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 11:22

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zit er nou eigenlijk ergens in de kofferbak van de nieuwe Leon (ik heb zelf een FR Launch Edition) een 230v aansluiting? Volgens de handleiding wel maar ik kan 'm nergens vinden. Ligt misschien aan mij of was dat toch ergens een verstopte optie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-05 10:13
Zinu schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:27:
Zit er nou eigenlijk ergens in de kofferbak van de nieuwe Leon (ik heb zelf een FR Launch Edition) een 230v aansluiting? Volgens de handleiding wel maar ik kan 'm nergens vinden. Ligt misschien aan mij of was dat toch ergens een verstopte optie 8)7
Alleen 12v toch? Links achter.

Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/SEAT-Leon-ST-Estate-4920_15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanden92
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11-2023
Heb middels de leasemaatschappij een Seat Leon FR Business Intense 1.5 eTSI besteld eind februari / begin maart 2021. Levertijd halverwege Juni, is inmiddels opgeschoven naar Augustus. Zo komen we op een maandje of 6 uit....

Zjin er meer mensen die rond deze tijd een Leon hebben besteld en wat is jullie verwachte levertijd?

Schijnt dat Seat op dit moment op volle toeren draait voor de Leon en Cupra Formentor:

https://www.reuters.com/a...-autos-seat-idUSL5N2NC31W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanden92
Alleen in de ST variant helaas. De hatchback heeft géén 12v in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Kanden92 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:22:
Heb middels de leasemaatschappij een Seat Leon FR Business Intense 1.5 eTSI besteld eind februari / begin maart 2021. Levertijd halverwege Juni, is inmiddels opgeschoven naar Augustus. Zo komen we op een maandje of 6 uit....

Zjin er meer mensen die rond deze tijd een Leon hebben besteld en wat is jullie verwachte levertijd?

Schijnt dat Seat op dit moment op volle toeren draait voor de Leon en Cupra Formentor:

Mijn levertijd was:
- Besteld: juli 2020
- Geleverd: 25 februari 2021

Maar ik had Hatchback, FR, DSG, Trekhaak, Tech Pack, Magnetic Tech. Zal wel niet geholpen hebben dat ik een duurdere versie koos met een "ongebruikelijke configuratie" (denk dat ze de grote orders [goedkopere] eerst in batches doen).

[ Voor 13% gewijzigd door grasmanek94 op 09-06-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tism30
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 16:57

Besteld begin februari en leverdatum staat voor nu nog gepland op half juli maar was initieel juni. Duurt lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanden92
grasmanek94 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Mijn levertijd was:
- Besteld: juli 2020
- Geleverd: 25 februari 2021

Maar ik had Hatchback, FR, DSG, Trekhaak, Tech Pack, Magnetic Tech. Zal wel niet geholpen hebben dat ik een duurdere versie koos met een "ongebruikelijke configuratie" (denk dat ze de grote orders [goedkopere] eerst in batches doen).
Dat begin ik ook langzamerhand te denken. Heb zelf de Hatchback, FR Bi, DSG, Tech Pack, DCC, Dakraam en Electrische stoelen gekozen. Kortom, alles behalve de trekhaak en de Beats audio.

Zal als een opluchting hebben gevoeld nadat het verlossende belletje binnen kwam? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanden92
tism30 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:16:
[...]

Besteld begin februari en leverdatum staat voor nu nog gepland op half juli maar was initieel juni. Duurt lang!
Laten we hopen dat de opschaling gaat helpen bij SEAT... Wel fijn te weten dat ik niet de enige in het bootje ben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoetemelk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

...
Mijn Leon ST FR Business Intense hand geschakeld, met technology pakket en glazen panoramadak is besteld door de dealer in week 3 of 4, definitieve productieweek stond drie weken geleden op deze week (23). Ik heb gisteren bevestiging gekregen dat de verwachte leverweek nog steeds week 26 is, dus fingers crossed.

[ Voor 4% gewijzigd door Zoetemelk op 09-06-2021 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
Kanden92 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:19:

Zal als een opluchting hebben gevoeld nadat het verlossende belletje binnen kwam? :P
Van een kant opluchting, van andere kant ik reed een goedkoop leaseautotje dus kon wat meer sparen dan gepland :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eatsoup
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:31

Mijn Leon, 1.5 eTSI Style Business Intense is op 23 maart besteld, en is vorige week geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanden92
eatsoup schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:07:
[...]

Mijn Leon, 1.5 eTSI Style Business Intense is op 23 maart besteld, en is vorige week geleverd.
Dat is dan nog vrij snel gegaan. Had je extra opties gekozen? Géén voorraad model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Eerder deze week kreeg ik het volgende in de mail van mijn dealer:
De Mijn SEAT app zal per maandag 19 juli 2021 niet meer beschikbaar zijn voor jouw SEAT. Daarna zal je account voor deze app en zullen de bijbehorende gegevens zo spoedig mogelijk worden verwijderd. Omdat we snappen dat je graag met je auto verbonden blijft, bieden wij je de nieuwe oplossing aan: My SEAT App. Met deze app ben je helemaal klaar voor toekomstige ontwikkelingen en heb je inzicht in o.a. gemaakte ritten, locatie van je auto, brandstofkosten, de betekenis van waarschuwingslampjes en nog veel meer handige functies.
Hoe werkt My SEAT App?
My SEAT App werkt met een bluetooth DataPlug die met je smartphone communiceert. Deze DataPlug kan eenvoudig door ons geïnstalleerd worden (duurt max. 10 minuten). Als gebruiker van de huidige Mijn SEAT app is dit helemaal gratis.

Voor het installeren van de My SEAT App DataPlug, kun je zonder afspraak bij ons* langskomen van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 16:00 uur.
Netjes dat ze een gratis alternatief bieden maar heel blij wordt ik niet van dit bericht. Zijn er hier mensen die hier al ervaring mee hebben?

Ik gebruik de Mijn SEAT app voornamelijk voor het bijhouden van de kilometers registratie. Als ik de beschrijving lees van die My SEAT App DataPlug staat dat mijn smartphone altijd verbonden moet zijn en dat location tracking altijd aan moet staan. Wordt het aantal gereden kilometers dan nu door mijn telefoon bepaald?

Het gaat om een SEAT Leon ST uit Oktober 2016

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter198
Seat Leon ST. 1.5 TSI 130pk met handbak. De "move" versie besteld met als voornaamste extra optie alcantara zetels.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRbg4EPsHCpSMdytpu5v_XVnTKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pxoy9MbrayXmOjsf66tfAfPm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik weet niet of je bij Seat al is de auto in productie kan cancelen. Zullen wel kosten aan zitten.

Maar als de auto gecanceld is kan hij doorgeschoven worden naar iemand anders met dezelfde opties natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-05 18:59
Ateca vraagje.

Weet iemand of er op een of andere manier iets te zien is van de foli voor de verwarmde voorruit die optie is?

De draadjes bij de Ford Ka van onze dochter vind ik super storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Je ziet er niets van. Alsof je een normale autoruit hebt.

Dat is overigens niet alleen Ateca maar ook andere VAG auto’s met gelijke optie.

[ Voor 45% gewijzigd door To_Tall op 09-06-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatsoup
Kanden92 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:17:
[...]

Dat is dan nog vrij snel gegaan. Had je extra opties gekozen? Géén voorraad model?
Tech. Pakket, zwenkbare trekhaak, winterpakket, metallic grijs, voor de rest standaard hatchback, geen idee of dat een voorraad model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10
Ik rij nu een tijdje met de leon 2020 fr 1.5 met de 1803 software update. Ik ervaar toch wat problemen. Trage touchscreen, vooral als je een adres wilt inkloppen op de navi.. zoeken duurt eeuwen. De navi zit er soms ook 200 meter naast, waarbij ik een hele vreemde route voorgeschoteld krijg. Lane assist heeft toch moeite met wegen waar een fietspad aanzit.. dan krijg je een ruk aan het stuur als je eroverheen komt, maar wegen zijn te smal voor twee autos naast elkaar. Vind het soms gewoon gevaarlijk eigenlijk 😀 Ervaart iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-05 09:41
CronoS76 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:29:
Ik rij nu een tijdje met de leon 2020 fr 1.5 met de 1803 software update. Ik ervaar toch wat problemen. Trage touchscreen, vooral als je een adres wilt inkloppen op de navi.. zoeken duurt eeuwen. De navi zit er soms ook 200 meter naast, waarbij ik een hele vreemde route voorgeschoteld krijg. Lane assist heeft toch moeite met wegen waar een fietspad aanzit.. dan krijg je een ruk aan het stuur als je eroverheen komt, maar wegen zijn te smal voor twee autos naast elkaar. Vind het soms gewoon gevaarlijk eigenlijk 😀 Ervaart iemand dit ook?
Ik rij sinds september vorig jaar met de Leon 2020 FR en merk ook dat de touchscreen soms erg traag reageert. Ik heb voornamelijk problemen met CarPlay, deze crasht regelmatig en werkt pas weer als ik de auto een tijdje uit heb gezet.

In het begin is ook de hoofdcomputer van de Seat ontregeld waardoor de auto niet meer startte.

Lane assist is ook vaak een beetje te enthousiast bij mij. Zou mooi zijn als je bepaalde meldingen kon ‘negeren/overrulen’ met een knop op je stuur.

Daarnaast is de spraakassistent van Seat zelf ook hinderlijk enthousiast, meerdere keren per rit wordt die geactiveerd en vraagt ze wat ze kan doen. Als ik dan iets zeg als: “niets, hou op ga weg” dan wilt ze een van mijn contacten bellen. Geen idee hoe je dit uit zet.

Wanneer ik te snel na het starten mijn auto in z’n achteruit zet, doet mijn achteruitrijcamera het de hele rit niet meer.

Mijn auto is afgelopen week (4,5 uur lang) ge-update bij de Seat garage en de problemen doen zich nog steeds voor. Dus eigenlijk sinds september 2020 deze problemen, verder is het een hele fijne auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatsoup
happylife schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Daarnaast is de spraakassistent van Seat zelf ook hinderlijk enthousiast, meerdere keren per rit wordt die geactiveerd en vraagt ze wat ze kan doen. Als ik dan iets zeg als: “niets, hou op ga weg” dan wilt ze een van mijn contacten bellen. Geen idee hoe je dit uit zet.
Je kan bij de voice instellingen keyword activation uitschakelen, sinds ik die heb uitgezet wordt ik hier niet meer mee lastig gevallen. Laat maar weten als je de instelling niet kan vinden, dan ga ik even kijken waar het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happylife
eatsoup schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:35:
[...]

Je kan bij de voice instellingen keyword activation uitschakelen, sinds ik die heb uitgezet wordt ik hier niet meer mee lastig gevallen. Laat maar weten als je de instelling niet kan vinden, dan ga ik even kijken waar het precies zit.
Thanks! Ik heb het gevonden. Daarbij ook een heel nieuw instellingenmenu waar ik nooit eerder ben geweest. Vond de beschikbare instellingen al zo summier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happylife
Hier zit die bij mij, FR Launch Edition (ST)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HIRsHJathljDlzs0SaS33NWONE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoSSqvWCdRDz2mpQLKoxtw4O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
eatsoup schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:35:
[...]

Ik ben er benieuwd, maar ik kan helaas die menu optie niet vinden. Hoe zou ik hier kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Voor mensen die denken.. "hoe herstart ik in de Leon 2020 het media systeem?" => Gewoon de power on/off touch knop ingedrukt houden tot je het seat logo ziet. Dit lost bij mij soms heel wat problemen op. (bv scherm vast, bluetooth werkt niet, geen camera achter, etc)

[ Voor 13% gewijzigd door grasmanek94 op 21-06-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28
happylife schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Hier zit die bij mij, FR Launch Edition (ST)
[Afbeelding]
Enkel op de ST standaard? Want kan me niet herinneren dat ik deze heb gezien op mijn 5-deurs FR Launch Edition?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Rivanov schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Enkel op de ST standaard? Want kan me niet herinneren dat ik deze heb gezien op mijn 5-deurs FR Launch Edition?
Dat is ook wat Kanden92 in "Het grote Seat topic" al aangaf ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28
Ah dankje. Had ik niet gezien, excuses.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happylife
CronoS76 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:34:
[...]

Ik ben er benieuwd, maar ik kan helaas die menu optie niet vinden. Hoe zou ik hier kunnen komen?
De knop linksonder, die was eerst bij mij drie streepjes ( / / / ), toen ik daar op klikte werd het een knopje met vier vierkantjes. Als je er dan op drukt krijg je een soort overlay met alle menu opties, een daarvan is instellingen. Daarna door scrollen naar spraakbediening en dan is volgens mij de derde toggle de activatiezin.

Redelijk verstopt, ik heb hem pas na 9 maanden gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
happylife schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:04:
[...]

De knop linksonder, die was eerst bij mij drie streepjes ( / / / ), toen ik daar op klikte werd het een knopje met vier vierkantjes. Als je er dan op drukt krijg je een soort overlay met alle menu opties, een daarvan is instellingen. Daarna door scrollen naar spraakbediening en dan is volgens mij de derde toggle de activatiezin.

Redelijk verstopt, ik heb hem pas na 9 maanden gevonden :P
Hij zat in principe idd verstopt bij de algemene instellingen, waar ook de taal en dergelijk staat. Stom dat ik daar verder niet geklikt hebt, daar kan je spraak kiezen en de optie "Activatiewoord" heb ik nu uitgezet. Hopelijk is hem dat...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happylife
CronoS76 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:11:
[...]

Hij zat in principe idd verstopt bij de algemene instellingen, waar ook de taal en dergelijk staat. Stom dat ik daar verder niet geklikt hebt, daar kan je spraak kiezen en de optie "Activatiewoord" heb ik nu uitgezet. Hopelijk is hem dat...!
Ik heb hem gisterochtend uitgezet en heb later die dag geen enkele keer de spraakbediening gehoord, voor mij lijkt het te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
happylife schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Ik heb hem gisterochtend uitgezet en heb later die dag geen enkele keer de spraakbediening gehoord, voor mij lijkt het te werken :)
Top! Weer een stapje verder :) Nu is het alleen nog te hopen dat inderdaad de andere problemen nog wat worden aangepakt. Toch wel echt de traagheid van het touch screen waarbij we klikken en er niets gebeurt alsmede de opstarttijd van de Navi en de Parkeercamera die nog wel eens niet wilt activeren. Dat zijn nog mijn grootste problemen.
Ik zag trouwens nu wel net, als je dat "vierkantje" ingeduwd blijft houden, dan kwam er wel een servicemenu naar voren. Vanuit daar kon ik Software update doen.. Ik heb hem nu niet doorgeklikt, maar het leek erop dat je deze wel kan starten... Ik dacht dat ik met de 1803 al de laatste software update had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happylife
CronoS76 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:19:
[...]

Top! Weer een stapje verder :) Nu is het alleen nog te hopen dat inderdaad de andere problemen nog wat worden aangepakt. Toch wel echt de traagheid van het touch screen waarbij we klikken en er niets gebeurt alsmede de opstarttijd van de Navi en de Parkeercamera die nog wel eens niet wilt activeren. Dat zijn nog mijn grootste problemen.
Ik zag trouwens nu wel net, als je dat "vierkantje" ingeduwd blijft houden, dan kwam er wel een servicemenu naar voren. Vanuit daar kon ik Software update doen.. Ik heb hem nu niet doorgeklikt, maar het leek erop dat je deze wel kan starten... Ik dacht dat ik met de 1803 al de laatste software update had.
Ik heb software versie 1672 en er lijkt voor mij geen nieuwe software update beschikbaar te zijn. Ik vermoed dat dit misschien aan de hardware ligt (hardware H56 geeft die van mij aan).

Ik denk dat ik binnenkort weer even langs de garage ga, met name de problemen met de achteruitrijcamera en het crashende infotainment scherm zijn erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
happylife schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:37:
[...]

Ik heb software versie 1672 en er lijkt voor mij geen nieuwe software update beschikbaar te zijn. Ik vermoed dat dit misschien aan de hardware ligt (hardware H56 geeft die van mij aan).

Ik denk dat ik binnenkort weer even langs de garage ga, met name de problemen met de achteruitrijcamera en het crashende infotainment scherm zijn erg irritant.
Klopt; ik las ergens als je de 16xx versie hebt, dan blijf je in de 16 serie ook met toekomstige firmware versies. Mijn Seat is uit april, ik zit nu op 18xx.. waarbij 17xx er ook ooit is geweest, maar die kan wel geupgrade worden, dit heeft inderdaad ergens met hardware te maken. In de eerste 16 serie zaten wel veel problemen schijnbaar, dat was met latere series al wat beter geworden.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 07:54

cooper_s1

MINI's rule

Maikel64 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:22:
Na 2 weken vol plezier in de Leon heb ik toch een punt van kritiek over de stabiliteit van Android Auto.

Android auto is al meerdere keren uit het niets gestopt, waarna ik deze weer via het full link menu moet starten. Vanochtend lukte het starten echter ook niet meer, ook niet door het loshalen van de USB kabel.

Daarnaast viel vorige week opeens het volledige systeem uit (inclusief de virtual cockpit) toen ik 4 nummers wilde skippen in Spotify, om vervolgens opnieuw op te starten.

Komt dit iemand bekend voor? Ik draai op software 0515 wat de laatste versie zou moeten zijn, i.c.m. een Galaxy S9 met de laatste updates. De auto rijdt er niet minder om, maar het is toch leuker als dit soort systemen stabiel werken.

Ik ben achter de oorzaak. Er is blijkbaar een bug i.c.m. Samsung toestellen dat de usb verbinding verbroken wordt met Android Auto wanneer je batterij 100% is geladen.

Via de developer modus op de telefoon aangeven dat usb als hoofdfunctie bestandsoverdracht/Android Auto moet hebben lijkt het opgelost te hebben.
Om iets ouds op te rakelen,
Waar zag jij die optie om USB as hoofdfunctie ook Android Auto te kiezen? Of moet de telefoon daan aangesloten zijn aan de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-05 16:04
cooper_s1 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Om iets ouds op te rakelen,
Waar zag jij die optie om USB as hoofdfunctie ook Android Auto te kiezen? Of moet de telefoon daan aangesloten zijn aan de auto?
Dit is ondertussen weer achterhaald zie ik en de optie staat er nu niet meer bij.

Wanneer je in de instellingen van je telefoon (niet die van AA) naar de Ontwikkelaarsopties gaat, staat wat verder naar onderen de optie "Standaard USB-Configuratie". Hier kon je aangeven dat de USB hoofdfunctie Android Auto is.

Deze optie staat er nu niet meer bij. Ik moet ook wel zeggen dat het de boel iets stabieler maakte, maar nog steeds niet optimaal.

Nog steeds is er de ene dag een kleine trilling nodig om de connectie te verbreken en kan de volgende dag een aardbeving terwijl je offroad rijdt de verbinding nog niet verbreken.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Maikel64 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Dit is ondertussen weer achterhaald zie ik en de optie staat er nu niet meer bij.

Wanneer je in de instellingen van je telefoon (niet die van AA) naar de Ontwikkelaarsopties gaat, staat wat verder naar onderen de optie "Standaard USB-Configuratie". Hier kon je aangeven dat de USB hoofdfunctie Android Auto is.

Deze optie staat er nu niet meer bij. Ik moet ook wel zeggen dat het de boel iets stabieler maakte, maar nog steeds niet optimaal.

Nog steeds is er de ene dag een kleine trilling nodig om de connectie te verbreken en kan de volgende dag een aardbeving terwijl je offroad rijdt de verbinding nog niet verbreken.
Thnx voor de info,
Ik heb met mijn ateca uit 2017 (van de eerste lichting) precies hetzelfde issue, alles geprobeerd.
Zowel telefoon als SEAT media ding naar fabrieksinstellingen, andere kabels etc...
Niets helpt tot nu toe...
Al moet ie volgend jaar eruit omdat ikdan een andere leasebak moet kiezen..
Toch ga ik ook nog eens met de dealer bellen voor een software update als dat mogelijk is.
Laatst zelf gedownload maar de SEAT geeft aan dar er geen update aanwezig is op de sd-kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Rivanov schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Ah dankje. Had ik niet gezien, excuses.
Dat ging over een 12v aansluiting. Ik heb een ST maar geen 'normaal' stopcontact achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:34
macmellow schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Dat ging over een 12v aansluiting. Ik heb een ST maar geen 'normaal' stopcontact achterin.
Dan heb je (volgens de prijslijst) geen Technology Pack op de auto zitten.

Bron: https://forms.seat.nl/sit...uwe%20leon%20sportstourer

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
crypt0rr schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:42:
[...]

Dan heb je (volgens de prijslijst) geen Technology Pack op de auto zitten.

Bron: https://forms.seat.nl/sit...uwe%20leon%20sportstourer
Klopt, ik heb nergens gezien dat het Technology Pack genoemd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
cooper_s1 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Thnx voor de info,
Ik heb met mijn ateca uit 2017 (van de eerste lichting) precies hetzelfde issue, alles geprobeerd.
Zowel telefoon als SEAT media ding naar fabrieksinstellingen, andere kabels etc...
Niets helpt tot nu toe...
Al moet ie volgend jaar eruit omdat ikdan een andere leasebak moet kiezen..
Toch ga ik ook nog eens met de dealer bellen voor een software update als dat mogelijk is.
Laatst zelf gedownload maar de SEAT geeft aan dar er geen update aanwezig is op de sd-kaart...
Updates van de website is voor navigatie als ik me niet vergis (bij VW iig wel). Software gaat via de dealer

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0dan
Bij mij zijn er ook een hele resem softwareproblemen met mijn PHEV. De dealer hoopt dat alles opgelost is met de nieuwe versie die eraan komt.

Hebben jullie ook last van foutieve navigatiekaart informatie?
Ik rij graag met de ACC ingeschakeld met reactie op het traject. Dan past de auto de snelheid automatisch aan als de toegestane maximumsnelheid veranderd. Dit systeem werkt prima, maar het gebruikt informatie van de navigatiekaart.

Deze informatie blijkt vaak sterk verouderd.
Sinds 2017 mag je in Vlaanderen maar 50 km/u in de bebouwde kom, maar volgens de auto zijn bepaalde stukken nog steeds 60 km/u 🤨

Is er een mogelijkheid om deze kaart te actualiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:35
Sinds vandaag eigenaar van een Seat Leon FR ST (2016).

Zat even te neuzen en zie dat mijn Navi versie 0915 is, waar je kunt updaten naar 1730. Ik zie op marktplaats de Europa V13 SD card voor 45,-. Volgens mij is dit alles wat ik nodig heb voor de navi update? Alternatief is gewoon google maps gebruiken via Android Connect.

Verder is mijn firmware momenteel versie 0245. Zie op een ander Seat forum dat mensen updaten naar 330 en vervolgens naar 360. Mensen hier die daar ervaring mee hebben?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
@pentaw1nz @w0dan
https://www.seat.com/owne...vigation/map-updates.html

misschien kunnen jullie de update hier vandaan downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

giovanni2903 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:55:
[...]

Updates van de website is voor navigatie als ik me niet vergis (bij VW iig wel). Software gaat via de dealer
Dat zou ook kunnen, maar als ik de download voor de map-updates zie (26,2 Gb)
zou je het hele systeem verwachten zo groot is het. En zelfs dan vind ik de download enorm groot..
Ik heb geloof ik in de tijd dat ik m'n Ateca heb 2 maal die update gedaan en dacht dat ook de rest werd geüpdate... in elk geval het entertainment systeem qua operating system en niet alleen de navi kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:35
Er zit verschil in de Navi update (kaarten) en het updaten van het mib2 infotainment systeem.

De navi kaarten (bijv. Europe 2021 V13) is via marktplaats te bestellen voor 45 euro (overigens gratis als je nog MapCare hebt, dan kun je de genoemde website gebruiken). Daarmee is je navigatie weer wat het zijn moet.

Van de software van het infotainment system lees ik veel over updates naar versie 0330 en dan naar versie 0360. Kan er echter niet heel veel over vinden. Ben benieuwd of iemand hier daar ervaring mee heeft. Hoe het werkt en wat de voordelen zijn.

Sidenote: alles werkt bij mij nu eigenlijk prima, dus ga niet zomaar updaten. Daarnaast gebruik ik Android Auto (full link) en heb dus mijn TomTom Go app of Google Maps als navigatie. De nieuwe kaarten zijn voor mij dus eigenlijk niet heel erg relevant.

[ Voor 5% gewijzigd door pentaw1nz op 22-06-2021 10:02 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

NL versie: https://www.seat.nl/servi...timedia/navigatie-updates waar dus ook wat uitleg staat over auto's die al even geen update meer hebben gehad of zoiets.

Linkt voor de downloadbare updates overigens door naar dezelfde site zie ik nu :P

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 22-06-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik lees hier veel over het infotainmentsysteem, navigatie en dergelijke... Maar wat over het rijgedrag, de binnenafwerking en andere opmerkingen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• grasmanek94
Torta schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:25:
Ik lees hier veel over het infotainmentsysteem, navigatie en dergelijke... Maar wat over het rijgedrag, de binnenafwerking en andere opmerkingen?
Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de auto (Leon 1.5 eTSI DSG7 FR).

Binnenafwerking Seat Leon FR: Over het algemeen prima, helaas gekraak soms, en/of trillingen door muziek / veel bass. Moet je oplossen met extra rubbertjes op strategische plekken plaatsen. Ander iemand heeft het bij de dealer laten oplossen (led strip mounts in deuren kraken blijkbaar).

Materialen voelen zacht aan of dat heel luxe plastic! heerlijk. armen liggen ook overal goed. Dashboard is ook een lekker soort materiaal, iets zachtig maar toch hard. Rest van deuren (buiten leuningen) is hard-plastic maar oogt echt goed. De opbergvakjes in de deuren zijn zeer ruim.

Rijgedrag is top, plakt op de weg (vziw ligt de ST _nog beter_!), pakt drempels prima met wat extra snelheid (zwager: Dat hoef ik met mijn Mercedes niet te doen!), sturen is super strak en licht, schakelt heerlijk vlot. Ook kennissen die ermee rijden zijn erg jaloers over hoe heerlijk het rijden is.
na 9000 km moest ik 0.7L olie bijvullen.

ACC is shit in sneeuwend weer, helaas geen normale CC. Door in het oog. Wanneer het wel ingeschakeld kan worden, is ACC super heerlijk.
Traction Control / ESP werken echt wel goed, grenzen opzoeken heb ik al gedaan (ook met vorige autos).

Irritant dat bovenste gedeelte van stoel niet apart verstelbaar is.

Erg veel ruimte achterin, stoere prachtige auto. 1.5 eTSI DSG7 is pittig en vlot.

Start stop systeem was ik altijd tegenstander van, maar deze auto heeft laten zien dat het wel fatsoenlijk kan.

In DE op teller 229, GPS 217.

Achterklep is soms moeilijk dicht te maken, zeker als je 'm langere tijd open laat staan dan moet je echt kracht zetten.

Fietsen passen er achterin net niet helemaal in, maar is prima te doen als je een doek hebt (voor bescherming lak) en wat kabels (om achterklep vast te zetten).

EuroNCAP van Seat Leon 2020 gezien en was ik erg blij mee.
Wil je meer veiligheid moet je altijd in Sport mode rijden (versnelling hoeft niet denk ik in Sport), zoek maar eens op "moose test seat leon 2020".

Wow-factor 9000+ bij iedereen. Mensen gaan ook soms erg snel aan de kant, terwijl ik niet eens van plan was in te halen en een veilige afstand houd.

ACC heeft soms kuren dat hij net versneld wanneer ik dat minder acht, of juist te veel remt.. maar gewoon overriden door zelf op te letten, zeker in de stad. Ik rij ook altijd in de stad op ACC, heerlijk.

Zicht voor lange mensen is minder, maar daarvoor koop je bij de autozaak voor 3 euro een stoplichtkijker, en dan ben je blij.

Automatische grootlicht werkt vaker wel goed dan niet goed, maar ik merk dat ik toch naar manueel neig want soms verblind die eventjes iemand.

Ik raak nooit per ongeluk knoppen bij het stuur aan, en ook nooit per ongeluk pokes die nabij het stuur zijn, dus dat zit allemaal erg prima op zijn plaats.

Ik denk dat, helaas, het opbergvakje niet is gekoeld. Was wel gekoeld in mijn 2012 ibiza...

Geluid systeem is prima, maar kwaliteit fabrieks-af moet je bij renault zijn, ook heeft renault gigantische opbergvakken vergeleken met seat.

Stoelen zitten erg lekker en ik beweeg bijna niet in bochten.

Ik rij vlot en gem. verbruik voor de 1.5 eTSI DSG ligt rond de 8L/100km. Als je rustig aan doet is 6.5L/100km haalbaar. Misschien zelfs 5.5L/100km maar dat betwijfel ik.

De goed gerichte verlichting in de seat is een verademing bij het instappen, zowel achter- als voorin.

Over verlichting gesproken, de weg is echt altijd goed verlicht, ben ik zeer blij mee. Helaas kan je niet zelf de hoogte instellen, dat doet de auto denk ik automatisch (althans, hoop ik, ik rij soms met een redelijk beladen trailer).

Geen fysieke knoppen voor airco, passagier heeft geen fysieke knop voor volume. Stoort altijd, echt altijd. Irritante doorn in het oog. Ook in de nacht lastig te vinden, want de knoppen zijn als enige niet verlicht....

Ik heb automatisch parkeren nog nooit getest.. zelf parkeren vind ik altijd snel en makkelijk dusja.

Als je op de snelweg erg hard moet remmen, is de auto zo lief om de waarschuwingslampjes vanzelf aan te zetten.

Achteruitrij verlichting is "meh", gelukkig heeft deze wel twee witte achteruitrij lichten. Ik snap niet dat sommige andere auto's maar 1 licht hiervoor hebben.

Achteruitrij camera is wennen maar eigenlijk wel prima, alhoewel als ik via de camera parkeer dan parkeer ik soms een beetje scheef, daarom parkeer ik liever op spiegels.

Rechter spiegel kan apart voor achteruit rijden worden ingesteld, erg prettig! Moet je spiegel knop wel op R staan.

Ruitenwissers maken bij veel en lange regen toch soms "Dat" geluid, waardoor ik even wat schoonmaak middel moet sprayen om ze weer stilletjes te laten zijn.

Helaas geen meter voor schoonmaak vloeistof, en is ook niet zichtbaar onder de motorkap. Je moet het er maar mee doen wanneer het op is, pas dan weet je dat je moet bijvullen.

Middenarmsteun is "ok", had wel wat meer naar voren gemogen, en een stand tussen de "2e" en "3e" klik hebben... :/ (en dat terwijl ik lang ben, en dus eigenlijk al best ver naar achteren zit! maar ik denk dat ik wel het stuur nog wat meer naar mij toe zou kunnen trekken)

Cupholders zijn raar, de 1e is super diep (te diep voor veel normale dranken zoals starbucks, tenzij je de grote neemt), waardoor cups soms open springen (bv normal size van de mac, hell, groot past er ook net in). Ik doe daarom een kleine "ophoging" onderin.

Passagiers achterin zijn erg blij met de cup holders en arm steun die uit de midden-rugleuning komt.

Ik weet niet wat het aan SEAT is maar je wilt wel zorgen dat je na 5000km een geurtje in je auto hebt, want wanneer de nieuwe geur weg is, en dan in hete dagen zit te "baden", ruikt het gewoon.. niet slecht ofzo, maar gewoon minder. Met andere auto's had ik niet, die ruikten altijd neutraal.

USB-C only poorten overal is even wat nieuwe kabels regelen (USB-C naar USB-C), die kreeg ik geen een bij de auto, en zelf had ik er ook geen een.

Indien je het fijn vind om je telefoon op dezelfde hoogte te hebben als het infotainment systeem, is het een ellende om het daar te krijgen. Ik heb mijn telefoon via een zelf gebeunde mobiel houder naast de infotainment gemount. Gebruik liever eigen navigatie dan die van seat, duurt mij te lang om dingen te typen. Ook mijn zwager kon de 1e keer niet uitvogelen hoe die überhaupt de navigatie start, is niet intuitief denk ik.

Standaard lane-assist houdt de auto helaas niet netjes in het midden. Ik heb het (nog) niet omgeprogrammeerd, maar dat moet mogelijk zijn.. alhoewel ik van anderen lees dat je dan wel veel meldingen krijgt met "blijf in het midden rijden".

De auto is soms wel wat zeikerig, zeker op wegen zonder middenlijn, maar wel lijnen aan de zijkant, en hij stuurt wel hard tegen als je net even aan de kant wil voor een vrachtwagen... dus vergeet niet je knipperlicht te gebruiken om het lane assist systeem tijdelijk uit te schakelen.

De deksel achter "tikt" soms tijdens het rijden, vind ik erg irritant. Even re-seaten en dan is het vaak verholpen.. misschien wat rubbertjes toevoegen op de scharnieren/koppelpunten.

Vrijheid van beweging van het stuur is meer dan voldoende, voor/achter, omhoog/omlaag, echt veel speling. Ook passagiersstoel kan omhoog/omlaag, dat is fijn.

Door de car wash heen, zul je onder de spoiler zelf nog altijd goed bij moeten wassen, anders zit je met een vieze bovenkant van je achterruit. Het wassen van binnen- en buitenkant is over het algemeen makkelijk, maar de onderkant van de voorruit, en de randen van alle ramen zijn echt een bitch.. en ik merk vaak dat er bij ramen openen/sluiten soms toch weer ergens een streep vandaan komt, alsof er nog viezigheid goed in die rubbers zit oid. had ik niet bij andere auto's.
Voor binnen in het interieur, heeft seat onderaan overal rubbertjes die je los kan halen en schoon kan maken, geweldig! minder gedoe met interieur vakjes schoon maken :)

Helaas kan je niet continu zien wat je totale km-stand is (handig als je lease rijder bent). Je zult de auto uit moeten zetten en dan even wachte, of je moet de ACC uit "uit" (dubbel) zetten, dan kijken wat de km stand is, en ACC weer aanzetten.

Ik ben een pietje perfect en merk wel dat de voorruit soms rare golven heeft, erger er mij niet aan, maar dit heb ik niet bij andere auto's gehad, daar was de vorm van de voorruiten meestal perfect.

Bij het wassen van je auto met water (slang, karcher), is het raadzaam om de sleutel ver weg te leggen... anders gaat hij continue open/dicht/open/dicht... erg irritant. Kan vast wel tijdelijk uit, maar ben ik te lui voor.
Door de carwash heen, wanneer je erin zit, hoef je je geen zorgen te maken. Niet vergeten automatische ruitenwissers even uit te zetten.

De matten zijn ook prima schoon te maken, maar het FR logo op de matten is een drama. Houdt viezigheid vast als Bison twee-delige lijm.

Touchscreen bediening tijdens rijden [in de stad] (bv airco, of "my feet are cold" aanzetten) is gewoon ruk, ik moet altijd met mijn hand de bovenkant van het scherm "vast" pakken, en dan met 1 vrije vinge de opties proberen aan te tikken.

De ventilatieroosters zien er standaard uit maar dat zijn ze ook weer niet helemaal, waardoor geurtjes erop zetten soms enige moeite kan kosten. Ik heb de geurtjes maar achterin geplaatst, was te veel geklooi voorin.

Stem assistent heb ik meteen uitgezet en nooit gebruikt, dus kan ik geen oordeel over geven.

Wat wil je nog meer weten?

[ Voor 34% gewijzigd door grasmanek94 op 28-06-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 16:06
grasmanek94 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:44:
[...]

Binnenafwerking Seat Leon FR: Over het algemeen prima, helaas gekraak soms, en/of trillingen door muziek / veel bass. Moet je oplossen met extra rubbertjes op strategische plekken plaatsen. Ander iemand heeft het bij de dealer laten oplossen (led strip mounts in deuren kraken blijkbaar).

Materialen voelen zacht aan of dat heel luxe plastic! heerlijk. armen liggen ook overal goed. Dashboard is ook een lekker soort materiaal, iets zachtig maar toch hard. Rest van deuren (buiten leuningen) is hard-plastic maar oogt echt goed. De opbergvakjes in de deuren zijn zeer ruim.

Rijgedrag is top, plakt op de weg (vziw ligt de ST _nog beter_!), pakt drempels prima met wat extra snelheid (zwager: Dat hoef ik met mijn Mercedes niet te doen!), sturen is super strak en licht, schakelt heerlijk vlot. Ook kennissen die ermee rijden zijn erg jaloers over hoe heerlijk het rijden is.

ACC is shit in sneeuwend weer, helaas geen normale CC. Door in het oog. Wanneer het wel ingeschakeld kan worden, is ACC super heerlijk.
Traction Control / ESP werken echt wel goed, grenzen opzoeken heb ik al gedaan (ook met vorige autos).

Erg veel ruimte achtering, stoere prachtige auto. 1.5 eTSI DSG7 is pittig en vlot.

Start stop systeem was ik altijd tegenstander van, maar deze auto heeft laten zien dat het wel fatsoenlijk kan.

Achterklep is soms moeilijk dicht te maken, zeker als je 'm langere tijd open laat staan dan moet je echt kracht zetten.

Fietsen passen er achterin net niet helemaal in, maar is prima te doen als je een doek hebt (voor bescherming lak) en wat kabels (om achterklep vast te zetten).

Wil je meer veiligheid moet je altijd in Sport mode rijden (versnelling hoeft niet denk ik in Sport), zoek maar eens op "moose test seat leon 2020".

Wow-factor 9000+ bij iedereen. Mensen gaan ook soms erg snel aan de kant, terwijl ik niet eens van plan was in te halen en een veilige afstand houd.

ACC heeft soms kuren dat hij net versneld wanneer ik dat minder acht, of juist te veel remt.. maar gewoon overriden door zelf op te letten, zeker in de stad. Ik rij ook altijd in de stad op ACC, heerlijk.

Zicht voor lange mensen is minder, maar daarvoor koop je bij de autozaak voor 3 euro een stoplichtkijker, en dan ben je blij.

Automatische grootlicht werkt vaker wel goed dan niet goed, maar ik merk dat ik toch naar manueel neig want soms verblind die eventjes iemand.

Ik raak nooit per ongeluk knoppen bij het stuur aan, en ook nooit per ongeluk pokes die nabij het stuur zijn, dus dat zit allemaal erg prima op zijn plaats.

Ik denk dat, helaas, het opbergvakje niet is gekoeld. Was wel gekoeld in mijn 2012 ibiza...

Geluid systeem is prima, maar kwaliteit fabrieks-af moet je bij renault zijn, ook heeft renault gigantische opbergvakken vergeleken met seat.

Ik rij vlot en gem. verbruik voor de 1.5 eTSI DSG ligt rond de 8L/100km. Als je rustig aan doet is 6.5L/100km haalbaar. Misschien zelfs 5.5L/100km maar dat betwijfel ik.

De goed gerichte verlichting in de seat is een verademing bij het instappen, zowel achter- als voorin.

Over verlichting gesproken, de weg is echt altijd goed verlicht, ben ik zeer blij mee. Helaas kan je niet zelf de hoogte instellen, dat doet de auto denk ik automatisch (althans, hoop ik, ik rij soms met een redelijk beladen trailer).

Geen fysieke knoppen voor airco, passagier heeft geen fysieke knop voor volume. Stoort altijd, echt altijd. Irritante doorn in het oog. Ook in de nacht lastig te vinden, want de knoppen zijn als enige niet verlicht....

Ik heb automatisch parkeren nog nooit getest.. zelf parkeren vind ik altijd snel en makkelijk dusja.

Als je op de snelweg erg hard moet remmen, is de auto zo lief om de waarschuwingslampjes vanzelf aan te zetten.

Achteruitrij verlichting is "meh", gelukkig heeft deze wel twee witte achteruitrij lichten. Ik snap niet dat sommige andere auto's maar 1 licht hiervoor hebben.

Achteruitrij camera is wennen maar eigenlijk wel prima, alhoewel als ik via de camera parkeer dan parkeer ik soms een beetje scheef, daarom parkeer ik liever op spiegels.

Rechter spiegel kan apart voor achteruit rijden worden ingesteld, erg prettig! Moet je spiegel knop wel op R staan.

Ruitenwissers maken bij veel en lange regen toch soms "Dat" geluid, waardoor ik even wat schoonmaak middel moet sprayen om ze weer stilletjes te laten zijn.

Helaas geen meter voor schoonmaak vloeistof, en is ook niet zichtbaar onder de motorkap. Je moet het er maar mee doen wanneer het op is, pas dan weet je dat je moet bijvullen.

Middenarmsteun is "ok", had wel wat meer naar voren gemogen, en een stand tussen de "2e" en "3e" klik hebben... :/ (en dat terwijl ik lang ben, en dus eigenlijk al best ver naar achteren zit! maar ik denk dat ik wel het stuur nog wat meer naar mij toe zou kunnen trekken)

Cupholders zijn raar, de 1e is super diep (te diep voor veel normale dranken zoals starbucks, tenzij je de grote neemt), waardoor cups soms open springen (bv normal size van de mac, hell, groot past er ook net in). Ik doe daarom een kleine "ophoging" onderin.

Passagiers achterin zijn erg blij met de cup holders en arm steun die uit de midden-rugleuning komt.

Ik weet niet wat het aan SEAT is maar je wilt wel zorgen dat je na 5000km een geurtje in je auto hebt, want wanneer de nieuwe geur weg is, en dan in hete dagen zit te "baden", ruikt het gewoon.. niet slecht ofzo, maar gewoon minder. Met andere auto's had ik niet, die ruikten altijd neutraal.

USB-C only poorten overal is even wat nieuwe kabels regelen (USB-C naar USB-C), die kreeg ik geen een bij de auto, en zelf had ik er ook geen een.

Indien je het fijn vind om je telefoon op dezelfde hoogte te hebben als het infotainment systeem, is het een ellende om het daar te krijgen. Ik heb mijn telefoon via een zelf gebeunde mobiel houder naast de infotainment gemount. Gebruik liever eigen navigatie dan die van seat, duurt mij te lang om dingen te typen. Ook mijn zwager kon de 1e keer niet uitvogelen hoe die überhaupt de navigatie start, is niet intuitief denk ik.

Standaard lane-assist houdt de auto helaas niet netjes in het midden. Ik heb het (nog) niet omgeprogrammeerd, maar dat moet mogelijk zijn.. alhoewel ik van anderen lees dat je dan wel veel meldingen krijgt met "blijf in het midden rijden".

De auto is soms wel wat zeikerig, zeker op wegen zonder middenlijn, maar wel lijnen aan de zijkant, en hij stuurt wel hard tegen als je net even aan de kant wil voor een vrachtwagen... dus vergeet niet je knipperlicht te gebruiken om het lane assist systeem tijdelijk uit te schakelen.

De deksel achter "tikt" soms tijdens het rijden, vind ik erg irritant. Even re-seaten en dan is het vaak verholpen.. misschien wat rubbertjes toevoegen op de scharnieren/koppelpunten.

Vrijheid van beweging van het stuur is meer dan voldoende, voor/achter, omhoog/omlaag, echt veel speling. Ook passagiersstoel kan omhoog/omlaag, dat is fijn.

Door de car wash heen, zul je onder de spoiler zelf nog altijd goed bij moeten wassen, anders zit je met een vieze bovenkant van je achterruit. Het wassen van binnen- en buitenkant is over het algemeen makkelijk, maar de onderkant van de voorruit, en de randen van alle ramen zijn echt een bitch.. en ik merk vaak dat er bij ramen openen/sluiten soms toch weer ergens een streep vandaan komt, alsof er nog viezigheid goed in die rubbers zit oid. had ik niet bij andere auto's.
Voor binnen in het interieur, heeft seat onderaan overal rubbertjes die je los kan halen en schoon kan maken, geweldig! minder gedoe met interieur vakjes schoon maken :)

Helaas kan je niet continu zien wat je totale km-stand is (handig als je lease rijder bent). Je zult de auto uit moeten zetten en dan even wachte, of je moet de ACC uit "uit" (dubbel) zetten, dan kijken wat de km stand is, en ACC weer aanzetten.

Ik ben een pietje perfect en merk wel dat de voorruit soms rare golven heeft, erger er mij niet aan, maar dit heb ik niet bij andere auto's gehad, daar was de vorm van de voorruiten meestal perfect.

Bij het wassen van je auto met water (slang, karcher), is het raadzaam om de sleutel ver weg te leggen... anders gaat hij continue open/dicht/open/dicht... erg irritant. Kan vast wel tijdelijk uit, maar ben ik te lui voor.
Door de carwash heen, wanneer je erin zit, hoef je je geen zorgen te maken. Niet vergeten automatische ruitenwissers even uit te zetten.

De matten zijn ook prima schoon te maken, maar het FR logo op de matten is een drama. Houdt viezigheid vast als Bison twee-delige lijm.

Touchscreen bediening tijdens rijden [in de stad] (bv airco, of "my feet are cold" aanzetten) is gewoon ruk, ik moet altijd met mijn hand de bovenkant van het scherm "vast" pakken, en dan met 1 vrije vinge de opties proberen aan te tikken.

De ventilatieroosters zien er standaard uit maar dat zijn ze ook weer niet helemaal, waardoor geurtjes erop zetten soms enige moeite kan kosten. Ik heb de geurtjes maar achterin geplaatst, was te veel geklooi voorin.

Als je de auto uit zet om bijv uit te stappen en te gaan tanken dan zie je als het goed is ook de KM stand.

De standaard alne assist houdt je auto niet netjes in het midden omdat je daarvoor travel assist nodig hebt. Lane assist is puur om je auto bij te laten sturen op het moment dat je dichtbij of over een witte lijn rijdt, niet om je auto ten alle tijden in het midden van de rijstrook te houden, daarvoor is een aanvullend hulpsysteem nodig dat dus travel assist heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 00:24
[...]

Ik ben zeker geen zuinige rijder en op winterbanden was 6.8L/100km het gemiddelde en nu al een tijdje op zomerbanden 5.7L/100km
Durf wel te roepen dat 5L/100km haalbaar is maar dan mis je wel de fun-factor tijdens het rijden 8)
Niks zo leuk als een stoplicht-sprintje of een lekkere bocht pakken.

De eerste 30.000km staan alweer bijna op de teller en ik stap nog steeds met veel plezier in voor de volgende rit.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 22:06

HellBeast

Oh My GoT!

Ik mag in Q4 van dit jaar weer een nieuwe auto uitzoeken. Dan heb ik 5 jaar lang tevreden mogen rijden in een Seat Ateca. Nu wil ik een maatje groter omdat ik steeds meer met de auto op vakantie ga. Ik twijfel tussen de Taracco en de Skoda Kodiaq. Op papier voldoen ze alletwee aan mijn eisen. De Taracco is wat completer met opties voor hetzelfde bedrag, maar ook weer niet zoveel meer dat de beslissing meteen daarop valt. Eind Q3 ga ik in beide auto's proefritten maken.

https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=GXG11O

https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=9FA27Q

Heeft iemand al eens voor deze keus gestaan? Volgens mij staan deze twee auto's zeer dicht bij elkaar.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik ga dit topic verlaten. De Seat ST 2020 is terug naar de leasemaatschappij, zij gaan de waslijst aan problemen zelf oppakken met Seat / importeur / dealer whatever.

Echt de grootste rampenbak die ik ook heb gehad, voorlopig geen Seat meer voor mij.

Volgende week word er thuis een nieuwe 2021 Skoda Octavia Combi Business Edition afgeleverd :P En ja ik weet het, zelfde basis, maar hopelijk vallen de software problemen daar in mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter198
[...]

Erg veel ruimte achterin, stoere prachtige auto. 1.5 eTSI DSG7 is pittig en vlot.

Hoe valt de spraakbediening mee, gebruik je die uberhaupt?

Kun je het "my feet are cold" commando zeggen zodat je niet hoeft te prullen op dat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
[...]

Maar globaal genomen, ben je dus wel tevreden?!
Pagina: 1 ... 48 ... 85 Laatste