Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 49 ... 85 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0dan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:22
Ik rij met de Leon phev st in xcellence uitvoering.

Het is een ongelooflijke wagen! De stilte en kracht van electrisch rijden over korte afstanden gecombineerd met een soepele verbrandingsmotor voor de lange afstanden. En dat alles in een familie formaat wagen.

Puur elektrisch is de wagen meer dan vlot genoeg om mee te kunnen met het verkeer. Het verbruik is heel acceptabel. Enkel bij die accelereren merk je dat de dsg schakelt.
In hybride stand is de wagen en knap staaltje technologie. De motorovergangen van electrisch naar ice zijn naadloos uitgevoerd. Geen haperingen, rare versnellingskeuzes of ontbreken van vermogen. Een prachtige hybride zoals je het verwacht.

Het gecombineerde vermogen is spectaculair. In de sport stand geeft de elektromotor dat extra duwtje bij het vertrekken en bij hogere snelheden geeft de electromotor kracht bij de schakelovergangen. Je kan dan geen verschil met voelen tussen versnellingen. De wagen lijkt eindeloos te accelereren.
Doordat 0-100 km/u maar 7,5 sec duurt kan je aan het stoplicht veel sportieve wagens achterlaten.

Vanwege het extra gewicht van de batterij heeft de phev een multilink ophanging achteraan. Dat geeft een sublime wegligging met een hoog comfort. Iedereen die mee gereden heeft vindt dat er een Mercedes gevoel heerst.

Over het gedeelde VAG stuk van de wagen niks dan lof. De SEAT afwerking binnenin valt minder te prijzen.

Mijn stuurkolom kraakte. De dealer heeft dit onder garantie vervangen. Maar mij stuur staat na 3 pogingen nog steeds schreef.

De uitlijning van de banden was ver buiten de marges. De dealer heeft dit onder garantie verbeterd. Maar de wagen gaat op de autostrade nog altijd na 75m over de lijn. De lane-assist reageert hier wel correct op.

Ondertussen zijn er al 4 afwerkingspanelen los gehaald om de kabels erachter vast te maken. Langs alle kanten rammelt het.
Het is onder garantie, maar toch best irritant.

Het infotainmentsysteem is gewoon slecht. Een thuisadres kan de gps niet onthouden. De meldingen staan bij iedere rit terug aan en op standaard volume. Ook geluidsinstellingen verdwijnen regelmatig.
Allemaal software problemen waar de dealer enkel excuses voor kan aanbieden en vertellen dat het wachten is op een grote update. Nu, een half jaar later, wacht ik nog steeds.

De adaptieve cruisecontrol is heerlijk om mee te rijden. Maar het automatisch aanpassen van de snelheid heeft enkel informatie van de gps kaart die veroudert is. Er staan dingen op die al meer dan 5 jaar veranderd zijn

De materialen binnenin zijn goed. De harde plastics vallen niet teveel op. Het met nep leder beklede stuur voelt prettig.
De zetels zitten goed. Ze zijn een mooi evenwicht tussen comfort en steun.

Opbergvakjes zijn schaars. Maar degene die er zijn kun je ruim noemen.

Het is een prima wagen waar ik graag me rij. Alleen jammer van de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:37
Peter198 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:55:
[...]

Hoe valt de spraakbediening mee, gebruik je die uberhaupt?

Kun je het "my feet are cold" commando zeggen zodat je niet hoeft te prullen op dat scherm?
Ik heb spraakbediening nooit gebruikt, meteen uitgezet. Vind ik gewoon persoonlijk nooit fijn.
Torta schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:21:
[...]

Maar globaal genomen, ben je dus wel tevreden?!
Dat zeker! Erg blij met die auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:31
Ik heb een beetje vreemd probleem met mijn voorruit.
Ik heb voorruit verwarming..

- Wanneer er douw op mn vooruit staat.. Blijft 1 plek wittig. Als of er douw nog vocht op de ruit ligt. Echter zowel binnen als buiten kan ik het er niet af vegen.. Zit dus in de ruit.
- Als je over de plek heen kijkt.. vertkend het beeld een beetje. Lijkt wel alsof de folie een klein beetje dubbel gevouwen is op die plek.

Het is erg onrustig kijken..

Ik heb al een afspraak staan met de dealer. Die gaan er naar kijken vandaag of anders morgen.
Ben eigenlijk benieuwd of meer gebruikers van deze vooruit verwarming of zij een soort gelijk probleem hebben. of hebben gehad :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
To_Tall schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:03:
Ik heb een beetje vreemd probleem met mijn voorruit.
Ik heb voorruit verwarming..

- Wanneer er douw op mn vooruit staat.. Blijft 1 plek wittig. Als of er douw nog vocht op de ruit ligt. Echter zowel binnen als buiten kan ik het er niet af vegen.. Zit dus in de ruit.
- Als je over de plek heen kijkt.. vertkend het beeld een beetje. Lijkt wel alsof de folie een klein beetje dubbel gevouwen is op die plek.

Het is erg onrustig kijken..

Ik heb al een afspraak staan met de dealer. Die gaan er naar kijken vandaag of anders morgen.
Ben eigenlijk benieuwd of meer gebruikers van deze vooruit verwarming of zij een soort gelijk probleem hebben. of hebben gehad :)
Hmm nog niet mee gemaakt, maar als je het zowel niet van binnen als buiten kunt weg vegen, dan denk ik dat je helaas gelijk hebt (bubbel tussen de glas-plexi-glas laag). Moet heel de voorruit worden vervangen.

Enig andere wat ik nog zou bedenken is dat iemand met een middel-grof schuurmiddel op je ruit is gaan schuren... maar voelt denk ik gewoon glad aan?

Hier kan je wat meer info vinden over de lagen: http://www.fygi.com/detail/1137

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 28-06-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Kleine update:

Infotainment niet geupdatetet. Advies was: Geen klachten? Niet updaten!

Navi kaarten laatste versie kunnen downloaden via een .ru site(gratis). Deze is welk te vinden via meerdere fora.
Het werkt alleen als je op je huidige Seat navi SD kaartje de boel er af gooit (gewoon deleten, niet formatteren) en dan het nieuwe mapje met de nieuwe kaarten er op zet.

Ik heb nu versie 15xx en kwam van versie 09xx navi kaarten.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 05:09
Iemand nog wat andere tips betreffende Navigatieupdate?
Ik heb de Navi System Plus van mijn Ateca (MY2019) al een paar keer geupdatet, maar op dit moment herkent de Ateca geen 1 update. Ik heb zowel de VW (P192) als de Seat (P189) op verschillende manieren de update op de USB sticks (ja verschillende geprobeerd) gezet. Probeer standaar MBR & FAT32 (icm windows) aan te houden, maar ook met macOS en zelfs ExFAT geprobeerd.
Op het moment dat ik in 'Media' zit en de USB stick kies, geeft ie aan dat er updates op de stick staan. Ga ik naar navigatie en/of systeem en dan versies om te updaten, dan kan het systeem dus niets vinden...
Zucht...

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haije
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:13
Hey allemaal,

Ben inmiddels een aantal maanden verder en de meeste software problemen zijn bij mij nu opgelost na een aantal terugroepacties. Dit weekend heb ik echter een nieuw probleem ontdekt; namelijk dat het leeslampje van de passagier constant aan en uit gaat tijdens het rijden, maar ook doorgaat als de auto uit wordt gezet. Tot nu toe alleen gebeurd wanneer er ook een passagier instapt. Ik ben nu elke keer 10-20 minuten bezig met deuren dichtslaan en op het lampje drukken om het weer uit te krijgen. Daarnaast ook nog steeds last van een steeds harder fluitende passagiers spiegel.

Voor beide problemen de dealer gebeld. Deze geeft kort gezegd aan geen tijd te hebben voor deze problemen en omdat het LED verlichting is de accu het wel even vol houd. Daarnaast stonden er nog terugroepacties open die ze wel wouden doen. Afspraak is gemaakt voor volgende week donderdag, hierbij geeft de dealer aan alleen maar de terugroepacties uit te voeren en misschien nog te kijken naar het lampje. Van de passagiersspiegel wou men niets weten, deze was vorige keer ook al gecontroleerd en men kon toen ook niets horen. Terwijl de spiegel toch duidelijk fluit.

Al met al vrij gefrustreerd door deze houding van nota bene een merk dealer. Je zou toch meer mogen verwachten van een auto van 40k... Heb daarna gelijk maar een andere dealer gebeld (geen merk dealer), deze begreep mijn problemen goed en bood aan om hem volgende week maandag na te kijken en te fixen.

Ik ga ervan uit dat het probleem met de lampjes dan opgelost is. Ik hoop dat de spiegel ook opgelost kan worden, anders zal ik de leasemaatschappij bellen. Wellicht dat zij mij verder kunnen helpen.

Een behoorlijk gedoe voor een relatief klein, maar irritant, probleem. Wordt vervolgd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:21
iDEOwen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:47:
Iemand nog wat andere tips betreffende Navigatieupdate?
Ik heb de Navi System Plus van mijn Ateca (MY2019) al een paar keer geupdatet, maar op dit moment herkent de Ateca geen 1 update. Ik heb zowel de VW (P192) als de Seat (P189) op verschillende manieren de update op de USB sticks (ja verschillende geprobeerd) gezet. Probeer standaar MBR & FAT32 (icm windows) aan te houden, maar ook met macOS en zelfs ExFAT geprobeerd.
Op het moment dat ik in 'Media' zit en de USB stick kies, geeft ie aan dat er updates op de stick staan. Ga ik naar navigatie en/of systeem en dan versies om te updaten, dan kan het systeem dus niets vinden...
Zucht...
https://www.seat.com/owne...o-update-navi-system.html

neem aan dat je navi plus hebt, dan kan je bovenstaande link gebruiken

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Laatst online: 23-04 05:09
giovanni2903 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:26:
[...]

neem aan dat je navi plus hebt, dan kan je bovenstaande link gebruiken
Ik heb dit voorheen altijd met een USB stick gedaan... Vreemd genoeg krijg ik soms de melding dat ie daadwerkelijk een update heeft gevonden op de stick (dus echt apart venster), maar als ik dan op updaten druk, krijg ik meteen weer het bericht dat er geen update is gevonden.
Morgenavond heb ik weer een nieuwe SD card, ik ga het daarmee proberen...

Update: Ook met een SD Card werkt het niet... Op het moment dat ik de SD-card erin zet, herkent hij wel dat er update software erop staat... maar als ik wil updaten, kan die ineens niets vinden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAoD4Qa3DosWmsNryUslOeoQi-I=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/XKChujexohaQMEdU9SA48eKo.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vokNzSChHnWJN18w5wIJdCSUOtQ=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/KnNhxKxLMf2Mt5WADKtIYXfL.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door iDEOwen op 06-07-2021 22:19 . Reden: inmiddels met SD-card geprobeerd. ]

Apple Certified Worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• triesnl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-05 11:24
HellBeast schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:57:
Ik mag in Q4 van dit jaar weer een nieuwe auto uitzoeken. Dan heb ik 5 jaar lang tevreden mogen rijden in een Seat Ateca. Nu wil ik een maatje groter omdat ik steeds meer met de auto op vakantie ga. Ik twijfel tussen de Taracco en de Skoda Kodiaq. Op papier voldoen ze alletwee aan mijn eisen. De Taracco is wat completer met opties voor hetzelfde bedrag, maar ook weer niet zoveel meer dat de beslissing meteen daarop valt. Eind Q3 ga ik in beide auto's proefritten maken.

https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=GXG11O

https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=9FA27Q

Heeft iemand al eens voor deze keus gestaan? Volgens mij staan deze twee auto's zeer dicht bij elkaar.
Ze staan heel dicht bij elkaar omdat het (naast styling) dezelfde autos zijn. Zover ik weet is de infotainment in de huidige Tarraco wel nieuwe dan die in de Kodiaq. Het beste kan je gewoon zelf eens een proefrit doen en kijken welk interieur/exterieur je het best bevalt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Torta schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:25:
Ik lees hier veel over het infotainmentsysteem, navigatie en dergelijke... Maar wat over het rijgedrag, de binnenafwerking en andere opmerkingen?
Rijgedrag van mijn 2020 Seat Leon FR is top! Heb een 1.5 130pk met handbak, deze pakt goed op vanaf een laag toerental. Enige nadeel van de motor is een lichte stotter wanneer hij nog koud is, deze stotter zit precies op een toerental vlak voordat de turbo wakker wordt. Wat heerlijk is als je ergens rustig probeert te rijden en headbangend tussen stotter en turbo schommelt. Maar goed, dit blok is in Nederland niet leverbaar op de FR, dus geen zorgen!

Wegligging is top! Ligt werkelijk als een blok op de weg.
Rijgedrag wordt soms ruw verstoort door de lane-assist, zeker met regenachtig weer werkt dit zeer slecht. Dus ik zet het altijd uit als ik met slecht weer op onbekende wegen kom.

Interieur heeft soms een kraak rechts achterin, deze is niet altijd aanwezig maar als het eenmaal begint zit ik er de rest van de rit mee opgescheept.
Passagiers achterin hebben zat ruimte, ik kan met mijn 1.93m prima achter mijzelf zitten. Het ziet er ook goed uit achterin, wat echt zonde is omdat er na 5 maanden pas 5 mensen achterin hebben gezeten. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Acradavos
  • Laatst online: 08-05 22:33

Acradavos

Poetsfanaat

Vorige week donderdag mijn Seat Leon Sportstourer Business Intense FR ontvangen.

1.5 eTSI 150PK met DSG7

Eigen zit echt alles er op, behalve schuifkanteldak. Ook heb ik de DCC achterwege gelaten, eveneens ook de 'luxe' stoelen met memory seats.

Daar in tegen wel Beats Audio met subwoofer setje en elektrisch inklapbare trekhaak. :)

Tot nu toe erg tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-ala2E_pVuk5lH_E3oT0jFXCw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5VPwQBg3HoFHAfmxKrfOjvh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Kkv4S-qNCMpDsXEmQXruM2AnHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEClD4mr4WyVJVJb8qnU1siB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5QoO0RcTyxlwHgg2I_qaH204_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6d6WVkGLJbRS98rF89DwoLz1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Meer mensen hier die in de SEAT CONNECT app spookmeldingen krijgen dat de interieurvoorverwarming is geannuleerd, terwijl er helemaal geen poging gedaan is om die te starten en er ook geen vertrektijdschema's actief zijn?
(In een 2021 Ateca in mijn geval dus)

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 07-07-2021 13:15 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Geen spook melding in mijn Seat.

Wel mis ik de optie dat bij tijdje stilstaan de app geen melding geeft als de auto niet vergrendeld is.

Ik merk dat mijn vrouw dat wel eens vergeet. Haar Clio gaat opsloot bij weglopen van de auto bij de arena moet je de portier aanraken om hem opslag te doen.

Het is daarnaast niet mogelijk om de auto opsloot te doen als de auto niet binnen 500 meter afstand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

To_Tall schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:17:
Wel mis ik de optie dat bij tijdje stilstaan de app geen melding geeft als de auto niet vergrendeld is.
Same here. Evenals een duidelijk ritoverzicht wat je kan gebruiken voor kilometer administratie. Allebei dingen die ik erg waardeerde bij Volvo. De export functie op de webportal geeft wel iets meer inzicht in ritten, maar bij Volvo werd ook start en eindpunt vastgelegd, waardoor ik heel makkelijk kon zien op welke dagen ik bij welke klant was geweest bijvoorbeeld.
Ik merk dat mijn vrouw dat wel eens vergeet. Haar Clio gaat opsloot bij weglopen van de auto bij de arena moet je de portier aanraken om hem opslag te doen.

Het is daarnaast niet mogelijk om de auto opsloot te doen als de auto niet binnen 500 meter afstand is.
En voor ontgrendelen moet je eerst een of andere ident procedure doorlopen? Dat moet bij de dealer of zo?

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 07-07-2021 14:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Via de Seat Connect app kan ik zowel vergrendelen als ontgrendelen. Maar je moet in de buurt zijn van de auto. Max 500m volgens de app.

Ik heb dat niet via de dealer geregeld. Dat kon direct nadat ik mezelf registreerde als hoofd gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

To_Tall schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:48:
Via de Seat Connect app kan ik zowel vergrendelen als ontgrendelen. Maar je moet in de buurt zijn van de auto. Max 500m volgens de app.

Ik heb dat niet via de dealer geregeld. Dat kon direct nadat ik mezelf registreerde als hoofd gebruiker.
Ik meen me te herinneren dat ik het in eerste instantie ook kon. Maar de laatste paar keer dat ik het probeerde kreeg ik dus een melding over een of andere ident procedure. In al die gevallen was ik dichtbij de auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rihf7Uqf8lLxu-GLarIycP8dl-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M8n3ZmTmX6fgvk8zDXfLq9kE.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 07-07-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-05 14:11
Orion84 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:51:
[...]

Ik meen me te herinneren dat ik het in eerste instantie ook kon. Maar de laatste paar keer dat ik het probeerde kreeg ik dus een melding over een of andere ident procedure. In al die gevallen was ik dichtbij de auto.
[Afbeelding]
Dit moest ik inderdaad door een dealer laten activeren. Ik begreep dat ze je ID willen controleren maar ik heb dit tijdens de lockdown laten activeren waardoor dit niet nodig was en omdat ze wisten wie ik was omdat mijn auto net was afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Laatst online: 10-05 14:02
Ik heb deze melding ook gehad en dan moet je d.m.v. een scan/foto van je ID naar de dealer, samen met je gebruikersnaam, je account hiervoor laten vrij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Voor ik Seat connect kon gebruiken moest Seat wel eerst mijn e-mail adres hebben en het VIN nummer van de auto. Nadat geregeld was kon ik de auto openen en opsloot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:33
Orion84 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:14:
Meer mensen hier die in de SEAT CONNECT app spookmeldingen krijgen dat de interieurvoorverwarming is geannuleerd, terwijl er helemaal geen poging gedaan is om die te starten en er ook geen vertrektijdschema's actief zijn?
Ja, heb ik ook in mijn Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Robertdj schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:22:
[...]
Rijgedrag van mijn 2020 Seat Leon FR is top! Heb een 1.5 130pk met handbak, deze pakt goed op vanaf een laag toerental. Enige nadeel van de motor is een lichte stotter wanneer hij nog koud is, deze stotter zit precies op een toerental vlak voordat de turbo wakker wordt. Wat heerlijk is als je ergens rustig probeert te rijden en headbangend tussen stotter en turbo schommelt. Maar goed, dit blok is in Nederland niet leverbaar op de FR, dus geen zorgen!
Zelfde blok hier, stotter heeft mijne ook :+ Wat ook regelmatig fel aanwezig is, is de overschakeling tussen 2 en 4 cilinders (dat eco-gedoe). Gelukkig niet altijd, maar dit lijkt niet samen te hangen bij warme of koude motor bij mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:03
Orion84 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:14:
Jup. Idem hier bij m’n Leon.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Rafael schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Zelfde blok hier, stotter heeft mijne ook :+ Wat ook regelmatig fel aanwezig is, is de overschakeling tussen 2 en 4 cilinders (dat eco-gedoe). Gelukkig niet altijd, maar dit lijkt niet samen te hangen bij warme of koude motor bij mijne.
Die overgang merk ik ook ja, maar is minder irritant dan de stotter, die eco stand is tenminste nog ergens goed voor.
Die stotter is dus vooral irritant door het toerental, echt vlak voordat de turbo oppakt waardoor je schommelt tussen dip en "piek". Ziet er vast enorm knullig uit van buiten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter198
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
Robertdj schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:13:
[...]

Die overgang merk ik ook ja, maar is minder irritant dan de stotter, die eco stand is tenminste nog ergens goed voor.
Die stotter is dus vooral irritant door het toerental, echt vlak voordat de turbo oppakt waardoor je schommelt tussen dip en "piek". Ziet er vast enorm knullig uit van buiten. :P
Als dat eco tekentje verschijnt rechts in het dashboard, is dat dan, het moment dat de hij op twee cilinders loopt?

Blijkbaar is er een SEAT contact/belevingscentrum waar je alle opties kunt bekijken.
Misschien leuk om te weten voor nieuwe kopers, de dealer had mij hier helemaal niks over verteld...

Ervaar de sfeer en de fascinatie van SEAT via een ontdekkingsreis doorheen het nieuwe SEAT Contact Center! Dit is de plaats bij uitstek waar de ‘spirit en waarden ’ van ons merk beleefd kunnen worden.

Het volledige gamma van SEAT is er tentoongesteld op meer dan 500m² en zo kan u er het design en de technologieën van onze modellen aanschouwen en ontdekken. De showroom van het SEAT Contact Center is vrij toegankelijk 6 dagen op 7 en dit doorlopend van 8u30 tot 18u.

In de showroom van het SEAT Contact Center kan u haast elke tint, elke afwerking en elke optie bekijken. De Customer Assistants en Product Advisors beantwoorden alle vragen die u over onze modellen zou hebben.

Ook zijn alle hoogtechnologische benzine- (TSi), dieselmotoren (TDi) en zelfs de uiterst ecologische CNG motoren (op gecomprimeerd gas) beschikbaar met manuele of automatische (DSG) versnellingsbak. Aan u de keuze!

De coffee-corner en we ‘wifi area’ maken het bezoek aan de showroom aangenaam en compleet.

Naast het ontdekken van alle SEAT modellen, kan u ook een testrit aanvragen met de modellen die u leuk vindt. Dit is de beste manier om de SEAT te vinden die bij u past. Een testrit aanvragen kan op voorafgaandelijke reservatie.

Reserveren kan u eenvoudigweg door langs te gaan bij een SEAT verdeler van uw keuze of u kan ons ook rechtstreeks bellen op het telefoonnummer 02/756.85.99.

Aarzel niet langer en kom het SEAT Contact Center “beleven” !

Praktische info

Adres: SEAT CONTACT CENTER – Leuvense Steenweg 639 – 3071 Kortenberg

Via GPS: U kan ingeven 3071 Kortenberg, “Leuvense Steenweg”, kruising met “Prinsendreef”

Telefoon: 02/756.85.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
WTF...

Vandaag heeft mn meisie een ongeluk gehad op de snel weg met de Ateca. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OsOwPnoZ-96ty166taQ9l0nqdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EN6JjFptptJQeERwydoZrXZE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LREa8PjEnwZQaeaMoSPdAPwbgHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ksImuw689uXTrl4EmTSRLQBO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sh3NUJFd_GtA17_VTyKI89kQyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AS6yg9cbgOHoc4qQ2xWT8Ij.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jV4ZyCSX0Xqx0gopdn1d4tcgRjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GX2XZ00JzhZAFQwhCdp5JdGg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGPfnRx_N6G48mQA0KXFn6p7WDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6ksOXbzcMEvFWTdhEnj1unU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PwRZZjRJ6ORQ85wgo_LIfzJmBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIscTpIjT1IYc3oU3Z1kYd5q.jpg?f=fotoalbum_large

Ze heeft wat schrammen en blauwe plekken en is wat beurs.. Gelukkig niet veel meer aan de hand.
In de auto zit een dashcam gebouwd. die heeft gelukkig alles opgenomen.

Ze komt aanrijden voor haar schieten autos vol in de ankers. Ook zij remt in allemacht en staat stil op 1,5m van haar voorligger. Op dat moment knalt de caddy vol op haar in.

Zoals je kan zien op de foto's is dat niet heel zacht zinnig gegaan.

Volgens het kenteken van de Caddy was deze net 4 weken oud..
Mijn auto is nu net 6 maanden.

Ben best wel verdrietig over de auto.. Maar ben ook erg blij dat mn vrouw er goed uit gekomen is.
Ze wilde eigenlijk in dr eigen auto (renault Clio Estate) de kids ophalen bij opa en oma. Gelukkig zat ze in de Ateca..

Politie gaf al aan dat bestuurder mogelijk nooit geremd heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door To_Tall op 08-07-2021 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
To_Tall schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:52:
WTF...

Vandaag heeft mn meisie een ongeluk gehad op de snel weg met de Ateca. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ze heeft wat schrammen en blauwe plekken en is wat beurs.. Gelukkig niet veel meer aan de hand.
In de auto zit een dashcam gebouwd. die heeft gelukkig alles opgenomen.

Ze komt aanrijden voor haar schieten autos vol in de ankers. Ook zij remt in allemacht en staat stil op 1,5m van haar voorligger. Op dat moment knalt de caddy vol op haar in.

Zoals je kan zien op de foto's is dat niet heel zacht zinnig gegaan.

Volgens het kenteken van de Caddy was deze net 4 weken oud..
Mijn auto is nu net 6 maanden.

Ben best wel verdrietig over de auto.. Maar ben ook erg blij dat mn vrouw er goed uit gekomen is.
Ze wilde eigenlijk in dr eigen auto (renault Clio Estate) de kids ophalen bij opa en oma. Gelukkig zat ze in de Ateca..

Politie gaf al aan dat bestuurder mogelijk nooit geremd heeft.
pff zonde man.., "gelukkig" is het maar materiële schade. belangrijkste is dat ze er niks ergs aan heeft over gehouden. hopelijk kunnen ze m nog fixen en anders een mooie nieuwe wagen aanschaffen..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik hoop eigenlijk dat hij beyond repair is. Chasis heeft een behoorlijk opdonder gekregen. Links achter staat m’n band scheef ik vermoed dat de ophanging krom is of afgebroken.

In het dak zit ook een vouw en de portieren gaan niet meer normaal open.

Repareren kan altijd maar hoe hij er uitkomt is een tweede vraag. Ik ben benieuwd. Morgen verzekering bellen en vervangend voertuig regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
To_Tall schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 00:57:
Ik hoop eigenlijk dat hij beyond repair is. Chasis heeft een behoorlijk opdonder gekregen. Links achter staat m’n band scheef ik vermoed dat de ophanging krom is of afgebroken.

In het dak zit ook een vouw en de portieren gaan niet meer normaal open.

Repareren kan altijd maar hoe hij er uitkomt is een tweede vraag. Ik ben benieuwd. Morgen verzekering bellen en vervangend voertuig regelen.
beste is idd als ie total loss word verklaard, is een behoorlijke schadebak helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:34
Dat is een beste klapper geweest! Balen van je nieuwe auto, gelukkig is de Ateca een flinke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:47
Ik zie een kromme bodem aan de achterzijde en als je zegt dat het dak ook een vouw heeft dan wordt die niet gerepareerd. In ieder geval niet in Nederland, misschien in Polen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjv88
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-04 11:16
Acradavos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:20:
Vorige week donderdag mijn Seat Leon Sportstourer Business Intense FR ontvangen.

1.5 eTSI 150PK met DSG7

Eigen zit echt alles er op, behalve schuifkanteldak. Ook heb ik de DCC achterwege gelaten, eveneens ook de 'luxe' stoelen met memory seats.

Daar in tegen wel Beats Audio met subwoofer setje en elektrisch inklapbare trekhaak. :)
Mooi om deze uitvoering en kleur te zien, zo krijg ik hem binnenkort ook. Maar dan met schuifdak, DCC en stoelupgrade, zonder Beats :)

2 vragen:
- Wat was bij jou de levertijd, en was dit volgens planning? Ik zou de mijne een week voor mijn vakantie (begin augustus) moeten krijgen, dus ben even benieuwd.
- Trekhaak: is deze elektrisch? Dat wist ik niet, ik dacht gewoon handmatig zwenkbaar. Werkt het met de voet openen van de kofferbak nog? Hierover zag ik wisselende berichten i.c.m. een trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Laatst online: 10:57
gjv88 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:27:
[...]

Mooi om deze uitvoering en kleur te zien, zo krijg ik hem binnenkort ook. Maar dan met schuifdak, DCC en stoelupgrade, zonder Beats :)

2 vragen:
- Wat was bij jou de levertijd, en was dit volgens planning? Ik zou de mijne een week voor mijn vakantie (begin augustus) moeten krijgen, dus ben even benieuwd.
- Trekhaak: is deze elektrisch? Dat wist ik niet, ik dacht gewoon handmatig zwenkbaar. Werkt het met de voet openen van de kofferbak nog? Hierover zag ik wisselende berichten i.c.m. een trekhaak.
Ik heb vandaag een Seat Leon ST 1.4 TSI e-Hybrid besteld. Bij de LM kon ik alleen kiezen uit vaste of afneembare trekhaak. Op de website van Seat staat hij als Trekhaak zwenkbaar (elektronische ontgrendeling). Daar zou voor mij wel de voorkeur naar uit gaan. Nog maar even checken dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
@iRinze Dat hangt er vanaf of je de trekhaak vanaf de fabriek neemt (en er bijtelling over betaald) Of achteraf laat monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
De elektronische trekhaak is ook achteraf in te bouwen, als de auto is voorbereid op een trekhaak.

De trekhaak is trouwens gewoon bestelbaar bij Seat. LM laat vaak alleen een beperkte mogelijkheden zien die zij standaard aanbieden.

Je zou een offerte kunnen aanvragen bij Seat daarmee naar de LM kunnen gaan en kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Peter198 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:19:
[...]
Als dat eco tekentje verschijnt rechts in het dashboard, is dat dan, het moment dat de hij op twee cilinders loopt?
Ja, als je je actuele verbruik laat tonen komt er ook "2-cilinder-modus" bij te staan op dat ogenblik (bij het verbruik, niet bij dat icoontje :+ ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
Offerte voor een nieuwe Ateca ligt al klaar, vanmiddag alvast een handtekening zetten onder de offerte en een andere kleur uitzoeken. Zwart is wel heel mooi en stoer voor deze auto.

Zwart zie je alleen elk minutieus krasje op. Denk dat ik voor donker grijs ga.

Huidige financiering kan doorlopen wordt wel tijdelijk gepauzeerd. Geld wat ik terug krijg kan gelijk naar de auto. Zo hoef ik ook niet een heel proces te doorlopen voor een nieuwe financiering en daar weer 2 weken op te wachten.

Als de verzekering de auto officieel dinsdag Total los verklaart zal gelijk de nieuwe auto in bestelling gaan. Er zijn een aantal ateca’s op voorraad. Gelijke model zou ik dinsdag al kunnen rijden alleen in de kleur rood. Nee dank u dan maar paar maandjes met 1 auto doen.

Ben eigenlijk wel blij dat de auto financiering en verzekering via de dealer zijn geregeld. Zo hou ik korte lijntjes en kan alles heel snel geregeld worden.

Hier een filmpje van het ongeval. Geluid is aan het einde weg gelaten.

[ Voor 39% gewijzigd door To_Tall op 10-07-2021 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:34
De dashcam heeft zichzelf al terugverdiend.. in ieder geval geen discussie of jouw vriendin wel of niet op tijd was gestopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 17:55

kevin23

Rock it in Style!

Wat een klapper! Fijn dat ze er zo goed vanaf gekomen is!

Ik ben nieuw hier (heb net een paar maanden een tweedehands Ateca (model 2018) gekocht (waar ik erg blij mee ben!).

Nu heb ik alleen problemen met de kaartupdates, en ik hoop dat jullie weten wat er misgaat.

Ik heb de kaartupdate door de garage laten activeren (er zou dus weer 3 jaar mapcare op moeten zitten).

Vervolgens heb ik van de website van Seat de kaarten gedownload voor mijn model (ik heb de MIB2 installatie ook wel Navi system plus).

Vervolgens stop ik hem in mijn auto, hij geeft kort aan dat er een SD-kaart met updates gevonden is. Als ik vervolgens via de navigatie --> setup --> versie --> update doe, dan zegt de auto dat er geen nieuwe kaart gevonden is.

Ik heb de kaart geformatteerd in Fat32, ik heb de originele nieuwe map care SD-Kaart al geprobeerd maar die is te klein voor de nieuwste update.

Ik loop al met al een beetje vast, en ben heel nieuwsgierig of jullie ervaringen hebben hiermee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
jezus wat een klappert, degene achter haar was iets minder oplettend dan je vriendin helaas. gelukkig rijdt je snel weer een mooie Ateca :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
kevin23 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:03:
Wat een klapper! Fijn dat ze er zo goed vanaf gekomen is!

Ik ben nieuw hier (heb net een paar maanden een tweedehands Ateca (model 2018) gekocht (waar ik erg blij mee ben!).

Nu heb ik alleen problemen met de kaartupdates, en ik hoop dat jullie weten wat er misgaat.

Ik heb de kaartupdate door de garage laten activeren (er zou dus weer 3 jaar mapcare op moeten zitten).

Vervolgens heb ik van de website van Seat de kaarten gedownload voor mijn model (ik heb de MIB2 installatie ook wel Navi system plus).

Vervolgens stop ik hem in mijn auto, hij geeft kort aan dat er een SD-kaart met updates gevonden is. Als ik vervolgens via de navigatie --> setup --> versie --> update doe, dan zegt de auto dat er geen nieuwe kaart gevonden is.

Ik heb de kaart geformatteerd in Fat32, ik heb de originele nieuwe map care SD-Kaart al geprobeerd maar die is te klein voor de nieuwste update.

Ik loop al met al een beetje vast, en ben heel nieuwsgierig of jullie ervaringen hebben hiermee?

Alvast bedankt!
lijkt me dat je wel iets van het updaten weet, enige wat ik kan bedenken is of je hem wel in slot 2 hebt gedaan terwijl de sd kaart op lock staat. ga er vanuit dat het uitpakken goed is gegaan namelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Laatst online: 20:54
To_Tall schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:07:
Offerte voor een nieuwe Ateca ligt al klaar, vanmiddag alvast een handtekening zetten onder de offerte en een andere kleur uitzoeken. Zwart is wel heel mooi en stoer voor deze auto.

Zwart zie je alleen elk minutieus krasje op. Denk dat ik voor donker grijs ga.

Huidige financiering kan doorlopen wordt wel tijdelijk gepauzeerd. Geld wat ik terug krijg kan gelijk naar de auto. Zo hoef ik ook niet een heel proces te doorlopen voor een nieuwe financiering en daar weer 2 weken op te wachten.

Als de verzekering de auto officieel dinsdag Total los verklaart zal gelijk de nieuwe auto in bestelling gaan. Er zijn een aantal ateca’s op voorraad. Gelijke model zou ik dinsdag al kunnen rijden alleen in de kleur rood. Nee dank u dan maar paar maandjes met 1 auto doen.

Ben eigenlijk wel blij dat de auto financiering en verzekering via de dealer zijn geregeld. Zo hou ik korte lijntjes en kan alles heel snel geregeld worden.

Hier een filmpje van het ongeval. Geluid is aan het einde weg gelaten.
[Video: title]
Wow hoe is het met je vriendin? Whiplash?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Snowhite0901 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:43:
[...]

Wow hoe is het met je vriendin? Whiplash?
Met m’n vrouw gaat het goed blauwe arm blauwe heupen van de gordel spanner

Schouder doet pijn, daar voor gaan we fysio regelen.

Vandaag bij de dealer geweest. We hebben de auto opnieuw samen gesteld in de kleur dark-camouflage. Auto is fiscaal 200 euro duurder dat scheelt gelukkig.

Wel moet ik nieuwe velgen aanschaffen en ik heb een wegklapbare trekhaak toegevoegd als dealer optie.

Dealer heeft op eigen risico de auto al besteld, ik heb nog niets getekend. Leverdatum staat op week 49. Ik laat de auto in week 1 leveren.

Moet nog wel schakelen met het schade herstel bedrijf om de dashcam te verwijderen. En de persoonlijke spulletjes nog uit de auto te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:09
HellBeast schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:57:
https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=GXG11O

https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=9FA27Q

Heeft iemand al eens voor deze keus gestaan? Volgens mij staan deze twee auto's zeer dicht bij elkaar.
1,5 jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan. Mijn 3 opties waren toen:
- Seat Tarraco Excellence 1.5 TSI handgeschakeld
- Skoda Kodiaq 1.5 TSI handgeschakeld
- Hyundai Tucson 1.6 TGDI automaat

Ik trek er een paardentrailer mee die (incl. beest) 1500kg weegt (kentekengewicht 1600kg). Zowel de Seat als de Skoda mogen 1800 kg trekken. En met een paardentrailer is het wel fijn dat er een forse auto voor staat qua stabiliteit.
Stel dat je ook zoiets van plan bent: let erop dat auto + laadvermogen_auto + aanhanger + laadvermogen_aanhanger dan waarschijnlijk boven de 3500kg terecht komen, waardoor je een BE rijbewijs nodig hebt.

Uiteindelijk voor de Tarraco gekozen. Voor hetzelfde geld als de Kodiaq inderdaad completer, en ik vind hem mooier. Wat ik achteraf wel fijn vind: je ziet hem een stuk minder op de weg dan de Kodiaq.
Het enige waar ik (een klein beetje) spijt van heb, is dat het geen DSG is. Maar die was op dat moment nog niet beschikbaar i.c.m. de 1.5 TSI motor.
Ik ben afgelopen jaar verhuisd, en ben maar wat blij geweest met die zee van ruimte in de Tarraco.

[ Voor 7% gewijzigd door Big Mama op 10-07-2021 18:02 ]

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Kleine vraag. De 360 camera view was niet te bestellen. Ik zie in de optie lijst dat bij de excelece en FR wel als optie zijn maar bij de business intense versies staat een streepje. Is dit onderdeel van automatisch in parkeer hulp? Die wel standaard op deze versies zit?

In m’n huidige ateca zat die 360 camera namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
@To_Tall Damn wat zuur, ik wens jou veel sterkte met deze ellende, en je partner veel gezondheid toe! Hopelijk komt alles goed, wel een lange levertijd zeg :<

Hoe zit dit eigenlijk met verzekering en vervoer? Moet de tegenpartij voor een bepaalde tijd ook vervangend vervoer etc betalen?

Ga je in deze situatie op bepaalde materiele/financiële zaken nu achteruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@grasmanek94
Bij de verzekering heb ik recht op vervangend vervoer, voor de duur van de reparatie. Als de auto totallos wordt verklaart heb ik rech op maximaal 5 dagen vervoer.

Maandag kan ik nog naar m’n werk. Dinsdag moet ik de auto inleveren.

Voor vervangend vervoer buiten deze periode moet ik zelf wat regelen ik kan beroep doen op vervangend vervoer maar de vraag is of de tegen partij daarmee akkoord gaat. In de regel wordt dan maar 80% vergoed. Ex brandstof.

Dan is het ook nog zo dat het maar voor zeer beperkte duur is. Ze zeggen ook je kan redelijk snel een andere auto rijden als je het verzekerings geld hebt terug gekregen. Ik kies er nu zelf voor om een nieuwe auto te bestelen. Enigszins ook gedwongen ivm financiering die ik heb lopen.

Er staat een Ateca klaar in het rood. Met 25km op de teller. Zelf wil ik geen rode auto neem ik hem wel dan zal de kleur me tegen gaan staan en ik moet er vier jaar minimaal in rijden.

De auto is voor nieuw waarde verzekerd voor het eerste jaar. Ik zal dus volledige aankoop bedrag terug krijgen. Voor assesoires zoals m’n velgen en dashcam, kinder stoeltje en alles wat achteraf allemaal is ingebouwd Max 500 euro.

De dashcam laat ik door de schade herstel bedrijf bij totallos demonteren. Is geen onderdeel van de auto. Kinderstoel ga ik vervangen. Die heeft ook een knal gehad. Velgen wordt ik geholpen door de dealer die hebben me een fixe korting gegeven. Dat gaat me ong 200 euro extra kosten helaas en de auto zelf is door prijs aanpassingen 2000 euro duurder.

Ik ga er dus wel iets op achteruit. Gelukkig is dat minimaal. Ik zal de komende tijd geen verzekering betalen en geen aflossing op de auto die wordt gepauzeerd.

Al met al gaat het mij wel wat extra kosten maar die kosten zijn gelukkig te overzien. Had liever gezien dat het me niets zou kosten. Maar zo zit verzekerings wezen er helaas niet in elkaar.

Ook moet ik opzoek naar letselschade expert voor mijn vrouw. Niet om een slaatje er uit te slaan met zorgen dat alle kosten die gemaakt worden verhaald gaan worden.

We hebben gelukkig nog de auto van mijn vrouw we gaan daar gebruik van maken. Zij werkt hier om de hoek, ik werkt op 40km afstand nu werk ik veel thuis we hebben dus vervoer.

Al met al, een ongeval al is het totaal niet jouw fout, kost je in bepaalde gevallen zeker bij totallos geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Damn, dat zit dus allemaal echt zo in elkaar als dat ik heb vermoed :(
Ik zou er inderdaad ook voorstander van zijn, dat als er een tegenpartij "nagenoeg 100% schuldig" is, dat men er dan vanuit mag gaan dat je zelf voor geen extra kosten staat. Wie weet zou een advocaat hier iets meer in kunnen betekenen, maar daar heb ik dan weer nul verstand van. En je hebt ook genoeg zaken aan je hoofd nu, waardoor dat zeker niet een aantrekkelijke optie is.

Ik had ooit als fietser een ongeval mee gemaakt. Ik denk dat mijn fysieke schade wel mee viel, wel ~1200 eur (smartengeld) + kapotte spullen gekregen (dekte veruit niet de 2e hand of nieuwe aanschafwaarde...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@grasmanek94 je gaat altijd achteruit als je aanspraak moet maken op je verzekering. Probleem is denk ik ook dat er redelijk veel fraude wordt gepleegd.

Smartengeld krijg je dan wel maar dat is gering het is niet zo net als in de USA je bij het branden van je tong aan een te hete bak koffie van de McDonald’s je een miljoen krijg.

Ik ben blij dat dit in het eerste jaar plaats vond en niet in het tweede dan krijg je alleen de dag waarde.

Verzekeringen gaan er daarnaast ook vanuit dat je eigenlijk vrij snel weer vervangende auto heb. Je kan binnen een week een auto kopen. Dat speelt ook mee.

Ik heb vorige jaar maart een ongeval gehad met een Kadjar dat was een lease auto en een advocaat. Na veel juridisch gauw trekken heb ik 2500 vergoed gekregen als smarten geld.

Anyway ik ga er van uit dat alles goed gaat komen. De auto is besteld ik heb nu een andere kleur omdat zwart toch wel heel gevoelig is voor vuil :+ ik ga daar dus al op vooruit.

Ik moet nog genoeg regelen en hoop er ook snel vanaf te zijn en zorgeloos kan uitkijken naar een nieuwe wagen.

Ik twijfel nu wel of ik de auto in november zal accepteren of toch wacht tot het nieuwe jaar. Vanwege door koop waarde is het interessanter om een auto uit 2022 te hebben dan 2021 zo dicht tegen het nieuwe jaar aan. Mensen telen vaak jaar tallen dan daadwerkelijke leeftijd. Een auto van december 2020 of januari 2021 wordt vaak al gezien oh auto van een jaar. Maar dat is een luxe probleem :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Laatst online: 08-05 22:33

Acradavos

Poetsfanaat

gjv88 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:27:
[...]

2 vragen:
In januari besteld, zou 30 april komen maar werd week 28. Uiteindelijk 24 juni was de auto binnen.
Trekhaak is elektrisch, maar achteraf origineel ingebouwd. Iets met bijtelling. :+

Ja, werkt perfect. Openen doe je linksonder, niet in het midden o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
To_Tall schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:42:
De elektronische trekhaak is ook achteraf in te bouwen, als de auto is voorbereid op een trekhaak.

De trekhaak is trouwens gewoon bestelbaar bij Seat. LM laat vaak alleen een beperkte mogelijkheden zien die zij standaard aanbieden.

Je zou een offerte kunnen aanvragen bij Seat daarmee naar de LM kunnen gaan en kijken wat ze zeggen.
Thanks, heb ik gedaan en was mogelijk. Sterker nog, het is goedkoper dan de aftermarket trekhaak afneembaar of vast. Vreemd dat ze dit niet gelijk als optie meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjv88
Acradavos schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:17:
[...]

In januari besteld, zou 30 april komen maar werd week 28. Uiteindelijk 24 juni was de auto binnen.
Trekhaak is elektrisch, maar achteraf origineel ingebouwd. Iets met bijtelling. :+

Ja, werkt perfect. Openen doe je linksonder, niet in het midden o.i.d. :)
Thanks voor de info! Ik ga er dan maar vanuit dat het na mijn vakantie wordt, wie weet valt het mee ;-) Mijn zwenkbare trekhaak wordt ook achteraf gemonteerd (bij Huiskes Kokkeler), maar ik wist niet dat deze elektrisch was.

Slim dat ze de opener niet in het midden hebben, ik vroeg me al af hoe dat gecombineerd werd.

Voor de FR rijders: Ik heb trouwens zwarte logo's besteld uit Duitsland. Originele onderdelen die ze ontchromen en spuiten. Leverbaar in mat en glans, ik heb glans besteld en ze zien er super strak uit! Nu nog even monteren straks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:07
gjv88 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Thanks voor de info! Ik ga er dan maar vanuit dat het na mijn vakantie wordt, wie weet valt het mee ;-) Mijn zwenkbare trekhaak wordt ook achteraf gemonteerd (bij Huiskes Kokkeler), maar ik wist niet dat deze elektrisch was.

Slim dat ze de opener niet in het midden hebben, ik vroeg me al af hoe dat gecombineerd werd.

Voor de FR rijders: Ik heb trouwens zwarte logo's besteld uit Duitsland. Originele onderdelen die ze ontchromen en spuiten. Leverbaar in mat en glans, ik heb glans besteld en ze zien er super strak uit! Nu nog even monteren straks ;-)
Fotootje en linkje?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:40

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Weet iemand of je bij een Seat Leon FR (5f) ook de gordel hoger kunt zetten?
Het lijkt er op dat het een enkele hoogte is, maar de gordel zit bij mij onder de schouder.

Ik heb wel dit topic gezien, https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,5891144 Echter ben ik nog iets langer. en zit de riem comfortabeler onder de arm door dan langs de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Patrock schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:10:
Weet iemand of je bij een Seat Leon FR (5f) ook de gordel hoger kunt zetten?
Het lijkt er op dat het een enkele hoogte is, maar de gordel zit bij mij onder de schouder.

Ik heb wel dit topic gezien, https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,5891144 Echter ben ik nog iets langer. en zit de riem comfortabeler onder de arm door dan langs de zijkant.
Als ik foto's bekijk van de Leon 5F dan kan ik je met 99% zekerheid zeggen dat je alleen de stoelhoogte kan instellen, en daar moeten mensen het ermee doen.

Bijvoorbeeld hier paar foto's: https://link.marktplaats.nl/m1724200031

Je ziet geen "schuiflade" voor de riem, dus die zal niet verstelbaar zijn.

Je moet zoiets zien:

YouTube: How to change a seat belt on a Volkswagen ( 2:50 )

(een afgeronde verdieping achter de gordelhouder)

[ Voor 20% gewijzigd door grasmanek94 op 13-07-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Jammer, ik zie ook veertjes te koop om zitvlakken lager te maken van de stoel, Kan dat ook met de stoelen van de FR? Zou mij wel schelen met nekklachten gezien ik tegen de rand van het dakraam aan zit met mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Patrock schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:57:
Jammer, ik zie ook veertjes te koop om zitvlakken lager te maken van de stoel, Kan dat ook met de stoelen van de FR? Zou mij wel schelen met nekklachten gezien ik tegen de rand van het dakraam aan zit met mijn hoofd.
Dat weet ik niet, maar zonder modificaties kom je denk ik niet aan je comfort. Je zou evt ook nog de riem hoger kunnen laten lassen, en dan misschien een kap laten 3d-printen van ABS.

Edit: Of koop een race-stoel met een eigen harnas.

[ Voor 5% gewijzigd door grasmanek94 op 13-07-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
@grasmanek94 Ik mis even het punt wat een andere/hogere gordel oplost als je met je hoofd tegen het dak aanzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
jongetje schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:10:
@grasmanek94 Ik mis even het punt wat een andere/hogere gordel oplost als je met je hoofd tegen het dak aanzit.
Heh nja, normaliter zou ik zeggen "kies een andere auto", maar als de vraag specifiek over de 5F gaat, dan hou ik het bij de 5F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Het was deze auto, of een iets kleinere qua lease, na meer dan 4 jaar woon-werk op een motor omdat ik last had van het weinige zicht, tegen het plafond aan zitten, vele bukken en vast zitten met de benen. en een gigantische miskoop op een audi a3. Ben ik blij weer het comfort van een auto te hebben, droog over, nette kleding,en het is een stuk goedkoper dan zelf voor die dure benzine te betalen.

Hij zit verder echt tof, alleen die riem knaagt een beetje, want echt effectief is het niet. Dat ik tegen het dak aan zit is gewoon op rechte stukken iets onderuit zakken op de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Een dakraam is meestal ook niet bevorderlijk voor de hoofdruimte.

Ik heb zelf ook een 5F en ben 196cm, de niet instelbare gordelhoogte is ontzettend jammer...Maar voor mij gelukkig geen probleem ondanks dat ik ook relatief lang ben. Ik ben wel relatief smal (72kg) dat scheelt mogelijk ook nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

2.03, 125 kilo met een iets voller normaal postuur en schoenmaat 50-51. Ben al lang blij dat ik de pedalen goed kan bedienen zonder gekantelde voet of rare bochten voor het stuur. Stoel staat maximaal naar achteren en omlaag.

Ken ook auto's waar ik de sleutel niet in het contact kan hebben omdat ik die ruimte voor de knie nodig heb, of enkel de rem en gas tegelijk in kan drukken. niet kan sturen omdat het stuur klem tegen mijn been aan zit omdat de middenconsole te ver naar binnen komt. Motorkap ontgrendeld bij koppeling op laten komen, of andere vage issues waar 99,9% van de gebruikers geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Als je de auto gordel verplaatst zou je de auto door de RDW moeten laten herkeuren. Deze zijn namelijk behoorlijk verankerd aan het sterkste deel van je B stijl.

Zou dat wel even laten nakijken of dat mogelijk zou zijn. Ook verzekering technisch. Wie is dan verantwoordelijk als de gordel het niet houdt bij een ongeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Laatst online: 10-05 14:02
To_Tall schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:42:

Ook als hij niet voorbereid is op trekhaak, kan er een elektronische zwenkhaak achteraf ingebouwd worden.
Ik heb een Poolse auto (zonder trekhaak voorbereiding) en heb achteraf een Seat elektronische zwenkhaak laten inbouwen.
Werkt allemaal top!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gjv88
Bij deze! Besteld bij RB Styling: https://rbstyling.com/pro...blem-leon/leon-iv-typ-kl/

Ik moet ze nog monteren (auto nog niet geleverd), maar hierbij alvast wat foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0wufoXuGF127ev4w9AmaN4IuBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ll5reoPPLp1mC0qKncOHM16s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jakuVdV7e0NPV4udEZiNh741oTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HnCZS30OCg4SDi1Z36WxIjn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySA7LPu26grxviojIiene_gljhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0y72zGwYmR30EDh65wLI1Qei.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:45
gjv88 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Bij deze! Besteld bij RB Styling: https://rbstyling.com/pro...blem-leon/leon-iv-typ-kl/

Ik moet ze nog monteren (auto nog niet geleverd), maar hierbij alvast wat foto's.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oeh, benieuwd naar het eindresultaat!

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael1992
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-07-2024
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh gaaf! Past goed bij mijn ultimate black edition Leon FR! Thanks voor de tip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
gjv88 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Iig op mijn ateca is de gril niet zwart maar satijn antericiet. Staat dat zwart dan wel mooi??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:50
[...]

Tof! Staat ook nog op mijn wensenlijstje, in ieder geval aan de voorkant. Kun je ook delen hoe het inbouwen ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjv88
To_Tall schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Iig op mijn ateca is de gril niet zwart maar satijn antericiet. Staat dat zwart dan wel mooi??
Ja dat klopt, in elk geval is de grill mat. Juist daarom heb ik voor glans gekozen, omdat je denk ik nooit 100% dezelfde kleur krijgt. Er is nog iemand die ze levert (https://rr-dsign.eu/de/lackierte-teile/seat/leon-kl/), die heeft ook andere (Seat) kleuren. Helaas had hij nog geen Magnetic Tech, anders was ik daarvoor gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjv88
rvinke schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:24:
[...]

Tof! Staat ook nog op mijn wensenlijstje, in ieder geval aan de voorkant. Kun je ook delen hoe het inbouwen ging?
Voorkant zal niet ingewikkeld zijn verwacht ik, die zit met klipjes vast. Achterkant moet de bekleding van de achterklep er even af, maar dat schijnt te kunnen zonder schroeven. Zie bijv YouTube: How to replace / remove Rear Badge Seat Leon 5F en YouTube: How to Remove the Tailgate panel Seat Leon 2014 (vorig model). Ik zal tzt proberen het proces vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:46
Ik mag binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken, rijdt nu een Skoda Kamiq (1.5DSG business edition). Zit sterk te kijken naar een Seat Ateca 1.5 FR business Intense.
Iemand nog tips die ik niet moet vergeten bij een Ateca?
Zit nog een beetje met de M/L/XL driver assistance pakketten, is het verschil tussen L/XL groot? Iemand daar wat ervaring mee :-)

Momenteel zit ik op deze config: https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=UEH9WZ

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-05 10:23
Ook ik mag mij sinds vorige week trotse eigenaar noemen van een Seat Leon FR editie (nieuwe model).
Auto bevalt echt heerlijk! Zeker de eTSI met DSG is geweldig om mee te rijden. Ik heb alleen wel één punt waar ik niet tevreden over ben en dat is de achteruitrijcamera. Deze lijkt totaal uit proportie te zijn, als ik bijvoorbeeld tussen twee auto's wil parkeren in een vak dan zijn de auto's tussen mij gigantisch op beeld, maar het vak zelf super klein. Iemand tips om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:50
derpadin schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:36:
Ik heb alleen wel één punt waar ik niet tevreden over ben en dat is de achteruitrijcamera. Deze lijkt totaal uit proportie te zijn, als ik bijvoorbeeld tussen twee auto's wil parkeren in een vak dan zijn de auto's tussen mij gigantisch op beeld, maar het vak zelf super klein. Iemand tips om dit te verbeteren?
Het is even wennen inderdaad... maar er is ook een instelling om het minder fish-eye te maken; ik weet uit m'n hoofd alleen even niet waar die zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
rvinke schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:44:
[...]

Het is even wennen inderdaad... maar er is ook een instelling om het minder fish-eye te maken; ik weet uit m'n hoofd alleen even niet waar die zit.
Ooh dit zou ik ook wel fijn vinden als dit kan!
Ik ben er zelf al aan gewend, en kan er prima mee omgaan.

[ Voor 8% gewijzigd door grasmanek94 op 20-07-2021 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
skai21 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:53:
Ik mag binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken, rijdt nu een Skoda Kamiq (1.5DSG business edition). Zit sterk te kijken naar een Seat Ateca 1.5 FR business Intense.
Iemand nog tips die ik niet moet vergeten bij een Ateca?
Zit nog een beetje met de M/L/XL driver assistance pakketten, is het verschil tussen L/XL groot? Iemand daar wat ervaring mee :-)

Momenteel zit ik op deze config: https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=UEH9WZ
Verschil tussen L en XL. is dat XL alleen kan bestellen met een DSG, en ivm DSG wat extra's op zitten.
Driver Assistance Pack M (Navi System)
€ 555
Predicte adaptive cruise control, rijstrookbehoudassistent (Lane Assist), grootlichtassistent en verkeerstekenherkenning.

Driver Assistance Pack 3 - L (Navi System)
€ 850
Predictive adaptive cruise control, rijstrookbehoudassistent (Lane Assist), grootlichtassistent, verkeerstekenherkenning, dodehoeksensor met uitparkeerassistent en Pre-crash Assist.

Driver Assistance Pack XL (Navi System)
€ 945
Predictive adaptive cruise control, rijstrookbehoudassistent (Lane Assist), grootlichtassistent, verkeerstekenherkenning, dodehoeksensor met uitparkeerassistent, Pre-crash Assist, fileassistent, rijstrookbehoudassistent Plus, Emergency assist en een verwarmbaar stuurwiel.
Ik moet zeggen de XL heeft een aantal veiligheids systemen die op de L niet zitten zoals Noodstop Asistent.
Moet je een noodstop maken dan helpt de auto mee. Dat systeem heeft bij mij dubbel en dwars al terug verdient.

[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 20-07-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:46
To_Tall schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Verschil tussen L en XL. is dat XL alleen kan bestellen met een DSG, en ivm DSG wat extra's op zitten.

[...]

Ik moet zeggen de XL heeft een aantal veiligheids systemen die op de L niet zitten zoals Noodstop Asistent.
Moet je een noodstop maken dan helpt de auto mee. Dat systeem heeft bij mij dubbel en dwars al terug verdient.
Dat snap ik in jou geval zeker ja! momenteel heb ik ook de XL in het pakket zitten, vroeg me alleen af wat de rijstrookbehoudassistent Plus inhoudt.

Momenteel heb ik een Skoda Kamiq met Lane assist, en als ik heel eerlijk ben doet dat heel weinig behalve terugsturen als je bent vergeten richting aan te geven.
Zorgt de rijstrookbehoudassistent Plus ervoor dat je in het midden blijft, in plaats van bounced van de ene naar de andere lijn? Dat zou namelijk top zijn :)
Ik kan hier verdacht weinig info over vinden op het internet :|

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Hij houd je op de rijstrook. en je handen aan het stuur houden.. Is geen advanced rij assistent.. Wel had ik niet zo veel last van bounce tussen de lijntjes..

In de Leon zat volgens mij nog een beetje extra techniek met de rij assistent,.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Promanic
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 09:01
Dag allen,

Wist niet dat Tweakers een SEAT topic had :D

Vorige maand voor het eerst naar de Nordschleife met m'n Cupra. Kan het iedereen aanraden :9~

Specs:
2016 Leon Cupra 2.0 TSI
JD Engineering stage 1 map +/- 370PK
BREMBO remschijven
Ferodo DS2500

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yShnlA0lGLhCKXy2BAdFJjRid4Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3p4LYj79DD096MwD8gUCLfB5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IE-WvOjqTN8BhShCsrmyjtwopU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuiVNDwAHizQqWOq4Md2PMfH.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Snelle bak, daar kan je veel meters vangrail mee slopen! ;)

Nordschleife is inderdaad een fantastisch circuit, maar wees je wel bewust van de (financiële) gevaren.
"Don't race what you can't replace"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Koop wel een bakkie van 750 euro als ik daar zou willen rijden.

Wel vind ik de crash filmpjes op YouTube mooi. Dikke lambo die voor en achter z’n kreukel zonne ff test. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:04
heeft iemand enig idee, welke app ik moet gebruiken voor de integrated dashcam voor de tarraco ? Het is onderstaande, maar hoe of wat ...

https://shop.seat.nl/auto...delgroup=tarraco&cid=2557

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
Wimlem schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:11:
heeft iemand enig idee, welke app ik moet gebruiken voor de integrated dashcam voor de tarraco ? Het is onderstaande, maar hoe of wat ...

https://shop.seat.nl/auto...delgroup=tarraco&cid=2557
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn Seat Leon ST PHEV zal naar alle waarschijnlijkheid ergens eind dit jaar worden geleverd. Lijkt mij wel tof om dan deze https://shop.seat.nl/auto...eintegreerde-dashcam-leon webcam in te laten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Dat is de app TimaCam..

Beelden geschoten met deze camera kan je terug vinden hier :) To_Tall in "Het grote Seat topic"

SD kaartje kan je ook direct in je PC stoppen beelden worden middels MP4 opgeslagen.
Daarnaast maakt hij ook timelaps video's als deze geparkeerd staan.

Camera valt totaal niet op tov VeuCam

Cam wordt geleverd door https://www.carcam.nl/ De achterruit cam levert seat niet. Kan je wel na monteren via carcam.nl indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:04
To_Tall schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:25:
Dat is de app TimaCam..

Beelden geschoten met deze camera kan je terug vinden hier :) To_Tall in "Het grote Seat topic"

SD kaartje kan je ook direct in je PC stoppen beelden worden middels MP4 opgeslagen.
Daarnaast maakt hij ook timelaps video's als deze geparkeerd staan.

Camera valt totaal niet op tov VeuCam

Cam wordt geleverd door https://www.carcam.nl/ De achterruit cam levert seat niet. Kan je wel na monteren via carcam.nl indien gewenst.
Ik heb dit inderdaad doorgekregen gisteren van mij dealer. Maar wat een slechte app is dat met reclame. Betaal je 450 voor een dashcam met deze troep er bij.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik gebruik de app eigenlijk niet..
Troep ja dat kan..

Ik haal bij een incident het kaartje er uit en dan haal ik de gegevens over..
Overzetten van content van een dashcam is wat traag.. Maar moet zeggen dat het wel heel netjes of eigenlijk netter vind dan een losse dashcam met een sjieke app..

Volgens mij is staat die app los van de dashcam zelf..
En hebben ze in de dashcam zelf stukje software gemaakt die kan praten met de TimaApp..

Je zou dus ook mogelijk een andere app kunnen gebruiken indien voorhanden als alternatief..

[ Voor 29% gewijzigd door To_Tall op 27-07-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik heb Carcam.nl nog eens gebeld. Gezien ik toch wel graag een nieuwe cam wil in mn volgende auto.

De app: De camera maakt gebruik van WIFI connectie. Als je de connectie tot stand brengt en de hierna geen data connectie hebt. Krijg je geen reclame (logisch je hebt dan geen internet verbinding)

Er is een alternatieve app beschikbaar zonder reclame. Ben even de naam kwijt van de app. Hier zit geen reclame in maar bied iets minder functionaliteit in kwa instellen van de cam.

Het is mogelijk doordat carcam zelf de ontwikkeling en software voor de cam maakt (exclusief de app) zij in de toekomst een andere app zelf ontwikkelen.. (ik zou dat enorm toe juichen omdat te doen)

De cam's zijn beschikbaar in front en front/rear cams. De bordjes die geleverd worden aan PON missen de rear aansluiting op het bordje. (keuze komt van PON) wil je dus ook rear cam hebben dan zal je dat bij CarCam moeten aanschaffen en monteren (monteren gaat zoals ze dat bij de garage van de auto zelf ook doen.

Ik denk ook dat indien men toch de dashcam zou willen het estetisch mooier is dan plak camera's
Ze hebben een nieuw bord ontwikkeld. Waarbij data overdracht van cam naar je telefoon stukken sneller gaat dan in de versie die ik in de auto had.

Ook zijn ze momenteel bezig met een "BlackBox" hierbij komt er in b.v. dashbord kastje een module die een 4G connectie kan opbouwen om middels cloud dienst je beelden live mee kan kijken en of beelden gepushd krijgt indien er een incident is. Ook komt zijn ze bezig met een GPS module die onzichtbaar gemonteerd kan worden.

Ik heb hen even gewezen op dit topic gezien ik ook niet hellemaal tevreden ben met de app.. Ik gebruikte hem alleen bij het instellen van de camera en niet voor het overzetten van beelden. Daarvoor haalde ik dan de SD kaart uit de auto..

Mogelijk komt er nog wel een reactie van hen in dit topic.. Ik heb ze daarvoor wel even verwezen naar de Tweakers. Omdat het volgens mij niet helemaal gewenst is als leveranciers zomaar gaan reageren op het forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:57
Iemand van hier die wellicht een objectieve inschatting kan maken in hoeverre een BMW 1 serie van +/- 2015 meer/minder/gelijk 'premium' in vergelijking met een Seat Leon uit 2017+? Ik ben mij aan het orienteren op een mogelijke opvolger en het model wat ik wil staat niet echt in de buurt en ben vooral nog aan het internetshoppen ;) Ik ben vooral benieuwd naar het feit of er nog altijd veel verschil is of dat dat alleen geld bij de hogere segment BMW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
In de Leon zit zeker een stuk meer goedkoop plastic, maar de sfeer hangt ook erg af van de bekleding die erin zit. De standaard stof oogt erg simpel en grijs... Leer of Alcantera maakt er al een heel andere auto van...

De Leon is in ieder geval een stuk ruimer, vooral achterin >:)

Met mijn lengte (196) voelde de 1 serie ook erg opgesloten voorin.

[ Voor 10% gewijzigd door nooberke op 29-07-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
nooberke schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:39:
In de Leon zit zeker een stuk meer goedkoop plastic, maar de sfeer hangt ook erg af van de bekleding die erin zit. De standaard stof oogt erg simpel en grijs... Leer of Alcantera maakt er al een heel andere auto van...

De Leon is in ieder geval een stuk ruimer, vooral achterin >:)

Met mijn lengte (196) voelde de 1 serie ook erg opgesloten voorin.
Ah ja ik ben ongeveer 30 cm kleiner en ben voorheen een Megane 3 RS coupe gewend dus een 1 serie met alcantara bekleding en zwarte hemelbekleding is niet meer zo raar ;) Overigens was de 1 serie van daarvoor wel weer erg opgesloten als je het mij vraagt.

Voor de Leon ben ik aan het kijken voor een ST300 die dus wel iets luxer is dan de instap Leon. Al vind ik de BMW ook nog relatief simpel plastic hebben maar goed geen idee hoe dat zich dus verhoudt met de Leon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
la_fusion schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Ah ja ik ben ongeveer 30 cm kleiner en ben voorheen een Megane 3 RS coupe gewend dus een 1 serie met alcantara bekleding en zwarte hemelbekleding is niet meer zo raar ;) Overigens was de 1 serie van daarvoor wel weer erg opgesloten als je het mij vraagt.

Voor de Leon ben ik aan het kijken voor een ST300 die dus wel iets luxer is dan de instap Leon. Al vind ik de BMW ook nog relatief simpel plastic hebben maar goed geen idee hoe dat zich dus verhoudt met de Leon..
Mijn Leon heeft maar 105 paardjes :+, echter heb ik wel beige leer en daarmee ook een lichter interieur. Enorm verschil met het "standaard" interieur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRR3gmLtAOwQ-DY5SwjHPCvy4-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PXDJeI5qkZCgcdgbjWfsNBn.jpg?f=fotoalbum_large

ST300 heeft altijd minimaal alcantara volgens mij, goedkoop plastic zit er vooral rond bijvoorbeeld de middenconsole / onderkant dashboard.

Overigens, als ik zie wat ze voor zo'n ST300 durven te vragen...Daar kan je ook een Giulia met chip naar 280/300PK voor krijgen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
nooberke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:23:
[...]

Mijn Leon heeft maar 105 paardjes :+, echter heb ik wel beige leer en daarmee ook een lichter interieur. Enorm verschil met het "standaard" interieur.

[Afbeelding]

ST300 heeft altijd minimaal alcantara volgens mij, goedkoop plastic zit er vooral rond bijvoorbeeld de middenconsole / onderkant dashboard.

Overigens, als ik zie wat ze voor zo'n ST300 durven te vragen...Daar kan je ook een Giulia met chip naar 280/300PK voor krijgen :/
Ja maar zo'n Giulia is er dan weer niet als station variant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Zojuist weer een OTA update o transgenic in de Leon 2021. Geen idee nog of er merkbare verschillen zijn.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VandKe
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-05 19:34
gjv88 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Voorkant zal niet ingewikkeld zijn verwacht ik, die zit met klipjes vast. Achterkant moet de bekleding van de achterklep er even af, maar dat schijnt te kunnen zonder schroeven. Zie bijv YouTube: How to replace / remove Rear Badge Seat Leon 5F en YouTube: How to Remove the Tailgate panel Seat Leon 2014 (vorig model). Ik zal tzt proberen het proces vast te leggen.
Hoi, ik heb sinds januari een seat leon fr st. Super auto. ;)

Ik ga de logos nu zwart plastidippen. Achterkant is al gedaan. Heel simpel de kap aan de binnen kant van de koffer kan je gewoon recht er af trekken. Zit met clips vast.
Opletten wel. Het knopje voor elektrish koffer zit natuurlijk met een kabeltje vast.

Daarna zijn er 3 moertjes die je los kan draaien om het logo los te krijgen. Meer is er niet aan.

Voorkant is een ander verhaal. Die krijg ik er niet uit. Het logo zit gewoon met clips vast enkel ik kan er niet bij aan de achterkant. Ik krijg de grill er ook niet zomaar af. Heb al wat schroefjes los gedraait en clips verwijderd maar kom niet tot achter het logo. Is ook helemaal anders als de vorige generatie dus als iemand info heeft. Altijd welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIA_ybx-JxFcsvZOhsKlBX18grI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVAeMCawAN0GbZ2fHGgHuBpM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door VandKe op 04-08-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:03
crypt0rr schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:19:
Zojuist weer een OTA update o transgenic in de Leon 2021. Geen idee nog of er merkbare verschillen zijn.
Kreeg 'm ook binnen. Auto zit nog steeds op 1790 SW versie.
Navigatiedatabase zit inmiddels op 21.5 (auto had 21.2 toen ik 'm afgelopen maart in ontvangst nam)

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 04-08-2021 13:21 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashjuh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-08-2024
VandKe schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

Voorkant is een ander verhaal. Die krijg ik er niet uit. Het logo zit gewoon met clips vast enkel ik kan er niet bij aan de achterkant. Ik krijg de grill er ook niet zomaar af. Heb al wat schroefjes los gedraait en clips verwijderd maar kom niet tot achter het logo. Is ook helemaal anders als de vorige generatie dus als iemand info heeft. Altijd welkom.

[Afbeelding]
Ik heb de logo's van mijn Leon toevallig ook recent ge-plastidipt. Het grote voordeel van plastidip vind ik juist dat je niks hoeft te demonteren. Ik heb het logo dan ook gewoon op de grill laten zitten, tijdens het spuiten. Grof afplakken om de buitenrand van het logo is voldoende. Alles wat je vervolgens per ongeluk buiten het logo om gespoten hebt, kan je er voorzichtig afhalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:03

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Mag hem morgen eindelijk ophalen en dan kan ik weer aan de tweak. Zwarte logo's en led voor kofferbak/dashboard onderweg benieuwd of hij voor er ook makkelijk af kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ouszSjnvnwIo6rIYU268bVwoGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRGh6aMh4Sw5si48XLDube3i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Antera op 05-08-2021 21:50 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VandKe
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-05 19:34
bashjuh schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Ik heb de logo's van mijn Leon toevallig ook recent ge-plastidipt. Het grote voordeel van plastidip vind ik juist dat je niks hoeft te demonteren. Ik heb het logo dan ook gewoon op de grill laten zitten, tijdens het spuiten. Grof afplakken om de buitenrand van het logo is voldoende. Alles wat je vervolgens per ongeluk buiten het logo om gespoten hebt, kan je er voorzichtig afhalen.
Dat dacht ik inderdaad ook te gaan doen. Enkel dan kan ik een hele tijd de auto niet gebuiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zondag afspraak in Rotterdam om naar de nieuwe Cupra Born te kijken. Dat word waarschijnlijk de nieuwe auto voor mijn vrouw. We vinden hem erg geslaagd. Hopelijk in het echt ook.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Tylen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:56:
Zondag afspraak in Rotterdam om naar de nieuwe Cupra Born te kijken. Dat word waarschijnlijk de nieuwe auto voor mijn vrouw. We vinden hem erg geslaagd. Hopelijk in het echt ook.
Zeker een leuke auto, beetje een VW i3D met platgeslagen neus.

AdGuard Home

Pagina: 1 ... 49 ... 85 Laatste