Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 50 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

crypt0rr schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Zeker een leuke auto, beetje een VW i3D met platgeslagen neus.
Yuup. Hij is natuurlijk gebaseerd op de id3. Maar dan goedkoper, rijker uitgerust en sportiever/mooier.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Afgelopen week getekend voor de tweede ateca in een jaar auto staat al sinds half jun in bestelling.

Leverdatum is week 49.

Birdeye view is alleen nog te bestellen voor de Exelence en de FR niet meer voor de business versies van deze auto.

Nu kan ik wel leven met het feit dat het er niet opzit. Maar vind het wel vreemd.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

To_Tall schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:03:
Afgelopen week getekend voor de tweede ateca in een jaar auto staat al sinds half jun in bestelling.

Leverdatum is week 49.

Birdeye view is alleen nog te bestellen voor de Exelence en de FR niet meer voor de business versies van deze auto.

Nu kan ik wel leven met het feit dat het er niet opzit. Maar vind het wel vreemd.
Dat klinkt als beperkte beschikbaarheid van onderdelen door chiptekort en dus alleen nog op het duurste model beschikbaar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
The Eagle schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:14:
[...]

Dat klinkt als beperkte beschikbaarheid van onderdelen door chiptekort en dus alleen nog op het duurste model beschikbaar.
Dat klopt dan niet helemaal. Ik heb een de business intens aangeschaft die is duurder en uitgebreider dan de normale FR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Antera schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:49:
Mag hem morgen eindelijk ophalen en dan kan ik weer aan de tweak. Zwarte logo's en led voor kofferbak/dashboard onderweg benieuwd of hij voor er ook makkelijk af kan.

[Afbeelding]
En, heb je foto's van de aanpassingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:03

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Logo's en led net binnen gehad foto's volgen zsm.

Wel al een foto van de auto zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2XFJbS7mfizq4g2DRQhsB2pvRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ux1mSsS31jPSPxkZkGCOCaTe.jpg?f=fotoalbum_large

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:37
Antera schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:35:
Logo's en led net binnen gehad foto's volgen zsm.

Wel al een foto van de auto zelf.

[Afbeelding]
Kek kleurtje! Staat hem goed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Vraagje voor de Seat Leon ST FR launch edition bezitters..
Gisteren gekeken bij een 2de hands Leon (september 2020 versie), waarbij me op viel dat toen de auto uit stond de optie Travel Assist in het menu stond van het Entertainment systeem en was te activeren/deactiveren. Bij het rijden was deze niet meer zichtbaar en was ook niet actief.

Hebben meer mensen dit gezien of is hier wat raars aan de hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Als je aan het rijden bent zijn sommige menu opties ivm veiligheid niet in te stellen. Je moet dan de auto stilzetten dan komen de opties weer naar voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Travel Assist zit alleen op de PHEV zover ik weet. Dus dat is vast een foutje. Op dat scherm (wat je dus krijgt na uitschakeling) zit nog een knop die niks doet; een icoontje om van scherm te wisselen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 14:59
Nu bijna een maand verder met de nieuwe Seat Leon FR (launch edition) en ik moet zeggen dat ik over het algemeen nog steeds zeer positief ben.
De auto rijdt heerlijk (zeker in Sport-mode :9 ) en qua uiterlijk ben ik ook echt verliefd geworden op de auto.

Ik merk alleen wel dat er best veel "storingen" in de auto zitten, waaronder:
- Apple Carplay dat vaak vast loopt, waarbij het beeld wazig wordt en er vervolgens een flinke vetraging is.
Dit is zowel draadloos als via de kabel
- Achteruitrijcamera die 50% van de keren niet op komt, de sensoren werken wel maar het scherm van de camera blijft zwart
- Radio werkt alleen via FM, wanneer ik voor internet radio (DAB denk ik?) ga dan krijgt hij niets gevonden.
Wellicht dat dit komt omdat de auto uit Duitsland komt.
- Stoelverwarming valt steeds weg aan de passengier kant, stoel icoontje gaat dan steeds van oranje naar
wit en weer terug.
- Sporadisch de melding dat front-assist gedeeltelijk werkt, dit gaat meestal na 5 minuten weer weg

Heeft iemand anders ook last (gehad) van deze problemen?
Ik wil binnenkort even langs een Seat dealer gaan om het e.e.a. te laten checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VandKe
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-09 09:58
derpadin schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:02:
Nu bijna een maand verder met de nieuwe Seat Leon FR (launch edition) en ik moet zeggen dat ik over het algemeen nog steeds zeer positief ben.
De auto rijdt heerlijk (zeker in Sport-mode :9 ) en qua uiterlijk ben ik ook echt verliefd geworden op de auto.

- Apple Carplay dat vaak vast loopt, waarbij het beeld wazig wordt en er vervolgens een flinke vetraging is.
- Achteruitrijcamera die 50% van de keren niet op komt, de sensoren werken wel maar het scherm van de camera blijft zwart
- Radio werkt alleen via FM, wanneer ik voor internet radio (DAB denk ik?) ga dan krijgt hij niets gevonden.
- Stoelverwarming valt steeds weg aan de passengier kant, stoel icoontje gaat dan steeds van oranje naar
wit en weer terug.
- Sporadisch de melding dat front-assist gedeeltelijk werkt, dit gaat meestal na 5 minuten weer weg

Ik wil binnenkort even langs een Seat dealer gaan om het e.e.a. te laten checken.
Een aantal van deze storingen had ik ook vaak toen ik de wagen een aantal maanden had. Maar na een aantal updates zijn deze fel verminderd. Je moet maar eens kijken of je de laatste versie hebt.

Als je echt een storing hebt die niet weg gaat, heb wel eens gehad dat gps niet opstarten of gewoon compleet vast gelopen multi media, dan kan je de aanuit knop van het multimedia systeem inhouden om een volledige herstart te forseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

macmellow schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:54:
Travel Assist zit alleen op de PHEV zover ik weet. Dus dat is vast een foutje. Op dat scherm (wat je dus krijgt na uitschakeling) zit nog een knop die niks doet; een icoontje om van scherm te wisselen lijkt het.
Nope ik heb het ook op een launch edition eTSI

@derpadin
Storingen zoals ik hierboven lees met de diverse zaken herken ik niet. Rijd tot op heden zonder Storingen.

Ik heb wel ruzie met Keyless entry. Openen wil soms wel werken maar vaak niet.

En 2 wat ik wel heb gemerkt en nog niet aan uit ben om de navi full screen te krijgen. Met de view knop blijft het een deel van het scherm. Iemand die de handeling weet hiervoor?

[ Voor 35% gewijzigd door Antera op 09-08-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:47

Vorige week mijn Leon voor een 30k beurt laten gaan. Ook melding gemaakt van (o.a.) deze storingen.
Ze hebben wat updates gedaan, maar helaas is dit bij mij nog niet opgelost. Carplay blijft slecht werken, vooral podcasts zijn garantie op vastlopers.
Achteruitrijcamera lijkt beter te werken. Eerst was het 90% van de tijd zwart beeld. Nu misschien 30%?

Wel werkt mijn keyless entry nu perfect, daar is wel een oplossing voor gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
Antera schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Nope ik heb het ook op een launch edition eTSI

@derpadin
Storingen zoals ik hierboven lees met de diverse zaken herken ik niet. Rijd tot op heden zonder Storingen.

Ik heb wel ruzie met Keyless entry. Openen wil soms wel werken maar vaak niet.

En 2 wat ik wel heb gemerkt en nog niet aan uit ben om de navi full screen te krijgen. Met de view knop blijft het een deel van het scherm. Iemand die de handeling weet hiervoor?
Ah! Jij hebt de optie ook zichtbaar? Ook tijdens het rijden of via de knop op het stuur ( waar je opties aan en uit kan zetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Zal eens kijken als ik hem woensdag terug heb van de poetser. Ik meen dat ik hem aan en uit kan zetten.

[ Voor 55% gewijzigd door Antera op 09-08-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Denow schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:07:
[...]

Wel werkt mijn keyless entry nu perfect, daar is wel een oplossing voor gelukkig!
Wat was jouw klacht hieromtrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:47
Antera schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

Wat was jouw klacht hieromtrent?
Sluiten via de deurgreep (knopje indrukken) werkte altijd, openen van de auto bijna nooit. Nu werkt dit beide vloeiend na update van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Ohwkeej zelfde al wat ik dus ervaar zal eens gaan babbelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashjuh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-08-2024

wit en weer terug.

Ja heel herkenbaar. Ook bij mij zitten er nog aardig wat 'kinderziektes' in de Leon. Gelukkig heb ik geen last van een haperende achteruitrijcamera. Ik stoor me met name aan de storingen in Carplay. Ik gebruik eigenlijk altijd Flitsmeister, maar daar is nu geen beginnen aan. Die app geeft erg veel ruis. Ook heb ik zo nu en dan dat het geluid (Beats) totaal niet werkt, of de klimaatinstellingen helemaal nergens op reageren.

De dealer heeft momenteel nog geen update hiervoor, maar geeft wel aan dat er op korte termijn (eind aug/begin sept) een grote update aan gaat komen. Hier zal je wel voor naar de dealer moeten, deze gaat niet OTA.

Hopelijk fixed dat veel van de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 14:59
Bedankt iedereen voor de reacties! Ik ben zojuist naar de dealer geweest.
Ik loop sowieso tegen het probleem aan dat mijn auto niet wilt verbinden doormiddel van de eSim, de wereldbol-icoontje blijft grijs waardoor ik sowieso geen updates kan uitvoeren. De dealer gaf aan dat de auto een aantal terugroepacties had, deze gaan ze maandag oplossen en dan zou het beter moeten gaan.

Het probleem met de DAB radio lijkt overigens niet gerelateerd te zijn aan een storing.
De auto geeft aan dat dit gedeactiveerd is met de reden: Door Privésfeerinstelling gedeactiveerd.
Ik kan alleen geen Privésfeeraccount aanmaken omdat de auto niet wilt verbinden met de eSim of WiFi.
Hopelijk dat ik wat meer kan na die update maandag, al betwijfel ik het omdat ik maar één sleutel (andere ligt bij wagenparkbeheerder op kantoor) en daarom geen hoofdbestuurder kan worden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
RoadXY schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:30:
[...]

Ook als hij niet voorbereid is op trekhaak, kan er een elektronische zwenkhaak achteraf ingebouwd worden.
Ik heb een Poolse auto (zonder trekhaak voorbereiding) en heb achteraf een Seat elektronische zwenkhaak laten inbouwen.
Werkt allemaal top!
Mag ik vragen wat het heeft gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 16:17
Motion2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:48:
[...]

Mag ik vragen wat het heeft gekost?
Dat mag: €1500,- voor een elektrisch zwenkbare trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
RoadXY schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

Dat mag: €1500,- voor een elektrisch zwenkbare trekhaak.
Thanks! Zal vast iets goedkoper zijn als de voorbereiding er wel is.
Ga de dealer morgen is bellen

[ Voor 19% gewijzigd door Motion2 op 10-08-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Motion2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:42:
[...]

Thanks! Zal vast iets goedkoper zijn als de voorbereiding er wel is.
Ga de dealer morgen is bellen
Reken daar maar niet op via de dealer. Via een inbouwstation kan het goedkoper zijn.

Ik ben zelfs meer kwijt via de dealer dan af-fabriek. Maar de kosten besparing bij mij is de bijtelling. Scheelt 10 tot 15 euro in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
To_Tall schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 01:23:
[...]

Reken daar maar niet op via de dealer. Via een inbouwstation kan het goedkoper zijn.

Ik ben zelfs meer kwijt via de dealer dan af-fabriek. Maar de kosten besparing bij mij is de bijtelling. Scheelt 10 tot 15 euro in de maand.
Affabriek is vrijwel altijd goedkoper omdat er achteraf uren geteld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
Scrtz schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:26:
[...]

Affabriek is vrijwel altijd goedkoper omdat er achteraf uren geteld moeten worden.
Dat snap ik, alleen werd er aangegeven dat de auto niet op een trekhaak voorbereid was. Dan verwacht je wel dat met een auto die dat wel heeft het nog iets goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Was er ook al naar aan het kijken om het self in te bouwen. Moet nog even kijken of ik een voorbereiding heb maar meen dit wel in de module lijst te hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Motion2 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:11:
[...]

Ah! Jij hebt de optie ook zichtbaar? Ook tijdens het rijden of via de knop op het stuur ( waar je opties aan en uit kan zetten)?
Hij staat er bij mij in mijn menu. (Klik op de auto rechtsonder en swap naar rechts) daar staat hij en kan ik de gevoeligheid instellen. Ook tijdens het rijden. Word automatisch geactiveerd met lane assist en acc aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

De eerste stap is gezet. 15mm spacers achterop en nu op naar de Eibach verlaging zodra ik terug ben van vakantie:-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tr0NY9UTOf3EdOgCzL6HCSneyJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uib5dEnuOGOlLeHNNcCXK8oJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhzeZeFE4jGyL5w4EHvt0nNf3YU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQa0Wzqvo44KvUFQdIaTLFI4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:03

HellBeast

Oh My GoT!

Ik sta voor de volgende keus. De Tarraco business Style met DSG, of de Business Xcellence zonder DSG. Ik wil niet boven de 43k uit gaan komen. Nu mis ik van alle Xcellence toeters en bellen niet zo veel, behalve de Ancantara bekleding. Ik ga binnenkort eens kijken bij de dealer of dat een wereld van verschil is. Aan de andere kant heb ik nog nooit een DSG gereden, dus weet ik niet beter. Lastige keus!

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Altijd automaat doen, dat is comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:42
Eens met Jongetje… ik heb alcantara gehad en nu niet meer (mis het ook niet). DSG zou ik absoluut niet willen missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 01:04
Ik was vroeger niet zo van de automaat, tot ik een keer in de auto moest rijden van een collega met DSG bak, sindsdien ben ik helemaal om.

Rijd zoveel fijner en rustiger dan een handbak, en zeker in de files is het heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dat rijd zeker prima zeker als hij dan nog even software matig word aangepast schakelt het helemaal top. Ik wilde ook nooit maar nu ik er al even mee rijd wil ik niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Antera schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:04:
Dat rijd zeker prima zeker als hij dan nog even software matig word aangepast schakelt het helemaal top.
Kun je vertellen wat je hiermee bedoeld? Kun je door de garage aanpassingen laten maken? Of doe je dat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:41
Hier ook helemaal om na de switch naar DSG. Heb een week geleden een handbak vanuit de garage mee gehad en miste de DSG al na de eerste bocht 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
HellBeast schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Kun je vertellen wat je hiermee bedoeld? Kun je door de garage aanpassingen laten maken? Of doe je dat zelf?
Dat heeft geen zin voor een leaseauto want je leasemaatschappij zal dat niet toestaan ivm garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Het zijn koopauto's van de zaak 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpwWcHOXuJHFc0DevFeHz6lc9B0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XcKX7zowSIRLmARyZExbRvO8.png?f=user_large

Ik weet wel dat je een codering kan doen om in het midden te blijven rijden, maar is het ook mogelijk om de "-Plus" assistent aan te zetten? Iemand die iemand kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
grasmanek94 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:15:
[Afbeelding]

Ik weet wel dat je een codering kan doen om in het midden te blijven rijden, maar is het ook mogelijk om de "-Plus" assistent aan te zetten? Iemand die iemand kent?
@Antera of @Rainesh kunnen daar antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
grasmanek94 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:15:
[Afbeelding]

Dat is dus wat lastiger geworden, ze hebben ook voor die functies "licenties/swaps" van gemaakt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
HellBeast schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:09:
Het zijn koopauto's van de zaak 😉
Dan moet je je werkgever overtuigen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Rainesh schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

Dat is dus wat lastiger geworden, ze hebben ook voor die functies "licenties/swaps" van gemaakt.
Verder herinner ik mij dat de DEMO auto waar ik in reed, die functie wel had (bleef in het midden rijden, alle bochten zelf nemen etc), maar absoluut geen hybride was (gewoon normale 1.5 eTSI). Ik had een proefrit gedaan en dacht, ik bestel precies hetzelfde (niet dus :( ).
Zou ik daar dan geen aanspraak op kunnen doen? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door grasmanek94 op 17-08-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
grasmanek94 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

Verder herinner ik mij dat de DEMO auto waar ik in reed, die functie wel had (bleef in het midden rijden, alle bochten zelf nemen etc), maar absoluut geen hybride was (gewoon normale 1.5 eTSI). Ik had een proefrit gedaan en dacht, ik bestel precies hetzelfde (niet dus :( ).
In productie kunnen aanpassingen worden doorgevoerd zowel in software als in hardware.

Staat ook in het klein beschreven in je getekende offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
To_Tall schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

In productie kunnen aanpassingen worden doorgevoerd zowel in software als in hardware.

Staat ook in het klein beschreven in je getekende offerte.
Ah, misschien op de offerte van de dealer naar de leasemaatschappij wel. Ik kreeg alleen een offerte van de LM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Qr-1O5SRFmMwIVi_K_FGsvQM7c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SCJy56pKD9H7ESQLQYLD0l8J.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAYvMVGyaH0KeefbjR2ItzQuz7E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s6pHreCdbs8jt6TJw58LTDWz.png?f=user_large

Ondertussen nog een aanpassing gehad (overname door andere werkgever, zelfde LM, zelfde en betere voorwaarden) en het bedrag is wel 580 geworden :D maar die prijs klopte toen ook al niet, is naar 36547 gegaan (iets van 500 eur extra dacht ik).

Heb allerlei papierwerk gezien (ook uitgebreid voorwaardenpakket van de LM) maar nooit iets waarop een dergelijke tekst (direct) stond. In de voorwaarden zal vast wel iets staan dat LM namens klant de bestelling zoals gewenst, bij de fabrikant plaatst etc etc.

Maar enige manier is dan een "linkse" manier en hopelijk iemand vinden die het kan aanpassen. Zal de dealer dus niet doen.. heb wel een mailtje gestuurd, even reactie afwachten.

Oh en ik moet terug nemen wat ik zei over het verbruik, op snelweg met ACC, 500km, heb ik 5.6l/100km gehaald. Schijnbaar doe ik dus iets te veel stadskilometers :P Ik ben benieuwd hoeveel die elektromotor in de DSG bak daadwerkelijk helpt, want met 8.6/100 in de stad lijkt het niks te helpen (staat die misschien uit in Sport [gedrag] + Sport [versnellingsbak]? Zou Sport+Drive dan wel die motor beter benutten?).

[ Voor 12% gewijzigd door grasmanek94 op 17-08-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
IV Mutaties
1. Wij zijn gerechtigd zonder voorkennis of medeweten van koper technisch noodzakelijke wijzigingen aan te brengen in de verkochte auto's, hun uitrusting en/of onderdelen zonder dat koper daaraan enigerlei recht zou kunnen ontlenen.
Quote uit de aankoop voorwaarden :)
Door onderdelen te kort, wijzigingen van wet en regelgeving. Vervanging van onderdelen omdat bepaalde onderdelen niet meer leverbaar zijn en of update van een onderdeel..

Kunnen functies er bij komen of verloren gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

grasmanek94 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

[Edit] Het bestaat wel alleen als je Travel Assist hebt. Zie deze afbeelding wat je dan voor knopje op je stuur moet hebben . Rechts middelste knopje moet lijntjes en acc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBadHdINUpFNttlHNeZiYMp7OmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lU8OWyNKAnQczLQ4KHTsYUAY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Antera op 18-08-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

HellBeast schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Hij schakelt veel te vlot naar hogere versnellingen waardoor hij vaak te laag in toeren blijft hangen en bij gas geven soms wel erg rigoureus ver terug schakelt. Ik kan dit niet zelf en ga dit bij JD engineering laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 06:49
Dat travel assist alleen op de Phev is echt zo’n nederlandse uitvoerings ding lijkt het wel.
Daar is het gewoon te bestellen op bijna alle uitvoeringen

Kijk maar eens in de Duitse prijslijsten.
Zelfde voor oa octavia/superb lijkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Wie weet gaat het nog lukken maar de kans is nog niet erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Kreeg gisteren ineens een storingsmelding op dashboard met verzoek om olie bij te vullen.
Toen ik het olie peilde, was de stok ook helemaal droog.

Dat lijkt me toch wel erg snel voor een auto van 6 maanden oud met nog net geen 10.000km op de klok?

Moest een volle liter olie bijvullen..

Betreft Seat Leon 1.5TSI FR Launch Edition.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 20-08-2021 10:10 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Ik kreeg ook die melding, moest een liter bij inderdaad. Was na 15dkm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Zit nu even bij de dealer. Leasemaatschappij wilde zekere voor het onzekere nemen en direct laten controleren.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
macmellow schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:36:
Ik kreeg ook die melding, moest een liter bij inderdaad. Was na 15dkm.
Ik rij al een aantal jaar Seat, en ik had dit bij alle modellen. Volledig normaal dus :)
Was de eerste keer op een Italiaans landweggetje overigens wel schrikken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
Hier ook, na 15dkm 1 liter olie melding in het scherm. Bij de lokale profile waren ze overigens niet te spreken over alle verschillende type olies die ze tegenwoordig moeten leveren. In de 1.5eTSI moest in ineder geval 0W20.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Rivanov schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:10:
Kreeg gisteren ineens een storingsmelding op dashboard met verzoek om olie bij te vullen.
Toen ik het olie peilde, was de stok ook helemaal droog.

Dat lijkt me toch wel erg snel voor een auto van 6 maanden oud met nog net geen 10.000km op de klok?

Moest een volle liter olie bijvullen..

Betreft Seat Leon 1.5TSI FR Launch Edition.
Redelijk normaal bij nieuwe auto’s. De eerste 10k gebruiken ze meer olie.

Meerdere auto’s gehad die na 10k een litertje olie nodig hadden.

Ik heb daarom eindelijk standaard liter olie in de auto staan. Mocht je een keer op een tripje maken. Kan je iig zelf ff snel je olie bij vullen. Ook in de auto van m’n vrouw staat een litertje.

[ Voor 14% gewijzigd door To_Tall op 20-08-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:54
Hier klokslag elke 15k km. 1.4tsi. 2 collega's met de 2.5 hadden het ook ( en dus niet alleen de eerste keer)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

To_Tall schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:01:
[...]

Redelijk normaal bij nieuwe auto’s. De eerste 10k gebruiken ze meer olie.

Meerdere auto’s gehad die na 10k een litertje olie nodig hadden.

Ik heb daarom eindelijk standaard liter olie in de auto staan. Mocht je een keer op een tripje maken. Kan je iig zelf ff snel je olie bij vullen. Ook in de auto van m’n vrouw staat een litertje.
Je kunt ook de motorkap even open en dicht gooien, dat reset de sensor. Motorpeil laag betekent niet meteen dat ie helemaal droog loopt. Liter olie in de auto is echt nergens voor nodig, en kan alleen maar een hoop drek opleveren als het mis gaat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
10.000km was inderdaad normaal voor deze motoren. Niks aan de hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:07
Rivanov schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:59:
10.000km was inderdaad normaal voor deze motoren. Niks aan de hand dus.
Had jij niet eerst een automaat? Hoe bevalt een handbak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Had jij niet eerst een automaat? Hoe bevalt een handbak?
Mijn vorige leaseauto, de nieuwe Mercedes A-Klasse, was inderdaad een automaat. De Seat Leon is nu een handbak. Verandering van baan destijds betekende ook een ander leasebudget waardoor een automaat net niet paste, aangezien ik persé andere opties wilde. Maar handbak is ook prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Iemand een idee wanneer de distributie riem van een Seat Ibiza 1.0 TSI (bouwjaar eind 2017, model van 2018) vervangen moet worden?

Er staat nu 92.000KM op en de auto moet morgen voor de APK. Ik dacht zelf met 120.000, voordat ze mij morgen vertellen dat het met 90.000 al moet.

[ Voor 34% gewijzigd door BlazeMuis op 22-08-2021 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
BlazeMuis schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:34:
Iemand een idee wanneer de distributie riem van een Seat Ibiza 1.0 TSI (bouwjaar eind 2017, model van 2018) vervangen moet worden?

Er staat nu 92.000KM op en de auto moet morgen voor de APK. Ik dacht zelf met 120.000, voordat ze mij morgen vertellen dat het met 90.000 al moet.
Staat op een label in de motor ruimte. Ook staat het in je onderhouds boekje.

Of je Google op distributie riem Seat Ibiza 1.0.

Dan kom je er al snel achter. Elke 5 jaar of om de 90k. Wat als eerst komt natuurlijk.

Zal trouwens niet op een paar duizend kilometer hangen. Zit vaak een ruime veiligheids marge in.

[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 22-08-2021 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
To_Tall schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:34:
[...]

Staat op een label in de motor ruimte. Ook staat het in je onderhouds boekje.

Of je Google op distributie riem Seat Ibiza 1.0.

Dan kom je er al snel achter. Elke 5 jaar of om de 90k. Wat als eerst komt natuurlijk.

Zal trouwens niet op een paar duizend kilometer hangen. Zit vaak een ruime veiligheids marge in.
Ik kan geen label/sticker in de motorruimte vinden en het staat helaas ook niet in het onderhoudsboekje, daar staat alleen de service beurt en olie wissel intervallen (wat ook in het media systeem staat) in.

Als ik Google kom ik wisselende antwoorden tegen over de 1.0 TSI modellen, de ene zegt elke 5 jaar of 90.000 km en de andere zegt alleen vervangen na constatering slijtage na visuele inspectie. En ik kom zelfs antwoorden tegen (op de ANWB site) dat het pas na 240.000 km vervangen hoeft te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Laatst online: 07:54
BlazeMuis schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:40:
[...]

Ik kan geen label/sticker in de motorruimte vinden en het staat helaas ook niet in het onderhoudsboekje, daar staat alleen de service beurt en olie wissel intervallen (wat ook in het media systeem staat) in.

Als ik Google kom ik wisselende antwoorden tegen over de 1.0 TSI modellen, de ene zegt elke 5 jaar of 90.000 km en de andere zegt alleen vervangen na constatering slijtage na visuele inspectie. En ik kom zelfs antwoorden tegen (op de ANWB site) dat het pas na 240.000 km vervangen hoeft te worden.
Volgens mij ligt daar eraan of je een riem of een ketting hebt. De eerste hadden kettingen en tegenwoordig een riem (dacht ik )

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:30

Je zegt dat je voor een APK beurt gaat. Dit staat dus los van een beurt en naar mijn weten komt dit dus ook helemaal niet aan bod. Mocht je voor een beurt gaan had je het ook kunnen vragen bij het maken van je afspraak toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
morritz34 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:13:
[...]

Je zegt dat je voor een APK beurt gaat. Dit staat dus los van een beurt en naar mijn weten komt dit dus ook helemaal niet aan bod. Mocht je voor een beurt gaan had je het ook kunnen vragen bij het maken van je afspraak toch?
Ik probeer APK altijd met een beurt te combineren. Mocht dat niet gaan vraag ik altijd wel om ff snel te kijken naar wat vaste dingetjes zoals olie.

Navragen of de distributieriem vervangen dient te worden is natuurlijk een nobrainer als je twijfel.

Wel vreemd dat er in de motor ruimte geen sticker is. Daar staat vaak ook informatie over welke olie je in de auto moet gooien.

Sommige auto’s hebben ook de sticker in de bestuurders deur zitten bij de bandenspanning.
Dat het niet in je onderhoudsboekje staat is vreemd. Daar moet het sowieso staan.

Bij twijfel even bellen met de dealer, of werkplaats waar je ook de apk laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz

Ik citeer even de anwb website:

Deze generatie 1.0 liter in 63, 81 of 85 kW versies heeft een distributieriem. Volkswagen geeft voor deze riem geen vaste interval op. De slijtage en toestand moet na 60.000 km of 3 jaar worden gecontroleerd, daarna om de 60.000 km of 2 jaar. Indien nodig bevonden, wordt de riem (in overleg met de klant) vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Scrtz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 07:24:
[...]

Ik citeer even de anwb website:

Deze generatie 1.0 liter in 63, 81 of 85 kW versies heeft een distributieriem. Volkswagen geeft voor deze riem geen vaste interval op. De slijtage en toestand moet na 60.000 km of 3 jaar worden gecontroleerd, daarna om de 60.000 km of 2 jaar. Indien nodig bevonden, wordt de riem (in overleg met de klant) vervangen.
Dat is een oudere TSI, dat artikel had ik ook gevonden. In de Seat Ibiza (vanaf 07-2017) zit weer een nieuwere TSI. Die van ons (11-2017) is de 1.0 TSI 70kW 95PK variant.

Auto staat nu bij de dealer, ze gaan navraag doen want ze kunnen het zelf ook niet vinden omdat de auto nog redelijk nieuw is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
BlazeMuis schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:19:
[...]

Dat is een oudere TSI, dat artikel had ik ook gevonden. In de Seat Ibiza (vanaf 07-2017) zit weer een nieuwere TSI. Die van ons (11-2017) is de 1.0 TSI 70kW 95PK variant.

Auto staat nu bij de dealer, ze gaan navraag doen want ze kunnen het zelf ook niet vinden omdat de auto nog redelijk nieuw is :+
Volgens mij zijn die gewoon identiek hoor, echter meer geknepen bij de Ibiza en Polo waar ze die motor uitgeleverd hebben in 90, 95, 110, 115 en 120pk. De voorganger was juist de 1.2 TSI en die had nog een ketting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:37
Scrtz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:24:
[...]

Volgens mij zijn die gewoon identiek hoor, echter meer geknepen bij de Ibiza en Polo waar ze die motor uitgeleverd hebben in 90, 95, 110, 115 en 120pk. De voorganger was juist de 1.2 TSI en die had nog een ketting.
Van de 1.2TSI is een variant met ketting en een variant met riem. In een Leon 5F heb je altijd de variant met de riem, de latere 1P's met TSI hebben de ketting.

Mijn 5F 1.2TSI DSG staat op ~217dkm, naar mijn weten is de riem nog nooit vervangen. Online lees je wat wisselende verhalen, maar het meeste komt uiteindelijk neer op een "visuele inspectie". Mijn onderhoud laat ik doen bij de merkdealer, ik maak de aanname dat ze weten wat ze doen. :O

Op de checklist van de long-life beurt staat enkel "Motor en onderdelen in de motorruimte visueel controleren op lekkages en beschadigingen" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesnl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-07 17:33
Heb zelf een 1.5 etsi FR First edition. Dacht dat hier alles op zat. Niet dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwnqA8YVIrZWJHOgpqBp_-DOkyA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZVaKXzkwkQDHOkIVqfN8SAJN.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
triesnl schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:21:
[Afbeelding]
Die First Editions hebben opties en functies die als je een normale business intens aanschaft en alle opties die een FE heeft aanklikt duurder is dan een FE.

Nadeel is vaak wel dat dit is de auto as is.. Je kan wel kleurtje kiezen en misschien een optie aanpassen.. maar vaak zijn de aanpassingen die je aan een FE kan doen vaak wel zeer beperkt als het om Fabrieks Opties gaan.

Meerdere merken doen dit wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
[Afbeelding]
Daar is het hier al vaker over gegaan. Seat (of PON) heeft de keuze gemaakt om Travel Assist alleen op de plug-in hybrid beschikbaar te stellen. Met een Launch Edition ping pong je dus helaas nog tussen de lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik rij sinds november vorig jaar met het nieuwe model Seat Leon, sinds een maand last van een irritant krakend geluid rechts achteraan in de koffer, vooral op oneffen wegen, verkeersdrempels... Vandaag hele dag bij de dealer geweest, ze horen het geluid ook maar oorzaak nog niet gevonden. Binnen een maand terug naar de dealer. Wel heeft hij een grote software update gekregen: ik zat nog op 1666, nu 1672.

• Antera

Antera

Voor de rijders van de Leon 2020 zijn er nieuwe software updates te krijgen.

Heb je problemen met je unit en is dit nog met een van de volgende software versies dan kan je deze laten updaten.

12XX -> 1327
16XX -> 1688
17XX -> 1803

[ Voor 6% gewijzigd door Antera op 26-08-2021 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
23 augustus is onze auto (Seat Ibiza 1.0 TSI 2018 model met als bj 11-2017) bij de garage voor APK geweest (kwikfit).

Sinds we de auto terug hebben maakt de koppeling een vaag schrapend geluid wanneer we vanuit de 1e versnelling optrekken voor een seconde of 2. Dit heeft ongeveer 2 dagen aangehouden en daarna hoorden we beide (mijn vrouw en ik) niks meer.

Toen ik begin deze middag terugreed van de Mediamarkt hoorde ik het schrapende geluid alweer met optrekken vanuit de 1e versnelling bij het stoplicht, deze keer zelfs harder en voelde ik het ook.

Het geluid verdwijnt direct zodra de koppeling ingetrapt wordt.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe het veroorzaakt kan zijn? De garage weet natuurlijk van niks en gooit het op slijtage van de koppelingsplaat. Maar mij is het een beetje te toevallig, wij gaan namelijk heel netjes met de auto om en trekken nooit als een gek op o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
BlazeMuis schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:13:
23 augustus is onze auto (Seat Ibiza 1.0 TSI 2018 model met als bj 11-2017) bij de garage voor APK geweest (kwikfit).

Sinds we de auto terug hebben maakt de koppeling een vaag schrapend geluid wanneer we vanuit de 1e versnelling optrekken voor een seconde of 2. Dit heeft ongeveer 2 dagen aangehouden en daarna hoorden we beide (mijn vrouw en ik) niks meer.

Toen ik begin deze middag terugreed van de Mediamarkt hoorde ik het schrapende geluid alweer met optrekken vanuit de 1e versnelling bij het stoplicht, deze keer zelfs harder en voelde ik het ook.

Het geluid verdwijnt direct zodra de koppeling ingetrapt wordt.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe het veroorzaakt kan zijn? De garage weet natuurlijk van niks en gooit het op slijtage van de koppelingsplaat. Maar mij is het een beetje te toevallig, wij gaan namelijk heel netjes met de auto om en trekken nooit als een gek op o.i.d.
Klinkt het als metaalstukjes die "gecrushed" worden? Zou er ergens iets binnen zijn afgebroken?
Of klinkt het als een metalen tandwiel dat tegen een wand aan zit te schuren?

Er zijn ook een aantal tests die je zelf kan doen, bijvoorbeeld hier een minuut van: YouTube: Noises associated with manual tranmissions

Als je versnellingen het eigenlijk prima doen, ik zou het niet verwachten, maar misschien ook een lager ergens. Gezien het geen continu geluid is, zal dit onwaarschijnlijk zijn.. denk ik. Ik ben geen expert.

Of bijvoorbeeld zoiets: YouTube: Why Is My Transmission Making Noise? (rond 1:00 - 2:00)

[ Voor 17% gewijzigd door grasmanek94 op 27-08-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
grasmanek94 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:50:
[...]

Klinkt het als metaalstukjes die "gecrushed" worden? Zou er ergens iets binnen zijn afgebroken?
Of klinkt het als een metalen tandwiel dat tegen een wand aan zit te schuren?

Er zijn ook een aantal tests die je zelf kan doen, bijvoorbeeld hier een minuut van: YouTube: Noises associated with manual tranmissions

Als je versnellingen het eigenlijk prima doen, ik zou het niet verwachten, maar misschien ook een lager ergens. Gezien het geen continu geluid is, zal dit onwaarschijnlijk zijn.. denk ik. Ik ben geen expert.

Of bijvoorbeeld zoiets: YouTube: Why Is My Transmission Making Noise? (rond 1:00 - 2:00)
Het klinkt een beetje alsof je een tak over de weg schaaft (in het begin dacht ik ook eerst dat er een tak onder de auto zat).

Schakelen gaat verder gewoon heel soepel, gewoon hetzelfde als altijd al het geval was.

Ik ga de filmpjes even bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
[Afbeelding]
Alleen de PHEV blijkbaar, maar....

Blijkt dus dat men een stuur moet installeren met de Travel Assist-knop / Capacative Touch (ik kan die vinden als ik zoek op 5FA419091BF WVY, maar dat is denk ik niet het officiele part nr), en dan kan je paar coding dingetjes doen om het aan te zetten (Point of intervention => Early, HC Variante => Variant_2, Capacative Steering Wheel => Installed).

Ik heb rondgevraagd of dit voor mij gedaan kan worden.

Helaas tot nu toe: mijn importeur / PON / Auto Hoogenboom wil zijn vingers niet branden hieraan, ze willen niet mee werken aan een dergelijke aanpassing - werkplaats zegt dat ze dit niet kunnen. (maar het kan gewoon wel hoor: https://forum.obdeleven.com/post/56742/thread ). Ik wacht bij een andere officiele dealer op antwoord, maar denk niet dat het 'm daar gaat worden.

Lease maatschappij staat ervoor open, maar alleen via een officiele dealer zodat garantie behouden blijft.. (hoezo zou stuur zelf vervangen garantie laten vervallen?.. achja niemand wil die discussies, en zeker de LM).

Zou iemand hier een officiele / erkende SEAT dealer (evt in DE/BE/PL) weten die wel mijn stuur zouden willen vervangen+coderen wil doen (met behoud van garantie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesnl
grasmanek94 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:00:
[...]

Alleen de PHEV blijkbaar, maar....

Blijkt dus dat men een stuur moet installeren met de Travel Assist-knop / Capacative Touch (ik kan die vinden als ik zoek op 5FA419091BF WVY, maar dat is denk ik niet het officiele part nr), en dan kan je paar coding dingetjes doen om het aan te zetten (Point of intervention => Early, HC Variante => Variant_2, Capacative Steering Wheel => Installed).

Ik heb rondgevraagd of dit voor mij gedaan kan worden.

Helaas tot nu toe: mijn importeur / PON / Auto Hoogenboom wil zijn vingers niet branden hieraan, ze willen niet mee werken aan een dergelijke aanpassing - werkplaats zegt dat ze dit niet kunnen. (maar het kan gewoon wel hoor: https://forum.obdeleven.com/post/56742/thread ). Ik wacht bij een andere officiele dealer op antwoord, maar denk niet dat het 'm daar gaat worden.

Lease maatschappij staat ervoor open, maar alleen via een officiele dealer zodat garantie behouden blijft.. (hoezo zou stuur zelf vervangen garantie laten vervallen?.. achja niemand wil die discussies, en zeker de LM).

Zou iemand hier een officiele / erkende SEAT dealer (evt in DE/BE/PL) weten die wel mijn stuur zouden willen vervangen+coderen wil doen (met behoud van garantie)?
Inderdaad wel lastig dus... Denk dat ik het maar zo laat, verder ben ik helemaal tevreden met de auto. Dan maar met één vinger het stuur vast moeten houden op de snelweg x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
triesnl schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:07:
[...]

Inderdaad wel lastig dus... Denk dat ik het maar zo laat, verder ben ik helemaal tevreden met de auto. Dan maar met één vinger het stuur vast moeten houden op de snelweg x)
Dealers zijn daar ook gewoonweg niet voor ingericht, als je al iemand vind die het zou willen doen (wat ik ten sterkste betwijfel) dan kun je rekenen op een flinke kostenpost van nieuw stuur met touch capaciteit + inleren etc, dan ben je er denk ik niet met 1000,-. Voor het oude stuur geven ze hoogstwss geen geld terug omdat ze die nooit meer door kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Scrtz schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:47:
[...]

Dealers zijn daar ook gewoonweg niet voor ingericht, als je al iemand vind die het zou willen doen (wat ik ten sterkste betwijfel) dan kun je rekenen op een flinke kostenpost van nieuw stuur met touch capaciteit + inleren etc, dan ben je er denk ik niet met 1000,-. Voor het oude stuur geven ze hoogstwss geen geld terug omdat ze die nooit meer door kunnen verkopen.
Waarom zou je geen stuur kunnen verkopen? Het stuur van de Leon zit ook in de nieuwe ateca bv.

Als het stuur defect is. Zit ook elektronica in bv stuur verwarming. Kan een tweede hands stuur goedkoper zijn dan een nieuwe.

Marktplaats staat vol met Seat stuurtjes.

[ Voor 3% gewijzigd door To_Tall op 01-09-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Scrtz schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:47:
[...]

Nieuw stuur kost 299,- inc. btw. ex. montage ex. inprogrammeren. En ook al was het 1000,- dan nog zou ik die optie het waard vinden. Wordt toch verspreid over de resterende lease periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Gewoon nieuwsgierig hoor maar heb je al eens gereden met een auto die deze functie wel heeft?
Persoonlijk ga ik het niet missen gezien de momenten dat ik het per dag 'kan' gebruiken, vaak is het te druk waardoor de auto een te groot gat laat wat dan weer ingenomen word door rechtsrijders waardoor de auto spontaan gaat afremmen.

Ik heb inmiddels 42.000km achter de wielen en het enige waar ik mij aan stoor is de hyper-gevoeligheid van het lane-assist systeem maar dat zal deze wijziging niet oplossen.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
renelis schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:48:
Gewoon nieuwsgierig hoor maar heb je al eens gereden met een auto die deze functie wel heeft?
Het referentiemodel waarop ik mijn aankoop gebaseerd heb, had dat wel. Eigenlijk voel ik mij best opgelicht gezien ik _exact_ dat wilde bestellen, en nog vroeg wat ik daarvoor moet doen (en de instructies heb opgevolgd). Ik weet dus wel wat ik mis (helaas :( ).

P.S. stiekem denk ik dat je niet een nieuwe stuur nodig hebt.. alleen de knoppen zouden genoeg moeten zijn (ofja vooral de capacative touch sensor + "on board computer", wat de andere multiknop dingetjes blijkbaar niet hebben). Is denk ik "5FA919719J", ik heb nu de H variant (PR: 8T9+6I0+6I1). De J variant valt onder PR 6I6 en dat wil je hebben voor Travel Assist.

[ Voor 28% gewijzigd door grasmanek94 op 02-09-2021 02:20 ]

• triesnl
renelis schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:48:
Persoonlijk ga ik het niet missen gezien de momenten dat ik het per dag 'kan' gebruiken, vaak is het te druk waardoor de auto een te groot gat laat wat dan weer ingenomen word door rechtsrijders waardoor de auto spontaan gaat afremmen.

Ik heb inmiddels 42.000km achter de wielen en het enige waar ik mij aan stoor is de hyper-gevoeligheid van het lane-assist systeem maar dat zal deze wijziging niet oplossen.
Ik merk hetzelfde met de lane-assist. Op de snelweg krijg ik bijna altijd meldingen dat ik over de streep links rij, terwijl ik bijna tegen de rechter streep aangeplakt zit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gjv88
  • Laatst online: 10-06 23:22
VandKe schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

Voorkant is een ander verhaal. Die krijg ik er niet uit. Het logo zit gewoon met clips vast enkel ik kan er niet bij aan de achterkant. Ik krijg de grill er ook niet zomaar af. Heb al wat schroefjes los gedraait en clips verwijderd maar kom niet tot achter het logo. Is ook helemaal anders als de vorige generatie dus als iemand info heeft. Altijd welkom.

[Afbeelding]
Gisteren eindeljk 'mijn' auto gekregen (joepie!) en direct maar de stoute schoenen aangetrokken voor de logo's. Het was ff spannend aan een nieuwe auto, maar het is gelukt. Voor en achter in een half uurtje. Voor mat en antracietkleur is ook iets te zeggen (FR), maar hij heeft ook glans zwarte accenten (achter bijv randen bij ramen en de antenne), ik ben erg blij met het resultaat.

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpMXJd3Rp015VASo9g9CBlXevvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWcBHnz9lpFollO1YPadCWbT.jpg?f=fotoalbum_large

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0tvfMamF5dLgJEAgI_M7UAd9p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10Rz6WhX9dbxZhSUbrGT5z5J.jpg?f=fotoalbum_large

Stappen voorkant:
- Iets duns (liever niet een schroevendraaier, gebruikte ik wel) gebruiken om voorzichtig het chromen deel boven los te maken van het plastic (logo gaat hiermee niet kapot)
- Daarna kun je het pinnetje wat erachter zit en het hele logo vasthoudt losmaken met een schroevendraaier
- Vervolgens de anderen doen (ik hoefde er maar 2 of 3 te doen, toen kon ik hem met de hand pakken)
- Nieuwe logo erop klikken, en klaar

Stappen achterkant:
- De klep bij de 'handgrepen' pakken en lichte druk uitoefenen, beetje voelen waar hij los komt. (Let op de kabel van de elekrische achterklep!)
- Maak het kabeltje van de elektrische achterklep los (klein schroevendraaiertje voor borging)
- Kabeltje van de ontgrendelknop losmaken (ook hier een borging)
- 3x losschroeven
- Vervangen (bij mij was de 'binnenkap' net een andere maat. Leek ook te passen, maar heb de originele teruggeplaatst.
- Kabeltje van knop en elek. achterklep weer aansluiten
- Even goed kijken en het paneel weer terugplaatsen

Nog wat foto's:
Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVw0OP3Fyh4ukz2lGRhiR1ePxMM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3pRr8PHFcRzsriv2EYyZEVE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2-nn3uxbQ-h_OGX2z9pXdSpaaM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sEYUiBC3IiAUvtGoObCASDK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdY8MhHdUgXnnk95NCrMFm4Y8Co=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOutJV0yiAqI2mNhGv36Plyz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5FYnI_o03-N1RLHoss_4zOXbN0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4I14X0elEpu9owgpaYyRPGs9.jpg?f=fotoalbum_tile

Achter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjs8x3bgTedwVwGWIMKdpa24AlY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFELc4BXWsXOGyjQDWJJkv4s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuFAZfPS175Oh-annO1FS7Vz9cc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQKPVRrfC67dJbOEZjXmth3X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFL9To5yliT6zJNFrBs1-Unkxj8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mrvOlY07usVTlnraG2YzN9v.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFFJDUj4qO_n_SZ-E-P6KUL7X4k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X20CADdu0whzfpXbWTqCvd97.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYFT5qxa1BuNFdgOS-6HVKVWilY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vtKcp4I37YOdcEhcSjMtl6S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeIDp9WpXFouMTCZNJkKkHwPzl4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXwDq3EkGiaXX4MUqZrKrmBT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiiYF5IkjpgqHemAsrJIVhIyOjQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAOyv3A0PYnlTHrdL7Yz5aT6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9on9DK4MdwC8ZAKVPfMMSBn030=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6nktnlfjzBMAhsX7kXGdttZJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 22:43
gjv88 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:34:
[...]

Gisteren eindeljk 'mijn' auto gekregen (joepie!) en direct maar de stoute schoenen aangetrokken voor de logo's. Het was ff spannend aan een nieuwe auto, maar het is gelukt. Voor en achter in een half uurtje. Voor mat en antracietkleur is ook iets te zeggen (FR), maar hij heeft ook glans zwarte accenten (achter bijv randen bij ramen en de antenne), ik ben erg blij met het resultaat.

Voorkant:
[Afbeelding]

Achterkant:
[Afbeelding]

Stappen voorkant:
- Iets duns (liever niet een schroevendraaier, gebruikte ik wel) gebruiken om voorzichtig het chromen deel boven los te maken van het plastic (logo gaat hiermee niet kapot)
- Daarna kun je het pinnetje wat erachter zit en het hele logo vasthoudt losmaken met een schroevendraaier
- Vervolgens de anderen doen (ik hoefde er maar 2 of 3 te doen, toen kon ik hem met de hand pakken)
- Nieuwe logo erop klikken, en klaar

Stappen achterkant:
- De klep bij de 'handgrepen' pakken en lichte druk uitoefenen, beetje voelen waar hij los komt. (Let op de kabel van de elekrische achterklep!)
- Maak het kabeltje van de elektrische achterklep los (klein schroevendraaiertje voor borging)
- Kabeltje van de ontgrendelknop losmaken (ook hier een borging)
- 3x losschroeven
- Vervangen (bij mij was de 'binnenkap' net een andere maat. Leek ook te passen, maar heb de originele teruggeplaatst.
- Kabeltje van knop en elek. achterklep weer aansluiten
- Even goed kijken en het paneel weer terugplaatsen

Nog wat foto's:
Voor:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Achter:
[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er echt super strak uit, Waar heb je de logo's besteld?

Ik heb mijn Leon nu een weekje, wou van de week het automatische parkeren testen. Dit werkt nog niet helemaal lekker of ik doe het verkeerd. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjv88
  • Laatst online: 10-06 23:22
jeroenm17 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:25:
[...]

Ziet er echt super strak uit, Waar heb je de logo's besteld?

Ik heb mijn Leon nu een weekje, wou van de week het automatische parkeren testen. Dit werkt nog niet helemaal lekker of ik doe het verkeerd. Hebben meer mensen hier last van?
Staat in een van mijn eerdere berichten, ik heb ze bij https://rbstyling.com/pro...blem-leon/leon-iv-typ-kl/. En er is nog een Duitse organisatie die ze levert in meerdere kleuren (naam ff kwijt).

Al veel features getest, maar in- en uitparkeren nog niet. Ik verwacht ook niet dat ik dit ga gebruiken, mijn ervaring is dat het nooit sneller kan dan een goede rijder. De functie van de kantelende bijrijdersspiegel ga ik daarentegen wel gebruiken, juist voor het parkeren bij stoeprandjes. En ik moet nog de geheugenfunctie van de stoel en spiegels koppelen aan de sleutel, dat lijkt me ook handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
gjv88 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:34:
[...]

Thanks voor je uitgebreide uitleg. En het staat ook top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
jeroenm17 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:25:
De optie automatisch inparkeren moet je eigenlijk al selecteren tijdens het rijden net voordat je wil parkeren. Daarna een 'volgens de auto' geschikte plek laten zoeken en even die plek aantikken op het touchscreen. Als laatste even op start drukken en de instructies volgen.

Ik had laatst een onwijs krap plekje gevonden waar ik zelf nooit aan begonnen zou zijn maar met automatisch inparkeren ging dat prima.
Overigens is zelf inparkeren echt vele malen sneller maar dat was niet de vraag ;)

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Zelf inparkeren werkt echt perfect! Is er automatisch uitparkeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
grasmanek94 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:24:
Zelf inparkeren werkt echt perfect! Is er automatisch uitparkeren dan?
Jups. Super handig als je de tijd neemt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Haha ik had een brainfart, ik bedoel dat enkel de functie 'zelf inparkeren' / automatisch het perfect doet. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
grasmanek94 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:59:
Haha ik had een brainfart, ik bedoel dat enkel de functie 'zelf inparkeren' / automatisch het perfect doet. 😂
In en uitparkeren is natuurlijk semi automatisch. Jij bedient nog steeds gas rem en moet ingrijpen als het mis gaat met sturen.

Soms is het wel handig inparkeren in hele krappe omgevingen. En je kan er ook nog van leren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-08-2023
Hey allemaal, ik heb sinds vandaag een Tarraco die vreemd doet. Afgelopen 4 maanden nergens problemen mee gehad maar vandaag gaat hij uit door start stop systeem. Als ik wil wegrijden start hij niet en geeft hij aan "handmatig starten". Storing ACC.

Daarnaast was ik thuis, probeerde hem te starten en startte niet. Lane assist niet beschikbaar, Storing ACC, ESP Lampje brandt.

Ik ga natuurlijk maandag naar de garage maar gewoon uit interesse, iemand dit al eens eerder gehoord,/gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1IwJBwshEw1MAeSyD_yB-qGpHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgPcugGYwuqfhlAzENqXey7F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2Em3a7b4dGacHQFdsfLlWlnDbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1P7ppgM4hlAtrkK7QQauAu6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NQmFBF0smDOcMH7yO3vddtMnls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAUAUHrUJlDBLLdsySC4d3IN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
Afgelopen weekend mijn nieuwe Seat Leon ST Cupra 4Drive uit 2018 in ontvangst genomen. Qua rijden zelfs een vooruitgang ten opzichte van mijn BMW M135i uit 2015 maar qua infotainment is het nog wel even wat wennen.

Een aantal zaken waar ik vanmorgen achterkwam die ik mis ten opzichte van mijn BMW:

1. Snelle live verkeersinformatie, dus niet via TMC. Is dat mogelijk? Heb wel wat informatie over Seat connect gelezen maar dat was meer gericht op KMregistratie volgens mij. Ook iets over Car-Net.
2. Kan ik ook scrollen door mijn favoriete radiolijst ipv alle radiozenders?
3. Ondanks dat ik front-assist heb uitgezet wordt er alsnog afgeremd op de CC. Kan ik ACC dan echt niet uitzetten?

Bovenstaande is niet direct een dealbreaker maar hoop dat het gewoon zaken zijn waarvoor ik niet genoeg in de details ben gedoken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:48
estenm schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:19:
Hey allemaal, ik heb sinds vandaag een Tarraco die vreemd doet. Afgelopen 4 maanden nergens problemen mee gehad maar vandaag gaat hij uit door start stop systeem. Als ik wil wegrijden start hij niet en geeft hij aan "handmatig starten". Storing ACC.

Daarnaast was ik thuis, probeerde hem te starten en startte niet. Lane assist niet beschikbaar, Storing ACC, ESP Lampje brandt.

Ik ga natuurlijk maandag naar de garage maar gewoon uit interesse, iemand dit al eens eerder gehoord,/gezien?
Ik heb EPC probleem storing gehad met mijn 2020 Ibiza, Start Stop functie viel ook uit. Is via de dealer door een update verholpen. Schijnt bekend probleem te zijn.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Pagina: 1 ... 50 ... 87 Laatste