Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 51 ... 86 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:31
la_fusion schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:29:
Afgelopen weekend mijn nieuwe Seat Leon ST Cupra 4Drive uit 2018 in ontvangst genomen. Qua rijden zelfs een vooruitgang ten opzichte van mijn BMW M135i uit 2015 maar qua infotainment is het nog wel even wat wennen.

Een aantal zaken waar ik vanmorgen achterkwam die ik mis ten opzichte van mijn BMW:

1. Snelle live verkeersinformatie, dus niet via TMC. Is dat mogelijk? Heb wel wat informatie over Seat
connect gelezen maar dat was meer gericht op KMregistratie volgens mij. Ook iets over Car-Net.
2. Kan ik ook scrollen door mijn favoriete radiolijst ipv alle radiozenders?
3. Ondanks dat ik front-assist heb uitgezet wordt er alsnog afgeremd op de CC. Kan ik ACC dan echt niet uitzetten?

Bovenstaande is niet direct een dealbreaker maar hoop dat het gewoon zaken zijn waarvoor ik niet genoeg in de details ben gedoken..
1. Afhankelijk van je navi versie zijn daar mogelijkheden mee met car-net/weconnect inderdaad.
2. Nee
3. Nope, alle VAG auto's met ACC hebben enkel ACC en geen 'normale' CC aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 20:18
Scrtz schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:53:
[...]

1. Afhankelijk van je navi versie zijn daar mogelijkheden mee met car-net/weconnect inderdaad.
2. Nee
3. Nope, alle VAG auto's met ACC hebben enkel ACC en geen 'normale' CC aan boord.
Heb je van dat eerste wellicht iets van een link met meer info? Car-Net/WeConnect geeft nog te veel resultaten zonder concrete informatie over wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjv88
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-06 23:22
la_fusion schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:29:
Afgelopen weekend mijn nieuwe Seat Leon ST Cupra 4Drive uit 2018 in ontvangst genomen. Qua rijden zelfs een vooruitgang ten opzichte van mijn BMW M135i uit 2015 maar qua infotainment is het nog wel even wat wennen.

Een aantal zaken waar ik vanmorgen achterkwam die ik mis ten opzichte van mijn BMW:

1. Snelle live verkeersinformatie, dus niet via TMC. Is dat mogelijk? Heb wel wat informatie over Seat connect gelezen maar dat was meer gericht op KMregistratie volgens mij. Ook iets over Car-Net.
2. Kan ik ook scrollen door mijn favoriete radiolijst ipv alle radiozenders?
3. Ondanks dat ik front-assist heb uitgezet wordt er alsnog afgeremd op de CC. Kan ik ACC dan echt niet uitzetten?
M.b.t. punt 2, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar in de Seat Leon model 2020 heb ik het wél in kunnen stellen in het multimediasysteem. Ik scroll op het stuur door de favoriete zenders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
gjv88 schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:45:
[...]

M.b.t. punt 2, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar in de Seat Leon model 2020 heb ik het wél in kunnen stellen in het multimediasysteem. Ik scroll op het stuur door de favoriete zenders heen.
Kun je ook zeggen hoe? Dan kan ik kijken of ik iets vergelijkbaars kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:46
Scrtz schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:53:
[...]

2. Nee
Je kunt gewoon scrollen door je favo radio zenders hoor...

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
giovanni2903 schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:58:
[...]

Je kunt gewoon scrollen door je favo radio zenders hoor...
Maar hoe zorg ik er dan voor dat ik met het wieltje op het stuur door mijn favoriete radio zenders scroll ipv alles uit de zenderlijst?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjv88
la_fusion schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:36:
[...]

Kun je ook zeggen hoe? Dan kan ik kijken of ik iets vergelijkbaars kan vinden.
Even gecheckt. Bij mij: Radio/ Muziek > Instellingen > Instellingen Radio > Pijltoetsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZ1Zw6zYxgTw9wcZX3BFicBrbic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfpqjeWmv4mjV13h4NGhxKLa.jpg?f=fotoalbum_large

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 20:26
gjv88 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:47:
[...]

Even gecheckt. Bij mij: Radio/ Muziek > Instellingen > Instellingen Radio > Pijltoetsen
[Afbeelding]
Is de balk van de temperatuur en volume in een Seat Leon verlicht?
Ik merk in het donker (en wanneer verlichting aan is), dat je niet weet waar de warmer, kouder en volume knoppen zitten omdat de knoppen geen licht geven...

(even gequote aangezien er een afbeelding voorbij kwam)

[ Voor 4% gewijzigd door Trezzahn op 22-09-2021 20:24 ]

• giovanni2903
Trezzahn schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:23:
[...]

Is de balk van de temperatuur en volume in een Seat Leon verlicht?
Ik merk in het donker (en wanneer verlichting aan is), dat je niet weet waar de warmer, kouder en volume knoppen zitten omdat de knoppen geen licht geven...

(even gequote aangezien er een afbeelding voorbij kwam)
Nee, alleen skoda heeft dat volgens mij

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
giovanni2903 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:31:
[...]

Skoda Octavia heeft de temperatuur altijd onderin het scherm dus is daarom zichtbaar en instelbaar. Die slider is alleen voor het volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 15:28
jongetje schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:37:
[...]

Skoda Octavia heeft de temperatuur altijd onderin het scherm dus is daarom zichtbaar en instelbaar. Die slider is alleen voor het volume.
De Leon ook, alleen bovenin het scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oglAWNKHXFZQ9dPf14Mcl3idso=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Eoosxw7eHHxfLYNNZ0UBsW7D.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Laatst online: 09-07 15:28
Is iemand het volgende wel eens opgevallen?

De navigatie loopt zo'n 2s achter op de werkelijkheid.
Via Predictive Adaptive Cruise Control reageert de auto op de weg en zal gaan remmen bij bochten, rotondes, kruisingen etc.
Doordat hij achter loopt, doet hij dit te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 20:26
giovanni2903 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:31:
[...]

Jammer.. Dan in het donker maar proberen de juiste knoppen te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:31
Trezzahn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:56:
[...]

Volume kan sowieso via het wieltje op het stuur.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
RoadXY schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:52:
[...]

De Leon ook, alleen bovenin het scherm.
[Afbeelding]
Alleen staat er bij de Octavia een + en - naast om de instelling ook aan te passen. Dat is echt wel anders dan de Leon waar alleen de temperatuur wordt getoond en je in de slider deze moet aanpassen.
Afbeeldingslocatie: https://www.skoda.nl/-/media/skoda/modellen/nieuwe-octavia-combi/interieur/display.ashx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjv88
Trezzahn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:56:
[...]

Ik had dit ook aan de dealer gevraagd, leek mij ook onlogisch. In de praktijk mis ik het nog niet. Volume sowieso op stuur, en voor temperatuur klik ik op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:02:
[...]

Alleen staat er bij de Octavia een + en - naast om de instelling ook aan te passen. Dat is echt wel anders dan de Leon waar alleen de temperatuur wordt getoond en je in de slider deze moet aanpassen.
Temperatuur gewoon aantikken… Het is een extra handeling, maar het kan dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 08:51
RoadXY schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:45:
Is iemand het volgende wel eens opgevallen?

De navigatie loopt zo'n 2s achter op de werkelijkheid.
Via Predictive Adaptive Cruise Control reageert de auto op de weg en zal gaan remmen bij bochten, rotondes, kruisingen etc.
Doordat hij achter loopt, doet hij dit te laat...
[YouTube: Seat Leon 4 (KL) - Navigation 2s behind reality]
Dit is samen met de hypersensitive lane assist mijn 2de grootste ergenis van de auto want navigeren op de ingebouwde navigatie is ook onmogelijk omdat het altijd achter de feiten aanloopt.

Ik heb de dealer hiervover gebeld en ze gaan de auto binnenkort voorzien van nieuwe software, ik hoop dat het daarna opgelost is.
Moet nu navigeren op Apple Maps want nog zo'n bug is het roze-scherm-issue die je telkens krijgt wanneer je Waze, Fllitsmeister of Tomtom wil gebruiken als app om mee te navigeren.

Ik heb inmiddels bijna 50.000km met de auto gereden en ik ben nog steeds uiterst tevreden met de rijeigenschappen maar de software is echt om te janken zo slecht.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 19:50
Deze gasten schijnen het in te kunnen bouwen :
https://www.vcds-coding.nl/seat-leon-kl-2020/

Instructievideo :

https://www.youtube.com/watch?v=WvWP6WELKZM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Weet iemand hoe ik het maximum volume van de radio in mijn Tarraco (‘20) hoger in kan stellen? Krijg bijna geen power uit de speakers, terwijl ik Beats Audio heb. Als ik hem vol open zet kun je nog prima een gesprek voeren, het is echt heel zacht. Bij de geluidinstellingen kan ik het inschakelvolume op 45 zetten en dan knalt het de speakers uit. Maar de daadwerkelijke volume control krijg er amper een beetje geluid uit. Iemand tips?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartaan
Afgelopen vrijdag een Tarraco Xcellence Business Intense 1.5 tsi besteld. Kleur Merlot Rood. :9

Levering eind januari 2022, nog even geduld dus... :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0UkLliR4fzx2XImuX7VWrhVNbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SqYc6UuWGFOga0dhkftiNlp2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:39
spartaan schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:28:
Afgelopen vrijdag een Tarraco Xcellence Business Intense 1.5 tsi besteld. Kleur Merlot Rood. :9

[Afbeelding]
Nice. Alleen ja lever datum. Reken niet op eind januari. Wat ik van de dealer begreep. Is dat er nu 15 auto’s al ruim een maand bijna af zijn maar wacht nog op een aantal onderdelen voor de tarraco. Onderdelen schijnt echt een probleem te zijn.

Mijn ateca is in juni besteld leverdatum staat op week 49

[ Voor 4% gewijzigd door To_Tall op 28-09-2021 00:07 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
To_Tall schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 00:06:
[...]

Nice. Alleen ja lever datum. Reken niet op eind januari. Wat ik van de dealer begreep. Is dat er nu 15 auto’s al ruim een maand bijna af zijn maar wacht nog op een aantal onderdelen voor de tarraco. Onderdelen schijnt echt een probleem te zijn.

Mijn ateca is in juni besteld leverdatum staat op week 49
Niet te hopen :'(

Wat ik van de dealer begreep gaat het daar voornamelijk om DSG en hybride varianten. Ik heb 'gewoon' de standaard 1.5 met 6 versnellingen handbak. Die schijnt wat minder levereringsproblemen te hebben.

Afwachten maar en duimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:14

[Afbeelding]
Nice! Ik heb een Seat Leon Sportstourer PHEV besteld. Zou eind oktober geleverd worden, maar omdat de LM is vergeten de order door te zetten zal het nu ook ergens halverwege of eind januari worden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@iRinze gaat de leasemaatschappij je dan ook compenseren voor een eventuele hogere bijtelling door een hogere catalogusprijs in 2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 23:06
jongetje schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:17:
@iRinze gaat de leasemaatschappij je dan ook compenseren voor een eventuele hogere bijtelling door een hogere catalogusprijs in 2022?
Nee, spreek uit ervaring met Leaseplan.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-07 17:29
Helaas zal mijn leasemaatschappij alleen zoiets toestaan met behoud van fabrieksgarantie. Dat bedrijf heeft helaas een dergelijke tekst:
Op al onze aanpassingen bieden wij een garantie dat we deze weer kosteloos herstellen indien deze gewist worden door b.v. de dealer.
Waardoor je al weet dat dit niet onder fabrieksgarantie zal vallen. Ik kan dit zelf ook wel doen, maar LM zit heel erg met 'fabrieksgarantie'. (ik zou eigenlijk verwachten dat FG niet vervalt na zo iets maarja wie wil nou hier om "vechten"/"vingers wijzen" als er iets gebeurt?)

Ik wil dit ook in mijn auto, bereid te betalen, maar ik kan geen een 'erkende SEAT' dealer vinden die dit voor mij wil/kan doen (ook niet in Duitsland).

[ Voor 7% gewijzigd door grasmanek94 op 28-09-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:14
crypt0rr schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:39:
[...]

Nee, spreek uit ervaring met Leaseplan.
Volgens mij wijzigd de cataloguswaarde niet. Gaat in dit geval ook om Leaseplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
iRinze schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:01:
[...]

Volgens mij wijzigd de cataloguswaarde niet. Gaat in dit geval ook om Leaseplan.
VAG verhoogd gewoon de prijzen van leveringen in het nieuwe jaar (was met mijn auto ook bijna het geval). Daarnaast gaat de BPM ook omhoog, los van de prijs die Seat berekend. Ik zou het bij de dealer navragen wat het met de cataloguswaarde doet bij leveringen in 2022.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 28-09-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
Ik heb mijn Tarraco vrijdag besteld (via lease) en ik had die vraag ook ivm levering eind januari. De dealer heeft het nog opgezocht maar die gaf aan dat er per 1 januari geen prijswijziging zou plaatsvinden vanuit Seat. Alleen bpm zit kleine verhoging op.

[ Voor 10% gewijzigd door spartaan op 28-09-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
Even snel uitgerekend, de bpm gaat voor mij met 879 euro omhoog :-(

Is op prinsjesdag bekend gemaakt... doordat elektrische auto's langer vrijgesteld zijn van BPM wordt de BPM voor brandstofauto's verhoogd...

Staat hier beschreven hoe je dat kan berekenen : https://www.autoweek.nl/a...20procent%20aangescherpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
iRinze schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:01:
[...]

Cataloguswaarde veranderd gewoon mee en is pas definitief bij het op kenteken zetten van de auto. Ik heb een Leon besteld in juni 2020, toen catalogusprijs 38k (even afgerond). In juli 2020 werd de omschakeling gemaakt naar WLTP waardoor effectief de cataloguswaarde met 1.5k steeg. Hij is in januari 2021 op kenteken gezet voor 40.5k, over die 40.5k betaal ik m'n bijtelling, niet over de toen akkoord gegeven 38k in juni 2020.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Dan hoop ik maar dat de auto van mij die nu op week 49 staat sinds jun nog voor 31 december op kenteken staat. Dan maakt de leverdatum dus op naam stelling niet meer zo veel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
To_Tall schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:50:
Dan hoop ik maar dat de auto van mij die nu op week 49 staat sinds jun nog voor 31 december op kenteken staat. Dan maakt de leverdatum dus op naam stelling niet meer zo veel uit.
Klopt. Ik hoop met je mee, mijne stond week 48 bij de dealer maar mocht niet op kenteken gezet worden, omdat het dan een 2020 auto was. Is voor de verkoop natuurlijk minder handig. Vandaar dat er zoveel op kenteken gaat in januari. Is natuurlijk weer anders bij elektrisch ivm. dat het uitmaakt voor de bijtellingscategorie.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@crypt0rr Brandstofauto's gaan dan op 2021 op kenteken (dan moet ie er natuurlijk wel fysiek zijn) en in januari op naam. Op die manier houd je oude BPM en prijs maar voor verkoop wel het nieuwe jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 28-09-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
crypt0rr schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:20:
[...]

Klopt. Ik hoop met je mee, mijne stond week 48 bij de dealer maar mocht niet op kenteken gezet worden, omdat het dan een 2020 auto was. Is voor de verkoop natuurlijk minder handig. Vandaar dat er zoveel op kenteken gaat in januari. Is natuurlijk weer anders bij elektrisch ivm. dat het uitmaakt voor de bijtellingscategorie.
Ik heb gelukkig niets te doen met LM. Als de bijtelling door catalogus waarde stuk hoger is. Dan mag hij gewoon week 51 op kenteken.

In januari op naam. Dan gaat de auto pas in 2022 rijden en behoud je de voordelen van oude bpm regelgeving en verkoop waarde van 2022.

[ Voor 10% gewijzigd door To_Tall op 28-09-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

MacDokie schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:01:
Weet iemand hoe ik het maximum volume van de radio in mijn Tarraco (‘20) hoger in kan stellen? Krijg bijna geen power uit de speakers, terwijl ik Beats Audio heb. Als ik hem vol open zet kun je nog prima een gesprek voeren, het is echt heel zacht. Bij de geluidinstellingen kan ik het inschakelvolume op 45 zetten en dan knalt het de speakers uit. Maar de daadwerkelijke volume control krijg er amper een beetje geluid uit. Iemand tips?
Herkenbaar, ik heb de Leon 2021- ook met Beats en ervaar hetzelfde probleem. Wat een beetje heeft geholpen is snelheidsafhankelijke volume aanzetten dan is het bij snelheden boven 50kmh "oke" maar nog steeds niet dat je zegt "sow dikke sound gek" (DE binnenspiegel begint dan net te trillen)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 10:39
DrumandBass schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:17:
[...]

Herkenbaar, ik heb de Leon 2021- ook met Beats en ervaar hetzelfde probleem. Wat een beetje heeft geholpen is snelheidsafhankelijke volume aanzetten dan is het bij snelheden boven 50kmh "oke" maar nog steeds niet dat je zegt "sow dikke sound gek" (DE binnenspiegel begint dan net te trillen)
Die heb ik ook. Wat bij mij wel hielp was door in de equalizer het een en ander aan te passen. Heb je ook al een ander geluidsprofiel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

DrumandBass schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:17:
[...]

Let op dat hard ook niet goed is en het systeem zichzelf gaat knijpen. Als deze merkt dat hij gaat clippen dan regelt hij alles terug en dan klinkt het idd niet hard meer. Ik heb de mijn op 75% volume staan en de equalizer goed afgeregeld en kan je melden dat na 15 min je hem vanzelf zachter gaat zetten.

Alle spiegels trillen terwijl als je alles op max zou zetten dan trilt er niks en is het volume zacht

Daarnaast is NL muziek ook funest voor speakers :-)

Ik kan je de instellingen wel eens laten zien want speel alleen op custom instellingen

[ Voor 11% gewijzigd door Antera op 28-09-2021 18:47 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Dat gedrag herken ik niet direct terug, als ik sneller ga rijden stijgt het volume mee en gaat het ook gewoon vrolijk clippen en vervormen. :P (Max volume staat op 45)
Ik heb een aantal ritjes gecheckt met een audio spectum analyzer (ios dus verwacht geen wonderen) maar dB gaat mooi mee met het snelheidsafhankelijke volume en is gelijk aan eerdere ritjes (zelfde nummer natuurlijk)
Op de Deutsche fora lopen er ook een aantal topics over dit onderwerp. Heb daar ook al een aantal instellingen van geprobeerd maar dat klonk helemaal nergens naar... Ik vind het geluid qua EQ ook gewoon oke het is alleen het volume wat "te" laag is. (vorige auto was een Fabia mk4 met Arkamys en het geluid daarin was imo beter :/ ) blijft lastig aangezien het afhankelijk is van verschillende factoren, bron, instellingen, voorkeuren.

P.S. sinds de laatste update krijg ik een MIL op de left of right front fog light als ik bij een verkeerslicht sta, led brand natuurlijk gewoon naar de kant die ik afsla 8)7 :+

[ Voor 9% gewijzigd door DrumandBass op 28-09-2021 19:47 ]

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tism30
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:39
Heeft iemand ervaring met hoe het werkt op wegen zoals op bijgevoegde plaatje? Als je dus over de streep moet uitwijken voor een tegenligger. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yr1focgd0BrNkA_cNwKlumvJrXI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gdiETy16PFDFoHiYOQm3tLFb.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door tism30 op 03-10-2021 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
De systemen gaan pas bij +60 functioneren. Bij sturen werkt pas bij 80 dacht ik.

Als je dus harder dan 60 gaat zal je hoop piepjes horen als je ver de lijnen heen rijd. Over het algemeen heb ik er niet zo veel last van. Als je iemand tegemoet komt rijden haal ik de snelheid er al ruim uit.

Dan werken de systemen niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tism30
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:39
To_Tall schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:59:
De systemen gaan pas bij +60 functioneren. Bij sturen werkt pas bij 80 dacht ik.

Als je dus harder dan 60 gaat zal je hoop piepjes horen als je ver de lijnen heen rijd. Over het algemeen heb ik er niet zo veel last van. Als je iemand tegemoet komt rijden haal ik de snelheid er al ruim uit.

Dan werken de systemen niet meer
Ik zie ze hier 56 rijden en grijpt het systeem al in: YouTube: Retrofit Travel assist / Emergency Assist Seat Leon KL . Weet iemand hoe dat zit?

[ Voor 6% gewijzigd door tism30 op 03-10-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Blijkbaar gaat deze met 55 al aan.

Maar zoals ik zelf ook al aangaf als ik over de belijning moet op dijk wegen voor het passeren van voertuigen. Is mijn snelheid er al ruim uit en zit ik zeker onder de 55km/h.

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad op dijkjes met de ateca. Die ook stuur correcties maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 15:12

[Afbeelding]
Misschien wat optimistisch..? Ik wacht ondertussen al meer dan 7maand om m’n Tarraco …

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
Cuball schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:21:
[...]

Misschien wat optimistisch..? Ik wacht ondertussen al meer dan 7maand om m’n Tarraco …
Welke motoruitrusting heb je besteld? Schijnt dat daar nogal veel verschil in zit. De hybride versies hebben erg lange levertijd. Ik heb de 'gewone' 1.5 met handbak, die had de kortste levertijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 15:12
spartaan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:26:
[...]

Welke motoruitrusting heb je besteld? Schijnt dat daar nogal veel verschil in zit.
Ook niets bijzonder hoor.. 1.5 tsi DSG.
Wel redelijk wat opties en open dak.

Dealer wist ni veel zinnnigs te vertellen over levertijd. Hebben ook maar beperkte info vermoed ik. Wordt in Duitsland gemaakt, dat weet ik wel 🤪

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 10:39
tism30 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Heeft iemand ervaring met hoe het werkt op wegen zoals op bijgevoegde plaatje? Als je dus over de streep moet uitwijken voor een tegenligger. [Afbeelding]
Het systeem schakelt zich in bij 60 km/u en gaat weer uit wanneer je weer onder de 55 km/u rijd.

Ik rij voor mijn werk relatief vaak op zo een soort weg welke wat breder is dan de weg op de foto. Je kan daar prima met 80 langs elkaar en dan is er nog flink wat ruimte over maar daarvoor moeten beide auto's wel over een onderbroken streep aan de zijkant van de weg. Mijn ervaring is dan dat de auto heel erg gaat tegensturen. Dat is soms wel even vechten :P en is ook redelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Als ie tegen wil sturen gewoon eventjes de richting aanwijzer aan naar rechts (of links, afhankelijk van welke lijn je wilt passeren), dan stopt die met de assist voor eventjes.

Systeem gaat idd aan bij 60 en uit beneden 55 uit mijn ervaring.

Travel Assist Plus zou moeten inschakelen bij 30 km/u (of zelfs 0?).

[ Voor 44% gewijzigd door grasmanek94 op 04-10-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
DSG-7 1.5 eTSI:

Ik had laatst schokken tijdens versnellen tijdens schakelen (bv van 3 naar 4). Reed ik wel heel sportief, maar had ze nog nooit eerder.

Verder viel op dat er bepaalde "Trillingen" waren in zijn achteruit, als ik de rem op een bepaalde positie hield.

Na 3 dagen is het vanzelf weg. Service beweert dat de DSG probleemloos is, niks om zorgen over te maken, en dat de DSG zichzelf waarschijnlijk weer "aan het inleren was" (wat dat ook mag betekenen). "Het is een zelflerende schakelcomputer".

Persoonlijk verwacht ik gewoon dat er een map is, "bij zoveel toeren + belading + (remmen of versnellen)" = "naar deze versnelling" en klaar.

Had dit tussen 16500 - 17000 km.

Iemand die hier misschien iets meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
grasmanek94 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:36:
DSG-7 1.5 eTSI:

Ik had laatst schokken tijdens versnellen tijdens schakelen (bv van 3 naar 4). Reed ik wel heel sportief, maar had ze nog nooit eerder.

Verder viel op dat er bepaalde "Trillingen" waren in zijn achteruit, als ik de rem op een bepaalde positie hield.

Na 3 dagen is het vanzelf weg. Service beweert dat de DSG probleemloos is, niks om zorgen over te maken, en dat de DSG zichzelf waarschijnlijk weer "aan het inleren was" (wat dat ook mag betekenen). "Het is een zelflerende schakelcomputer".

Persoonlijk verwacht ik gewoon dat er een map is, "bij zoveel toeren + belading + (remmen of versnellen)" = "naar deze versnelling" en klaar.

Ook een keer dergelijk iets ervaren, maar dan van 1 naar 2 en 2 naar 3, was na een dagje weer weg. Zo rond de 20k KM.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:45

Gorefest

serial killer.

De DSG past zich inderdaad aan naar jou rijstijl. Als je altijd rustig rijdt en dan in eens heel sportief kan het zijn dat hij zich wat bokkig gedraagt.
Ik heb het met mijn vorige auto een Skoda Octavia met DSG een keer gehad dat ik niet eens meer achteruit kon rijden toen hebben ze ook alles gereset en daarna moest hij ook weer opnieuw inleren. Dit duurt dan altijd weer even voordat het lekker rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DSG-7 1.5 eTSI:

Achteruit + rem en dan trillingen komt denk ik omdat de auto waarschijnlijk in de autohold/elektrische parkeerrem schiet? Kan iig een verklaring zijn
grasmanek94 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:15:
Als ie tegen wil sturen gewoon eventjes de richting aanwijzer aan naar rechts (of links, afhankelijk van welke lijn je wilt passeren), dan stopt die met de assist voor eventjes.

Systeem gaat idd aan bij 60 en uit beneden 55 uit mijn ervaring.

Travel Assist Plus zou moeten inschakelen bij 30 km/u (of zelfs 0?).
Travel assist werkt idd ook onder 30km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
spartaan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:26:
[...]

Welke motoruitrusting heb je besteld? Schijnt dat daar nogal veel verschil in zit. De hybride versies hebben erg lange levertijd. Ik heb de 'gewone' 1.5 met handbak, die had de kortste levertijd....
Dit kan ik beamen.
De hybride versie begin juni besteld en levertijd is januari..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
Deze week ook te horen gekregen dat door de BPM verhoging van 1-1-2022 en de indexatie van Seat de auto ruim 3000 euro duurder wordt ...

Ze hebben nog geprobeerd hem in december op kenteken te krijgen maar de auto komt echt op zijn vroegst eind januari binnen...

Overigens was de lease heel schappelijk en hebben ze alleen de bpm verhoging doorberekend in de leaseprijs...

[ Voor 17% gewijzigd door spartaan op 07-10-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
spartaan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:37:
Deze week ook te horen gekregen dat door de BPM verhoging van 1-1-2022 en de indexatie van Seat de auto ruim 3000 euro duurder wordt ...

Ze hebben nog geprobeerd hem in december op kenteken te krijgen maar de auto komt echt op zijn vroegst eind januari binnen...

Overigens was de lease heel schappelijk en hebben ze alleen de bpm verhoging doorberekend in de leaseprijs...
Dat is bullshit, die hoort ~335 eur duurder te zijn voor uitstoot met 130 g/km. Kun je zelf naberekenen.
Wss wordt je 'genaaid'?

https://www.autoblog.nl/n...autos-nog-duurder-1038948

Edit: Ik zie dat je een Tarraco 1.5 hebt met 138g/km uitstoot.
Bedrag 2021: 7766 + (152-138) * 216 = 10790
Bedrag 2022: 7901 + (152-138) * 224 = 11037
Verschil: 247.

[ Voor 17% gewijzigd door grasmanek94 op 07-10-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
grasmanek94 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Dat is bullshit, die hoort ~335 eur duurder te zijn voor uitstoot met 130 g/km. Kun je zelf naberekenen.
Wss wordt je 'genaaid'?

Het is BPM en indexatie van Seat, dus die 3.000,- is niet enkel BPM. En ja dat kan goed in deze tijd, zijn heel erg veel prijsverhogingen gaande bij alle merken.
spartaan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:37:

Die leaseprijs is voor je werkgever (of je moet eigen baas zijn uiteraard) dus daar win je niet zoveel mee, die 3.000,- euro meer ga je wel bijtelling over betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Scrtz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:31:
[...]

Het is BPM en indexatie van Seat, dus die 3.000,- is niet enkel BPM. En ja dat kan goed in deze tijd, zijn heel erg veel prijsverhogingen gaande bij alle merken.

[...]

Die leaseprijs is voor je werkgever (of je moet eigen baas zijn uiteraard) dus daar win je niet zoveel mee, die 3.000,- euro meer ga je wel bijtelling over betalen.
Da's dan wel een forse indexatie, netto prijs van die auto zal ongeveer 20,000 zijn. Stel ze nemen 5% + BTW erop dan kom je nog niet eens aan de 1500..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
grasmanek94 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Wss wordt je 'genaaid'?

Edit: Ik zie dat je een Tarraco 1.5 hebt met 138g/km uitstoot.
Bedrag 2021: 7766 + (152-138) * 216 = 10790
Bedrag 2022: 7901 + (152-138) * 224 = 11037
Verschil: 247.
was het maar waar 138g/km, het is 163g/km (de 1.5tsi handgeschakeld Xcellence)

Bedrag 2021: 7766 + (163-155) * 216 = 9494
Bedrag 2022: 7901 + (163-152) * 224 = 10365
Verschil 871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
spartaan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:39:
[...]

was het maar waar 138g/km, het is 163g/km (de 1.5tsi handgeschakeld Xcellence)

Bedrag 2021: 7766 + (163-155) * 216 = 9494
Bedrag 2022: 7901 + (163-152) * 224 = 10365
Verschil 871
Hm, wist niet dat automaat zoveel verschil kan maken: https://www.autoweek.nl/a...ellence-business-intense/

Mijn foutje! Maar het scheelt dan nog steeds, met een forse indexatie, niet 3000 :o 5% indexatie op de netto prijs zou totaal 2000 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartaan
Scrtz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:31:
[...]

[...]

Meerprijs bpm is 871.
Seat zet blijkbaar ook een verhoging door, totaalprijs was ruim 44.000 euro, die wordt dus hoger. Exacte bedrag weet ik niet. Ik weet alleen dat ik met de lease de afspraak heb dat in de leaseprijs alleen de bpm verhoging wordt doorberekend, niet de hogere aanschafwaarde.

Het klopt dat het wel invloed heeft op mijn bijtelling, maar ik heb een heel goede werkgever, die verrekend dit met mijn loon zodat het mij netto niets extra gaat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-06 10:25
Heb vorige week ook mijn taracco besteld.
Zwarte phev dsg met alle opties op het schuifdak naar, heb daar niks mee en vind het zelfs irritant.
Auto staat nu gepland voor 16 januari.
Auto gaat naar levering direct door naar het inbouw center waar de speakers geupgrade worden ook al zijn deze al beter als de beats versie.
Samen met een versterker en subwoofer in de kofferbak.
Oo de phev is beats niet te bestellen en ik wil fatsoenlijk geluid vind beats echt tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Vind het bijzonder dat ze 16 januari beloven. Dat is ruim 3 maanden terwijl vele Taracco kopers al sinds jun zitten te wachten en te horen krijgen eind januari.

Mijn auto is in jun besteld ateca, leverdatum staat nog steeds Op week 49 maar zou door tekorten zelfs later kunnen komen.

Beter geluid is altijd prettig, wat gaat dat setje je kosten als ik dat mag vragen? Geluid en beleving zijn veel al smaak. Voor mij was Beats al een verademing tov Böse die ik in de Renault Kadjar
Had zitten en megane.

[ Voor 28% gewijzigd door To_Tall op 08-10-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-06 10:25
To_Tall schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:19:
Vind het bijzonder dat ze 16 januari beloven. Dat is ruim 3 maanden terwijl vele Taracco kopers al sinds jun zitten te wachten en te horen krijgen eind januari.

Mijn auto is in jun besteld ateca, leverdatum staat nog steeds Op week 49 maar zou door tekorten zelfs later kunnen komen.
Omdat deze auto door de dealer een aantal maanden geleden besteld is rond mei en daarom ook bevestigd is.
Speciaal daarom deze besteld, anders wilde ik hem niet ga geen jasr op een auto wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
En ik heb mezelf omgetoverd van een Toyota Landcuiser naar een Seat Ibiza rider :)

Occasion 2019 van een dealer. Mooie FR Intense business 95pk. Bij proefrijden reed ie zo lekker dat ik nog voor ik er over na kon denken besloot 'm te nemen.

Nu ik 'm zo heb valt het wel op dat ondanks de FR BI uitvoering ze niet zo heel erg veel opties standaard hebben. Kan me voorstellen dat de Reference standaard redelijk beperkt is, maar de FR BI zou toch meer mogen hebben (verwarmbare spiegels, start engine knop, alle veiligheid/hulpsystemen zoals Adaptief CC/Dode hoek etc, eventueel panorama dak. etc)

Voor een FR BI met alleen getint glas, sportstoelen/onderstel, Front assist is het redelijk beperkt en toch jammer te noemen dat je er alsnog toch een hoop bij moet kopen om 'm helemaal aangekleed te hebben.

Ben verder helemaal happy want hij rijdt fantastisch en ziet er verder mooi uit dus veel meer dan er een opmerking over maken doe ik niet en zit er verder niet over in.

Buurjongen kwam gelijk vragen of ik van plan was een fabrieksupdate te geven. Wist niet eens wat dat was. Sneller en zuiniger blijkbaar. Sneller boeit me niet, zuiniger wel. Is zo een update via de dealer waar ook de garantie vandaan komt te regelen? of moet je uitwijken en hanky-panky bezig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
knakker2 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:19:
En ik heb mezelf omgetoverd van een Toyota Landcuiser naar een Seat Ibiza rider :)

Occasion 2019 van een dealer. Mooie FR Intense business 95pk. Bij proefrijden reed ie zo lekker dat ik nog voor ik er over na kon denken besloot 'm te nemen.

Nu ik 'm zo heb valt het wel op dat ondanks de FR BI uitvoering ze niet zo heel erg veel opties standaard hebben. Kan me voorstellen dat de Reference standaard redelijk beperkt is, maar de FR BI zou toch meer mogen hebben (verwarmbare spiegels, start engine knop, alle veiligheid/hulpsystemen zoals Adaptief CC/Dode hoek etc, eventueel panorama dak. etc)

Voor een FR BI met alleen getint glas, sportstoelen/onderstel, Front assist is het redelijk beperkt en toch jammer te noemen dat je er alsnog toch een hoop bij moet kopen om 'm helemaal aangekleed te hebben.

Ben verder helemaal happy want hij rijdt fantastisch en ziet er verder mooi uit dus veel meer dan er een opmerking over maken doe ik niet en zit er verder niet over in.

Buurjongen kwam gelijk vragen of ik van plan was een fabrieksupdate te geven. Wist niet eens wat dat was. Sneller en zuiniger blijkbaar. Sneller boeit me niet, zuiniger wel. Is zo een update via de dealer waar ook de garantie vandaan komt te regelen? of moet je uitwijken en hanky-panky bezig zijn?
95pk blok is er eentje die softwarematig is geknepen. Fabrieksupdate gaat naar 115pk/200nm en is dus gewoon veilig. Wat het "zuiniger" maakt is dat je meer koppel hebt bij lage toeren. Dus je hoeft minder snel terug te schakelen om ff iemand in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
giovanni2903 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

95pk blok is er eentje die softwarematig is geknepen. Fabrieksupdate gaat naar 115pk/200nm en is dus gewoon veilig. Wat het "zuiniger" maakt is dat je meer koppel hebt bij lage toeren. Dus je hoeft minder snel terug te schakelen om ff iemand in te halen.
Heb dit topic en elders doorgespit (al wordt er hier er niet zo heel veel over gediscussieerd) en het is me al een beetje duidelijk. Mensen doen aan chippen, verschillende stages tot aan zowat 150pk. Apart dat het mogelijk is, dat ze 1 soort motor uitbrengen en er dan meerdere varianten van op de markt knallen.

Ik neem aan dat een dealer waar je de wagen van koopt, waar je garantie loopt dit niet zomaar voor je in orde maakt. Of doen ze daar niet zo lastig over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Je zou et met de dealer kunnen bespreken. Maar het houdt in dat je de computer van de auto aanpast. Die parameters vallen buiten de specificaties van de fabriek.

Wat je kan doen in hem chippen. En bij garage bezoeken weer terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
knakker2 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:11:
[...]

Heb dit topic en elders doorgespit (al wordt er hier er niet zo heel veel over gediscussieerd) en het is me al een beetje duidelijk. Mensen doen aan chippen, verschillende stages tot aan zowat 150pk. Apart dat het mogelijk is, dat ze 1 soort motor uitbrengen en er dan meerdere varianten van op de markt knallen.

Ik neem aan dat een dealer waar je de wagen van koopt, waar je garantie loopt dit niet zomaar voor je in orde maakt. Of doen ze daar niet zo lastig over?
Ja valt niet te bespreken. Je kunt idd zoals hierboven genoemd is wel de originele software terug laten zetten voordat je naar dealer gaat. Maar als je garantie wil claimen en ze zien dat er geknoeid is kun je er naar fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik weet trouwens niet hoe het zit de verzekering. Als je een auto van 95pk gaat chippen naar 115 pk. Terwijl je verzekering denkt dat hij aan fabrieks specificaties voldoet.

Misschien moeten je remmen ook aangepast worden om die 115pk te kunnen remmen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Waarom er zoveel mensen zijn die het doen is dan de vraag. Er wordt over gesproken alsof het normaal is. Geen woord over verzekering en geen woord over garantie. Ik zal het bij m’n volgende beurt wel vragen aan de dealer. Voor nu genieten van een lekkere wagen die ik nog aan het ontdekken ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Waarom veel mensen het doen?? Ja wat meer vermogen, zuiniger in sommige gevallen.

Maar het is ook redelijk goedkoop om te chippen. Voor 150 basis vaak alleen software aanpassing. Tot 500 euro voor volledig motor management aanpassing.

De motoren zijn hier wel op berekend, alleen de fabrikant geeft ook aan verhoogde kans op slijtage.

Voor de verzekering weet ik het niet. Zie ook vaak aanpassingen van 150pk naar 210pk. Maar dat heeft ook invloed op je remmen en andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
standaard zijn die blokken het net niet, vaak moet je terugschakelen om lekker in te voegen/inhalen. met een gechipt blok heb je hier minder last van. zolang je niet telkens het uiterste van je blok vraagt en optijd onderhoud blijft doen beperk je de snellere slijtage (die er idd is als je de auto gechipt hebt).

een fabrieksupdate kan je prima doen. het is niet zo dat de 115pk ibiza (veel) betere remmen heeft oid. alleen garantie vervalt wel idd als je zoiets laat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Het verliezen van garantie maakt het direct oninteressant. Wel jammer al kom ik van een Toyota Landcruiser diesel en is deze FR BI 95pk voor mn gevoel een mega raket met accelleren. Dus ergens ook niet -op dit moment- een issue dat het niet mogelijk is.

Ik vind het plankje in de achterbak wat als ondergrond moet dienen nogal een zwak flubbelding. Is daar ergens een mooie stevige merkloos vervanging voor? Of beter gewoon een rubberen mat er in knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
chippen doen veel mensen ook vaak pas als hun garantie voorbij is, ik zou het zelf ook niet doen in de garantieperiode hoe aantrekkelijk het extra vermogen ook is. als het voor jou snel genoeg is moet je het zeker niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
giovanni2903 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:56:
chippen doen veel mensen ook vaak pas als hun garantie voorbij is, ik zou het zelf ook niet doen in de garantieperiode hoe aantrekkelijk het extra vermogen ook is. als het voor jou snel genoeg is moet je het zeker niet doen ;)
Precies hoe ik er over denk.... Voorlopig genoegen nemen met wat je hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:49
knakker2 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 23:23:
[...]

Precies hoe ik er over denk.... Voorlopig genoegen nemen met wat je hebt :).
destijd had ik mijn seat leon 1.9 TDI via de seat dealer laten chippen met behoudt van garantie. Ik weet niet of ze dat nog steeds doen.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Wimlem schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

destijd had ik mijn seat leon 1.9 TDI via de seat dealer laten chippen met behoudt van garantie. Ik weet niet of ze dat nog steeds doen.
Hebben ze ooit gedaan inderdaad maar zijn ze jaren geleden mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Is dat nu niet mogelijk bij ABT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheavy3
  • Laatst online: 13:51
knakker2 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:29:
Het verliezen van garantie maakt het direct oninteressant. Wel jammer al kom ik van een Toyota Landcruiser diesel en is deze FR BI 95pk voor mn gevoel een mega raket met accelleren. Dus ergens ook niet -op dit moment- een issue dat het niet mogelijk is.

Ik vind het plankje in de achterbak wat als ondergrond moet dienen nogal een zwak flubbelding. Is daar ergens een mooie stevige merkloos vervanging voor? Of beter gewoon een rubberen mat er in knallen?
Ja die is er. Ik heb er een dubbele bodem van gemaakt door 2 plastiek bakken onder te zetten en daar de plak op te leggen.
Bij interesse heb ik de bodemplank nog over heb mijn ibiza verkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

knakker2 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:28:
Waarom er zoveel mensen zijn die het doen is dan de vraag. Er wordt over gesproken alsof het normaal is. Geen woord over verzekering en geen woord over garantie. Ik zal het bij m’n volgende beurt wel vragen aan de dealer. Voor nu genieten van een lekkere wagen die ik nog aan het ontdekken ben. :)
Bij meer dan 20% vermogens toename dien je je auto opnieuw te laten keuren bij rdw. Doe je dat niet tja dan rij je dus eigenlijk onverzekerd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcinnayrekked
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-03 14:02
Ik ga binnenkort ook voor een tuning 1 chip bij GaragePlus in Eindhoven, iemand ervaring mee?

En nog even iets anders. Voor mijn Ibiza 6F uit 2017 zou ik graag mijn gasveren aanpassen zodat de achterklep automatisch volledig opent als ik de middelste knop op de key fob ingedrukt hou. (wel handmatig sluiten dan) Op dit moment gaat de klep wel uit het slot wanneer ik de knop ingedrukt hou, maar de klep opent niet. Daardoor zit de achterklep ook direct weer op slot.

Online zijn er diverse kits te vinden voor andere merken en modellen, (ECS, USP, Emerald struts) maar ik vroeg me af of iemand dit al ooitvoor de Ibiza 6F heeft geïnstalleerd?

Sowieso is een gasveer met meer kracht [N] een goede optie lijkt me, en wellicht ondersteboven installeren? Een eventueel ook iets van springveren of VW scirocco stoot bumpertjes. Hoeveel [N] zou hier dan voor nodig zijn? De standaard gasveren zijn 285 N, maar die zijn echt heel zwak merk ik.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? Ik kan op internet alleen iets over deze aanpassing op de Leon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:44
Helaas is mijn nieuwe ibiza ook uitgesteld vanwege chiptekorten stond gepland voor deze week en is nu verplaatst naar november. Het wordt steeds erger in de auto industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
glenn456 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:37:
Helaas is mijn nieuwe ibiza ook uitgesteld vanwege chiptekorten stond gepland voor deze week en is nu verplaatst naar november. Het wordt steeds erger in de auto industrie.
\
Ik wilde eerst gaan voor een Audi A3, proefrit enzo gedaan. Zit ik daar met de verkoopadviseur alle opties door te nemen bedacht ik me ineens dat de levertijd niet bekend was. Kreeg op die vraag " Na maart / april " te horen. Mogelijk nog veel langer }:O

Toen maar occasions bekeken :'( ..maar dus nu wel een mooie 2019 FR BI rijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
kcinnayrekked schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 00:26:
Ik ga binnenkort ook voor een tuning 1 chip bij GaragePlus in Eindhoven, iemand ervaring mee?

En nog even iets anders. Voor mijn Ibiza 6F uit 2017 zou ik graag mijn gasveren aanpassen zodat de achterklep automatisch volledig opent als ik de middelste knop op de key fob ingedrukt hou. (wel handmatig sluiten dan) Op dit moment gaat de klep wel uit het slot wanneer ik de knop ingedrukt hou, maar de klep opent niet. Daardoor zit de achterklep ook direct weer op slot.

Online zijn er diverse kits te vinden voor andere merken en modellen, (ECS, USP, Emerald struts) maar ik vroeg me af of iemand dit al ooitvoor de Ibiza 6F heeft geïnstalleerd?

Sowieso is een gasveer met meer kracht [N] een goede optie lijkt me, en wellicht ondersteboven installeren? Een eventueel ook iets van springveren of VW scirocco stoot bumpertjes. Hoeveel [N] zou hier dan voor nodig zijn? De standaard gasveren zijn 285 N, maar die zijn echt heel zwak merk ik.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? Ik kan op internet alleen iets over deze aanpassing op de Leon vinden.
Als je dan toch in omgeving eindhoven kijkt, ga dan naar vagtechniek in nuenen. Grotere naam, dus zou ik iets meer vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcinnayrekked
giovanni2903 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:29:
[...]

Als je dan toch in omgeving eindhoven kijkt, ga dan naar vagtechniek in nuenen. Grotere naam, dus zou ik iets meer vertrouwen
Ja snap dat je dit zegt. Maar vind €200 en €400 nogal een verschil. Letterlijk 2 x zo duur, en ik kan eigenlijk geen slechte reviews vinden over de tuning van GaragePlus uit Eindhoven.. En het betreft stage 1 tuning, wat kan daar eigenlijk nou echt fout in gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Laatst online: 12-07 12:11
Mailtje van seat:
De Mijn SEAT app zal per 23 november 2021 niet meer beschikbaar zijn voor jouw SEAT. Na deze datum zal jouw account voor deze app en bijbehorende gegevens zo spoedig mogelijk worden verwijderd. Omdat we snappen dat je graag met je auto verbonden blijft, bieden wij je een alternatieve oplossing aan: My SEAT App. Met deze nieuwe app ben je helemaal klaar voor toekomstige ontwikkelingen en heb je inzicht in o.a. gemaakte ritten, locatie van je auto, brandstofkosten, de betekenis van waarschuwingslampjes en nog veel meer handige functies.
Lijkt mij niet echt een verbetering en weer bezoek aan dealer noodzakelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Laatst online: 23:26
Pendulum schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:47:
Mailtje van seat:

[...]

Lijkt mij niet echt een verbetering en weer bezoek aan dealer noodzakelijk...
Ik heb dat mailtje nog niet.... Moet nog tot december dus ach.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
knakker2 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:19:

EDIT: Ik lees niet goed, je hebt een 2019 versie ;)

Ik krijg morgen mijn FR Business Intense (2022 editie), maar volgens mij noem jij opties als missend, terwijl die er weldegelijk opzitten. Als je in de configurator de schuif op toon standaard opties aan zet krijg je namelijk alles wat er standaard op de FR BI zit :P

https://configurator.seat...iness-intense?stap=opties

Ten opzichte van een FR Plus mist ie enkel Dodehoeksensor, Panoramadak, Wireless charging pad en keyless entry/go.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Schizo007nl schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:47:
[...]

EDIT: Ik lees niet goed, je hebt een 2019 versie ;)

Ik krijg morgen mijn FR Business Intense (2022 editie), maar volgens mij noem jij opties als missend, terwijl die er weldegelijk opzitten. Als je in de configurator de schuif op toon standaard opties aan zet krijg je namelijk alles wat er standaard op de FR BI zit :P

https://configurator.seat...iness-intense?stap=opties

Ten opzichte van een FR Plus mist ie enkel Dodehoeksensor, Panoramadak, Wireless charging pad en keyless entry/go.
De 22 is mooi. Ik reed er mn proefrit in.. makkelijk laden telefoon, App-connect, CC op het stuur ipv weggewerkt in richtingaanwijzers en zo ook de andere nodige opties die je opnoemt. Dat is echter dan wel zo'n beetje het enige verschil dat ik opmerk. Het is verder redelijk hetzelfde, al zou ik als ik de knaken zou hebben het wel aanschaffen. Enfin, ik neem genoegen met wat de 2019 heeft.. weinig anders keus :D

Iemand gaf aan dat hij een plank had voor de achterbak. Ik denk dat ik maar een rubberen mat ga plaatsen. Misschien ook voorin en achterin ivm al het drab wat de komende maanden met grote regelmaat onder je schoenen zal zitten. Officiele Seat matjes aan te raden of hebben Ibiza gebruikers hier goedkopere/net zo goede alternatieven?

Ik heb geen reservewiel. Wel zo een setje met compressor. Ik las ergens dat die vloeistof spuiten alleen uiterste nood is en dat je erna een nieuwe band mag aanschaffen omdat het het rubber uiteindelijk opvreet. Wat is hier van waar?

Geen achterwiel hebben dus plaats voor een subwoofertje. Iemand daar nog advies over? Tot zover een JBL Basspro tegengekomen, maar past dat/is dat aan te raden? iemand misschien wat advies hierover?

:D

edit..
Ook een vraagje over de rijprestaties mbt benzine verbruik. Je kan zien wat het is sinds de laatste keer tanken. Wanneer reset het systeem deze data? Zodra je de benzine klep open doet?

Het overzicht voor langere termijn, is deze te resetten? Ik zie 4000km / 84 uur staan; resultaat van mijn voorganger. Is dat weg te halen, of moet ik dmv rijden deze data 'overschrijven' wat automatisch gebeurt na een hoop uren rijden?

Dealer gaf aan dat Eur 95 met gemak getankt kan worden. Elders lees ik dat 98 verstandig is. In Oostbloklanden zou volgens de dealer de kwaliteit soms wat minder zijn met 95, en dat daar dan wel 98 aangeraden wordt. Beetje vreemd verhaal maar goed,.. voor een simpel 95pk blokje is 95 voldoende?

[ Voor 16% gewijzigd door knakker2 op 13-10-2021 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
kcinnayrekked schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

Ja snap dat je dit zegt. Maar vind €200 en €400 nogal een verschil. Letterlijk 2 x zo duur, en ik kan eigenlijk geen slechte reviews vinden over de tuning van GaragePlus uit Eindhoven.. En het betreft stage 1 tuning, wat kan daar eigenlijk nou echt fout in gaan?
Vooral doen waar je je goed bij voelt, en een stage1 chip kan echt wel slecht geschreven zijn waardoor je je auto opfockt hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
knakker2 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 01:17:
[...]

De 22 is mooi. Ik reed er mn proefrit in.. makkelijk laden telefoon, App-connect, CC op het stuur ipv weggewerkt in richtingaanwijzers en zo ook de andere nodige opties die je opnoemt. Dat is echter dan wel zo'n beetje het enige verschil dat ik opmerk. Het is verder redelijk hetzelfde, al zou ik als ik de knaken zou hebben het wel aanschaffen. Enfin, ik neem genoegen met wat de 2019 heeft.. weinig anders keus :D

Iemand gaf aan dat hij een plank had voor de achterbak. Ik denk dat ik maar een rubberen mat ga plaatsen. Misschien ook voorin en achterin ivm al het drab wat de komende maanden met grote regelmaat onder je schoenen zal zitten. Officiele Seat matjes aan te raden of hebben Ibiza gebruikers hier goedkopere/net zo goede alternatieven?

Ik heb geen reservewiel. Wel zo een setje met compressor. Ik las ergens dat die vloeistof spuiten alleen uiterste nood is en dat je erna een nieuwe band mag aanschaffen omdat het het rubber uiteindelijk opvreet. Wat is hier van waar?

Geen achterwiel hebben dus plaats voor een subwoofertje. Iemand daar nog advies over? Tot zover een JBL Basspro tegengekomen, maar past dat/is dat aan te raden? iemand misschien wat advies hierover?

:D

edit..
Ook een vraagje over de rijprestaties mbt benzine verbruik. Je kan zien wat het is sinds de laatste keer tanken. Wanneer reset het systeem deze data? Zodra je de benzine klep open doet?

Het overzicht voor langere termijn, is deze te resetten? Ik zie 4000km / 84 uur staan; resultaat van mijn voorganger. Is dat weg te halen, of moet ik dmv rijden deze data 'overschrijven' wat automatisch gebeurt na een hoop uren rijden?

Dealer gaf aan dat Eur 95 met gemak getankt kan worden. Elders lees ik dat 98 verstandig is. In Oostbloklanden zou volgens de dealer de kwaliteit soms wat minder zijn met 95, en dat daar dan wel 98 aangeraden wordt. Beetje vreemd verhaal maar goed,.. voor een simpel 95pk blokje is 95 voldoende?
Op lange termijn kun je niet zelf wissen volgens mij idd. Euro 95 zal voor jouw auto prima zijn. Beste performance haal je wel uit brandstof met hoger octaan, maar dat zal in een 95pk blokje minimaal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
kcinnayrekked schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

Van alles. Slechte timings, ‘pingelen’, slechte brandstofmappings etc etc. Dubbeltje eerste rang verhaal, ga lekker naar een gerenommeerd bedrijf als VAGTechniek.

Overigens; je realiseert je dat je octaan 98 ten zeerste wordt aangeraden om te tanken na een stage 1 optimalisatie?

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
knakker2 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 01:17:
[...]

Je moet een nieuwe band als deze lek is en je hebt er van dat spul in gespoten. Dat is een noodreparatiemiddel (ook geen garantie dat dat altijd werkt), lijkt me ook niet verstandig om er dan sowieso hard mee te rijden. Dat spul is natuurlijk niet bedoelt om vervolgens de band op te rijden met normaal gebruik. Of een echt reservewiel kopen (met krik etc.) of de pechhulp bellen. Dat schuim is ook niet zo lekker voor je velg namelijk.
Er zijn honderd duizenden mensen die per dag E10 tanken (Euro 95 bestaat niet meer), als dat niet goed was was dat wel naar boven gekomen. Hoogstens voor auto's die heeeel weinig rijden of oudere auto's (er is ergens een site waar je het kunt checken) kunnen beter E5 tanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kcinnayrekked
crypt0rr schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 06:42:
[...]

Van alles. Slechte timings, ‘pingelen’, slechte brandstofmappings etc etc. Dubbeltje eerste rang verhaal, ga lekker naar een gerenommeerd bedrijf als VAGTechniek.

Overigens; je realiseert je dat je octaan 98 ten zeerste wordt aangeraden om te tanken na een stage 1 optimalisatie?
Ik nu al EUR 98 omdat ik merk dat mijn verbruik daarvan al beter is en het kost me €3 meer per tank, maar verdien dat weer terug met het betere verbruik. Dus dat zit wel snor gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
kcinnayrekked schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:07:
[...]

Ik nu al EUR 98 omdat ik merk dat mijn verbruik daarvan al beter is en het kost me €3 meer per tank, maar verdien dat weer terug met het betere verbruik. Dus dat zit wel snor gelukkig.
Is dat exacte wetenschap of is dit toeval? Kan het uiteraard zelf proberen maar daar gaat dan wel wat tijd overheen aangezien ik de Ibiza net pas heb en nog bezig ben met de eerste tank. Overigens in de stad 7,5l/100... ik moet nog wennen aan de wagen en ondervinden hoe je het beste economisch rijdt.

Is het overigens normaal dat uit het niets na een minuut de motor aanslaat als ie in de start/stop modus in afgeslagen toestand staat? Nu 2 keer opgemerkt dat ie weer start zonder dat ik iets doe/koppeling aanraak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
jongetje schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:32:
[...]

Je moet een nieuwe band als deze lek is en je hebt er van dat spul in gespoten. Dat is een noodreparatiemiddel (ook geen garantie dat dat altijd werkt), lijkt me ook niet verstandig om er dan sowieso hard mee te rijden. Dat spul is natuurlijk niet bedoelt om vervolgens de band op te rijden met normaal gebruik. Of een echt reservewiel kopen (met krik etc.) of de pechhulp bellen. Dat schuim is ook niet zo lekker voor je velg namelijk.

[...]
Kreeg van de dealer te horen dat er gratis pechulp innbegrepen zit, en hierdoor dan ook geen ANWB nodig heb, zo lang ik de wagen bij hun laat keuren/onderhouden.. Dan ga ik niet als niet nodig is met een compressortje bezig zijn maar bel ik gewoon de stoottroepen op als er wat is ..
Beetje apart dat zoiets gratis is maar ach,.. ik vind het wel best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
knakker2 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:03:
[...]
Beetje apart dat zoiets gratis is maar ach,.. ik vind het wel best :)
Gratis, gratis.... dat zit gewoon in de kosten van een beurt en stukje klantbinding zodat je bij hun komt om deze pechhulp te krijgen.
Ik heb pechhulp vanuit de leasemaatschappij/dealer maar ook gekozen voor een reservewiel zodat ik indien nodig verder kan en niet op de pechhulp hoef te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
knakker2 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:58:
[...]
Is het overigens normaal dat uit het niets na een minuut de motor aanslaat als ie in de start/stop modus in afgeslagen toestand staat? Nu 2 keer opgemerkt dat ie weer start zonder dat ik iets doe/koppeling aanraak..
Ja. Start-stop monitort diverse zaken: klimatisatie, batterijspanning, ... Diverse redenen die de motor terug kunnen starten zonder dat jij iets doet.
Pagina: 1 ... 51 ... 86 Laatste