Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 18 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
SeatRider schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:07:
[...]

Dit ligt echt hemelsbreed uit elkaar met:

[...]

Jullie hebben allebei een handbak. Waar kan 'm dat in zitten??
Ik denk rijstijl gewoon. Ik blijf over het algemeen wat lager in de toeren, tussen 1500 en 2000 het liefst. En ik rij niet zo heel hard (niet teveel boven maximumsnelheid ;)). CC maakt ook verschil. :)
Ik zie 'm ook regelmatig ruim 1 op 30 rijden. Als het niet teveel waait met 80 a 90 in de 6e. De motor kan het wel. Als het echt dezelfde is. Die van mij is de 110pk uit 2014.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 19-01-2018 18:53 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier ervaringen met originele en/of niet-originele trekhaken? Gaat in mij geval om Seat Leon 2016 model. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:10
Zal een kinderwagen in de nieuwe ibiza passen? Onze interesse gaat uit naar deze auto, maar nog geen tijd gehad om een proefrit te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:14:
Zijn hier ervaringen met originele en/of niet-originele trekhaken? Gaat in mij geval om Seat Leon 2016 model. :)
Maakt niet veel uit of het origineel/niet origineel is. Zolang regelapparaat maar in te leren is. Vaak genoeg westfalia dingen moeten inleren, werkt gewoon prima.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:25

SeatRider

Hips don't lie

Cyphax schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:47:
[...]

Ik denk rijstijl gewoon. Ik blijf over het algemeen wat lager in de toeren, tussen 1500 en 2000 het liefst. En ik rij niet zo heel hard (niet teveel boven maximumsnelheid ;)). CC maakt ook verschil. :)
Ik zie 'm ook regelmatig ruim 1 op 30 rijden. Als het niet teveel waait met 80 a 90 in de 6e. De motor kan het wel. Als het echt dezelfde is. Die van mij is de 110pk uit 2014.
Ik rijd de auto superlui, dus if anything zou ik verwachten dat ie daardoor minder verbruikt. Door de DSG zit ik altijd erg laag in de toeren. Volgens ovi.rdw.nl heb ik een 81kw motor, dat is inderdaad ook 110pk. Niet gezegd dat het daarmee dezelfde is als uit 2014, maar veel zal het niet verschillen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 10:47
Geen idee waarom ik (blijkbaar) zo’n hoog verbruik heb. Misschien rij ik meer stadsverkeer (40% ongeveer).
Kan niet zeggen dat ik erg ‘sportief’ rij of zoiets.
Ik heb wel een standkachel die elke dag wel aan gaat in de winter en die verbruikt natuurlijk ook wat diesel.

[ Voor 9% gewijzigd door remmuz op 20-01-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Hoe en wat je rijdt maakt echt heel veel uit. Ik zit op projecten en daarom bij verschillende klanten op verschillende locaties. Het leuke daaraan is dat je kan zien hoeveel een traject doet met je verbruik.
Utrecht - Eindhoven haalde ik makkelijk 1:20. Utrecht - Amsterdam (door de 100 weg) 1:30. Daarentegen van mijn huis richting de Bilt (dan moet ik om Utrecht heen) haalde ik de 1:20 bij lange na niet.

Deze diesel verbruikt echt niets als je op een snelweg met opgewarmde motor de CC instelt. Als een flink deel van je rit door de stad is heeft dat een enorme impact. Ook een korte rit merk je direct (de auto warmt dan niet genoeg op).

Verbruik tussen auto's kan je daarom niet zomaar vergelijken. Over de totale levensduur van m'n (Skoda) 1.6 diesel (95.000 km) heb ik 1:20 gehaald. Dat is dan ook inclusief vakanties en in Duitsland het gas wat verder intrappen. Ik rij verder nooit meer te hard en altijd Vmax.

[ Voor 3% gewijzigd door Korvaag op 20-01-2018 13:18 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 22:14

switchboy

-ruimte te huur-

Richh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:20:
Ik ben (voorzichtig) op zoek naar een nieuwe auto. Ga vanaf volgende maand meer kilometers maken (>150 per dag) en hoewel mijn Toyota Starlet het nog wel volhoud, wil ik wellicht toch iets anders waarin meer kilometers wat makkelijker te maken zijn. Naast rijeigenschappen dus ook airco en cruisecontrol, en een beetje audio :)

Mijn oog is gevallen op een Seat Ibiza. Eerlijk gezegd vooral omdat ik ze er erg tof uit vind zien (dan heb ik het over het 6J model uit 2008+) en redelijk goed verkrijgbaar zijn met een beetje pk's aan boord. Verder zijn ze ook goed betaalbaar in wegenbelasting en verzekering.

Aan de andere kant lees ik ook veel negatieve verhalen over deze generatie Ibiza's. De motoren zouden slecht zijn, er zou om de haverklap iets stuk gaan, overmatige slijtage van onderdeel X... hoe serieus zijn deze verhalen? Ik wil graag een betrouwbare auto en lage kosten, zit ik dan echt verkeerd bij een Ibiza?

Als ik een leuke tweedehands Ibiza vind, waar moet ik dan op letten? Wat zijn bekende kwaaltjes? Wat zijn jullie ervaringen?

***members only***
Ibiza 6J bezitter hier, voorzien van een 1.2motor met 105pk. Inmiddels 40.000km in iets minder dan anderhalf jaar in gereden. Totaal hooft de auto ~110.000km gelopen. Anders dan het standaard onderhoud volgens het longlife programma geen andere kosten aan gehad. Wel heeft de vorige eigenaar de distributieketting uit voorzorg laten vervangen (bekend euvel bij VAG motoren helaas).
Persoonlijk zou ik auto's waar die reparatie nog niet verricht is links laten liggen op de tweedehands markt. Is een vrij dure 'reparatie' en als je ketting het tijdens het rijden begeeft is het afgelopen met je motor. De auto rijd heerlijk als is het verbruik niet je van het maar ik ben ook wel van het stevig doortrappen. Als ik hem volgooi (ongeveer 30-35L) rijd ik er 550 tot 600km mee.
Waar ik me wel wat aan begin te storen is de geluidsisolatie. Ik rijd veel op de snelweg en dan is de rijwind en bandengeraas toch wel zo luid dat de radio wat harder moet. Maar ja dat hoort erbij in deze prijscategorie.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 03-10 22:14

switchboy

-ruimte te huur-

Hij komt uit 2011.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Korvaag schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:10:
Verbruik tussen auto's kan je daarom niet zomaar vergelijken. Over de totale levensduur van m'n (Skoda) 1.6 diesel (95.000 km) heb ik 1:20 gehaald. Dat is dan ook inclusief vakanties en in Duitsland het gas wat verder intrappen. Ik rij verder nooit meer te hard en altijd Vmax.
Mijn verbruik was nog iets lager toen ik tussen Nijmegen en Zoetermeer pendelde. 95% snelweg natuurlijk, maar dan kon ik, als ik erop lette ook wel 1 op 27 doen in zo'n rit. Ik vind de kritieken op de fabrieksopgave ook altijd zoiets. Het kán echt wel. Maar niet met veel tegenwind of bergop, of op minder efficiente snelheden. Als Seat claimt dat ie 1 op 30 kan rijden, liegen ze niet. Als elke motor tegen dezelfde standaarden wordt getest krijg je best een redelijk idee van wat je kan verwachten lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:46
remmuz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:22:
[...]

Als Mapcare verlopen is kun je de kaarten niet meer updaten. Je moet dan bij de dealer een nieuwe SD kaart kopen.
Je kunt nog wel updaten naar kaarten die zijn uitgebracht binnen de 3 jaar dat Mapcare 'actief' was.
Ik heb de links geprobeerd naar de oude updates die ik in het verleden heb gedownload maar die verwijzen nu helaas allemaal naar de nieuwste update.
Thanks, ik heb ook al alle linkjes geprobeerd, maar is raar dat een SD kaartje maar 3 jaar valid is. valt dat niet te fixen met vagcom of iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
murdock01 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:43:
[...]

Thanks, ik heb ook al alle linkjes geprobeerd, maar is raar dat een SD kaartje maar 3 jaar valid is. valt dat niet te fixen met vagcom of iets ?
nope. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:26
Yesss. Het heeft even geduurd, maar ik mag toch echt volgende week vrijdag eindelijk mijn nieuwe Ibiza ophalen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
PureLOOD schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:19:
Yesss. Het heeft even geduurd, maar ik mag toch echt volgende week vrijdag eindelijk mijn nieuwe Ibiza ophalen 😁
Proficiat! Met welke opties heb je de Ibiza genomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
Untouchablezz20 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:36:
[...]

Proficiat! Met welke opties heb je de Ibiza genomen?
Het is de style business intense. Dus al erg compleet. Aanvullend heb ik voor de kleur rood gekozen, dab+ en upgrade exclusive (draadloos laden telefoon + keyless entry en go)

Wel vrij uniek gezien alle fr uitvoeringen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:27
Sinds woensdag mag ik me hier ook melden, ben in het bezit van een nieuwe Seat Leon ST Xcellence 1.4 TSI DSG Pirineos Grey met 17" Dynamic Machined velgen

Heerlijk autotje hoor, mijn eerste automaat en het rijdt erg fijn.

Ik had alleen begrepen dat de traffic jam assist ook weer automatisch gaat rijden in de file, maar na 2 seconden stilstaan moet je zelf weer gasgeven of resumen

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 01-02-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08
Dat klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Over Traffic Jam Assist :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Moet ie dan automatisch gaan rijden of is er altijd een handeling nodig? Want dat laatste hadden ze me niet verteld namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GrooV schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:31:
[...]

Moet ie dan automatisch gaan rijden of is er altijd een handeling nodig? Want dat laatste hadden ze me niet verteld namelijk
Dat is een beperking van acc. Je moet na 2sec zelf even op resume drukken of beetje gas geven. Daarna pakt ie het weer op. Voor TJA moet LA en ACC aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

Afgelopen vrijdag mijn nieuwe leaseauto op mogen halen, de nieuwe Ibiza FR met 115pk. Erg fijne auto op de weg en een stuk geruislozer dan de vorige b-segmenters die ik gereden heb.

Nu zit ik echter met een raar probleempje. Android Auto, erg leuk systeem, helaas lijkt dat niet helemaal goed te gaan nog met Android 8.0 op mijn telefoon (OnePlus 3, lijkt een bekend probleem met die Android versie). De verbinding van Android Auto klapt er dus regelmatig uit. Nu is dat an sich nog geen groot probleem, bluetooth werkt verder wel, maar het probleem is dat mijn telefoon ook meteen niet meer oplaadt in geen van de 2 usb poorten in de Ibiza.

Iemand misschien een idee hoe dit op te lossen is of wat het probleem is? In de tussentijd wacht ik maar op een update voor mijn telefoon, maar opladen in mijn auto zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik heb hetzelfde issue met mijn Oneplus One in combinatie met Octavia Facelift model. Nagenoeg zelfde systemen. Andere kabel en dergelijke helpt ook niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:07

masauri

aka qwybyte

Net telefoon gehad van de dealer, volgende week dinsdag om half 10 mag ik mijn seat arona op gaan halen.
Ik had m vorige week voor het eerst in het blauw op 2e hands sites zien staan.
https://www.bilbasen.dk/b.../10-tsi-115-fr-5d/3528302
Maar zal m nog sneller dan verwacht zelf hebben nu.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

masauri schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:53:
Net telefoon gehad van de dealer, volgende week dinsdag om half 10 mag ik mijn seat arona op gaan halen.
Ik had m vorige week voor het eerst in het blauw op 2e hands sites zien staan.
https://www.bilbasen.dk/b.../10-tsi-115-fr-5d/3528302
Maar zal m nog sneller dan verwacht zelf hebben nu.
Ik kon destijds de mediterranean blue versie maar slecht vinden, maar moet zeggen dat die kleur er gewoon goed uit ziet (in mijn geval op mijn Ibiza). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Louw Post schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:58:
[...]

Ik kon destijds de mediterranean blue versie maar slecht vinden, maar moet zeggen dat die kleur er gewoon goed uit ziet (in mijn geval op mijn Ibiza). :)
Zelfde voor mij ja, t heeft héél lang geduurd voor hij ergens in die kleur op t web stond.
De kleur zal idd vergelijkbaar aan het blauw van de ibiza en ateca zijn vermoed ik.

Nu had ik voor de kloterij nog ergens zo'n cheap ass gps dingetje willen kopen.
Want ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd waar auto's naartoe gaan als ze verscheept worden :p
Iemand nog een tip voor zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mensen hier met een Seat System Media (gen 1) die software 0480 nodig hebben? Voornamelijk snelheid van het systeem wordt hiermee flink verbeterd. Reageert beter en start beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Rainesh schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:21:
Mensen hier met een Seat System Media (gen 1) die software 0480 nodig hebben? Voornamelijk snelheid van het systeem wordt hiermee flink verbeterd. Reageert beter en start beter op.
Even een losse vraag. Is het mogelijk om zelf de software te updaten van de Seat media system? Ik kon dit bij mijn Renault Clio makkelijk met een usbtje doen, maar voor de Seat kan ik nergens software online vinden (je komt dan al snel bij navigatie updates uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ik had deze site al gevonden: https://www.myseat.be/SESplashPage?inst=2X#
Maar heb nog geen code ontvangen om me in te schrijven.
Zal ik bij levering is naar vragen.
Ik vraag me ook wel af hoe dat map care werkt.
Want ik zie mezelf niet vaak bij de garage gaan omdat ik te weinig km's maak.
En om enkel voor een nieuwe mapupdate te gaan vind ik ook zo stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Louw Post schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Even een losse vraag. Is het mogelijk om zelf de software te updaten van de Seat media system? Ik kon dit bij mijn Renault Clio makkelijk met een usbtje doen, maar voor de Seat kan ik nergens software online vinden (je komt dan al snel bij navigatie updates uit).
welke versie heb je nu? Je kunt het zelf updaten als je de files hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 14:30
Is daar echt veel op te winnen qua snelheid? Zit nog op versie 0171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Redis schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 00:16:
Is daar echt veel op te winnen qua snelheid? Zit nog op versie 0171
Opstartsnelheid, snelheid van laden van navigatie, menu's etc is flink verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-10 10:16
Wat krijgen we nou een forum over auto's op Tweakers. Ben ik de enigste die dit gek vind?😂😂

Zal wel effe meedoen. Iemand die een Seat Leon FR 5F 1.4 150pk in bezit heeft en mij kan vertellen hoe jullie hem ervaren? (Vaak problemen met de motor? Electronische problemen? Etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 14:30
Rainesh schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:16:
[...]

Opstartsnelheid, snelheid van laden van navigatie, menu's etc is flink verbeterd.
Dan ga ik daar toch maar eens naar kijken, navigatie is wel traag met laden inderdaad. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Redis schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:03:
[...]

Dan ga ik daar toch maar eens naar kijken, navigatie is wel traag met laden inderdaad. :z
Welkom bij VAG (of auto’s eigenlijk).

Maarja, schakel je telefoon helemaal uit en start hem eens op en stel een route in, dan is de auto wel sneller.. :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:39

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Gisteren toch maar langs gereden voor overmatig condens achterlamp unit. Vorig jaar had ik daar links al eens last van, nu dus rechts. Lijkt een productie fout te zijn, want valt direct onder de garantie (Seat Leon 1.4 TSI FR - 2015).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4YY03EBBMtSIauidR9w8KRNL/thumb.jpg

Update: zojuist Seat dealer Zuid-Oost geweest en alles is opgelost. Zelfs batterij vervangen sleutel, zonder bijkomende kosten. Zeer netjes afgehandeld.

[ Voor 16% gewijzigd door WhateverSuitsU op 14-02-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 11:38
Eind van het jaar een nieuwe seat suv. De Tarraco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ben benieuwd of mijn Ateca eerder komt dan dat de Tarraco uitkomt :+

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:02
Wij zijn op zoek naar een andere auto en vinden de Seat Ibiza uit 2009-2011 interessant. De 5-deurs versie met de 1.2 benzine motor. Nu valt het mij op dat de ene die we bekijken 949kg weegt en de andere 974kg weegt. Weet iemand waarom dit is en hoe dit komt?
949kg: https://www.marktplaats.n...-2-reference-bj-2010.html
974kg: https://www.marktplaats.n...n-nieuwe-apk-bj-2009.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Royz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:07:
Ben benieuwd of mijn Ateca eerder komt dan dat de Tarraco uitkomt :+
Wanneer heb je die besteld en wat is jouw verwachtte leverdatum?
Mijne gaat namelijk binnenkort besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Arachnan schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:12:
[...]

Wanneer heb je die besteld en wat is jouw verwachtte leverdatum?
Mijne gaat namelijk binnenkort besteld worden.
Besteldatum 13-2 en verwachte leverdatum 31-5. Jij? En welke versie heb je besteld?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Royz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:17:
[...]

Besteldatum 13-2 en verwachte leverdatum 31-5. Jij? En welke versie heb je besteld?
Ik HOOP deze week nog bestellen en anders volgende week. Waarschijnlijk dus ergens juni/juli rijden gok ik zo.

Verder is het de 150pk DSG FR Business Intense met alle opties op de standkachel en leren stoelen na.
Ook met de leasemaatschappij rondgekregen voor aftermarket velgen (wel gewoon 18inch), allesdragers op het dak, all-weather matten set en een rubberen mat in de achterbak.

Ik kan niet wachten! Had er al een keer 1tje voor 2 dagen meegekregen om proef te rijden van en naar het werk en dat was echt heerlijk met traffic jam assist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Arachnan schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:21:
[...]

Ik HOOP deze week nog bestellen en anders volgende week. Waarschijnlijk dus ergens juni/juli rijden gok ik zo.

Verder is het de 150pk DSG FR Business Intense met alle opties op de standkachel en leren stoelen na.
Ook met de leasemaatschappij rondgekregen voor aftermarket velgen (wel gewoon 18inch), allesdragers op het dak, all-weather matten set en een rubberen mat in de achterbak.

Ik kan niet wachten! Had er al een keer 1tje voor 2 dagen meegekregen om proef te rijden van en naar het werk en dat was echt heerlijk met traffic jam assist.
Ik heb dezelfde besteld, een 150pk FR Business Intense maar zonder DSG. Wel verschillende opties zoals Virtual Cockpit en pano dak. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Opperhoof schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:02:
Wij zijn op zoek naar een andere auto en vinden de Seat Ibiza uit 2009-2011 interessant. De 5-deurs versie met de 1.2 benzine motor. Nu valt het mij op dat de ene die we bekijken 949kg weegt en de andere 974kg weegt. Weet iemand waarom dit is en hoe dit komt?
949kg: https://www.marktplaats.n...-2-reference-bj-2010.html
974kg: https://www.marktplaats.n...n-nieuwe-apk-bj-2009.html
Uitvoering. De ene is een reference en de andere een club. Bij de reference is hij kaal op ledig gewicht gezet en bij de club met een aantal standaard opties. Bij de reference zijn die opties als elec ramen later toegevoegd op het basismodel bij bestellen door eerste koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Rainesh schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:01:
[...]

welke versie heb je nu? Je kunt het zelf updaten als je de files hebt.
Excuus beetje late reactie, vergat het telkens te checken, maar ik zit momenteel op software versie 0468.

Ik heb dus geen files en volgens de dealer updaten zij hem als de auto om onderhoud gaat (dat duurt nog wel even). Bij mijn vorige auto, Renault Clio, kon ik de software zelf updaten.

Nu is er natuurlijk niks mis op het moment, behalve de connectie problemen met Android Auto, maar dat lijkt Android 8.0 gerelateerd zover ik kon vinden op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Mijn Seat Leon is 9 februari besteld. Leverdatum: 7 juni. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Vreemd; die van mij is 12 februari besteld en de leverdatum zou 22 mei zijn.
Zou afhankelijk kunnen zijn van gekozen opties en motorisering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Inmiddels al meer dan 3000 km op mijn nieuwe Seat Leon ST X-cellence.

Aan drie dingen irriteer ik me toch wel:
- Het niet makkelijk uitzetten van Adaptive cruise control
- File meldingen die toch worden voorgelezen terwijl ik dit heb uitgezet (gebruik Waze dus heb de hele navigatie niet nodig)
- Achteruit rij camera gaat 1 seconde uit als je meteen na het starten achteruit rijdt (scherm zit dan nog in opstart modus denk ik)

Verder heb ik nog niet kunnen ontdekken of er verschil is tussen de S(port) stand of de kickdown van de automaat. Meestal gebruik ik de normale D stand omdat dat veel rustiger rijdt.

Helaas merk ik wel veel verschil tussen mijn vorige Audi A4 1.8 170pk benzine handbak en deze 1.4 150pk automaat, had verwacht dat de Seat wel gelijk zou zijn ivm 200kg minder gewicht

[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 02-03-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
GrooV schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:58:
- Het niet makkelijk uitzetten van Adaptive cruise control
Hoe bedoel je dat precies? Zit toch gewoon een hendeltje aan de stuurkolom om dit aan en uit te zetten?
Of bedoel je specifiek het adaptieve gedeelte van de cruise control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
Heb een SEAT Ibiza 2011 en wil parkeersensoren er in zetten. Kabels e.d. liggen er al, alleen moet ik de achterbumper er nog van af zien te krijgen zodat ik de sensoren er in kan zetten.

Nu krijg ik alleen de bumper er niet af... Verschillende zaken al los gedraaid maar krijg het niet voor elkaar. Zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:35
GrooV schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:58:
Verder heb ik nog niet kunnen ontdekken of er verschil is tussen de S(port) stand of de kickdown van de automaat. Meestal gebruik ik de normale D stand omdat dat veel rustiger rijdt.
Geen Seat rijder, maar het antwoord is hierop is toch bijna overal hetzelfde :)

Wat je zelf al zegt klopt ook gelijk. In de S stand blijft de bak over het algemeen een versnelling lager dan in D om meer vermogen beschikbaar te houden. Soms rijd dit ook lekkerder (bij een niet zo'n sterke motor) met een beladen aanhangwagen of caravan erachter.
De kickdown zorgt er alleen maar voor dat ie op het moment dat je het gaspedaal volledig vloert hij naar de laagst mogelijke versnelling gaat om zo hoog mogelijk in de toeren door te kunnen gaan. Dit werkt in zowel de D als de S stand.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PureLOOD
Het werd eens tijd om een keer mijn nieuwe wagen hier te showen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VD3EVxHCpigbRBNrJgbySRXh/thumb.jpg

Ondertussen al aardig wat ritjes gemaakt, bijna 3k op de teller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb mijn Leon niet zo heel lang meer, maar toch werkt er nu eens een keer iets niet meer: de comfortsluiting. De spiegels klappen met de sleutel ook niet meer in. Ik heb gepoogd de ramen omlaag te dien en dan 5x knopje indrukken maar ik merkte toen dat het rechtse raam achter niet goed werkt. Als ik het knopje doorduw gaat ie (als enige) niet vanzelf omlaag. Als ik m loslaat stopt ie dus. Ik gok dat dat met elkaar te maken heeft. Binnenkort de bandenwissel weer, 'k heb het bij de dealer aangegeven maar het is voor het eerst dat zoiets niet meer werkt, zonder dat het een groot probleem is. In 3,5 jaar tijd heeft ie me nog steeds nooit in de steek gelaten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Cyphax schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:44:
Ik heb mijn Leon niet zo heel lang meer, maar toch werkt er nu eens een keer iets niet meer: de comfortsluiting. De spiegels klappen met de sleutel ook niet meer in. Ik heb gepoogd de ramen omlaag te dien en dan 5x knopje indrukken maar ik merkte toen dat het rechtse raam achter niet goed werkt. Als ik het knopje doorduw gaat ie (als enige) niet vanzelf omlaag. Als ik m loslaat stopt ie dus. Ik gok dat dat met elkaar te maken heeft. Binnenkort de bandenwissel weer, 'k heb het bij de dealer aangegeven maar het is voor het eerst dat zoiets niet meer werkt, zonder dat het een groot probleem is. In 3,5 jaar tijd heeft ie me nog steeds nooit in de steek gelaten. :)
Dan do e je dat resetten toch op je rechtse achterraam? :? helemaal naar beneden 5x drukken en dan vasthouden. helemaal omhoog, 5x drukken en dan vasthouden. Daarna zal alles het weer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:15
Ik ben er denk ik wel over uit, mijn volgende auto wordt een Seat Leon. De 1.4 motor in de FR versie, de meeste opties die ik wil ben ik ook over uit alleen twijfel nog over de Upgrade Drive, DCC, Dynamic Chassis Control, active suspension of hoe ze het ook maar willen noemen.

De auto laat ik op de standaard 17" velgen, waarbij ik me dan afvraag of er een merkbaar verschil zit in de optie die toch weer een paar honderd euro extra kost. Ervaring bij mede Leon/Seat eigenaars?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Rainesh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:21:
[...]

Dan do e je dat resetten toch op je rechtse achterraam? :? helemaal naar beneden 5x drukken en dan vasthouden. helemaal omhoog, 5x drukken en dan vasthouden. Daarna zal alles het weer doen :)
Hah, dat loste gelijk dat probleem op. Mijn dank is groot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 21:17
Iemand ervaringen met de seat leon 2013 1.6 liter diesel motor 110 pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
timetje100 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:10:
prima blok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
timetje100 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:10:
Denk dat ik dat blok ook heb (of ze moeten nog een andere 1600 diesel met 110pk maken :P), en ik vind dat eigenlijk een ontzettend fijn blok. Zuinig te rijden, maar niet sloom, als je in het achterhoofd dat houdt het eigenlijk een eco-blok is. Verbruikt wel een beetje olie. Ik vind 'm erg goed iig. :)
Oh en niet onbelangrijk: na 3,5 jaar en bijna 110.000km heb ik er nooit iets mee gehad. Ook geen kleinigheidjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 13-03-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Cyphax schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:49:
[...]

Denk dat ik dat blok ook heb (of ze moeten nog een andere 1600 diesel met 110pk maken :P), en ik vind dat eigenlijk een ontzettend fijn blok. Zuinig te rijden, maar niet sloom, als je in het achterhoofd dat houdt het eigenlijk een eco-blok is. Verbruikt wel een beetje olie. Ik vind 'm erg goed iig. :)
Oh en niet onbelangrijk: na 3,5 jaar en bijna 110.000km heb ik er nooit iets mee gehad. Ook geen kleinigheidjes.
Dat is mooi om te horen! Ik koop de seat met een km stand van 80.000 of 120.000km dus hoop dat het wel 3 ton kan lopen.
Heb je er ook nog extra accesoires opgezet?
Ik heb eigenlijk een hele lijst met accesoires die ik er op wil zetten xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
timetje100 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:01:
[...]

Dat is mooi om te horen! Ik koop de seat met een km stand van 80.000 of 120.000km dus hoop dat het wel 3 ton kan lopen.
Geen accessoires, het is m'n lease-auto, ik heb er niet zelf nog geld in gestoken. :)
Dat blok redt 3 ton makkelijk, als je 'm netjes onderhoudt lijkt me 3 ton ook niet echt heel veel. Hangt denk ik voor een groot deel van de bestuurder af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
timetje100 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:01:
[...]

Zoals?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
Dubbel panoramadak
velgen 18 inch zomerset
chiptuning naar 140 pk en 310nm
2x sportuitlaat
verlichte instaplijsten
dashboard aluminium rand
voetsteun
sportpedalen
pookknop aluminium
sleutelcover seat
seat fr logo

[ Voor 4% gewijzigd door timetje100 op 14-03-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
timetje100 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:40:
[...]

Dubbel panoramadak
velgen 18 inch zomerset
chiptuning naar 140 pk en 310nm
2x sportuitlaat
verlichte instaplijsten
dashboard aluminium rand
voetsteun
sportpedalen
pookknop aluminium
sleutelcover seat
seat fr logo
Chiptuning kan leuk zijn, maar motoren van tegenwoordig zitten zo krap afgewogen in elkaar om aan verbruiks- en emissie eisen te voldoen dat de kans groot is dat je met tuning het blok sneller aan gort rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
satya schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:02:
[...]

Chiptuning kan leuk zijn, maar motoren van tegenwoordig zitten zo krap afgewogen in elkaar om aan verbruiks- en emissie eisen te voldoen dat de kans groot is dat je met tuning het blok sneller aan gort rijdt.
Ja dat is ook weer zo!
Daarom zat ik ook te denken aan mazda 3 uit 2009, met een 2.2 liter motor 150pk
er is ook een 185pk variant met zelfde motor is alleen elektronisch begrensd. Daardoor kan die met chiptunen naar 210 pk.
Denk dat een motor uit 2009 iets meer ruimte heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 23:15

Fjeze

AllesPerfect!

Lopen hier meer mensen tegen het 'probleem' aan dat momenteel de alcantara bekleding niet leverbaar is op de Seat Leon ST FR?
Ik wil graag de upgrade executive (panorama dak en alcantara bekleding), echter is dit nu niet leverbaar i.v.m. het niet leverbaar zijn van de alcantara bekleding.

Iemand hier toevallig meer informatie over, of een goed alternatief?
Alcantara achteraf in laten bouwen kost schijnbaar rond de € 2400,-

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Sorry maar dat is echt kant en klare onzin...... dan had ik nu heel wat klanten (en heel wat andere mensen) die hun blokken aan gort hadden gereden.

@timetje100

kijk op AHW shop voor originele onderdelen, daar kun je veel vinden voor een mooie prijs.

En ik zou ook nog vcds aanpassingen toevoegen aan je lijstje, kun je ook heel wat leuke dingen aanzetten.

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

[ Voor 22% gewijzigd door Rainesh op 15-03-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 09:41
RudyL schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:38:
Ik ben er denk ik wel over uit, mijn volgende auto wordt een Seat Leon. De 1.4 motor in de FR versie, de meeste opties die ik wil ben ik ook over uit alleen twijfel nog over de Upgrade Drive, DCC, Dynamic Chassis Control, active suspension of hoe ze het ook maar willen noemen.

De auto laat ik op de standaard 17" velgen, waarbij ik me dan afvraag of er een merkbaar verschil zit in de optie die toch weer een paar honderd euro extra kost. Ervaring bij mede Leon/Seat eigenaars?
Rijd zelf nu een Leon FR uit 2014 zonder upgrade drive en heb het nooit echt nodig gevonden.
Een collega van me had een Leon ST FR met upgrade drive en heb daar een beetje mee zitten spelen;
Ja, je merkt wel dat in de verschillende standen je iets meer comfort hebt, of in de sport stand dat ie wat stugger is. Leuk voor de heb, maar niet echt nodig in mijn ogen.

Wel 1 dingetje; Beide op 18" velgen, speelt natuurlijk ook wel een kleine rol.
Hopelijk kan je er wat mee :)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

timetje100 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Ja dat is ook weer zo!
Daarom zat ik ook te denken aan mazda 3 uit 2009, met een 2.2 liter motor 150pk
er is ook een 185pk variant met zelfde motor is alleen elektronisch begrensd. Daardoor kan die met chiptunen naar 210 pk.
Denk dat een motor uit 2009 iets meer ruimte heeft
Mazda motoren kun je niet vergelijken. Die hebben een heel andere filosofie over motor ontwerp en zuinigheid dan de VAG producten. Mazda heeft ook nu nog steeds het filosofie van grote motor, zuinig door laag belasten. Van VAG ken je het nu wel met downsize, turbo’s en veel electronisch geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Rainesh schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:52:
[...]

Sorry maar dat is echt kant en klare onzin...... dan had ik nu heel wat klanten (en heel wat andere mensen) die hun blokken aan gort hadden gereden.

@timetje100

kijk op AHW shop voor originele onderdelen, daar kun je veel vinden voor een mooie prijs.

En ik zou ook nog vcds aanpassingen toevoegen aan je lijstje, kun je ook heel wat leuke dingen aanzetten.

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Die VCDS aanpassingen zijn Top,,

Het zijn de woorden en ervaringen van twee (niet dealer) monteurs die al 40 jaar in het vak zitten, en het zou ook gedeeld worden in hun vakbladen. Ze krijgen aan de lopende band auto's over de vloer, kleine motor inhoud en met een turbo, dat soort. En de meesten raken boven de twee ton gewoon op. Die ervaring heb ik ook met mijn VW BMT 1.2 gehad, geen chiptuning, maar de motor kon al vroeg op de pijnbank die had al de nieuwe aandrijfketting gehad.

Het is inmiddels zo dat BMW liefhebbers de markt af laten stropen naar oude 6 en 8 cilinders om die onder de motorkap te laten liggen.

Een goede kennis en 40 jaar BMW ervaring heeft het merk zelfs aan de wilgen gehangen. Zelfs tussen de beurten door moesten de auto's naar de garage. Opgeblazen motoren of turbo's, en hij constateerde met regelmaat dat er heel wat ander auto's met uitgebouwde motor in de garage stonden.

Dat is overigens niet mijn ervaring. Ik heb alleen een bloedhekel aan de cilinderuitschakeling waarbij het er op lijkt dat de halve auto soms uit elkaar trilt. Volgens de dealer valt het binnen de norm. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
satya schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:53:
[...]

Het zijn de woorden en ervaringen van twee (niet dealer) monteurs die al 40 jaar in het vak zitten, en het zou ook gedeeld worden in hun vakbladen. Ze krijgen aan de lopende band auto's over de vloer, kleine motor inhoud en met een turbo, dat soort. En de meesten raken boven de twee ton gewoon op. Die ervaring heb ik ook met mijn VW BMT 1.2 gehad, geen chiptuning, maar de motor kon al vroeg op de pijnbank die had al de nieuwe aandrijfketting gehad.
Maar het ging over een 1600 diesel, vind je dat ook een klein blok? 140PK klinkt niet als heel veel voor zo'n blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Stoksbrood schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:49:
[...]

Rijd zelf nu een Leon FR uit 2014 zonder upgrade drive en heb het nooit echt nodig gevonden.
Een collega van me had een Leon ST FR met upgrade drive en heb daar een beetje mee zitten spelen;
Ja, je merkt wel dat in de verschillende standen je iets meer comfort hebt, of in de sport stand dat ie wat stugger is. Leuk voor de heb, maar niet echt nodig in mijn ogen.

Wel 1 dingetje; Beide op 18" velgen, speelt natuurlijk ook wel een kleine rol.
Hopelijk kan je er wat mee :)
Dank voor je reactie. Ja ik laat hem in eerste instantie op de standaard 17" en had mij al laten inlichten dat daarop de DCC vrij weinig invloed zal hebben. Maarja, je leest in reviews er niets over terug (ook niet of de test auto dan DCC heeft en in welke stand ze rijden), want de meeste zijn zeer positief over het rijgedrag, maar als dat door DCC of geen DCC juist afwijkt, tja wat zegt dan nog die review.

Ik kijk eerst wel even naar het prijsverschil als de maatschappij dat tenminste kan en wil aangeven. Dat het een Leon FR wordt ben ik wel uit.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Cyphax schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:30:
[...]

Maar het ging over een 1600 diesel, vind je dat ook een klein blok? 140PK klinkt niet als heel veel voor zo'n blok.
Moeilijk te zeggen, de VW's 1.6D die ik had had eerst 105 en later 115 PK.

Ik zie het nog steeds als een wedstrijd tussen fabrikanten om de meeste PK's te leveren binnen de wettelijke eisen. Binnen ons bedrijf (met MVO politiek) wordt het moeilijker een potente auto te kiezen, er is nog maximaal 130g co2 toegestaan nu, en auto's vanaf 110gram door de regels minder interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
RudyL schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:27:
[...]"Maar als dat door DCC of geen DCC juist afwijkt, tja wat zegt dan nog die review".
Anders een proefritje ergens inplannen zonder DCC? Als het weggedrag dan goed genoeg voor je is hoef je het ook niet te bestellen toch?

Ik heb vandaag mijn overeenkomst getekend voor het volgende :*) :
Leon 1.4 EcoTSI FR Business Intense 5d
Bekleding ;Standaard
Kleur; Mystery Blue
Audio; Upgrade Beats
Velgen; 18 inch Performance (Piano Black)
Koplampen; Full LED koplampen
Interieur; Virtual Cockpit

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Stoksbrood schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Anders een proefritje ergens inplannen zonder DCC? Als het weggedrag dan goed genoeg voor je is hoef je het ook niet te bestellen toch?

Ik heb vandaag mijn overeenkomst getekend voor het volgende :*) :
Leon 1.4 EcoTSI FR Business Intense 5d
Bekleding ;Standaard
Kleur; Mystery Blue
Audio; Upgrade Beats
Velgen; 18 inch Performance (Piano Black)
Koplampen; Full LED koplampen
Interieur; Virtual Cockpit
Ja heb reeds gereden in een 18" zonder DCC en dat was eigenlijk prima, maar dat is dan maar een proefrit van een half uur, waarbij ik geen wegen in bijv. Belgie heb aangedaan (wel is noodzakelijk voor het werk).

We kunnen straks bijna elkaars auto pakken, mijn voorlopige order:

Leon 1.4 EcoTSI DSG FR Business Intense 5d
Bekleding: Standaard
Kleur: Mystery Blue
Audio: Upgrade sound
Velgen: 17"
Lampen: Full LED
Interieur: Virtual Cockpit,
Overig: achteruitrijcamera, pano dak, afneembare trekhaak, (DCC)

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Die VCDS aanpassingen zijn Top,,

Het is inmiddels zo dat BMW liefhebbers de markt af laten stropen naar oude 6 en 8 cilinders om die onder de motorkap te laten liggen.

Een goede kennis en 40 jaar BMW ervaring heeft het merk zelfs aan de wilgen gehangen. Zelfs tussen de beurten door moesten de auto's naar de garage. Opgeblazen motoren of turbo's, en hij constateerde met regelmaat dat er heel wat ander auto's met uitgebouwde motor in de garage stonden.

Dat is overigens niet mijn ervaring. Ik heb alleen een bloedhekel aan de cilinderuitschakeling waarbij het er op lijkt dat de halve auto soms uit elkaar trilt. Volgens de dealer valt het binnen de norm. :(
Ik krijg ontzettend veel auto's voor de deur en krijg ook vaak wagens met 300k+ op de teller en die gewoon nog probleemloos zijn. Onderhoud en hoe je met je auto omgaat is ook essentieel voor hoge probleemloze km standen.

Waarom laat je je cilinderuitschakeling niet gewoon volledig uitschakelen of anders alleen actief in de 6/7e versnelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Rainesh schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:41:
[...]

Ik krijg ontzettend veel auto's voor de deur en krijg ook vaak wagens met 300k+ op de teller en die gewoon nog probleemloos zijn. Onderhoud en hoe je met je auto omgaat is ook essentieel voor hoge probleemloze km standen.

Waarom laat je je cilinderuitschakeling niet gewoon volledig uitschakelen of anders alleen actief in de 6/7e versnelling?
Probleem komt deels door meteen volle bak te gaan rijden, terwijl je de huidige geblazen motoren als een diesel zou moeten behandelen, met name vanwege de turbo heb ik begrepen.

Of ik de cilinderuitschakeling uit mag laten zetten weet ik niet, het is een leasebak en vermoedelijk niet gunstig voor het verbruik (ruim 1:15 met ateca 1.4). Ik heb er in elke versnelling last van. Op de winterbanden is het gelukkig minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
satya schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:05:
[...]

Probleem komt deels door meteen volle bak te gaan rijden, terwijl je de huidige geblazen motoren als een diesel zou moeten behandelen, met name vanwege de turbo heb ik begrepen.

Of ik de cilinderuitschakeling uit mag laten zetten weet ik niet, het is een leasebak en vermoedelijk niet gunstig voor het verbruik (ruim 1:15 met ateca 1.4). Ik heb er in elke versnelling last van. Op de winterbanden is het gelukkig minder.
Dat geldt voor iedere auto....

Wel bijzonder dat je zoveel last van hebt. Ben dit probleem zoals hoe jij het omschrijft nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
RudyL schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:08:
[...] We kunnen straks bijna elkaars auto pakken.
Grappig! Weet je al waar je auto waarschijnlijk bestelt/geleverd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Rainesh schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:09:
[...]

Dat geldt voor iedere auto....

Wel bijzonder dat je zoveel last van hebt. Ben dit probleem zoals hoe jij het omschrijft nog niet tegengekomen.
Het zal mijn hooggevoeligheid zijn, daar hebben ze de auto niet mee getest voermoed ik :?
Bij cilinderuitschakeling ervaar ik een brommende motor, en trillingen via het stuur en op de auto.
Ook bij het in en uitschakelen is het alsof er iemand met het gaspedaal aan het spelen is.

In de auto waar ik de proefrit mee reed had ik dat niet. Als het met de zomerbanden weer is nog
eens mee naar de garage gaan wie weet ie er een software update die het verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
@Rainesh

Rainesh, een andere vraag waar jij mogelijk iets van weet. Een colleca en ik hebben met de VW/Seat airco eenzelfde ervaring.

Voorheen allbei een golf 6 variant met climacontrol. Het hele jaar konden we de temperatuur in de auto op 21 graden zetten, en behalve als je het anders wilt was het altijd stabiel in de auto.

Hij heeft nu een Golf variant 7 en ik de Seat Ateca. Beiden ervaren we dat de temperatuur niet stabiel meer is, en je afhankelijk van buitentemperatuur de temperatuur bij moet regelen, en is de airco actief met koelen op momenten dat het helemaal niet nodig is.

Zijn de algoritmes of de sensoren veranderd sinds de vorige versies naar jou weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
satya schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:17:
@Rainesh

Rainesh, een andere vraag waar jij mogelijk iets van weet. Een colleca en ik hebben met de VW/Seat airco eenzelfde ervaring.

Voorheen allbei een golf 6 variant met climacontrol. Het hele jaar konden we de temperatuur in de auto op 21 graden zetten, en behalve als je het anders wilt was het altijd stabiel in de auto.

Hij heeft nu een Golf variant 7 en ik de Seat Ateca. Beiden ervaren we dat de temperatuur niet stabiel meer is, en je afhankelijk van buitentemperatuur de temperatuur bij moet regelen, en is de airco actief met koelen op momenten dat het helemaal niet nodig is.

Zijn de algoritmes of de sensoren veranderd sinds de vorige versies naar jou weten?
Zoiets soortgelijk ervaar ik ook met mijn A3 (waarschijnlijk dezelfde algoritmes). Ik moet vaker en sneller mijn temperatuur bijstellen voor een aangenaam comfort. Bij mijn A4 hoefde ik het alleen maar op 1 temperatuur te houden.

Ik zal even kijken of er software updates voor uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 08:18
Ik vond dat ook altijd in de Passat Variant 2016, daar ging de temperatuur al snel naar 21,5 ofzo (en het soms nog koud aanvoelt na een tijdje rijden) terwijl ik mijn golf 6 echt vrijwel nooit hoger kom dan 19-20 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
[...]

Das apart! Heb zelf een 1.5 tsi met act en merk er helemaal niks van als hij op 2 cilinders loopt! Klinkt ook wel abnormaal moet ik zeggen, uit elkaar trillen.
Fjeze schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:10:
Lopen hier meer mensen tegen het 'probleem' aan dat momenteel de alcantara bekleding niet leverbaar is op de Seat Leon ST FR?
Ik wil graag de upgrade executive (panorama dak en alcantara bekleding), echter is dit nu niet leverbaar i.v.m. het niet leverbaar zijn van de alcantara bekleding.

Iemand hier toevallig meer informatie over, of een goed alternatief?
Alcantara achteraf in laten bouwen kost schijnbaar rond de € 2400,-
Hier heb ik wel informatie over. Alle vag merken hebben momenteel problemen met de levering van alcantara. Probleem ligt bij de leverancier ervan. Zelf had ik net geluk met mijn ibiza. Was 1 van de eersten en tevens gelijk laatsten die het geleverd hebben gekregen. Vind 2400,00 voor achteraf inbouw wel erg veel moet ik zeggen...
[...]

Krap afgewogen? Motoren hebben weet ik hoeveel veiligheidsmarge! Het 1.0 tsi blok kan iets van 270 pk aan zonder problemen. De max af fabriek is 115 pk. Dat is dus heel ruim onder de helft van wat mogelijk is en kan. Dat vind ik niet bepaald krap afgewogen...

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Goedemorgen,

Ik heb online (en ook hier) een en ander voorbij zien komen met betrekking tot het achteraf plaatsen van de Seat Sound Upgrade.
Heeft hier iemand toevallig ervaring hiermee?

Reden: Ik heb een mooie Leon 5f ST FL gezien met de meeste opties die ik wil, behalve Seat Sound Upgrade, nu zou ik graag de audio een upgrade geven (eventueel door de dealer voor een schappelijke prijs).
Ik zou graag een nieuwe Leon ST bestellen, echter loop ik tegen het probleem aan dat het executive pakket voor langere tijd niet leverbaar is, en alcantara achteraf erg duur is.
Dus leek mij dit een goede oplossing! (de Leon ST FR welke ik heb zien staan heeft wel het executive pakket erop).

Ander advies met betrekking tot het upgrade van de audio is uiteraard ook welkom! (vooral subwoofer in het reservewiel spreekt mij aan, goede upgrade voor het geluid en geen ruimte verlies.)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Achteraf plaatsen van seat sound kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Rainesh schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:59:
Achteraf plaatsen van seat sound kan prima.
Interessant!

Heb je daar ervaring mee? Via de dealer, of goed zelf te doen?
Heb je ongeveer een idee van de kosten?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Fjeze schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:20:
[...]

Interessant!

Heb je daar ervaring mee? Via de dealer, of goed zelf te doen?
Heb je ongeveer een idee van de kosten?
Dit heb je zo'n beetje nodig:

5F0035382 Subwoofer
5F0035397 Centre Speaker
N10666302 Schroeven voor centre speaker
4E0971942 Connector voor subwoofer

Ongeveer 110 euro. Iets meer als je nog geen reservewiel hebt.

Als je spaans spreekt:
clubseatleon.net/viewtopi...t=105428&hilit=seat+sound

(en met Google translate kom je een heel eind)

[ Voor 3% gewijzigd door remmuz op 20-03-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

remmuz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:27:
[...]

Dit heb je zo'n beetje nodig:

5F0035382 Subwoofer
5F0035397 Centre Speaker
N10666302 Schroeven voor centre speaker
4E0971942 Connector voor subwoofer

Ongeveer 150 euro

Als je spaans spreekt:
clubseatleon.net/viewtopi...t=105428&hilit=seat+sound

(en met Google translate kom je een heel eind)
De kosten vallen mij zeker mee!
Heb je veel technische kennis nodig? Spaans spreek ik helaas niet.

En volgens mij moet er ook nog een en ander geprogrammeerd wordel via VAG-COM?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Fjeze schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:29:
[...]

De kosten vallen mij zeker mee!
Heb je veel technische kennis nodig? Spaans spreek ik helaas niet.

En volgens mij moet er ook nog een en ander geprogrammeerd wordel via VAG-COM?
Technische kennis valt mee. Het is alleen wat prutsen met de connectors.
Ik heb niet het hele artikel in detail gelezen maar volgens mij moet je inderdaad de subwoofer activeren met VCDS.

Kosten vallen inderdaad mee. De overige speakers zijn hetzelfde als van het standaard audio systeem en Seat Sound System gebruikt de versterker die al in de unit in het dashboard zit.

Het nieuwe Beats audio systeem is niet zo eenvoudig achteraf te plaatsen omdat die wel een aparte versterker en andere speakers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Beats audio vind ik niet nodig, maar de seat sound upgrade lijkt me wel erg interessant.
Iemand dit zelf al gedaan?

En iemand ervaring met het activeren van Seat Sound via VAG-COM?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Fjeze schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:19:
Beats audio vind ik niet nodig, maar de seat sound upgrade lijkt me wel erg interessant.
Iemand dit zelf al gedaan?

En iemand ervaring met het activeren van Seat Sound via VAG-COM?
Gaat op hetzelfde manier als bij Audi/VW, dus spannend is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Rainesh schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:32:
[...]

Gaat op hetzelfde manier als bij Audi/VW, dus spannend is het niet.
Dus eventueel kan jij het voor mij activeren?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Fjeze schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:44:
[...]

Dus eventueel kan jij het voor mij activeren?
ja hoor, geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Dat is alvast fijne informatie om te hebben. Bedankt alvast!

Iemand anders hier ervaring met het inbouwen/plaatsen die mij eventueel kan helpen?
Of iemand die hetzelfde idee heeft en we het samen kunnen doen?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Stoksbrood schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:46:
[...]

Grappig! Weet je al waar je auto waarschijnlijk bestelt/geleverd gaat worden?
Nee, de bestelling is dan ook nog niet definitief, wacht nog op een aantal antwoorden, voordat ik akkoord ga geven.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 23:25
Zit eens te kijken naar een Ateca 1.6TDI (baanwissel), wat mij opvalt is dat er geen DSG versie is, vaag eigenlijk aangezien de Leon deze wel heeft. (Als zo'n beetje alle andere VAG varianten)

Iemand enig idee of deze nog komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10 00:51
Weet iemand of de 1.4 TSI 122pk uit 2014 dezelfde motor is als de 1.4 TSI ACT 140pk? Nu staat de ACT volgens mij voor cilinderuitschakeling, echter vroeg ik mij af of er veel technische verschillen zitten in beide motoren?

Is de 1.4TSI ook makkelijk te chippen naar 140/150pk? Is de koppeling hier ook op berekend? Geld dit ook voor de DSG variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Laatst online: 02-10 16:08

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Afgelopen vrijdag de order bij de leasemaatschappij gedaan voor;

Seat Ateca 1.4tsi eco fr business intense 110kW dsg aut
- Nevada White Metallic
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Interieur voorverwarming
- Panoramisch schuif-/kanteldak inclusief LED interieur
- Upgrade Leather Zwart
- Upgrade Storage
- Upgrade Technology DSG
- Virtual Cockpit
- Kofferbakmat variabele laadvloer

Helaas wel een tijdje op wachten, verwachte productiemaand is oktober!

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Pagina: 1 ... 18 ... 87 Laatste