Exorcist schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:17:
[...]
Mooi ding! Zit ook naar een Leon ST te kijken, wil in januari van lease naar privé/mobiliteitsvergoeding gaan. Ben benieuwd wat je ervaringen zijn. Wil dan ook wel het Seat Sound system gezien ik veel op de weg zit en muziek/geluidskwaliteit van belang is. Zoek dan overigens wel een diesel. In onze andere auto (Ibiza ST) hebben we destijds ook betere speakers + sub laten zetten en dat klinkt erg OK.
Ben nog in dubio of het een Leon ST, Peugeot 308 SW, Ford Focus III wagon of Volvo V40 wordt maar de Leon spreekt me toch nog het meest aan. Peugeot is Frans

, de Focus heeft geen mooi dashboard en een V40 is zwaarder en minder ruim, tegen t krappe aan.
Heb nog even om erover na te denken
/wat erg meetelt is overigens de ruimte achterin. Ik ben zelf vrij lang en heb mijn stoel vaak op 90% naar achteren staan. Mijn dochter(s) zitten hierdoor vrij krap achter me (iig in onze Clio Estate 2016 en dus Ibiza ST 2014).
Tot nu toe erg tevreden. Rijd heerlijk, je kan er lekker mee sturen en is tegelijkertijd comfortabel. Ruimte is ook prima. Ik ben zelf 1.89m maar kan wel achter mezelf zitten. Ik zal dit nog even checken

Het verschil tussen het gewone geluidsysteem en de sound upgrade vond ik goed hoorbaar in positieve zin. Kofferbak is groot zat. Ruimte achterin is kleiner dan bijvoorbeeld een octavia, maar die is natuurlijk belachelijk groot in dit segment. Ik vind de Leon qua uiterlijk wel via mooier als de octavia. Dit is natuurlijk een persoonlijk dingetje. Ik vind hem voor een 1.4 150pk nog best zuinig. Met rustig rijden zie ik ook regelmatig die cilinderuitschakelijk in werking treden, overigens merk ik hier niets van, ik weet alleen niet of dit ook een optie is op de diesels. Ik moet wel even wennen dat alles vrij licht gaat, sturen, koppelen enz. Ik kom van een Alfa diesel en daar gaat het allemaal toch wat zwaarder, geen nadeel van de Leon, maar een stukje gewenning voor mijzelf
V40 moet je zeker niet hebben met een gezin, die is echt klein achterin. Is een V50 niks? Gebaseerd op de focus, maar gericht op comfort en is gewoon wat luxer afgewerkt als een focus. Focus stuurt lekker, maar is niet op het interieur niveau van de anderen.
Ik zelf vond de peugot 308sw wel lekker rijden, alleen de stoelen vond ik verschrikkelijk hard, echt niet fijn. Dat mini stuurtje kon ik ook niet aan wennen. En temperatuur bedienen via het media systeem, ik blijf het niks vinden. Wel een ruime auto.
Je zou ook nog bij de Koreanen kunnen kijken, alleen vind ik die wat saai. Opel astra is misschien nog een optie?
Mocht je nog vragen hebben over de Leon, hoor ik het wel
[
Voor 23% gewijzigd door
Luuk84 op 25-04-2018 13:31
]