Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 19 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41
Luuk84 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:18:
Weet iemand of de 1.4 TSI 122pk uit 2014 dezelfde motor is als de 1.4 TSI ACT 140pk? Nu staat de ACT volgens mij voor cilinderuitschakeling, echter vroeg ik mij af of er veel technische verschillen zitten in beide motoren?

Is de 1.4TSI ook makkelijk te chippen naar 140/150pk? Is de koppeling hier ook op berekend? Geld dit ook voor de DSG variant?
Nee totaal verschillend. 122 gaat naar 160 en 150 naar 190. Koppeling kan het aan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 16:08

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Ik zag in de handleiding dat je bij Ateca's met benzinemotoren boven de 140kW Launch control krijgt. Kan dat met VCDS ofzoiets ook aangezet worden bij andere varianten? (Lees; minder kW)
Geldig voor wagens: met Launch Control / DSG met 6 versnellingen en dieselmotoren met een ver- mogen hoger dan 125 kW of benzinemotoren zwaar- der dan 140 kW.

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 23:15

Fjeze

AllesPerfect!

RobinJB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:08:
Ik zag in de handleiding dat je bij Ateca's met benzinemotoren boven de 140kW Launch control krijgt. Kan dat met VCDS ofzoiets ook aangezet worden bij andere varianten?

[...]
Zit dit op de Seat Leon (ST) FR niet ook? Dacht ik ergens gelezen te hebben.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10 00:51
Rainesh schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:56:
[...]

Nee totaal verschillend. 122 gaat naar 160 en 150 naar 190. Koppeling kan het aan.
En de 140 & 150pk varianten zijn technisch wel identiek?
Waar zit het verschil tussen de 122 & 150pk in? Andere Turbo en andere bak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Luuk84 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:15:
[...]

En de 140 & 150pk varianten zijn technisch wel identiek?
Waar zit het verschil tussen de 122 & 150pk in? Andere Turbo en andere bak?
ja 140/150 zijn identiek.

122pk is ander techniek, geen cylinder on demand, andere turbo etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
RobinJB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:50:
Afgelopen vrijdag de order bij de leasemaatschappij gedaan voor;

Seat Ateca 1.4tsi eco fr business intense 110kW dsg aut
- Nevada White Metallic
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Interieur voorverwarming
- Panoramisch schuif-/kanteldak inclusief LED interieur
- Upgrade Leather Zwart
- Upgrade Storage
- Upgrade Technology DSG
- Virtual Cockpit
- Kofferbakmat variabele laadvloer

Helaas wel een tijdje op wachten, verwachte productiemaand is oktober!
Is dat wat de leasemaatschappij zegt? Bij mij zat er namelijk een kleine 2 maanden tussen verwachte (aldus de leasemaatschappij) en daadwerkelijke leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Upquark schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:50:
[...]

Is dat wat de leasemaatschappij zegt? Bij mij zat er namelijk een kleine 2 maanden tussen verwachte (aldus de leasemaatschappij) en daadwerkelijke leverdatum.
Ja, en de uiteindelijk leverende dealer zegt precies hetzelfde. Was hij 2 maanden eerder, of nog later?

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Vandaag is de bestelling van mijn auto naar de leasemaatchappij gegaan, betreft een showroom auto van de dealer.

Seat Leon ST FR Business Intense 1.4 EcoTSI 110kW/150pk 7 versn. DSG
Kleur: Nevada white
Opties:
- Upgrade executive
- Lm velgen 18 inch performance machined
- Seat full led
- Stoelverwarming (achteraf door PON)
- Spiegelkappen hoogglans zwart
- Dakrails hoogglans zwart spuiten
- Grill hoogglans zwart wrappen

Nu even afwachten hoe lang het duurt voor de leasemaatschappij alles heeft geregeld, en voor dat alle opties achteraf zijn uitgevoerd.

Hoop een weekje of 2.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:27
Weet iemand hoe ik de DAB verkeersmeldingen uitkrijg op mijn 2018 Seat Leon XCellence? De optie is er wel maar staat uitgegrijsd aangevinkt. Alle andere standaard verkeersmeldingen staan sowieso uit

[ Voor 17% gewijzigd door GrooV op 06-04-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
RobinJB schreef op donderdag 5 april 2018 @ 19:19:
[...]

Ja, en de uiteindelijk leverende dealer zegt precies hetzelfde. Was hij 2 maanden eerder, of nog later?
In mijn geval noemde de dealer de werkelijke leverdatum. Spijtig dat je waarschijnlijk toch nog even moet wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Ach, ik rij nu in een Seat Leon ST Ecomotive, dat houd ik nog wel even vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:25

SeatRider

Hips don't lie

Fjeze schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:45:
- Dakrails hoogglans zwart spuiten
Leuke opties zijn dit! Ik ben wel benieuwd hoe dit eruit gaat zien, met name de dakrails in het zwart (bij mij zijn die gewoon zilvergrijs en dat heb ik nooit storend gevonden trouwens).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:25

SeatRider

Hips don't lie

GrooV schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:12:
Weet iemand hoe ik de DAB verkeersmeldingen uitkrijg op mijn 2018 Seat Leon XCellence? De optie is er wel maar staat uitgegrijsd aangevinkt. Alle andere standaard verkeersmeldingen staan sowieso uit
Ik worstel met iets vergelijkbaars. Ik gebruik altijd Android Auto voor navigatie en verkeersmeldingen, en toch vindt de ingebouwde navi het nodig om af en toe te roepen dat er "langzaamrijdend verkeer op de A20" is, meestal als ik al 5 minuten stilsta. Dus dat mag wel uit van mij, maar ik zie die mogelijkheid nergens. Betreft een standaard Leon uit 2016 overigens, geen DAB.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

RobinJB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:50:
Afgelopen vrijdag de order bij de leasemaatschappij gedaan voor;

Seat Ateca 1.4tsi eco fr business intense 110kW dsg aut
- Nevada White Metallic
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Interieur voorverwarming
- Panoramisch schuif-/kanteldak inclusief LED interieur
- Upgrade Leather Zwart
- Upgrade Storage
- Upgrade Technology DSG
- Virtual Cockpit
- Kofferbakmat variabele laadvloer

Helaas wel een tijdje op wachten, verwachte productiemaand is oktober!
Mooi man! Heb een vergelijkbare configuratie maar dan zonder DSG. Afleverdatum staat nog steeds in de week van 31 mei maar ben benieuwd...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Royz schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:51:
[...]

Mooi man! Heb een vergelijkbare configuratie maar dan zonder DSG. Afleverdatum staat nog steeds in de week van 31 mei maar ben benieuwd...
En wanneer heb jij besteld? Ik rij veel (50k km p/j); DSG is voor mij wel echt heel fijn. Al rij ik al jaren zonder en dat gaat ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

RobinJB schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:31:
[...]

En wanneer heb jij besteld? Ik rij veel (50k km p/j); DSG is voor mij wel echt heel fijn. Al rij ik al jaren zonder en dat gaat ook prima :)
Besteldatum 13-2. Heb dezelfde motor, ook pano dak en virtual cockpit etc dus DSG is het enige (grote) wat anders is. Ik hou je wel op de hoogte van de aflevering.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Royz schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:35:
[...]

Besteldatum 13-2. Heb dezelfde motor, ook pano dak en virtual cockpit etc dus DSG is het enige (grote) wat anders is. Ik hou je wel op de hoogte van de aflevering.
Top! Volgens mij gaat die van mij gewijzigd worden naar een 1.5ltr als ik het goed begreep ipv een 1.4ltr.
Je bent ruim 2 maanden eerder met bestellen; dat zal alles schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

RobinJB schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:11:
[...]

Top! Volgens mij gaat die van mij gewijzigd worden naar een 1.5ltr als ik het goed begreep ipv een 1.4ltr.
Heb je die info van de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Royz schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:18:
[...]

Heb je die info van de dealer?
Ja, dat verwachten ze doordat VW's en Skoda's ook van 1.4 naar 1.5 gingen en de levertijd opeens langer was. In verband met de komende WLTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Het kriebelt dus ook maar even hier laten weten dat na bijna 20 jaar trouwe dienst de Ibiza vervangen gaat worden voor.... Jawel.... weer een Ibiza!

Besteld op 5-3-18 een Pirineos Grijze Ibiza Style Business Intense, 15" Enjoy lm velgen, dab+, winterpakket ivm hoogte verstelbare passagiersstoel, trekhaak.

Net van de dealer het volgende doorgekregen:

Uw nieuwe Seat Ibiza zal in week 17 - 2018 gebouwd worden, dit betekent op basis van deze informatie dat ik uw nieuwe Seat Ibiza in week 21 / 22 - 2018 aan u zal afleveren.

Met tekenen was de verwachting nog week 25 / 26.

Zou er veel verschil zitten tussen die uit 1998 en deze uit 2018? 8)7 :+ 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 11:38
Alleen iets meer elektronische snufjes 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Lieve mensen,

Zoals jullie waarschijnlijk weten hebben wij met de VAG groep een meeting georganiseerd.
Hier gaan we even gezellig kennis maken, hapje eten, elkaars auto bekijken, etc.

Het zijn enkel Tweakers en het belooft een gezellige dag te worden!
Ondanks dat we al een mooi aantal aanmeldingen hebben doet het de sfeer alleen maar goed als er meer komen!

Neem de vrouw/kinderen/man/hond mee en meld je aan :)
katten mag je van mij betreft thuis laten :+

Aanmelden en zien wie er komen kan dmv onderstaande link:
Tweakers VAG meet-up voorjaar 2018

Even aanmelden en gezellig komen op 28 april! :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
thieske1 schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:25:
Alleen iets meer elektronische snufjes 😜
Als ik de deuren ook op afstand kan sluiten ben ik al tevreden, nu gaat dat maar half... wel open maar niet dicht 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
RobinJB schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:30:
[...]

Ja, dat verwachten ze doordat VW's en Skoda's ook van 1.4 naar 1.5 gingen en de levertijd opeens langer was. In verband met de komende WLTP.
Ik heb navraag gedaan bij Wittebrug en de Seat Ateca zal vanaf week 32 geproduceerd worden met de 1.5 TSI motor i.p.v. de 1.4.

Verwachting is wel dat de catalogusprijs zal stijgen hierdoor.

Mijne wordt in juni geproduceerd, maar er is niet heel veel meerwaarde t.o.v. de 1.4 gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Dat is toch apart? Dus je tekent voor een auto en ineens kan de prijs ervan stijgen afhankelijk van de productiedatum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Royz schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:11:
Dat is toch apart? Dus je tekent voor een auto en ineens kan de prijs ervan stijgen afhankelijk van de productiedatum?
Nee hoor; ik heb bevestigd gekregen dat, mocht de prijs veranderen, de aanschafprijs (en dus leaseprijs) gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinJB schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:44:
[...]

Nee hoor; ik heb bevestigd gekregen dat, mocht de prijs veranderen, de aanschafprijs (en dus leaseprijs) gelijk blijft.
Maar eventuele bijtelling wordt dan wel hoger neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Goede vraag, ik weet het niet zeker maar ik denk het niet, de fiscale waarde wijzigt volgens mij ook niet als de aanschafprijs (catalogusprijs) niet wijzigt. Maar nogmaals dat heb ik niet nagevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Arachnan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:21:
[...]

Ik heb navraag gedaan bij Wittebrug en de Seat Ateca zal vanaf week 32 geproduceerd worden met de 1.5 TSI motor i.p.v. de 1.4.

Verwachting is wel dat de catalogusprijs zal stijgen hierdoor.

Mijne wordt in juni geproduceerd, maar er is niet heel veel meerwaarde t.o.v. de 1.4 gelukkig.
Ik zou liever voor de 1.5 gaan, die is stiller en ook iets zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinJB schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:11:
Goede vraag, ik weet het niet zeker maar ik denk het niet, de fiscale waarde wijzigt volgens mij ook niet als de aanschafprijs (catalogusprijs) niet wijzigt. Maar nogmaals dat heb ik niet nagevraagd.
Catalogusprijs staat los van de daadwerkelijke aanschafprijs. Catalogusprijs van mijn Leon is hoger dan waarvoor hij aangeschaft is. Maar zal in het ergste geval vast niet al te veel schelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Rainesh schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:32:
[...]

Ik zou liever voor de 1.5 gaan, die is stiller en ook iets zuiniger.
Ik denk dat iedereen dat zou doen, maar het verschil is klein genoeg dat ik er niet moeilijk over ga doen bij mijn leasemaatschappij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik heb de 1.5 in de ibiza. Nu met het warmere weer is het verbruik gedaald van rond de 1 op 15 naar 1 op 18,5. Met precies dezelfde rijstijl en routes. Niet verwacht dat daar zoveel verschil in zou zitten!

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 11:18
.

[ Voor 115% gewijzigd door Mr_Viking op 11-09-2018 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met een Leon ST icm. een 1.0 benzinemotor? Het klinkt zo karig, maar ze halen er tegenwoordig toch 115PK uit en de 0-100 tijd is ook prima. Hoe rijdt dit in de praktijk? Kun je bijv. fatsoenlijk meekomen op de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Leon met 1.0 EcoTSI. Weet niet hoe veel lichter die is, maar kan er zeer goed mee meekomen. Verwacht dat dat bij een ST ook het geval zal zijn, maar beste manier om daar achter te komen is een testrit. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08
Palomar schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:03:
Wat is jullie ervaring met een Leon ST icm. een 1.0 benzinemotor? Het klinkt zo karig, maar ze halen er tegenwoordig toch 115PK uit en de 0-100 tijd is ook prima. Hoe rijdt dit in de praktijk? Kun je bijv. fatsoenlijk meekomen op de snelweg?
Ik rij een 1.0 115PK Skoda Octavia Combi en het rijdt heerlijk. Genoeg power om mee te komen en goed te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
Ik heb nu 30k met een 1.0 seat Leon gereden en mij hoor je ook niet klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Prima blok hoor! Rijdt prima met het verkeer mee en lekker zuinig. Heb er 3 weken mee gereden in een a3 limo.

@Mr_Viking ja bij de dealer updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Palomar schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:03:
Hier ook de Octavia 1.0 DSG. Prima bak. Op 100 wegen idioot zuinig. Op 130 wegen gaat ie net zo hard zuipen als de rest van het wagenpark, alleen nog relatief zuinig.

Gemiddeld over de afgelopen 12.000 kilometer 1:17

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Had dezelfde ervaring na een proefrit met Seat Leon ST, daarop volgend eind vorige maand Leon ST 1.0 TSI DSG besteld als leasewagen,
mag helaas wel even wachten ;)

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 11:18
@Rainesh ah oké. En die bedrijfjes die ze op marktplaats aanbieden?.. Scheelt toch 100 euries als het werkt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mr_Viking schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:29:
@Rainesh ah oké. En die bedrijfjes die ze op marktplaats aanbieden?.. Scheelt toch 100 euries als het werkt haha
Die vertrouw ik sowieso niet. Want Seat is juist een van de merken waar je een soort van abbo hebt (mapcare). Zonder dat kun je geen kaarten meer updaten, dat is wat ik weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
Wegens gezinsuitbreiding overgestapt van Alfa (die hebben niks betaalbaars meer naar mijn smaak in het "gezinswagen segment") naar Seat, morgen onze (vrij nieuwe) 2dehands Seat Leon ST FR 1.4TSI 150pk uit 2016 ophalen oOo .

Uiteindelijk niet onze 1ste keus qua kleur, de kleur/lak is even wennen, het is namelijk de mediterraneo blue (unilak dus). De deal was echter te goed om hem daarom te laten staan. En ik kan best aan blauw wennen. Zo niet, dan ruilen we hem weer in, of wassen we hem gewoon niet meer :P

Nog een klein nadeel: geen ingebouwde nav. Maar wel Apple CarPlay/Android Auto/Mirrorlink, dus dat probleem is ook weer opgelost. Uiteindelijk ben ik toch niet zo'n fan van ingebouwde navigatie, die lopen toch vaak achter en de kaartupdates zijn vrij duur. Alleen begrijp ik niet zo goed waarom je als nieuwe eigenaar niet voor navigatie zou kiezen.
Wel een Seat Sound upgrade, en dat is toch wel prettig.
Geen LED koplampen, maar had ook al gelezen dat niet iedereen daar even blij mee is. Misschien nog wel even een upgrade doen naar LED drl lampjes. De H7 ga ik ooit nog wel is vervangen voor wat "wittere" varianten.

Leon ST

Wij zijn er blij mee in ieder geval :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk84 op 19-04-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Luuk84 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:58:
Wegens gezinsuitbreiding overgestapt van Alfa (die hebben niks betaalbaars meer naar mijn smaak in het "gezinswagen segment") naar Seat, morgen onze (vrij nieuwe) 2dehands Seat Leon ST FR 1.4TSI 150pk uit 2016 ophalen oOo .

Uiteindelijk niet onze 1ste keus qua kleur, de kleur/lak is even wennen, het is namelijk de mediterraneo blue (unilak dus). De deal was echter te goed om hem daarom te laten staan. En ik kan best aan blauw wennen. Zo niet, dan ruilen we hem weer in, of wassen we hem gewoon niet meer :P

Nog een klein nadeel: geen ingebouwde nav. Maar wel Apple CarPlay/Android Auto/Mirrorlink, dus dat probleem is ook weer opgelost. Uiteindelijk ben ik toch niet zo'n fan van ingebouwde navigatie, die lopen toch vaak achter en de kaartupdates zijn vrij duur.
Wel een Seat Sound upgrade, en dat is toch wel prettig.

[afbeelding]

Wij zijn er blij mee in ieder geval :*)
Nice! Lane assist en grootlicht assist erop? Als het goed is moet je dan ook verkeersbordenherkenning hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Rainesh schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:27:
Nice! Lane assist en grootlicht assist erop? Als het goed is moet je dan ook verkeersbordenherkenning hebben.
Lane assist zit erop, grootlicht assistent durf ik zo niet te zeggen? Is dit niet te activeren via VAGCOM? En zo nee, is er bepaalde hardware die erin moet zitten om dit te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Luuk84 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:35:
[...]

Lane assist zit erop, grootlicht assistent durf ik zo niet te zeggen? Is dit niet te activeren via VAGCOM? En zo nee, is er bepaalde hardware die erin moet zitten om dit te activeren?
Zet je lichtschakelaar op auto en druk je richting aanwijzer 1x naar voren toe. Komt er een "a" in je tellerbak tevoorschijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 15:31
Heeft iemand al enige idee wanneer virtual cockpit beschikbaar komt voor de Ibiza?
Dat zou ergens in 2018 zijn heb ik wel eens gelezen, en aangezien ik bijna moet gaan bestellen en een Ibiza daarbij grote kanshebber is, zou ik dat ook graag hebben. Kan het nu alleen nog niet configureren.
Zou de auto eind september moeten gaan rijden, dan loopt m'n huidige contract af, dus nog lang wachten met bestellen is ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Bij de Leon zag je dat deze in Duitsland al eerder beschikbaar was, dus ik zou de configurator van seat.de eens in de gaten houden. Op dit moment zie ik 'm er in elk geval nog niet bijstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Rainesh schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:36:
[...]

Zet je lichtschakelaar op auto en druk je richting aanwijzer 1x naar voren toe. Komt er een "a" in je tellerbak tevoorschijn?
Heb inderdaad een licht symbool met een "A" erin. Verkeersbordherkenning heb ik volgens mij niet. De auto is geïmporteerd, kan dat er iets mee te maken hebben? Daarnaast is het een monochrome scherm tussen de tellers, kan dat ook een reden zijn? Dat laatste zou ik vreemd vinden, een kleurenblind persoon kan namelijk ook borden lezen.

Overigens rijd de auto heerlijk, ben er erg blij mee :) Binnenkort is een afspraak maken met @Antera voor wat VCDS aanpassingen, hij zit het dichtste bij mij in de buurt.

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk84 op 23-04-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 15:31
Upquark schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:02:
Bij de Leon zag je dat deze in Duitsland al eerder beschikbaar was, dus ik zou de configurator van seat.de eens in de gaten houden. Op dit moment zie ik 'm er in elk geval nog niet bijstaan.
Thnx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:32

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Luuk84 schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:56:
[...]

Heb inderdaad een licht symbool met een "A" erin. Verkeersbordherkenning heb ik volgens mij niet. De auto is geïmporteerd, kan dat er iets mee te maken hebben? Daarnaast is het een monochrome scherm tussen de tellers, kan dat ook een reden zijn? Dat laatste zou ik vreemd vinden, een kleurenblind persoon kan namelijk ook borden lezen.

Overigens rijd de auto heerlijk, ben er erg blij mee :) Binnenkort is een afspraak maken met @Antera voor wat VCDS aanpassingen, hij zit het dichtste bij mij in de buurt.
Verkeersbordherkenning in je mfd? Dan zou je een camera hebben en is het alleen in je navi is een camera niet per definitie aanwezig omdat deze dit uit de navi software haalt.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Antera schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:02:
[...]

Verkeersbordherkenning in je mfd? Dan zou je een camera hebben en is het alleen in je navi is een camera niet per definitie aanwezig omdat deze dit uit de navi software haalt.
Ja in de MFD, is dit mogelijk met een monochrome scherm? Ik heb een camera boven de binnenspiegel. Dus het daadwerkelijk lezen van verkeersborden en tonen in de MFD, is dit iets wat te activeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Luuk84 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:58:
Mooi ding! Zit ook naar een Leon ST te kijken, wil in januari van lease naar privé/mobiliteitsvergoeding gaan. Ben benieuwd wat je ervaringen zijn. Wil dan ook wel het Seat Sound system gezien ik veel op de weg zit en muziek/geluidskwaliteit van belang is. Zoek dan overigens wel een diesel. In onze andere auto (Ibiza ST) hebben we destijds ook betere speakers + sub laten zetten en dat klinkt erg OK.

Ben nog in dubio of het een Leon ST, Peugeot 308 SW, Ford Focus III wagon of Volvo V40 wordt maar de Leon spreekt me toch nog het meest aan. Peugeot is Frans O-) , de Focus heeft geen mooi dashboard en een V40 is zwaarder en minder ruim, tegen t krappe aan.

Heb nog even om erover na te denken :+

/wat erg meetelt is overigens de ruimte achterin. Ik ben zelf vrij lang en heb mijn stoel vaak op 90% naar achteren staan. Mijn dochter(s) zitten hierdoor vrij krap achter me (iig in onze Clio Estate 2016 en dus Ibiza ST 2014).

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 25-04-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Exorcist schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:17:
[...]

Mooi ding! Zit ook naar een Leon ST te kijken, wil in januari van lease naar privé/mobiliteitsvergoeding gaan. Ben benieuwd wat je ervaringen zijn. Wil dan ook wel het Seat Sound system gezien ik veel op de weg zit en muziek/geluidskwaliteit van belang is. Zoek dan overigens wel een diesel. In onze andere auto (Ibiza ST) hebben we destijds ook betere speakers + sub laten zetten en dat klinkt erg OK.

Ben nog in dubio of het een Leon ST, Peugeot 308 SW, Ford Focus III wagon of Volvo V40 wordt maar de Leon spreekt me toch nog het meest aan. Peugeot is Frans O-) , de Focus heeft geen mooi dashboard en een V40 is zwaarder en minder ruim, tegen t krappe aan.

/wat erg meetelt is overigens de ruimte achterin. Ik ben zelf vrij lang en heb mijn stoel vaak op 90% naar achteren staan. Mijn dochter(s) zitten hierdoor vrij krap achter me (iig in onze Clio Estate 2016 en dus Ibiza ST 2014).
Ik heb zelf ook een Leon ST besteld (lease). Ook verhillende opties bekeken.

308SW: gereden bij mijn vorige werk, rijd prima echter de opbergruimte voorin is echt dramatisch, je kan niet eens normaal een beker kwijt.

V40: Erg klein, zowel kofferbak als de binnenruimte in de auto (en ik ben niet eens lang, 1.83) maar de auto voelde echt krap aan.

Focus: Weet niet of je naar het nieuw aangekondigde model kijkt? maar het huidige model vond ik niet echt mooi van binnen, eerder oudbollig. (persoonlijke smaak)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Fjeze schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:11:
[...]

Ik heb zelf ook een Leon ST besteld (lease). Ook verhillende opties bekeken.

308SW: gereden bij mijn vorige werk, rijd prima echter de opbergruimte voorin is echt dramatisch, je kan niet eens normaal een beker kwijt.

V40: Erg klein, zowel kofferbak als de binnenruimte in de auto (en ik ben niet eens lang, 1.83) maar de auto voelde echt krap aan.

Focus: Weet niet of je naar het nieuw aangekondigde model kijkt? maar het huidige model vond ik niet echt mooi van binnen, eerder oudbollig. (persoonlijke smaak)
Thanks voor de input. Wb. Focus, nee, model uit 2014 dus wel met facelift maar niet het nieuwste model. Ik zoek sowieso een tweedehandsje :)

V40 lijkt idd af te vallen door de combinatie aan eigenschappen die niet in het voordeel zijn. Leuke auto's om te zien maar praktisch...nee, zeker niet met twee kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Exorcist schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:17:
[...]

Tot nu toe erg tevreden. Rijd heerlijk, je kan er lekker mee sturen en is tegelijkertijd comfortabel. Ruimte is ook prima. Ik ben zelf 1.89m maar kan wel achter mezelf zitten. Ik zal dit nog even checken ;)
Het verschil tussen het gewone geluidsysteem en de sound upgrade vond ik goed hoorbaar in positieve zin. Kofferbak is groot zat. Ruimte achterin is kleiner dan bijvoorbeeld een octavia, maar die is natuurlijk belachelijk groot in dit segment. Ik vind de Leon qua uiterlijk wel via mooier als de octavia. Dit is natuurlijk een persoonlijk dingetje. Ik vind hem voor een 1.4 150pk nog best zuinig. Met rustig rijden zie ik ook regelmatig die cilinderuitschakelijk in werking treden, overigens merk ik hier niets van, ik weet alleen niet of dit ook een optie is op de diesels. Ik moet wel even wennen dat alles vrij licht gaat, sturen, koppelen enz. Ik kom van een Alfa diesel en daar gaat het allemaal toch wat zwaarder, geen nadeel van de Leon, maar een stukje gewenning voor mijzelf :)

V40 moet je zeker niet hebben met een gezin, die is echt klein achterin. Is een V50 niks? Gebaseerd op de focus, maar gericht op comfort en is gewoon wat luxer afgewerkt als een focus. Focus stuurt lekker, maar is niet op het interieur niveau van de anderen.

Ik zelf vond de peugot 308sw wel lekker rijden, alleen de stoelen vond ik verschrikkelijk hard, echt niet fijn. Dat mini stuurtje kon ik ook niet aan wennen. En temperatuur bedienen via het media systeem, ik blijf het niks vinden. Wel een ruime auto.

Je zou ook nog bij de Koreanen kunnen kijken, alleen vind ik die wat saai. Opel astra is misschien nog een optie?

Mocht je nog vragen hebben over de Leon, hoor ik het wel :)

[ Voor 23% gewijzigd door Luuk84 op 25-04-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Luuk84 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:30:
[...]

Tot nu toe erg tevreden. Rijd heerlijk, je kan er lekker mee sturen en is tegelijkertijd comfortabel. Ruimte is ook prima. Ik ben zelf 1.89m maar kan wel achter mezelf zitten. Ik zal dit nog even checken ;)
Het verschil tussen het gewone geluidsysteem en de sound upgrade vond ik goed hoorbaar in positieve zin. Kofferbak is groot zat. Ruimte achterin is kleiner dan bijvoorbeeld een octavia, maar die is natuurlijk belachelijk groot in dit segment. Ik vind de Leon qua uiterlijk wel via mooier als de octavia. Dit is natuurlijk een persoonlijk dingetje. Ik vind hem voor een 1.4 150pk nog best zuinig. Met rustig rijden zie ik ook regelmatig die cilinderuitschakelijk in werking treden, overigens merk ik hier niets van, ik weet alleen niet of dit ook een optie is op de diesels. Ik moet wel even wennen dat alles vrij licht gaat, sturen, koppelen enz. Ik kom van een Alfa diesel en daar gaat het allemaal toch wat zwaarder, geen nadeel van de Leon, maar een stukje gewenning voor mijzelf :)

V40 moet je zeker niet hebben met een gezin, die is echt klein achterin. Is een V50 niks? Gebaseerd op de focus, maar gericht op comfort en is gewoon wat luxer afgewerkt als een focus. Focus stuurt lekker, maar is niet op het interieur niveau van de anderen.

Ik zelf vond de peugot 308sw wel lekker rijden, alleen de stoelen vond ik verschrikkelijk hard, echt niet fijn. Dat mini stuurtje kon ik ook niet aan wennen. En temperatuur bedienen via het media systeem, ik blijf het niks vinden. Wel een ruime auto.

Je zou ook nog bij de Koreanen kunnen kijken, alleen vind ik die wat saai. Opel astra is misschien nog een optie?

Mocht je nog vragen hebben over de Leon, hoor ik het wel :)
Much appreciated! Ben het eigenlijk wel met je eens qua uiterlijk; Skoda kan functioneler zijn maar ik vind ze niet mooi, waar ik de Leon ST (de 5-deurs vind ik niet zo) mooi vind smoelen. Voor mij van belang is dus de ruimte achterin, verbruik en MRB; de Leon ST is lichter dan de eerder genoemde auto's.

Een Astra vind ik het ook niet helemaal en een V50 heb ik al eens gehad in de vorm van een S40 (zelfde ruimte, zelfde onderstel, zelfde interieur) en wil dus even wat anders ;). Een Hyundai i40 vind ik op zich ook mooi ogen, heb me verder eigenlijk niet in de verhoudingen onderling verdiept met deze erbij.

Bovenal vind ik betrouwbaarheid wel belangrijk, vandaar dat de V40 nog wel op de shortlist stond. Nu hebben we onze Ibiza ook vier jaar (nieuw gekocht) en daar hebben we dus ook nog nooit wat mee gehad. Was m'n eerste Seat dus dat was op zich een prettige ervaring.

Verder dus van belang het infotaintment gedeelte en dus geluid. Nu is de kans dat er Seat Sound System aanwezig is op een Leon ST wat klein(er) dan dat het niet zo is, maar ik zal zeker eerst zoeken naar een model mét.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:32

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Luuk84 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:17:
[...]

Ja in de MFD, is dit mogelijk met een monochrome scherm? Ik heb een camera boven de binnenspiegel. Dus het daadwerkelijk lezen van verkeersborden en tonen in de MFD, is dit iets wat te activeren is?
Ik moet zeggen dat dit zover ik weet ook mogelijk is op de monochrome versie. mijn eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik tot op heden alle de full color versie heb gecodeerd. Maar proberen kan altijd toch

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
Heb voor dagje een 1.6 tdi leon (2017) mee omdat de eigen 1.0 tsi leon (2017) voor onderhoud bij de dealer is.

Maar wat een brombak is die 1.6. toch wel erg blij met de stille 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Zijn er hier mensen die de "Mijn Seat" app hebben? Was in de veronderstelling dat er in april 2018 (staat uiteraard letterlijk in hun e-mail) de nieuwe app gelanceerd zou worden en ik een update zou ontvangen, maar tot dusver niets.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

RobinJB schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:11:
[...]

Kreeg bericht dat de auto deze week wordt geproduceerd, vervolgens verscheept en daarna de dealer zijn kunstje doet. Zou dus nog steeds precies de laatste week van mei zijn (en als de dealer nou 1 week neemt ipv 2 zelfs een week eerder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Vandaag contact gehad met de dealer!

Opties:
- Upgrade executive
- Seat full led
- Sportpedalen en voetsteun RVS

Besteld: 25-04-2018
Produktie: Voorraad model
Aflevering: 09-05-2018

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Royz schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:28:
[...]

Kreeg bericht dat de auto deze week wordt geproduceerd, vervolgens verscheept en daarna de dealer zijn kunstje doet. Zou dus nog steeds precies de laatste week van mei zijn (en als de dealer nou 1 week neemt ipv 2 zelfs een week eerder).
Netjes! De meeste mensen zitten op 3,5 maand momenteel heb ik door. Hopelijk geldt dat hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

RobinJB schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:02:
[...]

Netjes! De meeste mensen zitten op 3,5 maand momenteel heb ik door. Hopelijk geldt dat hier ook :)
Dat zou inderdaad precies kloppen met een besteldatum van 13-2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:17
Meer mensen die hun auto hadden besteld en de levering verwachte binnen nu en 3 weken?
Kreeg vanmorgen een bericht dat de levering is uitgesteld vanaf week 19 naar week 24, reden vertraging vanuit de fabriek.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Welk model/type auto @Buizerd__NL ?

Ik zag overigens in de configurator van de Seat Ateca dat je nu verplicht elektrische stoelen moet nemen als je leer wilt. Daar is iets aan veranderd dan. Tevens staat in de prijslijst een extra zin:

"Met ingang van 1 september vindt in Nederland de overgang plaats van de NEDC-testmethode naar de nieuwe WLTP-testmethode. Op dit moment is nog niet bekend wat het effect zal zijn van de WLTP-testmethode op de hoogte van de verbruikscijfers van uw auto en de daarmee samenhangende CO2-emissiewaarden. In Nederland zijn de CO2-emissiewaarden bepalend voor de hoogte van de BPM en zodoende de totaalprijs van uw auto. Wanneer uw auto na 1 september wordt geproduceerd, kan dit gevolgen hebben voor de totaalprijs van uw auto. De SEAT-dealer kan u het beste informeren over de productiedatum van uw auto."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
@RobinJB Het gaat om Seat Ibiza FR Business Intense 1.0 95 PK Red Desire + 18 Inch velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Fjeze schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:07:
Vandaag contact gehad met de dealer!

Opties:
- Upgrade executive
- Seat full led
- Sportpedalen en voetsteun RVS

Besteld: 25-04-2018
Produktie: Voorraad model
Aflevering: 09-05-2018
Waarom stoelverwarming achteraf en niet af fabriek? Krijg je dan een knopje aan de zijkant van je stoel of zoals origineel in je aircopaneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Buizerd__NL schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:59:
@RobinJB Het gaat om Seat Ibiza FR Business Intense 1.0 95 PK Red Desire + 18 Inch velgen.
Ah; dan heb ik geen idee, ik hoor vooral mensen met Ateca's.
Rainesh schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:59:
[...]

Waarom stoelverwarming achteraf en niet af fabriek? Krijg je dan een knopje aan de zijkant van je stoel of zoals origineel in je aircopaneel?
Gok omdat het een voorraad model is; dan heb je niet zoveel keus

[ Voor 29% gewijzigd door RobinJB op 02-05-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Rainesh schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:59:
[...]

Dat klopt, het betreft een voorraad model met het executive pakket, dit is nieuw niet leverbaar i.v.m. de problemen met de alcantara bekleding.

Dit voorraadmodel is zoals ik hem wilde, en met executive pakket, echter geen stoelverwarming.
Vandaar dat ik deze achteraf in laat bouwen. Ik verwacht dat ik knopjes op de stoel krijg i.p.v. in het airco paneel, maar daar kom ik wel overheen gezien de rest van de uitvoering.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:09
Buizerd__NL schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:59:
Wat was de verwachte wachttijd voor deze auto? Ben namelijk van plan deze zelf ook te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
4,5 maand, maar als je hem nu gaat bestellen dan zou het zomaar 6 maanden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Buizerd__NL schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:42:
Meer mensen die hun auto hadden besteld en de levering verwachte binnen nu en 3 weken?
Kreeg vanmorgen een bericht dat de levering is uitgesteld vanaf week 19 naar week 24, reden vertraging vanuit de fabriek.
Ibiza St Bus Int., besteld 5 maart jl. Als het goed is is deze vorige week van de band gerold (week 17) en verwachte aflevering is week 21/22. Eerdere prognose tijdens het bestellen was eind juni...

Om welke auto gaat het bij jou? Al gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Ik snap het echt niet, hoe mensen eerder hun auto krijgen dan dat ze later besteld hebben. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 08:18
Buizerd__NL schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:47:
Ik snap het echt niet, hoe mensen eerder hun auto krijgen dan dat ze later besteld hebben. :?
Verschillende opties wss, sommige opties maken de levertijd direct maanden langer.

Heb de nieuwe Ibiza van dichtbij gezien, eentje met FR pakket, 18” velgen en panoramadak, sjieke bak geworden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:20:
[...]

Verschillende opties wss, sommige opties maken de levertijd direct maanden langer.

Heb de nieuwe Ibiza van dichtbij gezien, eentje met FR pakket, 18” velgen en panoramadak, sjieke bak geworden hoor
Zeker weten! Had er gister eentje, veel opties. Had ook panoramadak, grote navi, FR, 18inch en rode verlichting in de deurpanelen. Heel mooi ding. Had alleen kofferbak wat groter verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 08:18
Rainesh schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:52:
[...]

Zeker weten! Had er gister eentje, veel opties. Had ook panoramadak, grote navi, FR, 18inch en rode verlichting in de deurpanelen. Heel mooi ding. Had alleen kofferbak wat groter verwacht
Vind hem een stuk geslaagder dan de nieuwe Polo imo :) van binnen niet goed kunnen zien, enkel door het raampje haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocket23
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een offerte voor een stock seat leon bj2018.
Erchter zit hier geen adaptive cruise control op, wel front assist en een elektronisch snelheidsregelsysteem. Kan die acc achteraf?

Betreft de move! Uitvoering (België)

@Rainesh weet jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
rocket23 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:05:
Ik heb een offerte voor een stock seat leon bj2018.
Erchter zit hier geen adaptive cruise control op, wel front assist en een elektronisch snelheidsregelsysteem. Kan die acc achteraf?

Betreft de move! Uitvoering (België)

@Rainesh weet jij dit?
Nee kan niet achteraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
@Rainesh , toch heeft de ibiza de grootste kofferbak in het B segment, 355 liter. Had hiervoor een fiat punto, maar die had véél minder kofferruimte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Scrtz schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Vind hem een stuk geslaagder dan de nieuwe Polo imo :) van binnen niet goed kunnen zien, enkel door het raampje haha :P
Op de vag meeting zeker? Dat was de mijne :)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jzTO4S/IMG_3368.jpg

Gisteren voor het eerst handmatig gewassen na de glasscoating. Dat is eigenlijk een must voor deze lak, want hij is ontzettend zwak! Hoe specialer de lak, hoe zwakker lijkt wel. Was pas 4 maanden oud en zat al vol krasjes. Nog nooit in de wasstraat geweest en het leek wel of ie er al jaren doorheen geweest was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dat komt door de dealer. Helaas gooien veel dealers bij het afleveren de auto door de wasstraat. Dan krijg je van die minuscule krasjes die gebogen zijn over de gehele auto. Niet netjes. Voor de puristen kun je beter vragen of ze de auto niet willen wassen voor de aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:39

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

EvoII schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:55:
[...]

Op de vag meeting zeker? Dat was de mijne :)

[afbeelding]

Gisteren voor het eerst handmatig gewassen na de glasscoating. Dat is eigenlijk een must voor deze lak, want hij is ontzettend zwak! Hoe specialer de lak, hoe zwakker lijkt wel. Was pas 4 maanden oud en zat al vol krasjes. Nog nooit in de wasstraat geweest en het leek wel of ie er al jaren doorheen geweest was.
Dacht dat het aan mij lag. Ik heb een Leon uit 2015 in Apollo blauw....als je een klein beetje goed kijkt lijkt het net alsof er een schuurspons is gebruikt. Voelt bij mij ook aan alsof het zeer zwakke lak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SteveWoz schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:27:
Dat komt door de dealer. Helaas gooien veel dealers bij het afleveren de auto door de wasstraat. Dan krijg je van die minuscule krasjes die gebogen zijn over de gehele auto. Niet netjes. Voor de puristen kun je beter vragen of ze de auto niet willen wassen voor de aflevering.
Zal ik je erger vertellen, het lokale poetsbedrijf die 'even' een auto klaarmaakt voor de verkoop in een uurtje of 3, dus met een rotary even snel oppoetsen waardoor je dus bij veel auto's allerlei hologrammen en swirls krijgt omdat ze niet of niet goed uitgewerkt zijn. In eerste instantie zie je dat niet door de (vaak siliconen) wax die ze erop smeren, maar na een wasbeurt komt het al vaak tevoorschijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Ik had al snel in de gaten dat het ontzettend zwakke lak is. Stond toen ik hem net had te tanken 's avonds onder het tl licht en zag een vuiltje zitten wat ik er met een vinger af wilde halen. Direct allemaal fijne krasjes. Van mijn vinger dus. Jaren geleden stond lak van het vag concern bekend als zijnde hard. Die tijd is nu in elk geval voorbij.

Normaalgesproken is bij nieuwe of bijna nieuwe auto's een stage 1 polijstbeurt voldoende. De mijne had toen ie 4 maanden oud was al een stage 3 nodig.

Zet hem nu naast een andere die dat niet gehad heeft en je ziet echt een megaverschil.

Wat @Joopieboy zegt was dus ook bij mij gebeurd. Auto wordt gepoetst door een bedrijf in de buurt en dat moet zo snel en goedkoop mogelijk. Met alle gevolgen van dien. Ik had dus gelijk een stage 3 polijstbeurt nodig dankzij dat prutswerk. Beter laat je er de dealer niet aankomen maar gelijk naar een detailer brengen. Dan bespaar je veel geld en het is direct goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja grootste probleem is enerzijds het bezuinigen op lak, de hoeveelheid laklagen en de blanke lak. Bv een lak van een beetje duurdere Mercedes kost een factor 3 van bv de lak die op mijn Suzuki zit per liter, en bij die zit er 2 lagen lak en dan een standaard en relatief zachte blanke lak op, terwijl bij mercedes en zeker specialere lakken vaak 3 lagen lak een een blank laklaag (of azuurlaag) op. Daar zitten tussen verschillende soorten lak ook enorm veel verschil in qua hardheid etc. Zie: http://www.standox.com/co...onderlack%20NL_LowRes.pdf

Anderzijds heb je het 'probleem' dat lakken vanuit milieuregels watergedragen moeten zijn en daardoor een heel stuk 'zwakker'/gevoeliger zijn van nature. Vroeger had je hele harde chemische lakken die bestand zijn tegen allerlei invloeden. Beetje grof gezegd poedercoaten vs hammerite. Of industriële lak vs gamma tuinverf. Ik noem maar even wat dat je een beetje een idee hebt.

@EvoII ik weet niet of jij het gedaan hebt, maar een 'oplossing' voor de huidige kwetsbare lakken is om er een zogeheten glascoating op te laten aanbrengen. Een extra laag die als het ware als een 2e blanke laklaag fungeert maar wel heel erg hard en beschermend is. Nadeel, relatief kostbaar en zeker niet iedereen kan het aanbrengen. Moet ook echt opgebakken worden. Voordeel is wel dat je 2-3 jaar beschermd bent en je auto na die tijd niet ineens niet meer beschermd is, wordt langzaam minder maar je auto blijft wel mooi. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
@Joopieboy Jazeker heb ik dat laten doen! Die stage 3 polish moet wel goed beschermd zijn! De mijne is helemaal behandeld door custom car cleaning. Wel een bekende in dat wereldje. Heb een n-xtc glasscoating. Wil hem ook jaarlijks terug brengen bij Bart voor een onderhoudsbeurt aan de glasscoating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Check, die ken ik ja, goeie ervaringen met die beste man. Dan heb ik jouw auto wel voorbij zien komen denk ik. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Joopieboy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:30:
Check, die ken ik ja, goeie ervaringen met die beste man. Dan heb ik jouw auto wel voorbij zien komen denk ik. ;)
Haha dat zou kunnen. Hij had er een uitgebreide reportage van gemaakt en een video. Super werk heeft ie geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENNRT
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 21:40
Goedemiddag allen!

Zojuist nieuwe Ibiza besteld! alles erop en eraan.

http://configurator.seat.nl/samenvatting?code=KSMDC

Zojuist bericht terug van de leasemaatschappij. Eind Oktober de leverdatum?!
Is dit te verklaren door iets? Ik weet van de 1.4 naar de 1.5 motoren, maar dit maakt toch niets uit met de 1.0 DSG?

Gelukkig tot die tijd wel vervangend vervoer, maar vond dit wel absurd lang duren. Is het mogelijk om ergens te controleren wat de huidige levertijd is?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 10:02
Wellicht een bevooroordeeld topic om het te vragen maar toch ;-).

In mijn zoektochtje naar een nieuwe lease auto, heb ik de volgende twee auto's op het oog.
-Seat Leon ST, FR Business Intense met 1.4 TSI DSG (110kW/150pk)
-Volkswagen Golf Variant Comfortline met 1.5 TSI DSG (96kW/130pk)

Heeft er iemand ervaring met het huidige model Seat Leon? En waarom zou ik kiezen voor de Seat t.o.v. de Volkswagen? Proefrijden met de Leon ga ik sowieso nog doen, bij mijn vorige werkgever heb ik reeds een Golf DSG gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:39

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

LENNRT schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:05:
Goedemiddag allen!

Zojuist nieuwe Ibiza besteld! alles erop en eraan.

http://configurator.seat.nl/samenvatting?code=KSMDC

Is dit te verklaren door iets? Ik weet van de 1.4 naar de 1.5 motoren, maar dit maakt toch niets uit met de 1.0 DSG?

Gelukkig tot die tijd wel vervangend vervoer, maar vond dit wel absurd lang duren. Is het mogelijk om ergens te controleren wat de huidige levertijd is?

Alvast bedankt.
Volgens mij zijn de verkopen simpelweg zeer sterk toegenomen en geldt voor elk model een behoorlijke levertijd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
dewil1990 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:52:
Wellicht een bevooroordeeld topic om het te vragen maar toch ;-).

In mijn zoektochtje naar een nieuwe lease auto, heb ik de volgende twee auto's op het oog.
-Seat Leon ST, FR Business Intense met 1.4 TSI DSG (110kW/150pk)
-Volkswagen Golf Variant Comfortline met 1.5 TSI DSG (96kW/130pk)

Heeft er iemand ervaring met het huidige model Seat Leon? En waarom zou ik kiezen voor de Seat t.o.v. de Volkswagen? Proefrijden met de Leon ga ik sowieso nog doen, bij mijn vorige werkgever heb ik reeds een Golf DSG gereden.
  1. Je krijgt waarschijnlijk meer voor minder op de leon.
  2. Oogt en rijd wat sportiever (in FR uitvoering)
  3. Mooier en minder "saai" als de golf :+
  4. Qua looks vind ik het een van de mooiere/sportief oogende stations uit dit segment, met nog steeds een riante kofferbak, alhoewel iets minder praktisch als de golf of octavia
Ik zou gewoon eens gaan proefrijden en kijken wat je het meest bevalt. Persoonlijk vind ik de Golf typisch zo'n auto die alles prima doet, maar ik wordt er niet warm of koud van, hij is zo saai om te zien :O .Hij is gewoon erg degelijk. Maar goed dat kan ook een pré zijn, erg persoonlijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:27
Luuk84 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:33:
[...]
  1. Je krijgt waarschijnlijk meer voor minder op de leon.
  2. Oogt en rijd wat sportiever (in FR uitvoering)
  3. Mooier en minder "saai" als de golf :+
  4. Qua looks vind ik het een van de mooiere/sportief oogende stations uit dit segment, met nog steeds een riante kofferbak, alhoewel iets minder praktisch als de golf of octavia
Ik zou gewoon eens gaan proefrijden en kijken wat je het meest bevalt. Persoonlijk vind ik de Golf typisch zo'n auto die alles prima doet, maar ik wordt er niet warm of koud van, hij is zo saai om te zien :O .Hij is gewoon erg degelijk. Maar goed dat kan ook een pré zijn, erg persoonlijk dus.
Voor mij zou het grootste verschil zijn adaptieve cruise control in de Golf en niet mogelijk in de Leon ST business editions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 10:47
gertjanw1993 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:55:
[...]

Voor mij zou het grootste verschil zijn adaptieve cruise control in de Golf en niet mogelijk in de Leon ST business editions.
je hoeft toch niet voor een Business edition te kiezen?
Ik heb een 'normale' Excellence gekozen met upgrade Profesional3 en upgrade Technology.
(en nog wat andere dingetjes zoals Virtual cockpit, Beats audio, upgrade Safety en upgrade Winter).
Heb je ook meteen full-led koplampen die je in de business edition mist. (tenminste, ik zou ze wel missen)

Als ik een Golf had gekozen met dezelfde moter en uitrusting was ik 3000 duurder uit.

[ Voor 8% gewijzigd door remmuz op 16-05-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

LENNRT schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:05:

ik zit in hetzelfde schuitje en ik kan je vertellen dat de levertijd ongeveer overeen komt met die van mij.
op 30 maart werd via leasing maatschappij m'n seat leon ST met 1.0 DSG besteld, leverdatum eind september .. het is denk ik best druk bij SEAT, iedereen wil een SEAT :*)

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:39
In wat voor stand gebruiken jullie je automatische ruitenwisser het vaakst? Ik blijf tijdens een wisselende regenbui maar met het knopje op de stengel aan het klooien omdat het nooit helemaal lekker is, naar mijn idee.

Ik kom van een DS3. Daar had je vijf standen: drie sterktes, automatisch en uit. Aan het begin van een regenbui zette ik de automaat aan en ik had er geen omkijken meer naar. Héél soms deed ik 'm handmatig nog een keertje extra als het even iets harder regende, maar dat kwam niet vaak voor.

Heeft VAG dit gewoon niet zo goed in de vingers of overzie ik een bepaalde logica op mijn Leon 5F? Een ruitenwisserautomaat is het zo niet bepaald, omdat ik regelmatig de boel moet bijsturen 8)7

Tevens heb ik nog een vraag voor jullie: hebben jullie ervaringen met VCDS aanpassingen via een Bluetooth-OBD en OBDeleven? Zelf zie ik het niet zo zitten om een kabel te kopen en het op een computer te doen, maar ik zag gisteren een filmpje over de app en dat ziet er héél wat beter te behappen uit.

[ Voor 17% gewijzigd door BobB op 16-05-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08
9 van de 10 keer is de eerste stand of tweede stand op de stengel meer dan prima voor mij. Ik zit er zelden aan. Skoda Octavia Combi 2017 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Ik kom zelf ook van een DS3 af en rij tijdelijk in een Toyota Auris. Daar merk ik het verschil ook heel erg, want ik ben zelf ook continue aan het spelen om de juiste stand te vinden.

Dit had ik gelukkig totaal niet tijdens de proefritjes met de Seat Ateca, maar we gaan het meemaken zodra ik hem binnen heb :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Arachnan op 17-05-2018 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BobB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:48:
In wat voor stand gebruiken jullie je automatische ruitenwisser het vaakst? Ik blijf tijdens een wisselende regenbui maar met het knopje op de stengel aan het klooien omdat het nooit helemaal lekker is, naar mijn idee.

Ik kom van een DS3. Daar had je vijf standen: drie sterktes, automatisch en uit. Aan het begin van een regenbui zette ik de automaat aan en ik had er geen omkijken meer naar. Héél soms deed ik 'm handmatig nog een keertje extra als het even iets harder regende, maar dat kwam niet vaak voor.

Heeft VAG dit gewoon niet zo goed in de vingers of overzie ik een bepaalde logica op mijn Leon 5F? Een ruitenwisserautomaat is het zo niet bepaald, omdat ik regelmatig de boel moet bijsturen 8)7
Ik vind dit eigenlijk wel heel erg goed gaan met m'n Seat Leon (2017). Heb hem eigenlijk altijd op "automatisch" staan. Heel af en toe moet ik hem iets gevoeliger zetten, maar dat is letterlijk 1 seconde werk en dat komt bijna nooit voor. Wellicht inderdaad niet 100% van de tijd perfect volautomatisch, maar het is nog altijd vele malen beter dan dit volledig handmatig doen.
Tevens heb ik nog een vraag voor jullie: hebben jullie ervaringen met VCDS aanpassingen via een Bluetooth-OBD en OBDeleven? Zelf zie ik het niet zo zitten om een kabel te kopen en het op een computer te doen, maar ik zag gisteren een filmpje over de app en dat ziet er héél wat beter te behappen uit.
Ik heb een Carista, werkt prima. :)
Pagina: 1 ... 19 ... 87 Laatste