Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 20 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 16:39
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:57:
[...]

Ik vind dit eigenlijk wel heel erg goed gaan met m'n Seat Leon (2017). Heb hem eigenlijk altijd op "automatisch" staan. Heel af en toe moet ik hem iets gevoeliger zetten, maar dat is letterlijk 1 seconde werk en dat komt bijna nooit voor. Wellicht inderdaad niet 100% van de tijd perfect volautomatisch, maar het is nog altijd vele malen beter dan dit volledig handmatig doen.

[...]

Ik heb een Carista, werkt prima. :)
Thanks voor de tip! Ik wil alleen even needle sweep en zulke dingen aanzetten. Als ik het goed begrijp ben ik dan voor 20,- en 'n maand de betaalde app in trial, klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BobB schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:21:
[...]

Thanks voor de tip! Ik wil alleen even needle sweep en zulke dingen aanzetten. Als ik het goed begrijp ben ik dan voor 20,- en 'n maand de betaalde app in trial, klaar?
Ik wilde dingen aanzetten die niet konden bij mijn auto. Needle Sweep kan volgens mij alleen bij FR of Cupra. Wou zelf rechter buitenspiegel naar beneden als je hem in achteruit zet, dat wordt bij mijn auto ook niet ondersteund.

Ik had voor een week betaald, trial ging niet goed. Kostte me volgens mij €10,- ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:11:
[...]

Ik wilde dingen aanzetten die niet konden bij mijn auto. Needle Sweep kan volgens mij alleen bij FR of Cupra. Wou zelf rechter buitenspiegel naar beneden als je hem in achteruit zet, dat wordt bij mijn auto ook niet ondersteund.

Ik had voor een week betaald, trial ging niet goed. Kostte me volgens mij €10,- ongeveer.
Seat Leon 2017? Dat kan allemaal prima.....

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:33:
[...]

Seat Leon 2017? Dat kan allemaal prima.....
Het verscheen wel in het menu, maar werkte niet. Had dat ook gelezen op internet dat het niet bij elke auto werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:35:
[...]

Het verscheen wel in het menu, maar werkte niet. Had dat ook gelezen op internet dat het niet bij elke auto werkt.
Al die dongles etc kunnen niet goed alles aanpassen zoals het hoort. Daarom werk ik er helemaal niet mee. Je kunt ook niet alles mee. Op een Leon kun je pakweg iets van 8 a 10 dingen activeren, eigenlijk veel meer zelfs maar die vind ik niet echt nuttig.

Tot nu toe heb ik het op iedere Leon werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 21:50
ShiftHappenz schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:11:
[...]

ik zit in hetzelfde schuitje en ik kan je vertellen dat de levertijd ongeveer overeen komt met die van mij.
op 30 maart werd via leasing maatschappij m'n seat leon ST met 1.0 DSG besteld, leverdatum eind september .. het is denk ik best druk bij SEAT, iedereen wil een SEAT :*)
Bij mij besteld op 3 maart (niet lease), en leverdatum volgende week... dus ik weet niet wat er in maart gebeurd is om de levertijd zo te laten oplopen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Domokoen schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:40:
[...]

Bij mij besteld op 3 maart (niet lease), en leverdatum volgende week... dus ik weet niet wat er in maart gebeurd is om de levertijd zo te laten oplopen! 8)7
waarschijnlijk zijn opties de grote boosdoener ;)

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENNRT
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 21:40
Heb alle opties aangevinkt behalve de laadvloer...

De voorloop auto gaat waarschijnlijk een half automaat Corsa worden, ramp dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
LENNRT schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:05:
Goedemiddag allen!

Zojuist nieuwe Ibiza besteld! alles erop en eraan.

--knip---

Zojuist bericht terug van de leasemaatschappij. Eind Oktober de leverdatum?!

---knip----

Is het mogelijk om ergens te controleren wat de huidige levertijd is?

Alvast bedankt.
Onze Ibiza besteld op 5 maart jl. kunnen wij 28 mei gaan halen! Dus bijna 3 maanden later. Hij is in week 17 geproduceerd, dat was dus eind april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rainesh schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:36:
[...]

Al die dongles etc kunnen niet goed alles aanpassen zoals het hoort. Daarom werk ik er helemaal niet mee. Je kunt ook niet alles mee. Op een Leon kun je pakweg iets van 8 a 10 dingen activeren, eigenlijk veel meer zelfs maar die vind ik niet echt nuttig.

Tot nu toe heb ik het op iedere Leon werkend gekregen.
Ik heb er ws. destijds overheen gelezen, maar ik las ergens in jouw posts dat het op een Ibiza 6J mogelijk is om leaving home te activeren vermits er een lichtsensor is..?

Hebben een Ibiza ST (2014) Business Line High uitvoering met licht- en regensensor. Licht gaat aan bij ontgrendelen van de auto (als het donker genoeg is) maar blijft niet branden als de motor uit is/contact uit en je wegloopt, als het donker is. Zou dat an sich graag wel geactiveerd willen hebben en misschien nog wat andere leuke/handige opties.

Ben ook voornemens om begin volgend jaar een Leon (ST) uit 2014/2015 te nemen, zou dan ws. een 1.6 Style Business Ecomotive worden. Als daar ook wat leuks voor te bedenken is tegen die tijd zal ik je 's een DM sturen om te kijken wat mogelijk is. Als het mag/kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Exorcist schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:55:
[...]

Ik heb er ws. destijds overheen gelezen, maar ik las ergens in jouw posts dat het op een Ibiza 6J mogelijk is om leaving home te activeren vermits er een lichtsensor is..?

Hebben een Ibiza ST (2014) Business Line High uitvoering met licht- en regensensor. Licht gaat aan bij ontgrendelen van de auto (als het donker genoeg is) maar blijft niet branden als de motor uit is/contact uit en je wegloopt, als het donker is. Zou dat an sich graag wel geactiveerd willen hebben en misschien nog wat andere leuke/handige opties.

Ben ook voornemens om begin volgend jaar een Leon (ST) uit 2014/2015 te nemen, zou dan ws. een 1.6 Style Business Ecomotive worden. Als daar ook wat leuks voor te bedenken is tegen die tijd zal ik je 's een DM sturen om te kijken wat mogelijk is. Als het mag/kan :+
Is een 2014 ibiza geen 6P?

Ja hoor mag altijd een DM sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 16:45
Ik heb op 2 feb. mijn seat Ibiza FR bussiness intence (1.0 motor ) besteld bij de dealer.
Toen zeiden ze een levertijd van ±10 weken. Acceptabel zou je denken.

Inmiddels na verschillende telefoontjes, ben ik erachter gekomen, dat ze problemen hebben met de toelevering van de onderdelen:
- 1.0 motor
- Climate control
- Verschillende velgen

De fabriek in Barcelona kan het wel aan, maar als ze geen onderdelen hebben, wordt het lastig :)
Verder is het zo dat De Ibiza 2e is geworden in De auto van het Jaar 2018, waardoor deze ineens heel populair is, en dus veel bestellingen zijn.

Tevens werkt het met een principe: Elk land heeft maar een x aantal "bouwslots" in de fabriek per maand. Dus bijv. Nederland heeft er 1000 ( fictief natuurlijk ), en jij besteld de 1001'ste , dan moet je al een maand wachten.

Mijn auto staat inmiddels bij de importeur, en wachtend op transport naar mijn dealer. Dus ik hoop heb binnen een weekje of 2 te krijgen... Alleen mij adviseur kan me nog geen datum vertellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rainesh schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:59:
[...]

Is een 2014 ibiza geen 6P?

Ja hoor mag altijd een DM sturen. :)
Niet die van mij/ons, dat is een 6J uit januari 2014 (dus eind 2013 ws.), wel t facelift model :)
Zal je een DM sturen als de Leon er tzt ook is, want het lijkt me toch wel prettig dan wat dingen af te tikken als we dat 's kunnen bespreken. Thx :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Voor alle toekomstige eigenaren van een nieuwe Seat ( of ander merk) is dit misschien leuk om te checken:

https://www.kenteken.tv/kentekenvoorspeller.php

Kun je een gokje doen wat je kenteken misschien gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Voor degenen die er 1 besteld, of al in bezit hebben: De 1.5 tsi heeft meer dan de 150 pk die ie zou moeten hebben. Mijne is vandaag op de rollenbank geweest en had rond de 163 pk en 264 Nm koppel. Alles standaard. Was met een meeting van seat-online. Toch leuk om te weten. Had trouwens alleen Ron98 getankt. Maar dat zo geen 13 pk meer geven op een standaard auto lijkt me.

Edit: Is trouwens een ibiza MY 2018.

[ Voor 5% gewijzigd door EvoII op 19-05-2018 23:11 ]

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:06
BobB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:48:
In wat voor stand gebruiken jullie je automatische ruitenwisser het vaakst? Ik blijf tijdens een wisselende regenbui maar met het knopje op de stengel aan het klooien omdat het nooit helemaal lekker is, naar mijn idee.

Ik kom van een DS3. Daar had je vijf standen: drie sterktes, automatisch en uit. Aan het begin van een regenbui zette ik de automaat aan en ik had er geen omkijken meer naar. Héél soms deed ik 'm handmatig nog een keertje extra als het even iets harder regende, maar dat kwam niet vaak voor.

Heeft VAG dit gewoon niet zo goed in de vingers of overzie ik een bepaalde logica op mijn Leon 5F? Een ruitenwisserautomaat is het zo niet bepaald, omdat ik regelmatig de boel moet bijsturen 8)7
Op mijn Leon 5F zit ik ook continue aan de gevoeligheid te rommelen... Als 't begint met regenen gaat hij ook echt nooit uit zich zelf aan.. Regensensor valt mij zwaar tegen.

Hiervoor heb ik twee Clio's (lease) gereden en daar hoefde ik er echt (bijna) nooit aan te zitten... Dat ging echt super goed.

Ik rijd overigens sinds november een Leon 1.2TSI DSG Style Business uit 2014, saai grijs kleurtje maar wel mooi beige leer. Hiervoor lease gereden met als laatste een full options Clio intens uit 2017.

In vergelijking met de Clio is 't wel echt een veel fijnere auto, vooral door de heerlijke DSG bak... Ook kan er niks op tegen de Duitse kwaliteit... De regensensor en de led lampen zijn wel duidelijk minder als bij de nieuwere Clio en ik mis mijn keyless entry en go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ter verdere oriëntatie en wat ik niet (goed) kan vinden:

Keuze voor de Leon ST staat wel vast voor me, in januari. Andere optie was inmiddels ook een Volvo V60 uit 2012/2013 maar gezien die zwaarder en minder zuinig zijn (D2 motor), de Leon.

Als ik me goed heb verdiept "moet" ik de 1.6 Business Style Ecomotive hebben; dit is naar mijn weten de meest riante uitvoering van de 1.6 (dus niet de 2.0 FR) en heeft full-LED koplampen en 8 speakers ipv. 6. Iemand ervaring met een model uit 2014 in die uitvoering? Zo ja, heeft het navigiatiesysteem opties om een telefoon als mirror te gebruiken (Android) of is dat voorbehouden aan edities uit 2015/16 of later? Verbruiksmonitor geeft in principe een gunstig verbruik aan wat ik belangrijk vind. Verder en bij voorkeur stoelverwarming maar die zijn wat schaarser, met half-leder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 10:47
Ik heb die uitvoering (uit 2014). Met de 1.6 motor. Deze heeft inderdaad full-led koplampen en 8 speakers.
In mijn geval met creme kleurige leren bekleding met stoelverwarming.
En als extraatje een Webasto standkachel die je kunt bedienen met een app.
Donderdag gaat hij terug naar Dutchlease, dus als je snel bent... 😉
In mijn auto zit het MIB1 navigatitie system met het kleine scherm. Het doet wat het moet doen maar dat is het dan ook. Het is erg traag en geen features zoals mirror-link en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

remmuz schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:12:
Ik heb die uitvoering (uit 2014). Met de 1.6 motor. Deze heeft inderdaad full-led koplampen en 8 speakers.
In mijn geval met creme kleurige leren bekleding met stoelverwarming.
En als extraatje een Webasto standkachel die je kunt bedienen met een app.
Donderdag gaat hij terug naar Dutchlease, dus als je snel bent... 😉
In mijn auto zit het MIB1 navigatitie system met het kleine scherm. Het doet wat het moet doen maar dat is het dan ook. Het is erg traag en geen features zoals mirror-link en dergelijke.
Thanks! Voor mij te vroeg, gezien ik nu nog een leaseauto heb en pas in januari een wissel mag/kan maken..maar verder voldoet het aan mijn eisen ja ;). Maar OK, dus geen Mirror-link..jammer. Misschien dat tegen die tijd een nieuwe model haalbaar is (financieel) maar wil er sowieso niet al te veel geld aan uitgeven. Concessies tussen opties en prijs zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet ook niet of je in jouw geval anno 2019 nog veel waarde moet hechten aan het navigatiesysteem van een Leon uit 2014. Die heeft dan al een paar jaar geen updates meer gehad. Met mijn Leon uit 2014, waarvan ik de navi wel een paar keer heb geüpdatet toen ik daar nog recht op had merk ik steeds vaker dat hij (belangrijke) nieuwe wegen niet kent. Gebruik daarom steeds vaker google maps op mijn telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 21-05-2018 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 08:18
Palomar schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:39:
Weet ook niet of je in jouw geval anno 2019 nog veel waarde moet hechten aan het navigatiesysteem van een Leon uit 2014. Die heeft dan al een paar jaar geen updates meer gehad. Met mijn Leon uit 2014, waarvan ik de navi wel een paar keer heb geüpdatet toen ik daar nog recht op had merk ik steeds vaker dat hij (belangrijke) nieuwe wegen niet kent. Gebruik daarom steeds vaker google maps op mijn telefoon.
Is lijkt mij toch dezelfde als in een Golf enzo? Dus gewoon via SD kaart updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Voor zover ik weet werden/worden all modellen geleverd met 3 jaar Mapcare.
Na die 3 jaar moet je een nieuwe SD kaart kopen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:27:
Voor zover ik weet werden/worden all modellen geleverd met 3 jaar Mapcare.
Na die 3 jaar moet je een nieuwe SD kaart kopen bij de dealer.
Inderdaad. Zie in de Seat webshop dat een update van west europa 149 euro kost. Vind ik wel vrij veel geld, vooral omdat je dan nog steeds met een vrij traag navigatiesysteem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Het schijnt ook mogelijk te zijn om Mapcare opnieuw aan te schaffen voor 3 jaar. met 2 updates per jaar.
Kost je 589,29. (in Duitsland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Palomar schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:39:
Ja, begrijpelijk. Op zich heb ik met mijn huidige auto's hetzelfde probleem, de TomTom in m;n Renault is maar eenmalig geupdate in 2016 en de Garmin in de Ibiza liep al achter bij aanschaf..ook ergens in 2015 nog een update gehad en that's it. Meestal voldoet het prima en in andere gevallen heb je inderdaad Google Maps oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Palomar schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:39:
[...]

Inderdaad. Zie in de Seat webshop dat een update van west europa 149 euro kost. Vind ik wel vrij veel geld, vooral omdat je dan nog steeds met een vrij traag navigatiesysteem zit.
Vrij traag? Welk systeem heb je nu erin? En welk softwareversie? Bij bepaalde firmwares is snelheid enorm verbeterd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 10:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zo, ik ben ook weer bijgekomen.
Net reactie van een dealer op de levertijd van een Ateca 1.4 DSG FR Business Intense.
Deze week bestellen is medio november leveren :/

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Mad-Matt schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:15:
Net reactie van een dealer op de levertijd van een Ateca 1.4 DSG FR Business Intense.
Ach, een jaar geleden zat er meer dan een jaar levertijd op ;)
Mijne zou in juni geproduceerd gaan worden en ik zou 6 weken van te voren horen wanneer hij gebouwd ging worden. Helaas tot op heden niets gehoord, dus juni ga ik niet meer redden..

Hoop niet dat er een erg grote vertraging op zit, want ze gaven aan levering begin juli toen ik hem bestelde ergens begin maart :|

[ Voor 3% gewijzigd door Arachnan op 22-05-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:17
Mad-Matt schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:15:
Geldt voor bijna alle merken en modellen sowieso merk ik, door de invoering van de WLTP.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

VidaR-9 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:10:
[...]

Geldt voor bijna alle merken en modellen sowieso merk ik, door de invoering van de WLTP.
ugh, zo fijn.
Net als het bericht `consumenten gaan hier prijstechnisch niets van merken` dat zie ik ook nog even niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:17
Mad-Matt schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:28:
[...]

ugh, zo fijn.
Net als het bericht `consumenten gaan hier prijstechnisch niets van merken` dat zie ik ook nog even niet gebeuren.
Inderdaad. Cupra 300 was überhaupt niet meer te bestellen zei de dealer..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zie het bij meer merken de Renaul Megan GT-205 die ook op mijn lijstje stond is ook niet meer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zaterdag toch een proefritje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Aflevering is verschoven van 31-5 naar 11-6 helaas. De auto is wel bij de importeur...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
VidaR-9 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:10:
[...]

Dit klopt geld ook helaas voor de polo en ibaza nu bestellen is pas eind november was bij mij of je moet een voorraad model kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Royz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:17:
Aflevering is verschoven van 31-5 naar 11-6 helaas. De auto is wel bij de importeur...
Dat is balen. Hebben ze nog een reden gegeven? Wij mogen as maandag onze Ibiza ophalen of er moet morgen ook zo'n mededeling komen, wat ik niet hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Qapla1 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:34:
[...]

Dat is balen. Hebben ze nog een reden gegeven? Wij mogen as maandag onze Ibiza ophalen of er moet morgen ook zo'n mededeling komen, wat ik niet hoop.
Pon en de dealer zijn te druk om hem nu te verplaatsen naar de dealer begreep ik. Persoonlijk denk ik dat als dit een particuliere auto was, de auto allang bij de dealer stond :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Royz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:26:
[...]

Pon en de dealer zijn te druk om hem nu te verplaatsen naar de dealer begreep ik. Persoonlijk denk ik dat als dit een particuliere auto was, de auto allang bij de dealer stond :(
Wat een flauwekul argument van Pon... Is het nou vakantietijd dan snap ik dat het wat drukker kan zijn maar dat weet je van te voren dus kan je daar rekening mee houden. Zou dat echt wat uitmaken, wel of geen particuliere auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Qapla1 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 06:59:
[...]

Wat een flauwekul argument van Pon... Is het nou vakantietijd dan snap ik dat het wat drukker kan zijn maar dat weet je van te voren dus kan je daar rekening mee houden. Zou dat echt wat uitmaken, wel of geen particuliere auto?
Ik denk dat de marge nu zo klein is, dat de prio laag is. Vandaar dat ik denk dat bij een particuliere auto (en dus grotere marge) meer service zouden krijgen ja.

/edit hij staat bij de dealer:

Ateca

[ Voor 15% gewijzigd door Royz op 25-05-2018 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qapla1
Royz schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:55:
[...]

Mooi hoor! En dan moet je nog tot 11 juni wachten voor je er mee weg mag rijden.... 8)7

Ik kreeg eindelijk het lang verwachte telefoontje gister met het kenteken.... pfff wat kan wachten lang duren zeg... Nog maar twee nachtjes slapen voor ons. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Royz schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:55:
[...]

Ik denk dat de marge nu zo klein is, dat de prio laag is. Vandaar dat ik denk dat bij een particuliere auto (en dus grotere marge) meer service zouden krijgen ja.

[afbeelding]
Zo staat hij ook bij Auto Carma in Rotterdam, mooi ding!

Net zelf een proefrit gemaakt in de 1.4 DSG.
Deze is niet meer leverbaar, alles wat nu besteld wordt is met de 1.5 ipv 1.4 en productie wordt pas weer opgestart in oktober.

Proefrit beviel erg goed, enige irritatie puntje, met een dag als vandaag komt er een hoop zon reflectie precies in m'n gezicht vanaf het chroom rondom de schakelpook. (Maar met wat wrap-folie is dit zo opgelost)

Oh ja, ben ik de enige die het gek vind dat bij de 19" FR velgen er plastic inserts in de velgen zit?
Enige reden hiervoor?

[ Voor 11% gewijzigd door Mad-Matt op 26-05-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mad-Matt schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:47:
[...]

Zo staat hij ook bij Auto Carma in Rotterdam, mooi ding!

Net zelf een proefrit gemaakt in de 1.4 DSG.
Deze is niet meer leverbaar, alles wat nu besteld wordt is met de 1.5 ipv 1.4 en productie wordt pas weer opgestart in oktober.

Proefrit beviel erg goed, enige irritatie puntje, met een dag als vandaag komt er een hoop zon reflectie precies in m'n gezicht vanaf het chroom rondom de schakelpook. (Maar met wat wrap-folie is dit zo opgelost)

Oh ja, ben ik de enige die het gek vind dat bij de 19" FR velgen er plastic inserts in de velgen zit?
Enige reden hiervoor?
Thanks! Ik krijg idd nog de 1.4 versie. Ik snap niet wat je bedoelt met plastic inserts, maar wellicht heb ik daarover heen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Royz schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:46:
[...]

Thanks! Ik krijg idd nog de 1.4 versie. Ik snap niet wat je bedoelt met plastic inserts, maar wellicht heb ik daarover heen gekeken?
Afbeeldingslocatie: http://www.seat.com/content/com/website/en/carworlds/suv-ateca/design/wheels/exclusive-19-36-1/_jcr_content.resizeViewPort.noScale.fileReference.png

Die zwarte elementen bij de wielbouten zijn van kunststof. Vind het een aparte keuze, maar het ziet er goed uit.
Ben benieuwd hoe het op de lange termijn goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mad-Matt schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:55:
[...]

[afbeelding]

Die zwarte elementen bij de wielbouten zijn van kunststof. Vind het een aparte keuze, maar het ziet er goed uit.
Ben benieuwd hoe het op de lange termijn goed blijft.
Als ik inzoom op die foto bij mij zitten die doppen er nog niet eens op lol. Ben ook erg benieuwd hoe lang ze erop gaan blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 22:46
Palomar schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:39:
[...]

Ach nee, je kunt gewoon de nieuwe kaarten downloaden via de website van een partij die ook de navigatie verzorgt voor VW zelf. Zie hier de link:

https://hereshop.navigati...SRpN7zhogxO2o0000BZ9SneKv

Staan genoeg workarounds op internet over hoe je de SD kaart update. Heeft echt niets te betekenen, scheelt al die kosten. Dit is ook exact wat een dealer doet volgens mij.

Ik had de Leon uit 2014 en heb zo halfjaarlijks geupdate. Het systeem blijft traag maar de kaarten zijn in ieder geval wel accuraat.

De dealer heeft ook nooit tegen mij gezegd dat het niet mocht of dat ze het afkeurden, ze vroegen wel eens of ik de kaarten wilde updaten maar heb altijd gezegd dat ik het gewoon via bovenstaande manier deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

KaiseRRuby schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:11:
[...]

Ach nee, je kunt gewoon de nieuwe kaarten downloaden via de website van een partij die ook de navigatie verzorgt voor VW zelf. Zie hier de link:

https://hereshop.navigati...SRpN7zhogxO2o0000BZ9SneKv

Staan genoeg workarounds op internet over hoe je de SD kaart update. Heeft echt niets te betekenen, scheelt al die kosten. Dit is ook exact wat een dealer doet volgens mij.

Ik had de Leon uit 2014 en heb zo halfjaarlijks geupdate. Het systeem blijft traag maar de kaarten zijn in ieder geval wel accuraat.

De dealer heeft ook nooit tegen mij gezegd dat het niet mocht of dat ze het afkeurden, ze vroegen wel eens of ik de kaarten wilde updaten maar heb altijd gezegd dat ik het gewoon via bovenstaande manier deed.
Heb je bij inleveren er nog vragen over gehad? Ik wil ook graag updaten, 149 is echt belachelijk veel geld vind ik, maar ik wil geen gezeik met de dearler krijgen.

Heb geen zin om duizenden pagina's aan algemene voorwaarden te lezen :+

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 22:46
MisterChaoSs schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:40:
[...]

Heb je bij inleveren er nog vragen over gehad? Ik wil ook graag updaten, 149 is echt belachelijk veel geld vind ik, maar ik wil geen gezeik met de dearler krijgen.

Heb geen zin om duizenden pagina's aan algemene voorwaarden te lezen :+
Heb er nooit iets over gehoord, maar de auto is nog steeds in de lease maar wel financial. Iemand anders rijdt er nu mee.

Maar dan bewaar je het oude, originele bestand toch gewoon en zet je dat weer terug als je hem in moet leveren?

Zo simpel is het namelijk, je download de nieuwe versie. Prikt de SD kaart in je Mac. Dan moet je iets bewaren geloof ik, dat is redelijk essentieel. Vervolgens koppie pasta en hop. Nieuwe versie.

Je moet alleen nooit je SD kaart formatteren oid geloof ik.

https://www.seat-online.n...atie-Update-November-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Qapla1 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:23:
[...]

Mooi hoor! En dan moet je nog tot 11 juni wachten voor je er mee weg mag rijden.... 8)7

Ik kreeg eindelijk het lang verwachte telefoontje gister met het kenteken.... pfff wat kan wachten lang duren zeg... Nog maar twee nachtjes slapen voor ons. 8)
En???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 16:17
Ondervinden er meer mensen met uitgestelde levertijden van Ibiza FR Business Intense 95 PK?
Die van mij is namelijk weer verplaats van week 24 naar week 28, geen reden opgeven waarom dus contact gezocht met de lease maatschappij, hij is begin februari besteld bij de dealer dus ik vind het raar dat veel mensen hem wel op tijd binnen krijgen.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qapla1
Zo, he he, wachten kan lang duren hoor maar we hebben haar ( of hem ) vanmiddag in ontvangst genomen.

Eerste indruk:

Woooooooooooooooooowww _/-\o_ :9~ O+

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fkyfAy/3_CC2_EFE8_8_E1_A_4499_A357_2_CE3_DE508_C37.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

@Qapla1 hij is mooi geniet ervan na dat lange wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

KaiseRRuby schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:21:
[...]

Heb er nooit iets over gehoord, maar de auto is nog steeds in de lease maar wel financial. Iemand anders rijdt er nu mee.

Maar dan bewaar je het oude, originele bestand toch gewoon en zet je dat weer terug als je hem in moet leveren?

Zo simpel is het namelijk, je download de nieuwe versie. Prikt de SD kaart in je Mac. Dan moet je iets bewaren geloof ik, dat is redelijk essentieel. Vervolgens koppie pasta en hop. Nieuwe versie.

Je moet alleen nooit je SD kaart formatteren oid geloof ik.

https://www.seat-online.n...atie-Update-November-2017
Aaaaah top, ga ik even beetje kloten en kijken hoever ik kom, thanks!

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remmuz
Hij is binnen! 12 februari besteld, 25 mei in handen.
Leon ST Xcellence , 1.6TDI/DSG7 in Mystery Blue
Upgrade Safety
Upgrade Winter
Upgrade Technology DSG
Upgrade Professional 3
Upgrade Beats Audio
Virtual cockpit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1qVyIUstyK9mnz3RPzriugO3/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/seABUQapDfGEzdu4P62OSdvx/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4yvQP4xjsq3mbX4k7NH209zV/thumb.jpg

Super blij mee. Virtual Cockpit en Beats audio systeem overtreffen de verwachting :-)

Tot mijn verbazing (en vreugde van mijn dochter) zitten er rolgordijntjes in de achter portieren. is dat tegenwoordig standaard op de ST?
kon ze zo snel niet terug vinden in de optie lijst?

[ Voor 23% gewijzigd door remmuz op 29-05-2018 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:09
Qapla1 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:20:
Zo, he he, wachten kan lang duren hoor maar we hebben haar ( of hem ) vanmiddag in ontvangst genomen.

Eerste indruk:

Woooooooooooooooooowww _/-\o_ :9~ O+

[afbeelding]
Ziet goed uit, toevallig een standaard audio systeem? klinkt deze goed?

En als je het kenteken probeert te verbergen zou ik deze wel wat meer blurren een aantal getallen uitproberen en je hebt hem ;) :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
NaxxiusX schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:50:
[...]

En als je het kenteken probeert te verbergen zou ik deze wel wat meer blurren een aantal getallen uitproberen en je hebt hem ;) :9.
Dan kom je die van mij ook tegen, zit er maar een klein stukje vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:09
remmuz schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:02:
[...]

Dan kom je die van mij ook tegen, zit er maar een klein stukje vandaan :)
Haha, Alleen dan moet ik toch iets meer nakijken. Nu was het 3x0 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 09:41
remmuz schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:52:
Super blij mee. Virtual Cockpit en Beats audio systeem overtrffen de verwachting :-)
Heel erg vette kleur!!! Heb 'm alleen nog maar op foto's mogen bewonderen.
Zoals het er nu uit ziet wordt de mijne in week 25 geproduceerd en mag ik 'm rond week 28 ophalen.
Ook in de kleur Mystery Blue.

Veel plezier ermee!!!

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik kom ook even meelezen met dit topic.

Mijn Bestelling:
SEAT Ateca 1.4 EcoTSI 150pk Style Business Intense
- Midnight Black
- Virtual Cockpit
- Panoramisch dak
- Wegklapbare trekhaak

Deze heb ik half februari besteld. Eerst zou deze half augustus binnen komen. Maandje later kreeg ik een brief dat deze eind juni uitgeleverd word.

Vorige week de dealer gebeld. Er zijn problemen met de trekhaak. Maar deze word bij de dealer gemonteerd. De auto was vorige week al geproduceerd en ergens tussen fabriek en Pon. Dealer gaf aan dat dat een erg grijs gebied was. Hij gaf aan dat hij zoiezo in juni word geleverd. Maar ipv laatste week van juni zou ik ook zomaar deze of volgende week een telefoontje kan krijgen.

Edit: Trekhaak zou mogelijk later gemonteerd worden. Zodra deze weer normaal leverbaar waren

[ Voor 10% gewijzigd door Gertjuhjan op 29-05-2018 14:20 ]

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

remmuz schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:52:
Upgrade Safety
Upgrade Winter
Upgrade Technology DSG
Upgrade Professional 3
Upgrade Beats Audio
Virtual cockpit

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Super blij mee. Virtual Cockpit en Beats audio systeem overtreffen de verwachting :-)

Tot mijn verbazing (en vreugde van mijn dochter) zitten er rolgordijntjes in de achter portieren. is dat tegenwoordig standaard op de ST?
kon ze zo snel niet terug vinden in de optie lijst?
gefeliciteerd, mooie bak!
Stiekem enorm jaloers dat deze kleur niet op de Ateca leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
NaxxiusX schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:50:
[...]

Ziet goed uit, toevallig een standaard audio systeem? klinkt deze goed?
Er zit volgens mijn vrouw voldoende laag in zodat we niet opzoek moeten naar een subwoofer... Dus ja, wij vinden van wel.
Dacht het goed gedaan te hebben op de ipad.... Waarom men kentekens blurt is eigenlijk bij nader inzien beetje overbodig.... Je krijgt toch geen adres te zien.... Je haalt dat eerder uit de info achter de foto als je dat aangezet hebt of klets ik nu uit mijn nek?

Ik las dat er problemen zijn met trekhaken? Wij hebben er ook een en die is bij de dealer gemonteerd, is namelijk van Brinks. Misschien dat die problemen hebben met leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:15

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Sinds een paar dagen klappen de spiegels van mijn Seat Leon ST (2015) niet meer in als ik op de afstandbediening 'afsluiten' 2 seconden vasthoud. Bij het vasthouden van 'openen' gaan de ramen ook niet meer open.

Als ik in de auto zit en handmatig de spiegels in laat klappen, werkt dat prima. Ook gaan alle ramen individueel gewoon prima open/dicht.

Uiteraard rond gaan Googelen en naar aanleiding van die zoektocht:
- Opties in het menu (die aan stonden) eerst uit gezet, systeem uit, systeem aan en weer aangezet.
- Raam open en knop nog vijf seconden vasthouden, zelfde bij raam dicht

Wat zie ik over het hoofd, wat kan ik nog proberen? Natuurlijk kan ik langs de dealer, maar als het niet hoeft en ik 't zelf kan fixen... :)

...en toen kwam ik VAGCOM referenties tegen waarin opties/aanpassingen genoemd worden waar ik me al sinds aanschaf aan erger, daar ga ik binnenkort ook maar eens werk van maken.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb wel eens iets vergelijkbaar 'vaags' gehad met de interieurverlichting. Heb toen in het menu de fabrieksinstellingen teruggezet. Dat kun je per onderdeel doen (wellicht wel alleen voor de ramen/spiegels, zodat je niet al je andere instellingen kwijt bent). Daarna werkte het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Gertjuhjan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:16:
Vorige week de dealer gebeld. Er zijn problemen met de trekhaak. Maar deze word bij de dealer gemonteerd. De auto was vorige week al geproduceerd en ergens tussen fabriek en Pon. Dealer gaf aan dat dat een erg grijs gebied was. Hij gaf aan dat hij zoiezo in juni word geleverd. Maar ipv laatste week van juni zou ik ook zomaar deze of volgende week een telefoontje kan krijgen.

Edit: Trekhaak zou mogelijk later gemonteerd worden. Zodra deze weer normaal leverbaar waren
Lekker vaag, ze kunnen toch onmogelijk plotseling opbellen dat je auto klaar is? Overigens is de vaste trekhaak niet meer te configureren op de site:
NIET LEVERBAAR Vaste trekhaak Ateca, met trekhaakvoorbereiding, inclusief 13-polige kabelset maar de Zwenkbare trekhaakset wel.

Ik heb trouwens nieuwe foto's gekregen:
Ateca

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XZwbfx6PZhU77jZ2WRxBnOIc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mFP5veAQ2U0yMvli0uZKYn42/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Royz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:26:
[...]

Lekker vaag, ze kunnen toch onmogelijk plotseling opbellen dat je auto klaar is? Overigens is de vaste trekhaak niet meer te configureren op de site:
NIET LEVERBAAR Vaste trekhaak Ateca, met trekhaakvoorbereiding, inclusief 13-polige kabelset maar de Zwenkbare trekhaakset wel.

Ik heb trouwens nieuwe foto's gekregen:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hij is bij mij "Zwenkbaar". Maar we zullen het zien. Wanneer heb jij hem besteld? En hoe lang moet hij daar nog staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Vind het een mooie bak hoor, de Ateca... als die er was geweest toen ik m'n auto mocht bestellen, denk ik dat ik daar ook voor was gegaan :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Gertjuhjan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:28:
[...]

Hij is bij mij "Zwenkbaar". Maar we zullen het zien. Wanneer heb jij hem besteld? En hoe lang moet hij daar nog staan?
Besteldatum 13-2 en aflever afspraak 11-6. Overigens heb ik geen trekhaak, maar zie veel voorbij komen van mensen die de vaste hadden en nu de zwenkbare upgrade krijgen.
Kaastosti schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:48:
Vind het een mooie bak hoor, de Ateca... als die er was geweest toen ik m'n auto mocht bestellen, denk ik dat ik daar ook voor was gegaan :)
Ja, het gekke is dat ik nu een Leon rijdt die ongeveer hetzelfde is :+ Ik denk zelfs dat veel mensen in mijn omgeving niet eens zullen opmerken dat het een andere auto is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/olYXsNtsi7UIJHuvBKw59WNw/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heel vervelend, ik sta volledig klaar om een Ateca te bestellen, maar de herziende offerte van de dealer laat maar op zich wachten. (Verkoper is paar dagen vrij, heeft hij op zich ook recht op, maar laat een collega dat even aanpassen dan)

de 19" velgen moeten eraf, had even over het hoofd gezien dat we tot max. 18" mogen rijden volgens het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Mad-Matt schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:58:
Heel vervelend, ik sta volledig klaar om een Ateca te bestellen, maar de herziende offerte van de dealer laat maar op zich wachten. (Verkoper is paar dagen vrij, heeft hij op zich ook recht op, maar laat een collega dat even aanpassen dan)

de 19" velgen moeten eraf, had even over het hoofd gezien dat we tot max. 18" mogen rijden volgens het contract.
Als het om lease gaat, let dan op dat hoe groter de wielen, hoe duurder het word. Dan heb ik het niet alleen over de meerprijs bij aanschaf. Maar de leasemaatschappij calculeert mee dat grotere velgen (dus dunnere banden) meer onderhoud vergen. Denk daar bij aan grotere kans op schade. Dunne banden zijn duurder. Meer slijtage aan de banden en etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gertjuhjan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:00:
[...]

Als het om lease gaat, let dan op dat hoe groter de wielen, hoe duurder het word. Dan heb ik het niet alleen over de meerprijs bij aanschaf. Maar de leasemaatschappij calculeert mee dat grotere velgen (dus dunnere banden) meer onderhoud vergen. Denk daar bij aan grotere kans op schade. Dunne banden zijn duurder. Meer slijtage aan de banden en etc.
I know, maar we kopen hier, het bedrijf heeft zelf richtlijnen bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mad-Matt schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:58:

Hou je dan de standaard 18 inch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Royz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:26:
[...]

Hou je dan de standaard 18 inch?
Ja, mogelijk koop ik t.z.t. een ander setje. Maar voorlopig hou ik die eronder ja.
Op de Rodium Grey vind ik het niet echt misstaan.
Afbeeldingslocatie: https://ottoscars.ch/images/cars/slider/8988_01_SEAT-Ateca-1-4TSI-FR-4DRIVE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Palomar schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:13:
Ik heb wel eens iets vergelijkbaar 'vaags' gehad met de interieurverlichting. Heb toen in het menu de fabrieksinstellingen teruggezet. Dat kun je per onderdeel doen (wellicht wel alleen voor de ramen/spiegels, zodat je niet al je andere instellingen kwijt bent). Daarna werkte het weer goed.
Fabrieksinstellingen konden inderdaad per onderdeel teruggezet worden... maar geen succes.
Alle zekeringen nu ook gecontroleerd, zien er allemaal nog goed uit.

Bijkomend issue waar ik achter kwam is dat het raam van de bijrijder niet meer automatisch open blijft gaan als je het knopje verder doorduwt. Dat was altijd wel zo, wil ook niet meer. Zucht, dan toch maar even contact opnemen met de dealer ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 02-10 15:22
Kaastosti schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:42:
[...]
Bijkomend issue waar ik achter kwam is dat het raam van de bijrijder niet meer automatisch open blijft gaan als je het knopje verder doorduwt. Dat was altijd wel zo, wil ook niet meer. Zucht, dan toch maar even contact opnemen met de dealer ben ik bang.
Dit kun je soms oplossen door handmatig het knopje naar beneden ingedrukt te houden tot dat hij niet meer verder gaat. Dan even loslaten en weer naar beneden drukken. En dan dit naar boven herhalen. Dus vasthouden tot dat hij boven is, loslaten en weer een keer omhoog drukken.

Dan leert hij weer de begin en eindpositie in.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

adjego schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:38:
[...]Dit kun je soms oplossen door handmatig het knopje naar beneden ingedrukt te houden tot dat hij niet meer verder gaat. Dan even loslaten en weer naar beneden drukken. En dan dit naar boven herhalen. Dus vasthouden tot dat hij boven is, loslaten en weer een keer omhoog drukken.

Dan leert hij weer de begin en eindpositie in.
Ja die had ik ook ergens gelezen en inmiddels geprobeerd... zonder succes. Het kan nog steeds aan verschillende dingen liggen, maar waarschijnlijk onderdelen waar ik als leek met m'n tengels van af moet blijven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Gertjuhjan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:16:
Ik kom ook even meelezen met dit topic.

Mijn Bestelling:
SEAT Ateca 1.4 EcoTSI 150pk Style Business Intense
- Midnight Black
- Virtual Cockpit
- Panoramisch dak
- Wegklapbare trekhaak

Deze heb ik half februari besteld. Eerst zou deze half augustus binnen komen. Maandje later kreeg ik een brief dat deze eind juni uitgeleverd word.
...
Jaja, zojuist een mail gekregen dat de auto al bij de dealer is. Maandag word ik gebeld voor een afleverafspraak. Waarschijnlijk eind volgende week of de maandag daarna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Gertjuhjan schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:36:
[...]

Jaja, zojuist een mail gekregen dat de auto al bij de dealer is. Maandag word ik gebeld voor een afleverafspraak. Waarschijnlijk eind volgende week of de maandag daarna!
Jaloers :9~

Mijne is begin maart besteld en zou ook in juni geproduceerd worden, maar ik zou 6 weken van te voren horen wanneer de productie ingepland staat. Aangezien het inmiddels 1 juni is gaat dat hem niet meer worden.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Arachnan schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:07:
[...]

Jaloers :9~

Mijne is begin maart besteld en zou ook in juni geproduceerd worden, maar ik zou 6 weken van te voren horen wanneer de productie ingepland staat. Aangezien het inmiddels 1 juni is gaat dat hem niet meer worden.. :-(
Die van mij is half februari besteld. Zou eind juni geleverd worden(Niet geproduceerd).

Wellicht zou je er een telefoontje aan kunnen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Gertjuhjan schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:10:
[...]

Die van mij is half februari besteld. Zou eind juni geleverd worden(Niet geproduceerd).

Wellicht zou je er een telefoontje aan kunnen wagen.
Al gedaan (meer dan eens), de dealer wordt onderhand gek van mij denk ik :+
Enige wat ze kunnen zeggen is dat zij nog niet door hebben gekregen dat de productie ingepland staat.

Mijne is wel de FR Business Intense met alle opties behalve standkachel en trekhaak, maar wel zelfde motor, dus ik verwacht niet dat dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Gertjuhjan schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:36:
[...]

Nice! Welke dealer? Ik ben maandag over een week, misschien zien we elkaar daar ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Royz op 01-06-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
[edited]

[ Voor 97% gewijzigd door Arachnan op 01-06-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Royz schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Nice! Welke dealer? Ik ben maandag over een week, misschien zien we elkaar daar ;)
De Waal Autogroep Tiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
Toen ik vandaag voor het eerst een leon fr in mystery blue zag rijden kan ik ook niet meer wachten op bericht van de dealer. Guddumme wat een car en wat zie je hem zo nog weinig (wat overigens niet erg is). Mede forummer overigens? kenteken iets met RX geloof ik.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Toen ik bij de dealer was werd er een Leon met Aero-pakket afgeleverd, jezus wat een sexy kontje is dat zeg.
Jammer dat die gene de Leon in zwart had besteld waardoor het wat minder stoer stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
RudyL schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:51:
Toen ik vandaag voor het eerst een leon fr in mystery blue zag rijden kan ik ook niet meer wachten op bericht van de dealer. Guddumme wat een car en wat zie je hem zo nog weinig (wat overigens niet erg is). Mede forummer overigens? kenteken iets met RX geloof ik.
Ik was het niet, mijn kenteken begint met SR...

Het is inderdaad een super mooie kleur die erg goed bij het model past.
Wilde eerst voor Boheme purple gaan maar ben blij dat ik toch Mystery blue heb gekozen.
Sterkte met wachten op de jouwe 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Vandaag eens een aardig stukje wezen rijden, wat een verademing vergeleken met het oude karretje.... Alleen er viel me iets op... De navigatie is op 2 plaatsen niet up-to-date. Bij knooppunt A1/A6 en bij Badhoevedorp klopt de weg ook niet met de actuele situatie. Dus thuis gekomen naar de Seat site, gezocht naar kaartupdates, dan word je naar de site van Here geleid, daar aangekomen de juiste auto en bouwjaar gekozen, in de auto zelf even versie info opgezocht.... En dan komt het, op de site van Here hebben ze het over het versienummer in een groen vak vergelijken... Ik zie nergens een groen vak... niet op de tablet en ook niet op een laptop.... Wie o wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Qapla1 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:25:
Vandaag eens een aardig stukje wezen rijden, wat een verademing vergeleken met het oude karretje.... Alleen er viel me iets op... De navigatie is op 2 plaatsen niet up-to-date. Bij knooppunt A1/A6 en bij Badhoevedorp klopt de weg ook niet met de actuele situatie. Dus thuis gekomen naar de Seat site, gezocht naar kaartupdates, dan word je naar de site van Here geleid, daar aangekomen de juiste auto en bouwjaar gekozen, in de auto zelf even versie info opgezocht.... En dan komt het, op de site van Here hebben ze het over het versienummer in een groen vak vergelijken... Ik zie nergens een groen vak... niet op de tablet en ook niet op een laptop.... Wie o wie weet raad?
Als je hier klikt en je bouwjaar kiest, dan zie je niks over groen vak toch?

Druk op de "NAV"-knop.
Bevestig de selectie “Installatie”>“Versie-informatie” op het scherm.
Controleer de eerste tekstregel in "Versie-informatie" met de volgende afbeeldingen:
Als de eerste drie tekens 5F0 zijn, gaat het om de systeemversie "Navi System - 5F0".
Als de eerste drie tekens 6P0 zijn, gaat het om de systeemversie "Navi System - 6P0".
Maar als uw systeem een ingebouwde harde schijf heeft en de eerste drie tekens niet 5F0 of 6P0 zijn, dan hebt u systeemversie "Navi System Plus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Royz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Als je hier klikt en je bouwjaar kiest, dan zie je niks over groen vak toch?

---- knip ----
Alle stappen doorlopen, vanaf de Seat.nl site tot en met de Here site. Na het kiezen van model en bouwjaar krijg je een deel dashboard te zien, stukje tekst, screenshot van je display in je auto met versienummer ( zwart schermpje) en daaronder staat dan:

"Navi System update:
The four-digit number contained in the green box stands for the last update that has been released. If the number in the same place (in front of the regional code, ECE in this case) in your Navi System is lower than the one in the green box, your system is outdated.
In that case, we therefore recommend that you update the navigation data. You can download the full set of data at once."

Daaronder een kaart van Europa in het grijs en rood, daaronder twee download linkjes.

Maar waar ik ook kijk, ik zie geen 'green box'. Dus maar even dat ene bestand gedownload en de dealer gesproken. Die zou er nog op terug komen want hij weet dat niet zo uit zijn hoofd.

Ondertussen maar de aanwijzingen opgevolgd en de bestanden vervangen. Kaart word gewoon geaccepteerd en versie is dezelfde die er al op stond. Dus niks veranderd.

Aanvulling:

Zojuist maar eens met Here contact gezocht en die geven aan dat kaartupdates een verwerkingstijd van een half jaar hebben, althans voor apparatuur in auto's, gebruik je de app dan heb je vrijwel direct de meest actuele kaartgegevens omdat de app die direct van hun servers trekt. En wat mij het meest verbaasde is de opmerking dat ik als eindgebruiker voor technische ondersteuning en updates bij de Seat dealer moet zijn.... Die zijn mijn leverancier terwijl je wel bij Here uitkomt als je naar updates zoekt.... Dat is voor mij een reden om na de drie jaar gratis updates dmv Mapcare niet een nieuwe sd kaart ga kopen als ik geen updates meer krijg.

[ Voor 17% gewijzigd door Qapla1 op 05-06-2018 09:41 . Reden: aanvulling en typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 19:26
Weet iemand wanneer de Seat fabriek in Martorell overgaat op MY2019 voor de Ibiza? Als er wijzigingen zouden zijn dan zouden die nu toch al op de site van SEAT moeten staan (of in de online brochure), aangezien tussen bestellen productie al gauw 3 maanden zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Voor de Leon ging het nieuwe model jaar vorig jaar in week 45 in. denk niet dat het voor de Ibiza heel anders is?
Zegt ook niet alles want b.v. de virtual cockpit was begin dit jaar te bestellen.

[ Voor 39% gewijzigd door remmuz op 06-06-2018 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het heeft even geduurd, maar hij (Ateca FR) is nu eindelijk daadwerkelijk besteld (handtekening van manager liet op zich wachten).
Qua kleur toch maar voor het Rodium Grey gegaan.

Nu kan het lange wachten beginnen, levering is medio november

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 19:26
EvoII schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:55:
[...]

Op de vag meeting zeker? Dat was de mijne :)

[afbeelding]

Gisteren voor het eerst handmatig gewassen na de glasscoating. Dat is eigenlijk een must voor deze lak, want hij is ontzettend zwak! Hoe specialer de lak, hoe zwakker lijkt wel. Was pas 4 maanden oud en zat al vol krasjes. Nog nooit in de wasstraat geweest en het leek wel of ie er al jaren doorheen geweest was.
Ziet er prachtig uit Mark! Ik mag zo, om 16.30 uur, eindelijk mijn Ibiza FR Business Intense 115 PK ophalen! Ik heb gekozen voor de Nevada White kleur, dus die lak zal ook wel zwak zijn.

Wat was jij kwijt voor de glasscoating? Zit er hard aan te denken dit ook te laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mad-Matt schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:10:
Het heeft even geduurd, maar hij (Ateca FR) is nu eindelijk daadwerkelijk besteld (handtekening van manager liet op zich wachten).
Qua kleur toch maar voor het Rodium Grey gegaan.

Nu kan het lange wachten beginnen, levering is medio november
Congrats! Heb je de 1.5tsi genomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Royz schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:16:
[...]

Congrats! Heb je de 1.5tsi genomen?
Thanks, ik moet nu beroep doen op mijn minst goede kwaliteit, geduld
Yes, op papier nog de 1.4 DSG, maar in praktijk wordt dat de 1.5.

Tegen die tijd eens kijken voor wat chiptuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Gisteren bericht gekregen van de dealer dat het niet zeker is dat mijn auto in mei/juni geproduceerd kan worden. Als dat niet het geval is, dan schuift mijn productieslot door naar oktober/november :(

Als dat het geval is dan ga ik overwegen om de order te cancellen. 2-3 maanden levertijd beloven en dan uiteindelijk 7-8 maanden laten wachten is niet oké.

(het zou meer een principe kwestie zijn, want als ik opnieuw ergens anders zou bestellen ben ik waarschijnlijk nog langer aan het wachten)

[ Voor 17% gewijzigd door Arachnan op 08-06-2018 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Arachnan schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 07:36:
Gisteren bericht gekregen van de dealer dat het niet zeker is dat mijn auto in mei/juni geproduceerd kan worden. Als dat niet het geval is, dan schuift mijn productieslot door naar oktober/november :(

Als dat het geval is dan ga ik overwegen om de order te cancellen. 2-3 maanden levertijd beloven en dan uiteindelijk 7-8 maanden laten wachten is niet oké.

(het zou meer een principe kwestie zijn, want als ik opnieuw ergens anders zou bestellen ben ik waarschijnlijk nog langer aan het wachten)
Gewoon annuleren inderdaad. Ik heb mijn Ibiza ook geannuleerd toen hij drie maanden vertraging opliep. Toen een Megane besteld, waarvan de levertijd 4 maanden zou zijn, die werd bijna een maand eerder geleverd. Uiteindelijk heb ik de Megane twee weken later gekregen dan de datum waarop ik de Ibiza zou krijgen. (Ik kreeg ook +- 2 weken voordat ik de Ibiza zou krijgen te horen dat hij drie maanden vertraagd was)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dat is wel een kl*te bericht om te krijgen zeg, flink balen.

Vanuit Seat begrijp ik het wel, althans wat de dealer mij verteld heeft. Al die fabrikanten zijn "bang" voor die WLPT-keuring. Ze weten totaal niet wat de prijzen gaan doen en wachten daardoor met produceren tot ze meer zekerheid hebben. Mensen die al besteld hebben kunnen dus ineens enorm pech hebben (zoals jij).
Anderen (zoals ik) moeten gewoon een erg lange levertijd accepteren.
(dinsdag besteld, oktober productie)

Maar ik zou hem annuleren en lekker een voorraad model opzoeken (of een ex-demo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006

Ook contact gehad en mijn eind juni aflevering is verschoven naar eind juli aflevering. Hoogst onzeker of dat gehaald gaat worden en indien niet het geval schuiven we vanwege vakantie en WLPT ombouw zo 6 weken verder door.

Ik ben nog wel steeds overtuigd van de Leon dus ga niet vanwege de lange wachttijd een andere bestellen. Dan voldoet mijn voorloper nog prima, is gewoon ***, maar doe je weinig aan.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Momenteel rij ik nog een 14% bijtelling wagen en als mijn wagen pas in oktober geproduceerd gaat worden krijgt hij sowieso de nieuwe 1.5 motor mee. Dus zoals gezegd zou het een principe kwestie zijn.

Ik heb tot nu toe nog geen voorraadmodellen gezien die de opties hebben die ik wil, dus ik zal sowieso een nieuwe auto moeten bestellen en die heeft waarschijnlijk ook last van de overgang naar WLTP.

Enige reden dat ik nu sowieso zou annuleren is als elektrisch rijden een optie was i.v.m. de bijtelling, maar dat is helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 16:17

Helaas zie je dit te vaak maar je kunt hier niks aan doen, welke model hebt je besteld?
Mijn auto is onderhand nu ook al 2 keer uitgesteld met een maand maar steeds niks zeker of die volgende maand geproduceerd wordt, het kan zomaar zo zijn dat die nog een keer uitgesteld wordt. :/

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Buizerd__NL schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:58:
[...]

Helaas zie je dit te vaak maar je kunt hier niks aan doen, welke model hebt je besteld?
Mijn auto is onderhand nu ook al 2 keer uitgesteld met een maand maar steeds niks zeker of die volgende maand geproduceerd wordt, het kan zomaar zo zijn dat die nog een keer uitgesteld wordt. :/
De Seat Ateca 1.4 150pk DSG FR Business Intense.
Mijne was ook al uitgesteld van mei naar juni, maar nu dus misschien opeens 5 maanden extra vooruit :|

Als het goed is hoor ik vandaag meer.
Pagina: 1 ... 20 ... 87 Laatste