Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 21 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 10:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Op het moment compenseert PON de bestellingen nog, dus nu besteld betekend niet meer bijtelling. Geen idee hoe dit werkt maar dit zeiden ze.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Oh wow, dan heb ik toch nog erg geluk. Half februari besteld en maandag mag ik hem ophalen:
SEAT Ateca 1.4 EcoTSI 150pk Style Business Intense
- Midnight Black
- Virtual Cockpit
- Panoramisch dak
- Wegklapbare trekhaak

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41
2018/2019 kaarten voor Discover Pro / Columbus / Seat Navi Plus

http://infotainment-cdn.s...H12_P169_EU_2018_2019.zip

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Ik hoorde gisteren van de dealer dat mensen die nu hun Ateca bestellen, sowieso pas in januari hun auto krijgen, waarschijnlijk nog later ook. Iets met dat de Ateca in dezelfde fabriek geproduceerd wordt in Tsjechië als de Karoq en dat zij de voorkeur geven aan productieslots voor Skoda auto's. Blijkt een dingetje te zijn waar iedere Seat dealer in Nederland mee worstelt, omdat wij een relatief kleine markt zijn voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Daar wordt ik niet zo vrolijk van, dat is namelijk een ander bericht dan ik 2 weken terug hoorde.

[ Voor 28% gewijzigd door Mad-Matt op 10-06-2018 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
Ik ben er inmiddels wel achter dat dealers van alles vertellen, maar nog meer informatie achterhouden.
Voor mij is het allemaal wat minder boeiend omdat ik nog een 14% bijtelling auto rij, maar anders zou ik wel pissig zijn door de extra vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk eerder dat de dealers ook niet alles weten. Die zijn ook maar doorgeefluikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mijn dealer durft ook niets meer te zeggen, vanuit de importeur zijn er ook volop geruchten over leveringen pas in 2019. Maar ze weten in september pas meer, dan start de productie weer. Hopeloze tijden voorlopig dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Zo, vanmiddag dan eindelijk opgehaald! Oud vs nieuw :)

Leon vs Ateca

Leon vs Ateca

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
RutgerFR schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:59:
[...]

Ziet er prachtig uit Mark! Ik mag zo, om 16.30 uur, eindelijk mijn Ibiza FR Business Intense 115 PK ophalen! Ik heb gekozen voor de Nevada White kleur, dus die lak zal ook wel zwak zijn.

Wat was jij kwijt voor de glasscoating? Zit er hard aan te denken dit ook te laten doen...
En hoe bevalt ie? Geen idee of jouw lak ook zo zwak is. Kosten van stage 3 polijsten icm een glasscoating zijn rond de 1600 euro. Best duur maar alle waar naar zijn geld uiteraard. Auto is beter den nieuw na zo’n beurt.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Had nog een kleine serie gemaakt:

AtecaAtecaAtecaAtecaAtecaAteca

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Erg nice, ik twijfel nog steeds een beetje over de kleur van mijn Ateca. Heb momenteel gekozen voor rood, omdat het wel mooi matched met de rode stiksels van de FR uitvoering. Tweede keus was/is wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Arachnan schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:05:
Erg nice, ik twijfel nog steeds een beetje over de kleur van mijn Ateca. Heb momenteel gekozen voor rood, omdat het wel mooi matched met de rode stiksels van de FR uitvoering. Tweede keus was/is wit.
Ik vind het erg jammer dat er maar zo weinig kleuren beschikbaar zijn voor de FR. Wit was eerlijk gezegd niet mijn 1e keus, maar voelde me wel beperkt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Royz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:25:
[...]

Ik vind het erg jammer dat er maar zo weinig kleuren beschikbaar zijn voor de FR. Wit was eerlijk gezegd niet mijn 1e keus, maar voelde me wel beperkt zo.
Mijn eerste keus was oranje, maarja, dat deed teveel met de restwaarde volgens onze leasemaatschappij, dus dat mocht niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Vind persoonlijk de Ateca ook mooier in een donkere kleur. In het wit met FR vind ik hem erg bonkig/hoekig, vooral rondom de wielkasten. Verder lijkt het mij met een 150pk DSG best een fijne auto, lekker hoog, ruimte is in orde en met virtual cockpit net weer wat moderner. Al vond ik dat laatste in de leen-Golf die ik laatst had toch ook behoorlijk afleiden van de weg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

J0YR1D3R schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Vind persoonlijk de Ateca ook mooier in een donkere kleur. In het wit met FR vind ik hem erg bonkig/hoekig, vooral rondom de wielkasten. Verder lijkt het mij met een 150pk DSG best een fijne auto, lekker hoog, ruimte is in orde en met virtual cockpit net weer wat moderner. Al vond ik dat laatste in de leen-Golf die ik laatst had toch ook behoorlijk afleiden van de weg :X
Ik had eigenlijk wel een blauwe willen nemen, maar goed die optie is er niet. Dan heb je oranje, rood en zwart die ik alle drie niet wil. Kom je eigenlijk vanzelf bij wit uit... Voordeel van die virtual cockpit is wel dat je zelf kan bepalen wat je wilt zien. Je kunt ook normale meters tonen met de radiozender in het midden bijv. Niet fancy zoals de gekleurde navigatie over je gehele dash, maar als het werkt waarom niet.

Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F9V7IYKEIFrI%2Fmaxresdefault.jpg&f=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:34:
[...]

Ik had eigenlijk wel een blauwe willen nemen, maar goed die optie is er niet. Dan heb je oranje, rood en zwart die ik alle drie niet wil. Kom je eigenlijk vanzelf bij wit uit... Voordeel van die virtual cockpit is wel dat je zelf kan bepalen wat je wilt zien. Je kunt ook normale meters tonen met de radiozender in het midden bijv. Niet fancy zoals de gekleurde navigatie over je gehele dash, maar als het werkt waarom niet.

[afbeelding]
Dan zie je dus ongeveer hetzelfde als bij een "ouderwetse"? Wat is dan nog de meerwaarde? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:49:
[...]

Dan zie je dus ongeveer hetzelfde als bij een "ouderwetse"? Wat is dan nog de meerwaarde? :+
Klopt, maar als je erachter komt (zoals @J0YR1D3R) dat je continu wordt afgeleid heb je in ieder geval een fallback...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Royz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:51:
[...]

Klopt, maar als je erachter komt (zoals @J0YR1D3R) dat je continu wordt afgeleid heb je in ieder geval een fallback...
Bij mij was het meer dat ik merkte er tijdens het rijden mee te gaan spelen/veranderen. Als je dan op zoek bent naar iets dan duurt het wat langer voor je het gevonden hebt. Gelukkig heb ik zelf een ouderwets dashboard :P Enkel de navigatie is hetzelfde type en volledig touchscreen (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:20
Ik had het enige al uitgezocht maar ik was toch benieuwd naar jullie mening.
Ik ben op zoek naar Leon ST (2014/15) in de FR uitvoering. Nu heb je ze met met de 1.4 ACT 140PK en de 1.4 122PK. Nu is mijn vraag. Ga je het verschil echt merken in vermogen en welke voor-/nadelen hebben de twee motoren? Ik ga er geen caravan of aanhanger achter hangen, maar ritjes richting de Alpen zitten er wel in. Jullie mening hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
J0YR1D3R schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Het is een hele fijne auto, het voordeel van wit is dat ie groter lijkt, maar in de donkere kleuren ziet ie er ook prima uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:09
YoGi_Berra schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:39:
Ik ben op zoek naar Leon ST (2014/15) in de FR uitvoering. Nu heb je ze met met de 1.4 ACT 140PK en de 1.4 122PK. Nu is mijn vraag. Ga je het verschil echt merken in vermogen en welke voor-/nadelen hebben de twee motoren? Ik ga er geen caravan of aanhanger achter hangen, maar ritjes richting de Alpen zitten er wel in. Jullie mening hierover?
Ik heb afgelopen september mijn 1.4 122pk (handbak) ingeruild voor een 1.4 ACT 150pk met een DSG. En ik moet zeggen... je kunt het verschil echt goed merken. Ik heb het idee dat vooral onderin de 150pk-variant gewoon een stuk sterker is (koppel is ook 200Nm vs 250Nm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:25

SeatRider

Hips don't lie

Ik rijd nu een half jaar in mijn witte Leon 3. Daarvoor reed ik in een groene Leon 2. Sinds ik in de nieuwe auto rijd, heb ik het idee dat men mij in het verkeer minder prettig bejegent. Ik rijd zelf niet agressief en vertoon ook geen ander uitlokkend gedrag, maar ik heb wel het gevoel dat ik veel vaker dan voorheen dwars gezeten word (afgesneden, klemgereden of linksrijders die kilometers niet naar rechts gaan).

Is een witte Leon 3 de nieuwe BMW? ;-) (semi grappig bedoeld, de Leon 1 had nog een grille die je kon aanzien voor een BMW, maar daar heeft deze toch geen last meer van).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10 00:51
YoGi_Berra schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:39:
Verschil vind ik goed merkbaar, sinds kort een 1.4TSI 150pk, en heb ook proefgereden in de 125pk (en ook de 140pk) variant. Die is gewoon wat minder vlot, niet dat hij langzaam aanvoelt, maar ik vind de 140/150pk variant een stuk vlotter aanvoelen. Ik zou persoonlijk nu niet terug willen naar de 125pk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

Hier baal ik ook heel erg van. Zelf heb ik hem in mijn ogen in saai Rodium Grey besteld;

Zwart: No way, nooit meer zwart. Prachtig als het schoon is, maar een dag later al niets meer.
Wit: Huidige is wit, ik wil wat anders.
Rood: Erg tof, maar ik durfde het niet aan
Oranje: nee, niet mijn kleur

Een collega van me die hier net begonnen is had als vorige baan auto's wrappen.
Nog even de baas overhalen en dan ga ik hem denk ik wrappen. (1 van onze leveranciers levert ook Avery en 3M folie).

edit:

Directeur vind het prima, kleurtje uitzoeken en wachten op de auto.

[ Voor 5% gewijzigd door Mad-Matt op 21-06-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
Iemand enig idee of de huidige Leon ooit nog het 1.5TSI blok gaat krijgen? Schiet niet echt op in de VAG stal. :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Vissa66 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 04:47:
Iemand enig idee of de huidige Leon ooit nog het 1.5TSI blok gaat krijgen? Schiet niet echt op in de VAG stal. :P
Jap krijgt ie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
Enig idee in welk tijdsbestek? Vind zo'n Leon met het Aerodynamic pakket wel lekker smoelen, en hierna wil ik toch wat verstandigers gaan rijden. Maar aan die huidige 1.4 en 1.8 blokken ga ik mijn vingers niet branden. :) :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Vissa66 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:15:
[...]

Enig idee in welk tijdsbestek? Vind zo'n Leon met het Aerodynamic pakket wel lekker smoelen, en hierna wil ik toch wat verstandigers gaan rijden. Maar aan die huidige 1.4 en 1.8 blokken ga ik mijn vingers niet branden. :) :P
1.5t is nog te tunen :p

Huidige 1.4 ACT blok is een prima blok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

De huidige 1.4 is prima idd.

De 1.5 is goed te tunen ook;

Vermogen PK / KW: 150 -> 190
Koppel NM: 250 -> 320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Voor de mensen die al een Ateca hebben, hoe zit dit bij jullie? Mijn raam (voor) kan niet verder dan dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4xEEPn7fdBpiSsSQZHxH31xm/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9cA2tJdvs4wEewtY8X1Kpvws/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

zo dat is irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
dat hoort niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Nou lekker dan, moet ik maar weer contact opnemen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Aan het kijken naar een andere auto.. en ivm iets kunnen uitbreiden van budget nu ook naar een Seat Leon 3 aan het kijken, uit eerste 2-3 jaar.

Ivm hobby/aanhanger minimaal een 1.4 tsi en heb ondertussen ook een offerte thuis liggen, waar er nog een trekhaak onder gemonteerd moet worden, maar hier staat wel bij "geen FR", betekend dit dat onder de FR geen trekhaak past? Of moet hier gewoon een ander model onder?

Verder nog do's/don'ts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10 00:51
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:01:
Aan het kijken naar een andere auto.. en ivm iets kunnen uitbreiden van budget nu ook naar een Seat Leon 3 aan het kijken, uit eerste 2-3 jaar.

Ivm hobby/aanhanger minimaal een 1.4 tsi en heb ondertussen ook een offerte thuis liggen, waar er nog een trekhaak onder gemonteerd moet worden, maar hier staat wel bij "geen FR", betekend dit dat onder de FR geen trekhaak past? Of moet hier gewoon een ander model onder?

Verder nog do's/don'ts?
Ik heb een FR met trekhaak, dus ik denk gewoon een ander model.
Ik vind de Seat Sound upgrade erg fijn. Echte don'ts kan ik niet bedenken. Persoonlijk zou ik altijd eerder kiezen voor een FR versie (of leuk aangeklede variant), ik vind hem een stuk mooier ogen in die trim. In de "lease ecomotive variant" is hij naar mijn mening gewoon wat saaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ja het is nu gewoon kijken wat er in de buurt te koop is en opties tegen elkaar wegstrepen.
Wel/geen parkeersensoren, LED verlichting, panoramadak, km stand.

Wel fijn dat een trekhaak onder de FR gewoon mogelijk is. Kan ik die modellen gewoon meenemen in het vergelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 02-07-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
Hoi, zal me hier ook even melden :W

Ik heb gister m'n (tijdelijke) leaseauto in ontvangst mogen nemen, komend jaar rijd ik in een Leon ST 1.6TDI 5-bak.
Rijdt opzich prima, voldoet wel voor een jaartje. Moet nog even kijken wat hij allemaal heeft qua opties, volgens mij is het een Style Connect uitvoering.
Zag dat er 'Full Link' met (o.a.) Android Auto op zit, dat is nog steeds niet officieel in Nederland beschikbaar als app toch..? Dan moet ik die APK maar even ergens vandaan zien te halen..

Plaatje bij het verhaal:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8zKRtI3l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mooie bak :)

Waarom heeft de 1.6 tegenwoordig een 5-bak eigenlijk? Is daar een logische reden voor vanuit Seat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
Exorcist schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:31:
Mooie bak :)

Waarom heeft de 1.6 tegenwoordig een 5-bak eigenlijk? Is daar een logische reden voor vanuit Seat?
Bij de huidige/nieuwe Leon is het weer een 6-bak toch? Die van mij is van eind 2015, geen flauw idee waarom ze toen met 5-bak geleverd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tankiej schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Bij de huidige/nieuwe Leon is het weer een 6-bak toch? Die van mij is van eind 2015, geen flauw idee waarom ze toen met 5-bak geleverd werden.
OK, vreemd. De serie van 2014 tot - dan blijkbaar ergens 2015 - heeft namelijk een 6-bak op de 1.6TDI. Lijkt me ook een stuk prettiger/zuiniger rijden met veel snelweg KM's, waar diesels voor bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:02
Exorcist schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:33:
[...]

OK, vreemd. De serie van 2014 tot - dan blijkbaar ergens 2015 - heeft namelijk een 6-bak op de 1.6TDI. Lijkt me ook een stuk prettiger/zuiniger rijden met veel snelweg KM's, waar diesels voor bedoeld zijn.
Lage co2/14% bijtellingsmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

AndRo555 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:38:
[...]

Lage co2/14% bijtellingsmodel.
Dat snap ik, maar waarom kiezen voor een 5-bak als 6 geen grote nadelen heeft, meer voordelen? Verbruik neemt af, het lawaai neemt af, uitstoot neemt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Exorcist schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:40:
[...]

Dat snap ik, maar waarom kiezen voor een 5-bak als 6 geen grote nadelen heeft, meer voordelen? Verbruik neemt af, het lawaai neemt af, uitstoot neemt af.
De instapdiesel wordt duurder. En als dat geen grote (fiscale) financiele voordelen heeft is het ook niet echt nutig.

Daarnaast is de 1.6 een basismotor, een (veel) langere 6e verhouding zorgt er voor dat die erg traag wordt op de snelweg en dat je voor elke stevige acceleratie terug moet schakelen, wat de driveability niet ten goede komt.
Verbruik, lawaai en uitstoot kan je ook lager krijgen met een 5 bak met langere verhoudingen, echter is de catch dat de test normen (NEDC) hoogstewaarschijnlijk makkelijker een laag verbruik geven (op papier) met de 6 bak. En als je aan xx gr/km moet voldoen om die 14% te halen dan is die keuze snel gemaakt. (Ook al zou een 5 bak hetzelfde aantal toeren draaien op de snelweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

AndRo555 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:49:
[...]

De instapdiesel wordt duurder. En als dat geen grote (fiscale) financiele voordelen heeft is het ook niet echt nutig.

Daarnaast is de 1.6 een basismotor, een (veel) langere 6e verhouding zorgt er voor dat die erg traag wordt op de snelweg en dat je voor elke stevige acceleratie terug moet schakelen, wat de driveability niet ten goede komt.
Verbruik, lawaai en uitstoot kan je ook lager krijgen met een 5 bak met langere verhoudingen, echter is de catch dat de test normen (NEDC) hoogstewaarschijnlijk makkelijker een laag verbruik geven (op papier) met de 6 bak. En als je aan xx gr/km moet voldoen om die 14% te halen dan is die keuze snel gemaakt. (Ook al zou een 5 bak hetzelfde aantal toeren draaien op de snelweg)
Erg traag is in mijn optiek wat overdreven met een 110PK 1.6 motor (met de gewichtsverhouding van de Leon (ST) in het achterhoofd). Los daarvan is de zesde versnelling bedoeld om op cruise-snelheid (130 KM/u) gedurende langere tijd zuiniger te rijden met minder lawaai/toeren. Even terugschakelen als je alsnog moet versnellen lijkt me niet zo'n heel groot probleem, dat zal van 5 naar 4 sporadisch ook het geval zijn (zeker met diesels en een tubo wat gedurende een bepaalde range maar effectief is).

Uitstoot zal verder wel (de reden zijn) maar zelf zie ik er geen heil in. Maar goed, ik moet op zoek naar een 2014/2015 model eind dit jaar dus ik heb "geluk" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Exorcist schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:25:
[...]

Erg traag is in mijn optiek wat overdreven met een 110PK 1.6 motor (met de gewichtsverhouding van de Leon (ST) in het achterhoofd). Los daarvan is de zesde versnelling bedoeld om op cruise-snelheid (130 KM/u) gedurende langere tijd zuiniger te rijden met minder lawaai/toeren. Even terugschakelen als je alsnog moet versnellen lijkt me niet zo'n heel groot probleem, dat zal van 5 naar 4 sporadisch ook het geval zijn (zeker met diesels en een tubo wat gedurende een bepaalde range maar effectief is).
Met erg traag bedoel ik in combinatie met een erg lange hoogste versnelling. De 1.6TDi in een Golf/Leon/... heeft minstens 1700rpm nodig om genoeg vermogen te kunnen leveren om 130km/u op een vlak wegdek aan te houden. Dat betekent dat je voet continu tegen de grond zit, voor elk stukje bergop ga je dan moeten terugschakelen om die snelheid aan te houden. In NL heb je daar niet echt last van, maar in vele andere delen van de wereld wel.
Daarmee dat fabrikanten hun versnellingsbakken zo kiezen dat ze een stuk overschot hebben om in de hoogste versnelling op de snelweg toch makkelijk een kleine helling of tegenwind aan te kunnen zonder dat je daarbij direct moet terugschakelen.
Ter info, de 1.6TDI doet:
Met de 6 bak 2050rpm bij 130km/u (al niet zo heel ver meer van de 1700rpm grens om 130 te kunnen rijden)
Met de 5 bak doet 2350rpm bij 130km/u.

Daarnaast is lager in de toeren niet altijd beter voor het verbruik. Bij volle belasting (= gaspedaal volledig ingeduwd) zijn motoren vaak net iets minder zuinig dan op 70 tot 90% belasting. De 1.6TDI die mogelijks 1700rpm bij 130 doet zal ongetwijfeld minder zuinig zijn dan diegene die 1900 a 2000rpm doet bij 130.
Uitstoot zal verder wel (de reden zijn) maar zelf zie ik er geen heil in. Maar goed, ik moet op zoek naar een 2014/2015 model eind dit jaar dus ik heb "geluk" :+
Jij rijdt er in, dan heb je liefst een auto waar je zelf tevreden mee bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Tankiej schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:13:
Hoi, zal me hier ook even melden :W

Ik heb gister m'n (tijdelijke) leaseauto in ontvangst mogen nemen, komend jaar rijd ik in een Leon ST 1.6TDI 5-bak.
Rijdt opzich prima, voldoet wel voor een jaartje. Moet nog even kijken wat hij allemaal heeft qua opties, volgens mij is het een Style Connect uitvoering.
Zag dat er 'Full Link' met (o.a.) Android Auto op zit, dat is nog steeds niet officieel in Nederland beschikbaar als app toch..? Dan moet ik die APK maar even ergens vandaan zien te halen..

Plaatje bij het verhaal:
[afbeelding]
Mocht je een linkje voor de APK van Android Auto nodig hebben, dan DM je maar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:37
Ik had in april een nieuwe Leon FR besteld, zou op 10 juli afgeleverd worden.
Hoor net dat ze dit niet gaan halen en hij pas in september verwacht wordt :o
Ik dacht dat enkel de Ateca leverproblemen heeft.
Schijnbaar moeten de auto's nu een nieuwere test doorgaan waardoor ze veel vertragingen opgelopen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:16
Marsman83 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:27:
Ik had in april een nieuwe Leon FR besteld, zou op 10 juli afgeleverd worden.
Hoor net dat ze dit niet gaan halen en hij pas in september verwacht wordt :o
Ik dacht dat enkel de Ateca leverproblemen heeft.
Schijnbaar moeten de auto's nu een nieuwere test doorgaan waardoor ze veel vertragingen opgelopen hebben...
Ik eind maart een nieuwe Leon FR welke eind juni geleverd zou worden, nu staat deze op levering eind juli, maar niet duidelijk of dat gehaald zal worden. Zo niet dan schuif je door naar in ieder geval eind september door 4 weken vakantie + 2 weken ombouw WLTP.

Ik hoop dus op binnenkort levering, maar ga uit van oktober

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:00
Gelukkig ben ik niet de enige... Eind mei de Seat Ibiza besteld. Met een klein beetje geluk wordt deze halverwege november geleverd..... |:( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
NaxxiusX schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:27:
Gelukkig ben ik niet de enige... Eind mei de Seat Ibiza besteld. Met een klein beetje geluk wordt deze halverwege november geleverd..... |:( ;(
Een diesel of benzine?

Ik heb begin mei een Ibiza 1.6 TDI besteld, een paar weken geleden gaf de leasemaatschappij nog aan dat ze een aflevering verwachten eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Je kan ook gewoon 2e hands kopen... met wat geluk rij ik begin volgende week in een 2013 Seat Leon ipv een Subaru. Moest iets langer wachten omdat er nog een trekhaak onder moest.
Voor mij de nieuwste/duurste auto ooit, dus hopelijk ga ik er veel plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:00
YaniSuN schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:29:
[...]

Een diesel of benzine?

Ik heb begin mei een Ibiza 1.6 TDI besteld, een paar weken geleden gaf de leasemaatschappij nog aan dat ze een aflevering verwachten eind juli.
Seat Ibiza FR Buisniss Intense 1.0 benzine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexdr
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-12-2024
Voor degene die zich afvraagt hoe de upgrade aerodynamic er op de Leon uitziet.

https://imgur.com/a/Feez3nA

https://imgur.com/a/4DP1Abe

[ Voor 7% gewijzigd door alexdr op 08-07-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Royz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:08:
Voor de mensen die al een Ateca hebben, hoe zit dit bij jullie? Mijn raam (voor) kan niet verder dan dit:

[afbeelding]
[afbeelding]
Hier heb ik lichtelijk ook last van. Maar niet zo erg als jou.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Jeuh, ik heb een Leon onder mn kont sinds vandaag :-)
2013, kaarten in de navigatie zijn ook nog van dat jaar :/ Begrijp dat updaten alleen kan via een SD kaart bij de dealer, maar de V12 versie (November 2017 schijnbaar) is niet meer op voorraad.

Betekend dit dat losse dealers dit nog wel kunnen hebben en/of komt er zeer snel (deze week nog?) dan een V13 uit, las ergens dat de nav updates in Mei en November kwamen en het is nu Juli.

Kijk nu en V13 is uit en op voorraad :-)

Verder draait het ding ook nog op oude software, versie 0132 oid, is dat makkelijk te updaten, of ook weer dealerwerk?

[ Voor 4% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 11-07-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

alexdr schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:20:
Voor degene die zich afvraagt hoe de upgrade aerodynamic er op de Leon uitziet.

https://imgur.com/a/Feez3nA

https://imgur.com/a/4DP1Abe
Erg tof!
Jammer genoeg niet op de station beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 13:28
YaniSuN schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:29:
[...]

Een diesel of benzine?

Idem, paar weken geleden Seat Leon 1.0 TSI MOVE via leasing besteld. Net de leveringsdatum binnen gekregen, het wordt een eindejaarscadeau: 29/12/18 |:(
De Opel Corsa zal nog even dienst mogen doen vrees ik :|

[ Voor 6% gewijzigd door SMGGM op 11-07-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
SMGGM schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:38:
[...]

Idem, paar weken geleden Seat Leon 1.0 TSI MOVE via leasing besteld. Net de leveringsdatum binnen gekregen, het wordt een eindejaarscadeau: 29/12/18 |:(
De Opel Corsa zal nog even dienst mogen doen vrees ik :|
Krijg nu een verwachte leverdatum binnen van week 31. Heb het idee dat de wachttijd op diesels minder lang duurt dan benzine varianten. Zal wel te maken hebben met teruglopende bestellingen. Dieselmotoren hebben ze dan toch ruim op voorraad liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:25:
Jeuh, ik heb een Leon onder mn kont sinds vandaag :-)
2013, kaarten in de navigatie zijn ook nog van dat jaar :/ Begrijp dat updaten alleen kan via een SD kaart bij de dealer, maar de V12 versie (November 2017 schijnbaar) is niet meer op voorraad.

Betekend dit dat losse dealers dit nog wel kunnen hebben en/of komt er zeer snel (deze week nog?) dan een V13 uit, las ergens dat de nav updates in Mei en November kwamen en het is nu Juli.

Verder draait het ding ook nog op oude software, versie 0132 oid, is dat makkelijk te updaten, of ook weer dealerwerk?
Software is prima te updaten. Stuk goedkoper dan bij de dealer. Systeem wordt ook stuk sneller door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Rainesh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:28:
[...]

Software is prima te updaten. Stuk goedkoper dan bij de dealer. Systeem wordt ook stuk sneller door.
Kwam op het Seat forum hier nog wel iets over tegen, meest recent is 0480, via een Spaans Seat forum te krijgen... Maar je zou VCDS nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:10:
[...]

Kwam op het Seat forum hier nog wel iets over tegen, meest recent is 0480, via een Spaans Seat forum te krijgen... Maar je zou VCDS nodig hebben?
Is niet perse nodig. Alleen voor de netheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

De directeur hier heeft de leasepolicy iets gewijzigd en 19" wordt toegestaan. Hij heeft ze voor mijn auto er nog bij besteld *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Jeuh, nieuwe kaarten voor navigatie gehaald bij dealer, is niet west-europa, maar gewoon heel europa, weet niet of het verkeerd besteld is door ze of dat het gewoon altijd heel europa hoort te zijn. Kon ze ook niet kiezen als afhaallocatie, dus telefonisch besteld daar.
Alleen voor gemak er niet bij verteld dat ze dat ding nog even moeten koppelen aan mn auto. Morgen maar weer bellen.
Wat is dat toch met die ingebouwde navigatiesystemen...

Vrijdag nog netjes opgelost door de dealer :-) duurde wel iets langer dan verwacht. Op naar Polen/Tsjechië

[ Voor 11% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-07-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Zijn er hier gebruikers van Android Auto icm Flitsmeister? De eerste keer dat ik dat probeerde ging het briljant, als er een melding was ging het geluid zachter, je hoorde het geluidssignaaltje en de boodschap werd voorgelezen over de speakers. Ik heb wellicht wat verziekt in de instellingen, maar nu werkt dit dus niet meer :-(. Nu gaat nog wel het geluid zachter als er een melding is, maar ik hoor niks meer. Het volume van de notificaties staat goed, want ik hoor nog wel de notificaties van Google Maps op de juiste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bij mij doet hij het niet als ik m'n gsm op trillen zet (geluid uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
SeatRider schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:07:
Zijn er hier gebruikers van Android Auto icm Flitsmeister? De eerste keer dat ik dat probeerde ging het briljant, als er een melding was ging het geluid zachter, je hoorde het geluidssignaaltje en de boodschap werd voorgelezen over de speakers. Ik heb wellicht wat verziekt in de instellingen, maar nu werkt dit dus niet meer :-(. Nu gaat nog wel het geluid zachter als er een melding is, maar ik hoor niks meer. Het volume van de notificaties staat goed, want ik hoor nog wel de notificaties van Google Maps op de juiste manier.
Je hebt Android auto op het scherm in je Seat en Flitsmeister op het scherm van je telefoon neem ik aan?

Ik heb hetzelfde met FlitsNav. Daarin staat een optie "audio-routing". Die geeft aan of de melding over de boxen van je auto of de speaker van je telefoon moet lopen.

Ook moet je kijken aan welk volume de meldingen zijn gekoppeld. Kan zijn "media-volume" of "meldingen-volume" of "systeem-volume". Als die op volume 0 / uit staat, hoor je niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:15
Ik mag me nu ook in dit topic melden.

Sinds vandaag een Lava Blue Ateca (Style Business Intense) met trekhaak :+.
Stukken beter dan de ingeruilde cactus!

Ik heb trouwens ook dat mn ramen iets boven de deurlijst blijven uitsteken; is dat iets nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

psvjw schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:36:
[...]

Je hebt Android auto op het scherm in je Seat en Flitsmeister op het scherm van je telefoon neem ik aan?
Nee, want met Android auto gaat je telefoonscherm op zwart. FM draait op de achtergrond (start automagisch als hij verbindt met de BT carkit).
Ik heb hetzelfde met FlitsNav. Daarin staat een optie "audio-routing". Die geeft aan of de melding over de boxen van je auto of de speaker van je telefoon moet lopen.

Ook moet je kijken aan welk volume de meldingen zijn gekoppeld. Kan zijn "media-volume" of "meldingen-volume" of "systeem-volume". Als die op volume 0 / uit staat, hoor je niks.
Ja ik heb daar nu wat mee zitten pielen, met de optie "simuleer telefoonoproep" erbij werkt het iig wel (niet zo netjes als voorheen, nu gaat het radiogeluid helemaal weg voor een paar seconden), maar het werkt nu wel zowel met AA als alleen met losse BT-verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Nog een heel ander onderwerp, ik rijd dus een 1.6 TDI uit 2016. Gisteren op de snelweg zie ik ineens in mijn ooghoek dat de temperatuur de 130 graden aantikte (rode lampje bovenaan knipperde). Ik ben naar rechts gegaan, af laten zakken tot 80 km/u, en toen daalde de temp na een minuutje weer langzaam terug tot 90.

Er is dus (net) geen waarschuwing in het LCD scherm gekomen. Daarna weer versneld tot 120, 's avonds ook weer terug gereden, maar het is sindsdien niet meer voorgekomen.

Iemand dit wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 15 juli 2018 @ 08:47:
Nog een heel ander onderwerp, ik rijd dus een 1.6 TDI uit 2016. Gisteren op de snelweg zie ik ineens in mijn ooghoek dat de temperatuur de 130 graden aantikte (rode lampje bovenaan knipperde). Ik ben naar rechts gegaan, af laten zakken tot 80 km/u, en toen daalde de temp na een minuutje weer langzaam terug tot 90.

Er is dus (net) geen waarschuwing in het LCD scherm gekomen. Daarna weer versneld tot 120, 's avonds ook weer terug gereden, maar het is sindsdien niet meer voorgekomen.

Nee, maar ik zou wel even het koelvloeistofniveau checken.

Al lijkt zoiets me eerder een fout in de sensor, want binnen een minuut kan de kvs volgens mij nooit zo snel dalen van 130 naar 90

[Edit] tenzij de waterpomp of thermostaat het even niet deed. Ik zou het iig wel goed in de gaten houden...

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 15-07-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
SeatRider schreef op zondag 15 juli 2018 @ 07:36:
[...]

Nee, want met Android auto gaat je telefoonscherm op zwart. FM draait op de achtergrond (start automagisch als hij verbindt met de BT carkit).

[...]

Ja ik heb daar nu wat mee zitten pielen, met de optie "simuleer telefoonoproep" erbij werkt het iig wel (niet zo netjes als voorheen, nu gaat het radiogeluid helemaal weg voor een paar seconden), maar het werkt nu wel zowel met AA als alleen met losse BT-verbinding!
Ik heb bij FlitsNav de optie 'scherm permanent aanhouden' aangezet. Dus heb AA op scherm van de Ibiza en FlitsNav op mijn telefoon zichtbaar. Daarnaast gebruik ik ook Waze op AA, waarbij ook flits waarschuwingen gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Deshmir schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:04:

Ik heb trouwens ook dat mn ramen iets boven de deurlijst blijven uitsteken; is dat iets nieuws?
Gefeliciteerd, fijne auto. Van die ramen is niet in orde, scrol maar een paar berichten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Deshmir schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:04:

[…]
Gefeliciteerd (y) , en ben wel benieuwd wat er beter bevalt dan aan de cactus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

SeatRider schreef op zondag 15 juli 2018 @ 08:47:

Ik zet in op een haperende / kapotte waterpomp.

Zelf al twee Seat diesels gehad met dat probleem. Na laten kijken en evt vervangen. Is bij jou binnen twee jaar en waarschijnlijk binnen te weinig km’s dus met beetje praten moet dit onder garantie kunnen mits je dealer onderhouden hebt. (met de eerste Seat met dit probleem is me dat ook gelukt). Is anders dure vervanging, ding zit verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Get!em schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:02:
[...]

Zelf al twee Seat diesels gehad met dat probleem. Na laten kijken en evt vervangen. Is bij jou binnen twee jaar en waarschijnlijk binnen te weinig km’s dus met beetje praten moet dit onder garantie kunnen mits je dealer onderhouden hebt. (met de eerste Seat met dit probleem is me dat ook gelukt). Is anders dure vervanging, ding zit verstopt.
De auto is 6 maanden in mijn bezit, de vorige eigenaar was de dealer zelf (short lease auto). De auto heeft dus maar liefst 1 beurt gehad (= "altijd dealeronderhouden").

Ik hobbel deze week wel even bij ze langs voor de zekerheid.

Grappig genoeg heb ik bij mijn vorige Leon (2009, TSI) ook een kapotte waterpomp gehad. Alleen toen lekte ie koelvloeistof. Dat toonde ie toen wel netjes op de maxidot overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Weemism schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:53:
[...]

Gefeliciteerd (y) , en ben wel benieuwd wat er beter bevalt dan aan de cactus?
Hij is natuurlijk groter, maar vind de stoelen ook beter zitten.
Verder rijd het wat rustiger; mn cactus was een BlueHdi diesel, maar voelt nu wat soepeler aan.
Climatecontrol vs airco is ook een vooruitgang.
Niet dat de cactus slecht was ofzo, maar de Ateca is over het algemeen net allemaal wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
satya schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Gefeliciteerd, fijne auto. Van die ramen is niet in orde, scrol maar een paar berichten terug.
Zag het staan, maar geen reactie/vervolg meer gezien.
Had zoiets van “misschien hoort het bij de nieuwe ‘batch’”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
Deshmir schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:22:
[...]

Zag het staan, maar geen reactie/vervolg meer gezien.
Had zoiets van “misschien hoort het bij de nieuwe ‘batch’”
Er was op gereageerd door @Rainesh , het zou niet in orde zijn.
Bij mij zitten ze gewoon in de deur, 2 mm boven het rubber uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:35
Nadat mijn auto totaal kapot gereden is (€ 18.000,- schade) helaas afscheid moeten nemen van mijn Leon ST (2014) in die mooie kleur blauw... Ik werd hard aangereden in de file en schoof / klapte daarmee op mijn voorganger.

Auto

Auto 2

Maar goed, wel een nieuwe mogen bestellen en vandaag begrepen dat hij in week 41 geleverd gaat worden.
:D :D
Het gaat om de volgende:

SEAT Leon ST 1.6 TDI 115pk DSG Xcellence uitvoering
  • Eclipse Orange metallic
  • Upgrade Beats Audio
  • Upgrade Professional 2
  • Upgrade Technology DSG
  • Upgrade Leder zwart
  • Virtual cockpit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Wat leuk, nog iemand met een Xcellence. Die zijn toch wat zeldzamer volgens de dealer. Happy waiting! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Get!em schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:02:
[...]

En je had helemaal gelijk! Ze hebben hem vandaag uitgelezen en inderdaad, de electronica in de waterpomp heeft gehaperd, moet vervangen worden. Ze hebben de electronica nu gebypassed waardoor de pomp altijd pompt ipv alleen wanneer de temperatuur te hoog oploopt. Nu warmt ie dus iets minder snel op, maar volgens de monteur was dat met dit weer geen probleem. Volgende week krijg ik een nieuwe (inderdaad onder fabrieksgarantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

JiBo schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:56:
Nadat mijn auto totaal kapot gereden is (€ 18.000,- schade) helaas afscheid moeten nemen van mijn Leon ST (2014) in die mooie kleur blauw... Ik werd hard aangereden in de file en schoof / klapte daarmee op mijn voorganger.

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar goed, wel een nieuwe mogen bestellen en vandaag begrepen dat hij in week 41 geleverd gaat worden.
:D :D
Het gaat om de volgende:

SEAT Leon ST 1.6 TDI 115pk DSG Xcellence uitvoering
  • Eclipse Orange metallic
  • Upgrade Beats Audio
  • Upgrade Professional 2
  • Upgrade Technology DSG
  • Upgrade Leder zwart
  • Virtual cockpit
Zo, dat is zonde..en wat een bedrag. Maar airbags alleen al zijn prijzig, komt je gordel bij, voor/achter ontzet..bah.

Overigens, schitterende kleur. Zou willen dat ik die tegenkom op het moment dat ik Leon ST tweedehands ga kopen, maar die zie ik echt nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

SeatRider schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:18:
[...]

En je had helemaal gelijk! Ze hebben hem vandaag uitgelezen en inderdaad, de electronica in de waterpomp heeft gehaperd, moet vervangen worden. Ze hebben de electronica nu gebypassed waardoor de pomp altijd pompt ipv alleen wanneer de temperatuur te hoog oploopt. Nu warmt ie dus iets minder snel op, maar volgens de monteur was dat met dit weer geen probleem. Volgende week krijg ik een nieuwe (inderdaad onder fabrieksgarantie).
Omdat niet alle nieuwe seats koelwater temperatuur meer tonen op het instrumentenpaneel is het overigens wel extra opletten. Mij viel het op doordat er enorm warme lucht uit de ventilatoren kwam in de auto, terwijl hij op standje koud (onder airco) stond. Lampje van waarschuwing stond bij mij toen ook nog niet aan. Binnen 5 minuten alsnog trouwens, maar toen stond ik al op de parkeerplaats van de seat-dealer nadat ik langzaam over de vluchtstrook de snelweg was afgereden en toevallig dicht bij was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo, ik lees al een tijdje hier mee en wil me graag even voorstellen.
Ik ben Henk en heb sinds gister een nieuwe Leon ST in bestelling staan. Hopelijk keurt mijn directeur hem snel goed zodat ik nog gebruik kan maken van de prijsgarantie die SEAT momenteel nog afgeeft.

Ik heb de volgende samen gesteld:
1.4 TSI DSG (wordt bij levering 1.5 TSI DSG volgens de dealer.
FR Business Intense
Full LED koplampen
Bagagenet
Urban Silver

Ik kreeg te horen dat deze week bestellen betekend dat er in de laatste week van oktober geleverd wordt.

Nu begint het lange wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
vanopzij schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:41:
Ik kreeg te horen dat deze week bestellen betekend dat er in de laatste week van oktober geleverd wordt.

Nu begint het lange wachten!
Ach, lang is ook maar relatief.
Mijn Ateca is eind februari besteld en wordt op z'n vroegst pas in oktober geproduceerd, dus met een beetje pech rijdt ik hem pas in december ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

De nieuwe prijs van de Golf 1.5 is bekend. In dezelfde trim als de 1.4 is hij € 2500,00 duurder geworden.
Ik vrees het ergste voor de Ateca en mijn bestelling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mad-Matt schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:51:
De nieuwe prijs van de Golf 1.5 is bekend. In dezelfde trim als de 1.4 is hij € 2500,00 duurder geworden.
Is dat de WLTP-verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Mad-Matt schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:51:
Mijn dealer heeft gegarandeerd dat zolang de auto dit jaar geproduceerd wordt ik geen last ga krijgen van de prijsverhoging.

Wanneer is jouw verwachtte oplevering van de Ateca?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik vermoed van wel.
De 1.5 was eerst niet leverbaar op de Golf en nu wel. Prijzen zijn vandaag bekend gemaakt.
Arachnan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:01:
[...]

Mijn dealer heeft gegarandeerd dat zolang de auto dit jaar geproduceerd wordt ik geen last ga krijgen van de prijsverhoging.

Wanneer is jouw verwachtte oplevering van de Ateca?
Dat is een ander bericht wat ik kreeg. Dit jaar geleverd is geen last hebben van prijsverhoging. Als hij in 2019 geleverd wordt dan krijg je de prijsverhoging of je kan annuleren.

Hij gaf begin juni aan dat het medio november is. Echter zijn mensen met bestellingen uit februari/maart die nog steeds wachten en pas in november hun auto krijgen. Beetje gek denken en dat gaan ze nooit redden met mijn bestelling. Echt druk zullen ze er ook niet op zetten aangezien ze dan zelf bij moeten betalen.

(al heb ik geen idee hoe het bij fabrieken gaat dat dealers plekken reserveren of dat er gewoon een orderlijst is van alle landen en ze beginnen bovenaan en werken hem af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Mad-Matt schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:06:
[...]
Hij gaf begin juni aan dat het medio november is. Echter zijn mensen met bestellingen uit februari/maart die nog steeds wachten en pas in november hun auto krijgen.
Yep, daar ben ik er dus 1 van. Mijn productie is sowieso verschoven van mei/juni naar minimaal oktober. Besteldatum 5 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Arachnan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:25:
[...]

Yep, daar ben ik er dus 1 van. Mijn productie is sowieso verschoven van mei/juni naar minimaal oktober. Besteldatum 5 maart.
Man, jij hebt in ieder geval een stuk meer geduld dan ik zou hebben.
Wat ik begreep idd is dat alle productie gestopt is tot de WLTP keuring en ze starten weer in oktober.
Geen idee hoeveel auto's per dag er van de band rollen, maar ik hoop dat ze flinke overuren gaan maken daar in Tjechië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
Mad-Matt schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:30:
[...]

Man, jij hebt in ieder geval een stuk meer geduld dan ik zou hebben.
Ach, ik rijd momenteel nog een 14% bijtelling wagen, dus ik zit nog wel even goed.
Mocht het inderdaad naar volgend jaar doorgetrokken worden dan schrap ik deze order en ga ik voor een EV waarschijnlijk.

Naar verwachting wordt de Ateca namelijk wel flink wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Vandaag een interessant telefoontje van de leasemaatschappij gehad.
Ze zagen een Seat Ateca langskomen uit de voorraad, die aan bijna al mijn wensen voldeed en daar hebben ze gelijk een optie op genomen.

Verschillen:
  • Fiscale waarde ligt 200 euro hoger (niet belangrijk)
  • Kleur is wit i.p.v rood (niet belangrijk)
  • Chrome Pack ontbreekt (jammer, maar geen dealbreaker)
  • Verwarmbare voorruit ontbreekt (jammer, maar geen dealbreaker)
  • Storage Pack ontbreekt (dit vind ik wat belangrijker en erg jammer)
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel zit er bij die ik zelf niet had (niet heel belangrijk, ik rijd er alleen in, vriendin rijdt niet)
Waarschijnlijk wil ik er wel voor gaan t.o.v. mijn eigen bestelde Ateca, want deze zou ik dus binnen 2-3 weken kunnen rijden i.p.v. misschien pas volgend jaar (en dus de hogere kosten van WLTP).

Echter, is het mogelijk om na oplevering nog chrome strips rond de raamlijsten te laten plaatsen en eventueel een verstelbare laadvloer? Want die zou ik eventueel nog wel graag willen hebben. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Wij hebben de rode Seat Ibiza FR van 2017. Opzich erg tevreden. Helaas was dit snel voorbij. Op de auto zit een remsysteem die in wordt geschakeld bij een bepalde afstand van de auto voor je. Je auto wordt dan afgeremd waardoor de auto stilstaat. Helaas heeft mijn auto dit zonder enige aanleiding al 4x gehad. Ook gaan de sensoren aan en blijven piepen zonder enige reden. De auto heeft al aan de computer gezeten maar ze kunnen niets vinden. Hebben meer mensen hier last van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Arachnan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:29:

Echter, is het mogelijk om na oplevering nog chrome strips rond de raamlijsten te laten plaatsen en eventueel een verstelbare laadvloer? Want die zou ik eventueel nog wel graag willen hebben. Heeft iemand daar ervaring mee?
Crome straks geen idee van, wel een mooie toevoeging. Maar is die verstelbare laadvloer echt zo belangrijk vraag ik me af. Heb zelf de behoefte niet. De bagageruimte is groot, maar nu ook weer niet zo groot bij deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Arachnan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Ach, lang is ook maar relatief.
Mijn Ateca is eind februari besteld en wordt op z'n vroegst pas in oktober geproduceerd, dus met een beetje pech rijdt ik hem pas in december ;(
Oppassen dat het niet januari 2019 wordt, want dan geld de vermoedelijk hoge catalogeusswaarde van dat jaar voor de bijtelling. Hier viel de auto 700 euro duurder uit n de bijtelling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Die issue heeft iedereen helaas. Het is zo klote dat er vanuit Pon/Seat gewoon geen duidelijkheid komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITdAnGeR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 11:17

ITdAnGeR

IT Consultant

Het is inmiddels 4 jaar geleden dat ik mijn Seat Leon ST FR 2.0 TDI heb mogen uitzoeken.. Dus mocht weer shoppen van de baas...

Heb uitgekozen:

Ateca 1.6 TDI Ecomotive 85kW Xcellence Business Intense
Virtual cockpit (PFK)
Elektrische wegklapbare trekhaak
Zonder type en motoraanduiding op achterklep
Upgrade Leather Zwart (WL1)
Upgrade Technology 2 (UT2)
Upgrade Executive (UEX)
Metallic lak (CL03) (Magic Black)

geschatte leverdatum is week van 26 okt...

*** End Of User Agreement ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik hoop dat die levertijd haalbaar is.

Ik heb net de dealer gebeld om mijn bestelling te wijzigen, Geen Rodium Grey meer, ik ga de gok nemen voor Velvet Red.

Pagina: 1 ... 21 ... 87 Laatste