Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 22 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
ITdAnGeR schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:16:
geschatte leverdatum is week van 26 okt...
Als je vrij recent hebt besteld betwijfel ik dat ten sterkste helaas.
De Ateca die ik begin maart heb besteld staat ook voor productie in oktober, aangezien de productie stop staat tot oktober.

Heb 2 verschillende (grote) dealers gesproken en die gaven allebei aan dat nu bestellen levering op z'n vroegst Q1 volgend jaar gaat plaatsvinden.

Ik heb zelf de knoop doorgehakt en ben voor een Ateca uit voorraad gegaan.
Moest wel een beetje inleveren op opties, maar daarentegen rij ik wel binnen 2-3 weken i.p.v. december/januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 10:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Voorraadmodel is wel netjes, heb ik ook nog geprobeerd, maar ze konden niets vinden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
Mad-Matt schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:48:
Voorraadmodel is wel netjes, heb ik ook nog geprobeerd, maar ze konden niets vinden.
Haha dat probeer ik ook al een tijdje.
Gelukkig kwam deze langs bij de dealer en hadden ze gelijk een optie erop genomen voor mij. Dat was maar goed ook, want ik hoorde dat ik niet als enige interesse erin had raar genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITdAnGeR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 11:17

ITdAnGeR

IT Consultant

Arachnan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:48:
[...]

Als je vrij recent hebt besteld betwijfel ik dat ten sterkste helaas.
De Ateca die ik begin maart heb besteld staat ook voor productie in oktober, aangezien de productie stop staat tot oktober.

Heb 2 verschillende (grote) dealers gesproken en die gaven allebei aan dat nu bestellen levering op z'n vroegst Q1 volgend jaar gaat plaatsvinden.

Ik heb zelf de knoop doorgehakt en ben voor een Ateca uit voorraad gegaan.
Moest wel een beetje inleveren op opties, maar daarentegen rij ik wel binnen 2-3 weken i.p.v. december/januari.
Heb jij dan ook de 1.6TDI of heb je 1.4 of 1.6tdi met DSG?

Ik kreeg namelijk terug van mijn dealer:
De levertijd van de SEAT Ateca is inderdaad afhankelijk van de gekozen motor.
De 1.6TDI zou een geplande productie hebben van Oktober 2018. Houdt in dit geval rekening met levering november 2018.
Let wel op, dit zijn nog slechts indicaties vanuit de SEAT fabriek. De productieweken zijn nog niet definitief.
Wel kloppen deze in de meeste gevallen.

Bij de andere motoren wordt momenteel gesproken over productie Q1 2019.

*** End Of User Agreement ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
ITdAnGeR schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:13:
[...]

[...]
Dit ging over een 1.4 TSI met DSG inderdaad.

Hopelijk klopt de opleverweek voor jou wel, mijne zou initieel mei/juni geproduceerd worden, maar dat hebben ze ook niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:35
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe auto en kijk hierbij o.a naar een Seat Arona. Heeft iemand enig idee of Android Auto werkt op de Arona Style Launch edition? Ik krijg het niet duidelijk op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Robbie T schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:03:
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe auto en kijk hierbij o.a naar een Seat Arona. Heeft iemand enig idee of Android Auto werkt op de Arona Style Launch edition? Ik krijg het niet duidelijk op internet.
Volgens mij heb je dan Upgrade Navi nodig, voor het betere navigatiescherm en daarmee ook apple carplay en android auto. Dit staat te minste zo in de configurator van Seat zelf.

Op duurdere uitvoeringen zoals Xcellence zit het wel standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ITdAnGeR schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:13:
[...]

[...]
Serieus? Dat zou echt enorm balen zijn.

Zojuist ook reactie van mijn dealer;
Door mij besteld; 1.5 TSI (FR)
Levering Q1 2019 (was november). Week is niet bekend. Dit weten ze op z'n vroegst in september.
Prijsverhoging geven ze nu aan op € 500. Maar dat weten ze op z'n vroegst in oktober.

Ik twijfel nog enorm wat ik doe als alles duidelijk is. Bestelling laten staan of een gok nemen voor een leuke einde jaars aktie ergens. (Ben niet merk gebonden)

[ Voor 40% gewijzigd door Mad-Matt op 24-07-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 08:52
Leaseauto door dealer besteld op 2 mei 2018. Specs:

- Seat Leon 1.4 EcoTSI FR Business Intense DSG-7 5D 110kW Desire Red
- Panoramisch dak
- Upgrade Beats Audio
- 18" Performance Piano Black
- Full LED koplampen
- Virtual Cockpit
- Achterspoiler

Initieel was de verwachting week 27. In week 22 kreeg ik het bericht dat de productie vertraagd was naar week 31. Deze week nog maar eens gevraagd naar de status. Wat hoor ik: productie vertraagd naar week 38. :(

Dealer gaf aan dat ik nu dus ook de 1.5 krijg. Ik vraag me alleen af, als de fiscale waarde nu stijgt, ben ik dan de spreekwoordelijke sigaar? Probleem is dat niemand nog kan aangeven wat het gaat kosten. Grrrr.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 19:26
Wasp schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:19:

- Panoramisch dak
- Upgrade Beats Audio
- Full LED koplampen
- Virtual Cockpit
- Achterspoiler

Initieel was de verwachting week 27. In week 22 kreeg ik het bericht dat de productie vertraagd was naar week 31. Deze week nog maar eens gevraagd naar de status. Wat hoor ik: productie vertraagd naar week 38. :(

Dealer gaf aan dat ik nu dus ook de 1.5 krijg. Ik vraag me alleen af, als de fiscale waarde nu stijgt, ben ik dan de spreekwoordelijke sigaar? Probleem is dat niemand nog kan aangeven wat het gaat kosten. Grrrr.
Ik had eerder begrepen van een dealer dat er voorlopig nog een prijsgarantie geldt, nu bestellen is inderdaad 1.5 geleverd krijgen maar voorlopig qua prijzen en fiscale bedragen zou dit gelijk moet blijven.

Ik begreep dat voor de auto die ik op het oog hebt, Seat Leon ST FR, zo'n €700,00 gaat schelen van huidige 1.4 naar 1.5 vanwege de nieuwe regeling.

Ten aanzien van de diesels valt dit nog mee, daar werd bedrag benoemd van €4.000,00 op volgens mij een 1.6 TDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wasp schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:19:

- Panoramisch dak
- Upgrade Beats Audio
- Full LED koplampen
- Virtual Cockpit
- Achterspoiler

Volgens een brief die ik heb compenseert Pon alle prijzen in 2018.
Dus als het goed is zit je nog in de juiste regeling, als je wil kan ik je hem even mailen. Je kan het ook navragen bij de dealer.

Maar alles is vertraagd en dat is alles behalve netjes. Een hoop loze beloftes en onduidelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 08:52
Dank voor de reacties @Lucifertje en @Mad-Matt !

Enigszins gerustgesteld.Gewoon maar geduld hebben en hopen op het beste. :) Wel frustrerend als collega's om je heen levertijden van 4-6 weken hebben bij o.a. BMW.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gezien de huidige voorraad modellen van diverse merken ben ik er wel uit dat ik niet snel meer een model ga bestellen maar gewoon wat uitzoek, wat een deals kan je dan maken.

(ons bedrijf koopt ipv via leasebedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20
Ik ben ook weer bijna toe aan een nieuwe lease auto dus was aan het rondkijken richting seat Leon st.

Wat ik erg mooi vind is de oranje metallic kleur. Configuratie zoiets als dit http://configurator.seat....xoc3f8qavd_bwe&code=CWDJC

Maar ik las op wat plekken dat de oranje kleur alleen op de cupra kan. Wel vreemd dat hij dan wel zo in de configurator kan kiezen. (zie ze in het echt ook nooit rijden). Weet iemand of die kleur echt cupra only is of ook op de FR verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
Crysania schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:27:
Ik ben ook weer bijna toe aan een nieuwe lease auto dus was aan het rondkijken richting seat Leon st.

Wat ik erg mooi vind is de oranje metallic kleur. Configuratie zoiets als dit http://configurator.seat....xoc3f8qavd_bwe&code=CWDJC

Maar ik las op wat plekken dat de oranje kleur alleen op de cupra kan. Wel vreemd dat hij dan wel zo in de configurator kan kiezen. (zie ze in het echt ook nooit rijden). Weet iemand of die kleur echt cupra only is of ook op de FR verkrijgbaar is?
Als ik de prijslijst bekijk is die kleur gewoon beschikbaar voor alle uitvoeringen. Waarschijnlijk kan een dealer het zo bevestigen of het wel of niet kan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Crysania schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:27:

Ga eerst maar eens navragen bij je maatschappij of het kan, en zo ja niet voor een belachelijke meerprijs want 'incourante' kleur....

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
Joopieboy schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:31:
[...]

Ga eerst maar eens navragen bij je maatschappij of het kan, en zo ja niet voor een belachelijke meerprijs want 'incourante' kleur....
Dit, toen ik voor mijn Ateca aan het kijken was wilde ik ook graag de oranje kleur, maar dat was een stuk duurder dan de standaard wit/grijs/zwarte kleuren. Niet qua fiscale waarde natuurlijk, maar wel voor de leaseprijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Arachnan op 29-07-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote van het Engelse Ateca forum:
The resourceful people on the Spanish forums have spotted that the first WLTP emissions have made it on to the Spanish configurator. For the 1.0TSI SEAT have added a particulate filter in the rear box of the exhaust which has helped them achieve 122 g/km on the New standards. As a simple comparison, that’s what the 1.4TSI achieved thanks to the witchcraft on the older standards.
Dat is een toename van 3g/km, niet bepaald veel.

Weet iemand hoe dit doorgerekend kan worden naar de nieuwe BPM?

[ Voor 19% gewijzigd door Mad-Matt op 01-08-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
https://www.belastingdien...f/bpm-tarief-personenauto Het lijkt me dan 3x €139 = € 427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Mad-Matt schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:29:
quote van het Engelse Ateca forum:

[...]

Dat is een toename van 3g/km, niet bepaald veel.

Weet iemand hoe dit doorgerekend kan worden naar de nieuwe BPM?
Wittebrug had het over een paar honderd euro maximaal voor de Ateca, dus dat klopt aardig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 15:27
Bij mijn Leon ST van januari dit jaar is na 23000km het tank klepje kapot gegaan, het plastic waar de borging in gaat is afgebroken.

Ik heb even nagekeken bij mijn tankpas en ik heb 34 keer getankt. Lekker degelijke auto dan dat een klepje na 34x al defect gaat. Verder is het vakantie en zijn de seat garages in de buurt allemaal dicht voor onderhoud en reparatie...

[ Voor 15% gewijzigd door GrooV op 01-08-2018 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
GrooV schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:07:
Ik heb even nagekeken bij mijn tankpas en ik heb 34 keer getankt. Lekker degelijke auto dan dat een klepje na 34x al defect gaat. Verder is het vakantie en zijn de seat garages in de buurt allemaal dicht voor onderhoud en reparatie...
Een foutje bij de productie, stukje slecht materiaal of een keer iets te hard het klepje open/dicht gedaan hebben kan allemaal gebeuren, maar om de auto nu gelijk niet degelijk te noemen omdat een tankklepje defect raakt.. :/

Het is in ieder geval geen bekend probleem voor de Leon dus waarschijnlijk gewoon een incidenteel iets.

[ Voor 8% gewijzigd door Arachnan op 01-08-2018 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@GrooV Hier na 25.000km en zo'n 40 keer tanken is hij nog perfect. Lekker voorzichtig ga jij met je spullen om als hij na 34 keer tanken al kapot is! :+

(edit: Dat was een grapje, helaas niet helemaal goed overgekomen... :()

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:49:
@GrooV Hier na 25.000km en zo'n 40 keer tanken is hij nog perfect. Lekker voorzichtig ga jij met je spullen om als hij na 34 keer tanken al kapot is! :+
kijk dat kan het ook zijn he, sommige mensen zijn van nature nogal lomp O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 15:27
Arachnan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:16:
[...]

Een foutje bij de productie, stukje slecht materiaal of een keer iets te hard het klepje open/dicht gedaan hebben kan allemaal gebeuren, maar om de auto nu gelijk niet degelijk te noemen omdat een tankklepje defect raakt.. :/

Het is in ieder geval geen bekend probleem voor de Leon dus waarschijnlijk gewoon een incidenteel iets.
Nee dit komt gewoon bij mijn lijstje van kleine ergernissen waar je pas achter komt als je de auto langer hebt.

Onder andere:
- Bluetooth muziek gaat pas spelen als ik middel console aan/uit zet
- Meteen achteruit rijden na starten gaat de camera na 1 seconde uit
- Keyless sleutel wordt soms niet herkent terwijl je in de auto zit. Moet je auto uit, op slot doen, auto open en je kan pas rijden.
- CC zonder ACC kan niet
- Front assist geeft valse meldingen + remmen
- Lane assist geeft valse meldingen op rechte wegen, dan moet ik express sturen om de auto tevreden te krijgen.

@Verwijderd Erg triest om meteen op de persoon te spelen, ik weet namelijk zelf het beste hoe ik met mijn spullen om ga

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 01-08-2018 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
GrooV schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:43:
[...]

Nee dit komt gewoon bij mijn lijstje van kleine ergernissen waar je pas achter komt als je de auto langer hebt.

Onder andere:
- Keyless sleutel wordt soms niet herkent terwijl je in de auto zit. Moet je auto uit, op slot doen, auto open en je kan pas rijden.
- CC zonder ACC kan niet
- Lane assist geeft valse meldingen op rechte wegen, dan moet ik express sturen om de auto tevreden te krijgen.
Een aantal zaken klinkt alsof hij even langs de garage moet om opnieuw afgesteld te worden, maar daardoor niet minder vervelend, zeker bij een relatief nieuwe auto! :| Waarschijnlijk heb je een defecte sensor waardoor je lane assist en front assist beide niet goed functioneren. Ook kan de batterij van je sleutel misschien al leeg aan het raken zijn? Dat gaat bij mijn Toyota Auris ook erg rap en moet ik eens in de 3-4 maanden wel vervangen..

Het adaptieve gedeelte van de ACC uitzetten kan volgens mij bij meerdere merken niet en dat is niet echt een mankement aan de auto zelf toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

GrooV schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:43:
[...]

Onder andere:
- CC zonder ACC kan niet

@Verwijderd Erg triest om meteen op de persoon te spelen, ik weet namelijk zelf het beste hoe ik met mijn spullen om ga
Ik vermoed dat hij een grapje maakt en jij goed hapt.

maar best irritante dingetjes ja. Al is het CC zonder ACC allang bekend, dit kan bij nagenoeg geen enkel merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:07
Mad-Matt schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:02:
[...]

Ik vermoed dat hij een grapje maakt en jij goed hapt.

maar best irritante dingetjes ja. Al is het CC zonder ACC allang bekend, dit kan bij nagenoeg geen enkel merk.
Dergelijke 'geintjes' kun je niet maken op een geschreven medium omdat je de intonatie er niet van mee kan geven. Zulke teksten komen altijd anders over dan men bedoelt dus probeer dergelijke 'grapjes' zoveel mogelijk te vermijden.

Overigens is de 'grap' wel erg direct op man geschreven dat ik er ook niet (zelfs niet met de smiley erbij) uit kon halen dat het een grapje was. :O

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:09
DonJunior schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:07:
[...]

Dergelijke 'geintjes' kun je niet maken op een geschreven medium omdat je de intonatie er niet van mee kan geven. Zulke teksten komen altijd anders over dan men bedoelt dus probeer dergelijke 'grapjes' zoveel mogelijk te vermijden.

Overigens is de 'grap' wel erg direct op man geschreven dat ik er ook niet (zelfs niet met de smiley erbij) uit kon halen dat het een grapje was. :O
#metoo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrroberto
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-03 20:38
Ik heb op 27 maart (week 13) een leaseauto besteld met de volgende specs:

- Seat Leon ST 1.0 EcoTSI Style Business Intense 5D Desire Red
- Achteruitrijcamera
- Upgrade Beats Audio
- Upgrade winter
- Virtual Cockpit
- Achterspoiler
- Zwarte dakrailing

In eerste instantie was de verwachting week 29. In week 29 kreeg ik pas een bericht dat de productie vertraagd was naar week 31. De leverweek zou dan uitkomen in week 35. Ik ben benieuwd of dit dan gaat lukken gezien alle voorgaande reacties.

Voor diegene die nog zitten te wachten, houd vol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GrooV Excuus, blijkbaar is (ondanks smiley) m'n toon niet doorgekomen. Was zeker niet op de persoon bedoeld. :)

Om precies te zijn was het een verbastering van "Lekker degelijke auto dan dat een klepje na 34x al defect gaat.", net zo ongefundeerd... :9

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2018 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

mrroberto schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:20:

- Seat Leon 1.0 EcoTSI Style Business Intense 5D Desire Red
- Achteruitrijcamera
- Upgrade Beats Audio
- Upgrade winter
- Virtual Cockpit
- Achterspoiler
- Zwarte dakrailing

In eerste instantie was de verwachting week 29. In week 29 kreeg ik pas een bericht dat de productie vertraagd was naar week 31. De leverweek zou dan uitkomen in week 35. Ik ben benieuwd of dit dan gaat lukken gezien alle voorgaande reacties.

Vervelend maar de Leon is echt een mooi auto. Hoop wel dat de Beats beter klinken dan mijn Navi Plus met 10 speakers en subwoofer :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

- Seat Leon 1.0 EcoTSI Style Business Intense 5D Desire Red
- Achteruitrijcamera
- Upgrade Beats Audio
- Upgrade winter
- Virtual Cockpit
- Achterspoiler
- Zwarte dakrailing

ik wacht ook nog altijd (ongeduldig) op m'n leon ST , besteld op 30 maart , dealer zegt me dat alles nog op schema loopt voor uitlevering september 8)

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

On-topic dan maar: Ben erg tevreden met m'n Leon 1.0 EcoTSI (2017). Door gezinsuitbreiding echter aan de krappe kant, dus eens kijken of we hem in kunnen ruilen en een ST terug kunnen halen... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrtdvd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-10 13:21
GrooV schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:07:
Bij mijn Leon ST van januari dit jaar is na 23000km het tank klepje kapot gegaan, het plastic waar de borging in gaat is afgebroken.

Hier ook een probleem gehad met de tankklep bij mijn nieuwe Seat Leon ST (november vorig jaar). De klep sloot niet meer lekker. Ik moest elke keer de klep voorzichtig een beetje optillen om hem goed te kunnen sluiten. Ik stond toch even te kijken toen dit gebeurde (bij minder dan 10.000km).

Inmiddels heeft mijn auto zijn eerste onderhoudsbeurt gehad en hebben ze dit verholpen (afstellen van de tankklep). Nu nog even afwachten of dit het euvel voorgoed heeft verholpen.

robertdavid.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrroberto
Royz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:50:
[...]

Vervelend maar de Leon is echt een mooi auto. Hoop wel dat de Beats beter klinken dan mijn Navi Plus met 10 speakers en subwoofer :)
Ik ben ook zeer benieuwd naar de beats audio. Zodra ik hem heb kom ik hierop terug.

[ Voor 78% gewijzigd door mrroberto op 01-08-2018 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:04:
On-topic dan maar: Ben erg tevreden met m'n Leon 1.0 EcoTSI (2017). Door gezinsuitbreiding echter aan de krappe kant, dus eens kijken of we hem in kunnen ruilen en een ST terug kunnen halen... :Y
Ik heb in het kader van ruimte inderdaad ook de ST versie besteld. Ik vind het een gave auto om te zien voor een station uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mrroberto schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:32:
[...]

Ik heb in het kader van ruimte inderdaad ook de ST versie besteld. Ik vind het een gave auto om te zien voor een station uitvoering.
Zeker weten. Vaak hoor je dat je met de ST concessies doet. Maar ik vind hem mooier! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Gertjuhjan schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:31:
[...]

Hier heb ik lichtelijk ook last van. Maar niet zo erg als jou.
Ik heb inmiddels de ramen kunnen "resetten" en ze zijn nu weer ok.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Royz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:04:
[...]

Ik heb inmiddels de ramen kunnen "resetten" en ze zijn nu weer ok.
Heb je dit bij de garage laten doen?

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Gertjuhjan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:26:
[...]

Heb je dit bij de garage laten doen?
Nee, er bestaat blijkbaar een trucje voor:
Je kunt het raam zelf resetten door het raam met de knop dicht te doen, de knop even los te laten en vervolgens 5 seconde omhoog te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Over 2,5 week onze nieuwe Seat Leon ST ophalen. Een 1.0 EcoTSI uit 2017, Full LED met parkeersensoren voor/achter en camera. Precies hetzelfde wat ik had, maar dan iets minder op de teller (20k vs 25k) en wit ipv grijs. :D

Had huidige Leon redelijk voordelig overgenomen van de zaak, dus we kunnen met de afschrijving leven... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:02:
Over 2,5 week onze nieuwe Seat Leon ST ophalen. Een 1.0 EcoTSI uit 2017, Full LED met parkeersensoren voor/achter en camera. Precies hetzelfde wat ik had, maar dan iets minder op de teller (20k vs 25k) en wit ipv grijs. :D

Had huidige Leon redelijk voordelig overgenomen van de zaak, dus we kunnen met de afschrijving leven... :9
Dat heb je snel geregeld na je post vanmiddag ;)

Ik vind een ST ook mooier.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

VidaR-9 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:14:
[...]

Dat heb je snel geregeld na je post vanmiddag ;)

Ik vind een ST ook mooier.
Hadden er van de week al 1 bekeken. Die vonden we te karig in opties. Wilde liever niet de Full LED, sensoren en camera kwijt. Met deze zijn we heel blij, kunnen we hele tijd vooruit. Maar eerst nog even geduldig wachten... :9

Met de levertijden die ik hier voorbij zie komen, mag ik daar helemaal niet over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:38:
[...]

Hadden er van de week al 1 bekeken. Die vonden we te karig in opties. Wilde liever niet de Full LED, sensoren en camera kwijt. Met deze zijn we heel blij, kunnen we hele tijd vooruit. Maar eerst nog even geduldig wachten... :9

Met de levertijden die ik hier voorbij zie komen, mag ik daar helemaal niet over klagen.
Gaaf om te lezen dat je er 1 hebt gevonden. De levertijden zullen hopelijk een stuk korter zijn ;). Hoe dan ook een mooie keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:20
Vanaf volgende week ben ik ook een Seat rijder. Dan mag ik m'n Seat Leon ST ('14) ophalen!

[edit]
Seat Leon ST 1.2 First Edition Style

le leon

[ Voor 53% gewijzigd door YoGi_Berra op 02-08-2018 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 19:26
Ziet er mooi uit, als ik dit zo allemaal zie dan hoop ik dat mijn werkgever het ook spoedig in gang zet. Ben al enige tijd bezig maar de afwikkeling en het bestellen van de mijne moet nog steeds gaan gebeuren! Nu hoop ik niet dat het t.z.t. toch nog invloed krijgt van de WLPT regelgeving want dan kan het zomaar eens zijn dat een Leon ST niet meer binnen budget valt.

Ik heb hem nu als volgt op het oog:
- 1.4 DSG automaat (wordt 1.5);
- Mystery Blue of Midnight Black (afhankelijk wat mag van de werkgever :P )
- Professional Upgrade 3
- Virtual Cockpit
- Panoramisch zonnedak
- 18" FR Perfomance 30/1

Ik zie uit naar de dag dat ik mijn huidige Clio Estate mag inleveren en in deze wagen mag stappen, zou tof zijn; kan ik ook weer eens met vrouw en kinderen op pad in mijn auto in plaats van altijd de auto van de vrouw :X

Zou hem dan zo gaan worden volgens mij qua kleurstelling en velgen (via Google afbeeldingen)!
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170330/30bc8176d0c63a1b12ec7de18985fc7a.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Lucifertje op 02-08-2018 16:28 . Reden: Plaatje deed niet goed xD ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arachnan
Heb hem ook al in het grote leasewagen topic geplaatst, maar ik heb er hier ook redelijk wat over gepost al.
Dus bij deze!

Gisteren dan toch eindelijk mijn nieuwe leasewagen kunnen ophalen: Seat Ateca 1.4 150PK DSG FR Business Intense in Nevada White met:
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
  • Panorama schuif/kanteldak
  • Upgrade Technology DSG
  • Upgrade Winter
  • Virtual Cockpit
  • Nieuwe 18" velgen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uh7MsK3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yqRXNvR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CoqKXHb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0KDpGSE.jpg

Een erg groot verschil met mijn Toyota Auris Station met CVT automaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rk1IPJ28Zmgc9J90wHEnJUSN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T8VuAHDuinACxE4doOzwB5EH/full.jpg

De Ibiza in DE. Ben hem nu wel een beetje zat op motorisch vermogen, verder nog steeds (qua opties) een prima auto. Maar het is/wordt toch te krap achter me, snelheid met optrekken is enorm goed anticiperen en goed schakelen/inschatten waar de trekkracht zit. Laatste keer op vakantie in ieder geval met dit ding, volgend jaar met een Leon ST die als vervanger mag gaan dienen van m'n huidige Clio Estate.

Heb nog wel de 190 aangetikt met het ding maar dat was op een weg die op een gunstige manier afliep en met een aanloop. Gezien het brandstofverbruik de rest maar met 130 KM/u gedaan. M'n vrouw gaat er nog mee naar Ameland van wo tot zo, die rijdt een stuk zuiniger dan ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Arachnan schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:27:
Heb hem ook al in het grote leasewagen topic geplaatst, maar ik heb er hier ook redelijk wat over gepost al.
Dus bij deze!

Gisteren dan toch eindelijk mijn nieuwe leasewagen kunnen ophalen: Seat Ateca 1.4 150PK DSG FR Business Intense in Nevada White met:
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
  • Panorama schuif/kanteldak
  • Upgrade Technology DSG
  • Upgrade Winter
  • Virtual Cockpit
  • Nieuwe 18" velgen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Een erg groot verschil met mijn Toyota Auris Station met CVT automaat :+
mooie bak hoor!
Ik merk wel dat de leveringen langzaam beginnen plaats te vinden, ik zie ze steeds meer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 11:43
Royz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:49:
[...]

Nee, er bestaat blijkbaar een trucje voor:

[...]
Dit trucje heb ik 4 keer moeten uithalen in de tijd dat ik m'n Leon ST heb, beetje knullig wel.

Verder nog steeds ontzettend tevreden over m'n Leon, heerlijke auto en tot nu toe geen noemenswaardige problemen gehad, enkel een speaker opgeblazen. Wat op zich vreemd is, aangezien ik de 'Seat Sound Upgrade' genomen heb. De dealer noemde het dan ook een prestatie om dat voor elkaar te krijgen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Misschien een tip voor iedereen die een seat op het MQB A0 platform heeft en af-fabriek navigatie:

Je kan de navigatiesoftware/kaarten updaten vanaf de seat site. Hoe dit moet kun je daar ook vinden..
Op de volkswagen site staat echter exact dezelfde software, alleen dan altijd een stap nieuwer.

Deze kun je gewoon installeren in je seat navigatie dus. Werkt perfect.

-Je haalt de navigatie sd uit de unit in je dashboardkastje

- Zet het knopje lock uit

- Maakt een backup van de huidige map naar je computer

-Formatteert of wist de sd kaart

- Download de laatste kaarten hier: http://vw-mapscdn.tdd.ada...erMedia2_EU1_2718_1030.7z

-Unzipt deze en plaatst de hele map in de root van de sd kaart

-Zet het knopje op de sd kaart weer op 'lock', plaatst hem terug in de unit in je dashboard en je hebt de nieuwe kaarten.

Het gaat om het Discover media systeem uiteraard.

[ Voor 5% gewijzigd door EvoII op 07-08-2018 18:22 ]

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Hier kun je voor alle systemen de meest recente kaart downloaden:

voor het 5F0 / MIB1 systeem, kaart versie is 75: http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/...0S3MIBS2_EU.7z

voor het 6PO/MIB2 systeem, kaart versie 1030: http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/...1_2718_1030.7z

en voor Navi Plus, kaart versie 169: http://infotainment-cdn.s...H12_P169_EU_2018_2019.zip

De meeste in Nederland geleverde auto’s hebben Mapcare zodat je 3 jaar lang kunt updaten.
Na 3 jaar kun je bovensrtaande updates dus niet meer installeren.

How to identify navi version:

Press the “NAV” Button.
Confirm the “Setup” > “Version information” selection on the display.
Check the first text line in "Version information" with the following images:
If the first three digits are 5F0, your system version is the "Navi System - 5F0".
If the first three digits are 6P0, your system version is the "Navi System - 6P0".
On the other hand, if your system has built-in hard drive, and the first three digits are not 5F0 or 6P0, your system version is the "Navi System Plus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:23
Ik rij nu een kleine maand een Seat Arona van April 2018 met grootscherm navigatie, hier al een mooie 4500km mee gereden echter heb ik 1 issue met de radio.

Het volume met bluetooth en AUX gaat goed hard maar het volume van de radio is erg laag als deze voluit staat.
De instellingen voor het volume voor BT en Aux kunnen aanpassen maar voor de radio kan ik deze niet vinden.

Iemand een clue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:49:

(edit: Dat was een grapje, helaas niet helemaal goed overgekomen... :()
Hahaha... Ik ging zojuist tanken. Moet ik m'n tankklep omhoog duwen om hem dicht te krijgen. :+
Misschien toch eens wat voorzichtiger met m'n auto omgaan. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zag vanmorgen een geluksvogel rijden die onlangs z'n Ateca in ontvangst heeft mogen nemen, een FR in rood.

Ik heb de juiste keuze gemaakt met die kleur, zag er dik uit. Naast wit mijn favoriete kleur voor de FR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

mr.DJ95 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:44:
Ik rij nu een kleine maand een Seat Arona van April 2018 met grootscherm navigatie, hier al een mooie 4500km mee gereden echter heb ik 1 issue met de radio.

Het volume met bluetooth en AUX gaat goed hard maar het volume van de radio is erg laag als deze voluit staat.
De instellingen voor het volume voor BT en Aux kunnen aanpassen maar voor de radio kan ik deze niet vinden.

Iemand een clue?
ik heb hetzelfde in de ateca. het geluid vind ik echt ondermaats. Overigens geldt dit ook voor carplay helaas in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto

- Seat Leon ST 1.0 EcoTSI Style Business Intense 5D Desire Red
- Achteruitrijcamera
- Upgrade Beats Audio
- Upgrade winter
- Virtual Cockpit
- Achterspoiler
- Zwarte dakrailing

Vandaag heb ik weer eens contact opgenomen om eens te vragen naar de status. Het is eindelijk bevestigd dat auto op transport is naar de dealer. Mogelijk is hij er eind volgende week. Gezien alle drukte kan het een week tot twee duren voor ze een afleverafspraak maken. Maar het is weer een stap in de goede richting. Zodra hij er is zal ik nog wat foto’s uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sheeg1337
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03-2024
mrroberto schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:50:
[...]

Vandaag heb ik weer eens contact opgenomen om eens te vragen naar de status. Het is eindelijk bevestigd dat auto op transport is naar de dealer. Mogelijk is hij er eind volgende week. Gezien alle drukte kan het een week tot twee duren voor ze een afleverafspraak maken. Maar het is weer een stap in de goede richting. Zodra hij er is zal ik nog wat foto’s uploaden.
Zit op hetzelfde punt,alleen betreft het bij mij een Ibiza. afgelopen vrijdag gebeld en inderdaad op status transport. helaas nog niks vernomen dus morgen maar weer even om een status update vragen... wachten duurt altijd zo lang :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrroberto
Sheeg1337 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

Zit op hetzelfde punt,alleen betreft het bij mij een Ibiza. afgelopen vrijdag gebeld en inderdaad op status transport. helaas nog niks vernomen dus morgen maar weer even om een status update vragen... wachten duurt altijd zo lang :9
Het wachten duurt inderdaad erg lang. Laten we hopen dat het snel afgehandeld gaat worden. Vergeet niet om foto’s te plaatsen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sheeg1337
mrroberto schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:53:
[...]

Het wachten duurt inderdaad erg lang. Laten we hopen dat het snel afgehandeld gaat worden. Vergeet niet om foto’s te plaatsen :P
Doe ik ook zeker, heb de mijne in Eclipse Orange besteld, die heb ik pas 1 keer zien rijden (en tijdens de proefrit in deze kleur gereden :) ). dus zal hier wel wat kiekjes van maken en plaatsen.

Verder de uitvoering FR BI met DSG motor:

Full-LED koplampen
Upgrade Exclusive
Panorama dak
Eclipse Orange lak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:16
Lucky bastards, mijn Leon heeft productieweek 31 niet gehaald en verwacht zelf (al wel enige tijd) dat ik pas in oktober de Seat kan gaan rijden.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ach, mijn Ateca komt pas volgend jaar. (zou eerst november zijn, nu naar verwachting maart)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrroberto
Sheeg1337 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:49:
[...]

Doe ik ook zeker, heb de mijne in Eclipse Orange besteld, die heb ik pas 1 keer zien rijden (en tijdens de proefrit in deze kleur gereden :) ). dus zal hier wel wat kiekjes van maken en plaatsen.

Verder de uitvoering FR BI met DSG motor:

Full-LED koplampen
Upgrade Exclusive
Panorama dak
Eclipse Orange lak
Dat is een dikke uitvoering. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
RudyL schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:03:
Lucky bastards, mijn Leon heeft productieweek 31 niet gehaald en verwacht zelf (al wel enige tijd) dat ik pas in oktober de Seat kan gaan rijden.
Dat is inderdaad balen. Die van mij zou in week 25 geproduceerd worden maar dit is vervolgens week 31 geworden. Ik hoop voor je dat het bij jou ook niet 6 weken wordt uitgesteld.
Mad-Matt schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:13:
Ach, mijn Ateca komt pas volgend jaar. (zou eerst november zijn, nu naar verwachting maart)
Wanneer staat deze ingepland voor productie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

mrroberto schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:53:
[...]

Dat is inderdaad balen. Die van mij zou in week 25 geproduceerd worden maar dit is vervolgens week 31 geworden. Ik hoop voor je dat het bij jou ook niet 6 weken wordt uitgesteld.

[...]

Wanneer staat deze ingepland voor productie dan?
Geen idee nog, dealer heeft dat niet aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
mr.DJ95 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:44:

Iemand een clue?
Je kan de geluidsniveau's aanpassen in de instellingen van je mediasysteem. Bij mij kan ik dat doen in het midden onder als hij bijvoorbeeld op radio staat. Dan staat daar setup. Daar kun je het onder vinden.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
Mad-Matt schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:41:
[...]

Geen idee nog, dealer heeft dat niet aangegeven.
Ahhh dat is balen. Inmiddels heb ik weer een update. Ik belde de dealer vandaag met de vraag hoe het ervoor staat. Ik heb te horen gekregen dat de auto bij de importeur staat en dat het zeker nog een week kan duren voordat de auto bij de dealer staat. Met wat geluk zou deze in week 37 kunnen worden geleverd. Laten we het maar hopen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nice nice.
Hoop dat het een beetje vlot gaat voor je.

(Grootste probleem van Seat op dit moment vind ik niet eens de levertijden, maar het gebrek aan informatie vind ik zeer vervelend. Ik krijg al 3x te horen "begin oktober weten we meer")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sheeg1337
Mad-Matt schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:20:

(Grootste probleem van Seat op dit moment vind ik niet eens de levertijden, maar het gebrek aan informatie vind ik zeer vervelend. Ik krijg al 3x te horen "begin oktober weten we meer")
Yep.. vind ik ook wel erg storend.

Auto is inmiddels wel in Nederland heb ik bevestigd gekregen _/-\o_ . Hopelijk mag ik 'm eind deze week of begin volgende week ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Sheeg1337 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Yep.. vind ik ook wel erg storend.

Auto is inmiddels wel in Nederland heb ik bevestigd gekregen _/-\o_ . Hopelijk mag ik 'm eind deze week of begin volgende week ophalen.
Het duurde bij mij alleen al een week om de auto van Pon naar de dealer te krijgen, laat staan rijklaar te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheeg1337
Royz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

Het duurde bij mij alleen al een week om de auto van Pon naar de dealer te krijgen, laat staan rijklaar te maken :P
meen je niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Jawel, vanaf het moment van aankomst in NL tot aan overdracht aan mij heeft minimaal 3 weken geduurd. Maar goed ik denk dat de mijne gewoon langzaam is gegaan en dat het gemiddeld wel sneller gaat. Tussendoor werd ik nog wel getrakteerd op een video met een sneak preview :+. Kan die link eventueel wel plaatsen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sheeg1337
Royz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:31:
[...]

Jawel, vanaf het moment van aankomst in NL tot aan overdracht aan mij heeft minimaal 3 weken geduurd. Maar goed ik denk dat de mijne gewoon langzaam is gegaan en dat het gemiddeld wel sneller gaat. Tussendoor werd ik nog wel getrakteerd op een video met een sneak preview :+. Kan die link eventueel wel plaatsen :P
Ik hoop dat het normaliter wat sneller gaat inderdaad :9 . kentekentje bestellen en rijklaar maken is geen wereldklus lijkt me.

Dat is wel erg gemeen om dan nog een sneak preview te sturen terwijl je op hete kolen zit >:) , link maar, ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Sheeg1337 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:57:
[...]

Ik hoop dat het normaliter wat sneller gaat inderdaad :9 . kentekentje bestellen en rijklaar maken is geen wereldklus lijkt me.

Dat is wel erg gemeen om dan nog een sneak preview te sturen terwijl je op hete kolen zit >:) , link maar, ben wel benieuwd.
Haha ach, het is goed bedoeld denk ik: https://eu.citnow.com/vtWTvzqhRV2. Kleine moeite maar een leuk gebaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hoe vaak is te vaak om de dealer lastig te vallen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheeg1337
Royz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:04:
[...]

Haha ach, het is goed bedoeld denk ik: https://eu.citnow.com/vtWTvzqhRV2. Kleine moeite maar een leuk gebaar :)
Leuk filmpje, geeft ook wel een persoonlijke touch aan de bestelling zo (gave wagen trouwens zeg!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheeg1337
Mad-Matt schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:08:
Hoe vaak is te vaak om de dealer lastig te vallen? :?
Je bent niet de enige hoor. Ik probeer ook om op m’n handen te zitten :P . Met ons vele anderen denk ik dan maar :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maandag onze ‘nieuwe’ Seat Leon ST opgehaald, bij dealer gekochte tweedehandse uit 2017. Voordeel daarvan is de levertijd, zat in totaal 2,5 week tussen.

Nadeel is de schade die we in eerste instantie niet gezien hadden... Heel er lelijk weggewerkte krassen op achterbumper, waarschijnlijk erger geworden door het poetsen voor oplevering. Tegemoetkoming vanuit dealer was dat ze wel een lakstift op willen sturen. :+

Dat is dan maar het risico van tweedehands kopen, uiteraard gaan we het goed weg laten werken bij een herstelbedrijf. Even beetje jammer, maar we gaan het er niet door laten verpesten... Het is echt een prachtige auto! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Sheeg1337 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:20:
[...]

Je bent niet de enige hoor. Ik probeer ook om op m’n handen te zitten :P . Met ons vele anderen denk ik dan maar :X
Erg lastig, ben van nature al ongeduldig. Laatste bericht is van 24-07 dat ze 1-10 meer weten, maar stiekem wil ik vragen of ze al wat weten. (zoals al gezegd, hopeloos dat ik meer dan 2 maanden moet wachten op informatie over een auto die 2 maanden daarvoor is besteld.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sheeg1337
foto's! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrroberto
Mad-Matt schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:11:
[...]

Erg lastig, ben van nature al ongeduldig. Laatste bericht is van 24-07 dat ze 1-10 meer weten, maar stiekem wil ik vragen of ze al wat weten. (zoals al gezegd, hopeloos dat ik meer dan 2 maanden moet wachten op informatie over een auto die 2 maanden daarvoor is besteld.)
Ik heb ook vaak diverse datums te horen gekregen. Ondanks dat feit bleef ik gewoon bellen in de hoop dat ik toch nog sneller de informatie krijg. Mijn advies is dat ook gewoon te doen. Je bent een klant en mag best wat vragen voor dat geld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

goed punt, ik sta op het punt bijna 38k van m'n baas zn geld uit te geven, dus dan wil ik wel wat terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mailtje gestuurd, verkoper is deze week (weer) vrij.
(mooie job heeft hij, beetje jaloers)

Verwijderd

Het lijkt erop dat de configurator van de Seat Leon ST niet meer werkt voor de goedkoopste versies (geeft geen prijs meer aan). Net nu ik het nodig heb natuurlijk..
http://carconfigurator.se...AULT-nl-normal.view?msk=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufornee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 23:31
Nadat mijn vorige auto gestolen is (Clio 4 RS) en ik nu ongeveer 250 km per werkdag ga rijden, een compromis gezocht en waarschijnlijk gevonden in de Seat Leon 2.0 TDI met DSG. Nog anderhalf-twee weken wachten tot hij voor de deur staat wegens import maar ben zeer benieuwd! Zijn er anderen die bekend zijn met deze combinatie? En dan vooral de 184 pk-variant.

[ Voor 3% gewijzigd door Dufornee op 25-08-2018 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 23:41
Dufornee schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:27:
Nadat mijn vorige auto gestolen is (Clio 4 RS) en ik nu ongeveer 250 km per werkdag ga rijden, een compromis gezocht en waarschijnlijk gevonden in de Seat Leon 2.0 TDI met DSG. Nog anderhalf-twee weken wachten tot hij voor de deur staat wegens import maar ben zeer benieuwd! Zijn er anderen die bekend zijn met deze combinatie? En dan vooral de 184 pk-variant.
Rijdt prima :) Heb je nog andere specs?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dufornee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 23:31
Rainesh schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:54:
[...]

Rijdt prima :) Heb je nog andere specs?
ACC
Apollo Blue
Schuifdak
Stoelverwarming
18”
FR
Full LED
Ik gok DCC maar stond niet duidelijk in de specs maar heeft alle andere opties van dat pack wel
Leder/Alcantara
DSG
Ohja en het is de ST

[ Voor 4% gewijzigd door Dufornee op 26-08-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Reactie van m'n dealer over mijn bestelling:

"Nee er is nog niets bekend"

Beetje jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
Dufornee schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

ACC
Apollo Blue
Schuifdak
Stoelverwarming
18”
FR
Full LED
Ik gok DCC maar stond niet duidelijk in de specs maar heeft alle andere opties van dat pack wel
Leder/Alcantara
DSG
Ohja en het is de ST
Mooie config! Dat zal vast heel prettig autorijden worden.
Mad-Matt schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:15:
Reactie van m'n dealer over mijn bestelling:

"Nee er is nog niets bekend"

Beetje jammer dit.
Jemig dat is balen zeg. Die van mij wist toen ook niets maar toen ik ze belden heb ik ze laten bellen met de importeur. Daarna konden ze mij meer vertellen.

Inmiddels weer een update vanuit mijn bestelling. Vandaag heb ik de dealer weer gesproken en gevraagd naar de status. Nu zou de auto afgelopen week bij de dealer worden afgeleverd om deze verder af te maken. Hij blijkt nog steeds bij de importeur te staan vanwege een beslissing die moet worden genomen mbt de connected module. Erg jammer dat de importeur weer op zich laat wachten. Nu kan het zomaar weer een week extra duren. Inmiddels is het aantal weken vertraging al opgelopen naar 10 weken. Hopen dat er dan toch een kleine meevaller komt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:33

Oekol

waka waka hey hey

Royz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

Uit interesse, wat houdt rijklaar maken dan nog in? Wat doen ze bijv niet in de fabriek dat die nog niet klaar is?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Pon schijnt andere banden en/of velgen eronder te gooien. Zij zijn eigenaar/importeur van Continental (?). Waarschijnlijk zullen een aantal opties ook door Pon geïnstalleerd worden, misschien een software-update, even wat bitjes omzetten voor een bepaalde optie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:35
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 10:30
Wat is het voordeel van wachten tot 2019? Wordt alleen maar duurder toch?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Scooper schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:09:
Een lichtere portemonnee.

(Nieuwe BPM gaat a.s. zaterdag al in trouwens)

[ Voor 10% gewijzigd door Mad-Matt op 28-08-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:35
Scooper schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:09:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 23:41
SteveWoz schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:32:
Pon schijnt andere banden en/of velgen eronder te gooien. Zij zijn eigenaar/importeur van Continental (?). Waarschijnlijk zullen een aantal opties ook door Pon geïnstalleerd worden, misschien een software-update, even wat bitjes omzetten voor een bepaalde optie etc.
Dat mag sinds een tijdje niet meer. Pon is op zn vingers getikt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Leoon. schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:27:
[...]

Uit interesse, wat houdt rijklaar maken dan nog in? Wat doen ze bijv niet in de fabriek dat die nog niet klaar is?
Als ik zo naar dat filmpje kijk werkt de hele infotainment system nog niet, de parkeersensoren geven errors, daarbuiten nog kenteken aanvragen wat een paar dagen duurt, helemaal oppoetsen laten ze elders doen. En dan hebben we het nog niet gehad over opties die vanaf de dealer worden geplaatst.

Ik weet het ook niet helemaal eigenlijk, maar ik gok dat dit het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:33

Oekol

waka waka hey hey

Royz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

Als ik zo naar dat filmpje kijk werkt de hele infotainment system nog niet, de parkeersensoren geven errors, daarbuiten nog kenteken aanvragen wat een paar dagen duurt, helemaal oppoetsen laten ze elders doen. En dan hebben we het nog niet gehad over opties die vanaf de dealer worden geplaatst.

Ik weet het ook niet helemaal eigenlijk, maar ik gok dat dit het is
Ah oké. Wist niet dat er nog opties zijn die fabriek er niet in zet/ legt. Die nieuwe Ibiza die de wielbasis wat verder uit elkaar heeft is echt mooi trouwens. Enige wat minder is zijn de achterlichten in vergelijking met die mooie van de Leon en dat er geen digitaal 'active info system' scherm in zit met digitale tellers en zo :9~

Edit: zie nu ineens op directlease dat ik wel virtual cockpit selecteren kan. Nadat ik op internet las dat het eind van t jaar sowieso beschikbaar komt als optie op de seat Ibiza. Das interessant :)

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 28-08-2018 10:33 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Leoon. schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:59:
[...]

Ah oké. Wist niet dat er nog opties zijn die fabriek er niet in zet/ legt.
Over alles wat vanuit de fabriek komt betaal je bijtelling. Alles wat daarna wordt gedaan valt daarbuiten, dus die opties kunnen zeker handig zijn.

Pagina: 1 ... 22 ... 87 Laatste