Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 23 ... 86 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 10:13
Zijn er mensen die ervaring hebben met het standaard audio geluid en het beats audio geluid in bijvoorbeeld de Ibiza / Arona 2018? zit daar veel verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-03 20:38
NL_Scratch schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:41:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het standaard audio geluid en het beats audio geluid in bijvoorbeeld de Ibiza / Arona 2018? zit daar veel verschil in?
Er zit zeker verschil in het standaard geluid en die van Seat Sound of Beats Audio. Ik heb zelf geen ervaring met Beats Audio maar zodra ik mijn nieuwe Leon heb zal ik die info delen. Als het goed is nog 2,5 week wachten. Ook kan je wel wat reviews online vinden al zijn die niet uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07 10:52
Ik had het SSS in mijn vorige Leon en Beats in mij huidige Leon. Het verschil is niet enorm maar ik hoor wel duidelijk verschil. Beats klinkt en stuk voller en strakker. (geluid vind ik altijd moeilijk te omschrijven).
Je kunt ook horen dat de Beats versterker onder de voorstoel meer 'reserve' heeft dan het SSS dat gewoon de versterker in de dashboad unit gebruikt.

Het verschil tussen het standaard systeem en SSS/Beats is een stuk groter. Hier mis je duidelijk de subwoofer.
Ook als je niet van boem boem muziek houd klinkt het een beetje vlak. (maar ook niet slecht)

[ Voor 22% gewijzigd door remmuz op 29-08-2018 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:41
8)7 Gister bij twee (!) Seat dealers in de buurt geweest voor brochures van de Ateca.. Geen succes, "komen volgende week pas weer"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:00

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hetisookwat schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:45:
8)7 Gister bij twee (!) Seat dealers in de buurt geweest voor brochures van de Ateca.. Geen succes, "komen volgende week pas weer"...
Tijd zat joh, als je hem nu besteld krijg je waarschijnlijk de facelift van 2020.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
remmuz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:36:
Ik had het SSS in mijn vorige Leon en Beats in mij huidige Leon. Het verschil is niet enorm maar ik hoor wel duidelijk verschil. Beats klinkt en stuk voller en strakker. (geluid vind ik altijd moeilijk te omschrijven).
Je kunt ook horen dat de Beats versterker onder de voorstoel meer 'reserve' heeft dan het SSS dat gewoon de versterker in de dashboad unit gebruikt.

Het verschil tussen het standaard systeem en SSS/Beats is een stuk groter. Hier mis je duidelijk de subwoofer.
Ook als je niet van boem boem muziek houd klinkt het een beetje vlak. (maar ook niet slecht)
Had in mijn vorige Leon het standaard systeem (8 speakers) en in mijn huidige seat sound system. Hoor idd wel duidelijk verschil. Standaardsysteem was ook niet slecht, maar op hoger volume ging er van alles mee resoneren/kraken. Met SSS geen last van. En met subwoofer klinkt het lekker vol.
Of dit ook geldt voor de Arona kan ik niet zeggen. Dat is toch weer een klasse lagere auto met dito speakers, dus misschien zijn de standaard speakers veel slechter. Je zou even bij de dealer moeten vergelijken (ook even naar de equalizer kijken, want standaard staat die niet ingesteld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hetisookwat schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:45:
http://forms.seat.nl/site/brochure/?mc=ateca :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-07 13:00
Palomar schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:42:
[...]

Had in mijn vorige Leon het standaard systeem (8 speakers) en in mijn huidige seat sound system. Hoor idd wel duidelijk verschil. Standaardsysteem was ook niet slecht, maar op hoger volume ging er van alles mee resoneren/kraken. Met SSS geen last van. En met subwoofer klinkt het lekker vol.
Of dit ook geldt voor de Arona kan ik niet zeggen. Dat is toch weer een klasse lagere auto met dito speakers, dus misschien zijn de standaard speakers veel slechter. Je zou even bij de dealer moeten vergelijken (ook even naar de equalizer kijken, want standaard staat die niet ingesteld).
Volgens mij is dat al niet het standaard systeem toch? Standaard is meen ik alleen voor speakers, vaak zit er bij zo'n navigatie/telefoonvoorbereiding pakket pas weer die 8 speakers, iig is bij de Golfjes ook zo. Vind het verschil tussen alleen voor speakers of 8 speakers rondom toch ook al aanzienlijk te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:53:
[...]

Volgens mij is dat al niet het standaard systeem toch? Standaard is meen ik alleen voor speakers, vaak zit er bij zo'n navigatie/telefoonvoorbereiding pakket pas weer die 8 speakers, iig is bij de Golfjes ook zo. Vind het verschil tussen alleen voor speakers of 8 speakers rondom toch ook al aanzienlijk te noemen.
Ja klopt, alleen zit je met de Leon in een beetje normale uitvoering al wel op 6 speakers (bijv. de Style), dus vandaar dat ik dat standaard noem ;) Bij de Ibiza/Arona weet ik niet hoe dit zit, maar als die idd maar 2 speakertjes heeft zou ik snel voor een upgrade kiezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Toch nog maar een mailtje richting de dealer gestuurd dat ik het erg jammer vind dat PON/Seat zo laks met alles om gaat en niets aan informatie vrij geeft. (ook gezegd dat ik weet dat dealers er weinig tot niets aan kunnen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
Mad-Matt schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:17:
Toch nog maar een mailtje richting de dealer gestuurd dat ik het erg jammer vind dat PON/Seat zo laks met alles om gaat en niets aan informatie vrij geeft. (ook gezegd dat ik weet dat dealers er weinig tot niets aan kunnen doen).
Hopen dat er dan toch gauw wat meer info komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

mee eens, de dealer zegt 1 oktober.
Maar volgens mij gaan zaterdag het hele WLTP gebeuren in en dan zouden mensen toch moeten weten hoe duur de auto is die ze dan willen bestellen.

Wat ik kan zien is dat alleen VAG nog de prijzen moet veranderen, alle andere merken hebben hun zaakjes toch beter op orde. (En dan nog maar niet over levertijden gesproken. Maat van me heeft 3 weken terug een nieuwe Yaris besteld, die kan hem over 3 weken ophalen. Dat is sneller dan dat ik op het moment al zit te wachten en dan moet ik nog 5 maanden wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven_engelen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-10-2023

sven_engelen

Een echte ETS2 mapper

Mijn benzineverbruik van mijn Arosa doet weer eens raar. Van Venlo naar Weert 's (Via Roermond) ochtends (07:10) rijd ik zeker tussen 1/16 en 1/8 uit mijn tank en terug (17:30) verbrand ik maar de helft. Hoe is het mogelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49
@sven_engelen
je rijdt heen de berg op (Venlo ligt op 18,927m en weer op 40,5m). Tevens kan temperatuur een factor spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 10:13
Palomar schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:01:
[...]

Ja klopt, alleen zit je met de Leon in een beetje normale uitvoering al wel op 6 speakers (bijv. de Style), dus vandaar dat ik dat standaard noem ;) Bij de Ibiza/Arona weet ik niet hoe dit zit, maar als die idd maar 2 speakertjes heeft zou ik snel voor een upgrade kiezen ;)
Thanks, in elk geval dus minimaal SSS of Beats.

Geluid in de auto vindt ik erg belangrijk en ik laat graag een andere optie vallen, zolang er maar goed geluid in zit. Ik kan me dood ergeren aan resoneren/kraken of blikkerig geluid. Een sound-upgrade is persoonlijk voor mij een erg belangrijke optie. (of het standaard geluid moet bovengemiddeld goed zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stijn.kr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-07 07:40
Na veel gezeur met de dealer en Seat Nederland komt mijn Seat Ibiza FR a.s. donderdag eindelijk aan bij de garage. (De auto zou eerst in juni geleverd worden).

Ben blij dat ik eindelijk van al het gebel af ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:41
Ik heb 'm graag in die mooie hoge kwaliteit in handen :) Part of the experience ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Waar kom je vandaan? Heb hem hier in Rotterdam liggen. Mag je van mij hebben. Staat niets bijzonders in en mijn bestelde FR versie wordt niet eens genoemd in het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven_engelen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-10-2023

sven_engelen

Een echte ETS2 mapper

YoGi_Berra schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:09:
@sven_engelen
je rijdt heen de berg op (Venlo ligt op 18,927m en weer op 40,5m). Tevens kan temperatuur een factor spelen.
O ja joh ik zie het nu! Ach ja dan leer ik er maar mee te leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

En hier is de reden dat er nog niets bekend is.

VAG heeft maar een handje vol auto's laten testen terwijl andere fabrikanten nagenoeg klaar zijn.

https://www.adac.de/infot...euro_6d_temp/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de huidige levertijd ongeveer is van een Leon ST? Sta op het punt om te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:39:
Weet iemand wat de huidige levertijd ongeveer is van een Leon ST? Sta op het punt om te bestellen.
Ik zou de dealer even bellen en zijn tijd verdubbelen voor de zekerheid.
Moet je een gloednieuwe bestellen of kan je ook met een voorraad model uit de voeten?
Er staan er best een aantal op die volledig nieuw zijn

• mrroberto
mrroberto schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:22:

Inmiddels weer een update vanuit mijn bestelling. Vandaag heb ik de dealer weer gesproken en gevraagd naar de status. Nu zou de auto afgelopen week bij de dealer worden afgeleverd om deze verder af te maken. Hij blijkt nog steeds bij de importeur te staan vanwege een beslissing die moet worden genomen mbt de connected module. Erg jammer dat de importeur weer op zich laat wachten. Nu kan het zomaar weer een week extra duren. Inmiddels is het aantal weken vertraging al opgelopen naar 10 weken. Hopen dat er dan toch een kleine meevaller komt :|
Vandaag toch nog maar eens even gebeld om zeker te zijn dat het kenteken er toch wel gauw op komt. Blijkt dat ze hem al op kenteken hebben gezet. Dat is dan toch weer mooi. De verwachting is dat de auto volgende week wordt afgeleverd bij de dealer en dan is het wachten tot ze gaan bellen voor een afleverafspraak. Dit zou dezelfde dag gaan gebeuren, dus fingers crossed oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nou weer een kleine update in mijn soap (zo noem ik het maar.).

Net een prettig gesprek gehad met de verkoper. Hij snapte heel goed dat ik enorm baal van deze situatie en dat hij ook niet echt blij is (wat ik begrijp). Hij heeft met een andere klant besproken dat zijn productieslot naar achter geschoven wordt omdat die klant zijn Ateca een leasewagen is die pas vanaf januari geleverd mag worden. Hij heeft de slots van die klant en mij omgewisseld (dit moet nog bevestigd worden) en dat zou inhouden voor mij dat de mijne in oktober/november geproduceerd wordt.

Hier zou ik echt heel blij van worden als dit door kan gaan.

Verwijderd

Heeft iedere dealer dan zijn eigen productieslots misschien? Ik dacht dat het niet uitmaakt bij welke dealer je bestelt, dus dat je sowieso achteraan in de queue gezet wordt.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:08:
Heeft iedere dealer dan zijn eigen productieslots misschien? Ik dacht dat het niet uitmaakt bij welke dealer je bestelt, dus dat je sowieso achteraan in de queue gezet wordt.
Ja en nee. Je wordt gewoon achteraan de rij gezet. Alleen als de dealer op plek 20 een auto heeft staan en jij staat op plek 25. Dan kan hij deze omwisselen. (Mits het om dezelfde productielijn gaan)

Verwijderd

Ah op die manier.
Heb vandaag een Seat Leon ST besteld. Wordt wel pas rond eind december geleverd :(. Zijn er hier nog mensen die rond deze tijd een bestelling geplaatst hebben? Zou leuk zijn mochten we statusupdates kunnen uitwisselen met elkaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2018 18:13 ]

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:12:
Ah op die manier.
Heb vandaag een Seat Leon ST besteld. Wordt wel pas rond eind december geleverd :(. Zijn er hier nog mensen die rond deze tijd een bestelling geplaatst hebben? Zou leuk zijn mochten we statusupdates kunnen uitwisselen met elkaar.
Mij leon ST in de laatste week van juli besteld. De dealer gaf toen aan dat ze deze in week 50 kunnen leveren, al mag hij pas in week 1 door mij in ontvangst worden genomen ivm lease. Het lijkt er dus nu op dat eind december de standaard periode is in afwachting van de WLTP goedkeuring van het 2019 modeljaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:12:
Ah op die manier.
1e week augustus, leon st fr BI..
Week 49 als leverdatum afgegeven

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Welke motor?, dat schijnt ook erg veel invloed te hebben op de levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
Mad-Matt schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:09:
Ik heb de 1.4 TSI DSG FR BI besteld.
Een hele mond vol als ik het hier zo neer zet.

Verwijderd

1.0 TSI 115pk van mij.
Voor de lol vandaag ook eens de geschatte levertijd gevraagd bij een andere garage waar ik geweest ben gaan kijken. 12 november beweren ze daar voor krak hetzelfde model en opties. Toch vreemd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:27
Mad-Matt schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:09:
1.4 TSI Handbak wordt dus de 1.5 ingebouwd.

31-7 opdrachtbevestiging ondertekend naar dealer gemaild

de vanaf-prijzen zijn nu ook aangepast op de Seat site , alleen de configurator toont nog de oude prijzen.

de FR business intense, is nu €450 goedkoper dan de Xcellence Business Intense

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
MaD_co schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:50:
[...]

1.4 TSI Handbak wordt dus de 1.5 ingebouwd.

31-7 opdrachtbevestiging ondertekend naar dealer gemaild

de vanaf-prijzen zijn nu ook aangepast op de Seat site , alleen de configurator toont nog de oude prijzen.

de FR business intense, is nu €450 goedkoper dan de Xcellence Business Intense
Het lijkt mij er eerder op dat nog niet alle prijzen zijn aangepast.

Leon ST Xcellence Business
oude prijs 1.4 TSI = 29400
'nieuwe' vanaf prijs 29400

Leon ST FR Business
outde prijs 1.4 TSI = 29500
'nieuwe' vanaf prijs = 28950

Het lijkt er dus op dat de FR Business in ieder geval goedkoper gaat worden. De 1.5 TSI lijkt dus iets voordeliger met zijn benzine om te gaan?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stijn.kr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-07 07:40
Zojuist een bevestiging van de dealer gehad dat ik mijn Seat Ibiza FR dinsdag om 08:15 kan halen :) (In April besteld..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

leuk, veel plezier!

Apart dat de prijzen lager zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
vanopzij schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:58:
[...]

Het lijkt mij er eerder op dat nog niet alle prijzen zijn aangepast.

Leon ST Xcellence Business
oude prijs 1.4 TSI = 29400
'nieuwe' vanaf prijs 29400

Leon ST FR Business
outde prijs 1.4 TSI = 29500
'nieuwe' vanaf prijs = 28950

Het lijkt er dus op dat de FR Business in ieder geval goedkoper gaat worden. De 1.5 TSI lijkt dus iets voordeliger met zijn benzine om te gaan?!
Ik heb even verder gezocht en als je op een site als leaseplandirect.nl of directlease.nl kijkt zie je alle nieuwe prijzen staan. Het lijkt er op dat alle uitvoeringen goedkoper worden en dat er extra opties bij komen.
Zo is de FR Business nu ook verkrijgbaar met een 1.0 TSI (alleen handbak) en is het mogelijk om op de Business Intense uitvoeringen nu adaptive cruise control bij te bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07 09:46
Afgelopen donderdag eindelijk mijn Seat Leon ST Style Business Intense (1.0 TSI DSG, Urban Silver, Full LED) op kunnen halen. Week 16 besteld, eerste prognose was levering in week 27. Is dus week 35 geworden. De dealer wist me te vertellen dat ze al heel wat klanten hebben moeten teleurstellen ivm de vertraagde levering van een hoop modellen. Voor iedereen die in de wacht zit, sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Naast alle discussie over nieuwe lasers even een vraag over occasions :P Rij al 15 jaar vag, hiervoor 2x een Audi en 1x een Skoda gehad, nu rijden we alweer 4 jaar in een VW Passat sedan van 2011.

De Passat vindt ik nog steeds een mooie auto om te zien (zowel int. als ext.) en rijd erg fijn. 1 ding bevalt me niet en dat is de 1.6tdi die komt vermogen te kort, met name als we met onze vouwwagen op pad zijn. Ook is de sedan niet bepaald praktisch met vakanties (veel kampeer meuk). Als het lukt willen we volgend jaar de auto vervangen.

Ik wil opzich wel een platform kleiner maar dan wel een station. Dus de Leon ST en Golf Variant staan op de shortlist, en dan vindt ik de Leon een mooiere auto.

In geval van de Leon zoek ik dan een ST in FR uitvoering met de 2.0tdi vanaf bouwjaar 2014. Heeft dit model specifieke dingen om op te letten? Kennen deze motoren nog specifieke problemen of andere mankementen?

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 01-09-2018 13:13 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-07 14:08
Hoe veilig is keyless ENtry & Go van Seat eigenlijk, en kun je het niet beter uit laten schakelen? Ik mis sowieso de optie om dat de kunnen doen in de car setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Geen idee. Maar ik woon in Rotterdam, heb hier diverse vrienden in de regio en nog nooit iemand gehoord waarvan z'n auto is gejat door Keyless-entry. Ik zou me er niet veel zorgen over maken.

Denk dat Seat's ook niet enorm hoog op de lijst staan van autodieven.

Op de mijne laat ik het lekker aan als ik hem heb en dat in Rotterdam Zuid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
De auto zullen ze niet zo snel meenemen, maar heb gewoon geen zin in inbraak, waarvan strak de kosten niet vergoed worden.

https://nos.nl/artikel/22...-dan-ruitje-intikken.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:54
Chaoss schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:09:
Naast alle discussie over nieuwe lasers even een vraag over occasions :P Rij al 15 jaar vag, hiervoor 2x een Audi en 1x een Skoda gehad, nu rijden we alweer 4 jaar in een VW Passat sedan van 2011.

De Passat vindt ik nog steeds een mooie auto om te zien (zowel int. als ext.) en rijd erg fijn. 1 ding bevalt me niet en dat is de 1.6tdi die komt vermogen te kort, met name als we met onze vouwwagen op pad zijn. Ook is de sedan niet bepaald praktisch met vakanties (veel kampeer meuk). Als het lukt willen we volgend jaar de auto vervangen.

Ik wil opzich wel een platform kleiner maar dan wel een station. Dus de Leon ST en Golf Variant staan op de shortlist, en dan vindt ik de Leon een mooiere auto.

In geval van de Leon zoek ik dan een ST in FR uitvoering met de 2.0tdi vanaf bouwjaar 2014. Heeft dit model specifieke dingen om op te letten? Kennen deze motoren nog specifieke problemen of andere mankementen?
Vrij foutloze motor. Een lastig item is de VVT solenoid die kan leiden tot lang starten na langs stilstaan. Mogelijk problemen met start-stop systeem als gevolg. Niet een probleem dat je langs de kant van de weg laat staan, maar wel een probleem waar de VW dealer te incapabel is om het vast te stellen en te fixen. Overigens geen extreem dure onderdelen of veel werkuren voor nodig.

Voor de rest nog de doorsnee moderne diesel items, zoals een DPF die wel op is tegen 250k a 350k km afhankelijk van rijstijl. Uiteraard wil je er ook geen exemplaar dat enkel korte afstanden gereden heeft, want dat is niet ideaal voor moderne diesels in het algemeen.

De 2.0 TDI 150 (CRLB) uit begin 2015 heeft hier ondertussen 170k+ km gelopen en nooit echt problemen (buiten die VVT solenoid) gehad. Nog geen olie te hoeven bijvullen met 30k km tussen de onderhoudsbeurten.

Als ik van jou was zou ik wel zoeken achter een euro 6 model (+- 2015 en nieuwer) dan ben je wat langer zeker om de milieuzones binnen te mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
satya schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:52:
Hoe veilig is keyless ENtry & Go van Seat eigenlijk, en kun je het niet beter uit laten schakelen? Ik mis sowieso de optie om dat de kunnen doen in de car setup.
Het is over het algemeen veilig genoeg. Ook zou je met de auto dubbel op slot doen het systeem voor dan kunnen uitzetten. Ik heb zelf een zakje die RFID en andere signalen blokkeert. Hiermee kunnen dieven geen apparatuur inzetten om mijn sleutel buiten mijn weten om te kopiëren om zo de auto mee te kunnen nemen. Maar goed als men echt kwaad wil kunnen ze van alles doen. We moeten ze het alleen niet te gemakkelijk maken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@AndRo555 Zijn die euro 6 diesels nog op enige manier te herkennen? Opzich denk ik dat ik met Euro 5 een eind kom, ik woon in het noorden ik verwacht hier de komende 10 jaar nog geen milieuzones.

Heb ook nog even de 1.8tfsi overwogen, maar die zijn nog schaarser dan de 2.0tdi en een stuk duurder. Sowieso zijn de diesels goedkoper dan de benzine, dat zal iets met het (onterechte) negatieve imago hebben wat rond diesels hangt.

Hoe zit het met het navigatie en media systeem, ik lees in reviews dat die vaag als slecht/matig wordt bestempeld met name kivm de traagheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:54
@Chaoss Op de inschrijvingspapieren (of wat het equivalent in NL dan ook is) is dat duidelijk te zien, op het CoC ook. Normaal is het vanaf september 2014 EURO 6, maar hoe sluitend deze exacte datum is weet ik niet.
Of een EURO 6 diesel nuttig is moet je zelf weten, weet ook dat de herverkoopwaarde mogelijk nog anders ligt wanneer er tegen dan milieuzones in de buurt zijn.

De 1.8 T(F)SI zou ik niet doen als het gaat om de power. Die heeft, zo ver ik weet, hetzelfde koppel als de 140/150pk 1.4 TSI, maar enkel wat meer pk's bovenin het toerenbereik. Wel heeft de 1.8TSI (en de 184pk 2.0TDI) een fijnere multi-link achter ophanging.

Geen idee hoe het zit met de media-systemen bij Seat. Ik zit met het Discover Pro systeem in een VW uit 2015 en dat is erg goed, maar ook erg aan de prijs als het niet in een optiepakket verwerkt zit.

Ik weet niet wat je budget is en/of importeren (financieel) zin heeft voor jou, maar langs deze kant van de grens staan er leuke diesels te koop voor relatief weinig:

http://www.declerckgent.be/cars/seat-leon-break-zwart/
Nieuwe Leon ST 2.0 TDI 184pk DSG die erg leuk is uitgerust voor 24900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Naja power opzich niet maar ik heb niet een goed gevoel bij de downsize motoren. Heb nu een 1.6tdi en dat ding moet gewoon hard werken, als we op vakantie gaan is dat moortje 1400km non stop aan het ploeteren.

Zelfde voor de 1.4tfsi, ik heb een octavia met 1.4tfsi gehad en dat ding was ook altijd hard aan het werk met als gevolg dat het verbruik ook nog eens vies tegenviel.

184pk is leuk maar hoeft niet. Je koopt 'hier' een 150pk in FR trim met 125-150dkm op de teller voor 15k. Er staat bij een dealer in de buurt een mooie met 92k op de teller en die kost 17.950. Ik heb snel even op mobile.de gekeken en zelfs importeren uit Duitsland is niet interessant.

Onze Passat heeft in juni net een dure grote beurt gehad (distributie + 4 banden) dus daar wil ik nog een jaartje in rondrijden, dan ga ik volgend jaar voor de zomervakantie een rondkijken. Budget van 15K moet dan lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satya
mrroberto schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:04:
[...]

Het is over het algemeen veilig genoeg. Ook zou je met de auto dubbel op slot doen het systeem voor dan kunnen uitzetten. Ik heb zelf een zakje die RFID en andere signalen blokkeert. Hiermee kunnen dieven geen apparatuur inzetten om mijn sleutel buiten mijn weten om te kopiëren om zo de auto mee te kunnen nemen. Maar goed als men echt kwaad wil kunnen ze van alles doen. We moeten ze het alleen niet te gemakkelijk maken 8)7
Volgens https://www.diefstalmeter.nl/ zou het risico voor de Ateca erg laag zijn. Minder dan 0.05%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Inbraak vanwege navigatie systemen is ook stukke gedaald sinds het allemaal losse modules zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
Mad-Matt schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:54:
Inbraak vanwege navigatie systemen is ook stukke gedaald sinds het allemaal losse modules zijn.
Dat is zeker waar. Echter blijken auto's met zo'n keyless entry systeem het meest te worden gestolen. Verzekeraars willen eigenlijk ook een BAN hierop.

Met simpele trucjes kan de eenvoud van het stelen van auto's worden weggenomen. Wellicht is het handiger vanuit het verzekeringswezen om hierop te sturen i.p.v. auto's te gaan weigeren.

(Bronnen:
- nieuws: Keuringsinstantie keurt vanaf volgend jaar auto met onveilige slimme ...
- https://www.ad.nl/binnenl...-vaakst-gejat-br~ae52ac57 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het is eigenlijk belachelijk dat autofabrikanten zulke troep dan verkopen, maar goed.
We gaan het wel zien in de toekomst. Vroeger kon je binnen 3 tellen een auto open maken met een kledinghangertje, later werd dit een strip met haakje. Nu hebben we elektronische shit die veel te makkelijk gehacked (gescand) kan worden. Ook dit zal wel weer opgelost worden.
Wat me wel verbaasd is dat dit ineens weer zo in het nieuws is, volgens mij is het vanaf dag 1 al een probleem.

Als ik dit filmpje zie zijn er volgens mij een aantal simpele oplossingen die de bestuurder en fabrikant kan doen;
YouTube: Are keyless entry systems safe? | ADAC

1: Een speciaal kistje in huis die het signaal blokt. (Dus niets buiten op te pakken)
2: Leg in een restaurant niet je sleutel midden in zicht (lijkt me sowieso logisch)
3: Zorg dat de auto om de x-minuten scant of de sleutel nog aanwezig is, zo niet, alles blokkeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Mad-Matt op 03-09-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
Mad-Matt schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:36:
Het is eigenlijk belachelijk dat autofabrikanten zulke troep dan verkopen, maar goed.
We gaan het wel zien in de toekomst. Vroeger kon je binnen 3 tellen een auto open maken met een kledinghangertje, later werd dit een strip met haakje. Nu hebben we elektronische shit die veel te makkelijk gehacked (gescand) kan worden. Ook dit zal wel weer opgelost worden.
Wat me wel verbaasd is dat dit ineens weer zo in het nieuws is, volgens mij is het vanaf dag 1 al een probleem.

Als ik dit filmpje zie zijn er volgens mij een aantal simpele oplossingen die de bestuurder en fabrikant kan doen;
YouTube: Are keyless entry systems safe? | ADAC

1: Een speciaal kistje in huis die het signaal blokt. (Dus niets buiten op te pakken)
2: Leg in een restaurant niet je sleutel midden in zicht (lijkt me sowieso logisch)
3: Zorg dat de auto om de x-minuten scant of de sleutel nog aanwezig is, zo niet, alles blokkeren.
Dat klopt inderdaad. Een koekblik is trouwens ook al voldoende. Zolang het maar metaal is en afgesloten kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mad-Matt schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:36:

Moet je er wel zeker van zijn dat het kistje echt helemaal gesloten is, een sleutelgat is al voldoende om het signaal door te laten.

Punt 3 doen fabrikanten bewust niet. Mocht je batterij leeg zijn dan kan je auto dus stilvallen op de snelweg, kan levensgevaarlijk zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door Chaoss op 03-09-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Chaoss schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:49:
[...]

Punt 3 doen fabrikanten bewust niet. Mocht je batterij leeg zijn dan kan je auto dus stilvallen op de snelweg, kan levensgevaarlijk zijn.
Ja, dat is idd wel een goed puntje ja. :X

Op m'n bestelde wagen zit het ook (Zat in het pakket), maar ik zou denk ik al content zijn met keyless entry.
En dat je dan nog wel je sleutel in je contact moet steken om te kunnen rijden.

Hoe meer ik er over nadenk hoe nuttelozer het is. Je moet toch altijd een hand vrij hebben om de deur open te doen, hoeveel moeite is het dan om op een knopje te drukken.

[ Voor 37% gewijzigd door Mad-Matt op 03-09-2018 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Achja het zijn kleine dingen maar je went er wel snel aan, mijn Passat heeft ook kessy en het is toch wel relaxt als je niet ergens eerst een sleutel op hoeft te duikelen.

Voor vrouwen helemaal handig, die handtasjes zijn altijd 1 dikke bende van binnen :+ sleutels zoeken duurt minstens 5 minuten. Nu hoeft ze alleen haar tas bij zich te hebben en dan kan ze wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Chaoss schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:01:
Achja het zijn kleine dingen maar je went er wel snel aan, mijn Passat heeft ook kessy en het is toch wel relaxt als je niet ergens eerst een sleutel op hoeft te duikelen.

Voor vrouwen helemaal handig, die handtasjes zijn altijd 1 dikke bende van binnen :+ sleutels zoeken duurt minstens 5 minuten. Nu hoeft ze alleen haar tas bij zich te hebben en dan kan ze wegrijden.
_O-
Das waar.

Straks zit op die Ateca ook zo'n voetswipe kofferbak, dat lijkt me wel echt fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 12:31

Royz

Kleurenblind!!

Mad-Matt schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:13:
[...]

_O-
Das waar.

Straks zit op die Ateca ook zo'n voetswipe kofferbak, dat lijkt me wel echt fantastisch.
Die kofferbak kan je op 4 manieren open doen. Ook fascinered lol.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Mad-Matt schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:27:
[...]

Ja, dat is idd wel een goed puntje ja. :X

Op m'n bestelde wagen zit het ook (Zat in het pakket), maar ik zou denk ik al content zijn met keyless entry.
En dat je dan nog wel je sleutel in je contact moet steken om te kunnen rijden.

Hoe meer ik er over nadenk hoe nuttelozer het is. Je moet toch altijd een hand vrij hebben om de deur open te doen, hoeveel moeite is het dan om op een knopje te drukken.
Nou ja handig, je moet er toch altijd rekening mee houden dat je de sleutels bij je houd, en net bijvoorbeeld bij het tanken niet in de tas laat zitten. Er wordt stevig naar gekeken door het dievengilde.

Bij de Ateca vind ik het ook niet handig. Je moet altijd naar je voorportier, terwijl ik de bagage of jas eerst achterin legt, en voor het inklappen van de spiegel moet je het knopje 2 tellen ingedrukt houden, of twee tellen je deur vasthouden.

Het starten via een knop is dan weer wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

We gaan het zien, althans... Dit is een kopie van iemand op het Seat-online forum.
Vandaag gesproken met iemand van Seat / Pon ,en die wist me te vertellen dat de 1,5 tsi pas in het 1e kwartaal van 2019 in productie wordt genomen ...dus iedereen die een 1.4 besteld heeft zal zijn of haar Ateca waarschijnlijk niet dit jaar in ontvangst gaan nemen .
Dit is geen " officiële " / vast staande info ,echter een verwachting / prognose .
Voor sommige mensen een grotere teleurstelling dan voor anderen helaas...ik getroost me met de gedachte dat mijn huidige wagen nog prima voldoet ,en dat mijn inruilprijs gewoon blijft staan ...half volle glazen in plaats van half lege glazen !
Ik kan je wel melden dat dit mijn laatste ervaring is met PON.
Heb er een heel naar gevoel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb naar aanleiding van bovenstaand bericht even contact gezocht met de dealer om te kijken of er wat officielers bekend is. Dat was er, hij kwam met een vrij duidelijk antwoord:

Voor wk 24 besteld is levering dit jaar (zover het past in de productie)
Vanaf wk 24 besteld is levering volgend jaar.

Dit betreft de Ateca 1.5, geen idee wat de rest van de modellen op het moment doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Chaoss schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:49:
[...]

Moet je er wel zeker van zijn dat het kistje echt helemaal gesloten is, een sleutelgat is al voldoende om het signaal door te laten.

Dat laatste lijkt me een beetje onzin. Je kunt gewoon via canbus checken of er een persoon op de bestuurdersstoel zit en de gordel ingeklikt is. En wat de snelheid is. Er zijn dus meerdere controlemogelijkheden / factoren waardoor dit totaal geen issue hoeft te zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

The Eagle schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:04:
[...]

Dat laatste lijkt me een beetje onzin. Je kunt gewoon via canbus checken of er een persoon op de bestuurdersstoel zit en de gordel ingeklikt is. En wat de snelheid is. Er zijn dus meerdere controlemogelijkheden / factoren waardoor dit totaal geen issue hoeft te zijn.
Die factoren gelden ook wanneer er een dief zonder sleutel op jouw stoel zit met de gordel om. Dan kan die dief zonder sleutel dus ook doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
mrroberto schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:04:
[...]

Vandaag toch nog maar eens even gebeld om zeker te zijn dat het kenteken er toch wel gauw op komt. Blijkt dat ze hem al op kenteken hebben gezet. Dat is dan toch weer mooi. De verwachting is dat de auto volgende week wordt afgeleverd bij de dealer en dan is het wachten tot ze gaan bellen voor een afleverafspraak. Dit zou dezelfde dag gaan gebeuren, dus fingers crossed oOo
Nu een nieuwe update m.b.t. mijn bestelling van m'n nieuwe Seat Leon. Ik had vandaag maar opnieuw gebeld om eens te vragen naar de status. Ik kreeg toen te horen dat de auto sinds gisteren binnen is bij de dealer. Na later opnieuw gebeld te hebben met de planningsafdeling wordt hij dan toch eindelijk 13-9 geleverd. Zodra het kan post ik nog wel wat foto's van het eindresultaat :)

[ Voor 12% gewijzigd door mrroberto op 04-09-2018 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mrroberto schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:28:
[...]

Nu een nieuwe update m.b.t. mijn bestelling van m'n nieuwe Seat Leon. Ik had vandaag maar opnieuw gebeld om eens te vragen naar de status. Ik kreeg toen te horen dat de auto sinds gisteren binnen is bij de dealer. Na later opnieuw gebeld te hebben met de planningsafdeling wordt hij dan toch eindelijk 13-9 geleverd. Zodra het kan post ik nog wel wat foto's van het eindresultaat :)
Mooi, nog maar enkele keren meer slapen :). Wanneer had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:55:
[...]

Mooi, nog maar enkele keren meer slapen :). Wanneer had je hem besteld?
Ja ik ben nogal hyped na zo’n lange tijd. De auto is op 23 maart besteld.

Dus bijna 6 maanden later komt hij dan 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door mrroberto op 04-09-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das niet wat ik wou horen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
Wat had je dan graag willen horen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze na een tweetal maanden leveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Weet iemand wat bij de pre-facelift Leon ST het verschil in uitvoering is tussen:

-FR
-FR First edition
-FR Connect
-FR Dynamic

?

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 04-09-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Chaoss schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:34:
Weet iemand wat bij de pre-facelift Leon ST het verschil in uitvoering is tussen:

-FR
-FR First edition
-FR Connect
-FR Dynamic

?
FR is er in een 140 en 150PK variant, waarbij de Connect + Dynamic alleen in 150pk zijn. De first edition pakt een beetje uit qua uitrusting waarbij Climate Control en ACC standaard is. Tevens parkeersensoren die op de FR soms nog wel eens kan ontbreken. Verder was Full LED standaard op de First Edition en Dynamic. Verder heeft de FR Connect Carplay als het goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zoek specifiek de 2.0Tdi die is altijd 150 of 184Pk.

Viel op dat de Connect in ieder geval de grotere 6,5" navi heeft, die schijnt ook sneller te zijn. Android auto lijkt me leuk maar ik weet niet hoeveel nut dit heeft. Heb je hier extra hardware voor nodig? of is dit puur software en via VagCOM aan te zetten?

Volledige LED koplampen en parkeer sensoren voor + achter vindt ik iig wel een must :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Carplay is eigenlijk je mobiel op je scherm geprojecteerd. Meerwaarde hiervan laat ik over aan de gebruiker. De MiB2 is een stuk sneller geworden en zou wat minder problemen moeten geven qua updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

YoGi: Het kan enorm handig zijn als er bv geen navigatie in je auto zit. Waze op je telefoon en kopieren naar je infotainment scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Mad-Matt schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:36:
YoGi: Het kan enorm handig zijn als er bv geen navigatie in je auto zit. Waze op je telefoon en kopieren naar je infotainment scherm.
Helaas ondersteunt CarPlay maar een handjevol apps waardoor het in feite nutteloos is, naar mijn mening :P

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:34
MisteRMeesteR schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:01:
[...]

Helaas ondersteunt CarPlay maar een handjevol apps waardoor het in feite nutteloos is, naar mijn mening :P
Vanaf iOS 12 komen er enkele apps bij, waaronder Flitsmeister :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Pannekoek81 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:16:
[...]

Vanaf iOS 12 komen er enkele apps bij, waaronder Flitsmeister :9
Yup, al zie ik liever dat Split Screen wordt ondersteund, FM op mijn iPhone en bijv. Spotify op de head unit :)

Och, wellicht iets voor iOS 13 :z :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dufornee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07 13:54
Chaoss schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:07:
Naja power opzich niet maar ik heb niet een goed gevoel bij de downsize motoren. Heb nu een 1.6tdi en dat ding moet gewoon hard werken, als we op vakantie gaan is dat moortje 1400km non stop aan het ploeteren.

Zelfde voor de 1.4tfsi, ik heb een octavia met 1.4tfsi gehad en dat ding was ook altijd hard aan het werk met als gevolg dat het verbruik ook nog eens vies tegenviel.

184pk is leuk maar hoeft niet. Je koopt 'hier' een 150pk in FR trim met 125-150dkm op de teller voor 15k. Er staat bij een dealer in de buurt een mooie met 92k op de teller en die kost 17.950. Ik heb snel even op mobile.de gekeken en zelfs importeren uit Duitsland is niet interessant.

Onze Passat heeft in juni net een dure grote beurt gehad (distributie + 4 banden) dus daar wil ik nog een jaartje in rondrijden, dan ga ik volgend jaar voor de zomervakantie een rondkijken. Budget van 15K moet dan lukken.
Niet mee eens dat importeren niet interessant is. Heb een Seat Leon ST FR 2.0 184 DSG met zo ongeveer alles erop, 02/2015 geleverd en 43000 km voor 21.5. Veel geld, maar ook erg veel auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:59
mrroberto schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:17:
[...]

Ja ik ben nogal hyped na zo’n lange tijd. De auto is op 23 maart besteld.

Dus bijna 6 maanden later komt hij dan 8)7
Oeh, mijn Leon op 29 maart besteld, hopelijk ook 6 dagen later dan jou geleverd.. Maar hier nog geen bericht ontvangen..

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrroberto
RudyL schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:17:
[...]

Oeh, mijn Leon op 29 maart besteld, hopelijk ook 6 dagen later dan jou geleverd.. Maar hier nog geen bericht ontvangen..
Ik heb hier heel erg vaak achteraan gebeld. Ik zou het voor de zekerheid even checken. Mogelijk is de auto al in Nederland bij de importeur. In dat geval kan het daarna redelijk snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:49

Blauw

De Schreeuw

Ergens begin oktober komt ons tweede kind en ik ben me enigzins aan het oriënteren op een nieuwe auto. We rijden nu in een Seat Ibiza uit 2011 (diesel) met 108.000 op de teller. We rijden eigenlijk te weinig kilometers om logischerwijs door te blijven rijden op diesel (ongeveer 10k per jaar gok ik) maar met twee kinderen is de Ibiza toch wel wat krap.

Nu is ons eisenlijstje:

- automaat
- ruimer dan de Ibiza zodat al die kinder/babymeuk mee kan
- benzine

Zou dan de nieuwe Ibiza een optie zijn, of schiet ik er dan alsnog weinig ruimte mee op? Of andere ideeën waar ik naar moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-07 13:00
Blauw schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:07:
Ergens begin oktober komt ons tweede kind en ik ben me enigzins aan het oriënteren op een nieuwe auto. We rijden nu in een Seat Ibiza uit 2011 (diesel) met 108.000 op de teller. We rijden eigenlijk te weinig kilometers om logischerwijs door te blijven rijden op diesel (ongeveer 10k per jaar gok ik) maar met twee kinderen is de Ibiza toch wel wat krap.

Nu is ons eisenlijstje:

- automaat
- ruimer dan de Ibiza zodat al die kinder/babymeuk mee kan
- benzine

Zou dan de nieuwe Ibiza een optie zijn, of schiet ik er dan alsnog weinig ruimte mee op? Of andere ideeën waar ik naar moet kijken?
Ten eerste alvast gefeliciteerd en ten tweede vergeet je iets heel belangrijk, namelijk je budget. De nieuwe Ibiza wordt btw ook niet meer als station geleverd dus lijkt mij dat die sowieso af valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 04:48
Weet niet watvoor ibiza je nu rijdt, maar de nieuwe is de ruimste in het b-segment in elk geval. Met 4 volwassenen erin gaat prima. Ook lange reizen. Heb er zelf 1 dus ervaring mee.

Ik heb trouwens ios 12 beta op mijn telefoon. Speel weleens youtube op mijn telefoon af als ik aan het rijden ben op de Iphone. Puur voor de muziek zeg maar. Nu zie ik op het infotainment scherm van de auto wel een grijs scherm met een paar knoppen en rechtsbovenin 'youtube' staan. Zou het niet mogelijk zijn om ook het beeld van youtube op het autoscherm te krijgen? Zou wel leuk zijn.

Kwam er trouwens van de week achter dat wanneer je in de file staat en de auto slaat af door de start/stop, hij automatisch weer aangaat als de auto's voor je gaan rijden. Werkte zelfs al als de tweede voorganger voor je gaat rijden zo nu en dan... Apart...

[ Voor 64% gewijzigd door EvoII op 05-09-2018 23:59 ]

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dufornee schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:58:
[...]

Niet mee eens dat importeren niet interessant is. Heb een Seat Leon ST FR 2.0 184 DSG met zo ongeveer alles erop, 02/2015 geleverd en 43000 km voor 21.5. Veel geld, maar ook erg veel auto
Ik zie op mobile dat het bij een 184Pk eerder uit kan, die koop je in Duitsland voor 16-17K maar daar komt dan nog BPM/BTW bij, lijkt me dat dit ook snel 2-3 duizend is? in NL betaal je snel 20K voor een 184pk/

Bij de 150Pk is het verschil niet snel de moeite. Die koop je hier voor 15-16 maar dat betaal je in Duitsland ook snel.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:49

Blauw

De Schreeuw

Scrtz schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:26:
Ten eerste alvast gefeliciteerd en ten tweede vergeet je iets heel belangrijk, namelijk je budget. De nieuwe Ibiza wordt btw ook niet meer als station geleverd dus lijkt mij dat die sowieso af valt?
Ik denk dat ik ergens tussen de 12.000 en 20.000 uit wil komen. Beetje afhankelijk van het aanbod. Station is misschien wel een optie als tweedehands. Ik weet niet zo goed of ik daar wel in wil rijden en de parkeerplekken rondom ons huis zijn vrij klein, dus enigzins compact zou wel prima zijn.

• Palomar
  • Niet online
Zo groot is die Ibiza ST niet hoor ;)

Ik zou met 2 kids van die leeftijd eerder voor een Leon ST of Skoda Octavia station gaan. Parkeren gaat vast wel lukken.

[ Voor 62% gewijzigd door Palomar op 06-09-2018 11:06 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:05
EvoII schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:50:
Weet niet watvoor ibiza je nu rijdt, maar de nieuwe is de ruimste in het b-segment in elk geval. Met 4 volwassenen erin gaat prima. Ook lange reizen. Heb er zelf 1 dus ervaring mee.

Ik heb trouwens ios 12 beta op mijn telefoon. Speel weleens youtube op mijn telefoon af als ik aan het rijden ben op de Iphone. Puur voor de muziek zeg maar. Nu zie ik op het infotainment scherm van de auto wel een grijs scherm met een paar knoppen en rechtsbovenin 'youtube' staan. Zou het niet mogelijk zijn om ook het beeld van youtube op het autoscherm te krijgen? Zou wel leuk zijn.

Kwam er trouwens van de week achter dat wanneer je in de file staat en de auto slaat af door de start/stop, hij automatisch weer aangaat als de auto's voor je gaan rijden. Werkte zelfs al als de tweede voorganger voor je gaat rijden zo nu en dan... Apart...
Heb je VIM al vrij? Kijk met VCP in vim manager naar de andere opties die je op 255 kunt zetten. Misschien dat ie het nu wel doet :)

Hij wilt dus gaan rijden als de tweede voorganger al begint?!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand het verschil tussen:

Media system navi met 8" touchscreen
en
Media System Navi Plus met 8" touchscreen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
Mad-Matt schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:29:
Weet iemand het verschil tussen:

Media system navi met 8" touchscreen
en
Media System Navi Plus met 8" touchscreen
In de prijslijst staat dit als extra:

Media System Navi Plus extra t.o.v. Media System Navi: 3D-navigatie, SMS-functie, en 10GB harde
schijf

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ah thanks, even gemist.

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 04:48
Rainesh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:41:
[...]

Heb je VIM al vrij? Kijk met VCP in vim manager naar de andere opties die je op 255 kunt zetten. Misschien dat ie het nu wel doet :)

Hij wilt dus gaan rijden als de tweede voorganger al begint?!
Wat is VIM? :o Ik heb alleen vcds...

Hij gaat niet rijden, maar slaat wel aan als de tweede voorganger gaat rijden. Ik heb trouwens een handbak! Vanmiddag speciaal op gelet weer en het is echt zo. Snap niet hoe die radar dat ziet...

Het werkt niet altijd maar meestal wel.

Heb nu die nieuwe youtube app op de iphone staan, waarmee je offline muziek af kan spelen. Dan zie je in de app op de telefoon een scherm met kleuren, bewegen niet ofzo. Datzelfde scherm zie ik ook gewoon op het scherm in de auto.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITdAnGeR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 18:55

ITdAnGeR

IT Consultant

vandaag bericht van de dealer..

Datum bestelling: 29 juni 2018

Goedemorgen meneer Jager ,

Uw auto gaat deze week in productie . Gemiddeld duurt het dan ongeveer 2,5 voordat de auto bij ons zal arriveren.

EN dan is die 2,5 in weken en niet maanden 🙂

*** End Of User Agreement ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

vanopzij schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:36:
[...]

In de prijslijst staat dit als extra:

Media System Navi Plus extra t.o.v. Media System Navi: 3D-navigatie, SMS-functie, en 10GB harde
schijf
Geld dit ook voor de pre facelift? Lijkt me nogal ruk geen 3D navi. Bij de pre facelift heeft de plus ook nog een groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07 10:52
Dat 3d slaat op de weergave van gebouwen. De weergave van de kaart is altijd 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:12
Tja, wie gebruikt de ingebouwde navigatie van VW/Seat/Skoda nog? Leuk dat het op het display achter je stuur kan, maar met de in mijn ogen slechte kaarten schiet het niet op. Pas ook weer door een afgezette weg geleid.

Google Maps op de Android Auto is echt veel gebruiksvriendelijker, vind ik.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gebruik het in mijn huidige Passat bijna altijd.

Heeft de navi plus standaard android auto? Is dat eventueel te retro fitten?

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 11-09-2018 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uffeltje schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:07:
Tja, wie gebruikt de ingebouwde navigatie van VW/Seat/Skoda nog? Leuk dat het op het display achter je stuur kan, maar met de in mijn ogen slechte kaarten schiet het niet op. Pas ook weer door een afgezette weg geleid.

Afgezette wegen heb je doorgaans omleidingen voor... ;) Ik vind de ingebouwde navigatie ideaal, mits deze up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Uffeltje schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:07:

Als ik navi nodig heb gebruik ik het altijd.
En dat over de afgezette weg, dat ligt aan jouw uitvoering denk ik. De mijne neemt dit netjes over (zolang het aangemeld is bij de juiste instanties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:02:
[...]

Afgezette wegen heb je doorgaans omleidingen voor... ;) Ik vind de ingebouwde navigatie ideaal, mits deze up-to-date is.
Ook dat wordt niet altijd netjes aangegeven. ;)

In dit geval ging het om een wegafzetting die er redelijk lang leek te zitten, want de hele weg was namelijk opengebroken. Ik heb een Golf van begin dit jaar met Discover Media systeem.

Kan natuurlijk ook zijn dat ik met Maps gewoon verwend ben. :*) Files, wegafzettingen, alles wordt snel aangegeven. Ook ideaal dat het samenwerkt met m'n telefoon zodat ik naar agendapunten en contacten kan navigeren.

[ Voor 42% gewijzigd door Uffeltje op 11-09-2018 09:36 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik vermoed ook dat we in de toekomst steeds meer synchronisatie gaan zien tussen infotainment en smartphone. Natuurlijk gek dat je een navigatiesysteem in je auto hebt en op je smartphone (waar de laatste veel meer up to date is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 10:27

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Eindelijk goed nieuws vanuit de dealer,

m'n Seat Leon ST is onderweg naar de dealer *O*
voor de mensen die zich afvragen hoelang het geduurd heeft, de wagen werd besteld op 30 Maart 2018

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Pagina: 1 ... 23 ... 86 Laatste