Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 24 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
EvoII schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:50:
Kwam er trouwens van de week achter dat wanneer je in de file staat en de auto slaat af door de start/stop, hij automatisch weer aangaat als de auto's voor je gaan rijden. Werkte zelfs al als de tweede voorganger voor je gaat rijden zo nu en dan... Apart...
En het is niet toevallig zo dat de auto dit doet om battery drain oid te voorkomen? Gewoon een wilde gok hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Zou wel heel toevallig zijn dat het alleen elke keer is als de auto's voor me gaan rijden!

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Klopt, hij doet dit om ‘startklaar’ te zijn als de bestuurder gas geeft of op RES(ume) drukt. Is in een VW niet anders.

In mijn Passat geeft hij dit ook aan in het infobulletin van het Start/Stop systeem. Hierin verschijnen diverse redenen waarom de motor weer wordt gestart of uberhaupt niet afslaat.

Van luchtvochtigheid in het interieur tot de voorganger die weer vertrekt. Zal eens kijken of ik een foto kan schieten van wat meldingen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:42
Hier een Seat Ibiza tdi uit 2012. Vandaag tijdens het rijden begon er van alles uit te vallen. Lampen, airco, ruitenwissers etc. Ook de verlichting etc werkt niet meer. Het begon enkele dagen geleden dat de cruise control niet fijn reageerde.

Eigenlijk werkt er bijna niets meer , al start de auto wel en merk je tijdens het rijden er niets van.

Bij de garage de auto laten uitlezen. Uitleeskastje maakt slecht of geen contact. Accu even ontkoppeld maar ook dat mag niet helpen.

In overleg met de garage de auto laten staan.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Zou iets van slechte massa kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Laatst online: 00:10
hi,

Ik heb momenteel een Seat Ibiza ST FR connect uit 2016 op het oog met +- 30.000 km. Model is 110kw/150pk.

Zijn er op voorhand punten/dingen waar ik extra op moet letten, wanneer ik serieus interesse heb in de auto?
Wat ik zo lees zijn de motoren goed, geen grote bekende problemen en is hij ook makkelijk te chippen naar 180+.
Helaas krijg ik over brandstofverbruik in de praktijk, ook op autoweek bijvoorbeeld, weinig gevonden. Mensen die ervaring hebben met dit model, of mogelijk nog een goede tip hebben voor een site om ervaringen met deze Seat te lezen?

Thanks!

--edit--
na lang zoeken op praktijkverbruik.nl gezien dat de (lease)ervaring zo'n 1:15 is. Not bad.

[ Voor 8% gewijzigd door diefightdie op 11-09-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Op het Duitse www.spritmonitor.de zijn veel verbruiksgegevens te vinden.

• Dufornee
  • Laatst online: 02-08 23:31
Chaoss schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:31:
[...]

Ik zie op mobile dat het bij een 184Pk eerder uit kan, die koop je in Duitsland voor 16-17K maar daar komt dan nog BPM/BTW bij, lijkt me dat dit ook snel 2-3 duizend is? in NL betaal je snel 20K voor een 184pk/

Bij de 150Pk is het verschil niet snel de moeite. Die koop je hier voor 15-16 maar dat betaal je in Duitsland ook snel.
Ja klopt, maar een ST zoals ik hem zocht was hier toen niet te vinden (DSG is verrassend zelden verkocht met de 2.0 TDI, bijvoorbeeld. Inmiddels is hij RDW gekeurd en wachten we op de kentekenplaten!

https://ibb.co/jXJaKp
https://ibb.co/gEzRQU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:42
EvoII schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:30:
Zou iets van slechte massa kunnen zijn...
+1, massa kabel is opnieuw gemonteerd en alles werkt weer!

• EvoII
NL_Scratch schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:52:
[...]

+1, massa kabel is opnieuw gemonteerd en alles werkt weer!
Super!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Dufornee schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:38:
[...]

Ja klopt, maar een ST zoals ik hem zocht was hier toen niet te vinden (DSG is verrassend zelden verkocht met de 2.0 TDI, bijvoorbeeld. Inmiddels is hij RDW gekeurd en wachten we op de kentekenplaten!

https://ibb.co/jXJaKp
https://ibb.co/gEzRQU
Mooie kleur! DSG hoeft voor mij niet persee, maar de 184pk is wel mooi, past ook beter bij de FR looks :P en heeft ook nog eens een beter onderstel. Heeft die van jou een sound actuator? Lees op internet verschillende verhalen, sommige mensen hebben hem anderen niet, lees ook dat hij vanaf bouwjaar 2016 standaard zou zijn.

Verder vind ik full led een must en Navi+ en een panorama dak wel grote pluspunten. Trekhaak heb ik ook nodig maar het lijkt me dat die eventueel wel achteraf is te monteren.

184pk versie is in Nederland niet te vinden, maar importeren is zo'n gedoe dan moet ik eerst mijn Passat verkopen om vervolgens zo snel mogelijk iets te importeren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• mrroberto
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-03 20:38
mrroberto schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:04:
[...]

Vandaag toch nog maar eens even gebeld om zeker te zijn dat het kenteken er toch wel gauw op komt. Blijkt dat ze hem al op kenteken hebben gezet. Dat is dan toch weer mooi. De verwachting is dat de auto volgende week wordt afgeleverd bij de dealer en dan is het wachten tot ze gaan bellen voor een afleverafspraak. Dit zou dezelfde dag gaan gebeuren, dus fingers crossed oOo
Nou vandaag is het dan zover. Vanmiddag wordt de auto geleverd. Wel kreeg ik nog even te horen dat de Beats Audio niet geleverd kan worden op de 1.0 modellen dus dat is wel jammer. Hoe dan ook zal ik het resultaat nog even delen straks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Auto is nog niet binnen, maar ik heb alvast maar een setje velgen besteld;

Afbeeldingslocatie: http://speed-wheel.fr/19675-large_default/jante-vag10-type-audi-rs7-vag10-19-x-85-et35-5x112-6660-gun-metal-machined.jpg
Ik weet dat het Audi is (boe, wannabe), maar de Seat velgen line-up vind ik niet denderend.

Kan ik ze alvast met een nano-coating behandelen voor ze eronder gaan.

Alleen nog even ergens Seat-centercaps zien te scoren.

[ Voor 39% gewijzigd door Mad-Matt op 13-09-2018 08:42 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 09:57
Dit wel in het Leaseauto topic gezet maar nog nooit in deze gepost, gaat om:

Seat Leon TSI 110 Xcellence Aut. 5d

Extra opties
  • Upgrade Professional 2 - Xcellence/FR (UP5)
  • Desire Red (E1E1)
  • Metallic lak (CL03)
  • Virtual Cockpit. Leverbaar vanaf productie 2018. (PFK)
  • Upgrade Technology DSG (PDU)
Accessoires:
  • Allesdragers Leon
  • Afn. trekhaak 13-polig Jaeger
  • Witte kentekenplaat
Via de LM uitgevonden wat de dealer is van mijn auto, vanochtend gebeld,

Besteld 28-Juni
Productie; Week 39 (23-30 Sept)
Aflevering 2-3 weken na productie.

Eindelijk, lang wachtten.

PS, dealer vertelde mij ook dat alle auto's voor 7-7 besteld geen verhoging van de WLTP krijgen en dat mijn auto een 1.4 blok kreeg en geen 1.5

[ Voor 62% gewijzigd door YaNightmare op 13-09-2018 11:58 ]

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Mad-Matt schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:40:

[Afbeelding]
Ik weet dat het Audi is (boe, wannabe), maar de Seat velgen line-up vind ik niet denderend.

Nice! Ik vind er maar twee Seat velgen mooi op de Ateca dus ik snap wel dat je deze uitstap maakt.

Deze twee van Seat zelf vind ik het mooist:

Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.motoringresearch.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F11%2FIMG_7148-1152x768.jpg&f=1

Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.challenges.fr%2Fassets%2Fimg%2F2016%2F07%2F22%2Fimages_list-r4x3w1000-57cc6b32bb01b-seat-ateca-xcellence-2016-detail-de-la-jante-19-pouces.jpg&f=1
YaNightmare schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:53:
Dit wel in het Leaseauto topic gezet maar nog nooit in deze gepost, gaat om:

Seat Leon TSI 110 Xcellence Aut. 5d

Extra opties
  • Upgrade Professional 2 - Xcellence/FR (UP5)
  • Desire Red (E1E1)
  • Metallic lak (CL03)
  • Virtual Cockpit. Leverbaar vanaf productie 2018. (PFK)
  • Upgrade Technology DSG (PDU)
Accessoires:
  • Allesdragers Leon
  • Afn. trekhaak 13-polig Jaeger
  • Witte kentekenplaat
Via de LM uitgevonden wat de dealer is van mijn auto, vanochtend gebeld,

Besteld 28-Juni
Productie; Week 39 (23-30 Sept)
Aflevering 2-3 weken na productie.

Eindelijk, lang wachtten.

PS, dealer vertelde mij ook dat alle auto's voor 7-7 besteld geen verhoging van de WLTP krijgen en dat mijn auto een 1.4 blok kreeg en geen 1.5
Raar dat je nu pas de dealer weet, maar goed dat hij toch relatief snel gekomen is! Ik zit voornamelijk in het Ateca forum en daar zijn mensen die in maart hebben besteld en nu pas bericht krijgen.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• YaNightmare
Royz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:06:

Raar dat je nu pas de dealer weet, maar goed dat hij toch relatief snel gekomen is! Ik zit voornamelijk in het Ateca forum en daar zijn mensen die in maart hebben besteld en nu pas bericht krijgen.
Het zit zo dat ik nooit heb gevraagd wie de dealer is, ik ging er vanuit dat de LM mij op de hoogte hield, na ~3 maanden niets te hebben gehoord zelf maar even wat actie ondernomen.

Pffff, wat een bizarre levertijden voor de Ateca 8)7

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:20
Ik ben van plan om dit setje te kopen voor mijn Leon ST. Het was toch wel een feature die ik mis van m'n oude Golf. Iemand ervaring hiermee, of hebben jullie een alternatief?

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 23:04
Wij gaan van onze Clio (ZZP zakelijk) ook weer terug naar de Seat Ibiza (Prive).

De 14% regeling voor de Clio verloopt bijna en dat wordt de auto toch wel aardig prijzig met bijtelling.
Dus we stappen nu over naar Private Lease en de het is een Seat Ibiza FT Business Intense geworden.

We hebben er nog 1 op voorraad gevonden bij de dealer in Heerenveen, dus als het goed is wordt deze over ongeveer 2 weken geleverd, gaat dan om een MY2019 met lederlook dashboard. Gezien bij de Arona en dat is toch echt wel een dikke plus tegenover het 2018 model.

Verder

- Desire Red
- Full Led
- 18" LM
- DAB+
- Technology Pack

Binnenkort wat foto's :-)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• EvoII
Ik heb een 2018 model maar ook gewoon een lederlook dashboard hoor! Kreeg je automatisch als je alcantara stoelen bestelde. Is veel mooier dan dat pianolak.

Watvoor motor krijg je? Zie dat het privatelease is. De fr 1.5 is nu zelfs 100 euro goedkoper dan de 1.0 115 pk! Vanwege die wltp waarschijnlijk.

De fr business intense is 300 euro duurder dan de 1.0 115 pk. Nou, ik wist het wel voor dat geld. Koffiemolentje of een 4 cilinder met ruim 150 pk. De mijne deed op de rollenbank bij JD 162 pk. Standaard. Kan zo'n 1.0 niet aan tippen. Zeker niet qua soepelheid.

• Chaoss
  • Laatst online: 15:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

YoGi_Berra schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:44:
Ik ben van plan om dit setje te kopen voor mijn Leon ST. Het was toch wel een feature die ik mis van m'n oude Golf. Iemand ervaring hiermee, of hebben jullie een alternatief?

[YouTube: Seat Leon 5F Haubenlifter Einbauanleitung (VW-Modelle)]
Kan ik me voorstellen voor die 50 euro hoef je het niet te laten. Dat je zo'n stokje omhoog moet zetten omdat je geen hydraulische lifters hebt voelt wel enorm budget, skoda heeft het ook. Zelfs mijn 30 jaar oude Audi heeft hydraulische lifters onder de motorkap.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 23:04
Het is onze tweede auto, dus we hebben aan de 95 voldoende..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

belletje van dealer vandaag, mijn Ateca staat in de lijst voor week 42 productie *O*
(dat is 19 weken na de bestelling, totaal komt het op zo'n 22 weken wachten, als ik het zo hier en daar lees mag ik daar erg blij mee zijn)

[ Voor 45% gewijzigd door Mad-Matt op 13-09-2018 21:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

234FaTaLiTy schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:36:
[...]

En het is niet toevallig zo dat de auto dit doet om battery drain oid te voorkomen? Gewoon een wilde gok hoor
EvoII schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:27:
Zou wel heel toevallig zijn dat het alleen elke keer is als de auto's voor me gaan rijden!
Toevallig dacht ik er gisteren aan in de file, let niet op de kwaliteit foto (Zon scheen, dak open :P, maar het idee is duidelijk).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/epdGHeU7QKdTGHNGUYi94hmG/full.png

Dus ja, Start-stopsysteem is gekoppeld aan de ACC in mijn VW Passat, lijkt mij dat het systeem in een SEAT niet anders is.

[ Voor 10% gewijzigd door MisteRMeesteR op 14-09-2018 11:15 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:16
En ik blijf maar wachten op mijn Seat, voorlopige productie datum naar week 44 (eind oktober). Ook daarover nog geen enkele zekerheid, frustrerend dat continue vertragen (tevens dan lezen dat later bestelden hem reeds krijgen)...

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RudyL schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:04:
En ik blijf maar wachten op mijn Seat, voorlopige productie datum naar week 44 (eind oktober). Ook daarover nog geen enkele zekerheid, frustrerend dat continue vertragen (tevens dan lezen dat later bestelden hem reeds krijgen)...
Ateca ook?

Het ligt er volledig aan wat voor motor/uitvoering je besteld heb.
Ik heb geluk gehad dat mijn productieslot geruild kon worden met een andere klant, anders had ik hem pas februari/maart gehad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mrroberto
Inmiddels heb ik mijn Seat Leon ST 1.0 EcoTSI binnengekregen. Wat een heerlijke auto. Hier even een paar foto’s van het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JTU4viA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F79XXLq.jpg

• RudyL
Mad-Matt schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:35:
[...]

Ateca ook?

Het ligt er volledig aan wat voor motor/uitvoering je besteld heb.
Ik heb geluk gehad dat mijn productieslot geruild kon worden met een andere klant, anders had ik hem pas februari/maart gehad.
Nee Leon, vermoed dat ik teveel opties heb met Mystery Blue waardoor die steeds opschuift.

LOETKE

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:41

SeatRider

Hips don't lie

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:09:
Dus ja, Start-stopsysteem is gekoppeld aan de ACC in mijn VW Passat, lijkt mij dat het systeem in een SEAT niet anders is.
Ik zou me daar groen en geel aan ergeren; als je dan toch ziet dat de auto voor ons is weggereden, geef dan ook zelf gas en sluit gewoon aan. Welk systeem zou je daarvoor moeten hebben? Toch niet gelijk een Tesla (of auto-met-chauffeur)? :-)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

SeatRider schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:36:
[...]

Ik zou me daar groen en geel aan ergeren; als je dan toch ziet dat de auto voor ons is weggereden, geef dan ook zelf gas en sluit gewoon aan. Welk systeem zou je daarvoor moeten hebben? Toch niet gelijk een Tesla (of auto-met-chauffeur)? :-)
Ik _gok_ dat het een juridisch dingetje is. Want als de auto voor je binnen 3 seconden na stilstand weer vertrekt volgt de auto deze wel gewoon zonder input van de bestuurder. Na deze 3 seconden moet je als bestuurder het gas eenmalig aantippen of op Resume drukken op het stuur.

Start-/stop laat de auto dan ook pas na deze 3 seconden ‘wachttijd’ afslaan en start hem dus weer als de voorligger vertrekt zodat de auto direct in beweging komt als de bestuurder dus of het gas aantipt of op Resume drukt.

[ Voor 17% gewijzigd door MisteRMeesteR op 15-09-2018 13:23 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

M'n velgen liggen al in de garage te wachten op mn auto, gelukkig ben ik met een chronisch te kort aan geduld geboren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:02
mrroberto schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 07:21:
Inmiddels heb ik mijn Seat Leon ST 1.0 EcoTSI binnengekregen. Wat een heerlijke auto. Hier even een paar foto’s van het eindresultaat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Proficiat met de aanwinst, welke uitvoering heb je?
ik mag nog een paar weekjes wachten tot mijn rode wordt geleverd :X
MaD_co schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:05:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Net contact gehad met dealer, is door fabriek bevestigd op wk.41 productie, dan nog 2.5/3wk. tot hij glimmend staat te wachten om opgehaald te worden O+

[ Voor 22% gewijzigd door MaD_co op 17-09-2018 12:00 ]

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:55
SMGGM schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:38:
[...]

Idem, paar weken geleden Seat Leon 1.0 TSI MOVE via leasing besteld. Net de leveringsdatum binnen gekregen, het wordt een eindejaarscadeau: 29/12/18 |:(
De Opel Corsa zal nog even dienst mogen doen vrees ik :|
Voor zij die ook nog aan het wachten zijn, een beetje meer hoop: Zonet bevestiging gekregen dat de Seat Leon gepland staat om eind september in België aan te komen en half oktober in principe klaar is.
Bestelling was binnen begin juni met verwachte leveringsdatum eind december. Nu dus update dat hij 2 maanden vroeger dan origineel gepland zal klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MaD_co schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:59:
[...]

[...]

Net contact gehad met dealer, is door fabriek bevestigd op wk.41 productie, dan nog 2.5/3wk. tot hij glimmend staat te wachten om opgehaald te worden O+
Spannend, we hebben dezelfde productieweek :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
Mad-Matt schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:24:
[...]

Spannend, we hebben dezelfde productieweek :o
ben benieuwd inderdaad, was eerder nog op wk. 49 bevestigd.
hopelijk geen problemen in de fabriek bij wissleling 1.4 -> 1.5 motoren.
komt hij nog 2 weken te laat eigenlijk, heb week 42. vakantie gepland staan, had hem natuurlijk al graag meegehad ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MaD_co schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:42:
[...]

ben benieuwd inderdaad, was eerder nog op wk. 49 bevestigd.
hopelijk geen problemen in de fabriek bij wissleling 1.4 -> 1.5 motoren.
komt hij nog 2 weken te laat eigenlijk, heb week 42. vakantie gepland staan, had hem natuurlijk al graag meegehad ;)
De 1.4 wordt al een hele tijd niet meer gemaakt, sinds begin augustus ligt de productie stil. Ik verwacht geen problemen met de inbouw van de 1.5. Sterker nog vanuit Engeland (engels forum) heb ik begrepen dat er al diverse auto's geproduceerd zijn met de 1.5 maar achter gehouden worden wachtend op de WLTP-keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufornee
  • Laatst online: 02-08 23:31
Inmiddels m'n auto binnen! Afgelopen weekend mee gereden, het blok is waanzinnig fijn en ondanks normaal doorrijden (130 waar 130 mag, etc) is een ritje snelweg van 120 km afgesloten met 5.3/100 gemiddeld verbruik. 184 pk en 380 Nm is heerlijk in een auto van dit formaat en gewicht en samen met ACC, Front Assist en Lane Assist heb je een auto die autonomer rijdt dan menig duurdere slee.

Geluid is goed met Seat Sound, banden geven wel veel rolgeluid maar dan zetten we de radio maar ietsjes harder, al resoneert dan de deur weer mee. Even dat soort dingetjes oplossen dus.

Verder op zoek naar een wintersetje. Iemand tips wat mooi onder de Leon staat?

https://imgur.com/QTtQ3xd
https://imgur.com/ScV0R8M
https://imgur.com/CwkfSOr
https://imgur.com/B1eQYz7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 22:46
Mad-Matt schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:40:

[Afbeelding]

Kun je de bestaande niet overzetten? Ik had onder mijn Leon de wielen van de Golf GTI. Was erg mooi altijd..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QTEDPd25pVyFpxCZURjuzqKI/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

KaiseRRuby schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:49:
[...]

Kun je de bestaande niet overzetten? Ik had onder mijn Leon de wielen van de Golf GTI. Was erg mooi altijd..

[Afbeelding]
Ik denk het niet, deze zijn echt groot, heb ze bij SEAT nog niet kunnen vinden in die maat.
Ik heb op ebay stickers gevonden voor de centercaps, deze zijn precies de maat van de binnenkant van het Audi kapje. Die maar besteld, eens kijken hoe dat gaat als ze binnen zijn. Zou er zo op te plakken moeten zijn. (Audi logo was er zo af, zat geklikt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dufornee schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:32:
Inmiddels m'n auto binnen! Afgelopen weekend mee gereden, het blok is waanzinnig fijn en ondanks normaal doorrijden (130 waar 130 mag, etc) is een ritje snelweg van 120 km afgesloten met 5.3/100 gemiddeld verbruik. 184 pk en 380 Nm is heerlijk in een auto van dit formaat en gewicht en samen met ACC, Front Assist en Lane Assist heb je een auto die autonomer rijdt dan menig duurdere slee.

Geluid is goed met Seat Sound, banden geven wel veel rolgeluid maar dan zetten we de radio maar ietsjes harder, al resoneert dan de deur weer mee. Even dat soort dingetjes oplossen dus.

Verder op zoek naar een wintersetje. Iemand tips wat mooi onder de Leon staat?

https://imgur.com/QTtQ3xd
https://imgur.com/ScV0R8M
https://imgur.com/CwkfSOr
https://imgur.com/B1eQYz7
Lekker die eronder houden en behandelen met Gyeon Q2 Rim, heb ik ook gedaan, schijnt enorm goed te blijven zitten.

Dit is mijn velg, water blijft totaal niet zitten.
YouTube: Gyeon Q2 Rim

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sheeg1337
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03-2024
Daar is ie dan :)

Tijdje moeten wachten, maar zeker de moeite waard _/-\o_ .

Heb hem nu 3 weken, en al zo'n 1000km mee gereden, en hij bevalt erg goed (automaat is heerlijk).

side Ibiza

Verdere specs:

FR BI DSG

Full-LED koplampen
Upgrade Exclusive
Panorama dak
Eclipse Orange lak

Hele album:
https://imgur.com/a/6ucHsOm

[ Voor 139% gewijzigd door Sheeg1337 op 18-09-2018 13:29 . Reden: aanvullende informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrroberto
MaD_co schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:59:
[...]

Dankjewel. Het is de Style Business Intense 1.0 EcoTSI uitvoering. En na de eerste 1100 km ermee te hebben gereden kan ik toch wel stellen dat het heerlijk rijdt. Ook is de auto best nog pittig voor zo’n blok. Al met al een auto waarop het wachten wel waard is ;)

Alvast heel veel plezier met je toekomstige aanwinst. Vergeet niet even foto’s te posten :P

• MaD_co
mrroberto schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:45:
[...]

Dankjewel. Het is de Style Business Intense 1.0 EcoTSI uitvoering. En na de eerste 1100 km ermee te hebben gereden kan ik toch wel stellen dat het heerlijk rijdt. Ook is de auto best nog pittig voor zo’n blok. Al met al een auto waarop het wachten wel waard is ;)

Alvast heel veel plezier met je toekomstige aanwinst. Vergeet niet even foto’s te posten :P
De foto's komen zeker, enige uiterlijke verschil met die van jou is de FR uitvoering ;)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Sheeg1337 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:10:
Daar is ie dan :)

Tijdje moeten wachten, maar zeker de moeite waard _/-\o_ .

Heb hem nu 3 weken, en al zo'n 1000km mee gereden, en hij bevalt erg goed (automaat is heerlijk).

[Afbeelding: side Ibiza]

Verdere specs:

FR BI DSG

Full-LED koplampen
Upgrade Exclusive
Panorama dak
Eclipse Orange lak

Hele album:
https://imgur.com/a/6ucHsOm
gaaf, maar wat is BI?

Kleur vind ik trouwens fantastisch, goede keuze!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:41

SeatRider

Hips don't lie

Mad-Matt schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:55:
[...]

gaaf, maar wat is BI?

Gokje: Business Intense?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Doh, net wakker (dat is mijn excuus) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sheeg1337
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03-2024
Mad-Matt schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:55:
[...]

gaaf, maar wat is BI?

Business Intense inderdaad :P

Dankje! ben zelf ook nog steeds erg in love met de kleur (en interieur ook natuurlijk), valt tenminste wel op tussen alle grijze/zwarte/blauwe auto's op de snelweg :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dat geloof ik graag. Jammer dat deze kleur niet op de Ateca leverbaar is. De oranje die wel leverbaar is is niet helemaal mijn kleur. Ik had een Rodium Grey besteld, maar toch maar gewijzigd naar Velvet Red. Net wat je zegt, valt lekker op in de zee van grijs/zwart/blauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
Sheeg1337 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:08:
[...]

Business Intense inderdaad :P

Dankje! ben zelf ook nog steeds erg in love met de kleur (en interieur ook natuurlijk), valt tenminste wel op tussen alle grijze/zwarte/blauwe auto's op de snelweg :+ .
Inderdaad, gaaf kleurtje,
Durfde het niet aan met de leon st, aangezien ik geen voorraad heb kunnen bekijken in deze kleur,
Dus maar "veilig" voor desire red gegaan, nu ik jouw foto's zie misschien wel jammer achteraf ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mad-Matt schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:28:
Dat geloof ik graag. Jammer dat deze kleur niet op de Ateca leverbaar is. De oranje die wel leverbaar is is niet helemaal mijn kleur. Ik had een Rodium Grey besteld, maar toch maar gewijzigd naar Velvet Red. Net wat je zegt, valt lekker op in de zee van grijs/zwart/blauw.
Kijk dr wel mee uit. Ik deed destijds het zelfde met mijn Altea (robijnrood metallic). Gevolg was wel dat ie ook bij oom agent in een V70 iets makkelijker op viel ;)
En ik dus met 160 op de teller van de weg werd geplukt terwijl ik op 3 meter van een BMW zat die niet naar rechts wilde :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 10:39
mrroberto schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 07:21:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
prachtige foto's, wacht op die van mij ook een Seat Leon ST 1,0 EcoTsi maar dan in de nieuwe kleur, Magnetic Tag (blauw-grijs-metallic). In ieder geval bedankt voor deze voorpret fototjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 08:52
Over Seat en die nieuwe WLTP prijzen..
In de prijslijst van augustus september staat dit:
Door de overgang naar de WLTP-testmethode kan de definitieve CO2-uitstoot, het energielabel, de BPM en dus de netto- en bruto
catalogusprijs van jouw auto afwijken van onderstaande oranje afgebeelde prijzen. SEAT houdt de Consumentenadviesprijs van de
bestelde auto bij levering in 2018 gelijk. Je leest hierover meer in het WLTP-addendum dat de SEAT-dealer toevoegt aan jouw
offerte.
Dit heeft inmiddels betrekking op veel maar nog niet alle modellen.
Overigens zijn de 1.4TSI modellen nu vervangen door de 1.5TSI

[ Voor 15% gewijzigd door Nnoitra op 25-09-2018 12:19 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Klopt, dat is al een tijdje. Toen ik mijn auto in juni bestelde kreeg ik dit ook mee zwart op wit.
Enige nadeel, ik verwacht niet dat Seat nog nieuw bestelde (niet voorraad) auto's dit jaar kan leveren.

m'n buren hebben dit weekend een gloednieuwe Leon opgehaald, dus die kunnen lekker rondscheuren.

Seat heeft de prijzen voor de WLTP-gekeurde 1.5 en 2.0 TSI voor de Leon bekend gemaakt:
130pk € 28.650 (€ 29.650 voor Leon ST)
150pk € 29.450 (€ 30.450 voor Leon ST) DSG7 € 30.650 (€ 31.650 voor Leon ST)
190pk € 35.200 opbrengen (€ 36.200 voor de Leon ST) (2.0 en altijd met DSG)

Naar verwachting krijgt de Ateca z'n goedkeuring ergens de komende 2 weken.

edit:

Volgens Duitse en Engelse fora komt de goedkeuring van de Ateca op z'n vroegst de 3e week oktober.
Ellende blijft zich maar opstapelen voor dit model

[ Voor 11% gewijzigd door Mad-Matt op 26-09-2018 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Jammer dat dsg niet op de 1.5 tsi ibiza te krijgen is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:29
EvoII schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:41:
Jammer dat dsg niet op de 1.5 tsi ibiza te krijgen is!
Dit... Lijkt me een heerlijke combinatie... Als je ziet hoe scherp het prijspunt is van de Ibiza met 1.5...

Lijkt mij hier een toekomstige kanshebber... Maar DSG is echt een harde eis voor mij

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ibiza met 1.5 is een leuk bommetje denk ik, zeker met de DSG erop.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:10
Mad-Matt schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:17:
Klopt, dat is al een tijdje. Toen ik mijn auto in juni bestelde kreeg ik dit ook mee zwart op wit.
Enige nadeel, ik verwacht niet dat Seat nog nieuw bestelde (niet voorraad) auto's dit jaar kan leveren.

m'n buren hebben dit weekend een gloednieuwe Leon opgehaald, dus die kunnen lekker rondscheuren.

Seat heeft de prijzen voor de WLTP-gekeurde 1.5 en 2.0 TSI voor de Leon bekend gemaakt:
130pk € 28.650 (€ 29.650 voor Leon ST)
150pk € 29.450 (€ 30.450 voor Leon ST) DSG7 € 30.650 (€ 31.650 voor Leon ST)
190pk € 35.200 opbrengen (€ 36.200 voor de Leon ST) (2.0 en altijd met DSG)

Naar verwachting krijgt de Ateca z'n goedkeuring ergens de komende 2 weken.

edit:

Volgens Duitse en Engelse fora komt de goedkeuring van de Ateca op z'n vroegst de 3e week oktober.
Ellende blijft zich maar opstapelen voor dit model
welke uitvoering is dat? Oftewel hoeveel duurder wordt hij?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Snowhite0901 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:24:
[...]

welke uitvoering is dat? Oftewel hoeveel duurder wordt hij?
deze prijzen zijn voor de instapmodellen met die motorvariant.
Verder niet gekeken naar de prijsstijging.

Verwijderd

In België hebben ze de Leon ST 1.0 (Style en Move! versie) enkel nog beschikbaar met automaat. Iemand die daar iets meer over weet?

https://carconfigurator.seat.be/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2018 13:29 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:37
Met de WLTP is het al een aantal maanden rommelig met het aanbod van motoren en versnellingsbakken, eens ze allemaal getest zijn zullen de meeste motor en bak combinaties wel terug beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand als aanpassingen nog mogelijk zijn aan bestelling, zonder dat de productiedatum aangepast wordt (dus niet annuleren + opnieuw bestellen)? Zou eventueel toch liever een DSG hebben ipv manueel... Zie dat de meesten hier ook voor DSG kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:28:
Weet iemand als aanpassingen nog mogelijk zijn aan bestelling, zonder dat de productiedatum aangepast wordt (dus niet annuleren + opnieuw bestellen)? Zou eventueel toch liever een DSG hebben ipv manueel... Zie dat de meesten hier ook voor DSG kiezen?
Even de dealer bellen; die weet het het beste.
Als ik 'm in de komende week bestel, dan is ie nog net dit jaar klaar en kan ik 'm medio januari ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Voor de mensen die het interessant vinden, de Ateca heeft nieuwe prijzen op de Seat site (nog niet in de configurator)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:35
Yhee, volgende week vrijdag word ie dan eindelijk geleverd!
De dealer was zo aardig om alvast wat fotootjes te maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EPwYaXyQkITWjO7HRiWBRqvU/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q13IkRFAMqEUlUeaUov2uWU9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VVFaHs3vQp7hF7hVfz0uBeRe/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AwifvOmVKcCxN1uv1kxTqY7X/thumb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door JiBo op 03-10-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

lekker kleurtje!
Hierin ga je gelukkig niet op in de grijze massa.

(ik neem aan dat de centercaps nog op de wielen gezet moeten worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
Ja, ik ga er vanuit van wel!

Wel jammer dat ik nog ruim een week moet wachten, maar ben erg benieuwd naar alle nieuwe opties die ik tot nu toe nog niet gehad heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
JiBo schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:09:
Yhee, volgende week vrijdag word ie dan eindelijk geleverd!
De dealer was zo aardig om alvast wat fotootjes te maken :)

[Afbeelding]~[Afbeelding]~[Afbeelding]~
[Afbeelding]~~~
nice. Had ook mijn kleur geweest als ik niet voor een voorraadmodel was gegaan ivm levertijd en onbekende WLPT prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Snowhite0901 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:17:
[...]

nice. Had ook mijn kleur geweest als ik niet voor een voorraadmodel was gegaan ivm levertijd en onbekende WLPT prijs
Die WLTP had natuurlijk niet een excuus hoeven zijn omdat Seat die extra kosten voor alle, dit jaar nog gebouwde, modellen op zich neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Nnoitra schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

Die WLTP had natuurlijk niet een excuus hoeven zijn omdat Seat die extra kosten voor alle, dit jaar nog gebouwde, modellen op zich neemt.
Ja, maar volgens mijn leasemaatschappij konden ze niet garanderen dat hij dit jaar nog geleverd werd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Snowhite0901 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

Ja, maar volgens mijn leasemaatschappij konden ze niet garanderen dat hij dit jaar nog geleverd werd....
Dat hoeft ook niet.
Mijn net bestelde Leon rolt nog net dit jaar van de band en gaat medio januari geleverd worden.
Volgens de dealer kon ik daarom nog profiteren van die compensatie regeling; op de offerte staat ook een WLTP dingetje met €0,00..
Voor de Ibiza, welke in januari van de band rolt, offerte staat er bij WLTP en bedrag van €110,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Bericht ontvangen van de dealer en mijn Leon zou deze week geproduceerd gaan worden, me is much happy now ;)

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudyL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:19:
Bericht ontvangen van de dealer en mijn Leon zou deze week geproduceerd gaan worden, me is much happy now ;)
Wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Laatste week maart

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

jezus, wat een engelengeduld heb jij. (niet dat je veel keuze hebt, maar toch)
(en ik realiseer me steeds meer wat de verkoper voor mij heeft weten te regelen :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
Vervelend zo lang wachten!

Zit er zo veel verschil dan in qua wachttijd? Mijn Leon is besteld op 13-07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
JiBo schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Vervelend zo lang wachten!

Zit er zo veel verschil dan in qua wachttijd? Mijn Leon is besteld op 13-07
Het ging in mijn situatie van juni productie, naar juli productie, naar november productie.

Gelukkig is er ook bij mij door PON mogelijk wat geschoven wat productie en levering in 2018 mogelijk maakt zodat ik geen extra negatieve gevolgen verkrijg door wltp keuring.

Volgens mij ben je afhankelijk van wat je besteld hebt, de hoeveelheid die daarvan besteld zijn en of ze daar een productie snel van inplannen. De leon lijkt niet zo populair tov ateca en leon st bijv.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten er speciale opties op uw wagen die de lange wachttijd zoude kunnen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Voor beide: Welke motoren?
Diesels hadden een kortere levertijd dan benzine en de 1.5 is eigenlijk het grootste probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Heb de 1.4 dsg benzine

Opties:

Panorama dak
Upgrade drive
Full led
Upgrade beats
Achteruitrijcamera
Virtual cockpit
Mystery blue

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 19:26
RudyL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:29:
Heb de 1.4 dsg benzine

Opties:

Panorama dak
Upgrade drive
Full led
Upgrade beats
Achteruitrijcamera
Virtual cockpit
Mystery blue
Lekker kleurtje is dat hé, ik ga ook voor Mystery Blue. Inmiddels goedkeuring voor een Leon ST 1.5 DSG FR Business Intense met opties voor 18 inch wielen, Full LED en virtual cockpit.

En Business Intense komt met draadloze lader, keyless entry/go en nog wat shizzle. Erg benieuwd en hopelijk spoedig meer duidelijkheid. Wordt wel helaas al een 1.5 en per begin januari op z'n vroegst geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:57
Ik rijdt zelf sinds november in een Seat Ibiza 6L (1.4 16v 100pk uit 2005) met 2 ton op de teller. Dit is mijn eerste auto en hoop hier nog lang plezier van te hebben. Helaas heeft de vorige eigenaar (ik ben de 3e) erg weinig aan onderhoud gedaan in de 8 jaar dat hij/zij em had en dat heeft me bovenop de 3450 aanschafprijs nog eens 2800 euro gekost..

Hierbij wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/33epi5v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/35c0vw3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/15cfta9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/1tn0au.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2py14cz.jpg

Verder zit er een dakraam in en een trekhaak op, niet heel boeiend dus maar ben er nog steeds erg blij mee :)

[ Voor 38% gewijzigd door giovanni2903 op 10-10-2018 01:47 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lampen had je ook kunnen laten polijsten hé. :P Maar lekker bezig. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RudyL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:29:
Heb de 1.4 dsg benzine

Opties:

Panorama dak
Upgrade drive
Full led
Upgrade beats
Achteruitrijcamera
Virtual cockpit
Mystery blue
Daar heb je het al, de 1.4. Die is niet meer in productie, al een paar maanden niet.
Je krijgt dus de 1.5 en die is pas net weer in productie genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Mad-Matt schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:08:
[...]

Daar heb je het al, de 1.4. Die is niet meer in productie, al een paar maanden niet.
Je krijgt dus de 1.5 en die is pas net weer in productie genomen is.
Klopt niet helemaal, Mijn Leon is vorige week gebouwd en krijgt ook gewoon nog een 1.4, ze hebben wat gedonder gehad met productie en leverproblemen in combi met die WLTP geloof ik, maar de 1.4 zit er nog gewoon in als je die origineel hebt besteld, in iedergeval in mijn geval (dacht eind juni besteld, vorige week gebouwd in de fabriek).

EDIT: Nuance; ik dacht dat ze voor de Alteca of een ander model oid wel gingen switchen (heb ik ergens in het forum gelezen, maar dat weet ik absoluut niet zeker.

PS, zal zo eens de dealer bellen om te kijken wanneer hij verwacht af te leveren :9~

[ Voor 16% gewijzigd door YaNightmare op 04-10-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
YaNightmare schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:20:
[...]

Klopt niet helemaal, Mijn Leon is vorige week gebouwd en krijgt ook gewoon nog een 1.4, ze hebben wat gedonder gehad met productie en leverproblemen in combi met die WLTP geloof ik, maar de 1.4 zit er nog gewoon in als je die origineel hebt besteld, in iedergeval in mijn geval (dacht eind juni besteld, vorige week gebouwd in de fabriek).
Voor zover ik weet waren er vier weken begroot voor ombouw naar WLTP keuring en is dat uitgelopen tot minimaal zes weken die nodig waren.

Ik verwacht ook nog 'gewoon' een 1.4 te verkrijgen in mijn Leon.

@Lucifertje inderdaad lekker kleurtje, kom hem nog steeds (gelukkig) erg weinig tegen (eigenlijk de gehele facelift Leon) en ook hier de FR Business Intense versie.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
RudyL schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

Voor zover ik weet waren er vier weken begroot voor ombouw naar WLTP keuring en is dat uitgelopen tot minimaal zes weken die nodig waren.

@Lucifertje inderdaad lekker kleurtje, kom hem nog steeds (gelukkig) erg weinig tegen (eigenlijk de gehele facelift Leon) en ook hier de FR Business Intense versie.
Yes, dat lijkt mij ook, de dealer weet dat trouwens zeker, ik heb zojuist even gebeld, ze staat inmiddels al in nederland, dus krijg binnenkort een belletje voor een aflever afspraak O+

Helaas zal de LM wel roet in het eten gooien en me laten wachtten tot 17-10, dan loopt het contract af van mijn huidige kindercontainer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Oh serieus, dat is ook gek. Of misschien niet. Mogelijk hebben ze de keuze gemaakt om de voorraad op te maken op 1 model en voor de andere het nieuwe blok te gebruiken.

Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Mad-Matt schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:15:
Oh serieus, dat is ook gek. Of misschien niet. Mogelijk hebben ze de keuze gemaakt om de voorraad op te maken op 1 model en voor de andere het nieuwe blok te gebruiken.

Dat wist ik niet.
Dat zou heel goed kunnen, het zou ook zonde zijn om ze gewoon af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Morgen kan ik mijn Seat Leon ST (eindelijk) gaan ophalen bij de Dealer ;)
taart voor iedereen 7(8)7

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:57
Joopieboy schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 06:04:
Lampen had je ook kunnen laten polijsten hé. :P Maar lekker bezig. :)
ze waren lek en alle viezigheid zat dus aan de binnenkant, dus had ze niet meer als nieuw kunnen krijgen. nu heb ik voor 150 euro incl montage nieuwe :P

[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 04-10-2018 14:13 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 19:26
RudyL schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

Inderdaad, ik wilde hem eerst in het zwart maar dan ga je snel op in de massa en deze kleur oogt sportief! Ik ben benieuwd, gooi de foto's maar online 't.z.t. 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 10:39
ShiftHappenz schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:43:
Morgen kan ik mijn Seat Leon ST (eindelijk) gaan ophalen bij de Dealer ;)
taart voor iedereen 7(8)7
& foto's ;).

Wanneer had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het lijkt erop dat Seat een beetje begint uit te leveren, vandaag gewoon 4x een Ateca gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Mad-Matt schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:27:
Het lijkt erop dat Seat een beetje begint uit te leveren, vandaag gewoon 4x een Ateca gezien.
Was er geen Ateca meeting bij de lokale Mac? :+ _O-

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:40:
[...]

Was er geen Ateca meeting bij de lokale Mac? :+ _O-
haha, als dat zo is waren er een paar flink verdwaald.
(ritje Rotterdam - Amersfoort en terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Ziet er naar uit dat ik hem volgende week mag ophalen 8) Had vorige week al gebeld maar toen hadden ze hem nog maar pas ontvangen en moesten ze de accessoires er nog in stoppen.

Praktisch full option Seat Leon 1.0 DSG (versie MOVE met leder zetels, virtual cockpit, full LED, achteruitrijcamera, panorama dak, sound system, Kessy).

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2doxvk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMGGM schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:20:
Ziet er naar uit dat ik hem volgende week mag ophalen 8) Had vorige week al gebeld maar toen hadden ze hem nog maar pas ontvangen en moesten ze de accessoires er nog in stoppen.

Praktisch full option Seat Leon 1.0 DSG (versie MOVE met leder zetels, virtual cockpit, full LED, achteruitrijcamera, panorama dak, sound system, Kessy).

[Afbeelding]
Nice, hopelijk mag je hem inderdaad volgende week ophalen. Veel plezier ermee alvast.
Op welke site zie je dat overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Verwijderd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:17:
[...]

Nice, hopelijk mag je hem inderdaad volgende week ophalen. Veel plezier ermee alvast.
Op welke site zie je dat overzicht?
Thanks

De website: https://www.myseat.be/ en aanmelden met je email adres dat is opgegeven op de bestelbon.
Ik kon eigenlijk niet snel een .nl versie vinden, dus ik vermoed dat dit een site is die de importeur van de Volkswagen groep in Nederland moet hosten (in België is dit D'Ieteren).
Zit ook een app bij https://play.google.com/s...ils?id=be.dieteren.myseat

Je kan er eigenlijk niet zoveel mee hoor. Een afspraak maken met een garage, bestelling nagaan, infofiche wan je wagen bekijken en uitleg van de icoontjes van het dashboard terugvinden.
Enkel de moeite waard om de status van de bestelling na te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van België, dus perfect. Bedankt. Maar vrees dat het moeilijk gaat gaan. Bedrijf waar ik werk heeft besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Valt me trouwens op dat heel veel mensen hier het panorama dak erbij bestellen, ik heb het bewust niet gedaan, nu vraag ik me wel af, zijn er bepaalde redenen om dit juist wel te doen?

Ik heb nooit een panorama dak gehad en behalve de bijtelling besloten het niet te doen omdat veel mensen (in mijn omgeving) zeggen het niet te gebruiken, het oogt en ziet er wel super uit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

SMGGM schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:20:

[Afbeelding]
Das tof. Zonde dat we dat in NL niet hebben

Pagina: 1 ... 24 ... 87 Laatste