Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 25 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:56
YaNightmare schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:49:
Valt me trouwens op dat heel veel mensen hier het panorama dak erbij bestellen, ik heb het bewust niet gedaan, nu vraag ik me wel af, zijn er bepaalde redenen om dit juist wel te doen?

Ik heb nooit een panorama dak gehad en behalve de bijtelling besloten het niet te doen omdat veel mensen (in mijn omgeving) zeggen het niet te gebruiken, het oogt en ziet er wel super uit trouwens.
Ik heb het vooral gekozen voor een lekker windje als het warm is. Het is toch heel anders dan met je ramen open rijden (minder windgeruis vooral), daarnaast kan je het dakje ook redelijk lang open houden, zelfs op een redelijk frisse dag.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:05

Fjeze

AllesPerfect!

Valt me trouwens op dat heel veel mensen hier het panorama dak erbij bestellen, ik heb het bewust niet gedaan, nu vraag ik me wel af, zijn er bepaalde redenen om dit juist wel te doen?

Ik heb nooit een panorama dak gehad en behalve de bijtelling besloten het niet te doen omdat veel mensen (in mijn omgeving) zeggen het niet te gebruiken, het oogt en ziet er wel super uit trouwens.
Ik heb het ook juist bewust wel gekozen. Heerlijk dat het open kan, zelfs op een redelijk frisse dag is de kantelstand heerlijk. Frisse lucht in de auto, en ja dat merk/voel je echt.
En een anders groot voordeel is het licht wat erdoor komt, en de kleine vind het heerlijk om door naar buiten te kijken.
En daarnaast vind ik het ook gewoon erg mooi.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:24

Ik had het panorama dak in mijn vorige auto; in mijn nieuwe/huidige Leon heb ik er niet voor gekozen.
Voor het gebruik dat ik ervan maakte vond ik het de extra bijtelling niet waard.
Het staat wel mooi en het is leuk dat de kinderen door het dak naar buiten kunnen kijken, maar dat hebben ze na een paar keer ook wel gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Bighugmug schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:57:
[...]

& foto's ;).

Wanneer had je hem besteld?
had m op 30 maart besteld! dus lang mogen wachten, maar het was het waard rijd heerlijk .
zal straks even kijken om wat foto's te maken

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:16

Ik heb ook besteld met een panorama dak, terwijl ik vooraf dacht dit niet nodig te hebben.
Wel vond ik het mooier staan, maar alleen daarvoor zou ik niet extra willen betalen.

Echter maakte ik een proefrit met een Leon incl. panorama dak, waardoor je direct de meerwaarde zag van het dak. De extra hoeveelheid licht die je binnen krijgt is heerlijk en een absolute aanvulling naast een mooier exterieur.

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
MaD_co schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:59:

[...]

Net contact gehad met dealer, is door fabriek bevestigd op wk.41 productie, dan nog 2.5/3wk. tot hij glimmend staat te wachten om opgehaald te worden O+
Vandaag Wk.41 , ik dacht laat ik de dealer nog eens bellen voor de status..
Voertuig al geproduceerd en onderweg naar NL :o

nog eventjes geduld... >:)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
MaD_co schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:52:
[...]

Vandaag Wk.41 , ik dacht laat ik de dealer nog eens bellen voor de status..
Voertuig al geproduceerd en onderweg naar NL :o

nog eventjes geduld... >:)
Na alle berichtjes hier ook de dealer maar eens gebeld.
Die van mij is ook geproduceerd vorige week dus over 2-3 weken in Nederland.

Ik heb hem op 31 juli besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 09:57
RudyL schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

Voor zover ik weet waren er vier weken begroot voor ombouw naar WLTP keuring en is dat uitgelopen tot minimaal zes weken die nodig waren.

Ik verwacht ook nog 'gewoon' een 1.4 te verkrijgen in mijn Leon.

@Lucifertje inderdaad lekker kleurtje, kom hem nog steeds (gelukkig) erg weinig tegen (eigenlijk de gehele facelift Leon) en ook hier de FR Business Intense versie.
Mad-Matt schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:08:
[...]

Daar heb je het al, de 1.4. Die is niet meer in productie, al een paar maanden niet.
Je krijgt dus de 1.5 en die is pas net weer in productie genomen is.
Mad-Matt schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:15:
Oh serieus, dat is ook gek. Of misschien niet. Mogelijk hebben ze de keuze gemaakt om de voorraad op te maken op 1 model en voor de andere het nieuwe blok te gebruiken.

Dat wist ik niet.
Even full disclosure, ondanks dat de dealer duidelijk was dat er gewoon nog een 1.4 in zou moeten komen (3 weken geleden) ontving ik gister mijn nieuwe kenteken, volgens de RDW is het een 1.5 L en geen 1.4.

Nu weet ik dat het RDW er nog wel eens naast wil zitten maar ik verwacht niet dat ze een fout maken met de motorinhoud.

Maw, de dealer (en ik daardoor) had het fout, lijkt wel een 1.5 te zijn ipv1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
YaNightmare schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

[...]

[...]

Even full disclosure, ondanks dat de dealer duidelijk was dat er gewoon nog een 1.4 in zou moeten komen (3 weken geleden) ontving ik gister mijn nieuwe kenteken, volgens de RDW is het een 1.5 L en geen 1.4.

Nu weet ik dat het RDW er nog wel eens naast wil zitten maar ik verwacht niet dat ze een fout maken met de motorinhoud.

Maw, de dealer (en ik daardoor) had het fout, lijkt wel een 1.5 te zijn ipv1.4
Zolang de afgesproken prijs gehandhaafd is zal het mij een zorg zijn of het 1.5 of 1.4 gaat zijn, wacht wel af als ik hem krijg.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
RudyL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:31:
[...]

Zolang de afgesproken prijs gehandhaafd is zal het mij een zorg zijn of het 1.5 of 1.4 gaat zijn, wacht wel af als ik hem krijg.
Ik heb diezelfde instelling, maar ik begreep dat de 1.5 in iedergeval een stuk zuiniger was, dat is altijd een goed idee, niet direct voor jezelf alswel voor je werkgever die de benzine moet betalen.

Of hij een betere/slechtere performance of koppel heeft weet ik niet, dat maakt mij dan weer wat minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik las op het Seat-Online forum in het Ateca gedeelte dat je even goed op moet letten of je alles op je auto krijgt zoals besteld is. modeljaar 2018 en 2019 (laatste wordt nu uitgeleverd) verschillen hier en daar wat.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 08:52
Wasp schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:19:
Leaseauto door dealer besteld op 2 mei 2018. Specs:

- Seat Leon 1.4 EcoTSI FR Business Intense DSG-7 5D 110kW Desire Red
- Panoramisch dak
- Upgrade Beats Audio
- 18" Performance Piano Black
- Full LED koplampen
- Virtual Cockpit
- Achterspoiler

Initieel was de verwachting week 27. In week 22 kreeg ik het bericht dat de productie vertraagd was naar week 31. Deze week nog maar eens gevraagd naar de status. Wat hoor ik: productie vertraagd naar week 38. :(
Update: Afleverafspraak bij de dealer gemaakt, maandag 15 oktober! 8)

Dat betekent dus in totaal bijna 24 weken (5,5 maanden) levertijd. Terwijl er 8 tot 12 weken was afgegeven vanaf het begin. Achja. Vanaf maandag alweer vergeten waarschijnlijk. :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Is er toevallig iemand die een Ateca heeft en de recall voor de stuurbekrachtiging al heeft laten uitvoeren?

Ik ben er zelf niet heel content mee; op elke snelheid stuurt het nu zo verschrikkelijk soepel :/.
Bijna geneigd om te gaan zoeken hoe ik een driving profile kan instellen op sport of dynamisch ofzo. (Heb geen draaiknop helaas)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:55
Vandaag mogen afhalen :*)

Seat Leon 1.0 DSG (115PK) benzine, uitvoering move.

Eerste ervaring ermee:
Leuk kleurtje dat mysterie blauw (had er een beetje schrik in, maar komt mooi op z'n recht). De voorkant vind ik prachtig, al is het een beetje spijtig van de plastiek grill vooraan.
DSG is zeer aangenaam (schakelt vlot) maar in eco modus schakelt hij zeer snel waardoor hij traag aanvoelt (is de 1.0 DSG). In sport modus is hij stukken sneller. Gemiddeld verbruik (op mijn eerste 100 km) was 5.8 l / 100km (heb niet doorgedrukt en had eerste 10 km serieus wat file)
De start stop gaat mij wel nog irriteren. Met een manueel kan je die controleren (al je bv maar heel kort moet stilstaan voor pakweg fietser of voetganger) door de koppel in te houden, maar bij een automaat doet die dat praktisch meteen als je stil staat.
Lane assist valt goed mee (je voelt hem mee aan het stuur draaien). Had wel gelezen dat sommige dit irritant vinden maar mogelijk is dat omdat ze hun richtingaanwijzer niet gebruiken :p
VEEL LICHT (is de led)
Origineel wat teleurgesteld in de virtual cockpit omdat ik dacht er toch wat meer mee te kunnen, maar toen heb ik de instellingen gevonden. Heb nog wat prutswerk te doen dus :D
Taal (navigatie stem en systeem taal) kan niet van elkaar verschillen (vind ik wel irritant, wil graag gesproken Engels maar NL systeem taal). En voor de Vlamingen, helaas geen Vlaamse stem :'(
Eerste keer een wagen met open dak, zalig briesje.
Ben blij dat ik toch ben gegaan voor de dashboard in alu look. Veel reviews die ik had gelezen vonden het interieur wat eentonig.
Mijn andere schrik, de spatlappen komen niet oubollig over :D
Keyless entry ga ik nog leuk vinden. Werkt zeer vlot.
Achteruit kijken in de middelste spiegel is wel even wennen (zeer klein). Het verschil met een Opel Corsa is immens. Had daarvoor nog een Toyota Celica (die ook al geen al te best achteruit zicht heeft) en heb het gevoel dat het zicht naar achter zelfs iets minder goed is in de Leon.
Zeteltjes zitten goed :*)
Zeer benieuwd naar de verwarming van de wagen. Uit ervaring doet Toyota dit het best (BMW 318 en VW Caddy waren een ramp, Opel Corsa is nog OK, Toyota Celica en Carina waren de beste).

Ik denk dat ze zich hebben vergist bij de bestelling. Ik had geen beats audio gevraagd, gewoon Seat Sound met 10 speakers. Iemand die weet of dit hetzelfde is?

Over het algemeen zeer tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28wovhj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2hxsj83.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door SMGGM op 09-10-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Seat Sound is er niet meer sinds MY19 modellen, dat is vervangen door Beats.

Verder, leuke bak, veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Mad-Matt schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:27:
Seat Sound is er niet meer sinds MY19 modellen, dat is vervangen door Beats.

Verder, leuke bak, veel plezier ermee.
Ik had het "Sound systeem (10 speakers)" van €325.01 genomen. De Beats Audio kost er €555.00.
In de wagen zelf is het embleem van Beats te zien op beide deuren aan de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
SMGGM schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:32:
[...]

Ik had het "Sound systeem (10 speakers)" van €325.01 genomen. De Beats Audio kost er €555.00.
In de wagen zelf is het embleem van Beats te zien op beide deuren aan de speaker.
Daar hebben ze mij wel over bericht, het was toen of beats (en de kleine meerprijs tov seat sound) of geen upgrade audio. Aangezien ik dat zeker wou hebben, gekozen voor beats.

Lijkt me niet dat het een fout is bij jou. Mogelijk aardigheid van de dealer of beter met seat onderhandeld door hem.

Opvallend die binnen spiegel constatering, ik heb een proefrit gemaakt en weet toch echt wel zeker dat ik daarin gekeken heb, maar totaal niet opgevallen. Wellicht alleen met achteruit parkeren? Want daar vergaapte ik me aan de camera

[ Voor 16% gewijzigd door RudyL op 09-10-2018 21:44 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat ik begrepen heb van het Seat forum is dat alle auto's die besteld zijn voor de mogelijke MY19 update en de Seat Sound System optie hebben dit omgezet is naar Beats, Seat Sound System bestaat dus niet meer.
Dit is niet door de dealer gedaan, maar door de importeur (voor zover ik begreep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
RudyL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:42:
[...]

Daar hebben ze mij wel over bericht, het was toen of beats (en de kleine meerprijs tov seat sound) of geen upgrade audio. Aangezien ik dat zeker wou hebben, gekozen voor beats.

Lijkt me niet dat het een fout is bij jou. Mogelijk aardigheid van de dealer of beter met seat onderhandeld door hem.

Opvallend die binnen spiegel constatering, ik heb een proefrit gemaakt en weet toch echt wel zeker dat ik daarin gekeken heb, maar totaal niet opgevallen. Wellicht alleen met achteruit parkeren? Want daar vergaapte ik me aan de camera
Ik zal er maar niet over klagen ;) De verkoper zelf was wel niet een van de beste (was uit de Audi garage gehaald omdat ik hem bij voorkeur vandaag wilde afhalen) en sprak met moeite wat Nederlands.

Wat betreft de spiegel: moet wel zeggen, de Corsa zijn 360° zicht was echt super (is ook een pure stadswagen).
In het normaal rijden stoor ik mij er niet aan (je ziet wie er achter je zit). Het valt wel op met het parkeren (mijn gewoonte is om altijd de spiegels te gebruiken). Die camera moet ik nog wennen om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
SMGGM schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:07:
Vandaag mogen afhalen :*)

Seat Leon 1.0 DSG (115PK) benzine, uitvoering move.

Eerste ervaring ermee:
Leuk kleurtje dat mysterie blauw (had er een beetje schrik in, maar komt mooi op z'n recht). De voorkant vind ik prachtig, al is het een beetje spijtig van de plastiek grill vooraan.
DSG is zeer aangenaam (schakelt vlot) maar in eco modus schakelt hij zeer snel waardoor hij traag aanvoelt (is de 1.0 DSG). In sport modus is hij stukken sneller. Gemiddeld verbruik (op mijn eerste 100 km) was 5.8 l / 100km (heb niet doorgedrukt en had eerste 10 km serieus wat file)
De start stop gaat mij wel nog irriteren. Met een manueel kan je die controleren (al je bv maar heel kort moet stilstaan voor pakweg fietser of voetganger) door de koppel in te houden, maar bij een automaat doet die dat praktisch meteen als je stil staat.
Lane assist valt goed mee (je voelt hem mee aan het stuur draaien). Had wel gelezen dat sommige dit irritant vinden maar mogelijk is dat omdat ze hun richtingaanwijzer niet gebruiken :p
VEEL LICHT (is de led)
Origineel wat teleurgesteld in de virtual cockpit omdat ik dacht er toch wat meer mee te kunnen, maar toen heb ik de instellingen gevonden. Heb nog wat prutswerk te doen dus :D
Taal (navigatie stem en systeem taal) kan niet van elkaar verschillen (vind ik wel irritant, wil graag gesproken Engels maar NL systeem taal). En voor de Vlamingen, helaas geen Vlaamse stem :'(
Eerste keer een wagen met open dak, zalig briesje.
Ben blij dat ik toch ben gegaan voor de dashboard in alu look. Veel reviews die ik had gelezen vonden het interieur wat eentonig.
Mijn andere schrik, de spatlappen komen niet oubollig over :D
Keyless entry ga ik nog leuk vinden. Werkt zeer vlot.
Achteruit kijken in de middelste spiegel is wel even wennen (zeer klein). Het verschil met een Opel Corsa is immens. Had daarvoor nog een Toyota Celica (die ook al geen al te best achteruit zicht heeft) en heb het gevoel dat het zicht naar achter zelfs iets minder goed is in de Leon.
Zeteltjes zitten goed :*)
Zeer benieuwd naar de verwarming van de wagen. Uit ervaring doet Toyota dit het best (BMW 318 en VW Caddy waren een ramp, Opel Corsa is nog OK, Toyota Celica en Carina waren de beste).

Ik denk dat ze zich hebben vergist bij de bestelling. Ik had geen beats audio gevraagd, gewoon Seat Sound met 10 speakers. Iemand die weet of dit hetzelfde is?

Over het algemeen zeer tevreden mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
wauw, mooie bak hoor :9~ 8)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hier een oud vliegveldje met wat auto's die op de WLTP keuring staan te wachten, is in Tjechië.
Niet bekend of hier ook Ateca's tussen staan. (Vermoed van wel, komen van dezelfde band als de Karoq)

https://www.novinky.cz/au...e-aut-bez-homologace.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 14:27
Voor de mensen die een Ateca hebben, ik zit hier naar te kijken omdat ik graag wat hoger wil zitten en omdat ik dat een mooie auto vind. Ik kom van een Audi a6 af. Deze is nu bijna 3 jaar en heeft +80k op de teller staan.
Hoe lossen jullie de online traffic info op? Gewoon verbinding maken met je telefoon? TMC zit erop, maar dat is natuurlijk niet accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:20
BliXem schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:12:
Voor de mensen die een Ateca hebben, ik zit hier naar te kijken omdat ik graag wat hoger wil zitten en omdat ik dat een mooie auto vind. Ik kom van een Audi a6 af. Deze is nu bijna 3 jaar en heeft +80k op de teller staan.
Hoe lossen jullie de online traffic info op? Gewoon verbinding maken met je telefoon? TMC zit erop, maar dat is natuurlijk niet accuraat.
dat zal hetzelfde zijn als in mijn leon..dat los ik op met android auto:) Maar dat betekend wel geen navigatie op je active display.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 10:39
Heeft hier iemand ook een Seat Leon ST in de nieuwe kleur besteld? Magnetic tech de vervanger van Pineos Grey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
SMGGM schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:07:
....
....
Door met de rem te spelen kan je de start stop ook wel manipuleren, normaal gezien start die al terug bij het gedeeltelijk loslaten van het pedaal. Bij hele korte stops kan je proberen de rem niet ver genoeg in te duwen om start stop te activeren.

Mooie bak in dat kleurtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bighugmug schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:14:
Heeft hier iemand ook een Seat Leon ST in de nieuwe kleur besteld? Magnetic tech de vervanger van Pineos Grey?
Ja, hier in afwachting van een Leon ST in magnetic grey kleur. Eind augustus besteld, hopelijk binnenkort levering :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:47:
[...]

Ja, hier in afwachting van een Leon ST in magnetic grey kleur. Eind augustus besteld, hopelijk binnenkort levering :D .
Ben heel erg benieuwd hoe de kleur valt op de ST editie, hier ook in augustus besteld (lease)en het laatste nieuws was dat het net voor of na de leverstop van december kwam..ga uit van Januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bighugmug schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:50:
[...]

Ben heel erg benieuwd hoe de kleur valt op de ST editie, hier ook in augustus besteld (lease)en het laatste nieuws was dat het net voor of na de leverstop van december kwam..ga uit van Januari.
Hier werd ook eind december gegeven als verwachte leverdatum. Ook lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:57:
[...]

Hier werd ook eind december gegeven als verwachte leverdatum. Ook lease.
wie hem het eerste heeft stuurt foto's :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
ik heb niet heel veel verstand van auto's (vrijwel niets :P), maar is 4-5 maanden voordat je auto klaar is niet ontzettend lang? Vroeg ik mij gewoon af. is dit puur een seat dingetje of is dat bij elk merk zo

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bighugmug
giovanni2903 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:41:
ik heb niet heel veel verstand van auto's (vrijwel niets :P), maar is 4-5 maanden voordat je auto klaar is niet ontzettend lang? Vroeg ik mij gewoon af. is dit puur een seat dingetje of is dat bij elk merk zo
Tesla 2-3 jaar😉 geintje. het is een WLTP ding zo zijn er vele auto’s die later geleverd worden, dan verwacht. Wijzigingen zijn vanaf 1 september van kracht waardoor veel producties enkele weken langer stil gelegen hebben. En een wachttijd duidt op een hoge vraag -dan wel kwaliteit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
Augustus besteld en vandaag mailtje ontvangen dat het begin januari wordt.
Leon ST 1.0tsi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bighugmug schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:18:
Augustus besteld en vandaag mailtje ontvangen dat het begin januari wordt.
Leon ST 1.0tsi
Dat meen je toch niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bighugmug schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:04:
[...]

het is een WLTP ding zo zijn er vele auto’s die later geleverd worden, dan verwacht.
Alle auto fabrikanten hadden veel tijd de wltp test voor te bereiden. Er zijn echter ook een aantal fabrikanten geweest die te laat hiermee begonnen zijn of te veel varianten hebben (alle variaties moeten met wltp getest worden). VAG is hier 1 van. Ik krijg het vermoeden dat Seat achteraan in de rij staat, na alle audi en vw varianten. Daardoor kunnen ze nieuwe autos nog niet uitleveren.

Resultaat: voorraad autos kunnen nog verkocht worden, maar nieuwe nog niet zolang wltp voor die variant niet is doorlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:35
Yes, afgelopen vrijdag was het eindelijk zo ver! De Leon ST oranje is geleverd!

toevallig ;) een dagje weg gepland met de vrouw naar Zeeland.
Mooi Beats Audio en de ACC kunnen uitproberen. Ik moest even wennen aan de hoeveelheid afstand hij houd, maar als het niet al te druk is is het perfect. Als iemand er toch nog tussen gaat (in Nederland gaat dat tot het ECHT niet meer kan) houd de auto wel in maar zit je niet direct met je tanden in het stuur. Ik heb toevallig vorige week in een andere auto gereden met een oudere ACC, en dit rijd een stuk beter!
Ook al een file gehad en dat werkt ook heerlijk!

Kortom, pas een paar kilometer gemaakt, maar nu al mijn favoriete auto tot nu toe! Ben benieuwd hoe de auto bevalt in normaal woon-werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Gebruikt iemand de 'Mijn Seat' app? Wat vinden jullie er van? Als ik in mijn auto zit, gsm via usb gekoppeld, Carplay werkt dan ook en toch krijg ik dan de meldingen dat mijn auto in beweging is met de motor aan... Ja duh... dat klopt Seat, ik rijd er mee weg... Heel soms krijg ik tijdens het werk een melding dat hij in beweging is... Uhhh nee hoor niet waar, ik zie hem toch stil staan waar ik hem geparkeerd heb Seat...

Maar wat ik wel vreemd vind is dat ik soms meldingen krijg over een storing, dan weer in de abs, esp, airbags, accu. Als ik dan in de autp stap, contact aan zet, even wacht tot de meeste contole lampje suit gaan, motor start dan komen er geen knipperde lampjes of luide geluidsignalen dat ik meteen moet stoppen.

Moet ik hier nou veel waarde aan hechten en langs de garage gaan om eea te controleren of kan ik die app negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Qapla1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 23:59:
Gebruikt iemand de 'Mijn Seat' app? Wat vinden jullie er van? Als ik in mijn auto zit, gsm via usb gekoppeld, Carplay werkt dan ook en toch krijg ik dan de meldingen dat mijn auto in beweging is met de motor aan... Ja duh... dat klopt Seat, ik rijd er mee weg... Heel soms krijg ik tijdens het werk een melding dat hij in beweging is... Uhhh nee hoor niet waar, ik zie hem toch stil staan waar ik hem geparkeerd heb Seat...

Maar wat ik wel vreemd vind is dat ik soms meldingen krijg over een storing, dan weer in de abs, esp, airbags, accu. Als ik dan in de autp stap, contact aan zet, even wacht tot de meeste contole lampje suit gaan, motor start dan komen er geen knipperde lampjes of luide geluidsignalen dat ik meteen moet stoppen.

Moet ik hier nou veel waarde aan hechten en langs de garage gaan om eea te controleren of kan ik die app negeren?
Ligt aan de app. Vw zit ook met zelfde probleem. Wees gerust, niks mis met je wagen. Wees gerust, als er iets mis is met 1 van die dingen, je dashboard oplicht als een kerstboom.

In vw topic zijn er mensen met zelfde probleem, en zelfs na uitlezen zijn er nergens fouten te vinden....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Qapla1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 23:59:

Bij mij werken die notificaties helemaal niet. Maar wat erger is...ik mis ook gewoon ritten. Eerst kreeg ik nog wel eens dat door een technische storing X aantal ritten niet getoond werden, maar nu staan ze er soms gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
@azz_kikr en @Snowhite0901 Dan hechten we er maar niet al teveel waarde aan, het is ook in de app zo dat de accu, adblue en koelvloeistof grijs blijven, die geven niks aan, van de adblue is dat niet zo heel raar, dat heb ik niet.... We houden het maar op dat het een leuke gimmick is, niks meer en niks minder.

Iets heel anders, is eerder in dit topic ter spake gekomen, het start-stop systeem. Wie het was opgevallen weet ik niet maar die had het er over dat wanneer je voorganger in een file of bij een verkeerslicht wegrijd je motor uit zichzelf start, dat is bij die van mij ook zo. Geen idee of dat alleen bij een automaat zo hoort te zijn maar ik heb een handgeschakelde Ibiza en daar werkt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
AndRo555 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:11:
[...]

Door met de rem te spelen kan je de start stop ook wel manipuleren, normaal gezien start die al terug bij het gedeeltelijk loslaten van het pedaal. Bij hele korte stops kan je proberen de rem niet ver genoeg in te duwen om start stop te activeren.

Mooie bak in dat kleurtje!
Als je even wat "sportiever" wilt rijden dan normaal, dan kan je het ook compleet uitzetten voor die rit met de knop op je dashboard. (heeft de Ateca in ieder geval wel, dus ik vermoed Leon ook)

Of in het geheel (laten) uitzetten met VCDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 18:51
JiBo schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:29:
Yes, afgelopen vrijdag was het eindelijk zo ver! De Leon ST oranje is geleverd!

toevallig ;) een dagje weg gepland met de vrouw naar Zeeland.
Mooi Beats Audio en de ACC kunnen uitproberen. Ik moest even wennen aan de hoeveelheid afstand hij houd, maar als het niet al te druk is is het perfect. Als iemand er toch nog tussen gaat (in Nederland gaat dat tot het ECHT niet meer kan) houd de auto wel in maar zit je niet direct met je tanden in het stuur. Ik heb toevallig vorige week in een andere auto gereden met een oudere ACC, en dit rijd een stuk beter!
Ook al een file gehad en dat werkt ook heerlijk!

Kortom, pas een paar kilometer gemaakt, maar nu al mijn favoriete auto tot nu toe! Ben benieuwd hoe de auto bevalt in normaal woon-werk verkeer.
afstand kun je instellen in je menu. Het is inderdaad niet erg dichtbij, maar ook niet al te ver.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:06

MrManuel

The impossible is easy...

Net 2 offertes opgevraagd voor de Leon ST FR .
Levertijd 1 maart. |:(

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

Weet iemand toevallig wat het omcirkelde tandwieltje betekent, ik zie het sinds een paar weken, maar geen idee wat het is. Zie het in mijn Seat Ibiza van begin dit jaar, vorige maand al voor onderhoud geweest.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2rc4gev.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 11:19
Louw Post schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:54:
Weet iemand toevallig wat het omcirkelde tandwieltje betekent [...]
Is dat niet je drive profile? Volgens mij is dat tandwiel jouw gepersonaliseerde profiel. Bij mijn Leon zie ik op die plek iig mijn actieve drive profile (Sport, Comfort, Eco, Normal, Personal).

[ Voor 16% gewijzigd door Abom op 17-10-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Abom schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:57:
[...]

Is dat niet je drive profile? Volgens mij is dat tandwiel jouw gepersonaliseerde profiel. Bij mijn Leon zie ik op die plek iig mijn actieve drive profile (Sport, Comfort, Eco, Normal, Personal).
Oh inderdaad, dat zal het zijn. Ik heb natuurlijk sinds die tijd ook een eigen profiel ingesteld ja. 8)7

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
MrManuel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:00:
[...]

Net 2 offertes opgevraagd voor de Leon ST FR .
Levertijd 1 maart. |:(
uhm en dat is nog heel rozekleurig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YaNightmare
Het is eindelijk zover :9~ _/-\o_ gister eind van de dag op mogen halen.

Tot nu toe ben ik erg tevreden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BGZYSC43chsj7ITHbXr1fomg/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
YaNightmare schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:23:
Het is eindelijk zover :9~ _/-\o_ gister eind van de dag op mogen halen.

Tot nu toe ben ik erg tevreden!

[Afbeelding]
Ziet er ook gewoon erg gelikt uit, zijn het bij jou ook standaard 17" die eronder zitten? Zo ja, zag bij jou ook de upgrade DSG, welke volgens mij overeenkomt met upgrade drive / drive pack (Dynamic Chassis Control).

Heb je dit daadwerkelijk gekregen, want lees opeens berichten dat men dat niet levert bij Seat's motoren <1.6. Daarbij indien je het gekregen hebt, merk je de verschillen in weggedrag tussen de verschillende profielen ondanks 17"?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
RudyL schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:22:
[...]

Ziet er ook gewoon erg gelikt uit, zijn het bij jou ook standaard 17" die eronder zitten? Zo ja, zag bij jou ook de upgrade DSG, welke volgens mij overeenkomt met upgrade drive / drive pack (Dynamic Chassis Control).

Heb je dit daadwerkelijk gekregen, want lees opeens berichten dat men dat niet levert bij Seat's motoren <1.6. Daarbij indien je het gekregen hebt, merk je de verschillen in weggedrag tussen de verschillende profielen ondanks 17"?
Ja dit zijn de standaard 17" velgen.
De upgrade DSG (DSG Technology pack) is ACC, lane assist en traffic assist, dat werkt prima, sterker nog, nu 200 km gereden waarvan 180km met de ACC, ik vind het een verademing, stuk beter dan standaard CC (let wel, ik rij heel veel snelweg en weinig binnen de bebouwde kom).

De drive pack zit daar niet bij (die was nog een losse 700 euro geloof ik) want hier zag ik niet veel toegevoegde waarde in, ik heb nogal snel last van mijn rug dus was zeker niet van plan strakkere vering aan te zetten :)

PS, tevens de reden voor mij om voor de exellence te gaan (de gewone, niet business uitvoering want daar mocht toen de DSG Technology pack niet op). De FR is wat verlaagd maar het grootste probleem wat ik er mee had was dat de binnenkant (dak/zijkanten) allemaal donker zwart zijn, geen optie om dit in een lichtere stof te doen, dat maakte de auto voor mij heel krap/benauwd van binnen.

EDIT: PPS, damn, ik realiseer me nu net dat waarschijnlijk de harde hobbels in de wijk niet komen van te hard opgeblazen banden (wat ik gister avond dacht) maar natuurlijk omdat het 17" velgen zijn 8)7 8)7 8)7 dont blame me... ik kom vanaf een Ford Focus met wieldoppen :)

[ Voor 8% gewijzigd door YaNightmare op 18-10-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
YaNightmare schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:59:
[...]

Ja dit zijn de standaard 17" velgen.
De upgrade DSG (DSG Technology pack) is ACC, lane assist en traffic assist, dat werkt prima, sterker nog, nu 200 km gereden waarvan 180km met de ACC, ik vind het een verademing, stuk beter dan standaard CC (let wel, ik rij heel veel snelweg en weinig binnen de bebouwde kom).

De drive pack zit daar niet bij (die was nog een losse 700 euro geloof ik) want hier zag ik niet veel toegevoegde waarde in, ik heb nogal snel last van mijn rug dus was zeker niet van plan strakkere vering aan te zetten :)

PS, tevens de reden voor mij om voor de exellence te gaan (de gewone, niet business uitvoering want daar mocht toen de DSG Technology pack niet op). De FR is wat verlaagd maar het grootste probleem wat ik er mee had was dat de binnenkant (dak/zijkanten) allemaal donker zwart zijn, geen optie om dit in een lichtere stof te doen, dat maakte de auto voor mij heel krap/benauwd van binnen.
Ik heb het juist gekozen om waar nodig de FR wat meer richting Excellence te laten gaan en wat meer op comfort te kunnen rijden. Ben ook benieuwd of ik daadwerkelijk verschil merk.

Zelf bewust gekozen voor de BI variant omdat ik nog niet overtuigd ben van totale werking ACC en dan meer vertrouw op CC.

Het pano dak als extra verlichting voor de donkere accenten die jij aangeeft vond ik na de proefrit ook een absolute meerwaarde.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
RudyL schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:20:
[...]

Ik heb het juist gekozen om waar nodig de FR wat meer richting Excellence te laten gaan en wat meer op comfort te kunnen rijden. Ben ook benieuwd of ik daadwerkelijk verschil merk.

Zelf bewust gekozen voor de BI variant omdat ik nog niet overtuigd ben van totale werking ACC en dan meer vertrouw op CC.

Het pano dak als extra verlichting voor de donkere accenten die jij aangeeft vond ik na de proefrit ook een absolute meerwaarde.
Ik ben benieuwd hoe het jou bevalt, de dealer waar ik had gekeken had de 5deurs in FR en een excellence in station (met dakraam). Ik kan me heel goed voorstellen dat een dakraam genoeg tegenlicht geeft voor al het zwart, dus dat is een goede keus denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
[...]

Upgrade drive is alleen mogelijk met de 2.0 motoren aangezien die een andere achterwiel ophanging hebben.
Dus die keuze heeft Seat alvast voor je gemaakt ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wasp
Wasp schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:08:
[...]

Update: Afleverafspraak bij de dealer gemaakt, maandag 15 oktober! 8)

Dat betekent dus in totaal bijna 24 weken (5,5 maanden) levertijd. Terwijl er 8 tot 12 weken was afgegeven vanaf het begin. Achja. Vanaf maandag alweer vergeten waarschijnlijk. :)
Jaaaa daar issie dan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q2fjNnQFR5ZdrNKZrVN6KPtC/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qrUhKx4z8FESyet8McvbAIZz/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 21:05

Fjeze

AllesPerfect!

[...]

tevens de reden voor mij om voor de exellence te gaan (de gewone, niet business uitvoering want daar mocht toen de DSG Technology pack niet op). De FR is wat verlaagd maar het grootste probleem wat ik er mee had was dat de binnenkant (dak/zijkanten) allemaal donker zwart zijn, geen optie om dit in een lichtere stof te doen, dat maakte de auto voor mij heel krap/benauwd van binnen.
Een van de reden voor mij om voor de FR uitvoering te gaan was juist de zwarte hemel bekleding. Ik (en mijn vrouw na de proefrit in een niet FR model) vonden het lichte interieur juist minder mooi en goedkoop overkomen.
Ik heb wel een ST met panorama dak dus wel veel licht in de auto, en een groot glazen dak tot achter wat weer veel ruimtelijk gevoel geeft.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
remmuz schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Upgrade drive is alleen mogelijk met de 2.0 motoren aangezien die een andere achterwiel ophanging hebben.
Dus die keuze heeft Seat alvast voor je gemaakt ;)
Ben dan wel benieuwd hoe dat zit, want heb er zoals het nu uitziet wel voor betaald...

Ps. Auto is binnen, binnenkort ophalen 🤗

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Daar ben ik dan ook benieuwd naar..
De dealer kreeg van de fabriek te horen dat het niet mogelijk is. Althans niet op de 1.6 diesel.
Misschien is het aangepast voor modeljaar 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
Veel plezier ermee, mijn rode st staat voor 30 okt. Aflevering.

Als ik jou dealer zo zie, en je woonplaats op je profiel, meteen mooi ritje mogen maken ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Is dit met aerodynamic? Ziet er cool uit die grotere dakspoiler :P
En veel plezier ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:28
(jarig!)
Bij deze doe ik ook een duit in het zakje, lang meegelezen en een tijd geleden al besteld (mei).
Auto wordt aanstaande vrijdag dan (eindelijk) geleverd.

Gaat om een Seat Leon met de volgende specs:

- ST met uitvoering Xcellence business intense
- 1.6 diesel (moest helaas nog dieselen van mijn werkgever i.v.m. 55k aan km per jaar)
- DSG
- Full LED
- Virtual cockpit
- Seat Sound (maar dit is misschien Beats geworden in MY2019 las ik ergens.. maar gaan we vanzelf zien)
- Kleur is Mystery Blue
- Verder nog een trekhaak, etc.

Vol verwachting klopt uiteraard mijn hart ;), zal vrijdag wel even wat foto's doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
MaD_co schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:02:
[...]

Veel plezier ermee, mijn rode st staat voor 30 okt. Aflevering.

Als ik jou dealer zo zie, en je woonplaats op je profiel, meteen mooi ritje mogen maken ;)
Thnx, komt goed! Klopt, gelijk even van Veldhoven naar Groningen. :D
RPHN schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:44:
[...]

Is dit met aerodynamic? Ziet er cool uit die grotere dakspoiler :P
En veel plezier ermee.
Ik heb alleen de spoiler als accessoire gedaan. Dus achteraf via de dealer. Scheelt ook in bijtelling, anders had ik het niet gedaan denk ik.

Persoonlijk vind ik de hatchback zonder spoiler wat kaal ogen aan de achterkant, en idd die spoiler maakt het af IMHO. Het is precies dezelfde spoiler als bv. de ecomotive modellen hadden alleen dan zonder die zwarte "vleugeltjes" aan de zijkanten.

Wel grappig om te vermelden trouwens, ik heb dus het model met de 1.5 gekregen. Mijn collega heeft ook een FR besteld maar kreeg 'm eerder uitgeleverd en kreeg nog de 1.4

Er zit blijkbaar nog meer verschil in deze modellen want ik heb een aantal extra opties in mijn media systeem (o.a. WLAN hotspot aanmaken via m'n telefoon).

Verder via VCDS direct start-stop systeem om zeep geholpen. Dat is vrij irritant met een DSG. Zelfs als je nog rolt (+/- 2 KM/u) schakelt de motor al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Wij zoeken momenteel een 2e vijfdeursauto en vind zelf een Seat Leon wel leuk. Nu staan er op het internet erg veel Leon's met bouwjaar 2006/2008 voor de prijs die ik in de TT had genoemd.

Het moet sowieso een benzine zijn aangezien diesel er niet uit kan. De meeste van dat bouwjaar zitten zo rond de 180k tot 220k kilometer op de teller. Is dat nog een beetje te doen voor zo'n Seat Leon? Niet dat ik straks elke week bij de garage sta. Ik ben denk ik van plan er zo'n jaar of 2 mee te rijden voordat hij weer weg gaat.

Ik heb weinig verstand van benzine motoren op een Leon, vandaar jullie advies gevraagd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

in mijn vakantie een fijn appje gekregen.
16 november mag ik mijn Ateca ophalen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:20
@Metalbuster
Het zijn motoren uit de VAG-stal, dus ook de bekende VAG-kwaaltjes. De TSI had een ketting-probleempje. Dus kijk of dat verholpen is in de tussentijd (zal vast wel). Ikzelf had een FSI-motor gekocht met 190K op de teller en weggedaan bij 220K. Hier en daar wel wat onderhoud gehad, maar dat kwam gewoon bij de leeftijd ('05). Kijk anders even bij problemcar.

Of had je al een auto op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:51
Metalbuster schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:23:
Wij zoeken momenteel een 2e vijfdeursauto en vind zelf een Seat Leon wel leuk. Nu staan er op het internet erg veel Leon's met bouwjaar 2006/2008 voor de prijs die ik in de TT had genoemd.

Het moet sowieso een benzine zijn aangezien diesel er niet uit kan. De meeste van dat bouwjaar zitten zo rond de 180k tot 220k kilometer op de teller. Is dat nog een beetje te doen voor zo'n Seat Leon? Niet dat ik straks elke week bij de garage sta. Ik ben denk ik van plan er zo'n jaar of 2 mee te rijden voordat hij weer weg gaat.

Ik heb weinig verstand van benzine motoren op een Leon, vandaar jullie advies gevraagd.
Wat is je budget, hoeveel KM denk je te gaan rijden per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Woensdag mijn Leon ophalen en ook hier volgens RDW toch een 1.5 motor, ga wel erg benieuwd zijn naar DCC / Upgrade Drive etc.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 23:42

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik in aanmerking kom voor een leaseauto en ben dus eens rond gaan kijken naar auto's die mijn Renault Clio Estate kunnen vervangen.

Mijn oog is gevallen op een Seat Leon ST Xcellence Business Intense en zit ook te overwegen om daar het Beats Pack bij te nemen samen met nog wat andere opties zoals de Virtual Cockpit, Full LED koplampen en Adaptive Cruise Control.

Ik kan alleen vooralsnog bijna geen reviews vinden over het Beats Pack. Is het de moeite waard om deze optie aan te schaffen of is het verschil verwaarloosbaar?

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaD_co
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oNywm4n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MN1xQMO.jpg

Vandaag de grote dag, de Leon op mogen halen.
Helaas i.v.m. het weer geen betere foto's, en ook moeilijke kleur om foto van te maken.

Vandaag +/- 100Km. gereden, en wat heerlijk :D
Ook weer verrast hoe vlot het 1.5 blok is, zelfs met 120 in zijn 6, en dan op het gas wil hij nog goed vooruit.

Helaas slecht gepoetst door de dealer, op verscillende panelen niet goed uitgepoetst, of nog vette vegen van de wax op de ramen, maar dan komt wel goed als het binnenkort weet wat droog is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nice! Goede kleur ook!

Vandaag m'n kenteken(nummer) doorgehad (ivm verzekeringsaanvraag), nog 3 weekjes wachten en dan is het mijn beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
MaD_co schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Vandaag de grote dag, de Leon op mogen halen.
Helaas i.v.m. het weer geen betere foto's, en ook moeilijke kleur om foto van te maken.

Vandaag +/- 100Km. gereden, en wat heerlijk :D
Ook weer verrast hoe vlot het 1.5 blok is, zelfs met 120 in zijn 6, en dan op het gas wil hij nog goed vooruit.

Helaas slecht gepoetst door de dealer, op verscillende panelen niet goed uitgepoetst, of nog vette vegen van de wax op de ramen, maar dan komt wel goed als het binnenkort weet wat droog is..
Wat een gave kleur is dat toch zeg. Ziet er echt super uit zelfs met dit weer.
Je zult het in ieder geval makkelijk op een parkeerplaats terug kunnen vinden.

Heel veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
vanopzij schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

Wat een gave kleur is dat toch zeg. Ziet er echt super uit zelfs met dit weer.
Je zult het in ieder geval makkelijk op een parkeerplaats terug kunnen vinden.

Heel veel plezier ermee!
Dank je, ben er zelf ook heel tevreden over, komt in het echt heel mooi uit.
Ziet de kleur nog niet veel, op de leon iig.
Nog maar 1 andere gezien hier in de buurt (toevallig zelfde model/kleur/uitvoering)
Al een paar keer tegen gekomen in de wijk, kwamen we er 2 weken geleden achter dat dit de ouders van mijn dochters klasgenootje zijn :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Robinvdh5 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:42:
Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik in aanmerking kom voor een leaseauto en ben dus eens rond gaan kijken naar auto's die mijn Renault Clio Estate kunnen vervangen.

Mijn oog is gevallen op een Seat Leon ST Xcellence Business Intense en zit ook te overwegen om daar het Beats Pack bij te nemen samen met nog wat andere opties zoals de Virtual Cockpit, Full LED koplampen en Adaptive Cruise Control.

Ik kan alleen vooralsnog bijna geen reviews vinden over het Beats Pack. Is het de moeite waard om deze optie aan te schaffen of is het verschil verwaarloosbaar?
Als je van goed geluid houdt zou ik het doen. Ik ben dik tevreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RudyL
RudyL schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:05:
Woensdag mijn Leon ophalen en ook hier volgens RDW toch een 1.5 motor, ga wel erg benieuwd zijn naar DCC / Upgrade Drive etc.
Zo afgelopen woensdag was het eindelijk zo ver, na 7 maanden wachten kon ik eindelijk mijn Leon ophalen. Wellicht of eigenlijk zeer waarschijnlijk wel wat voordelen over gehouden aan het wachten, want er zitten wat 'leuke' 2019 features op, zoals instaplijsten, spiegels die direct inklappen na afsluiten en de 1.5 motor.

De Upgrade Drive is wel geleverd op mijn auto, maar de dealer bevestigde wel dat er een bepaalde periode dit niet kon worden besteld. Gelukkig wel op de mijne, al zal ik het echte verschil tussen dit en zonder niet direct gaan meemaken verwacht ik.

De eerste 370 km ermee gereden en kan niet anders zeggen dan dat hij de verwachtingen overtreft. Wat saai interieur, praktisch, clean en met virtual cockpit gewoon een dikke plus. Prima zitcomfort, goede ruimte en alles erg op bestuurder gericht (klein voorbeeld een prima bereik van de ruitenwissers, dat ken ik heel anders).

Foto's volgen binnenkort, als de auto ook eens met licht buiten is.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
RudyL schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:23:
[...]

Zo afgelopen woensdag was het eindelijk zo ver, na 7 maanden wachten kon ik eindelijk mijn Leon ophalen. Wellicht of eigenlijk zeer waarschijnlijk wel wat voordelen over gehouden aan het wachten, want er zitten wat 'leuke' 2019 features op, zoals instaplijsten, spiegels die direct inklappen na afsluiten en de 1.5 motor.

De Upgrade Drive is wel geleverd op mijn auto, maar de dealer bevestigde wel dat er een bepaalde periode dit niet kon worden besteld. Gelukkig wel op de mijne, al zal ik het echte verschil tussen dit en zonder niet direct gaan meemaken verwacht ik.

De eerste 370 km ermee gereden en kan niet anders zeggen dan dat hij de verwachtingen overtreft. Wat saai interieur, praktisch, clean en met virtual cockpit gewoon een dikke plus. Prima zitcomfort, goede ruimte en alles erg op bestuurder gericht (klein voorbeeld een prima bereik van de ruitenwissers, dat ken ik heel anders).

Foto's volgen binnenkort, als de auto ook eens met licht buiten is.
kom ik aan met mijn 7000km in een jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevare
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 14:51
Wat zijn recente ervaringen met de levertijd van de Ibiza? Ik begreep van de dealer dat de FR met 1.5l/150pk zeker wel april wordt. Vond op onderstaande echter dat op de 1.5l geen extra levertijd zit, maarja dat is dan wel weer een engelse site, dus dat is misschien niet vergelijkbaar met nederlandse levertijden..
https://forums.seatcupra....43838/page-9#post-4809407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Weten jullie of alle 2.0tdi een soundactuator hebben? Of alleen de 184pk versie en dan vanaf een bepaald bouwjaar? Lees daar op internet erg wisselende dingen over.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nevare schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:27:
Wat zijn recente ervaringen met de levertijd van de Ibiza? Ik begreep van de dealer dat de FR met 1.5l/150pk zeker wel april wordt. Vond op onderstaande echter dat op de 1.5l geen extra levertijd zit, maarja dat is dan wel weer een engelse site, dus dat is misschien niet vergelijkbaar met nederlandse levertijden..
https://forums.seatcupra....43838/page-9#post-4809407
gezien de verhalen van het Seat Ateca forum zou ik niet te veel afgaan van de Engelse levertijden.
Die zijn een stuk langer dan daar aangegeven.

Maar het is koffiedik kijken. Je kan het gokken en er 1 bestellen met het risico dat je tot april moet wachten of kijken of er een voorraadmodel binnen komt ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Een vraag waar jullie mogelijk zo antwoord op kunnen geven en ik gisteren tijdens voornamelijk het file rijden achterkwam. De Leon begon namelijk met enige regelmaat te 'zeuren' dat ik de rijweg moest controleren, mogelijk door kort op voorligger en achterligger die er kort op zitten, maar ook door motoren die tussendoor inhalen.

De signalen zijn handig & wenselijk bij daadwerkelijk parkeren, maar in de file wordt je gek van die melding als die daar continue in op komt. Enig idee om dit te verbeteren?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
RudyL schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:32:
Een vraag waar jullie mogelijk zo antwoord op kunnen geven en ik gisteren tijdens voornamelijk het file rijden achterkwam. De Leon begon namelijk met enige regelmaat te 'zeuren' dat ik de rijweg moest controleren, mogelijk door kort op voorligger en achterligger die er kort op zitten, maar ook door motoren die tussendoor inhalen.

De signalen zijn handig & wenselijk bij daadwerkelijk parkeren, maar in de file wordt je gek van die melding als die daar continue in op komt. Enig idee om dit te verbeteren?
Zogauw je in de file komt de parkeer sensoren uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
MaD_co schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 01:29:
[...]

Zogauw je in de file komt de parkeer sensoren uitschakelen?
Ja dat snap ik, maar zou mijn inziens niet de werking moeten zijn.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Mijn Leon begint altijd groot alarm te slaan als er een Renault in de buurt is |:(

Verder super auto en heel blij mee.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:57

Heeft de Golf ook. Ik heb het weleens bij de dealer gevraagd en blijkt te komen doordat Renault achter een frequentie gebruikt die “botst” met degene die VAG voor gebruikt.

Was niet aan te passen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 18:51
Haha inderdaad een bekend probleem....kut Franse auto's :p

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
--

[ Voor 100% gewijzigd door RudyL op 04-11-2018 14:52 ]

LOETKE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RudyL
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/24bn2nl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/22gjnt.jpg

[ Voor 255% gewijzigd door RudyL op 04-11-2018 16:40 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nice!
Mooi kleurtje.

Ik heb net m'n velgen voorzien van een labeltje met m'n kenteken en de centreerringen. Van de week even afgooien bij de dealer, die zet ze voor aflevering eronder.
En man wat heb ik toch een goede smaak in velgen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Mad-Matt schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:45:
nice!
Mooi kleurtje.

Ik heb net m'n velgen voorzien van een labeltje met m'n kenteken en de centreerringen. Van de week even afgooien bij de dealer, die zet ze voor aflevering eronder.
En man wat heb ik toch een goede smaak in velgen :D
Ja kleur ben ik ook meer dan tevreden over. Zelf vanwege bijtelling de keuze gehouden op de standaard 17" en ach vind dit ook prima (al zullen er vele mooiere zijn).

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 19:26
RudyL schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:51:
[...]

Ja kleur ben ik ook meer dan tevreden over. Zelf vanwege bijtelling de keuze gehouden op de standaard 17" en ach vind dit ook prima (al zullen er vele mooiere zijn).
Prachtige kleur, mijne is inmiddels besteld en ging toch even twijfelen maar nu ik deze zo zie toch blij met m'n keus! Veel plezier d'r mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Lucifertje schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:14:
[...]

Prachtige kleur, mijne is inmiddels besteld en ging toch even twijfelen maar nu ik deze zo zie toch blij met m'n keus! Veel plezier d'r mee
Twijfel tussen?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
Mystery Blue of saai zwart! :P Overigens was de laatste nog uit voorraad te leveren dus nu geduld tot januari (hopelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Lucifertje schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:24:
[...]

Mystery Blue of saai zwart! :P Overigens was de laatste nog uit voorraad te leveren dus nu geduld tot januari (hopelijk).
Persoonlijk vind ik dat alle kleuren bij (iig de) Seat Leon de lijnen verbeteren, behalve het zwart. Dus naar mijn mening, absoluut de beste keuze ;)

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
RudyL schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:50:
[...]

Persoonlijk vind ik dat alle kleuren bij (iig de) Seat Leon de lijnen verbeteren, behalve het zwart. Dus naar mijn mening, absoluut de beste keuze ;)
Mee eens maar had zwart in overweging omdat ik hem dan snel zou kunnen gaan rijden maar ben toch blij met m'n keuze als ik jouw auto zo zie. Prachtige kleur en daar ga ik vast plezier van hebben!

Hoe bevalt die na een paar dagen? Ook de business intense uitvoeren toch? Ben wel benieuwd naar draadloos laden alsmede de virtual cockpit. Vind het laatste zeker een toevoeging 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Lucifertje schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:30:
[...]

Mee eens maar had zwart in overweging omdat ik hem dan snel zou kunnen gaan rijden maar ben toch blij met m'n keuze als ik jouw auto zo zie. Prachtige kleur en daar ga ik vast plezier van hebben!

Hoe bevalt die na een paar dagen? Ook de business intense uitvoeren toch? Ben wel benieuwd naar draadloos laden alsmede de virtual cockpit. Vind het laatste zeker een toevoeging 👍
Draadloos laden gebruik ik niet, daar is mijn telefoon niet voor geschikt. Wel een ideaal vakje voor de telefoon trouwens, die in de voorloper astra nergens lekker kon liggen.

Zit nu bijna aan de 1000 km en bevalt echt prima. Heerlijke motor, waarbij schakelen niet wordt gemerkt en inhalen super eenvoudig is. Plankgas is ook echt plankgas.

Wegligging is stabiel en met 17 inch niets te klagen over oncomfortabel of iets dergelijks.

Erg blij met Virtual cockpit, panorama dak en full led.

Las toevallig in de autoweek en vergelijkbaar auto magazine een vergelijking tussen golf astra ceed en focus. Jammer dat daar een 2018 leon niet in wordt meegenomen, want als de ceed dat wint doet mijn leon ook mee (vind ik).

[ Voor 10% gewijzigd door RudyL op 06-11-2018 22:46 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
RudyL schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:45:
[...]

Draadloos laden gebruik ik niet, daar is mijn telefoon niet voor geschikt. Wel een ideaal vakje voor de telefoon trouwens, die in de voorloper astra nergens lekker kon liggen.

Zit nu bijna aan de 1000 km en bevalt echt prima. Heerlijke motor, waarbij schakelen niet wordt gemerkt en inhalen super eenvoudig is. Plankgas is ook echt plankgas.

Wegligging is stabiel en met 17 inch niets te klagen over oncomfortabel of iets dergelijks.

Erg blij met Virtual cockpit, panorama dak en full led.

Las toevallig in de autoweek en vergelijkbaar auto magazine een vergelijking tussen golf astra ceed en focus. Jammer dat daar een 2018 leon niet in wordt meegenomen, want als de ceed dat wint doet mijn leon ook mee (vind ik).
Goed om te horen, bij mij kon helaas panaromadak er vanwege budget niet meer vanaf maar ik heb hem nu ook niet dus "missen" zal ik hem niet maar had wel tof gevonden.

Heb jij een automaat of handgeschakelde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Lucifertje schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:59:
[...]

Goed om te horen, bij mij kon helaas panaromadak er vanwege budget niet meer vanaf maar ik heb hem nu ook niet dus "missen" zal ik hem niet maar had wel tof gevonden.

Heb jij een automaat of handgeschakelde?
Automaat.

En nee wat betreft missen daarin heb je wel gelijk. Gewoon niet in een met rijden, budget technisch keuzes heb je mee te maken, Virtual cockpit wint het dan zeker hoor als je mij liet kiezen

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flopsey
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 11:35
Gisterenmiddag nog bij de Seat dealer langsgeweest om de Ibiza te bezichtigen, mooi ding!

Ik heb gevraagd naar de levertijd van de 1.5 TSI uitvoering en de dealer gaf aan dat als je vandaag zou bestellen, het eind april-begin mei pas geleverd kon worden. Evenals een nieuwe 1.0 tsi zou in januari pas geleverd kunnen worden.

Binnenkort mag ik proefrijden in een Ibiza FR 1.0 tsi 115pk en gaan we kijken of deze wel lekker rijdt. Mijn gevoel zegt toch te willen wachten voor de 1.5, met name de exlusiviteit ervan, en het idee dat deze uitvoering minder snel in waarde zal dalen.

Verder gaf de dealer nog aan dat de 1.5tsi uitvoeringen die vanaf 2019 geleverd worden +/-€1100,- duurder zijn t.o.v. 1.0 tsi 115pk. Momenteel is er een prijsverschil van €300,- als je deze uitvoering in 2018 geleverd krijgt (maar dat krijg je toch niet meer ;)).
Alle 1.5tsi motoren staan nog in de wachtrij voor productie (iets met de productie die pas start in week 48, wat ik boven heb gelezn ergens), houd hier dus rekening mee mensen.

Nog een tip dat ik kan meegeven:
De seatdealers hebben naast klantenbestellingen ook eigen bestellingen in de wachtrij staan, dus mocht het zijn dat je toch een 1.5TSI wilt en deze uitvoering ook door de dealer besteld is, én nog niet in de maak is, je deze alsnog kunt aanpassen naar jou wens en wellicht heb je hem dan eerder binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Je kan kijken wat er nog op voorraad is (niet veel zo te zien)
https://www.autoweek.nl/o...?categorie=nieuw&zoek=1.5

Het 1.5 blok heeft een gigantische wachtrij, dat ding zit ongeveer overal in bij VAG en voor de WLTP-keuring hebben ze geen voorraad geproduceerd, dus het is nu gewoon wachten op welk model voorrang krijgt.

Verder is de Ibiza een erg leuk model geworden. Hij staat hier in de straat in Mystic Magenta, ook erg leuk moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Flopsey schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:50:
Gisterenmiddag nog bij de Seat dealer langsgeweest om de Ibiza te bezichtigen, mooi ding!

Ik heb gevraagd naar de levertijd van de 1.5 TSI uitvoering en de dealer gaf aan dat als je vandaag zou bestellen, het eind april-begin mei pas geleverd kon worden. Evenals een nieuwe 1.0 tsi zou in januari pas geleverd kunnen worden.

Binnenkort mag ik proefrijden in een Ibiza FR 1.0 tsi 115pk en gaan we kijken of deze wel lekker rijdt. Mijn gevoel zegt toch te willen wachten voor de 1.5, met name de exlusiviteit ervan, en het idee dat deze uitvoering minder snel in waarde zal dalen.

Verder gaf de dealer nog aan dat de 1.5tsi uitvoeringen die vanaf 2019 geleverd worden +/-€1100,- duurder zijn t.o.v. 1.0 tsi 115pk. Momenteel is er een prijsverschil van €300,- als je deze uitvoering in 2018 geleverd krijgt (maar dat krijg je toch niet meer ;)).
Alle 1.5tsi motoren staan nog in de wachtrij voor productie (iets met de productie die pas start in week 48, wat ik boven heb gelezn ergens), houd hier dus rekening mee mensen.

Nog een tip dat ik kan meegeven:
De seatdealers hebben naast klantenbestellingen ook eigen bestellingen in de wachtrij staan, dus mocht het zijn dat je toch een 1.5TSI wilt en deze uitvoering ook door de dealer besteld is, én nog niet in de maak is, je deze alsnog kunt aanpassen naar jou wens en wellicht heb je hem dan eerder binnen!
Heb mijn Ibiza FR 1.0 tsi 115pk sinds begin van dit jaar en bevalt me erg goed. Nu wel zuur om te zien dat er een 1.5 met 150pk beschikbaar is voor een beetje extra, die keuze had ik destijds niet. ;(

Ook de Virtual cockpit was er destijds niet.

Edit: Heb trouwens de standaard blauwe kleur, wilde graag een donkere kleur, maar geen zwart. De standaard kleur viel me goed mee toen ik hem eindelijk kreeg, ik kon er destijds geen voorbeelden van vinden (op de slechte render in de configurator na).

[ Voor 6% gewijzigd door Louw Post op 08-11-2018 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flopsey
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 11:35
Louw Post schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:33:
[...]

Heb mijn Ibiza FR 1.0 tsi 115pk sinds begin van dit jaar en bevalt me erg goed. Nu wel zuur om te zien dat er een 1.5 met 150pk beschikbaar is voor een beetje extra, die keuze had ik destijds niet. ;(

Ook de Virtual cockpit was er destijds niet.

Edit: Heb trouwens de standaard blauwe kleur, wilde graag een donkere kleur, maar geen zwart. De standaard kleur viel me goed mee toen ik hem eindelijk kreeg, ik kon er destijds geen voorbeelden van vinden (op de slechte render in de configurator na).
Die keuze had je weliswaar niet, maar je had zeker geluk moeten hebben om dit jaar een 1.5 uitvoering te kunnen krijgen...
Maargoed, het 1.0 aanbod is nu best veel en persoonlijk zou ik willen wachten voor een splinternieuwe aangezien 2019 net om de hoek is en de auto dan weer een bouwjaar ouder is. Terwijl je dan toch wacht, kun je net zo goed voor een 1.5tsi gaan, denk ik.

De unilak blauw werd mij afgeraden door de dealer en ben dus de metallic blauwe kleur aan het overwegen maar ik vind hem ook te licht van kleur. Wellicht in combinatie met zwarte spiegelkappen, getinte ramen + panodak en de juiste set velgen zou je de donkere tinten wel naar voren kunnen brengen. Heb jij foto's van jou kleur, en heeft wellicht iemand zo'n bovengenoemde optielijst in mystery blue kleur toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Flopsey schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:16:
[...]

Die keuze had je weliswaar niet, maar je had zeker geluk moeten hebben om dit jaar een 1.5 uitvoering te kunnen krijgen...
Maargoed, het 1.0 aanbod is nu best veel en persoonlijk zou ik willen wachten voor een splinternieuwe aangezien 2019 net om de hoek is en de auto dan weer een bouwjaar ouder is. Terwijl je dan toch wacht, kun je net zo goed voor een 1.5tsi gaan, denk ik.

De unilak blauw werd mij afgeraden door de dealer en ben dus de metallic blauwe kleur aan het overwegen maar ik vind hem ook te licht van kleur. Wellicht in combinatie met zwarte spiegelkappen, getinte ramen + panodak en de juiste set velgen zou je de donkere tinten wel naar voren kunnen brengen. Heb jij foto's van jou kleur, en heeft wellicht iemand zo'n bovengenoemde optielijst in mystery blue kleur toevallig?
Had in het lease topic nog een foto staan zag ik, met mijn lijst aan opties: Louw Post in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Mocht je meer willen, ik heb nog wel wat op m'n telefoon staan en kan altijd extra maken natuurlijk.

Ben wel benieuwd waarom unilak afgeraden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-10 16:58
Heb zelf nu ook een Ibiza gekregen van de zaak bouwjaar Januari 2018. Zat nog maar 12800 op de teller 1,0 95pk style edition moet zeggen de auto voelt echt als een raket aan ookal heeft de maar 95pk hiervoor had ik een Opel Vectra 2008 met 140pk. Maar toch maar weg gedaan. Ben zeer tevreden met de Seat en krijg ook veel positive reacties van kennisen en vrienden die hadden niet verwacht dat de ibiza zo groot is vergeleken met de vorige generaties.
Pagina: 1 ... 25 ... 87 Laatste