Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05:48
Stevenberggeit schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:53:
Was in mijn beleving ook een nederlands spel je zag eigenlijk de map waar je moest rijden van bovenaf en als je over de rand reed lade er een nieuwe map. Op het momemt dat je benzine op was reed je ook slomer speelde het rond het jaar 97 denk ik het was in kleur
Een van de Redcat spellen? Deze bijvoorbeeld heeft een 'rekengarage' waar je onder andere benzine kan verdienen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aftansert op 17-02-2024 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_beuken
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik ben opzoek naar een oud Windows (95) game ergens rond jaren 1994/1997. Het was waarschijnlijk een educatieve game voor op school.

Het is een point click game waarbij je kinderen moet zoeken in een huis. Een soort verstoppertje dus, ik kan mij niet heel veel meer van herinneren, er waren verschillende kamers in het huis waarbij kinderen verstopt zaten in bijvoorbeeld een kledingkast of speelgoed kist. Ik hoop dat wellicht iemand dit nog kan herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Laatst online: 14:32
Stevenberggeit schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:48:
Ik zie dat er nog wel mensen actief zijn hier ik zoek 3en oud spel die ik speelde op de pc met een garage waarvandaan je vertrok en opzoek moest gaan naar onderdelen voor je auto maar je raakte zonder bezine te zitten en dan moest je weer terug naar je garage het is echt oud wn zoek me rot ernaar
Miel Monteur?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 17:22
EpicEraser schreef op zondag 28 januari 2024 @ 23:10:
[...]

Verschrikkelijke necropost dit, maar omdat er meerdere mensen naar op zoek waren (ping @Silven ): dit is Operatie Hardlock Café van Nederlandse ontwikkelaar Radarsoft in opdracht van CRYPSYS Data Security, voor onder andere de overheid.

Ik heb een kopie, en heb hem naar het Internet Archief geüpload.
Tegenwoordig check ik even Tweakers wanneer ik dat doe. Leuk om af en toe wat verloren gewaande media te vinden :)
Je bent GEWELDIG! Dit is 'm! Jaren naar gezocht! Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyroofnl
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-08 15:28
Stevenberggeit schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:48:
Ik zie dat er nog wel mensen actief zijn hier ik zoek 3en oud spel die ik speelde op de pc met een garage waarvandaan je vertrok en opzoek moest gaan naar onderdelen voor je auto maar je raakte zonder bezine te zitten en dan moest je weer terug naar je garage het is echt oud wn zoek me rot ernaar
Miel Monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoprins20
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-05 22:42
Vroeger was er op Spele.nl, geloof ik, een spel dat leek op Age of Empires. Je kon verschillende ridders en koningen selecteren. Eerst gaf je ze opdracht om bomen en dergelijke te kappen. Vervolgens kon je een goudmijn in om goud te verzamelen en hiermee kon je sterkere troepen inzetten om de tegenstander aan te vallen. Een heel specifiek detail dat ik me herinner, is dat wanneer je een van de troepen selecteerde, je "Huh" hoorde, en als je een boom aanwees om te kappen, hoorde je heel vriendelijk "Alright". Dit was een super leuk spel, waarschijnlijk meer dan 15 jaar geleden. Het is gek dat ik er nu nog aan denk om het opnieuw te spelen😂. Ben benieuwd of iemand dit kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:25
Vroeger kon je, in de jaren 90 nog meen ik, een hoop lege batterijen inleveren bij de lokale supermarkt. En dan zo sparen voor een game op cd-rom waarin je een soort batterij mannetje bestuurt. Je moest zuinig doen met energie want anders raakte het batterij mannetje leeg en was het game over. Het was een platformer en best een mooie ook voor die tijd. Ik zoek het al een poos heeft iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:34

marapuru

db.

CrystalViriS schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:04:
Vroeger kon je, in de jaren 90 nog meen ik, een hoop lege batterijen inleveren bij de lokale supermarkt. En dan zo sparen voor een game op cd-rom waarin je een soort batterij mannetje bestuurt. Je moest zuinig doen met energie want anders raakte het batterij mannetje leeg en was het game over. Het was een platformer en best een mooie ook voor die tijd. Ik zoek het al een poos heeft iemand een idee?
Dat was Battery Check

[ Voor 5% gewijzigd door marapuru op 28-02-2024 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Super! Dank je wel! Ik had het hier gisteren nog over met mijn wederhelft. We konden er echt niet op komen. Vanmiddag heb ik een zoektocht op internet gestart maar kon het nog steeds niet vinden. Ik ga kijken of ik de game nog ergens kan krijgen. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:34

marapuru

db.

CrystalViriS schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:36:
[...]

Super! Dank je wel! Ik had het hier gisteren nog over met mijn wederhelft. We konden er echt niet op komen. Vanmiddag heb ik een zoektocht op internet gestart maar kon het nog steeds niet vinden. Ik ga kijken of ik de game nog ergens kan krijgen. Bedankt!
Je zou de ISO bij archive.org kunnen downloaden.

https://archive.org/details/BATTERYCHECK

Succes met aan de praat krijgen.

• RobjeDopje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48

RobjeDopje

Daar heb je hém weer

marapuru schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:48:
[...]
Zie
RobjeDopje schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:47:
[...]
en voor een emulator (virtualbox werkt niet lekker met Win98);
https://pcem-emulator.co.uk/
met de roms: https://archive.org/details/pcem-v-17-roms
:)

[ Voor 9% gewijzigd door RobjeDopje op 29-02-2024 01:37 ]

• CrystalViriS
marapuru schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:48:
[...]

Je zou de ISO bij archive.org kunnen downloaden.

https://archive.org/details/BATTERYCHECK

Ik heb nog een Windows 98 ( :+ ) systeem staan. Daar ben ik al een poosje classics op aan het verzamelen. Deze miste nog, bedankt voor de link!

• MRIdev
  • Laatst online: 20-09 07:55
CrystalViriS schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:20:
[...]

Ik heb nog een Windows 98 ( :+ ) systeem staan. Daar ben ik al een poosje classics op aan het verzamelen. Deze miste nog, bedankt voor de link!
Ben je ze aan het downloaden met IE6 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
MRIdev schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:36:
[...]

Ben je ze aan het downloaden met IE6 ;)
Haha nee, dat systeem komt niet (meer) op internet. :P

Ding is net modern genoeg voor één usb poort dus zo komen de games erop :+
Ohhh ook nog ff directX 5 installeren zie ik. :o

[ Voor 7% gewijzigd door CrystalViriS op 29-02-2024 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EpicEraser
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-07 17:51
SuerteCroft schreef op maandag 22 januari 2024 @ 00:29:
Hi,

Ik denk dat je het spel tam tam rond de tweeling zoekt.
Was een mega leuk spel. Maar nergens meer te vinden. Mocht je het vinden let me know.
Ik heb hem zojuist geüpload op het Internet Archief.
Wow, wat een fever dream is dat. Nog erger dan Tom en de Toveraardbei :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevenberggeit
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-03-2024
Wauw dankjewel gasten miel monteur was het perfect me hart sloeg een slag over door dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:19

QinX

Shai-Hulud

Ik zoek een spel waarbij je voor zo ver ik mij kan herinneren jij een soort ruimteschip bent wat in een planeet gaat. Het is 3D maar met 2D movement, je unlocked gaande weg delen van map door volgens mij bazen te verslaan of puzzels op te lossen.

Het is denk ik een jaar of 10-15 geleden dat ik het heb gespeeld en het wasook geen erg lang spel, meen een uurtje of 5-15.

Qua stijl was het volgens mij best wel stylized, ik meen een beetje world of goo achtig, alles voelde ook organisch aan.

Ik meen dat het een redelijk indie achtig spel was maar wel met een grotere uitgever erachter, maar daar ben ik niet zeker van.

[ Voor 11% gewijzigd door QinX op 24-03-2024 13:08 ]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraise
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-02 15:11
Hoi

Ik ben opgegroeid in de 90s begin 00s en had een mac. Ik heb toen ik kind was een spelletje gespeeld en dat was in een bos en het beginscherm was een een boom met een gezicht die je toesprak. Ik weet er echt maar flarden van. Volgens mij was het in het nederlands? Er was iets aan de hand met het bos ofzo en je had ook andere dieren. Het bos was ziek ofzo… het was een spelletje om op items te klikken of op te rapen denk ik.

Kan iemand me helpen?

Dit is het maar vind geen antwoord

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d1ywWih5DQjyghllMfYBG1lgsA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/slXbRk4I1070q8rh9Pd1erkZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Fraise op 25-03-2024 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraise
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-02 15:11
Post hierbiven:

Ik heb het zelf gevonden!!! Er schoot me lets binnen namelijk: vadertje eik. En via reddit kwam ik dit tegen:

https://www.reddit.com/r/...educational_game_magical/

De naam is forestia!

Memories unlocked!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNSQEseQRh7fFHxVL7cJKc9HzuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LutQXENMwh85YDXnPe8POlOz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Fraise op 25-03-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak85
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-03-2024
Hallo luitjes,

Ik ben op zoek naar een spel van vroeger waarin je verschillende landen bezocht en als je daar klaar was(volgens mij leerde je dan dingen over dat bepaalde land) een stempel kreeg in je paspoort.
ik heb me kapot lopen zoeken op google zonder resultaat.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
DeSjaak85 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:24:
Hallo luitjes,

Ik ben op zoek naar een spel van vroeger waarin je verschillende landen bezocht en als je daar klaar was(volgens mij leerde je dan dingen over dat bepaalde land) een stempel kreeg in je paspoort.

Alvast bedankt!
Where in the world is Carmen Sandiego?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak85
Nee dat is het niet. Ik dacht dat het een nederlands spel was en mijn pa had het ongeveer gelijk gekocht met davilex redcat enzo, ook van die leer spelletjes. ik geloof dat je dan met een vliegtuig naar een land moest vliegen en dan kwam je ook bij de douane als het goed is en dan later kreeg je een stempel in je paspoort van het land waar je geweest was. kan het ook niet anders omschrijven omdat dit het enige is wat ik me nog goed herinner van het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:08
DeSjaak85 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:40:
Nee dat is het niet. Ik dacht dat het een nederlands spel was en mijn pa had het ongeveer gelijk gekocht met davilex redcat enzo, ook van die leer spelletjes. ik geloof dat je dan met een vliegtuig naar een land moest vliegen en dan kwam je ook bij de douane als het goed is en dan later kreeg je een stempel in je paspoort van het land waar je geweest was. kan het ook niet anders omschrijven omdat dit het enige is wat ik me nog goed herinner van het spel.
Is het toevallig de Jacht op de gestolen kroonjuwelen?
Je kreeg volgens mij geen stempels in je paspoort, maar je ging wel de wereld rond en kreeg vragen bij de douane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Was het My First Amazing World Explorer 2.0 ontwikkelt door DK Multimedia?

• Paspoort
  • Vliegtuig
  • Landen
  • Stempels

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik heb het jaren geleden al eens hier geprobeerd.. maar nog een poging.

Ik zoek de naam van een spel begin jaren 90 of eind jaren 80.. Dos of early windows eventueel..

Het gaat om een WWII flight sim die zich afspeelde tussen de VS en Japan. Je vloog zelf met een Amerikaans toestel tegen de Japanners (zero's). Ik weet niet of je ook de Japanners kon kiezen. Volgens mij waren het voornamelijk dogfights. Na een missie kreeg je het aantal uit de lucht geschoten vijanden als vlaggetje op je kist.

iemand enig idee??

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Pelox schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:27:

Ik zoek de naam van een spel begin jaren 90 of eind jaren 80.. Dos of early windows eventueel..

Het gaat om een WWII flight sim die zich afspeelde tussen de VS en Japan. Je vloog zelf met een Amerikaans toestel tegen de Japanners (zero's). Ik weet niet of je ook de Japanners kon kiezen. Volgens mij waren het voornamelijk dogfights. Na een missie kreeg je het aantal uit de lucht geschoten vijanden als vlaggetje op je kist.

iemand enig idee??
Heb je iets meer informatie? 2D/3D? Top down/first person?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Mog schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:35:
[...]

Heb je iets meer informatie? 2D/3D? Top down/first person?
3d, maar ik denk dat ik hem toch al heb.. Aces of the Pacific was het denk ik.. zal hem eens proberen binnenkort om te zien of het klopt.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Pelox schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:38:
[...]

3d, maar ik denk dat ik hem toch al heb.. Aces of the Pacific was het denk ik.. zal hem eens proberen binnenkort om te zien of het klopt.
Ik wilde het net zeggen. Aces of the Pacific:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:29
Pelox schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:27:

iemand enig idee??
Veel was er in die tijd niet. Wat me snel te binnen schiet is red baron.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

Ik zoek naar een spel waar ik behalve wat vage herinneringen eigenlijk geen drol (meer) van af weet. Een buurjongen bij had eind jaren 90 / begin 2000 een CD met een hele hoop games.

Eentje daarvan was een sidescrolling platformer voor de (Windows, wellicht DOS) PC met, voor zover ik mij herinner, pre-rendered 3D graphics. De setting welke ik mij herinner was industrieel met een bouwplaats of iig zo'n metalen frame van een wolkenkrabber. Ik vermoed dat het een puzzel spel was.

Denk Donkey Kong Country 1/2/3 maar dan met een industriële setting qua stijl. Als ik het mij niet verkeerd herinner kon deze ook met 2 mensen op 1 systeem gespeeld worden, het spel werd dan gestapeld. De ene speler was blauw en de andere speler was rood. Of je dan moest samenwerken of elkaar juist in de weg moest zitten weet ik niet.

Ik heb geen flauw idee waarom, maar af en toe moet ik daar weer aan denken, en het frustreert dat ik niet weet welk spel het nu precies was. :D _O-

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 26-03-2024 16:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak85
European air war?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeSjaak85
Mog schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:23:
[...]

Was het My First Amazing World Explorer 2.0 ontwikkelt door DK Multimedia?

[YouTube: My First Amazing World Explorer 2.0]
  • Paspoort
  • Vliegtuig
  • Landen
  • Stempels
Dit is hem! Fantastisch, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

D4NG3R schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:56:
Ik zoek naar een spel waar ik behalve wat vage herinneringen eigenlijk geen drol (meer) van af weet. Een buurjongen bij had eind jaren 90 / begin 2000 een CD met een hele hoop games.

Eentje daarvan was een sidescrolling platformer voor de (Windows, wellicht DOS) PC met, voor zover ik mij herinner, pre-rendered 3D graphics. De setting welke ik mij herinner was industrieel met een bouwplaats of iig zo'n metalen frame van een wolkenkrabber. Ik vermoed dat het een puzzel spel was.

Denk Donkey Kong Country 1/2/3 maar dan met een industriële setting qua stijl. Als ik het mij niet verkeerd herinner kon deze ook met 2 mensen op 1 systeem gespeeld worden, het spel werd dan gestapeld. De ene speler was blauw en de andere speler was rood. Of je dan moest samenwerken of elkaar juist in de weg moest zitten weet ik niet.

Ik heb geen flauw idee waarom, maar af en toe moet ik daar weer aan denken, en het frustreert dat ik niet weet welk spel het nu precies was. :D _O-
Was het Abuse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Helaas niet is dat 'em niet, al ziet dat spel er wel lache uit. :9

Het dichtste wat er qua stijl nog op komt in m'n hoofd is Oddworld, maar dan meer op een bouwplaats (of wellicht vuilstort) en kleurrijker.

[ Voor 54% gewijzigd door D4NG3R op 26-03-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

D4NG3R schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:18:
Helaas niet is dat 'em niet, al ziet dat spel er wel lache uit. :9

Het dichtste wat er qua stijl nog op komt in m'n hoofd is Oddworld, maar dan meer op een bouwplaats (of wellicht vuilstort) en kleurrijker.
Hmm.. Heart of Darkness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:39

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Misschien voor de handliggend, maar was het geen Double Dragon? Dat begint wel in de stad e.d. waarbij er een met een rood pak speelt en een ander in een blauwe.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 09:59
Marcievg schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:40:
[...]

Veel was er in die tijd niet. Wat me snel te binnen schiet is red baron.
Red Baron vloog rond in WOI ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

QinX schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:57:
Ik zoek een spel waarbij je voor zo ver ik mij kan herinneren jij een soort ruimteschip bent wat in een planeet gaat. Het is 3D maar met 2D movement, je unlocked gaande weg delen van map door volgens mij bazen te verslaan of puzzels op te lossen.

Het is denk ik een jaar of 10-15 geleden dat ik het heb gespeeld en het wasook geen erg lang spel, meen een uurtje of 5-15.

Qua stijl was het volgens mij best wel stylized, ik meen een beetje world of goo achtig, alles voelde ook organisch aan.

Ik meen dat het een redelijk indie achtig spel was maar wel met een grotere uitgever erachter, maar daar ben ik niet zeker van.
Bedoel je Eufloria?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:19

QinX

Shai-Hulud

Nee, Eufloria ken ik, dat is een heel ander soort spel.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ChatGPT eens proberen te laten helpen.
En na heel veel fine tunen kwam ik erachter!

Insanely Twisted Shadow Planet

Mijn herinningen komen blijkbaar niet helemaal overeen met het spel zelf, maar dit is wel wat ik zocht.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcozrules
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-07 13:46
Ik zoek een PC spel of spel serie dat ging om het beantwoorden van vragen.
Ik had deze vroeger op CD.
Er waren verschillende versies van dit spel, Oceaan Dieren, Safari Dieren etc.

Heel veel meer weet ik helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacEnny
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 22:45
D4NG3R schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:56:

Bedoel je misschien Trash it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik herken het deuntje van het hoofdmenu, dikke kans dat dit 'em is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicEraser
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-07 17:51
Hallo luitjes,

Alvast bedankt!
Dat is denk ik Op Wereldreis.
Ik heb hem, maar hij stond al op het internet archief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-09 12:59
Marcozrules schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:37:
Ik zoek een PC spel of spel serie dat ging om het beantwoorden van vragen.
Ik had deze vroeger op CD.
Er waren verschillende versies van dit spel, Oceaan Dieren, Safari Dieren etc.

Heel veel meer weet ik helaas niet.
Wat is vroeger? Welk jaar, op wat voor een besturingssysteem? Enig idee hoe de graphics waren? Wat gebeurde er als je iets goed of fout had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcozrules
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-07 13:46
MarvelousMax schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:36:
[...]

Wat is vroeger? Welk jaar, op wat voor een besturingssysteem? Enig idee hoe de graphics waren? Wat gebeurde er als je iets goed of fout had?
Windows 98/XP. Begin jaren 2000. Verder durf ik het niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 20-09 19:09
Hallo luitjes,

Alvast bedankt!
'Op Wereldreis!' misschien?

Edit: Niet goed genoeg gelezen, was al geopperd :P

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 13:50
Hi,

Ik ben opzoek naar een game van rond '96-97?. Uit de tijd van A2 racer 2 enzo. Het is dus heel lang geleden en weet er nog heel weinig van.
Het was een game waar je volgens mij als een robot/mech speelde.. Jouw basis was aan een kant, de vijand aan de andere.

Je kon bij bepaalde apparaten (leken volgens mij op monitoren), minions spawnen die resources kostten en richting de vijandelijke basis liepen en ondertussen deden vechten. Hoe meer resources je had, hoe betere minions je kon spawnen. Uiteindelijke doel was volgens mij de vijandelijke basis vernietigen.

Het was in een futuristische industrieel setting. Je kon met je robot ook rondlopen en volgens mij ook schieten, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik heb op Youtube LAPD uit 1998 gevonden, wat er veel op lijkt, maar daar kun je volgens mij niets spawnen?

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Brainsz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:34:
Hi,

Ik ben opzoek naar een game van rond '96-97?. Uit de tijd van A2 racer 2 enzo. Het is dus heel lang geleden en weet er nog heel weinig van.
Het was een game waar je volgens mij als een robot/mech speelde.. Jouw basis was aan een kant, de vijand aan de andere.

Je kon bij bepaalde apparaten (leken volgens mij op monitoren), minions spawnen die resources kostten en richting de vijandelijke basis liepen en ondertussen deden vechten. Hoe meer resources je had, hoe betere minions je kon spawnen. Uiteindelijke doel was volgens mij de vijandelijke basis vernietigen.

Het was in een futuristische industrieel setting. Je kon met je robot ook rondlopen en volgens mij ook schieten, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik heb op Youtube LAPD uit 1998 gevonden, wat er veel op lijkt, maar daar kun je volgens mij niets spawnen?
Metal Marines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 18:27
Hi,

Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:21

Cyphax

Moderator LNX
Wel in de Precinct Assault Mode van die game. Daarbij kun je tanks spawnen die naar de basis van je tegenstander gaan om herrie te schoppen. Die game (mode) komt toch wel erg overeen met je beschrijving. :)
YouTube: Future Cop: LAPD (PS1) - Precint Assault Gameplay

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 13:50
Cyphax schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:57:
[...]

Wel in de Precinct Assault Mode van die game. Daarbij kun je tanks spawnen die naar de basis van je tegenstander gaan om herrie te schoppen. Die game (mode) komt toch wel erg overeen met je beschrijving. :)
Dit is 'm! Herkende dat ding op 0:34 , het was dus geen monitor. Grappig! Bedankt

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Laatst online: 20-09 22:29
Cyphax schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:57:
[...]

Dit spel brengt wel herinneringen naar boven. Daar had je toen goede pc voor nodig.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silven
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-07 16:08
EpicEraser schreef op zondag 28 januari 2024 @ 23:10:
[...]

Verschrikkelijke necropost dit, maar omdat er meerdere mensen naar op zoek waren (ping @Silven ): dit is Operatie Hardlock Café van Nederlandse ontwikkelaar Radarsoft in opdracht van CRYPSYS Data Security, voor onder andere de overheid.

Ik heb een kopie, en heb hem naar het Internet Archief geüpload.
Tegenwoordig check ik even Tweakers wanneer ik dat doe. Leuk om af en toe wat verloren gewaande media te vinden :)
Ik kan bijna niet geloven dat het spel geen gedeelde waan was bij mij in de familie. Bijna elk jaar had ik wel een periode waarin ik koortsachtig op zoek ging naar dit spel omdat ik bijna zeker was dat het echt bestond. Jouw post is de conclusie van een decennia-lang verhaal in mijn familie, je bent een eindbaas.
Echt heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansss
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik zoek een spel wat ik rond 2005 op de PC speelde. Het is een spel voor kinderen. Je bent in een huis met veel verdiepingen. Op elke verdieping ligt een raketonderdeel. Uiteindelijk op de bovenste verdieping zette je deze raket in elkaar waarne deze weg vloog. Wat me specifiek bij staat is dat ergens een levende stoel met armen was die bewoog wanneer je erop klikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik zoek een spell van rond de eeuwwisseling die op zo'n compilatie cd stond. Het was een platformer waar je een dinosaurus was (denk ik) je kon schieten, en je moest door een doolhof van portalen gaan denk ik om ergens to komen.
Wat me nog heel erg bij staat is dat er een heel erge "jungle" vibe soundtrack in zat met van die buizen als percussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Hansss schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:55:
Ik zoek een spel wat ik rond 2005 op de PC speelde. Het is een spel voor kinderen. Je bent in een huis met veel verdiepingen. Op elke verdieping ligt een raketonderdeel. Uiteindelijk op de bovenste verdieping zette je deze raket in elkaar waarne deze weg vloog. Wat me specifiek bij staat is dat ergens een levende stoel met armen was die bewoog wanneer je erop klikte.
Het doet me qua tekst erg denken aan Spy vs Spy wat ook een playstation 1 of 2 variant had in 3D.
In deel 1 van ruim voor de eeuwwisseling moest je volgens mij ook raket onderdelen zoeken om dan een raket te bouwen, maar dit was tegen elkaar zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

dakka schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:23:
Ik zoek een spell van rond de eeuwwisseling die op zo'n compilatie cd stond. Het was een platformer waar je een dinosaurus was (denk ik) je kon schieten, en je moest door een doolhof van portalen gaan denk ik om ergens to komen.
Wat me nog heel erg bij staat is dat er een heel erge "jungle" vibe soundtrack in zat met van die buizen als percussie.
Dit klinkt als Nanosaur:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Nee het was een sidescroll platformer, dus dit is hem niet.

Maar Nanosaur doet me weer wel heel erg denken aan een spel dat je kon spelen in (ik denk) de KPN winkel in de stad in die tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:08
dakka schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:23:
Niet toevallig Jazz Jackrabbit?
Je stukje over de soundtrack deed mij daar aan denken.
EDIT: Dit nummer. Niet helemaal wat je omschrijft, maar na zoveel jaren kan het wat afwijken van hoe het daadwerkelijk klonk ;)
Gaf mij iig altijd een jungle vibe

[ Voor 16% gewijzigd door Flapperbol op 22-04-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

dakka schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:53:
[...]

Nee het was een sidescroll platformer, dus dit is hem niet.

Maar Nanosaur doet me weer wel heel erg denken aan een spel dat je kon spelen in (ik denk) de KPN winkel in de stad in die tijd :P
Maar je speelde wel als dinosaur? Of tegen dino's? Want dan komen

Joe & Mac: Caveman Ninja

en

Prehistorik Man (1 of 2)

in me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimunt
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik zoek al een tijdje een spel dat ik vroeger wel eens gespeeld heb toen ik op de basisschool zat (begin jaren 2000)

Het was een soort 3D strategiespel zoals age of Empires. Wat ik me kan herinneren speelde het zich af op een soort tegels in de ruimte en moest je met verschillende objecten ervoor zorgen dat je de tegenstander versloeg. Beide kampen hadden bouwwerken die je kon plaatsen met bijvoorbeeld schilden, katapulten en een soort boogschieten. Ook kon je paden aanleggen om aan de andere kant te komen. En je had mannetjes die je naar in een soort “vijver” een soort van grondstoffen moest laten ophalen??

Volgens mij was het een demo-versie die ik via school kon gebruiken. Weten jullie wat het is? Ik kom er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimunt
  • Laatst online: 03-05-2024
Minimunt schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:51:
Ik zoek al een tijdje een spel dat ik vroeger wel eens gespeeld heb toen ik op de basisschool zat (begin jaren 2000)

Het was een soort 3D strategiespel zoals age of Empires. Wat ik me kan herinneren speelde het zich af op een soort tegels in de ruimte en moest je met verschillende objecten ervoor zorgen dat je de tegenstander versloeg. Beide kampen hadden bouwwerken die je kon plaatsen met bijvoorbeeld schilden, katapulten en een soort boogschieten. Ook kon je paden aanleggen om aan de andere kant te komen. En je had mannetjes die je naar in een soort “vijver” een soort van grondstoffen moest laten ophalen??

Volgens mij was het een demo-versie die ik via school kon gebruiken. Weten jullie wat het is? Ik kom er niet op.
Ahhh heb hem gevonden!! Netstorm: island at wars bedoel ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Minimunt schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:51:
Ik zoek al een tijdje een spel dat ik vroeger wel eens gespeeld heb toen ik op de basisschool zat (begin jaren 2000)niet op.
*fixed it ;) Ik zoek al zeker 6 minuten naar een spel. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek2603
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik zoek een spel.. Het is een spel wat je speelt van boven af waarbij je hout moet hakken waardoor je stukjes van een kasteel kan bouwen, het ligt mij nog vaag in de herinnering maar kan net niet op de naam komen. Ik weet wel nog dat het een betaald spel was

Het was een spel wat je op de PC speelde

[ Voor 7% gewijzigd door Niek2603 op 30-04-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Niek2603 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:19:
Ik zoek een spel.. Het is een spel wat je speelt van boven af waarbij je hout moet hakken waardoor je stukjes van een kasteel kan bouwen, het ligt mij nog vaag in de herinnering maar kan net niet op de naam komen. Ik weet wel nog dat het een betaald spel was

Het was een spel wat je op de PC speelde
Iets meer info is handig. Hoe zag het er grafisch uit? 8 bit? 16 bit? 3D? Welk jaartal speelde je het? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Mog schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:33:
[...]

Iets meer info is handig. Hoe zag het er grafisch uit? 8 bit? 16 bit? 3D? Welk jaartal speelde je het? Etc.
Inderdaad... nu kan je ook al Age of Empires roepen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek2603
Sorry had inderdaad iets meer info kunnen vermelden. Wat mij bijstaat is dat het 8 Bit was en dat ik het ongeveer zo'n 12 jaar geleden speelde toen ik nog op school zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Niek2603 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:10:
Sorry had inderdaad iets meer info kunnen vermelden. Wat mij bijstaat is dat het 8 Bit was en dat ik het ongeveer zo'n 12 jaar geleden speelde toen ik nog op school zat.
Settlers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Niek2603 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:10:
Dus toen jij het speelde was het al een veel oudere game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek2603
Dit lijkt er wel op maar is het net niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek2603
Mog schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:00:
[...]

Dus toen jij het speelde was het al een veel oudere game?
Toen ik het speelde zal her ongeveer zo'n 2 jaar oud zijn geweest al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Niek2603 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:02:
[...]

Toen ik het speelde zal her ongeveer zo'n 2 jaar oud zijn geweest al
Dus het is een moderne game die bewust ouderwetse 8-bit graphics gebruikte?

Was het een game als Stronghold? Komt uit 2001, heeft ouderwetse 2D graphics (geen 8 bit):

[ Voor 26% gewijzigd door Mog op 30-04-2024 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek2603
Mog schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:39:
[...]

Dus het is een moderne game die bewust ouderwetse 8-bit graphics gebruikte?

Was het een game als Stronghold? Komt uit 2001, heeft ouderwetse 2D graphics (geen 8 bit):

[YouTube: Stronghold HD - Gameplay (PC/UHD)]
Bingo 100 punten voor jou Mog.

Hartelijk bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek2603
Hallo iedereen, ik zoek een spel.

Deze zoek ik voor mijn vriendin.

Dit is de informatie die ik heb gekregen:

- 2D Graphics
- Je speelde als een houthakker en je kon het beeld niet bewegen en je keek vanaf bovenaf
- Ze heeft het 10 jaar geleden gespeeld
- Was ook een betaald spel
- Je speelt een soort van "parcour" door bomen te kappen voor het level te halen
- Als een level gecompleet was kreeg je een stuk van het kasteel te zien tot het kasteel af was en dan was het level voorbij.
- Als hout hakkers moest je klusjes doen en veel dingen ophalen zoals hout maar ook andere dingen zoals huisjes afmaken.

Hoop dat dit beetje duidelijk is :)

[ Voor 47% gewijzigd door Niek2603 op 30-04-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyter55
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 05-05-2024
Hoi, ik zoek een spel wat ik rond het jaar 2006/2007 met een vriend thuis speelde. Het was een ridderspel waarbij je draken moest verslaan. Het was in third person. Ik kan mij niet herinneren dat het een gewelddadig spel was met bloed en dat soort dingen. Er staat mij ook iets van bij dat het in het Nederlands was.

Hij heeft het spel helaas jaren geleden weggegooid en nu kunnen wij er beide niet meer opkomen hoe het spel precies heette. Ik hoop dat een van jullie het misschien wel nog weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
Pyter55 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:00:
Hoi, ik zoek een spel wat ik rond het jaar 2006/2007 met een vriend thuis speelde. Het was een ridderspel waarbij je draken moest verslaan. Het was in third person. Ik kan mij niet herinneren dat het een gewelddadig spel was met bloed en dat soort dingen. Er staat mij ook iets van bij dat het in het Nederlands was.

Hij heeft het spel helaas jaren geleden weggegooid en nu kunnen wij er beide niet meer opkomen hoe het spel precies heette. Ik hoop dat een van jullie het misschien wel nog weet. :)
Op wat voor een platform speelden jullie dit? Windows? Xbox, Playstation etc?
Was het co-op of speelden jullie om de beurt?
Je moest de draken verslaan maar je denkt niet dat er bloed bij kwam kijken? Het ging wel om verslaan door te vechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Niek2603 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:04:
Hallo iedereen, ik zoek een spel.

Deze zoek ik voor mijn vriendin.

Dit is de informatie die ik heb gekregen:

- 2D Graphics
- Je speelde als een houthakker en je kon het beeld niet bewegen en je keek vanaf bovenaf
- Ze heeft het 10 jaar geleden gespeeld
- Was ook een betaald spel
- Je speelt een soort van "parcour" door bomen te kappen voor het level te halen
- Als een level gecompleet was kreeg je een stuk van het kasteel te zien tot het kasteel af was en dan was het level voorbij.
- Als hout hakkers moest je klusjes doen en veel dingen ophalen zoals hout maar ook andere dingen zoals huisjes afmaken.

Hoop dat dit beetje duidelijk is :)
Is het misschien Lumberjack Larry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Pyter55 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:00:

Ridder Tegen Draak (Knight vs. Dragon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek2603
0108daniel schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:16:
[...]

Is het misschien Lumberjack Larry?
Ik heb het even nagevraagd en het lijkt er niet op zegt ze.. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyter55
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 05-05-2024
MarvelousMax schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:21:
[...]

Op wat voor een platform speelden jullie dit? Windows? Xbox, Playstation etc?
Was het co-op of speelden jullie om de beurt?
Je moest de draken verslaan maar je denkt niet dat er bloed bij kwam kijken? Het ging wel om verslaan door te vechten?
Wij speelden het op windows, en om de beurt.

Ja, het was een spel voor kinderen en je moest inderdaad echt vechten met een draak.

Ik heb ook nog even gesproken met de persoon waar ik he mee speelde, het waren steeds losse missies die je moest voltooien.
0108daniel schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:17:
[...]

Ridder Tegen Draak (Knight vs. Dragon)
Nee dit is hem niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Pyter55 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:56:
[...]

Wij speelden het op windows, en om de beurt.

Ja, het was een spel voor kinderen en je moest inderdaad echt vechten met een draak.

Ik heb ook nog even gesproken met de persoon waar ik he mee speelde, het waren steeds losse missies die je moest voltooien.

[...]

Nee dit is hem niet ;(
Is het dan misschien Fable?
De ontwikkelaars waren Lionhead Studios
Was wel een spel uit 2004 voor de Xbox en ging toen naar de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
Fable heeft geen losse missies en je vecht met hoogstens 1 draak in het hele spel. Maar ik heb ook niet ideeen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 09:57
Zelf ook op zoek. Het was een puzzelspel met iets van een kabouter? Gekocht door mijn Pa uit de oude garde welbekende Intertoys floppy bak.

2D, en de puzzels bestonden uit je naar de uitgang begeven. De levels waren gevuld met gras. Alleen ''maaide'' je gras weg als je op een veld kwam, waardoor dingen naar beneden konden vallen en/of niet meer toegankelijk waren. Je moest dus tactisch te werk gaan.

Ik dacht dat je levens ook uit hele, en halve hartjes bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:51
@LTwinter Boulder Dash, of Mr Do?

[ Voor 16% gewijzigd door hcQd op 06-05-2024 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
LTwinter schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:35:
Zelf ook op zoek. Het was een puzzelspel met iets van een kabouter? Gekocht door mijn Pa uit de oude garde welbekende Intertoys floppy bak.

2D, en de puzzels bestonden uit je naar de uitgang begeven. De levels waren gevuld met gras. Alleen ''maaide'' je gras weg als je op een veld kwam, waardoor dingen naar beneden konden vallen en/of niet meer toegankelijk waren. Je moest dus tactisch te werk gaan.

Wat je beschrijft doet me denken aan digdug. Alleen is dat niet met een kabouter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
CrystalViriS schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:01:
[...]

Wat je beschrijft doet me denken aan digdug. Alleen is dat niet met een kabouter...
Nee, was echt een intertoys floppy. Ik meen ook voor DOS. Het gras weet ik 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het type game dat je zoek heet Boulder Dash. Daar zijn 149 varianten/clones van op Mobygames: https://www.mobygames.com/group/439/boulder-dash-variants/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EightOneGulf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 19:30

Klinkt als Heartlight PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
jij held! Dat is hem!
Weer een onverwerkt trauma minder, nadat ik deze uitspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:29
Ik zoek een game wat ik echt vele jaren geleden heb gespeeld. Ik denk in het win95/98 tijdperk.

Het is een spel waar je een ridder bent (geloof ik) en je begint in een kasteel. Na wat rondklikken en spullen “pakken” ga je naar buiten en kom je in een bos waar het spel verder gaat. Het was volgens mij soort turnbased. Je moest kiezen welke kan je op ging.

Volgens mij had de doos ook iets met een draak als afbeelding.

Ik heb echt geen idee meer hoe dit spel heet en ook wat googlen heeft mij nog niet op het juiste spoor gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Laatst online: 20-09 07:55
Tribunus schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:45:
Ik zoek een game wat ik echt vele jaren geleden heb gespeeld. Ik denk in het win95/98 tijdperk.

Het is een spel waar je een ridder bent (geloof ik) en je begint in een kasteel. Na wat rondklikken en spullen “pakken” ga je naar buiten en kom je in een bos waar het spel verder gaat. Het was volgens mij soort turnbased. Je moest kiezen welke kan je op ging.

Ik heb echt geen idee meer hoe dit spel heet en ook wat googlen heeft mij nog niet op het juiste spoor gebracht.
Geen turn baswd, maar de omschrijving doet me zeer denken aan kings quest of quest for glory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
MRIdev schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:32:
[...]

Geen turn baswd, maar de omschrijving doet me zeer denken aan kings quest of quest for glory.
De vibes zijn wel hetzelfde van quest of glory, ik denk ook dat het meer een adventure game is inderdaad. Die ik zoek heeft een meer donkere uitstraling en is volgens mij first person.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 09:10

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tribunus schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:33:
[...]

De vibes zijn wel hetzelfde van quest of glory, ik denk ook dat het meer een adventure game is inderdaad. Die ik zoek heeft een meer donkere uitstraling en is volgens mij first person.
Doet me denken aan de Lands of Lore series. Dat soort first person/dungeon crawler?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Trinsec schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:43:
[...]

Doet me denken aan de Lands of Lore series. Dat soort first person/dungeon crawler?
Dat lijkt er inderdaad wel veel op, althans, dat meen ik mij te herinneren haha. Ik weet echt niet meer exact hoe en wat helaas. Maar zoiets was het denk ik wel! Ook de stijl van de game lijkt er wel heel erg op. Kan me alleen niet herinneren dat je in het begin met een persoon in het kasteel praat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 09:10

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tribunus schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:44:
[...]

Dat lijkt er inderdaad wel veel op, althans, dat meen ik mij te herinneren haha. Ik weet echt niet meer exact hoe en wat helaas. Maar zoiets was het denk ik wel! Ook de stijl van de game lijkt er wel heel erg op. Kan me alleen niet herinneren dat je in het begin met een persoon in het kasteel praat.
Een van die Lands of Lore-spellen begon je inderdaad in een kasteel waar je wat dingen moest kopen/regelen. Daarna verliet je het kasteel en kwam je in een bos terecht. Uiteindelijk kom je bij een grot en mag je daarin in een dungeon verder gaan.

Heb het een paar maanden geleden kort gespeeld, voor zo'n oud spel was het nog prima speelbaar. (het is o.a. op GOG)

Modernere variants van dit speelstijl would be o.a. Legend of Grimrock.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tribunus schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:45:

Dragon Lore II? Het "soort van turnbased" doet in elk geval denken aan het soort spellen dat Cryo Interactive pleegde te maken. Draak op de doos wordt dan dragon lore, beginnen in een kasteel met daarna een bos nummer twee.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2024 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 05:58:
[...]

Dragon Lore II? Het "soort van turnbased" doet in elk geval denken aan het soort spellen dat Cryo Interactive pleegde te maken. Draak op de doos wordt dan dragon lore, beginnen in een kasteel met daarna een bos nummer twee.
Ja! Dat is het spel wat ik bedoel inderdaad. Ik zag die intro en dacht dat is hem. Toch nog zo'n simpele naam en niet kunnen vinden haha. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik zoek al jaren:
RTS, SVGA, Prehistorie en schuin bovenaf, heel veel groen, ~1996, mega cd, beta.

Je begint met een holbewoner en knokt tegen mammoets,tijgers en wolven etc. Het staat mij bij omdat als je er op klikt je van die holbewoners grommen krijgt. Er zat een lichte tribes vorm in. Ik vond het spel destijds onduidelijk en het leek ook niet geheel gepolijst. Toch had ik het gespeeld. De chars evalueerden/levelden wel iets, maar niet tot ridder etc. Het is absoluut geen bekende game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Carel schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:07:
Ik zoek al jaren:
RTS, SVGA, Prehistorie en schuin bovenaf, heel veel groen, ~1996, mega cd, beta.

Je begint met een holbewoner en knokt tegen mammoets,tijgers en wolven etc. Het staat mij bij omdat als je er op klikt je van die holbewoners grommen krijgt. Er zat een lichte tribes vorm in. Ik vond het spel destijds onduidelijk en het leek ook niet geheel gepolijst. Toch had ik het gespeeld. De chars evalueerden/levelden wel iets, maar niet tot ridder etc. Het is absoluut geen bekende game.
Geen rts maar wat je beschrijft doet me denken aan time commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
CrystalViriS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:56:
[...]

Geen rts maar wat je beschrijft doet me denken aan time commando.
Helaas, het is volledig 2d, kleine chars en qua gfx stuk ouder nog. Beetje ala AOE1, maar dan nog matiger uitgewerkt.
Pagina: 1 ... 70 ... 72 Laatste