Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Franko P. schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:41:
Ben ook weer eens zoekende....

Msx 2 spel, het is een schietspel waarbij je richting een tempel loopt.
De achtergrond was het opvallendste, deze ververst telkens met 1 lijn waardoor het daadwerkelijk leek dat je richting die tempel aan het lopen was. Kan me herinneren dat de achtergrond voor die tijd althans erg mooi was.
Elk level had ook zijn eigen achtergrond.

Onderweg kon je volgens mij Power ups verzamelen en aan het einde was er een boss fight.

Heeft iemand een idee? Degene waarmee ik dat vroeger speelde zit nu ook wanhopig te zoeken. :P
Probeer het hier eens: https://msx.org/downloads
Staat zo ongeveer alles wat er ooit is uitgegeven aan games voor de MSX :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24

Franko P.

Hit it.

GRDavies75 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:05:
[...]

Je beschrijving zegt me niet zoveel, althans bepaalde details doen me heel weinig belletjes rinkelen.

Een schietspel (dat heb je ook in heel veel soorten en maten) waar je richting een tempel loopt?

Bij schietspellen moet ik voornamelijk denken aan vliegtuigschiet spellen, maar dan vlieg/scroll je van beneden naar boven met een uitzondering in de vorm van Gradius die dan juist van links naar rechts gaan

Maar jij hebt het echt specifiek over lopen (en in de regel van links naar rechts), maar jouw beschrijving met die achtergrond doet bij mij niks.

Behalve dat tempel gedeelte, maar dat zou ik niet echt typeren als een schietspel, maar was eerder een soort platformer, waar de twee broertjes (1 lange en 1 kleinere) soort van karatemoves hebben algelang welke powerup/stemming ze hadden:
The treasure of Usas

Heb jij iets meer details, wat voor type schietspel, welke richting lopen ze op etc? Alle kleine details kunnen helpen
Het spel lijkt op wat @MRIdev hier post.
MRIdev schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:11:
@Franko P. Wat mij te binnen schiet is een C64 spel: Aztec Challenge

Zeker het eerste level doet me aan je omschrijving denken.

[YouTube: Aztec Challenge on a Commodore 64]
Maar het spel wat ik bedoel heb ik op de msx 2 gespeeld.

Je loopt richting het noorden, je kijkt je character dus op de rug min of meer. Je bent vrij om te bewegen/ontwijken door het hele speelveld tot een eindje richting de horizon. De tegenstanders komen dus vanaf de horizon af naar je toe, het is als ik me niet vergis de bedoeling dat je powerups verzameld en ondertussen alles overhoop schiet/ontwijkt.
Kan het helaas niet duidelijk maken dan dat ik nu doe, het is voor mij en mn kennis te lang geleden om de details goed helder te krijgen.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• HeroicSlayr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 23:03
Ik heb gezocht op dit forum maar kon het niet vinden:

Game is een rekengame voor in de ruimte. Geschikt voor jonge kinderen. Volgens mij waren het 1 of 2 poppetjes die de ruimte in gingen en op een soort van platformer manier moest je bepaalde rekenregels doen. Die getallen zijn in een soort van capsules op de verschillende platforms.

Volgens mij had de cover ook een soort van paarse alien erop zitten (een van de poppetjes die je kon besturen).

Iemand enig idee? Had al gekeken naar Red Cat maar dat is hem niet

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 11:08
HeroicSlayr schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:54:

Game is een rekengame voor in de ruimte. Geschikt voor jonge kinderen. Volgens mij waren het 1 of 2 poppetjes die de ruimte in gingen en op een soort van platformer manier moest je bepaalde rekenregels doen. Die getallen zijn in een soort van capsules op de verschillende platforms.

Volgens mij had de cover ook een soort van paarse alien erop zitten (een van de poppetjes die je kon besturen).

De enige ruime reken game die ik ken van vroeger is Sommetje van Davilex.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1X6c-AHVN3W1Ji0R3GihdTse6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G0VYlqYJOUMO2zUcBiTQPskA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door StampVoet op 28-09-2023 07:07 ]

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:24
HeroicSlayr schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:54:

Ik gok op Math Rescue
Speelde ik vroeger zelf ook veel :P

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54

Cyphax

Moderator LNX
Franko P. schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:58:
[...]

Het spel lijkt op wat @MRIdev hier post.

[...]

Maar het spel wat ik bedoel heb ik op de msx 2 gespeeld.

Je loopt richting het noorden, je kijkt je character dus op de rug min of meer. Je bent vrij om te bewegen/ontwijken door het hele speelveld tot een eindje richting de horizon. De tegenstanders komen dus vanaf de horizon af naar je toe, het is als ik me niet vergis de bedoeling dat je powerups verzameld en ondertussen alles overhoop schiet/ontwijkt.
Kan het helaas niet duidelijk maken dan dat ik nu doe, het is voor mij en mn kennis te lang geleden om de details goed helder te krijgen.
Misschien Commando of Who Dares Wins?

Saved by the buoyancy of citrus

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Franko P. schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:41:
Ben ook weer eens zoekende....

Msx 2 spel, het is een schietspel waarbij je richting een tempel loopt.
De achtergrond was het opvallendste, deze ververst telkens met 1 lijn waardoor het daadwerkelijk leek dat je richting die tempel aan het lopen was. Kan me herinneren dat de achtergrond voor die tijd althans erg mooi was.
Elk level had ook zijn eigen achtergrond.

Onderweg kon je volgens mij Power ups verzamelen en aan het einde was er een boss fight.

Heeft iemand een idee? Degene waarmee ik dat vroeger speelde zit nu ook wanhopig te zoeken. :P
Ik gok Knightmare?

[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 28-09-2023 11:21 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Miriam 123nl
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-09-2023
Voor mijn zoon ben ik op zoek naar de naam van een pc game. Hij speelde deze game toen hij klein was tussen 2004 en 2008 denk ik, misschien iets later.
Het spel was met een hondje wat door het level heen moet tegen de apen. Soort Mario achtig. Op de cover van het spelletje stond de hond afgebeeld. Het spel was 2D. Verder weet hij er niet meer zoveel van. Alvast bedankt voor het meedenken!!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24

Franko P.

Hit it.

Het lijkt erg veel op Feedback, rond de 15:30 in dit filmpje: YouTube: Feedback (MSX2)
Maar we weten zeker dat we op de grond bleven en dus niet rond vlogen. Plus het waren alleen gebouwen waar we naar toe liepen.
Dank jullie voor de hulp zover, we zoeken druk verder ;)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 21:37
Ik speelde een spel op de stadia van een flexibele man die in een soort zwevende wereld blokken en elementen opzij moest drukken om uiteindelijk van de uitgan van die ruimte te komen. Viel je van de wereld dan was je af. Enig idee hoe dit spel heette?

Ik dacht hangman maar dat is het helaas niet
.

Human: Fall flat

[ Voor 4% gewijzigd door pctje op 30-09-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 23:44
Miriam 123nl schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:42:
Voor mijn zoon ben ik op zoek naar de naam van een pc game. Hij speelde deze game toen hij klein was tussen 2004 en 2008 denk ik, misschien iets later.
Het spel was met een hondje wat door het level heen moet tegen de apen. Soort Mario achtig. Op de cover van het spelletje stond de hond afgebeeld. Het spel was 2D. Verder weet hij er niet meer zoveel van. Alvast bedankt voor het meedenken!!
https://www.gamepressure.com/games/rex/z91215 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt04
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-05-2024
ik ben op zoek naar een mobiel spelletje, ik speelde het op ios, maar bestond vermoedelijk ook op android.

Ik speelde het rond, ik gok 2016
Het was een towerdefence spelletje waarbij je een kaart had met allerlei levels die je op verschillende moeilijkheidsgraden kon spelen. Het speletje had wel wat weg van clash royale, 2 kastelen tegenover elkaar en troepen sturen om het kasteel neer te halen. de currency was op hout gebaseerd, je begon met het kopen van houthakkers die dan naar bomen liepen en weer terug. Als ze onderweg neergehaald werden was je het hout ook kwijt. Vervolgens kon je allerlei soorten troepen kopen en naarmate je de game verder ontdekte kon je steeds meer soorten vrijspelen. Per level moest je dan vantevoren kiezen welke troepen enzo je wilde gebruiken ivm een gelimiteerd aantal slots. Ook kon je pijlenregens vanuit de torens afvuren. Het hele spelletje had een beetje een cartoon look en het was in elk geval een versie 2 die ik speelde. ik meen me te herrineren dat het ....knight 2 was, maar ik kan op internet nergens vinden wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:36

Khaine

Python liefhebber

Matt04 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:15:
ik ben op zoek naar een mobiel spelletje, ik speelde het op ios, maar bestond vermoedelijk ook op android.

Ik speelde het rond, ik gok 2016
Het was een towerdefence spelletje waarbij je een kaart had met allerlei levels die je op verschillende moeilijkheidsgraden kon spelen. Het speletje had wel wat weg van clash royale, 2 kastelen tegenover elkaar en troepen sturen om het kasteel neer te halen. de currency was op hout gebaseerd, je begon met het kopen van houthakkers die dan naar bomen liepen en weer terug. Als ze onderweg neergehaald werden was je het hout ook kwijt. Vervolgens kon je allerlei soorten troepen kopen en naarmate je de game verder ontdekte kon je steeds meer soorten vrijspelen. Per level moest je dan vantevoren kiezen welke troepen enzo je wilde gebruiken ivm een gelimiteerd aantal slots. Ook kon je pijlenregens vanuit de torens afvuren. Het hele spelletje had een beetje een cartoon look en het was in elk geval een versie 2 die ik speelde. ik meen me te herrineren dat het ....knight 2 was, maar ik kan op internet nergens vinden wat ik bedoel.
Dit klinkt heel erg als Swords and Soldiers 2.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt04
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-05-2024
Khaine schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:35:
[...]

Dit klinkt heel erg als Swords and Soldiers 2.
Nee helaas, dat is m niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 08:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

MRIdev schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:11:
@Franko P. Wat mij te binnen schiet is een C64 spel: Aztec Challenge

Zeker het eerste level doet me aan je omschrijving denken.

[YouTube: Aztec Challenge on a Commodore 64]
Oeh dit brengt herinderingen terug.Veel gespeelt. nog veel meer vervloekt !
Ik had toen blijkbaar nog veel meer tijd en doorzettings vermogen, dan tegenwoordig.
Maar liep altijd vast op een lvl wat je gewoon random liet afgaan.

Pas toen ik het 20 jaar later bij iemand op een emulator zag, kwam ik er achter dat bepaalde kleurencombinaties van vijanden en achtergronden onzichtbaar zijn geweest op mijn crappy zwart wit tv'tje :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-06 10:23
@heuveltje dat probleem hadden we ook. Ik hoef niet eens te zoeken. Zwemmen oversteken en dan de piranha's (of zo) niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maa85
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-06 11:10
Ik ben op zoek naar oud retro game, ik dacht dat het een NES game was (8-bit era)

Ik speelde het zo'n 30+ jaar geleden, game is vermoedelijk zelfs iets ouder

Het spel leek voor mij toen rond de periode van de 2e wereldoorlog te spelen, kan me heel vaag herinneren dat de vijand een "nazi" achtig vibe had.

De spel had wat trekjes weg van Contra, Castlevania

Je liep rond als een soldaat achtig figuur die een zweep had die de wereld mocht redden.
Kan me helaas niet herinneren of de zweep het enig wapen was die het character kon gebruiken of dat ie ook gebruik kon maken van pistolen / geweren.

Er zaten ook enkele levels tussen waarbij je de level met een ouderwets oorlogsvliegtuig moest afronden.

De game was voornamelijk side scrolling waarbij de levels van links naar rechts en/of van beneden naar boven gingen. (beetje contra like)

De games die ik inmiddels heb uitgesloten zijn; Prisoner of war, Guerilla War, Contra, Castlevania, GI Joe, Bionic Commander, Commando, Jackal, Rush 'n Attack, Rambo

Alvast bedankt aan diegene die mij kan helpen met het vinden ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
maa85 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:10:
Ik ben op zoek naar oud retro game, ik dacht dat het een NES game was (8-bit era)

Het spel leek voor mij toen rond de periode van de 2e wereldoorlog te spelen, kan me heel vaag herinneren dat de vijand een "nazi" achtig vibe had.

Je liep rond als een soldaat achtig figuur die een zweep had die de wereld mocht redden.
Kan me helaas niet herinneren of de zweep het enig wapen was die het character kon gebruiken of dat ie ook gebruik kon maken van pistolen / geweren.

Er zaten ook enkele levels tussen waarbij je de level met een ouderwets oorlogsvliegtuig moest afronden.

De game was voornamelijk side scrolling waarbij de levels van links naar rechts en/of van beneden naar boven gingen. (beetje contra like)

De games die ik inmiddels heb uitgesloten zijn; Prisoner of war, Guerilla War, Contra, Castlevania, Indiana jones, GI Joe, Bionic Commander, Commando, Jackal, Rush 'n Attack, Rambo

Bayou Billy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maa85
Neen helaas dat is 'm niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:46

De games die ik inmiddels heb uitgesloten zijn; Prisoner of war, Guerilla War, Contra, Castlevania, Indiana jones, GI Joe, Bionic Commander, Commando, Jackal, Rush 'n Attack, Rambo

Klinkt als een indiana Jones game... Last crusade wellicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maa85
Palindrome schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:59:
[...]

Klinkt als een indiana Jones game... Last crusade wellicht ?
Helaas dat is 'm ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maa85

De games die ik inmiddels heb uitgesloten zijn; Prisoner of war, Guerilla War, Contra, Castlevania, GI Joe, Bionic Commander, Commando, Jackal, Rush 'n Attack, Rambo

Inmiddels gevonden het schijnt "The Young Indiana Jones Chronicles" te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:46
maa85 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:56:
[...]

Inmiddels gevonden het schijnt "The Young Indiana Jones Chronicles" te zijn

[YouTube: NES Longplay [354] The Young Indiana Jones Chronicles]
Ha dat was de tweede optie die ik nog wilde noemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiianC
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-10-2023
Hallo :)

Ik ben op zoek naar de naam van een spel wat ik vroeger op de pc speelde (jaren 90/00's)

Je kon kiezen uit of je een jongen of een meisje was, liep door werelden heen, ineens verscheen er een gekleurd slijmachtig monster, daar moest je dan een emmer met slijm overheen gooien. Beetje onduidelijk, maar heb zelf al overal gezocht, ik heb echt geen idee meer hoe het heet. Ik hoop dat iemand dit begrijpt en me kan helpen 🤭

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
  • Laatst online: 03:26
BiianC schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:

Ik ben op zoek naar de naam van een spel wat ik vroeger op de pc speelde (jaren 90/00's)
Klinkt als Math Rescue / Rekendoolhof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB52
  • Laatst online: 24-01-2024
Hoi allen,

Ik zoek een spel, keer gespeeld via de demo cd van of ps1 of ps2, denk eerder dat het de ps2 was. Ik kan me nog herinneren dat er als naam "X" stond.
Het spel ging als vervolgt:

Je hebt een map met allemaal basissen en je hebt poppetjes waarmee je moet lopen en je de basis moet veroveren.
Je bent kleur rood (of blauw) en de npc waar je tegen vecht is dan dus kleur blauw (of rood).
Als je een basis verovert produceert het meer poppetjes of wagens of tanks.
Zo kun je door gaan tot je een heel leger gebouwd hebt en daarna moet je vechten tegen elkaar.
Volgens mij had je rechts in het scherm een hoofd van een soldaat die heletijd yes commandant of zo iets zei.
Het is echt lang geleden maar vond het best een leuk spel, omdat het demo was, en ik nog een beginnende gamer was, heb ik nooit kunnen winnen.
Dus daarom ben ik op zoek naar de naam of het spel om revange te nemen!!!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 17:50
EB52 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:11:
Hoi allen,

Ik zoek een spel, keer gespeeld via de demo cd van of ps1 of ps2, denk eerder dat het de ps2 was. Ik kan me nog herinneren dat er als naam "X" stond.

Je hebt een map met allemaal basissen en je hebt poppetjes waarmee je moet lopen en je de basis moet veroveren.
Je bent kleur rood (of blauw) en de npc waar je tegen vecht is dan dus kleur blauw (of rood).
Zo kun je door gaan tot je een heel leger gebouwd hebt en daarna moet je vechten tegen elkaar.
Volgens mij had je rechts in het scherm een hoofd van een soldaat die heletijd yes commandant of zo iets zei.
Het is echt lang geleden maar vond het best een leuk spel, omdat het demo was, en ik nog een beginnende gamer was, heb ik nooit kunnen winnen.

Alvast bedankt!
Doet me denken aan Z omdat jij het over X hebt. Het level is verdeeld in sectoren en als je een sector hebt overgenomen met een fabriek erop kun je meer/sneller units krijgen.
YouTube: Z - Gameplay [HD]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
BiianC schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:

Je kon kiezen uit of je een jongen of een meisje was, liep door werelden heen, ineens verscheen er een gekleurd slijmachtig monster, daar moest je dan een emmer met slijm overheen gooien. Beetje onduidelijk, maar heb zelf al overal gezocht, ik heb echt geen idee meer hoe het heet. Ik hoop dat iemand dit begrijpt en me kan helpen 🤭

Bedankt alvast!
http://www.hardcoregaming101.net/word-rescue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
EB52 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:11:
Hoi allen,

Ik zoek een spel, keer gespeeld via de demo cd van of ps1 of ps2, denk eerder dat het de ps2 was. Ik kan me nog herinneren dat er als naam "X" stond.g

Alvast bedankt!
Wikipedia: Uprising X

[ Voor 62% gewijzigd door itons op 18-10-2023 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB52
  • Laatst online: 24-01-2024
ViperTim schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:02:
[...]

Doet me denken aan Z omdat jij het over X hebt. Het level is verdeeld in sectoren en als je een sector hebt overgenomen met een fabriek erop kun je meer/sneller units krijgen.
YouTube: Z - Gameplay [HD]
Oh ja dit is het inderdaad! Erg bedankt! Weet je toevallig ook waar ik het kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 23:32
EB52 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Oh ja dit is het inderdaad! Erg bedankt! Weet je toevallig ook waar ik het kan vinden?
https://www.gog.com/en/game/z

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07
heuveltje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:05:
[...]

Oeh dit brengt herinderingen terug.Veel gespeelt. nog veel meer vervloekt !
Ik had toen blijkbaar nog veel meer tijd en doorzettings vermogen, dan tegenwoordig.
Maar liep altijd vast op een lvl wat je gewoon random liet afgaan.

Pas toen ik het 20 jaar later bij iemand op een emulator zag, kwam ik er achter dat bepaalde kleurencombinaties van vijanden en achtergronden onzichtbaar zijn geweest op mijn crappy zwart wit tv'tje :)
En dat was ook precies mijn ervaring. In het level waarin je moest zwemmen waren de piranha's in het water niet te zien wanneer je een monochrome monitor had. Kwam ik ook pas veel later achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesselvandeWeg
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03 16:12
Hallo,

Ik ben op zoek naar de naam van een spel die ik eerder heb gespeeld op mijn telefoon(Huawei of Samsung) of Ipod, dat weet ik niet meer zeker. Het was ergens tussen 2010-2015. Het was een spel waar je grondstoffen moest verzamelen door ze samen te verbinden in een keten. Je begon volgens mij met een oogstveld waarbij je al het graan of gras bijvoorbeeld kreeg als je die allemaal met elkaar verbond. Het is niet net zoals de huidige merge spelletjes waar je setjes van 3 moet maken. Je kon zoveel graan met elkaar verbinden als mogelijk was. Dan kreeg je al het graan in een keer. Vervolgens werd het speelveld dan weer aangevuld. Je had een bepaald aantal zetten per potje. Je kon na een potje vervolgens gewoon weer spelen om meer grondstofen te verzamelen. Het speelveld zag er dan in principe altijd hetzelfde uit. Hoe verder je kwam hoe meer verschillende grondstoffen er kwamen zoals wortels. Er konden ook muizen in je graan zitten en dan moest je die eerst weer weg halen. Vervolgens kreeg je ook een mijn waar je ijzer, zand en kolen kon krijgen door deze ook weer samen te voegen in een keten van dezelfde grondstof. Zo kon je uiteindelijk helemaal uitbreiden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hYAvmB3VcU_NbGROPiAzG_5NWI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L76nBnpvR3m1r7DRxpbqmkoj.png?f=user_large Het zag er een beetje op deze manier uit. Je kon dan, zoals getekend, al het hout verbinden en dan kreeg je dat. Ik heb alleen geen idee meer hoe dit spel heet. Hopelijk kan iemand mij helpen :*)

[ Voor 29% gewijzigd door HesselvandeWeg op 22-10-2023 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
HesselvandeWeg schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:35:
Hallo,

Ik ben op zoek naar de naam van een spel die ik eerder heb gespeeld op mijn telefoon(Huawei of Samsung) of Ipod, dat weet ik niet meer zeker. Het was ergens tussen 2010-2015. Het was een spel waar je grondstoffen moest verzamelen door ze samen te verbinden in een keten. Je begon volgens mij met een oogstveld waarbij je al het graan of gras bijvoorbeeld kreeg als je die allemaal met elkaar verbond. Het is niet net zoals de huidige merge spelletjes waar je setjes van 3 moet maken. Je kon zoveel graan met elkaar verbinden als mogelijk was. Dan kreeg je al het graan in een keer. Vervolgens werd het speelveld dan weer aangevuld. Je had een bepaald aantal zetten per potje. Je kon na een potje vervolgens gewoon weer spelen om meer grondstofen te verzamelen. Het speelveld zag er dan in principe altijd hetzelfde uit. Hoe verder je kwam hoe meer verschillende grondstoffen er kwamen zoals wortels. Er konden ook muizen in je graan zitten en dan moest je die eerst weer weg halen. Vervolgens kreeg je ook een mijn waar je ijzer, zand en kolen kon krijgen door deze ook weer samen te voegen in een keten van dezelfde grondstof. Zo kon je uiteindelijk helemaal uitbreiden. [Afbeelding] Het zag er een beetje op deze manier uit. Je kon dan, zoals getekend, al het hout verbinden en dan kreeg je dat. Ik heb alleen geen idee meer hoe dit spel heet. Hopelijk kan iemand mij helpen :*)
Puzzle Craft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesselvandeWeg
  • Laatst online: 25-03 16:12
Yess dat is hem, helaas niet meer te spelen op Android maar leuk om weer te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten013
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-06 21:41
Ik ben opzoek naar een spel dat ik vroeger heb gespeeld op de computer en graag eens wil herbeleven.

Het gaat om een spelletje dat je volgens mij kreeg bij een actie van de supermarkt of iets. Wat ik mij kan herinneren, maar dat kan ook niet zo zijn. Het spel had als doel om een podium te bouwen en lichten te plaatsen waar uiteindelijk artiesten dan optraden. Dit is wat ik er nog van kan herinneren aangezien ik toen erg jong was.

Verder was er een soortgelijk spel maar dan om zwembaden te maken en waterglijbanen.

Ben benieuwd of er mensen zijn die weten waar ik het over heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06
maarten013 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 00:42:
Ik ben opzoek naar een spel dat ik vroeger heb gespeeld op de computer en graag eens wil herbeleven.

Het gaat om een spelletje dat je volgens mij kreeg bij een actie van de supermarkt of iets. Wat ik mij kan herinneren, maar dat kan ook niet zo zijn. Het spel had als doel om een podium te bouwen en lichten te plaatsen waar uiteindelijk artiesten dan optraden. Dit is wat ik er nog van kan herinneren aangezien ik toen erg jong was.

Verder was er een soortgelijk spel maar dan om zwembaden te maken en waterglijbanen.

Heb je meer informatie?
Welk jaar ongeveer? 2D of 3D. Welk aanzicht heb je op het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten013
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-06 21:41
Arunia schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 06:28:
[...]

Heb je meer informatie?
Welk jaar ongeveer? 2D of 3D. Welk aanzicht heb je op het spel?
Het was een 3D spel. Jaar ongeveer 2006 tot 2009 denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 17:50
maarten013 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 00:42:

Ik heb hier nog een spel liggen dat ik geloof ik van school gekregen had uit die periode waarbij je een podium moest inrichten met verlichting ect. Het is een Nederlands spel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0GSpc-WkC9o-QEoK4h84Qe1d7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgTn62Cc0aS1cEQ8EN2otTxK.jpg?f=fotoalbum_large

Toevallig deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
  • Laatst online: 03:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsaflats1991
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 30-10-2023
Mocht je na 8 jaar nog steeds zoekende zijn xD
Dit klinkt als Lucky Ducky en het mysterie van de verdwenen prinses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsaflats1991
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 30-10-2023
Lucky ducky en het mysterie van de verdwenen prinses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:10
Ik ben op zoek naar een spel voor de SNES wat ik vroeger ooit eens een keer geleend heb vanuit de videotheek. Helaas heb ik er enkel nog vage herinneringen aan.

Wat ik me kan herinneren is dat je een soort van vliegtuigje bent (al kan het misschien ook een onderzeeer zijn) en je bekijkt het geheel vanaf de zijkant. Je schiet op vijanden en kan (tijdelijke) upgrades pakken. Een upgrade die ik me kan herinneren is dat je megafoon krijgt met een grote tekst eruit waar je dan vijanden mee kan raken.

Ik snap dat dit echt een wazige omschrijving is. Maar hoop toch dat iemand dit bekend voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurmat
  • Laatst online: 31-10-2024
Hoi Allen, Ik speelde vroeger een spel wat iets met VOC heet met mijn vader, dit was in 1998 ongeveer net voordat Anno 1602 uit kwam. Hier handelde je en stuurde je bootjes naar havens om geld te verdienen maar ik kan het nergens meer vinden. Ik denk dat het een Nederlands geproduceerd spel was maar dit weet ik niet zeker. Ik kan het nergens meer vinden op Google of het uberhaupt bestaan heeft maar ik heb zoveel leuke herinneringen eraan dat ik hoop dat iemand de naam, game of nog wat plaatjes hiervan heeft. Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 10:27

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Deurmat schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:50:
Hoi Allen, Ik speelde vroeger een spel wat iets met VOC heet met mijn vader, dit was in 1998 ongeveer net voordat Anno 1602 uit kwam. Hier handelde je en stuurde je bootjes naar havens om geld te verdienen maar ik kan het nergens meer vinden. Ik denk dat het een Nederlands geproduceerd spel was maar dit weet ik niet zeker. Ik kan het nergens meer vinden op Google of het uberhaupt bestaan heeft maar ik heb zoveel leuke herinneringen eraan dat ik hoop dat iemand de naam, game of nog wat plaatjes hiervan heeft. Thanks alvast
Klinkt als Port Royale oid, zelf nooit gespeeld, maar wat je beschrijft klinkt als iets vergelijkbaars

Het alternatief zou misschien kunnen zijn dat je Pirates! van de heer Sid Meier himself bedoelt.
Daar is later een veel mooiere remake van gemaakt ergens in 2004
Wikipedia: Sid Meier's Pirates!!

[ Voor 5% gewijzigd door GRDavies75 op 01-11-2023 11:02 . Reden: wikipedia link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

NACrat schreef op woensdag 1 november 2023 @ 06:54:
Ik ben op zoek naar een spel voor de SNES wat ik vroeger ooit eens een keer geleend heb vanuit de videotheek. Helaas heb ik er enkel nog vage herinneringen aan.

Wat ik me kan herinneren is dat je een soort van vliegtuigje bent (al kan het misschien ook een onderzeeer zijn) en je bekijkt het geheel vanaf de zijkant. Je schiet op vijanden en kan (tijdelijke) upgrades pakken. Een upgrade die ik me kan herinneren is dat je megafoon krijgt met een grote tekst eruit waar je dan vijanden mee kan raken.

Ik snap dat dit echt een wazige omschrijving is. Maar hoop toch dat iemand dit bekend voor komt.
Snes en Side Scrolling Shooters is nu niet echt een hele kleine categorie voor de snes :P
en upgrades pakken is zon beetje onderdeel van het genre :0

Je kunt eens kijken of dit een belletje doet rinkelen ergens
https://www.emuparadise.me/list/best-snes-shoot-them-up

https://www.google.com/se...id=48jOdfy4nThNPM&vssid=l

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurmat
GRDavies75 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:01:
[...]

Klinkt als Port Royale oid, zelf nooit gespeeld, maar wat je beschrijft klinkt als iets vergelijkbaars

Het alternatief zou misschien kunnen zijn dat je Pirates! van de heer Sid Meier himself bedoelt.
Daar is later een veel mooiere remake van gemaakt ergens in 2004
Wikipedia: Sid Meier's Pirates!!
Ja klinkt hetzelfde als Port Royal maar die is 5-6 jaar later uitgebracht en is het niet helaas. En Pirates is het ook niet. Ik heb het spel ook echt bij de Free Record Shop gekocht omdat Anno nog niet uit was en het er wel een beetje op leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
heuveltje schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:56:
[...]

Snes en Side Scrolling Shooters is nu niet echt een hele kleine categorie voor de snes :P
en upgrades pakken is zon beetje onderdeel van het genre :0

Je kunt eens kijken of dit een belletje doet rinkelen ergens
https://www.emuparadise.me/list/best-snes-shoot-them-up

https://www.google.com/se...id=48jOdfy4nThNPM&vssid=l
Ja ik was er al bang voor dat het te algemeen was opgeschreven, had namelijk ook al wel gezien dat het genre niet uniek was op de SNES. Hoopte dat de omschrijving van die upgrade misschien een lichtje zou doen branden bij iemand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 23:42
NACrat schreef op woensdag 1 november 2023 @ 06:54:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WN_XXujddqpkl6oEY3oAaxkOV8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N9w5yMwKFO5VlikYvaofKSNR.jpg?f=user_large

Parodius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lol, die was wel heel letterlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NACrat
Ja dat is hem! Pfff wat een nostalgie naar vroeger :o Geloof niet dat ik hem ooit heb uitgespeeld. Wie weet binnenkort maar eens proberen. Dank!
Wellicht Imperialism?

[ Voor 39% gewijzigd door NACrat op 01-11-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Deurmat schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:16:
[...]

Ja klinkt hetzelfde als Port Royal maar die is 5-6 jaar later uitgebracht en is het niet helaas. En Pirates is het ook niet. Ik heb het spel ook echt bij de Free Record Shop gekocht omdat Anno nog niet uit was en het er wel een beetje op leek.
Op de pc ?
Ik heb 1869 gespeeld op de amiga, dat was wel een paar jaar eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:36

Khaine

Python liefhebber

Gebaseerd op deze vage omschrijving had ik het idee dat je Patrician bedoelde? Daar zijn ook enkele delen van verschenen en volgens mij gemaakt in Duitsland.

Deel 1 is van begin jaren 90 en deel 2 van eind, dus komt wel enigsinds overeen met wat je bescrijft.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb een paar jaar terug een trailer gezien van een spel waarin je opdrachten moet doen in een kantoor en je krijgt punten voor de snelheid en aftrek voor wat je sloopt. Snelheid loont dusdanig dat dingen slopen vaak beter uitpakt. Als ik erop zoek met die termen kom ik op Moving Out maar dat lijken geen opdrachten te zijn binnen een kantoor. Wie weet wat ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 12:02
In 2019 hebben we met de kinderen een VR ervaring gedaan in een speelhal. Was een helm gekoppeld aan een PC met een groot aantal spelletjes waaronder Space Pirate Trainer. We hebben daar ook een roller coaster ervaring gedaan en de rollercoaster vertrok vanaf een wolkenkrabber en ging hard naar beneden.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij ging je ook eerst met een lift omhoog.

Ben al een tijdje aan het googlen maar kan niets vinden. Vind wel vaak Skyplex maar dat is hem niet. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 01:51
jaspov schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:48:
In 2019 hebben we met de kinderen een VR ervaring gedaan in een speelhal. Was een helm gekoppeld aan een PC met een groot aantal spelletjes waaronder Space Pirate Trainer. We hebben daar ook een roller coaster ervaring gedaan en de rollercoaster vertrok vanaf een wolkenkrabber en ging hard naar beneden.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij ging je ook eerst met een lift omhoog.

Ben al een tijdje aan het googlen maar kan niets vinden. Vind wel vaak Skyplex maar dat is hem niet. Iemand een idee?
De roller coaster klinkt meer als RollerCoaster VR Universe
Afbeeldingslocatie: https://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/1070690/ss_0137b3b594632fb61cd5227b0946a270c522cd59.1920x1080.jpg?t=1688739591

Dat met de lift omhoog gaan klinkt als Richie's Plank Experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veerlewv
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-12-2023
Hoihoi,

Ik ben opzoek naar een naam van een spel wat ik zoon 15 jaar geleden speelde, het gaat om een aapje op een eiland (verschillende eilanden) waarbij je spelletjes moet doen (bowlen met een kokosnoot, boomslingeren waarbij je opgegeten kon worden door een spin en boomstam sliden) voor muntjes geloof ik, en daar kon je dan weer eten en dingetjes voor kopen voor op je eiland voor het aapje.

Heel internet afgezocht, ik kom er echt niet uit, hoop dat jullie het weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
veerlewv schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:58:
Hoihoi,

Ik ben opzoek naar een naam van een spel wat ik zoon 15 jaar geleden speelde, het gaat om een aapje op een eiland (verschillende eilanden) waarbij je spelletjes moet doen (bowlen met een kokosnoot, boomslingeren waarbij je opgegeten kon worden door een spin en boomstam sliden) voor muntjes geloof ik, en daar kon je dan weer eten en dingetjes voor kopen voor op je eiland voor het aapje.

Heel internet afgezocht, ik kom er echt niet uit, hoop dat jullie het weten!!
Tropix?

• Arluuu
  • Laatst online: 05-01-2024
Farahdmi schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:39:
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een spel dat ik vroeger (denk ergens tussen 2000 en 2005) op de computer speelde. Ik had het spel op een cd rom.

Het spel ging als volgt: Het jongetje had een feest gehad in het huis van zijn ouders. Die waren niet thuis. Onverwachts krijgt hij een telefoontje dat ze onderweg naar huis zijn. Hij moet nu zo snel mogelijk alles opruimen in huis en alles terugzetten zoals het was. Voordat het autootje met zijn ouders thuis arriveert.

Je moest de schilderijen terugzetten op de juiste plek etc. En dit allemaal binnen de tijd, wat voor veel stress zorgde.

Wie kan mij hierbij helpen? Ik dacht altijd dat het Panic! heette maar kan het nergens online terug vinden.
Dat was dit spel (alleen plaatje, geen speelmogelijkheid)

https://thegamesdb.net/game.php?id=84653
I

Het was van TESA en heette inderdaad Panic!

Beetje laat maar ik ken dat spel. Het was een CD-ROM die bij een product zat waarmee je met witte plakstrips zware dingen aan de muur kon hangen, en ook weer verwijderen, schijnbaar zonder sporen achter te laten. Geen spel dat dus in de winkels lag overal, daarom zullen weinig mensen het kennen en het waarschijnlijk niet online te vinden zijn. Ze maakten toen veel reclame op tv voor hun muurplakkertjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Arluuu op 28-12-2023 10:32 ]

• Arluuu
  • Laatst online: 05-01-2024
Zelf ben ik op zoek naar een reeks CDroms waar zo'n 15 spellen op stonden per stuk. Ik weet alleen nog dat de zijkant (kaft?) van de verpakking donkerblauw of paars was met witte letters erop waar dan de titel stond. Misschien iets als Edurom of Edusoft... En dan 98 of 2002 ofzo ernaast.

De spelen zagen er redelijk primitief uit. Eentje heette Verkeer (en daar was iets mis, als je op een knop drukte stak je over en werd je meteen overreden, of ik heb het spel niet goed begrepen), eentje heette Ballonnen (die zaten vast tussen stenen die je moest verwijderen zodat de ballonnen in een bepaalde volgorde omhoog gingen ofzo), er was ook een spel met muizen en kaas in zo'n zelfde grid. Die stonden niet allemaal op dezelfde cdrom. Een ander spel op een van die cdroms was een 20Questions, en je had ook wat saaie rekenoefeningspellen volgens mij.
Ik zou graag dat ballonnenspel nog eens spelen.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:15
Farahdmi schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:39:
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een spel dat ik vroeger (denk ergens tussen 2000 en 2005) op de computer speelde. Ik had het spel op een cd rom.

Het spel ging als volgt: Het jongetje had een feest gehad in het huis van zijn ouders. Die waren niet thuis. Onverwachts krijgt hij een telefoontje dat ze onderweg naar huis zijn. Hij moet nu zo snel mogelijk alles opruimen in huis en alles terugzetten zoals het was. Voordat het autootje met zijn ouders thuis arriveert.

Je moest de schilderijen terugzetten op de juiste plek etc. En dit allemaal binnen de tijd, wat voor veel stress zorgde.

Wie kan mij hierbij helpen? Ik dacht altijd dat het Panic! heette maar kan het nergens online terug vinden.
Na 3 jaar. :+

https://happy-bose-fbab40.../nostalgia/tesapowergame/

Tesa Powergame (met dank ook aan @Arluuu )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:54
Ik zoek een game die rond 1996/1997 uitgekomen moet zijn. Alles wat ik me kan herinneren is dat het een point & click achtige game was over een stel aliens die op aarde landen in een vuilnisbelt..althans dat denk ik mij te herinneren, maar ik kan geen enkele game vinden die aan deze omschrijving voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Laatst online: 20-06 10:23
Spacejockey schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 03:17:
Ik zoek een game die rond 1996/1997 uitgekomen moet zijn. Alles wat ik me kan herinneren is dat het een point & click achtige game was over een stel aliens die op aarde landen in een vuilnisbelt..althans dat denk ik mij te herinneren, maar ik kan geen enkele game vinden die aan deze omschrijving voldoet.
De originele Xcom: Enemy Unkmown?

YouTube: UFO: Enemy Unknown (OpenXCom) Longplay - Part 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:51
Spacejockey schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 03:17:
Down in the Dumps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:54
Dat was hem inderdaad! Kwam zelfs nog met potlood en schrift als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kencirot
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik ben op zoek naar een zeer oud spel. Tenminste ik denk dat het een spel was.

Het was ergens rond 1990-1993 verwacht ik. Het system zou mogelijk een 286/386 geweest kunnen zijn of een Commodore Amiga waarop ik het speelde.

Een poging om het op youtube te vinden is helaas nog niet gelukt.

Het spel was grafisch gelijk aan de oude astroids met de vectors. Je spaceship was in ieder geval gelijk aan die van astroids en het thema was ook "space". Buiten de wiite lijnen was de background gewoon zwart.
Ik dacht dat het spel meedere modes had waarbij ik de "multiplayer" het liefst deed.

Daar werd je in een soort grot (single screen) met de als doel door de gangen te wurgen. De control waren keyboard/joystick met links/recht voor draaien van je schip, omhoog voor versnellen/boost en omlaag voor een bom te lanceren. De voorknop/spatie was voor het schieten.

Het op elkaar jagen was natuurlijk het liefst wat we deden.

Er was niet echt een doel geloof ik, als je de zijkant raakte spawnde je gewoon weer en je kon zelfs rustig landen op sommige vlakken (voor de profs).

Van de andere modes van het spel kan ik me niets herrineren en twijfel zelfs of het een echt spel was of meer een demo.

Als iemand toevallig meer weet hoor ik dit graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 10:27

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Ik ben begonnen met studeren 94/95, je beschrijving van de besturing klinkt wel herkenbaar, maar ik speelde op de PC (mijn eerste en was een Studenten PC Prive traject een 486, die ik nog aan het afbetalen was toen ik al lang een vervanging had :/ ). Het was wel:
  • iets grafischer dan wat jij beschrijft, maar niet veel
  • Volgens mij was het alleen multiplayer?
  • Je had zo'n stuk of 3 of 4 verschillende type spaceships, snelheid en minder krachtig of trager en packing a punch zeg maar, misschien had elk type een eigen soort "bom" waar het verschil in zat?
Alleen voor de naam moet ik ook schuldig blijven, misschien dat ik er nog wel achter kom

De beschrijvingen op deze pagina komen wel overeen met wat ik herinner, dus waarschijnlijk bedoel ik dit spel:
Wikipedia: SubSpace (video game)

Filmpjes op YouTube: Subspace (Contiunium) is precies het spel wat ik me kan herinneren

[ Voor 17% gewijzigd door GRDavies75 op 15-01-2024 08:58 . Reden: (Mogelijke) naam gevonden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 03:12
@Kencirot Het klinkt ook wel een beetje als: Wikipedia: Operation: Inner Space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kencirot
Beide spelen (Subspace en Inner Space) zijn het niet. Er zat totaal geen kleur in, het waren witte lijnen met een driehoek als spaceship, de bom die je kon uitwerpen was niet meer dan een pixel op het scherm.

Het leek toen al een wat "ouder" spel.

Hoewel de gameplay van Subspace wel wat overeenkomsten heeft heb ik na wat denken wat extra informatie:
  • Er was geen enkele HUD zichtbaar op het scherm.
  • Het scherm scrollde niet, alles was single screen
  • En er was altijd een gravity naar beneden waardoor het draaien en gas geven door de tunnels best wel uitdagend maakte.
  • De bommen die uitstoten gingen langzaam naar beneden door de zwaartekracht, als ze de vloer raakten schoten ze een paar centimeter op beeld omhoog, dit herhaalde zich steeds voor een bepaalde tijd tot de bom verdween.
Ik heb een plaatje gemaakt hoe ik het scherm herinner. Hoewel de layout van de grot/astroide maar verzonnen heb. Er was ergens een nauwe doorgang voor de profs waar je schip maar net door kon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoL8fHaPkFiBO8JCbkdVXYPC80A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/okfy15rEjXx1Oq79qCZirkIb.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:01
Kencirot schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:34:
Beide spelen (Subspace en Inner Space) zijn het niet. Er zat totaal geen kleur in, het waren witte lijnen met een driehoek als spaceship, de bom die je kon uitwerpen was niet meer dan een pixel op het scherm.

Het leek toen al een wat "ouder" spel.

Hoewel de gameplay van Subspace wel wat overeenkomsten heeft heb ik na wat denken wat extra informatie:
  • Er was geen enkele HUD zichtbaar op het scherm.
  • Het scherm scrollde niet, alles was single screen
  • En er was altijd een gravity naar beneden waardoor het draaien en gas geven door de tunnels best wel uitdagend maakte.
  • De bommen die uitstoten gingen langzaam naar beneden door de zwaartekracht, als ze de vloer raakten schoten ze een paar centimeter op beeld omhoog, dit herhaalde zich steeds voor een bepaalde tijd tot de bom verdween.
Ik heb een plaatje gemaakt hoe ik het scherm herinner. Hoewel de layout van de grot/astroide maar verzonnen heb. Er was ergens een nauwe doorgang voor de profs waar je schip maar net door kon.

[Afbeelding]
Was het niet toevallig Gravity Force? Die lijkt iig wel redelijk met je beschrijving overeen te komen en was een tijdje een van mijn favo 2-player games op de Amiga.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kencirot
Snowdog schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:36:
[...]

Was het niet toevallig Gravity Force? Die lijkt iig wel redelijk met je beschrijving overeen te komen en was een tijdje een van mijn favo 2-player games op de Amiga.
Wow, de besturing lijkt spot on.
Heb even naar de multiplayer (dogfight) van de Gravity Force 20 release van 2015 gekeken op youtube en het leek wel of ik naar de gevechten die ik vroeger had keek.

Helaas is de Gravity Force niet het spel dat ik bedoelde maar ik heb wel met deze sterkte vergelijking via de wiki een paar mogelijke titels gevonden waaronder: Gavitas en Trust. Helaas waren deze het ook niet maar tonen ze alle wel veel raakvlakken op sommige gebieden.

Voelt wel dat ik met deze suggesties weer wat verder kan op zoektocht als verder niemand meer iets weet, waarvoor mijn dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z55xino
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 10:04
Kencirot schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:46:
[...]

Wow, de besturing lijkt spot on.
Heb even naar de multiplayer (dogfight) van de Gravity Force 20 release van 2015 gekeken op youtube en het leek wel of ik naar de gevechten die ik vroeger had keek.

Helaas is de Gravity Force niet het spel dat ik bedoelde maar ik heb wel met deze sterkte vergelijking via de wiki een paar mogelijke titels gevonden waaronder: Gavitas en Trust. Helaas waren deze het ook niet maar tonen ze alle wel veel raakvlakken op sommige gebieden.

Voelt wel dat ik met deze suggesties weer wat verder kan op zoektocht als verder niemand meer iets weet, waarvoor mijn dank alvast.
XPilot misschien? Ziet er vrij gelijk uit aan wat je nu beschrijft aan games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:19
Kan het ook een oude console zijn? De Vectrex bijvoorbeeld met het spel Minestorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Ik denk dat je op zoek bent naar VOC: Heersers der zeven zeeen, Uitgever: Pride Interactive, Wageningen en zo te zien ben je niet de enige tweaker: link

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kencirot
z55xino schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:50:
[...]

XPilot misschien? Ziet er vrij gelijk uit aan wat je nu beschrijft aan games.
Wederom lijkt het er weer op, helaas was er nog minder SFX. Ik denk nu zelfs dat de witte lijnen geen echte vectors graphics waren maar gewoon de looks ervan hadden omdat het single lines waren en alles monochrome was.
Acid Vendetta schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:01:
Kan het ook een oude console zijn? De Vectrex bijvoorbeeld met het spel Minestorm.
Nee, die hadden we niet, het moet haast op onze amiga 500 of de 386 zijn geweest, ik weet nog dat het op een 3.5 floppy stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 01:51
Kencirot schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:44:
[...]

Wederom lijkt het er weer op, helaas was er nog minder SFX. Ik denk nu zelfs dat de witte lijnen geen echte vectors graphics waren maar gewoon de looks ervan hadden omdat het single lines waren en alles monochrome was.

[...]

Nee, die hadden we niet, het moet haast op onze amiga 500 of de 386 zijn geweest, ik weet nog dat het op een 3.5 floppy stond.
Hier is een lijst met veel clones, misschien staat die ertussen?
https://www.mobygames.com...yers-and-thrust-variants/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuerteCroft
  • Laatst online: 22-01-2024
Hi,

Ik denk dat je het spel tam tam rond de tweeling zoekt.
Was een mega leuk spel. Maar nergens meer te vinden. Mocht je het vinden let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
SuerteCroft schreef op maandag 22 januari 2024 @ 00:29:
Hi,

Was een mega leuk spel. Maar nergens meer te vinden. Mocht je het vinden let me know.
De Engelse versie kan je wel hier spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• payutagame
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14-02-2024
@sebas156

Ik was ook op zoek naar een soortgelijk spel en heb gevonden wat ik zocht misschien zocht jij ook naar deze:

YouTube: Payuta Trailer

Payuta and the Ice God

Hoop dat dit hem is :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EpicEraser
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-04 07:49
Offperception schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:24:
Hallo allemaal! In 2014 al in deze topic gevraagd maar ik dacht een 2de poging waard na al die tijd :)

Ik ben op zoek naar een Nederlands spel voor Windows 3.0/3.1 van ergens begin jaren 90.

Het was een soort point and click adventure waar je in eerste-persoons perspectief in een steeg begon, maar vrijwel meteen langs een Hard Rock cafe kon en dan een kantoor gebouw in waar je sleutels en floppy disks moest verzamelen. Het had dat typische Windows 3.x 16-kleur palet en het enige geluid was PC speaker.
Verschrikkelijke necropost dit, maar omdat er meerdere mensen naar op zoek waren (ping @Silven ): dit is Operatie Hardlock Café van Nederlandse ontwikkelaar Radarsoft in opdracht van CRYPSYS Data Security, voor onder andere de overheid.

Ik heb een kopie, en heb hem naar het Internet Archief geüpload.
Tegenwoordig check ik even Tweakers wanneer ik dat doe. Leuk om af en toe wat verloren gewaande media te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicEraser
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-04 07:49
SuerteCroft schreef op maandag 22 januari 2024 @ 00:29:
Hi,

ik post net hier voor wat anders, maar eh... Ik heb hem.
Ik zal hem binnenkort op het Internet Archief zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Kencirot schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:44:
[...]

[...]

Ebonstar

YouTube: Let's Play: Ebonstar (Amiga)

Alleen de grot ontbreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurmat
SenZatioN schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:19:
[...]

Ik denk dat je op zoek bent naar VOC: Heersers der zeven zeeen, Uitgever: Pride Interactive, Wageningen en zo te zien ben je niet de enige tweaker: link
yesss held dat is em! Door te googlen ook erachter gekomen dat het in het Duits: herrscher der meere heet : https://www.mobygames.com/game/6235/herrscher-der-meere/ kon ik iets meer zien. Ik denk niet dat ik die nog kan aankomen helaas maar het is wel het juiste spel !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hubob
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2024
spyroofnl schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:27:
[...]

Voor alle toekomstige mensen die dit spel zoeken, ik heb de CD gevonden. Is verder nergens op het internet te vinden. Hier een video van de game: YouTube: Hubob on Windows 98SE

Ik heb de game op archive gezet: https://archive.org/details/hubob
JAAA FANTASTISCH
hoe nostalgisch om die beelden weer te zien. Nu nog aan de praat krijgen maar dat gaat me vast lukken,
duizend maal dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyroGiel
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-01 19:57
He allemaal,

Ik zoek een online multiplayer voetbalgame die ik vroeger op de PC speelde, volgensmij rond 2007 ongeveer (ik kan me nog vaag Afonso Alves bij Heerenveen herinneren in de game).

Het was als het goed is een gratis ("pay-to-win") spel, redelijk realistische graphics (voor die tijd). Je had ook een soort "power-up" kaartjes(?) voor een geplaatst afstand schot bijvoorbeeld.

Het kan best dat dit zo'n soort promotionele game was van Unilever of iets dergelijks.

Waarschijnlijk bestaat deze game niet meer, maar als iemand toevallig weet welke game ik bedoel zou dat heel fijn zijn.

Ik word helemaal gek dat ik niet op de naam kan komen en ik kan het ook echt nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kencirot
Lizard schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:09:
[...]

Hier is een lijst met veel clones, misschien staat die ertussen?
https://www.mobygames.com...yers-and-thrust-variants/
Doort de lijst gegaan als allemaal hebben ze veel raakvlakken, helaas geen van alle degene die ik zocht. Denk dat ik een soort demo moet hebben gehad omdat ik me kon herinneren dat het spel element een beetje ontbrak.Maar dank voor deze lijst, zeer leuk om alles te zien.
Helaas ook niet die ik zocht. Ik heb de zoektocht opgegeven omdat ik denk dat een geen released game meer is na alle suggesties. Ook mijn broer kon het niet meer helemaal herinneren maar wel weer de leuke tijd naar boven kunnen halen. Dit bracht natuurlijk veel andere spellen waarvan we nog kleine features konden herinneren maar niet meer het naam van het spel, helaas zijn het er genoeg om waarschijnlijk deel 6/7/8 van dit topic te creeren.

Toch zou ik er nog 1 naar boven willen halen:

Het was een spel waarbij je dacht ik een auto reed zoals GTA 1, je had een carwash en kon de kleur van je auto veranderen, je kon volgens mij ook met een brandweer auto blandjes gaan blussen. Wat ik me nog het beste herinner is het wolkje tijdens het verven van de auto. Dit was denk ik op de amiga 500 dat ik het speelde. En was voor de tijd van GTA1 dus deze was het niet hoewel er veel overeen komt.

Op de eerste plaats dachten je aan hot rod of street rod. Maar deze zijn het halaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobjeDopje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 12:25

RobjeDopje

Daar heb je hém weer

Hey all,

Ik ben op zoek naar wat oude shareware CD's waar ik vroeger heel veel spelletjes van geprobeerd heb. Ik weet niet zeker meer of het nou Nederlands of Engels was - maar;

- Dubbel CD met shareware games
- Gespeeld rond 1998, misschien 2000 - zal dus uit eind jaren 90 zijn
- Was een Windows CD met launcher die draaide op Win95 / 98 volgensmij (Doom95 stond er ook op)
- Volgensmij was de cover donker / zwart, met een kameel(?) die in een steeg stond.

Zeer benieuwd of ik die nog kan vinden en uiteindelijk de games die erop stonden..

Als we toch bezig zijn, ik heb ook ooit een CD met launcher (en games) gehad - dat was een kopietje - volgensmij stond er iets als "The X-Files" op - maar probeer dat maar eens terug te vinden.. Er stond een DAW (Muziek / tracker software) - die als je hem afsloot een sample van "Tering, dat kriebelt" aspeelde. Moet dus haast wel iets nederlands zijn geweest.. De sample is in elk geval uit "Daar is gabbertje";

Ben benieuwd, ik zal eens kijken of ik hier ook wat tegenkom wat ik herken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 05:58
RobjeDopje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:17:
Hey all,

Ik ben op zoek naar wat oude shareware CD's waar ik vroeger heel veel spelletjes van geprobeerd heb. Ik weet niet zeker meer of het nou Nederlands of Engels was - maar;

- Dubbel CD met shareware games
- Gespeeld rond 1998, misschien 2000 - zal dus uit eind jaren 90 zijn
- Was een Windows CD met launcher die draaide op Win95 / 98 volgensmij (Doom95 stond er ook op)
- Volgensmij was de cover donker / zwart, met een kameel(?) die in een steeg stond.

Zeer benieuwd of ik die nog kan vinden en uiteindelijk de games die erop stonden..

Als we toch bezig zijn, ik heb ook ooit een CD met launcher (en games) gehad - dat was een kopietje - volgensmij stond er iets als "The X-Files" op - maar probeer dat maar eens terug te vinden.. Er stond een DAW (Muziek / tracker software) - die als je hem afsloot een sample van "Tering, dat kriebelt" aspeelde. Moet dus haast wel iets nederlands zijn geweest.. De sample is in elk geval uit "Daar is gabbertje";

Ben benieuwd, ik zal eens kijken of ik hier ook wat tegenkom wat ik herken :)
bedoel je toevallig Crazybytes of twilight?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobjeDopje

RobjeDopje

Daar heb je hém weer

Marcievg schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:34:
[...]

bedoel je toevallig Crazybytes of twilight?
Heel toevallig heet Crazybytes 10 "The X-Files" _/-\o_

Ik ga eens kijken.. Thanks! Wat betreft de dubbel CD - dat was volgensmij wel echt voornamelijk shareware - geen "echte" warez.

Shareware versies van Big Red Racing, Doom95, Descent II, en nog vele andere games stonden erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusChill
  • Laatst online: 20-06 21:27
Hallo allemaal! Echt leuk om door dit topic te lezen, brengt toch wat herinneringen boven...

Laat ik de voornaamste eens proberen:
Ik ben op zoek naar een 3D spel, ik denk vroege '00, maar kan ook laat '90 zijn. Het was sowieso Windows. In het spel reed je rond in een soort van autootje op wat ik me herinner als een andere planeet. Er waren allerlei vijanden, maar ook niet-vijandige points of interests of iets dergelijks. Al deze objecten kon je "onderzoeken", er stapte dan een mannetje uit je auto, een wetenschapper als ik me goed herinner, en die ging dan aantekeningen maken van wat je had aangetroffen. Die kon je vervolgens gebruiken om je wagentje te upgraden. Ik herinner me specifiek een vuurspuwende vijand, en als je die doodde en onderzocht, kon je je wagentje met een vlammenwerper uitrusten.

Ik ben nooit ver gekomen in de game omdat ik heel jong was, dus ik weet niet zo goed wat er daarna gebeurt, maar het heeft echt een gave herinnering achtergelaten! Ben benieuwd of iemand het herkend, en of er misschien ooit een vervolg op is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobjeDopje

RobjeDopje

Daar heb je hém weer

OptimusChill schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:24:
In het spel reed je rond in een soort van autootje op wat ik me herinner als een andere planeet. Er waren allerlei vijanden, maar ook niet-vijandige points of interests of iets dergelijks.
"Uprising: Join or Die" misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouksterstudio
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik zoek een PC spel waarvan ik ooit een demo had gekregen bij een McDonald's Happy Meal, ik denk rond 2000. Veel weet ik er niet meer over behalve dat je platte stenen kon gooien op het water ergens bij een beekje. Er was verder geen doel, dit kon je gewoon voor de lol doen (voor zover ik me kan herinneren). Er waren nog meer mini-games of opdrachten, maarja echt geen idee.. Hoop dat iemand een ingeving heeft waar ik het over heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Nouksterstudio schreef op zondag 11 februari 2024 @ 00:17:
Ik zoek een PC spel waarvan ik ooit een demo had gekregen bij een McDonald's Happy Meal, ik denk rond 2000. Veel weet ik er niet meer over behalve dat je platte stenen kon gooien op het water ergens bij een beekje. Er was verder geen doel, dit kon je gewoon voor de lol doen (voor zover ik me kan herinneren). Er waren nog meer mini-games of opdrachten, maarja echt geen idee.. Hoop dat iemand een ingeving heeft waar ik het over heb!
Google met 'early 2000's happy meal games' brengt me naar deze Reddit post: https://www.reddit.com/r/...happy_meal_pc_games_from/
Deze gaat wel over een periode die misschien later is dan wat jij zoekt, maar je weet maar nooit. Gaat in elk geval om een drietal games die ook ieder weer bestaan uit allerlei mini-games.

De drie games die genoemd worden: Jumpstart Explorers, Jumpstart Animal Adventures en Jumpstart Artist, waarbij die laatste het sowieso niet is gebasseerd op waar je naar op zoekt bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Gewoon_Jansen op 11-02-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusChill
RobjeDopje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:22:
[...]

"Uprising: Join or Die" misschien?
Hmm nee.. in mijn herinnering zag het er toch wel wat beter uit, dus denk dan toch meer early '00. Het mannetje wat uitstapt en aantekeningen maakt staat me ook heel erg sterk bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyroofnl
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-07-2024
hubob schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:49:
[...]

JAAA FANTASTISCH
hoe nostalgisch om die beelden weer te zien. Nu nog aan de praat krijgen maar dat gaat me vast lukken,
duizend maal dank!
Geen probleem! :D
Veel plezier en succes met de installatie. Heeft mij de 1e keer een tijdje gekost voor alles werkte.
Ik moet hem zelf binnenkort ook weer opnieuw installeren op de nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobjeDopje

RobjeDopje

Daar heb je hém weer

OptimusChill schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:14:
[...]

Hmm nee.. in mijn herinnering zag het er toch wel wat beter uit, dus denk dan toch meer early '00. Het mannetje wat uitstapt en aantekeningen maakt staat me ook heel erg sterk bij..
Was het FPS? TPS? Of top down? Ik vermoed FPS, maar er gaat zo 1 2 3 niet echt iets rinkelen..

EDIT:
Goede plekken om te scavengen trouwens;

http://mc.tulli.com:25565/MS-DOS-ARCHIVE/dosgames/
https://archive.org/details/cdbbsarchive

en voor een emulator (virtualbox werkt niet lekker met Win98);
https://pcem-emulator.co.uk/
met de roms: https://archive.org/details/pcem-v-17-roms

[ Voor 41% gewijzigd door RobjeDopje op 11-02-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusChill
RobjeDopje schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:47:
[...]

Was het FPS? TPS? Of top down? Ik vermoed FPS, maar er gaat zo 1 2 3 niet echt iets rinkelen..

EDIT:
Goede plekken om te scavengen trouwens;

http://mc.tulli.com:25565/MS-DOS-ARCHIVE/dosgames/
https://archive.org/details/cdbbsarchive

en voor een emulator (virtualbox werkt niet lekker met Win98);
https://pcem-emulator.co.uk/
met de roms: https://archive.org/details/pcem-v-17-roms
Het was TPS. Je keek van achter je karretje. Zal ook eens rondkijken. Het was iig sowieso geen DOS game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouksterstudio
  • Laatst online: 30-09-2024
Gewoon_Jansen schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:45:
[...]

Google met 'early 2000's happy meal games' brengt me naar deze Reddit post: https://www.reddit.com/r/...happy_meal_pc_games_from/
Deze gaat wel over een periode die misschien later is dan wat jij zoekt, maar je weet maar nooit. Gaat in elk geval om een drietal games die ook ieder weer bestaan uit allerlei mini-games.

De drie games die genoemd worden: Jumpstart Explorers, Jumpstart Animal Adventures en Jumpstart Artist, waarbij die laatste het sowieso niet is gebasseerd op waar je naar op zoekt bent.
Nee dat zijn ze helaas niet, het was ook geen McDonald's thema spel (had ik er even bij moeten vermelden) maar meer avonturen gericht en volgens mij ook 3D/met foto's. Ik zit nu wel te twijfelen of ik 'm toen wel bij de McDonald's had gekregen, maar het was in ieder geval een demo waarin je niet veel kon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenberggeit
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-03-2024
Ik zie dat er nog wel mensen actief zijn hier ik zoek 3en oud spel die ik speelde op de pc met een garage waarvandaan je vertrok en opzoek moest gaan naar onderdelen voor je auto maar je raakte zonder bezine te zitten en dan moest je weer terug naar je garage het is echt oud wn zoek me rot ernaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenberggeit
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-03-2024
Was in mijn beleving ook een nederlands spel je zag eigenlijk de map waar je moest rijden van bovenaf en als je over de rand reed lade er een nieuwe map. Op het momemt dat je benzine op was reed je ook slomer speelde het rond het jaar 97 denk ik het was in kleur
Pagina: 1 ... 69 ... 72 Laatste