• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 14:51
Ik zoek al jaren een spelletje van vroeger, ik denk rond eind-jaren-90s. Het was net wel, net niet Windows 95 laten we maar zeggen :). Je bestuurde een vrij futuristisch vliegtuigje dat kon "landen" in het moederschip. Ik heb werkelijk geen idee hoe de naam van het spelletje was en meer details kan ik eigenlijk ook niet geven. Wie o wie verlost mij?

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:11

Khaine

Python liefhebber

smeerbartje schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:50:
Ik zoek al jaren een spelletje van vroeger, ik denk rond eind-jaren-90s. Het was net wel, net niet Windows 95 laten we maar zeggen :). Je bestuurde een vrij futuristisch vliegtuigje dat kon "landen" in het moederschip. Ik heb werkelijk geen idee hoe de naam van het spelletje was en meer details kan ik eigenlijk ook niet geven. Wie o wie verlost mij?
Dat kan echt van alles zijn. :D
Heb je wat meer details? Was het b.v. kleurrijk of juist monochroom. Wat kon je doen in het spel? Wat was het perspectief (zijkant, vanuit de cockpit, etc)?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• smeerbartje
Khaine schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:56:
[...]

Dat kan echt van alles zijn. :D
Heb je wat meer details? Was het b.v. kleurrijk of juist monochroom. Wat kon je doen in het spel? Wat was het perspectief (zijkant, vanuit de cockpit, etc)?
Ja I know :). Ik ga een poging doen:
- Het was volgens mij in de tijd van Pentium 1
- Het was ofwel een DOS game (DOS4GW) ofwel nét Windows 95
- Het was vrij "futuristisch", beetje toekomst vliegtuigjes dus

En zoals gezegd, je kon "landen" in een mothership, om daar vervolgens ammo te laden e.d.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
smeerbartje schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:50:
Raptor

Wikipedia: Raptor: Call of the Shadows

• smeerbartje
Helaas, dit is hem niet.
Alleen belangrijk detail: Raptor is een "van boven gezien"-game.
Mijn game is meer vanuit ACHTER het vliegtuig gezien.

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:18
smeerbartje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 07:35:
[...]

Helaas, dit is hem niet.
Vergelijkbaar met After Burner II?
YouTube: After Burner II Longplay (Arcade) [60 FPS]

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-06 22:18
smeerbartje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 07:35:
[...]

Helaas, dit is hem niet.
Aan dit soort informatie hebben we iets.

Nog meer?

• smeerbartje
Qua looks lijkt het hier een beetje op, maar het is hem niet.
Mijn game is denk ik iets later gereleased.
Misschien beter dat ik het maar opgeef, want ik besef dat ik jullie niets kan geven qua info :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 13:50
smeerbartje schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:42:
[...]

Qua looks lijkt het hier een beetje op, maar het is hem niet.
Mijn game is denk ik iets later gereleased.
Misschien beter dat ik het maar opgeef, want ik besef dat ik jullie niets kan geven qua info :).
Fury3? Camera achter het schip, uitgebracht in 1995, landen op een moederschip om te herladen.

too old, too cold

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:22
Terminal Velocity of Hellbender? Descent is het waarschijnlijk niet..

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:04
Ik keek laatst een cartoon met mijn kinderen mee en ineens had ik een flashback naar een spel van vroeger. Maar ik zou niet meer weten welk spel dit is. Ik kom ook niet verder bij het zoeken.
  • MS-DOS
  • 16-bit achtige graphics
  • Top down
  • Fel blauwe zee
  • Haaien die cirkels draaien met hun vin boven water
  • Ik meen te herinneren dat er ook een mens in een reddingsboei in het water dreef
Het is heel summier, maar groter was de flashback niet :(

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 12:44

knightofn1

Don't say that word

Mog schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:04:
Ik keek laatst een cartoon met mijn kinderen mee en ineens had ik een flashback naar een spel van vroeger. Maar ik zou niet meer weten welk spel dit is. Ik kom ook niet verder bij het zoeken.
  • MS-DOS
  • Top down
  • Fel blauwe zee
  • Ik meen te herinneren dat er ook een mens in een reddingsboei in het water dreef
geen genre ?
- sid meier's pirates
- port royale

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• Mog
knightofn1 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:08:
[...]

geen genre ?
- sid meier's pirates
- port royale
Ik weet het echt niet meer. Echt balen. Ik ben bang dat het té summier is.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 08:43
YouTube: California Games II - MS-DOS (Epyx 1990)

Het surfen in California Games 1 had wel een haai ook er bij... die vrouw in die reddingsboei klopt in ieder geval.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Snow2D
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-05 10:34
Ik ben op zoek naar een 3d computerspel voor PC, uitgebracht rond het jaar 2000 (misschien gemaakt door nederlandse ontwikkelaars want vgm nederlandse stemmen tijdens cutscenes).

De hoofdpersoon is een kleine rode alien met een groot hoofd en gele ogen.
Ziet er in mijn herinnering zo uit;

Je bevond je op een ruimteschip, dat was een soort van de hub waar je telkens naar terugkeerde.
Er waren andere mensen(?wezens?) op het schip, dat was je team.
Je werd naar aarde(?) toegestraald om daar levels door te spelen. Het waren een soort van puzzel levels.
Het was top-down view. Er waren levels met schaduwwezens die alleen konden overleven in de schaduw. In mijn herinnering lag er veel nadruk op schaduw/licht als gameplay mechanic.

Wellicht heette de alien Ollie, weet ik niet zeker.

• Negakinu
  • Laatst online: 02-06 13:50
Snow2D schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:10:
Ik ben op zoek naar een 3d computerspel voor PC, uitgebracht rond het jaar 2000 (misschien gemaakt door nederlandse ontwikkelaars want vgm nederlandse stemmen tijdens cutscenes).

De hoofdpersoon is een kleine rode alien met een groot hoofd en gele ogen.
Ziet er in mijn herinnering zo uit;
[Afbeelding]

Je bevond je op een ruimteschip, dat was een soort van de hub waar je telkens naar terugkeerde.
Er waren andere mensen(?wezens?) op het schip, dat was je team.
Je werd naar aarde(?) toegestraald om daar levels door te spelen.
Het was top-down view. Er waren levels met schaduwwezens die alleen konden overleven in de schaduw. In mijn herinnering lag er veel nadruk op schaduw/licht als gameplay mechanic.

Wellicht heette de alien Ollie, weet ik niet zeker.
Project Paradise?

too old, too cold

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:01
gupfishy schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:35:
[...]

helaas waren deze het niet, maar ik heb het gevonden. en zo simpel is het wat naam betreft

Airwolf!!! geniale game :-)
Zo grappig.. dat was werkelijk de eerste reactie die ik net had bij het lezen van dit topic.. en vervolgens zie ik je eigen antwoord met precies deze naam! Mooi dat je hem hebt gevonden. Ik speelde deze altijd op de Commodore 64. Vond het echt eent of spel toen.

• TheHamQuestion
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-05 13:14
Ik zoek een PS2 game. Het was een soort Mario kart achtige setting kwa gameplay. Racen en in mijn herinnering met kistjes maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik weet dat er nog een soort halloween leven was en dat het er allemaal kinderlijker uitzag dan Mario kart

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TheHamQuestion schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:38:
Ik zoek een PS2 game. Het was een soort Mario kart achtige setting kwa gameplay. Racen en in mijn herinnering met kistjes maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik weet dat er nog een soort halloween leven was en dat het er allemaal kinderlijker uitzag dan Mario kart

• TheHamQuestion
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-05 13:14

• Snow2D
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-05 10:34
Nee, meer 3d.

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-05 20:53
Kent iemand het spel Toto nog? Het was een ouderwetse CD-rom waarbij een geel groen mannetje (soort speelse astronaut in een ufo) de main character was waarmee je als kind allerlei "spelletjes" kon spelen.

• AnoukS
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-06 08:37
Ik zoek een spel dat ik vroeger heb gespeeld ergens jaren 90 begin 2000s. Wij hadden een mac, dus het spel moest daar op gespeeld kunnen worden. Het was een educatief spel, waar je leerde tellen of de letters leerde. Als je een opdrachtje goed had gedaan, bijvoorbeeld een aantal sommetjes, dan mocht je een vingerafdruk zoeken. Als je genoeg vingerafdrukken had gevonden, had je een boef gevangen en belande die weer achter de tralies. Weet iemand welk spel ik bedoel?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Mog
Mog schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:04:
  • MS-DOS
  • Top down
  • Fel blauwe zee
Grappig hoe flashbacks werken. Vandaag was ik in het museum van de 20e eeuw in Hoorn. Daar stond een arcade machine met Pac-Man. Ineens had ik weer dezelfde flashback. Super vaag. En opeens wist ik het: een oude Pac-Man kloon. MobyGames afgestruind en ik heb het gevonden: CD-Man Version 2 (level 2).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spyroofnl
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-05 09:18
Kyumia schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:54:
Ik ben ook opzoek naar een spelletje dat ik vroeger speelde (dacht rond 2000). Het was een 2d tilegame, je was zelf een rondje (met gezicht) en je moest altijd van punt A naar B om het level te halen (je begon links, moest naar rechts). Onderweg kon je gele en rode kralen (?) oppakken voor extra punten. Je had obstakels zoals electriciteitsbarrieres en sommige tiles mocht je maar 1 of 2 keer overheen. Ik kan me herinneren dat bij het opstarten/afsluiten van het spel altijd groot het Hubo-logo in beeld was (de geel/zwarte). Het was niet een heel groot spel, je kon hem dacht ik binnen een uur uitspelen.
Ik zocht naar dit spel en kwam jou reactie tegen!! Heb je hem inmiddels kunnen vinden?
Volgens mij was het een spel uitgebracht voor / in samenwerking met Hubo die toen 25 jaar was. Mijn opa had een Hubo dus hij had die game ook ooit gekregen. Zover ik me kon herinneren stond er op: Hubo 25 jaar. Ik herinner me inderdaad de electriciteitsbarieres, en de tiles waar je maar 1x over heen kon. Ik hoor zelfs de geluiden van die electriciteitsbariere nog precies in mn hoofd :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:16
spyroofnl schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:25:
[...]

Ik zocht naar dit spel en kwam jou reactie tegen!! Heb je hem inmiddels kunnen vinden?
Volgens mij was het een spel uitgebracht voor / in samenwerking met Hubo die toen 25 jaar was. Mijn opa had een Hubo dus hij had die game ook ooit gekregen. Zover ik me kon herinneren stond er op: Hubo 25 jaar. Ik herinner me inderdaad de electriciteitsbarieres, en de tiles waar je maar 1x over heen kon. Ik hoor zelfs de geluiden van die electriciteitsbariere nog precies in mn hoofd :D
jdkjr in "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spyroofnl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QDBanzai
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-05 13:17
Ik zoek een titel van een MMORPG-ish game (geloof ik) op de ps4. Volgens mij ps4/sony exclusive toendertijd.
Het ging jaren geleden om een upcoming game daarna niet meer gecheckt. Weetniet of het ook voor het westen was, maar geloof het wel.
Het zag er erg kleurrijk uit.
Van wat ik herriner tenminste 4 player party sizes en online play met elkaar geloof ik.
Grotere enemy types dichtbij zoiets als monster hunter/dragon dogma misschien?

Doet me ook denken aan dragon quest XI in gebruik van kleurpallete artstyle misschien?
Het was een beetje cartoonisch stijl.

[Voor 6% gewijzigd door QDBanzai op 08-05-2023 13:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• spyroofnl
spyroofnl schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:25:
[...]

Voor alle toekomstige mensen die dit spel zoeken, ik heb de CD gevonden. Is verder nergens op het internet te vinden. Hier een video van de game: YouTube: Hubob on Windows 98SE

Ik heb de game op archive gezet: https://archive.org/details/hubob

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 18:12
QDBanzai schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:17:
Ik zoek een titel van een MMORPG-ish game (geloof ik) op de ps4. Volgens mij ps4/sony exclusive toendertijd.
Het ging jaren geleden om een upcoming game daarna niet meer gecheckt. Weetniet of het ook voor het westen was, maar geloof het wel.
Van wat ik herriner tenminste 4 player party sizes en online play met elkaar geloof ik.

Doet me ook denken aan dragon quest XI in gebruik van kleurpallete artstyle misschien?
Wildstar? Dauntless? Caravan Stories?

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:16
QDBanzai schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:17:

Genshin Impact misschien?

https://genshin.hoyoverse.com/en/

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:19
Ik ben op zoek naar een DOS spel wat draait om een bal/ballon. Je moet door een doolhof gaan en de uitgang vinden. Wanneer je beweegt zie je lucht uit een bepaalde plek wegstromen en daardoor loopt de bal/ballon langzaam leeg. Het spel is over wanneer je iets scherps raakt of als de ballon compleet leeg is. Je kunt wel weer oppompen door naar een soort ventilator te vliegen. Tevens kon de ballon ook knallen als deze te hard werd opgepompt. Ik kan mij heugen dat het spel Helium 3D heette, maar ik kan hier niks op vinden :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 18:10
Krysa schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:44:
Ik ben op zoek naar een DOS spel wat draait om een bal/ballon. Je moet door een doolhof gaan en de uitgang vinden. Wanneer je beweegt zie je lucht uit een bepaalde plek wegstromen en daardoor loopt de bal/ballon langzaam leeg. Het spel is over wanneer je iets scherps raakt of als de ballon compleet leeg is. Je kunt wel weer oppompen door naar een soort ventilator te vliegen. Tevens kon de ballon ook knallen als deze te hard werd opgepompt. Ik kan mij heugen dat het spel Helium 3D heette, maar ik kan hier niks op vinden :(
Helious wellicht?
of deel 2

[Voor 4% gewijzigd door Flapperbol op 26-05-2023 14:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:19
Haha dit is hem gewoon. Dank! _/-\o_
Pagina: 1 ... 66 67 68 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee