Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-05 08:14
Ik zoek al jaren een spelletje van vroeger, ik denk rond eind-jaren-90s. Het was net wel, net niet Windows 95 laten we maar zeggen :). Je bestuurde een vrij futuristisch vliegtuigje dat kon "landen" in het moederschip. Ik heb werkelijk geen idee hoe de naam van het spelletje was en meer details kan ik eigenlijk ook niet geven. Wie o wie verlost mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-05 21:16

Khaine

Python liefhebber

smeerbartje schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:50:
Ik zoek al jaren een spelletje van vroeger, ik denk rond eind-jaren-90s. Het was net wel, net niet Windows 95 laten we maar zeggen :). Je bestuurde een vrij futuristisch vliegtuigje dat kon "landen" in het moederschip. Ik heb werkelijk geen idee hoe de naam van het spelletje was en meer details kan ik eigenlijk ook niet geven. Wie o wie verlost mij?
Dat kan echt van alles zijn. :D
Heb je wat meer details? Was het b.v. kleurrijk of juist monochroom. Wat kon je doen in het spel? Wat was het perspectief (zijkant, vanuit de cockpit, etc)?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Khaine schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:56:
[...]

Dat kan echt van alles zijn. :D
Heb je wat meer details? Was het b.v. kleurrijk of juist monochroom. Wat kon je doen in het spel? Wat was het perspectief (zijkant, vanuit de cockpit, etc)?
Ja I know :). Ik ga een poging doen:
- Het was volgens mij in de tijd van Pentium 1
- Het was ofwel een DOS game (DOS4GW) ofwel nét Windows 95
- Het was vrij "futuristisch", beetje toekomst vliegtuigjes dus

En zoals gezegd, je kon "landen" in een mothership, om daar vervolgens ammo te laden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
smeerbartje schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:50:
Raptor

Wikipedia: Raptor: Call of the Shadows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Helaas, dit is hem niet.
Alleen belangrijk detail: Raptor is een "van boven gezien"-game.
Mijn game is meer vanuit ACHTER het vliegtuig gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-05 20:29
smeerbartje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 07:35:
[...]

Helaas, dit is hem niet.
Vergelijkbaar met After Burner II?
YouTube: After Burner II Longplay (Arcade) [60 FPS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-05 15:46
smeerbartje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 07:35:
[...]

Helaas, dit is hem niet.
Aan dit soort informatie hebben we iets.

Nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Qua looks lijkt het hier een beetje op, maar het is hem niet.
Mijn game is denk ik iets later gereleased.
Misschien beter dat ik het maar opgeef, want ik besef dat ik jullie niets kan geven qua info :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
smeerbartje schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:42:
[...]

Qua looks lijkt het hier een beetje op, maar het is hem niet.
Mijn game is denk ik iets later gereleased.
Misschien beter dat ik het maar opgeef, want ik besef dat ik jullie niets kan geven qua info :).
Fury3? Camera achter het schip, uitgebracht in 1995, landen op een moederschip om te herladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkwDUts5kuq3LZVtNM8oGirjeC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCfYEpc89avsv6JEV6Rykcjq.jpg?f=fotoalbum_large

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:39
Terminal Velocity of Hellbender? Descent is het waarschijnlijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik keek laatst een cartoon met mijn kinderen mee en ineens had ik een flashback naar een spel van vroeger. Maar ik zou niet meer weten welk spel dit is. Ik kom ook niet verder bij het zoeken.
  • MS-DOS
  • 16-bit achtige graphics
  • Top down
  • Fel blauwe zee
  • Haaien die cirkels draaien met hun vin boven water
  • Ik meen te herinneren dat er ook een mens in een reddingsboei in het water dreef
Het is heel summier, maar groter was de flashback niet :(

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

Mog schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:04:
Ik keek laatst een cartoon met mijn kinderen mee en ineens had ik een flashback naar een spel van vroeger. Maar ik zou niet meer weten welk spel dit is. Ik kom ook niet verder bij het zoeken.
  • MS-DOS
  • Top down
  • Fel blauwe zee
  • Ik meen te herinneren dat er ook een mens in een reddingsboei in het water dreef
geen genre ?
- sid meier's pirates
- port royale

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

knightofn1 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:08:
[...]

geen genre ?
- sid meier's pirates
- port royale
Ik weet het echt niet meer. Echt balen. Ik ben bang dat het té summier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:40
YouTube: California Games II - MS-DOS (Epyx 1990)

Het surfen in California Games 1 had wel een haai ook er bij... die vrouw in die reddingsboei klopt in ieder geval.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow2D
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik ben op zoek naar een 3d computerspel voor PC, uitgebracht rond het jaar 2000 (misschien gemaakt door nederlandse ontwikkelaars want vgm nederlandse stemmen tijdens cutscenes).

De hoofdpersoon is een kleine rode alien met een groot hoofd en gele ogen.
Ziet er in mijn herinnering zo uit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IR-YwHmAjpUeYVjSEHgwHJ00GdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOsaDz5AI34FAsvfwlvrSvsb.jpg?f=fotoalbum_large

Je bevond je op een ruimteschip, dat was een soort van de hub waar je telkens naar terugkeerde.
Er waren andere mensen(?wezens?) op het schip, dat was je team.
Je werd naar aarde(?) toegestraald om daar levels door te spelen. Het waren een soort van puzzel levels.
Het was top-down view. Er waren levels met schaduwwezens die alleen konden overleven in de schaduw. In mijn herinnering lag er veel nadruk op schaduw/licht als gameplay mechanic.

Wellicht heette de alien Ollie, weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Snow2D schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:10:
Ik ben op zoek naar een 3d computerspel voor PC, uitgebracht rond het jaar 2000 (misschien gemaakt door nederlandse ontwikkelaars want vgm nederlandse stemmen tijdens cutscenes).

De hoofdpersoon is een kleine rode alien met een groot hoofd en gele ogen.
Ziet er in mijn herinnering zo uit;
[Afbeelding]

Je bevond je op een ruimteschip, dat was een soort van de hub waar je telkens naar terugkeerde.
Er waren andere mensen(?wezens?) op het schip, dat was je team.
Je werd naar aarde(?) toegestraald om daar levels door te spelen.
Het was top-down view. Er waren levels met schaduwwezens die alleen konden overleven in de schaduw. In mijn herinnering lag er veel nadruk op schaduw/licht als gameplay mechanic.

Wellicht heette de alien Ollie, weet ik niet zeker.
Project Paradise?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ha6Ae0-T78Mi9MD4vTfKuXgf_J8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9tddikI5JC3iP0EcxTIJcxlb.png?f=fotoalbum_large

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:53
gupfishy schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:35:
[...]

helaas waren deze het niet, maar ik heb het gevonden. en zo simpel is het wat naam betreft

Airwolf!!! geniale game :-)
Zo grappig.. dat was werkelijk de eerste reactie die ik net had bij het lezen van dit topic.. en vervolgens zie ik je eigen antwoord met precies deze naam! Mooi dat je hem hebt gevonden. Ik speelde deze altijd op de Commodore 64. Vond het echt eent of spel toen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHamQuestion
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik zoek een PS2 game. Het was een soort Mario kart achtige setting kwa gameplay. Racen en in mijn herinnering met kistjes maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik weet dat er nog een soort halloween leven was en dat het er allemaal kinderlijker uitzag dan Mario kart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TheHamQuestion schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:38:
Ik zoek een PS2 game. Het was een soort Mario kart achtige setting kwa gameplay. Racen en in mijn herinnering met kistjes maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik weet dat er nog een soort halloween leven was en dat het er allemaal kinderlijker uitzag dan Mario kart
Afbeeldingslocatie: https://www.ps2gameshop.nl/images/thumbnails/492/492/detailed/4/myth_marker_kart.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheHamQuestion
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow2D
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-06-2023
Nee, meer 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2024
Kent iemand het spel Toto nog? Het was een ouderwetse CD-rom waarbij een geel groen mannetje (soort speelse astronaut in een ufo) de main character was waarmee je als kind allerlei "spelletjes" kon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnoukS
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik zoek een spel dat ik vroeger heb gespeeld ergens jaren 90 begin 2000s. Wij hadden een mac, dus het spel moest daar op gespeeld kunnen worden. Het was een educatief spel, waar je leerde tellen of de letters leerde. Als je een opdrachtje goed had gedaan, bijvoorbeeld een aantal sommetjes, dan mocht je een vingerafdruk zoeken. Als je genoeg vingerafdrukken had gevonden, had je een boef gevangen en belande die weer achter de tralies. Weet iemand welk spel ik bedoel?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mog schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:04:
  • MS-DOS
  • Top down
  • Fel blauwe zee
Grappig hoe flashbacks werken. Vandaag was ik in het museum van de 20e eeuw in Hoorn. Daar stond een arcade machine met Pac-Man. Ineens had ik weer dezelfde flashback. Super vaag. En opeens wist ik het: een oude Pac-Man kloon. MobyGames afgestruind en ik heb het gevonden: CD-Man Version 2 (level 2).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gt2Sh9LqHaaI2UOWk7NxtzsRd3I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/RvYcl9Fi3U1xfTGE3SPp5D9h.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyroofnl
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-07-2024
Kyumia schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:54:
Ik ben ook opzoek naar een spelletje dat ik vroeger speelde (dacht rond 2000). Het was een 2d tilegame, je was zelf een rondje (met gezicht) en je moest altijd van punt A naar B om het level te halen (je begon links, moest naar rechts). Onderweg kon je gele en rode kralen (?) oppakken voor extra punten. Je had obstakels zoals electriciteitsbarrieres en sommige tiles mocht je maar 1 of 2 keer overheen. Ik kan me herinneren dat bij het opstarten/afsluiten van het spel altijd groot het Hubo-logo in beeld was (de geel/zwarte). Het was niet een heel groot spel, je kon hem dacht ik binnen een uur uitspelen.
Ik zocht naar dit spel en kwam jou reactie tegen!! Heb je hem inmiddels kunnen vinden?
Volgens mij was het een spel uitgebracht voor / in samenwerking met Hubo die toen 25 jaar was. Mijn opa had een Hubo dus hij had die game ook ooit gekregen. Zover ik me kon herinneren stond er op: Hubo 25 jaar. Ik herinner me inderdaad de electriciteitsbarieres, en de tiles waar je maar 1x over heen kon. Ik hoor zelfs de geluiden van die electriciteitsbariere nog precies in mn hoofd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:23
spyroofnl schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:25:
[...]

Ik zocht naar dit spel en kwam jou reactie tegen!! Heb je hem inmiddels kunnen vinden?
Volgens mij was het een spel uitgebracht voor / in samenwerking met Hubo die toen 25 jaar was. Mijn opa had een Hubo dus hij had die game ook ooit gekregen. Zover ik me kon herinneren stond er op: Hubo 25 jaar. Ik herinner me inderdaad de electriciteitsbarieres, en de tiles waar je maar 1x over heen kon. Ik hoor zelfs de geluiden van die electriciteitsbariere nog precies in mn hoofd :D
jdkjr in "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyroofnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QDBanzai
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik zoek een titel van een MMORPG-ish game (geloof ik) op de ps4. Volgens mij ps4/sony exclusive toendertijd.
Het ging jaren geleden om een upcoming game daarna niet meer gecheckt. Weetniet of het ook voor het westen was, maar geloof het wel.
Het zag er erg kleurrijk uit.
Van wat ik herriner tenminste 4 player party sizes en online play met elkaar geloof ik.
Grotere enemy types dichtbij zoiets als monster hunter/dragon dogma misschien?

Doet me ook denken aan dragon quest XI in gebruik van kleurpallete artstyle misschien?
Het was een beetje cartoonisch stijl.

[ Voor 6% gewijzigd door QDBanzai op 08-05-2023 13:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spyroofnl
spyroofnl schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:25:
[...]

Voor alle toekomstige mensen die dit spel zoeken, ik heb de CD gevonden. Is verder nergens op het internet te vinden. Hier een video van de game: YouTube: Hubob on Windows 98SE

Ik heb de game op archive gezet: https://archive.org/details/hubob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-05 23:09
QDBanzai schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:17:
Ik zoek een titel van een MMORPG-ish game (geloof ik) op de ps4. Volgens mij ps4/sony exclusive toendertijd.
Het ging jaren geleden om een upcoming game daarna niet meer gecheckt. Weetniet of het ook voor het westen was, maar geloof het wel.
Van wat ik herriner tenminste 4 player party sizes en online play met elkaar geloof ik.

Doet me ook denken aan dragon quest XI in gebruik van kleurpallete artstyle misschien?
Wildstar? Dauntless? Caravan Stories?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:25
QDBanzai schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:17:

Genshin Impact misschien?

https://genshin.hoyoverse.com/en/

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-04 10:56
Ik ben op zoek naar een DOS spel wat draait om een bal/ballon. Je moet door een doolhof gaan en de uitgang vinden. Wanneer je beweegt zie je lucht uit een bepaalde plek wegstromen en daardoor loopt de bal/ballon langzaam leeg. Het spel is over wanneer je iets scherps raakt of als de ballon compleet leeg is. Je kunt wel weer oppompen door naar een soort ventilator te vliegen. Tevens kon de ballon ook knallen als deze te hard werd opgepompt. Ik kan mij heugen dat het spel Helium 3D heette, maar ik kan hier niks op vinden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 07:26
Krysa schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:44:
Ik ben op zoek naar een DOS spel wat draait om een bal/ballon. Je moet door een doolhof gaan en de uitgang vinden. Wanneer je beweegt zie je lucht uit een bepaalde plek wegstromen en daardoor loopt de bal/ballon langzaam leeg. Het spel is over wanneer je iets scherps raakt of als de ballon compleet leeg is. Je kunt wel weer oppompen door naar een soort ventilator te vliegen. Tevens kon de ballon ook knallen als deze te hard werd opgepompt. Ik kan mij heugen dat het spel Helium 3D heette, maar ik kan hier niks op vinden :(
Helious wellicht?
of deel 2

[ Voor 4% gewijzigd door Flapperbol op 26-05-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-04 10:56
Haha dit is hem gewoon. Dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik ben op zoek naar een spelletje wat ik als kind gespeeld heb, wat het zo'n jaar of 20 geleden maakt.

Het 'probleem' is dat ik maar kleine flarden kan herinneren in een vlaag wat onlangs in me op kwam.

Volgens mij had je als intro dat je door een soort tunnel idee heen gaat en in het wereldje van het spel terecht komt.

In het spel moest je volgens mij als een soort wereld waar je per 'scherm' doorheen kon 'lopen' verschillende plekken bezoeken om onderdelen te zoeken/vinden waarmee je uiteindelijk een soort flipperkast kon maken.

Verder was het spelletje in het Nederlands te spelen, maar of het van oorsprong Nederlands was weet ik dan weer niet zeker.

Iemand een beter geheugen en weet welk spel ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

technicum schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:13:
Ik ben op zoek naar een spelletje wat ik als kind gespeeld heb, wat het zo'n jaar of 20 geleden maakt.

Het 'probleem' is dat ik maar kleine flarden kan herinneren in een vlaag wat onlangs in me op kwam.

Volgens mij had je als intro dat je door een soort tunnel idee heen gaat en in het wereldje van het spel terecht komt.

In het spel moest je volgens mij als een soort wereld waar je per 'scherm' doorheen kon 'lopen' verschillende plekken bezoeken om onderdelen te zoeken/vinden waarmee je uiteindelijk een soort flipperkast kon maken.

Verder was het spelletje in het Nederlands te spelen, maar of het van oorsprong Nederlands was weet ik dan weer niet zeker.

Iets meer info zou idd helpen. Wat is het perspectief? Kijk je van de zijkant of van boven op de speler? Ik ga er nu gemakshalve vanuit dat het spel 2D en niet 3D was....
Speelde je op windows of op een console?
Indien windows, was dat Windows XP of iets ouders?
Was het kleurrijk of juist heel dof?
Speelde je in het heden, de toekomst of verleden?
etc. etc.

Alles kan helpen in de zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
technicum schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:13:

Gadget: Lost in Time? Je moest onderdelen vinden voor een tijdmachine, niet voor een flipperkast, maar het heeft wel een soort psychedelische tunnel in het menu dat het tijdreizen moet voorstellen. Het kon volgens mij in het Nederlands worden gespeeld, en je moet door verschillende werelden lopen om de onderdelen te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 23-06-2023 11:13 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:03

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Mijn vriendin is al lang opzoek naar een spel maar ze kan het niet vinden. Hopelijk weet hier iemand het spel te benoemen!

Het is een paardenspel wat ze begin jaren 2000 gespeeld heeft op de PC. De verhaallijn van het spel begon met een brand in een stal. Verder was het mogelijk om op paarden te rijden en zaten er point en click quests (a la freddy fish) in. Ook weet ze nog met 100% zekerheid te zeggen dat er een point and click scene in zat met een schaal, als je daarop klikte kreeg je "Deze schaal is leeg" te horen.

Het is niet heel veel informatie, meer kan ze zich ook niet echt herinneren. Hopelijk gaat er bij iemand een lampje branden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Koozza schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:26:
Mijn vriendin is al lang opzoek naar een spel maar ze kan het niet vinden. Hopelijk weet hier iemand het spel te benoemen!

Het is een paardenspel wat ze begin jaren 2000 gespeeld heeft op de PC. De verhaallijn van het spel begon met een brand in een stal. Verder was het mogelijk om op paarden te rijden en zaten er point en click quests (a la freddy fish) in. Ook weet ze nog met 100% zekerheid te zeggen dat er een point and click scene in zat met een schaal, als je daarop klikte kreeg je "Deze schaal is leeg" te horen.

Het is niet heel veel informatie, meer kan ze zich ook niet echt herinneren. Hopelijk gaat er bij iemand een lampje branden!
Beetje speld in een hooiberg zo. Heb je meer info?
Was het voor windows of op een console? Speelde je van de zijkant perspectief of was het al 3d? Had het een bepaald thema (b.v. barbie of van een paardenserie)? Etc. etc.

Alle extra info vergroot de vindkans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05 22:38

TheAnthonyNL

PC Gamer

Koozza schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:26:

Kijk voor de gein eens hier: https://horsegamedatabase...y:Games_released_in_2000s

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:03

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Khaine schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:53:
[...]

Beetje speld in een hooiberg zo. Heb je meer info?
Was het voor windows of op een console? Speelde je van de zijkant perspectief of was het al 3d? Had het een bepaald thema (b.v. barbie of van een paardenserie)? Etc. etc.

Alle extra info vergroot de vindkans.
Helaas niet al teveel info. Zoals ik zei was het voor de PC; Windows dus. Van wat ik begreep was het al 3D. Ook het point en click gedeelte was 3d (of nouja... Statisch 3d). Het is voor zover ze zich kan herinneren geen deel van een thema geweest.

Ik zal ook de gelinkte wiki pagina eens doorspitten! Bedankt voor die link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthonybml
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13-08-2023
Er is een game wat ik lang geleden gespeeld heb. Denk dat het of op mijn Windows 3.1 machine gespeeld heb op een iets latere Windows 95.

In het spel begin je met een auto of motor (één van de twee) in een soort deathmatch arena met iets van 3 rondes. Je kunt van arena naar arena teleporteren waar dan andere Auto’s rijden. Die moet je dan neerschieten.

Het speelt zich af in een soort futuristische setting waarvan de auto’s dan ook als ik mij goed herinner een soort lijn van kleur achter zich krijgen zoals in de film Tron. Het is 3D en het is first person of heel misschien third person. Ik herinner mij veel zwart en rood. Dus de wereld vooral zwart met rode neon lichten.

Het is alweer 20 jaar geleden en was ook nog niet zo oud, dus hopelijk kunnen jullie er wat mee.

Bedankt alvast voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:24
Anthonybml schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:06:
Er is een game wat ik lang geleden gespeeld heb. Denk dat het of op mijn Windows 3.1 machine gespeeld heb op een iets latere Windows 95.

In het spel begin je met een auto of motor (één van de twee) in een soort deathmatch arena met iets van 3 rondes. Je kunt van arena naar arena teleporteren waar dan andere Auto’s rijden. Die moet je dan neerschieten.

Het speelt zich af in een soort futuristische setting waarvan de auto’s dan ook als ik mij goed herinner een soort lijn van kleur achter zich krijgen zoals in de film Tron. Het is 3D en het is first person of heel misschien third person. Ik herinner mij veel zwart en rood. Dus de wereld vooral zwart met rode neon lichten.

Het is alweer 20 jaar geleden en was ook nog niet zo oud, dus hopelijk kunnen jullie er wat mee.

Carmageddon?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthonybml
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13-08-2023
Carmageddon is het niet. Dat is alweer een stuk later.
Als het al op een ander spel lijkt is het denk ik eerder Radix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen606
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:51
Sjuulicious schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:07:
Hi all,

Ik ben opzoek naar een spel wat ik vroeger speelde. Ik speelde hem vanuit een CD-rom op de computer. Ik gok in het Nederlands. Ik weet nog dat er een grote boom in voorkwam en dat hij zijn familie moest redden. Iedereen had namelijk de niesziekte gekregen of er was in ieder geval iets met niezen. Ik dacht daarom ook dat het spel 'Hatjoe' heette maar kan helaas niets vinden. De caracters leken een beetje op kleine trollen.

Iemand??

Thanks!
Late reactie, maar voor als iemand hier ook via Google op terecht komt (zoals wij zojuist).. het spel heet: Hatsjie! de Gorps en de niesvloek.

(Referentie: https://www.bibliotheek.n....157175111.html/hatsjie-/)

Edit: rare zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Forsaken Wikipedia: Forsaken (video game)

[ Voor 21% gewijzigd door itons op 02-07-2023 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

Wikipedia: Quarantine (video game) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:39

Wipeout 2097? Heeft veel zwart en rood neon achtig. Dat spel komt uit 1997 (PC) en misschien te nieuw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05 22:38

TheAnthonyNL

PC Gamer

Niemand hier die toevallig Gordi: Paniek in de studio heeft liggen of een rip ervan ?

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxox
  • Laatst online: 29-04 19:17
Ik zoek 2 spelletjes, ze zijn al van lang geleden, ik denk zelfs uit de commondore 64 tijd.

Het eerste spelletje ben je een piloot van een vliegtuig. Je moet een gebouw plat bombarderen. Wanneer dat gelukt is moet je het vliegtuigje aan de grond zetten. Wanneer dat gelukt is springt het pilootje uit het vliegtuigje en zwaait met een vlag. het was een 2d beeld volgens mij.

het 2de spelletje is een pacman. Het grote verschil met de originele pacman is dat je het doolhof poortjes hebt waar je doorheen kan gaan, de poortjes sluiten dan weer andere doorgangen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

voxox schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:06:
Ik zoek 2 spelletjes, ze zijn al van lang geleden, ik denk zelfs uit de commondore 64 tijd.

Het eerste spelletje ben je een piloot van een vliegtuig. Je moet een gebouw plat bombarderen. Wanneer dat gelukt is moet je het vliegtuigje aan de grond zetten. Wanneer dat gelukt is springt het pilootje uit het vliegtuigje en zwaait met een vlag. het was een 2d beeld volgens mij.
Misschien Sopwith?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxox
nee helaas deze is het niet, het heeft er wel wat weg van maar deze is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:04
het 2de spelletje is een pacman. Het grote verschil met de originele pacman is dat je het doolhof poortjes hebt waar je doorheen kan gaan, de poortjes sluiten dan weer andere doorgangen af.
Lady Bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online

Wings of Fury?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:24

Blue Max? Piloot die uit het vliegtuig springt weet ik niet, geloof niet dat ik ooit het vliegtuig aan de grond heb weten te zetten
https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Max_(video_game)

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 01:29

Die tweede zou CD-Man kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxox
FrankRicard schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:30:
[...]

Die tweede zou CD-Man kunnen zijn.
Nee cd-man is het niet.
Lady bug is het niet, maar lijkt er wel op, net als lazy bug van de Philips p2000. In mijn hoofd was die nog wel anders maar het is dan ook meer dan 30 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxox
Caeruleus schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:53:
[...]

Blue Max? Piloot die uit het vliegtuig springt weet ik niet, geloof niet dat ik ooit het vliegtuig aan de grond heb weten te zetten
https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Max_(video_game)
Nee helaas, welke ik bedoel is ook nog wat simpeler. Het flat gebouw staat in het midden van het scherm, je vliegt er telkens opnieuw overheen alleen ga je steeds lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan.wiersma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09-2023
ik zoek een spel uit het dos of win 95 tijdperk eigenlijk een soort van doom shooter alleen dan met zombies en heel veel verborgen muren, en ipv een gun schiet je vuurballen uit je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Edit; Nevermind, was al geprobeerd...

[ Voor 95% gewijzigd door Flapperbol op 10-07-2023 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-05 18:51
Jan.wiersma schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:02:
ik zoek een spel uit het dos of win 95 tijdperk eigenlijk een soort van doom shooter alleen dan met zombies en heel veel verborgen muren, en ipv een gun schiet je vuurballen uit je hand.
Heretic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan.wiersma
nee die niet! wel geweldig spel btw :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacEnny
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-05 14:16
Catacomb 3-D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:16

jgj82

Ja, maar = nee

Hexen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 01:29
Rise of the Triad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan.wiersma
dit is m ja! bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laura67689
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-07-2023
Hoi allen,

Ik zoek de naam van twee hele oude spellen die ik heb gespeeld toen ik jong was. Ik denk dat ik ze tussen de 15/20 jaar geleden voor het laatst heb gespeeld, dus het zal ook beide vrij oud zijn.

Het eerste spel heb ik vrij weinig herinneringen aan. Het zal tussen de 15/20 jaar oud zijn en het was een spel voor op de computer. Ik weet alleen nog dat het te maken had met pinguïns en iglo's.

Het tweede spel zal ook rond de 15/20 jaar oud zijn en was ook een spel voor op de computer. Ik herinner me dat je een mannelijk poppetje was en het speelde zich af in de jungle. Het waren allemaal minigames volgens mij waardoor je steeds verder kwam. Ik herinner me specifiek dat een van de spellen was dat je een puzzel op moest lossen terwijl de ruimte onder water liep. Een ander spel was dat je via lianen door de jungle moest slingeren. Als ik dit op zoek vind ik allerlei tarzan-gerelateerde spellen waarbij je muntjes moet pakken. Dit was het niet. Het was puur één level uit dit spel waar je aan lianen moest slingeren om verder te kunnen komen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Edit: het waren beide games op dvd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:43

Jorissie87

No diggity

Laura67689 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:37:
Hoi allen,

Ik zoek de naam van twee hele oude spellen die ik heb gespeeld toen ik jong was. Ik denk dat ik ze tussen de 15/20 jaar geleden voor het laatst heb gespeeld, dus het zal ook beide vrij oud zijn.

Het eerste spel heb ik vrij weinig herinneringen aan. Het zal tussen de 15/20 jaar oud zijn en het was een spel voor op de computer. Ik weet alleen nog dat het te maken had met pinguïns en iglo's.

Het tweede spel zal ook rond de 15/20 jaar oud zijn en was ook een spel voor op de computer. Ik herinner me dat je een mannelijk poppetje was en het speelde zich af in de jungle. Het waren allemaal minigames volgens mij waardoor je steeds verder kwam. Ik herinner me specifiek dat een van de spellen was dat je een puzzel op moest lossen terwijl de ruimte onder water liep. Een ander spel was dat je via lianen door de jungle moest slingeren. Als ik dit op zoek vind ik allerlei tarzan-gerelateerde spellen waarbij je muntjes moet pakken. Dit was het niet. Het was puur één level uit dit spel waar je aan lianen moest slingeren om verder te kunnen komen.

Misschien offtopic maar ik voel me ineens heel oud als spellen van 15-20 jaar geleden als "hele oude spellen" worden bettiteld. Ik speelde 20 jaar gelden Medal of Honor Allied Assault, Call of Duty en Max Payne 2 :9

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Hoi allen,

De tweede is volgens mij Jungle Hunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laaaulie
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik weet PRECIES welk spel jullie bedoelen en ben ook al jaren op zoek naar de naam, zonder succes.
Hier nog wat herinneringen van mij, mocht iemand het daar aan herkennen…

Je moest inderdaad andere dieren helpen, maar er zaten ook fanatasiefiguren in. Sommige hielpen je, en sommige werkten je juist tegen. Zo had je een soort groene heuvel waar 2 kaboutertjes in woonden die je konden helpen. Een heks bij een boom en dan werd je daar geelectrocuteerd door een bliksemschicht. Onder een brug had je vissen met snorkels op die een bordspelletje aan het doen waren. En ergens in een boom had je volgens mij een uil. Ik kan me ook nog een “sluwe” vos herinneren die het pad blokkeerde. (Dan hoorde je volgens mij ook dat orgel geluidje zoals eerder omschreven).

Ik kan me heugen als kind dat ik het spel nooit uit heb kunnen spelen en omdat ik niet wist hoe ik voorbij de sluwe vos kon komen.. :’-)

Zou heeeeel graag horen hoe het spel heette!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laaaulie
  • Laatst online: 19-07-2023
freezabelle schreef op zondag 27 februari 2022 @ 03:15:
Ik ben ook al zo lang op zoek naar een spelletje op de computer met een muis en een mug. Het begint volgens mij in een soort boomhut (iets van een ladder staat mij bij) en je moet inderdaad andere helpen.

Iets wat me ook nog bij staat is iets met een put en elke keer kwam er dan een heel eng “orgel” geluid (zoals uit horrorfilms). Ik denk dat we het misschien over hetzelfde spel hebben.

Wie o wie weet om welk spelletje dit gaat?

[...]
Uhhhh…. Was dus in reactie hier op trouwens. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
laaaulie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:39:
Ik weet PRECIES welk spel jullie bedoelen en ben ook al jaren op zoek naar de naam, zonder succes.
Hier nog wat herinneringen van mij, mocht iemand het daar aan herkennen…

Je moest inderdaad andere dieren helpen, maar er zaten ook fanatasiefiguren in. Sommige hielpen je, en sommige werkten je juist tegen. Zo had je een soort groene heuvel waar 2 kaboutertjes in woonden die je konden helpen. Een heks bij een boom en dan werd je daar geelectrocuteerd door een bliksemschicht. Onder een brug had je vissen met snorkels op die een bordspelletje aan het doen waren. En ergens in een boom had je volgens mij een uil. Ik kan me ook nog een “sluwe” vos herinneren die het pad blokkeerde. (Dan hoorde je volgens mij ook dat orgel geluidje zoals eerder omschreven).

Ik kan me heugen als kind dat ik het spel nooit uit heb kunnen spelen en omdat ik niet wist hoe ik voorbij de sluwe vos kon komen.. :’-)

Zou heeeeel graag horen hoe het spel heette!
Skipper & Skeeto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
in mijn kleuterjaren speelde ik een basketbalspel op de snes. waar vuur uit de bal kwam toen je deze gooide, weet iemand hoe dit spelletje heet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 17:05
Farabi schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:09:
in mijn kleuterjaren speelde ik een basketbalspel op de snes. waar vuur uit de bal kwam toen je deze gooide, weet iemand hoe dit spelletje heet?
NBA Jam misschien?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Volgens mij niet. Was een ander soort spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Laatst online: 11:45
Farabi schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:09:
Staat wellicht hier tussen;
YouTube: Every Super Nintendo Basketball Game - SNESdrunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 15:50
Looney Tunes B-Ball?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asiram1985
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik ben al heel lang op zoek naar een race spel wat ik elke pauze speelde op de basisschool groep 7/8.
Dat was ongeveer in 1996 of 1997.
Het was een 2D race spel. Je had zelf een klein rood autootje en je bewoog letterlijk van de onderkant van het scherm naar boven.
Het was op een normale weg, groen (gras?) aan beide kanten.
Je moest onderweg door verschillende levels, het werd dan moeilijker en moest ook andere, langzamere auto's inhalen. Ik kan mij nog roze auto's of bussen herinneren. En sommige bewogen van links naar rechts zodat het moeilijk was om er langs te rijden.

Hopelijk weet iemand het! Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 19:41
@Asiram1985
Road Fighter?
Afbeeldingslocatie: https://www.financialexpress.com/wp-content/uploads/2017/04/Racing-games-form-the-90s-road-fighter.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 21:07
Ik zocht een spel over een soort Caveman, waarbij je als een soort vliegende taxi van bamboo mensen van plek naar plek moest brengen door een steeds lastiger wordend parcour.

Maar heb 'm al gevonden. Het is UGH. Wie kent hem nog?

Afbeeldingslocatie: https://playold.games/wp-content/uploads/2017/08/Ugh-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asiram1985
  • Laatst online: 10-11-2024
Jaaaaaa dat 's hem!! Super, heel erg bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalatonia
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-08-2023
Hoi allen,

Is dit toevallig Flipper en Lopaka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalatonia
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik heb steeds een vage herinnering van een spel. Naar mijn vermoeden is het een spel uit begin jaren 2000 tot 2005 denk ik. Het is een pc cdrom spel. Het is denk ik in 3D. Heel kleurrijk en als ik het goed herinner begint het in een (paarse?) tent. Het zit allemaal heel erg ver dus weet niet veel meer te beschrijven. Ik herinner me vaag een soort doolhof met een mannetje en hartjes denk ik. Ik geloof dat het echt zo'n meidenspelletje was.

Hopelijk kan iemand me helpen met deze vage omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:10
Ik zoek de naam (weet niet of het nog bestaat) van een oud online turn based spel. Het had geen graphics maar alleen maar getallen. Je kon iedere ronde tanks/infanterie en misschien nog iets bouwen/krijgen/ontwikkelen en vervolgens andere spelers aanvallen. Je kon ook samenwerken met anderen daarin. In mijn herinnering was de interface zwart met wat donkerrood. Iemand een idee?

Ik denk dat het rond 1998-2000 bestond

[ Voor 5% gewijzigd door PLAE op 16-08-2023 13:33 ]

• Ewout31
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2023
Goedemiddag, ik ben eigenlijk opzoek naar een pc spelletje. Ik weet niet meer of het op cd of diskette was. Het was een auto race in een soort kart. Op speelvelden waar je verborgen en gekleurde vlaggetjes moet verzamelen. Was tegen de computer meen ik. Ik dacht dat het zoover/zoofer heette maar dat weet ik niet zeker. Hoop dat het nog bestaat zou het graag nig is spelen.

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-05 23:09
Ewout31 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:36:
Goedemiddag, ik ben eigenlijk opzoek naar een pc spelletje. Ik weet niet meer of het op cd of diskette was. Het was een auto race in een soort kart. Op speelvelden waar je verborgen en gekleurde vlaggetjes moet verzamelen. Was tegen de computer meen ik. Ik dacht dat het zoover/zoofer heette maar dat weet ik niet zeker. Hoop dat het nog bestaat zou het graag nig is spelen.
In welk jaar speelde je dit? Windows? DOS? Hoe gedetailleerd waren de graphics? Was besturing met alleen toetsenbord?

• Ewout31
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2023
MarvelousMax schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:46:
[...]

In welk jaar speelde je dit? Windows? DOS? Hoe gedetailleerd waren de graphics? Was besturing met alleen toetsenbord?
Het was idd windiws, denk dat het half/eind jaren 90 was. Besturing was idd met toetsenbord. Je had verschillende keveks, en met een soort kart/botsauto reed je door een soort van plateaus waar je vanaf kon rijden, onder door etc en overal waren vkaggen verstopt. Ook voor de tegenstander(computer) staat me iets van bij dat het zoofer/hoever ofzo heette maar weet ik niet meer zeker.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:41
Ewout31 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:14:
[...]

Het was idd windiws, denk dat het half/eind jaren 90 was. Besturing was idd met toetsenbord. Je had verschillende keveks, en met een soort kart/botsauto reed je door een soort van plateaus waar je vanaf kon rijden, onder door etc en overal waren vkaggen verstopt. Ook voor de tegenstander(computer) staat me iets van bij dat het zoofer/hoever ofzo heette maar weet ik niet meer zeker.
Hover!. Kwam met Windows 95 op de CD mee.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
hcQd schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:32:
[...]

Hover!. Kwam met Windows 95 op de CD mee.
Was laatst hier op tweakers dat hij te downloaden en te spelen is op huidige besturingssystemen.

https://www.myabandonware.com/game/hover-c9y

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 17-08-2023 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:41
Arunia schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:36:
[...]

Was laatst hier op tweakers dat hij te downloaden en te spelen is op huidige besturingssystemen.

https://www.myabandonware.com/game/hover-c9y
Er staat zowel een download-link als een link naar een browser-versie in het wikipedia-artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:05
Okay beetje omweg, Ik zoek de 2 tank racer commercials
Met die imitatie robijn knuffel beer.

Poosje terug waren ze nog op YT te vinden maar kan ze nu niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DaWizza schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:35:
Het 1e spel dat ik zoek speelde ik op de 486.
Wat weet ik ervan:

De cover was een blauwe cyborg die een geweer vastheeft met vuur om hem heen.

Het spel zelf speelde isometrisch en je kon een team van 3 of 4 cyborgs samenstellen.
Deze kun je uitrusten met plasma en miniguns, shields en armor. Alles was ook te upgraden voor je volgende missie.

Nummer 2 die ik zoek:
Ook op de 486, misschien de pentium 200.

Deze had ik op een demo cd, het was een spaceship sidescroller bullethell met upgrades. 1 vd laatste upgrades waren een kanon met auto aim en een laser die naar voren en achter schoten.
Je kon zowel boven als onder je spaceship een wapen kiezen.

Waar ik per ongeluk achter kwam, is dat wanneer je je wapens wisselde (met bijv alleen boven een gun, onder niks) en dan snel op start drukte, dan had je op beide posities een wapen.

1 vd levels was onderwater.
Om m'n eigen vraag op te lossen: ik zag nummer 2 opeens random op 9gag _/-\o_

Het is Stargunner.
Ik heb meteen een filmpje aangezet en de nostalgische gevoelens vlogen voorbij..

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 13:46

Franko P.

Hit it.

Ben ook weer eens zoekende....

Msx 2 spel, het is een schietspel waarbij je richting een tempel loopt.
De achtergrond was het opvallendste, deze ververst telkens met 1 lijn waardoor het daadwerkelijk leek dat je richting die tempel aan het lopen was. Kan me herinneren dat de achtergrond voor die tijd althans erg mooi was.
Elk level had ook zijn eigen achtergrond.

Onderweg kon je volgens mij Power ups verzamelen en aan het einde was er een boss fight.

Heeft iemand een idee? Degene waarmee ik dat vroeger speelde zit nu ook wanhopig te zoeken. :P

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-05 10:19

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Franko P. schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:41:
Ben ook weer eens zoekende....

Msx 2 spel, het is een schietspel waarbij je richting een tempel loopt.
De achtergrond was het opvallendste, deze ververst telkens met 1 lijn waardoor het daadwerkelijk leek dat je richting die tempel aan het lopen was. Kan me herinneren dat de achtergrond voor die tijd althans erg mooi was.
Elk level had ook zijn eigen achtergrond.

Onderweg kon je volgens mij Power ups verzamelen en aan het einde was er een boss fight.

Heeft iemand een idee? Degene waarmee ik dat vroeger speelde zit nu ook wanhopig te zoeken. :P
Je beschrijving zegt me niet zoveel, althans bepaalde details doen me heel weinig belletjes rinkelen.

Een schietspel (dat heb je ook in heel veel soorten en maten) waar je richting een tempel loopt?

Bij schietspellen moet ik voornamelijk denken aan vliegtuigschiet spellen, maar dan vlieg/scroll je van beneden naar boven met een uitzondering in de vorm van Gradius die dan juist van links naar rechts gaan

Maar jij hebt het echt specifiek over lopen (en in de regel van links naar rechts), maar jouw beschrijving met die achtergrond doet bij mij niks.

Behalve dat tempel gedeelte, maar dat zou ik niet echt typeren als een schietspel, maar was eerder een soort platformer, waar de twee broertjes (1 lange en 1 kleinere) soort van karatemoves hebben algelang welke powerup/stemming ze hadden:
The treasure of Usas

Heb jij iets meer details, wat voor type schietspel, welke richting lopen ze op etc? Alle kleine details kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Franko P. Wat mij te binnen schiet is een C64 spel: Aztec Challenge

Zeker het eerste level doet me aan je omschrijving denken.

[ Voor 14% gewijzigd door MRIdev op 26-09-2023 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 12:29
Ik zoek een spel en kan er bjina niets over vinden op internet.

Het is ooit uitgegeven door Rabobank/Robeco en was een soort mysterie speurspel. Begin jaren 2000 en het was elke keer een frame/beeld waar je vervolgens op een deur kon klikken om ergens naartoe te gaan etc. (a la Freddy Fish). Je moest een onderzoek uitvoeren maar ik weet niet meer precies wat het was. Het was in iedere geval na een tijdje in het spel en dat je in een donkere ruimte moest lopen zonder ontdekt te worden (daar werd ik altijd gepakt...) Ik weet nog dat er een soort centraal pleintje was en dat je onder andere naar de beurs kon om te gaan handelen en volgens mij ook een supermarkt.

Iemand een idee? De klantenservice medewerker bij zowel Rabobank als Robeco niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:25
Orangelights23 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:29:
Ik zoek een spel en kan er bjina niets over vinden op internet.

Het is ooit uitgegeven door Rabobank/Robeco en was een soort mysterie speurspel. Begin jaren 2000 en het was elke keer een frame/beeld waar je vervolgens op een deur kon klikken om ergens naartoe te gaan etc. (a la Freddy Fish). Je moest een onderzoek uitvoeren maar ik weet niet meer precies wat het was. Het was in iedere geval na een tijdje in het spel en dat je in een donkere ruimte moest lopen zonder ontdekt te worden (daar werd ik altijd gepakt...) Ik weet nog dat er een soort centraal pleintje was en dat je onder andere naar de beurs kon om te gaan handelen en volgens mij ook een supermarkt.

Iemand een idee? De klantenservice medewerker bij zowel Rabobank als Robeco niet :P
http://www.studio-auceps.nl/projecten/robeco.html

De eerste screenshot lijkt wel op een pleintje met iets van een beursgebouw links.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 12:29
Raem schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:16:
[...]

http://www.studio-auceps.nl/projecten/robeco.html

De eerste screenshot lijkt wel op een pleintje met iets van een beursgebouw links.
Ah heel erg bedankt! Voelt als een golf van herkenning, iets wat ik een jaar of 20 niet heb gezien.
Pagina: 1 ... 68 ... 72 Laatste