Hoe heette die game ook alweer die ging over Pinoccio, recente game die net uit is of nog moet uitkomen.
Wil de game even toevoegen aan mij wishlist
Lies of P?G.Scholtens schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:11:
Hoe heette die game ook alweer die ging over Pinoccio, recente game die net uit is of nog moet uitkomen.
[Voor 37% gewijzigd door Negakinu op 01-12-2022 15:01]
too old, too cold
Een oude windows computer!Jaaap schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:57:
Wat voor computer was het?
[Voor 3% gewijzigd door liesbes86 op 01-12-2022 15:13]
Thanks! Gedaan.Negakinu schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:57:
Dangerous Dave? Lode Runner?
Post je vraag even hier: [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5
En als we er daar niet uitkomen, dan vast hier wel: https://www.reddit.com/r/tipofmyjoystick/
[Voor 23% gewijzigd door MRIdev op 01-12-2022 15:17]
Bakstenen, rode omgeving, trappen, deuren, planten, lift: check.liesbes86 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:04:
Hallo,
Ik ben op zoek naar de naam van een spelletje dat ik vroeger (rond 1990/1995) speelde bij mijn ouders op de computer.
Het kan zijn dat het spelletje ouder is/was dan die periode aangezien mijn vader de spelletjes via via van collega's kreeg.
- Het spelletje stond op een floppy.
- Platform spel, beetje zoals prince of persia maar dat is hem niet, lijkt qua graphics daar wel erg op!
- Je bent een mannetje. Ik dacht met een donkere broek en een shirt aan.
- Rode omgeving, in mijn herinnering waren er bakstenen.
- Het level dat ik me herinner moest je direct naar rechts, de lift in/trap op.
- Je moet door deuren, trappen,
- Er was iets met een lift waar je in moest.
- Er waren planten,
- Bediening met de pijltjestoetsen.
- draaide op windows of Dos.
Het zag er geadvanceerder (meer als prince of persia) uit dan bv lode runner.
en het was voor mij als 8 a 9 jarige best lastig om te spelen.
Ik ben nooit heel ver gekomen dus heel veel meer herinner ik me er ook niet van.
Maar de herinnering aan dat spelletje maakt mijn jeugd. Lekker Criptisch allemaal, maar hopelijk ben ik hier aan het goede adres. Ben benieuwd of jullie het herkennen.
Hoor het graag!
Groetjes en bedankt!
Liesbes.
no animals were harmed during the production of this message
Flashback was wel echt een topper.MRIdev schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:14:
@liesbes86 Flashback?
YouTube: Flashback Walkthrough
Of Another world
https://youtu.be/6EtXycVGJg4
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
[Voor 37% gewijzigd door Falcon op 01-12-2022 17:02]
"We never grow up. We just learn how to act in public"
Dat is een game uit 2008, best knap als dat al in de jaren '90 is gespeeld
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ssssttt niet verklappenEvest schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:03:
[...]
Dat is een game uit 2008, best knap als dat al in de jaren '90 is gespeeld
"We never grow up. We just learn how to act in public"
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
[Voor 48% gewijzigd door WEBGAMING op 01-12-2022 17:44]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
[Voor 17% gewijzigd door Acid Vendetta op 01-12-2022 19:04]
Rising lands?steenwijk-h schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:45:
Hi allemaal,
Ik ben op zoek naar een game die verscheen eind jaren 90 begin 2000, het was een RTS game die ook volledig Nederlandstalig was/is.
De enige eigenschappen die ik me heugen kan is dat je mais kon harvesten.
Iemand enig idee?
Groet,
Henk
Dat ga ik inmiddels bijna denken.... Alle games die jullie noemen zijn het niet.WEBGAMING schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:43:
Of het is een mod/hack van Prince of persia, Kwam ook best veel voor.
Hoe zeker ben je er van dat het Biomenace niet is? Die komt echt 99% overeen met de beschrijving (donkere broek licht shirt, veel baksteen, trappen en deuren, groene monsters, pijltjestoetsen bewegen, etc).liesbes86 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:45:
[...]
Dat ga ik inmiddels bijna denken.... Alle games die jullie noemen zijn het niet.
Volgens mij zaten er groene blobachtige monsters in maar dat weet ik niet heel zeker.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Gecondoleerd!Compu schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:18:
Hoi,
Mijn man is 3 jaar geleden overleden.
Hij speelde op zijn telefoon een spel waarbij een (geel?) mannetje in een vierkant liep, naar boven (een trap op op een toren?). Het spel was mooi grafisch vormgegeven. We vragen ons af hoe het heet.
Ik heb niet meer info. Weet iemand hoe het heet?
BCC gaf ook al het goede antwoord (denk ik)liesbes86 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:56:
Hallo,
Geen idee of het mag, (zo niet hoor ik het graag)
Maar ik ben op zoek naar de naam van een spelletje dat ik vroeger (rond 1990/1995) speelde bij mijn ouders op de computer.
Het kan zijn dat het spelletje ouder is/was dan die periode aangezien mijn vader de spelletjes via via van collega's kreeg.
- Het spelletje stond op een floppy.
- Platform spel, beetje zoals prince of persia maar dat is hem niet.
- Je bent een mannetje. Ik dacht met een donkere broek en een shirt aan.
- Rode omgeving, in mijn herinnering waren er bakstenen.
- Het level dat ik me herinner moest je direct naar rechts, de lift in/trap op.
- Je moet door deuren, trappen,
- Er was iets met een lift waar je in moest.
- Er waren planten,
- Bediening met de pijltjestoetsen.
en het was voor mij als 8 a 9 jarige best lastig om te spelen.
Ik ben nooit heel ver gekomen dus heel veel meer herinner ik me er ook niet van.
Maar de herinnering aan dat spelletje maakt mijn jeugd. Lekker Criptisch allemaal, maar hopelijk ben ik hier aan het goede adres. Ben benieuwd of jullie het herkennen.
Hoor het graag!
Groetjes en bedankt!
Liesbes.
Hattrick: Thorgal Eagles
Dat klinkt voor mij als Airborne RangerMuncher schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:45:
Doorgestuurd vanuit het Strategy forum,
Hopelijk is dit de goede plek!
Ik zou een MS-DOS game. Wat ik er nog van weet:
- het spel start met dat je de wereld van bovenaf ziet. Je bestuurt een vliegtuig. Je moet een paar keer op spatie drukken. Elke keer dat je dat doet, word er een pakketje gedropt middels een parachute.
- na het droppen, wisselt het spel van beeld. Je speelt nu als een soldaat. Je bent veel aan het tijgeren om door de wereld te komen. Je bent op zoek naar de pakketjes die het vliegtuig heeft gedropt. Iedere keer dat je een pakketje vind, word je sterker.
Allemaal vrij vaag, maar goed: niet geschoten is altijd mis
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Supaplex (ander spel, zelfde gameplay kun je inmiddels gewoon legaal downloaden)bregweb schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:02:
Moet ook aan Boulderdash denken![]()
Is dat nog te spelen?
Ik heb het gevonden! Het heet Geheim Nummer (1996)Envaria schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:09:
Ik zoek een spel van vroeger...
Het was een detective/rekenspel met als hoofdpersonage een Rat en daarbij moest je verschillende dingen oplossen om verder te komen.
Uit mijn geheugen weet ik niet meer of het spel een 'rekenspel' was of dat ik als kind vast zat bij een rekensom.
Het is uit de jaren 1990 - 2000. Op de PC.
In het begin van de game kon je altijd leuke voor-gegenereerde nicknames kiezen die werden voorgesteld door een personage.
Het zou kunnen dat het een spel van Nederlandse bodum is, niet zoals putt putt of freddy fish. Daarom kan ik het heel lastig vinden.
Ik heb helaas niet meer input dan dit..
Het zou ook kunnen dat het een ander knaagdier was... x)
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Master of Magic?Freaky Maus schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:52:
Sinds kort een paar oude DOS-spellen via de browser gespeeld, maar nu zoek ik een game waarvan ik de titel niet meer herinner.
Het is een fantasy game waar je kunt kiezen uit een knight of een mage, de spelwereld is top-down (onder een hoek maar niet isometrisch volgens mij). Je poppetje kun je aankleden met allerlei armor en wapens. Je begint in een woud en typerend is het geluid van vogels wat je hoort (peewee). In de spelwereld kom je allerlei vijanden tegen waaronder bandits maar ook draken, necromancers, skeletten en zwermen insecten. Voor de mages heb je een staff om te equippen en de armorsets waren paar en groen (adamantium set bijvoorbeeld maar ook steel). De map is gehuld in 'mist' als je start en langzaam verzamel je companions, en in de wereld doe je quests zoals het redden van een persoon.
Het lijkt op Blood and Magic, maar is het niet volgens mij. Ik kan niet op de naam komen, wie wel?
too old, too cold
Nee, is hem niet al is het wel de juiste richting. Toch bedankt!
Doet mij ook een beetje denken aan Rage of Mages, maar dat is geen RTS game. Aan de andere kant heb je ook niet gezegd dat het een RTS game moest zijn volgens mijFreaky Maus schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:52:
Sinds kort een paar oude DOS-spellen via de browser gespeeld, maar nu zoek ik een game waarvan ik de titel niet meer herinner.
Het is een fantasy game waar je kunt kiezen uit een knight of een mage, de spelwereld is top-down (onder een hoek maar niet isometrisch volgens mij). Je poppetje kun je aankleden met allerlei armor en wapens. Je begint in een woud en typerend is het geluid van vogels wat je hoort (peewee). In de spelwereld kom je allerlei vijanden tegen waaronder bandits maar ook draken, necromancers, skeletten en zwermen insecten. Voor de mages heb je een staff om te equippen en de armorsets waren paar en groen (adamantium set bijvoorbeeld maar ook steel). De map is gehuld in 'mist' als je start en langzaam verzamel je companions, en in de wereld doe je quests zoals het redden van een persoon.
Het lijkt op Blood and Magic, maar is het niet volgens mij. Ik kan niet op de naam komen, wie wel?
Dat is hem! Wahahaha, super man. Dankjewel!Khaine schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:57:
[...]
Doet mij ook een beetje denken aan Rage of Mages, maar dat is geen RTS game. Aan de andere kant heb je ook niet gezegd dat het een RTS game moest zijn volgens mij![]()
[Afbeelding]
Gunbound misschien?Darcylazar schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:34:
Ik ben al de hele ochtend op zoek naar een spel wat in rond 2008 ongeveer speelde! Later rond 2012 geloof ik ook nog eens gespeeld, het betreft een spelletje wat je kon downloaden op een website mensen over de hele wereld waren in het spelletje. Je kon je eigen poppetje samen stellen wat volgens mij in een soort van autootje zat (die kon je ook kiezen en elk wagentjes/autootje gaf andere kogels) daarna ging je naar een waiting room toe wachten op je team en je tegenpartij en als je er geboeg spelers waren kon je gaan beginnen en viel je in een 2d wereld waarin je (lag eraan voor welke game modus ke had gekozen) of op elkaar gaan schieten of op kleine pionnetjes met punten boven hun hoofd.
Meer kan ik mij er niet van herrineren 🥹 ik hoop dat iemand mij kan helpen 😁
Eerste waar ik ook aan moet denken. Gunbound, Worms achterige game, maar dan met autootjes.
Heb je iets meer om mee te geven? Ik neig nu naar Snipes uit 1982. Was het ascii art? Wat gebeurde er bijvoorbeeld?MRIdev schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:34:
Ik zoek een oud spel. Als ik een periode moet schatten, zal het eind jaren tachtig zijn. Ik weet niet zeker of het op DOS of een Atari 800XL was, maar ik neig naar het laatste.
Wat ik uit mijn geheugen op kan diepen daarover is dat het zicht op het vierkante speelveld isometrisch was. Het beeld was echter niet volledig gevuld zodat je dus een ruit zag. Je liep met je mannetje, een soort van pacman achtig figuur door een soort doolhof en je kun van scherm naar scherm. Tussendoor kun je een soort kleine bolletjes vinden die je op kon pakken.
Wat het uiteindelijke doel was kan ik me niet meer herinneren.
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Hetgeen wat in mij op komt is dan Head over Heels, Q*Bert of Gauntlet.MRIdev schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:21:
@BadpunK Veel meer dan dat heb ik helaas niet. Snipes is het in ieder geval niet, al ken ik het wel. Het neigt echt meer naar de spellen die @hcQd noemde.
En volgens mij herinnering was het ook geen ascii spel zoals bijvoorbeeld castle.
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Ik neig meer naar De Zoombinies - Ontsnapping uit de Puzzelberg maar weet het niet zeker, aangezien je aangeeft een winkel te beheren in de game.jasperdegraaf schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:24:
Beste allen,
Ik zoek een spel. Je kon volgens mij een Fruttelwinkel beheren, en ook ligt me iets bij van "deze hoed past niet bij deze fruttel" of, "deze fruttel heeft sluik haar" Moet ergens rond het jaar 2000 geweest zijn, in de tijd van freddy fish enzo.
Het waren een soort pluizige wuppie beesten.
Hoop dat iemand zich kan herinneren wat ik bedoel.
Thanks
Edit: ter onderbouwing, het was volgens mij een educatief kinderspel. Het kán zijn dat het een onderdeel was van een cd-rom met meerdere van dit soort spelletjes.
Als iemand weet wat ik bedoel kun je aub PM sturen
[Voor 7% gewijzigd door Aftansert op 15-01-2023 15:35]
[Voor 9% gewijzigd door Aftansert op 15-01-2023 15:39]
Ik spreek weer onzin, je refereert aan dat spel wat ik toen ook had gespeeld op de bassischool die ik zelf niet wist. En nog niet, maar ben wel weer getriggeredAftansert schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:35:
Ik ben op zoek naar een educatief spel van de Melkunie uit de jaren 90. De vraag is in 2018 al een keer in dit topic langsgekomen, maar zonder resultaat. Wellicht dat @Bakkertjuhh of @Exorcist het inmiddels weten?
"In het spel maak je melk, yoghurt of vla in een melkfabriek, waarbij je de melk moet pasteuriseren, etc". Je begint met een tankwagen met rauwe melk, en je gaat in elke fase door naar een andere productiestap. Het kan fout gaan, en dan heb je geen product.
[Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 15-01-2023 20:01]
Dat melkunie spel was dat niet toevallig de https://eduspellen.nl/wiv-zuivelfabriek ? ( had ik hier gevonden https://www.reddit.com/r/...en_voor_educatieve_games/ )Aftansert schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:35:
Ik ben op zoek naar een educatief spel van de Melkunie uit de jaren 90. De vraag is in 2018 al een keer in dit topic langsgekomen, maar zonder resultaat. Wellicht dat @Bakkertjuhh of @Exorcist het inmiddels weten?
"In het spel maak je melk, yoghurt of vla in een melkfabriek, waarbij je de melk moet pasteuriseren, etc". Je begint met een tankwagen met rauwe melk, en je gaat in elke fase door naar een andere productiestap. Het kan fout gaan, en dan heb je geen product.
Held!TheAnthonyNL schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:57:
[...]
Dat melkunie spel was dat niet toevallig de https://eduspellen.nl/wiv-zuivelfabriek ? ( had ik hier gevonden https://www.reddit.com/r/...en_voor_educatieve_games/ )
En die blijkt te vinden op dezelfde site als de Zuivelfabriek die @TheAnthonyNL gevonden had, ook van Addo Stuur: https://eduspellen.nl/de-jacht-door-de-eeuwenAftansert schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:38:
Ik ben ook op zoek naar een Nederlandstalig educatief spel uit de jaren 90 waarin je met een personage door de tijd aan het reizen was
[Voor 32% gewijzigd door Aftansert op 15-01-2023 20:16]
Was dat Nintendo?lisannepassa schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:58:
Hi! Ik ben al jaren op zoek naar spel die ik +/- zo’n 20 jaar geleden speelde. Er staan me een paar dingen bij; het hoofdpersonage was een hamster (volgens mijn broer heette hij Harry) en je kon bijvoorbeeld koekjes bakken. Daarnaast was er een onderdeel met een hond met allemaal bolletjes op zich en die krabte hij er af als hij jeuk had? Je kon ook in een garage je auto pimpen.. Het waren allemaal kleine minigames… nou goed heel vaag maar misschien staat iemand iets bij haha
Wanneer speelde je dit ongeveer? Op een PC? Zo ja, welk besturingssysteem?DiStephano7 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:03:
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een hele oude voetbalmanager game.
Hieronder enkele kenmerkende zaken die in heb onthouden;
- Er was geen mogelijkheid om wedstrijden te spelen of zien..je zag enkel een zwart scherm met een klok en het scoreverloop.
- De snelheid van de wedstrijd kon zelf worden ingesteld.
- Volgens mij kon je alleen Spaanse, Duitse en Engelse competities spelen.
- De selecties waren van eind jaren 80/begin jaren 90.
- De opstellingen kon je maken a.d.h.v. een teamlijst waarin je de posities in het veld met kleurtjes kon aangeven.
- Er was een mogelijkheid om het complete team te voorzien van fictieve namen.
- Nieuwe spelers konden worden gekocht van een transferlijst en op je eigen spelers werden biedingen gedaan van andere teams.
Meer info dan dit heb ik helaas niet meer, dus ik zou het zeer knap vinden als iemand weet over welke game ik het heb.
Alvast mijn hartelijke dank aan degene met de gouden tip!
Met vriendelijke groet,
Stephan
Ik speelde hem eind jaren 90 op een Windows PC.MarvelousMax schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:10:
[...]
Wanneer speelde je dit ongeveer? Op een PC? Zo ja, welk besturingssysteem?
Klinkt als Choplifter of 1 v/d vele kloonsgupfishy schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:25:
Een jaar of 25 geleden had je een arcadekast die ik graag speelde.
Was een. Helikopter die in een scroll scherm (van links naar rechts) vloog en van alles tegenkwam. Kenmerkend was dat er tanks op de grond stonden. Je kon dan een bom laten vallen en die stuiterde dan over de grond het beeld uit.
Iemand enig idee?
Swiv http://hol.abime.net/2240gupfishy schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:25:
Een jaar of 25 geleden had je een arcadekast die ik graag speelde.
Was een. Helikopter die in een scroll scherm (van links naar rechts) vloog en van alles tegenkwam. Kenmerkend was dat er tanks op de grond stonden. Je kon dan een bom laten vallen en die stuiterde dan over de grond het beeld uit.
Iemand enig idee?
Zeewolf zou ook nog kunnen maar niet 2D en niet als arcade game uitgekomen.gupfishy schreef op zondag 5 maart 2023 @ 08:57:
[...]
Helaas ook niet. Maar lijkt er wel op ja..zo een type spel is het wel
Helaas ook niet. Is echt 2d wat ik bedoelitons schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:16:
[...]
Zeewolf zou ook nog kunnen maar niet 2D en niet als arcade game uitgekomen.
4e hit op google's pagina 1: "zaadje spel paardenbloem computer" geeft mij: Sprout.HarleyPete schreef op zondag 19 maart 2023 @ 03:15:
Hoii,
Ik ben echt superlang al op zoek naar een spel van vroeger. Ik zal proberen het zo goed mogelijk te beschrijven maar geen idee of iemand het gaat kennen lol:
-Het spel was getekend en voornamelijk zwart-wit (op een paar pastel kleuren na op bepaalde plekken)
-Het begon met een zaadje (vlgs mij van een paardenbloem)
-Het zaadje liet je dan door de lucht vliegen en je kon dmv elementen zoals wind, rivieren etc. verschillende zaadjes laten groeien, verplaatsen etc. en dan nieuwe planten ontdekken.
-Het zaadje kon ook doodgaan en vlgs mij begon het dan gewoon weer als paardenbloem.
Iemand pls help hahah
Jaa dat is hem! Je bent een topper dankjewel!!Frozen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 03:41:
[...]
4e hit op google's pagina 1: "zaadje spel paardenbloem computer" geeft mij: Sprout.
Is dat het toevallig? https://store.steampowered.com/app/758530/Sprout/
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details