• Eskrem
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-02 16:55
Ik zoek een computerspel van eind jaren 90/begin 2000.

Het heet iets van Kids CD, was oranje en er stonden meerdere spellen op die je in een menu kon aanklikken. Bijvoorbeeld:
Kippenschieten, draakje opvoeden, zandkastelen bouwen met machines, in een helikopter boven stad vliegen.

Wie o wie kent dit. Op kids CD kan ik niks vinden op Google:(

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben ook opzoek naar een spel wat ik als kind speelde.
Dit stond op een Twilight CD.
Wat mij vooral bij bleef waren de muziek puzzels.
Je had iets van 5 blokken waarvan ieder woord een muziek stukje was.
Het liedje wat van Beethoven.
Je moest de stukjes dan in de juiste volgorde zetten waardoor je daarna naar het volgende level kon.
Je had verschillende soorten spelletjes, maar welke weet ik niet meer.
De informatie is karig, ik weet het.
Was iets voor de Windows XP, later dan XP is het niet geweest.
Vermoed dat dit zo'n 20 jaar geleden is geweest.

[Voor 11% gewijzigd door 0108daniel op 19-04-2022 21:28]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

0108daniel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:27:
Je moest de stukjes dan in de juiste volgorde zetten waardoor je daarna naar het volgende level kon.
Op http://twilight-cd.com/ staan alle Twilight cd's met inhoud, dus zoek daar eens zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:04
Ik ben opzoek naar de titel van een oude commodore 64 game.

Het betreft een helicopter/vliegtuigje (Rood). Deze bevindt zich onder aan het scherm.
Van boven en zijkant komen figuren voorbij/naar beneden vallen die moeten worden neergeschoten.

Na een aantal levels moet je met het helikopter/vliegtuigje manoeuvreren door vallende balletjes.
Als dit is gelukt moet je met de helicopter/vliegtuigje docken om te refeulen.

Daarna komen er weer levels waar je figuren moet afschieten en zo verder.

Ik kom gewoon niet meer op de titel. En met google komt ik ook niet uit op een screenshot of iets.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BurnsMM schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:54:

Het betreft een helicopter/vliegtuigje (Rood). Deze bevindt zich onder aan het scherm.
Van boven en zijkant komen figuren voorbij/naar beneden vallen die moeten worden neergeschoten.

Na een aantal levels moet je met het helikopter/vliegtuigje manoeuvreren door vallende balletjes.

Ik kom gewoon niet meer op de titel. En met google komt ik ook niet uit op een screenshot of iets.
Heb je hier al gekeken of hij er tussen staat?

https://www.c64-wiki.com/wiki/Category:Shoot%27em_Up

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• BurnsMM
Nee hier staat het spel niet vermeld.

• Magic
  • Niet online
BurnsMM schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:21:
[...]

Nee hier staat het spel niet vermeld.
Ah, helaas, die lijsten zijn normaal aardig compleet, weet je zeker dat het voor de C64 was en niet misschien een ander systeem? het kan natuurlijk ook zo zijn dat het zo'n spel is wat nét niet een shoot em up is (hoewel je omschrijving daar wel naar lijkt)

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 18:46
0108daniel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:27:
Misschien terug te vinden op http://twilight-cd.com/?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

Cyphax

Moderator LNX

Dat klinkt een beetje als Licence to Kill (van de James-Bond-film). Is die het niet toevallig?
(Die staat wel in dat eerdergenoemde lijstje: https://www.c64-wiki.com/wiki/Licence_to_Kill)

[Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 21-04-2022 13:33]

Saved by the buoyancy of citrus

• Standeman
  • Laatst online: 14:22

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Is het misschien Solar Fox?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• BurnsMM
Magic schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:24:
[...]

Ah, helaas, die lijsten zijn normaal aardig compleet, weet je zeker dat het voor de C64 was en niet misschien een ander systeem? het kan natuurlijk ook zo zijn dat het zo'n spel is wat nét niet een shoot em up is (hoewel je omschrijving daar wel naar lijkt)
Ja dat weet ik zeker. De C64 was het enige systeem tot de SNES die ik had. Daarnaast heb ik het 2 jaar geleden nog op de Retropie gespeeld. Ik heb alleen de SD moeten formatteren en op de naam van dit spel kom ik niet meer. Ik heb een map met c64 spellen, dus dat wordt 1 voor 1 afgaan tot ik het gevonden heb, zijn er maar een paar duizend 8)7

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:14
@BurnsMM Is het Battle Chopper toevallig?
http://www.gamebase64.com/game.php?id=660
Qua plaatje krijg ik met iets roods wel het idee namelijk.

• Magic
  • Niet online
BurnsMM schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:40:
[...]

Ja dat weet ik zeker. De C64 was het enige systeem tot de SNES die ik had. Daarnaast heb ik het 2 jaar geleden nog op de Retropie gespeeld. Ik heb alleen de SD moeten formatteren en op de naam van dit spel kom ik niet meer. Ik heb een map met c64 spellen, dus dat wordt 1 voor 1 afgaan tot ik het gevonden heb, zijn er maar een paar duizend 8)7
ah, dan kan ik je helaas niet verder helpen. Heb zelf ooit tijden gezocht naar een motorcross spel voor de atari 800 omdat ik 100% zeker wist dat ik die bij een vriendje destijds op zijn atari 800 van casette speelde. Kon ik en hij ons nog levendig herinneren. Gelukkig zijn we 30 jaar later nog steeds bevriend en dus op een gegeven moment bij zijn ouders de zolder opgegaan. Bleek het gewoon om excitebike voor de NES te gaan :+

• BurnsMM
Arunia schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:42:
@BurnsMM Is het Battle Chopper toevallig?
http://www.gamebase64.com/game.php?id=660
Qua plaatje krijg ik met iets roods wel het idee namelijk.
Nee ook niet.

Het is 2d. Waarbij jou helicopter/vliegtuig zich aan de onderkant van het scherm bevind.
Van boven komen dan figuren naar beneden die je moet kapot schieten. Ze komen in serie. Dus bv eerst komen er pijlen van boven. Als deze dan kapot zijn komen er vierkantjes van links naar rechts. Maar als je ze niet kapot schiet gaan ze links het scherm uit en komen ze rechts weer terug net zolang tot ze allemaal geraakt zijn. En dan komt de volgende serie.

En je hebt ook een benzine meter het is dus van belang om er niet te lang over te doen. Na een aantal van die figuren komt er een level waar ballen/sneeuw naar beneden vallen waar je je tussendoor moet manoevreren en als dat is gelukt komt er een docking level waar je de helicopter/vliegtuig moet docken om te kunnen bijtanken voor de volgende levels.

En gevonden:

Ad infinitum

YouTube: C64 Longplay: Ad Infinitum

[Voor 5% gewijzigd door BurnsMM op 21-04-2022 18:55]

• Sannee
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-05-2022
Hoi,
Ik ben op zoek naar een Android spel van een paar jaar terug, denk rond 5-9 jaar terug....
Het spel is dat je een vorm moet tekenen en dan moet je die vorm gaan gooien, dan spat hij tegen een scherp iets aan en geeft hij kleur aan andere lege vormen die kleur nodig hebben... Je moet voor elkaar krijgen om alle vormen kleur te geven. Ik weet nog heel goed dat de achtergrond ruitjes papier was.
Heb heel lang rond gezocht op Google maar niks wat er op lijkt gevonden.
Hoop dat iemand het herkent!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Eskrem schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:18:
Ik zoek een computerspel van eind jaren 90/begin 2000.

Het heet iets van Kids CD, was oranje en er stonden meerdere spellen op die je in een menu kon aanklikken. Bijvoorbeeld:
Kippenschieten, draakje opvoeden, zandkastelen bouwen met machines, in een helikopter boven stad vliegen.

Wie o wie kent dit. Op kids CD kan ik niks vinden op Google:(
En nu wil ik ‘t ook weten :D
Dit komt me allemaal heel erg bekend voor.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:18
Dos era, Castlevania type game.

Maar als spion ( NIet Spy Hunter)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichaelBelgium
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-03 17:21
Mensen, ik zoek naar een 2D RTS spel dat ooit inbegrepen zat in een cd-rom/software van de magazine "netwerk". Volgens mij was dit tijdschrift alleen beschikbaar in Belgiê, niet zeker of het ook in Nederland beschikbaar was. Ik schat dat ik het spel speelde rond 2000-2005 op windows 95 of XP

Het spel was volgens mij zoals Command & Conquer maar helemaal sci-fi themed (of tech? Het had laser wapens en zo). Het spel bestond uit meerdere bot teams met een verschillende kleur. De map was redelijk groot en je kon andere overnemen voor resources of om een grotere army te hebben. Elk team begon in de hoeken van de map om zo dan tegen iedereen te vechten.

Heb zitten zoeken op waybackmachine (www.netwerk.be) maar na 2001 zetten ze de inhoud van de cd-roms niet meer op hun website :/

[Voor 8% gewijzigd door MichaelBelgium op 09-05-2022 12:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 14:22

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

@MichaelBelgium Total Annihilation, Star Craft, Z?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 09:17
Wikipedia: Machines (video game) zou ook nog kunnen. Erg toffe RTS trouwens.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichaelBelgium
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-03 17:21
Het was 2D
Nope herken ik niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-03 20:10
Dark Reign, KKND? geen idee wat er nog meer in de buurt komt van rond die tijd.

[Voor 12% gewijzigd door ViperTim op 09-05-2022 12:49]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-03 14:55

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Kamerpflanz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03 23:05
Ook ik zoek de naam van een game wat een rts is die ik rond 2000< speelde,

Heb het idee dat het woord "earth" in de titel stond maar alles wat ik in de gebruikelijke lijstjes kan vinden is het niet.

Dacht dat het een soort van scifi achtige theme was, en dat oa planten te harvesten waren voor (currency?)
Verder was het volgens mij een vrij kleurrijk spel.

Lekker vage details ik weet het, denk ook niet dat iemand er wat aan heeft, maargoed wie niet waagt wie niet wint ;)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Kamerpflanz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:24:

Heb het idee dat het woord "earth" in de titel stond maar alles wat ik in de gebruikelijke lijstjes kan vinden is het niet.

Dacht dat het een soort van scifi achtige theme was, en dat oa planten te harvesten waren voor (currency?)

Lekker vage details ik weet het, denk ook niet dat iemand er wat aan heeft, maargoed wie niet waagt wie niet wint ;)
Niet Wikipedia: Earth 2140 of de opvolger daarvan?

• Kamerpflanz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03 23:05
Dat is inderdaad het meest voor de hand liggend, maar dat zijn ze toch echt niet!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Kamerpflanz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:01:
[...]

Dat is inderdaad het meest voor de hand liggend, maar dat zijn ze toch echt niet!
Daar was ik al wel bang voor, ja, maar je weet nooit. Conquest Earth ben je waarschijnlijk ook wel tegengekomen denk ik? Die past ook wel een beetje bij je beschrijving, al weet ik niet zo goed hoe het precies met resources zit in die game.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:11

Jorissie87

No diggity

Empire Earth?

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Anoniem: 459533

Hallo allemaal. Ik zoek 2 android spellen die ik ooit gekocht heb maar niet meer kan vinden of de titel van weet.

Spel 1

Het spel lijkt op dead cells en shadow of death: dark knight. Je speelt met een man met een zwaard en is een 2D side scroller. De vijanden lijken heel erg veel op rendieren met geweien. Je rent als het ware door een bos en die beesten komen op je af. Hoe verder je komt, des te harder worden de powerups. Volgens mij had ik die uit de galaxy app store maar ik weet het niet meer zeker.

Dank jullie wel alvast
Spel 2:

Dat was ook een android side scroller maar dan met 2 poppetjes die op purple en brown cartoon lijken.

Het had puzzel elementen er in het was heel veel bruin en zwarte kleuren in de spel (beetje depressief ogend)

Je bestuurde ze allebij om en om om blokjes bv weg te schuiven. Volgens mij heette een deel van de titel iets met brown er in.

Het kan ook uit de galaxy app store komen of uit de google play store.

Beide games was een eenmalige aankoop.
Ik had er al bij gekeken of ik de titel kon terughalen maar die account was weggegooid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-03 19:59
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een spel van midden-eind jaren 90 denk ik zo.
We speelden deze op DOS of een win95 computer.

Het is een 2D vechtspel alla Streetfighter. Ik weet nog dat ik in deze tijd ook veel Space Federation heb gespeeld. We kregen altijd oude Twilight cd's van vrienden van mijn pa. Deze heb ik al wel uitgepluisd, maar niet kunnen vinden.

Ik weet dat het hoofdkarakter een soort Japans / Sailormoon achtig pakje aanhad met konijnenoren. Zou ook goed robotachtig geweest kunnen zijn. Spel was volgens mij in het Japans. Het had ook behoorlijk eigenaardige cutscenes.... Waarbij staven dynamiet gestoken werden waar het licht niet scheen enzo. En iets met een komkommer. Ik kon dat als jong ventje in ieder geval niet begrijpen. Maar zou het zeker nog eens willen spelen! Voor de gameplay uiteraard :+

Heb nog een foto van een boek gevonden waarvan ik vrij zeker ben dat het hem is:

Edit:

Heb het na jaren dus zonet zelf gevonden. Het was "Metal and Lace 2"
https://youtu.be/4tAb3EHFYz4?t=397

[Voor 19% gewijzigd door smekkos op 15-06-2022 20:34]

• Mexned
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-06-2022
Nu alweer jaren later maar ik zoek dit spel ook al jaren. Heb het zelf ook heel veel gespeeldbegin,midden jaren '90. Het heette inderdaad league. Je had ook 3 extra keuzes, eentje door ale waarden van je spelers met 20 te verhogen, eentje waarbij je onbeperkt budget kreeg en eentje waarbij je Zico in je team kreeg. Ik zou dit spel heel graag nog een keertje willen spelen. Het is bijna 30 jaar geleden maar kan me sommige spelers amen nog wel herinneren.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

smekkos schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:17:
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een spel van midden-eind jaren 90 denk ik zo.
We speelden deze op DOS of een win95 computer.

Het is een 2D vechtspel alla Streetfighter. Ik weet nog dat ik in deze tijd ook veel Space Federation heb gespeeld. We kregen altijd oude Twilight cd's van vrienden van mijn pa. Deze heb ik al wel uitgepluisd, maar niet kunnen vinden.

Ik weet dat het hoofdkarakter een soort Japans / Sailormoon achtig pakje aanhad met konijnenoren. Zou ook goed robotachtig geweest kunnen zijn. Spel was volgens mij in het Japans. Het had ook behoorlijk eigenaardige cutscenes.... Waarbij staven dynamiet gestoken werden waar het licht niet scheen enzo. En iets met een komkommer. Ik kon dat als jong ventje in ieder geval niet begrijpen. Maar zou het zeker nog eens willen spelen! Voor de gameplay uiteraard :+

Heb nog een foto van een boek gevonden waarvan ik vrij zeker ben dat het hem is:

[Afbeelding]

Edit:

Heb het na jaren dus zonet zelf gevonden. Het was "Metal and Lace 2"
https://youtu.be/4tAb3EHFYz4?t=397
Ik zie dat je m zelf al gevonden hebt, maar als je Google Lens gebruikt in Chrome met het door jou geposte plaatje heb je het antwoord ook per direct.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Mog
  • Nu online
Ik ben op zoek naar de naam van een DOS-game. Kenmerken:
  • DOS game
  • Race game
  • Pseudo 3D (zoals bijvoorbeeld Outrun (Mega Drive) en Road Rash (Mega Drive))
  • Niet te serieus
  • Banen waren van asfalt, maar ook dirt en zand
  • Je kon schieten met wapens
  • Je kon geld verdienen
  • Met dat geld kon je de auto's upgraden
  • Wapens als raketten, machinegeweer, spikes etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JKay
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Deathtrack? Megarace (1)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mog
  • Nu online
Het is inderdaad Deathtrack _/-\o_

Oh wauw. Het is ouder dan ik dacht. En lelijker ook. De graphics gaan meer richting Stunts.

[Voor 22% gewijzigd door Mog op 20-06-2022 19:53]

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Mog schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Het is inderdaad Deathtrack _/-\o_

Oh wauw. Het is ouder dan ik dacht. En lelijker ook. De graphics gaan meer richting Stunts.
hahahahaaha Stunts, dat roept even een core memory aan :D

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-03 10:42
MichaelBelgium schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:26:
Mensen, ik zoek naar een 2D RTS spel dat ooit inbegrepen zat in een cd-rom/software van de magazine "netwerk". Volgens mij was dit tijdschrift alleen beschikbaar in Belgiê, niet zeker of het ook in Nederland beschikbaar was. Ik schat dat ik het spel speelde rond 2000-2005 op windows 95 of XP

Het spel was volgens mij zoals Command & Conquer maar helemaal sci-fi themed (of tech? Het had laser wapens en zo). Het spel bestond uit meerdere bot teams met een verschillende kleur. De map was redelijk groot en je kon andere overnemen voor resources of om een grotere army te hebben. Elk team begon in de hoeken van de map om zo dan tegen iedereen te vechten.

Heb zitten zoeken op waybackmachine (www.netwerk.be) maar na 2001 zetten ze de inhoud van de cd-roms niet meer op hun website :/
LED Wars?
Dat was een RTS van het ondertussen welbekende Larian Studios :)

Ofwel Z?

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
SpeedyGJ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Nee je hoefde de bal niet te bewegen, gewoon een volle veld die je leeg moest maken, kleuren stonden zo door elkaar dat je moest puzzelen om alle kleuren te kunnen wegspelen.
Het was 2d met visual effects.

[...]

Nee geen Bejeweled helaas.
Heb zelf ook al in de database gezocht van de games, naar niks nopes nada, als of de game helemaal niet heeft bestaan. Erg lastig dit ;(

Hier nog een verduidelijking van de game. 1x klik krijg je dus de stroom/lighting effect, 2de klik bevestig je dus het verwijderen van de ballen. Logische wijze zou dus eerst de bovenste blauwe en dan de onderste blauwe om vervolgens de rode weg te spelen omdat je anders met de enkel rode ballen zit.

[Afbeelding]
SpeedyGJ schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:52:
[...]

Net even opgezocht en inderdaad die is een classic old game :) maar doel is inderdaad hetzelfde :)
Misschien dat ik hier ook nog verder mee kom :)
*schopje
Dit klinkt als Aquaspheres. (tenminste, zoiets ken ik nog van de Twilight CD's). Helaas is er niets van te vinden aan afbeeldingen o.i.d.
Met mijn vroegere 2.1 setje gaf het elke keer een diep geluid als je een grote combo had :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:35

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

MikelenniuM schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:58:
[...]

[...]

*schopje
Dit klinkt als Aquaspheres. (tenminste, zoiets ken ik nog van de Twilight CD's). Helaas is er niets van te vinden aan afbeeldingen o.i.d.
Met mijn vroegere 2.1 setje gaf het elke keer een diep geluid als je een grote combo had :P
Bedankt voor het meedenken, ik ben bezig het bestand te downloaden maar met 270kb/s gaat het niet heel erg snel _O- ik kom hier op terug of dat em is of niet. Naam zegt me eigenlijk niet heel erg veel dus grote kans dat dit niet de game is die ik zoek, maar you never no! ;)

---------------------------------------------------------
Edit:

Spel geinstalleerd maar dit is niet de goeie game die ik zocht, er is ook totaal geen vergelijking, speelveld is al gevuld en je moet em dus gewoon leeg zien te spelen.
Toch bedankt, ben ondertussen wel aan het kijken of die toevallig ook tussen de twilight CD's tussen staat, weet namelijk niet zeker of die er ook tussen heeft gestaan.

[Voor 22% gewijzigd door SpeedyGJ op 21-06-2022 19:48]

• 0108daniel
  • Niet online
SpeedyGJ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Nee je hoefde de bal niet te bewegen, gewoon een volle veld die je leeg moest maken, kleuren stonden zo door elkaar dat je moest puzzelen om alle kleuren te kunnen wegspelen.
Het was 2d met visual effects.

[...]
Is dit niet Kling 2001?
Foto's zijn niet te vinden op Google.
Ik speel het spel soms nog weleens.
Zal als ik tijd heb nog even een screenshot maken :)

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

0108daniel schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:07:
[...]

Is dit niet Kling 2001?
Foto's zijn niet te vinden op Google.
Ik speel het spel soms nog weleens.
Zal als ik tijd heb nog even een screenshot maken :)
Oei lijkt me wel iets te zeggen, maar ook weer niet..
Dat zou gaaf zijn als je een screen kan maken O+

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:57

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Helaas is dat em dus niet :'( het was een donkere achtergrond meende ik en het waren glazen ballen. Geluiden tijdens het knappen van die ballen waren dan ook het geluid van brekend glas.

Damn wat is dit toch lastig :( een heel erg bekend spel was het blijkbaar niet.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 16:57

Khaine

Python liefhebber

SpeedyGJ schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:17:
Op Fok! geprobeerd om erachter te komen wat de naam is van deze game, maar tot nu toe zonder succes.
Gisteren gingen ik en mijn vriendin terug in history welke games we allemaal speelden, de meeste wist ik wel te vertellen maar loop nu vast op deze game, het was voor mij ook even onduidelijk wat je ook alweer precies moest doen.

Uitleg:
Je hebt een veld met (glazen) gekleurde ballen (rood/groen/etc). Je moet zoveel mogelijk combo gaan maken door de ballen te selecteren met dezelfde kleur, links/rechts/boven/onder/schuin. Als je klaar was kon je nogmaals drukken en kwam er een knal achteraan, bij 4 stuks leek het net of het glas brak.
De woorden zoals, Amazing en Flawless Victory kwamen in voor.

Deze game zou ergens tussen 1998 / 2000 zijn geweest, maar zou prima nog wat later kunnen zijn. Het is een PC game die wel geïnstalleerd moest worden.

Hieronder mijn belachelijke kunsten om het een beetje uit te leggen :D (LET OP! Geen schaalverdeling, sommige waren kleiner dan andere maps)
[Afbeelding]

Hopelijk komen jullie eruit :)
Mijn eeuwige dank! :)
Beetje zoals Jawbreaker?
Jawbreaker zelf is trouwens een clone gebaseerd op een oude spel genaamd "SameGame". Er zijn er best een hoop van verschenen, maar dit soort games is volgens mij wel wat je zoekt.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Khaine schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:38:
[...]

Beetje zoals Jawbreaker?
Jawbreaker zelf is trouwens een clone gebaseerd op een oude spel genaamd "SameGame". Er zijn er best een hoop van verschenen, maar dit soort games is volgens mij wel wat je zoekt.
Ja in die richting moeten we wel zoeken inderdaad, heb al een beetje lopen googlen met die namen, maar ben nog niet echt tegen gekomen. Precieze jaar weet ik ook niet meer maar zal ergens tussen 1999 en 2005 zijn geweest denk ik.

Edit:
Dit spel had trouwens verschillende levels, 1,2,3,4 etc, dus geen standaard gevulde ballen.
Daarnaast zat er muziek bij, en was het grafisch wat beter dan de standaard jawbreaker games.

Edit 2:
Ik meende dat het iets met Marble was. Ben al druk aan het zoeken maar ben bang dat het niet zo 1 2 3 op internet staat.

[Voor 23% gewijzigd door SpeedyGJ op 23-06-2022 14:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
SpeedyGJ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 06:44:
[...]

Oei lijkt me wel iets te zeggen, maar ook weer niet..
Dat zou gaaf zijn als je een screen kan maken O+

Ik heb een screenshot gemaakt.
Het is met een donkere achtergrond.
Later in het spel als het moeilijker word krijg je glazen bollen die dan kapot knappen.

Edit: staat het spel in dit rijtje? https://www.moregameslike.com/3d-marble-flip/windows/

[Voor 7% gewijzigd door 0108daniel op 26-06-2022 21:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Jij held!
InFlux zag ik staan en ineens kwam Flux naar boven.
YouTube: Flux

En ja hoor dat is em gewoon, eindelijk na bijna jaar zoektocht eindelijk gevonden! _/-\o_ _/-\o_

Edit:
Even gedownload, maar krijg alleen zwart scherm en moet vervolgens de PC opnieuw opstarten.
Komt uit het jaar 1999 maar wil dus niet werken op win10 helaas.

[Voor 15% gewijzigd door SpeedyGJ op 27-06-2022 21:49]

• 0108daniel
  • Niet online
SpeedyGJ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Jij held!

En ja hoor dat is em gewoon, eindelijk na bijna jaar zoektocht eindelijk gevonden! _/-\o_ _/-\o_

Edit:
Even gedownload, maar krijg alleen zwart scherm en moet vervolgens de PC opnieuw opstarten.
Graag gedaan! :)
Misschien kan iemand je helpen hier op het forum met het spel werkend krijgen.
Eventueel een apart topic aanmaken :)

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
SpeedyGJ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Jij held!

Edit:
:o Flux!!! Dat was 'm inderdaad!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

0108daniel schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 00:56:
[...]

Graag gedaan! :)
Misschien kan iemand je helpen hier op het forum met het spel werkend krijgen.
Eventueel een apart topic aanmaken :)
Dat is inderdaad een idee, maar ben even verder gaan kijken en zag dat je deze game ook gewoon online kunt spelen als Flux Remaster _O-
Anyway ik ben weer even lekker zoet hiermee :)

• D3LTTA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-03 13:54

Het heeft geen Earth in de titel maar je omschrijving doet mij denken aan Gene wars (1996).

Wikipedia: Genewars

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 20:35
Ik probeer met vlagen op de naam van denk ik een pc spel te komen maar ik kon er maar niet op.

Het was volgens mij een point en click game met soldaten die achter elkaar aan liepen. En als ze dood gingen dan kwam er een witten grafsteen bij op een berg waar een rij met soldaten stonden. Volgens mij was dat dan het begin scherm ofo.
Ik ben benieuwd of iemand zicht dot herinnerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 22:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

InfoTracer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:37:
Het was volgens mij een point en click game met soldaten die achter elkaar aan liepen.
Canon Fodder?

YouTube: Cannon Fodder, Amiga - Part 1 - Ain't Played In Ages

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 20:35
Ja dat is hem. Geweldig zo'n topic!
Want is lastig om anders los te laten als je er niet op komt.

• Mog
  • Nu online
Ik loop op de camping naar het toiletgebouw, zie twee kinderen “landje veroveren” met een mes in de aarde en ineens heb ik een flashback naar een oude dos-game.

De game mechanic was dus een soort landje veroveren. Je startte op een rechthoekig veld. Je bestuurde een bal die alleen langs de lijnen van het veld kon bewegen. In het veld had je vijanden. Je moest met die bal het veld oversteken om land te veroveren en de vijanden “op te sluiten”. Als je een vijand aanraakte was je af. Het bestuurde met een toetsenbord.

Iemand enig idee?

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:39
Mog schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:23:
Ik loop op de camping naar het toiletgebouw, zie twee kinderen “landje veroveren” met een mes in de aarde en ineens heb ik een flashback naar een oude dos-game.

De game mechanic was dus een soort landje veroveren. Je startte op een rechthoekig veld. Je bestuurde een bal die alleen langs de lijnen van het veld kon bewegen. In het veld had je vijanden. Je moest met die bal het veld oversteken om land te veroveren en de vijanden “op te sluiten”. Als je een vijand aanraakte was je af. Het bestuurde met een toetsenbord.

Iemand enig idee?
Check Volfied of een van de vele clones. Als je daarop zoekt + clones + DOS in Google, dan ga je hem vast wel vinden, want het klinkt iig wel als een clone daarvan (al weet ik niet of Volfied nou de eerste was, maar het was wel iig de eerste die ik kende :P).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magic
  • Niet online

Iemand enig idee?
Met volfied kom je een heel eind, maar voor mij heten dergelijke games Qix-clones. Volgens mij was dat de eerste met dit concept.

• Mog
  • Nu online
Ik weet niet of Volfied de game was, maar dit is inderdaad het soort game wat ik bedoelde. Thanks!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:44
Hallo allemaal.

Ik zoek een spel dat ik vroeger veel heb gedaan maar het nu gewoon absoluut niet meer kan herinneren.
Voor zover ik nog weet was het een soort platform game waarbij je onderdelen kon verzamelen voor een zeepkist die je zo snel mogelijk moest maken om van de computer te winnen. De race was letterlijk van een heuveltje afrijden. Om te winnen moest je de juiste tandwielverhouding en carrosserie kiezen etc.

Ik zie nu dat dit al een keer voorbij is gekomen in dit forum maar er nog geen antwoord op is gekomen. Je had een of ander figuurtje met iets blauw aan die je enigszins door het spel loodse.

Gevonden! Had beter het forum af moeten zoeken. Het was: super speurder race spektakel.

[Voor 24% gewijzigd door Septimamus op 01-08-2022 21:13. Reden: Gevonden]

• stefanass
  • Laatst online: 30-03 18:46

Iemand enig idee?
Hier zijn vele varianten van; Ik speelde zelf Stix op de C64; Ook onder de naam Qix zijn inderdaad veel varianten geweest

• Spark117
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-09-2022
Hoi, ik zoek de naam van een spel van in de late '90s denk ik op pc.

Het was een point & click game in een huis en je kon opdrachten (minigames) doen in de verschillende kamers. Ik denk dat 1 van die minigames iets was dat je een vlieg in een blender was. En op de zolder zat een spook denk ik.

Klinkt dit bekend?

[Voor 4% gewijzigd door Spark117 op 30-08-2022 18:13]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Spark117 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:12:
Hoi, ik zoek de naam van een spel van in de late '90s denk ik op pc.

Het was een point & click game in een huis en je kon opdrachten (minigames) doen in de verschillende kamers. Ik denk dat 1 van die minigames iets was dat je een vlieg in een blender was. En op de zolder zat een spook denk ik.

Klinkt dit bekend?
Pajama Sam ?
Misschien Freddy Fish mocht je compleet vergeten zijn dat het onderwater was 8)

• Spark117
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-09-2022
Nee, die zijn het niet :/

• Eiríkr
  • Laatst online: 14:09
Dit is Windows en dit zijn de (waarschijnlijk halverwege) 90s. Maar welk spel? Iemand enig idee?

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Eiríkr schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:37:
Dit is Windows en dit zijn de (waarschijnlijk halverwege) 90s. Maar welk spel? Iemand enig idee?

[Afbeelding]
Commander keen (4)?

• BTGarmann
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:03

[Afbeelding]
GTA1 of GTA2 (misschien GTA2 London maar volgens mij is het kleure pallet verkeerd voor London)

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-03 23:00
BTGarmann schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:46:
[...]

GTA1 of GTA2 (misschien GTA2 London maar volgens mij is het kleure pallet verkeerd voor London)
GTA1

• Eiríkr

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-03 23:00
Bedank @BTGarmann maar. Ik zag het in eerste instantie niet naar toen hij gta zei wist ik zeker dat het GTA1 was.

IAMTHELAW

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:06
Dit keer zoek ik de naam van een game die nog in ontwikkeling is...

Voor mijn gevoel is de eerste trailer van deze game in 2021 getoond. Ik heb er ook al een tijd niets meer van gehoord. Het is een soort van kleurrijke 'Japans-achtige' game met lieve figuurtjes erin. Wat vooral opviel waren de extreem mooie en vloeiende graphics (in de trailer). Ik dacht dat de game een vrij korte nog nietszeggende naam had. Maar ja, hoe was die naam nou ook alweer...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

[Afbeelding]
Zoals gezegd moet dit GTA (1) zijn. En een linkshandig persoon, die zijn in de regel heel slim. Waarom deze persoon dit dus zelf niet kon ontdekken is een raadsel :o. Gok ik ook op een Compaq Presario eind jaren 90 met een AMD K6-2 processor O-)

[Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 16-09-2022 00:24]

• Eiríkr
Exorcist schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 00:23:
[...]

Zoals gezegd moet dit GTA (1) zijn. En een linkshandig persoon, die zijn in de regel heel slim. Waarom deze persoon dit dus zelf niet kon ontdekken is een raadsel :o. Gok ik ook op een Compaq Presario eind jaren 90 met een AMD K6-2 processor O-)
Nou nou nou :')

Was inderdaad een Compaq. Details, niet zeker.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Eiríkr schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:30:
[...]

Nou nou nou :')

Was inderdaad een Compaq. Details, niet zeker.
Was met een dikke ;) hé.
GTA was op de PC destijds ook heel tof om via LAN tegen elkaar te doen :D

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
Rossi46 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:12:
Dit keer zoek ik de naam van een game die nog in ontwikkeling is...

Voor mijn gevoel is de eerste trailer van deze game in 2021 getoond. Ik heb er ook al een tijd niets meer van gehoord. Het is een soort van kleurrijke 'Japans-achtige' game met lieve figuurtjes erin. Wat vooral opviel waren de extreem mooie en vloeiende graphics (in de trailer). Ik dacht dat de game een vrij korte nog nietszeggende naam had. Maar ja, hoe was die naam nou ook alweer...
Bedoel je misschien dokev

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:06
Bingo!

Top man, ik zat me een ongeluk te zoeken :o

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• ronvandoorn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik zoek een spel uit jaren 80 die ik volgens mij op een spelcomputer Atari heb gespeeld (als ik me goed kan herinneren)

Boven- en onderaan het scherm was een rechthoekig, liggend balkje die je naar links en rechts kan verschuiven om een blokje of balletje steeds terug te kaatsen zodat deze weer naar je tegenstander gaat en die moet op zijn beurt hetzelfde doen. Je scoort als het balletje een doorgang heeft gevonden. Het was een soort simpel tennisspel.

Later zag je zo'n soortgelijk idee terug alleen dan moest het gekaatste balletje een muur met blokjes afbreken net zolang tot het balletje een doorgang heeft gevonden. Naarmate je verder kwam ging het balletje sneller en/of werd de 'keeper' (het rechthoekig, liggend balkje) kleiner.

Wie o wie?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ronvandoorn schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:50:
Ik zoek een spel uit jaren 80 die ik volgens mij op een spelcomputer Atari heb gespeeld (als ik me goed kan herinneren)

Boven- en onderaan het scherm was een rechthoekig, liggend balkje die je naar links en rechts kan verschuiven om een blokje of balletje steeds terug te kaatsen zodat deze weer naar je tegenstander gaat en die moet op zijn beurt hetzelfde doen. Je scoort als het balletje een doorgang heeft gevonden. Het was een soort simpel tennisspel.

Later zag je zo'n soortgelijk idee terug alleen dan moest het gekaatste balletje een muur met blokjes afbreken net zolang tot het balletje een doorgang heeft gevonden. Naarmate je verder kwam ging het balletje sneller en/of werd de 'keeper' (het rechthoekig, liggend balkje) kleiner.

Wie o wie?
Pong? En dat met die muur is Arkanoid/Breakout, waarvan diverse varianten en kloons zijn uitgebracht.

• ronvandoorn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-09-2022
Ha Dragon, briljant. Dat is m. Dank je wel!

• steenwijk-h
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-02 13:43
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een game die verscheen eind jaren 90 begin 2000, het was een RTS game die ook volledig Nederlandstalig was/is.

De enige eigenschappen die ik me heugen kan is dat je mais kon harvesten.

Iemand enig idee?

Groet,
Henk

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:54
Knights and Merchants?

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51
Die zoektocht doet mij denken aan een ander spel waar ik de naam niet van weet: ik denk eind jaren 90, RTS, en je had mannetjes en vrouwtjes enzo en als er dan een baby werd gemaakt ‘s nachts, dan hoorde je gegiechel, en iets van “oh my”. Volgens mij iets met peasant’s of farmers in de titel…

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-03 20:10
ChrisM schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:06:
Die zoektocht doet mij denken aan een ander spel waar ik de naam niet van weet: ik denk eind jaren 90, RTS, en je had mannetjes en vrouwtjes enzo en als er dan een baby werd gemaakt ‘s nachts, dan hoorde je gegiechel, en iets van “oh my”. Volgens mij iets met peasant’s of farmers in de titel…
Beast and bumpkins

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51
Dat is hem!!! Thanks.

• steenwijk-h
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-02 13:43
Nope helaas ook niet wat ik zoek :)

• BTGarmann
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:03
steenwijk-h schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:45:
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een game die verscheen eind jaren 90 begin 2000, het was een RTS game die ook volledig Nederlandstalig was/is.

Iemand enig idee?

Groet,
Henk
Never mind. Last het bericht niet geod

[Voor 17% gewijzigd door BTGarmann op 26-09-2022 22:03]

• EvaluationCopy
steenwijk-h schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:45:
Hi allemaal,

Iemand enig idee?

Groet,
Henk
The Settlers 3?

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• sacnoth
  • Laatst online: 30-03 16:55
Hallo allemaal,

Ik ben om nostalgische redenen op zoek naar een arcade spel uit mijn jeugd, lang geleden gespeeld in een arcade hal ik denk zo rond '88-'92 (er stond volgens mij ook een Mad dog Mcree machine in dezelfde hal :)) . Enkele details die ik me erover herinner:

- De kast was erg groot, je kon er met twee personen inzitten en had beiden een machine gun om mee te schieten.
- het was een on-rails schooter lijkend op Operation Wolf, maar met mooiere 16 bit achtige graphics.
-Ik herinner me een level in een soort vliegtuighangar en (ik denk level 2) op een bootje door een moeras.
- regelmatig vloog er een helicopter over die medpacks dropte. je kon de helicopter ook raken door te schieten, maar weet neit of ie ook stuk kon.
-Een van de boosfights (ik denk in de hangar) waren twee mannen met rode en blauwe kleding die raketten op je afvuurden die je kon stuk schieten.
- je had een soort super granaat functie waarbij een vuurwolk het scherm op schoot en ontpolfte waardoor alle gewone mannetjes dood waren.

Hopelijk herinner ik me alle details nog goed en kan iemand me aan een naam hiervoor helpen.

Ben erg benieuwd!

• EvaluationCopy
Ik moest aan Time Crisis denken, maar die was al 3D geloof ik en wat nieuwer.

Het is niet gewoon Operation Wolf 2? Dat moet haast wel met die bootjes in het moeras en die overvliegende helikopers. Maar daar kon je bij mijn weten niet ín zitten....

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 21:28
sacnoth schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:01:
Hallo allemaal,

Ik ben om nostalgische redenen op zoek naar een arcade spel uit mijn jeugd, lang geleden gespeeld in een arcade hal ik denk zo rond '88-'92 (er stond volgens mij ook een Mad dog Mcree machine in dezelfde hal :)) . Enkele details die ik me erover herinner:

- De kast was erg groot, je kon er met twee personen inzitten en had beiden een machine gun om mee te schieten.
- het was een on-rails schooter lijkend op Operation Wolf, maar met mooiere 16 bit achtige graphics.
-Ik herinner me een level in een soort vliegtuighangar en (ik denk level 2) op een bootje door een moeras.
- regelmatig vloog er een helicopter over die medpacks dropte. je kon de helicopter ook raken door te schieten, maar weet neit of ie ook stuk kon.
-Een van de boosfights (ik denk in de hangar) waren twee mannen met rode en blauwe kleding die raketten op je afvuurden die je kon stuk schieten.
- je had een soort super granaat functie waarbij een vuurwolk het scherm op schoot en ontpolfte waardoor alle gewone mannetjes dood waren.

Hopelijk herinner ik me alle details nog goed en kan iemand me aan een naam hiervoor helpen.

Ben erg benieuwd!
Klinkt als de opvolger van Operation Wolf, die Operation Thunderbolt heet?

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:10
Ik moest aan Crime Patrol 2: Drug Wars denken of zijn voorganger Crime Patrol.

• sacnoth
  • Laatst online: 30-03 16:55
Deze waren het niet. Na een hernieuwde zoektocht en lijstjes met oude arcade games nazoeken op youtube ben ik er eindelijk achter: Line of fire van Sega uit 1989 :)

• KenAmsterdam
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-11-2022
Ik zoek een voetbal manager spel van ± 20 jaar geleden. Althans, dat is wanneer ik het speelden. Zal best nog ouder kunnen zijn.

Meest opvallende wat mij nog bijstaat is dat het voornamelijk om Nederlandse amateur clubs ging. Daarbij waren wel mogelijkheden met uitbreiden stadion en club, transfers enz enz.

Snap dat ik niet veel info geef over het spel, maar hopelijk heeft iemand een idee door de Nederlandse amateurs.

Alvast bedankt!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:11

Jorissie87

No diggity

KenAmsterdam schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:46:
Ik zoek een voetbal manager spel van ± 20 jaar geleden. Althans, dat is wanneer ik het speelden. Zal best nog ouder kunnen zijn.

Meest opvallende wat mij nog bijstaat is dat het voornamelijk om Nederlandse amateur clubs ging. Daarbij waren wel mogelijkheden met uitbreiden stadion en club, transfers enz enz.

Snap dat ik niet veel info geef over het spel, maar hopelijk heeft iemand een idee door de Nederlandse amateurs.

Alvast bedankt!
Competitie Manager van Davilex?

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:38
Of Championship Manager? Niet zozeer gericht op amateurclubs, maar ik weet mij te herinneren dat je wel Nederlandse amateurclubs kon kiezen.

• KenAmsterdam
Jorissie87 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:27:
[...]

Competitie Manager van Davilex?
Sleepoog schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:02:
Of Championship Manager? Niet zozeer gericht op amateurclubs, maar ik weet mij te herinneren dat je wel Nederlandse amateurclubs kon kiezen.
Bedankt, maar dat is het helaas niet.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:21
Zou het Hattrick of Online Soccer Manager geweest kunnen zijn? Of was 't echt single player/offline?

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:39
KenAmsterdam schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:46:

Alvast bedankt!
Nm
ShitHappens schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:48:
Zou het Hattrick of Online Soccer Manager geweest kunnen zijn? Of was 't echt single player/offline?
Aangezien het zo'n 20 jaar geleden was, mag je daar denk ik wel vanuit gaan (single player/offline) :P

Edit: scrap dat, hehe dacht dat 20 jaar geleden 1992 was, damn de tijd gaat te snel -_- Never mind deze hele post :D

[Voor 35% gewijzigd door Snowdog op 03-11-2022 17:57]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:21
Soms voel ik me ook nog 20 hoor :D Maar ja, 20 jaar geleden - eind basisschool voor mij - speelden we OSM op de computers in de aula op school. En zag Hattrick thuis door pa gespeeld worden.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ShitHappens schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:04:
Maar ja, 20 jaar geleden - eind basisschool voor mij
offtopic:
Deze deed even pijn zeg, zoh :X

• KenAmsterdam
Haha. Hattrick en OSM ook zeker gespeeld, maar dat is het niet. Was echt een offline singleplayer game.
Pagina: 1 ... 66 67 68 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee