Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:05
Kheos schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:06:
Zucht

Ok. Nog steeds is veel meer info nodig (je snapt hopelijk wel dat dit super inefficiënt werkt? We gaan de vragen toch wel stellen dus je gaat de antwoorden toch moeten geven. Waarom niet van de eerste keer voldoende info geven? Des te sneller ben je geholpen.)

Het heeft infanterie? Ok. 1 type soldaat? 5? Welke? Machinegeweren? Bazooka's? Granaten?

Meerdere gebouwen? Ok. Hoeveel? 2? 20? Welke gebouwen? Barracks? Tank factory? Power plant?

Heeft de tegenstander dezelfde troepen of andere? Heeft de tegenstander wel troepen? Of enkel gebouwen?

De eerste map heeft de vorm van Afrika? Hoeveel mappen zijn er? 3? 30?

Wat bedoel je met 'sommige vakken zijn ook leeg'?Welke vakken? Is de map ingedeeld in vakken of niet? Hoeveel dan? 10x10? 100x100?

Energie icoontje is als een bliksem? Welk icoontje? Waar staat dat? Onder de map? Rechts? Links? Bovenaan? Hoeveel icoontjes zijn er? 5? 50? Welke?

Kun je de kleur van je leger kiezen of niet?

Je negeert mijn vraag over vliegtuigen. Heb je zelf geen vliegtuigen? Geen helicopters? De vijand wel?

Is er 1 vijand of meerdere?
Krijg je XP of niet?
Kun je tanks upgraden of niet?
...
Haha, zo vaak de reden dat ik er dan ook maar geen moeite in steek.
3x vragen en nog geen antwoord op je vragen.

@Verwijderd succes met je zoektocht naar een van de duizenden online games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:19

Kheos

FP ProMod
Aardappel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:51:
[...]

Haha, zo vaak de reden dat ik er dan ook maar geen moeite in steek.
3x vragen en nog geen antwoord op je vragen.

@Verwijderd succes met je zoektocht naar een van de duizenden online games.
Dit is gewoon het equivalent van "ik zoek een film. Tis met acteurs en geregisseerd door iemand. Het was ergens met een camera opgenomen en op een bepaald moment zie je een boom. Of een struik."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:31:
ik speelde vroeger altijd een spelletje op de computer ben alleen vergeten hoe het spel heetten. Het is een soort oorlogsspel en je moet kleine deeltjes veroveren met onder andere tanks en artillery, je had ook energie dat je niet teveel stukken kom veroveren.
Je kon ook van die basissen aanvallen maar dat kosten meer energie?
Je speelde het gewoon online op een website.
Het is cartoony, het heeft ook infantrie, het is een verzonnen map, als je begint begin je helemaal onderaan. De eerste map heeft de vorm van Afrika. Je hebt meerdere gebouwen door de map, sommige vakken staan ook leeg. Energie icoontje is als een bliksem. Als het goed is had je 30 energie.
Commando's?
Red Alert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Evernote schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:17:
Nadat ik de laatste 2,5 week veel Ark heb gespeeld zit ik met een game in m'n hoofd die ik tussen 2000 en 2006 heb gespeeld met een klasgenootje van mij (en tevens overbuurjongen).

Het spel speelde we altijd op zijn PC, ik heb het spel zelf helaas nooit in bezit gehad maar dat zou ik vandaag de dag alsnog graag willen.

Helaas weet ik niet heel veel meer van het spel op kleine vage details na, het heeft ergens wel iets weg van games zoals Spore maar het was meer gericht op combat.
  • [Het spel was volgens mij alleen op de PC te spelen
  • Je was een soort 'God' die bepaalde wezens kon aansturen, je kon ook tussen verschillende beesten/wezens wisselen.
  • Je had dacht objectives om bepaalde plekken vast te houden en dan kreeg je upgrades, een tactische game dus.
  • Het was in een fantasy/alien setting en je had geloof ik niet de mogelijkheid om zelf een wezen te selecteren.
  • De game was driedimensionaal (3D) en zag er voor z'n tijd goed uit.
  • Je had een soort tribes of swarms waar de wezens onderdeel van uit maakten.
Ik heb het internet al afgestruind en het is in ieder geval niet:
  • Spore
  • Black & White
  • Creatures
  • Populous
  • Impossible Creatures
AfterLife?

Maar Black & White komt toch echt het meeste in de buurt van het spel dat je zoekt imho.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:58

Jorissie87

No diggity

Ik zie veel mensen in dit topic abstracte termen gebruiken ("vroeger" voor sommige mensen is dat 5 jaar geleden, voor anderen is dat 25 jaar geleden) en relevante gegevens achterwege laten (zoals het platform, taal, cameraview, etc.). Wat mij betreft is er bepaalde informatie die altijd gegeven moet worden. Misschien is het een goed idee om hier een template voor aan te maken. Ik weet dat andere topics hier op GoT dat ook aanhouden, dus waarom hier niet. Een voorzet zou kunnen zijn:

Genre (strategy/FPS/Point and click/etc.):

Jaartal (ongeveer):

Platform (en eventueel OS):

Cameraview (Bovenaf/Zij/3D/etc.):

Doel van het spel (spelspecifiek, dus niet genre):

Thema/Stijl (cartoony/kleurrijk/donker/etc):

Rode Draad (wat onderscheid dit spel van andere soorgelijke spellen):

Wat niet? (natuurlijk heb je zelf ook informatie gezocht, welke open deuren zijn het in ieder geval niet!)

Eventueel andere aanvullingen zijn welkom. @PromoX

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dit is Z

Wikipedia: Z (video game)

[ Voor 17% gewijzigd door Seroczynski op 09-06-2020 10:11 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rovamon
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:10:
het is een pc game.windows 98
het is een spel met 3 cd's
2cd: maya's
3cd: paters in abdij
ik kan mij de titel niet herinneren
Puur op basis van maya's, paters en een spin in de jungle zou ik denken Atlantis II / Beyond Atlantis. Een first-person adventure game uit 1999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een puzzelspel uit de jaren 90/00 die ik vroeger met veel plezier heb gespeeld. Ik kan het online zelf niet vinden:

Genre: Puzzel/kinderspel (6-12 jaar)
Jaartal: ik gok tussen 1997 en 2002
Platform: Windows, ik denk 98, hoogstwaarschijnlijk cd-rom

Thema/Stijl: een groep (4 a 5) jongeren/kinderen die in de jungle zijn. Ik heb vage herinneringen dat het einddoel een tempel (inca oid) of eem vulkaan was.

Cameraview: hoe ik het me herinner waren het stilstaande frames/levels waarop je dan een puzzel moest oplossen om verder te komen. Alternatief een frame waarop je moet kiezen welke richting je op wil. Denk bij puzzels aan dingen op de juiste plek zetten etc.

Ik heb het idee dan er iets van 'groep van 5' of 'de 4 speurneuzen' in de titel staat, en dat het onderdeel was van een serie (waarbij deze variant zich dus in een jungle afspeelde). Het niveau van de puzzels zal ongeveer groep 6 zijn geweest.

Ik heb het spel in het Nederlands gespeeld, al zou het theoretisch kunnen dat het een vertaling was.

Iemand enig idee? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:12:
Ik ben op zoek naar een puzzelspel uit de jaren 90/00 die ik vroeger met veel plezier heb gespeeld. Ik kan het online zelf niet vinden:

Thema/Stijl: een groep (4 a 5) jongeren/kinderen die in de jungle zijn. Ik heb vage herinneringen dat het einddoel een tempel (inca oid) of eem vulkaan was.

Cameraview: hoe ik het me herinner waren het stilstaande frames/levels waarop je dan een puzzel moest oplossen om verder te komen. Alternatief een frame waarop je moet kiezen welke richting je op wil.

Ik heb het idee dan er iets van 'groep van 5' of 'de 4 speurneuzen' in de titel staat, en dat het onderdeel was van een serie (waarbij deze variant zich dus in een jungle afspeelde). Het niveau van de puzzels zal ongeveer groep 6 zijn geweest.

legpuzzel, rebus, raadsel, dingen op de juiste plek zetten, wat voor puzzels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Cameraview: hoe ik het me herinner waren het stilstaande frames/levels waarop je dan een puzzel moest oplossen om verder te komen. Alternatief een frame waarop je moet kiezen welke richting je op wil.

Er is een bekende jeugd boeken serie over 5 kinderen die allerlei mysteries oplossen / avonturen beleven.
Genaamd de "The famous 5" , of "de vijf" in NL

En daar was ook een puzzel pc game van.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardappel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 01:47:
[...]

legpuzzel, rebus, raadsel, dingen op de juiste plek zetten, wat voor puzzels?
Met name dingen op de juiste plek zetten. Legpuzzel en rebus niet. Ik kan me de exacte puzzels verder helaas niet meer herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:15:
[...]

Er is een bekende jeugd boeken serie over 5 kinderen die allerlei mysteries oplossen / avonturen beleven.
Genaamd de "The famous 5" , of "de vijf" in NL

En daar was ook een puzzel pc game van.

[YouTube: Famous Five Treasure Island - PART 1]
Helaas niet wat ik zoek... Wat ik nog niet had gezegd en dus wel van belang blijkt is dat ik het in het Nederlands heb gespeeld. Het zou kunnen dat het een vertaling was maar de versie die ik had was Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cameraview: hoe ik het me herinner waren het stilstaande frames/levels waarop je dan een puzzel moest oplossen om verder te komen. Alternatief een frame waarop je moet kiezen welke richting je op wil. Denk bij puzzels aan dingen op de juiste plek zetten etc.

Ik heb het spel in het Nederlands gespeeld, al zou het theoretisch kunnen dat het een vertaling was.

Ik heb het zowaar gevonden! Het was Junior Detectives: Het Mysterie van de Verloren Stad. Geweldige nostalgie-trip nu. Bedankt voor iedereen die heeft geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M8T66
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-08 18:36
Hi Team,

Ik ben opzoek naar een oude DOS game van (ik denk) begin jaren 90.
Het is een simpel spel, waarin je in een soort pacman style, met miniatuur auto's powerups moet pakken. De powerups bestonden vooral uit bloemen die groeide.
Wat ik me kan herinneren hadden de auto's allemaal een eigen personaliteit in de style van Cars (de Disney Film).
En wat ik me nog vaag kan herinneren is dat het spel standaard in het Duits startte o.i.d, en er sponsoring in de shareware versie zat.

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
M8T66 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:29:
Hi Team,

Ik ben opzoek naar een oude DOS game van (ik denk) begin jaren 90.
Het is een simpel spel, waarin je in een soort pacman style, met miniatuur auto's powerups moet pakken. De powerups bestonden vooral uit bloemen die groeide.
Wat ik me kan herinneren hadden de auto's allemaal een eigen personaliteit in de style van Cars (de Disney Film).
En wat ik me nog vaag kan herinneren is dat het spel standaard in het Duits startte o.i.d, en er sponsoring in de shareware versie zat.

Iemand enig idee?
Ik weet exact welk spel je bedoeld.
De vrouwelijke auto's pakten de bloemen af.
Volgens mij was het een reclamegame van Volkswagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:22
Ik wilde een vraag plaatsen maar ben er tijdens het schrijven zelf achter gekomen.

Ik speelde vroeger "Golden Axe Warrior" op de Sega Master System bij mijn oma. Geloof het of niet maar die wat in de tijd een grote gamer.

Man wat heb ik nu een spijt dat ik al mijn oude consoles ooit weg gedaan heb.
Natuurlijk kan ik met een emulator aan de slag, maar er gaat niks boven de echte ervaring met een console en beeldbuis.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRIdev
  • Laatst online: 11-09 22:32
@ZesBarkiePK Vergeet niet dat nostalgie meestal een beter gevoel geeft dan de werkelijkheid ;)

Zegt iemand die momenteel via ScummVM Kings Quest 5 op zijn telefoon aan het spelen is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Laatst online: 22:22
MRIdev schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:48:
@ZesBarkiePK Vergeet niet dat nostalgie meestal een beter gevoel geeft dan de werkelijkheid ;)

Zegt iemand die momenteel via ScummVM Kings Quest 5 op zijn telefoon aan het spelen is O-)
Ja het zal nu misschien vies tegen vallen, maar ik heb er hele goede herinneringen aan. Begin volgens mij oud te worden ;)

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
Never meet your childhood heroes.

Maar volgens mij vat niemand dit topic zo op, het lijkt me meer bedoeld om frustraties a la 'sjonge hoe heet DAT spel ook weer' weg te nemen, niet om daadwerkelijk al die oude games te gaan spelen. Ik begrijp vooral niet waar die hang naar van die educatieve flutspelletjes van vroeger vandaag komt, maar hee ieder z'n ding.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

EvaluationCopy schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:53:
Ik begrijp vooral niet waar die hang naar van die educatieve flutspelletjes van vroeger vandaag komt, maar hee ieder z'n ding.
Nostalgie? :)
Ik heb van de week m'n eerste game uit de early 80s van de Atari zitten spelen in de browser. Haalt mooie herinneringen naar boven van bij m'n opa op de computerkamer zitten met hem en m'n vader. Good times <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
@EvaluationCopy Voor mij is het persoonlijk om mijn frustratie weg te krijgen. Veelal blijft het bij een YouTubefilmpje, wat dan wel weer goede ontmoeting is ;). Zo nu en dan (her)speel ik sommige spellen dus echt wel. Maar regelmatig valt het tegen.

[ Voor 21% gewijzigd door MRIdev op 17-06-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 12-09 12:29
Is ook deels persoonlijk, maar voor mij ligt het er vooral aan wat voor spel, goede platformers (Zeliard, Super Mario Bros/World), puzzelspellen (Supaplex, Sokoban, Lemmings) en Adventures (Monkey Island, Kings Quest) zijn nog steeds prima speelbaar. Mijn idee is dat zodra het 3D wordt het veel sneller veroudert is (racespellen, shooters, sport, etc)

Het is natuurlijk wel zo dat veel van die spellen die ik vroeger speelde gewoon niet goed waren, en daar ben ik nu veel kritischer op.

[ Voor 16% gewijzigd door FrankRicard op 18-06-2020 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bingoo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-09 11:56
Ik heb het in 2014 al eens geprobeerd in deze topic maar toen helaas geen resultaat. Nu nog eens een poging, misschien herkent iemand het nu. :)

Een paar oude spellen, ik geloof allemaal op 1 verzamel-CD. Rond het windows 95 tijdperk. Ik ben er al jaren naar opzoek maar ondanks veel zoekwerk helaas nooit gevonden. Mijn herinneringen zijn vrij vaag:

- Een "Rush Hour" achtige game, waarbij je een (ik geloof rode) auto uit een garage moest loodsen door andere auto's te verplaatsen. Er zat sowieso een type auto in die je maar een aantal keer kon bewegen (en daarna kapot ging). Er staat me ook iets bij van olievlekken.

- Een spel waarbij je het verkeer moest laten doorstromen door op kruispunten verschillende situaties te "bouwen". Je kon kiezen tussen bijvoorbeeld een brug, stopbord, stoplichten. Geloof dat je van de verschillende situaties maar een bepaald aantal kon bouwen, dus je moest keuzes maken. Point of view was van bovenaf.

- Een Atomix of Brix achtige game, weet er niet heel veel meer van! Zag er geloof ik wel iets beter uit dan deze twee.

Informatie per game is niet zo heel specifiek, maar ik hoop dat iemand ze misschien in combinatie herkent, want ik geloof dat deze (met misschien nog andere games) bij elkaar op 1 CD stonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Bingoo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:51:
Een paar oude spellen, ik geloof allemaal op 1 verzamel-CD.
Was het shareware of volledige games geript? Die laatste waren iets discutabeler maar wle een stuk populairder. Je had er hele series van. De bekendste was volgens mij de "Twilight" reeks. Zelf heb ik nog een oude "Oh No More Games" liggen ergens. We was ook nog een derde serie wiens naam mij ontschoten is.

Crazy Bytes! Thnx @Cyphax

[ Voor 3% gewijzigd door Khaine op 19-06-2020 11:00 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Khaine schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:33:
[...]

Was het shareware of volledige games geript? Die laatste waren iets discutabeler maar wle een stuk populairder. Je had er hele series van. De bekendste was volgens mij de "Twilight" reeks. Zelf heb ik nog een oude "Oh No More Games" liggen ergens. We was ook nog een derde serie wiens naam mij ontschoten is.
offtopic:
Crazy Bytes. 8)
Ik weet niet waarom, maar het grote internetarchief heeft die cd's geindexeerd en je kunt ze er nog gewoon als iso vinden ook... don't ask me why :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27
EvaluationCopy schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:53:
Never meet your childhood heroes.

Maar volgens mij vat niemand dit topic zo op, het lijkt me meer bedoeld om frustraties a la 'sjonge hoe heet DAT spel ook weer' weg te nemen, niet om daadwerkelijk al die oude games te gaan spelen. Ik begrijp vooral niet waar die hang naar van die educatieve flutspelletjes van vroeger vandaag komt, maar hee ieder z'n ding.
Eens, voor ervaringen is er bijvoorbeeld 'Goeie oude (retro) consoles' momenteel deel 13. Mocht je (jullie) graag over pc games van vroeger willen praten dan kan je altijd een topic maken natuurlijk, ook is er de game lounge.....of als er de behoefte is om een specifieke game te bespreken, dan kan dat ook altijd met een dedicated topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 19-06-2020 08:44 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:54

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Cyphax schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:40:
[...]

offtopic:
Crazy Bytes. 8)
Ik weet niet waarom, maar het grote internetarchief heeft die cd's geindexeerd en je kunt ze er nog gewoon als iso vinden ook... don't ask me why :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:33

-d-

Zit al een tijdje (als nostalgie, geen idee waarom dit ineens naar boven kwam :p) zonder te succes te zoeken naar de naam van een (volgens mij redelijk obscure) MS Dos Shooter, ik weet er vrij weinig van - behalve dat er een audio soundtrack op de CD-ROM stond met rockmuziek (met zang). Dat is echt zo'n beetje wat ik kan omschrijven, niet veel - maar zullen niet zoveel shooters zijn met audio cd track (en muziek van een band en dus geen game muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
-d- schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:30:
Zit al een tijdje (als nostalgie, geen idee waarom dit ineens naar boven kwam :p) zonder te succes te zoeken naar de naam van een (volgens mij redelijk obscure) MS Dos Shooter, ik weet er vrij weinig van - behalve dat er een audio soundtrack op de CD-ROM stond met rockmuziek (met zang). Dat is echt zo'n beetje wat ik kan omschrijven, niet veel - maar zullen niet zoveel shooters zijn met audio cd track (en muziek van een band en dus geen game muziek)
Nou dat zal je verbazen, de grootste shooter aller tijden is er een.
Quake, met een soundtrack gemaakt door Trent Reznor (Nine Inch Nails).
Genieton: YouTube: Quake Soundtrack

[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 23-06-2020 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

OK.

Genre: shooter
Platform: MS DOS
Medium: CD-ROM met redbook audio

Wat kun je nog meer vertellen over de game? Wat was de setting? Kon je naar boven en beneden kijken of alleen recht vooruit zoals in Doom, Wolfenstein3D, Blake Stone etc.?

Was het een science fiction shooter (Aliens, lasers, ruimteschepen), realistisch (soldaten, bestaande wapens als machinegeweren, aardse setting) of fantasy (magie, demonen, crystallen etc.)

Weet je -ongeveer- welk jaartal?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 22:28
Ik had Blood ook in een uitgave met een bonus cd waar in ieder geval de song (en video) van Love you to death van Type O negative op stond....
https://www.ebay.com/itm/...6.m4383.l4275.c1#viTabs_0

YouTube: YouTube

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
@unfor die cd heb ik nog best vaak in de discman gehad onderweg naar school. Lekkere muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:33

-d-

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:40:
[...]

OK.

Genre: shooter
Platform: MS DOS
Medium: CD-ROM met redbook audio

Wat kun je nog meer vertellen over de game? Wat was de setting? Kon je naar boven en beneden kijken of alleen recht vooruit zoals in Doom, Wolfenstein3D, Blake Stone etc.?

Was het een sfience fiction shooter (Aliens, lasers, ruimteschepen), realistisch (soldaten, bestaande wapens als machinegeweren, aardse setting) of fantasy (magie, demonen, crystallen etc.)

Weet je -ongeveer- welk jaartal?
Het is echt lang geleden, dus niet 100% zeker - maar volgens mij ook naar boven/beneden kijken. Ik probeer me de setting voor de geest te halen en volgens mij fantasy-ish. In ieder geval geen realistische shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 11:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

-d- schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:06:
[...]

Het is echt lang geleden, dus niet 100% zeker - maar volgens mij ook naar boven/beneden kijken. Ik probeer me de setting voor de geest te halen en volgens mij fantasy-ish. In ieder geval geen realistische shooter.
Ed Hunter? De game van de metal-band Iron Maiden? Hoewel dat wel een Windows-game was....

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]

Lastig, lastig.

MDK is het eerste dat in me opkomt, maar dat is niet echt fantasy.

Heretic, Hexen, Hexen II en Heretic II zijn dat wel, maar die hebben niet echt een rock soundtrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Betekent dat dat het wel een FPS is? Of meer top-down als een shoot-'m-up?
Descent II heeft ook een goede soundtrack op CD, maar daar zit weer geen zang tussen. Noch is het een fantasy-setting. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 23-06-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M8T66
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-08 18:36
Aardappel schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 01:00:
[...]

Ik weet exact welk spel je bedoeld.
De vrouwelijke auto's pakten de bloemen af.
Volgens mij was het een reclamegame van Volkswagen.
Ja, dat klinkt ook wel bekend. Iemand een idee of dit nog te vinden is op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLUKVDP
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 21:44
Ook ik ben op zoek naar een game! Ik denk dat het zo’n 20 jaar geleden wis dat ik hem speelde. Op een Mac.

Het is een spel waarbij je volgens mij diamanten/munten naar de uitgang van het level moet zien te krijgen via een lopende band. Deze lopende band kon je ‘kopen’ met de diamanten/munten die je in eerdere levels had gehaald. Ook kon je stenen weghakken. Ik weet niet meer of je daadwerkelijk een personage moest besturen of dat je simpelweg met de muis rond kon klikken. Het was in ieder geval een top down view.

Het gaat niet om Boulder Dash, Gold Digger of Rocks N Diamondbacks, maar de game die ik zoek lijkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-04 16:20
Genre: Race/Rallye

Jaartal: -/+ 2003 (toen speelde ik het denk ik)

Platform: PS 1

Cameraview: 3d Top Down

Thema/Stijl (cartoony/kleurrijk/donker/etc): cartoony

Wat niet? Micro Machines, RC de Go, Demolition racer.

Vroeger speelde ik bij een vriend in de straat een racegame die ik graag weer zou willen spelen.

Kenmerken: het betreft een race/rallye game. In mijn gedachten was er een jungle-track. De autootjes waren niet realistisch maar eerder cartoon-achtig. Je kon het multiplayer spelen, het was in een soort top-down/isometrisch perspectief in 3D (niet zoals GTA 1, waar de autootjes sprites waren).
In het menu kon je met je autootje in een soort kleine arena rond rijden. Je begon dan op een platform waar je vanaf reed. Het leek het meest op soort Micro Machines-kopie.
Ik heb al heel wat verwoede Google-pogingen gedaan maar kom er maar niet op! Alvast dank.

[ Voor 26% gewijzigd door SavageSam op 24-07-2020 20:03 . Reden: template overzicht toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
SavageSam schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:50:

Vroeger speelde ik bij een vriend in de straat een racegame die ik graag weer zou willen spelen.

Kenmerken: het betreft een race/rallye game. In mijn gedachten was er een jungle-track. De autootjes waren niet realistisch maar eerder cartoon-achtig. Je kon het multiplayer spelen, het was in een soort top-down/isometrisch perspectief in 3D (niet zoals GTA 1, waar de autootjes sprites waren).
In het menu kon je met je autootje in een soort kleine arena rond rijden. Je begon dan op een platform waar je vanaf reed. Het leek het meest op soort Micro Machines-kopie.
Ik heb al heel wat verwoede Google-pogingen gedaan maar kom er maar niet op! Alvast dank.
Re-Volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
Helaas niet. Wat ik er allicht bij had moeten schrijven: Het is niet een klein speelgoedautootje in een wereld vol 'grote dingen' zoals bij Re-Volt en Micro Machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:08
SavageSam schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:50:

Misschien staat die hier tussen? https://www.gamepressure.com/games/ps1/racing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
Heb de lijst doorgekeken en trailers etc. bekeken maar hij staat er niet tussen.
Ik kan trouwens wel met zekerheid zeggen dat het op een PS1 systeem was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:08
SavageSam schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:31:
[...]

Heb de lijst doorgekeken en trailers etc. bekeken maar hij staat er niet tussen.
Ik kan trouwens wel met zekerheid zeggen dat het op een PS1 systeem was.
Nog even verder gezocht en deze gevonden: https://www.chilloutgames...Sony_Playstation_One.aspx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
Ja! Dat is hem! Klopt helemaal, ook met dat autootje door het menu rond rijden (zo kon je bepaalde opties kiezen zie ik nu weer)
Heel tof dat je ‘m gevonden hebt, veel dank!

De volgende vraag is natuurlijk of iemand Circuit Breakers heeft liggen voor de verkoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

Sorry, heb even een hele vage herinnering... Ik weet niet in hoeverre het echt klopt 🤗

Genre: squadbased strategy met shooter/adventure mix ?
Jaartal (ongeveer): 2000-2005 denk ik

Platform (en eventueel OS): PC

Cameraview (Bovenaf/Zij/3D/etc.): 3D, volgens mij vrij rond je karakters te bewegen.

Doel van het spel (spelspecifiek, dus niet genre): weet ik niet meer: planeet veroveren, wereld verkennen, team in leven houden.

Thema/Stijl (cartoony/kleurrijk/donker/etc): cartoony, kleurrijk, tropisch, buitenaards.

Rode Draad (wat onderscheid dit spel van andere soorgelijke spellen):
sterk Britse humor, tropische planeet, kleurrijk, 3d squad based. Volgens mij kun je ook wat dingen bouwen maar heb je niet echt een eigen basis.
Je begint als een soort gestrand astronauten team op een onbekende planeet.

Wat niet? (natuurlijk heb je zelf ook informatie gezocht, welke open deuren zijn het in ieder geval niet!):

Ground Control, die vond ik laatst en toen dacht ik hé in die tijd had je ook een soort zonnige team based strategie game.

Jet Force Gemini, klinkt als basis als iets soortgelijks maar was op N64 en donkerder.

Beyond Good & Evil: kwam denk ik wat later? Pure adventure. Wel beetje die humoristische sfeer ofzo.

—-
Nevermind: ik kon t niet vinden maar liep net GOG af van oud naar nieuw en t is Giants: Citizen Kabuto. Binnenkort even kijken of mn herinneringen een beetje overeenkwamen of een mix zijn van meerdere games.

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 30-07-2020 14:43 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimNomivaas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Goede middag!

Ik ben op zoek naar een oude MMO ergens uit de 00's

Speelde het op PC.

Ik weet niet meer goed of het action/hack and slash was of meer een wow stijl combat.

Wat ik me nog kan bedenken is een soort class of in ieder geval mijn character kon transformeren in een soort weerwolf en als iets sterker werd, armor en/of mobs kwam er een zilveren of gouden glans om heen.. niet echt een aura ofzo, maar echt glimmend oppervlakte.

Ergens staat me ook iets bij van throwing axes als mogelijke wapens, maar dat is heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 12-09 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

TimNomivaas schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:41:
Goede middag!

Speelde het op PC.

Ik weet niet meer goed of het action/hack and slash was of meer een wow stijl combat.

Wat ik me nog kan bedenken is een soort class of in ieder geval mijn character kon transformeren in een soort weerwolf en als iets sterker werd, armor en/of mobs kwam er een zilveren of gouden glans om heen.. niet echt een aura ofzo, maar echt glimmend oppervlakte.

Ergens staat me ook iets bij van throwing axes als mogelijke wapens, maar dat is heel vaag.
Everquest (2) ?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Goede middag!

Speelde het op PC.

Diablo II niet toevallig? Die druid kan in een weerwolf veranderen geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 11-08-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 08:59
Goede middag!

Speelde het op PC.

Kal Online ?

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimNomivaas
  • Niet online
Nee Everquest 1/2 en Diablo 2 waren het niet.

Het was een F2P mmo, ik weet niet meer of er ook met echt geld betaald kon worden voor gear of iets dergelijks.

In de zelfde periode (jaren) speelde ik onder andere KalOnline, Martial Heroes, Heroes online, Silkroad Online, 9 Dragons, Metin 2, Cabal Online etc..

Ik kan me al deze game's goed herinneren, als ik een screenshot van deze games zie weet ik ze ook meteen te benoemen. Maar de gene die ik zoek kom ik dus niet tegen als ik naar game lijsten etc kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Laatst online: 08-09 08:59
Hmm enige wat ik me dan kan bedenken is Age of Conan, maar volgens mij was die niet F2P

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimNomivaas
  • Niet online
Thanks maar die is het ook niet. Ik meen dat meer een isometrisch perspectief had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
TimNomivaas schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:41:
Thanks maar die is het ook niet. Ik meen dat meer een isometrisch perspectief had.
Mu Online was ook een populaire MMO rond die tijd: https://www.google.com/se...52669456&biw=1920&bih=937

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimNomivaas
  • Niet online
Inderdaad, alleen dat spel nooit gespeeld!

Dit is wel de stijl kwa graphics, maar ik heb nog nergens het glimmende effect gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:43
Goede middag!

Speelde het op PC.

Denk dat ie hier wel tussen staat misschien:
Wikipedia: List of massively multiplayer online role-playing games

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:26
Goede middag!

Speelde het op PC.

Shadowbane misschien?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimNomivaas
  • Niet online
Gevonden! ben gewoon elke game in die wiki afgegaan haha! Het is With Your Destiny!

Ik speelde toen de beastmaster, die kon dus shapeshiften. Het glimmen wat ik bedoel kun je in het begin van dit filmpje goed zien:

YouTube: WYD GLOBAL short gameplay (BeastMaster)

Thanks voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sillverray
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 16:29
Hallo allemaal,

Ik was vanavond op visite en we kwamen zo aan de praat over old skool computer games die we vroeger speelden

Nu ben ik op zoek naar een spel in ongeveer dezelfde tijd als barabas de boekenbij

Wanneer het spel opstart start je in een soort taxi waar je dan op de achterkant van de voorstoel een lijst aan bestemmingen hebt waarvan er ook eentje een ziekenhuis is waar je dan bij een soort 2d scherm uit komt met 3 raampjes aan de bovenkant als je op die raampjes zou klikken gaat het licht aan en hoor en zie je dat iemand de knie heeft gebroken daar slaat de dokter een hamertje tegen aan en een ander raampje is iets met een gynaecoloog die een baby moet brengen

hoop dat jullie het nog een beetje weten welk spel ik hier bedoel ik sta open voor suggesties

O-)

Edit: bij het laden van de bestemmingen gaat er ook een taximetertje lopen die bij aankomst omhoog staat met een soort ping geluidje

[ Voor 7% gewijzigd door sillverray op 15-08-2020 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kon hem beter hier ([Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5) stellen, maar ik zal een TR plaatsen zodat ze hem kunnen verplaatsen voor je. :)

Aan de hand van jouw omschrijving kan ik er niet zo veel mee, helaas. Wat voor type spel is het?

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 15-08-2020 02:38 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sillverray
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 16:29
Hallo Evanescent,

Het is een soort nederlandstalige educatieve game voor kinderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 08:02
@sillverray @Room42 topics samengevoegd ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zukoisbae
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-08-2020
Ik had dus 8/9 jaar geleden echt een super leuk spel maar ik kan hem niet meer terugvinden.Ik zal het spel beschrijven, misschien weten jullie wel de naam.
Dus ik was een vrouw (ik weet niet of je dat kan kiezen) en ik zat op een draak en we moesten allemaal obstakels wegslaan of in vlammen schieten.

Mvg,
Zukoisbae

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Drakan...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27
TLDR: in de research voor deze post waarschijnlijk mijn eigen vraag al beantwoord :P
Maar wellicht hebben jullie nog andere tips!
-----------
Nou ik lees dit topic altijd met veel plezier en af en toe nog wat suggesties kunnen doen, maar nu heb ik zelf een game die ik zoek :D

Het betreft een speelhal arcade rally game. ik speeld het rond......93-95 denk ik, maar moet toegeven , het is even terug, ik zou er een paar jaar naast kunnen zitten.

Je ziet het vanuit isometric oftewel birds eye view. En op vallend de camera zoomt in en uit, dat was een truc die de neo geo veel deed (art of fighting en samurai showdown) maar volgens mij was het geen neo game.
Wat ik ook nog herinner was het geluid van de motor. waar veel vooral thuis versies van race games in die tijd nogal trieste motor geluiden hadden was dit echt mooi, rauw en hard.

Neo dirft out lijkt erop, maar spel wat ik me herinnerde was meer ingezoomd en betere gfx?

Drift Out '94: The Hard Order is het niet
World Rally Championship (Arcade) [Gaelco] haha deze is het vrijwel zeker wel.......ik ga even een maat van me waar ik het destijds samen mee spelen nog even polsen of hij het met me eens is, dank allen :P
YouTube: World Rally Championship (Arcade) [Gaelco]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 11:25
Gevonden!
Journey to the savage planet

Ik zoek de naam van het ruimte (fps/explore)spel wat dat jaar op alle consoles +pc uitkwam die natuurlijk compleet ondersneeuwde dankzij Outer Worlds waarvan de reviews aangaven dat:

Het first person was.
De graphics op Outer worlds lijken
Het een relatief kleine (open) wereld was maar dat deze goed gevuld was.
De trailer vrolijk was qua opzet.

Ik weet dat het o.a. op tweakers en op PU.nl besproken werd maar ook daar helpt de zoekfunctie niet mee.

Hier tips?

[ Voor 9% gewijzigd door remcheese op 31-08-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49
Racewagen game geen F1 rond 1998 met circuits als Silverstone. Race wagens als Carisma etc. We speelden het over het coax lan netwerkje destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
pennywiser schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:59:
Racewagen game geen F1 rond 1998 met circuits als Silverstone. Race wagens als Carisma etc. We speelden het over het coax lan netwerkje destijds.
TOCA Touringcar Championship?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49
Exorcist schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:06:
[...]

TOCA Touringcar Championship?
Dat is hem inderdaad :) Veel gespeeld, met de Voodoo card van destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
pennywiser schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:10:
[...]

Dat is hem inderdaad :) Veel gespeeld, met de Voodoo card van destijds.
Leuk spel inderdaad, speelde het destijds op de PS1. Binnenkort weer 's even doen, heb beide delen nog liggen volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
Hi iedereen

Al een tijdje opzoek naar een spel wat ik als 8-jarige op de MS-DOS speelde. Ik zal er nooit wat van begrepen hebben, maar wat vond ik het gaaf toen.

Het betreft een vlieg spel, waar ik me het volgende nog van kan herinneren.

- 1st person in de cockpit was mogelijk
Je had dan een HUD waar je iets van een radar had? (iets met veel groen)
- 3rd person was mogelijk
- De wereld waar je in vloog kon uit water, grasland of woestijn bestaan.
- De vliegtuigen waren volgens mij uit de 'toekomst' destijds?
- Je kon vliegtuigen uit de lucht schieten & je had volgens mij ook doelwitten op de grond.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Laatst online: 23:51

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

DutchBat_ schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:27:
Hi iedereen

Al een tijdje opzoek naar een spel wat ik als 8-jarige op de MS-DOS speelde. Ik zal er nooit wat van begrepen hebben, maar wat vond ik het gaaf toen.

Het betreft een vlieg spel, waar ik me het volgende nog van kan herinneren.

- 1st person in de cockpit was mogelijk
Je had dan een HUD waar je iets van een radar had? (iets met veel groen)
- 3rd person was mogelijk
- De wereld waar je in vloog kon uit water, grasland of woestijn bestaan.
- De vliegtuigen waren volgens mij uit de 'toekomst' destijds?
- Je kon vliegtuigen uit de lucht schieten & je had volgens mij ook doelwitten op de grond.

Heeft iemand een idee?
Schot in het wilde weg: Terminal Velocity. Heb je iets meer kenmerken die het gezochte spel verduidelijken?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 17:16
@DutchBat_ Het spel is al aangehaald en ik denk ook dat het dat spel is.
https://www.google.com/se...Xy0aOgCQ&bih=872&biw=1244
Qua screenshots. Je kon ook onder de grond op sommige punten.

Heb zelf nooit het doel precies begrepen van het spel toen ter tijd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
BadpunK schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:14:
[...]

Schot in het wilde weg: Terminal Velocity. Heb je iets meer kenmerken die het gezochte spel verduidelijken?
Arunia schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:21:
@DutchBat_ Het spel is al aangehaald en ik denk ook dat het dat spel is.
https://www.google.com/se...Xy0aOgCQ&bih=872&biw=1244
Qua screenshots. Je kon ook onder de grond op sommige punten.

Heb zelf nooit het doel precies begrepen van het spel toen ter tijd. :D
Afgaande op de screenshots gaat er geen belletje rinkelen. Ben bang dat het hem niet is.
Volgens mij was het ook niet in de ruimte, maar echt op aarde. Een spel met straaljagers en niet met ruimteschepen.

Als ik het me goed herinner moet je ook echt opstijgen van een vliegveld.Je kon vijandige vliegtuingen 'locken' met z`n piep-toon en een vierkantje er omheen verscheen. En dan kon je er raketten op af schieten.

Ik herinner me een specifiek detail dat het vliegtuig wat je in het spel zag, canards had. Zoals de hedendaagse Eurofighter Typhoon dat heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 12:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

DutchBat_ schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:29:
[...]

[...]

Afgaande op de screenshots gaat er geen belletje rinkelen. Ben bang dat het hem niet is.
Volgens mij was het ook niet in de ruimte, maar echt op aarde. Een spel met straaljagers en niet met ruimteschepen.

Als ik het me goed herinner moet je ook echt opstijgen van een vliegveld.Je kon vijandige vliegtuingen 'locken' met z`n piep-toon en een vierkantje er omheen verscheen. En dan kon je er raketten op af schieten.

Ik herinner me een specifiek detail dat het vliegtuig wat je in het spel zag, canards had. Zoals de hedendaagse Eurofighter Typhoon dat heeft.
Zou het misschien Retaliator kunnen zijn?
Gameplay via youtube

Dat heb ik zelf ook als 8 jarige veel gespeeld!

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Laatst online: 23:51

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

[...]

[...]

Dan denk ik aan Strike Commander of aan F29 Retaliator

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

@DutchBat_
Kan ook nog F22 zijn. De vraag is ook hoe lang het geleden was dat je 8 was ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@DutchBat_ Of Falcon Wikipedia: Falcon (video game)

@De_Koele_Man Leuk spel alleen crashte om de havenklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbieagnes
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-06-2021
Ik ben op zoek naar de naam van een oud computerspel. Ik denk dat ik het gespeeld heb ik de periode 1996 - 1998. Het kan ook iets daarvoor of daarna zijn. Ik heb het gespeeld op een Windows 97 pc. De naam was iets zoals: "2048" of "de toekomst 2196". Het was een spel wat ik vana mijn oma heb gekregen. Zij was lid van een computerblad en daar zaten af en toe spelletjes bij. A2 racer ook bijvoorbeeld _/-\o_

Begin van het spel: Het spel speelt zicht af in de toekomst (vandaar ook de naam). Je naam is Stan of Sam, iets in die trant. Je begint in het kantoor van je vader. Hier vind je een brief waarop staat dat jouw vader op mysterieuze wijze verdwenen is. Jij hebt nu de leiding over de corporatie. Het is aan jouw de taak om uit te zoeken wat er gebeurd is.

Ik kan me een secretaresse achter een balie herinneren en een politieagent daar vlak achter waar je gesprekken mee had. Zij gaven wat hints en clues. Ook in deze ruimte was 1 deur / loopbrug afgesloten , hier had je een bio-suit of iets nodig om daar naar binnen te gaan.

Je kon via een lift naar de verschillende ruimtes gaan. Dit waren er maar een stuk of 4. Je had het kantoor van je vader, de ontvangstruimte met de secretaresse en de politieagent. Hier was ook een loopbrug naar een wc ruimte. Dan was er nog een appartement met een bed, een keuken, boekenkast en twee lounge stoelen die uitkeken over een grote sci-fi stad. Hier stond je je moeder. Zij had zwart haar tot op haar schouders, en was een cyborg.

Je zusje had een verborgen kamer, via een cyborg / robot hond in de kast kreeg je toegang tot haar kamer. Zij was half cyborg.

Later in het spel had je een suit en kon je ook over de loopbrug lopen. Hier ging je naar een ruimte met verschillende space pods.

Het is een point en click achtige adventurer game, 3D. Je kon niet vrij lopen door de ruimtes, maar door op de verschillende hoeken van het scherm te klikken ging je naar verschillende delen van de ruimte. Hier kon je wel rondkijken, 360 graden. Het waren geen platte 2d afbeeldingen, maar een 3d rendering. De personages hadden een statisch gezicht en hun wenkbrauwen en mond bewoog.

Veel verder heb ik het niet gespeeld, en ik was benieuwd hoe het spel afliep.

Weet iemand toevallig hoe dit spel heet? Ik kan het echt nergens vinden na meerdere zoekpogingen.

[ Voor 9% gewijzigd door debbieagnes op 01-09-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:23
Klinkt als een adventure.
Was het op CD? Of floppies?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbieagnes
Ja klopt, het was een Adventurer game en ook zeker een adventurer. Het was op CD

[ Voor 41% gewijzigd door debbieagnes op 01-09-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Laatst online: 12-09 11:27

Anno

Griefmaker#2862

Je zou eens kunnen vragen in het onderstaande topic.

Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1307816

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbieagnes
Ik ben op zoek naar de naam van een oud computerspel. Ik denk dat ik het gespeeld heb ik de periode 1996 - 1998. Het kan ook iets daarvoor of daarna zijn. Ik heb het gespeeld op een Windows 97 pc. De naam was iets zoals: "2048" of "de toekomst 2196". Het was een spel wat ik vana mijn oma heb gekregen. Zij was lid van een computerblad en daar zaten af en toe spelletjes bij. A2 racer ook bijvoorbeeld _/-\o_

Begin van het spel: Het spel speelt zicht af in de toekomst (vandaar ook de naam). Je naam is Stan of Sam, iets in die trant. Je begint in het kantoor van je vader. Hier vind je een brief waarop staat dat jouw vader op mysterieuze wijze verdwenen is. Jij hebt nu de leiding over de corporatie. Het is aan jouw de taak om uit te zoeken wat er gebeurd is.

Ik kan me een secretaresse achter een balie herinneren en een politieagent daar vlak achter waar je gesprekken mee had. Zij gaven wat hints en clues. Ook in deze ruimte was 1 deur / loopbrug afgesloten , hier had je een bio-suit of iets nodig om daar naar binnen te gaan.

Je kon via een lift naar de verschillende ruimtes gaan. Dit waren er maar een stuk of 4. Je had het kantoor van je vader, de ontvangstruimte met de secretaresse en de politieagent. De politieagent had dikke wenkbrauwen die op en neer bewogen. Hier was ook een loopbrug naar een wc ruimte. Dan was er nog een appartement met een bed, een keuken, boekenkast en twee lounge stoelen die uitkeken over een grote sci-fi stad. Hier stond je je moeder. Zij had zwart haar tot op haar schouders, en was een cyborg.

Je zusje had een verborgen kamer, via een cyborg / robot hond in de kast kreeg je toegang tot haar kamer. Zij was half cyborg.

Later in het spel had je een suit en kon je ook over de loopbrug lopen. Hier ging je naar een ruimte met verschillende space pods.

Het is een point en click achtige adventurer game, 3D. Je kon niet vrij lopen door de ruimtes, maar door op de verschillende hoeken van het scherm te klikken ging je naar verschillende delen van de ruimte. Hier kon je wel rondkijken, 360 graden. Het waren geen platte 2d afbeeldingen, maar een 3d rendering. De personages hadden een statisch gezicht en hun wenkbrauwen en mond bewogen.

Veel verder heb ik het niet gespeeld, en ik was benieuwd hoe het spel afliep.

Weet iemand toevallig hoe dit spel heet? Ik kan het echt nergens vinden na meerdere zoekpogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:17
Anno schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:13:
Je zou eens kunnen vragen in het onderstaande topic.

Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1307816
Als daar niets uit komt kan je het ook op https://www.reddit.com/r/tipofmyjoystick/ proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Klinkt heel erg als één van de Space Quest serie

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
A.D. 2044 uit 1996

https://www.myabandonware.com/game/a-d-2044-czt

[ Voor 58% gewijzigd door Negakinu op 01-09-2020 16:24 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbieagnes
Space Quest ziet er tof uit, maar dat was het niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbieagnes
A.D 2044 had ik ook al gevonden, maar dat was het ook niet XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
debbieagnes schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:24:
A.D 2044 had ik ook al gevonden, maar dat was het ook niet XD
Godver. :p

Was het Engelstalig? Nederlandstalig? Hoe zag de UI eruit? 2D/3D? Getekend cartoony of polygonen? Was het een point & click of meer Myst/Journeyman project-achtig?

[ Voor 29% gewijzigd door Negakinu op 01-09-2020 16:26 ]

too old, too cold

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• debbieagnes
Ja ik heb het gevonden, het spel heet Zero Zone 2098

Ik herinnerde me de naam van een van de characters, Al Gonzo, en toen heb ik het gevonden. :D Mijn dag is weer goed!

YouTube: Zero Zone (PC) - Gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
debbieagnes schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:31:
Ja ik heb het gevonden, het spel heet Zero Zone 2098

Ik herinnerde me de naam van een van de characters, Al Gonzo, en toen heb ik het gevonden. :D Mijn dag is weer goed!

YouTube: Zero Zone (PC) - Gameplay
Hahaha cool! Nog nooit van gehoord. Ik ben blij voor je dat je nu weer rustig kunt slapen. :D

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpelFaut
De_Koele_Man schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:40:
[...]

Zou het misschien Retaliator kunnen zijn?
Gameplay via youtube

Dat heb ik zelf ook als 8 jarige veel gespeeld!
Beetje een late reactie van me, maar dat is hem! Die gameplay doet veel herinnering terug komen zeg, gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 12-09 12:29
[...]

[...]

Naast de tips die al gegeven zijn, zou Jane's Advanced Tactical Fighters zou ook nog kunnen.
YouTube: Jane's ATF Gold Gameplay Takeoff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braintag
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-08-2022
Hoi!

Ik zoek een online spel dat ik vroeger meen ik via lapoo benaderde.

Het is een spel waarbij je op een bruin speelveld twee rijen ballen hebt, rood en geel. Eén van jou en één van de tegenstander. Je moet proberen de ballen van de ander van het veld te spelen.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:57
Heel vroeger (zo wat klink ik dan oud) speelde ik een RPG game op de PC waarbij je keuze had uit verschillende vreemde classes (zoals een soort van butcher/ cook) maar ook als een wizard , warrior etc. Je startte dan in een soort van school van magiers. Het spel was volgens mij ook in de style van D2-D3. Zeg maar top down. Ik denk dat het ongeveer 10 jaar terug is inmiddels.
Narmate je enemies afslachtte kreeg je bepaalde onderdelen/elementen op je lichaam geplakt zoals tentakels of klauwen. Ik weet alleen echt niet hoe deze game heet en zou hem wel weer (indien mogelijk) willen proberen te spelen.
Misschien dat hier iemand is die weet welke game dit is. :P

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Neoseer op 18-09-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Neoseer schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:21:
Heel vroeger (zo wat klink ik dan oud) speelde ik een RPG game op de PC waarbij je keuze had uit verschillende vreemde classes (zoals een soort van butcher/ cook) maar ook als een wizard , warrior etc. Je startte dan in een soort van school van magiers. Het spel was volgens mij ook in de style van D2-D3. Zeg maar top down. Ik denk dat het ongeveer 10 jaar terug is inmiddels.
Narmate je enemies afslachtte kreeg je bepaalde onderdelen/elementen op je lichaam geplakt zoals tentakels of klauwen. Ik weet alleen echt niet hoe deze game heet en zou hem wel weer (indien mogelijk) willen proberen te spelen.

Alvast bedankt!
Was het oldschool sprite based / isometrisch, zoals Fallout2, of maakte het al gebruik van polygonen, zoals Neverwinter Nights enzo?

Eerste titels die een beetje lijken op wat jij omschrijft en me zo te binnen schieten zijn Arcanum of Ars Magica.

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 18-09-2020 11:12 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 22:14
Vroeger veel een een spel gespeeld waar je co-op moest vechten. Was gewoon in 3D, maar niet splitscreen. Het was altijd gewoon een bare knuckle fight waarbij je uit vier karakters kon kiezen geloof ik. Je kon met maximaal 2 mensen tegelijk. Ik kan me nog herinneren dat de gevechten altijd op straat plaatsvonden, en het leek altijd een soort van in slow motion te gaan ofzo. Je had ook nog één hele brede (gespierde) karakter erbij zitten.

Ja dit is misschien wel een beetje vaag... hoop dat het iemand wat zegt haha :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
spokje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:15:
Vroeger veel een een spel gespeeld waar je co-op moest vechten. Was gewoon in 3D, maar niet splitscreen. Het was altijd gewoon een bare knuckle fight waarbij je uit vier karakters kon kiezen geloof ik. Je kon met maximaal 2 mensen tegelijk. Ik kan me nog herinneren dat de gevechten altijd op straat plaatsvonden, en het leek altijd een soort van in slow motion te gaan ofzo. Je had ook nog één hele brede (gespierde) karakter erbij zitten.

Ja dit is misschien wel een beetje vaag... hoop dat het iemand wat zegt haha :X
Fighting Force! Super vet. :p Stond toen op Twilight 22.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPYhXRu8JATCRLdBVzGtDrBe7aw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dpAv6dWyImp0ZDRKUTJKxFQU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-qcwIKwfFJrrnTxKkH3vKfdkGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/edalb0u7b417qcFrzkWTXNHt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Negakinu op 18-09-2020 11:21 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 22:14
OMG HELD! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:57
Neoseer schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:21:

Alvast bedankt!
Negakinu schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:08:
[...]

Was het oldschool sprite based / isometrisch, zoals Fallout2, of maakte het al gebruik van polygonen, zoals Neverwinter Nights enzo?

Eerste titels die een beetje lijken op wat jij omschrijft en me zo te binnen schieten zijn Arcanum of Ars Magica.
Nee dit zijn ze helaas niet, deze zijn dan wel weer te oud denk ik, het was niet turn based ofzo, wel richting hack & slash. Was wel vrij duister spel ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Neoseer op 18-09-2020 11:41 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 72 Laatste