Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Ik zoek een spel welke ik ooit eens, jaren terug, op een cd-rom met shareware had gekocht (in de tijd dat die je nog demo's en shareware kocht op een cd-rommetje).

Het spel was van wat ik mij kan herinneren een puzzel spel, en begon altijd met het woord "Taxi!", daarna kwam er een vrolijk muziekje langs en mocht je gaan puzzelen.
In mijn belevenis moest ik de taxi naar een persoon toe puzzelen.
  • Het was Top-down.
  • Het was een puzzle spel
  • Denk begin jaren 90, maar kan ook eind 80 nog zijn geweest.
  • Het was voor de PC.
  • Waarschijnlijk een Dos spel.
  • Het zal niet gewelddadig zijn geweest (anders mocht ik het niet spelen :) ).
Met een beetje zoeken kom ik alleen op Crazy Taxi uit, dat was hem niet (veel te "modern"). Ook Taxi Run uit 1995 is het niet, maar deze komt wel heel erg in de buurt wat betreft de gameplay (dwz wat ik mij nog voor de geest kan halen). Heeft er iemand hier enig idee van? :*) Ik kom er werkelijk niet meer uit.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flimovic schreef op maandag 23 maart 2020 @ 23:06:
[...]

Op welk platform heb je dit spel gespeeld?
In welke tijd was dat (ongeveer)
Was het first person? Was het 3rd person?
Wat moest je doen?
Dit was op de pc, het waren jonge kinderen, heb dit gespeeld ergens in rond 2000 oid....
Broer moest zijn kleine zusje redden doormiddel van een soort zoektocht! En het begon bij een schilderij waar je een ladder voor moest zetten, en dat is alles wat ik herinneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:29
Ben opzoek naar een oude DOS / Windows 3.11 game, genaamd Risk , met rk.exe, en een beetje vertekende wereld / met kaarten voor Risk en dobbelstenen, kan het nrgens vinden. iemand eenidee? veel risk dos games tegengekomen maar niet deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

supayoshi schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:52:
Ben opzoek naar een oude DOS / Windows 3.11 game, genaamd Risk , met rk.exe, en een beetje vertekende wereld / met kaarten voor Risk en dobbelstenen, kan het nrgens vinden. iemand eenidee? veel risk dos games tegengekomen maar niet deze.
Volgens mij beschreef je praktisch elke Risk-spel net? Wat maakt dit spel bijzonder dat je dit ene specifiek herinnert? ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Trinsec schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Volgens mij beschreef je praktisch elke Risk-spel net? Wat maakt dit spel bijzonder dat je dit ene specifiek herinnert? ;)
Mwah, ik weet er niet meer zoveel van, ik heb nog een zip bestand ervan maar het werkt niet , ook niet in DOSBOX, dus ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan, bevat wat savegames enzo, maar krijg het niet werkend. :(

https://cloud.iwally.nl/s/A5jp2aYe5CfynqM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
supayoshi schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:21:
[...]

Mwah, ik weet er niet meer zoveel van, ik heb nog een zip bestand ervan maar het werkt niet , ook niet in DOSBOX, dus ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan, bevat wat savegames enzo, maar krijg het niet werkend. :(

Als je de exe bekijkt, zie je deze string erin staan: "This program requires Microsoft Windows." Dus ik vermoed dat het een oud Windows 3.x programma is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Yes klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:32:
Hoi Allen!

Ik ben opzoek naar de naam van een al wat ouder spel!

Weet er niet super veel meer van alleen dat je een broer en zus had en 1 van de 2 word door een schilderij meegenomen ofzo en dan moest je zelf het schilderij in klimmen om vervolgens in een andere wereld te komen en de zus te redden.....

Meer weet ik er niet meer over!

Bij voorbaat dank voor diegene die mijn hoofdpijn gaat stoppen🙏
Mario64 en ook iig stuk recenter epic mickey moet je volgens mij een schilderij in...?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Dan gaat dosbox dus niet werken... :P
Misschien met deze uitbreiding: http://www.abandonia.com/vbullet/showthread.php?t=27770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 22:32
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:32:
Hoi Allen!

Ik ben opzoek naar de naam van een al wat ouder spel!

Weet er niet super veel meer van alleen dat je een broer en zus had en 1 van de 2 word door een schilderij meegenomen ofzo en dan moest je zelf het schilderij in klimmen om vervolgens in een andere wereld te komen en de zus te redden.....

Meer weet ik er niet meer over!

Bij voorbaat dank voor diegene die mijn hoofdpijn gaat stoppen🙏
Ver gezocht, maar in Elders Scroll oblivion zit een queeste waarin je een schilderij in gaat.

YouTube: Oblivion: A Brush with Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Raznov schreef op maandag 23 maart 2020 @ 23:27:
Ik zoek een spel welke ik ooit eens, jaren terug, op een cd-rom met shareware had gekocht (in de tijd dat die je nog demo's en shareware kocht op een cd-rommetje).

Het spel was van wat ik mij kan herinneren een puzzel spel, en begon altijd met het woord "Taxi!", daarna kwam er een vrolijk muziekje langs en mocht je gaan puzzelen.
In mijn belevenis moest ik de taxi naar een persoon toe puzzelen.
  • Het was Top-down.
  • Het was een puzzle spel
  • Denk begin jaren 90, maar kan ook eind 80 nog zijn geweest.
  • Het was voor de PC.
  • Waarschijnlijk een Dos spel.
  • Het zal niet gewelddadig zijn geweest (anders mocht ik het niet spelen :) ).
Met een beetje zoeken kom ik alleen op Crazy Taxi uit, dat was hem niet (veel te "modern"). Ook Taxi Run uit 1995 is het niet, maar deze komt wel heel erg in de buurt wat betreft de gameplay (dwz wat ik mij nog voor de geest kan halen). Heeft er iemand hier enig idee van? :*) Ik kom er werkelijk niet meer uit.
Taxi run?
YouTube: Taxi Run Dos for Old-Games.ru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Het lijkt er wel erg op, dat deze via Dosbox ook gestart, maar het is hem niet. In mijn belevenis was het spel een stukje kleurrijker, meer groen ook, en ieder level begon volgens mij met een "Taaaaaxi!" schreeuw. Dat was Taxi Run niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik moest laatst ineens aan een game denken die ik ooit op een-of-andere demo cd kreeg.

Zal rond 1997 geweest zijn.

- Top down
- Je reed met een soort klein karretje door een map, volgens mij had het 1 voorwiel en 2 achterwielen.
- Je reed beesten dood (denken buitenaards achtig, weet niet zeker) en maakte daarbij een bloedspoor
- De maps waren vrij donker en de kleuren waren vooral donkergroen en bruin.
- Je moest volgens mij ook de weg zoeken.

Meer info heb ik helaas niet, wordt lastig denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Jackson6 op 30-03-2020 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 12:23

Megalodon86

Enzyme X

schaduwkruiper schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:41:
ik ben all Jaren op zoek naar een spel waar van ik ooit alleen een trailer heb gezien ..

tijd perk ik gok?denk zo rond 2000/2003

het zag er een beetje minecraft/virtuverse achtig uit dus ik denk voxel-based
maar in de trailer maakten ze een soort van windmolens en of zonnepanelen waarmee ze energy-banen maakten om ?bases? en poorten open te maken ..(beetje ala t blockbase principe) volgens mij waren er ook een soort van npc achtige wezens alle de creatures die je in virtuverse ... ik meen me ook te herinderen dat je dingen zoals turrets etc kon maken
Dit klinkt als NetStorm: Islands At War ?

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b4/NetStorm_Screenshot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Razkin Misschien kun je hier nog iets vinden:
https://www.abandonwaredo...e-list.php?tp=1&kword=296

18 pagina's dus is te doen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduwkruiper
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-06 18:57
@Megalodon86 he bedankt voor je hulp maar nee . Van wat ik me herinder had /heeft het ook die typische 1th person vieuw ala alla voxel games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alone-green
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-07 12:34
Hoi ik zoek een oud spel wie je kon spelen op spelletjes, spele of speeleiland weet zo niet meer welke het was. In game was had je een eigen character die je moest opbouwen denk aan huizen kopen en questen doen. Het had een beetje iets van stick mmorpg maar dat is het niet. Hoop dat iemand dit spel herkent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:40
supayoshi schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:52:
Ik denk dat ik deze op een 3.5" en 5 1/4 " floppy heb staan en volgens mij heb ik die nog ergens, maar weet het niet meer zeker en weet niet of na al die jaren die flop nog werkt. Maar als je nog een pc met floppy drive kan gebruiken ergens... Ik heb er geen 1 meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
MRIdev schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:02:
@Razkin Misschien kun je hier nog iets vinden:
https://www.abandonwaredo...e-list.php?tp=1&kword=296

18 pagina's dus is te doen. Succes.
Ik denk dat je mij bedoelde :). Dankje, heb de lijst nagelopen, maar nog niet het spel tegen gekomen wat ik zoek. Mijn zoektocht gaat weer door.

Ik heb overigens nog eens nagedacht, aangezien het een cd-rom was, is het ook heel goed mogelijk dat dit een Windows spel is geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door Raznov op 31-03-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
schaduwkruiper schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:18:
@Megalodon86 he bedankt voor je hulp maar nee . Van wat ik me herinder had /heeft het ook die typische 1th person vieuw ala alla voxel games
Wikipedia: Outcast (video game) ??

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

MazeWing

The plot thickens...

schaduwkruiper schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:41:
ik ben all Jaren op zoek naar een spel waar van ik ooit alleen een trailer heb gezien ..

tijd perk ik gok?denk zo rond 2000/2003

het zag er een beetje minecraft/virtuverse achtig uit dus ik denk voxel-based
maar in de trailer maakten ze een soort van windmolens en of zonnepanelen waarmee ze energy-banen maakten om ?bases? en poorten open te maken ..(beetje ala t blockbase principe) volgens mij waren er ook een soort van npc achtige wezens alle de creatures die je in virtuverse ... ik meen me ook te herinderen dat je dingen zoals turrets etc kon maken
http://www.oldpcgaming.net/uprising-join-or-die/ deze?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Jaar geleden ofzo had ik een kort casual spel waarbij je met een stoommachine moest 'rijden'. Was een simpele scroller en onderweg moest je kubussen oprapen om de machine te bevoorraden. Je kon in de machine zelf op bepaalde knoppen en dergelijke drukken om sneller te gaan etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

RestUnknown schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:40:
Jaar geleden ofzo had ik een kort casual spel waarbij je met een stoommachine moest 'rijden'. Was een simpele scroller en onderweg moest je kubussen oprapen om de machine te bevoorraden. Je kon in de machine zelf op bepaalde knoppen en dergelijke drukken om sneller te gaan etc...
FAR: Lone Sails:

spoiler:
Aan het einde van het spel werd ik bijna boos, totdat ik een scheepshoorn hoorde...

[ Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 01-04-2020 19:16 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een spel dat ik vroeg op de PC speelde. je kon t gewoon downloaden op internet en online spelen. Je speelde toen als een aap en je moest dan allemaal dingen verzamelen en op avontuur gaan volgens mij. Ik weet ook nog dat je verschillende soorten markten had ofzo waar je dingen kon ruilen en kopen voor bananen dacht ik. Je keek er vanaf de zijkant op. Speelde het op Windows 7 of 8 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduwkruiper
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-06 18:57
Nee helaas , deze had ik wss destijds ook wel vet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een spel dat ik vroeger (denk ergens tussen 2000 en 2005) op de computer speelde. Ik had het spel op een cd rom.

Het spel ging als volgt: Het jongetje had een feest gehad in het huis van zijn ouders. Die waren niet thuis. Onverwachts krijgt hij een telefoontje dat ze onderweg naar huis zijn. Hij moet nu zo snel mogelijk alles opruimen in huis en alles terugzetten zoals het was. Voordat het autootje met zijn ouders thuis arriveert.

Je moest de schilderijen terugzetten op de juiste plek etc. En dit allemaal binnen de tijd, wat voor veel stress zorgde.

Wie kan mij hierbij helpen? Ik dacht altijd dat het Panic! heette maar kan het nergens online terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-06 11:23
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:05:
ik zoek ook al een tijdje een spel.

het speelt zich af in een bos en er zijn 2 pratende bomen een is een berk en de ander heel wijs. je moet allemaal dingen doen enzo. en op een gegeven moment is er een episode (zo noem ik het even) met een draak. en alle dieren in het bos zijn half dood/ je ziet hun geest in en uit het lichaam gaan, en die 2 bomen hebben van die draaiende ogen. ook is er een episode dat je in een hut een hobbelpaard weer terug in mekaar moet zetten. zo zijn er nog meer van die opdrachten zeg maar. je kan ook foto's maken van alle dieren die je ziet. en dan komt er info over dat dier bij te staan. of in iedergeval de naam. er is ook een junior versie van dit spel. dat is de zelfde naam alleen met junior erachter. hoop dat jullie me kunnen helpen ;) en dat jullie het snappen xD oh ja en het is best wel een oud spel. zeker al 10-12 jaar oud
Na veel zoeken online kwam ik op dit bericht uit. Ik ben ook opzoek naar dit spel. Helaas is hier nog geen antwoord uit voort gekomen. Iemand die het weet?

Één van de dieren was een haas of een konijn meen ik me te herinneren.

Voor zo ver ik weet was het ook Nederlands gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 14:25
supayoshi schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:21:
[...]

Ik kan hem hier openen onder Ubuntu met wine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtlyxnOH82KQ4eKZ8-524bB4vg4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vJmmPdDWRTpNvHdH6cFzbZmU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben op zoek naar twee spelletjes en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Beide spelletjes stonden op een Bart smit arcade games cd-rom. Ik speelde het op de computer. Ik denk dat dit rond 2000 was.

- het eerste spelletje is een soort 3D pacman. Je bent zelf de pacman (volgens mij zag je hem niet maar keek je vanuit hem) en moest bolletjes eten. De muren waren donkerblauw/paars en waren hoog. Je kon echt alleen het pad zien waarop je je begaf. Soms kwamen er ineens een soort spoken om de hoek waar je je kapot van schrok. Deze waren volgens mij wit.
Het lijkt een beetje op dit YouTube: Pacman 3D TEST-By SAX CMRU. maar dit is hem dus niet.

- Het tweede spel was een spel waarbij je een worm was (het is niet worms). Je had verschillende levels en moest een pad afleggen. Er was veel lava en rondslingerende sloopkogels en spikes waardoor je af kon gaan. Ik herinner me dat het een vrij donker spel was. Meer weet ik niet.

Heb al veel op internet gezocht maar helaas nog zonder resultaat.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:42:
Hallo,

- Het tweede spel was een spel waarbij je een worm was (het is niet worms). Je had verschillende levels en moest een pad afleggen. Er was veel lava en rondslingerende sloopkogels en spikes waardoor je af kon gaan. Ik herinner me dat het een vrij donker spel was. Meer weet ik niet.
Kan dit Earthworm Jim toevallig zijn? Is een worm en volgens mij vrij donker. Ook veel spikes en dat soort dingen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen!

Ik ben ook op zoek naar de naam van een spel. Ik herinner mij dat ik dit speelde toen ik erg klein was. Het was een singleplayer piratenspel voor de pc dat vanuit de derde persoon (bovenaanzicht) werd gespeeld.

Je begint met een verhaal over een schip dat over de horizon verdween en nooit meer terugkeerde.

Later krijg je je eigen schip dat je moet verbeteren met goud. Je kunt je kanonnen upgraden (vgm) en je zeilen veranderen (ook vgm). Vgm kon je ook het beeldje op de voorkant van je ship aanpassen.
Dit upgraden ging in een apart scherm waar je je schip van de zijkant bekeek. Er was ook iets met verschillende kleuren van de lijnen op de "hull" van het schip (rode, paarse)

Er waren andere schepen waartegen je moest vechten door in een klein stuk water op elkaar te vuren. Kwam je dicht bij zo'n schip, dan teleporteerden jullie naar een apart (vierkant) stuk water om het daar uit te vechten.
Daarnaast waren er zeemonsters, drijvende tonnen met geld (vgm) of explosieven (explosieven doen pijn).
Er waren ook forten die je kon veroveren door op de kanonnen te schieten wanneer een luikje open ging.
Af en toe was er een sterk schip in de buurt. Die moest je zoeken en verslaan voor een beloning (vgm).
Later moest ik ook naar een grot (ergens aan het einde van het spel)

Kunnen jullie mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Mvg Jejjiz

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2020 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walris
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-02-2022
Hallo. Ik zoek een oud computerspel. Ik kan er helaas niet veel over vertellen. Het was een piratenspel waar het doel was om stukjes van een schatkaart te zoeken. Daar moest je mini games voor doen. Er waren ook verzamelkaarten. Een mini game weet ik nog heel goed. Het was bij het kraaiennest. Er was een piraat genaamd Tilly Octopus of zoiets. Het enige wat je hoefde te doen was allerlei dingen afvuren van een kanon. Normale objecten zoals een ton of een kogel, maar ook een hond, kat(?) en de piraat zelf. Iets wat ik mij ook kan herinneren is het Haaienfort. en een spel om een papegaai te voeren. Ik denk dat het een spel van 1997 t/m 2002 was. Ik was nog klein toen ik het speelde en ik ben van 1997. Hopelijk kan iemand mij helpen. Dank jullie wel alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Klinkt een beetje als Sid Meiers Pirates!
Daar is mid jaren 2000 nog een remake van geweest (windows, xbox en PSP minstens), maar het origineel was op DOS. Ik kan mij de DOS versie niet goed voor me halen maar de rest v/d beschrijving komt aardig overeen met de nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:44:
[...]

Klinkt een beetje als Sid Meiers Pirates!
Daar is mid jaren 2000 nog een remake van geweest (windows, xbox en PSP minstens), maar het origineel was op DOS. Ik kan mij de DOS versie niet goed voor me halen maar de rest v/d beschrijving komt aardig overeen met de nieuwere versie.
Dat is hem niet, helaas. Ik zag die online ook al en de gelijkenissen zijn er, maar ze komen niet geheel overeen. Het spel waarnaar ik zoek wordt gespeeld vanuit een bovenaanzicht tijdens het varen.
Toch bedankt! Iedere eliminatie van een optie duwt ons de goede kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:18:
[...]

Dat is hem niet, helaas. Ik zag die online ook al en de gelijkenissen zijn er, maar ze komen niet geheel overeen. Het spel waarnaar ik zoek wordt gespeeld vanuit een bovenaanzicht tijdens het varen.
Toch bedankt! Iedere eliminatie van een optie duwt ons de goede kant op!
Dat is pirates toch ook ?
Afbeeldingslocatie: https://giantbomb1.cbsistatic.com/uploads/original/0/4757/366628-pirates__2008_07_29_02_41_03_98.jpg

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:36:
[...]

Kan dit Earthworm Jim toevallig zijn? Is een worm en volgens mij vrij donker. Ook veel spikes en dat soort dingen.
Nee dat is 'm helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa klopt, maar ik bedoel een echt bovenaanzicht. Stel, je bent aan het schaken met een van je vrienden en er hangt een lamp boven het schaakbord. Het perspectief dat jij bedoelt is het perspectief dat een van de schakers zou hebben. Ik verwijs naar het perspectief van de kat die op de lamp is geklommen en naar jullie schaakpotje kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:41:
[...]

Jaa klopt, maar ik bedoel een echt bovenaanzicht. Stel, je bent aan het schaken met een van je vrienden en er hangt een lamp boven het schaakbord. Het perspectief dat jij bedoelt is het perspectief dat een van de schakers zou hebben. Ik verwijs naar het perspectief van de kat die op de lamp is geklommen en naar jullie schaakpotje kijkt.
Als het een tijd geleden was dan is het mogelijk de DOS-variant van het spel.

Hier wat screenshots:
http://www.abandonia.com/games/746

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Heb je wat meer info? Een jaartal wanneer je het ongeveer speelde. Het spelaanzicht (van de zijkant, bovenkant en/of 3d)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Overboard?
Wikipedia: Overboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:14:
[...]

Als het een tijd geleden was dan is het mogelijk de DOS-variant van het spel.

Hier wat screenshots:
http://www.abandonia.com/games/746
Niet zo lang geleden hahah. Ik weet niet meer precies hoe oud ik was toen ik het speelde. Ik ben nu 17, dus het kan niet heel lang geleden zijn😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:16:
[...]

Heb je wat meer info? Een jaartal wanneer je het ongeveer speelde. Het spelaanzicht (van de zijkant, bovenkant en/of 3d)?
Het was dus rond 2000 denk ik. Het spelaanzicht was van de zijkant (net zoals bij Mario zeg maar moest je ook door het level lopen van links naar rechts en zorgen dat je niet dood ging). Het wormpje was zoals ik me kan herinneren klein en zalmkleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:15:
[...]

Het was dus rond 2000 denk ik. Het spelaanzicht was van de zijkant (net zoals bij Mario zeg maar moest je ook door het level lopen van links naar rechts en zorgen dat je niet dood ging). Het wormpje was zoals ik me kan herinneren klein en zalmkleurig.
Was het (of leek het op) "Go Ollie"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:27:
[...]

Was het (of leek het op) "Go Ollie"?
Het lijkt er wel een beetje op ja, maar het is het niet. Het wormpje zag er in mijn herinnering anders uit en de sfeer was net wat spannender (dus met lava en stootkogels etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:53:
[...]

Het lijkt er wel een beetje op ja, maar het is het niet. Het wormpje zag er in mijn herinnering anders uit en de sfeer was net wat spannender (dus met lava en stootkogels etc).
Dan ben ik helaas officieel out of ideas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:53:
[...]

https://www.indiedb.com/games/fishbait-the-worm

Maar dat is niet zo donker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:42
Ik zit ook met een game in me hoofd waar ik de naam niet meer van weet en ooit eens een "test "versie van gespeeld heb

het speelt zich af een een verlaten fabriek waar je begint dan , je komt daar met je broertje of zo jij speelt als vrouw)( voor zo ver ik het nog kan herinneren ) en hij word daar te pakken genomen omdat hij een moord ziet gebeuren in het begin , het is iets met een persoon op een stoel
daarna proberen jullie te vluchten maar je broertje word gepakt en jij gaat op onderzoek om te weten te komen wat daar in het gebouwd afspeelt ( kan ook vriendjes van elkaar zijn man vrouw )

het is een beetje vaag maar het is een puzzel actie en triller game voor zo ver ik het nog kan herinneren

ik denk van een paar jaar geleden ... grafx zijn nog van deze tijd. en als het goed is speel je als vrouw
Weet iemand over welke game ik het heb .. volgens mijn FPS / 3de persoons view

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 30-04-2020 21:12 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Ik zoek een game die volgens mij iets van 10 a 15 jaar geleden een keer op een E3 is gepresenteerd. Volgens mij was het een fps of toch in stijl als Alan wake, Last of Us etc. Je liep in het donker rondom een huis aan het water met een pier volgens mij. Het begint steeds erger te stormen en vervolgens moet je vluchten want de hel breekt los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

deTuinman schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:22:
Ik zoek een game die volgens mij iets van 10 a 15 jaar geleden een keer op een E3 is gepresenteerd. Volgens mij was het een fps of toch in stijl als Alan wake, Last of Us etc. Je liep in het donker rondom een huis aan het water met een pier volgens mij. Het begint steeds erger te stormen en vervolgens moet je vluchten want de hel breekt los.
Life is Strange? YouTube: Life Is Strange - Chrysalis: Opening Max Caulfield Tornado Dream "Ho...

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperialGenesis
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 11:54
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:16:
[...]

Niet zo lang geleden hahah. Ik weet niet meer precies hoe oud ik was toen ik het speelde. Ik ben nu 17, dus het kan niet heel lang geleden zijn😆
Misschien Corsairs: Conquest at Sea? YouTube: Corsairs : Conquest At Sea (GOLD) Gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Natuurlijk! dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:58

Jorissie87

No diggity

deTuinman schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:22:
Clive Barkers Undying? Heeft met een huis en storm te maken en komt uit 2007

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:29
Nadat ik de laatste 2,5 week veel Ark heb gespeeld zit ik met een game in m'n hoofd die ik tussen 2000 en 2006 heb gespeeld met een klasgenootje van mij (en tevens overbuurjongen).

Het spel speelde we altijd op zijn PC, ik heb het spel zelf helaas nooit in bezit gehad maar dat zou ik vandaag de dag alsnog graag willen.

Helaas weet ik niet heel veel meer van het spel op kleine vage details na, het heeft ergens wel iets weg van games zoals Spore maar het was meer gericht op combat.
  • [Het spel was volgens mij alleen op de PC te spelen
  • Je was een soort 'God' die bepaalde wezens kon aansturen, je kon ook tussen verschillende beesten/wezens wisselen.
  • Je had dacht objectives om bepaalde plekken vast te houden en dan kreeg je upgrades, een tactische game dus.
  • Het was in een fantasy/alien setting en je had geloof ik niet de mogelijkheid om zelf een wezen te selecteren.
  • De game was driedimensionaal (3D) en zag er voor z'n tijd goed uit.
  • Je had een soort tribes of swarms waar de wezens onderdeel van uit maakten.
Ik heb het internet al afgestruind en het is in ieder geval niet:
  • Spore
  • Black & White
  • Creatures
  • Populous
  • Impossible Creatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:05
Evernote schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:17:
Nadat ik de laatste 2,5 week veel Ark heb gespeeld zit ik met een game in m'n hoofd die ik tussen 2000 en 2006 heb gespeeld met een klasgenootje van mij (en tevens overbuurjongen).

Het spel speelde we altijd op zijn PC, ik heb het spel zelf helaas nooit in bezit gehad maar dat zou ik vandaag de dag alsnog graag willen.

Helaas weet ik niet heel veel meer van het spel op kleine vage details na, het heeft ergens wel iets weg van games zoals Spore maar het was meer gericht op combat.
  • Je was een soort 'God' die bepaalde wezens kon aansturen, je kon ook tussen verschillende beesten/wezens wisselen.
  • Je had dacht objectives om bepaalde plekken vast te houden en dan kreeg je upgrades, een tactische game dus.
  • Het was in een fantasy/alien setting en je had geloof ik niet de mogelijkheid om zelf een wezen te selecteren.
  • Spore
  • Black & White
  • Creatures
  • Populous
  • Impossible Creatures
Evolva?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Nee helaas.. het waren wel echt beest-achtigen waar je mee kon spelen en niet zozeer aliens maar het waren wel vreemde beesten. (van een andere planeet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online

• Spore
  • Black & White
  • Creatures
  • Populous
  • Impossible Creatures
Wikipedia: Beasts and Bumpkins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Nee helaas! Ziet er ook wel interessant uit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44

• Spore
  • Black & White
  • Creatures
  • Populous
  • Impossible Creatures
Sacrifice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Nee 😢 er zaten geen humanoids in voor zover ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45

• Spore
  • Black & White
  • Creatures
  • Populous
  • Impossible Creatures
Real-Time Strategy of Turn-Based?
Een open map / vrij beweging (denk Command&Conquer) of een map met vlakken (denk aan Civilization)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Die heb ik grijijijijijijijis gespeeld vroeger! Nog nooit zoveel lol gehad voor ik geloof 8 gulden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdrenalineFreak
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 08:23

• Spore
  • Black & White
  • Creatures
  • Populous
  • Impossible Creatures
Het God stukje doet mij denken aan Black & White (1 of 2)
de Alien setting met de tribes doet me denken aan:
Giants: Citizen Kabuto YouTube: Giants: Citizen Kabuto - This is why we can't have nice things
maar het "god" stukje mist hier wel

Hoe werkte de besturing, top-view met point en click? of first / third person view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dungeon Keeper?
  • Soort God game
  • Je kon in de huid van een poppetje kruipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:25

• Spore
  • Black & White
  • Creatures
  • Populous
  • Impossible Creatures
populous ?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
AdrenalineFreak schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:18:
[...]

Het God stukje doet mij denken aan Black & White (1 of 2)
de Alien setting met de tribes doet me denken aan:
Giants: Citizen Kabuto YouTube: Giants: Citizen Kabuto - This is why we can't have nice things
maar het "god" stukje mist hier wel

Hoe werkte de besturing, top-view met point en click? of first / third person view
Voor zover ik mij kan herinneren was het een topview met point en click maar dan wel een soort schuin effect waardoor het bijna een kruising is van een top view en third person.

Ik denk dat ik het “god” stukje niet had moeten noemen maar het idee hierbij was dat je meerdere tribes kon besturen en dus niet beperkt was tot een enkel character zoals bijvoorbeeld Spore dat wel had.

Het zijn helaas niet de titels die hierboven genoemd zijn en ik baal er van dat m’n geheugen me in de steek laat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Evernote schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:58:
[...]

Voor zover ik mij kan herinneren was het een topview met point en click maar dan wel een soort schuin effect waardoor het bijna een kruising is van een top view en third person.

Ik denk dat ik het “god” stukje niet had moeten noemen maar het idee hierbij was dat je meerdere tribes kon besturen en dus niet beperkt was tot een enkel character zoals bijvoorbeeld Spore dat wel had.

Het zijn helaas niet de titels die hierboven genoemd zijn en ik baal er van dat m’n geheugen me in de steek laat!
Startopia?

Nog es de vraag; turn-based of realtime strategy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Nnoitra schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Startopia?

Nog es de vraag; turn-based of realtime strategy?
Real time, helaas niet Startopia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een pc game.windows 98
het is een spel met 3 cd's
2cd: maya's
3cd: paters in abdij
ik kan mij de titel niet herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1cd jungle: een groot spinneweb met ee monsterlijke spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:10:
het is een pc game.windows 98
het is een spel met 3 cd's
2cd: maya's
3cd: paters in abdij
ik kan mij de titel niet herinneren
Dit is wel erg weinig om op te gaan gokken. Kun je iets meer kwijt over het spel? Welk spelaanzicht hebben we het over? Real-time of turn based? Dat soort dingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi,

Ik zoek de naam van een PC spel. Het stond op 3,5 of 5,25 floppy. Ik dacht 3,5 inch en het is ongeveer 30 jaar oud. Het was een Nederlands spel waarbij je de burgemeester of de regering was. Ik denk het laatste en je moest allerlei beslissingen nemen over bijv. bezuinigen of investeren wbt je overheids- of gemeentelijke budgetten en je volk tevreden houden. Het was een tekst spel maar wel met grafieken en cirkeldiagrammen. Meer weet ik helaas niet. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silven
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-07 16:08
Offperception schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:24:
Hallo allemaal! In 2014 al in deze topic gevraagd maar ik dacht een 2de poging waard na al die tijd :)

Ik ben op zoek naar een Nederlands spel voor Windows 3.0/3.1 van ergens begin jaren 90.

Het was een soort point and click adventure waar je in eerste-persoons perspectief in een steeg begon, maar vrijwel meteen langs een Hard Rock cafe kon en dan een kantoor gebouw in waar je sleutels en floppy disks moest verzamelen. Het had dat typische Windows 3.x 16-kleur palet en het enige geluid was PC speaker.
Toevallig een spel waar je minigames kon spelen met die floppy disks in een computerkamer? En als je ergens een vaas brak, er iets stond over een oud chinees gezegde dat het langer duurde om een vaas te lijmen dan er een te breken?
En ergens in een hal kon je ergens tegen praten, volgens mij een raam oid, waarna je de reactie kreeg dat je kon praten als brugman maar niks terug zou krijgen?

Ik zoek dit al JAREN. Ik was pas drie turven hoog toen ik dit speelde dus er zijn weinig betrouwbare herinneringen van over maar ik dacht dat het Hardlock Hotel heette.

Ik word er gek van :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 10:24
Silven schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:48:
[...]

Toevallig een spel waar je minigames kon spelen met die floppy disks in een computerkamer? En als je ergens een vaas brak, er iets stond over een oud chinees gezegde dat het langer duurde om een vaas te lijmen dan er een te breken?
En ergens in een hal kon je ergens tegen praten, volgens mij een raam oid, waarna je de reactie kreeg dat je kon praten als brugman maar niks terug zou krijgen?

Ik zoek dit al JAREN. Ik was pas drie turven hoog toen ik dit speelde dus er zijn weinig betrouwbare herinneringen van over maar ik dacht dat het Hardlock Hotel heette.

Ik word er gek van :|
Ja precies! Die! Helaas komt er weinig naar boven als ik op die naam zoek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Offperception schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:24:
Hallo allemaal! In 2014 al in deze topic gevraagd maar ik dacht een 2de poging waard na al die tijd :)

Ik ben op zoek naar een Nederlands spel voor Windows 3.0/3.1 van ergens begin jaren 90.

Het was een soort point and click adventure waar je in eerste-persoons perspectief in een steeg begon, maar vrijwel meteen langs een Hard Rock cafe kon en dan een kantoor gebouw in waar je sleutels en floppy disks moest verzamelen. Het had dat typische Windows 3.x 16-kleur palet en het enige geluid was PC speaker.
Speelde het spel zich ook af in Nederland? Ik twijfel aangezien er Hardrock cafe staat enzo. Zou het kunnen zijn dat het een vertaling was van een oorspronkelijk engels spel?

Laat het zich vergelijken met b.v. Inspecteur Banaan qua graphics of moeten we nog ouder denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 10:24
Khaine schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:38:
[...]

Speelde het spel zich ook af in Nederland? Ik twijfel aangezien er Hardrock cafe staat enzo. Zou het kunnen zijn dat het een vertaling was van een oorspronkelijk engels spel?

Laat het zich vergelijken met b.v. Inspecteur Banaan qua graphics of moeten we nog ouder denken?
Het was wel 100% een Nederlands spel.

De graphics zijn 16 kleur in Windows 3.1 stijl.

Inspecteur Banaan had gewoon tekeningen bovenop digitale foto's, meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:41
CyberMania schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:44:
Hoi,

Ik zoek de naam van een PC spel. Het stond op 3,5 of 5,25 floppy. Ik dacht 3,5 inch en het is ongeveer 30 jaar oud. Het was een Nederlands spel waarbij je de burgemeester of de regering was. Ik denk het laatste en je moest allerlei beslissingen nemen over bijv. bezuinigen of investeren wbt je overheids- of gemeentelijke budgetten en je volk tevreden houden. Het was een tekst spel maar wel met grafieken en cirkeldiagrammen. Meer weet ik helaas niet. Iemand enig idee?
Als het spel echt Nederlands was, dan is die denk ik ook in Nederland ontwikkeld:

Wikipedia: List of video games developed in the Netherlands

[ Voor 55% gewijzigd door jbdeiman op 29-05-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
jbdeiman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:08:
[...]

Als het spel echt Nederlands was, dan is die denk ik ook in Nederland ontwikkeld:

Wikipedia: List of video games developed in the Netherlands
Thanks voor het lijstje. Helaas staat die daar niet tussen. Het was ook meer iets van een Educatief spel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubob
  • Laatst online: 01-02-2024
Kyumia schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:54:
Ik ben ook opzoek naar een spelletje dat ik vroeger speelde (dacht rond 2000). Het was een 2d tilegame, je was zelf een rondje (met gezicht) en je moest altijd van punt A naar B om het level te halen (je begon links, moest naar rechts). Onderweg kon je gele en rode kralen (?) oppakken voor extra punten. Je had obstakels zoals electriciteitsbarrieres en sommige tiles mocht je maar 1 of 2 keer overheen. Ik kan me herinneren dat bij het opstarten/afsluiten van het spel altijd groot het Hubo-logo in beeld was (de geel/zwarte). Het was niet een heel groot spel, je kon hem dacht ik binnen een uur uitspelen.
Heb je dit ooit nog gevonden? Volgens mij hebben we dit ook ooit, inderdaad zo'n 20 jaar geleden, bij de Hubo gehad. Volgens mij en mijn broer heet het spel Hubob, maar ik kan niks over dit spel ook maar ergens op het internet vinden. Laatst bij mn ouders door alle oude zooi gezocht maar ben bang dat ze het weggegooid hebben. Dat poppetje wat je was zei de hele tijd "nie nie".
Mocht iemand dit ergens nog hebben liggen, ik zou graag een kopietje hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
hubob schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:01:
[...]

Heb je dit ooit nog gevonden? Volgens mij hebben we dit ook ooit, inderdaad zo'n 20 jaar geleden, bij de Hubo gehad. Volgens mij en mijn broer heet het spel Hubob, maar ik kan niks over dit spel ook maar ergens op het internet vinden. Laatst bij mn ouders door alle oude zooi gezocht maar ben bang dat ze het weggegooid hebben. Dat poppetje wat je was zei de hele tijd "nie nie".
Ik heb alleen deze oude advertentie gevonden, daar lijkt het op dat het spel inderdaad hubob heet:
http://periodieken.peelen...06-16/edition/null/page/4
Maar verder is er weinig te vinden over dit spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:21
hubob schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:01:
[...]

Helaas niet, ik zou niet weten hoe ik hier op moet zoeken met Google :'( Mocht ik het ooit vinden, zal ik het posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Okee, toch maar eens een poging wagen. Eind jaren 90 stond er bij vrienden van mijn ouders een pc (gok Win95) waar ik als klein jongetje uren heb versleten aan onder andere SkiFree.

De herinnering is een beetje wazig, maar ik heb daar volgens mij ooit een isometrische citybuilder gespeeld die zich afspeelde op Mars. Je kon wegen aanleggen en individuele gebouwen plaatsen, wat nooit lukte omdat ik (achteraf) denk ik de gamespeed op nul had staan. Ik snapte er geen snars van, want het was Engels :P

Ik heb een hoop gegoogled maar kon niks vinden, misschien dat iemand hier een aha-erlebnis heeft :)

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Egocentrix schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:19:
Okee, toch maar eens een poging wagen. Eind jaren 90 stond er bij vrienden van mijn ouders een pc (gok Win95) waar ik als klein jongetje uren heb versleten aan onder andere SkiFree.

De herinnering is een beetje wazig, maar ik heb daar volgens mij ooit een isometrische citybuilder gespeeld die zich afspeelde op Mars. Je kon wegen aanleggen en individuele gebouwen plaatsen, wat nooit lukte omdat ik (achteraf) denk ik de gamespeed op nul had staan. Ik snapte er geen snars van, want het was Engels :P

Ik heb een hoop gegoogled maar kon niks vinden, misschien dat iemand hier een aha-erlebnis heeft :)
Kijk hier eens:
Wikipedia: List of city-building video games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Outpost komt nog wel redelijk in de buurt, maar volgens mij is het hem net niet. Blijkbaar heeft er ooit een SimMars bestaan die nooit is uitgebracht, dus dat kan hem ook niet zijn.

edit: Hebbes! Het was 'Life on Mars?' uit 1998 waar ik blijkbaar een of andere sharewaredemo van gespeeld heb. YouTube: Life on Mars?

[ Voor 34% gewijzigd door Egocentrix op 01-06-2020 16:47 ]

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubob
  • Laatst online: 01-02-2024
Lizard schreef op zondag 31 mei 2020 @ 01:07:
[...]
Ik heb alleen deze oude advertentie gevonden, daar lijkt het op dat het spel inderdaad hubob heet:
http://periodieken.peelen...06-16/edition/null/page/4
Maar verder is er weinig te vinden over dit spel
ah kijk in ieder geval een bevestiging dat het Hubob heet en uit 1999 komt. Maar goed dat is dan ook alles ;(
Kyumia schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:56:
[...]

Helaas niet, ik zou niet weten hoe ik hier op moet zoeken met Google :'( Mocht ik het ooit vinden, zal ik het posten.
jammer. zal ik ook doen als ik het ooit nog weet te bemachtigen.
Wellicht dat het ooit ergens in een bak bij een kringloopwinkel ligt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speelde vroeger altijd een spelletje op de computer ben alleen vergeten hoe het spel heetten. Het is een soort oorlogsspel en je moet kleine deeltjes veroveren met onder andere tanks en artillery, je had ook energie dat je niet teveel stukken kom veroveren.
Je kon ook van die basissen aanvallen maar dat kosten meer energie?
Je speelde het gewoon online op een website.
Het is cartoony, het heeft ook infantrie, het is een verzonnen map, als je begint begin je helemaal onderaan. De eerste map heeft de vorm van Afrika. Je hebt meerdere gebouwen door de map, sommige vakken staan ook leeg. Energie icoontje is als een bliksem. Als het goed is had je 30 energie.

Als je alle rode stukken had veroverd kon je naar een andere “map” door stomen.
Iemand die weet hoe het spel heet ?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2020 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 22:19

Kheos

FP ProMod
Veel, veel meer details graag.
Historisch of futuristisch?
Steampunk of fantasy?
Realistische graphics of cartoony?
Enkel tanks en artillerie of ook infanterie? Vliegtuigen?
Turnbased of RTS?
Echte map met echte landen of verzonnen map?
Landen of steden?
Is een basis een gebouw of een hoop gebouwen?
....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:44

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Ik heb zelf geen idee. Maar misschien heb je hier meer geluk, in dat topic wordt goed geholpen [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:55

Coldcat

HODL

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/AQq3xp9NPrc/maxresdefault.jpg

?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Nukezone toevallig? Er zijn zoveel van die browser games geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is cartoony, het heeft ook infantrie, het is een verzonnen map, als je begint begin je helemaal onderaan. De eerste map heeft de vorm van Afrika. Je hebt meerdere gebouwen door de map, sommige vakken staan ook leeg. Energie icoontje is als een bliksem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:49:
Nukezone toevallig? Er zijn zoveel van die browser games geweest.
Nee, klopt op internet kon ik
Hem ook niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hallo @Verwijderd en welkom op het forum,

Voor dit soort vragen hebben we een apart topic, namelijk [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5. Daarom heb ik de posts even daar naar toe verplaatst

[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 08-06-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:31:
ik speelde vroeger altijd een spelletje op de computer ben alleen vergeten hoe het spel heetten. Het is een soort oorlogsspel en je moet kleine deeltjes veroveren met onder andere tanks en artillery, je had ook energie dat je niet teveel stukken kom veroveren.
Je kon ook van die basissen aanvallen maar dat kosten meer energie?
Je speelde het gewoon online op een website.

Iemand die weet hoe het spel heet ?
Zoals @Kheos aangeeft is meer informatie wel handig. Wat is voor jou vroeger? 2010? 2000?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:55:
[...]

Zoals @Kheos aangeeft is meer informatie wel handig. Wat is voor jou vroeger? 2010? 2000?
Het is cartoony, het heeft ook infantrie, het is een verzonnen map, als je begint begin je helemaal onderaan. De eerste map heeft de vorm van Afrika. Je hebt meerdere gebouwen door de map, sommige vakken staan ook leeg. Energie icoontje is als een bliksem.

Tijden van 2008 tot 2013 weet niet meer precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Zucht

Ok. Nog steeds is veel meer info nodig (je snapt hopelijk wel dat dit super inefficiënt werkt? We gaan de vragen toch wel stellen dus je gaat de antwoorden toch moeten geven. Waarom niet van de eerste keer voldoende info geven? Des te sneller ben je geholpen.)

Het heeft infanterie? Ok. 1 type soldaat? 5? Welke? Machinegeweren? Bazooka's? Granaten?

Meerdere gebouwen? Ok. Hoeveel? 2? 20? Welke gebouwen? Barracks? Tank factory? Power plant?

Heeft de tegenstander dezelfde troepen of andere? Heeft de tegenstander wel troepen? Of enkel gebouwen?

De eerste map heeft de vorm van Afrika? Hoeveel mappen zijn er? 3? 30?

Wat bedoel je met 'sommige vakken zijn ook leeg'?Welke vakken? Is de map ingedeeld in vakken of niet? Hoeveel dan? 10x10? 100x100?

Energie icoontje is als een bliksem? Welk icoontje? Waar staat dat? Onder de map? Rechts? Links? Bovenaan? Hoeveel icoontjes zijn er? 5? 50? Welke?

Kun je de kleur van je leger kiezen of niet?

Je negeert mijn vraag over vliegtuigen. Heb je zelf geen vliegtuigen? Geen helicopters? De vijand wel?

Is er 1 vijand of meerdere?
Krijg je XP of niet?
Kun je tanks upgraden of niet?
...

[ Voor 3% gewijzigd door Kheos op 08-06-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheos schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:06:
Zucht

Ok. Nog steeds is veel meer info nodig (je snapt hopelijk wel dat dit super inefficiënt werkt? We gaan de vragen toch wel stellen dus je gaat de antwoorden toch moeten geven. Waarom niet van de eerste keer voldoende info geven? Des te sneller ben je geholpen.)

Het heeft infanterie? Ok. 1 type soldaat? 5? Welke? Machinegeweren? Bazooka's? Granaten?

Meerdere gebouwen? Ok. Hoeveel? 2? 20? Welke gebouwen? Barracks? Tank factory? Power plant?

Heeft de tegenstander dezelfde troepen of andere? Heeft de tegenstander wel troepen? Of enkel gebouwen?

De eerste map heeft de vorm van Afrika? Hoeveel mappen zijn er? 3? 30?

Wat bedoel je met 'sommige vakken zijn ook leeg'?Welke vakken? Is de map ingedeeld in vakken of niet? Hoeveel dan? 10x10? 100x100?

Energie icoontje is als een bliksem? Welk icoontje? Waar staat dat? Onder de map? Rechts? Links? Bovenaan? Hoeveel icoontjes zijn er? 5? 50? Welke?

Kun je de kleur van je leger kiezen of niet?

Je negeert mijn vraag over vliegtuigen. Heb je zelf geen vliegtuigen? Geen helicopters? De vijand wel?

Is er 1 vijand of meerdere?
Krijg je XP of niet?
Kun je tanks upgraden of niet?
...
Klopt, is ook mijn eerste keer dit, ik weet heel veel niet precies meer. Grootste delen van wat ik echt nog weet heb ik al proberen uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:13:
[...]

Klopt, is ook mijn eerste keer dit, ik weet heel veel niet precies meer. Grootste delen van wat ik echt nog weet heb ik al proberen uit te leggen.
Goed, dan laat ik het hierbij.
Er zijn misschien 100'en spelletjes die aan jouw zeer karige beschrijving voldoen dus als dit alles is wat je aan info kunt geven is dit imho hopeloos en ga je dit nooit terugvinden. Tenzij je zoveel geluk hebt dat je beter op de loterij speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kheos schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:16:
[...]

Goed, dan laat ik het hierbij.
Er zijn misschien 100'en spelletjes die aan jouw zeer karige beschrijving voldoen dus als dit alles is wat je aan info kunt geven is dit imho hopeloos en ga je dit nooit terugvinden. Tenzij je zoveel geluk hebt dat je beter op de loterij speelt.
Snap ik, bedankt voor je tijd
Pagina: 1 ... 59 ... 72 Laatste