Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:31
nzxtquad schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:42:
Een vriend van me zoekt het volgende;

2D fighting type game, met mutant monsters/robot/dieren . time-frame 2008-2012 ongeveer.

Hij zegt; je ontvangt in het begin een dier, en die wordt in chemische stoffen gedoopt en voorzien van robot onderdelen. Daar vecht je dan mee.

Mutant fighting cup 2 lijkt erop, maar is het net niet. Iemand enig idee?
Dit is wel een genre waar ik veel games ken maar er gaat nog belletje rinkelen. Met snel googlen kom ik op een mobile game uit...dus mijn eerste vraag...pc/ps360 of idd mobile?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 08:34
Sagat schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:07:
[...]

Dit is wel een genre waar ik veel games ken maar er gaat nog belletje rinkelen. Met snel googlen kom ik op een mobile game uit...dus mijn eerste vraag...pc/ps360 of idd mobile?
Het was/is een spel voor de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Battle Beasts?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Moest eerst denken aan Brutal: Paws of Fury, maar het zal idd Battle Beasts zijn. Heerlijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowboyDolf
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo, ik ben op zoek naar een simpele city builder game. Hij stond op een spelsite waar je maandelijks voor moest betalen(naam ben ik even kwijt). Het begon heel simpel met dat je een boederij moest bouwen en dan vrachtwagens kopen om melk naar de fabriek te brengen. Die daar taarten van maakten en die naar de supermarkt brachten. Ook moest je huizen bouwen en vervolgens openbaar vervoer en cosmetica fabrieken enzo.

Ik ben jullie heel erg dankbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappy88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-12-2023
Hallo Gamers,

Soms zoek ik weer eens oude PC spellen op die ik in mijn jeugd veel gespeeld heb en goede herrieneringen aan heb. Nu ben ik al jaren op zoek naar een FPS uit de jaren 90 waar ik alleen nog een beeld in mijn hoofd bij heb :| . Dat beeld heb ik hieronder geprobeerd uit te leggen en hopelijk kunnen jullie mij vertellen welk spel ik zoek.

Het is een spel wat ik zoek heb ik gespeeld ergens tussen 1997 en 2000.
Het beeld wat ik heb is dat het spel begon (kan ook zijn dat het level begon) met een filmpje van een metro. Je kreeg de controle over de personage in of voor het metrostation of iets van een donker gangetje. Je loopt het gangetje uit en komt op een wat grotere straat uit waar je links af moet en dan heb je iets aan de linkerkant een winkeltje, bank, politiebureau of iets wat er op lijkt waar je dacht ik een wapen kon vinden. Als je dan weer naar buiten liep zag je nog een vrachtwagen rond een hoog gebouw rijden.Hier probeerde ik toen bovenop te springen maar of dat ook de bedoeling was weet ik niet meer. Dat hoge gebouw moest je volgens mij naar binnen zien te komen. Daar ben ik het beeld weer kwijt van het spel. Dacht dat er een lift in waar je later uitstapte.
Het is in ieder geval een 3D wereld waar je vrij kon rondlopen waar je sowieso twee gebouwen stonden (Hoog gebouw+gebouw met winkel..) en een vrachtwagen die rondjes reed rond het hoge gebouw.

Hopelijk heb ik het begrijpelijk uitgelegd en kunnen jullie me helpen vinden van dit spel _/-\o_
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
@Flappy88
is dit niet blood 2: the chosen?

[ Voor 19% gewijzigd door Rudolf op 23-12-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Halflife

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
@pyrofielo dat leek me te veel voor de hand liggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:43
naar de naam van TS kijkend maak ik me toch wat zorgen deze tijd van het jaar....

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:33

GforceNL

Out of memory....

Soldier of fortune ?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Rudolf schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:42:
@pyrofielo dat leek me te veel voor de hand liggen :)
nouja het begin klopt precies, en als je verder speelt kom je de rest ook tegen...
kwa datum ook een match, dus kon het echt niet laten om te melden.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

Idd, blood 2 had zo'n intro!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappy88
Bedankt alvast allemaal voor het meedenken.
Blood 2 is helaas niet het spel wat ik zoek. Even de gameplay bekeken op youtube. Ik mis hier sowieso de rondrijdende vrachtwagen.
Halflife is het ook niet. Die heb ik toen veel gespeeld en ook in de latere jaren opnieuw.

Maar kan niemand een rondrijdende vrachtwagen herinneren? Die weet ik 100% zeker dat die er in voor kwam. Volgens mij waren er toen der tijd niet zoveel FPS waar een voertuig reed.

Soldier of fortune is het trouwens ook niet

[ Voor 4% gewijzigd door Flappy88 op 23-12-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Deus ex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingston
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-09 07:56
Max Payne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

@Flappy88 Ik heb je topic samengevoegd met het al hiervoor bestaande 'grote' topic.

Succes met je zoektocht! Naast Half-life kan ik mij eigenlijk ook niks bedenken. Weet je nog iets van de karakters of kun je een game aanwijzen met een gelijksoortige art style?

[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 23-12-2019 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappy88
Max Payne is het niet.
Deus ex is het ook niet maar komt qua stijl wel in de buurt als je zo naar de grijze gebouwen kijkt als je door de stad loopt. De gameplay is anders. Er moet hier veel gecommuniceerd worden tussen andere personages in het spel.
Zo heel veel over de details weet ik ook niet. Het is al ongeveer 20 jaar geleden dat ik het gespeeld heb. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik zoek niet de naam van een spel maar de (voormalige) URL van een spel. Het spel heette "Nightclub Manager" en was een web-based spel waarin je een club moest runnen. Je kon voor die club artiesten inhuren, schuimparty's houden etc. Ik wil het spel graag op www.archive.org opzoeken, maar elke URL die ik probeer werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:20
Flappy88 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 00:07:
Max Payne is het niet.
Deus ex is het ook niet maar komt qua stijl wel in de buurt als je zo naar de grijze gebouwen kijkt als je door de stad loopt. De gameplay is anders. Er moet hier veel gecommuniceerd worden tussen andere personages in het spel.
Zo heel veel over de details weet ik ook niet. Het is al ongeveer 20 jaar geleden dat ik het gespeeld heb. :'(
Kingpin?
YouTube: Kingpin gameplay (PC Game, 1999)

Als Deus Ex er qua sfeer op lijkt dan zou TekWar ook nog kunnen.... YouTube: TekWar gameplay (PC Game, 1995)

[ Voor 12% gewijzigd door EvaluationCopy op 24-12-2019 09:41 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:03

Cyphax

Moderator LNX
Flappy88 schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:11:
Blood 2 is helaas niet het spel wat ik zoek. Even de gameplay bekeken op youtube. Ik mis hier sowieso de rondrijdende vrachtwagen.
Halflife is het ook niet. Die heb ik toen veel gespeeld en ook in de latere jaren opnieuw.

Maar kan niemand een rondrijdende vrachtwagen herinneren? Die weet ik 100% zeker dat die er in voor kwam. Volgens mij waren er toen der tijd niet zoveel FPS waar een voertuig reed.

Zou het TekWar kunnen zijn? die begint als het goed is wel met een metro.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Flappy88 schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:11:

Voldoet niet geheel, maar je verhaal doet mij denken aan Bureau 13:
Afbeeldingslocatie: https://www.allvideo.org/pictures/bureau13/bureau13_screenshot2.jpg

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:45
shadow warrior , Duke 3d , Nocturne

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappy88
Ik heb alle spellen die jullie aangeven bekeken maar helaas zit het spel wat ik zoek er niet bij :'( . Het is vermoedelijk toen geen bekend spel geweest anders was die denk ik wel voorbij gekomen.
Maar wel leuk om te zien dat er nog veel meer spellen zijn die ik niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Mijn vraag:

Ongeveer 10-15 jaar geleden speelde ik een spel die ik graag eens opnieuw zou willen spelen.

Ik heb alleen totaal geen idee hoe de game heet en kan alleen een vage omschrijving geven:

De game speelde zich af in een soort space-omgeving. Voor die tijd was het een naar mijn idee grafisch erg indrukwekkende 3D game. Het was in first-person (geen shooter) en je zag de handen van de char waar je mee speelde. Ik kan me herinneren dat je steeds in ruimtes op zoek moest naar items. Er zat totaal geen geweld in en het was meer een adventure game. Volgens mijn geheugen moest je op een bepaald moment ook items combineren om verder te komen. Het kan best zijn dat deze game op zo'n twilight CD stond. Je speelde naar mijn idee een jonge kerel en de npc's zagen er een beetje toy-story achtig uit.

Ik weet dat het een erg vage omschrijving is maar mogelijk dat iemand toch een idee heeft welke game ik bedoel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Azerox schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:00:
Mijn vraag:

Ongeveer 10-15 jaar geleden speelde ik een spel die ik graag eens opnieuw zou willen spelen.

Ik heb alleen totaal geen idee hoe de game heet en kan alleen een vage omschrijving geven:

De game speelde zich af in een soort space-omgeving. Voor die tijd was het een naar mijn idee grafisch erg indrukwekkende 3D game. Het was in first-person (geen shooter) en je zag de handen van de char waar je mee speelde. Ik kan me herinneren dat je steeds in ruimtes op zoek moest naar items. Er zat totaal geen geweld in en het was meer een adventure game. Volgens mijn geheugen moest je op een bepaald moment ook items combineren om verder te komen. Het kan best zijn dat deze game op zo'n twilight CD stond. Je speelde naar mijn idee een jonge kerel en de npc's zagen er een beetje toy-story achtig uit.

Ik weet dat het een erg vage omschrijving is maar mogelijk dat iemand toch een idee heeft welke game ik bedoel.

Alvast bedankt!
Misschien is het Starship Titanic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Komt wel in de buurt maart het is hem niet.
Myst is het ook niet maar het die lijkt er ook wel sterk op.
Moet wel rond die periode zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:36
Ik zat gisteren aan een spel te denken en zou het wel eens opnieuw willen spelen.

Je hebt een plaatje met een kader, maar het begint met een zwart vlak of zwart wit plaatje. Jij als speler bent een bolletje (oid) tegen de zijkant je moet vakken maken, maar er lopen spinnen rond als ze je raken of je lijn doorkruisen voordat je een vak gemaakt hebt ben je af. De plaatjes variëren nogal, soms NSFW.

Volgens mij waren er veel verschillende spellen. Ik kan me zelfs herinneren dat er arcade kasten van waren. Het leukst zou zijn als je zelf de plaatjes kunt kiezen, maar iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:55
@ge-flopt volfied is één van de versies van het spel wat je zoekt. Wellicht kom je daar verder mee.

@Azerox Riven? Is volgens mij van de makers van Myst. Zelfde stijl spel en meerdere delen van.
Uru: ages Beyond myst.

[ Voor 37% gewijzigd door Arunia op 10-01-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een pc spel uit de jaren 90, 2e helft jaren 90 denk ik. Ik herinner me allemaal vage details.

Het speelde zich voornamelijk af in een heel groot huis. Je moest door het hele huis zoeken naar aanwijzingen en oplossen van puzzels/opdrachten om verder te komen.
Het spel begon bij de poort van het huis en het was donker. In de tuin moest je dacht ik ook aanwijzingen zoeken en met een hele grote soort wenteltrap ging je het huis binnen.
Het huis had verschillende kamers, waarvan 1 geloof ik met opgezette dieren of beelden van dieren. Het waren allemaal hele aparte kamers, niet zomaar een keuken ofzo.
Er waren verder geen mensen.
Met oplossen van die puzzels kreeg je volgens mij ook dingen (???) waarmee je dan ook weer verder kon.
Het was een soort escape room idee.
Ik heb het idee dat het spel met een S begint. Maar kan ook heel anders zijn haha.

Klinkt misschien allemaal wat algemeen maar hopelijk heeft iemand een idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:22:
Ik zoek een pc spel uit de jaren 90, 2e helft jaren 90 denk ik. Ik herinner me allemaal vage details.

Het speelde zich voornamelijk af in een heel groot huis. Je moest door het hele huis zoeken naar aanwijzingen en oplossen van puzzels/opdrachten om verder te komen.
Het spel begon bij de poort van het huis en het was donker. In de tuin moest je dacht ik ook aanwijzingen zoeken en met een hele grote soort wenteltrap ging je het huis binnen.
Het huis had verschillende kamers, waarvan 1 geloof ik met opgezette dieren of beelden van dieren. Het waren allemaal hele aparte kamers, niet zomaar een keuken ofzo.
Met oplossen van die puzzels kreeg je volgens mij ook dingen (???) waarmee je dan ook weer verder kon.
Ik heb het idee dat het spel met een S begint. Maar kan ook heel anders zijn haha.

Is het iets a la Castle of Dr Brain? Wat was de setting, grafische stijl, perspectief?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ineens weet ik het... Shivers
Het was een museum
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:22:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThierryCola
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-03 22:26
Ik ben opzoek naar een spel. Het heeft wat weg van Scorched 3D en ik speelde het in de jaren 90 als ik het goed heb. Ik was nog tamelijk jong. Het level of de omgeving was donkerder dan dat ik nu op de afbeeldingen zie. Je had een soort van kubussen als basis in verschillende kleuren. Als je eenmaal had afgevuurd zag je volgens mij ook nog hoe je bom had gevlogen. Daarnaast had je ook een aantal chemische bommen die invloed uitoefende op de omgeving of de tijdspan. Daarnaast had je ook nog de MOAB die overduidelijk veel invloed had op het landschap. Het level was altijd in de vorm van een vierkant met bergen zoals ik het mij herinner.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo medemensen van het internet,

Ik zoek ook een spelletje en hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.

Het gaat om een computerspel op cdrom (ongeveer
6-8 jaar terug. Waarbij je als een hond speelt dacht ik (hij staat gewoon rechtop als een normaal persoon en was gekleed in zo-een avonturiers pak). Een point & click avontuur. Nederlands gesproken, je kon op allerlei dingen klikken en het was in de natuur. Je kon ook in een soort boomhut in en een paar minigames doen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:12
ThierryCola schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:17:
Ik ben opzoek naar een spel. Het heeft wat weg van Scorched 3D en ik speelde het in de jaren 90 als ik het goed heb. Ik was nog tamelijk jong. Het level of de omgeving was donkerder dan dat ik nu op de afbeeldingen zie. Je had een soort van kubussen als basis in verschillende kleuren. Als je eenmaal had afgevuurd zag je volgens mij ook nog hoe je bom had gevlogen. Daarnaast had je ook een aantal chemische bommen die invloed uitoefende op de omgeving of de tijdspan. Daarnaast had je ook nog de MOAB die overduidelijk veel invloed had op het landschap. Het level was altijd in de vorm van een vierkant met bergen zoals ik het mij herinner.

Iemand een idee?
Niet gewoon de voorloper, Scorch?

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/aagn5eaikfs21.png

[ Voor 3% gewijzigd door Aardappel op 20-01-2020 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
ge-flopt schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:15:
Ik zat gisteren aan een spel te denken en zou het wel eens opnieuw willen spelen.

Je hebt een plaatje met een kader, maar het begint met een zwart vlak of zwart wit plaatje. Jij als speler bent een bolletje (oid) tegen de zijkant je moet vakken maken, maar er lopen spinnen rond als ze je raken of je lijn doorkruisen voordat je een vak gemaakt hebt ben je af. De plaatjes variëren nogal, soms NSFW.

Volgens mij waren er veel verschillende spellen. Ik kan me zelfs herinneren dat er arcade kasten van waren. Het leukst zou zijn als je zelf de plaatjes kunt kiezen, maar iemand een idee?
De versie zonder vunzigheid heet Qix. Die is ook op de Game Boy uitgekomen.

@Arunia Volfied kende ik niet. Qua thema is dat beter te doen dan veel van die spellen met een semi softcore porn/gejatte horror film plaatjes stijl :)

[ Voor 9% gewijzigd door walterg op 20-01-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:15

Pathogen

Shoop Da Whoop

Van Qix/Styx etc. zijn tientallen verschillende versies verschenen, in de arcadekast/C64 tijd al:
https://www.mobygames.com/game-group/qix-variants

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik zoek een spel wat ik zo’n 22 tot 25 jaar geleden speelde op de Sega Megadrive 2.

Ik weet er amper nog wat van af! Naar mijn idee kon het spel met 2 spelers op 1 scherm (geen split screen).

Ik herinner mij dat ik samen met mijn broertje rondvloog rondom een soort ruimteschip/vliegtuig/straaljager. Je moest deze op gevoelige plekken raken om uit te schakelen.

Ook was de aankondiging van een enge eindbaas dat hij lachend gromde “eat my lunch”.

Ik weet dat dit een hele lastige is om achter te komen welk spel dit was....

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 09:22

Iemand een idee?
Tank wars misschien?

https://dosgames.com/game/tank-wars/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:12
Barry|IA schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:28:
Ik zoek een spel wat ik zo’n 22 tot 25 jaar geleden speelde op de Sega Megadrive 2.

Ik weet er amper nog wat van af! Naar mijn idee kon het spel met 2 spelers op 1 scherm (geen split screen).

Ik herinner mij dat ik samen met mijn broertje rondvloog rondom een soort ruimteschip/vliegtuig/straaljager. Je moest deze op gevoelige plekken raken om uit te schakelen.

Ook was de aankondiging van een enge eindbaas dat hij lachend gromde “eat my lunch”.

Topdown of sidescroller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:50
Azerox schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:35:
[...]

Komt wel in de buurt maart het is hem niet.
Myst is het ook niet maar het die lijkt er ook wel sterk op.
Moet wel rond die periode zijn dan.
Niet toevallig RAMA?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Iemand een idee?
Klinkt als genocide

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 23-01-2020 20:45 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Barry|IA schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:28:

Second Samurai.

YouTube: Second Samurai (Genesis) All Bosses (No Damage)

17:14 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik zoek hier al jaren naar. HELD!!

Thanks!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThierryCola
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-03 22:26
Aardappel schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:08:
[...]

Niet gewoon de voorloper, Scorch?

[Afbeelding]
Helaas geen van beide. Het spel was zelf 3D zoals ik het mij herinner.

/edit: Zie net deze!
En dat is hem, waarvoor mijn dank!

[ Voor 23% gewijzigd door ThierryCola op 24-01-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Bedankt voor alle reacties.
Helaas is geen van de spellen degene die ik zoek.
Ik zoek het spel al jaren, kon wezen dat iemand een toevalstreffer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 22:32
@Azerox Je schrijft eerder dat het spel mogelijk op een oude Twilight stond. Deze site (https://twilight-cd.com/releases/) i noemen zich een ode daaraan en hebben van behoorlijk wat CD’s een overzicht van de inhoud. Misschien daar even snuffelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar de naam van een spel. Ik denk dat het spel van eind jaren 90 is en je bent een soort van zelfde character als zelda. Je character heeft een hamer waar hij mee gooit en die komt ook weer terug bij hem Het is een adventure game en is qua graphics en gameplay vergelijkbaar met de oude pokemon games zoals op gb gespeeld werden.

Heel veel meer weet ik er niet meer van.

Hoop dat iemand me kan helpen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:28:
Hallo,

Ik ben op zoek naar de naam van een spel. Ik denk dat het spel van eind jaren 90 is en je bent een soort van zelfde character als zelda. Je character heeft een hamer waar hij mee gooit en die komt ook weer terug bij hem Het is een adventure game en is qua graphics en gameplay vergelijkbaar met de oude pokemon games zoals op gb gespeeld werden.

Heel veel meer weet ik er niet meer van.

Hoop dat iemand me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Longshot, summiere omschrijving omdat mijn geheugen mij in de steek laat...

Ik gok, omstreeks 95-98, een spel waarbij je spullen/mensen moest smokkelen in de ruimte. Graphics waren in zwart/wit, eenvoudig van opzet (vnl lijnen). Als ik mij goed herinner had je ook te maken risico's rondom brandstof en wat voor type goederen je smokkelde...

[ Voor 0% gewijzigd door Teleluvr op 25-01-2020 22:56 . Reden: Autocorrect correcties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
MRIdev schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:42:
@Azerox Je schrijft eerder dat het spel mogelijk op een oude Twilight stond. Deze site (https://twilight-cd.com/releases/) i noemen zich een ode daaraan en hebben van behoorlijk wat CD’s een overzicht van de inhoud. Misschien daar even snuffelen?
Uiteraard alles gedaan. Daarom ook mijn post hier. Kan ook zijn dat het ergens anders weg kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lizard Instant hit. Thanks

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2020 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 22:32
@Azerox Even je omschrijving opnieuw gelezen. Zaten er vliegende auto's in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Teleluvr schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:54:
Longshot, summiere omschrijving omdat mijn geheugen mij in de steek laat...

Ik gok, omstreeks 95-98, een spel waarbij je spullen/mensen moest smokkelen in de ruimte. Graphics waren in zwart/wit, eenvoudig van opzet (vnl lijnen). Als ik mij goed herinner had je ook te maken risico's rondom brandstof en wat voor type goederen je smokkelde...
mensen nee (spullen wel), maar voor de rest lijk je Elite te beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
GRDavies75 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:48:
[...]

mensen nee (spullen wel), maar voor de rest lijk je Elite te beschrijven.
100% juist. Mijn dank is groot, nooit gedacht de naam te kunnen achterhalen op basis van zo weinig, wazige informatie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

TL;Dr dit betreft motor mash:

Laat ik ook eens een poging wagen. Wat ik me lijk te herinneren:
- racespel
- cartoon-stijl, o.a. duikboot, tank, taxi e.a. als auto's
- late 90s/early 00s, CD
- top-down
- power-ups
- tracks in verschillende omgevingen (jungle, western, sneeuw/ijs, en onder water)

Dingen die ik herinner van track design:
- onder water kwam je soms vast te zitten, later kwam ik erachter dat je hier ook omhoog/omlaag kon bewegen met een speciale toets(combinatie)
- in de western denk ik dat er jaknikkers te zien waren, of in ieder geval oil wells
- in de jungle had een van de tracks de ludieke titel "Follow that parrot"

Power ups waren zaken als een moker op je dak om de auto voor je te pletten, of een mitrailleur/kanon, en waarschijnlijk ook zaken als olievlekken en raketten maar dat weet ik niet meer zeker. Het is geen kartspel, en het is ook niet Re!volt. Waarschijnlijk is het een 5 euro Intertoys grabbelbak spel geweest.

Oh er was een knockout mode. Normaliter is jouw auto gecentreerd in beeld, wat op zich al irritant is want dan zie je obstakels niet aankomen. Maar in knockout mode is het alsof de voorste auto 'edge scrolling' toepast, hij rijdt dus helemaal aan de 'voorkant' van het beeld. Als je buiten beeld valt, ben je af. En als je voorop rijdt ben je ook de sjaak, want je heb nu helemaal geen zicht meer, waardoor je steeds in afgronden etc. rijdt.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Klinkt eigenlijk gewoon als (een van de vele kloons van) Micro Machines.
Ik moet heel erg aan Micro Machines V3 denken in ieder geval, alleen de omgeving klopt niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Trasos op 02-02-2020 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
mvh schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:02:
- racespel
- late 90s/early 00s, CD
- top-down
- power-ups
- tracks in verschillende omgevingen (jungle, western, sneeuw/ijs, en onder water)

- onder water kwam je soms vast te zitten, later kwam ik erachter dat je hier ook omhoog/omlaag kon bewegen met een speciale toets(combinatie)
- in de western denk ik dat er jaknikkers te zien waren, of in ieder geval oil wells

Power ups waren zaken als een moker op je dak om de auto voor je te pletten, of een mitrailleur/kanon, en waarschijnlijk ook zaken als olievlekken en raketten maar dat weet ik niet meer zeker. Het is geen kartspel, en het is ook niet Re!volt. Waarschijnlijk is het een 5 euro Intertoys grabbelbak spel geweest.

Oh er was een knockout mode. Normaliter is jouw auto gecentreerd in beeld, wat op zich al irritant is want dan zie je obstakels niet aankomen. Maar in knockout mode is het alsof de voorste auto 'edge scrolling' toepast, hij rijdt dus helemaal aan de 'voorkant' van het beeld. Als je buiten beeld valt, ben je af. En als je voorop rijdt ben je ook de sjaak, want je heb nu helemaal geen zicht meer, waardoor je steeds in afgronden etc. rijdt.
Zou het Mashed kunnen zijn? Zitten wel een paar gameplay-elementen in die erg overeenkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:47:
Hallo medemensen van het internet,

Ik zoek ook een spelletje en hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.

Het gaat om een computerspel op cdrom (ongeveer
6-8 jaar terug. Waarbij je als een hond speelt dacht ik (hij staat gewoon rechtop als een normaal persoon en was gekleed in zo-een avonturiers pak). Een point & click avontuur. Nederlands gesproken, je kon op allerlei dingen klikken en het was in de natuur. Je kon ook in een soort boomhut in en een paar minigames doen.

Alvast bedankt voor de hulp!
Eerste wat mij te binnenschoot is het spel Claw

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

- racespel
- late 90s/early 00s, CD
- top-down
- power-ups

Cel Damage van de periode xbox/ps2

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Cyphax schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:25:
[...]

Zou het Mashed kunnen zijn? Zitten wel een paar gameplay-elementen in die erg overeenkomen. :)
Nee, helaas niet. @BadpunK die ook niet (want PC)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

- racespel
- late 90s/early 00s, CD
- top-down
- power-ups

Is het niet world rally fever ? (wacky wheels zal wel niet want je had erover dat het geen kartspel was)

https://www.gog.com/game/world_rally_fever_born_on_the_road
en anders in de lijst van racegames van gog.com
https://www.gog.com/games...ng&page=2&sort=popularity

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Nee, het is zo te zien nieuwer dan rally fever. Op GoG vind ik alleen maar een spel dat te nieuw is. Heb ook al gezocht op Abandonia etc. maar is volgens mij net iets te nieuw voor die sites, want die houden rond 1995 wel op, vooral gefocust op DOS games en dit was waarschijnlijk Win98/XP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
- racespel
- late 90s/early 00s, CD
- top-down
- power-ups

Misschien Motor Mash?

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik gooi hem er ook maar in: Ignition?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:29
Misschien wel het meest gezochte spel in dit topic, maar ik vond hem dit keer niet echt bij de beschrijving passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook nog een spel! Misschien is er al eerder om gevraagd maar dit forum is voor nu te lang om allemaal te kunnen lezen, sorry.

Ik speelde vroeger bij mijn oma een soort adventure-achtig spel zoals Pyjama Sam of Freddie Fish, iets in die richting, maar het was óf Nederlands, óf met Nederlandse vertaling. Ik dacht dat het spel 'Klas 6' heette want toen het werd gemaakt heette groepen op de basisschool nog klassen in plaats van het groepensysteem van nu (klas 6 was groep 8), vandaar dat ik dat heb onthouden.

Het was dus een adventure-achtig spel, maar volgens mij waren er geen items of zoiets, alle puzzels waren reken- of taalvragen, en je moest op zoek naar een aantal tempels of iets dergelijks om daar puzzels op te lossen.
Het was ook sowieso een PC game, dus het zal wel op een DVD zijn geweest.

Ik kan me erg weinig herinneren naast dit (het was in een soort junglesetting wel), maar als ik het zie herken ik het denk ik meteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 10:24
Hallo allemaal! In 2014 al in deze topic gevraagd maar ik dacht een 2de poging waard na al die tijd :)

Ik ben op zoek naar een Nederlands spel voor Windows 3.0/3.1 van ergens begin jaren 90.

Het was een soort point and click adventure waar je in eerste-persoons perspectief in een steeg begon, maar vrijwel meteen langs een Hard Rock cafe kon en dan een kantoor gebouw in waar je sleutels en floppy disks moest verzamelen. Het had dat typische Windows 3.x 16-kleur palet en het enige geluid was PC speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dereiger
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-10-2024
Hoi Allemaal,

Ik ben op zoek naar een strategy game uit de jaren 90, pc game

Het had wat weg van red alert qua speelstijl, maar was voor de rest wel aardig verschillend:

-cartoony stijl
-tanks,vliegtuigen, vliegdekschepen
-torens bouwen?
-ziekenhuizen bouwen

Stond ooit als demo op een pc-zone cd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
dereiger schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:48:
Hoi Allemaal,

Het had wat weg van red alert qua speelstijl, maar was voor de rest wel aardig verschillend:

-cartoony stijl
-torens bouwen?
-ziekenhuizen bouwen

Misschien hier de pdf's doorkijken? http://www.pixsoriginadventures.co.uk/PCZone/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 12:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Offperception schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:24:
Hallo allemaal! In 2014 al in deze topic gevraagd maar ik dacht een 2de poging waard na al die tijd :)

Ik ben op zoek naar een Nederlands spel voor Windows 3.0/3.1 van ergens begin jaren 90.

Het was een soort point and click adventure waar je in eerste-persoons perspectief in een steeg begon, maar vrijwel meteen langs een Hard Rock cafe kon en dan een kantoor gebouw in waar je sleutels en floppy disks moest verzamelen. Het had dat typische Windows 3.x 16-kleur palet en het enige geluid was PC speaker.
Leisure Suit Larry 5?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Hoi Allemaal,

-cartoony stijl
-torens bouwen?
-ziekenhuizen bouwen

Wikipedia: Total Annihilation? Geen ziekenhuizen, rest past wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensacola
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:22
Hoi Allemaal,

-cartoony stijl
-torens bouwen?
-ziekenhuizen bouwen

Dat zou misschien Empire Earth of Warzone 2100 kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 11:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Hoi Allemaal,

-cartoony stijl
-torens bouwen?
-ziekenhuizen bouwen

Krush Kill n Destroy?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dereiger
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-10-2024
Pensacola schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:58:
[...]

Dat zou misschien Empire Earth of Warzone 2100 kunnen zijn
nope, en de andere suggesties ook niet, Ik zal kijken of ik iets kan vinden in de index van de pc-zones! Helaas weet ik de titel niet, dus dat wordt lastig zoeken. 8)7

het was meer cartoony dan deze suggesties, volgens mij was de afbeelding van het spel een groene tank. Sowieso al bedankt voor het meedenken _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door dereiger op 06-02-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:01
Als je ongeveer weet in welk jaar het was is hier een lijst van rts games, misschien gaat er bij een bepaalde titel een belletje rinkelen.
Zou zelf gezegd hebben KKND, groen tank voorkant en cartoony maar kan me geen ziekenhuizen herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:55
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:18:
Ik zoek ook nog een spel! Misschien is er al eerder om gevraagd maar dit forum is voor nu te lang om allemaal te kunnen lezen, sorry.

Ik speelde vroeger bij mijn oma een soort adventure-achtig spel zoals Pyjama Sam of Freddie Fish, iets in die richting, maar het was óf Nederlands, óf met Nederlandse vertaling. Ik dacht dat het spel 'Klas 6' heette want toen het werd gemaakt heette groepen op de basisschool nog klassen in plaats van het groepensysteem van nu (klas 6 was groep 8), vandaar dat ik dat heb onthouden.

Het was dus een adventure-achtig spel, maar volgens mij waren er geen items of zoiets, alle puzzels waren reken- of taalvragen, en je moest op zoek naar een aantal tempels of iets dergelijks om daar puzzels op te lossen.
Het was ook sowieso een PC game, dus het zal wel op een DVD zijn geweest.

Ik kan me erg weinig herinneren naast dit (het was in een soort junglesetting wel), maar als ik het zie herken ik het denk ik meteen!
Daar was idd een hele reeks van, een ervan heb ik nog thuis liggen op cd. Betreft geloof ik groep 7, thema was in egypte en gaandeweg het spel moest je puzzels oplossen/rekensommen maken.

Hoppa gevonden haha, gameplay:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/8/9/2/1004004000012986.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Arcenon op 06-02-2020 16:29 ]

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
Nee, het was echt in het Nederlands en in Windows 3.1(1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 12:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Offperception schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:22:
[...]

Nee, het was echt in het Nederlands en in Windows 3.1(1).
Gemaakt door een Nederlandse studio? (Zoals Davilex of zo)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de naam van een spel dat ik speelde toen ik jonger was. Ik denk van rondt de 2000.

Volgens mij heette het karakter dat je speelde Rutt. Je had een wereldkaart en daar moest je van een punt naar het andere punt vliegen om daar een opdracht te doen. Soms kon je dan een sleutel verdienen (hier had je er 3 van nodig) op elke plek waar je met je vliegtuig landde, mocht je een soort mini game doen.
Bijvoorbeeld:
-vlaggen inkleuren met verf
-flessenpost sorteren (vanuit het water)
-een melodie naspelen met een band van dieren.
-een dief vinden door te luisteren naar zijn stem en aan te wijzen op de kaart waar deze vandaan kwam.
-tomaten gooien op een soort kermis.

Een aantal quotes vanuit het spel die ik me kan herinneren zijn:
"hardstikke goed rutt, de groetjes rutt"
"kwaak kwaak kwaak, de muziek is weg dus jij hebt pech"
"hij heeft iets op het midden van de tafel laten liggen, luister naar zijn stem op het video bewakingssysteem"
"gelukkig zijn ze bij de PTT niet zo langzaam als jij bent"

Ik kan het niet vinden op het internet, weet iemand toevallig hoe dit spel heet?

• kaaasje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:29
Op hoop van zegen;

Ben op zoek naar een settlers/civ/anno achtige game dat ik vroeger altijd bij vrienden van mijn ouders mocht spelen, weet er niet heel veel meer van:

-Je stichte een beschaving in Amerika (kan me niet herinneren of het enkel noord was)
-je ging er naar toe met schepen en kon met deze schepen handelen met je thuisland (meen me te herinneren dat ik altijd met Spanje of Nederland speelde)
-turn based
-midden/eind jaren negentig speelde ik het
-kaart was bovenaanzicht

Tips of suggesties zijn van harte welkom

EDIT: net een eureka momentje gehad: Sid Meiers Colonization

[ Voor 5% gewijzigd door kaaasje op 20-02-2020 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

kaaasje schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:14:
Op hoop van zegen;
...
EDIT: net een eureka momentje gehad: Sid Meiers Colonization
Tipje
Er is ook een open source variant van http://www.freecol.org/

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
Standeman schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:44:
[...]

Gemaakt door een Nederlandse studio? (Zoals Davilex of zo)
Ik denk het wel, maar het was geen Davilex, vermoed ik. Het was in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

- racespel
- late 90s/early 00s, CD
- top-down
- power-ups

Micro Machines?

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:26:
Beste allen

Ik zoek een oud kinderspel van vroeger (vroeger = ergens 1995 - 2005).

Het ging over een jongetje die met zijn familie verhuisde of op vakantie ging naar een hotel, en in dat hotel zaten heel veel monsters. Ergens op dat eiland moest je dan een tovenaar vinden, ofzoiets.

Eén scene die ik me herinner is dat je in het begin van het spel, voor je dus op vakantie ging, je koffer moest inpakken.

Je nam ook je huisdieren mee. Dit waren dan een vlieg, een hond en een muis geloof ik. Je kon ook met deze personages spelen, waarbij dan telkens andere ruimtes toegankelijk werden.

Ergens in een hotel was er een vrouw (Vampierella?) die de hele tijd de "Koningin van de nacht" aria uit Mozarts Toverfluit zong.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt
Ik heb heel erg lang gezocht naar dit spel en begon me af te vragen of het echt bestond of dat het een fever dream was. HET BESTAAT. Het heet: De dwaze tovenaar en de magische formule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, of niet

[ Voor 80% gewijzigd door BM op 16-03-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik ben op zoek naar de naam van een spel dat ik vroeger speelde. Het was een game voor op de pc waar je online een model kon spelen. Je kon mini games spelen waarmee je geld kon verdienen en hiermee spullen kopen. Ik denk dat het ongeveer 8 jaar geleden is dat ik dit heb gespeeld. Heeft iemand enig idee hoe dit heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 21:58

Jorissie87

No diggity

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:03:
Hoi,
Ik ben op zoek naar de naam van een spel dat ik vroeger speelde. Het was een game voor op de pc waar je online een model kon spelen. Je kon mini games spelen waarmee je geld kon verdienen en hiermee spullen kopen. Ik denk dat het ongeveer 8 jaar geleden is dat ik dit heb gespeeld. Heeft iemand enig idee hoe dit heet?
We hebben echt meer info nodig:
1) Wat bedoel je met "online een model spelen"
2) Wat voor minigames
3) Wat voor spullen kon je kopen?
4) Wat voor soort spel? RPG, Platform, etc
5) Welke Taal?
6) etc

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hoi,
Barbies Super Model
Supermodel Star
Supermodel Star - Rule the Runway
Next Supermodel Stars
ladypopular
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipmetrijst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 20:23
Hoi,
Second Life ?

Wel iets uitgebreider dan mini games en geld verdienen

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar de naam van het spel dat in de jaren 80 gespeeld kon worden op de Commodore64.
Een man moet in verschillende levels van de ene kant van de vijver naar de andere kant van de vijver zien te komen door het nemen van hindernissen. Hierbij kan hij gebruik maken van waterleliebladeren of touwen om aan te slingeren. Het spel is volgens mij geproduceerd door Konami.

samengevoegd met het algemene topic :)

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 18-03-2020 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5 ;)

/edit: Lemon of Pitfall bedoel je

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 17-03-2020 22:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduwkruiper
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-06 18:57
ik ben all Jaren op zoek naar een spel waar van ik ooit alleen een trailer heb gezien ..

tijd perk ik gok?denk zo rond 2000/2003

het zag er een beetje minecraft/virtuverse achtig uit dus ik denk voxel-based
maar in de trailer maakten ze een soort van windmolens en of zonnepanelen waarmee ze energy-banen maakten om ?bases? en poorten open te maken ..(beetje ala t blockbase principe) volgens mij waren er ook een soort van npc achtige wezens alle de creatures die je in virtuverse ... ik meen me ook te herinderen dat je dingen zoals turrets etc kon maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 21:58

Jorissie87

No diggity

schaduwkruiper schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:41:
ik ben all Jaren op zoek naar een spel waar van ik ooit alleen een trailer heb gezien ..

tijd perk ik gok?denk zo rond 2000/2003

het zag er een beetje minecraft/virtuverse achtig uit dus ik denk voxel-based
maar in de trailer maakten ze een soort van windmolens en of zonnepanelen waarmee ze energy-banen maakten om ?bases? en poorten open te maken ..(beetje ala t blockbase principe) volgens mij waren er ook een soort van npc achtige wezens alle de creatures die je in virtuverse ... ik meen me ook te herinderen dat je dingen zoals turrets etc kon maken
Het zal hem vast niet zijn maar qua trailer komt het overeen met Total Annihilation Trailer hier

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduwkruiper
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-06 18:57
Jorissie87 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 00:22:
[...]

Het zal hem vast niet zijn maar qua trailer komt het overeen met Total Annihilation Trailer hier
nope... is hem inderdaad niet maar ook lekkere nostalgie :) ,

het gene wat me nu ook te binnen schiet is dat je ook wolken kon maken oid en daar op kon lopen (ala fly modus in mc) de trailer begon met zwart beeld en werd ingesproken door de maker zelf (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allen!

Ik ben opzoek naar de naam van een al wat ouder spel!

Weet er niet super veel meer van alleen dat je een broer en zus had en 1 van de 2 word door een schilderij meegenomen ofzo en dan moest je zelf het schilderij in klimmen om vervolgens in een andere wereld te komen en de zus te redden.....

Meer weet ik er niet meer over!

Bij voorbaat dank voor diegene die mijn hoofdpijn gaat stoppen🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 11:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:32:
Hoi Allen!

Ik ben opzoek naar de naam van een al wat ouder spel!

Weet er niet super veel meer van alleen dat je een broer en zus had en 1 van de 2 word door een schilderij meegenomen ofzo en dan moest je zelf het schilderij in klimmen om vervolgens in een andere wereld te komen en de zus te redden.....

Meer weet ik er niet meer over!

Bij voorbaat dank voor diegene die mijn hoofdpijn gaat stoppen🙏
Op welk platform heb je dit spel gespeeld?
In welke tijd was dat (ongeveer)
Was het first person? Was het 3rd person?
Wat moest je doen?

Steam/Discord: Flimovic

Pagina: 1 ... 58 ... 72 Laatste