• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 23:38
Helaas ook niet.
Zal eens kijken bedankt.

[ Voor 44% gewijzigd door Snake_Eye op 05-09-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:12
Misschien kun je nog iets meer omschrijven van het spel?
Hoe zag het er verder uit, HUD, personage, wapens, power-ups, tussenfilmpjes, tegenstanders, maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Orc Slayer misschien?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Nee ook niet. orc Slayer is een 1st person shooter. Het spel wat ik zoek is 3e persoon. vrij klein maar niet piep klein.

[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 06-09-2019 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Aardappel schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:36:
[...]

Misschien kun je nog iets meer omschrijven van het spel?
Hoe zag het er verder uit, HUD, personage, wapens, power-ups, tussenfilmpjes, tegenstanders, maps?
Het zag grafisch zeer goed uit. Er werd niet gecommuniceerd tegen een andere personen. Het is alleen vechten. Het spel begon dat orcs een poort vernielde en zo binnen kwamen om de mensen te vermoorden. En de speelpersonage gaat alleen tegen hen in. En loopt zo over paden, bovenop kasteel muren (vrij smal) weinig grotten. Ik heb in dat stukje geen geld gezien wat je kan oppakken. Geen open wereld. Er wordt niks gebouwd.

[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 06-09-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Het spel is al genoemd - en afgewezen als optie door jou, maar wat je daar beschrijft komt op één detail na zo goed als overeen met de opening van Middle-Earth : Shadows of Mordor en qua dialogen is het spel minimaal (als je het aanvallen van de 'kapitein-orcs' niet meerekent) .

Het afwijkende detail:
spoiler:
De hoofdrolspeler neemt het samen met z'n zoon tegen de orcs op in de openingsscene, wat niet zo goed afloopt voor zowel z'n vrouw als zooon (en ook niet voor de hoofdrolspeler zelf). Dat is in een notendop natuurlijk de hoofdreden waarom de hoofdrolspeler doet wat hij doet en waar je naar toe werkt om zich te wraken.

Voor de rest speelt het spel zich voornamelijk af op open grond met her en der ruines en het aantal grotten is ook op 1 hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Snake_Eye schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:42:
[...]

Nee ook niet. orc Slayer is een 1st person shooter. Het spel wat ik zoek is 3e persoon. vrij klein maar niet piep klein.
Welk perspectief is het dan? Topdown / platform / 3d met camera?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@Snake_Eye Krijg het gevoel dat de juiste game al genoemd is maar je het niet weet..

Zeker omdat het om een vrij recent spel gaat kan ik mij bijna niet voorstellen dat hij nog niet voorbij is gekomen.. Maar goed: kom eens met wat voorbeelden van andere games qua grafische stijl, of qua camerastandpunt etc. Of hoe werkte het vechten, wat voor wapens etc.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
GRDavies75 schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:52:
Het spel is al genoemd - en afgewezen als optie door jou, maar wat je daar beschrijft komt op één detail na zo goed als overeen met de opening van Middle-Earth : Shadows of Mordor en qua dialogen is het spel minimaal (als je het aanvallen van de 'kapitein-orcs' niet meerekent) .

Het afwijkende detail:
spoiler:
De hoofdrolspeler neemt het samen met z'n zoon tegen de orcs op in de openingsscene, wat niet zo goed afloopt voor zowel z'n vrouw als zooon (en ook niet voor de hoofdrolspeler zelf). Dat is in een notendop natuurlijk de hoofdreden waarom de hoofdrolspeler doet wat hij doet en waar je naar toe werkt om zich te wraken.

Voor de rest speelt het spel zich voornamelijk af op open grond met her en der ruines en het aantal grotten is ook op 1 hand te tellen.
Nee Shadows of Mordor is het zeker niet. Je kan de grote van de speler vergelijken met The Incredible Adventures of Van Helsing. Misschien is in het spel wat ik bedoel iets grotere mannetjes vergeleken met die van Helsing.

Shadows of Mordor heb ik zelf al.
Angeloonie schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:38:
@Snake_Eye Krijg het gevoel dat de juiste game al genoemd is maar je het niet weet..

Zeker omdat het om een vrij recent spel gaat kan ik mij bijna niet voorstellen dat hij nog niet voorbij is gekomen.. Maar goed: kom eens met wat voorbeelden van andere games qua grafische stijl, of qua camerastandpunt etc. Of hoe werkte het vechten, wat voor wapens etc.
Ja ik snap er ook helemaal niks van. Als je nagaat hoe ik me rot heb gezocht. je kon het met muis klikken geloof ik of met toetsen sturen. Zie hier boven wat uitgelegd waarmee je het kan vergelijken. je kan niet springen, of sluipen. Dat weet ik wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Snake_Eye op 09-09-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 12:31
Ik weet dat zegt dat het geen Lord of the Rings is, maar toch nog twee opties:
Lord of the Rings: War in the North (van 2011)
Guardians of Middle-Earth (2012)

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

dit klinkt meer als dark messiah of might and magic, maar het is 3rd person dus dat zal wel niet dan.
YouTube: Dark Messiah of Might and Magic - Gameplay HD [60 FPS] - Gracz.org

dan kan het nog LOTR - return of the king zijn

YouTube: The Lord of the Rings: The Return of the King (Video Game) - Top of ...
(edit, nevermind zag je lijstje van wat het niet kan zijn niet)

die by the sword
https://www.giantbomb.com/die-by-the-sword/3030-1567/

en anders misschien in deze lijst :

https://www.giantbomb.com/orcs/3015-492/games/

ORCS
https://store.steampowered.com/app/475240/ORCS/

[ Voor 21% gewijzigd door knightofn1 op 11-09-2019 16:13 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@Snake_Eye
Even samenvatten van zekere info:
- PC
- 2013-ish
- Orcs
- Singleplayer (maar is dit 100% zeker, of heb je gewoon óók een singleplayer optie naast multiplayer?)
- Geen open wereld
- Geen gebouwen veroveren/bouwen
- Geen dialogen met NPC's
- Je hebt een skill waarmee je Orcs door muren kon zien
- Meestal op bruggen, smalle paden en kasteelmuren
- Spel begint met Orcs die een poort vernietigen
- Niet springen of sluipen

Ik mis nog steeds veel info..

- Hoe vecht je? Dus zelf richten, simpelweg klikken? Automatische combat? Turn Based?
- Was het camerastandpunt vast? Je haalt Van Helsing aan, en dat is een vast isometrisch perspectief. Dat is totaal iets anders dan 3rd person (3rd person = je ziet je personage van achteren. Bijv. GTA5, Gears of War, The Division). Isometrisch = je ziet je personage van schuinboven, Bijv. Diablo, League of Legends, Titan Quest)
- Had je inventory management, cq. loot? Dus items equippen/upgraden?
- "Grafisch gedetailleerd" zegt weinig, zeker als het een game uit 2013 is zegt dat niets meer. Zoek eens een voorbeeld van wat er op lijkt. En wat voor stijl was het? Realistisch? Cartoony? Mix? Etc.
- Wat zag je op het scherm? Een health&mana bol? Healthbalken van jou/vijanden, minimap? Etc. etc.

• Snake_Eye
Geen minimap,
Realistisch stijl zoals ik nog kon herinneren. Grafisch mooi zoals warhammer space marines
dacht een health&mana bol
Isometrisch is het dan ja.
Geen automatische combat, geen Turn-based
knightofn1 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:16:
dit klinkt meer als dark messiah of might and magic, maar het is 3rd person dus dat zal wel niet dan.
YouTube: Dark Messiah of Might and Magic - Gameplay HD [60 FPS] - Gracz.org

dan kan het nog LOTR - return of the king zijn

YouTube: The Lord of the Rings: The Return of the King (Video Game) - Top of ...
(edit, nevermind zag je lijstje van wat het niet kan zijn niet)

die by the sword
https://www.giantbomb.com/die-by-the-sword/3030-1567/

en anders misschien in deze lijst :

https://www.giantbomb.com/orcs/3015-492/games/

ORCS
https://store.steampowered.com/app/475240/ORCS/
Nee dit is het allemaal niet helaas.

[ Voor 70% gewijzigd door Snake_Eye op 11-09-2019 22:22 ]

• Snake_Eye
Hoof schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:39:
Ik weet dat zegt dat het geen Lord of the Rings is, maar toch nog twee opties:
Lord of the Rings: War in the North (van 2011)
Guardians of Middle-Earth (2012)
Nee deze zijn het ook niet, zoverre ik weet was ik als enigste vechtmannetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
NitroX infinity schreef op maandag 3 mei 2010 @ 14:23:
[...]

Dit doet mij enigszins aan Swiv3D denken maar die is al wat ouder.
Dik 9 jaar na dato help je nog steeds NitroX. Bedankt! (y)

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:34
musiman schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:15:
Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een heel oud MSX 1 spel. Het gaat om 2 druïdes, iets van broers van elkaar. Jij bent de "goede" broer en die ander is "evil".
Je kunt tovermiddeltjes maken met behulp van kruiden en de "evil" broer is steeds aanwezig in een grote kruidentuin waar jij juist de kruiden wilt plukken.

De druïde die je bestuurt, heeft een mooi gewaad en wanneer hij loopt, dan zie je heel mooi de golvende beweging van de mantel. Dat vond ik revolutionair, zeker voor op een MSX 1. Door het grafische "geweld" liep de druïde echter wel heel langzaam.

Het is niet het spel Druid of Druid 2 o.i.d.

Wanneer dat spel op de markt verscheen, weet ik niet precies. Het zal zo eind jaren '80 moeten zijn, toen de MSX 2 er al lang was (na 1986 dus).

Ik heb al zo vaak hele lijsten met namen van games doorgespit, maar ik kom er gewoon niet achter. Wie o wie kent dit spel???
Feud :
https://www.google.com/ur...Vaw1lX8CE780aVA7FzJhHwD7y
FEUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Ik meende me te herrineren dat het manetje waarmee ik speel, kon veranderen in een soort super iets als een soort energie iets gevuld was.

In de naam van het spel stond ook niet orc vernoemd.

[ Voor 16% gewijzigd door Snake_Eye op 13-09-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Snake_Eye schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:35:
Ik meende me te herrineren dat het manetje waarmee ik speel, kon veranderen in een soort super iets als een soort energie iets gevuld was.

In de naam van het spel stond ook niet orc vernoemd.
Gewoon een wilde gok, zelf niet gespeeld, maar komt op een paar punten volgens mij overeen: Sacred 3?

Of Gauntlet?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:53
Darkstone? Daar had je wel een Lycanthropy klasse die kon veranderen in een beest.
Maar verwacht eigenlijk niet dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Dat was 'm!!! In mijn herinnering zag het er allemaal véél mooier uit, maar nu ik er zo met de 2019-ogen naar kijk was het toch wel erg knullig. :P In mijn herinnering bewoog dat gewaad zo mooi tijdens het lopen. Dat zag je toen niet bij de andere spellen. Ik zou nooit op die naam gekomen zijn, zat te zoeken naar druid of mage of wizard o.i.d.

Thanks!!!

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Magic schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:57:
[...]

Gewoon een wilde gok, zelf niet gespeeld, maar komt op een paar punten volgens mij overeen: Sacred 3?

Of Gauntlet?
Gauntlet niet, maar Sacred 3 gaat er meer op lijken als ik het zo bekijk.Alleen is het niet dat spel.

[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 13-09-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Arunia schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:26:
Darkstone? Daar had je wel een Lycanthropy klasse die kon veranderen in een beest.
Maar verwacht eigenlijk niet dat dat het is.
Nee dat is ie niet helaas.

Verwijderd

Beste, ik ben me niet bekent met dit soort dingen.
Ik hoop dat ik hier zomaar een nieuwe vraag mag starten?
Deze gaat een moeilijke worden vrees ik.

Dus het gaat over een pc game ergens in jaren 90 misschien begin 2000
Een tactisch spel in de richting van commando’s
Maar je kon er ook in de zakken voelen van je slachtoffers en zo in jou tas steken inventaris gewijs.
Ik dacht ook meerdere figuren per level dat je kon bedienen.

Ik denk dat het symbool van het spel een griezelige clown was ofzo iets.

Was denk ik niet razend populair en denk dat ik gewoon online of via een tijdschrift een demo of hele spel had bemachtigd.
Ik wil gokken naar de naam maar het kan zijn dat ik jullie dan eerder op dwaalspoor zet...
ik zou dit spel echt super graag nog eens terugzien en of spelen.

Dank bij voorbaat koen

• Aardappel
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:18:

Maar je kon er ook in de zakken voelen van je slachtoffers en zo in jou tas steken inventaris gewijs.

Was denk ik niet razend populair en denk dat ik gewoon online of via een tijdschrift een demo of hele spel had bemachtigd.
Ik wil gokken naar de naam maar het kan zijn dat ik jullie dan eerder op dwaalspoor zet...

Dank bij voorbaat koen
Misschien staat 'ie hier tussen?

https://www.moregameslike.com/commandos-2-men-of-courage/

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

Dank bij voorbaat koen
Jagged Alliance (2)(Wildfire)?

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 08:59

Dank bij voorbaat koen
Hidden and Dangerous ?

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Verwijderd

Het icoontje om het te staren en als het spel opstarte was iets Halloween achtig ik dacht met een clown of zo een Hannibal adhtig masker man ofzo iets in die naart…… mja is vaag he… denk,ook dat het een internet download only spel was heb het nooit op cd-rom gezien

Ook niet het was zo van bovenaf bekeken.
Het is allemaal zo vaag ook. Ik ben aan het twijfelen maar het zou kunnen dat het ook met zoveel stappen zetten was en dan de tegenstanders... het was een openwereld spel zoals commando’s geen grote wereld en in levels maar je kon vrij rondgaan. Ben niet zeker van die stappenteller.
Als je begrijpt wat ik bedoel? 8)7

Ik,durf niets met zekerheid te zeggen eerlijk waar is al 20 jaar geleden ofzo… maar ik denk dat als je geraakt werd ook het scherm roder en roder werd als,ik mij niet vergis

Fallout 2 heeft er ook een beetje van weg maar de levels die ik mij herinner waren lichter en in een woestijn en ja iets Halloween achtig beginscherm
Arie- schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:14:
[...]

Jagged Alliance (2)(Wildfire)?
Ook niet jammer genoeg

[ Voor 44% gewijzigd door Sagat op 19-09-2019 08:00 ]

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:31
Modbreak:@Verwijderd
Kun je svp je berichten editten en in een post zetten? ik zal daarna de lege berichten weggooien....

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:10:
[modbreak]
@Verwijderd
Kun je svp je berichten editten en in een post zetten? ik zal daarna de lege berichten weggooien....
[/modbreak]
Gooi alles maar weg. Ik ben hier niet zo goed in en ik begrijp dat mijn gespam niet echt helpt.
Ik zou het zelf doen maar ook dat vind ik niet hoe ik dat moet doen.

Bedankt

Ik ga dit -EENMALIG- doen, omdat je gewoon netjes berichten plaatst en echt niet spammed, maar zie pm later.

[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 19-09-2019 07:58 ]

Verwijderd

Ik ben op zoek naar het volgende spel, dat zeer waarschijnlijk een Nederlands spel is geweest (crosspost met reddit´s r/tipofmyjoystick):

Opgelost door reddit! - het ging om een minigame op AlphaBonk Farm

-

Platform(s): PC

Genre: Educational / farm animals

Estimated year of release: Mid to late 90s, when I was around 10-12 years old (born in 87). Most of the other educational games we owned are from 1996 and 1997

Graphics/art style: Drawn

Notable place: All I remember is a room on the farm (or possibly zoo, etc...) which had either a breeding machine or a chicken in the lower right corner. In the upper right corner of the room there were eggs and other ingredients that could be put into the machine/chicken and a halfway product would come out, making for different combinations and end results. Then, on the left side of the room there was a stove. The eggs you created could be baked, scrambled or otherwise cooked and I'm quite certain you could add color into the mix. Then, you could discard your failures.

Notable gameplay mechanics: Egg cooking / experimenting. This was likely only a small portion of the game.

Other details: This was certainly some kind of educational game. It could very well have been a promotional game of some sort. I probably played it in the Dutch language as a child, but oftentimes these educational games were translated from their original English/German/French.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2019 00:19 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 22:32
Een keer een vraag over een spel die ik nooit gespeeld heb, maar vroeger wel had willen doen. Hopelijk is die speelbaar op mijn telefoon dmv SCUMMVM. Het gaat dus denk ik om een adventure game uit eind jaren tachtig, begin negentig. Ik schat het CGA/EGA tijdperk.

Aangezien Ik het dus nog nooit gespeeld heb kan ik over het spel weinig vertellen behalve de voorkant van de doos of eerste plaatje wat je te zien krijgt nadat het spel is opgestart.

Dit is veel roze en zwart en misschien nog andere kleuren erbij. Je ziet een paar schoenen op een steiger of een glazenwasserlift oid staan. Verder had het spel ik dacht iets met tijd te maken en dat 'tine' ook voorkomt in de titel.

Erg vaag, maar hopelijk gaat er bij iemand een belletje rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50

HugoBoss1985

Xenotech

Ik zoek de naam van een oud fps hunting spel van ongeveer 1998.

Voor zo ver ik me herinner was het erg kleurrijk en volgens mij had je maar één gun in en zat er veel gore in.
Je kan in ieder geval op konijnen jagen.
Erg arcade.

EDIT: het is Natural Fawn Killers :P

[ Voor 46% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-10-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
MRIdev schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:14:
Een keer een vraag over een spel die ik nooit gespeeld heb, maar vroeger wel had willen doen. Hopelijk is die speelbaar op mijn telefoon dmv SCUMMVM. Het gaat dus denk ik om een adventure game uit eind jaren tachtig, begin negentig. Ik schat het CGA/EGA tijdperk.

Aangezien Ik het dus nog nooit gespeeld heb kan ik over het spel weinig vertellen behalve de voorkant van de doos of eerste plaatje wat je te zien krijgt nadat het spel is opgestart.

Dit is veel roze en zwart en misschien nog andere kleuren erbij. Je ziet een paar schoenen op een steiger of een glazenwasserlift oid staan. Verder had het spel ik dacht iets met tijd te maken en dat 'tine' ook voorkomt in de titel.

Erg vaag, maar hopelijk gaat er bij iemand een belletje rinkelen.
Loom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Arie- Nee, helaas. Die heb al ik uitgespeeld.

Gevonden! Future wars, Time travellers https://adventuregamers.com/games/view/15861

En gedownload via Abandionware en werkt via SCUMMVM.

[ Voor 66% gewijzigd door MRIdev op 02-10-2019 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar de naam van een arcade game uit de 80s. Je moest met een autootje over stellingen rijden en springen van stelling naar stelling op verschilende niveaus waardoor deze gekleurd werden. Af en toe kwam je een kat tegen die je moest ontwijken door er over te springen. De levels speelden zich steeds in een ander land af (achtergrond en muziek). Je ging naar andere levels door naar een ballon te springen en mee te vliegen. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Staip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:25
Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:10:
Ik ben op zoek naar de naam van een arcade game uit de 80s. Je moest met een autootje over stellingen rijden en springen van stelling naar stelling op verschilende niveaus waardoor deze gekleurd werden. Af en toe kwam je een kat tegen die je moest ontwijken door er over te springen. De levels speelden zich steeds in een ander land af (achtergrond en muziek). Je ging naar andere levels door naar een ballon te springen en mee te vliegen. Bedankt voor de hulp.
city connection. Toevallig nu ook op de switch nes games te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Hallo ik zoek de naam van een oude educatieve kindergame, waarbij je in een huis was, en je zag alles vanaf ze zijkant in 2d.

Het spel had iets met heksen te maken, of je was een heks of de baas van het huis was een heks. Geen idee wat het doel van het spel was.

Zou het graag een x willen checken maarja kom bij god niet op de naam natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Laatst online: 10-08 10:49
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:19:
Ik zoek de naam van een oud fps hunting spel van ongeveer 1998.

Voor zo ver ik me herinner was het erg kleurrijk en volgens mij had je maar één gun in en zat er veel gore in.
Je kan in ieder geval op konijnen jagen.
Erg arcade.

EDIT: het is Natural Fawn Killers :P
Bazengame was dat lekker al die konijnen killen

zitten wel meer dan 1 gun in _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
James Pond schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:36:
[...]

4 guns dacht ik, en naast konijnen ook herten, beren en als eindbaas een t-rex.
De levels kon je aanpassen in paint en kon je dus zo 30 t-rexxen in een level proppen. Dood gegarandeerd.
Heb nog ergens de big box met poster liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50

HugoBoss1985

Xenotech

James Pond schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:36:
[...]

Jep inmiddels ook een minigun gevonden, toch wel wat sneller voor die beren! :D

Ook mooi dat ene level dat je het ene konijn naar het andere moet lokken om meer konijnen te laten spawnen!
Dat deed me weer denken aan Shadow Warrior :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husky02
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-02-2020
Weet niet of dit nog loopt, maar ben zelf al lange tijd op zoek naar een spel van vroeger.

Hierin kreeg men een soort wereldreis boek, waar men door kon bladeren en interactieve puzzels kon oplossen. Ook was er een onderzeeër (uiteindelijk) waarmee men de diepte in kon, ondertussen de hele tijd gaten reparerend die ontstonden door de hoge druk.
Van wie dat reisboek was weet ik niet, het zou opa, of een oudere uit het dorp, of iets degelijks kunnen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Husky02 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 23:43:
Weet niet of dit nog loopt, maar ben zelf al lange tijd op zoek naar een spel van vroeger.

Hierin kreeg men een soort wereldreis boek, waar men door kon bladeren en interactieve puzzels kon oplossen. Ook was er een onderzeeër (uiteindelijk) waarmee men de diepte in kon, ondertussen de hele tijd gaten reparerend die ontstonden door de hoge druk.
Van wie dat reisboek was weet ik niet, het zou opa, of een oudere uit het dorp, of iets degelijks kunnen zijn geweest.
Vroeger is relatief he ;)
Misschien heb je wat meer aanknopingspunten? Welk platform speelde je op? Rond welk jaartal ongeveer? Hoe zag het spel er uit qua perspectief? etc. etc.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben opzoek naar de naam van de volgende game

er loopt een character mer zwaard een dungeon in, en iets met sprites. 286 tijd was dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 18:27

bonyuri

Investigator!

Husky02 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 23:43:

Myst? Riven? Of denk ik nu te makkelijk

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:08:

er loopt een character mer zwaard een dungeon in, en iets met sprites. 286 tijd was dat
Wel heel sumiere info, kun je nog wat meer herinneren?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk alleen dat er sprites op de diskette label stond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ok naar aanleiding van een reactie van iemand hier: geek: Internet Archive voegt 2500 in browser speelbare MS-DOS-games toe kwam bij mij ineens een oud spel naar boven.. maar geen idee hoe het heet :D

De comment die mij triggerde was "Castle Adventure". Toen bedacht ik mij dat ik vroeger ook een soort adventure spelletje speelde met een kasteel. Beetje rogue-like type spel.

Wat ik mij nog kan herinneren:
Graphics:
- MS-DOS/Win95 tijdperk, denk zelf Win95. Zal iets van 1996 oid zijn geweest.
- Speelveld/wereld was opgedeeld in heel veel kleine vierkantjes, hierover kon je je verplaatsen.
- Ik kan mij een wereld buiten het kasteel herinneren, met volgens mij ook huisjes die je binnen kon gaan, en daarnaast ook een kasteel met kerkers.
- Was full-colour, niet zwart/wit.
- Weergave was top-down, je zag het veld dus recht van boven, en alle elementen in het spel hadden een icoontje. Bijv. je eigen poppetje zag je dus als icoontje op het veld, maar niet in perspectief (je zag dus niet enkel de bovenkant van het hoofd, maar gewoon een poppetje die over het veld schoof).

Setting:
- Kastelen, monsters (spinnen, ratten dacht ik?) en volgens mij ook bandieten enzo.
- Je kon je personage volgens mij upgraden met items die je vond, maar hoe/wat weet ik niet meer.

oh, weet niet hoe ik er kwam maar gevonden :D https://www.abandonwaredo...tle+of+the+Winds&gid=1893

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 14-10-2019 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Ik zoek het volgende 2D space spel:

Je beheert een vierkantig ruimtestation/schip dat door een experiment ergens ver in de galaxy wordt gedropt. Je kan je ruimtestation en ruimteschip upgraden door resources te verzamelen en enemies te verslaan. Je ruimtestation heeft upgrades zoals nieuwe kanonnen en een resourcescoop.

Je missie is om terug te komen bij de aarde en de enemies worden steeds sterker en je kan steeds een level in/uit warpen waarin je dan rondvliegt etc.

edit: heb het al: https://store.steampowered.com/app/20700/Starscape/

[ Voor 7% gewijzigd door Basekid op 18-10-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

@Basekid
Ik heb Starscape nooit gespeeld, maar aan de hand van je beschrijving dacht ik zelf aan:
https://store.steampowere...pace_Pirates_and_Zombies/

Misschien een gametip voor je, ze hebben ook een demo versie. Deel 2 heb ik niet gespeeld, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen, maar deel 1 klinkt wel grotendeels als je beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
Ik heb er weer een waar ik niet achter de naam kan komen..

Het betreft een turn based "racegame" ergens uit de midden 90-er jaren voor de PC.

Het thema van de race betreft een ratrace rond wereld georganiseerd door een excentrieke dokter waar je met je voertuig (ik wil zeggen dat het niet alleen maar auto's zijn, maar dat weet ik niet zeker) langs de bekende steden in de wereld moet om de race te volbrengen.

Tijdens je beurt kon je upgrades/geld/tegenstanders saboteren dmv een fruitmachine.

qua titel meende ik dat het iets alla: "Dr. <naam>'s weird/amazing race" was, maar daar kan ik helaas niets op terugvinden :(

Qua speelveld moet je denken aan een bordspelachtige setting met animaties ed..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:08:

Zwaard+dungeon+286...

Eye of the Beholder? (wilde gok, maar ja wat moet je ook met zo weinig info)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Puc van S. schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:38:
Ik heb er weer een waar ik niet achter de naam kan komen..

Het betreft een turn based "racegame" ergens uit de midden 90-er jaren voor de PC.

Het thema van de race betreft een ratrace rond wereld georganiseerd door een excentrieke dokter waar je met je voertuig (ik wil zeggen dat het niet alleen maar auto's zijn, maar dat weet ik niet zeker) langs de bekende steden in de wereld moet om de race te volbrengen.

Tijdens je beurt kon je upgrades/geld/tegenstanders saboteren dmv een fruitmachine.

qua titel meende ik dat het iets alla: "Dr. <naam>'s weird/amazing race" was, maar daar kan ik helaas niets op terugvinden :(

Qua speelveld moet je denken aan een bordspelachtige setting met animaties ed..
Dr. Drago's Madcap Chase?

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/4Ls2FO0BLPw/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Yes! Dank je wel!
Nu eens kijken of ik die nog speelbaar kan krijgen..

[ Voor 9% gewijzigd door Puc van S. op 21-10-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 10:15
M'n zoontje heeft ooit een spel gespeeld waar we de naam niet meer van weten.

Je kon eigen poppetjes maken, kasteel aanvallen en kasteel zelf bouwen (klein beetje)
De poppetjes die je zelf kon maken waren boogschutters, zwaard schild enz. Die kon je een vuurboog geven enz. Was op de pc. Beide teams konden een leger maken. Je kon het gevecht starten en dan 1 poppetje besturen. Geen high level graphics

Was ook dat je beide legers op een veld zette. Geen story mode of iets. En je kon dan je eigen mannetje volgen

[ Voor 12% gewijzigd door jaydenjarno op 26-10-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een iOS game welke rond 2013/2014 uitkwam. Het is een runner waarbij je over water springt op witte paden / blokken. Je kunt als personage volgens mij een (blauw) olifantje zijn of andere dieren. Zeer verslavend, maar hij staat niet meer tussen mijn lijst met aankopen... het had een leuk grafische style. Kan er met geen mogelijkheid iets meer over vinden op Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Puc van S. schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:18:
[...]

Yes! Dank je wel!
Nu eens kijken of ik die nog speelbaar kan krijgen..
Met Dosbox zijn de meeste DOS-programma's wel te draaien. Niet voor niets dat bij GOG.com veel DOS-games verkocht worden en die dan via Dosbox draaien. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Wildfire schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:09:
[...]

Met Dosbox zijn de meeste DOS-programma's wel te draaien. Niet voor niets dat bij GOG.com veel DOS-games verkocht worden en die dan via Dosbox draaien. :)
Heb hem inmiddels werkend, het probleem hier is dat het geen DOS programma is maar een windows 3.1..

Maar kennelijk kun je tegenwoordig windows 3.1 ook draaien in DOSbox :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Puc van S. schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:42:
[...]

Heb hem inmiddels werkend, het probleem hier is dat het geen DOS programma is maar een windows 3.1..

Maar kennelijk kun je tegenwoordig windows 3.1 ook draaien in DOSbox :)
Tsja, Windows 3.1 was feitelijk ook gewoon een DOS programma. Het was geen nog OS destijds.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0vaCaine
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-05-2023
JDFS schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:19:
Ik ben op zoek naar een iOS game welke rond 2013/2014 uitkwam. Het is een runner waarbij je over water springt op witte paden / blokken. Je kunt als personage volgens mij een (blauw) olifantje zijn of andere dieren. Zeer verslavend, maar hij staat niet meer tussen mijn lijst met aankopen... het had een leuk grafische style. Kan er met geen mogelijkheid iets meer over vinden op Google...
Crossy road toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Verwijderd helaas niet, was echt een soort runner waarbij je niet kon stoppen zoals bij crossy road. Lijkt er wel klein beetje op qua grafische vormgeving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husky02
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-02-2020
Khaine schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:09:
[...]

Vroeger is relatief he ;)
Misschien heb je wat meer aanknopingspunten? Welk platform speelde je op? Rond welk jaartal ongeveer? Hoe zag het spel er uit qua perspectief? etc. etc.
Was op windows, weet helaas niet meer welke versie, volgens mij rond ~2006 maar zou er qua jaartal naast kunnen zitten.
Het was letterlijk een bovenaanzicht van een groot boek verder, heb daarnaast dus niet zo veel toe te voegen. ":/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:24

Typhone

Who Dares Wins

Er komt een nieuwe PS4 game uit 3D adventure / platform achtig met een beest (ik dacht paars of blauw). Het is NIET Spyro (die hebben we al) maar het is wel een remake (dacht ik) van een oud spel. Ik meen dat je een geit was of iets wat erop lijkt maar zeker weten doe ik niet. Heb een keer een filmpje doorgestuurd naar een nichtje die het graag wilde spelen maar ben de naam vergeten. De game moet nog uitkomen en had een relatief korte naam. In de lijstjes kwam ik hem zo snel niet tegen. Iemand die weet welke game ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

@Typhone
Volgens mij bedoel je:
Wikipedia: Yooka-Laylee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nee dat is hem niet en die is volgens mij al released. Die andere zou misschien rond nu of in februari (dacht ik) uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Typhone schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:09:
[...]

Nee dat is hem niet en die is volgens mij al released. Die andere zou misschien rond nu of in februari (dacht ik) uitkomen.
Ja, Yooka-Laylee and the Impossible Lair is een paar weken gereleased, maar als je een filmpje hebt doorgestuurd, heb je dan mogelijkerwijs niet toegang tot je historie (mocht je nog weten via welk medium je het verstuurd heb)?

En anders misschien iets herkenbaar uit het lijstje van metacritc?
https://www.metacritic.co...date/coming-soon/ps4/date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Typhone schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:09:
[...]

Vexx?
Naam komt me enigsinds bekend voor.....
zie hier

Dit is van ome google, zelf nooit gespeeld.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Ok ik ga het nog een keer proberen want ik kan er niet over uit dat ik het spel niet kan vinden 8)7 .

Het spel dat ik zoek is een point-and-click 2d adventure game, het lijkt een beetje op Freddi Fish, het is volgens mij een kinderspel, en ik gok dat het tussen 1990 en 1996 is gemaakt, waarschijnlijk ook nederlands, maar dat weet ik niet zeker. Je bent een figuurtje die bepaalde raadsels moet oplossen. De enige scene die me nog bijstaat is dat je in een cafe/bruine kroeg was, waar je op de personen kon klikken, je kan dan ook naar binnen en buiten door op de deur te klikken (lekker vaag :) )

Het is niet inspecteur banaan ;)

Het zag er zeker moderner uit dan Hugo 2: https://adventuregamers.com/games/view/24394
Meer in deze stijl: https://adventuregamers.com/games/view/30202

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nee dat is hem ook niet :'(.

Maar... ik heb hem net gevonden -> TAMARIN

YouTube: Tamarin - Adventure Trailer | PS4

Vond hem door in die link een filmpje te zien van Spirit (iets met een vos) en toen kwam ik Tamarin tegen (die ik eigenlijk zocht). _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Typhone op 05-11-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@3V3RT Mixed up mother Goose. Wel engels en volgens mij wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
MRIdev schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:51:
@3V3RT Mixed up mother Goose. Wel engels en volgens mij wat ouder.
Nee helaas, dat is hem ook niet! Argh, ik begin zo langzamerhand te denken dat ik mezelf het spel heb ingebeeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

3V3RT schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:00:
Ok ik ga het nog een keer proberen want ik kan er niet over uit dat ik het spel niet kan vinden 8)7 .

Het spel dat ik zoek is een point-and-click 2d adventure game, het lijkt een beetje op Freddi Fish, het is volgens mij een kinderspel, en ik gok dat het tussen 1990 en 1996 is gemaakt, waarschijnlijk ook nederlands, maar dat weet ik niet zeker. Je bent een figuurtje die bepaalde raadsels moet oplossen. De enige scene die me nog bijstaat is dat je in een cafe/bruine kroeg was, waar je op de personen kon klikken, je kan dan ook naar binnen en buiten door op de deur te klikken (lekker vaag :) )

Het is niet inspecteur banaan ;)

Het zag er zeker moderner uit dan Hugo 2: https://adventuregamers.com/games/view/24394
Meer in deze stijl: https://adventuregamers.com/games/view/30202

Iemand enig idee?
Wat was de setting verder? Humor (Gobliiins) of juist serieus (The Dagger of Amon Ra)? Meerdere personages of speelde je alleen met 1 karakter? Had je een menu onderin of bovenin met daarin de acties die je kon doen (ala Day of the Tentacle) of was alles "leeg"?
Weet je zeker dat het ook in het nederlands was? Monkey Island had ook nog wel gekunt i.c.m. die kroeg waar je het over hebt, maar dat is een game die volgens mij nooit in het Nederlands vertaald is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
Khaine schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:43:
[...]

Wat was de setting verder? Humor (Gobliiins) of juist serieus (The Dagger of Amon Ra)? Meerdere personages of speelde je alleen met 1 karakter? Had je een menu onderin of bovenin met daarin de acties die je kon doen (ala Day of the Tentacle) of was alles "leeg"?
Weet je zeker dat het ook in het nederlands was? Monkey Island had ook nog wel gekunt i.c.m. die kroeg waar je het over hebt, maar dat is een game die volgens mij nooit in het Nederlands vertaald is?
Zeker weten dat het een Nederlands spel was doe ik niet. De stijl van het spel leek volgens mij heel erg op Monkey Island, en ik kan me geen echte menu interface meer herinneren, sowieso volgens mij geen menu interface a la "walk to" of "talk to". Het was voornamelijk met de muis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:32:
Er komt een nieuwe PS4 game uit 3D adventure / platform achtig met een beest (ik dacht paars of blauw). Het is NIET Spyro (die hebben we al) maar het is wel een remake (dacht ik) van een oud spel. Ik meen dat je een geit was of iets wat erop lijkt maar zeker weten doe ik niet. Heb een keer een filmpje doorgestuurd naar een nichtje die het graag wilde spelen maar ben de naam vergeten. De game moet nog uitkomen en had een relatief korte naam. In de lijstjes kwam ik hem zo snel niet tegen. Iemand die weet welke game ik bedoel?
Weinig geit, weinig remake, maar Dreams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Exorcist schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:21:
[...]

Weinig geit, weinig remake, maar Dreams?
Ja in mijn hoofd had ik een geit + remake. Wellicht haalde ik er meer door elkaar }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scruffy81
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-01-2020
Ook ik (of eigenlijk mijn dochter) zoek de naam van een spel op de pc.
Het ging over een soort van magisch bos. Je had zelf een huisje waar je woonde waar je ook kippen en koeien en paarden had die je moest verzorgen. Er staat een schuurtje met verschillende zakken graan waar je je dieren mee moest voeren. Dat graan kon je kopen/ruilen in het naastgelegen dorp voor diamantjes of edelstenen die je in de bosjes vond.
Je kon zelf lopen of op een paard rond rijden naar eventueel andere dorpjes en in de buurt in het bos. In het bos zitten ook magische dingen verstopt die je moet verzamelen om( geloof ik ) iets te ontgrendelen. Of je paard kan dan iets magisch doen. Daar is dan weer een speciale plek voor.
Veel meer weet ik er eigenlijk niet over. Ze heeft het een jaar of 4 of 5 geleden gespeeld.
Hellup😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Scruffy81 schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:52:
Ook ik (of eigenlijk mijn dochter) zoek de naam van een spel op de pc.
Het ging over een soort van magisch bos. Je had zelf een huisje waar je woonde waar je ook kippen en koeien en paarden had die je moest verzorgen. Er staat een schuurtje met verschillende zakken graan waar je je dieren mee moest voeren. Dat graan kon je kopen/ruilen in het naastgelegen dorp voor diamantjes of edelstenen die je in de bosjes vond.
Je kon zelf lopen of op een paard rond rijden naar eventueel andere dorpjes en in de buurt in het bos. In het bos zitten ook magische dingen verstopt die je moet verzamelen om( geloof ik ) iets te ontgrendelen. Of je paard kan dan iets magisch doen. Daar is dan weer een speciale plek voor.
Veel meer weet ik er eigenlijk niet over. Ze heeft het een jaar of 4 of 5 geleden gespeeld.
Hellup😅
Uhh, misschien Secret of the Magic Crystal? Plenty of horses, niet zeker van de andere farm animals though.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scruffy81
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-01-2020
Dat is m helaas niet maar het zou een goede vervanger kunnen zijn!😊dankjewel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• your_rival
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02 10:37
Hallohallo,

Ik ben op deze prachtige Sint-Maarten-avond op zoek naar een game waarvan het bestaan vandaag me te binnen schoot.

Het was een textbased browser-game die ik (naar me kan heugen) rond 2005-2008 heb gespeeld. Het was een onlinegame, wat wilde zeggen dat er een aantal landen (6-7?) waren in de game met allerlei spelers (50-100 per land?) die allemaal legerofficieren waren. Het doel was je eigen legertje te laten groeien en kleine quests te doen, waarna (ik geloof meestal) de hoogste offcieren in allerlei in-game fora en chatboards het vervolg bepaalden. Dus dat was een geval van met jouw legertje aanhaken bij anderen en grootschaligere gevechten uitvechten.

Volgens mij was het Engelstalig. Ik weet nog dat het textbased (qua opzet een beetje MUD) was maar wel met een grafische component (beetje gekleurde plaatjes e.d. voor het beeld). Elke x weken of elke maand werd alles gereset waarna het opbouwen weer begon.

Heb hier veel uren aan kwijtgeraakt. Zou het leuk vinden de naam weer te weten. Hoop dat jullie daarbij kunnen helpen! :)

Edit: meer info is altijd meer beter. Ik besefte me dat je eigen character rangen doorliep (dus sergeant-captain-major-general ed). Daarbij waren jouw soldaten geen echte spelers maar gewoon 'aantallen'. De soldaten waren redelijk middeleeuws (al kan ik me vaag ook iets van buskruit herinneren, dus het zal late middeleeuwen zijn geweest).

[ Voor 13% gewijzigd door your_rival op 11-11-2019 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
@your_rival
Ik dacht heel ff aan Heroes of Might and Magic, maar dat is grafisch wat verder ontwikkeld.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Wylana schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:58:
@your_rival
Ik dacht heel ff aan Heroes of Might and Magic, maar dat is grafisch wat verder ontwikkeld.
Dat is ook geen browsergame.

@your_rival iets in de categorie Travian?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
your_rival schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:42:
Hallohallo,

Ik ben op deze prachtige Sint-Maarten-avond op zoek naar een game waarvan het bestaan vandaag me te binnen schoot.

Het was een textbased browser-game die ik (naar me kan heugen) rond 2005-2008 heb gespeeld. Het was een onlinegame, wat wilde zeggen dat er een aantal landen (6-7?) waren in de game met allerlei spelers (50-100 per land?) die allemaal legerofficieren waren. Het doel was je eigen legertje te laten groeien en kleine quests te doen, waarna (ik geloof meestal) de hoogste offcieren in allerlei in-game fora en chatboards het vervolg bepaalden. Dus dat was een geval van met jouw legertje aanhaken bij anderen en grootschaligere gevechten uitvechten.

Volgens mij was het Engelstalig. Ik weet nog dat het textbased (qua opzet een beetje MUD) was maar wel met een grafische component (beetje gekleurde plaatjes e.d. voor het beeld). Elke x weken of elke maand werd alles gereset waarna het opbouwen weer begon.

Heb hier veel uren aan kwijtgeraakt. Zou het leuk vinden de naam weer te weten. Hoop dat jullie daarbij kunnen helpen! :)

Edit: meer info is altijd meer beter. Ik besefte me dat je eigen character rangen doorliep (dus sergeant-captain-major-general ed). Daarbij waren jouw soldaten geen echte spelers maar gewoon 'aantallen'. De soldaten waren redelijk middeleeuws (al kan ik me vaag ook iets van buskruit herinneren, dus het zal late middeleeuwen zijn geweest).
Volgens mij heb ik dit ook gespeeld, elk half uur kreeg je manschappen ofzo aangevuld toch? Heb echter totaal geen idee meer hoe het heette. Sorry :>

edit:
toch even gegoogled, zou het the last knights kunnen zijn? www.lastknights.com?
TLK als afkorting komt soort van bekend voor :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 12-11-2019 15:01 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ququelequ
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-02 08:51
Hoi Allen,

Ik zoek de naam van een computer spel wat ik 15 a 20 jaar geleden speelden. Het spel was 2d en je bekeek het speelveld van bovenaf. Het speelveld bestond uit een terrein met gebouwen en struiken.
Aan het begin van het spel koos je een aantal personages waarmee je een team vormde. Ieder personage had zijn eigen skill set. Vervolgens moest je met je team van het begin naar het eindpunt van het level zien te komen door de andere tegenstanders uit te schakelen. Er waren meerdere levels.
Volgens mij had je iedere beurt een aantal punten waarmee je of kon bewegen of kon schieten etc.

Wat ik me nog herinner is dat het spel in een bepaald level vast liep op het moment dat er in een gebouw een bom af ging. Door deze error kon je ook niet verder spelen. Dit was een fout in het spel en was volgens mij op te lossen door een bepaalde gamefile te vervangen.

Hopelijk komt dit iemand bekend voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 11-09 08:50
ququelequ schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:01:
Hoi Allen,

Ik zoek de naam van een computer spel wat ik 15 a 20 jaar geleden speelden. Het spel was 2d en je bekeek het speelveld van bovenaf. Het speelveld bestond uit een terrein met gebouwen en struiken.
Aan het begin van het spel koos je een aantal personages waarmee je een team vormde. Ieder personage had zijn eigen skill set. Vervolgens moest je met je team van het begin naar het eindpunt van het level zien te komen door de andere tegenstanders uit te schakelen. Er waren meerdere levels.
Volgens mij had je iedere beurt een aantal punten waarmee je of kon bewegen of kon schieten etc.

Wat ik me nog herinner is dat het spel in een bepaald level vast liep op het moment dat er in een gebouw een bom af ging. Door deze error kon je ook niet verder spelen. Dit was een fout in het spel en was volgens mij op te lossen door een bepaalde gamefile te vervangen.

Misschien Cannon Fodder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 12:49
Hoi Allen,

Commando's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi Allen,

Jagged Alliance (2)?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoi Allen,

Syndicate?

Afbeeldingslocatie: https://www.myabandonware.com/media/screenshots/s/syndicate-20t/syndicate_8.gif

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:52
Of Sabre Team?
edit: bij nader inzien, da's 25 jaar geleden, da's net wat te lang I guess :P

[ Voor 69% gewijzigd door Snowdog op 13-11-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ququelequ
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-02 08:51
Het is Jagged Alliance 2 inderdaad. Bedankt voor het meedenken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben op zoek naar de naam van een ds spel. Het is oud, ik speelde het meer dan 7 jaar geleden. Het is een strategisch spel waar ook bloed in zat, dus het is zeker een 16+ spel. Het had onder andere een groen slijm monster, en als eindbaas veel monsters met een tovenaar. Verder had het onder andere een level met lava en een level in een soort van kasteel met alleen stenen aan de binnenkant. Het perspectief was vanuit een persoon, alsof je het zelf was. Je zag dus alleen de handen. Het hele idee van dit spel was om alle monsters te verslaan door goed na te denken of je goed uit kwam met stappen en welke wapens te gebruiken.

Kan iemand mij helpen alsjeblieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Dus een DS FPS game? Staat hij hier toevallig tussen?

https://www.metacritic.co...enre/date/first-person/ds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• your_rival
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02 10:37
Sagat schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:58:
[...]

Volgens mij heb ik dit ook gespeeld, elk half uur kreeg je manschappen ofzo aangevuld toch? Heb echter totaal geen idee meer hoe het heette. Sorry :>

edit:
toch even gegoogled, zou het the last knights kunnen zijn? www.lastknights.com?
TLK als afkorting komt soort van bekend voor :P
Hee thanks! dat was hem inderdaad. Wat heb ik daar een uren aan verloren zeg! Ik ga eens een paar keer rondklikken daar, kijken of het nog wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek - uiteraard - de naam van een kinderspel uit de jaren 90/00.

Enkele heb ik inmiddels zelf gevonden (Timon en Pumba, Vakantieracer, Op wereldreis, Redcat, wat een nostalgie)

Eentje kan ik tot heden niet vinden.
Ik zou het super knap vinden als je het vanuit onderstaande omschrijving weet.
Het speelt zich af in een soort circus. Je kunt naar diverse plekken om verschillende spellen te doen. Één daarvan was met een vervelende groene papegaai die continu hetzelfde liedje zong op z'n trapeze. (uiteraard in een rood-witte tent)

Ik heb verder niet heel veel verstand van technische termen, en verder dan bovenstaande info gaat mijn geheugen niet. Ik denk dat ik het rond 2000 heb gespeeld van cdrom op de computer.

Enig idee? Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:30:
Ik zoek - uiteraard - de naam van een kinderspel uit de jaren 90/00.

Enkele heb ik inmiddels zelf gevonden (Timon en Pumba, Vakantieracer, Op wereldreis, Redcat, wat een nostalgie)

Eentje kan ik tot heden niet vinden.
Ik zou het super knap vinden als je het vanuit onderstaande omschrijving weet.
Het speelt zich af in een soort circus. Je kunt naar diverse plekken om verschillende spellen te doen. Één daarvan was met een vervelende groene papegaai die continu hetzelfde liedje zong op z'n trapeze. (uiteraard in een rood-witte tent)

Ik heb verder niet heel veel verstand van technische termen, en verder dan bovenstaande info gaat mijn geheugen niet. Ik denk dat ik het rond 2000 heb gespeeld van cdrom op de computer.

Enig idee? Thanks alvast
Denk dat we toch meer info nodig gaan hebben. Basale dingen als:
- wat was het perspectief (vanuit de persoon zelf of vanaf de zijkant e.d.)?
- speelde je het onder windows of dos?
- was het vrolijk of juist macaber?
- speelde je met muis en/of toetsenbord of wellicht met een joystick?

etc. etc.

Vaak zijn het ook de kleine details die het hem doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:35:
[...]

Denk dat we toch meer info nodig gaan hebben. Basale dingen als:
- wat was het perspectief (vanuit de persoon zelf of vanaf de zijkant e.d.)?
- speelde je het onder windows of dos?
- was het vrolijk of juist macaber?
- speelde je met muis en/of toetsenbord of wellicht met een joystick?

etc. etc.

Vaak zijn het ook de kleine details die het hem doen.
Je gelooft het niet, maar ik vind hem zojuist. Het was Circus! (verrassende naam ;) ), maar toch lastig te vinden) uit 1994. https://www.mobygames.com/game/macintosh/circus_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 18:09

ChangeLife4Ever

owned by above

Na een tijdje gezocht te hebben, maar niets gevonden te hebben....

Ik zoek de naam van een spel waarbij je auto's / computers / vliegtuigen kon maken en verkopen. Spel speelde je vanaf een soort 'wereldkaart' en je kon de producten die je maakte ook steeds beter maken. Ook je productieproces kon je steeds verder verbeteren. Spel was via LAN te spelen.

Hopelijk genoeg aanknopingspunten. Google-n op "'DOS-game' waarbij je computers maakt" is niet de meest briljante en scherpe zoekterm :). Kon alleen niets beters bedenken, totdat ik hier weer kwam :)

remember your end, someone owns us

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 18:59
Ik ben op zoek naar een spel van minstens 10 jaar terug gok ik.
Het speelt in het oude Egypte af waarbij je dingen moet verzamelen en puzzels krijgt.
Je moet bijvoorbeeld papirus verzamelen om papier te maken, en stenen versjouwen voor de pyramide.
Je kwam zo steeds verder in een complete pyramide.
Soms kwam er een 2d heroglief puzzel voorbij, en er was ook iets met de bood varen van ene naar andere plek.

Spel is in 2d en 3d en op de pc gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Egypt, Ramses, Pharaoh? Super Solvers: Challenge of the Ancient Empires!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 18:59
Nope maar heb hem intussen via veel googlen gevonden spel was wat ouder dan ik dacht en meer 2d dan 3d.
Het ging om: Pyramid: Challenge of the pharaoh's dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 08:34
Een vriend van me zoekt het volgende;

2D fighting type game, met mutant monsters/robot/dieren . time-frame 2008-2012 ongeveer.

Hij zegt; je ontvangt in het begin een dier, en die wordt in chemische stoffen gedoopt en voorzien van robot onderdelen. Daar vecht je dan mee.

Mutant fighting cup 2 lijkt erop, maar is het net niet. Iemand enig idee?

[ Voor 26% gewijzigd door nzxtquad op 04-12-2019 19:44 . Reden: Meer informatie ]

Pagina: 1 ... 57 ... 72 Laatste