Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-07 20:17
Neoseer schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:40:
[...]

Nee dit zijn ze helaas niet, deze zijn dan wel weer te oud denk ik, het was niet turn based ofzo, wel richting hack & slash. Was wel vrij duister spel ook.
Dus 3D?

[ Voor 30% gewijzigd door Negakinu op 18-09-2020 11:41 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:29
Ja dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mahaty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-03-2021
Mahaty schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:46:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben al tijden op zoek naar een spel wat ik zo'n twintig jaar geleden speelde toen ik een jaar of zes was.

Het is een point and click game, waarbij je een kind speelt dat naar Afrika gaat. Hier is een piraat die alle dieren vangt, en aan de speler dus de taak om deze dieren te bevrijden. Het spel was 2d, met schilderachtige achtergronden en geanimeerde personages op de voorgrond. Waarschijnlijk draaide dit spel op Windows 95.

Voor wat extra hulp heb ik twee gedeelten aan het begin van het spel getekend vanuit mijn geheugen van twintig jaar terug. Mijn tekeningen zijn zwart-wit, maar het spel was in kleur.

Het eerste wat ik getekend heb is het begin van het spel. Hier vloog je met een vliegtuigje naar Afrika, hierbij kun je door de muis te bewegen het vliegtuig bewegen. Het level beweegt automatisch horizontaal. Het is de bedoeling om de wolken te ontwijken en de benzine op te pakken. Je kunt ook wolken kapot schieten, maar dit kost extra benzine.
Onder in het scherm staat de benzinevoorraad door middel van vijf jerrycans die verdwijnen als de brandstof op raakt. Ook staat de voortgang richting Afrika onderin.

[Afbeelding]

Wanneer Afrika bereikt is springt het kind met een parachute uit het vliegtuig, daarna moet je verticaal wolken ontwijken. Als je op de grond begint het tweede wat ik getekend heb.

Eenmaal op de grond ontmoet je de piraat, die alle dieren vastgeknoopt heeft. Er hangt een bel aan het touw, waardoor je ze niet kan bevrijden, want als de bel gaat komt de piraat.
Je kunt achter de cactussen in het midden verstoppen en zo richting de piraat gaan. In het gat van de middelste cactus aan de achterkant kun je een tweede bel vinden. Hiermee lok je de piraat richting de dieren, steel je zijn mes, en snij je het touw van de dieren door.

[Afbeelding]

Ik kan nog veel meer details vertellen, want ik weet nog precies hoe het ging.
Volgens mij heette het iets van "Droomland" of "Droomeiland", maar ik kan daar niks op vinden.

Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen! _/-\o_
toon volledige bericht
Hallo mede zoekers,

Goed niews! Na maanden van zoeken heb ik het spel gevonden in het Russisch
Het heet in het Engels Bluebeard, en is uitgegeven door Nikita Ltd.
Ik heb het spel gevonden via de site https://www.legendsworld.net/

https://www.legendsworld.net/adventure/game/2797

Wellicht is deze site een aanrader voor mensen die nog andere spellen zoeken, er staat namelijk heel veel op.

Is er misschien iemand die kan ontdekken hoe het spel in het Nederlands heet? Want de gelokaliseerde versie kan ik nog niet vinden.

Bedankt voor het mee zoeken allemaal!

Groeten, Matthijs

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik ben ook op zoek naar de naam van een oud computerspel. Ik vermoed dat het ergens in de jaren 90 is uitgekomen. Mijn neefjes hadden het. Geen idee meer wat de naam is.

Je speelt het spel met twee spelers. Je begint allebei met een miner / tank in je eigen basis. Dit was een vierkantje met een uitgang aan de boven en de onderkant, of wellicht met slechts één uitgang. Je ging dan vervolgens graven om het gebied te verkennen rondom je basis totdat je de ander tegenkwam. Bij het graven liep je batterij (?) langzaam leeg en dan moest je terug naar je basis om weer op te laden. Daarnaast kon je volgens mij op elkaar schieten als je eenmaal contact had gemaakt. Daarmee kon je dan uiteindelijk ook winnen. Volgens mij had je ook een schild, die je dan ook in je basis weer kon repareren / opladen. Het was splitscreen waardoor je kon meekijken en waardoor het dus ook een stukje makkelijker werd.

Iemand enig idee hoe dat spel heet? En wellicht is er ook een variant gemaakt voor moderne apparaten? Lijkt me best een geinig spel met twee smartphones / tablets / computers, omdat je dan niet kan zien wat de ander doet.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Hoedje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:45:
Ik ben ook op zoek naar de naam van een oud computerspel. Ik vermoed dat het ergens in de jaren 90 is uitgekomen. Mijn neefjes hadden het. Geen idee meer wat de naam is.

Je speelt het spel met twee spelers. Je begint allebei met een miner / tank in je eigen basis. Dit was een vierkantje met een uitgang aan de boven en de onderkant, of wellicht met slechts één uitgang. Je ging dan vervolgens graven om het gebied te verkennen rondom je basis totdat je de ander tegenkwam. Bij het graven liep je batterij (?) langzaam leeg en dan moest je terug naar je basis om weer op te laden. Daarnaast kon je volgens mij op elkaar schieten als je eenmaal contact had gemaakt. Daarmee kon je dan uiteindelijk ook winnen. Volgens mij had je ook een schild, die je dan ook in je basis weer kon repareren / opladen. Het was splitscreen waardoor je kon meekijken en waardoor het dus ook een stukje makkelijker werd.

Iemand enig idee hoe dat spel heet? En wellicht is er ook een variant gemaakt voor moderne apparaten? Lijkt me best een geinig spel met twee smartphones / tablets / computers, omdat je dan niet kan zien wat de ander doet.
Klinkt als Fire Power:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Firepower Amiga 500 (1987)

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:19

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Hoedje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:45:

Doet mij denken aan tunneler: http://tunneler.org/

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 23:12
Ik heb een lastige, gaat terug naar de basischool. Ik was rond de 10 a 11 (~1993), daar was een game(kopie), waarschijnlijk via DOS of toch anders (vermoed een Philips DOS of MSX PC).

De game zit ws tussen 1986 en 1992 in. Van voor 86 lijkt omwille van de graphics sterk, hoewel kindverbeelding het ws mooier opslaat dan hoe ik het nu zou beoordelen. Mijn geheugen zegt 3.5" diskette, maar wellicht was het toch een tape.

De game is een Vertical Shooter, naar mijn idee tussen EGA en VGA in. Qua style was het een beetje ala Tyrian 2000. Je kon upgraden in het level, had bazen en de style was erg ala Amiga maar vooral ronde dingen met naar mijn idee ogen, rond geschut en uithalende haken :)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:14
Carel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:11:
Ik heb een lastige, gaat terug naar de basischool. Ik was rond de 10 a 11 (~1993), daar was een game(kopie), waarschijnlijk via DOS of toch anders (vermoed een Philips DOS of MSX PC).

De game zit ws tussen 1986 en 1992 in. Van voor 86 lijkt omwille van de graphics sterk, hoewel kindverbeelding het ws mooier opslaat dan hoe ik het nu zou beoordelen. Mijn geheugen zegt 3.5" diskette, maar wellicht was het toch een tape.

De game is een Vertical Shooter, naar mijn idee tussen EGA en VGA in. Qua style was het een beetje ala Tyrian 2000. Je kon upgraden in het level, had bazen en de style was erg ala Amiga maar vooral ronde dingen met naar mijn idee ogen, rond geschut en uithalende haken :)
Gradius?

Maar er zijn wel '1 0f 2' :+ meer games in dit genre die in je omschrijving vallen

Gradius heeft wel echt van die grote...ja hoektanden zou ik bijna zeggen die van zowel boven als beneden komen

edit:
en veel ronde vorme qua geschut

edit 2:
maar wel horizontaal en niet verticaal zoals Tyrian.....dus vermoeddelijk niet wat je zoekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 23-09-2020 14:23 ]

10 second ninja DONE

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
@Carel Er zijn er zoveel, misschien Xenon 2.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Thanks, maar dat is hem niet.
Dat is hem inderdaad! _/-\o_

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Carel
@hcQd Nee, het is qua gfx iets basaler en er komt ook meer geel en groen in voor. Het komt qua game redelijk in de buurt. En ja zeker weten vertical.

• Sagat
Carel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:12:
@hcQd Nee, het is qua gfx iets basaler en er komt ook meer geel en groen in voor. Het komt qua game redelijk in de buurt. En ja zeker weten vertical.
Xevious? ik zag op de screenshots veel geel en groen en veel basaler wordt het niet.....anders gok ik space invaders :+

10 second ninja DONE

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-07 16:25

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Carel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:11:

Star Goose? De ogen triggerden me ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Star Goose, het spel dat niet uit te spelen is. Zodra je bij het 'einde' bent ga je door een tunnel o.i.d. waardoor je weer bij het beginpunt terechtkomt. 7(8)7

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Carel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:12:
Kan het toevallig Major Stryker zijn?
Wikipedia: Major Stryker

• Neoseer
  • Laatst online: 10:29
Neoseer schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:21:
Heel vroeger (zo wat klink ik dan oud) speelde ik een RPG game op de PC waarbij je keuze had uit verschillende vreemde classes (zoals een soort van butcher/ cook) maar ook als een wizard , warrior etc. Je startte dan in een soort van school van magiers. Het spel was volgens mij ook in de style van D2-D3. Zeg maar top down. Ik denk dat het ongeveer 10 jaar terug is inmiddels.
Narmate je enemies afslachtte kreeg je bepaalde onderdelen/elementen op je lichaam geplakt zoals tentakels of klauwen. Ik weet alleen echt niet hoe deze game heet en zou hem wel weer (indien mogelijk) willen proberen te spelen.
Misschien dat hier iemand is die weet welke game dit is. :P

Alvast bedankt!
Het spel is inmiddels gevonden, Dawn of Magic is de naam of het nou deel 1 of 2 was dat ga ik zelf lekker uitvinden. Via reddit groep gevonden _/-\o_
Wel erachter gekomen dat de game dus draaide om alleen maar magic spells etc, geen melee of ranger. Daar was ik wat mee in de war, maar toch nog steeds blij dat ik hem heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Neoseer op 23-09-2020 16:20 ]

• Carel
Nee helaas Xevious komt in de buurt) qua niveau gfx), maar iets meer Amiga / Japans(kan het niet goed verwoorden) en het is zeker geen Star Goose😁.

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:50
In de beginperiode van de iPad (ik heb hem niet meer) was er een spel dat ik heel gaaf vond. Het was een strategie spel in Japanse sfeer met hexagon velden, land en water, naast elkaar waar je naar toe kon springen. Er waren allerlei condities waar je naar moest kijken en volgens mij waren er ook dieren(tijgers, schorpioen ?en zeedieren?) waar je op moest letten. Soms kon je dan 8 vakjes verplaatsen of zo maar meestal minder.

Ik herinner het me nog maar vaag gek genoeg.

Ik ben zo benieuwd of dit spel nog bestaat, hoe het heet of het er ook voor Android is.

[ Voor 12% gewijzigd door arene op 23-09-2020 16:29 ]

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-07 08:58
Ik speelde vroeger een spel op de computer dat op een floppy stond. Het enige dat ik nog weet is:
1) Je speelde met een witte hond (die op twee benen liep?)
2) De hond OF het spel heette Floppie, wat ik me nog herinner in ieder geval

Googlen levert niets op, dus ik hoop dat er iemand is die het spel ook gespeeld heeft en meer heeft onthouden! Het was in ieder geval Nederlands, want ik was nog veel te jong om Engels te kunnen begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-07 16:16

Onbekend

...

RVervuurt schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:18:
Ik speelde vroeger een spel op de computer dat op een floppy stond. Het enige dat ik nog weet is:
1) Je speelde met een witte hond (die op twee benen liep?)
2) De hond OF het spel heette Floppie, wat ik me nog herinner in ieder geval

Googlen levert niets op, dus ik hoop dat er iemand is die het spel ook gespeeld heeft en meer heeft onthouden! Het was in ieder geval Nederlands, want ik was nog veel te jong om Engels te kunnen begrijpen.
Volgens mij bedoel je dit o.a.:
https://www.bibliotheek.n...mijn-eerste-windows-boek/

Speel ook Balls Connect en Repeat

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-07 08:58
Het is sowieso die hond ja! "Mijn eerste Windows boek" zegt me echter totaal niets, dus ik denk niet dat het die set was.

Zou er wel bewegend beeld van willen zien, maar kan niets vinden.

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-07 14:27

Racing_Reporter

Contentmaker

Er is een game uit het Windows 95-tijdperk waarbij je volgens mij van een junkyard metalen dingen moest verzamelen, combineren en maken om te ontsnappen. Scrap Garden was een nieuwere titel waarvan de naam mij daar enorm aan deed denken, maar wat deze titel nu is..?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:20
Carel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:19:
Nee helaas Xevious komt in de buurt) qua niveau gfx), maar iets meer Amiga / Japans(kan het niet goed verwoorden) en het is zeker geen Star Goose😁.
Als ik het zo allemaal lees heb ik een flashback naar Aleste (1 of 2) van de MSX.

• Carel
@shaiwa887 yes, bingo, dankjewel!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:50
Ik heb hem gevonden met wat hulp: Samurai van Reiner Knizia. Dank voor het meedenken!
arene schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:22:
In de beginperiode van de iPad (ik heb hem niet meer) was er een spel dat ik heel gaaf vond. Het was een strategie spel in Japanse sfeer met hexagon velden, land en water, naast elkaar waar je naar toe kon springen. Er waren allerlei condities waar je naar moest kijken en volgens mij waren er ook dieren(tijgers, schorpioen ?en zeedieren?) waar je op moest letten. Soms kon je dan 8 vakjes verplaatsen of zo maar meestal minder.

Ik herinner het me nog maar vaag gek genoeg.

Ik ben zo benieuwd of dit spel nog bestaat, hoe het heet of het er ook voor Android is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:06
Op zoek naar een tower defence game.

jaren '90, stationair, er staan onderaan in beeld een aantal Amerikaanse steden die je moet beschermen tegen inkomende raketten (dit zijn hooguit een paar pixels), je doet dat door te klikken met je muis op de plek waar dan een tijdelijk (hooguit enkele seconden) schild vormt waar de raket op kapot slaat.
Volgens mij waren er ook upgrades waardoor je schild groter, breder, langer bleef hangen.
Het was vooral zwart/wit, maar de kleur van de explosies was egaal oranje.

edit: Missile command kloon, daar kom ik wel uit

[ Voor 4% gewijzigd door Aardappel op 01-10-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Liberator? Alleen zijn de steden dan op een globe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
pagani schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:15:
Liberator? Alleen zijn de steden dan op een globe.
Nee, het is een Missile Command kloon, ik google zelf nog wel even welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elinecorine
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05-10-2020
Hallo allen,

Ik ben opzoek naar een spel wat in eind jaren 90/begin jaren 2000 speelde. Ik weet er helaas niet veel meer van, behalve het volgende:

-het was een spel gericht op jonge kinderen (wss educatief)
-de hoofdpersonen waren een jong meisje en jongetje
-de game speelde zich af in de een soort ‘prentenboek’ stijl. Point click systeem
-Je kon op bepaalde dingen (vogeltje in de boom, papieren vliegtuige etc) klikken, en soms triggerde dit ook een cutscene. Het beginscherm was een weiland met een grote boom (met boomhut?)
-Eén cutscene herinner ik mij nog heel goed, het jongetje heeft een wit harig bolletje (schepseltje) in zijn handen, het meisje vraagt wat het is, het is een soort jonge weerwolf(oid).
-Ik geloof dat ik het spel via school heb gekregen/gekocht en het was vm gebasseerd op een kinderboek (niet 100% zeker)

Ik weet dat het niet veel is, maar wellicht herkent iemand het! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elinecorine
  • Laatst online: 05-10-2020
Anoniem: 1023815 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:49:
Ik zoek een spel dat ik vroeger speelde rond 2003-2008. Volgensmij stond het spel op een floppy, dus misschien was het ouder. Het was een 'leerzaam' spel dat we van school hadden gekregen. In het spel moest je voorwerpen maken (zoals een hangmat). Ik kan me een groen weiland herinneren met een boom, en een bloem die kon praten. Ook was er volgensmij iets 'mis' met de wereld en moest je het redden of heropbouwen ofzo. Ook waren er 2 kinderen in het verhaal. Iemand misschien enig idee?
Ik denk dat dit hetzelfde spel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geniusgriefer
  • Laatst online: 08-10-2020
geniusgriefer schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:54:
Goedendag allemaal,

ik ben inmiddels al ruim 4 maanden op zoek naar een oude pc game die ik als kind rond 2004/2005 gespeeld heb. in het spel in kwestie had je een stel minigames met een soort spookachtige figuren in een soort kasteel, en ik herinner me een van de minigames waarbij je een soort gekleurde flesjes kon mengen.
als iemand de naam weet of zelfs maar een idee heeft wat het zou kunnen zijn enorm bedankt want ik word er gek van dat ik er niet op kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:06

Agent47

I always close my contracts.

Is dit niet van JumpStart games?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geniusgriefer
  • Laatst online: 08-10-2020
daar had ik ook al naar gekeken maar kon er geen vinden met die spookachtige figuurtjes die ik me herinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Ik zoek een point en click waar je:
1. Vast geraakt in een riool
2. Door een muur gaat naar een soort CCTV achtige control room
3. In een vliegtuig crasht in de jungle
4. Er is ook een haunted house attractie.

Verder herinner ik het mij niet meer

We all make choices, but in the end, our choices make us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 22:30

Wom

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 07:29
DaxHyena schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:36:

YouTube: Indiana Jones and the Last Crusade Full Playthrough / Longplay / Wal...

Beetje far-fetched, maar jouw omschrijving doet me toch denken aan Lucasarts' Indiana Jones & The Last Crusade (wel meteen mijn favoriete adventure game maar ik was toen 11 en het was uberhaupt mn eerste van 2 games op de 286, de andere was Prince of Persia. God wat ben ik oud ;( )

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meadows
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-05-2021
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een spel wat ik veel speelde bij vriendjes in basisschool tijd. Dit moet midden/eind jaren 90 geweest zijn. Het was als ik het me goed herinner een 2D sidescrolling game, waarbij je verschillende voertuigen kon bouwen. Hiervoor moest je dan de onderdelen verzamelen, elk onderdeel had verschillende gradaties in kwaliteit (bijvoorbeeld hout, ijzer, staal ofzo). Ik weet nog goed dat 1 van de onderdelen kogellagers waren omdat dat de eerste keer was dat ik daarvan hoorde en ik het een grappige naam vond. Verder weet ik nog dat je als je dan eenmaal je voertuig klaar had, je ermee kon racen of een recordpoging kon doen of iets dergelijks.

Ben al een tijdje op zoek, dus hoop dat jullie kunnen helpen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-07 12:40
Meadows schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:27:
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een spel wat ik veel speelde bij vriendjes in basisschool tijd. Dit moet midden/eind jaren 90 geweest zijn. Het was als ik het me goed herinner een 2D sidescrolling game, waarbij je verschillende voertuigen kon bouwen. Hiervoor moest je dan de onderdelen verzamelen, elk onderdeel had verschillende gradaties in kwaliteit (bijvoorbeeld hout, ijzer, staal ofzo). Ik weet nog goed dat 1 van de onderdelen kogellagers waren omdat dat de eerste keer was dat ik daarvan hoorde en ik het een grappige naam vond. Verder weet ik nog dat je als je dan eenmaal je voertuig klaar had, je ermee kon racen of een recordpoging kon doen of iets dergelijks.

Ben al een tijdje op zoek, dus hoop dat jullie kunnen helpen!
Streed rod
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/seapw3lyn3i21.jpg

Super Off Road
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/X1-14MojGIg/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadows
Nee deze zijn het beide niet. Je kon verschillende soorten voertuigen maken, welke weet ik niet meer precies, maar laat ik bijvoorbeeld zeggen: boot, vliegtuig, auto etc. En voor mijn gevoel was het meer een soort wetenschappelijke game. Waarbij het meer ging om het zoeken en verzamelen van de onderdelen dan om de daadwerkelijke race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Miel Monteur?

Wikipedia: Gary Gadget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Ik zoek een soort Zelda game zijn maar dan voor DOS rond 1989
Je moest mensen in dorpen info vragen en vechten in bossen.
Aangezien de game van de zijkant is heeft het weg van Zelda II: The Adventure of Link
Wie o wie kent deze game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadows
Dat lijkt er qua gameplay verdacht veel op! Onderdelen vinden in de wereld en die dan in elkaar zetten om tot een voertuig te komen. Het is grafisch echter totaal anders. Het spel wat ik bedoel is strakker qua design, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:10
Ik ben op zoek naar een 2000s RTS achtige game. Het had zeker een nieuwer gevoel dan de oldschool RTS games. Het was helemaal 3D, er zat ook een uitgebreide level editor in en het had een fantasy achtige sfeer. Niet perse elfen, tovenaars en orcs, wat weirder met rare beesten enzo. Units spawnde uit een soort portal of toren ofzo. Het staat me bij dat de kleuren helder waren, geen dungeon keeper of donkere sfeer. Wie heeft ook maar enig idee? Het zijn vage herinneringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 30-07 01:03
Starscreamer schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:19:
Ik zoek een soort Zelda game zijn maar dan voor DOS rond 1989
Je moest mensen in dorpen info vragen en vechten in bossen.
Aangezien de game van de zijkant is heeft het weg van Zelda II: The Adventure of Link
Wie o wie kent deze game
Zeliard <3

YouTube: Zeliard [MS-DOS, 1990] Full Run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 10:59
Sluw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:59:
Ik ben op zoek naar een 2000s RTS achtige game. Het had zeker een nieuwer gevoel dan de oldschool RTS games. Het was helemaal 3D, er zat ook een uitgebreide level editor in en het had een fantasy achtige sfeer. Niet perse elfen, tovenaars en orcs, wat weirder met rare beesten enzo. Units spawnde uit een soort portal of toren ofzo. Het staat me bij dat de kleuren helder waren, geen dungeon keeper of donkere sfeer. Wie heeft ook maar enig idee? Het zijn vage herinneringen.
Black & White?
TA: Kingdoms?

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:13

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Age of Wonders?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Thanks @Ahrnuld en @Trinsec maar dit zijn ze helaas niet, het had wel het 3D gevoel van Black & White, je kon dus overal heen met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:25
Impossible Creatures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Helaas... ik ga nog eens even goed nadenken of ik wat meer details op kan rakelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:16

Basszje

Reisvaap!]

Sluw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:18:
[...]

Helaas... ik ga nog eens even goed nadenken of ik wat meer details op kan rakelen 8)7
Magic and Mayhem wellicht? - Wikipedia: Magic and Mayhem

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:15
@Sluw age of mythology?
Het was niet futuristisch, geen tanks en dergelijke? :)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 13-10-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Nogmaals dank voor alle tips, heb net (onder ZZP werktijd) allemaal lijstjes van "forgotten games from the 2000s" en varianten daarop doorgespit en kwam 'm op reddit tegen! Haha. Het is Sacrifice! Het was natuurlijk echt prachtig in m'n herinnering, die vroege 2000 games worden niet mooi ouder. Het concept ziet er nog steeds leuk uit en zie dat 'ie ook best wat respect krijgt.

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Sacrifice RETRO REVIEW - Retrospectacles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 00:01

Bedoel je Zak mcKracken and the alien mindbenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
nvm

[ Voor 93% gewijzigd door EvaluationCopy op 13-10-2020 14:19 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Sluw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:29:
Nogmaals dank voor alle tips, heb net (onder ZZP werktijd) allemaal lijstjes van "forgotten games from the 2000s" en varianten daarop doorgespit en kwam 'm op reddit tegen! Haha. Het is Sacrifice! Het was natuurlijk echt prachtig in m'n herinnering, die vroege 2000 games worden niet mooi ouder. Het concept ziet er nog steeds leuk uit en zie dat 'ie ook best wat respect krijgt.

[YouTube: Sacrifice RETRO REVIEW - Retrospectacles]
Sacrifice ziet er nog steeds prima uit. Vrij recent nog gespeeld.

Ook een game die het spelen meer als waard is. Zoiets gaat nooit meer gemaakt worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 13-10-2020 14:21 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Postius schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Sacrifice ziet er nog steeds prima uit. Vrij recent nog gespeeld.

Ook een game die het spelen meer als waard is. Zoiets gaat nooit meer gemaakt worden.
Ja het is inderdaad wel prima maar niet prachtig O-) In ieder geval heel anders dan in mijn gedachte. Ik vind wel dat 2d en vanaf vroege ps3 tijdperk 3D games beter oud worden. De generatie games van sacrifice vind ik net wat te grof qua 3D, maar dat is een andere discussie. Verder wel een uniek concept en interessante ontwerpkeuzes. Moest ook weer aan Giants: Citizen Kabuto denken. Dat was ook een onwijs vette game van Interplay, een jaartje later. En ook al een uniek concept. Goed tijdperk voor creatieve games was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw

Zou dit misschien Sanitarium kunnen zijn? Een CCTV gedeelte in het begin, een jungle achtige vibe op een gegeven moment, ook iets van een circus (haunted house?) gedeelte...

Google images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel

leeftijd, aangezicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-07 18:22
Ik ben op zoek naar twee Amiga games wat ik bij mijn opa speelde in de zomer.

1: Het enige wat ik me kan herinneren is dat je een persoon ben die uit het licht moet blijven (speelde af in een stad en het was 2d vanaf een boven/zij aanzicht). Er schenen schijnwerpers op de straten en je kon dan in huizen gaan om te verstoppen. Uiteraard zag je het huis niet van binnen, maar stond je in een zwarte schaduw.

2: 2d aanzicht van boven en je begint als een vliegtuigje die aliens moet neerknallen. Elke keer krijg je upgrades en heb je bij elke level een soort van eindbaas. elke baas had van die balletjes op zijn lichaam die je op een bepaalde volgorde kapot moest schieten. Het lijkt een beetje op "raptor", maar dit was dan wat meer space/alien achtig

[ Voor 5% gewijzigd door Knamix op 26-10-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Knamix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:06:

2: 2d aanzicht van boven en je begint als een vliegtuigje die aliens moet neerknallen. Elke keer krijg je upgrades en heb je bij elke level een soort van eindbaas. elke baas had van die balletjes op zijn lichaam die je op een bepaalde volgorde kapot moest schieten. Het lijkt een beetje op "raptor", maar dit was dan wat meer space/alien achtig
Xenon?

Bekijk op YouTube
XENON (AMIGA - FULL GAME)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Helaas niet... Het zag er wat "moderner" uit. Was ook een spektakel want het scherm was heel druk en had veel kleur.

Wat ik me ook herinner is dat je een rechte baan zag (net als raptor) dus je kon alleen rechtdoor vliegen (uiteraard naar links en rechts zweven) en je kan sneller of langzamer vliegen

[ Voor 21% gewijzigd door Knamix op 26-10-2020 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 21:34
Xenon 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Nu online

1: Het enige wat ik me kan herinneren is dat je een persoon ben die uit het licht moet blijven (speelde af in een stad en het was 2d vanaf een boven/zij aanzicht). Er schenen schijnwerpers op de straten en je kon dan in huizen gaan om te verstoppen. Uiteraard zag je het huis niet van binnen, maar stond je in een zwarte schaduw.
Hostages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Helaas niet. Het is wel een zelfde soort stijl, maar dan van schuin bovenaf en je moet het einde van de straat halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Knamix schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:57:
[...]

Helaas niet. Het is wel een zelfde soort stijl, maar dan van schuin bovenaf en je moet het einde van de straat halen
Het klint heel erg als deze game op de nes:
rescue the embassy mission
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rF4pWRjqw9pl5O8cQXJSh-gmsOw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XjZu6FiTL5udDqZ5XEG39WdN.png?f=user_large

Volgens mij heb ik daar ook wel is een amiga versie van gezien...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 11-07 17:00
Ben op zoek naar de naam van een fps, durf zo niet te zeggen hoe oud de game is.
Schat zon 20 jaar geleden.

Bij deze game begon je de eerste missie in een metro / subway dat is wat ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
G.Scholtens schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:53:
Ben op zoek naar de naam van een fps, durf zo niet te zeggen hoe oud de game is.

Bij deze game begon je de eerste missie in een metro / subway dat is wat ik me kan herinneren.
Max Payne! De eerste 2 delen waren echt geweldig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:55
Lijkt op:
Wikipedia: Zanac

Bekijk op YouTube
MSX Longplay [020] Zanac

Vroeger grijs gespeeld op een MSX, maar is volgens mij niet een Amiga versie van geweest?

[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 27-10-2020 17:46 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Het zou ook Soldier of Fortune kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Nu online
Sagat schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:35:
[...]

Het klint heel erg als deze game op de nes:
rescue the embassy mission
[Afbeelding]

Volgens mij heb ik daar ook wel is een amiga versie van gezien...
Dat is ook Hostages:
The game was released as Hostage: Rescue Mission in the United States and Operation Jupiter in France; the NES port is titled Rescue: The Embassy Mission.
Bron: Wikipedia: Hostages (video game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Goozer schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:12:
[...]

Het zou ook Soldier of Fortune kunnen zijn.
half-life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Sof is het niet, te oud als ik dit zo op YouTube zie. Je begon ook echt in een wagon wat ik nog weet . Half life is het ook niet

[ Voor 22% gewijzigd door G.Scholtens op 28-10-2020 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
G.Scholtens schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Sof is het niet, te oud als ik dit zo op YouTube zie. Je begon ook echt in een wagon wat ik nog weet . Half life is het ook niet
Mja, het is natuurlijk wel héél erg lastig met:
- 20 jaar oude fps
- Start in metro

Als je je niet meer kunt herinneren dat wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik zal nog 1 poging doen: Blood II: The Chosen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

https://sintek.fandom.com/wiki/SiN misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
G.Scholtens schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

YouTube: PC Longplay [1010] William Shatner's Tekwar

Tekwar is nog ouder, dat zal het dan ook wel niet zijn. (Gameplay begint ook in een metrostation). Nieuwer zeg je, pffff..... :?

(Deus Ex speelt zich ook wel in metro's af, maar je begint er niet in. Je bedoelt niet gewoon... Metro 2033 :+

[ Voor 10% gewijzigd door EvaluationCopy op 29-10-2020 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 11:53
Ik ben ook opzoek naar een spel, alleen is het geen digitale spel. Al erg lang opzoek naar maar ik weet niet hoe het heet. Het is een soort van Tower of Hanoi maar dan met blokken en ziet er wat moderner uit (plastic ipv hout).

Wat ik me kan herinneren (+/- 20 jaar geleden):
- Er zijn een aantal blokken die verplaatst moeten worden;
- Je hebt drie of vier kleuren blokken die in de juiste volgorde gezet moeten worden;
- Je hebt een extra staaf om blokken tijdelijk naar toe te brengen;
- Uiteindelijk is het de bedoeling dat je blokken sorteert op kleur met zo min mogelijk stappen.

Ik heb een schets gemaakt van het spel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOHWweOj_EySZ5DdsECktta3Jw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uomHFBmG55pR9oMgEq7WntAy.png?f=fotoalbum_large

De kleuren en aantal blokken/staven kunnen afwijken, die kan ik me niet exact herinneren maar ik geloof dat de blokken in ieder geval een kleur blauw hadden.

Wie o wie weet de naam van dit spel? :)

[ Voor 17% gewijzigd door ZeroXT op 29-10-2020 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

ZeroXT schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:17:
Ik ben ook opzoek naar een spel, alleen is het geen digitale spel. Al erg lang opzoek naar maar ik weet niet hoe het heet.
Wikipedia: Tower of Hanoi

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
EvaluationCopy schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:43:
[...]

YouTube: PC Longplay [1010] William Shatner's Tekwar

Tekwar is nog ouder, dat zal het dan ook wel niet zijn. (Gameplay begint ook in een metrostation). Nieuwer zeg je, pffff..... :?

(Deus Ex speelt zich ook wel in metro's af, maar je begint er niet in. Je bedoelt niet gewoon... Metro 2033 :+
Nee dat is het allemaal niet,misschien is het toch minder oud dan. Misschien is het wel gewoon een call of duty, maar volgens mij waren zijn de COD games altijd WW2 etc.

Deze shooter was wel hedendaags, met terroristen dacht ik. Je begon voor zover ik weet in die metro met een handgun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 11:53
Het is inderdaad een soort van Tower of Hanoi. Alleen heeft het geen piramidevorm en ziet het er iets moderner uit en zijn het echt vierkante blokken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 10:59
G.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:29:
[...]

Deze shooter was wel hedendaags, met terroristen dacht ik. Je begon voor zover ik weet in die metro met een handgun
Dat is de battlefield 3 singleplayer campaign?

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ahrnuld schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:45:
[...]

Dat is de battlefield 3 singleplayer campaign?
Thnx dat zou hem maar zou kunnen zijn inderdaad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
'20 jaar oud' foei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
G.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:29:
[...]

Nee dat is het allemaal niet,misschien is het toch minder oud dan. Misschien is het wel gewoon een call of duty, maar volgens mij waren zijn de COD games altijd WW2 etc.

Volgens mij herken ik wel wat je zegt Kan me herinneren dat je ook bijna blind was in de donkere metro tunnels, tenzij je schoot natuurlijk. (deed met toen een beetje denken aan de film predator 2 waar danny glover ook door metro tunnels loopt ofzo) maar ook idd niet echt een idee welke game dit was...als ik dit bekijk was het in mijn geval waarschijnlijk wel Soldier of Fortune. Maar na die tijd niet heel veel fps meer gespeeld dus als het nieuwer is dan ben ik klaar met suggesties :D

edit:
ack too slow! :(

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwvdh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik ben op zoek naar een spel wat ik rond 1999 speelde.
Het was een Racer/Shooter.
Stond op een Win 98 demo cd.

Elk type auto had speciale wapens.
De een had mitrailleurs, de ander had raketten en weer een ander had mijnen.
Alle auto's hadden verschillende kleuren; blauw, groen, etc.
De blauwe auto leek op een Shelby Cobra (dacht ik).
Om over obstakels heen te komen kon je gebruik maken van een springfunctie in de vorm van een grote veer onder de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Nou ja 9 a 10. Misschien was het ook wel niet de battlefield 3, maar dit lijkt er wel verdacht veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmalonl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07-2023
Rwvdh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:53:
Ik ben op zoek naar een spel wat ik rond 1997 speelde.
Het was een Racer/Shooter.
Stond op een Win 95 demo cd.

Elk type auto had speciale wapens.
De een had mitrailleurs, de ander had raketten en weer een ander had mijnen.
Alle auto's hadden verschillende kleuren; blauw, groen, etc.
De blauwe auto leek op een Shelby Cobra (dacht ik).
Om over obstakels heen te komen kon je gebruik maken van een springfunctie in de vorm van een grote veer onder de auto.
En met zo'n olie vlek dat je achter kon laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwvdh
elmalonl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

En met zo'n olie vlek dat je achter kon laten?
Volgens mij wel ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-07 02:59
Staat hier vast tussen:
Wikipedia: List of vehicular combat games

maar ik moest denken aan Rock n Roll racing of MegaRace (welke versie weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:53
dereiger schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:48:
Hoi Allemaal,

Ik ben op zoek naar een strategy game uit de jaren 90, pc game

Het had wat weg van red alert qua speelstijl, maar was voor de rest wel aardig verschillend:

-cartoony stijl
-tanks,vliegtuigen, vliegdekschepen
-torens bouwen?
-ziekenhuizen bouwen

Stond ooit als demo op een pc-zone cd.
Los van de ziekenhuizen zou het Arsenal: Feel the Power of Arsenal: Extended Power kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwvdh
jbdeiman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Staat hier vast tussen:
Wikipedia: List of vehicular combat games

maar ik moest denken aan Rock n Roll racing of MegaRace (welke versie weet ik niet).
Ik heb deze lijst al eens helemaal doorgespit; helaas staat het spel er niet tussen.
Beide spellen die je noemt zijn het niet.

Wat ik toe kan voegen is dat het niet op een "racebaan" of in een "arena" plaatsvindt.
En dat de voertuigen niet (of grotendeels niet) op een space fighter achtig iets lijken en ook niet boven de grond zweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

Standeman

Prutser 1e klasse

@Rwvdh Behalve dat het wel in een arena is, zou het Death Rally kunnen zijn?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geonosys
  • Laatst online: 07-03 13:42
Nnoitra schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Lijkt op:

Vroeger grijs gespeeld op een MSX, maar is volgens mij niet een Amiga versie van geweest?
Doet mij weer denken aan Xevious

Bekijk op YouTube
Xevious arcade gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwvdh
Blubkens schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:32:
@rwvdh, je hebt het niet over Revolt? Kleine bestuurbare auto's met guns?
Nee dat is hem niet.
Standeman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:39:
@Rwvdh Behalve dat het wel in een arena is, zou het Death Rally kunnen zijn?
Nee, het is niet top down. Sowieso 1st person en dacht ook 3rd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krystman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 09:46
Oke, ik doe even mee.

Een spel uit de DOS/ floppy dagen waarbij je steeds een hap uit een vierkant moet nemen, terwijl er op je geschoten word. Als het vierkant op is is het beest/machine dood en heb je gewonnen.

Ik ga nadenken en dit aanvullen, want ik weet dat het vrij summier is, als me meer te binnen schiet.

- Spes consilium non est -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Rwvdh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Nee dat is hem niet.

[...]

Nee, het is niet top down. Sowieso 1st person en dacht ook 3rd.
Quarantine misschien dan?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Krystman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:11:
Oke, ik doe even mee.

Een spel uit de DOS/ floppy dagen waarbij je steeds een hap uit een vierkant moet nemen, terwijl er op je geschoten word. Als het vierkant op is is het beest/machine dood en heb je gewonnen.

Ik ga nadenken en dit aanvullen, want ik weet dat het vrij summier is, als me meer te binnen schiet.
qix (of een van de 45687 kloons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Rwvdh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

Ik heb deze lijst al eens helemaal doorgespit; helaas staat het spel er niet tussen.
Beide spellen die je noemt zijn het niet.

Wat ik toe kan voegen is dat het niet op een "racebaan" of in een "arena" plaatsvindt.
En dat de voertuigen niet (of grotendeels niet) op een space fighter achtig iets lijken en ook niet boven de grond zweven.
speed racer?
YouTube: Speed Racer gameplay (PC Game, 1993)
Pagina: 1 ... 61 ... 72 Laatste