Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
@Sagat Helaas, mijn ouders konden zich de desbetreffende console niet meer herinneren.
Mijn zus was 4; die wist ook niks meer :P.
Er was een spel dat iets goedkoper was; jaren later heb ik hier mentaal het labeltje "simcity" opgeplakt. Er staat mij ook nog iets bij als een soort grid als onderdeel van boxart; kan dus toch iets van Sega zijn. But to be fair; het is allemaal te vaag, daarom heb ik dit niet eerder genoemd.

Vorm van de controller + aantal knoppen kan ik mij niet herinneren. Ik heb jaren later zowel op een Nes als Snes gespeeld bij mijn oom en neef. Deze consoles kwamen mij niet "bekend" voor als van "hey ook in Schotland op gespeeld". Dat pleit voor een Sega console of iets anders.

Sega Megadrive is in 1990 uitgekomen in de UK en de Snes in (de zomer van?) 1992. Zijn er nog meer redelijk moderne consoles naast deze twee die enigsinds populair waren?

Over de "stance"; het was een bepaalde move die je met een aantal knoppen of combo kon triggeren, waardoor je karakter stil stond en even al zijn zwaarden, messen en andere snijwapens liet zien. Het had eerder een humoristisch dan een donkerder tintje. Nu ik erover nadenk kan ik mij niet herinneren dat er bloed of gore in het spel zit. Je had speciale aanvallen; je kon in ieder geval meer dan standaard schoppen en slaan.

Hiermee sluit je volgens mij zo'n beetje alle Nes vechtspellen uit waar je 1 tegen 1 kan vechten tegen elkaar; want Nes games waren nog niet zo advanced en sprites waren vrij klein.

Aangaande het schild; waar je helemaal onder kon verschuilen. Ik weet niet meer of dat nu bij het karakter hierboven hoorde of bij een andere. Andere karakters kan ik mij niet echt herinneren; mogelijk zat er nog een Panda in. Not sure.

@Pelox Ja, ik kan mij voorstellen dat "schild" de associatie met Turtles oproept :). Ik weet 100% zeker dat het geen Turtles game is. Gladiator is niet genoemd; maar is het ook niet. Interessante arcade game trouwens voor zijn tijd. Ik weet trouwens ook niet of de game die ik zoek een port is van een arcade game.

@Khaine Goede vraag; Body Blows is een Amiga spel zie ik. Gfx van het spel dat ik zoek waren denk ik iets minder dan Body Blows (maar ook niet veel minder, zoals Yie ar Kung Fu). Graphics waren zeker niet beter dan Body Blows. Voor mijn gevoel waren de karakters in het spel ook iets kleiner, maar wel Japanse stijl. Ik denk nog steeds (vroege) 16 bits achtigs.

Ik blijf doorzoeken; tnx al :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:21
Haha is een leuke deze, ik denk dat we je stance moeten vertalen naar een 'taunt' heel veel fighting games hebben dit natuurlijk tegenwoordig.

Qua console, ik denk dat we inderdaad nintendo mogen uitsluiten als dje die systemen dus kent danwel herkend had. Blijft imho over, sega mastersystem, sega megadrive (en door je boxart verhaal dan toch nog eerder mastersystem) alleen de master system was natuurlijk nog steeds vrij primitief (wel iets betere gfx dan de nes) en ik vermoed dat taunts ook nog te nieuw waren (al hoewel dat uiteraard per spel kan verschillen).

Zou het kunnen dat de console wellicht de pc enginge geweest is? Kan je iets van japanse tekst/tekens herinneren? Hmmm ik lees je tekst nog en ik zie idd japanse stye noemen.
Die spellen zullen import geweest zijn, dus duur, maar ook weer niet neo geo belachlijk duur....plus op die console had je streetfighter en ook enkele neo geo fighters, en mogelijk wat anderen?

Naast de echte consoles, had je ook nog een paar home computers naar pc console dus, dat wordt het wel heel vaag, maar denk aan de Commodore 64 Games System of de Amstrad GX4000.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Aah een taunt noem je dat dus! Vanaf welk jaar kwamen die voor? Heb ik gelukkig nog een term om op te zoeken, top!

Ik zal ook eens opzoeken hoe oud fighting street (street fighter 1) is (had die taunts?). Pc-engine is ook wel waard om daar de library van te zoeken.

De vakantie is bevestigd in jaar 1992, dat betekend dat ze early adopter waren (tenzij import) als ze een SNES hadden. Die kwam pas uit in juni 1992 ofzoiets in de UK. Ik ben ook daarom geneigd de SNES uit te sluiten.

Ik had zelf vanaf mijn 5e een C64, alhoewel een C64 GS er aardig anders uitziet, ben ik wel erg bekend met het type game wat erop kan draaien. De C64 was niet zo sterk in fighters. De simpele Yie ar Kung fu was een degelijke poort, maar veel meer zat er niet in (Way of the exploding fist enzo). Amstrad zal ik ook wel nakijken, weet niet zoveel van die homecomputer console. De zoektocht gaat door :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Amdk6II schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:39:
Aah een taunt noem je dat dus! Vanaf welk jaar kwamen die voor? Heb ik gelukkig nog een term om op te zoeken, top!

Ik zal ook eens opzoeken hoe oud fighting street (street fighter 1) is (had die taunts?). Pc-engine is ook wel waard om daar de library van te zoeken.

De vakantie is bevestigd in jaar 1992, dat betekend dat ze early adopter waren (tenzij import) als ze een SNES hadden. Die kwam pas uit in juni 1992 ofzoiets in de UK. Ik ben ook daarom geneigd de SNES uit te sluiten.

Ik had zelf vanaf mijn 5e een C64, alhoewel een C64 GS er aardig anders uitziet, ben ik wel erg bekend met het type game wat erop kan draaien. De C64 was niet zo sterk in fighters. De simpele Yie ar Kung fu was een degelijke poort, maar veel meer zat er niet in (Way of the exploding fist enzo). Amstrad zal ik ook wel nakijken, weet niet zoveel van die homecomputer console. De zoektocht gaat door :).
Volgens google had ' art of fighting' (hardware = Neo geo ) de eerste taunt. Daar had het ook echt gameplay gevolgen! Als ik me niet vergis is die game hetzelfde jaar of hooguit een jaar later als sf2 uitgekomen.

De c64 had natuurlijk ook international karate (en de + versie) dat waren echt goede en leuke games! Met alleen een stick en 1 button kan je niet de diepgang maken van een sf, maar desalniettemin goed spul, fantastische soundtrack ook!

Als ik jou was zou ik is googlen naar afbeeldingen van de joypads van de pc enginge, master system en megadrive, mogelijk triggered dat nog wat herinneringen. Die home computer consoles zijn echt een longshot. Zowel de megadrive als de pc e hebben ook nog 6 button joypads, wat voor fighting games natuurlijk ideaal is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:36

Cyphax

Moderator LNX
Sagat schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:54:
[...]

De c64 had natuurlijk ook international karate (en de + versie) dat waren echt goede en leuke games! Met alleen een stick en 1 button kan je niet de diepgang maken van een sf, maar desalniettemin goed spul, fantastische soundtrack ook!
offtopic:
En dan te bedenken dat zowel SF1 als SF2 een C64-port hebben (deel 1 zelfs 2 verschillende). Niet echt een aanrader overigens. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Amdk6II schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:06:
@Sagat Er staat mij ook nog iets bij als een soort grid als onderdeel van boxart; kan dus toch iets van Sega zijn. But to be fair; het is allemaal te vaag, daarom heb ik dit niet eerder genoemd.
Bijna alle Mastersystem spellen hadden de "grid" als onderdeel van de boxart.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.static.flickr.com/167/419757355_7c232807e5_o.jpg

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Cyphax schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:28:
[...]

offtopic:
En dan te bedenken dat zowel SF1 als SF2 een C64-port hebben (deel 1 zelfs 2 verschillende). Niet echt een aanrader overigens. :+
offtopic:
Haha das waar ook. Amiga versie hield ook niet over (die heb ik nog gespeeld ook, maar niet heel veel :+ )

Idd ot dit dus verder in pm of retro topic!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Ja, SF1 en SF2 was niet best op de C64. IK inderdaad wel; maar "the way of the exploding fist" vond ik lekkerder spelen :).

@Dracoz noemde eerder Ranma 1/2 Hard Battle; vandaag zag ik wat youtube filmpjes van karakter Mousse.
Hij vecht met allerlei verborgen wapens en heeft een groot schild...
YouTube: Ranma 1/2 Hard Battle (SNES): Gosunkugi vs Mousse

Alleen Ranma 1/2 Hard Battle is wel voor de Snes pas in 1993 in de EU uitgekomen.
Kan Mousse alle wapens die hij verborgen heeft laten zien? En in mijn herinnering zat hij compleet onder het schild. Ik zou alle gevechtsmoves eens willen zien.

Wellicht is er een wat ouder vechtspel van Ranma 1/2 met Mousse of er is nog een ander spel met een karakter dat net zoals Mousse allerlei hidden wapens heeft? Hmmm.

[ Voor 2% gewijzigd door Amdk6II op 17-01-2019 22:06 . Reden: Ander youtube filmpje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:49
Flex0r schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:31:
[...]

Bijna alle Mastersystem spellen hadden de "grid" als onderdeel van de boxart.

[Afbeelding]
Die grid hadden ze ook nog met de box-art van de Mega Drive, alleen die was veel minder zichtbaar doordat het grijs op zwart was en niet de hele cover bedekte.

http://museo8bits.com/megadrive/batman.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:24
Ik wil ook even een beroep doen op jullie

Ik gok dat het ergens in de jaren 90 is en het was speelbaar op een 486 pc. denk midden jaren 90

Je zat ik een ruimteschip. Je moest daar door levels heen vliegen.
Leek allemaal in verschillende planeten of gangen stelsels af te spelen.
Je kwam andere ruimteschepen tegen (leken op monsters) en die moest je kapot schieten.
Tevens kun je ook nieuwe wapens vinden om beter te worden.
Op het einde van ieder level moest je iets stuk maken waarna je ik dacht bepaalde tijd had om de uitgang te zoeken.

Het is misschien heel beknopt maar dit is wat ik me nog herinner.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Clavat schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:17:
Ik wil ook even een beroep doen op jullie

Ik gok dat het ergens in de jaren 90 is en het was speelbaar op een 486 pc. denk midden jaren 90

Je zat ik een ruimteschip. Je moest daar door levels heen vliegen.
Leek allemaal in verschillende planeten of gangen stelsels af te spelen.
Je kwam andere ruimteschepen tegen (leken op monsters) en die moest je kapot schieten.
Tevens kun je ook nieuwe wapens vinden om beter te worden.
Op het einde van ieder level moest je iets stuk maken waarna je ik dacht bepaalde tijd had om de uitgang te zoeken.

Het is misschien heel beknopt maar dit is wat ik me nog herinner.
Bekeek je het vanaf boven? Vanaf de zijkant? Klinkt als een willekeurige shoot'em up.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Flimovic schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:30:
[...]

Bekeek je het vanaf boven? Vanaf de zijkant? Klinkt als een willekeurige shoot'em up.
Sorry dat ik het niet vermeld heb
Je zag het als firt person,
Je zat in je ruimteschip en zag voor je in de hud alsof je echt in het ruimteschip zat.

Het was een 3d game je kon 360 graden draaien en besturen met dacht alleen toestenbord.
Misschien ook met de muis erbij maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Clavat schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:33:
[...]

Sorry dat ik het niet vermeld heb
Je zag het als firt person,
Je zat in je ruimteschip en zag voor je in de hud alsof je echt in het ruimteschip zat.

Het was een 3d game je kon 360 graden draaien en besturen met dacht alleen toestenbord.
Misschien ook met de muis erbij maar dat weet ik niet zeker.
Wing commander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Nee lijkt er wel op alleen hier was je altijd in een soort gangenstelsel van een planeet of iets.
Je was nooit buiten in de open ruimte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Clavat schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:45:
[...]

Nee lijkt er wel op alleen hier was je altijd in een soort gangenstelsel van een planeet of iets.
Je was nooit buiten in de open ruimte.
Descent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavat
Held dat is hem thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Nog nooit van gehoord, maar kwam em tegen in een lijst met beste DOS-games :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:59
Flimovic schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:50:
[...]

Nog nooit van gehoord, maar kwam em tegen in een lijst met beste DOS-games :+
Descent was geloof ik een vervolg op doom maar dan in een ruimteschip nee toch niet.. ik heb hem nog ergens liggen in de kast 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Pelox op 18-01-2019 09:54 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Aardappel schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:10:
[...]

Die grid hadden ze ook nog met de box-art van de Mega Drive, alleen die was veel minder zichtbaar doordat het grijs op zwart was en niet de hele cover bedekte.

http://museo8bits.com/megadrive/batman.jpg
Klopt was door de kleurstelling inderdaad minder zichtbaar, was bij de Master System toch wel wat overduidelijker, dat het na jaren blijft hangen in het geheugen zeg maar.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Haha, Descent was uitgebracht ten tijde dat de eerste pentiums (60Mhz) op de markt kwamen. Dat waren cheaters, die konden gewoon rondjes om je heen vliegen! (ik had toen nog een 486). ;)

Hetzelfde verhaal kwam later met Quake, ik was ondertussen eigenaar van wel een pentium (90 Mhz en overgeklokt), maar mensen met een Celeron processor die hadden een duidelijk voordeel 8)7

Goede oude tijd, daar heb ik zoveel studiepunten aan gespendeerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

CyberMania schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:45:
Ik zoek de namen van vier spellen, het is een enorme long-shot maar wie weet:
...
3) Een spel in het Wilde Westen op de MSX. Meer weet ik er echt niet meer van behalve dat je kon schieten. Volgens mij was het wel een A-titel (geen indie game ofzo). Iemand enig idee? Het was een arcade game.
...
Nee had je toch al, maar Gunfright?

Je was geloof ik een sherrif en moest natuurlijk Wanted personen zoeken in een dorpje, als je ze wist te raken, dan kreeg je nog een shootout mini-game.

Dezelfde makers hadden een zelfde soort game, maar dan in Middeleeuwse setting/kasteelstad genaamd Nightshade, maar daar weet ik niet meer precies wat de bedoeling was. Ik ervaar wel het sentiment dat ik beide games veel gespeeld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 20:27
Ik zoek een spel wat ik vroeger heb gespeeld. Het was zo'n typische point en click spel. Het ging over een eskimo jongen en die moest een reis maken en had een of andere boze weergod tegen zich. Ik speelde dit op Windows 2000 rond het jaar 2001 maar het spel is vermoed ik iets ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Had vroeger volgens mij op de NES of SNES een spel met soort bal / knikker die je over aan hele baan moest begeleiden. Komt iemand dit nog bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:17
G.Scholtens schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:05:
Had vroeger volgens mij op de NES of SNES een spel met soort bal / knikker die je over aan hele baan moest begeleiden. Komt iemand dit nog bekend voor?
Marble Madness waarschijnlijk, die had je vast zelf ook wel kunnen vinden tho? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Snowdog schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Marble Madness waarschijnlijk, die had je vast zelf ook wel kunnen vinden tho? :P
Held, dit zou hem best eens kunnen zijn. Althans lijkt er verdacht veel op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-09 12:59
Never alone kwam uit in 2014, dus dat kan m niet zijn!

@wauturr Het is waarschijnlijk Payuta?

[ Voor 5% gewijzigd door MarvelousMax op 22-01-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Na uren zitten googelen probeer ik het hier. Ik zoek een oude pc dos/windows game (zou misschien een Amiga spel kunnen zijn). Je ziet een kaart van de aarde (volgens mij zit je in een satelliet boven aarde) en je moet proberen iedereen (landen) tevreden te houden. Het is dus een diplomatische spel. Soms gaat het mis en dan vliegen de nucleair bommen om de oren. Het ziet er allemaal heel simpel uit, maar wel een verslavend spel.

[ Voor 5% gewijzigd door TheKillingBean op 26-01-2019 16:54 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanS1978
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-05-2019
Ook ik zoek de naam van een oud arcadespel uit de jaren 80/90....
In het spel moest je een speelveld, volgens mij was het een foto, met behulp van iets (poppetje, beestje, ik weet het niet meer) proberen over te steken en zodoende een percentage van de foto zichtbaar maken.
Als je een bepaald percentage van de foto zichtbaar had gemaakt had je het level gehaald en kreeg je het volgende speelveld.
Je moest dus vanaf de zijkant proberen “over te steken” naar de andere kant, zonder dat de in het speelveld aanwezige ‘beestjes’ jou of jouw lijn raakten die je aan het trekken was.

Wie heeft enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

@StefanS1978
Het spel is uitgebracht in verschillende uitvoeringen met verschillende namen, maar ik ken het onder Xonix:
https://www.google.com/se...AUIDigB&biw=1757&bih=1090

Edit @hieronder:
Volfied heb ik inderdaad ook vaak gespeeld :)

[ Voor 11% gewijzigd door Onbekend op 30-01-2019 13:04 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:29
Volfied is ook een veel gespeelde variant van dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanS1978
Beide spellen lijken op wat ik bedoel, maar zijn het nog niet helemaal. In mijn beleving was het een 16+ spel en waren de foto’s die vrijgespeeld moesten worden redelijk gewaagde foto’s (vond ik toen als 10 jarige)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:49
StefanS1978 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:44:
Beide spellen lijken op wat ik bedoel, maar zijn het nog niet helemaal. In mijn beleving was het een 16+ spel en waren de foto’s die vrijgespeeld moesten worden redelijk gewaagde foto’s (vond ik toen als 10 jarige)
Ik kom dan al snel iets tegen wat er op lijkt met de term 'sexy xonix' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanS1978
😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zoals eerder gezegd, er waren nogal wat versies van in omloop.
Ik heb ook 2 of 3 verschillende van die XXX versies gehad :)

* heuveltje had ook 8 verschillende strippokers, en natuurlijk sex games :X

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 30-01-2019 14:16 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

TheKillingBean schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:50:
Na uren zitten googelen probeer ik het hier. Ik zoek een oude pc dos/windows game (zou misschien een Amiga spel kunnen zijn). Je ziet een kaart van de aarde (volgens mij zit je in een satelliet boven aarde) en je moet proberen iedereen (landen) tevreden te houden. Het is dus een diplomatische spel. Soms gaat het mis en dan vliegen de nucleair bommen om de oren. Het ziet er allemaal heel simpel uit, maar wel een verslavend spel.
Kijk je voortdurend naar de kaart van de wereld? Een beetje ala https://store.steampowered.com/app/1520/DEFCON/? Of heeft het een ander perspectief?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Foto's of tekeningen? Ik heb weleens zo'n game gespeeld in MAME: Wikipedia: Gals Panic
Maar dat zijn tekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Heh ik had dat in mijn hoofd als een relatief nieuwe game......is die echt al bijna 20 jaar oud?

edit:
aargh had eerst helemaal moeten bijlezen dus
MarvelousMax schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:32:
[...]

Never alone kwam uit in 2014, dus dat kan m niet zijn! :(

@wauturr Het is waarschijnlijk Payuta?

[ Voor 26% gewijzigd door Sagat op 31-01-2019 09:38 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:21
Goedeavond Tweakers :)

Rond 2005 (kan er naast zitten hoor) had ik op de PC een spel, dat exact leek op de Sims. Het speelde bijna het zelfde, het doel was het zelfde, alleen grafisch was het wat mooier.
Ik weet dat het spel een groenkleurige cover had, en bestond uit 2 cd-roms.

Het was ook een soort sims, maar dan een andere naam. Heb de hele tijd iets met life in mijn hoofd, maar krijg niets gevonden. 2nd life is het ook niet.

Wie o wie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
lifeguard schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:13:

Rond 2005 (kan er naast zitten hoor) had ik op de PC een spel, dat exact leek op de Sims. Het speelde bijna het zelfde, het doel was het zelfde, alleen grafisch was het wat mooier.

Het was ook een soort sims, maar dan een andere naam. Heb de hele tijd iets met life in mijn hoofd, maar krijg niets gevonden. 2nd life is het ook niet.

Wie o wie?
Life Quest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

lifeguard schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:13:

Wie o wie?
Ik kan 2 games vinden dien voldoen aan het "signalement" (maar weet niet zeker op hoeveel schijfjes ze staan):

Singles: Flirt up Your Life. Groen(ig) hoesje, qua gameplay komt het erg in de buurt van Sims. Uit 2004

Virtual Families: Ook groen(ig) hoesje, zelfde isometrische standpunt als de Sims, graphics zijn echter wel een stuk simpeler/kinderlijker. Uit 2009.

Ik gok dat Singles de game is die je zoekt. Heeft mijn vrouw ook nog een poosje gespeeld (ze is een echter Sims fanaat).

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:21
@Exorcist nee, toch bedankt :)

@Nazanir Yes, Singles! dat was hem.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Khaine schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:03:
[...]

Kijk je voortdurend naar de kaart van de wereld? Een beetje ala https://store.steampowered.com/app/1520/DEFCON/? Of heeft het een ander perspectief?
Ja je kijkt voortdurend naar de kaart van de wereld. Het spel lijkt veel op "Armageddon Man/Global Commander", maar het spel wat ik zoek ziet er wat moderner uit. Kwa looks lijkt het op een kruising tussen Armageddon Man en Defcon. Ik weet bijna zeker dat ik het op Windows gespeeld heb...

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikkiv
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik zoek al een eeuwigheid naar een cd-rom uit de jaren 90. Het was niet echt een spel; je kon er animaties mee maken. Er was een soort catalogus van figuren, geluiden en muziek die je kon combineren om een filmpje te maken. Het waren vooral fantastische figuren, elfjes enzo. Ik denk dat er op de doos een tovenaar stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

TheKillingBean schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:04:
[...]

Ja je kijkt voortdurend naar de kaart van de wereld. Het spel lijkt veel op "Armageddon Man/Global Commander", maar het spel wat ik zoek ziet er wat moderner uit. Kwa looks lijkt het op een kruising tussen Armageddon Man en Defcon. Ik weet bijna zeker dat ik het op Windows gespeeld heb...
Had gehoopt dat mijn vroeg voer zou zijn voor anderen, maar ik ben bang dat ik je niet meer kan helpen. Ik speelde dat soort games vroeger niet dus ik heb ze allemaal links laten liggen...

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jelmer87-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-08 09:47
Goedemorgen,

Ik ben sinds een paar dagen op zoek naar een game uit de jaren 90.

Het gaat om een spel waar je speelt als een vlieg in 3D, je moet in verschillende levels opdrachten uitvoeren.

Ik kan me vooral het eerste level herinneren, dit was een keuken waar je stukjes oorsmeer moest zoeken :/

Wat ik me verder nog herinner is dat je kon spugen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
-Jelmer87- schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:40:
Goedemorgen,

Ik ben sinds een paar dagen op zoek naar een game uit de jaren 90.

Het gaat om een spel waar je speelt als een vlieg in 3D, je moet in verschillende levels opdrachten uitvoeren.

Ik kan me vooral het eerste level herinneren, dit was een keuken waar je stukjes oorsmeer moest zoeken :/

Wat ik me verder nog herinner is dat je kon spugen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Wellicht Banzai Bug?
https://www.mobygames.com/game/windows/banzai-bug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jelmer87-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-08 09:47
@Cyphax Ja man! Dat is ‘m. 1000 maal dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:16
Beste allemaal,

Ik zoek een titel van een game van rond 1998. Iets staat mij bij dat deze game "Ik ga op wereldreis" o.i.d. heette maar dat levert geen hits op.

Cartoony stijl, topview, waarbij je van land naar land reisde om je "paspoort" te vullen met stempels (dat was ook de manier om het spel uit te spelen). Elk land had 1 of meerdere bezienswaardigheden waarop je kon klikken, deze deden dan een dansje of gaf muziek (up-tempo volkslied van Frankrijk als je op de Eiffeltoren klikte bijv.)

Denk dat het onder de categorie 'spelend leren' valt.

Alvast bedankt.

Edit: zelf gevonden: "Op Wereldreis".

Afbeeldingslocatie: http://www.edupro.nl/html/images/13008.gif

[ Voor 7% gewijzigd door squaadgras op 17-02-2019 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een computerspel uit de jaren 80 of 90, het zat op een computer waar niks anders op gedaan kon worden dan dat spel spelen.

Je kijkt op het veld zoals bij pacman, van bovenaf. Je bent een poppetje die in een groene ruimte muntjes (denk ik) moet verzamelen door de groene vakjes weg te eten, maar hierbij de bommen te ontwijken. zodra je een groen vakje onder de bom weghaalt, en jij zelf verder gaat, valt deze naar beneden en ontploft hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
Dat is een Boulder Dash kloon. Gezien de kleur groen, zou ik gokken op Supaplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagevrager
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-01-2021
Hallo,

Ik herinner me dit heel vaag, want dit speelde ik rond groep 4/5. ( ook op school zelf )
Vgm een point click game, maar niet zeker of het een site was of een daadwerkelijke game..
Het spel was wel Nederlands maar dit zou optioneel geweest kunnen zijn.
Ik weet er bijna niks meer over, allee een potvis die ergens in het water lag en een man met dreads en een opvallende lange geruite jas, hij was te vinden op sommige plekken in het spel
Er zat een strand gedeelte in de game.
zou rond 2007/2008 geweest moeten zijn
Het was een educatief spel. Met mini-Games. zoals taal en reken mini games etc

Sorry voor de lack aan info. Als iemand iets weet, laat het weten. :) :) :)

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:03

strompel

PSN: jansoe13

Ik ben op zoek naar de naam van een arcade klassieker, je moest daar bij ballen kapot schieten die dan in tweeën splitsen , met een soort haak die als je geen bal raakte als een touw over het veld bleef staan.
Hoop dat ik het goed uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 13:54
strompel schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:02:
Ik ben op zoek naar de naam van een arcade klassieker, je moest daar bij ballen kapot schieten die dan in tweeën splitsen , met een soort haak die als je geen bal raakte als een touw over het veld bleef staan.
Hoop dat ik het goed uitleg.
Klinkt als Pang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:18:
Ik ben op zoek naar een computerspel uit de jaren 80 of 90, het zat op een computer waar niks anders op gedaan kon worden dan dat spel spelen.

Je kijkt op het veld zoals bij pacman, van bovenaf. Je bent een poppetje die in een groene ruimte muntjes (denk ik) moet verzamelen door de groene vakjes weg te eten, maar hierbij de bommen te ontwijken. zodra je een groen vakje onder de bom weghaalt, en jij zelf verder gaat, valt deze naar beneden en ontploft hij.
Supaplex d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:03

strompel

Top dat is hem, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Vagevrager schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:16:
Hallo,

Ik herinner me dit heel vaag, want dit speelde ik rond groep 4/5. ( ook op school zelf )
Vgm een point click game, maar niet zeker of het een site was of een daadwerkelijke game..
Het spel was wel Nederlands maar dit zou optioneel geweest kunnen zijn.
Ik weet er bijna niks meer over, allee een potvis die ergens in het water lag en een man met dreads en een opvallende lange geruite jas, hij was te vinden op sommige plekken in het spel
Er zat een strand gedeelte in de game.
zou rond 2007/2008 geweest moeten zijn
Het was een educatief spel. Met mini-Games. zoals taal en reken mini games etc

Sorry voor de lack aan info. Als iemand iets weet, laat het weten. :) :) :)

groetjes
Dick de Walvis misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 19:21
Ik ben ook opzoek naar een spelletje dat ik vroeger speelde (dacht rond 2000). Het was een 2d tilegame, je was zelf een rondje (met gezicht) en je moest altijd van punt A naar B om het level te halen (je begon links, moest naar rechts). Onderweg kon je gele en rode kralen (?) oppakken voor extra punten. Je had obstakels zoals electriciteitsbarrieres en sommige tiles mocht je maar 1 of 2 keer overheen. Ik kan me herinneren dat bij het opstarten/afsluiten van het spel altijd groot het Hubo-logo in beeld was (de geel/zwarte). Het was niet een heel groot spel, je kon hem dacht ik binnen een uur uitspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kyumia op 04-03-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een heel oud MSX 1 spel. Het gaat om 2 druïdes, iets van broers van elkaar. Jij bent de "goede" broer en die ander is "evil".
Je kunt tovermiddeltjes maken met behulp van kruiden en de "evil" broer is steeds aanwezig in een grote kruidentuin waar jij juist de kruiden wilt plukken.

De druïde die je bestuurt, heeft een mooi gewaad en wanneer hij loopt, dan zie je heel mooi de golvende beweging van de mantel. Dat vond ik revolutionair, zeker voor op een MSX 1. Door het grafische "geweld" liep de druïde echter wel heel langzaam.

Het is niet het spel Druid of Druid 2 o.i.d.

Wanneer dat spel op de markt verscheen, weet ik niet precies. Het zal zo eind jaren '80 moeten zijn, toen de MSX 2 er al lang was (na 1986 dus).

Ik heb al zo vaak hele lijsten met namen van games doorgespit, maar ik kom er gewoon niet achter. Wie o wie kent dit spel???

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 13:33
Nooit geweten dat de Flash Game Bubble Trouble geinspireerd is op een arcade game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik zoek een Call of Duty titel.....heb volgens mij op de XBOX 360 een aantal online coop missies gedaan. Ik herinner me een missie waarbij 1 speler via een steeg een pand in ging en een andere via camera's in de steeg (security camera's oid) de eerste speler hielp. Je kon verderop kijken in de steeg en volgens mij ook schieten met een turret.

Vermoed een van de modern warfare versies. Al aardig wat filmpjes op youtube bekeken maar kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07 21:55
jaspov schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:54:
Ik zoek een Call of Duty titel.....heb volgens mij op de XBOX 360 een aantal online coop missies gedaan. Ik herinner me een missie waarbij 1 speler via een steeg een pand in ging en een andere via camera's in de steeg (security camera's oid) de eerste speler hielp. Je kon verderop kijken in de steeg en volgens mij ook schieten met een turret.

Vermoed een van de modern warfare versies. Al aardig wat filmpjes op youtube bekeken maar kan hem niet vinden.
De missie Overwatch uit Call of Duty Modern Warfare 2?

Bij de missie Big Brother moest je vanuit een heli support geven aan je team mate:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56

Nielless

Born at a very young age.

Dit was een van de eerste spellen die ik heb mogen spelen _/-\o_

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Tweakmans schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:39:
[...]
De missie Overwatch uit Call of Duty Modern Warfare 2?

Bij de missie Big Brother moest je vanuit een heli support geven aan je team mate:
Dank! Had die ook zitten kijken en twijfelde. In gedachten was het een security cam en geen vliegtuig. Heb net nog meer filmpjes zitten kijken en het is Modern Warfare 3, specops missie: Firewall
YouTube: Modern Warfare 3 Spec Ops Missions (Firewall-Veteran) [Solo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen van het goede nostalgische leven.

Ik zoek een spel:

-Het speelt zich af in een bubbeldome
-In die bubbeldome staat een put
-Met daaromheen paarse wuppie(AH reclame) achtige beestjes die brieven kwamen brengen
- Zelf was je een mannelijk hoofdfiguur die dingen moest bouwen
- In de bubbeldome staat een plant die kan je water geven.
-Als je die plant water geeft zegt die plant, in een soort Vlaams accent:: ''Ahh dankjewel hoor, ik wist wel dat ik op je kon rekenen''

Dit is een spel dat dus nederlands is ingesproken en waarschijnlijk een educatief tintje aan zit.
Ik vermoed dat het spel begin 2000's is uitgegeven, of iets eerder.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shawol89
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02-2021
Ik ben al een tijde op zoek naar een ietwat educatief computerspel van rond 1999-2001. Ik denk dat het een Nederlands spel was.

Het speelde zich af in een stad waar er van alles te doen was. Zo was er een klokkentoren om te leren klok lezen. Een fanfare die begon te spelen als er op geklikt werd. Een soort van puzzel waar er leidingen correct moesten gelegd worden waarna de kraan open gezet kon worden en er water door stroomde. Er was een soort van zolder waar er een puzzel was met stukken glas. Er was ook een scherm waar we een soort van 2D huis konden bouwen met verschillende blokken. En als laatste herinner ik me ook nog verschillende schermen met een landschap waren we figuren op konden plaatsen zoals dieren, mensen en auto's,... die geluid maakten

Ik denk dat het spel misschien de Wonderstad heet maar ik vind er niks meer over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:23
Ik ben op zoek naar een spel uit de jaren 90. Het stond op een 3,5 inch diskette. Het was een 2d platform game en je was een soort groen alien achtig wezen met rode zuignapjes als 'handen'. Hiermee kon je ook steile wanden op. De wereld zelf was ook redelijk groen.

Weet iemand nog hoe dit heette??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
johan12 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:07:
Ik ben op zoek naar een spel uit de jaren 90. Het stond op een 3,5 inch diskette. Het was een 2d platform game en je was een soort groen alien achtig wezen met rode zuignapjes als 'handen'. Hiermee kon je ook steile wanden op. De wereld zelf was ook redelijk groen.

Weet iemand nog hoe dit heette??
Het klinkt heel erg als Cosmo's Cosmic Adventure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Ik ben op zoek naar een jaren 90 point and click game. Kan me er echt heel weinig van herinneren, maar je was volgens mij een klein ventje en je ging van situatie naar situatie. Het was een soort detective volgens mij.
Wat ik me nog kan herinneren is dat je in een bruin cafe was, waar je naar binnen kon "klikken" en daar binnen kon je dan aanwijzingen vinden.

Volgens mij was het een nederlands spel, maar pin me er niet op vast.

Iemand enig idee?

[ Voor 8% gewijzigd door 3V3RT op 20-03-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:23
Thanks!! Dat is m, jaren naar op zoek geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
3V3RT schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:51:
Ik ben op zoek naar een jaren 90 point and click game. Kan me er echt heel weinig van herinneren, maar je was volgens mij een klein ventje en je ging van situatie naar situatie. Het was een soort detective volgens mij.
Wat ik me nog kan herinneren is dat je in een bruin cafe was, waar je naar binnen kon "klikken" en daar binnen kon je dan aanwijzingen vinden.

Volgens mij was het een nederlands spel, maar pin me er niet op vast.

Iemand enig idee?
Inspecteur Banaan?

YouTube: Inspecteur Banaan en de ontvoering van Mabella - volledige walkthrough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Laatst online: 16-08 22:30
Die komt wel extreem goed overeen met mijn omschrijving, maar nee dat is hem niet :)

Er kwamen geen foto's in voor, alles was getekend voor zover ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:10
Ik ben op zoek naar een naam van een Hack and slash game ( rpg) met beren ... heb hem toen eens gekocht op steam maar weet de naam niet meer :-(
en heb een aardig lijstje met games

het is een vrij nieuwe game denk nu een jaar of 2 oud , het speelt zo als the witcher 3 view
het was toen nog in ontwikkeling maar ik ben de naam vergeten van die game

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:37
De game die ik mij herinner is er één van rond het jaar 1999/2000 meen ik.
Wij hadden die op de schoolcomputer staan waar Windows 98 op stond.
Was een racegame, maar het enige wat ik mij zo kan herinneren was dat er er een gele racewagen in zat (die volgens mij leek op een soort Formule 1 wagen) waarmee je door een looping kon. Ik kan mij alleen niet herinneren of dit het doel van het spel was of een losse challenge zeg maar.
In mijn herinnering was het spel best blokkerig, maar dat kan natuurlijk ook gewoon de limiet van de pc zijn geweest in die tijd. :+

Sorry voor de vage omschrijving, maar dit is alles wat ik mij nog kan herinneren,
Was in ieder geval geen Midtown Madness.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Maarten_E schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:50:
De game die ik mij herinner is er één van rond het jaar 1999/2000 meen ik.
Wij hadden die op de schoolcomputer staan waar Windows 98 op stond.
Was een racegame, maar het enige wat ik mij zo kan herinneren was dat er er een gele racewagen in zat (die volgens mij leek op een soort Formule 1 wagen) waarmee je door een looping kon. Ik kan mij alleen niet herinneren of dit het doel van het spel was of een losse challenge zeg maar.
In mijn herinnering was het spel best blokkerig, maar dat kan natuurlijk ook gewoon de limiet van de pc zijn geweest in die tijd. :+

Sorry voor de vage omschrijving, maar dit is alles wat ik mij nog kan herinneren,
Was in ieder geval geen Midtown Madness.
Stunts ?
YouTube: Stunts - Ring Track Demo

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:37
Wow _/-\o_
95% zeker dat dat hem is, dank je!
Ben ik toch wel benieuwd hoe je hem zo vlug wist. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Maarten_E schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:57:
[...]

Wow _/-\o_
95% zeker dat dat hem is, dank je!
Ben ik toch wel benieuwd hoe je hem zo vlug wist. :)
gele F1 en loopings kan er maar 1 zijn en ook nog eens blokkerig .... Denk in die tijd was ik niets anders aan het doen dan stunts op een P166 :-)

als ik me ogen dicht doe zie ik die banen nog lol , ze mogen trouwens hier van wel een remake maken :9~
Alleen hij is wel van 1990 al deze game , de tijd gaat hard toen waren er net 386 uit
En in DOS _/-\o_ :9~

Hier met gele F!

YouTube: Stunts - 'Power Gear' Bug

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 22-03-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

ravw schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:00:
[...]

gele F1 en loopings kan er maar 1 zijn en ook nog eens blokkerig .... Denk in die tijd was ik niets anders aan het doen dan stunts op een P166 :-)

als ik me ogen dicht doe zie ik die banen nog lol , ze mogen trouwens hier van wel een remake maken :9~
Alleen hij is wel van 1990 al deze game , de tijd gaat hard toen waren er net 386 uit
En in DOS _/-\o_ :9~

Hier met gele F!

YouTube: Stunts - 'Power Gear' Bug
Er is al een remake van :) : http://www.ultimatestunts.nl/index.php?page=0&lang=en

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crank0611
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-05 17:59
Hey jongens,

Ik ben op zoek naar een spel dat ik vroeger vaak speelde (PC / XP(?)). Het is van het type breakout (met een paletleje en een bal blokken verwijderen) het enige wat ik me echter nog herinner als extra is dat als je het level faalt er een heks lacht. In latere levels komen er ook grote mieren in voor, die de bal wegkaatsen met een hoge snelheid. Na veel zoeken heb ik jammer genoeg nog niets kunnen vinden, hopelijk herinnert iemand van jullie zich het spel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Laatst online: 04-09 12:59
crank0611 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 01:24:
Hey jongens,

Ik ben op zoek naar een spel dat ik vroeger vaak speelde (PC / XP(?)). Het is van het type breakout (met een paletleje en een bal blokken verwijderen) het enige wat ik me echter nog herinner als extra is dat als je het level faalt er een heks lacht. In latere levels komen er ook grote mieren in voor, die de bal wegkaatsen met een hoge snelheid. Na veel zoeken heb ik jammer genoeg nog niets kunnen vinden, hopelijk herinnert iemand van jullie zich het spel ook.
Was het een browser versie of CD? Hoe vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
crank0611 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 01:24:
Hey jongens,

Fairy treasure? is breakout met een heks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdkjr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:56
Kyumia schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:54:
Ik ben ook opzoek naar een spelletje dat ik vroeger speelde (dacht rond 2000). Het was een 2d tilegame, je was zelf een rondje (met gezicht) en je moest altijd van punt A naar B om het level te halen (je begon links, moest naar rechts). Onderweg kon je gele en rode kralen (?) oppakken voor extra punten. Je had obstakels zoals electriciteitsbarrieres en sommige tiles mocht je maar 1 of 2 keer overheen. Ik kan me herinneren dat bij het opstarten/afsluiten van het spel altijd groot het Hubo-logo in beeld was (de geel/zwarte). Het was niet een heel groot spel, je kon hem dacht ik binnen een uur uitspelen.
Klinkt als Supaplex, staat tegenwoordig in een nieuw jasje op Steam: https://store.steampowered.com/app/833140/Supaplex/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 19:21
jdkjr schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Klinkt als Supaplex, staat tegenwoordig in een nieuw jasje op Steam: https://store.steampowered.com/app/833140/Supaplex/
Bedankt voor je reactie, maar dit is hem helaas niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 18:44
Kent iemand een zwart wit soort drag race spel? Je kon volgens mij superveel modificeren aan je auto en dan ermee racen. Weet niet zeker of het een drag race was. Weet alleen dat je dus of veel kon kopen of uptraden of iets in die geest... erg vage herinneringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:51

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Beavbusi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:13:
Kent iemand een zwart wit soort drag race spel? Je kon volgens mij superveel modificeren aan je auto en dan ermee racen. Weet niet zeker of het een drag race was. Weet alleen dat je dus of veel kon kopen of uptraden of iets in die geest... erg vage herinneringen
Niet echt zwart-wit, maar wel in glorieuze 16-kleuren. Street Rod? Drag race-spel waarbij je lekker de wagen kon finetunen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 18:44
Trinsec schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:33:
[...]

Niet echt zwart-wit, maar wel in glorieuze 16-kleuren. Street Rod? Drag race-spel waarbij je lekker de wagen kon finetunen.
zoiets was het wel. ook zo"n zij-aanzicht in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:09
OK, een keer een tweede poging wagen voor een spel waarvan ik graag de titel wil weten, maar nog steeds niet gevonden heb.

Het is een oude spel, eind jaren tachtig, begin jaren negentig en ik speelde het op een CGA beeldscherm met de blauw-roze-wit,zwart kleurenstelling. Het is een side-scroller shooter, dus 2D. Als ik me goed herriner was je een mannetje met een roze broek en ik denk een ontbloot wit bovenlijf. Om een of andere rede denk ik dat het een Aziatisch mannetje voor moest stellen.

Wat ik me verder herriner zijn de upgrades die je kon pakken. Deze waren te vinden als vierkantjes in het parcours. Eén daarvan was een lange ladder waar je in kon klimmen uiteraard en weer op kon pakken. Als je deze op de verkeerde manier neerzette, met een fout in de toetsencombinatie, werd deze iets boven de grond geplaatst. Het gevolg was dat je er nog wel in kon klimmen, maar niet meer oppakken en was je hem dus kwijt. Dit was lastig verderop in het spel omdat de beter upgrades wel eens hoog verstopt lagen. Tweede upgrade die ik me herriner was dat je grotere, soort van druppelvormige vuur/lava kogels af kon vuren. Dit was erg nuttig bij een van de bazen, een soort van zeemeermin.

Dat is wat ik me herriner. Hopelijk komt het iemand bekend voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 13:54
MRIdev schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:16:
OK, een keer een tweede poging wagen voor een spel waarvan ik graag de titel wil weten, maar nog steeds niet gevonden heb.

Het is een oude spel, eind jaren tachtig, begin jaren negentig en ik speelde het op een CGA beeldscherm met de blauw-roze-wit,zwart kleurenstelling. Het is een side-scroller shooter, dus 2D. Als ik me goed herriner was je een mannetje met een roze broek en ik denk een ontbloot wit bovenlijf. Om een of andere rede denk ik dat het een Aziatisch mannetje voor moest stellen.

Wat ik me verder herriner zijn de upgrades die je kon pakken. Deze waren te vinden als vierkantjes in het parcours. Eén daarvan was een lange ladder waar je in kon klimmen uiteraard en weer op kon pakken. Als je deze op de verkeerde manier neerzette, met een fout in de toetsencombinatie, werd deze iets boven de grond geplaatst. Het gevolg was dat je er nog wel in kon klimmen, maar niet meer oppakken en was je hem dus kwijt. Dit was lastig verderop in het spel omdat de beter upgrades wel eens hoog verstopt lagen. Tweede upgrade die ik me herriner was dat je grotere, soort van druppelvormige vuur/lava kogels af kon vuren. Dit was erg nuttig bij een van de bazen, een soort van zeemeermin.

Dat is wat ik me herriner. Hopelijk komt het iemand bekend voor.
Klinkt als Karnov:

YouTube: Karnov gameplay (PC Game, 1987)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:09
@Lizard Merci, dat is hem! Lang naar gezocht. Voordeel daarvan was weer dat ik veel andere heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Laatst online: 11:11
Ik ben op zoek naar een game dat ik op de PlayStation 3 heb gespeeld. Het is een soort Krakout, waarbij je blokjes in het midden moet wegspelen door er een bal tegenaan te laten gaan. Het veld beweegt van rechts naar links en als de blokjes aan de linkerkant van je scherm komt, ben je af. Volgens mij kon je dit ook met tweeen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Farrell schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:10:
Ik ben op zoek naar een game dat ik op de PlayStation 3 heb gespeeld. Het is een soort Krakout, waarbij je blokjes in het midden moet wegspelen door er een bal tegenaan te laten gaan. Het veld beweegt van rechts naar links en als de blokjes aan de linkerkant van je scherm komt, ben je af. Volgens mij kon je dit ook met tweeen spelen.
Shatter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Laatst online: 11:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Douw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-09-2020
Ik ben op zoek naar een computer spel dat ik een tijdje heb gespeeld in 2006-2009 of zo (ik was jong en weet het niet meer zo precies). het heette iets als '... en het natuurreservoir' maar dat kan ook fout zijn want als ik dit Google vind ik niets concreets.
Het doel van het spel was 4 onderdelen/elementen van het reservoir die gestolen waren door robots. Er zijn dus vier levels. Elk level was dan in het thema van een van die elementen(iets als aarde, natuur, water, vuur). Aan het eind van zo'n level vocht je een van de robots. Dit was niet zo speciaal je moest een kubus in de juiste kleur naar de robot toegooien of zo.
Andere dingen die ik me kan herinneren zijn spring spekkies. Als je daar op sprong werd je de lucht in gooit. Ook moest je groene ballen verzamelen die me deden laten denken aan het logo van BP. Als laatste had was de hoofd persoon een klein jongetje die geen traditionele wapens had maar hij gooit bijvoorbeeld een trompet naar iemand toe.

Alvast bedankt want ik ben hier al maanden naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal, ik zoek al tijden een spel dat ik rond 1990 gespeeld heb. Het was in het zwart/groen, zij aanzicht. Het is een mannetje die de vijand ontloopt en dmv hamers muren kon doorbreken. Je moest echt In de juiste volgorde lopen, anders kwam je niet goed uit om naar de volgende ruimte te gaan. Wie weet iets? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:21
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:56:
Beste allemaal, ik zoek al tijden een spel dat ik rond 1990 gespeeld heb. Het was in het zwart/groen, zij aanzicht. Het is een mannetje die de vijand ontloopt en dmv hamers muren kon doorbreken. Je moest echt In de juiste volgorde lopen, anders kwam je niet goed uit om naar de volgende ruimte te gaan. Wie weet iets? Alvast bedankt.
Klinkt als Loderunner of King's Valley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kings valley is het! Ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Dat type spel heb ik grijs gespeeld als kind.
Deel 2 van Kings Valley was grafisch en qua geluid zoveel stappen beter.
Later kreeg ik een Amiga en heb ik veel PP Hammer gespeeld.

Nostalgie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Laatst online: 12-09 18:10
Hallo,

Ik ben opzoek naar een oud spel in een nostalgisch moment. het is niet echt een game maar meer zn spelletje voor op funnygames of spele,nl van rond 2005? . het was volgens mij een mix tussen tower defense en lane attack (als zoiets bestaat). het was een 2d game met het perspectief van boven, het had je aan beide kanten een base met meerdere wegen naar elkaar toe. er waren verschillende maps waar je op kon spelen maar het was volgens mij altijd blauw tegen rood (misschien ook andere kleuren.) je had op elke map 3 verschillende vecht onderdelen, land met tanks, een deel vliegend met vliegtuigen en helicopters en een met water voor boten. je speelde het spel door alleen de voertuigen te rekruteren (je bestuurde ze niet) en het kon op het einde best veel voertuigen in het beeld komen (al in de ogen van een 8 jarig kind denk ik) maar de art style was volgens mij heel simpel. (de lanes met wat groen ertussen wat bomen moesten voorstellen)

zou iemand weten wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Laatst online: 12-09 18:10
Zagre schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:22:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een oud spel in een nostalgisch moment. het is niet echt een game maar meer zn spelletje voor op funnygames of spele,nl van rond 2005? . het was volgens mij een mix tussen tower defense en lane attack (als zoiets bestaat). het was een 2d game met het perspectief van boven, het had je aan beide kanten een base met meerdere wegen naar elkaar toe. er waren verschillende maps waar je op kon spelen maar het was volgens mij altijd blauw tegen rood (misschien ook andere kleuren.) je had op elke map 3 verschillende vecht onderdelen, land met tanks, een deel vliegend met vliegtuigen en helicopters en een met water voor boten. je speelde het spel door alleen de voertuigen te rekruteren (je bestuurde ze niet) en het kon op het einde best veel voertuigen in het beeld komen (al in de ogen van een 8 jarig kind denk ik) maar de art style was volgens mij heel simpel. (de lanes met wat groen ertussen wat bomen moesten voorstellen)

zou iemand weten wat dit zou kunnen zijn?
ik heb het volgens mij al gevonden, het was strategy defense 3 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een educatief spel gespeeld in op de windows 95. Gespeeld in het jaar 1999/2000.

Je was een poppetje in een stad/op een berg waar een sneeuwstorm waaide.
Je moest aan de hand van een aantal rekenspelletjes (ik herinner me spelletjes met kloktijden en gewichtjes), sneeuwballen verzamelen. Met deze sneeuwballen kon je op bepaalde plekken stapels maken van maximaal 10. Per platform moest je 3 cadeau's verzamelen, welke je kon vinden door een stapel van een specifiek aantal sneeuwballen te maken. Als dit was gelukt werd je omhoog geschoten. Als je over 3 platforms 9 cadeau's had gevonden, mocht je een kasteel in. Daar gaf je de cadeau's aan de koning, en werd je weer naar beneden geschoten en kon je weer opnieuw beginnen. Het totaal aantal cadeau's wat verzameld werd werd bijhouden, en je kon sterren verzamelen hiermee.

Ik kan me vaag iets herinneren in de titel met ijzige sneewstorm of iets dergelijk, maar kan helaas niets vinden.

Edit: Gevonden, Ontdekkingstocht in de ijzige rekenstorm!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2019 17:29 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 72 Laatste