Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
DominoNL schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:01:
Help! Ik zoek een game, volgens mij was hij er voor de SNES met 3 robotjes; een gele, een blauwe en een roze. De blauwe had volgens mij een Lasso als wapen en het was een beetje een side-scroller ala mega-man. Ik weet ook dat deel 2 in ieder geval begon met een top-down space-shooter ala Phalanx. Als naam staat (chief?) quimby me bij, maar ik sluit niet uit dat we dat door onze jonge leeftijd zelf hebben verzonnen, want daar vind ik in ieder geval niets op. Wie weet waar ik het over heb? :3

[...]
Chief Quimby is van Inspector Gadget, dat heeft een release op de SNES maar lijkt me stug dat er iets met robots was los van al het mechanische aan Inspector Gadget zelf (gouden serie, destijds :+ )

• DominoNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-01 16:42

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Exorcist schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:24:
[...]

Chief Quimby is van Inspector Gadget, dat heeft een release op de SNES maar lijkt me stug dat er iets met robots was los van al het mechanische aan Inspector Gadget zelf (gouden serie, destijds :+ )
Nee, dat bedoelde ik niet. Net nog even letterlijk de volledige lijst met games voor de SNES afgegaan. Ik bedoelde Pop'n Twinbee. :Y) Thanks voor het meedenken iig!

DominoNL wijzigde deze reactie 01-11-2018 17:02 (3%)

• supayoshi
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19-01 12:02
Ik ben voor wat mensen en nostalgie opzoek naar oude DOS games, met een educatief karakter. Waaronder rekensommen maken, muurtje metselen en nog wat oude - simpele maar leuke games voor MSDOS, welke veel op school gebruikt werden. Ik heb geen idee wie de uitgever destijds was, maar misscien kan iemand helpen?

• marsmellow77
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11-01 17:55
Hoi allemaal,

ik zoek een spel waarbij je een vierkantje moest lopen en op het moment dat je vier aansluitende lijnen had (een vierkant) het vierkantje gevuld werd met een kleur. Uiteindelijk moest je een heel speelveld vullen op die manier.. Het was een spel voor de msx of atari spelcomputer. Verder zoek ik nog een spel waarbij een dikke blote man door allerlei kamers liep, waarbij het doel was om de beste man aan te kleden en te zoeken naar diverse voorwerpen. Een kamer was in mijn herinnering vaak maar 1 kleur (dus gele muur, deur, ramen etc) Ook dit was voor de msx (of atari 2600/5200 maar dat geloof ik niet). Ik heb echt geen idee meer, het is in ieder geval een jaren 80 spel.

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:45

azz_kikr

Heet patatje :o

marsmellow77 schreef op maandag 12 november 2018 @ 00:57:
Hoi allemaal,

ik zoek een spel waarbij je een vierkantje moest lopen en op het moment dat je vier aansluitende lijnen had (een vierkant) het vierkantje gevuld werd met een kleur. Uiteindelijk moest je een heel speelveld vullen op die manier.. Het was een spel voor de msx of atari spelcomputer. Verder zoek ik nog een spel waarbij een dikke blote man door allerlei kamers liep, waarbij het doel was om de beste man aan te kleden en te zoeken naar diverse voorwerpen. Een kamer was in mijn herinnering vaak maar 1 kleur (dus gele muur, deur, ramen etc) Ook dit was voor de msx (of atari 2600/5200 maar dat geloof ik niet). Ik heb echt geen idee meer, het is in ieder geval een jaren 80 spel.
Die eerste...Styx?
Met die blote man....errrrrrrrrr :+

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Hoi allemaal,

Die eerste is waarschijnlijk Qix of een afgeleide daarvan. De 2e zegt mij niks

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19-01 23:21

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Hoi allemaal,

Die 2e: wellicht iets van Leisure Suit Larry?

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Trinsec
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:53

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Flimovic schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:17:
[...]

Die 2e: wellicht iets van Leisure Suit Larry?
Normaal wil Larry toch juist uitgekleed worden? Het liefst met een vrouw in de buurt. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• klaps
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17-01 15:16
Vroeger (rond 2002) speelde ik regelmatig een vaag spel op de PC van mijn vader. Het had een perspectief van schuinboven (2.5d, isometrisch, ik weet niet precies hoe dat wordt genoemd).

Het was een action/adventure spel waarin je controle had over verschillende personages. Volgens mij waren dit er 4. Deze stonden en starten allemaal vanaf dezelfde plek. Je moest de map verkennen en overal waren er vijanden te zien. Je kon gebouwen binnen lopen en de vijanden uitschakelen d.m.v. wapens. Als je personage dood ging, ging je over naar de volgende tot dat ze allemaal dood waren. Het speelde zich af in het heden, dus er waren wapens zoals pistolen en geweren.

Ik kan me nog vaag herinneren dat de map er groen uit zag (veel gras, een paar bomen, etc) en een paar militaire gebouwen had. Verder kom ik niet.

klaps wijzigde deze reactie 12-11-2018 13:05 (7%)
Reden: toevoegingen beschrijving

• Crillius
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10-01 15:14
klinkt n beetje als Commandos

• Exorcist
  • Niet online
klaps schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:02:
Vroeger (rond 2002) speelde ik regelmatig een vaag spel op de PC van mijn vader. Het had een perspectief van schuinboven (2.5d, isometrisch, ik weet niet precies hoe dat wordt genoemd).

Het was een action/adventure spel waarin je controle had over verschillende personages. Volgens mij waren dit er 4. Deze stonden en starten allemaal vanaf dezelfde plek. Je moest de map verkennen en overal waren er vijanden te zien. Je kon gebouwen binnen lopen en de vijanden uitschakelen d.m.v. wapens. Als je personage dood ging, ging je over naar de volgende tot dat ze allemaal dood waren. Het speelde zich af in het heden, dus er waren wapens zoals pistolen en geweren.

Ik kan me nog vaag herinneren dat de map er groen uit zag (veel gras, een paar bomen, etc) en een paar militaire gebouwen had. Verder kom ik niet.
Klinkt heel erg als Syndicate, al is dat spel uit 1993/94 meen ik.

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-01 22:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

Exorcist schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:14:
[...]

Klinkt heel erg als Syndicate, al is dat spel uit 1993/94 meen ik.
syncdicate
commandos
jagged alliance
x-com

Of 1 van de 100 klonen daarvan :)
Dus dat beperkt het niet echt.

Was het realtime of turnbased ?

heuveltje wijzigde deze reactie 12-11-2018 13:19 (10%)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• klaps
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17-01 15:16
heuveltje schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:19:
[...]

syncdicate
commandos
jagged alliance
x-com

Of 1 van de 100 klonen daarvan :)
Dus dat beperkt het niet echt.

Was het realtime of turnbased ?
Ja! Jagged Alliance. En dan deel 2. Ik herken de hud. Thanks _/-\o_ :D

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 16:30
Hoi allemaal,

Eerste is een variant op 'kamertje verhuren'.
Misschien kun je onder die naam het juiste spel googelen?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hoi allemaal,

ik zoek een spel waarbij je een vierkantje moest lopen en op het moment dat je vier aansluitende lijnen had (een vierkant) het vierkantje gevuld werd met een kleur. Uiteindelijk moest je een heel speelveld vullen op die manier..
Aardappel schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:39:
[...]

Eerste is een variant op 'kamertje verhuren'.
Misschien kun je onder die naam het juiste spel googelen?
Kamertje verhuur kan, maar ik gok op qix
of waarschijnlijker, 1 van de letterlijk duizenden klonen daarvan.
Ik heb er nog een moderne kloon op mijn steam account, best grappig voor af en toe.
Kan alleen ff niet op de naam komen :P

Op de 286 hadden we er trouwens nog 1 waarbij de achtergrond bestond uit sexy pinup plaatjes.
Hoeveel moeite we als 11 jarige wel niet gestoken hebben in het te proberen te unlocken van die 640*480 (of nog lager) afbeeldingen :X

* heuveltje denkt dat de jeugd tegenwoordig maar verwent word, wij moesten nog werken voor ons fap materiaal :P

heuveltje wijzigde deze reactie 12-11-2018 15:33 (55%)

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-01 16:25
Pff mazzelaar. Wij moesten het doen met Strip Poker voor de 286. En we kenden de spelregels eigenlijk niet echt :P

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• marsmellow77
  • Laatst online: 11-01 17:55
Kreeg van iemand anders de titel: Met die blote vent heeft “streaker” en is een msx spel... en inderdaad Qix lijkt er verdomd veel op, bedankt allemaal!!

• Kayleighh
  • Laatst online: 03-12-2018
Heksen computerspel jaren '90 of '00!

Ik ben op zoek naar de naam van een spel wat ik vroeger speelde op onze computer. Wat ik me kan herinneren is dat de heks vliegles kreeg en dan moest je dus een aanloop nemen en op het juiste moment vliegen. Er was ook iets met een kamer en een grote stoel die volgens mij ook 'De Stoel' werd genoemd en iets met elektrische geluiden.

• BravoWhiskyAlfa
  • Laatst online: 07-01 14:39
Hi,

Eerste post van mij hier;

Ik ben op zoek naar spelletje dat ik vroeger op de basischool speelde (moet rond '98 geweest zijn, spel is wellicht wat ouder). Je had in dit spel een 6-tal verschillende doolhoven, een beetje in de Pac-Man stijl, waarin je een "boef" bent die vlucht voor een politieagent.Onderweg verzamel je stukken goud / munten / zakken geld in het doolhof. Zodra je een doolhoof helemaal leeg had geroofd, kwam er een extra politieagent bij. In mijn herinnering heet het Gotcha! en was de interface in het Duits.

Screenshot: https://imgur.com/a/QXaWLaH

• Lizard
  • Laatst online: 13-01 13:21
BravoWhiskyAlfa schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:36:
Hi,

Eerste post van mij hier;

Ik ben op zoek naar spelletje dat ik vroeger op de basischool speelde (moet rond '98 geweest zijn, spel is wellicht wat ouder). Je had in dit spel een 6-tal verschillende doolhoven, een beetje in de Pac-Man stijl, waarin je een "boef" bent die vlucht voor een politieagent.Onderweg verzamel je stukken goud / munten / zakken geld in het doolhof. Zodra je een doolhoof helemaal leeg had geroofd, kwam er een extra politieagent bij. In mijn herinnering heet het Gotcha! en was de interface in het Duits.

Screenshot: https://imgur.com/a/QXaWLaH
Hier is dezelfde discussie geweest maar zonder een oplossing:
http://www.dosgames.com/forum/about20496.html

Lijkt trouwens inderdaad gotcha te zijn:

https://www.gutefrage.net...piel-inetwa-so-wie-pacman

• Bakkertjuhh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13-01 22:31
Is er iemand die me kan helpen aan een "spel", wat volgens mij ooit uitgegeven is door Melkunie. Ik ben er afgelopen weken een paar keer naar op zoek geweest, voor op mijn 386 8)

In het spel maak je melk, yoghurt of vla in een melkfabriek, waarbij je de melk moet pasteuriseren, etc.

Ik heb op melkunie gezocht, maar niets kunnen vinden. Ook via google, inclusief dosgame niks..
Iemand een suggestie hoe het wel heet, of waar ik het spel kan scoren?

• Exorcist
  • Niet online
Bakkertjuhh schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:01:
Is er iemand die me kan helpen aan een "spel", wat volgens mij ooit uitgegeven is door Melkunie. Ik ben er afgelopen weken een paar keer naar op zoek geweest, voor op mijn 386 8)

In het spel maak je melk, yoghurt of vla in een melkfabriek, waarbij je de melk moet pasteuriseren, etc.

Ik heb op melkunie gezocht, maar niets kunnen vinden. Ook via google, inclusief dosgame niks..
Zou het ook wel willen weten en heb ook nog gezocht maar zonder succes helaas.
Speelde destijds (groep zeven/acht in 1993/1994) Thuis in het Milieu, jouw spel en nog een spel met...wezens door een soort doolhof van mais en een monorail, meer weet ik er niet van Kom echter niet op de titels van deze spellen.

Staat me nog bij dat er ondergrondse tanks waren waarbij je melk of vla (?) moest opzuigen en wegbrengen maar daar is alles mee gezegd. Thuis in het Milieu heb ik gelukkig wel (in een DOS VM) maar die andere twee... :P

• Jorissie87
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 17-01 12:49

Jorissie87

No diggity

Bakkertjuhh schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:01:

Geen idee maar dit lijkt mij vrij eenvoudig uit te vinden met een simpel mailtje/telefoontje naar Melkunie. Een klantenservice is alleen maar blij met een vraag zoals deze tussen de zeurende klanten door :+

i7 7700K | MSI GTX1080 | GigaByte Z270X | 16GB@3200Mhz | H100i | 960 EVO 250GB | 840 PRO 256GB | CM Storm Stryker | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Asus 24" HD 144Hz | KB: SS 6GV2 | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• A3aaN79
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 17-01 10:53
Ik ben op zoek naar twee C64 spelletjes die ik als klein jochie gespeeld heb bij mijn neef.
Het is al even terug, misschien al wel een jaar of 30 :+ .

Spel 1:
Het leek op Aztec Challenge, echter was dit met een vliegtuig met in de verte een toren.
Op weg naar de toren moest je allerlei vijanden neerschieten.
Hoe verder het level vorderde hoe groter de toren in beeld kwam.
Eenmaal dichtbij genoeg moest je deze kapot schieten om door te gaan naar het volgende level.

Spel 2:
Je speelde als gevechtshelikopter vanaf een vliegdekschip en zag het speelveld van bovenaf.
Al vliegende moest je vijandige boten, vliegtuigen, helikopters, gebouwen enz. kapot schieten.
Ik kan me het doel niet meer voor de geest halen en wat de trigger was voor het eventuele volgende level.

Wie o wie kan mij verder helpen?

• Flex0r
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-01 17:33
A3aaN79 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:43:
Spel 2:
Je speelde als gevechtshelikopter vanaf een vliegdekschip en zag het speelveld van bovenaf.
Al vliegende moest je vijandige boten, vliegtuigen, helikopters, gebouwen enz. kapot schieten.
Ik kan me het doel niet meer voor de geest halen en wat de trigger was voor het eventuele volgende level.

Raid on Bungeling Bay misschien?
https://www.c64-wiki.com/wiki/Raid_on_Bungeling_Bay

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:00
Ik ben op zoek naar twee C64 spelletjes die ik als klein jochie gespeeld heb bij mijn neef.
Het is al even terug, misschien al wel een jaar of 30 :+ .

Spel 2:

Desert Strike?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 16:30

Spel 2:

Thunder Blade?

• A3aaN79
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 17-01 10:53
Jaaa dat is hem!! Bedankt _/-\o_

@Wylana helaas, die game en jungle strike kende ik wel.

@Aardappel helaas ook niet, maar toch bedankt

EDIT: Heb de eerste game ook gevonden: Stealth

A3aaN79 wijzigde deze reactie 29-11-2018 16:41 (11%)

• Zenyatta
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15:17

Zenyatta

Tsjakka!

Toen Zenyatta nog klein(er) was, heeft hij op de pc een spel gespeeld. Daarvan is hij de naam nu vergeten, terwijl hij dit spel ergens probeert te scoren. Begin jaren 2000 heb ik het voor het laatst gespeeld. Ik denk dat het toen ook al een paar jaar oud was. Vermoedelijk is het voor het eerst verschenen tussen 1996 en 2000.

Het was een 1st (of 3rd, dat weet ik niet meer zeker) person shooter like game, dat vanaf cdrom geinstalleerd werd. Het zat in zo'n vierkant doosje (niet in een modern dvd doosje). In mijn herinnering had het een witte cover met een soort ogen of bril in het midden.

Bij het eerste level reed je in een soort van trike rond om je tegenstanders (soort aliens of monsters) op te sporen en te fraggen. Je kon in het spel betere wapens vinden en ook rondcrossen in een soort quad. En volgens mij ook te voet. Een redelijk open wereld.

De omgeving was in mijn herinnering in veel levels bruin (modderig) en vaak heuvelig. En dat alles zag er dan 3d uit. Vond ik in die tijd fantastisch. Ik denk dat het een beetje in de categorie Carmageddon kwaliteit geweest is. Gebouwen kan ik me niet herinneren. Ook kon je volgens mij niet vliegen.

Ik dacht me te herinneren dat het spel een naam had die leek op Dune, maar daar kan ik niets op terugvinden. Met alle zoektermen die ik tot nu toe heb gebruikt, kan ik niets terugvinden. En ook filteren in https://www.mobygames.com/browse/games heeft nog geen herkenning opgeleverd. Wikipedia ook niet...

Heeft een van jullie een idee welk spel dit geweest kan zijn?

Wat het niet geweest is, is Quake, Doom, Dune, Duke Nukem, Carmageddon.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze signature.

• Trinsec
  • Laatst online: 16:53

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Zoek eens naar het doosje van 'Dune 2000', komen ogen in voor. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Trinsec schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:07:
Zoek eens naar het doosje van 'Dune 2000', komen ogen in voor. ;)
Je hebt gelijk, maar dat is een totaal ander spel. In mijn herinnering heeft het doosje er iets van weg, maar Dune 2000 is een soort Red Alert type game, geen 1st person. Helaas nog niet wat ik zoek. :'(

Thanks voor het meedenken though :)

Zenyatta wijzigde deze reactie 05-12-2018 22:39 (4%)

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Zenyatta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:38:
[...]

Je hebt gelijk, maar dat is een totaal ander spel. In mijn herinnering heeft het doosje er iets van weg, maar Dune 2000 is een soort Red Alert type game, geen 1st person. Helaas nog niet wat ik zoek. :'(

Thanks voor het meedenken though :)
Command & Conquer: Renegade dan?
Hoesje met bril, first person en je kunt rondrijden.

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Trasos schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:03:
[...]

Command & Conquer: Renegade dan?
Hoesje met bril, first person en je kunt rondrijden.
Renegade was het ook niet. Er waren volgens mij helemaal geen gebouwen.

• Arunia
  • Laatst online: 17:09
@Zenyatta Redline? En dan niet het racespel.
Alhoewel dat spel ook eigenlijk niet kan ivm trike wat er niet in zit.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• zwiep
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-01 14:34
Arunia schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:18:
@Zenyatta Redline? En dan niet het racespel.
Alhoewel dat spel ook eigenlijk niet kan ivm trike wat er niet in zit.
Dat is ook het spel waar ik aan dacht

• greyfox1987
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:48
Zenyatta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:12:
Toen Zenyatta nog klein(er) was, heeft hij op de pc een spel gespeeld. Daarvan is hij de naam nu vergeten, terwijl hij dit spel ergens probeert te scoren. Begin jaren 2000 heb ik het voor het laatst gespeeld. Ik denk dat het toen ook al een paar jaar oud was. Vermoedelijk is het voor het eerst verschenen tussen 1996 en 2000.

Het was een 1st (of 3rd, dat weet ik niet meer zeker) person shooter like game, dat vanaf cdrom geinstalleerd werd. Het zat in zo'n vierkant doosje (niet in een modern dvd doosje). In mijn herinnering had het een witte cover met een soort ogen of bril in het midden.

Bij het eerste level reed je in een soort van trike rond om je tegenstanders (soort aliens of monsters) op te sporen en te fraggen. Je kon in het spel betere wapens vinden en ook rondcrossen in een soort quad. En volgens mij ook te voet. Een redelijk open wereld.

De omgeving was in mijn herinnering in veel levels bruin (modderig) en vaak heuvelig. En dat alles zag er dan 3d uit. Vond ik in die tijd fantastisch. Ik denk dat het een beetje in de categorie Carmageddon kwaliteit geweest is. Gebouwen kan ik me niet herinneren. Ook kon je volgens mij niet vliegen.

Ik dacht me te herinneren dat het spel een naam had die leek op Dune, maar daar kan ik niets op terugvinden. Met alle zoektermen die ik tot nu toe heb gebruikt, kan ik niets terugvinden. En ook filteren in https://www.mobygames.com/browse/games heeft nog geen herkenning opgeleverd. Wikipedia ook niet...

Heeft een van jullie een idee welk spel dit geweest kan zijn?

Wat het niet geweest is, is Quake, Doom, Dune, Duke Nukem, Carmageddon.
Ik zat te denken aan Halo.. maar dat is 'm niet, denk ik?

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:59
Wikipedia: List of first-person shooters

Je kan op Datums Sorteren.

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

zwiep schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:29:
[...]

Dat is ook het spel waar ik aan dacht
Als ik de screenshots zie, doet het nog geen belletje rinkelen...
greyfox1987 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:00:
[...]

Ik zat te denken aan Halo.. maar dat is 'm niet, denk ik?
Halo was het ook niet inderdaad... Het is denk ik niet een game geweest van zo'n grote uitgever... Weet niet precies wanneer het uitgekomen is ook.

Zenyatta wijzigde deze reactie 06-12-2018 15:43 (25%)

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Zenyatta schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:43:
[...]

Als ik de screenshots zie, doet het nog geen belletje rinkelen...

[...]

Halo was het ook niet inderdaad... Het is denk ik niet een game geweest van zo'n grote uitgever... Weet niet precies wanneer het uitgekomen is ook.
Hmmm, volgens mij weet ik welke game je zoekt. Was een quad of trike die je in 3rd person ziet, je kon ook af-/uitstappen. De wereld lijkt redelijk open, maar er je kunt niet de heuvels op, er is dus wel een pad uitgezet. Er staan overal tonnen die uiteraard ontploffen als je er op schiet.

De wagen en persoon waren 2d sprites, en de heuvels zelf waren eentonig bruin, en volgens mij uit voxels opgebouwd.

Helaas heb ik nu hetzelfde probleem nu moet ik weten hoe die game heet.

Misschien iets van dunebuggy ofzo?

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Magic schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:12:
[...]

Hmmm, volgens mij weet ik welke game je zoekt. Was een quad of trike die je in 3rd person ziet, je kon ook af-/uitstappen. De wereld lijkt redelijk open, maar er je kunt niet de heuvels op, er is dus wel een pad uitgezet. Er staan overal tonnen die uiteraard ontploffen als je er op schiet.

De wagen en persoon waren 2d sprites, en de heuvels zelf waren eentonig bruin, en volgens mij uit voxels opgebouwd.

Helaas heb ik nu hetzelfde probleem nu moet ik weten hoe die game heet.

Misschien iets van dunebuggy ofzo?
Ik denk dat je aan hetzelfde spel denkt als ik. Die barrels waar je op kon schieten doen me een belletje rinkelen!

Op Dunebuggy kan ik niets terugvinden in Google. Maar wel een afbeelding die de sfeer en stijl redelijk weergeeft:

Is niet van het spel, maar lijkt er wel erg op imho. Met name wat landschap betreft. Hier wel wat meer sneeuw dan in de meeste levels.

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Zenyatta schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:01:
[...]

Ik denk dat je aan hetzelfde spel denkt als ik. Die barrels waar je op kon schieten doen me een belletje rinkelen!

Op Dunebuggy kan ik niets terugvinden in Google. Maar wel een afbeelding die de sfeer en stijl redelijk weergeeft:
[Afbeelding]

Is niet van het spel, maar lijkt er wel erg op imho. Met name wat landschap betreft. Hier wel wat meer sneeuw dan in de meeste levels.
Moest ff flink wat google-fu uitoefenen, maar de game die ik bedoel was DOG: fight for your life. Boedoel jij die ook?

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Magic schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:47:
[...]

Moest ff flink wat google-fu uitoefenen, maar de game die ik bedoel was DOG: fight for your life. Boedoel jij die ook?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Volgens mij is dat m! Ik ga eens kijken of ik die kan scoren!

Dank voor het meezoeken!

• Arunia
@Zenyatta https://www.amazon.de/D-O...r-your-life/dp/B00004TOJY 10 euro.
Volgens mij gewoon in het Engels. Maar dat moet je even uitzoeken.

• gamenoob
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 08-12-2018
Ik zoek een spel wat ik vroeger als kind heb gespeeld en kan het nergens vinden. Nu had iemand in 2016 al in dit topic het over het spel wat ik bedoel. Diegene heeft volgens mij geen antwoord gekregen dus ik ga het nog maar een keer proberen. De andere die er om vroeg wist gelukkig meer dan ik!

Wat ik nog weet:
- Origineel Nederlands spel voor kinderen
- Uitgegeven tussen 1990 en 2000
- Muziek van Herman van Veen (o.a. het nummer 'Toveren') ( dit was echt het enige wat ik nog wist)
- Het spel is een beetje als een point en click met puzels en gaat geloof ik over een jongen die zoek/vermist is. Er komt o.a. een scene in voor dat je op de zolder van het huis met een zaklamp aan het zoeken bent. Ik geloof dat je in bepaalde scene's een vlieg of lieveheersbeestje bent. Ook kan mij een scene herinneren van een gang(kast) en een keuken. Je gaat het hele huis door om aanwijzingen te zoeken naar waar wat er met die jongen gebeurd is,

• supayoshi
opnieuw mijn vraag,

Ik ben opzoek naar diverse spellen uit het onderwijs, gedurende de jaren 90, gespeeld op DOS en Windows 3.11
Waaronder:
- Clowns voor Windows ( programma met kleurplaten, opdrachten en eenvoudige dingen, peuter programma)
- Rekenprogramma's (muurtje- metselen, keersommen maken, tafels)
- Meer van dit soort rekenspelletjes voor MSDOS en Windows
Iemand?

dank

• Arunia
@supayoshi
http://vetusware.com/os/Windows%25203.x/?os=2&page=7
Als ik zoek op clowns windows 3.11 staat deze onder google. Je moet even op de pagina zoeken naar Clowns.
Ik herken die spellen trouwens wel. Staat me ook iets bij dat wij dat vroeger met een pc van school thuis (mijn ouders waren leerkracht en mochten in de zomervakantie een pc lenen) dit soort spelletjes gedaan hebben.

• supayoshi
Arunia schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:55:
@supayoshi
http://vetusware.com/os/Windows%25203.x/?os=2&page=7
Als ik zoek op clowns windows 3.11 staat deze onder google. Je moet even op de pagina zoeken naar Clowns.
Ik herken die spellen trouwens wel. Staat me ook iets bij dat wij dat vroeger met een pc van school thuis (mijn ouders waren leerkracht en mochten in de zomervakantie een pc lenen) dit soort spelletjes gedaan hebben.
Thanks!!

Ja weet je ook hoe die andere spellen heten?

• Freakie1NL
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-01 06:55
Ben opzoek naar een spel.
Is al een oudje. Minstens 20 jaar oud.
In het spel ben je een vrachtwagen chauffeur. Het spel is geheel textbased en had een typische MS DOS uitstraling. Je moest aan het begin van het spel je leeftijd invoeren en mocht dus als 18 jarige vrachtwagen rijden. Vervolgens kon je kiezen wat voor soort vervoer, bestemming en snelheid. Snelheid bepaalde dan weer de kans op boetes enzo. Alles werd tekstueel duidelijk gemaakt en de gevolgen van je keuzes waren eveneens tekstueel.

Ik heb het spel gespeeld toen ik nog erg klein was, dus het was ook in het Nederlands.

Bij wie doet dit een belletje rinkelen?

• marapuru
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 29-12-2018
Freakie1NL schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:44:
In het spel ben je een vrachtwagen chauffeur. Het spel is geheel textbased en had een typische MS DOS uitstraling. Je moest aan het begin van het spel je leeftijd invoeren en mocht dus als 18 jarige vrachtwagen rijden. Vervolgens kon je kiezen wat voor soort vervoer, bestemming en snelheid. Snelheid bepaalde dan weer de kans op boetes enzo. Alles werd tekstueel duidelijk gemaakt en de gevolgen van je keuzes waren eveneens tekstueel.

Ik heb het spel gespeeld toen ik nog erg klein was, dus het was ook in het Nederlands.

Bij mij!

Ik kan me herinneren dat deze game gebundeld was met 'limonade verkopen'. Een simpele DOS game waarbij je per dag het recept van je limonade ging aanpassen.

• energydrank
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:57

energydrank

Sorry, Niet thuis!

Freakie1NL schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:44:

Cross Country of Big Rig toevallig?

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• marapuru
  • Registratie: september 2004
energydrank schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:53:
[...]

Voor mij was het in elk geval Big Rig, thanks!

• Freakie1NL
energydrank schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:53:
[...]

Thx, maar helaas niet. Heb beide even opgezocht. Het spel wat ik zoek had 0,0 ingame graphics en was puur tekst based. Je zag dus nooit echt een vrachtwagen, textueel werd meegedeeld dat je moest tanken, file stond etc.

• Jorissie87
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 17-01 12:49

Jorissie87

No diggity

Freakie1NL schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:27:

[...]

Thx, maar helaas niet. Heb beide even opgezocht. Het spel wat ik zoek had 0,0 ingame graphics en was puur tekst based. Je zag dus nooit echt een vrachtwagen, textueel werd meegedeeld dat je moest tanken, file stond etc.
Volgens mij is er van Big Rig ook een textuele variant zie:
https://obscuritory.com/w...oads/2012/01/bigrig_1.png
Weet je zeker dat je die niet bedoeld?

i7 7700K | MSI GTX1080 | GigaByte Z270X | 16GB@3200Mhz | H100i | 960 EVO 250GB | 840 PRO 256GB | CM Storm Stryker | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Asus 24" HD 144Hz | KB: SS 6GV2 | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• Freakie1NL
Ja dat is hem! Was wel in het Nederlands, maar dit ziet er wel heel bekend uit. Eerste spel wat ik ooit speelde op de PC.

• Anjaarma
  • Registratie: december 2018
Hallo,

Ik ben op zoek naar een kinder computerspel van de jaren 90-2000. Het spel bestond uit verschillende omgevingen/werelden (vb. Jungle, moestuin, e.d.) waar je met een lift naartoe moest. Wat je dan precies moest doen weet ik niet meer. Op een bepaald moment komen er blauwe/paarse mannetjes in beeld die je moet vangen.

Iemand hiermee bekend en weet hoe het heet?

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Ik zoek de namen van vier spellen, het is een enorme long-shot maar wie weet:

1) Een text-based spel op de Philips P2000 waar je iets van grondstoffen (of iets dergelijks) moest inkopen of iets moest verbouwen (granen ofzo). Ik weet nog dat er af en toe een ramp gebeurde waardoor je het kwijt kon raken (blikseminslag ofzo). Meer weet ik er helaas ook niet over te vertellen, ik geloof dat het in Nederlands was.

2) In het vroegere NINT-museum (thans: NEMO) in Amsterdam had je een soort text-based handelsspel waarbij je in goederen kon handelen over de wereld. Weet iemand toevallig hoe dit programma/spel heette?

3) Een spel in het Wilde Westen op de MSX. Meer weet ik er echt niet meer van behalve dat je kon schieten. Volgens mij was het wel een A-titel (geen indie game ofzo). Iemand enig idee? Het was een arcade game.

4) Als laatste op de C=64 ook een spel in het Wilde Westen maar dan een grafisch adventure spel dat zich in een dorpje afspeelde en je met de dorpsbewoners kon praten. Je moest de goeie dingen zeggen uit bijv. drie keuzes, anders konden ze je neerschieten. Jij was de sheriff van het dorp. Met de joystick kon je ook op hun richten en schieten.

CyberMania wijzigde deze reactie 25-12-2018 21:49 (30%)

• Lizard
  • Laatst online: 13-01 13:21
CyberMania schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:45:

[...]

4) Als laatste op de C=64 ook een spel in het Wilde Westen maar dan een grafisch adventure spel dat zich in een dorpje afspeelde en je met de dorpsbewoners kon praten. Je moest de goeie dingen zeggen uit bijv. drie keuzes, anders konden ze je neerschieten. Jij was de sheriff van het dorp. Met de joystick kon je ook op hun richten en schieten.
https://www.c64-wiki.com/wiki/Law_of_the_West?

• Jvkloi8
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-01 00:59
Ik zoek een spel wat ik vroeger op de pc speelde, het is een avontuurspel op zee. Je moet van gerecyclede spullen een boot bouwen. Verder kon je allemaal missies doen om spullen te verdienen... beetje vaag maat ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-01 19:42

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

Jvkloi8 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:00:
Ik zoek een spel wat ik vroeger op de pc speelde, het is een avontuurspel op zee. Je moet van gerecyclede spullen een boot bouwen. Verder kon je allemaal missies doen om spullen te verdienen... beetje vaag maat ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Over welk platform / perspectief / jaar hebben we het?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• DeJob
  • Laatst online: 05-01 17:27
Ik zoek een spel dat ik vroeger op de PC heb gespeeld. Ik gok dat het van voor 2000 was, maar dat weet ik niet zeker.

In het spel moest je (onder andere) een omaatje

- medicijnen geven, waarna ze flipte ("tied veur de mediciens") ;
- boodschappen laten doen ("eem met de bus naar de shop" en "boodskaps haaln" ) ;

Het was allemaal 2D en in een soort tekenfilm-achtig thema in elkaar gezet, met simpele animaties volgens mij.

Google kon mij niet helpen :(

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:21
Dat klinkt als één of ander regionaal uitgebracht spel?

• FrankRicard
  • Laatst online: 19-01 17:25
DeJob schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:58:
Ik zoek een spel dat ik vroeger op de PC heb gespeeld. Ik gok dat het van voor 2000 was, maar dat weet ik niet zeker.

In het spel moest je (onder andere) een omaatje

- medicijnen geven, waarna ze flipte ("tied veur de mediciens") ;
- boodschappen laten doen ("eem met de bus naar de shop" en "boodskaps haaln" ) ;

Het was allemaal 2D en in een soort tekenfilm-achtig thema in elkaar gezet, met simpele animaties volgens mij.

Google kon mij niet helpen :(
Ik moet denken aan een of ander Yogho Yogho spel, maar geen idee of dat hem is.

• DeJob
  • Laatst online: 05-01 17:27
FrankRicard schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:29:
[...]

Ik moet denken aan een of ander Yogho Yogho spel, maar geen idee of dat hem is.
Ik zie alleen een sidescrolling game voorbij komen, maar niet wat ik bedoel. Zou best een point-n-click kunnen zijn geweest ofzo...

• Jvkloi8
  • Laatst online: 07-01 00:59
Standeman schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:38:
[...]

Over welk platform / perspectief / jaar hebben we het?
Got it. Het spel heet Miel Monteur recht door zee!

Jvkloi8 wijzigde deze reactie 06-01-2019 17:39 (35%)

• SWAFFELAIR
  • Laatst online: 09-01 15:56
Hallo forum,

Ik heb vroeger toen ik klein was een keer een shooter gezien waarvan ik de naam niet weet en die ik toch nog een keer wil spelen. Het was een futuristische first-person shooter die online gespeeld kan worden. In een (of misschien in meerdere) van de levels zaten liften die je (met relatief hoge snelheid) omhoog duwden. Als je een vijand had "gekilled" spatte de vijand uit elkaar en vlogen de lichaams delen in het rond. Als ik terug denk aan de graphics van het spel geloof ik dat het spel rond het jaar 2000 is gemaakt. De levels speelden zich af in de ruimte. Het werd gespeeld op een pc.

Mijn vraag is: Weet iemand over welk spel ik het heb? Ik wil het graag nog een keer spelen.

Alvast bedankt,
SWAF :)

SWAFFELAIR wijzigde deze reactie 07-01-2019 19:27 (3%)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Nu met vrolijke winter-avatar

@SWAFFELAIR Klinkt een beetje als Unreal Tournament, Quake, Rise of the Triad of Duke Nukem 3D. Anders zit ie hier wellicht tussen:
90's: YouTube: Top 10 First Person Shooters of the 90s
00's: YouTube: Top 10 First Person Shooters of the 2000s ;)

Evanescent wijzigde deze reactie 07-01-2019 18:49 (23%)

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:13

Cyphax

Moderator NOS
SWAFFELAIR schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:45:
Hallo forum,

Ik heb vroeger toen ik klein was een keer een shooter gezien waarvan ik de naam niet weet en die ik toch nog een keer wil spelen. Het was een futuristische first-person shooter die online gespeeld kan worden. In een (of misschien in meerdere) van de levels zaten liften die je omhoog duwden. Als je een vijand had "gekilled" spatte de vijand uit elkaar en vlogen de lichaams delen in het rond. Als ik terug denk aan de graphics van het spel geloof ik dat het spel rond het jaar 2000 is gemaakt. Het werd gespeeld op een pc.

Mijn vraag is: Weet iemand over welk spel ik het heb? Ik wil het graag nog een keer spelen.

Alvast bedankt,
SWAF :)
Rise of the triad
Nee da's veel ouder. Sjips.

Saved by the buoyancy of citrus

• SWAFFELAIR
Cyphax schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:48:
[...]

Rise of the triad
Nee da's veel ouder. Sjips.
Ik weet toch eerlijk gezegd niet van welk jaar het spel is.
Evanescent schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:47:
@SWAFFELAIR Klinkt een beetje als Unreal Tournament, Quake, Rise of the Triad of Duke Nukem 3D. Anders zit ie hier wellicht tussen:
90's: YouTube: Top 10 First Person Shooters of the 90s
00's: YouTube: Top 10 First Person Shooters of the 2000s ;)
Allemaal nee.

• Flimovic

Flimovic

SWAFFELAIR schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:00:
[...]

Ik weet toch eerlijk gezegd niet van welk jaar het spel is.

[...]

Allemaal nee.
Soldier of Fortune?

• SWAFFELAIR

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Nu met vrolijke winter-avatar

Je hebt zelfs beide video's al gekeken. Geef eens wat meer aanknopingspunten dan? Wat voor sfeer had het spel? Wat voor type tegenstanders?

• SWAFFELAIR
Evanescent schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:09:
[...]

Je hebt zelfs beide video's al gekeken. Geef eens wat meer aanknopingspunten dan? Wat voor sfeer had het spel? Wat voor type tegenstanders?
Het werd gespeeld in de ruimte. Het had een donkere sfeer. De tegenstanders waren geloof ik mensen in een futuristisch pak.

SWAFFELAIR wijzigde deze reactie 07-01-2019 19:24 (42%)

• Flimovic

Flimovic

Quake 3? Unreal Tournament?

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:59
Nerf, Mortyr, Kingpin.

Noem gewoon wat vergeten FPS :P

• SWAFFELAIR
Ik geloof dat het Quake 3 is. Bedankt!

• FrankRicard
  • Laatst online: 19-01 17:25
SWAFFELAIR schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:48:
[...]

Ik geloof dat het Quake 3 is. Bedankt!
Mocht die het niet zijn, zou ik nog eens naar de Morpheus map in UT99 kijken.

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-01 15:42
FrankRicard schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Mocht die het niet zijn, zou ik nog eens naar de Morpheus map in UT99 kijken.
Ik dacht meteen aan Facing Worlds, Instagib

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Buurmeisje
  • Laatst online: 10-01 19:42
Ik zoek een spel uit (ik denk) +-2000 en in mijn beleving leek het op Freddi Fish maar dan met een hondje. Er kwamen geen mensfiguren in voor, alleen een hondje die je eten moest geven en hij kon ook naar buiten. Zoek deze game al zolang...iemand ? Ik was toen nog vrij jong dus weet niet heel veel details. Wel dat er altijd hetzelfde irritante liedje gespeeld werd

• Flimovic

Flimovic

Buurmeisje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:16:
Ik zoek een spel uit (ik denk) +-2000 en in mijn beleving leek het op Freddi Fish maar dan met een hondje. Er kwamen geen mensfiguren in voor, alleen een hondje die je eten moest geven en hij kon ook naar buiten. Zoek deze game al zolang...iemand ? Ik was toen nog vrij jong dus weet niet heel veel details. Wel dat er altijd hetzelfde irritante liedje gespeeld werd
Heb je iets meer details? Op welk platform was het? Was het een 1st person view? Of 3rd? Of bekeek je het juist van de zijkant?

• Buurmeisje
  • Laatst online: 10-01 19:42
Ik ben niet heel erg thuis in game-termen maar er waren geen mensen in het spel, alleen 1 hondje en deze kon je dan buiten een stok laten gaan halen en steeds weggooien. Best wel primitief en simpel kinder spel. Het huis in vergelijking met het hondje was ook best groot.

• Flimovic

Flimovic

Buurmeisje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:13:
Ik ben niet heel erg thuis in game-termen maar er waren geen mensen in het spel, alleen 1 hondje en deze kon je dan buiten een stok laten gaan halen en steeds weggooien. Best wel primitief en simpel kinder spel. Het huis in vergelijking met het hondje was ook best groot.
Laat ik het dan iets anders vragen, speelde je het spel op de pc? Of op een spelcomputer?

En bekeek je het van de zijkant? Of hoe was het camerastandpunt?

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 16:39
@Buurmeisje Dat klinkt als Nintendogs

• Arunia
Als dat het spel is, dan is het geen simpel kinder spelletje. :P

• MissAmanda1202
  • Laatst online: 19-01 12:21
Piet451 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:49:
Ik ben opzoek naar de naam van een kook spel, ik heb dit spel een jaar of 5 of langer geleden voor het laatst gespeeld. In dit spel ben jij de chef in een luchtballon, en je moet dingen doen zoals pannekoeken bakken of een salade maken, je bestuurd bijvoorbeeld je mes met de muis, het spel heeft verschillende 'ruimtes', een ruimte met een gasfornuis, een met een snijplank of een met een slacentrifuge, het is een spel voor de PC.

Ik ben al lange tijd opzoek naar dit spel maar via google kom ik er niet uit, ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen.

Groet Piet451
Is hier uiteindelijk nog een antwoord op gevonden? Ik ben namelijk denk ik op zoek naar hetzelfde spel haha

Het is ook geen restaurant kookspel. De chef krijgt brieven en steeds komt daar een wens voor een gerecht uit die je moet gaan maken. Je moet ook steeds goed op de tijd letten want je kunt het niet te vroeg of laat serveren. In die 'luchtballon' ben je dus verder alleen met die chef.

MissAmanda1202 wijzigde deze reactie 12-01-2019 16:44 (15%)

• Qhanzel
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17-01 07:34
Goedemorgen, ik wil er ook graag een proberen.
In de periode 2000 op een PC gespeeld, vanuit DOS.

Je kijkt net als bij pacman van bovenaf op het level.
Maar hier je kan bommetjes leggen om paden vrij te maken en items te verzamelen. Door items te verzamelen worden de bommen groter of gaan sneller af(?). Het is de bedoeling om tegenstanders op te blazen.
Het is een spel dat wij met z'n vieren konden spelen (met z'n 4en op 1 toetsenbord, dat was lachen). Dan moest je elkaar op blazen.

Ik denk aan namens als 'bombs' of 'bomberman'. daar zijn heel veel versies van te vinden maar ik kan de juiste er niet tussen vinden.

Zou echt top zijn, alvast bedankt voor het meedenken!

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-01 22:45
Qhanzel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:57:
Goedemorgen, ik wil er ook graag een proberen.
In de periode 2000 op een PC gespeeld, vanuit DOS.

Je kijkt net als bij pacman van bovenaf op het level.
Maar hier je kan bommetjes leggen om paden vrij te maken en items te verzamelen. Door items te verzamelen worden de bommen groter of gaan sneller af(?). Het is de bedoeling om tegenstanders op te blazen.
Het is een spel dat wij met z'n vieren konden spelen (met z'n 4en op 1 toetsenbord, dat was lachen). Dan moest je elkaar op blazen.

Ik denk aan namens als 'bombs' of 'bomberman'. daar zijn heel veel versies van te vinden maar ik kan de juiste er niet tussen vinden.

Zou echt top zijn, alvast bedankt voor het meedenken!
Op de Amiga werd deze verkocht onder de naam Dynablaster. Geweldig om dit meerdere personen te spelen. _/-\o_

Wisselwerking Flickr Strava

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op lanparties was atomic bomberman eind jaren 90 een grote hit :

Maar zoals gezegd, er zijn 100'en versies van, dus welke jij nu bedoelt weet ik ook niet :P

• Amdk6II
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-01 15:15
Medetweakers; hier nog een spel waar ik graag de naam van zou willen vinden.

Ik zal een jaar of 6 geweest zijn (rond 1992) en was op vakantie naar Schotland met mijn ouders en zusje.
We logeerden bij vrienden van mijn ouders en ze hadden een spelcomputer thuis.
Daar hebben wij een vechtspel op gespeeld, waar ik mij verder weinig van kan herinneren.
Behalve dat ik het megaleuk vond.

Welke generatie/spelcomputer:
Ik denk (but not sure) dat het geen NES was; maar wel iets nieuwers. Volgens mij was de Snes nog niet uit, dus misschien iets van Sega? Dus het zal 8 of (vroege) 16 bit geweest zijn.

Soort vechtspel:
Je kon karakters selecteren om (tegen elkaar) mee te vechten.
Een van de karakters die mij zijn bijgebleven was vocht met allerlei zwaarden die (in eerste instantie verstopt) op het karakter leken. Er was een knoppen combinatie waarbij het karakter een bepaalde "stance" aanname en daarbij veel zwaarden, messen (schaar?) tegelijk kon trekken.

Een ander karakter (of misschien wel dezelfde?) had allerlei schilden;
hij kon zich ook compleet verstoppen onder een schild.

Uiterlijk:
Beetje cartoonachtig en pixelart in 2d. Ik herinner het mij als luchtig kwa sfeer.

Verder:
Ik heb mij door massa's vechtspellen heen geworsteld op internet, maar niks kunnen vinden dat erop leek.
Samurai Shodown, King of Fighters, Darkstalkers - allemaal te nieuw en mooiere/grotere gfx dan ik mij herinner. Ik kan mij voorstellen dat ik steeds op de verkeerde console zoek; maar schijnbaar is het ook geen vechtspel dat lijstje voorkomt van "beste vechtspellen" of "vergeten vechtspellen".

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-01 16:53
Amdk6II schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:11:

Ik zal een jaar of 6 geweest zijn (rond 1992) en was op vakantie naar Schotland met mijn ouders en zusje.
Daar hebben wij een vechtspel op gespeeld, waar ik mij verder weinig van kan herinneren.

Ik denk (but not sure) dat het geen NES was; maar wel iets nieuwers. Volgens mij was de Snes nog niet uit, dus misschien iets van Sega? Dus het zal 8 of (vroege) 16 bit geweest zijn.

Soort vechtspel:
Een van de karakters die mij zijn bijgebleven was vocht met allerlei zwaarden die (in eerste instantie verstopt) op het karakter leken. Er was een knoppen combinatie waarbij het karakter een bepaalde "stance" aanname en daarbij veel zwaarden, messen (schaar?) tegelijk kon trekken.

Uiterlijk:
Beetje cartoonachtig en pixelart in 2d. Ik herinner het mij als luchtig kwa sfeer.

Verder:
Ik heb mij door massa's vechtspellen heen geworsteld op internet, maar niks kunnen vinden dat erop leek.
Samurai Shodown, King of Fighters, Darkstalkers - allemaal te nieuw en mooiere/grotere gfx dan ik mij herinner. Ik kan mij voorstellen dat ik steeds op de verkeerde console zoek; maar schijnbaar is het ook geen vechtspel dat lijstje voorkomt van "beste vechtspellen" of "vergeten vechtspellen".
Eternal Champions, Ranma 1/2: Hard Battle of Fatal Fury misschien ?

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, AMD RX480 @ 1350Mhz / 2200Mhz

• gusdeboer
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16-01 09:13
Hallo forum,

Ik heb vroeger bij mijn opa op de computer een spel gespeeld die één van mijn neefjes had meegenomen.

Ik heb al heel veel erover opgezocht, maar kom het spel maar niet tegen. Nu heb ik iemand gevonden die ook opzoek was naar dit spel en deze persoon kon het nog beter herinneren dan ik. Helaas is deze persoon niet te benaderen, maar de omschrijving is blijven bestaan, zie hieronder.

Het was in de jaren 90 en het was een soort van puzzel / strategie spel over een aantal dwergen die onder de grond verplaatst werden als gevolg van een ramp. Het spel begon dan ook met een stripachtige intro waarin je de ramp zag gebeuren en een tovenaar die hun dan ondergronds toverde. Eens de intro voorbij zag je alles op de zijkant op je scherm (in kleur), en je begon met de aarde en in het midden daarvan een redelijk groot gat waarop een opslag stond (met blauwe dak) en een paar dwergen.

En het was aan jou om hun gemeenschap op te bouwen door onder de grond voedsel en bomen te planten, huizen te bouwen, opslagplaatsen en dat soort dingen te maken. Om meer ruimte te maken moest je graven, en dat ging in mooie rechte lijnen totdat je bij een nieuw gat kwam waar regelmatig een deur te vinden was. Die deuren waren de ingang naar (best wel moeilijke) puzzels, en het was nodig om die puzzels op te lossen om een ​​stuk van een altaar of iets dergelijks te krijgen, en als je klaar was met het altaar (na ongeveer een 100 puzzels) waren de dwergen in staat om terug te gaan naar de oppervlakte. Wie o wie kan me helpen met de naam van dat spel zodat ik op zoek kan gaan naar iemand die dat nog heeft en het mij wil verkopen? Het spel is niet brave dwarves, dwarve fortress, diggles or dwarfs.

Iemand een idee? :)

• Exorcist
  • Niet online
gusdeboer schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:40:
Hallo forum,

Ik heb vroeger bij mijn opa op de computer een spel gespeeld die één van mijn neefjes had meegenomen.

Ik heb al heel veel erover opgezocht, maar kom het spel maar niet tegen. Nu heb ik iemand gevonden die ook opzoek was naar dit spel en deze persoon kon het nog beter herinneren dan ik. Helaas is deze persoon niet te benaderen, maar de omschrijving is blijven bestaan, zie hieronder.

Het was in de jaren 90 en het was een soort van puzzel / strategie spel over een aantal dwergen die onder de grond verplaatst werden als gevolg van een ramp. Het spel begon dan ook met een stripachtige intro waarin je de ramp zag gebeuren en een tovenaar die hun dan ondergronds toverde. Eens de intro voorbij zag je alles op de zijkant op je scherm (in kleur), en je begon met de aarde en in het midden daarvan een redelijk groot gat waarop een opslag stond (met blauwe dak) en een paar dwergen.

En het was aan jou om hun gemeenschap op te bouwen door onder de grond voedsel en bomen te planten, huizen te bouwen, opslagplaatsen en dat soort dingen te maken. Om meer ruimte te maken moest je graven, en dat ging in mooie rechte lijnen totdat je bij een nieuw gat kwam waar regelmatig een deur te vinden was. Die deuren waren de ingang naar (best wel moeilijke) puzzels, en het was nodig om die puzzels op te lossen om een ​​stuk van een altaar of iets dergelijks te krijgen, en als je klaar was met het altaar (na ongeveer een 100 puzzels) waren de dwergen in staat om terug te gaan naar de oppervlakte. Wie o wie kan me helpen met de naam van dat spel zodat ik op zoek kan gaan naar iemand die dat nog heeft en het mij wil verkopen? Het spel is niet brave dwarves, dwarve fortress, diggles or dwarfs.

Iemand een idee? :)
Caveland?

YouTube: Caveland PRO - Full intro

• gusdeboer
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16-01 09:13
Je bent geweldig! Dat is hem!

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-01 17:36

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Soort vechtspel:

Uiterlijk:

Verder:
Ben best vechtspellen fan maar dit zegt mij niet zo heel veel. Op basis van je voorbeelden zou ik verwachten dat het iig een 2d vechtspel is (dus zoals street fighter) en niet zoals 3d (zoals Tekken ) (en'voor de beidehandjes, ja ik weet dat beide spellen een variant hebben in de 'andere dimensie, de mainstream varianten he! :+ )
Oh en het is is ook echt een 1vs1 fighting game......geen side scroller zoals double dragon of final fight?

Ik was vroeger nogal een nitendo fanboy dus mogelijk heb ik je spel gemist, maar vooral op de megadrive denk ik dat ik de meeste fighting games wel ken. Mocht het echt op de 8 bit sega geweest zijn (de master systeem) daaaaaan ga ik je helaas ook niet verder kunnen helpen. Dit is een enorm long schot maar ik weet wel dat er een Fist of the north star fighting game was op de master system, volgens mij heette dat 'black belt' hier in europa.

succes met de zoektocht en laat het weten als je hem gevonden hebt of meer details weet :)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Pelox2002
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:37

Soort vechtspel:

Uiterlijk:

Verder:
is het misschien: TMNT: Tournament Fighters, 1994?

• Amdk6II
Dracoz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:31:
[...]

Eternal Champions, Ranma 1/2: Hard Battle of Fatal Fury misschien ?
Ik dacht heel even dat Ranma hem zou kunnen zijn. Heb paar longplays gezien, is hem toch niet.
Eternal Champions is cartoony; maar heeft een te donkere vibe. Volgens mij waren de sprites ook niet zo groot. Wel een interessante artstyle.

Tnx, leuk om weer wat nieuwe vechtspellen te zien :).

@Pelox2002 Tnx! Heb ik ook naar gekeken; maar was geen TMNT. Ik blijf verder zoeken :)

Amdk6II wijzigde deze reactie 15-01-2019 20:49 (8%)

• Amdk6II
Tja, ik was nog best jong. Ik kan mij ook geen andere karakters herinneren.
Inderdaad een 2d vechtspel; niet 3d (of opzij kunnen stappen iig) en geen sidescroller of brawler zoals double dragon inderdaad. Ik kan mijn ouders nog vragen of zij weten welke spelcomputer hun vrienden en kids hadden -als- ze dat nog weten.

Wij hadden als bedankje een spel voor ze gekocht; en ik weet nog dat ze aan het zuchten was dat het duur was. Mijn ouders kennende gingen ze echt geen Neo Geo games geld uitgeven :).
Als ik zeker wist welke console het zou zijn zou dat het zoekveld aardig verkleinen.

Als ik hem vind post ik het zeker; als ik meer info heb ook. Dank iedereen voor het meedenken (en voor alle vechtspellen die ik niet eens ken :O).
Sagat schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:23:
[...]

Ben best vechtspellen fan maar dit zegt mij niet zo heel veel. Op basis van je voorbeelden zou ik verwachten dat het iig een 2d vechtspel is (dus zoals street fighter) en niet zoals 3d (zoals Tekken ) (en'voor de beidehandjes, ja ik weet dat beide spellen een variant hebben in de 'andere dimensie, de mainstream varianten he! :+ )
Oh en het is is ook echt een 1vs1 fighting game......geen side scroller zoals double dragon of final fight?

Ik was vroeger nogal een nitendo fanboy dus mogelijk heb ik je spel gemist, maar vooral op de megadrive denk ik dat ik de meeste fighting games wel ken. Mocht het echt op de 8 bit sega geweest zijn (de master systeem) daaaaaan ga ik je helaas ook niet verder kunnen helpen. Dit is een enorm long schot maar ik weet wel dat er een Fist of the north star fighting game was op de master system, volgens mij heette dat 'black belt' hier in europa.

succes met de zoektocht en laat het weten als je hem gevonden hebt of meer details weet :)

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-01 17:36

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Amdk6II schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:48:
Tja, ik was nog best jong. Ik kan mij ook geen andere karakters herinneren.
Inderdaad een 2d vechtspel; niet 3d (of opzij kunnen stappen iig) en geen sidescroller of brawler zoals double dragon inderdaad. Ik kan mijn ouders nog vragen of zij weten welke spelcomputer hun vrienden en kids hadden -als- ze dat nog weten.

Wij hadden als bedankje een spel voor ze gekocht; en ik weet nog dat ze aan het zuchten was dat het duur was. Mijn ouders kennende gingen ze echt geen Neo Geo games geld uitgeven :).
Als ik zeker wist welke console het zou zijn zou dat het zoekveld aardig verkleinen.

Als ik hem vind post ik het zeker; als ik meer info heb ook. Dank iedereen voor het meedenken (en voor alle vechtspellen die ik niet eens ken :O).

[...]
Weet je nog iets over hoe de console eruit zag? ook de media (ik neem aan cartridge, maar hoe groot en wat voor kleur) zou kunnen helpen, hoeveel knopjes hadden de controller (en ook hier helpt vorn en kleur) en had het een joystick of een cursor (vierpuntdruktoets stond altijd zo mooi in de nes manuals _O- )

En het stance gebeuren, kan je daar wellicht nog iets meer over vertellen? moest je die stance vooraf kiezen ala recente mortal kombats of kon je wisselen in het gevecht? Door het messen,zwaarden en schaar :? verhaal moet ik wel denken aan zaken als last blade of samurai showdown en nog meer een long shot, world heroes. Deze spellen heb ik zelf allen niet genoeg gespeeld om de characters te linken aan wat je noemt. Al hoewel ik bang ben dat de gfx hiervan nieuwer zijn dan wat je zoekt. Neo geo had natuurlijk voor zijn tijd enorm goede gfx.
En idd, gezien de prijzen van die games zou je niet heel snel even een spel kopen als bedanktje!

Er is ook nog een relatief onbekende snes fighting games, met allerlei barbaren etc, maar daar zou ik weer geen scharen in verwachten ;)

Het 'verstoppen onder een schild' kan ik me dan weer niet heel veel van voorstellen. Ben nu wel enorm nieuwsgierig. :)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Pelox2002
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:37
Sagat schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:30:
[...]

Weet je nog iets over hoe de console eruit zag? ook de media (ik neem aan cartridge, maar hoe groot en wat voor kleur) zou kunnen helpen, hoeveel knopjes hadden de controller (en ook hier helpt vorn en kleur) en had het een joystick of een cursor (vierpuntdruktoets stond altijd zo mooi in de nes manuals _O- )

En het stance gebeuren, kan je daar wellicht nog iets meer over vertellen? moest je die stance vooraf kiezen ala recente mortal kombats of kon je wisselen in het gevecht? Door het messen,zwaarden en schaar :? verhaal moet ik wel denken aan zaken als last blade of samurai showdown en nog meer een long shot, world heroes. Deze spellen heb ik zelf allen niet genoeg gespeeld om de characters te linken aan wat je noemt. Al hoewel ik bang ben dat de gfx hiervan nieuwer zijn dan wat je zoekt. Neo geo had natuurlijk voor zijn tijd enorm goede gfx.
En idd, gezien de prijzen van die games zou je niet heel snel even een spel kopen als bedanktje!

Er is ook nog een relatief onbekende snes fighting games, met allerlei barbaren etc, maar daar zou ik weer geen scharen in verwachten ;)

Het 'verstoppen onder een schild' kan ik me dan weer niet heel veel van voorstellen. Ben nu wel enorm nieuwsgierig. :)
Ik dacht met zwaarden en schild gelijk aan de turtles :9

Maar ik heb er nog 1! Was Gladiator al genoemd?

https://www.arcade-museum.com/game_detail.php?game_id=7950

Pelox2002 wijzigde deze reactie 16-01-2019 12:00 (3%)

• Khaine
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-01 20:02

Khaine

Python liefhebber

@Amdk6II : Leek het qua graphics op Body Blows of wat het simpeler?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Pagina: 1 ... 53 54 55 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True