Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:26

Khaine

Python liefhebber

Jorgen schreef op maandag 23 juli 2018 @ 03:40:
Mijn broer had ooit een handheld met 1 ingebouwde game. Volgens mij kon je hem net als een DS open klappen, maar ik herinner me niet meer of hij 1 of 2 schermen had.

Apparaatjes zelf was volgens mij rood met wit of rood met grijs.

Je moest een poppetje door een doolhof brengen dat uit allemaal vakjes en streepjes bestond. Je kon alleen naar een volgend vakje als je het streepje /muurtje weg kon duwen. Dat was mogelijk als daar achter geen nieuw streepje was. Ik weet niet meer of je de streepjes net als de dozen bij Sokoban voor je uit kon schuiven, of dat ze enkel om 1 punt heen scharnierden /draaiden.

Spelletje is uit de tijd dat er ook van die 20 in 1 brickgames waren en van die omtwijkspelletjes met motorfietsen en raceboten.

Iemand een idee? Hoe heet dit spelletje?
Het eerste waar ik aan moet denken is de series Game and Watch, van Nintendo uit de jaren 80. Zit ik dan qua tijdperk goed?
https://images.search.yah...nd_Watch.png&action=click

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 01:36
Ik ben op zoek naar de naam van een ms-dos shooter spel waarbij je zelf op 1 plek blijft staan en je verschillende decors voorgeschoteld kreeg in western setting waarbij je cowboys moest schieten die uit de dekking kwamen. Je kon ook andere dingen zoals flesjes kapot schieten voor meer punten.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 09:56

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Lasmibalsingh schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:57:
Ik ben op zoek naar de naam van een ms-dos shooter spel waarbij je zelf op 1 plek blijft staan en je verschillende decors voorgeschoteld kreeg in western setting waarbij je cowboys moest schieten die uit de dekking kwamen. Je kon ook andere dingen zoals flesjes kapot schieten voor meer punten.
Shooting Gallery?

YouTube: Shooting Gallery (DOS) - Game Play

Overigens binnen 1 minuut gevonden met Google ;) Heb de game zelf ook nog gespeeld. Ah.... the memories :)

[ Voor 9% gewijzigd door Flimovic op 26-07-2018 09:13 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-06 14:15
Ik denk eerder aan Mad Dog McCree

YouTube: Mad Dog McCree 1

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:10
Voor mn vriendin ben ik op zoek naar een computerspel van ongeveer 12-16 jaar geleden. Het stond op cd rom.

Het spel was in een paddenstoelenhuisje en buiten. Overal kon je dingen doen. Planten water geven, zaadjes zaaien en oogsten.

In het huisje kon je koken. Hierbij moest je dan dingen combineren.

------------
Mij klinkt het een beetje als harvest moon ofzo maar dat is volgens mij recenter en niet op de pc?
Iemand die een tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 23:44
MisterEagle schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:32:
Voor mn vriendin ben ik op zoek naar een computerspel van ongeveer 12-16 jaar geleden. Het stond op cd rom.

Het spel was in een paddenstoelenhuisje en buiten. Overal kon je dingen doen. Planten water geven, zaadjes zaaien en oogsten.

In het huisje kon je koken. Hierbij moest je dan dingen combineren.

------------
Mij klinkt het een beetje als harvest moon ofzo maar dat is volgens mij recenter en niet op de pc?
Iemand die een tip heeft?
Toen uitgekomen of toen gespeeld? 2D of 3D? Was het point&click? Had je een rondlopend personage of 'first person'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1103539

Ik zoek een spel wat ik zon 5/7 jaar geleden op mijn wii speelde. Het spel ging over irritante witte monsters met lange oren en een grote mond, die vaak in een vuilnisbult zaten en winkelwagens. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 1103539 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:05:
Ik zoek een spel wat ik zon 5/7 jaar geleden op mijn wii speelde. Het spel ging over irritante witte monsters met lange oren en een grote mond, die vaak in een vuilnisbult zaten en winkelwagens. _/-\o_
Je bedoelt toch niet Raving Rabbids als je het over "monsters" hebt toch..? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1103539

Ja raving rabbids was het thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:56

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik zat van de week in het vliegtuig en iemand voor mij was een soort race game aan het spelen die mij wel interresant leek. dit weet ik er van.

Game op een Android Tablet.
race/crash game van schuin bovenaf. toen ik het eerst zag moet ik denken aan return fire achtige
ook de grapics waren best blokkerig. die bedoeling van het spel was was me niet geheel duidelijk iets met racen\botsen ook waren er politiewagen die je probeerde te slopen/arresteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 12:12
Ik zoek een spel wat vroeger op een floppy stond (bij ons thuis in ieder geval). In het spel had je bepaalde objecten tot je beschikking waarmee je een kettingreactie moest veroorzaken zodat het balletje (of een ander item) in een bepaald doel belandde. Voorbeeld: Er valt een 'zwaar' voorwerp op een schaar, die knipt het touwtje van de ballon door, de ballon stijgt op en tikt een molentje aan wat gaat draaien. enz. enz.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:35
Ghengis schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:55:
Ik zoek een spel wat vroeger op een floppy stond (bij ons thuis in ieder geval). In het spel had je bepaalde objecten tot je beschikking waarmee je een kettingreactie moest veroorzaken zodat het balletje (of een ander item) in een bepaald doel belandde. Voorbeeld: Er valt een 'zwaar' voorwerp op een schaar, die knipt het touwtje van de ballon door, de ballon stijgt op en tikt een molentje aan wat gaat draaien. enz. enz.

Iemand een idee?
Dat moet The Incredible Machine zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Ghengis schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:55:

Iemand een idee?
Jazeker! Wat jij omschrijft klinkt verdacht veel als: The Incredible Machine (a.k.a. TIM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
Yes dat is 'm, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-04 23:38
rg-mohwa schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:20:
Ik zat van de week in het vliegtuig en iemand voor mij was een soort race game aan het spelen die mij wel interresant leek. dit weet ik er van.

Game op een Android Tablet.
race/crash game van schuin bovenaf. toen ik het eerst zag moet ik denken aan return fire achtige
ook de grapics waren best blokkerig. die bedoeling van het spel was was me niet geheel duidelijk iets met racen\botsen ook waren er politiewagen die je probeerde te slopen/arresteren.
Horizon Chase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Laatst online: 16:56

rg-mohwa

Phoe Hé

Nee, de game die op zoek echt meer van bovenaf zoals bijvoorbeeld GTA 2

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:10
MarvelousMax schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:28:
[...]

Toen uitgekomen of toen gespeeld? 2D of 3D? Was het point&click? Had je een rondlopend personage of 'first person'?
Lastig ze weet het niet zeker maar 2d en point en click. Dus geen rondlopend personage

Anoniem: 926911

Ben zelf op zoek naar een spel rond 1998/2000 draaide op Windows 98. Topografie spel waar je over de hele wereld kon reizen. Klikte je de mount rushmore aan begon die te zingen en de Eiffeltoren wiebelde heen en weer. Als je wat opdrachten deed kon je stickers verzamelen maar dat weet ik niet zeker. Voor zover ik weet was het een Nederlands spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbreuker89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 17:38
Ten eerste wat ben ik blij met dit topic :D

Ik ben opzoek naar een spel jaren 95-98 (was nog een guppie dus weet het niet exact meer)

Het spel stond op zo'n mix cd met heel veel verschillende spellen die je dan uit het menu kon kiezen.

Het spel was als volgt, je moest een pizzeria runnen maar onder tussen de concurrent weg spelen door gif of ratten in zijn tent Los te laten. Je kon verschillende pizza's maken dacht ik en hoe beter je het deed hoe drukker en hoe meer geld je had om nog meer ratten los te laten bij de concurrent.
Je zag de stad van boven af wat ik zo herinner.

Goede oude tijd leuke herinneringen aan dit spel.

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:41
@maikelb89 Kwam met Googlefu uit op Pizza Connection (ondertussen deeltje 3 ook van uit. Dus bekijk ook even deel 1, 2 en dus 3.) of Pizza Tycoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:17
maikelb89 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:17:
Ten eerste wat ben ik blij met dit topic :D

Ik ben opzoek naar een spel jaren 95-98 (was nog een guppie dus weet het niet exact meer)

Het spel stond op zo'n mix cd met heel veel verschillende spellen die je dan uit het menu kon kiezen.

Het spel was als volgt, je moest een pizzeria runnen maar onder tussen de concurrent weg spelen door gif of ratten in zijn tent Los te laten. Je kon verschillende pizza's maken dacht ik en hoe beter je het deed hoe drukker en hoe meer geld je had om nog meer ratten los te laten bij de concurrent.
Je zag de stad van boven af wat ik zo herinner.

Goede oude tijd leuke herinneringen aan dit spel.

Bedankt
Pizza Tycoon 2, stond op de welbekende CrazyBytes cd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbreuker89
  • Laatst online: 30-04 17:38
Haha super. Eens kijken of ik die cd nog ergens weer kan vinden :D

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
Ik doe af en toe een poging een spel van mijn basisschool tijd te vinden. Zag dit topic en dacht dit keer eens hulp in te schakelen.

Ik speelde het rond 1990, misschien paar jaar eerder. Zeker niet 1992 of daarna. Gok dat de game van eind jaren 80 is.

Het is een nederlandstalig educatief spel met educatieve puzzels / vragen.

Er staat me iets van bij dat het erom gaat dat je aan het einde een draak verslaat. Volgens mij was de naam van deze draak "droek".

Volgens mij was het een pc game, maar ik weet dit niet 100% zeker.

Edit: kan ook een MSX game zijn

[ Voor 3% gewijzigd door MaxHardcore op 20-08-2018 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:31
Ik zoek de naam van een pc game waarbij je als ontdekkingsreiziger begint en "de nieuwe wereld" gaat ontdekken. Je kan op de echte wereldkaart spelen of een automatisch gegenereerde map. het moet volgens mij iets van age of empire zijn of zo.. maar weet het niet zeker.

Als je eenmaal je nieuwe kolonie gesticht had kon je gaan handelen met de oude wereld, later kon je een onafhankelijkheidsoorlog beginnen met bijvoorbeeld Engeland. Je had volgens mij enkel zeeslagen met fregatten etc.

nvm het moet de oude colonization zijn geloof ik 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Pelox op 21-08-2018 10:22 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 17:29

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hah yeah, dat is inderdaad Colonization. Ik was dol op dat spel vroeger. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-06 11:37
Vroeger op de MSX 1 speelde ik een spel waar de speler in een klein ruimteschip moest schieten op een groot alienhoofd dat in de lucht boven de speler hangt. Uiteraard schoot het alienhoofd ook terug.

Uiteindelijk was het volgens mij de bedoeling om zijn hersenen te vernietigen.

Het spel viel op omdat er in gesproken werd.

Weet iemand welk spel dat was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1109387

Hey, ik speelde mss wel een jaar geleden een spel, op de computer, op een site zoals spelen.nl of zo een site. Het spel is zo dat er meerdere "Heroes" zijn, bv. Een soort tovenaar, of een dwerg, en je mocht elk level 4 Heroes nemen, en dan heb je 4 vakjes in de lengte, en daar staan je Heroes dus op, en dan heb je knopjes, naar voren, naar links, naar rechts of naar achteren, en dan heb je enemies, meestal zijn het stieren, en dan moet je ze doden, en blijven naar voren gaan, tot je aan het einde bent, er is bv. Een Heroes, die naar voren kan schieten, een dwerg met een bijl, die alle vakjes rond hem kan hitten, een tovenaar die een bal kan schieten die 3x3 vakjes kan hitten, enzovoort, ik vond het zo een tof spel, maar weet de naam niet meer.... Ik zou zzooo graag de naam weten, het zou wel goed kunnen dat het begint met "rune" en ik DENK dat het 1 woord is, de naam van het spel, iemand pls help. Het is denk ik een strategie spel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5 zou een mogelijke aanwijzing kunnen zijn.

Aangezien "computer" nogal algemeen is; was het op de PC? Amiga? Arcade-kast? Hoe lang geleden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was op de laptop, en het was toch wel 1á 2 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey, ik speelde mss wel een jaar geleden een spel, op de computer, op een site zoals spelen.nl of zo een site. Het spel is zo dat er meerdere "Heroes" zijn, bv. Een soort tovenaar, of een dwerg, en je mocht elk level 4 Heroes nemen, en dan heb je 4 vakjes in de lengte, en daar staan je Heroes dus op, en dan heb je knopjes, naar voren, naar links, naar rechts of naar achteren, en dan heb je enemies, meestal zijn het stieren, en dan moet je ze doden, en blijven naar voren gaan, tot je aan het einde bent, er is bv. Een Heroes, die naar voren kan schieten, een dwerg met een bijl, die alle vakjes rond hem kan hitten, een tovenaar die een bal kan schieten die 3x3 vakjes kan hitten, enzovoort, ik vond het zo een tof spel, maar weet de naam niet meer.... Ik zou zzooo graag de naam weten, het zou wel goed kunnen dat het begint met "rune" en ik DENK dat het 1 woord is, de naam van het spel, iemand pls help. Het is denk ik een strategie spel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47

-36-

Trust me. I'm an amateur

Gokje: Golden Axe

[ Voor 25% gewijzigd door -36- op 27-08-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat was niet 1 a 2 jaar geleden ;)

Bedankt voor de trip down memory lane :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee het is veel eenvoudiger, het is gwn een spel van bovenaanzicht, op je level met de vakjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Darkest Dungeon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
MAX3400 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:14:
[...]

Dat was niet 1 a 2 jaar geleden ;)
[video]
Bedankt voor de trip down memory lane :)
Je kunt nog verder die laan af ;) : https://play.google.com/s...=com.sega.goldenaxe&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111687

hoi allemaal, ik zoek een online spel van minstens 10 jaar geleden.
volgens mij was je een viking die je moest helpen in het walhalla te komen. je kreeg dan een vraag voorgelegd. Als je de vraag goed had kwam je op de volgende pagina en zo doorliep je het hele spel. Het waren leuke breinbrekers.
Ik meen me te herinneren dat de eerste vraag was hoe de viking heette. Ik dacht door de scheikundige symbolen van zilver en argon (en mogelijk nog iets) te combineren kreeg je zijn naam. Ik dacht iets van Agar.
ik weet niet of het spel nog bestaat. Het waren Nederlandse vragen en dacht dat er zelfs een stuk of zes delen van waren.
weet iemand nog hoe dit heet en of deze nog online te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:47
ruftman schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:42:
Vroeger op de MSX 1 speelde ik een spel waar de speler in een klein ruimteschip moest schieten op een groot alienhoofd dat in de lucht boven de speler hangt. Uiteraard schoot het alienhoofd ook terug.

Uiteindelijk was het volgens mij de bedoeling om zijn hersenen te vernietigen.

Het spel viel op omdat er in gesproken werd.

Weet iemand welk spel dat was?
Eerste spel wat in mij opkomt is Nemesis van Konami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-06 11:37
wisselwerking schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:55:
[...]

Eerste spel wat in mij opkomt is Nemesis van Konami.
Dat had ik zeker nog geweten, speel hem zelfs nog weleens. Het spel dat ik bedoel lijkt meer op Galaga, dus met een statische achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 23:44
Anoniem: 1111687 schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:12:
hoi allemaal, ik zoek een online spel van minstens 10 jaar geleden.
volgens mij was je een viking die je moest helpen in het walhalla te komen. je kreeg dan een vraag voorgelegd. Als je de vraag goed had kwam je op de volgende pagina en zo doorliep je het hele spel. Het waren leuke breinbrekers.
Ik meen me te herinneren dat de eerste vraag was hoe de viking heette. Ik dacht door de scheikundige symbolen van zilver en argon (en mogelijk nog iets) te combineren kreeg je zijn naam. Ik dacht iets van Agar.
ik weet niet of het spel nog bestaat. Het waren Nederlandse vragen en dacht dat er zelfs een stuk of zes delen van waren.
weet iemand nog hoe dit heet en of deze nog online te vinden zijn?
Met online bedoel je een browser game? Weet je op welk besturingssysteem je toen zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111687

Inderdaad. Via webpagina's. Het principe was eigenlijk heel simpel maar verslavend. Je kreeg een vraag, puzzel of breinbreker met maar 1 juist antwoord. Vulde je het juiste antwoord in dan ging je naar de volgende pagina.
Ik heb altijd Windows gehad maar welke versie weet ik niet meer. Ik denk uit 2006. Ik kocht niet elk jaar een nieuwe en ben na 2008 vrij snel overgestapt op een laptop.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1111687 op 05-09-2018 23:41 ]

• FrankRicard
  • Laatst online: 12-06 12:26
Was inderdaad een variant op notpron die ik ook gespeeld heb. Het zou qwyzzle kunnen zijn, maar die kan ik niet meer online vinden.

Hier een lijstje, misschien staat ie er tussen:
https://ercancem.wordpres.../online-riddles-round-up/

[ Voor 38% gewijzigd door FrankRicard op 06-09-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaap360
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:35
Mad Dog mcGree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaap360
Mad Dog mcCree

• Jorgen
  • Laatst online: 23:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Khaine schreef op maandag 23 juli 2018 @ 07:57:
[...]

Het eerste waar ik aan moet denken is de series Game and Watch, van Nintendo uit de jaren 80. Zit ik dan qua tijdperk goed?
https://images.search.yah...nd_Watch.png&action=click
Excuus, ik was deze post even vergeten door mijn vakantie. Ja dat is denk ik wel goed qua periode. Het zal eind jaren 80, begin jaren 90 geweest zijn.. Ik zag dat ik deze vraag drie jaar terug ook al eens gesteld had. De suggesties toen: Squish was het niet. Bomb Sweeper komt wel aardig in de buurt, maar de kleur van de game & watch is verkeerd. (Die is groen in het YT-filmpje dat ik bekeek en ik herinner mij een rode kleur.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• empyreum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-04 19:15
Ik zoek het volgende spel: een DOS game (eind jaren 80, begin 90), volgens mij 256 kleuren. Het spel is een 'space city builder' (isometrisch viewpoint) waarin je in ieder geval iets van pods/hives bouwt als soort van granary of voor de zuurstof. Je moet oorlog voeren (maar ik weet niet meer in wat voor vorm...).
Je moest ook research doen, en wat me is bijgebleven is dat er dan een alien in beeld kwam met de melding "scientific breaththrough" in plaats van breakthrough.

Het is geen Masters of Orion of Alpha Centauri. Ik neig naar Outpost maar dat geeft nog niet een overtuigende klik ;-)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

empyreum schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:13:
Ik zoek het volgende spel: een DOS game (eind jaren 80, begin 90), volgens mij 256 kleuren. Het spel is een 'space city builder' (isometrisch viewpoint) waarin je in ieder geval iets van pods/hives bouwt als soort van granary of voor de zuurstof. Je moet oorlog voeren (maar ik weet niet meer in wat voor vorm...).
Je moest ook research doen, en wat me is bijgebleven is dat er dan een alien in beeld kwam met de melding "scientific breaththrough" in plaats van breakthrough.

Het is geen Masters of Orion of Alpha Centauri. Ik neig naar Outpost maar dat geeft nog niet een overtuigende klik ;-)
Was het ook een beetje komisch? De omschrijving komt namelijk een heel klein beetje in de buurt van Deadlock: Planetary conquest.

• empyreum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-04 19:15
Nee, het was wel serieus en erg moeilijk.. Ouder ook en minder goede graphics dan Deadlock. Volgens mij RTS maar weer niet Dune2-achtig.

Edit: Gevonden :-) Het is Utopia!

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-svppJ6doDgU/WJtP3wGY_cI/AAAAAAAAgPo/GEkheNMTgloUf5b6rc5ojRmorSZjTh5TwCLcB/s1600/UtopiaScreenshot0.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door empyreum op 21-09-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Mijn vriendin zoekt de naam van een oude sidescrolling game waarbij je met name rond moest sluipen en dieren moest bevrijden uit kooien. Ze weet niet meer zeker of dit een dos of windows game was.
Ook kwam het strand thema vaak voorbij en de badguy werd gespeeld door een piraat. Iemand enig idee? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 23:41
Was dat niet blakethorne oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Het was een stuk kindvriendelijker dan een woeste indiaan, die mensen af moest knallen als ik haar moet geloven. Meer iets voor kinderen zeg maar... :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Da_maniaC schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:35:
Mijn vriendin zoekt de naam van een oude sidescrolling game waarbij je met name rond moest sluipen en dieren moest bevrijden uit kooien. Ze weet niet meer zeker of dit een dos of windows game was.
Ook kwam het strand thema vaak voorbij en de badguy werd gespeeld door een piraat. Iemand enig idee? :)
Strand thema en dieren uit kooien kan Cool Spot nog zijn. De piraat kwam daar in mijn beleving niet in voor. Kindvriendelijk is Cool Spot wel.

Was het in dat genre (qua graphics)?

Het kan eventueel trouwens ook nog Zool zijn, maar dat had dan weer weinig strand. Evenals Jazz Jackrabbit.

Anoniem: 1121991

Hallo,

Ik ben al jaren op zoek naar een educatief spel dat ik in de jaren 90 heb gespeeld op de PC.

Van wat ik me kan herinneren zaten kleine ronde paarse mannetjes, met korte beentjes en armpjes en allemaal een ander hoofd (dus sommigen een grote neus, of een bril en dergelijke, ze zagen er allemaal net iets anders uit) in het spel.

Het doel van het spel was om woordjes naar de juiste voorwerpen in een plaatje te slepen. Een heel specifieke situatie was bijvoorbeeld dat je een bouwplaats zag met een graafmachine en een betonmolen en dergelijke en dat dan zo'n paars mannetje zei: "Zoek nu de graafmachine" en dan moest je het woord graafmachine naar de graafmachine slepen. En zo waren er vast nog meer situaties van plaatjes.

En wat ik me verder kan herinneren is dat er (op het eind van het spel dacht ik?) een schatkist staat waarop je moest klikken en dan kwamen er objecten uit (weet niet meer wat die waren) die erboven bleven zweven en als je erop klikte kwam er een bepaalde muzieknoot uit. Maar dit was niet echt een groot onderdeel van het spel geloof ik.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Khaine schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:23:
[...]

Strand thema en dieren uit kooien kan Cool Spot nog zijn. De piraat kwam daar in mijn beleving niet in voor. Kindvriendelijk is Cool Spot wel.

Was het in dat genre (qua graphics)?

Het kan eventueel trouwens ook nog Zool zijn, maar dat had dan weer weinig strand. Evenals Jazz Jackrabbit.
Cool Spot en Zool zijn het helaas ook niet. Jazz jackrabbit ook niet. Er zat zeker te weten een piraat in als bad guy geeft mijn vriendin aan. :)

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:49
Da_maniaC schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:40:
[...]

Cool Spot en Zool zijn het helaas ook niet. Jazz jackrabbit ook niet. Er zat zeker te weten een piraat in als bad guy geeft mijn vriendin aan. :)
Jaartal?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Vermoedelijk 1994 of 1995. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Was de goodguy geen piraat?

YouTube: Captain Claw Playthrough 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dat was hem helaas ook niet. De stijl was meer richting Disney of Dora volgens haar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Laatst online: 00:08
Leuk topic, wat een hoop herinneringen naar boven laat komen :)

Waar ik zelf al een tijdje naar zoek is een oud spel, ik weet niet zeker of het uit de C&C reeks komt of Dune, maar zoiets was het in elk geval.. het leukste vond ik destijds dat je je basis op kon bouwen en nieuwe “units” een mode kon geven, en de leukste vond ik dus “rampage” of “rampant” oid, dan ging betreffende unit random de map rond met auto-attack, vooral als je al wat sterkere units had en weinig vijanden was dat erg grappig.. heeft iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Da_maniaC schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:35:
Zou het Rayman kunnen zijn? Kooien en strand kwamen er in voor, alleen niet echt sluipen...

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 12:21

Pathogen

Shoop Da Whoop

Het klinkt alsof je Rayman en Oddworld door elkaar hebt herinnerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Tommy-D schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:18:

Waar ik zelf al een tijdje naar zoek is een oud spel, ik weet niet zeker of het uit de C&C reeks komt of Dune, maar zoiets was het in elk geval.. het leukste vond ik destijds dat je je basis op kon bouwen en nieuwe “units” een mode kon geven, en de leukste vond ik dus “rampage” of “rampant” oid, dan ging betreffende unit random de map rond met auto-attack, vooral als je al wat sterkere units had en weinig vijanden was dat erg grappig.. heeft iemand een idee ?
Er komt zo niet iets in mij naar boven, maar volgens mij kon je met de C&C en de Dune reeks niet een unit een 'search-and-destroy' modus geven.

Wat weet je nog meer van de game? Welk jaar? Op PC? Wat voor setting (verleden, heden, toekomst, etc.)? Hoe zagen de units er uit? Hoe zagen de maps er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 09:59
Ik probeer het nogmaals. Laatste keer heb ik succesvol "Burning Rubber" (1983) voor de C64 opnieuw kunnen ontdekken.

Wederom betreft een C64 die ik als kleuter eind jaren 80 op de C64 heb gespeeld. Betreft een datacassette.
Ik heb niet meer dan fragmentarische hersenschimmen.

De spelwereld bestaat (volgens mij) uit een vierkant of vierhoek. Ik meen te herinneren dat de levels procedureel gegenereerd worden. Je kan als een poppetje naar links of rechts, boven of beneden mits er een uitgang is. Onderweg kom je ook obstakels of vijanden tegen. Het spel heeft veel geel kleurige elementen, maar kan niet uitsluiten dat er ook andere kleuren zijn. Verder het wat spannends/eng (voor een kind). Volgens mij werd je ook achtervolgt. Het spel had wat weg van een doolhof. Soms moet je back travellen. Wat het doel is was mij als kind volgens mij niet duidelijk.

Onderstaand een impressie. Ik heb al geen paint skills maar meer zou ik er ook niet van kunnen maken omdat ik mij er gewoonweg niet meer van kan herinneren.

Ik speelde dit spel veel. Ik weet nog dat ik als kinds ziek thuis was en ik dit speelde en ik tijdens het spelen een bloedneus kreeg. Dus mogelijk is het helemaal geen eng/duister spel maar heb ik die associatie zelf gecreëerd.

BVD
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/edd74.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Undeclinable schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:56:
[...]

Zou het Rayman kunnen zijn? Kooien en strand kwamen er in voor, alleen niet echt sluipen...
Nee dat was hem ook niet helaas.

Het was geen "grote" titel zoals de games die eerder genoemd werden. Het was een minder bekende game waarschijnlijk.
(We hadden zelf ook lopen zoeken en ik ken behoorlijk wat games..maar omdat we niets konden vinden kwamen we op dit topic uit). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:46

Misschien KKND (of deel 2)? Deze unit mode zegt me zo niks, maar qua setting zou het wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Laatst online: 00:08
Flimovic schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:18:
[...]

Er komt zo niet iets in mij naar boven, maar volgens mij kon je met de C&C en de Dune reeks niet een unit een 'search-and-destroy' modus geven.

Wat weet je nog meer van de game? Welk jaar? Op PC? Wat voor setting (verleden, heden, toekomst, etc.)? Hoe zagen de units er uit? Hoe zagen de maps er uit?
Lastig zo, ik weet er verder niet veel meer van.. ik vermoed dat het net de 386/486 tijd was, maar kan er ook helemaal naast zitten..
Nevermind dus, kom er ooit wel weer achter.

Edit: KKND zei me weinig, dus gezocht, en nee helaas..

@seez had hier een Acorn Electron, met een spel wat heel erg lijkt op wat jij omschrijft.. de simpele titel van dat spel was gewoon “doolhof” dus kweenie of je daar wat aan hebt.. en ja op cassette idd

[ Voor 18% gewijzigd door Tommy-D op 01-10-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 00:20

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Klinkt als Total Annihilation.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roell02
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 31-07-2020
Mijn vraag:
Ik speelde als kind vroeger een spel op de Playstation 2, en dat speelde zich af in een soort Aziatische wereld kan ik me herinneren. Ik weet er vrij weinig meer vanaf, behalve dat ik het erg leuk vond altijd.
Paar details die ik me herinner:
- Aziatische wereld
- Karakter wat in mijn herinnering lijkt op het karakter Xin Zhao uit League of Legends
- Telkens wanneer je vijanden doodde, lieten zij een soort van souls achter die je kon verzamelen, gekleurd in paars rood blauw etc. Die souls vulden een bepaald balkje geloof ik.

Heel veel meer weet ik dus al niet meer. Iemand die mij uit de brand kan helpen?

Groetjes

MERGED met [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5

[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 09-10-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:10
Hier is een bestaand Topic voor, Ik denk dat zij je wel kunnen helpen.

[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011

s0kkie

Cowabunga

Onimusha gok ik :)
Er zit een PS4 remaster aan te komen ook!
Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2018/08/Onimusha-Warlords-announcement.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door s0kkie op 09-10-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:21
als we dan Toch bezig zijn met oude games ophalen.
een (vergeleken met de meeste games waar hier om gevraagt wordt) nieuw spel, ergens van rond de 2003 dat ik m nog speelde, was op Windows XP.
Je was een Alien of wolf ofzo en dan kreeg je een grote horde schapen die je van de ene kant van het level naar de andere kant moest gaan leiden.
Veel details weet ik zo niet meer maar ik had dat vroeger naast A2 Racer echt kapot gespeelt bij mijn oma.

Alvast Bedankt!

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 13:38
energydrank schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:51:
als we dan Toch bezig zijn met oude games ophalen.
een (vergeleken met de meeste games waar hier om gevraagt wordt) nieuw spel, ergens van rond de 2003 dat ik m nog speelde, was op Windows XP.
Je was een Alien of wolf ofzo en dan kreeg je een grote horde schapen die je van de ene kant van het level naar de andere kant moest gaan leiden.
Veel details weet ik zo niet meer maar ik had dat vroeger naast A2 Racer echt kapot gespeelt bij mijn oma.

Alvast Bedankt!
Klinkt als "Sheep"
https://www.mobygames.com/game/windows/sheep

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:21
HELD!
dat is precies de game die ik zocht!

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 13:38
energydrank schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:11:
[...]

HELD!
dat is precies de game die ik zocht!
(y)
Kon me er nog iets van herinneren van een review in de PU toendertijd.
Vervolgens gezocht op "alien sheep videogame" O-)

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 06:40

Franko P.

Hit it.

Ben al lang op zoek naar een spel van zo'n 22 jaar oud ongeveer. Heb het eens op een lagere school gezien en het was een soort educatief spel over hoe zo milieubewust het huishouden te doen.
Je moest op tijd de kachel lager zetten, zelfs de keuze voor het wc papier was bepalend voor je score. :P

Heb lang gedacht dat het spel 'een weekje het huishouden' heette en dat de uitgever Philips was maar daar kom ik helaas niet verder mee.
Iemand een idee?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 17:29

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Franko P. schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:04:
Ben al lang op zoek naar een spel van zo'n 22 jaar oud ongeveer. Heb het eens op een lagere school gezien en het was een soort educatief spel over hoe zo milieubewust het huishouden te doen.
Je moest op tijd de kachel lager zetten, zelfs de keuze voor het wc papier was bepalend voor je score. :P

Heb lang gedacht dat het spel 'een weekje het huishouden' heette en dat de uitgever Philips was maar daar kom ik helaas niet verder mee.
Iemand een idee?
Het suffe spelletje 'Thuis in het milieu'? ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:06
Franko P. schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:04:

Iemand een idee?
Is geloof ik al wel vaker langs gekomen: https://www.mobygames.com/game/thuis-in-het-milieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wow. Nostalgie zeg! :D

Ik ging altijd heel snel mijn dictee doen om dit te mogen spelen. Geen idee wat ik moest doen maar je was altijd de blitz als je dat spel mocht spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 06:40

Franko P.

Hit it.

Dat was hem inderdaad. Super!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
MaxHardcore schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:50:
Ik doe af en toe een poging een spel van mijn basisschool tijd te vinden. Zag dit topic en dacht dit keer eens hulp in te schakelen.

Ik speelde het rond 1990, misschien paar jaar eerder. Zeker niet 1992 of daarna. Gok dat de game van eind jaren 80 is.

Het is een nederlandstalig educatief spel met educatieve puzzels / vragen.

Er staat me iets van bij dat het erom gaat dat je aan het einde een draak verslaat. Volgens mij was de naam van deze draak "droek".

Volgens mij was het een pc game, maar ik weet dit niet 100% zeker.

Edit: kan ook een MSX game zijn
Even een bump.

Ik heb nu ook een collega meegesleept in deze gekkigheid :D

Dus ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen. Ik ben er nu ook ineens vrij zeker van dat het geen MSX spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1129355

Hi guys,

Ik zoek al heel lang naar een spel dat ik als kind heb gespeeld. Ik gok tussen 1996-2000 maar ik weet het niet zeker. Het was een point-and-click-spel voor de PC, in 2D, volgens mij toen Freddi Fish en Putt-Putt heel populair waren. Qua stijl lijkt het daar ook wel op. Volgens mij deels educatief en geleend van de bibliotheek. Het kan zijn dat het spel van Nederlandse of Belgische makelij was, dat weet ik niet. Er zaten ook demo's van andere spellen bij. De cover was donkergroen met een jongetje in de jungle. Op de achtergrond zag je een locomotief met leeuwen erin.

Klinkt gek, I know.
Dit is wat ik me kan herinneren:

- Volgens mij ging het hoofdverhaal over een jongetje die een welpje moet vinden en deze moet terugbrengen naar een leeuwenfamilie in de jungle.

- Je begint op straat voor het huis van het jongetje. Je kunt in het huis naar binnen en daar overal op klikken.

- Destijds vond ik de slaapkamer eng omdat het donker was, en je zag een soort schaduwmonster voor het raam staan staren met lichtgevende ogen. Ook zag je een paar ogen onder het bed.

- Er is ook een moment waarop je in een weiland loopt en in de verte een meisje ziet staan met een vlieger in haar hand.

Ik heb echt uuuuren gezocht op Google, maar kan het echt niet vinden.
Hoop dat iemand het weet. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1129355 op 20-10-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1129651

Hallo mensen,

Ik zoek een oud spel (soort van playmobiel game), waar je een ridder bent en een kasteel hebt. Als ik het me nog goed kan herinneren speel je op een paart in een fictie open world gebied. Waar je kastelen moet veroveren door soort van minigames waar je ladders moet wegduwen waar ridders omhoog klimmen. Ook rij je op een paard en kan je het kasteel aanpassen.
Hopelijk weet iemand waar ik het over heb,

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Anoniem: 1129651 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:09:
Hallo mensen,

Ik zoek een oud spel (soort van playmobiel game), waar je een ridder bent en een kasteel hebt. Als ik het me nog goed kan herinneren speel je op een paart in een fictie open world gebied. Waar je kastelen moet veroveren door soort van minigames waar je ladders moet wegduwen waar ridders omhoog klimmen. Ook rij je op een paard en kan je het kasteel aanpassen.

Welk console? PC? Jaar?

North vs South misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1129651

Het was op de pc, ik speelde het in 2005 maar weet niet wanneer het uitgebracht is.
Het is niet North vs South.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1129355

Anoniem: 1129355 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:18:
Hi guys,

Ik zoek al heel lang naar een spel dat ik als kind heb gespeeld. Ik gok tussen 1996-2000 maar ik weet het niet zeker. Het was een point-and-click-spel voor de PC, in 2D, volgens mij toen Freddi Fish en Putt-Putt heel populair waren. Qua stijl lijkt het daar ook wel op. Volgens mij deels educatief en geleend van de bibliotheek. Het kan zijn dat het spel van Nederlandse of Belgische makelij was, dat weet ik niet. Er zaten ook demo's van andere spellen bij. De cover was donkergroen met een jongetje in de jungle. Op de achtergrond zag je een locomotief met leeuwen erin.

Klinkt gek, I know.

- Volgens mij ging het hoofdverhaal over een jongetje die een welpje moet vinden en deze moet terugbrengen naar een leeuwenfamilie in de jungle.

- Je begint op straat voor het huis van het jongetje. Je kunt in het huis naar binnen en daar overal op klikken.

- Destijds vond ik de slaapkamer eng omdat het donker was, en je zag een soort schaduwmonster voor het raam staan staren met lichtgevende ogen. Ook zag je een paar ogen onder het bed.

- Er is ook een moment waarop je in een weiland loopt en in de verte een meisje ziet staan met een vlieger in haar hand.

Ik heb hem gevonden! Voor de mensen die dit bekend voorkwam en ook op zoek waren naar dit spel: het zijn de Jeroen / Gordi spellen.

Deze:
https://www.google.nl/sea...cAg#imgrc=5PY4AVKFY0TsNM:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:14
Anoniem: 1129651 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:09:
Hallo mensen,

Afgezien van het ladder verhaal, klink het heel erg als de Heroes of Might and Magic series

https://www.gog.com/game/heroes_of_might_and_magic

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01:56

Jorissie87

No diggity

Het spel Thuis in het millieu heeft mij wel getriggerd. Toen ik dat spel speelde (basisschool) speelde ik daar ook wel eens een ander spel. Je ging met ski's een berg af en moest tussen allemaal obstakels door manoeuvreren (van vooraf gezien). Soms kwam er een Yeti achter je aan en als die je te pakken had was je af. Het is net als Thuis in het milieu zo'n 22 jaar oud gok ik. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Jorissie87 op 30-10-2018 10:54 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saiboth
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Jorissie87 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:54:
Het spel Thuis in het millieu heeft mij wel getriggerd. Toen ik dat spel speelde (basisschool) speelde ik daar ook wel eens een ander spel. Je ging met ski's een berg af en moest tussen allemaal obstakels door manoeuvreren (van vooraf gezien). Soms kwam er een Yeti achter je aan en als die je te pakken had was je af. Het is net als Thuis in het milieu zo'n 22 jaar oud gok ik. Iemand een idee?
Ahh Thuis in het milieu, daar zeg je me toch eens wat. Leuk dat er in dit topic soms spellen langskomen waarvan ik het bestaan was vergeten. Ik denk trouwens dat je op zoek bent naar SkiFree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Saiboth schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:58:
[...]

Ahh Thuis in het milieu, daar zeg je me toch eens wat. Leuk dat er in dit topic soms spellen langskomen waarvan ik het bestaan was vergeten. Ik denk trouwens dat je op zoek bent naar SkiFree.
Dat was aanzienlijk sneller dan ik had verwacht! Precies dat ja! Net een emulator gevonden:
https://classicreload.com/win3x-skifree.html
De Windows 3.1 was al genoeg om mij weer kippenvel te geven, de nostalgie! Thanks!

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Jorissie87 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:59:
[...]

Dat was aanzienlijk sneller dan ik had verwacht! Precies dat ja! Net een emulator gevonden:
https://classicreload.com/win3x-skifree.html
De Windows 3.1 was al genoeg om mij weer kippenvel te geven, de nostalgie! Thanks!
Zag als tip trouwens ook Road to Europe staan, heb ik vroeger ook nog "gespeeld" (in rondgeklikt zonder een idee te hebben van wat ik deed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurfkuh
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-04-2020
Ik ben al ff opzoek naar een spel dat ik als kind heb gespeeld. Ik speelde het op een 486 computer (MS Dos) en het enigste wat ik nog weet is dat het iets met een muis was en door een grot liet met gele blokken kaas. en dat het grafisch vrij plat was. Geweldige omschrijving dit :') Maar hopelijk weet iemand welk spel ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Smurfkuh schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:13:
Ik ben al ff opzoek naar een spel dat ik als kind heb gespeeld. Ik speelde het op een 486 computer (MS Dos) en het enigste wat ik nog weet is dat het iets met een muis was en door een grot liet met gele blokken kaas. en dat het grafisch vrij plat was. Geweldige omschrijving dit :') Maar hopelijk weet iemand welk spel ik bedoel.
Deze?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Anoniem: 1129355 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:18:
Hi guys,

Klinkt gek, I know.

Pyjama Sam misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar 2 games, welke in mijn herinnering samen op 1 demo-cd stonden. De tijd was halverwege jaren 90, en de games waren waarschijnlijk voor CD-I, maar heb de lijst CD-I games doorgespit, maar geen van de namen in de lijst laat een belletje rinkelen. Het zou dus ook DOS kunnen zijn.

De eerste game is een soort doolhof. In de intro zie je een planeet wat 1 grote woestijn is, en je ziet dat je eenmaal op de planeet een grote pyramide in gaat. Als de game eenmaal start ben je in de pyramide en moet je een van 2 of 3 doorgangen kiezen vanuit een 1st person view, na het selecteren kom je in een nieuwe kamer waar ook weer een aantal doorgangen waren. volgens mij zat hier een random element in. De pyramide is van binnen ook in oud-egyptische stijl. De obvious suspect "Pyramid Adventures" en "hieroglyph" lijkt het niet te zijn.

De 2e game is een point and click adventure. Hier weet ik niet zoveel meer van, volgens mij crashte je met je ruimteschip op een planeet. In een van de eerste scenario's kom je buiten je ruimteschip in een grot een controlepaneel tegen, waar onder andere knoppen/hendels missen.

Beetje een long-shot, maar misschien herkent iemand dit.

[ Voor 8% gewijzigd door Magic op 31-10-2018 09:40 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Magic schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:33:

De 2e game is een point and click adventure. Hier weet ik niet zoveel meer van, volgens mij crashte je met je ruimteschip op een planeet. In een van de eerste scenario's kom je buiten je ruimteschip in een grot een controlepaneel tegen, waar onder andere knoppen/hendels missen.

- Beneath A Steel Sky?
- Space Quest? Roger Wilco

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Klinkt als Space quest 1 inderdaad. Was alleen niet point & click, maar de remake vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaap360
Magic schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:33:

The dig misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pelox schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

- Beneath A Steel Sky?
- Space Quest? Roger Wilco
Helaas, die ken ik allemaal wel :)
De grafische stijl lijkt wel heel erg op hoe ik het in mijn gedachten had, ik mis alleen de typische "console" in het eerste begin (een kast met knoppen en hendels). Nu kan het zijn dat de demo die ik had niet meteen het begin liet zien. In ieder geval een game die ik ga bekijken. thanks!

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 09:17

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Help! Ik zoek een game, volgens mij was hij er voor de SNES met 3 robotjes; een gele, een blauwe en een roze. De blauwe had volgens mij een Lasso als wapen en het was een beetje een side-scroller ala mega-man. Ik weet ook dat deel 2 in ieder geval begon met een top-down space-shooter ala Phalanx. Als naam staat (chief?) quimby me bij, maar ik sluit niet uit dat we dat door onze jonge leeftijd zelf hebben verzonnen, want daar vind ik in ieder geval niets op. Wie weet waar ik het over heb? :3
Anoniem: 653041 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:23:
[...]

Neee, het is echt een kinderspel van rond 2000, het waren een soort puzzeltjes die je moest oplossen, verborgen voorwerpen vinden in verschillende omgevingen, en het is wel iets met dracula en transsylani. Het is wel echt voor kinderen hahah
Wel een heel erg oude bump, maar kon het niet laten; YouTube: Het Geheim Van Dracula - XXLGAMEPLAY

[ Voor 41% gewijzigd door DominoNL op 01-11-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurfkuh
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-04-2020
Nee dat was hem niet. Het was een soort super mario achtig iets, je kon er gewoon rondlopen en over vijanden heen springen :')
Pagina: 1 ... 53 ... 72 Laatste