Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:07

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik zoek ook iets.

Bij de originele PlayStation zat een demo disc (althans bij die van mij) en daarop stonden verschillende games.

Een van die games was een racer waarin je zoveel mogelijk schade moest doen in een stedelijke setting.

Weet iemand nog hoe die game heet? Kan er al tijden niet opkomen. Volgens mij was het geen derby titel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vagevrager
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 29-11-2018
@Arunia Ik ben nu 19, dus dit is dit zou rond 2007/2008 geweest moeten zijn
Het was een leerzaam spel. Met mini-Games.
Meer weet ik er echt niet meer over...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
quote:
Cowamundo schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:44:
Ik zoek de naam van een heel oude dos oorlogs game waarbij je soort van side scrollend een vliegtuigje bestuurde welke begon op een vliegdekschip. Hier moest je dan wegvliegen en doelen kapot maken en daarna weer op t vliegdekschip landen. (Wat fckin moeilijk was omdat je vet snel de rem kabels miste) Bij succesvol landen ging je vliegtuig naar beneden, werdt munitie bijgeladen en dan kon je volgensmij upgrades kopen of iig torpedo’s.

Als ik t me goed herinner was dat spel alleen in het donker rood weergegeven.
Door het vliegdekschip moest ik meteen denken aan Raid on Bungeling Bay (http://bestretrogames.blo...ay-commodore-64-1984.html).
Maar dat is topdown en met een helikopter, dat zal het wel niet zijn dus.
quote:
Donstil schreef op zondag 3 juni 2018 @ 01:12:
Ik zoek ook iets.

Bij de originele PlayStation zat een demo disc (althans bij die van mij) en daarop stonden verschillende games.

Een van die games was een racer waarin je zoveel mogelijk schade moest doen in een stedelijke setting.

Weet iemand nog hoe die game heet? Kan er al tijden niet opkomen. Volgens mij was het geen derby titel.
Wellicht https://en.wikipedia.org/wiki/Twisted_Metal?

Trasos wijzigde deze reactie 03-06-2018 03:15 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12-01 07:55
quote:
Lizard schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:58:
[...]
Klinkt een beetje als Wings of Fury, alleen het donker rood klopt niet.
YouTube: DOS - Wings of Fury (1989, Brøderbund Software)
Dat is m inderdaad, Thanks! _/-\o_
Speelde het vroeger altijd met een jeugd vriend, misschien hadden hun een oud scherm of is mijn herinnering hieraan niet helemaal meer zuiver. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 02:18
quote:
PJOG schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:17:
Hmm.....dit is een lastige merk ik. Je moest lopen over een witte lijn (was grafisch bijna niveau pong) en dan kwam je bij een gat in de witte lijn. Daar moest je springen om aan een wit slingertouw te gaan hangen om over het gat heen te springen. Het moment van afspringen was daarbij cruciaal. Het was een ontzettend simpel spel. Ik wil het graag gewoon eens terugkijken om terug te gaan in de tijd
Niet helemaal grafisch niveau Pong maar aan dat touwen slingeren doet me erg denken aan of pitfall of junglehunt zijn allebei atari 2600 spellen.

• tendmex
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15-01 16:28
Platform: Windows xp
Jaar: Tussen 2000 en 2005 gok ik.

Ik zoek dus een heel oud spel. Het was eduactief, ik geloof het vak taal maar kan ook rekenen zijn. Ik zat zelf in groep 3/4/5 toen ik het speelde.

Het ging over iets met een heks en dan moest je (ik geloof 4 verschillende) spelletjes spelen waarmee je shit kreeg en als je alles had verzameld kon je naar het finale level.

Sorry hele vage uitleg, maar zoals ik al aangaf ik zat in groep 3/4 of 5.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Nu online
quote:
tendmex schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:05:

Jaar: Tussen 2000 en 2005 gok ik.
Ik zoek dus een heel oud spel.
:X }:| }:|

• tendmex
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15-01 16:28
quote:
Voor spelletjes is dat oud. Maar snap je punt

• Creditcarddd
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 07-07-2018
Ik zoek een spel, kan goed al 10 jaar of ouder Zijn.
Het was met schepen je zag alles van boven af, en dan moest je andere schepen aanvallen. Zodra je bij een ander schip in de buurt kwam, ging je vechten met de piraten op het schip, die gingen naar elkaar toe over loopbruggen, en je had 1 capitein die een stuk sterker was dan de rest, zodra die dood was, had je het nieuwe schip gewonnen/verslagen.
Weet iemand welk spel ik bedoel?

Mvg

• Khaine
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-01 21:35

Khaine

Python liefhebber

quote:
Creditcarddd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:30:
Het was met schepen je zag alles van boven af, en dan moest je andere schepen aanvallen. Zodra je bij een ander schip in de buurt kwam, ging je vechten met de piraten op het schip, die gingen naar elkaar toe over loopbruggen, en je had 1 capitein die een stuk sterker was dan de rest, zodra die dood was, had je het nieuwe schip gewonnen/verslagen.

Mvg
Een beetje zoals "Pirates!" van Sid Meiers? De remake dan weleenswaar?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15-01 13:03
Je had ook Corsairs Machtig spel en Eidos had oon nog piraten spel late 90's Cutthroats. Helaas niet zoveel gespeeld.
Zoek nog steeds een engelse versie van Corsairs gezien mijn retail NL is en het klinkt helaas nergens naar.

Seadogs heb je ook nog een van de eerste 3de Pirate games met goeie leuke sail mechanics.
Spirituele opvolger daarvan is Age of Pirates waar nog enkele titels van zijn.

Psyonara wijzigde deze reactie 07-06-2018 01:40 (27%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nllight
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-01 19:16
quote:
Creditcarddd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:30:

Mvg
Dit moet wel corsairs zijn. Je had blauw frankrijk, geel spanje, rood engeland, wit handelaren, zwart piraten. Later was er nog een uitbereiding en kon je ook oranje holland spelen.

Aantal jaar terug had ik nog ergens deze versie gevonden, maar in de gevechten was de mouse speed zo hoog dat het onspeelbaar was. Jammer is een leuk spel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15-01 13:03
Staat volgens mij nog recent op GoG

• Creditcarddd
  • Laatst online: 07-07-2018
Ja bedankt het was Corsairs!! Geweldig ik ga meteen zoeken of ik m kan bestellen ergens.

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:03

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

quote:
doet me denken aan spider man in de huidige avenger films

'hey mr Stark, do you know this really old movie with grey walkers?

<+:)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15-01 22:05
quote:
Creditcarddd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:34:
Ja bedankt het was Corsairs!! Geweldig ik ga meteen zoeken of ik m kan bestellen ergens.
https://www.gog.com/game/corsairs_gold

kost je wel 89 ct!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-01 20:28

Atmoz

Techno!!

Ik ben opzoek naar de naam van een spel uit +/- 1990

In het introfilmpje komt een lift voor en een auto wat komt aanrijden. Daarvan kan ik me de lichtstralen van de koplampen nog herinneren, misschien dat dat een sterke aanwijzing is :P

In het spel komen volgens mij een soort slakken of bloedzuigers (ofzo) voor die je in je been prikken. Daarvan zag je dan ook het bloed lopen of in ieder geval de wond.

Verder weet ik er niet meer zoveel van...

MSI Z170A GAMING M5 :: i7-6700K :: 32GB DDR4 :: 2x 512GB Samsung 950Pro raid0 :: GTX 1080Ti :: LG 32UD99 32" 4K HDR :: Logitech G series gaming gear

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:15

Cyphax

Moderator NOS
quote:
Atmoz schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:59:
Ik ben opzoek naar de naam van een spel uit +/- 1990

In het introfilmpje komt een lift voor en een auto wat komt aanrijden. Daarvan kan ik me de lichtstralen van de koplampen nog herinneren, misschien dat dat een sterke aanwijzing is :P

In het spel komen volgens mij een soort slakken of bloedzuigers (ofzo) voor die je in je been prikken. Daarvan zag je dan ook het bloed lopen of in ieder geval de wond.

Verder weet ik er niet meer zoveel van...
Dat is Another World, of Out of this World, in sommige regio's. Die staat ook op gog.com :)
https://www.gog.com/game/..._20th_anniversary_edition

Cyphax wijzigde deze reactie 10-06-2018 16:03 (4%)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-01 20:28

Atmoz

Techno!!

quote:
Cyphax schreef op zondag 10 juni 2018 @ 16:02:
[...]

Dat is Another World, of Out of this World, in sommige regio's. Die staat ook op gog.com :)
https://www.gog.com/game/..._20th_anniversary_edition
Ah super!
Thanks, dat is 'm inderdaad _/-\o_

MSI Z170A GAMING M5 :: i7-6700K :: 32GB DDR4 :: 2x 512GB Samsung 950Pro raid0 :: GTX 1080Ti :: LG 32UD99 32" 4K HDR :: Logitech G series gaming gear

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 11:59
@AtlAntA Ook te verkrijgen op in ieder geval Android. Controls werken niet echt lekker moet ik zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 09:49
quote:
bierkwadraat schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:09:
[...]

Ik heb deze collectie zelf nog ergens op zolder staan zelfs. Mythische wezens was slechts een categorie in de mappen. Herinner mij de dinosauriërs, giftige dieren en bijzondere beesten ook nog. Volgens mii was nummer 1 het vingerdier :P

Edit: Wikipedia: Monsters!
Potverdorie jij held! dit bedoel ik! _/-\o_
Mijn dank is giga.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08:16

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Misschien verkeerde topic maar ik ben op zoek naar een leuke actie RPG (mag hack en slash zijn)
waarbij er niet zoveel dialogs zijn.
Denk bijvoorbeeld aan Diablo 3 of Borderlands 2, Rainbow world (PS Vita),
Maar probleem ik zoek een soort gelijke game, maar dan volledig offline

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Aardappel
  • Nu online
Ik denk inderdaad dat je daar beter een apart topic voor aan kunt maken.

• Tha Masternoop
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20-11-2018
Ik zoek een game, dacht dat het quark heet maar vind daar niets op via Google. Het was een block game in de vorm van zeg maar piramides. Je moest volgens mij alle blokjes aanraken en je poppetje was als ik me niet vergis een soort geel olifantje. Is heel oud, misschien wel 20 jaar. Was in mijn herinnering ook een erg donkere game. Beetje veel open eindjes, hoop dat het iemand iets zegt.

• Tha Masternoop
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20-11-2018
@Acid_Burn Dat is hem inderdaad! Thnx a million! Ben al maanden aan het zoeken.

• Krysa
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-01 12:58
quote:
ruuxx schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:35:
Hallo,

Ik zoek een spel die ik als kind veel heb gespeeld. Begin jaren 2000. (2002,2003.) Het is een 2d game waar je als een soort speurder moest rondlopen. Het spel speelde ik op de computer. Windows 95. Het doel van het spel weet ik niet meer, wellicht was het zelfs een educatief spel.

Er zijn aantal zaken die ik mij goed kan herinneren:

- De hoofdpersoon had een hoge kraag en een pet op en je kon daardoor zijn gezicht niet zien.
- Er was een professor die volgens mij de 'vijand' was. Hij kwam af en toe een deurtje uit en had allemaal elektriciteit in/rond zijn haar.
- De hoofdpersoon had een soort zapper/buzzer in zijn handen met een grote rode knop. Volgens mij diende dat als bescherming ofzo, en kon je de professor wegzappen.
- Het muziekje die je tijdens het spel hoorde was denk ik een 8 bit versie van het begin van de 40e symfonie van Mozart.

Iemand enig idee? Ik ben al zo lang hier naar op zoek...

Alvast bedankt!
Gevonden: Super Solvers: Outnumbered!
_/-\o_

• dot238
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:07
Wat een leuke topic!
Ik probeer het ook eens. Heb er al vaak achter gezocht maar nooit teruggevonden.

Ik denk mij te herinneren dat ik het spel speelde op megadrive (tussen 1995 en 2000 schat ik).
Is een D&D achtige spel (kwam ook ergens voor in titelscherm dacht ik). Je moest een partij maken (ik weet niet meer hoeveel spelers - ik dacht 4). Spel was top aanzicht.
Als ik het goed voorheb begin je op een plein buiten een kasteel, je gaat dan in het kasteel waar je tegen de koning moest praten en die gaf je een missie.
Eens buiten (ik herinner me dat het 1 grote spelwereld was, dus geen overgang tussen kasteel en buitenwereld) had je een rivier dicht bij het kasteel met daarachter onder andere bergen.
Je kon dan in "grotten" binnengaan en daar had je monsters. Eens in een grot gaat het in een soort FPS zicht.

Top als jullie kunnen helpen _/-\o_ !

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:45
quote:
dot238 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:16:
Wat een leuke topic!
Ik probeer het ook eens. Heb er al vaak achter gezocht maar nooit teruggevonden.

Ik denk mij te herinneren dat ik het spel speelde op megadrive (tussen 1995 en 2000 schat ik).
Is een D&D achtige spel (kwam ook ergens voor in titelscherm dacht ik). Je moest een partij maken (ik weet niet meer hoeveel spelers). Spel was top aanzicht. Als ik het goed voorheb begin je op een plein buiten een kasteel, je gaat dan in het kasteel waar je tegen de koning moest praten en die gaf je een missie.
Eens buiten (ik herinner me dat het 1 grote spelwereld was, dus geen overgang tussen kasteel en buitenwereld) had je een rivier dicht bij het kasteel met daarachter onder andere bergen. Je kon dan in "grotten" binnengaan en daar had je monsters. Eens in een grot gaat het in een soort FPS zicht.

https://www.gog.com/game/realms_of_arkania_1_2 ?

Litebit.eu voorraad check :).

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
quote:
dot238 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:16:
Wat een leuke topic!

Is een D&D achtige spel (kwam ook ergens voor in titelscherm dacht ik). Je moest een partij maken (ik weet niet meer hoeveel spelers - ik dacht 4). Spel was top aanzicht.
Als ik het goed voorheb begin je op een plein buiten een kasteel, je gaat dan in het kasteel waar je tegen de koning moest praten en die gaf je een missie.
Eens buiten (ik herinner me dat het 1 grote spelwereld was, dus geen overgang tussen kasteel en buitenwereld) had je een rivier dicht bij het kasteel met daarachter onder andere bergen.
Je kon dan in "grotten" binnengaan en daar had je monsters. Eens in een grot gaat het in een soort FPS zicht.

Klinkt een beetje als 1 van de Shining Force titels, al komt het niet helemaal overeen.

• Krysa
Ik ben op zoek naar een game die ik vroeger vaak met mijn nichtje op de pc speelde. Het gaat om een game van boven (2D), waar je diverse oorlogsvoertuigen kon besturen.
Het doel was (volgens mij split screen) om elkaars basis uit te schakelen. Je kon kiezen uit een klein autootje, een tank en een helikopter als ik het mij goed herinner.
Kenmerkend was dat ieder voertuig een ander liedje had als je het bestuurde. Als je het kleine autootje de helikopter bestuurde hoorde je The Rides of he Valkyries.

Gaaf trouwens dat ik Extreme Assault via dit topic heb teruggevonden. :D

Ik zat mijn eigen verhaal terug te lezen en door het hier uit te typen kon ik het beter opzoeken!
Het spel wat ik dus bedoel is: Return Fire
Jaren op zoek geweest in de hobbykamer van mijn vader naar floppy's, maar geen resultaat _/-\o_

Krysa wijzigde deze reactie 21-06-2018 16:24 (22%)
Reden: Link aangepast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:57
@Krysa Return Fire! Zo kapot gespeeld dat speel. Deel 2 was minder. Maar o zo gaaf om 4 verschillende voertuigen te kunnen gebruiken.

Arunia wijzigde deze reactie 20-06-2018 13:13 (28%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Krysa
quote:
Arunia schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:12:
@Krysa Return Fire! Zo kapot gespeeld dat speel. Deel 2 was minder. Maar o zo gaaf om 4 verschillende voertuigen te kunnen gebruiken.
Terwijl ik op verzenden klikte kwam jij met het antwoord :D
Het was de helikopter natuurlijk met The Rides of the Valkyries (makes more sense).

Krysa wijzigde deze reactie 20-06-2018 13:22 (12%)

• Arunia
@Krysa Ik zag het en wist dat dat het moest zijn. :P
Volgens mij op die site kun je het spel downloaden, maar het ging me om een screenshot. Weet niet of het legaal is en wellicht heeft gog.com het spel ook nog staan.

• lorddrune
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15-01 15:08

lorddrune

Thick as a Brick

Hallo ik zoek de naam van een spel.

Het gaat om een Nederlandstalige point and click game voor kinderen gespeeld circa~ 1997/2003. Ik kan mij niet heel veel herinneren maar de hoofdpersonage die je bestuurde was een dier(dit zou een beer of muis kunnen zijn). Het spel speelde zich af in een park, er waren ook verschillende vogels te horen op de achtergrond als geluidseffect.
De speler moest als een van de opdrachten sporten (van een ladder) verzamelen om in een boomhut te komen.
Dit is wat mij nu te binnen schiet, ik speelde dit op Win 95 of 98.

Heeft iemand toevallig een idee?

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:38
quote:
lorddrune schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:09:
Hallo ik zoek de naam van een spel.

Het gaat om een Nederlandstalige point and click game voor kinderen gespeeld circa~ 1997/2003. Ik kan mij niet heel veel herinneren maar de hoofdpersonage die je bestuurde was een dier(dit zou een beer of muis kunnen zijn). Het spel speelde zich af in een park, er waren ook verschillende vogels te horen op de achtergrond als geluidseffect.
De speler moest als een van de opdrachten sporten (van een ladder) verzamelen om in een boomhut te komen.
Dit is wat mij nu te binnen schiet, ik speelde dit op Win 95 of 98.

Heeft iemand toevallig een idee?
YouTube: The Treehouse ~ Brøderbund Software PC 1991 ~ Game play in DOSBox0.74

The Treehouse (maar dan vast de nederlandstalige versie)?

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• lorddrune
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15-01 15:08

lorddrune

Thick as a Brick

quote:
Bedankt voor je reactie, dit is hem helaas niet. Howie's boomhut is het ook niet.

• Meneer Peter
  • Laatst online: 14-01 21:35
Ik heb vroeger in groep 5 of 6 van de basischool een spel gespeeld wat op een cd rom stond (waarschijnlijk in 2005 - 2006). Dit was een educatief spel als ik het mij goed herinner. Wij hadden er in iedergeval ook kopieën van op school.

Het doel van dit spel was voor zover ik het mij goed herinner om robijnen of misschien ander soort kristallen te verzamelen. Deze waren nodig om het water niveau te laten stoppen met stijgen. Verder was het een spel waarbij je op het scherm klikt op bepaalde onderdelen om zo puzzels te starten of voorwerpen op te pakken. (vergelijkbaar met freddie fish??)

Ik kan mij de volgende levels herinneren:
Een waarbij je op een schip zat en hier puzzels moest oplossen.
Een waarbij je in een besneeuwd gebied zat met een mozaiek raam die kapot was.

Verder meen ik mij te herinneren dat er meerdere spellen hiervan waren in een reeks voor hogere groepen, 6 t/m 8.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:56

LankHoar

Professionele amateur

Vroggah toen ik nog een KortHoar was, speelde ik een spel bij een vriendje op (vermoedelijk) de Playstation 1 (waarschijnlijk voor of rond de eeuw-wisseling). Het was een side scroller, gezet in de toekomst, soort industrial theme. Je speelde een (een-ogig? groen?) wezen met een raar uiterlijk. Het precieze doel van het spel weet ik zo niet meer, wel weet ik dat je slapende tech honden moest ontwijken, en bepaalde puzzeldingen moest oplossen met hendels enzo.

Wat ik ook nog weet: 5 jaar geleden ofzo zag ik dit spel op Steam, en heb hem toen nog even gespeeld. Inmiddels ben ik de naam kwijt, hoewel me iets bij staat van "Aby" of "Abys" hoewel dat er ook enorm naast kan zitten (ik weet het, erg helpful) :)

Alvast bedankt voor enige tips!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 10:55
@LankHoar Dat moet haast wel Oddworld: Abe's Oddysee zijn dan :)

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:56

LankHoar

Professionele amateur

quote:
Ik had hier eerder moeten posten!!! Gisteravond letterlijk een uur gezocht, allerlei queries in Google, zelfs de Wikipedia lijst met alle Playstation games bekeken. Nul resultaat :)

Hartelijk dank!

• yvonne369
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20-07-2018
Ik zoek een spel wat ik vroeger altijd speelde op de windows 95 computer.
Ik herinner me er niet veel van maar kan het niet uitstaan dat ik hem niet terug kan vinden, hopelijk weet iemand hier het.
In het spel was je een paars/roze draak/dino en moest je door levels lopen. Soms kwam je een bak tegen met groen water waar bellen uit omhoog kwamen, deze bellen moet je niet raken.

• MarvelousMax
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 06-01 15:02
quote:
yvonne369 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:09:
Ik zoek een spel wat ik vroeger altijd speelde op de windows 95 computer.
Ik herinner me er niet veel van maar kan het niet uitstaan dat ik hem niet terug kan vinden, hopelijk weet iemand hier het.
In het spel was je een paars/roze draak/dino en moest je door levels lopen. Soms kwam je een bak tegen met groen water waar bellen uit omhoog kwamen, deze bellen moet je niet raken.
Ik kom online Fun School 6 tegen? Naam kan natuurlijk anders zijn in Nederland, maar kijk daar even naar?
Speelde je het op school, thuis? Weet je nog iets over controls? Point&click neem ik aan?

• Keuvie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10:08
Ik ga ook eens een poging wagen. Ik ben op zoek naar een oude Duitse Point and Click adventure waar je thuis begon en richting een zwembad moest. Helaas nooit verder gekomen dan dat, met mijn Duits destijds bakte ik er weinig van, maar misschien kan ik een een retry doen.

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11:05

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

quote:
Keuvie schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:41:
Ik ga ook eens een poging wagen. Ik ben op zoek naar een oude Duitse Point and Click adventure waar je thuis begon en richting een zwembad moest. Helaas nooit verder gekomen dan dat, met mijn Duits destijds bakte ik er weinig van, maar misschien kan ik een een retry doen.
Dit is een wel heul erg karige omschrijving. Vertel eens wat meer, wanneer was dit? Op welk platform? Was het internet based? Of echt een losstaande game? Etc.

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Keuvie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10:08
Hi Flimovic,

Ik bedacht mij hetzelfde en was al bezig de post aan te passen. ;-)

Ik heb het hier over halverwege jaren 90 op PC. Dit was een losstaand spel, niet op internet.

Het waren simpele graphics met niet teveel details. Zo liep je over straat vergelijkbaar als streetfighter, zonder dat je de diepte in kon en kon je enkele gebouwen in.

• Flimovic
  • Laatst online: 11:05

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

quote:
Keuvie schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:46:
Hi Flimovic,

Ik bedacht mij hetzelfde en was al bezig de post aan te passen. ;-)

Ik heb het hier over halverwege jaren 90 op PC. Dit was een losstaand spel, niet op internet.

Het waren simpele graphics met niet teveel details. Zo liep je over straat vergelijkbaar als streetfighter, zonder dat je de diepte in kon en kon je enkele gebouwen in.
Als ik het goed begrijp dus een side-scroller? Kan het een Duitse versie van een Engelstalige game zijn geweest? Of was de game echt van Duitse makelij?

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• tweakerharrie
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-12-2018
Ik speelde in de jaren 80 op de ATARI 800 XL een spel, het heette iets van Wucky - het draaide in basic?
Iemand? Vicky is het NIET.

tweakerharrie wijzigde deze reactie 05-07-2018 14:11 (7%)

• stefanass
quote:
tweakerharrie schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:08:
Ik speelde in de jaren 80 op de ATARI 800 XL een spel, het heette iets van Wucky - het draaide in basic?
Iemand? Vicky is het NIET.
http://www.atarimania.com...e-icky-squishy_12164.html ?

• tweakerharrie
  • Laatst online: 25-12-2018
Helaas, is hem niet. Het was een spel met een kasteel poort in het begin.
quote:

• Tomido
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 08-07-2018
Hallo allemaal. Ik zoek een spel van heel vroeger. Je kon het vroeger lenen bij de bibliotheek en dan kwam het in zo'n grote witte cd-box. Het was een spel van rond de tijd van Freddy Fish en Pajama Sam enzo. Ik weet er opzich niet heel veel meer van, ik weet alleen dat het op de doos een plaatje had van een kasteel/burcht en een eend/gans, het was een educatief wijs en klik puzzel spel, dat weet ik nog wel. Ik hoop dat iemand een idee heeft.

• Trinsec
  • Laatst online: 08:34

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

quote:
Tomido schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:22:
Hallo allemaal. Ik zoek een spel van heel vroeger. Je kon het vroeger lenen bij de bibliotheek en dan kwam het in zo'n grote witte cd-box. Het was een spel van rond de tijd van Freddy Fish en Pajama Sam enzo. Ik weet er opzich niet heel veel meer van, ik weet alleen dat het op de doos een plaatje had van een kasteel/burcht en een eend/gans, het was een educatief wijs en klik puzzel spel, dat weet ik nog wel. Ik hoop dat iemand een idee heeft.
Kasteel en gans en point&click kan ik alleen maar Mixed Up Mother Goose bedenken.

Trinsec wijzigde deze reactie 07-07-2018 18:31 (87%)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Tomido
quote:
Trinsec schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:30:
[...]

Kasteel en gans en point&click kan ik alleen maar Mixed Up Mother Goose bedenken.
Ja dat is idd ook het enige spel dat ik voorbij zag komen met alle zoekwoorden die ik bij google had geprobeerd :P. Alleen dat is hem helaas niet.

Tomido wijzigde deze reactie 07-07-2018 19:38 (4%)

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

quote:
Tomido schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:38:
[...]

Ja dat is idd ook het enige spel dat ik voorbij zag komen met alle zoekwoorden die ik bij google had geprobeerd :P. Alleen dat is hem helaas niet.
Het helpt als je meer graaft in je geheugen. Mixed Up Mother Goose was ook een educatief point&click game met sprookjes als thema. Dus als je nog wat anders kan bedenken, hoe waren de graphics, op welk platform, en nog wat andere details? Waarom moet je eraan denken? Er moet toch iets specifieks zijn aan dat spel dat je het weer wilt weten? :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Arunia
@Tomido mixed-up fairytales is de opvolger daarvan. Wellicht die?
Kings quest 1, maar is niet educatief.

Wat is de reden dat je het educatief noemt?

Arunia wijzigde deze reactie 07-07-2018 21:49 (39%)

• Tomido
Ik heb idd even geprobeerd verder in mijn geheugen te graven. Het was een spel dat Grafisch leek op de serie van Max en het gele sokjesspook,zo'n tekenvibe als je begrijpt wat ik bedoel dat soort spellen. Spel was op de computer, en de reden dat ik het een educatief puzzel spel noemde was omdat ik het in de periode van die junior detective spellen speelde, alleen het kan ook zijn dat het gewoon alleen een soort puzzel spel was. Je begon in elk geval buiten een kasteel/burcht en dan moest je met allemaal opdrachten en verplaatsen van objecten daar binnen zien te komen dat is het enige wat ik er nog van weet, die frustratie van het maar niet kunnen uitvogelen wat ik moest doen :P.

• Arunia
@Tomido net even dat max spel opgezocht en daar begin je buiten een kasteel. :p
Was dat het niet? Denk dat ik het verder niet weet. Je zou op mobygames.com kunnen kijken en filteren op het type spel. Wellicht dat het er uit komt. Jaartal etc instellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

quote:
Tomido schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:09:
Ik heb idd even geprobeerd verder in mijn geheugen te graven. Het was een spel dat Grafisch leek op de serie van Max en het gele sokjesspook,zo'n tekenvibe als je begrijpt wat ik bedoel dat soort spellen. Spel was op de computer, en de reden dat ik het een educatief puzzel spel noemde was omdat ik het in de periode van die junior detective spellen speelde, alleen het kan ook zijn dat het gewoon alleen een soort puzzel spel was. Je begon in elk geval buiten een kasteel/burcht en dan moest je met allemaal opdrachten en verplaatsen van objecten daar binnen zien te komen dat is het enige wat ik er nog van weet, die frustratie van het maar niet kunnen uitvogelen wat ik moest doen :P.
Misschien Castle of Dr Brain? Waar je allerlei puzzels moest oplossen om in het kasteel te kunnen komen? Ik kan me daar alleen geen gans herinneren.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomido
Ik heb hem uiteindelijk gevonden. Het was, "Lucky ducky en het mysterie van de verdwenen prinses".
Bedankt voor alle suggesties en het doorverwijzen naar hulp sites.

Tomido wijzigde deze reactie 08-07-2018 14:22 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Pff die educatieve spellen passen niet echt in mijn straatje.

• yvonne369
quote:
MarvelousMax schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:22:
[...]

Ik kom online Fun School 6 tegen? Naam kan natuurlijk anders zijn in Nederland, maar kijk daar even naar?
Speelde je het op school, thuis? Weet je nog iets over controls? Point&click neem ik aan?
Ik kan niks vinden over fun school 6, titel komt me niet bekend voor. Ik speelde het altijd op de pc thuis, het was een windows 95 computer ongeveer. Het w met toetsenbord en/of muis. Ik weet er helaas niet meer zoveel van, alleen dat je een soort dino was (volgensmij een wat dikkere/rondere dino met stippen) en dat je steeds omhoog moest springen naar hogere niveaus en soms over gif met groene bellen die je niet moest raken.

• Arunia
@yvonne369 Klinkt als bubble bobble. Was er ook op de NES. alhoewel je de bellen zelf moest maken.
https://www.google.com/se..._AUICigB&biw=1920&bih=985

Arunia wijzigde deze reactie 10-07-2018 16:24 (71%)

• yvonne369
@Arunia helaas is dat hem niet

• Arunia

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

quote:
Met paarse draak moet ik direct aan Spyro denken, die was niet op windows 95, maar wel van die periode.

Wat voor soort spel was het? Je omschrijving lijkt op een platformer, maar was het bijvoorbeeld 2d of 3d. Misschien kun je meer vertellen over de grafische stijl? (kinderlijk met felle kleuren bijvoorbeeld) of grafisch indrukwekkend in die tijd, of heel simpel?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Lowrider1976
  • Laatst online: 09-11-2018
Speciaal een account gemaakt om een collega te helpen:

Tekst aangeleverd door haar:

I'm trying to remember the name of a computer game from the mid-late 90s. In the opening scene, there is a PoV look around a small room. There was a bed, and a table next to a window overlooking a town square in Germany. On the table, there is a passenger ticket for the Hindenburg. Then, there is an explosion in the square.

Anyone remember this game at all? I remember nothing else from it, and it is driving me crazy! :)

Alvast dank namens een kantoor waar iedereen zich suf zit te googlen!

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:51
quote:
Lowrider1976 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:55:

I'm trying to remember the name of a computer game from the mid-late 90s. In the opening scene, there is a PoV look around a small room. There was a bed, and a table next to a window overlooking a town square in Germany. On the table, there is a passenger ticket for the Hindenburg. Then, there is an explosion in the square.

Anyone remember this game at all? I remember nothing else from it, and it is driving me crazy! :)

Ik moet eigenlijk direct aan deze game denken, maar die was wel wat later:

The Secrets of Atlantis: The Sacred Legacy

Was ook first person herinner ik me.

• blauwester
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Ik zoek ook een spel. het was nog op een dos computer en ik mocht het altijd spelen bij mijn zwager. het was in een fabriek die was ingenomen door buitenaardse wezens of zoiets. (vormgegeven als ronde pilaartjes die springen) je kon lopen door de fabriek maar als je met de pijltjestoetsen liep dan liep je schuin. dus rechtdoor was schuin naar voren naar links. om gewoon te lopen moest je de cijfers 1379 gebruiken.

• stefanass
quote:
Lowrider1976 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:55:

Google brengt mij bij TITANIC: Adventure Out of Time

It's interesting to note a Hindenburg (zeppelin) ticket in the initial sequence

YouTube: Titanic: Adventure Out of Time (Part 1)

En nu weer aan 't werk daar op kantoor ;)

stefanass wijzigde deze reactie 13-07-2018 14:14 (8%)

• Lowrider1976
  • Laatst online: 09-11-2018
quote:
stefanass schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:12:
[...]

Eeuwig dank namens de baas! Dit blijkt hem te zijn!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 09:27
quote:
blauwester schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:11:
Ik zoek ook een spel. het was nog op een dos computer en ik mocht het altijd spelen bij mijn zwager. het was in een fabriek die was ingenomen door buitenaardse wezens of zoiets. (vormgegeven als ronde pilaartjes die springen) je kon lopen door de fabriek maar als je met de pijltjestoetsen liep dan liep je schuin. dus rechtdoor was schuin naar voren naar links. om gewoon te lopen moest je de cijfers 1379 gebruiken.

Marble Madness? Was rollen ipv lopen maar een poging waard.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• blauwester
  • Nu online
quote:
Marble Madness? Was rollen ipv lopen maar een poging waard.
niet helaas. wel bedankt voor het posten

• enira
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
De game die sodapoppin hier speelt: YouTube: Twitch PERFECT TIMING Moments 9 ( When streamers get the timing perf...
Tijd 6:01, mocht deze niet automatisch daar beginnen met spelen.

Ziet er uit als een puzzlegame waar ik me wel mee zou kunnen vermaken. En om nou eerst alle uren content terug te kijken van sodapoppin van wanneer hij dit speelde lijkt me wat ondoenlijk.. :P
Google searches naar "ink drawn puzzle games" of iets dergelijks hebben nog geen resultaten opgeleverd.

Iemand?

Edit: Gevonden:
https://store.steampowered.com/app/690120/Inked/

enira wijzigde deze reactie 16-07-2018 21:39 (30%)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13-01 20:26
Ik ben eens aan het kijken wat voor games ik vroeger speelde. Nu kwam ik aan bij unreal tournament 2004, en die heb ik zeker (veel) gespeeld.

Nu staat mij ook een map/Arena bij in een soort van mooie tuin met erg over gesatureerd groen en water (watervallen ook volgens mij?)

Ik dacht dat deze map alleen gebruikt werd voor 1 tegen 1 death matches.

Nu begin ik het vermoeden te krijgen dat deze map niet in ut2004 zat, maar in een andere game. Ik kan hem namelijk niet vinden. Heeft iemand een idee? Het zal wel rond dezelfde tijd geweest zijn. Wellicht iets na ut2004

• Naiki
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:30
quote:
stefanass schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:12:
[...]

Lol deze suggestie deed mij dus denken aan Starship Titanic, wat een spel was dat :9

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Ik denk dat ik het gewoon aan mijn 'oom' moet vragen, maar ik spreek hem tegenwoordig niet zo heel vaak meer. Maar vroeger speelde ik een spel op de, ik dacht zx spectrum en ik dacht dat het commando was.
Nou ziet het spel er in mijn geheugen veel beter uit!

Paar verklaringen:
- mijn geheugen laat me in de steek. Maar de versie die je standaard met youtube zie heb ik ook nog gespeeld.....echter volgens mij had hij toen later een andere versie die er veel beter uitzag, maar kleuren, ik zou zeggen bijna zoals de arcade versie.......maar zo mooi was het ook weer niet, zeg maar echt die 8 bit gfx, maar dan dus niet zo bijna monocrhoom als dit
YouTube: Commando Walkthrough, ZX Spectrum
- de 'mooiere' versie die ik speelde was niet meer op de specturm maar op iets anders, kan ook zo maar dat hij een msx of msx 2 had.....de gfx die me herinnerde zagen er wel uit zoals andere spellen die ik van dat syseem ken, echter als ik dan op youtube kijk zie ik ongeveer hetzelfde als bij de spectrum.

geluiid was overigens ook veel beter in mijn geheugen, maar mogelijk was dat omdat de muziek uit stond, (of niet simultaan kon met de) geluidseffecten wel aan.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Purple heart op de C64?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:00
Misschien op de Amstrad CPC, veel Spectrum-spelletjes zijn daarnaar geport.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Net even gegoogled op de msx, dit is volgens mij absoluut de machine waar ik op gamede.

Nu de vraag van de game, weet eigenlijk vrijwel zeker dat het commando was, in mijn geheugen zagen de soldaten er echter niet helemaal wit uit en was er ook gras enzo. Dus niet alleen maar een gele achtergrond. Maar ik ga is kijken of ik mijn oom kan stalken :D

• FrankRicard
  • Laatst online: 15-01 17:26
Commando op de C64?

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Als het op Commando lijkt, zou het dan misschien Who Dares Wins kunnen zijn?

• coolbvrobin
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11:41
Ik ga het hier proberen .
Ik zoek een oud pc spel waarvan ik de naam niet meer weet
Volgens mij ging het over de dikke en de dunne .
Waarbij je op acties kon klikken zodat je 1 van hun kon pijn doen.
Grasmaaier over het hooft, of met TNT opblazen zo iets allenmaal
Iemand een idee :D ?

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

quote:
coolbvrobin schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:52:
Neighbours from Hell misschien?

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

quote:
coolbvrobin schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:52:
Spy vs spy?

• coolbvrobin
quote:
Magic schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:17:
[...]

Neighbours from Hell misschien?
Neej helaas niet
quote:
Helaas ook niet,

Laat me dieper graven , volgens mij was het een dos of een windows 95 game,
En je hoeft alleen met de muis op acties te klikken en kreeg je cutscenes, meer deed t spel niet
Maar al dank u voor het meedenken :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
quote:
coolbvrobin schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:29:
[...]

Neej helaas niet

[...]

Helaas ook niet,

Laat me dieper graven , volgens mij was het een dos of een windows 95 game,
En je hoeft alleen met de muis op acties te klikken en kreeg je cutscenes, meer deed t spel niet
Maar al dank u voor het meedenken :*)
Ik denk deze: http://www.mobygames.com/game/take-your-best-shot

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07:26
quote:
blauwester schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:11:
D-generation ?

• coolbvrobin
quote:
Dat is hem!!!
Ik herinner hem me wel wat anders kwa animatie (Kan aan mij liggen was nog een kind)
Dank u!!! :)

• blauwester
  • Nu online
quote:
D-generation ?
Yes dat is hem super bedankt.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

quote:
Cyphax schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:40:
Als het op Commando lijkt, zou het dan misschien Who Dares Wins kunnen zijn?
Als ik het zo zie, zo ik zeggen nee.
Ik heb met neef/achterneef gesproken, en die heet het dus nagevraagd bij zijn pa maar die had even ook geen idee (is natuurlijk al tijdje terug, ik schat zo rond mid eighties. En dan meer aan de voorkant dan de achterkant)

Nogmaals ik weet eigenlijk 99% zeker dat het commado was. Wat ik me herinner is 2 versies, een 'primitieve' die herken ik dus in de spectrum versie, en een luxe die (in mijn herinnering dan) er bijna net zo goed uitzag als de arcade versie.
Waarschijnlijk gevalletje nostalgie die de gfx mooier 'autocomplete' dan ze daadwerkelijk waren. Of toch een geval dat ik dus op een of andere manier in de war ben met een ander gelijksoortig spel, Nou ja, denk dat ik maar de arcade versie ga spelen dan maar, maar mocht ik hem toch echt nog tegenkomen dan post ik het hier
(ter info, op YT ook al wat comparision vids gekeken, daar kon ik het ook niet echt vinden.)

• SannrHerr
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15-01 23:09

SannrHerr

Furor Teutonicus!

quote:
Sagat schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:46:
- mijn geheugen laat me in de steek. Maar de versie die je standaard met youtube zie heb ik ook nog gespeeld.....echter volgens mij had hij toen later een andere versie die er veel beter uitzag, maar kleuren, ik zou zeggen bijna zoals de arcade versie.......maar zo mooi was het ook weer niet, zeg maar echt die 8 bit gfx, maar dan dus niet zo bijna monocrhoom als dit
Ik herinner mij ook vaak veel betere graphics. Niet zo heel gek: wat vroeger (zelfs een paar jaar terug) state of the art was, ziet er nu niet meer uit. De herinnering schaalt mee met de kwaliteit.

Zelfde geldt voor, bijvoorbeeld, films.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:51
Ik had op de PSONE een game die had een intro met een gast in een stoel die door robotarmen van die stoel met naalden werd geinjecteerd.

Het spel zelf was volgens mij third person, je moest vijanden verslaan en puzzelen in een futuristische setting + je kon bij drank automaten blikjes eruit slaan en die opdrinken :')

Ik zit de hele tijd met fantastic 4 in m'n hoofd maar dat is totaal iets anders.. Iemand?

Whisky wijzigde deze reactie 19-07-2018 10:18 (3%)

Freedom for everyone..

• yvonne369
quote:
Magic schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:12:
[...]

Met paarse draak moet ik direct aan Spyro denken, die was niet op windows 95, maar wel van die periode.

Wat voor soort spel was het? Je omschrijving lijkt op een platformer, maar was het bijvoorbeeld 2d of 3d. Misschien kun je meer vertellen over de grafische stijl? (kinderlijk met felle kleuren bijvoorbeeld) of grafisch indrukwekkend in die tijd, of heel simpel?
Het was 3d als ik het me goed herinner, de kleuren waren vrij fel, groen, bruin, roze/paars en het was voor die tijd best een goeie grafische kwaliteit, niet blokkerig zegmaar. Nu lachen we om die grafische kwaliteit maar dat is iets anders :) Het was ongeveer 15 jaar terug

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-01 15:57
quote:
Whisky schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:18:
Ik had op de PSONE een game die had een intro met een gast in een stoel die door robotarmen van die stoel met naalden werd geinjecteerd.

Het spel zelf was volgens mij third person, je moest vijanden verslaan en puzzelen in een futuristische setting + je kon bij drank automaten blikjes eruit slaan en die opdrinken :')

Ik zit de hele tijd met fantastic 4 in m'n hoofd maar dat is totaal iets anders.. Iemand?
Fighting Force?

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

quote:
Whisky schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:18:

Door jouw vraag zit ik ook aan een game te denken, misschien bedoelen we wel dezelfde:

Game was waarschijnlijk PC, maar PS2 zou ook nog kunnen. Het was een RPG game met een isometrisch perspectief. Het speelde zich af in de toekomst waar door middel van "augmentations" speciale krachten verkregen werden. De augmentations waren in feite gewoon spreuken als vuurbal of ijspegel ed.

Je moest volgens mij een keuze maken welke zijde je wilde spelen, met of zonder augmentations.

Het spel was kleurrijk en de graphics waren clean. Het spel was 3D, dus niet sprite gebaseerd. Qua artstyle komt Transistor wel redelijk in de buurt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:51
quote:
Nailed it! Het ging om Fighting Force 2 _/-\o_
quote:
Magic schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Door jouw vraag zit ik ook aan een game te denken, misschien bedoelen we wel dezelfde:
Waarschijnlijk niet dezelfde ben ik bang :P

Freedom for everyone..

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

quote:
Whisky schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Nailed it! Het ging om Fighting Force 2 _/-\o_

[...]

Waarschijnlijk niet dezelfde ben ik bang :P
Nee, helaas. De vraag blijft dus open :P

• africatoto
  • Laatst online: 07-12-2018
Ik ben op zoek naar een spel dat ik altijd op de browser speelde. Het zal zo'n 10 jaar geleden zijn dat ik het speelde, volgensmij op funnygames.nl (niet 100% zeker).

Het is een racegame die je speelde vanuit 3rd person. Er moest een circuit afgelegd worden waarbij het doel uiteraard was om als eerste over de finish te komen. Je kon tegen je tegenstander botsen om zo damage uit te delen. Er waren meerdere circuits.

Ook was er een soort hoepel waarmee je met je auto doorheen kon springen. Het nut hiervan is me niet meer helemaal duidelijk, volgensmij ging je health hiermee weer omhoog.

Er waren verschillende type auto's. Standaard auto's die redelijke snelheid en redelijk veel damage konden hebben. Maar er waren ook F1-achtige auto's die erg snel waren en maar weinig damage konden hebben. Verder was er een soort monstertruckachtige auto die traag was en veel damage kon uitdelen.

De graphics deden naar mijn idee redelijk vierkant aan. De kleuren waren een beetje vaal (flets) en beigeachtig. Het landschap waar het zich in afspeelde was kaal en voelde maanachtig aan

Ik weet niet meer of je online tegen tegenstanders speelde of tegen de computer.

Alvast bedankt voor de moeite.

africatoto wijzigde deze reactie 20-07-2018 12:22 (3%)

• The_Bird
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 10-10-2018

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik ben op zoek naar een educatief DOS spel van begin jaren 90.
Het was volgens mij met taal, maar het kan ook rekenen geweest zijn. Van wat ik me herinner was het een soort eenschermsplatformspel.
Je was hierin ene Hans en je moest een Henriette redden voordat deze in de custardvla werd gegooid door een heks. (tijdslimiet) Het spel kon je in het nederlands spelen maar was volgens mij in meerdere talen in te stellen.

"21 jaar DSL!"

• Jorgen
  • Laatst online: 11:48
Mijn broer had ooit een handheld met 1 ingebouwde game. Volgens mij kon je hem net als een DS open klappen, maar ik herinner me niet meer of hij 1 of 2 schermen had.

Apparaatjes zelf was volgens mij rood met wit of rood met grijs.

Je moest een poppetje door een doolhof brengen dat uit allemaal vakjes en streepjes bestond. Je kon alleen naar een volgend vakje als je het streepje /muurtje weg kon duwen. Dat was mogelijk als daar achter geen nieuw streepje was. Ik weet niet meer of je de streepjes net als de dozen bij Sokoban voor je uit kon schuiven, of dat ze enkel om 1 punt heen scharnierden /draaiden.

Spelletje is uit de tijd dat er ook van die 20 in 1 brickgames waren en van die omtwijkspelletjes met motorfietsen en raceboten.

Iemand een idee? Hoe heet dit spelletje?
Pagina: 1 ... 52 53 54 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True