Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groezle
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06 19:27
Ik zoek al heel lang een oude RTS game (beetje in dezelfde stijl als Age Of Empires 1, alleen veel donkerder). Hiernaast heb ik dit gespeeld tijdens het tijdperk van de Twilight CD's, dus wellicht dat deze daar van af kwam. Ik heb echter de meeste titels al doorgespit en kan het niet zo vinden.

Ik kan me voor de rest alleen nog herinneren dat ik probeerde een kasteel/of een towncenter of zoiets probeerde over te nemen en dat er ook monsters waren. Echter ben ik niet heel zeker over deze laatste twee feiten. Ik kan me nog wel herinneren dat de stijl iig veel donkerder was dan bv AoE 1.

Iemand suggesties over wat dit misschien kan zijn? Ik weet nog dat rond de Twilight CD's 12-42 was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:13
groezle schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 00:20:
Ik zoek al heel lang een oude RTS game (beetje in dezelfde stijl als Age Of Empires 1, alleen veel donkerder). Hiernaast heb ik dit gespeeld tijdens het tijdperk van de Twilight CD's, dus wellicht dat deze daar van af kwam. Ik heb echter de meeste titels al doorgespit en kan het niet zo vinden.

Ik kan me voor de rest alleen nog herinneren dat ik probeerde een kasteel/of een towncenter of zoiets probeerde over te nemen en dat er ook monsters waren. Echter ben ik niet heel zeker over deze laatste twee feiten. Ik kan me nog wel herinneren dat de stijl iig veel donkerder was dan bv AoE 1.

Iemand suggesties over wat dit misschien kan zijn? Ik weet nog dat rond de Twilight CD's 12-42 was.
Probeer het eens hier tussen te zoeken, je kunt alle titels die op de twilight cd's hebben gestaan nakijken:

http://twilight-cd.com/re...12-0697012-dutch-edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:21
@groezle Dungeon Keeper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 13:58

Dennis de Vries

Redacteur

kan heel goed pizza's maken

Ik dacht laatst aan twee games die ik vroeger op de computer speelde, dit moet rond de tijd van A2 Racer 1 of 2 zijn geweest. Beide zijn het ook racegames, met 3D graphics en een view van achter de auto.

De eerste: Speelde zich volgens mij niet af in Nederland, had iets betere graphics dan A2 racer, had ook verschillende auto's die je kon kopen, net als bij A2 racer. Zo kon je steeds een betere auto kopen. Een van de eerste grote stap omhoog leek wat op de BMW Z3, en was zowel in het rood als in het blauw te koop. Voornaamste verschil was eigenlijk dat de wegen een stuk breder waren, en de tegenstanders wat beter waren dan bij A2 racer. Het was dus ook arcade-achtig.

De tweede: Deed me altijd denken aan een mix van mario kart, een generieke arcade racegame, en wat familie-onvriendelijk materiaal. Zo waren de auto's en karakters die er in zaten heel uiteenlopend en niet gebaseerd op de werkelijkheid, en kon je volgens mij ook mensen aanrijden of in ieder geval de auto's van de tegenstanders kapot maken.

Ik heb het niet over Midtown Madness, London Racer of andere games uit de Davilex serie, Test Drive, iets uit de NFS serie, Wacky Wheels, Big Red Racing, of Carmageddon.

De eerste was London Racer!

[ Voor 45% gewijzigd door Dennis de Vries op 24-02-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Dennis de Vries schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:05:
Ik dacht laatst aan twee games die ik vroeger op de computer speelde, dit moet rond de tijd van A2 Racer 1 of 2 zijn geweest. Beide zijn het ook racegames.

De eerste: Speelde zich volgens mij niet af in Nederland, had iets betere graphics dan A2 racer, had ook verschillende auto's die je kon kopen, net als bij A2 racer. Voornaamste verschil was eigenlijk dat de wegen een stuk breder waren, en de tegenstanders wat beter waren dan bij A2 racer. Het was dus ook arcade-achtig.

De tweede: Deed me altijd denken aan een mix van mario kart, een generieke arcade racegame, en wat familie-onvriendelijk materiaal. Zo waren de auto's en karakters die er in zaten heel uiteenlopend en niet gebaseerd op de werkelijkheid, en kon je volgens mij ook mensen aanrijden of in ieder geval de auto's van de tegenstanders kapot maken.

Het was niet Midtown Madness of London Racer.
Zijn echt zo veel spellen die aan je omschrijving voldoen, zeker uit die periodes.
Iets uit de nfs serie?

Tweede... was het wel een achteraanzicht? Top down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur

Aardappel schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:22:
[...]

Zijn echt zo veel spellen die aan je omschrijving voldoen, zeker uit die periodes.
Iets uit de nfs serie?

Tweede... was het wel een achteraanzicht? Top down?
Je hebt gelijk, ik heb mijn post wat aangepast. Het kwam niet uit de NFS serie, had een achteraanzicht, beide hadden 3D graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:29
Ik dacht laatst aan twee games die ik vroeger op de computer speelde, dit moet rond de tijd van A2 Racer 1 of 2 zijn geweest. Beide zijn het ook racegames, met 3D graphics en een view van achter de auto.

De eerste: Speelde zich volgens mij niet af in Nederland, had iets betere graphics dan A2 racer, had ook verschillende auto's die je kon kopen, net als bij A2 racer. Voornaamste verschil was eigenlijk dat de wegen een stuk breder waren, en de tegenstanders wat beter waren dan bij A2 racer. Het was dus ook arcade-achtig.

Het was niet Midtown Madness, London Racer of iets uit de NFS serie.
Je eerste spel weet ik zo niet, maar is de tweede toevallig:
- wacky wheels: http://store.steampowered.com/app/358380/Wacky_Wheels/
- big red racing: https://classicreload.com/big-red-racing.html

Tenminste, ga er even van uit dat je carmageddon al gevonden hebt. En die voldoet niet aan je Mariokart achtste game.

[ Voor 8% gewijzigd door grote_oever op 24-02-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Iets van Test Drive dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur

grote_oever schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:37:
[...]

Je eerste spel weet ik zo niet, maar is de tweede toevallig:
- wacky wheels: http://store.steampowered.com/app/358380/Wacky_Wheels/
- big red racing: https://classicreload.com/big-red-racing.html

Tenminste, ga er even van uit dat je carmageddon al gevonden hebt. En die voldoet niet aan je Mariokart achtste game.
Goede suggesties, helaas zit hij er niet tussen. Het was wat grof maar lang niet zo gewelddadig als Carmageddon, en er was echt veel diversiteit tussen de voertuigen van iedereen, niet dat ze alleen een andere kleur hadden zoals bij Big Red Racing.
Ook niet, helaas. Een van de snellere auto's die je kon kopen leek erg op de BMW Z3, en was in het rood en blauw te koop, dat is eigenlijk ook mijn sterkste herinnering aan het spel. Paris-Marseille racer doet me er om de een of andere reden heel erg aan denken, maar dit is hem niet, en een van de andere Davilex games ook niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Dennis de Vries op 24-02-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 15:17
Geen NFS zeg je... lastig. Als ik het me goed herinner was Need for Speed High Stakes destijds het eerste/enige spel met een BMW Z3 er in, en inderdaad in rood of blauw te rijden. In het begin kon je volgens mij kiezen uit een Z3 of een Mercedes SLK (ook zo'n 2-zits roadster). Gevolg door een BMW M5 etc en steeds duurder en sneller...

http://nfs.wikia.com/wiki...ed:_High_Stakes/Cars_(PC)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
vakantie-racer? geen davilex

[ Voor 40% gewijzigd door Aardappel op 24-02-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur

EvaluationCopy schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:02:
Geen NFS zeg je... lastig. Als ik het me goed herinner was Need for Speed High Stakes destijds het eerste/enige spel met een BMW Z3 er in, en inderdaad in rood of blauw te rijden. In het begin kon je volgens mij kiezen uit een Z3 of een Mercedes SLK (ook zo'n 2-zits roadster). Gevolg door een BMW M5 etc en steeds duurder en sneller...

http://nfs.wikia.com/wiki...ed:_High_Stakes/Cars_(PC)
Helaas is dit hem ook niet. Ik ga gek worden als ik hem uiteindelijk gevonden heb, ben er zo dichtbij!

EDIT: Eerste gevonden! Dit was London Racer, dus toch wel van Davilex. Gek, want ik had al meerdere filmpjes van het spel gezien en ik herkende niks, tot ik deze zag vanaf 23:20.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis de Vries op 24-02-2018 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Autobahnraser 2?

Project Gotham Racing?
California Speed?
Roadsters (1999)?
London Racer?

[ Voor 35% gewijzigd door Aardappel op 24-02-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Anoniem: 1044543 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:19:
Aub help mijn naam zegt het al ik ben op zoek naar een spelletje, dat iets had met draken. Ik speelde het volgensmij 3 jaar geleden, op de ipad. Alleen de ipad is buiten gebruik. maar ik kan het spel beschrijven. Oke, als je het spel opzoekt in de apple store ofzo dan kan je zoeken met iets van dragon. Ik weet bijna zeker dat er iets met dragon in de naam zat. en in het profiel van het spel, (dus het plaatje van het spel) dat op je homepage staat. Staat een groen draakje op. In het spel zelf moet je met de standaard draak andere verslaan. dat deed je door met je vinger over de draak te schuiven, want dan kwam er een richtbalkje. En als je loslaat een schot om je vijand te damagen tenzij je mis schoot. Des te hoger je kwam in level des te meer draken je had vrijgespeelt. het was iets met een vuur draakje en een ice draakje en een aarde draakje die je kon activeren om te gebruiken. het was een ontzettend leuk spel maar hellaas ben ik de naam vergeten... aub antwoord met of iemand de naam kan vinden of al weet.
:) het is een ontzettend lange tekst maar het zou me helpen. alvast bedankt
Klinkt als Dragon Mania Legends. Die speelt m'n dochter al paar maanden en alles komt wel zo een beetje overeen met wat je omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 00:08

Wahloh

Professioneel Nietsnut

technicum schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:54:
Hoi! Op zoek naar een game van vroeger, kwam ik er via dit topic achter dat het Gordi - Paniek in de Studio was. Nu is eigenlijk mijn vraag: is er iemand die [mbr]weet waar ik deze kan kopen[/]

Wie kan me helpen?
Laat me alsjeblief iets weten als je iets gevonden hebt, deze heb ik zo veel gespeeld maar kan helemaal niks meer vinden. Zou het graag nog eens spelen.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:29
Wahloh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:13:
[...]

Laat me alsjeblief iets weten als je iets gevonden hebt, deze heb ik zo veel gespeeld maar kan helemaal niks meer vinden. Zou het graag nog eens spelen.
Je kan hem lenen bij de bibliotheek:

https://www.bibliotheek.n...html/paniek-in-de-studio/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:35
Ik ben op zoek naar de naam van een spelletje wat ik vroeger in 1985 op de Commodore 64 via de Microtel/viditel-modem van de PTT voor Fl. 9,95 online gekocht heb. Het duurde toen een halve dag om dat spel te downloaden en een fortuin aan telefoontikken...

Het is een spel dat je met 2 spelers kunt spelen. Iedere speler bestuurd een helicoptertje waarmee je blokken kunt oppikken en deze moest stapelen om flats te bouwen. Zo nu en dan kwam er een aardbeving, storm of overstroming en werden je gebouwen beschadigd en kun je weer de schade gaan herstellen.

Ik dacht dat het spel Helipad heette maar kan er niks meer van vinden. Wie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 10:50
vj_slof schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:27:
Ik ben op zoek naar de naam van een spelletje wat ik vroeger in 1985 op de Commodore 64 via de Microtel/viditel-modem van de PTT voor Fl. 9,95 online gekocht heb. Het duurde toen een halve dag om dat spel te downloaden en een fortuin aan telefoontikken...

Het is een spel dat je met 2 spelers kunt spelen. Iedere speler bestuurd een helicoptertje waarmee je blokken kunt oppikken en deze moest stapelen om flats te bouwen. Zo nu en dan kwam er een aardbeving, storm of overstroming en werden je gebouwen beschadigd en kun je weer de schade gaan herstellen.

Ik dacht dat het spel Helipad heette maar kan er niks meer van vinden. Wie enig idee?
Heli-Command?

Doet me denken aan Street Racer, maar dat is denk ik al wat ouder (SNES tijd).

[ Voor 10% gewijzigd door Dufniall op 28-02-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 16:42
Heren/dames,

Zoek een spel volgens mij eind jaren 80 begin 90.

had destijds via een tijdschrift die altijd demo cd'tjes erin had een demo van een spel in de middeleeuwen.
Zat erg leuke/mooie cutscene's in..je moest dan volgens mij met ridders andere kastelen aanvallen..was topview 2d spel kwa ontwerp wat ik zo nog weet..ohw ja en het was duits.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaPrinciple
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06-2023

De eerste: Speelde zich volgens mij niet af in Nederland, had iets betere graphics dan A2 racer, had ook verschillende auto's die je kon kopen, net als bij A2 racer. Zo kon je steeds een betere auto kopen. Een van de eerste grote stap omhoog leek wat op de BMW Z3, en was zowel in het rood als in het blauw te koop. Voornaamste verschil was eigenlijk dat de wegen een stuk breder waren, en de tegenstanders wat beter waren dan bij A2 racer. Het was dus ook arcade-achtig.

Ik heb het niet over Midtown Madness, London Racer of andere games uit de Davilex serie, Test Drive, iets uit de NFS serie, Wacky Wheels, Big Red Racing, of Carmageddon.

De eerste was London Racer!
De tweede: een van de megarace spellen misschien? Geniaal en familie-onvriendelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:09

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Dennis de Vries ik denk meteen aan Carmageddon als je Arcade en familie-onvriendelijk zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:35
Helaas, het lijkt er een klein beetje op maar Heli-pad (?) zag er iets mooier uit. Bergen in de achtergrond, mooi water aan de voorgrond en het liep veel soepeler en was in het nederlands en engels geloof ik.

Got it:
http://www.mobygames.com/game/c64/catastrophes/screenshots

Het was Catastrophes of iets wat daar heel veel op lijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door vj_slof op 28-02-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJschr
  • Laatst online: 19-02-2022
dutchinteldude schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:19:
Heren/dames,

had destijds via een tijdschrift die altijd demo cd'tjes erin had een demo van een spel in de middeleeuwen.
Zat erg leuke/mooie cutscene's in..je moest dan volgens mij met ridders andere kastelen aanvallen..was topview 2d spel kwa ontwerp wat ik zo nog weet..ohw ja en het was duits.
Hmm mogelijk bedoel je The Settlers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 16:42
Nee settlers is het helaas niet (wel helemaal blauw gespeeld).

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heren/dames,

Begin jaren 90 waren cd-rommetjes nogal schaars :) Je beschrijving is ook nogal summier, van veel games was wel een duitse variant te vinden. Om van de 2 andere hints uit te gaan, cutscenes en kastelen komt bij mij Lords of the Realms naar boven.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-06 09:13

Megalodon86

Enzyme X

Heren/dames,

Knights & Merchants?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Warcarft 1/2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-06 16:08
Ik ben ook opzoek naar iets, alleen geen game, maar ik kan er op internet helemaal NIKS over vinden.
Dus hopelijk zijn mensen alsnog bereid om mij hier iets over te kunnen vertellen.

Mijn neefje verzamelde vroeger (ong 18 jaar geleden) bladeren waar mythische wezens op stonden.
Deze kreeg je door een abonnement te nemen op het blad. Wat ik nog weet is dat het hele donkere, geplastificeerde a-4'tjes waren. Gecentreerd stond een afbeelding van het mythische wezen en daaronder wat informatie over het wezen en hoe het wezen tot stand is gekomen. Het enige wezen wat ik mij goed kan herinneren was een Roc, de afbeelding was dus een gigantisch vogel die een olifant in z'n klauwen had. Hier op gegoogled maar niet hetgeen kunnen vinden wat ik bedoel.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, weet dat het geen spel is maar goed...

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:04

Khaine

Python liefhebber

Dit zegt mij weinig zelf, maar op internet vind ik wel iets wat heet "Groovy Tubes". Blijkbaar een soort blad of boek waar mythische wezens in staan, waaronder dus Roc.

Misschien heb je er wat aan?

https://www.booktopia.com...ie/prod9781584766186.html

[EDIT]

En anders het blad FAE Magazine?

https://www.faemagazine.com/tag/ca/

[ Voor 10% gewijzigd door Khaine op 28-02-2018 22:28 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
Khaine schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:26:
[...]

Dit zegt mij weinig zelf, maar op internet vind ik wel iets wat heet "Groovy Tubes". Blijkbaar een soort blad of boek waar mythische wezens in staan, waaronder dus Roc.

Misschien heb je er wat aan?

https://www.booktopia.com...ie/prod9781584766186.html

[EDIT]

En anders het blad FAE Magazine?

https://www.faemagazine.com/tag/ca/
heb even gekeken maar allebei helaas niet wat ik zocht, alsnog bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:54
Marshalty schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:20:
Ik ben ook opzoek naar iets, alleen geen game, maar ik kan er op internet helemaal NIKS over vinden.
Dus hopelijk zijn mensen alsnog bereid om mij hier iets over te kunnen vertellen.

Mijn neefje verzamelde vroeger (ong 18 jaar geleden) bladeren waar mythische wezens op stonden.
Deze kreeg je door een abonnement te nemen op het blad. Wat ik nog weet is dat het hele donkere, geplastificeerde a-4'tjes waren. Gecentreerd stond een afbeelding van het mythische wezen en daaronder wat informatie over het wezen en hoe het wezen tot stand is gekomen. Het enige wezen wat ik mij goed kan herinneren was een Roc, de afbeelding was dus een gigantisch vogel die een olifant in z'n klauwen had. Hier op gegoogled maar niet hetgeen kunnen vinden wat ik bedoel.

bvd
Elf fantasy magazine? Bestond van 1995 - 2007 dus qua tijdvak zou het kunnen.

http://www.spelmagazijn.nl/nl/tijd08.html Hier staan een aantal covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 788859

He mede-tweakers,

Vroeger (ik denk rond 2008) speelde ik een ww2 spel waarbij je kon surfen (zoals nu bijvoorbeeld in csgo etc) en bunnyhoppen. buiten deze gamemode's had je ook natuurlijk de classic schiet gamemode waarmee je in multiplayer style andere mensen moest neer knallen. Mensen konden hun eigen server zoals csgo beginnen met allerlei plugins/mods waarmee elke server weer anders was.

Het is een beetje een vage beschrijving maar dit is alles wat ik me er van kan herinneren sinds het een van mijn eerste schietspellen is geweest die ik heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:05

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Anoniem: 788859 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:04:
He mede-tweakers,

Vroeger (ik denk rond 2008) speelde ik een ww2 spel waarbij je kon surfen (zoals nu bijvoorbeeld in csgo etc) en bunnyhoppen. buiten deze gamemode's had je ook natuurlijk de classic schiet gamemode waarmee je in multiplayer style andere mensen moest neer knallen. Mensen konden hun eigen server zoals csgo beginnen met allerlei plugins/mods waarmee elke server weer anders was.

Het is een beetje een vage beschrijving maar dit is alles wat ik me er van kan herinneren sinds het een van mijn eerste schietspellen is geweest die ik heb gespeeld.
Day of Defeat?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Marshalty schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:49:
[...]
heb even gekeken maar allebei helaas niet wat ik zocht, alsnog bedankt :)
die eerste link was volgens mij ok! zoek maar eens op groovy tubes roc.
http://www.daviddeen.com/pieces/MB_roc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-06 17:20
Ik ben op zoek naar een spel waar ik vroeger (voor of tijdens het ps1 tijdperk) een demo van heb gespeeld.

In dit spel was je een dief, die door een stad kon lopen met bijvoorbeeld een bank en/of museum erin, maar ook gewoon woonhuizen en andere plekken. En daar moest je dan inbreken. Er was een soort dag/nacht cyclus volgens mij, waar je dan overdag tijdens openingstijd van een museum bijvoorbeeld rond kon kijken. En dan in de avond kon je dan inbreken.

Het was een soort simpele stealth game in een soort open wereld, maar ik weet niet echt wat nu het uiteindelijke doel was. Het speelde zich af in de moderne tijd.

Heeft iemand toevallig een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
AerosPhere schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:12:
Ik ben op zoek naar een spel waar ik vroeger (voor of tijdens het ps1 tijdperk) een demo van heb gespeeld.

In dit spel was je een dief, die door een stad kon lopen met bijvoorbeeld een bank en/of museum erin, maar ook gewoon woonhuizen en andere plekken. En daar moest je dan inbreken. Er was een soort dag/nacht cyclus volgens mij, waar je dan overdag tijdens openingstijd van een museum bijvoorbeeld rond kon kijken. En dan in de avond kon je dan inbreken.

Het was een soort simpele stealth game in een soort open wereld, maar ik weet niet echt wat nu het uiteindelijke doel was. Het speelde zich af in de moderne tijd.

Heeft iemand toevallig een idee?
Sly?

Hoe zag het karakter eruit?
Was het first person, of third? Of misschien top down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-06 17:20
Sly?

Hoe zag het karakter eruit?
Was het first person, of third? Of misschien top down?
Nee het was niet Sly, je speelde als een mens, beetje een bol mannetje. Om een of andere redenen kan ik me herinneren dat hij gele kleding aanhad, maar dat weet ik niet meer zeker.

Camera standpunt was third person.

EDIT::

Ik heb hem gevonden! Het spel heet 'The Sting!'! _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door AerosPhere op 05-03-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik zoek niet echt een naam maar liever de broncode of een werkend gedeelte daarvan...

Rond 2005-2008, toen de browsergame "Mafia" vele clones had, ontstond er "Nightclub Manager". Het was vrij simpel maar erg vermakelijk: je runde een club of kroeg waarin je geld kon verdienen door artiesten in te huren, themafeestjes te geven en de club te upgraden.

Mijn vraag is of iemand hier toevallig meer informatie over heeft? De broncode zou ideaal zijn zodat ik het zelf kan gaan hosten, maar eventueel een werkende clone zou ook zeer tof zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik ga het ook eens proberen. Zit al een tijdje in mijn hoofd maar kom er niet uit. Ik weet de volgende dingen nog:

- Je speelt als een konijn in een soort dorp / stad
- Volgens mij met twee konijnen, not sure
- Het is een kinderspel
- Vanaf 1998-2003 denk ik, maar wilde gok Ik ben in 95 geboren en was vrij jong toen ik hem speelde
- Het doel was denk ik om allerlei klusjes in het dorp / de stad te doen. Helpen zegmaar
- Ik herinneer mij iets van een houtzagerij / iets met hout.
- Op de PC

Weinig informatie, maar hoop toch dat iemand het weet. Knaagt al een tijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik moest lachen :X.

Was het niet "Robby konijn"?

YouTube: Nostalgie - Robbie Konijn groep 3 intro (Dutch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Haha die pun was niet eens intended.
Nee was hem niet. Bedenk me net dat het een bruin konijn was, niet zo heel lang en ook wat dikker.

Mogelijk had die een overal aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
Shaggie_NB schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:09:
[...]

die eerste link was volgens mij ok! zoek maar eens op groovy tubes roc.
http://www.daviddeen.com/pieces/MB_roc.html
Nee helaas, niet hetgeen wat ik zoek, het plaatje van de Roc was realistischer getekend.
Wel nog even navraag gedaan bij bij neef of hij zich nog iets kon herinneren. Zoals ik al zei; het was een wekelijks abonnement maar hij liet ook nog weten dat je er een dikke zwarte ordner bij kreeg. Daarnaast was hij er ook van overtuigd dat het hele gebeuren iets heet met ''Monster'', hier natuurlijk al op gegoogled maar tot op heden niks kunnen vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Marshalty schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:36:
[...]

Nee helaas, niet hetgeen wat ik zoek, het plaatje van de Roc was realistischer getekend.
Wel nog even navraag gedaan bij bij neef of hij zich nog iets kon herinneren. Zoals ik al zei; het was een wekelijks abonnement maar hij liet ook nog weten dat je er een dikke zwarte ordner bij kreeg. Daarnaast was hij er ook van overtuigd dat het hele gebeuren iets heet met ''Monster'', hier natuurlijk al op gegoogled maar tot op heden niks kunnen vinden :(
https://www.google.nl/sea...AQsAQINA&biw=1536&bih=746

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Wahloh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:13:
[...]

Ik heb via facebook contact opgenomen met Kluitman, en ik moet sceptisch als ik ben bekennen dat ik aanvankelijk dacht dat de reactie die ik ontving eentje was van: 'we zeggen ja, we doen of we gaan kijken'. Maar damn, had ik het finaal bij het verkeerde eind! Ik krijg een dezer dagen vrijblijvend een exemplaar opgestuurd :D .

Afbeeldingslocatie: http://veganstekje.ddns.net/wp-content/uploads/2018/03/kluitman1.png
Afbeeldingslocatie: http://veganstekje.ddns.net/wp-content/uploads/2018/03/kluitman2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926911

Aschtra schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:48:
Ik ga het ook eens proberen. Zit al een tijdje in mijn hoofd maar kom er niet uit. Ik weet de volgende dingen nog:

- Je speelt als een konijn in een soort dorp / stad
- Volgens mij met twee konijnen, not sure
- Het is een kinderspel
- Vanaf 1998-2003 denk ik, maar wilde gok Ik ben in 95 geboren en was vrij jong toen ik hem speelde
- Het doel was denk ik om allerlei klusjes in het dorp / de stad te doen. Helpen zegmaar
- Ik herinneer mij iets van een houtzagerij / iets met hout.
- Op de PC

Weinig informatie, maar hoop toch dat iemand het weet. Knaagt al een tijd
Niet toevallig een van de reader rabbit reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 00:08

Wahloh

Professioneel Nietsnut

technicum schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:19:
[...]

Ik heb via facebook contact opgenomen met Kluitman, en ik moet sceptisch als ik ben bekennen dat ik aanvankelijk dacht dat de reactie die ik ontving eentje was van: 'we zeggen ja, we doen of we gaan kijken'. Maar damn, had ik het finaal bij het verkeerde eind! Ik krijg een dezer dagen vrijblijvend een exemplaar opgestuurd :D .

[afbeelding]
[afbeelding]
Geniaal, verkopen ze hem nog? Ik wil er een, haha. Ben zo geneigd om ze ook een bericht te sturen... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wahloh op 13-03-2018 21:25 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Wahloh schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:50:
[...]

Geniaal, verkopen ze hem nog? Ik wil er een, haha. Ben zo geneigd om ze ook een bericht te sturen... :)
Gezien ik hem zo, zonder tegenprestatie of vergoeding, opgestuurd krijg denk ik niet dat hij nog in de handel is. Niet zo vreemd ook. Staat op het doosje dat 'ie geschikt is voor W3.1 en W95 :D.
Ik denk dat ze me in dat geval ook eerder hadden doorverwezen naar een (al dan digitaal) verkooppunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 788859 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:04:
He mede-tweakers,

https://www.splashdamage....-enemy-territory-barracks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatrunks
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 00:23
Hoi.

Ik zoek een spel, ik denk uit de jaren 90. En dat was een spel gebaseerd op Reis om de wereld in 80 dagen. Ik weet niet of er een Engelstalige variant van was, maar deze was in ieder geval NL.

De zin die ik me nog goed kon herinneren was: "En waar gaan we nu heen, Passepartout?"

Je moest dan klikken op een wegwijzer (met volgens mij een bepaald land) en dan ging je daar heen. En zo ging het hele spel. Ik kan het maar niet vinden

----------

Gevonden! Uitgegeven door Het Spectrum in 1996

http://zoeken.bibliotheek...%2Fmarc%2Fvlacc%7C1792227

http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1997/08/15/Med/02.html

Blijkbaar een CD-ROM van Nederlandse uitgever Het Spectrum (Spectrum Electronic), wat nu Unieboek heet. De naam Spectrum was het enige wat ik me nog kon herinneren. Ook al was het blijkbaar een 'slecht' spel. Brengt bij mij leuke herinneringen op!

Jammer genoeg nergens te vinden...

[ Voor 35% gewijzigd door thatrunks op 18-03-2018 11:50 . Reden: Spel zelf gevonden ]

- Computers blijven drama dingen -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Laatst online: 06-03 09:51
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vrij oude game, ik heb deze op een 386 gespeeld als shareware, voor zover ik weet was het dus een PC only titel.

Het was een top down race/schiet vehicular combat game waarin je futuristische autos (of hovercraft) bestuurde met wapens aan boord. Leveldesign was in feite een grid met wegen die alleen verticaal of horizontaal liepen. Graphics waren plat en zat geen diepte in.

Wat ik nog van het verhaal kan herinneren was dat je zelf een politie agente speelt waar een huurmoordenaar een aanslag op pleegt, hierna heeft ze een cyborg oog en is een stuk van het gezicht van metaal (volgens mij speelde het een paar honderd jaar in de toekomst).

Ik dacht dat het woord Police in de titel van de game zat, maar dat weet ik niet meer zeker.

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Oraijon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:31:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vrij oude game, ik heb deze op een 386 gespeeld als shareware, voor zover ik weet was het dus een PC only titel.

Het was een top down race/schiet vehicular combat game waarin je futuristische autos (of hovercraft) bestuurde met wapens aan boord. Leveldesign was in feite een grid met wegen die alleen verticaal of horizontaal liepen. Graphics waren plat en zat geen diepte in.

Wat ik nog van het verhaal kan herinneren was dat je zelf een politie agente speelt waar een huurmoordenaar een aanslag op pleegt, hierna heeft ze een cyborg oog en is een stuk van het gezicht van metaal (volgens mij speelde het een paar honderd jaar in de toekomst).

Ik dacht dat het woord Police in de titel van de game zat, maar dat weet ik niet meer zeker.
Traffic Department 2192 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Khaine schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:13:
[...]

Traffic Department 2192 denk ik.
That's the one! Level design is iets anders dan ik me herinner maar dat is zeker de game die ik in gedachte had. Dank! (heb je snel gevonden trouwens :P)

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Oraijon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:28:
[...]

That's the one! Level design is iets anders dan ik me herinner maar dat is zeker de game die ik in gedachte had. Dank! (heb je snel gevonden trouwens :P)
Heb de game vroeger ook platgespeeld. De cyborg-assassin story was voor mij de juiste hint.

En graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Khaine schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:49:
[...]

Heb de game vroeger ook platgespeeld. De cyborg-assassin story was voor mij de juiste hint.

En graag gedaan :)
Heb nooit meer gespeeld dan de shareware versie, was denk ik te jong om te snappen waar ik de rest van de game vandaan moest halen, of had er geen geld voor (over). Maar heb me wel heel lang afgevraagd hoe het verhaal nou verder ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Oraijon what the f@%k. Afgelopen week proberen te bedenken hoe ik juist dit spel hier wilde gaan omschrijven _/-\o_

Ook ik heb de shareware versie plat gespeeld en die eindigde volgens mij nadat je een groot vliegtuig had vernietigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
MRIdev schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:22:
@Oraijon what the f@%k. Afgelopen week proberen te bedenken hoe ik juist dit spel hier wilde gaan omschrijven _/-\o_
At your service!

:+
MRIdev schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:22:Ook ik heb de shareware versie plat gespeeld en die eindigde volgens mij nadat je een groot vliegtuig had vernietigd.
Kan me dat eigenlijk niet zo goed meer herinneren. Wel dat het eindigde met een grote explosie maar maar het hoe en waarom daarvan weet ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 08:37
Oraijon schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:51:
[...]

Heb nooit meer gespeeld dan de shareware versie, was denk ik te jong om te snappen waar ik de rest van de game vandaan moest halen, of had er geen geld voor (over). Maar heb me wel heel lang afgevraagd hoe het verhaal nou verder ging :P
Dan heb je mazzel - sinds dik tien jaar geleden is de gehele game freeware:
Wikipedia: Traffic Department 2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Oraijon Kijk vanaf 2:00:00 ongeveer. Die eindbaas bedoel ik. [YouTube: https://youtu.be/XEPCx4cbuPA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Seal64 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:08:
[...]

Dan heb je mazzel - sinds dik tien jaar geleden is de gehele game freeware:
Wikipedia: Traffic Department 2192
Ik las het idd, maar weet niet of ik nog zin heb om door die hele game heen te gaan :D
MRIdev schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 17:37:
@Oraijon Kijk vanaf 2:00:00 ongeveer. Die eindbaas bedoel ik. [video]
Vanavond na het werk eens kijken, misschien die video dan gelijk maar gebruiken als sneller alternatief voor het zelf opnieuw spelen van de hele game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmania
  • Laatst online: 02-05 12:35
Beste tweakers,

Op de terugweg van de winkel waren mijn moeder en ik wat aan het kletsen over video game.
We kwamen op een beschrijving van een spel wat ik als kind veel speelde maar nu niet meer kan vinden.

Ik speelde het rond 2005, je moest op een soort piratenschip puzzels op lossen om zo sleutels te vinden om dichter bij de schat van je opa te komen. Ik herinner me nog dat je ergens naar beneden in het schip ging en daar een soort letterpuzzel met sleutels moest oplossen.
Het spel is nederlandstalig.
Iemand een hint of de naam van het spel?

Met vriendelijke groet,
Tim (en mijn moeder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1058865

helloooo

oke ik zoek echt al eeuwenlang dit spel, het eerste spel gaat als volgt; het is een flash game, gemaakt rond 2009. het spel is met een mannetje die in een blauwe raket zit die je kan upgraden. Je kan dan een betere raket kopen, betere wieltjes ,...
ik hoop dat jullie me kunnen helpen xxxx
jullie zouden me echt zoooo goed doen dankuuuuu
xxxx O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagevrager
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-01-2021
Hallo,

Ik herinner me dit heel vaag, want dit speelde ik rond groep 4/5. ( ook op school zelf )
Vgm een point click game, maar niet zeker of het een site was of een daadwerkelijke game..
Het spel was wel Nederlands.
Ik weet er bijna niks meer over, alleen een man met "rasta" haar en een opvallende lange jas, hij was te vinden op sommige plekken in het spel.
Er zat een strand gedeelte in de game.
Sorry voor de lack aan info. Als iemand iets weet, laat het weten. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:51
@Vagevrager je doet je naam eer aan iig. :p
Maar even wat meer informatie. Hoe oud was je toen in groep 4/5? Ofwel, welke jaar was dat? Want anders kan het van alles zijn. :p
Mijn jeugd is wellicht een ander jaar dan de jouwe. Uit de tijd van thuis en het milieu oid en dat simpele topo spel met de helicopter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:43

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Anoniem: 1058865 schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:13:
helloooo

oke ik zoek echt al eeuwenlang dit spel, het eerste spel gaat als volgt; het is een flash game, gemaakt rond 2009. het spel is met een mannetje die in een blauwe raket zit die je kan upgraden. Je kan dan een betere raket kopen, betere wieltjes ,...
ik hoop dat jullie me kunnen helpen xxxx
jullie zouden me echt zoooo goed doen dankuuuuu
xxxx O+
Potty racers misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Wat een ontzettend gaaf topic dit zeg! Ik probeer het ook eens!

Dit is een herinnering welke gebukt gaat onder de tand des tijds en flink wat bier. Ik heb het over de periode ~1985 - 1988 denk ik

Ooit...op een Schneider electric 8086 met 2 stuks 5,25" floppydrives, zonder hdd, speelde ik een spelletje waarbij je een mannetje bent die van de linkerkant in het beeld naar de rechterkant moet lopen. Je komt op een gegeven moment bij een slingertouw waarmee je over een gat heen kunt. Het spel was vooral heel veel springen. Op een gegeven moment ben je aan de rechterkant van het scherm en moet je verder naar rechts waardoor je weer een nieuw scherm krijgt. Volgens mij kon je ook iets van kersen pakken wat een soort van bonus was...

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
PJOG schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:02:

Dit is een herinnering welke gebukt gaat onder de tand des tijds en flink wat bier. Ik heb het over de periode ~1985 - 1988 denk ik

Ooit...op een Schneider electric 8086 met 2 stuks 5,25" floppydrives, zonder hdd, speelde ik een spelletje waarbij je een mannetje bent die van de linkerkant in het beeld naar de rechterkant moet lopen. Je komt op een gegeven moment bij een slingertouw waarmee je over een gat heen kunt. Het spel was vooral heel veel springen. Op een gegeven moment ben je aan de rechterkant van het scherm en moet je verder naar rechts waardoor je weer een nieuw scherm krijgt. Volgens mij kon je ook iets van kersen pakken wat een soort van bonus was...

Iemand enig idee?
Klinkt als Pitfall..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Dank voor je snelle reactie! Het lijkt qua gameplay inderdaad op pitfall zie ik. Echter dit was (nog) minder grafisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Iemand enig idee?
wilde gok
Dangerous Dave?

https://classicreload.com/dangerous-dave.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Nee. Helaas ook niet. Wel een tof spel! Meteen even kort gespeeld net. Qua gameplay was het zo goed als gelijk aan pitfall volgens mij maar meer basic. Zwart scherm, horizontale witte rand waar je overheen liep, wit slingertouw en paarse kersen volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 13:38

Iemand enig idee?
Jungle Hunt of Jungle King misschien?

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
jammer genoeg ook die niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 12:41
PJOG schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:46:
jammer genoeg ook die niet....
Moest je wellicht ook op drijvende (bewegende) bladeren springen? Kan er even niet op komen welke game het is, maar hangt me wel iets van bij. Misschien dat ik er nog op kom :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 13-06 15:17
Wonderboy?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 13-06 11:51
Athletic Land?
YouTube: Athletic Land (1984) Konami MSX

Dat is degene die SpeciesXX bedoelt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-06 09:35
Pitfall? ik zie dat het al gezegd werd maar hou er rekening mee dat kleur niets zegt want veel machines toen waren monochroom.
Er zijn ook tig ports en sequels en remakes van geweest dus het zag er altijd wel iets anders uit.

Afbeeldingslocatie: https://www.atariprotos.com/2600/software/pitfall/pitfall_1.png
vs
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b9/Coleco_Pitfall.png?1527607405467

[ Voor 141% gewijzigd door zwiep op 29-05-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Als dit geen Pitfall is dan is het wel erg frappant idd.
Een game die ook (afhankelijk van je videokaart toen) weinig kleuren had was "The Amazing Spiderman". Daar kon je met een web schieten en moest je overal springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 23:09
Marshalty schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:20:

bvd
Ik heb deze collectie zelf nog ergens op zolder staan zelfs. Mythische wezens was slechts een categorie in de mappen. Herinner mij de dinosauriërs, giftige dieren en bijzondere beesten ook nog. Volgens mii was nummer 1 het vingerdier :P

Edit: Wikipedia: Monsters!

[ Voor 3% gewijzigd door bierkwadraat op 29-05-2018 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Laatst online: 11-06 22:50
Leuk topic.

Ik ben op zoek naar de naam van een arcade game uit de begin/mid jaren 80. Het lijkt op Wonderboy, maar is het niet. Je speelt met een mannetje met lang blond haar en kunt met zwaardjes gooien, schoentjes met vleugeltjes verdienen, een health drankje in een flesje gebruiken en je moet veel springen. Volgens mij moest je draakjes en slangen verslaan. Het was ook een kleurrijke game. Veel blauwe luchten, water en groen erin. De game speelde je dus op een arcade kast, in dezelfde periode als Commando en 1942 (meen ik).

Het is al meer dan 30 jaar geleden dat ik het speelde, dus wellicht dat ik wat details niet goed heb. Ik zou deze arcade kast serieus overwegen te kopen als die te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
kesj schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:40:
Leuk topic.

Ik ben op zoek naar de naam van een arcade game uit de begin/mid jaren 80. Het lijkt op Wonderboy, maar is het niet. Je speelt met een mannetje met lang blond haar en kunt met zwaardjes gooien, schoentjes met vleugeltjes verdienen, een health drankje in een flesje gebruiken en je moet veel springen. Volgens mij moest je draakjes en slangen verslaan. Het was ook een kleurrijke game. Veel blauwe luchten, water en groen erin. De game speelde je dus op een arcade kast, in dezelfde periode als Commando en 1942 (meen ik).

Het is al meer dan 30 jaar geleden dat ik het speelde, dus wellicht dat ik wat details niet goed heb. Ik zou deze arcade kast serieus overwegen te kopen als die te vinden is :)
Dit doet mij denken aan Giana Sisters.
Wikipedia: The Great Giana Sisters

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/90/Giana_Sisters_Screenshot.png

Edit:
Hmm, dat is geen echte arcade game natuurlijk. Zal `m wel niet zijn dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Trasos op 29-05-2018 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
kesj schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:40:
Leuk topic.

Hmm het lang blonde haar klopt voor deze suggesties niet echt, maar wellicht iets als Ghost 'n Goblins of Ghost 'n Ghouls. Details kloppen niet helemaal, maar je kon daar iig met (o.a.) zwaardjes gooien en moest aardig wat springen. Anders geen idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@kesj Zo goed als zeker weer ik wat je bedoelt en in denk dat ik die voornamelijk op de C64 gespeeld heb. Kreeg je op een gegeven moment een wapen dat een soort van balletje op een stokje was en verder op in het spel een soort van goeiendag die je vooruit kon schieten? In een onderwaterlevel kreeg je een zeemeerminstaart?

edit: verkeerde naam achter @

[ Voor 6% gewijzigd door MRIdev op 30-05-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Trasos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:56:
[...]

Dit doet mij denken aan Giana Sisters.
Wikipedia: The Great Giana Sisters

[afbeelding]

Edit:
Hmm, dat is geen echte arcade game natuurlijk. Zal `m wel niet zijn dan.
Dank voor het meedenken. Het lijkt er een beetje op, maar is hem helaas niet. De main character was een mannetje/jongetje.

[ Voor 4% gewijzigd door kesj op 30-05-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Snowdog schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:15:
[...]

Hmm het lang blonde haar klopt voor deze suggesties niet echt, maar wellicht iets als Ghost 'n Goblins of Ghost 'n Ghouls. Details kloppen niet helemaal, maar je kon daar iig met (o.a.) zwaardjes gooien en moest aardig wat springen. Anders geen idee ;)
Thanks. Deze is idd anders. De game die ik bedoel is kleurrijker en iets sprookjesachtiger ipv donker.

Dit wordt een lastige, heb er jaren terug ook al eens naar gezocht en gevraagd op een game forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-06 09:35
Een long shot maar misschien eentje uit de Adventure Island reeks? Die ik daarvan gespeeld heb was praktisch niks anders dan springen en hamertjes gooien. Maar er zat wel nog een andere karakteristieke beweegmogelijkheid bij die je niet hebt genoemd, een skateboard namelijk (maar mogelijk is dat maar bij 1 versie zo).

[ Voor 68% gewijzigd door zwiep op 30-05-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Hmm.....dit is een lastige merk ik. Je moest lopen over een witte lijn (was grafisch bijna niveau pong) en dan kwam je bij een gat in de witte lijn. Daar moest je springen om aan een wit slingertouw te gaan hangen om over het gat heen te springen. Het moment van afspringen was daarbij cruciaal. Het was een ontzettend simpel spel. Ik wil het graag gewoon eens terugkijken om terug te gaan in de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
zwiep schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:35:
Een long shot maar misschien eentje uit de Adventure Island reeks? Die ik daarvan gespeeld heb was praktisch niks anders dan springen en hamertjes gooien. Maar er zat wel nog een andere karakteristieke beweegmogelijkheid bij die je niet hebt genoemd, een skateboard namelijk (maar mogelijk is dat maar bij 1 versie zo).
Dit komt echt heel dichtbij! Misschien was het dan toch de voorloper, Wonder Boy. Ik heb in al die jaren zoveel games voorbij zien komen dat ik nu wel een beetje aan mijn herinneringen begin te twijfelen... Of mijn geheugen is in de loop der jaren wat minder goed geworden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:05

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

kesj schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:44:
[...]

Dit komt echt heel dichtbij! Misschien was het dan toch de voorloper, Wonder Boy. Ik heb in al die jaren zoveel games voorbij zien komen dat ik nu wel een beetje aan mijn herinneringen begin te twijfelen... Of mijn geheugen is in de loop der jaren wat minder goed geworden... ;)
Je geheugen speelt spelletjes met je hoor... kijk maar eens een game terug van lang geleden die je je nog wel 'goed' herinnert. Je zult zien dat het er vele malen minder mooi uit ziet dan je je herinnert. Bijvoorbeeld C&C Red Alert oid. Ziet er niet uit. Toch was het vroeger fantastisch mooi.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Flimovic schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:09:
[...]

Je geheugen speelt spelletjes met je hoor... kijk maar eens een game terug van lang geleden die je je nog wel 'goed' herinnert. Je zult zien dat het er vele malen minder mooi uit ziet dan je je herinnert. Bijvoorbeeld C&C Red Alert oid. Ziet er niet uit. Toch was het vroeger fantastisch mooi.
Ja, dat sowieso. Maar ook de details. Nee, had zeker geen skateboard. Of toch wel? Dat soort dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kesj
Ik denk dat ik mijn game gevonden heb dankzij jullie! Het is volgens mij Wonder boy in monster land.

Afbeeldingslocatie: http://104.236.151.57/wp-content/uploads/2017/09/wb2-arcade.png

Dit komt echt in de buurt.

Misschien toch maar de Wonder boy game voor de Switch kopen, die kun je ook in retro look spelen. Is wel een andere versie. En ik wil nu natuurlijk het liefst In wonder land spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@kesj ik denk dat door mijn typefout je mijn post niet gelezen hebt.

Bijna zeker denk ik dat ik dat spel veel op de C64 gespeeld heb. Vooral door de schoenen met vleugels. Waren er als power ups, een ridderhelm, soort van knots en goeiedag als wapens? Deze kun je ook gebruiken om grond oid kapot te slaan waarin dan nieuwe upgrade of vijanden tevoorschijn konden komen. Onderwaterlevel waar je een soort zeemeermin werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
MRIdev schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:55:
@kesj ik denk dat door mijn typefout je mijn post niet gelezen hebt.

Bijna zeker denk ik dat ik dat spel veel op de C64 gespeeld heb. Vooral door de schoenen met vleugels. Waren er als power ups, een ridderhelm, soort van knots en goeiedag als wapens? Deze kun je ook gebruiken om grond oid kapot te slaan waarin dan nieuwe upgrade of vijanden tevoorschijn konden komen. Onderwaterlevel waar je een soort zeemeermin werd?
Had je reactie idd gemist, thanks.

Van de grond kapotslaan en onderwaterlevel kan ik me niets herinneren, maar dat zou zomaar kunnen. Het is echt al lang geleden dat ik het gespeeld heb.

Weet je de naam van de game nog? Ga ik even plaatjes checken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
@kesj Nee, :( . Gisteren al druk bezig geweest met plaatjes bij Google afbeeldingen na te lopen, tot nu toe geen succes.

Klein succesjes daargelaten van oude herinneringen, Kickstart 2, Aarchon, Wonderboy, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

MRIdev schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:29:
@kesj Nee, :( . Gisteren al druk bezig geweest met plaatjes bij Google afbeeldingen na te lopen, tot nu toe geen succes.

Klein succesjes daargelaten van oude herinneringen, Kickstart 2, Aarchon, Wonderboy, etc.
Zelfs ik heb een kleine 30 minuten gespendeerd inmiddels :D
Was het echt een platformer en geen beat-em-up? Golden-Axe valt dan bijvoorbeeld al af en ik denk ook niet dat Dragon's Lair past? Voldoen sowieso beiden maar half aan de beschrijving denk ik.

The Gold Of The Aztecs past misschien wel? Zelf nooit gespeeld helaas. Ik ben van 83 dus de meeste arcade-games van rond die tijd heb ik sowieso pas jaren later gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:40
Educatieve DOS-software: heks met negatieve getallen

Ooit heb ik op de basisschool een spelletje gespeeld met een heks met een toverketel waar ze ijsklontjes en 'warmklontjes' (?) in gooide om de temperatuur te veranderen.

Je kon er wat bekend raken met negatieve getallen. 't Draaide op DOS, monochroom.

Ik vond het destijds (eind jaren '80, begin '90?) leuk om te doen, en probeerde het nu te vinden om in een emulator te gooien, maar slaag er niet in het spel te pakken te krijgen.

Op 't Net vind ik de heks Thermoz als slideshow of als website, maar geen uitgever of site met abandonware. Ik heb dus ook geen plaatjes. Ik herinner me een heks met een puntmuts en een ketel aan de rechter kant, verhaal en sommetjes aan de linker kant.

Iemand een idee waar ik het over heb, hoe het heet en waar het te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Khaine, het spel dat ik in gedachten heb voor @kesj is inderdaad een beat um up. Zal ik eens ook daar op zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Khaine schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:34:
[...]

Zelfs ik heb een kleine 30 minuten gespendeerd inmiddels :D
Was het echt een platformer en geen beat-em-up? Golden-Axe valt dan bijvoorbeeld al af en ik denk ook niet dat Dragon's Lair past? Voldoen sowieso beiden maar half aan de beschrijving denk ik.

The Gold Of The Aztecs past misschien wel? Zelf nooit gespeeld helaas. Ik ben van 83 dus de meeste arcade-games van rond die tijd heb ik sowieso pas jaren later gespeeld.
Het is volgens mij echt Wonder boy in monster land.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRIdev
@kesj @Khaine Het spel dat ik bedoel is Athena! De vliegende schoenen zijn te vinden tussen 45 - 50 seconden. Het blonde haar is wel ver te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-03 15:27
Ik zoek de naam van een heel oude dos oorlogs game waarbij je soort van side scrollend een vliegtuigje bestuurde welke begon op een vliegdekschip. Hier moest je dan wegvliegen en doelen kapot maken en daarna weer op t vliegdekschip landen. (Wat fckin moeilijk was omdat je vet snel de rem kabels miste) Bij succesvol landen ging je vliegtuig naar beneden, werdt munitie bijgeladen en dan kon je volgensmij upgrades kopen of iig torpedo’s.

Als ik t me goed herinner was dat spel alleen in het donker rood weergegeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10
Cowamundo schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:44:
Ik zoek de naam van een heel oude dos oorlogs game waarbij je soort van side scrollend een vliegtuigje bestuurde welke begon op een vliegdekschip. Hier moest je dan wegvliegen en doelen kapot maken en daarna weer op t vliegdekschip landen. (Wat fckin moeilijk was omdat je vet snel de rem kabels miste) Bij succesvol landen ging je vliegtuig naar beneden, werdt munitie bijgeladen en dan kon je volgensmij upgrades kopen of iig torpedo’s.

Als ik t me goed herinner was dat spel alleen in het donker rood weergegeven.
Klinkt een beetje als Wings of Fury, alleen het donker rood klopt niet.
YouTube: DOS - Wings of Fury (1989, Brøderbund Software)
Pagina: 1 ... 51 ... 72 Laatste