Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 21:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:34:
Hai allemaal! Ik zoek een pc spel dat ik speelde rond 2008, een cd-rom. Het had een blauwe kaft en het hoofdpersonage was een soort azteekse priesteres die met mana spreuken kon uitspreken. Je kon hutten en scholen bouwen waaruit soldaten en werkers ontstonden, alleen mannen. Daarmee kon je andere dorpen en priesteressen aanvallen en mana stelen voor nieuwe spreuken en gebouwen. Zo bouwde je steeds verder aan je rijk en op een gegeven moment kon je ook boten bouwen en ik geloof ook zeppelins en zo. Sommige spreuken waren voor een bliksemschicht of een hele vulkaan of een sprinkhanenplaag. Heeft iemand enig idee?? Alvast bedankt!
Populous?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:38
@Verwijderd Wat ouder dan je hebt opgegeven, Age of Wonders:

Deel 1:

Deel 2:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zocht me rot naar een spel voor de SNES, een soort futuristisch rugby/american football-achtig spel maar ik kan hem zelf al beantwoorden: het was er een voor de Playstation 1 :+ .
Kwam niet verder dan Speedball via google plaatjes maar toch via de Playstation versie daarvan uiteindelijk op de gezochte uitgekomen:

Handbal meets Rollerball :D , alleen jammer dat die niet voor de SNES is [nu ik toch ook die mini heb O-) ; alleen nog niet uitgepakt]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AQKoWXTeVPSZEN9I47CmoKIK/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 11-11-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

apis29 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:55:
Zocht me rot naar een spel voor de SNES
Voordat je met je eigen vondst om de hoek kwam zeilen moest ik nog denken aan Speedball 2: Brutal Deluxe.

Geen SNES, maar wle amiga graphics dus vergelijkbaar.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Khaine schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:38:
[...]

Voordat je met je eigen vondst om de hoek kwam zeilen moest ik nog denken aan Speedball 2: Brutal Deluxe.

Geen SNES, maar wle amiga graphics dus vergelijkbaar.
Klopt idd, die kwam nog het meest in de buurt (en kwam me ook wel bekend voor) en Dead Ball Zone is er ook overduidelijk op gebasseerd. Was ook voor de Megadrive zag ik maar voor de SNES is er vlgns mij niks te vinden wat een beetje vergelijkbaar is. Maar dat maakt niet uit, kan in ieder geval met zoeken stoppen :D (was echt puur op zoek naar Dead Ball Zone).

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 11-11-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi! Ik zoek de naam van een spel dat ik vroeger altijd speelde. Het was een spel voor pc met allerlei soorten levels, waarvan ik er een paar herinner. Ik heb het denk ik rond 2007 gespeeld, volgensmij had ik het op school gekregen ofzo. De levels die ik me herinner:

- Een level op een soort pad van drijfzand dat slingerde, je liep automatisch naar voren en je moest er voor zorgen dat je er niet van af viel. Het was volgensmij in 3D, dit level, met matige graphics van toen nog.
- Daarop volgend een level in de jungle waarbij het volgensmij grotendeels donker was en er uit het niets steeds dieren met geluiden opdoken
- Een level 'onderwater', waarin je binnen een bepaalde tijd (volgensmij liep de kamer vol met water, of hij liep juist leeg) iets moest doen. Wat precies weet ik niet meer.

Deze levels zijn mij volgensmij het best bijgebleven

Het was een beetje een soort mysterie-oplos-spel geloof ik. Ik wil al jaren weten hoe dit spel nou heet, dus als iemand het toevallig weet, hoor ik het graag _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:29:
Hoi! Ik zoek de naam van een spel dat ik vroeger altijd speelde. Het was een spel voor pc met allerlei soorten levels, waarvan ik er een paar herinner. Ik heb het denk ik rond 2007 gespeeld, volgensmij had ik het op school gekregen ofzo. De levels die ik me herinner:

- Een level op een soort pad van drijfzand dat slingerde, je liep automatisch naar voren en je moest er voor zorgen dat je er niet van af viel. Het was volgensmij in 3D, dit level, met matige graphics van toen nog.
- Daarop volgend een level in de jungle waarbij het volgensmij grotendeels donker was en er uit het niets steeds dieren met geluiden opdoken
- Een level 'onderwater', waarin je binnen een bepaalde tijd (volgensmij liep de kamer vol met water, of hij liep juist leeg) iets moest doen. Wat precies weet ik niet meer.

Het was een beetje een soort mysterie-oplos-spel geloof ik. Ik wil al jaren weten hoe dit spel nou heet, dus als iemand het toevallig weet, hoor ik het graag _/-\o_
Klinkt als de Myst , Riven of Uru. Allemaal beetje mysterie-oplos-spel idee. Myst was zelfs de grondlegger ervan volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:34:
Hai allemaal! Ik zoek een pc spel dat ik speelde rond 2008, een cd-rom. Het had een blauwe kaft en het hoofdpersonage was een soort azteekse priesteres die met mana spreuken kon uitspreken. Je kon hutten en scholen bouwen waaruit soldaten en werkers ontstonden, alleen mannen. Daarmee kon je andere dorpen en priesteressen aanvallen en mana stelen voor nieuwe spreuken en gebouwen. Zo bouwde je steeds verder aan je rijk en op een gegeven moment kon je ook boten bouwen en ik geloof ook zeppelins en zo. Sommige spreuken waren voor een bliksemschicht of een hele vulkaan of een sprinkhanenplaag. Heeft iemand enig idee?? Alvast bedankt!
Age of Mythology?

Verwijderd

Reefun schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:46:
[...]

Klinkt als de Myst , Riven of Uru. Allemaal beetje mysterie-oplos-spel idee. Myst was zelfs de grondlegger ervan volgens mij?
Dat is 'm niet. Het was echt een kinderspel voor, ik denk 7 tot 11 jaar oud ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:28:
[...]

Dat is 'm niet. Het was echt een kinderspel voor, ik denk 7 tot 11 jaar oud ongeveer
Is het wel een zelfde soort interface, dus first person? Of is het meer in de trant van de oude point-and-click (zoals b.v. Leisure suite larry)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas156
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-03 16:19
Ik ben op zoek naar een spel van vroeger, waarschijnlijk gespeeld rond 2000-2005. Het algemene thema was noordpool, met ijs, eskimo's, walrussen en pinguïns. Zie hier een plaatje dat me doet denken aan het thema: Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/b2/d1/27/b2d1279d3ee2acf44b386295703f284a--eskimo-ingrid.jpg

Vanuit het hoofdmenu kon je uit verschillende mini-games kiezen. Een van de spellen kan ik me goed herinneren: je speelde hier een walrus op het ijs en je moest vissen opvangen met je mond, die vanuit het water omhoog schoten. Je kon hierbij alleen links en rechts bewegen. Van de andere minigames weet ik even te weinig om te kunnen beschrijven. Ik hoop dat iemand de naam weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een spel voor de PC waarbij je met een konijn (Bugs Bunny?) uit een huis moet zien te ontsnappen. Je doorloopt daarbij o.a. de woonkamer, keuken en badkamer. Ik weet nog dat er in de woonkamer iets met een sleutel en vissenkom was, in de badkamer iets met zeep en in de keuken iets met het fornuis.

Het zal begin jaren '90 zijn geweest.

Heb zitten zoeken op spellen met Bugs Bunny en/of Loony Toons maar kan niks vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:53:
Ik zoek een spel voor de PC waarbij je met een konijn (Bugs Bunny?) uit een huis moet zien te ontsnappen. Je doorloopt daarbij o.a. de woonkamer, keuken en badkamer. Ik weet nog dat er in de woonkamer iets met een sleutel en vissenkom was, in de badkamer iets met zeep en in de keuken iets met het fornuis.

Heb zitten zoeken op spellen met Bugs Bunny en/of Loony Toons maar kan niks vinden.
Jazz Jack Rabbit?

Hoewel ik me het scenario niet precies kan herinneren zoals je daar schetst, was het wel spel met een konijn. Overigens van Nederlands makelij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazz Jack Rabbit die ken ik, die is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

Sam & Max was een Point & Click met een konijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik ga mijn best doen om hem te omschrijven..
Het was een spelletje op de SNES ( Super Nintendo )
Het gaat om een vliegtuigspel dat zich in de ruimte afspeelt.
Je speelt het spelletje vanaf je scherm van beneden naar boven toe.
Je kan powerups krijgen en die kan je dan steeds sterker en sterker kan maken.
Van raket shots die recht vooruit gaan tot een 8voudig spray shots en groene ballen die om je heen draaien.

Als iemand dit spelletje weet te herinneren hoor ik dat graag ..

YouTube: Space Megaforce (SNES) - No Death Run on Wild Difficulty

Heb hem inmiddels al gevonden :D Echter heette hij toen Super Aleste! Dat was hem :D

[ Voor 17% gewijzigd door RifatSahin op 22-11-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:41

Onbekend

...

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:53:

Het zal zeker weten deze zijn:

Roger Rabbit in Hare Raising Havoc

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roger Rabbit dus. Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een spel dat ik een jaar of 10 geleden speelde. Het was op de computer en volgens mij gebruikte je alleen de muis. Je was een jongen en moest de stad van iets redden (ik denk iets met een groot monster) Het was allemaal wel heel kindvriendelijk en totaal niet eng ofzo. Je had maar een paar plekken, het midden van de stad, met huizen op de achtergrond en mensen. Naar beneden was het riool waar je in kon, naar links kwam je in het bos/park terecht. In dat bos was een soort katapult waarmee je een of ander beest kon afvuren. Als laatste kon je omhoog de daken van de stad op. Op al die plekken moest je dan iets doen om verder te komen.
Ik weet het allemaal niet zeker meer, maar ik hoop dat iemand mij aan de naam van dit spel kan helpen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:13:
Ik zoek een spel dat ik een jaar of 10 geleden speelde. Het was op de computer en volgens mij gebruikte je alleen de muis. Je was een jongen en moest de stad van iets redden (ik denk iets met een groot monster) Het was allemaal wel heel kindvriendelijk en totaal niet eng ofzo. Je had maar een paar plekken, het midden van de stad, met huizen op de achtergrond en mensen. Naar beneden was het riool waar je in kon, naar links kwam je in het bos/park terecht. In dat bos was een soort katapult waarmee je een of ander beest kon afvuren. Als laatste kon je omhoog de daken van de stad op. Op al die plekken moest je dan iets doen om verder te komen.
Ik weet het allemaal niet zeker meer, maar ik hoop dat iemand mij aan de naam van dit spel kan helpen.

Alvast bedankt!
Een point-and-click?
Was het in het Nederlands of Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardappel schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:23:
[...]

Een point-and-click?
Was het in het Nederlands of Engels?
Ja, point-and-click. Het was in het Nederlands. Het was erg kinderlijk en simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeleric
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-01-2018
Ik zoek een spel uit plus minus 2005 voor de pc ik weet niet meer precies waar het over ging maar het was een vlaams/nederlands spel en je was een opwi d aapje meer weet ik niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

<knip>
Ik zoek al jaren lang dezelfde Nederlands talige pc game (CD-ROM). Mijn broertje en ik speelde dit spel toen we nog klein waren (3/4/5 jr. oud ong. rond het jaar 2000/2001/2002).
In de game was je, in mijn herinnering, een groenig mormeltje wat steeds opdrachten moest doen om zo uiteindelijk een mega grote flipperkast te mogen besturen. Ook was er een kampvuur. Je ging kano varen. Stenen stapelen. Ik dacht dat het iets heette van; 'HUGLY EN ZIJN VRIENDJES' maar ik kan dit niet vinden op google. Kan iemand mij verder helpen?
<knip>

Gegroet kameraden,
von Doeggen

Edit Grotman: Ik zie dat je nieuw bent, dus welkom! Bij deze wel het vriendelijke doch dwingende verzoek om voortaan geen tientallen smiley's in je bericht te plaatsen (en in vetgedrukte letter om attentie te vragen) maar om op een normale manier je vraag/boodschap te verkondigen :)

[ Voor 67% gewijzigd door Grotman op 29-11-2017 17:47 ]

Verwijderd

Hallo

Ik ben hier nieuw dus hoop dat ik goed zit.

Ik zoek een pc spel uit ongeveer 2002. Zover ik me nog kan herinneren is het een mannetje wat van kamer tot kamer loopt dmv een gevonden sleutel waar hij de deuren mee moet openen. Lijkt op een doolhof. Hij moet zijn zoon die in het midden van al deze kamers zit redden.

De kamers hebben vallen bv van die spikes die uit de grond komen. Het mannetje loopt nog een beetje robot achtig. Ik dacht dat hij een Rood jasje aan had.

Ik heb dit spel heel lang gespeeld met mijn dochter, en we zijn al zolang op zoek naar de naam van dit spel
Het zou geweldig zijn als we het wisten.

Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite. :)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Niet heel erg eenvoudig. Heb je wat meer aanknopingspunten? Speelde je het van bovenaf of misschien "first person"? Was het voor windows of op een console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel was voor windows. Je speelde het van bovenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:25:
Ik zit te denken aan Chip's Challenge, al klopt dat niet met een aantal punten van je omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:25:
Echt bovenaf, zoals GTA1? Of misschien isometrisch, zoals Solstice voor de NES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 11:17
Aardappel schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:50:
[...]

Ik zit te denken aan Chip's Challenge, al klopt dat niet met een aantal punten van je omschrijving.
Ook op een heel aantal punten wel, uit 1989 alweer.... (rood jasje, sleutels, doolhof etc.) Bedankt voor het noemen van deze titel, wow daar heb ik een jaar of 20 niet aan gedacht... Speelde het op de Atari Lynx, dat was echt fantastisch voor die tijd.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was niet geheel van bovenaf gespeelt. soms kijk je ook van de zijkant ertegen aan. Ik ben niet zo goed in de benamingen die jullie hebben hihihi.

In iedergeval moest het mannetje zijn zoon redden die in 1 van al die kamers zat. Door middel van vallen ontlopen in elke kamer en natuurlijk de sleutel die je nodig had om uberhaupt eruit te kunnen. Er stond geen meubilair of zo in die kamers. gewoon kale omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Was het een Nederlands spel of engels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:25:
Ik ben niet zo goed in de benamingen die jullie hebben hihihi.
Wat je kunt doen is de namen van spellen die de andere mensen geven intypen in google of youtube en kijken of de beelden die naar boven komen lijken (of niet) op het spel dat je voor ogen hebt. Dit helpt in je zoektocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

*meld* in het topic. Ik ben op zoek naar een oud spel die werd meegeleverd destijds met mijn eerste PC ( Atari PC4 / 286 met Dos 3.3 ). Het was een tekst based spel waarmee je moet boren naar olie en gas en waarbij je in 10 of 15 beurten zo veel als mogelijk olie en gas moest vinden.

Qua GFX dus allemaal tekst gebaseerd en het was volgens mij geschreven in Basic. In mijn beleving heette het iets van Oilwell of Oilwells maar op internet kan ik niets vinden er over.

Bij diezelfde installatie was Gorillas.bas ( YouTube: QBasic Gorilla TAS - Banana hits the sun ) meegeleverd.

Ik zoek dus niet gorrilla's maar dat olie spelletje..

Iemand?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
mkleinman schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:41:
*meld* in het topic. Ik ben op zoek naar een oud spel die werd meegeleverd destijds met mijn eerste PC ( Atari PC4 / 286 met Dos 3.3 ). Het was een tekst based spel waarmee je moet boren naar olie en gas en waarbij je in 10 of 15 beurten zo veel als mogelijk olie en gas moest vinden.

Qua GFX dus allemaal tekst gebaseerd en het was volgens mij geschreven in Basic. In mijn beleving heette het iets van Oilwell of Oilwells maar op internet kan ik niets vinden er over.

Bij diezelfde installatie was Gorillas.bas ( YouTube: QBasic Gorilla TAS - Banana hits the sun ) meegeleverd.

Iemand?
Dit is Oil's well maar dat is niet echt text-based.

Vind nog wel ergens de naam "Wildcatter" op archive.org maar die kan ik niet verifiëren op mobygames oid.

En hier vind ik nog een screenshot van een Qbasic spel "Crude".

[ Voor 6% gewijzigd door Flex0r op 07-12-2017 16:06 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mkleinman schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:41:

Iemand?
Oil Tycoon?

Afbeeldingslocatie: http://amigan.1emu.net/trs-80/oiltycon.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Flex0r schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:56:
[...]

Dit is Oil's well maar dat is niet echt text-based.

Vind nog wel ergens de naam "Wildcatter" op archive.org maar die kan ik niet verifiëren op mobygames oid.

En hier vind ik nog een screenshot van een Qbasic spel "Crude".
wildcat zou zo maar eens de naam kunnen zijn! Ik ga weer verder zoeken :)

Edit:

Intussen vanaf DOS 3.2 tot en met 6.22 geinstalleerd in virtualbox. Vind wel Gorilla.bas maar geen wildcat.bas of oilwell.bas :/

[ Voor 11% gewijzigd door mkleinman op 07-12-2017 22:49 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:59
mkleinman schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:20:
[...]

wildcat zou zo maar eens de naam kunnen zijn! Ik ga weer verder zoeken :)

Edit:

Intussen vanaf DOS 3.2 tot en met 6.22 geinstalleerd in virtualbox. Vind wel Gorilla.bas maar geen wildcat.bas of oilwell.bas :/
https://archive.org/details/Wildcatter_1020 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ben op zoek naar een turn based strategy game uit midden jaren '90 wat ik draaide op DOS / Win95. Ik kreeg het destijds van een vriend uit Hong Kong en het was dan ook in het Chinees / Japans / overige Oost-Aziatisch schrift. Het lijkt verdraaid veel op Advance Wars, maar dan in een fantasy setting. De top down map was verdeeld in rechthoeken waar je units op stonden. Die units begonnen als low level voetsoldaten, maar door ze XP te laten verzamelen kon je ze levellen naar boogschutters, zwaardvechters, cavalerie en tovenaars. De stijl was typisch Anime en de characters waren allemaal vrouwen (nee, het was geen softporno game, viezerik! :P ). Wanneer units elkaar aanvielen kreeg je een animatie te zien zoals bij Advance Wars en aan het begin van een level praatten de units het verhaal aanelkaar - inclusief gekakel over de speakers - .... zoals bij Advance Wars.

nou, kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Edmin schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:56:
Ik ben op zoek naar een turn based strategy game uit midden jaren '90 wat ik draaide op DOS / Win95. Ik kreeg het destijds van een vriend uit Hong Kong en het was dan ook in het Chinees / Japans / overige Oost-Aziatisch schrift. Het lijkt verdraaid veel op Advance Wars, maar dan in een fantasy setting. De top down map was verdeeld in rechthoeken waar je units op stonden. Die units begonnen als low level voetsoldaten, maar door ze XP te laten verzamelen kon je ze levellen naar boogschutters, zwaardvechters, cavalerie en tovenaars. De stijl was typisch Anime en de characters waren allemaal vrouwen (nee, het was geen softporno game, viezerik! :P ). Wanneer units elkaar aanvielen kreeg je een animatie te zien zoals bij Advance Wars en aan het begin van een level praatten de units het verhaal aanelkaar - inclusief gekakel over de speakers - .... zoals bij Advance Wars.

nou, kom maar op!
Lady Phantom misschien?

Al is dat meer met mechs :/

Staat het hier misschien tussen?

[ Voor 6% gewijzigd door Flex0r op 09-12-2017 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@Flex0r , helaas niet en in de lijst staat hij ook niet. Nog een kleine aanvulling is dat de kopieerbeveiliging bestond uit een zwart/wit afbeelding waarin je op een leeg vlak een kleur moest aanwijen die overeen kwam met de juiste kleur uit de handleiding.
Ook herinnerik me dat ik het tegelijk met Sango Fighter speelde en het mogelijk uit hetzelfde jaar kwam.

edit: de tiles waren trouwens rechthoekig

[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 09-12-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een spel dat ik ongeveer een jaar of 5 a 6 geleden gespeeld heb. Ik herinner me niet meer veel daarvan maar ik weet wel dat dit spel op de pc is. Het spel gaat over de ruimte dat je een soort koopman bent. Je moet dan op verscheidene planeten dingen kopen en daarna verkopen om zo winst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Edmin schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:56:

nou, kom maar op!
Misschien dat ie hierbij staat: Wikipedia: List of turn-based strategy video games

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:53:
Ik had een spel dat ik ongeveer een jaar of 5 a 6 geleden gespeeld heb. Ik herinner me niet meer veel daarvan maar ik weet wel dat dit spel op de pc is. Het spel gaat over de ruimte dat je een soort koopman bent. Je moet dan op verscheidene planeten dingen kopen en daarna verkopen om zo winst te maken.
Daar zijn er tientallen van, je zult toch echt iets specifieker moetn zijn :P
Hier een (ver van complete) lijst

https://www.ranker.com/li...mes-of-all-time/reference

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan ik zal zo goed mogelijk zoals ik het nog ken uitleggen dus je hebt een ruimteschip en je moet van planeet naar planeet gaan bv je gaat naar venus en koopt daar bv suiker en dan ga je naar mars en verkoopt daar die suiker en koopt daar iets anders en zo moet je zoveel mogelijk winst zien te maken. Er is geen combat in dit spel. Je moet met die winst dan je schip en je bemanning betalen. Voor de rest kan ik me niet direct nog iets herrinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:03

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ruimtehandelspelletje dus. Daar zijn er vele varianten van zoals Gazillionnaire.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naam van een spel wat ik zo'n 10-15 jaar geleden speelde op de allereerste xbox. Was een soort animatie kart/race spelletje waarbij je CD's moest verzamelen. Kon ook multiplayer gespeeld worden. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 10:25
Heb het zelf niet gespeeld, maar moest je in de crash racing games niet cd's verzamelen? Zo nee even googlen op kart racers on org. xbox . Ben wel benieuwd :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, spel komt me wel bekend voor maar heb wat filmpjes bekeken op youtube en zie nergens de CD's voorbij komen die ik bedoelde. Ik had al wat gegoogled maar heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:43:
Ik ben op zoek naam van een spel wat ik zo'n 10-15 jaar geleden speelde op de allereerste xbox. Was een soort animatie kart/race spelletje waarbij je CD's moest verzamelen. Kon ook multiplayer gespeeld worden. Iemand die dit herkent?
Cel damage? :

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qiwhuO9O7us]

*Edit : Alhoewel ik geen cd's erin terug zie komen....

Of zie anders ook hier een lijst van race games op de originele Xbox.

[ Voor 4% gewijzigd door Reefun op 19-12-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elly1987
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10-2022
ik ben al jaren op zoek naar een spel het spel was voor de pc voor windows ik denk vanaf windows xp te spelen , het was een soort ping pong/squash achtig het was 3d bestaande uit een paar levels je zag een ping pong padel en die bestuurde je met je muis je moest ermee tegen een bal slaan in een 4 kante kamer de achterwand was de toegang tot het volgende level maar die achterwant zat op slot en die kreeg je alleen open door bepaalde knoppen in de ruimte te raken met je bal . ik weet zelfs nog het geluid dat je hoorde als je met je padel de bal raakte etc. maar de naam weet ik totaal niet meer het was volgens mij in het nederlands al werd er niet in gesproken en de levels waren vrij simpel en het hele spel was vrij kort . het spel is ergens uit de jaren 2000 tot 2003 denk ik toen is het volgens mij uitgekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door elly1987 op 16-01-2018 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een spel dat ik vroeger speelde rond 2003-2008. Volgensmij stond het spel op een floppy, dus misschien was het ouder. Het was een 'leerzaam' spel dat we van school hadden gekregen. In het spel moest je voorwerpen maken (zoals een hangmat). Ik kan me een groen weiland herinneren met een boom, en een bloem die kon praten. Ook was er volgensmij iets 'mis' met de wereld en moest je het redden of heropbouwen ofzo. Ook waren er 2 kinderen in het verhaal. Iemand misschien enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:24
Ik ben al jaren opzoek naar een spel dat wij thuis vroeger veel speelden. Hopelijk kan dit topic helpen :)
Ik gok dat het rond 1996 was op Windows 95 misschien ook wel dos.
Het was een 2D spel waarbij je met een raketje vloog. Ik denk dat het doel was dat je pakketjes op moest halen (maar weet ik niet zeker). Je begon vanaf een soort landingsplatform, zag er dacht ik uit als een gestreepte metaalachtige balk. Je moest naar andere van dit soort platforms vliegen om dingen op te halen (edit: ook om brandstof bij te vullen misschien). Bij het landen was het belangrijk dat je lande met de onderkant van het rakketje naar beneden en niet te snel anders ontplofte je en kon je opnieuw beginnen. Als je lande hoorde je ook een soort blikkerig klik geluid. Bij het vliegen moest je een soort parcours volgen met een soort muren onder boven of links rechts.
Verder kwam je onderweg opstakels tegen oa ventilatoren die je richting de muren bliezen, bewegende balken waar je tussen door moest.
Ik weet ook nog dat er tijdens het spel muziek klonk. Verder weet ik er niet veel meer over te vertellen.
Benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe dit spel heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:49:
Ik zoek een spel dat ik vroeger speelde rond 2003-2008. Volgensmij stond het spel op een floppy, dus misschien was het ouder. Het was een 'leerzaam' spel dat we van school hadden gekregen. In het spel moest je voorwerpen maken (zoals een hangmat). Ik kan me een groen weiland herinneren met een boom, en een bloem die kon praten. Ook was er volgensmij iets 'mis' met de wereld en moest je het redden of heropbouwen ofzo. Ook waren er 2 kinderen in het verhaal. Iemand misschien enig idee?
Woesel in Pip bestonden toen nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30
Kiki-1989 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:09:
Ik ben al jaren opzoek naar een spel dat wij thuis vroeger veel speelden. Hopelijk kan dit topic helpen :)
Het was een 2D spel waarbij je met een raketje vloog. Ik denk dat het doel was dat je pakketjes op moest halen (maar weet ik niet zeker). Je begon vanaf een soort landingsplatform, zag er dacht ik uit als een gestreepte metaalachtige balk. Je moest naar andere van dit soort platforms vliegen om dingen op te halen (edit: ook om brandstof bij te vullen misschien). Bij het landen was het belangrijk dat je lande met de onderkant van het rakketje naar beneden en niet te snel anders ontplofte je en kon je opnieuw beginnen. Als je lande hoorde je ook een soort blikkerig klik geluid. Bij het vliegen moest je een soort parcours volgen met een soort muren onder boven of links rechts.
Verder kwam je onderweg opstakels tegen oa ventilatoren die je richting de muren bliezen, bewegende balken waar je tussen door moest.
Ik weet ook nog dat er tijdens het spel muziek klonk. Verder weet ik er niet veel meer over te vertellen.
Klinkt als Space Taxi voor de C64

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 02-10 21:03
MRIdev schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:13:
[...]

Woesel in Pip bestonden toen nog niet :+
Klinkt ook erg fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatchEmAll
Nee dat is hem niet, lijkt er wel wat op. Spel dat ik bedoel heeft ook iets betere graphics en weet zeker dat ik het op een pc speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:49:
Het is niet Woezel en Pip, nee ;) . Mijn broertje vulde nog aan dat hij kan herinneren dat je bij het maken van de hangmat een touw door gaatjes in een stof moest duwen (dat lukte hem nooit). Je gebruikte in het spel trouwens alleen je muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaRdWaVe
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-03 15:03
Ik ben al een tijdje op zoek naar de naam van een game.
In deze topics en online zoeken heeft voorlopig geen resultaat opgeleverd.

Het moet volgens mij een goeie 20 jaar oud zijn.
Ik heb het gespeeld op mijn 486 of Pentium 1 met Windows 95.

Het is een spel waarbij je waarschijnlijk enkel met schepen kon vechten.
Deze waren oude Griekse en/of Romeinse schepen (trireem, e.d.).
Er waren verschillende types schepen en je kon de schepen van de andere ook rammen.
Het was een strategy game in third person view.
Ik dacht dat er ook sirenen in voor kwamen.

==> HaRdWaVe <==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een oud dos spel, ik dacht dat het league soccer 2 noemde maar dat lijkt toch niet te kloppen.
Het is een voetbalmanager spel, ik denk v/d jaren 87 - 88 - 89...? Het is een nederlandstalig spel. Er zijn vier divisies met allemaal europese topploegen (of in die tijd toch...) waar het mogelijk is om te promoveren en degraderen.
Er is onder andere ook de mogelijk om je stadion uit te bouwen.
Iemand die dit spel kent?
Alvast bedankt!

Groeten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekvk
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-01-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:29:

Hee hallo! Na een kwartier zoeken naar het spel dat wij beide zochten, kwam ik jouw berichtje hier tegen. Ik heb eindelijk het spel kunnen vinden en ik weet zeker dat dit ook het spel is die jij bedoelt!

Flipper en Lopaka
Het mysterie van de diepzee

Dit spel zocht ik al een tijdje maar nou ben ik eindelijk actief gaan zoeken en heb em voor ons gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elly1987
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10-2022
Kiki-1989 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:09:
CRAZY GRAVITY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CatchEmAll
Jaa! dat is hem! 1000 maal dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de naam van een spel:

Dit spel heb ik gespeeld rond 2004 geloof ik. Het spel is avontuurlijk en ging over een jongetje die samen met n papegaai naar het oerwoud ging om dieren te redden van de stroper (Boris geloof ik). Tijdens het spel was er een level dat je moest vliegen in een vliegtuig en dingen ontwijken en een race op de rug van een leeuw tegen de stroper. Dit spel werd op de pc gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aceicer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:41:
Ik zoek de naam van een spel:

Dit spel heb ik gespeeld rond 2004 geloof ik. Het spel is avontuurlijk en ging over een jongetje die samen met n papegaai naar het oerwoud ging om dieren te redden van de stroper (Boris geloof ik). Tijdens het spel was er een level dat je moest vliegen in een vliegtuig en dingen ontwijken en een race op de rug van een leeuw tegen de stroper. Dit spel werd op de pc gespeeld.
ik vermoed dat het om droomland 2 gaat van pride interactive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander de ruite
  • Laatst online: 12-09 13:13
Vroeger (dan hebben we het over een jaar of 12 terug) speelde ik bij een vriend van mij
altijd een offline multiplayer game op de pc welke je splitscreen speelde.
Tot op heden zijn we er nooit meer achter weten te komen hoe deze game destijds heette.

Het was een game waarbij je allebei als een poppetje begon en je opzoek moest gaan naar een robot pak.
Deze kon je aantrekken en dan kon je vervolgens gaan vechten.
Elk robot pak had zijn eigen eigenschappen, met de 1 kon je vliegen, de andere had geloof ik een vlammenwerper.

Het spel had dezelfde weergave als bijvoorbeeld worms, je zag alles van de voorkant, geen third person of dergelijke dus.

Is er iemand die toevallig weet welke game ik hier bedoel?
Als ik gokken moet is deze ergens rond 2000 - 2003 uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
sander de ruite schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:28:
Vroeger (dan hebben we het over een jaar of 12 terug) speelde ik bij een vriend van mij
altijd een offline multiplayer game op de pc welke je splitscreen speelde.
Tot op heden zijn we er nooit meer achter weten te komen hoe deze game destijds heette.

Het was een game waarbij je allebei als een poppetje begon en je opzoek moest gaan naar een robot pak.
Deze kon je aantrekken en dan kon je vervolgens gaan vechten.
Elk robot pak had zijn eigen eigenschappen, met de 1 kon je vliegen, de andere had geloof ik een vlammenwerper.

Het spel had dezelfde weergave als bijvoorbeeld worms, je zag alles van de voorkant, geen third person of dergelijke dus.

Is er iemand die toevallig weet welke game ik hier bedoel?
Als ik gokken moet is deze ergens rond 2000 - 2003 uitgebracht.
Afbeeldingslocatie: https://image.dosgamesarchive.com/screenshots/OMF2.png

One must fall 2097?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

Damnnnnn OMF2097 brings back memories!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander de ruite
  • Laatst online: 12-09 13:13
Nee, jammer..
Dit is meer alla Tekken en dergelijke.
De game die ik bedoelde had je zeg maar veel meer ruimte om te bewegen en te vechten.
Het scherm schoof zeg maar met de speler mee zover ik het me kan herinneren, net als in bijvoorbeeld super mario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 14:26
Speel ik af en toe nog (1x in het jaar ofzo) Werkt gewoon nog in dosbox! :)

Dat was het spel in mijn jeugd!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

sander de ruite schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Nee, jammer..
Dit is meer alla Tekken en dergelijke.
De game die ik bedoelde had je zeg maar veel meer ruimte om te bewegen en te vechten.
Het scherm schoof zeg maar met de speler mee zover ik het me kan herinneren, net als in bijvoorbeeld super mario.
Metal Warriors voldoet aan de beschrijving, alleen was die niet voor de PC maar voor de SNES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Ik zoek de naam van een game die ik speelde op de PS1. Was een 2D shooter. Je was een soldaat en wanneer je een tegenstander neerschoot of opblies met een granaat werd hij even, voordat hij verdween, een skelet. Dit is zo'n beetje alles wat ik mij ervan herinner. Iemand een idee?

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 12:58
Heel vroeger (jaar of 25 geleden ) speelde ik op een spelletjeskast een spel waar je van links naar rechts vloog in een helikopter. Die kon bommenaren vallen die dan stuiterde. Stonden tanks op de grond. Was elke keer een level.

Iemand enig idee. Via google kon ik niks vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

jaydenjarno schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:28:
Heel vroeger (jaar of 25 geleden ) speelde ik op een spelletjeskast een spel waar je van links naar rechts vloog in een helikopter. Die kon bommenaren vallen die dan stuiterde. Stonden tanks op de grond. Was elke keer een level.

Iets als Choplifter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Lijkt wel op choplifter maar was toch een ander. Zodra de bommen vielen stuiterde ze het beeld uit. Dus hij moest precies op een tank vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 10:25
jaydenjarno schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:51:
Lijkt wel op choplifter maar was toch een ander. Zodra de bommen vielen stuiterde ze het beeld uit. Dus hij moest precies op een tank vallen.
Ik denk iets als Silkworm, echter die had (voor zover ik me herinner) geen stuiterende bommen, als dat inderdaad het goede genre is, dan wordt het lastig, zijn erg veel van dat soort games uitgebracht :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Mavel 128 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:53:
Ik zoek de naam van een game die ik speelde op de PS1. Was een 2D shooter. Je was een soldaat en wanneer je een tegenstander neerschoot of opblies met een granaat werd hij even, voordat hij verdween, een skelet. Dit is zo'n beetje alles wat ik mij ervan herinner. Iemand een idee?
Ik heb hem zelf ineens gevonden. Ging om Agent Armstrong :)

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Sagat schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:43:
[...]

Ik denk iets als Silkworm, echter die had (voor zover ik me herinner) geen stuiterende bommen, als dat inderdaad het goede genre is, dan wordt het lastig, zijn erg veel van dat soort games uitgebracht :)
Is wel.zoiets als de. Het is niet het spel wat ik zoek maar lijkt er wel veel op. Maar er zijn er veel van begrijp ik. Dus dat zal lastig worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hoi,
Ik ben nu ook opzoek naar ditzelfde spel. Ik kan mij er verder niets meer van herinneren behalve dat dit liedje begon met afspelen als je het had uitgespeeld! Alles wat je zegt doet mij dingen dagen.
Heb je de naam gevonden van dit spel? Ik zou het graag weer is willen zien.
Alvast bedankt

Jolyners

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
jaydenjarno schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:28:

Desert Strike?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Helaas ook geen desert strike maar bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17
jaydenjarno schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:43:
Helaas ook geen desert strike maar bedankt voor de tip
Long shot, maar misschien Apocalypse?
https://www.google.nl/sea..._AUICigB&biw=1920&bih=949

[ Voor 3% gewijzigd door UTwizard op 07-02-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Helaas is dat hem ook niet. Dank je wel voor de suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
jaydenjarno schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:39:
Helaas is dat hem ook niet. Dank je wel voor de suggestie
Staat ie hier misschien tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Redelijk recent spel waar iemand het laatst over had op het forum van Tweakers. Heeft wat weg van de moderne Fallout. Hij speelde het op de PS4.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Geteisem schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:55:
Redelijk recent spel waar iemand het laatst over had op het forum van Tweakers. Heeft wat weg van de moderne Fallout. Hij speelde het op de PS4.
Elex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Volgens mij is dat m ja. Thanks!

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik weet niet of dit forum nog actief is maar ik probeer het eens :)

Ik ben al jaren op zoek naar een 2D point-en-click computerspel waarin een groep jonge mensen de hoofdrol speelden. Het was een soort detective spel uit de jaren '90-2000 waarin je een mysterie in hun dorp moest oplossen.
Je kreeg een plattegrond van het hele dorp en van daaruit kon je een van de personages kiezen en een locatie binnengaan om de bewoners of werknemers te ondervragen of hints te verzamelen. Een van die locaties was een zonnebank, ik weet niet waarom maar dat is de plek die ik me het best herinner.
Ik vermoed dat het een Nederlands spel was, of het had alleszins een Nederlandse dub. Misschien daarom dat het zo moeilijk te vinden is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een oud spel dat ik vroeger heel vaak speelde
het enige dat ik me nog kan herrineren is dat het een soort van puzzel mystery game was
en dat het ging over een jongen die een skatewetstrijd zou hebben later die dag en iemand had zijn skatebord gestolen en dan moest je erachter komen wie het gestolen had
weet iemand toevalig hoe dit spel heet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:18:
Ik ben op zoek naar een oud spel dat ik vroeger heel vaak speelde
het enige dat ik me nog kan herrineren is dat het een soort van puzzel mystery game was
en dat het ging over een jongen die een skatewetstrijd zou hebben later die dag en iemand had zijn skatebord gestolen en dan moest je erachter komen wie het gestolen had
weet iemand toevalig hoe dit spel heet ?
Eagle Eye Mysteries The Original - Case of the Stolen Skateboard ligt zeker te veel voor de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Hoi! Op zoek naar een game van vroeger, kwam ik er via dit topic achter dat het Gordi - Paniek in de Studio was. Nu is eigenlijk mijn vraag: is er iemand die weet waar ik deze kan kopen

Wie kan me helpen?

[ Voor 28% gewijzigd door BM op 19-02-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
technicum schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:54:
Hoi! Op zoek naar een game van vroeger, kwam ik er via dit topic achter dat het Gordi - Paniek in de Studio was. Nu is eigenlijk mijn vraag: is er iemand die weet waar ik deze kan kopen

Wie kan me helpen?
Volgens bol.com is Uitgeverij Kluitman uit Alkmaar de distributeur, wellicht kun je er een mailtje aan wagen.

[ Voor 15% gewijzigd door BM op 19-02-2018 17:16 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Top, ga ik doen!

Ik zag trouwens dat het vragen of/waar het evt. te downloaden was niet op prijs gesteld werd. Mijn excuses hiervoor, ik dacht dat m'n ouders me het via een website lieten spelen vroeger. Hierom dacht ik dat het om freeware ging :$

Verwijderd

Aub help mijn naam zegt het al ik ben op zoek naar een spelletje, dat iets had met draken. Ik speelde het volgensmij 3 jaar geleden, op de ipad. Alleen de ipad is buiten gebruik. maar ik kan het spel beschrijven. Oke, als je het spel opzoekt in de apple store ofzo dan kan je zoeken met iets van dragon. Ik weet bijna zeker dat er iets met dragon in de naam zat. en in het profiel van het spel, (dus het plaatje van het spel) dat op je homepage staat. Staat een groen draakje op. In het spel zelf moet je met de standaard draak andere verslaan. dat deed je door met je vinger over de draak te schuiven, want dan kwam er een richtbalkje. En als je loslaat een schot om je vijand te damagen tenzij je mis schoot. Des te hoger je kwam in level des te meer draken je had vrijgespeelt. het was iets met een vuur draakje en een ice draakje en een aarde draakje die je kon activeren om te gebruiken. het was een ontzettend leuk spel maar hellaas ben ik de naam vergeten... aub antwoord met of iemand de naam kan vinden of al weet.
:) het is een ontzettend lange tekst maar het zou me helpen. alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2018 10:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
@Verwijderd Weet je wat zou helpen? Interpunctie. Je weet wel, waar je je username blijkbaar wel mee hebt weten te eindigen ;)

Verwijderd

Wat @Exorcist wat betekent interpunctie

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Dat wil zeggen dat je punten gebruikt om een zin af te sluiten. Zoiets dus ;-) . Het leest verrekte lastig zonder punten.

Overigens heb ik de iPad aangeslingerd maar kan in de store een hoop met draken vinden, maar niets wat aan de summiere beschrijving voldoet.

• Flimovic

Flimovic

Punten, komma's, hoofdletters, dat soort dingen. Het zorgt er voor dat je verhaal veel makkelijker te lezen is. Ook zorgt het er voor dat we met aandacht hebben voor de inhoud van je verhaal en kunnen we inhoudelijk reageren, zonder dat we worden afgeleid door de afwezigheid van leestekens.

• Xenguine
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-01-2022
Hey allemaal, hier een vage vraag voor jullie waar ik al jaren mee zit.

Ik heb ooit een demo gespeeld van een cool RTS spel al jaaaaren terug en ben zo benieuwd welke het nou was.
Het was een beetje als de age of empire games maar ik weet nog dat je helden hebt die levels kunnen krijgen en volgens mij konden de units op de muren lopen. En je kan traps bouwen geloof ik?

Zeer weinig informatie ik weet het maar het was maar een korte demo en ik was een stuk jonger, blijft me alleen zo bij dat ik het een heel leuk spel vond.
Pagina: 1 ... 50 ... 72 Laatste