• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Aandachtig het filmpje gekeken, maar helaas, is hem niet.

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 12:02
Helaasch :-(

Ik kan me nog voor de geest halen dat je door grotten zwom, de game was ook niet zo kleurrijk (op de vissen na). Na het einde van elk level ging je door naar het volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
MatsuoDestro schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:11:
[...]

Helaasch :-(

Ik kan me nog voor de geest halen dat je door grotten zwom, de game was ook niet zo kleurrijk (op de vissen na). Na het einde van elk level ging je door naar het volgende.
Hmm toch een lastige dit. :P

Staat ie hier misschien ergens tussen?

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• Sk313t0r
  • Laatst online: 18-08 12:02
Flex0r schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:34:
[...]

Hmm toch een lastige dit. :P

Staat ie hier misschien ergens tussen?
Ik ga thuis eens even rustig kijken (want werk). Thanks alvast!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Wow. Hoe ben ik dit topic nooit eerder tegen gekomen!

Oké, ik heb twee lastige, en helaas niet heel veel informatie om mee te werken, en waarschijnlijk zal ik de game ook nooit meer vinden, but here goes;

GAME 1
Het gaat zich om een oud (OUD!) computerspel.
Ik heb deze game gezien/gespeeld ~16 jaar of langer geleden.
Het is een Sci-Fi game. Je bent in staat van planeet naar planeet te vliegen.
Onderweg is het mogelijk dat ruimtepiraten je schip onderscheppen en aanvallen.
Je kunt je verdedigen (vechten) of proberen te vluchten.
Op planeten is het mogelijk te handelen en informatie te verzamelen etc.

Veel meer staat mij niet meer bij van deze game.
Het is me allemaal erg bij gebleven omdat het een van de eerste computergames was die ik zag en ik zou deze graag eens opnieuw willen zien.
(EDIT: Ik realiseer mij nu pas hoe enorm veel space-themed games er in de jaren 1995-2001 gewoon al voor de PC waren :|)

GAME 2
Een andere (even lastige mogelijk) oude game was (als ik mij goed herinner) voor de PS1:
Je start in een laboratoriumomgeving. Als persoon waar ze tests op uit voerden.
Het is een soort puzzlegame/verkenings games zoals de X-files games en de Monkey Island games dit ook waren.
Vrijwel na de eerste ruimte liep je een trap af. Allemaal zee futuristisch.
Als ik mij goed herinner heb jij (narmate de game verder liep) ook bovennatuurlijke gaves.

#rip

[ Voor 4% gewijzigd door Darkfreak op 07-09-2017 13:03 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Die eerste kan Masters of Orion zijn?

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Arunia schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:12:
Die eerste kan Masters of Orion zijn?
hmm, nee.
als je op planeten was, dan kon je in een haast doom-achtige manier rondlopen.
Althans, zo zag het uit.
Het lopen was alsnog klik-and-go (dus klik op een steegje, en je stond ineens in het steegje).

Via het menu kon je dan terug naar je schip, en op je schip naar een andere planeet 9ook hier weer klik and go).

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• hcQd
  • Nu online
@Darkfreak De eerste lijkt mij Frontier, het vervolg op Elite.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

hcQd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:17:
@Darkfreak De eerste lijkt mij Frontier, het vervolg op Elite.
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-tININ5TEadI/UKWR8TARZTI/AAAAAAAAAQo/SWUREdNPMvg/s1600/1342362462-Frontier-Elite_II-8.png

Als je deze bedoelde (Elite II ken ik hem onder) dan nope, helaas.
De graphics waren, als ik mij goed herinner, beter

De Escape Velocity reeks is het ook niet btw.

[ Voor 5% gewijzigd door Darkfreak op 07-09-2017 13:21 ]

• Flex0r
Darkfreak schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:53:

GAME 2
Een andere (even lastige mogelijk) oude game was (als ik mij goed herinner) voor de PS1:
Het is een soort puzzlegame/verkenings games zoals de X-files games en de Monkey Island games dit ook waren.
Als ik mij goed herinner heb jij (narmate de game verder liep) ook bovennatuurlijke gaves.

#rip
Little Big Adventure misschien? (al is dat meer een action adventure)

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Flex0r schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:33:
[...]

Little Big Adventure misschien? (al is dat meer een action adventure)
Nope, het was firstperson (ziet er wel grappig uit XD)

In mijn zoektocht een andere puzzle-game tegen gekomen, die ik vroeger ook supervet vond, maar ook de naam nooit van wist.
Kom er gelijk achter dat die game ondertussen 3x remastered is.

http://store.steampowered...Myst_Masterpiece_Edition/

Vond deze vroeger zo vet XD

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Oké, ik heb twee lastige, en helaas niet heel veel informatie om mee te werken, en waarschijnlijk zal ik de game ook nooit meer vinden, but here goes;

GAME 1

Het is me allemaal erg bij gebleven omdat het een van de eerste computergames was die ik zag en ik zou deze graag eens opnieuw willen zien.
(EDIT: Ik realiseer mij nu pas hoe enorm veel space-themed games er in de jaren 1995-2001 gewoon al voor de PC waren :|)
Ik dacht eerst even Reunion, maar volgens mij kun je daarbij niet op de planeten FP rondlopen? Waren het wel soortgelijke graphics?
GAME 2

#rip
Is dit System Shock?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

MatsuoDestro schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:43:
[...]

Ik ga thuis eens even rustig kijken (want werk). Thanks alvast!
En anders wellicht Scuba Man's Quest?

Of VGASharks?

[ Voor 3% gewijzigd door Khaine op 07-09-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Khaine schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:24:
[...]

Ik dacht eerst even Reunion, maar volgens mij kun je daarbij niet op de planeten FP rondlopen? Waren het wel soortgelijke graphics?

[...]

Is dit System Shock?
Reunion's graphics lijken er al wat meer op, ja. Maar is het helaas niet.
System shock is ook een nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

GAME 1

Misschien net iets te nieuw (2003), maar ik moest meteen aan Freelancer denken: https://www.google.nl/sea..._AUICigB&biw=1920&bih=950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

UTwizard schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:44:
[...]

Misschien net iets te nieuw (2003), maar ik moest meteen aan Freelancer denken: https://www.google.nl/sea..._AUICigB&biw=1920&bih=950
Nope. Het bevatte geen 'flightmode' (dus dat je of first-person of third person het schip kond rondvliegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:44
niet gewoon Spore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:31
Ik dacht eerst ook even little big adventure , maar is het wellicht Sanitaium ?
https://en.wikipedia.org/wiki/Sanitarium_(video_game)

[ Voor 43% gewijzigd door Mariekeb op 08-09-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Haha, nope, al heb ik daar ook de nodige uren in zitten :P
Mariekeb schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:15:
Ik dacht eerst ook even little big adventure , maar is het wellicht Sanitaium ?
https://en.wikipedia.org/wiki/Sanitarium_(video_game)
Nope, die ziet er echter intruiging uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommertje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-01 16:24
ik zoek de naam van een spel : op de Commodore 64 speelde ik een spel met een auto, die constant rondjes reed. je kon de auto niet stoppen. het scherm was ingedeeld in rijbanen. je kon maar op 4 plekken wisselen van rijbaan : middenboven, middenonder, middenrechts en middenlinks. verder zat je vast in een rijbaan. er was 1 tegenligger. je moest af en toe wisselen van rijbaan, omdat de tegenligger in dezelfde baan reed. en je wilde natuurlijk een botsing voorkomen. HOE heet dit spel? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:18
Tommertje schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:03:
ik zoek de naam van een spel : op de Commodore 64 speelde ik een spel met een auto, die constant rondjes reed. je kon de auto niet stoppen. het scherm was ingedeeld in rijbanen. je kon maar op 4 plekken wisselen van rijbaan : middenboven, middenonder, middenrechts en middenlinks. verder zat je vast in een rijbaan. er was 1 tegenligger. je moest af en toe wisselen van rijbaan, omdat de tegenligger in dezelfde baan reed. en je wilde natuurlijk een botsing voorkomen. HOE heet dit spel? ;(
Motor Mania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek naar de naam vand een spel ik speeld het echt 10 tot 15 jaar geleden het was een compulterspelletje met piraten waar je de gevaarslijkste piraat van de 7 zeeën moest worden je kon je schip zelf aanpassen met kleurtjes en er was een piraat die je telkens zij wat je moest doen en het leek een beetje playmobiel achtig als ik het me goed kan herinnerd maar als iemand het weet zou ik daar erg dankbaar voor zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar drie spellen voor de C64.

1. Je bent een soort van ghosthunter (zo heet het spel dus niet) en gaat door een doolhof om sleutels te verzamelen. Hoe vaker je tegen een spook aanloopt hoe hoger je heart rate meter gaat. Uiteindelijk ga je dus dood. Eerlijk gezegd dacht ik dat het spel "Ghosts" heette. (zo stond ie wel op de Floppy diskette destijds.

2. Een zeer grote puzzel wereld gemaakt van allerlei rare (PETSCII) tekens/blokjes en kleuren. Je navigeert door verschillende obstakels heen, als klein blokje (met een smiley volgens mij). Jammer genoeg weet ik daar het spel niet van.

3. Topdown auto-rij spel waar je hier en daar soms moet tanken en bij stoplichten moet stoppen.
Vroeger gespeeld.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:07:
3. Topdown auto-rij spel waar je hier en daar soms moet tanken en bij stoplichten moet stoppen.
Vroeger gespeeld.
Ik weet niet precies wat die andere 2 zouden moeten zijn maar hier denk ik in eerste instantie aan Verkeersrally.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Cyphax schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:06:
[...]

Ik weet niet precies wat die andere 2 zouden moeten zijn maar hier denk ik in eerste instantie aan Verkeersrally.
d:)b one down, 2 to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Is die eerste misschien Scarabæus? Ken het wel niet maar het is een doolhof en er is een heart rate-meter, dus wie weet.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Cyphax schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:24:
[...]

Is die eerste misschien Scarabæus? Ken het wel niet maar het is een doolhof en er is een heart rate-meter, dus wie weet.
Nee, phantom.
Net toevallig tegen gekomen.

Nummer 1 lijkt kwa structuur op het spel Survivor. Alleen lijken daar de blokjes op sprites en niet op C64 Ascii blokjes met knipperende tech kleuren.

Wat ik wel weet is dat je als Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KKTvlcTAcwQEtLWYACoySvDQ/full.png speelt.

[ Voor 30% gewijzigd door Zakkenwasser op 10-09-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik zoek trouwens ook een spel voor de c64 waarbij je moet wegrennen voor de letter M!

Update: Gevonden!
Escape MCP.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=T7dhtjIKMxI]

[ Voor 35% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-09-2017 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze vraag: Weet iemand of dat helikopter spelletje wat ik 'eeuwen' geleden weleens op Windows speelde waarbij je mensen moet redden binnen een bepaalde tijd,hindernissen moet overwinnen (als in virtuele grotten of aankomende vliegtuigen die je tegemoet vliegen) nog verkrijgbaar is voor Windows 7 t/m 10 of voor mij part XP of voor MacOS 10.xxx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flex0r
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:22:
Ik heb deze vraag: Weet iemand of dat helikopter spelletje wat ik 'eeuwen' geleden weleens op Windows speelde waarbij je mensen moet redden binnen een bepaalde tijd,hindernissen moet overwinnen (als in virtuele grotten of aankomende vliegtuigen die je tegemoet vliegen) nog verkrijgbaar is voor Windows 7 t/m 10 of voor mij part XP of voor MacOS 10.xxx
[url="Choplifter"]Choplifter[/url] misschien?

Afbeeldingslocatie: http://retromedia.ign.com/retro/image/article/932/932659/rescue-me-the-history-of-choplifter-20081121110839268.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Flex0r op 12-09-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 21:59
Dit blijft toch echt een geweldig topic om af en toe doorheen te scrollen - bewonderenswaardig hoe mensen nog de namen kunnen herinneren van sommige oude spellen.

Er blijft nog één spel in mijn geheugen gegrift staan, rond t jaar 1996-2000 oid, DOS/Early Windows, waarbij je een eigen ruimteschip had. Geloof dat je een soort dashboard voor je had, waarbij je soms werd aangevallen, en je met het afval van je tegenstander soms het geluk had dat je je schip kon upgraden. Geloof dat je ook eea moest researchen (niet 100% zeker), en dat je items uit elkaar kon halen voor items (ook niet 100% zeker, maar volgens mij kwam ik daardoor nooit echt ver, omdat ik nooit snapte hoe je nu echt vooruitgang kon boeken)

Het doet me nog het meest denken aan FTL (Faster Than Light - recent spel), alleen dan zonder dat je poppetjes kon besturen in je ruimteschip.

Ik vond m altijd geweldig om op te starten om hem proberen te begrijpen, maar kwam nooit echt ver kan ik me herinneren..

I know - summiere info, maar heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:26
Ik kijk The Last Ship en had even een trip down memory land naar een spelletje dat ik vroeger op de PC speelde. Ik denk dat het al zeker 16 jaar geleden was. Ik kan alleen niet meer op de naam komen

Je was de kapitein op het schip en je moest via een map je schip besturen, raketten afvuren etc. Je werd vaak in een situatie gedropt en afhankelijk van jou handelingen reageerde de vijand. Een scenario staat me nog goed bij. Ergens in het midden oosten moest je olieboorplatformen veroveren dacht ik. Je kon onderhandelen met ze, of waarschuwingsschoten afvuren, of gewoon direct je raketten er op aanvallen. Telkens als je een raket afvuurde, dan zag je een miniclip er van. Je kon verder wat door het schip heenlopen, maar echt bijzonder was de rest niet. Enkel de map was de plek waar het gevecht plaatsvond

Weet iemand het toevallig? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 21:03
SnoF schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:13:
Dit blijft toch echt een geweldig topic om af en toe doorheen te scrollen - bewonderenswaardig hoe mensen nog de namen kunnen herinneren van sommige oude spellen.

Er blijft nog één spel in mijn geheugen gegrift staan, rond t jaar 1996-2000 oid, DOS/Early Windows, waarbij je een eigen ruimteschip had. Geloof dat je een soort dashboard voor je had, waarbij je soms werd aangevallen, en je met het afval van je tegenstander soms het geluk had dat je je schip kon upgraden. Geloof dat je ook eea moest researchen (niet 100% zeker), en dat je items uit elkaar kon halen voor items (ook niet 100% zeker, maar volgens mij kwam ik daardoor nooit echt ver, omdat ik nooit snapte hoe je nu echt vooruitgang kon boeken)

Het doet me nog het meest denken aan FTL (Faster Than Light - recent spel), alleen dan zonder dat je poppetjes kon besturen in je ruimteschip.

Ik vond m altijd geweldig om op te starten om hem proberen te begrijpen, maar kwam nooit echt ver kan ik me herinneren..

I know - summiere info, maar heeft iemand een idee?
Ook top-down view zoals FTL? Of zat je in een cockpit van een ruimteschip?
Misha schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:49:
Ik kijk The Last Ship en had even een trip down memory land naar een spelletje dat ik vroeger op de PC speelde. Ik denk dat het al zeker 16 jaar geleden was. Ik kan alleen niet meer op de naam komen

Je was de kapitein op het schip en je moest via een map je schip besturen, raketten afvuren etc. Je werd vaak in een situatie gedropt en afhankelijk van jou handelingen reageerde de vijand. Een scenario staat me nog goed bij. Ergens in het midden oosten moest je olieboorplatformen veroveren dacht ik. Je kon onderhandelen met ze, of waarschuwingsschoten afvuren, of gewoon direct je raketten er op aanvallen. Telkens als je een raket afvuurde, dan zag je een miniclip er van. Je kon verder wat door het schip heenlopen, maar echt bijzonder was de rest niet. Enkel de map was de plek waar het gevecht plaatsvond

Weet iemand het toevallig? :p
Pure gok: Battleship Surface Thunder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:26
D-Three schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:39:
[...]

[...]

Pure gok: Battleship Surface Thunder?
Nee, je zat first person in het schip, maar twijfel of je rond kon lopen. Volgens mij kon je enkel views switchen in diverse kamers

• SnoF
D-Three schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:39:
[...]

Volgens mij zat je meer in een soort strategisch overzicht - onderin een paar knoppen, overzichten, en bovenin kon je je schip zien (DACHt ik... in ieder geval geen top down view dat je iets met je schip zelf kon doen geloof ik)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Airlift? of is dat heel veel te oud (voor dosbox)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• D-Three
Misha schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:42:
[...]

Nee, je zat first person in het schip, maar twijfel of je rond kon lopen. Volgens mij kon je enkel views switchen in diverse kamers
Meer sim-achtig dan? Een beetje zoals de Silent Hunter games?
SnoF schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:59:
[...]

Volgens mij zat je meer in een soort strategisch overzicht - onderin een paar knoppen, overzichten, en bovenin kon je je schip zien (DACHt ik... in ieder geval geen top down view dat je iets met je schip zelf kon doen geloof ik)
Dan weet ik het niet :) De enige space-game uit die periode die ik enkele keren opnieuw heb geprobeerd omdat ik er niet alles van begreep was Battlecruiser 3000AD. Een spel die zijn tijd ver vooruit was maar ook met wat problemen kampte

Verwijderd

Hallo allemaal!

Ik zoek een spel over een super speurder/speurneus die door gangen loopt van een gebouw, robotjes of iets dergelijks tegenkomt die als je ze niet ontloopt wiskunde oefeningetjes vragen. De bedoeling was een code te verkrijgen, zo snel mogelijk. Op het einde kreeg je een rating van hoe snel je was. De beste rank was "super speurder/speurneus". Ik vind alleen maar een oude DOS versie, maar het was een game voor PC.

Iemand enig idee? 8)7

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:38
@SnoF Wel wat vaker hier gekke draaiingen mee gemaakt in het raden van games, I-war misschien

[ Voor 18% gewijzigd door MRIdev op 13-09-2017 20:52 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:53:
Ik vind alleen maar een oude DOS versie, maar het was een game voor PC.
Ik snap even niet hoe die 2 elkaar uitsluiten ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• SnoF
MRIdev schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:51:
@SnoF Wel wat vaker hier gekke draaiingen mee gemaakt in het raden van games, I-war misschien

[video]
Hmm komt er wel in de buurt - al heb ik het idee dat het spel wat ik in mijn hoofd heb iets ouder is nog.. Volgens mij was er weinig 3D in het hele spel, maar de graphics waren wel beetje die richting op (maar veel zwart / donkerblauw / rode text geloof ik wat ik kan herinneren) - wel dank voor de poging!

• Flex0r
SnoF schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:14:
[...]

Hmm komt er wel in de buurt - al heb ik het idee dat het spel wat ik in mijn hoofd heb iets ouder is nog.. Volgens mij was er weinig 3D in het hele spel, maar de graphics waren wel beetje die richting op (maar veel zwart / donkerblauw / rode text geloof ik wat ik kan herinneren) - wel dank voor de poging!
Even heel simpel gedacht maar is het niet gewoon Elite/Frontier?

• SnoF
Flex0r schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:47:
[...]

Even heel simpel gedacht maar is het niet gewoon Elite/Frontier?
Goede gedachte, maar deze is weer té primitief. De graphics die ik voor ogen heb zijn wel een stuk beter.. en ik heb (heel irritant!) ergens in mn hoofd ook hoe de wapens eruit zagen qua icoontje, maar ik kom er steeds nét niet bij.. net alsof je niet op de naam van een liedje kan komen ;(

Wat ik ergens de komende dagen maar s ga doen, is alle Crazy Bytes CD's aflopen.. heb het idee dat ie daar wel eens op heeft kunnen staan..

-= na enig zoekwerk =- het komt nog het meest in de buurt van "The Orion Sector", alleen dan een simpelere variant daarop. Dus dat je enkel het middelste scherm hebt van het screenshot hieronder, met een wapen of 3 (ipv 20 als in tOS) en dat je kon kiezen welke je wilde toevoegen op je schip.. en welke je wilde dismantelen om de resources te kunnen gebruiken (geloof ik)..

Afbeeldingslocatie: https://www.orionsector.com/pages/se/images/SE4_shipdesign.png

[ Voor 36% gewijzigd door SnoF op 14-09-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben op zoek naar een voetbalspel waarschijnlijk ergens tussen 2000 en 2009 of zo.
Het was op de PC en je kon in de winkel kaarten kopen die je in het spel kon gebruiken. (zoals zweefduik, wat ik me kan herinneren) Verder weet ik er niet meer veel van. Zoek al een tijdje naar dit spel, hopelijk weet iemand dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[b][message=52552157,noline]Er blijft nog één spel in mijn geheugen gegrift staan, rond t jaar 1996-2000 oid, DOS/Early Windows, waarbij je een eigen ruimteschip had. Geloof dat je een soort dashboard voor je had, waarbij je soms werd aangevallen, en je met het afval van je tegenstander soms het geluk had dat je je schip kon upgraden. Geloof dat je ook eea moest researchen (niet 100% zeker), en dat je items uit elkaar kon halen voor items (ook niet 100% zeker, maar volgens mij kwam ik daardoor nooit echt ver, omdat ik nooit snapte hoe je nu echt vooruitgang kon boeken)
Gokjes:

https://www.lavamind.com/games/gazillionaire/

of Master Of Orion gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

Wom

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:10:
Hoi, ik ben op zoek naar een voetbalspel waarschijnlijk ergens tussen 2000 en 2009 of zo.
Het was op de PC en je kon in de winkel kaarten kopen die je in het spel kon gebruiken. (zoals zweefduik, wat ik me kan herinneren) Verder weet ik er niet meer veel van. Zoek al een tijdje naar dit spel, hopelijk weet iemand dit.
Bedoel je Hat Trick? http://htgame.uk/

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Da_maniaC schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:20:
Ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar 1 spel uit mijn jeugd...echter is het zeer lang geleden (1992?) dat ik dit spel heb gezien/gespeeld.
Het was een NES game waarbij je één of andere special agent of spaceship captain speelde die aliens af moest schieten (geen Metroid ofc).
Het was een sidescrolling game. Het karakter leek een beetje op een kleine/karikatuur versie van Blake stone.
Het enige wat ik mij nog herinner is dat we in het allereerste level (dat leek op een hangar of space station) altijd, al vast kwamen te zitten (we waren nog jong ;) ) en daardoor het spel nooit verder konden spelen.
Waarschijnlijk was er ergens een deur waar we doorheen moesten maar deze konden we gewoon niet vinden of openen.
Volgens mij leek de game qua uiterlijk een beetje op Crystal caves (MS-DOS).
Beetje laat sorry maar bedoelde je niet gewoon The Adventures of Rad Gravity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Jay-B schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:36:
[...]

Beetje laat sorry maar bedoelde je niet gewoon The Adventures of Rad Gravity?
Dat lijkt er toch wel heel erg veel op moet ik zeggen! :)
Zijn er nog meer delen op de NES of NES games die hier heel veel op lijken?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Nee helaas, maar het was ook een spel op de computer en geen bordspel.
Maar toch bedankt voor het meedenken!

• Yesroff
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-09 18:07
Het was een spel op de ps2 of ps3. Je was een Aziatisch meisje die foto's ging maken van zombies in een vervallen huis. Het was best eng!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
@Yesroff Project Zero, ook bekend als Fatal Frame.

• Yesroff
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-09 18:07
hcQd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:03:
@Yesroff Project Zero, ook bekend als Fatal Frame.
Jaa dit is het! Thanks. Zoveel nachtmerries van gehad vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
Nee het was echt iets primitiever.. heb mezelf er bijna bij neergelegd dat ik m nooit ga vinden - kon m ook niet vinden op die Crazy Bytes CD's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:44
SnoF schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:22:
[...]

Nee het was echt iets primitiever.. heb mezelf er bijna bij neergelegd dat ik m nooit ga vinden - kon m ook niet vinden op die Crazy Bytes CD's :(
Spaceward Ho!
Star Control
Trade Wars 2002
Wing Commander serie
Buzz Aldrin’s Race into Space
Frontier: Elite II
Master of Orion
Star Wars: X-Wing
Wing Commander: Privateer
TACHYON: THE FRINGE

[ Voor 9% gewijzigd door Aardappel op 22-09-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
Potato42 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:42:
[...]

Spaceward Ho!
Star Control
Trade Wars 2002
Wing Commander serie
Buzz Aldrin’s Race into Space
Frontier: Elite II
Master of Orion
Star Wars: X-Wing
Wing Commander: Privateer
TACHYON: THE FRINGE
Dank voor de goede poging! Maar helaas.. Ik ben menig DOS/Windows space game lijstje doorgegaan.. veel spellen ertussen die een soort space shooter zijn (in de cockpit andere schepen neerknallen), maar weinig die ook EVE-achtige eigenschappen hebben uit die tijd (researchen, of wapens uit elkaar halen, of wapens upgraden).. Trade Wars 2002 ziet er weer te oud uit, en Spaceward Ho! te modern / te comic achtig.. zit vooral te graven in mn geheugen waar ik dat spel in hemelsnaam vandaan moet hebben gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 12:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@SnoF is het niet toevallig Star Lords?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
@Edmin Nee helaas, die is weer wat te modern..

• D-Three
SnoF schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:06:
[...]

Goede gedachte, maar deze is weer té primitief. De graphics die ik voor ogen heb zijn wel een stuk beter.. en ik heb (heel irritant!) ergens in mn hoofd ook hoe de wapens eruit zagen qua icoontje, maar ik kom er steeds nét niet bij.. net alsof je niet op de naam van een liedje kan komen ;(

Wat ik ergens de komende dagen maar s ga doen, is alle Crazy Bytes CD's aflopen.. heb het idee dat ie daar wel eens op heeft kunnen staan..

-= na enig zoekwerk =- het komt nog het meest in de buurt van "The Orion Sector", alleen dan een simpelere variant daarop. Dus dat je enkel het middelste scherm hebt van het screenshot hieronder, met een wapen of 3 (ipv 20 als in tOS) en dat je kon kiezen welke je wilde toevoegen op je schip.. en welke je wilde dismantelen om de resources te kunnen gebruiken (geloof ik)..

[afbeelding]
Wing Commander: Privateer ?
Een soort Elite maar in het Wing Commander universum.

• SnoF
D-Three schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:02:
[...]

Wing Commander: Privateer ?
Een soort Elite maar in het Wing Commander universum.
Nee deze stelde Potato ook al voor - maar deze is vanuit de cockpit (wing commander) terwijl mijn spel meer vanaf de zijkant iets liet zien (onderste helft soort dashboard, bovenste helft soort overzicht) - Dank voor de poging!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

SnoF schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:43:
[...]

Nee deze stelde Potato ook al voor - maar deze is vanuit de cockpit (wing commander) terwijl mijn spel meer vanaf de zijkant iets liet zien (onderste helft soort dashboard, bovenste helft soort overzicht) - Dank voor de poging!
Kun je iets in paint schetsen? Wellicht dat we dan wat verder komen? Het is in ieder geval een goed lastige opgave :D

• D-Three
SnoF schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:43:
[...]

Pff, jij bent moeilijk ;) :P
SnoF schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:14:
[...]

Ok, dan ga ik verder met space, zwart, donkerblauw, rood en jouw screenshot van The Orion Sector :P

Escape Velocity?
Afbeeldingslocatie: https://www.mobygames.com/images/shots/l/81750-escape-velocity-nova-windows-screenshot-perusing-the-available.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 23-09-2017 16:12 ]

• SnoF
@Khaine Ik ga vandaag of morgen wat in elkaar proberen te flansen - al vrees ik dat het wat onsamenhangend wordt - maar ik ga m'n best doen!

@D-Three Het lijkt inderdaad meer op dat principe, maar dat spel is weer veels te nieuw..
de rode (gok ik) letters in het spel waren vrij blokkerig, maar ook niet ZO blokkerig dat het begin DOS tijdperk was..
Een wapen met een gele bol met daarin een horizontaal rood streepje staat me iets van mij, maar gok niet dat dat iemand verder helpt (excuus)..

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

SnoF schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:57:
@Khaine Ik ga vandaag of morgen wat in elkaar proberen te flansen - al vrees ik dat het wat onsamenhangend wordt - maar ik ga m'n best doen!

@D-Three Het lijkt inderdaad meer op dat principe, maar dat spel is weer veels te nieuw..
de rode (gok ik) letters in het spel waren vrij blokkerig, maar ook niet ZO blokkerig dat het begin DOS tijdperk was..
Een wapen met een gele bol met daarin een horizontaal rood streepje staat me iets van mij, maar gok niet dat dat iemand verder helpt (excuus)..
Succes!

Is het trouwens Warpath 97?

Of Space empires: Starfury?

• SnoF
Khaine schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:20:
[...]

Succes!

Is het trouwens Warpath 97?

Of Space empires: Starfury?
Beide niet helaas.. de ene ziet er wat oud uit, de ander wat te nieuw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
SnoF schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:05:
[...]

Beide niet helaas.. de ene ziet er wat oud uit, de ander wat te nieuw..
Ironseed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
JAAAAAAAAAAAAAA HELD!! _/-\o_ _/-\o_
Dat was m! Ga m gelijk zoeken!

De link heb ik maar even weggehaald want abandonware is grijs gebied in tegenstelling tot freeware :)

[ Voor 36% gewijzigd door psychoclown op 25-09-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Pfff, zou ik nooit geweten hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommertje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-01 16:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:06
Desert Strike of aanverwanten?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 10:25
Had desert strike grotten?

Ik zou meer denken aan choplifter of misschien silkworm (al hoewel die volgens mij ook geen grotten heeft ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk S
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-02-2023
Ik zoek een rekenspel voor MS-DOS, ik denk eind jaren 80, begin jaren 90. VGA graphics, misschien EGA.
In mijn herinnering heette het 'Racoon rekenen' maar google vindt daar niets bruikbaars voor.
Er werd klassieke muziek bij gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk S op 10-10-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Sagat schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:18:
[...]

Had desert strike grotten?

Ik zou meer denken aan choplifter of misschien silkworm (al hoewel die volgens mij ook geen grotten heeft ;) )
Als het niet een windows spelletje was, zou ik zeggen Fort Apocalyse (C64)
of het moet de remake zijn

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ben op zoek naar een game, wat ik nog weet is het volgende:
- Het was een educatieve game over volgens mij verkeersregels.
- Tijdperk 90's, windows 95, graphics pixelachtige cartoonstijl.
- Je reed met een rode auto (model VW Golf) door een scherm van rechts naar links toe, je zag de auto van schuinboven/topdown vanaf de zijkant (bird's eye) en kon naar boven of beneden bewegen en gas gevens of remmen.
- Je reed door een stad maar vrij snel ging je naar een landweg over dacht ik.
- Volgens mij zat er een beer (of ander dier) in als personage die dingen uitlegde.
- Het zou een Nederlands of Duits spel geweest kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 12-10-2017 11:33 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
iets met Davilex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Angeloonie A2 racer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zou kunnen :P Nope niet in hun lijst met games -O-
Lol nee :+

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 12-10-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30
@Angeloonie Digdogs Streetbusters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Hi all,

In het verleden heb ik een shooter gespeeld (online) waar je munten/ health e.d. kon pakken en bij het pakken van health (volgens mij een smiley) hoorde je de sound van James Brown - I feel good. Kan me de naam echt niet meer herinneren. Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 22:10
elcapon schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:40:
Hi all,

In het verleden heb ik een shooter gespeeld (online) waar je munten/ health e.d. kon pakken en bij het pakken van health (volgens mij een smiley) hoorde je de sound van James Brown - I feel good. Kan me de naam echt niet meer herinneren. Komt iemand dit bekend voor?
Er staat me wel iets van bij, maar ik dacht dat het om drugs ging en dan die sound sample. Volgensmij was het een MOD van een bestaande shooter, Counterstrike, unreal tournament of quake ergens in die hoek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikplank
  • Laatst online: 13-08-2020
Ik heb toen ik op de basisschool zat ergens tussen 2000 en 2006 een paar educatieve spellen gespeeld uit een serie.
Elk spel was bedoeld voor een bepaalde groep en het kwam eropneer dat je in een soort 'avontuur' allemaal puzzels oplost op het niveau van die groep.

Ik herinner me nog dat een van deze spellen begon in een soort schip wanneer er een grote golf komt die ze tegen een eiland aanslaat, dit eiland blijkt later een drijvend, levend eiland te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Duikplank op 20-10-2017 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:01
Zag streeth busters. kon het niet laten even te spelen. https://www.playdosgames..../dig-dogs-streetbusters/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoerman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
-EDIT-

Heb na enig speurwerk de titel al gevonden, het betreft Het Geheim van Gravenstein.

Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een spel die op de pc gespeeld werd op Windows 95-98, Hierbij ging het om het vrij spelen van kamers, je begon in de entree/hal en kon op verschillende objecten klikken die een puzzel naar voren brachten (escape room).

Het spel heeft een spookachtige sfeer en speelt zich ook af in een kasteel/slot met in de hoofdrol een skelet (waarschijnlijk de eigenaar van het slot). De kamers zijn dus de hal, een muziekkamer, een kelder, een slaapkamer en op het eind ging je naar buiten naar de brug/tuin.

het is dus een puzzel/click game.

Het spel kreeg je naar mijn weten bij een abonnement met spellen en boeken (weet ik niet zeker). er ging ook vaak een telefoon af in het spel.

Ik heb het vermoeden dat de titel iets met slot/kasteel is , ik vond het op mijn leeftijd toen iig allemaal best eng.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen,

Bij voorbaat dank,
Patrick

[ Voor 5% gewijzigd door Skoerman op 24-10-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
‘T voldoet niet helemaal aan je omschrijving, maar t doet mij erg aan the 7th guest denken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Skoerman @Magic of de opvolger the 11th hour. Die skelet als hoofdrolspoeler is dan misschien je cursor.

Die telefoon kan ik helemaal niet thuis brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z55xino
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 10:04
Luuk S schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:08:
Ik zoek een rekenspel voor MS-DOS, ik denk eind jaren 80, begin jaren 90. VGA graphics, misschien EGA.
In mijn herinnering heette het 'Racoon rekenen' maar google vindt daar niets bruikbaars voor.
Er werd klassieke muziek bij gebruikt.
Redcat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 21:57

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Ik wil ook even een gooi doen..

Tussen 1996 en 2000 heb ik ooit een spel proberen te spelen (ik was er erg slecht in...) waarbij je een menselijk (?) karakter bestuurde wat opgebouwd was uit ballen. Het speelde zich af in een verlaten kasteel en je startte in een kamer. Na wat gedoe kon je uiteindelijk op de binnenplaats komen.

Voor de tijd was het een creatieve insteek m.b.t. graphics...veel meer herinner ik me niet meer op dit moment :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sumerechny schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:50:
Ik wil ook even een gooi doen..

Tussen 1996 en 2000 heb ik ooit een spel proberen te spelen (ik was er erg slecht in...) waarbij je een menselijk (?) karakter bestuurde wat opgebouwd was uit ballen. Het speelde zich af in een verlaten kasteel en je startte in een kamer. Na wat gedoe kon je uiteindelijk op de binnenplaats komen.

Voor de tijd was het een creatieve insteek m.b.t. graphics...veel meer herinner ik me niet meer op dit moment :/
Dat moet Ecstatica zijn!

[ Voor 78% gewijzigd door Undeclinable op 25-10-2017 13:13 ]

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 21:57

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Held! :)

Ik herinner me het stijltje een tik anders maar volgens mij heb ik het gecombineerd met Little Big Adventure in mijn hoofd (hoewel dat heel anders is 8)7 ).

Edit: Ah! Deel 2 is hem helemaal.

[ Voor 30% gewijzigd door Sumerechny op 25-10-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Geweldig topic dit! Dit ga ik bookmarken d:)b
Duikplank schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 07:00:
Ik heb toen ik op de basisschool zat ergens tussen 2000 en 2006 een paar educatieve spellen gespeeld uit een serie.
Elk spel was bedoeld voor een bepaalde groep en het kwam eropneer dat je in een soort 'avontuur' allemaal puzzels oplost op het niveau van die groep.

Ik herinner me nog dat een van deze spellen begon in een soort schip wanneer er een grote golf komt die ze tegen een eiland aanslaat, dit eiland blijkt later een drijvend, levend eiland te zijn.
Dr. Brain reeks? ;

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS7_TJ1ViSBoSZl-IHqTh6u09UduNsDGjeogGVtwEd57PwMzlZh

Afbeeldingslocatie: http://www.sierrachest.com/gfx/games/Brain2/ss/059.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdz400
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-04 20:37
Beste Tweakers,

Eerste bericht hier op tweakers dus ik hoop dat ik dit goed doe ;).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn zoektocht naar het volgende spel:

Het betreft een click-and-point achtig spel waarbij de (stille) protagonist zich in een bos bevindt en voortdurend hierover communiceert met een humoristisch konijn (niet 100% zeker hierover).

Je bekijkt de wereld vanuit de eerste persoon (het is echter geen 3d-spel).

De stemmen waren in het Nederlands ingesproken en tijdens het spel had je verschillende kleinere puzzels/uitdagingen.

Van de verhaallijn herinner ik me minder. Er was volgens mij aan het begin van het spel niet heel duidelijk waarom je in het bos bent. Ik kan me herinneren dat er in het spel één episode/voorval was waarbij de wereld er plotseling rood uitziet en je iets moet oplossen om weer het normale bos te zien te krijgen.

Volgens mij was er ook een pratende boom.

Ik heb dit spel gespeeld in de periode 2000-2007 (concreter kan ik me dit helaas niet voor de geest halen).

Ik hoop dat iemand enig idee heeft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30
rdz400 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:07:
Beste Tweakers,

Eerste bericht hier op tweakers dus ik hoop dat ik dit goed doe ;).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn zoektocht naar het volgende spel:

Het betreft een click-and-point achtig spel waarbij de (stille) protagonist zich in een bos bevindt en voortdurend hierover communiceert met een humoristisch konijn (niet 100% zeker hierover).

Je bekijkt de wereld vanuit de eerste persoon (het is echter geen 3d-spel).

De stemmen waren in het Nederlands ingesproken en tijdens het spel had je verschillende kleinere puzzels/uitdagingen.

Van de verhaallijn herinner ik me minder. Er was volgens mij aan het begin van het spel niet heel duidelijk waarom je in het bos bent. Ik kan me herinneren dat er in het spel één episode/voorval was waarbij de wereld er plotseling rood uitziet en je iets moet oplossen om weer het normale bos te zien te krijgen.

Volgens mij was er ook een pratende boom.

Ik heb dit spel gespeeld in de periode 2000-2007 (concreter kan ik me dit helaas niet voor de geest halen).

Ik hoop dat iemand enig idee heeft. :)
Forestia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdz400
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-04 20:37
Ja dat is hem! Bedankt! Zat eerder in mijn hoofd met Fantasia (maar dan krijg je hele andere resultaten ;) ).

Heb hem op Google meteen hiermee kunnen vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 03-10 00:03

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

MRIdev schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:59:
@Skoerman @Magic of de opvolger the 11th hour. Die skelet als hoofdrolspoeler is dan misschien je cursor.

Die telefoon kan ik helemaal niet thuis brengen
@Skoerman @Magic en anders misschien Phantasmagoria?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Thrace Grumble Hij heeft de naam al gevonden, zie aangepaste post hierboven.

@Skoerman Misschien volgende keer duidelijker laten weten dat je de naam gevonden hebt door middel van een bericht hier zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:43

scorpie

Supra Addict

Ik zoek het volgende:
Een game waarin je een miniatuur vliegtuigje bestuurt en door kamers moet vliegen en onderweg krijg je te maken met andere miniatuur vliegtuigjes die je dmv dogfights uit de lucht moet halen. Als ik het me goed herinner kon je ook nog je vliegtuigje upgraden tussen missies in. Dus een soort micro machines maar dan met vliegtuigjes?

Rings a bell bij iemand?

edit: Oh, volgens mij heb ik het zojuist gevonden 8)7 (kwestie van goede keywords gebruiken bij je search)

Toy Commander lijkt op wat ik zoek. :)

[ Voor 16% gewijzigd door scorpie op 03-11-2017 12:52 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
scorpie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:47:
Ik zoek het volgende:
Een game waarin je een miniatuur vliegtuigje bestuurt en door kamers moet vliegen en onderweg krijg je te maken met andere miniatuur vliegtuigjes die je dmv dogfights uit de lucht moet halen. Als ik het me goed herinner kon je ook nog je vliegtuigje upgraden tussen missies in. Dus een soort micro machines maar dan met vliegtuigjes?

Rings a bell bij iemand?

edit: Oh, volgens mij heb ik het zojuist gevonden 8)7 (kwestie van goede keywords gebruiken bij je search)

Toy Commander lijkt op wat ik zoek. :)
Airfix dogfighter kan het ook nog zijn :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:43

scorpie

Supra Addict

Shit! Ja! die was het!!! hahah nice! Thanks! :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai allemaal! Ik zoek een pc spel dat ik speelde rond 2008, een cd-rom. Het had een blauwe kaft en het hoofdpersonage was een soort azteekse priesteres die met mana spreuken kon uitspreken. Je kon hutten en scholen bouwen waaruit soldaten en werkers ontstonden, alleen mannen. Daarmee kon je andere dorpen en priesteressen aanvallen en mana stelen voor nieuwe spreuken en gebouwen. Zo bouwde je steeds verder aan je rijk en op een gegeven moment kon je ook boten bouwen en ik geloof ook zeppelins en zo. Sommige spreuken waren voor een bliksemschicht of een hele vulkaan of een sprinkhanenplaag. Heeft iemand enig idee?? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:03

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:34:
Hai allemaal! Ik zoek een pc spel dat ik speelde rond 2008, een cd-rom. Het had een blauwe kaft en het hoofdpersonage was een soort azteekse priesteres die met mana spreuken kon uitspreken. Je kon hutten en scholen bouwen waaruit soldaten en werkers ontstonden, alleen mannen. Daarmee kon je andere dorpen en priesteressen aanvallen en mana stelen voor nieuwe spreuken en gebouwen. Zo bouwde je steeds verder aan je rijk en op een gegeven moment kon je ook boten bouwen en ik geloof ook zeppelins en zo. Sommige spreuken waren voor een bliksemschicht of een hele vulkaan of een sprinkhanenplaag. Heeft iemand enig idee?? Alvast bedankt!
Theocracy misschien? Wikipedia: Theocracy (video game)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1 ... 49 ... 72 Laatste